Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘België is, met alle respect, veel beter dan Oranje, dat moet toch kunnen?’

Laatste update:

Er werd een jaar geleden tijdens het WK in Brazilië door menig voetbalkenner minder verwacht van het Nederlands elftal dan van België, maar toch kwam Oranje onder leiding van bondscoach Louis van Gaal verder dan de zuiderburen; de Rode Duivels werden in de kwartfinale uitgeschakeld door Argentinië. Die ploeg schakelde ook Nederland uit, maar Van Gaals team werd nog wel derde.

/

Everton-spits Romelu Lukaku snapt nog altijd niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. De Belgisch international is in eerste instantie van mening dat zijn ploeggenoten en hij hadden moeten winnen van Lionel Messi en consorten. “Dit was niet het Argentinië van 2006 of 2010”, geeft de aanvaller aan in gesprek met ELF Voetbal Magazine. Lukaku denkt evenwel dat de Belgen daarvan geleerd hebben.

Op het komende EK van 2016 in Frankrijk moet dat volgens de 37-voudig international leiden tot ‘niets minder dan de finale’. “Want laten we eerlijk zijn, als Nederland nummer drie van de wereld kan worden, dan moeten wij zoiets toch ook kunnen?”, stelt Lukaku. “Ik snap er niets van. Jullie gingen naar het WK en zeiden dat het niets zou worden. Als een ploeg als Oranje tot in de halve finales raakte, dan moesten wij, met alle respect, met een veel beter elftal, dat toch ook kunnen?”

Vind je dat Romelu Lukaku gelijk heeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap eerlijk gezegd niet waar de arrogantie vandaan komt. Ze hebben een redelijke selectie maar ik vind ze niet goed voetballen. Op het WK was het ook dramatisch.

4 juli 2015 om 23:24

Ben totaal geen Lukaku-fan, maar normaal is hij zeker niet zo arrogant. Ofwel is het verkeerd vertaald uit het Frans, of komt er een knipoog achter, of het is wat anders neergepend dan hij het zei. Iemand als Courtois zou dit wel durven zeggen, die is wat arroganter.

Dramatisch is natuurlijk ook belachelijk. Gewoon degelijk in de groepsfase en heel goed tegen de VS. Weet nog dat Theo Walcott toen tweette dat hij dat 1 van de beste matchen ooit vond.

Dat België de kern heeft om de finale te halen, is wel duidelijk. Enkele toppers (courtois, Hazard, de Bruyne, Kompany, Nainggolan) en dan een ruime keuze tussen subtoppers (vertonghen, Fellaini, Dembélé, Alderweireld, Mignolet, Mertens...)
België mist nog echte backs maar vooral een topcoach. Vervang Wilmots door Van Gaal en je kan het EK winnen.

4 juli 2015 om 23:27

Lukaku kan zeker arrogant zijn maar zo arrogant niet. Hij is oom normaal heel verlegen.

4 juli 2015 om 23:31

Dat betwijfel ik. Op papier vind ik spelers zoals De Bruyne, Hazard, etc. goed maar komt regelmatig voor dat ze bij België geen knikker raken. Was laatst bijv bij De Bruyne ook zo en Hazard liet het op het WK niet zien.

4 juli 2015 om 23:32

Dan kan ik enkel concluderen dat je vaker moet kijken, want de Bruyne is zo'n beetje de helft van de wedstrijden motm. Hazard is inderdaad veel minder dan bij Chelsea.

4 juli 2015 om 23:36

Haha belgunner is snel brandjes aan het blussen om ons beledigde Nederlanders te sussen.

4 juli 2015 om 23:39

Belgunner, is Cavanda geen goede rechtsback? Dacht altijd dat dat nog een aardige speler was..

4 juli 2015 om 23:46

Sorry, Cavanda ken ik niet goed. Alderweireld doet het niet slecht, en Meunier wordt waarschijnlijk de RB in de toekomst.
Ik hoorde wel mooie dingen over Cavanda, maar hij kreeg nooit een kans bij België.

5 juli 2015 om 00:53

Waarom houd deze gozer zo'n mond niet dicht. Misschien omdat Nederland een genie had genaamd louis van gaal en omdat Nederland als een hecht team speelde wat je over Belgie niet kon zeggen. Arrogante gast die zelf niks heeft laten zien op t wk

5 juli 2015 om 01:11

Lukaku is juist een superarrogante kwal. Mensen die hem bescheiden vinden kennen hem misschien enkel van 'de School Van Lukaku'. Tegenwoordig loopt hij te roepen dat hij de beste is en dat hij een vaste basisplaats verdiende bij Chelsea terwijl hij geen bal raakt.

Als je beter bent dan Nederland, laat dat dan eerst zien op het veld en doe dan zo'n uitspraken als je dat echt nodig vindt. Betere spelers hebben we zeker, maar om een betere ploeg te hebben moet je ook betere resultaten kunnen neerleggen. En die resultaten blijven voorlopig slechter dan die van Nederland.

5 juli 2015 om 02:11

Belgie is achterin gewoon veel beter dan Nederland. Voorin en op het middenveld vind ik het wel meevallen. Hazard vs Robben. Lukaku vs Huntelaar/van Persie. De Bruyne vs Depay (Kevin wel beter). Dembele vs strootman. Sneijder vs Witsel. Valt me alles mee. T zijn wel oude spelers van Nederland. Na 2016 zal Belgie Nederland de baas zijn als t zo door gaat.

5 juli 2015 om 04:02

Fellaini niet te vergeten. En daar komt ook nog eens dat de Belgen op het middenveld veel jonger zijn en zich nog beter kunnen ontwikkelen en Strootman is maar de vraag of die weer de oude wordt.
Voorin heeft Nederland behalve op links een betere voorhoede terwijl Lukaku niet veel onderdoet voor Huntelaar en van Persie en die kunnen nog 2 jaar mee. Wat daarna komt is minder dan België. En Robben, hoelang gaat die nog mee en wie is zijn opvolger? Hazard heeft nog vele jaren te gaan. Dus op dit moment is België iets sterker en over paar jaar is België op elke positie beter

5 juli 2015 om 08:52

Op papier is België inderdaad beter dan Nederland. In de media spreken ze keer op keer uit hoe goed ze eigenlijk wel niet zijn.

En op Europese- en Wereldkampioenschappen ga ze tot op heden telkens weer naar huis na de groepsronde of één ronde daarna. Met de staart tussen de benen. Om vervolgens, na een jaar, weer te verkondigen hoe goed ze wel niet zijn..

Geen woorden maar daden lijkt mij hier op de plaats...

5 juli 2015 om 10:50

Laten we eerlijk zijn België is momenteel gewoon beter en zou het mij verbazen als ze de komende EK niet hoger eindigen dan NL.

5 juli 2015 om 11:06

Hazard komt niet in de buurt van robben belgie is misschien beter selectie maar wij heb de beste speler die hazard word zwaar overschat zo beslissend is hij niet ook niet in belgie

5 juli 2015 om 11:16

Je weet nooit hoe het loopt in de toekomst, er komen ook weer veel jeugdige talenten aan die op latere leeftijd toch wel een aardig hoog niveau gaan bereiken. Al zou ik nu een team van (relatief) jonge spelers opstellen staat er al een aardig team zoals Cilessen, Hoedt, De Vrij, Clasie, Willems, Depay, Wijnaldum, Dos Santos, etc.

5 juli 2015 om 14:12

Maar 1 speler heeft Nederland! Wales heeft ook maar 1 goede speler. Op Robben na is de hele selectie van België gewoon beter

5 juli 2015 om 15:46

Inderdaad. Beide ploegen zijn vergelijkbaar alleen de Belgische verdediging is gewoon een stuk beter.

Een ander belangrijk verschil vind ik de breedte van de selectie. De Belgen hebben veel meer keus terwijl Nederland meteen een stuk minder wordt als die paar toppers ontbreken.

7 juli 2015 om 17:23

De hele selectie vind ik zo overdreven. Nederland heeft gewoon een goede selectie hoor, die belgen hebben meer potentie maar als je de beste 11 bekijkt.

Sneijder is nog steeds een topper en doet niet onder voor de Bruyne.
Robben spreekt voor zich, Belgie heeft momenteel geen speler op dat niveau en Hazard is de enige die dat niveau momenteel aan kan tikken.. alleen heeft die dit nog niet gedaan op internationaal niveau.
Spitsen vind ik gelijkwaardig, alleen hebben wij de oude generatie en jullie spelers waar je nog langer plezier aan gaat beleven.
CV zijn de belgen beter, Backs vind ik Nederland beter, Middenveld gelijkwaardig, Keeper is Belgie natuurlijk beter.

Ach het ligt zo dicht bij elkaar, ben benieuwd... mocht nederland het ek halen haha.

7 juli 2015 om 17:37

"sneijder is nog steeds een topper en doet niet onder voor de Bruyne."

Sneijder, is even goed als de speler van het jaar van de Bundesliga, iemand met 21 assists en 10 goals? Maak jezelf niet belachelijk, als je zo iets zegt lezen mensen de rest van je reactie niet eens meer...

4 juli 2015 om 23:25

Nederland voetbalde toch ook niet zo geweldig? We kwamen zo ver door Van Gaal(s tactiek), Robben en een combinatie van een geweldige teamspirit en een dosis geluk.

4 juli 2015 om 23:29

Klopt, maar ik heb het hier over België en niet over Nederland.

5 juli 2015 om 00:04

Wat bedoel je met een dosis geluk, de loting van tegenstanders of her spel ansich? Als je doelt op het spel, dan ben ik dat absoluut niet met je eens, want dat was erg verzorgd.

5 juli 2015 om 00:33

Ik denk dat hij een combinatie van meerdere geluksfactoren bedoelt; kleine beslissingen in de wedstrijd die de scheids in Nederlands voordeel nam, de ploegen die Oranje is tegengekomen onderweg naar de halve finale (hadden veel moeilijker kunnen zijn), opvliegingen van individuele spelers (denk aan Cillessen in de laatste minuut tegen Costa Rica), etc. Dat soort dingen... Kun je een dosis geluk noemen, zij het niet een al te grote dosis.

5 juli 2015 om 02:18

Dat klopt deels, maar tactisch zijn we ijzersterk. Een goede tactiek verslaat het individu.

5 juli 2015 om 04:03

Dan moet je de tekst beter lezen. Lukaku maakt een vergelijking waarom Nederland wel ver komt em België jiet

5 juli 2015 om 11:02

Nederland heeft die tegenstanders zelf afgedwongen door in misschien wel de zwaarste poule eerste te worden. Je verslaat titelhouder Spanje met 5-1 en ook gevaarlijke outsiders Chili en Australië vormde niet écht een groot probleem.
En ja, we hadden met Robben de beste speler van het toernooi in handen maar dan kan je alles geluk noemen. Waarom presteert Hazard nooit op belangrijke momenten en Robben wel? Dat is klasse.

4 juli 2015 om 23:31

Precies , dat hele arrogante gedoe is nergens op gebaseerd . En dan hebben wij Nederlanders een dikke nek !!

5 juli 2015 om 00:21

Hoezo arrogantie? Als hij België beter dan NL vind is dat niet meteen arrogantie.

5 juli 2015 om 04:38

Als een Nederlander het zegt is die niet arrogant. Maar een Belg wel ze zijn gewoon jaloers Nederland mocht dromen dat bijna bij elke top club spelers hebben lopen zoals hun. Of voornamelijk in de grote competities.

5 juli 2015 om 12:36

Jaloers? Ik heb liever een 3e plek met een eredivisie-elftal dan spelertjes bij topclubs en op een WK niets presteren

5 juli 2015 om 00:41

Redelijke selectie? Op elke positie betere of minstens gelijkwaardige spelers. Bovendien een veel breder aanbod om uit te kiezen.
Nederland zit echt in een transitie periode. Er komen goede spelers aan maar ik vind Oranje niet bijzonder momenteel.

Op basis van kwaliteit hadden ze Argentinië best kunnen pakken toen maar er spelen meerdere factoren een rol.

5 juli 2015 om 00:58

Izzino, elke positie ?? Noem eens een speler die beter is als Robben van Belgie. Hazard heeft niet dezelfde plek en is ook niet beter als robben

5 juli 2015 om 04:04

Dan alleen Robben! En hoelang heeft Robben nog? Hazzard komt echt wel op zijn niveau

5 juli 2015 om 02:14

Inderdaad rbn_ je zegt het goed, de Belgen zijn al tien jaar niets meer op het hoogste podium. Incidenteel winnen ze nog wel van een topland als het gaat om een 'oefeninterland'. That's It. Natuurlijk hebben ze wel een aantal goede spelers (veel ook overschat), maar een team is het niet. Ik denk alleen wanneer Van Gaal trainer zou zijn, zouden ze heel misschien (met wat geluk) Europees kampioen kunnen worden. Nu terug naar de realiteit: ze wonnen niet van Wales en zijn nog lang niet zeker van Frankrijk (net als wij trouwens).

5 juli 2015 om 08:57

Euhm.. heb jij de laatste paar jaar geen Nederlands elftal gekeken? Een halve finale is leuk, maar we spelen al tijden dramatisch.

5 juli 2015 om 14:56

Hij heeft gewoon gelijk. De Belgische selectie is beter dan de Nederlandse. Het komt er alleen niet uit en dat is precies wat lukaku bedoelt.

5 juli 2015 om 22:39

In potentie zijn ze misschien wel beter. Ze hebben veel kwaliteit erg goede spelers.
Maar aan de andere kant zijn het wel allemaal nog jonge honden. Een jong onervaren team.
In de praktijk vind ik dat ze aardig voetballen maar moeilijk tot scoren kunnen komen.
Ik heb wedstrijden van ze gezien waarin ze makkelijk balden maar daar heel weinig kansen mee creëerden. Dus of ze ver komen is nog maar afwachten.

ja klopt, maar het gaat er vaak niet om wie het beste team heeft, er komt wel meer bij kijken.
ik vind die belgen nooit echt bijzonder spelen trouwens, zie ze niet als kandidaat voor de winst in frankrijk volgend jaar.

Betere spelers maakt nog geen beter elftal.

Tjja een Robben hebben ze daar niet. Kan je wel aan komen zetten met Hazard maar die is toch nog wel een paar klassetjes minder dan Arjen. Daarnaast hadden ze tactisch ook nog een achterstand want het verschil tussen Wilmots en Van Gaal is natuurlijk immens.

Als je de spelers naast elkaar zet heeft België natuurlijk wel de betere selectie.

4 juli 2015 om 23:25

Paar klasses helemaal niet. Gewoon een klasse. Denk jij dat robben net zo zou schijnen als NL de team niet om hem gebouwd werd. Hij heeft geluk dat hij niet met de bruyne soeelt die veel ballen eist.

4 juli 2015 om 23:30

Bij Munchen lopen er ook wel leer spelers die de bal graag hebben, en toch schittert Robben daar ook. Chelsea is misschien wel meer om Hazard heen gebouwd, dan Bayern om Robben, en toch schittert Arjen meer

4 juli 2015 om 23:31

Want sneijder eist niet veel ballen? Robben is gewoon een stuk beter. Doet er niet toe wie er om hem heen loopt.

4 juli 2015 om 23:39

Robben krijgt gewoon heel veel ballen bij bayern.

4 juli 2015 om 23:40

De bruyne eist een stuk meer ballen dan sneijder. Sneijder is meer een team speler die vaak genoeg naar robben passt. De bruyne geef nauwelijks ballen aan hazard.

4 juli 2015 om 23:41

De bruyne speelt solo bij België

4 juli 2015 om 23:46

Dat kan ik me niet echt voorstellen dat hij nooit een bal op hazard geeft. In de bundesliga was hij verreweg de speler met de meeste assist, dan ben je best een teamspeler lijkt me.

5 juli 2015 om 00:00

Ja de bruyne bij wolfsburg en die bij belgie spelen heel anders. De bruyne speelt bij belgie meer een solist.

5 juli 2015 om 00:15

Oke dat verklaart wel veel, vreemd dat hij dan zo anders speelt in het nationale team. Maar ben alsnog van mening dat robben een stuk beter is haha.

5 juli 2015 om 02:08

Is robben ook maar niet paar klasses.

5 juli 2015 om 23:31

Een paar klasses beter dat is Robben zeker wel. Even voor de duidelijkheid een paar is 2, wat blijkbaar veel mensen niet weten

7 juli 2015 om 17:30

Mandingo je verklaart precies waarom Belgie niet beter is dan Nederland, als de Bruyne al egoïstisch is dan zit er toch echt iets niet goed in het team... ook dat mag je meetellen.

Ja als jullie niet een prutser als wilmots als coach hadden was het beter gegaan. Kom op je moet een team om hazard bouwen niet de bruyne. Zij kunnen gewoon niet samen spelen. Ze eisen beide de bal.

4 juli 2015 om 23:31

Nochtans draagt de Bruyne het Belgisch elftal wel, en Hazard niet. Moet je dan je team bouwen om de grootste naam of de beste speler? Ik zou toch zeggen de beste speler eh...

4 juli 2015 om 23:39

De Bruyne speelt bij Wolfsburg veel anders dan bij het Belgisch elftal viel mij op. De Bruyne is bij Wolfsburg meer een 10, dan bij het Belgisch elftal. Daar is hij meer een solist. Dus De Bruyne moet die rol van Wolfsburg meer aannemen, dan rendeert het team ook stukken beter denk ik.

Maar ja, Wilmots kan er niks van en als de KNVB niet ingrijpt, dan kan Belgie niet meer groeien, dan dit.

5 juli 2015 om 01:22

Zo goed dat België het niet eens sterker nog ze stellen me gewoon teleur ze hebben het bij de rode duivels afgestemd op De Bruyne misschien tijd om het elftal om Hazard te laten draaien.

5 juli 2015 om 01:45

Dat is echt complete onzin, waarom stel je een elftal bij op 1 speler? Voetbal is een team sport, je gaat niet een elftal om 1 persoon laten draaien. Duitsland heeft dit WK ook gewonnen, door middel van een collectief samen te stellen, in plaats van een team te bouwen om een individuele speler. Barcelona heeft ook geen team om Messi gebouwd, want Rakitic, Suarez en Neymar waren ook zeer belangrijk. Dus ik zou geen elftal afstemmen op Hazard, maar proberen om een collectief geheel te maken.

Leuke spelers maken nog geen functionerend elftal.. Hun 'sterrenensemble' heeft nog maar weinig opgelevers, terwijl ronnie vlaar met als zn beperkingen gewoon 3e werd.. Mede door tactisch vernuft en een hoop inzet

5 juli 2015 om 09:00

Zo denkt men in IJsland ook over ons sterren ensemble.

Jullie hebben de spelers wij hebben het team.

4 juli 2015 om 23:26

Nou wij stellen ook niet veel voor

5 juli 2015 om 00:15

Op het WK wel en daar gaat dit artikel over..

5 juli 2015 om 02:19

Hij heeft wel gelijk, al hebben we naast het team ook nog wel wat individuen.

Veel praat, dat ze zich maar eerst bewijzen.met deze generatie moet het gewoon beter. Ek 2012 niet gehaald en wk was niet goed genoeg.

5 juli 2015 om 00:08

Deze generatie kan en moet beter inderdaad. Ik ben onder de indruk van de namen maar nog niet van zozeer van het spel. Er zit veel meer in, zeker tactisch.

Eerlijk gezegd heeft Belgie een beter elftal dan Nederland.

Betere spelers op dit moment, maar geen beter team. Daarnaast totaal geen ervaring op grote toernooien en wat daarbij komt kijken.

Argentinië is top3 op dit moment, zowel verdediging middenveld als aanval staat goed. Beide landen gingen er terecht uit tegen hun. Triestig om te zien hoe van Gaal echt 100x meer dan het maximale uithaalde bij Oranje, wat een genie. Triestig bedoel ik dan als je het verschil ziet met Wilmots die er in slaagt België te saboteren en klungelt.

4 juli 2015 om 23:35

Verdedeging staat helemaal niet goed,ik denk dat je het daadwerkelijk weet maar dat je gewoon naar de fifa ratings kijkt

4 juli 2015 om 23:51

Rubenschaap
Nou ik vind zelf ook wel dat de verdediging goed staat. Of wil je zeggen dat otamendi, Garay, Mascherano, Zabaleta, Rojo allemaal prutsers zijn?

5 juli 2015 om 00:06

Je moet echt eens NU naar Argentinië kijken (ze spelen toevallig hun tweede finale op rij), ze hebben vier toppers lopen achterin die op een hoog niveau spelen. Zabaleta, Demichelis die Mangala bankt, Otamendi en Rojo. Misschien dat je die laatste twee niet kent maar dat zijn beide beren. Elke topclub droomt van Otamendi.

Duidelijk dat je mee roept met andere mensen zonder zelf te kijken.

belgie is op papier ook gewoon beter, het komt er alleen niet echt uit (kan aan de coach liggen?)

Pff wat een arrogantie, Nederland heeft met een kern met spelers als Robben,van Persie,strootman,sneijder,depay,de Vrij,de Jong echt geen minder elftal als Belgie. En dat hebben ze op het WK bewezen ook.

Met alle respect zegt ie nog die dwaas. Belgie heeft op dit moment meer goeie spelers ja dat vslt niet te ontkennen, maar om nou gelijk te zeggen dat ze veel beter zijn. Iets beter was meer op zijn plaats geweest. Duitsland en Spanje zijn bijvoorbeeld weer veel beter dan Belgie, net zoals Argentinie en Chili.

4 juli 2015 om 23:38

Valt best te ontkennen, alleen de verdedeging van B is beter, middenveld (indien strootman er binnenkort weer bij is) van NL, en de aanval al helemaal van nL met robben hunt en depay

5 juli 2015 om 11:51

Het middenveld van NL beter? Laten we even vergelijken? De Bruyne is een van de beste middenvelders ter wereld, meeste assists in Europa afgelopen jaar en aarbovenop nog heel wat doelpunten ook. Verkozen tot beste speler van de Bundesliga. Daartegenover staat Sneijder die, met alles respect, toch al behoorlijk op z'n retour is en bij Galatasaray speelt. Nainggolan houdt Strootman gewoon op de bank bij Roma, dus wie de beste is van die 2 lijkt me duidelijk. Als laatste heb je Witsel bij Belgie, was al op een heel jonge leeftijd een steunpilaar van Standard dat destijds ook regelmatig Europees speelde, daarna bij Benfica goed gespeeld en daarna jammer genoeg de keuze voor het geld uit Rusland gemaakt, maar blijft een topspeler en hopelijk krijgt ie deze zomer z'n toptransfer en kan ie dat bewijzen aan de critici.

Dat de Nederlandse aanval beter is ben ik met je eens. Robben is, mits fit, een van de beste ter wereld, dat is Hazard ook maar hij doet het momenteel niet erg goed bij Belgie en zit sws nog net onder het niveau van Robben, al scheelt dat in mijn ogen niet veel in clubverband. Benteke, Origi, Batshuayi en Lukaku zijn nog jong en missen ervaring terwijl Huntelaar en RVP al jaren op topniveau spelen en bakken met ervaring hebben, dus daar heeft nl weer een streepje voor. Maar de spitsen van Belgie hebben dan weer het voordeel dat ze allevier heel jong zijn en toch al bij subtoppers spelen en dus alle mogelijkheid hebben om nog te groeien. Ik persoonlijk denk dat Origi onze grootste hoop is omdat hij alles heeft, hij heeft de fysieke kracht van Benteke en Lukaku, de snelheid van Lukaku, maar is ook heel technisch en een stuk slimmer. Enige nadeel is dat ie niet zo'n goede kopper is. Als laatste kan ik niet goed kiezen tussen Depay en Mertens, ik denk dat Mertens momenteel iets beter is maar Depay is een stuk jonger en heeft dus de toekomst. Als Januzaj z'n belofte kan inlossen denk ik dat wij weer in het voordeel zijn maar die kans lijkt momenteel vrij klein

5 juli 2015 om 12:59

- De Bruyne: Met je eens, momenteel een van de beste aanvallende middenvelders van Europa, zo niet ter wereld. Hij moet het echter eens goed laten zien in een Europees hoofdtoernooi, want daarin heeft hij tot heden nog niet kunnen schitteren.
- Nainggolan: Houdt Strootman niet op de bank, want zoals je wel of niet weet is hij op die positie terecht gekomen omdat Strootman zwaar geblesseerd raakte en hij afgelopen week voor het eerst sinds tijden weer heeft meegetraind met de A-selectie. Bovendien is dit een beetje appels met peren vergelijken. Strootman is verdedigend echt een beest gecombineerd met een geweldig inzicht en een prima techniek en ik denk in dat opzicht toch wel beter dan Nainggolan. Echter is Nainggolan aanvallend sterker omdat hij veel meters weet te maken en meer een box to box speler is. Een speler die in ons elftal daarmee te vergelijken is, is Leroy Fer maar die heeft zich niet zo doorontwikkeld als wij in Nederland van hem hadden verwacht. Ik vraag me ook af of Rudi Garcia voor Strootman of voor Nainggolan kiest, want Pjanic heeft wel een breker naast zich nodig om goed te kunnen functioneren.
- Witsel: Hoor of lees ik weinig meer van, maar hij kan nooit slechter zijn dan die zanger van Earth, Wind and Fire naast hem. Die Fellaini speelt alleen bij United omdat hij beresterk is en als je op een middenveld staat met Daley Blind (meest overschatte speler van dit moment) dan weet je dat je niet veel hoeft te kunnen om onder Louis van Gaal te mogen spelen.
- Benteke, Origi, Batshuayi en Lukaku: Eerst zien, dan geloven. Wat je zegt klopt, want ik vind Huntelaar een geweldige spits die voor bijna elke club een meerwaarde kan zijn. Hij is enorm slim en kopsterk. Van Persie wordt door veel mensen zwaar overschat. Is al praktisch naar Fenerbahce omdat hij niet meer het niveau van 3 jaar geleden kan evenaren. Daarop zit een enorme bende sleet tegenwoordig.
- Hazard: Gaat een hele grote worden, maar Robben hoort naar mijn mening in het rijtje net onder Messi en Ronaldo. Dat wil zeggen, spelers als Ibrahimovic, Suarez, Neymar etc. en soms vind ik hem dat niveau misschien wel evenaren. Echter is Robben ook al 31 en vanaf die leeftijd gaan spelers wel hard achteruit. Depay moet onze toekomst worden, maar dan wil ik eerst zien hoe hij gaat presteren bij Man Udt.

De verdediging van ons zuigt, maar dat komt ook deels door de beroerde selectie van onze bondscoach. Iemand die Bruma al selecteert kan beter achter de geraniums gaan zitten en na 2 uur naar MAX geheugentrainer gaan kijken.

5 juli 2015 om 15:13

Nainggolan houdt Strootman gewoon op de bank bij Roma, dus wie de beste is van die 2 lijkt me duidelijk.?????

Hahahaha volgens mij is Strootman al 18 maanden geblesseerd dorpsgek dat je bent...

Voor het eerst in pakweg 50 jaar heeft Belgie betere voetballers dan Nederland. Het wordt m.i. te weinig geconcretiseerd in aansprekende resultaten. In eerste instantie kijk ik dan naar onze bondscoach die op tactisch vlak ver onder het vereiste niveau blijft.

Maar puur qua selectie ? Enkel Robben, op alle andere posities heeft Belgie in deze generatie een betere rondlopen.

En dat is dus voor het eerst sedert heel erg lang.

4 juli 2015 om 23:40

Huntelaar is beter dan elke belgische spits, ondanks de bruynes goede seizoen is sneijder nog een stuk beter en strootman is ook beter dan alle controlerende middenvelders van Belgie

4 juli 2015 om 23:45

Diezelfde strootman die moest banken voor Radja?

5 juli 2015 om 00:00

Benteke is beter dan huntelaar hoor

5 juli 2015 om 00:21

Toen Strootman fit was voordat hij voor het eerst geblesseerd raakte bij Roma? Hou toch op.

5 juli 2015 om 00:31

Haha Strootman was een hele belangrijke speler voor Roma maar maakte geblesseerd. Daarna nooit helemaal 100% fit geworden. Tuurlijk bankt hij dam voor Radja. Radja werd trouwens 2x uit de wedstrijd gespeeld door Clasie. Die alle duels won van deze zogenaamde belgische topper. Strootman en Radja zijn allebei goed, alleen Strootman raakte geblesseerd. Was Strootman niet gebleseerd geraakt, was Radja niet maar Roma gegaan.

5 juli 2015 om 00:33

Benteke beter dan Huntelaar? Hij mag de veters niet strikken can Huntelaar. Kijk eens naar de cijfers van Huntelaar en Benteke. Daarnaast huntelaar bij allemaal topclubs, en benteke voetbalt maar bij een degradatiekandidaat.

5 juli 2015 om 02:03

Die Strootman mocht vervangen vanwege diens blessure bedoel je (zucht).

4 juli 2015 om 23:41

Op papier is het misschien beter, maar spelers moeten dan wel hun normale niveau halen. Hazard in vorm van Chelsea is wereldtop, van België subtop. Dat is een groot verschil. Wij hebben in het verleden ook geweldige spelers gehad maar die gewoon bij Oranje niet goed presteerde. Denk dan aan Seedorf.

België heeft een lichting waarmee ze potentieel prijzen kunnen pakken. Echt, er zijn maar weinig landen die zich qua kwaliteit kunnen meten met onze zuiderburen. Zeker Nederland niet. Maar het gaat niet om kwaliteit alleen, er komt meer bij kijken. Ben benieuwd of ze het, zoals 'belgica' in Mexico '86 flikte, een keer echt ver schoppen op mondiaal niveau en de ploeg naar vermogen gaat spelen. Kunnen er nog mooie dingen gebeuren.

Nja ik weet niet in hoeverre dit geloofwaardig is, dat hij dit heeft gezegd, maar ik ben het wel met hem eens, ondanks de 'arrogantie'. Alleen zoals het in dit artikel wordt gesteld, ook weer niet. Oranje is niks vergeleken met 10 jaar geleden, dat klopt, maar er spelen toch wel wat pareltjes.

- Cilessen... wordt vaak genoeg voor enorme bedragen aan de top gelinkt.
- Van Der Wiel, ondanks hij niet volledig zijn potentie heeft waargemaakt, toch basisspeler bij een absolute topteam.

- De Vrij, revelatie in Serie A. Had ik niet verwacht, maar hij doet het goed.

- Bmi, speelt niet altijd, maar toch wel een belangrijke waarde bij Porto. Anders zou je hem niet opstellen tegen Bayern als Porto zijnde.

- Willems, pff hij is een echte ruwe diamant. Dit jaar komt alles er goed uit en hij is pas 21!

- Blind, niet echt fan van, maar toch basisspeler bij Manchester United. Ik zou niet weten of dat door Van Gaal zou komen, maar ik zie verdeelde meningen op Engelse sites, dus hij zal wel Europees subtop niveau zijn.

- De Jong... ik vind hem al tijdje iemand die echt bij Milan hoort. Misschien niet heel goed in dribbelen, maar verdedigen kan die goed.

- Strootman, revelatie geweest van Roma. Afwachten tot na zijn blessure.

- Sneijder... lijkt terug op niveau te zijn, alhoewel in een mindere competitie, laatste tijd absolute uitblinker bij Galatasaray.

- Depay ... veel talent...

- Robben... moet ik dit uitleggen?

- Van Persie, laatste 2 jaar niet heel goed, maar daar voor absolute top. Ook op het WK liet hij weer van zich zien.

- Ja, de rechtsbuiten positie helaas, maar misschien dat in de toekomst El Ghazi of een ander groot talent daar kan spelen.

Niet zo slecht, als we het zo bekijken? België die had 5 jaar geleden Swerts nog in de basis met Stijnen. Dat zegt genoeg.

5 juli 2015 om 00:10

België had vijf jaar geleden Sepp De Roover, Karel Geraerts, Roland Lamah, Bernd Thijs, Christophe Lepoint, Vadis Odjidja, Marvin Ogunjimi, Jonathan Legear, Gaby Mudingayi etc. in de nationale ploeg. Zegt genoeg van hoe ver we wel niet komen.

5 juli 2015 om 00:21

En legende Gil Swerts! Wat een drama speler is dat zeg.

Individueel is België op bijna iedere positie beter dan Nederland, maar het is nooit echt een team. Daarnaast laat Hazard het keer op keer afweten. Met een andere instelling en een coach die ze de juiste richting opstuurt zijn ze een team dat om de prijzen kan spelen.

4 juli 2015 om 23:56

Robben, Sneijder, De Jong, Strootman en RvP zijn toch wel spelers waarvan ik niet zo zou zeggen dat hun Belgische concurrent beter is. Vergelijk voor de lol ook eens Depay met Lukaku, denk dat eerstgenoemde die strijd toch wel gauw in zijn voordeel gaat beslissen.

5 juli 2015 om 14:16

Depay en Lukaku? Je weet hopelijk wel dat Depay linksbuiten is en Lukaku een spits? Een spits wat op 17 jarige leeftijd topscorder van de competitie werd

Ja jong, betere spelers/elftal betekend niet dat je verder komt als een ander op eind toernooien, weten we in Nederland alles van...

Verschil tussen België en Nederland is dat Nederland meerdere spelers heeft die tot de absolute top horen als ze in vorm zijn en dat waren ze. België heeft Hazard en in mindere mate Kompany. Daarna worden Vertonghen, Vermaelen, Mertens en Lukaku bijv. als goede spelers gezien, maar daarvan heeft Nederland er ook genoeg. Heb de keepers even buiten beschouwing gelaten.

5 juli 2015 om 01:04

De Bruyne ook buiten beschouwing gelaten, of wordt de speler van het jaar in duitsland maar als een matige voetballer gezien?

België is het Spanje van 10 jaar geleden. Al jaren een mooie selectie, maar geen goede ploeg en al helemaal geen prijzen. Bij Spanje kwam het succes uiteindelijk, bij België moet ik het nog zien. Bij België zien we al een tijd praatjes, alsof ze recht hebben ergens op. Zo werkt het niet. Ga eerst maar eens presteren.

Wat een arrogantie van die Belgen iedere keer. Laat ze eens wat presteren op een groot toernooi ipv teren op een overwinning van 3 jaar geleden. Die praatjes kennen we nu wel.

5 juli 2015 om 01:06

Wat een frustraties allemaal. Het komt allemaal goed jongen.

5 juli 2015 om 03:51

Adem in .... Adem uit .... Hmmmmmmm.... Hmmmmmmmm. En de frustraties wat weggewerkt??

5 juli 2015 om 11:05

België is ook wat beter, maar niet veel beter:

Courtois Cillessen
Vertonghen Willems
Vermaelen= De Vrij
Kompany Bmi
Alderweireld Janmaat
De Bruyne Depay (maar kan verandering in komen)
Hazard Robben
Strootman = Fellaini
De Jong = Witsel
Sneijder Mertens
Van Persie Benteke of Lukaku
Ja en iedereen is beter dan Narsingh

Sorry maar verder als Hazzard en de Bruine kom ik echt niet , 2 8jes en verder een hoop 6jes . Verder wil ik er nog ff bij vermelden dat Belgie bijzonder veel problemen heeft om te scoren . Zelfs tegen Wales ( met alle respect kan men niet scoren !!! Als je vergelijkt met Oranje dat in Brazilie tegen Veel sterkere tegenstanders 15x scoorde , en Belgie niet verder dan 5 of 6 doelpunten kwam tegen met alle respect Zuid Korea/amerika en Algerije !!

5 juli 2015 om 00:20

Kleine tegenstander zijn per definitie niet altijd makkelijk te verslaan.
Dat zie je ook in de kwalificatiecampagne

5 juli 2015 om 09:15

Tuurlijk helemaal vergeten het is veel makkelijker om de wereldkampioen op te rollen , dan om van Zuid Korea te winnen . Nou tegen deze logica is niks in te brengen.

5 juli 2015 om 10:32

Zegt Ijsland, Tsjechie jou wat?Volgens mij werd er in Letland ook behoorlijk moeizaam gewonnen.Spanje werd dan weer overtuigend opgerold. Dus leg jou logica eens uit dan?
Toplanden spelen vaak opener omdat ze meer druk hebben om te winnen. Geef feiten aan waaruit blijkt dat ik ongelijk heb dan. Ik wacht met spanning af........

5 juli 2015 om 10:54

Volgens mij waren die ploegen niet in Brazilië te vinden, daar gaat dit topic namelijk over.

5 juli 2015 om 12:38

@ Wandering, wat heeft Wales er dan mee te maken? Volgens mij haalt Sonnydo dat land er zelf bij

Ze hebben een aardige selectie maar ze moeten zichzelf nu niet overschatten. Daarbij had nederland de perfecte trainer voor het team wat ze toen hadden.

Belgen betichten ons vaak van arrogantie maar als het om voetbal gaat dan kunnen ze er zelf ook wat van. Al decennia lang niets gepresteerd, zowel het nationale elftal als de clubteams. En dan zulke teksten? Wales-uit is ook altijd lastig...

5 juli 2015 om 00:15

Ijsland en Tsjechië ook.

5 juli 2015 om 18:41

Iets presteren op een eindtoernooi ook.

5 juli 2015 om 00:33

Ja op een EK moet je praten over de V.S. en Colombia ja.

5 juli 2015 om 12:03

Nederland? Als ze zich nog kunnen kwalificeren. Nee, Nederland is geen topper momenteel. de grote kanshebbers zijn zoals protsie zegt Duitsland, Spanje, Frankrijk en misschien nog Italie

Belgie heeft een hoop goede spelers maar op sommige posities zijn ze zwak bezet. Maar er zijn gewoon betere ploegen. Verliezen van Argentinie is ook geen schande. Daarnaast had Nederland op zich best aardige ploegen tegengekomen na de groepsfase zoals Mexico en Costa Rica.

Grootste makke van België is volgens mij de bondscoach. Ze zitten gewoon niet zo sterk in de coaches. Ik denk verder wel dat België op dit moment een betere selectie heeft dan Oranje wat niet echt een sterke lichting kent.

Wat een lachertje is deze man zeg. Belgie heeft zeker een beter team, maar de beste man doet net alsof er lichtjaren verschil zit tussen Nederland en Belgie. Die Belgen moeten eerst maar eens wat laten zien voordat ze een grote mond krijgen. Nederlanders het verwijt geven arrogant te zijn, maar ondertussen. Waarschijnlijk gefrustreerd dat Nederland vorige zomer weer verder kwam dan Belgie. Ik moet zeggen dat ik het ook heerlijk vond toen Wales won van de arrogante Belgen, weer met beide beentjes op de grond.

5 juli 2015 om 02:41

Inderdaad, en hij was niet de enige die zo reageerde. Waren Wel meer Belgen die niet konden verkroppen dat Nederland verder kwam op het WK. Reden: België won een oefeninterland van Oranje vlak na ons mislukte EK van 2012. Sindsdien is iedere Belg er heilig van overtuigd dat ze beter zijn en dus beter zullen presteren dan Nederland. Nu dat niet is gebeurd koestert heel België een wrok en is de wereld te klein. Huilie-huilie in optima forma dus. En dan ons 'dikke nekken' noemen. Iets met de pot en de ketel

Zijn er geen Belgische voetbal sites ofzo? Kunnen ze daar lekker hun nationaal elftal ophemelen. En dan altijd over arrogante Nederlanders beginnen. Pff

5 juli 2015 om 01:09

Ja die bestaat, maar die is helemaal niet gebruiksvriendelijk. Voetbalzone heeft het veel beter voor elkaar.

Op papier hebben ze een sterker elftal. Op het veld moet het er echter wel uitkomen. België speelt net als Nederland de laatste 2 a 3 wedstrijden als een natte krant.

Het is een probleem om met zo veel vedetten een goed team te vormen. Daar heeft Nederland af en toe ook last van, maar op het afgelopen WK niet. Ik noem die situatie altijd de vedettenpest. Het meest recente goede voorbeeld er van was Nederland op het laatste EK. Spelers gaan dan tegen elkaar spelen. Ze weigeren mee te verdedigen, gaan constant voor eigen succes, gunnen een medespeler geen goal en vormen totaal geen eenheid. Er is wrijving tussen van Persie en Sneyder, tussen Huntelaar en van Persie, Afellay die niet met andere spelers praat en tegen ze zegt:waar speel jij? Zo gaat het door,
Bij Belgie speelt dit ook een rol.

Het grote verschil is gewoon de trainer die nederland had en wilmots bij ons. Wilmots kan er niets van

Betere selectie dat zeker, maar voetballend gezien is het nog geen echt team.

Hahaha wat een babbels weer.
Begin steeds meer anti België te worden door deze arrogante generatie Belgen.
Presteer eens wat voor dat je zoiets uitkraamt.
De Belgen lieten op de wedstrijd tegen usa na niks zien op het wk en bovendien gaat hun kwalificatie naar het ek ook niet echt soepel.

Lukaku snapt er nix van maar geeft indirect zelf reeds het antwoord. Als je jezelf veel hoger inschat dan Arg en NL heb je last van misplaatste zelfoverschatting. Als je na een jaartje of 30 eindelijk weer eens een groot toernooi weet te bereiken en jezelf zo nadrukkelijk overschat en daarmee de tegenstander onderschat, heb je zeker op het WK een probleem. Verder ben je zo goed als je laatste wedstrijd. Ik geloof dat Belgie toen kansloos was tegen laagvlieger Wales....

Er zijn maar drie spelers die ik in Oranje zou willen zien: Courtois, De Bruyne en Hazard. Daar komt dan nog eens bij dat Courtois de enige is van die drie, die altijd zijn niveau haalt bij de Rode Duivels. Nog iets: Nederland is tactisch vele malen sterker, mentaal wellicht ook nog. België zie ik als outsider op het EK, maar meer ook niet. Eerst maar eens zien te winnen van bijvoorbeeld Wales. Het afgelopen WK vond ik de Belgen (in het bijzonder Hazard) erg tegenvallen. België moet niet gaan dromen, in de afgelopen tien jaar hebben ze niets laten zien, buiten een incedentele oefenzege op een topland. How do You Like me now

België is nu beter Nederland, een tijdje geleden ook al wat bleek uit die vriendschappelijke 4-2 cijfers. Op het WK was Nederland echter veel beter, ze hadden een strategie.

De coach van België zet in op individueel talent en op ballen naar voor pompen naar de lange jongens, hij oefent zelfs niet eens op standaardsituaties. Van Gaal daarentegen is een held, die van elk team een erg goed team kan maken. Nederland had altijd een plan, meestal countervoetbal, maar ze hadden voor elke situatie een plan, zoals bijvoorbeeld die keepertactiek met Krul, die was geweldig. Op dat vlak hinkt België ver achter.

Over de Hazard-Robben discussie, Hazard is beter. Hazard is voor het tweede jaar op rij de beste speler van Chelsea en heeft hen in zijn tweede jaar zelfs naar het kampioenschap van Engeland geleid, wat hem dus de titel van beste speler van Engeland opleverde. Robben blinkt uit bij Bayern en blonk uit op het WK, maar niet zonder reden. Nederland speelde volop countervoetbal, dan kom je als aanvaller tegen een pak minder verdedigers te staan en kan je er bovendien gemakkelijk van weglopen als ze achter je aanzitten. Hazard moest telkens worstelen tegen een dekking van twee, soms zelfs drie man en kon dus ook van niemand weglopen.

5 juli 2015 om 02:06

Hazard is beter zeg je, check de stats van beiden dit seizoen. Robben haalt zelfs met blessure betere cijfers. In welke grote Europese wedstrijden was die Hazard ook alweer beslissend en wie scoorde de winnende CL goal tegen Dortmund? Oja.

5 juli 2015 om 02:21

Dus jij beschouwt voetbalzonecijfers die voor 9/10 van Nederlanders afkomstig zijn als betrouwbare bron lol.

5 juli 2015 om 02:45

@aqpw
Robben: 127 duels bij Bayern, 73 doelpunten, 43 assists.
Hazard: 107 duels bij Chelsea, 37 doelpunten, 33 assists.

Dit zijn de feiten (transfermarkt.de) en dan heb ik het nog niet eens over Europese duels.

5 juli 2015 om 03:05

lmponeria vergeet daarnaast niet dat bij Chelsea Hazard de vaste penalty nemer is en Robben bij Bayern dat niet is.

Hazard maakt veelal de pingels ook.

5 juli 2015 om 15:35

Alsof je statistieken nodig hebt om te zien dat Robben beter is dan Hazard. Dat ziet iedereen toch? Echt niet omdat hij Nederlands is hoor, hij is gewoon veel bepalender dan Hazard. Maakt ook niet uit, want hij is een stuk ouder.

Nederland heeft ook jarenlang uitstekende selecties gehad en presteerde vaak ondermaats. Zo had oranje in '98 of 2000 een prijs kunnen pakken. De Belgen hebben nu inderdaad een beter elftal, maar missen nog wel de ervaring. Waar Nederland in 2008, 2010 en 2014 prima prestaties heeft laten zien, zie ik Belgie dat niet zomaar nadoen. Daarnaast doen op een EK ook landen als Spanje en Duitsland mee, waar de spelers nog veel meer toernooi ervaring hebben.

Het verschil is dat nederland gewend is toernooien te voetballen en belgie niet. Dat kan op een eindtoernooi doorslaggevend zijn!

Met het materiaal dat ze hebben moeten ze ook verder kunnen komen.
Denk dat ze qua aanwezige top spelers bij de beste 4 zitten.
Italië en Spanje zullen wel gelijk waardig zijn alleen Duitsland heeft nog betere spelers. Maar zoals al aangegeven door sommige mensen, het moet ook nog eens samen kunnen voetballen. Komt nog eens bij dat de druk bij België wel het grootst zal zijn.

België is zeker beter nu op alle vlakken ! Verschil zit het in de Belgische bond , die werken niet professioneel .
Met Wilmots als trainer is echt een lachertje .
Geef daar maar Gerets,Van Gaal of een andere Nederlander ,
Dan speelt België top .....
PS ben 100% Belg !! Maar niet als supporter !!!!!!

De individuen Hazard, D Bruyne, Kompany, Courtois, Lukaku. Zijn wel beter als je kijkt naar onze selectie.. Maar een speler als Robben zullen zijn nooit krijgen. Verder is België geen team.. Vechten niet voor elkaar en vertrouwen elkaar haast niet. Dat hadden we met het Nederlands elftal wel. Hadden we op het WK tegen hun gespeeld? Hadden we ze op zeker verslagen.. Het is nu makkelijk om te stellen dat ze beter zijn, omdat ze 2e vd wereld staan? En omdat wij een dramatische EK kwalificatie doormaken.. Lukaku had dit een jaar geleden nooit durven zeggen. Beter als Argentinië? Nooit..

5 juli 2015 om 11:27

Hazard is niet beter dan Robben. Depay doet weinig onder voor de Bruyne is wel wat verder in zijn ontwikkeling. Kompany is beter, maar de Vrij kan op dat niveau komen, Cillessen doet niks onder voor Courtois en Lukaku is nog steeds vooral een belofte.. Van persie en Huntelaar zijn beide beter en Dost zit op een gelijk niveau.

Wij moeten ons voordeel halen uit de coach. Nederland leidt superieure coaches op in vergelijking met de Belgen. Daarnaast hebben we met Robben natuurlijk een absolute top 5 speler als die helemaal fit is aanvallend gezien en als je naar zijn positie kijkt zie ik alleen een Messi die beter is.

Het verschil is dat nederland er altijd staat als ze meedoen aan een eindronde en belgie niet die stellen vaak teleur. Dat is ook een kwaliteit. Over de selecties kunnen we discussieren wie beter is maar het gaat om de prestatie.

Dit moet hij echt gewoon niet zeggen. We hebben een paar wereldtoppers(waar hij zeker niet bijhoort) en een pak goede spelers die bij goede ploegen spelen maar onze nationale ploeg is middelmatig. We staan zo hoog omdat we tegen mindere ploegen punten hebben gehaald maar als het er echt op aankomt, spelen we tegen ploegen in top 10 of top 20 weinig klaar.
Op het WK hebben we niks speciaal gedaan en tegen Argentinië geen enkele kans bij elkaar gevoetbalt.
Als je het op papier vergelijkt, zou Belgie beter moeten zijn dan Nederland maar in praktijk valt dit dik tegen vrees ik.
De laatste match tegen Wales ook al geen enkele deftige kans...
Als het aan mij ligt blijft Kompany trouwens ook uit de basis want die verkloot het meestal toch door stomme gele en rode kaarten te pakken en ligt sowieso niet goed in de groep. Zeer spijtig dat Wilmots blijft want nu gaat deze generatie onder hem verloren gaan.

Betere spelers maar geen wereldklasse coach.

die belgen hebben echt een laag zelfbeeld? continu kijken naar andere landen en afgeven maar zelf presteren? heb nog niks bijzonders gezien op eindtoernooien? het hoogtepunt was dat ze na 80 jaar weer op een eindtoernooi aanwezig waren en dat gevierd hebben alsof ze wereldkampioen geworden zijn!

Hahaha.. dat moet Lukaku zeggen, lachwekkend. Gewoon een redelijke spits maar nooit zijn belofte als toptalent waar gemaakt. NL had een wat oudere selectie maar er komt weer heel wat leuks aan. Robben is beter dan welke belgische speler, ook Hazard.

Zo heel veel beter zijn ze nu ook weer niet. Ik vind alleen de centrale verdediging een stuk beter. Voor de rest valt het wel mee.

Ik vind het niet arrogant, maar vraag me wel af of je inderdaad zo goed bent wanneer je op het moment supreme niet weet te presteren

Nederland heeft gewoon geluk dat Robben op grote toernooien vaak zijn allerbeste spel laat zien. De sterren van België doen dat niet. Over de breedte is Belgie vast sterker.

Dit is precies waarom het weer niks wordt voor Belgie. Ze vinden zichzelf erg goed, en dan ga je tegenstanders onderschatten.

En ze missen toernooi ervaring, individueel en als ploeg. Sinds 1986 helemaal niks meer laten zien. Dat is al 27 jaar....

Tegenstanders weten dat. Net zoals ze van Nederland weten dat ie bijna altijd een moeilijk te verslaan team hebben. Ook al is er niet eens veel kwaliteit.

Respect moet je verdienen, en niet opeisen zoals die Belgen de laatste jaren doen.

5 juli 2015 om 18:24

De Belgen hebben inderdaad teveel praatjes. Wordt er ook een beetje moe van alsof andere landen geen talenten hebben. Ze doen ook alsof je zomaar een finale van een WK haalt of zomaar 3e wordt.

als je niet het beste team hebt, gaat het om de juiste tactiek en mentaliteit en fitheid. Nog meer dan bij een team waarbij de bal zijn werk doet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren