Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Go Ahead-voorzitter haalt gram: ‘Hoezo slecht voor de Nederlandse ranking?’

Laatste update:

Go Ahead Eagles mag dankzij het Fair Play-klassement deelnemen aan de voorronde van de Europa League. In Nederland werd dat bericht met kritiek ontvangen, omdat Go Ahead zich niet op basis van sportieve prestaties heeft geplaatst voor Europees voetbal. Na het gelijkspel tegen Ferencváros haalde Go Ahead-voorzitter Edwin Lugt zijn gram op de critici.

/

“Zo, dat is in ieder geval al éé punt meer dan FC Utrecht vorig jaar. Hoezo slecht voor de Nederlandse ranking?”, schreef de preses met een knipoog op Twitter. “Hoe dan ook: geweldig resultaat voor zo'n jonge ploeg die net bij elkaar is. En de steun vanaf de tribunes was weer als vanouds. Trots!”, aldus de voorzitter.

Go Ahead Eagles kwam tegen Ferencváros al snel op achterstand, toen Bart Vriends niet goed ingreep. Diezelfde Vriends maakte zijn fout goed door vlak voor het rustsignaal de 1-1 op het scorebord te zetten. Daarna zou de score niet meer veranderen.

Denk je dat Go Ahead Eagles wint in Hongarije?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan ik erg slecht tegen nadat ze knap gelijk spelen meteen zoiets zeggen. Tuurlijk is dit slecht voor het NL voetbal

3 juli 2015 om 00:17

Onzin! Dankzij dat fair play klassement hebben ze nu al meer punten gehaald dan een club die pas over een of twee rondes binnenkomt en vervolgens de play of wedstrijd verliest. Alle punten worden straks door één club meer gedeeld en dat is niet voordelig, maar dit punt is al meer dan bijvoorbeeld een Utrecht of Groningen vorig jaar en dus snap ik zijn reactie goed. Zij geven (itt psv en twente een tijdje terug, of Ajax dat hopeloos faalt tegen Salzburg) wel 200 procent en dat levert blijkbaar meer punten op dan interesseloos dat toernooi in gaan en denken dat je het wel redt.

De meeste mensen die hier lopen te zeiken bedenken zichzelf niet dat hun club de competitie vaak serieuzer neemt dan de El, zoals inderdaad ajax psv of twente,. Ach mensen hebben graag wat te zeiken denk ik maar ik ben blij met een team dat er iig voor gaat!

3 juli 2015 om 00:23

PSV en Twente ?! Ajax ging toch met een B-ploeg in Salzburg spelen.....

3 juli 2015 om 00:24

Niet meer dan Groningen vorig jaar, die speelden in Aberdeen gelijk. Nog steeds niks om trots op te zijn natuurlijk, maar het moest wel even rechtgezet worden.

3 juli 2015 om 00:27

Je hebt gelijk, Aberdeen is geen makkie. Utrecht tegen die luxemburgers of Mc Claren van Twente die zich openlijk uitsprak dat de competitie belangrijker was, dat zijn ergere gevallen.

3 juli 2015 om 00:48

Het nadeel van deze deelnamen is dat de behalende punten van Nederland door 6 ploegen wordt gedeeld. Mocht Eagels direct worden uitgeschakeld dan zal dit het hele jaar zorgen voor een lager punten aantal.

3 juli 2015 om 07:05

Ajax speelde gewoon met het beste team, maar werd tactisch helemaal van het veld geblazen.

3 juli 2015 om 08:40

Die speelde in Salsburg niet met hun beste team, nadat ze kansloos thuis hadden verloren.

3 juli 2015 om 08:56

Denk je dat Ajax nog met 0-4 had gewonnen dan?

3 juli 2015 om 09:06

Tactisch?, ze werden compleet overlopen door onderschatting. Werden op alle vlakken afgetroefd en kwamen zowel uit als thuis nog goed weg. Had vooral met inzet te maken.

Tsjaa beetje makkelijk natuurlijk. Natuurlijk heeft die ergens een punt maar dat komt vooral door belachelijk slechte presteren van nl clubs afgelopen jaren in Europa. Laten we hoe dan ook hopen op beter jaar.. we zullen wel moeten!

Als de voorzitter dat "hoezo slecht" nog serieus bedoeld dan moet die een lesje Uefa Coëfficiënten krijgen.

Go ahead zal om het gemiddelde (daar gaat het om) niet naar beneden te halen waarschijnlijk tot de groepsfase moeten komen. Dat zijn 3 kwalificatie + 1 play off ronde. Dat gaat ze natuurlijk nooit lukken (no offense) en dus zal het voor het Nederlandse voetbal altijd slechter zijn.

Voor Go Ahead natuurlijk wel gewoon mooi.

3 juli 2015 om 00:12

Vorig jaar vloog Fc Groningen er ook in deze ronde uit.

3 juli 2015 om 00:25

Nee, in de ronde erna.

3 juli 2015 om 01:17

Groningen begon in de laatste voorronde, dan zij de punten ook meer waard. Dat gelijkspel van Groningen geeft meer punten dan dit gelijkspel van Go Ahead. Deze man roept ook weer zomaar dingen, terwijl hij zich gewoon bezig moet houden met zn team en de return.

3 juli 2015 om 07:36

Deze man roept zomaar dingen? En dan heb jij het over Groningen, terwijl hij het over Utrecht heeft.. Beetje raar...

3 juli 2015 om 09:14

De te verdienen punten zijn hetzelfde in alle voorrondes. Pas vanaf de poulefase worden deze verdubbeld.

3 juli 2015 om 09:45

Ja, wat is je punt? Blijft slecht voor NL voetbal.

3 juli 2015 om 18:25

Als we deze tegenstander overleven, moeten we tegen een club uit Bosnië of Malta. Goed te doen dus!

3 juli 2015 om 21:20

Ja, dat is leuk over GAE maar voor het Nederlandse voetbal moeten ze tot de groepsfase komen.

Ze zouden mij al positief verrassen als ze het tot de 3e voorronde schoppen.

Altijd makkelijk praten achteraf. Maar ze zullen geen enkele betekenis hebben in Europa. Vind het daarom jammer dat het zo slecht met Twente gaat. Die hadden wel een rol van betekenis kunnen spelen.

3 juli 2015 om 00:11

Sorry hoor maar stuur ajax erin en ze veliezen ook alles of psv want hebben die zulke super resultaten neergezet...uefa of champion is niks meer waard voor.nederlandse.club het zijn geld weddtrijden niet meer .

3 juli 2015 om 00:46

In de knock out fases zijn we vaak kansloos ja, maar we kunnen prima overwinteren in de EL en de groepsfase incidenteel halen van de CL (als nummer 2) moet ook kunnen.

Het is allemaal niet zo negatief, Feyenoord wist afgelopen seizoen nog als 1e te eindigen in de EL poule. Dat je er dan uit vliegt tegen AS Roma lijkt me geen schande.

3 juli 2015 om 01:29

die clubs hebben toevallig wel de punten binnengehaald voor nl de afgelopen jaren..

3 juli 2015 om 00:19

Het is ook makkelijk om vooraf het oordeel 'kansloos' te geven. Sportief snoeren ze hier toch wel wat mondjes. Maarja.. eigenlijk zouden ze er gewoon boven mieten staan.

3 juli 2015 om 01:01

Ze snoeren pas mondjes wanneer ze de groepsfase bereiken. En die kans is nog kleiner dan dat jij de Staatsloterij jackpot wint.

3 juli 2015 om 01:19

Als je dit mondjes snoeren noemt. 1e ronde EL doen clubs uit San Marino en Andorra ook mee, zoveel zijn de punten op dit moment dus waard. Critici zeiden terecht dat dit punten gaat kosten voor het Nederlandse voetbal en daar is geen woord aan gelogen.

3 juli 2015 om 09:13

In jullie ogen inderdaad. Maar 'kansloos' en 'verliezen met dubbele cijfers' heb ik vaak voorbij zien komen. Die mondjes snoer je wel degelijk.

Waar hebben ze die twee buitenspelers vandaan bij de eagles? Ik heb alleen de eerste helft gezien, maar ik was zeer positief verrast! Goeie voetballers!

3 juli 2015 om 00:21

Van Overbeek (nummer 7) komt over van de jeugd van PSV en Wolters kwam van VVV-Venlo. Speelde allebei een leuke partij, vooral van Overbeek! Gaan ze nog veel plezier van hebben. Begon de wedstrijd met een heerlijke panna.

3 juli 2015 om 00:34

Ja ik heb die panna inderdaad gezien, dat was genieten! Ik heb ook nog een sterke voorzet op ten den gezien van van Overbeek en een paar mooie acties van Wolters ook! Netjes!

Wat een arrogant ventje... en dan in budapest 4-0 verliezen... gun het ze nu ook gewoon

3 juli 2015 om 10:03

Als je goed leest staat er 'schreef de preses met een knipoog op Twitter'.

3 juli 2015 om 12:58

Hoe kan de schrijver van dit stukje tekst nou weten dat het met een knipoog geschreven werd? Was hij erbij toen dit gepost werd? Het enige dat we aan informatie hebben is dat deze man schreef: “zo, dat is in ieder geval al één punt meer dan FC Utrecht vorig jaar. Hoezo slecht voor de Nederlandse ranking?”

Dat dit met een knipoog geschreven zou zijn is een aanname van de schrijver van dit stuk, maar verder nergens op gebaseerd.

3 juli 2015 om 13:58

Nou ja, mijn aanname is dan dat van der Lugt daadwerkelijk zijn bericht met een knipoog afsluit. Zo dus:

De betreffende tweet is inmiddels verwijderd dus kan het niet nagaan. Zodoende baseer ik me op de informatie die verstrekt wordt in dit artikel. Ik betwijfel ten zeerste dat de verongelijkte mensen hier trouwe twitter volgers van van der Lugt zijn en hun reacties baseren op iets anders dan hetgeen hier in het artikel staat. Vandaar dus mijn verwijzing naar die passage in het artikel die sommigen schijnbaar over het hoofd zien.

3 juli 2015 om 11:57

Luchieni. Goed lezen! Hij zei het met een knipoog! Vanaf de allereerste dag riep iedereen dat wij niks te zoeken hadden in Europa. We zouden twee keer kansloos verliezen. Wat moesten we in vredesnaam in Emmen doen! Volgens Johan Derksen zouden er dan nog geen 800 man komen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. 80% was tegen Go Ahead. Sommigen hoopten dat we dik zouden verliezen. En wat is er gisteren gebeurt? Ik heb samen met 6200 andere Eagles een prachtige avond beleefd die ik niet graag had willen missen. Een hard werkend en bij vlagen goed spelend Go Ahead. Absoluut niet weggespeeld. Enorm veel sfeer in en rond het stadion. Uiteindelijk een redelijk resultaat. Het is nog geen gelopen koers in ieder geval ook al zal het heel moeilijk worden. Maar in ieder geval is het anders gelopen dan dat 80% verwachte of hoopte! Daar zegt de voorzitter ik denk half als grap en ook wel half gemeend iets over en dan is het meteen een zielig mannetje en hoop je dat we volgende week met 4-0 verliezen. Gelukkig mag iedereen hier zijn eigen mening hebben en uit meningen kun je soms ook wel conclusies trekken. Mijn conclusie is dat jij wel tot de categorie heel erg simpel en vooral zielig behoord! Weet trouwens niet voor welke club jij bent maar mochten ze Europees spelen dan blijf ik altijd hopen dat ze winnen. We blijven tenslotte allemaal Nederlanders! Kun je nog iets van leren.

Als utrecht vorig jaar? Is alweer langer geleden volgens mij en utrecht had ook een wedstrijd gelijk gespeeld dus beetje vaag de uitspraak van de beste man.

3 juli 2015 om 00:17

Inderdaad, is al weer twee jaar geleden tegen Differdange. En het klopt dat ze een wedstrijd gelijk hadden gespeeld (3-3). Dus de beste man zit twee maal fout Al is dit wel een knapper resultaat dan dat van Utrecht, maar daar scoor je geen punten mee (of wel?)

3 juli 2015 om 00:33

Verschrikkelijk hoe het zwakste Utrecht in Europees verband ooit, tot op de dag van vandaag de vergoelijking mag zijn van het binnenslepen van een enkel punt.
Utrecht speelde toen thuis ook gelijk, ja.
Maar met dat als de lat help je Nederland naar een nog lager voetbalniveau.

Utrecht deed vorig jaar niet eens mee beste man

Jeetje wat een praatjes allemaal uit Deventer zeg.

Na nota bene een gelijkspel thuis (ja ja jullie waren beter, nou leuk voor de verhalen later)
Het was allemaal zoveel mooier geweest als je die praatjes had bewaart tot na de uitwedstrijd.

Geeft alleen maar weer aan dat er daar niet eens word begrepen hoe een knock-out systeem werkt, laat staan Europees voetbal.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het GAE nog steeds en ook vooral mezelf als Nederlander.

Maar dit valt toch echt in de categorie: "spits die al 3 maanden droogstaat... een penalty erin knalt en met het 'sssst' gebaar komt"
Veel te vroeg en uiteindelijk nog niks laten zien wat echt van waarde is, maar vind toch dat nu bij iedereen de mond gesnoerd is. lol.

Behalve dat is het triest om je gram te halen op critici die je nooit echt hebt gehad.
Er is nooit kritiek geweest op GAE zelf voor het meedoen als club.
En als je zelf niet snapt dat het niet goed is voor het Nederlandse voetbal dan heb je ze niet op een rijtje denk ik sorry.

3 juli 2015 om 00:30

Ik heb een gevoel dat ik wel weet uit welke stad jij komt, kan het alsnog fout hebben...

Maar OT; als jij de afgelopen weken onder een steen hebt geleefd, snap ik wel dat je sinds bekendmaking van Fairplay winnaar (GAE) en de loting alle kritiek hebt gemist.

Tevens mag je ook niet veel verwachten van een ploeg waar veel nieuwe spelers zijn bijgekomen. GAE haalt het beste van wat er te halen valt, misschien had dat nog wel meer kunnen zijn als we een (iets meer) neutrale scheids hadden, maar dat terzijde...

Bal blijft rond, volgende week in een leeg stadion, op de counter loeren, en dan zien we het wel weer...

3 juli 2015 om 01:23

Ik weet wel zeker dat jij ernaast zit uit welke stad ik kom.

Over die kritiek.
Ga je nu echt beweren dat Mensen of kranten of nieuwsprogramma's het GAE kwalijk namen dat ze het fair play klassement wonnen?

Er was wel wat gemor op GAE en wat kritiek richting het gehele fair play klassement.
Maar tjonge jonge, wat zijn jullie zwaar onder vuur genomen zeg.
Laat me niet lachen man. Alle kritiek. pfff.

Ga anders even bij Guus Hiddink informeren wat kritiek is.

3 juli 2015 om 02:16

Ik kan nogmaals zeggen, weleenswaar niet op het journaal en de populaire media, maar er is wel degelijk kritiek op GAE geweest op basis van hoe ver ze zullen komen? Ja ook over het fair play klassement in het algemeen, maar wel zeker dat het een uitgerekend dat clubje is dat net gedegradeerd is, maar even serieus, Calimero? Haha jouw objectiviteit spring er zeker uit, mag ik vragen, uit interesse, wat jouw club voorkeur is? Ik bespui alleen maar haat lol

3 juli 2015 om 02:39

Je bespeurt haat?
Ik bespeur iemand die moeite heeft met de definitie van haat denk ik.

Ik snap ook niet zo goed waarom je je post begint met "ik kan nogmaals zeggen" en vervolgens zeg je iets wat ik nog niet eerder heb gelezen in je tekst?

Tevens zeg je " er is wel degelijk kritiek op GAE geweest op basis van hoe ver ze zullen komen "
Ik wil niet vervelend zijn maar wat bedoel je daarmee precies?
Zo van; "ze komen toch niet ver".. Bedoel je dat?
Dat is toch geen kritiek?

Nee hoor, ik vind alleen dit soort teksten (Al dan niet met een knipoog) van een voorzitter gewoon zwak en vergelijk het met een situatie zoals we die allemaal kennen uit het voetbal.

Ik heb helemaal niks tegen Gae, sterker nog ik vind het best een leuke club.

Maarre, jij vind dus ook dat er al de Polonaise gedanst kan worden in Deventer?

3 juli 2015 om 07:47

Volgens mij legt hans de vinger op de zere plek. Er is totaal geen haat te bespeuren in zijn reactie. De kritiek ging voornamelijk erom dat het puntentotaal door een extra club moet worden gedeeld, terwijl dit jaar juist veel punten op had kunnen leveren als er maar 5 clubs Europa in mochten. Aangezien go ahead blij mag zijn als ze een ronde overleven levert dit dus vrij weinig op voor het Nederlandse voetbal

3 juli 2015 om 13:54

Laat ik dan maar eens inhoudelijk reageren op jouw post(s), wat beter gaat op mijn laptop dan op mijn telefoon.
Nou, misschien vanwege de hitte op mijn kamer dat ik mijn perspectief even had moeten bijschaven maaar;
- (ja ja jullie waren beter, nou leuk voor de verhalen later)
- Geeft alleen maar weer aan dat er daar niet eens word begrepen hoe een knock-out systeem werkt, laat staan Europees voetbal.
- Jeetje wat een praatjes allemaal uit Deventer zeg.
- Ga anders even bij Guus Hiddink informeren wat kritiek is. (is het Hiddink scenario tegenwoordig onze maatstaf voor kritiek)?
- Calimero (lol)

Het kan aan de hitte liggen, maar ik zie hier geen neutrale toegevoegde waarde in deze reacties.

Verder bedoelde ik het in het algemeen op basis van mijn reactie (op jouw post) wat misschien iets te kort door de bocht is getypt; ‘’als jij de afgelopen weken onder een steen hebt geleefd, snap ik wel dat je sinds bekendmaking van Fairplay winnaar (gae) en de loting alle kritiek hebt gemist.’’. Dat wilde ik onderbouwen door er wat dieper op in te gaan, wellicht verkeerde zinskeuze door te beginnen met dat ik het nogmaals wilde zeggen, eerder dieper te gaan.

Wil jij zeggen dat het ver komen feitelijk gebaseerd is dan? Ik ga ook niet zeggen dat het overleven van de poule-fase een makkie is, maar om nou te gaan zeggen dat we praktisch al verlozen zijn (niet door jou, maar door anderen, voor bron, lees eens even gerust door posts voor de wedstrijd) lijkt mij ook te kort door de bocht.

Ja, wellicht is dit niet goed voor het Nederlands voetbal i.v.m. het coëfficiënten lijst, maar is dat misschien dat niet de keiharde waarheid dat, ondanks het FP klassement (die inmiddels in de toekomst is aangepast), het Nederlands voetbal gewoon onder de algemene maat presteert in Europa? Ik bedoel we staan er nu wel, daarom lijkt het mij toch logisch dat zowel elke Nederlandse club achter de clubs staan die vertegenwoordigd worden in Europa?
Dat de beste heer wellicht iets te enthousiast zijn mond open trekt oke, dan de beste heer dan niet zijn media training in zijn achterhoofd hielt, bij het interpreteren van de vraag, en de tijd die nodig had voor het opstellen van zijn antwoorden oke, maar ik neem aan dat hij dit niet allemaal zat te dromen (verwijzing naar alle reacties en kritiek) – (om dan maar even onderscheid te maken tussen kritiek en reacties).

Ik ben trouwens niet zo van de polonaise als Molukker zijnde, ik ging na de wedstrijd wel even wat eten bij de Macdonalds, met een redelijk tevreden gevoel.

3 juli 2015 om 13:58

Geniet je trouwens nog wel even van het lekkere weer net als ik? Typt dit namelijk rechtstreeks vanuit mijn zwembadje

Dit ticket had toch veel beter naar Feyenoord kunnen gaan, die pakken tenminste punten voor Nederland. Winst tegen sevilla, luik en gelijkspel tegen Roma.

3 juli 2015 om 00:30

Hoezo? Heeft Feyenoord zich dit seizoen dan sportief gedragen? Dit ticket is vergeven aan de hand van het Fair Play klassement en daaruit bleek dus dat GAE daar het meest recht op had. Klaar.

3 juli 2015 om 00:46

Nee Twente had daar het meest recht op maar die wilde niet .
GAE was nummer 2 en kreeg dus het vrijkomende ticket.

3 juli 2015 om 09:29

Dan had Feyenoord van GAE moeten winnen in De Kuip. Wat een slap zooitje toen, wordt er nog kwaad om.

3 juli 2015 om 12:06

Als er 1 club is die zich kapot moet schamen vanwege de prestaties in Europa is dat Feyenoord wel

Weer allemaal gezeik hier. Eagles heeft prima gespeeld, gelijkspel tegen nummer 2 van Hongarije. Daarnaast een sfeer in een vreemd stadion waar veel clubs nog niet in de buurt kunnen komen. Prima reclame voor het Nederlandse voetbal. En kom me nu niet meer aan met coëfficiënten en zo, die zijn de afgelopen jaren al verkloot, niet vanavond.

3 juli 2015 om 10:12

Heb je helemaal gelijk in, maar toch helpt het niet mee als je eindelijk met
5 ploegen Europees gaat spelen dat er opeens een extra 6e bijkomt. Dat het om de Eagles gaat staat daar buiten.

Hahaha daar ging me 400 eu, had toch echt gerekend dat GAE de boot in ging. Was me laatste wedstrijd ..

3 juli 2015 om 01:11

Waarom zou je 400 euro op een wedstrijd inzetten?!

On: Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar lijkt me dat er gewoon sprake moet zijn geweest van enorme onderschatting. Ik hoop voor de eagles dat ze doorgaan, maar ik vrees dat de hongaren dit thuis wel even recht gaan zetten.

3 juli 2015 om 01:25

Hij heeft het waarschijnlijk over zijn winst.

Overigens ook geen 400eur schat ik zo, eerder 267eur en een beetje opgedirkt

Het is in ieder geval positief dat dit het laatste jaar was dat clubs op basis van "fair-play" europees kunnen spelen.

Gewoon beslissen op basis van sportieven prestaties (punten/overwinningen) en niks anders.

Toen ik de kop las,dacht ik eerst nee toch een voorzitter met een slecht voorbeeld.
Voor zijn jongens.
Maar moest verder lezen,en begrijp hem nu pas.
Toch een goed einde,gelukkig maar.

Alleen als ze de groepsfase halen zal het pas goed zijn voor de ranking, dat GAE als 6e extra team mee mocht doen. En in de voorrondes krijg je ook maar een half punt voor een gelijkspel, en 1 voor winst.

Verrassend resultaat, maar daarom niet minder mooi.
Heb zelf niks van de wedstrijd gezien. Maar 1-1 is niet zo slecht hoor. Maar kunnen ze t in die uitwedstrijd nog een x zo,n resultaat das de vraag

Een beetje ongepast om je collega (van Utrecht) op zo'n manier nog een hak te zetten.

3 juli 2015 om 12:56

Zeker, als je bedenkt dat Utrecht in Europa toch echt wel wat meer heeft gepresteerd dan alleen dat verlies tegen Differdange...

Gelijkspel is een zeer slecht resultaat met een tegengoal. Tegen een matig hongaars clubje, GAE was anti reclame gisteren met dat zeer zwakke verdedigen, dut seizoen weer punten delen door meer clubs. Scheelt dat we binnenkort nog maar een paar clubs in europa kunnen laten spelen door dit soort praktijken. Directe CL zit er dan niet eens meer in.

3 juli 2015 om 09:16

Doe normaal joh. Heb je de wedstrijd uberhaupt gezien? Inderdaad is een 1-1 gelijkspel in een thuiswedstrijd niet echt een lekkere uitslag omdat je die uitgoal tegen hebt.
Inderdaad wist Ferencvaros er bij vlagen gevaarlijk door te komen, maar Go Ahead heeft over de hele wedstrijd gezien leuk attractief voetbal gespeeld, en verdiende hier ook echt Minstens een gelijkspel.
En dan hebben we het nog niet eens over de geweldige sfeer in het stadion. Waar zie je dat nou, in de eerste ronde van de Europa League, een kolkend en sfeervol stadion, ondanks het feit dat deze "thuiswedstrijd" 90km verderop gespeeld werd?
Hoezo anti-reclame? Als dit een ding bewijst, is het wel dat je ook bij de mindere clubs in Nederland een positieve spelopvatting kunt vinden, waar de bal goed rond gaat en het publiek er massaal achter staat. Reclame voor het Nederlands voetbal!

Veel mensen hadden het idee dat GAE deze eerste wedstrijd dik zouden verliezen, maar dat is niet gebeurt. Nu hoor je veel van dezelfde mensen zeggen dat die Hongaren het thuis wel even gaan afmaken. Wat zouden die zelfde mensen gaan zeggen als GAE wel door gaat naar de tweede ronde...? Zoiets als "tegen die Hongaren hadden ze geluk, maar nu zijn ze toch wel kansloos". Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar een feit is dat GAE het nu al beter heeft gedaan dan menig ander ED team in de voorgaande jaren. Niet alleen in resultaat, maar ook in passie, beleving en toch ook het voetbal op zich. Het is jammer dat zo'n club als GAE niet meer in de ED voetbalt. Hopelijk zijn ze volgend jaar weer terug.

Ik snap de voorzitter wel, half Nederland en driekwart voetbalzone zat GAE bij voorbaat al af te kraken en de schuld van puntenverlies voor de coefficient in de schoenen te schuiven.
Regels zijn regels en gun GAE nu gewoon succes jongens. Zij zijn in deze ook gewoon vertegenwoordiger van het NL voetbal, het is niet zo dat dit alleen maar voorbehouden mag zijn aan de "grote clubs" of "eredivisionisten".

Er is wel kans zeker dat Ferencvaros geen fans heeft in het stadion, en zo goed zijn ze niet. Gewoon een goal maken daar.

Ken je feiten meneertje! Utrecht speelde ook 3-3 gelijk tegen Differdange. Daarnaast was dat een diepte punt van Utrecht. Want ze schakelde ook een keer Celtic uit met 4-0. En ongeslagen in een poule met Liverpool, Napoli en Steau Boekarest. Vooreagles is dit al een stunt en mogelijk het plafond....

Ja en dalijk verliezen ze in hongarije of liggen ze er volgende ronde uit en heeft het alsnog vrijwel niks opgeleverd. Het is beter als hij gewoon niks zegt en hoopt op een zo minst slechte uitslag zodat de schade voor het nederlands voetbal beperkt blijft.

Hoezo slecht voor de ranking? Omdat jullie na 2 wedstrijden eruit liggen en wel het hele toernooi lang mee worden genomen in de telling, daarom is jullie deelname slecht voor de ranking!!

Ik kan niet tegen opportunistisch geleuter en als je 1 gelijk spelletje hebt gehaald meteen dit gaan roepen is echt te triest voor woorden!

FC Utrecht kostte Nederland ook heel veel punten, maar omdat je nu 1 gelijkspelletje behaald hebt doe je het niet ineens goed!

Slecht voor de ranking? Ja en wat dan nog? Die ranking is toch alleen maar echt van belang voor de topploegen die in alle opzichten de kleinere clubs klein proberen te houden. Die voorzitter weet echt wel hoe het zit, maar achter dit statement zit een duidelijke bedoeling.

In deze ronde spelen alle café elftallen van Europa tegenelkaar. En diegenen die doorgaan, worden voor 85% in de volgende ronde uitgeschakeld en voor 100% die ronde erop. Geen enkele club hiervan gaat de poulefase halen. GAE al helemaal niet.

3 juli 2015 om 14:02

Nee? Dat is Twente toch echt gelukt in, ik geloof, 2012.

Ook dit jaar zullen er ongetwijfeld weer 1 of meer teams zijn die alle rondes weten te doorlopen. West-Ham is het natuurlijk helemaal aan de stand verplicht.

3 juli 2015 om 14:37

Maak je niet druk joh, als er eentje doorglipt oftwel 0,3% van het totaal, prima toch. Valt onder de statische foutenmarge.

Iemand moet deze meneer even op zijn schouder tikken dat hij wel eens iets minder naar voren mag treden wat betreft randzaken. Knap natuurlijk dat Go Ahead een punt weet te pakken tegen de recordkampioen van Hongarije, maar hun uitgangspositie is nou niet optimaal en met zo'n schreeuwlelijk als boegbeeld van de club die zo vol met bravour zijn gram probeert te halen krijg je nou ook geen sympathieke uitstraling als club. Net zoals toen met zijn opmerking over geschreven teksten op shirtjes, proberen zieltjes te winnen maar hij houdt niet in zijn achterhoofd dat zijn club op dat moment problemen had met haar eigen aanhang en het vertoonde voetbal niet om naar huis te schrijven was. Zulke lui ben je als club zijnde liever kwijt dan rijk.

Die ranking is het probleem niet. Dat de voorzitter van een club 1 Europees rondje belangrijker vindt dan handhaving, dat is het probleem. En dan ook nog een thuiswedstrijd in Emmen en een uitwedstrijd in een leeg stadion...

Pff wat een onzin man. Je moet gewoon met een club in de EL spelen waar je ver mee kunt komen en niet met een clubje zoals eagles dat al blij is met 1 punt!! Ja meer als Utrecht idd... Poeh poeh tis wat hey. Zorg nou maar dat je nog een puntje pakt in Hongarije dan ben ik nog enigszins tevreden over dit avontuur.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren