Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax legt talentvolle centrale verdediger voor drie jaar vast

Laatste update:
/

Ajax ziet toekomst in de jonge Darren Sidoel. De onttroond kampioen van Nederland laat maandag weten dat het de zeventienjarige verdediger voor drie seizoenen heeft vastgelegd. Sidoel komt sinds drie jaar uit in de jeugdopleiding van Ajax en heeft nu zijn eerste contract te pakken.

Voordat Sidoel bij Ajax terechtkwam, speelde hij voor ADO Den Haag. Hij is nog steeds blij dat hij destijds de overstap maakte naar de hoofdstad. “Ik ben een veel betere voetballer geworden sinds ik bij Ajax speel. Ik ben niet de langste verdediger, maar ik ben wel heel erg fel. Mede daardoor win ik bijna al mijn duels”, zegt Sidoel, die ook nog verbeterpunten ziet. Eén daarvan is het ontwikkelen van meer leiderschap.

In de A-selectie van Ajax lopen achterin flink wat verdedigers rond die (ten dele) door de club zelf werden opgeleid. Zomeraanwinsten Mitchell Dijks en John Heitinga speelden al van jongs af aan in Amsterdam en ook Nicolai Boilesen, Jairo Riedewald, Kenny Tete, Joël Veltman en Ricardo van Rhijn komen uit de academie. Alleen Nick Viergever en Mike van der Hoorn werden van buitenaf gehaald.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand mij zeggen of dit een potentiële basisspeler is voor Ajax?

6 juli 2015 om 15:30

De keren dat ik hem zag spelen vond ik hem wel aardig spelen. Maar blijft altijd lastig, ontwikkeld iemand door, krijgt hij de kans, pakt hij de kansen etc. Ik ben trouwens ook wel gecharmeerd van Matthijs de Ligt, maar die speelde vorig seizoen nog in de B.

6 juli 2015 om 15:39

Oke, bedankt!

6 juli 2015 om 15:41

Ligt er maar net aan of deze jongen, zoals Frank de Boer leuk omschreef, zijn babyvet verliest en zich ontwikkelt op fysiek vlak. Al wel duidelijk is dat de basis er ligt, het is nu aan Ajax en vooral aan Sidoel zelf om sterker te worden. Wat Jaavan Haafte zegt over Matthijs de Ligt is grappig, ik zie in de Ligt een potentiële wereldverdediger. Al weet je nooit of ze de stap makkelijk kunnen maken, in de jeugd kan je veel teren op bepaalde fysieke eigenschappen die ontbloot worden door het volwassen voetbal, in een ogenschijn. Dus moeilijk aan te geven inderdaad.

6 juli 2015 om 18:07

Het babyvet verhaal was een opmerking over Riedewald haha. Maar goed, deze jongen is nog jong. Dit jaar komt hij uit in de A1 lijkt me. Daar zal hij veel spelen en vooral met de CL voor jeugdteams en het toernooi later op het jaar, zijn mooie meetmomenten om te kijken hoeveel ontwikkeling de spelers hebben gemaakt.

7 juli 2015 om 14:10

Dat snap ik, maar het babyvet verhaal kan ook worden toegepast op andere spelers natuurlijk. Het zegt gewoon dat de speler de laatste stap moet maken, volwassen worden en fysiek sterker, mentaal sterker.

6 juli 2015 om 18:04

Hij maakte een goede indruk dit jaar. Ook al een paar keer met Ajax A1.a2 meegedaan. Was een goed duo met De Ligt. Interessante speler om in de gaten te houden. Het echte grote verdedigende talent van zijn leeftijd speelt nu bij Man Utd. Leuk om over een paar jaar hun carrières naast elkaar te leggen.

Ik vind echt de complete verdediging van Ajax bestaan uit net-nietspelers. Alleen van Riedewald verwacht ik nog wel wat. Onbegrijpelijk eigenlijk want als je dan naar het middenveld kijkt zie je bijna alleen maar goede spelers.

6 juli 2015 om 15:27

Stuur van beek en kongolo even op wil je zulke verdedigers heeft ajax nodig.

6 juli 2015 om 15:45

Die 2 gaan in ieder geval verder komen dan alle spelers die nu bij Ajax in de achterhoede staan.

6 juli 2015 om 15:56

Piet, hoe kan het dan dat Feyenoord vorig seizoen maar liefst 34,5 procent meer tegendoelpunten tegen kreeg dan Ajax? Zeker gezien het feit dat Feyenoord ook nog eens de ervaren middenvelders Clasie en El Ahmadi voor zich hadden staan is dat heel bijzonder.

Zou het kunnen dat je die Feyenoordspelers overschat en de Ajacieden onderschat door je persoonlijke voorkeur?

6 juli 2015 om 16:04

Ajax speelt extreem risicoloos, vandaar. Als er werd gewonnen was het steeds 1-0.

6 juli 2015 om 16:19

Omdat Feyenoord een paar hele zwakke periodes heeft gekend en we nog regelmatig met Nelom, Mathijssen, Boulahrouz en Vermeer hebben gespeeld. En bij Feyenoord is de verdediging ook gewoon niet sterk genoeg. Alleen Kongolo en van Beek kunnen erg ver komen. Karsdorp is gewoon een middenvelder, Nelom en Wilkshere zijn te zwak. Dammers, Lopes Cabral en Woudenberg moeten het nog maar laten zien. Vergeet niet dat Ajax ook Cilissen onder de lat heeft staan en dat Kongolo en Van Beek pas hun eerste seizoen speelde! En hoe kom je trouwens bij 34,5 meer tegendoelpunten? Na 34 wedstrijden was het verschil tussen Ajax en Feyenoord 10 tegendoelpunten.

6 juli 2015 om 16:32

@piet. Zo lust ik er wel meer. Ajax heeft ook regelmatig b.v. v.d. Hoorn en Viergever op moeten stellen en Boilesen was afgelopen seizoen helemaal hopeloos. Daarnaast is Vermeer een prima keeper. Veel beter dan wat Feyenoord de jaren ervoor had.

In de CL kreeg Ajax er vorig seizoen ook niet zo gek veel tegen gezien de tegenstanders die het had. Een hele rits clubs zoals Schalke, Galatasaray en Sporting Lissabon kregen er veel meer tegen. Kortom, de verdedigers van Ajax zijn zo lang niet zo slecht als jij het voordoet komen.

PS Er moet 34,5 procent staan. 39-29/29 * 100 procent = 34,5 procent. Dat procent teken valt hier vaak weg. Ik zal een edit doen.

@asroma, als fan van Roma en het Italiaanse voetbal zou het je toch wat moeten zeggen, die krappe overwinningen. Risicoloos, wat ik met je eens ben, of niet, je zult toch de nul moeten houden, en dan zul je verdedigende kwaliteiten moeten hebben.

6 juli 2015 om 17:10

Alle statistieken van Mulder waren beter dan die van Vermeer.

Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn maar het is een wereld van verschil vergeleken middenveld met Klaassen, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Nouri en van de Beek.
De verdediging is net eredivisie-waardig maar meer ook niet. Ajax zou beter moeten hebben.

6 juli 2015 om 18:10

Dat is berekend. Ajax had minst gepasseerde verdediging en dat met een Veltman en een Van Rhijn die hopeloos uit vorm waren voor een lange periode. Dan heb ik het nog niet over Boilesen. Moet je na gaan als Ajax vorig seizoen goed had gespeeld. hoeveel punten verschil er dan geweest zou zijn

6 juli 2015 om 19:55

Piet heeft wel gelijk
Er wordt minuten lang risicoloos breed getikt achterin. Tegenstander laat het toe want puntje tegen Ajax is wel ok.
Had Ajax Vermeer nog dan hadden we misschien niet eens tweede gestaan en zeker meer tegen goals gehad. Verdediging is gewoon ronduit zwak. Zie bijvoorbeeld het debakel tegen ADO uit. Beetje druk van Kramer en hoppa de verdediging kan het niet houden. Van Rhijn, Veltman, Viergever alle drie erg matig. En Dijks kan niet koppen.....je moet er niet aan denken dat Cillessen weg gaat

6 juli 2015 om 15:27

Knap dat ze de minste tegen goals hadden dan! Veltman is natuurlijk absoluut geen net niet speler, ik heb zelden zo'n slimme verdediger gezien. Hij en Cillessen hebben Ajax vorig seizoen gedragen en nu met een sterke man naast zich zoals Heitinga zal hij het nog beter doen.

6 juli 2015 om 15:31

Sorry maar Veltman vind ik totaal niet slim, en hij kan deze domheid ook niet compenseren met power of kracht. Dat Ajax de minste tegengoals heeft, heeft meer met de speelstijl te maken denk ik, dan de sterke verdediging...

6 juli 2015 om 15:39

@rkcer4life
PSV speelde vanuit een behoudende tactiek met weinig ruimte achter de verdediging en hanteerde snelle tegenaanvallen, dit hebben ze goed gedaan en ze waren de terechte kampioen, maar het is wel veel zeggend dat zij ondanks die verdedigende tactiek toch meer goals tegen kregen dan Ajax die altijd met veel ruimte achter de verdediging speelt en voorwaartse druk hanteren om zo de bal snel af te pakken. Aan de tactiek van Ajax hangt veel meer risico dus wat jij zegt is totaal het tegenovergestelde van de waarheid.

De verdediging van Ajax is dus zo slecht nog niet en als Heitinga naast Veltman komt te staan dan heb je gewoon een duo met slimmigheid, kracht en ervaring.

6 juli 2015 om 15:42

Cilessen heeft veel knappe reddingen verricht en ajax speelt de bal uren doelloos rond zodat er ook niet tegen gescoord kan worden.

6 juli 2015 om 15:50

Het gaat op dit moment om Ajax, niet om PSV. Veltman moet als verdediger meer kunnen dan slimmigheid en kracht hebben.
Kracht heeft Veltman niet heel erg, slimmigheid, misschien. Qua voetballende kwaliteiten zie ik geen slimmigheid bij Veltman.
Heitinga speelt al jaren slecht. Hoezo zou dat opeens een goede aankoop zijn. Ja, ervaring. Nou, volgens mij heeft Ajax meer behoefte aan goede spelers.

6 juli 2015 om 15:52

@difference

Onzin, Ajax had juist moeite met de bal in de ploeg houden dit jaar. Het lukte sommige wedstrijden amper 5 seconde. Je bent in de war met voorgaande jaren.

@rkcer4life

Welke speelstijl is dat dan? Ajax heeft de verdediging altijd vrij hoog staan wat veel ruimte weggeeft. Tevens speelde wij zonder verdedigend middenvelder, Veltman is zeer zeker wel heel slim.

6 juli 2015 om 17:07

Veltman schuift ten minste in, alhoewel hij wel flaters heeft gehad, vraag ik mij af of dit altijd puiur an Veltman heeft gelegen.

Hij is inderdaad een slimme speler, maar wisselt dat ook af met dommigheid.

7 juli 2015 om 00:19

Ik ben voor Ajax maar Piet heeft wat mij betreft gewoon gelijk. Ik zie bij geen enkele van die gasten iets extra's, waardoor je het idee krijgt dat ze nog echt beter kunnen. Het is best vaak degelijk, een 6 of een 7, maar eigenlijk nooit eens een dikke 8 of een 9. En wel vaak onhandigheid, niet scherp, dommig. Daar past de omschrijving 'net niet' prima bij.

6 juli 2015 om 15:28

Van Rhijn lijkt zich niet echt veel verder te ontwikkelen, dat is zeker jammer, Veltman had een moeilijk jaar maar heeft absoluut wel kwaliteit, dit seizoen zal hij ook stappen moeten maken, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Heitinga is gewoon een prima verdediger voor Ajax, je gaat toch niet serieus beweren dat hij slechter is dan Bruma, Isimat, van Beek of Kongolo? Die laatste twee hebben talent, maar hebben ook een hoop foutjes gemaakt afgelopen jaar, dat is logisch met zo'n jong centraal duo, maar Heitinga hoort gewoon bij een van de betere centrale verdedigers in de Eredivisie, bij de rest is het namelijk ook geen top!

Dijks gaat het denk ik wel gewoon prima doen, slechter dan Boilesen afgelopen jaar kan het toch niet zou je zeggen en hij is echt wel duidelijk gegroeid de afgelopen 2 seizoenen!

Viergever en van der Hoorn vind ik ook geen toppers en hadden nooit gekocht moeten worden in mijn ogen, maar met Tete en Riedewald hebben we wel twee talenten die er aan zitten te komen .

6 juli 2015 om 15:41

Vergeet Savastano niet, evenals veel andere verdedigers. Ze zullen het niet allemaal redden, maar als de beste komt bovendrijven zit je altijd goed.

6 juli 2015 om 15:43

Heitinga is binnen 1 a 2 seizoenen helemaal klaar, die laat al jaren niets zien terwijl van Beek en Kongolo zich stormachtig ontwikkelen en hem nu al bijna voorbij zijn.

Dijks moet ik nog maar zien wat dat gaat worden. Misschien gaat het zo goed als Janmaat destijds bij Feyenoord maar heb er nu nog weinig vertrouwen in.

Viergever zal altijd een eredivisiespeler blijven net als vd Hoorn.

Van Rhijn kan misschien nog wel iets hoger eindigen maar zal echt weer stappen moeten gaan maken.

Boilessen kunnen we inmiddels wel afschrijven..

Tete heeft wel wat talent maar ook niet zoveel dat je van hem grootste dingen kan verwachten.

Riedewald mag je dus wel wat meer van verwachten, die zie ik wel eindigen bij de Europese subtop.

Veltman kan ook in die subtop eindigen maar heeft bij zijn kwaliteiten ook genoeg zwakke punten en daarin zie ik weinig verbetering.

6 juli 2015 om 15:46

Die jongen heb ik nog niet veel zien spelen dus daar kan ik wat minder goed een oordeel over vellen, wat wel duidelijk is is dat er voldoende talenten aankomen en er altijd wel een paar door gaan breken, qua talent zit het goed, het belangrijkste is dat ze het niveau op peil houden door goede aankopen te doen als dit nodig is.

6 juli 2015 om 15:47

Van der Hoorn is eerlijk gezegd gewoon slecht gescout. Ajax probeert van hem een verdediger te maken die hij helemaal niet is. Zal denk ik bij een Engelse laagvlieger/middenmoot veel beter tot zijn recht komen. En Viergever? Heeft Overmars toevallig een weddenschap verloren?

6 juli 2015 om 15:51

Haha, duidelijk een Feyenoord bril op, heb je Kongolo en van Beek de laatste maanden van het seizoen niet zien schutteren? Man, je bent wel heel rooskleurig over jullie eigen talenten terwijl die van Ajax er zogenaamd niets van kunnen .

Beide clubs hebben talentvolle spelers waarvan een aantal ver kunnen komen en anderen wellicht minder ver.

En Heitinga heeft 2 mindere seizoenen gehad, maar hij is 3 jaar jonge dan Kuyt, met zijn 31 jaar kan hij echt nog wel 4 jaar profvoetbal spelen, daarvan toch minimaal 2 op een goed niveau bij Ajax, dus wat je zegt is gewoon onzin. Heitinga is beter dan Mathijssen toen Feyenoord hem haalde voor veel geld!

6 juli 2015 om 16:23

Je kunt Heitinga met Kuy verglijken maar ook met Mathijssen en die was op zijn 32e ook gewoon al op. En de vergelijking met Mathijssen lijkt me ook beter dan met Duracell Kuyt. Heitinga is niet beter dan Mathijssen toen Feyenoord hem haalde (niet voor veel geld).

6 juli 2015 om 16:48

We gaan het mee maken Piet, ik ben er van overtuigd dat Heitinga juist gemotiveerd en fit is, omdat hij 2 tegenvallende jaren heeft gehad, jij denkt dat hij een tweede Mathijssen is die ook terug keerde en nooit overtuigde. Wie weet heb je gelijk, maar voorlopig is het allebei gissen wat we doen.

Ik ben in ieder geval wel voorstander van de terug keer van oude vedette, dan is in ieder geval clubliefde de motivatie en niet geld, Kuyt en Heitinga keren wel terug omdat ze iets willen bereiken bij hun oude club en niet omdat ze nog een jaartje lekker willen verdienen en afbouwen.

6 juli 2015 om 17:02

Sorry, maar Heitinga is echt niet goed meer. Leuke 'grote' naam van weleer, maar voegt m.i. niets meer toe aan Ajax. Alleen ervaring misschien. Maar ja, het is nou ook niet de meest slimme jongen dus weet niet of jongere spelers veel van hem aannemen.

6 juli 2015 om 17:24

@ Voetbal schoen.

Jaja daar is ie weer. De zeer bekende Ajax zin:

"wat wel duidelijk is is dat er voldoende talenten aankomen"

Mooi man. Binnenkort ook verkrijgbaar op een tegeltje!!

6 juli 2015 om 15:53

Toch blijft het gek dat Ajax met al die net-niet spelers al jaren de minste tegengoals tegen krijgt. Natuurlijk speelt Cillessen een grote rol daarin en doe je verdedigen met zijn elven, maar daar staat tegenover dat de huidige aanvallers nauwelijks meeverdedigen. Vooral Kishna en El Ghazi hebben er een handje van om hun directe tegenstander te laten gaan.

Ik wil hiermee zeggen dat Veltman zeker voor de Eredivisie gewoon een prima verdediger is. Hij legt zo nu en dan veel risico in zijn spel, maar dat is ook nodig om het middenveld snel te voeden. Van Rhijn slaat ook geen gek figuur en Dijks heeft het afgelopen seizoen ook flinke stappen gemaakt. Dan blijft Heitinga het grote vraagteken, maar met Riedewald, Tete en eventueel Bazoer als backup mag je niet klagen. Viergever en v.d. Hoorn vind ik niet veel en zeker niet van het niveau dat Ajax moet nastreven, maar voor Eredivisiebegrippen zijn ook zij niet slecht. Er komt overigens een rits sterke en snelle verdedigers aan uit de jeugd, o.a. met Leeroy Owuso, Lartey Sanniez, Savastano en deze Darren Sidoel, dus er kan de komende jaren flink doorgeselecteerd worden.

6 juli 2015 om 17:06

Word hoogste tijd dat ajax weer een cv heeft waarvan de tegenpartij de billen gaat samenknijpen.

6 juli 2015 om 17:10

Misschien Bazoer als cv opstellen. Op het middenveld hebben we al zo veel talenten.

6 juli 2015 om 17:20

@ Piet,

Is dat niet bij elk Nederlands team? Die zeer matige verdediging?
Ja bij Feyenoord heb je van Beek en Kongolo die er enigszins boven uit steken. Maar is dit nou echt potentiële wereldtop?

7 juli 2015 om 09:05

Klopt, als Ajacied ben ik het daar helaas mee eens. Natuurlijk kunnen we nog niet echt oordelen over Tete en in mindere mate Dijks , ook in Van Rhijn heb ik nog vertrouwen. Vooral centraal achterin vind ik het niveau matig. Een topper aantrekken als centrale verdediger was wat mij betreft cruciaal geweest, maar helaas..

Beter snel een goede spits vast leggen. Is de voorbereiding al weer achter de rug, CL voorronden voor de deur. Prioriteiten stellen lijkt mij geen overbodige luxe in dit geval.

Op welke positie speelt deze Sidoel ? De term verdediger is uiterst vaag.

Ajax heeft inderdaad veel zelf opgeleide verdedigers, maar er zit nou niet echt een topper tussen. Boilesen en Van Rhijn zijn het gewoon niet geworden, Veltman is ook aardig op weg en Riedewald en Tete hebben nog wel even krediet maar hebben ook nog niet echt overtuigd.

Benieuwd of deze Sidoel wel met lef durft te spelen en niet als een watje overkomt.

Waarom geen lang contract als hij daadwerkelijk doorbreekt over paar jaar loopt z'n contract gelijk af ..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren