Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Maldini: ‘Hij staat op het punt om Maradona te overtreffen’

Laatste update:

Barcelona won vorig seizoen bijna alles wat er te winnen viel en mocht daar met name de driemansvoorhoede Lionel Messi-Luis Suárez-Neymar voor bedanken. MSN scoorde aan de lopende band en dat zag ook Paolo Maldini.

/

“Messi, Neymar en Suárez zijn fenomenaal en hun statistieken spreken voor zich. Barcelona heeft geschiedenis geschreven en het team is erop gebrand om nog meer records te breken”, zegt de oud-verdediger in gesprek met Sky Sport.

Maldini, die meer dan negenhonderd wedstrijden voor Milan speelde en onder meer vijf keer de Champions League won, is met name enthousiast over Messi, die hij ‘de beste speler van de wereld’ noemt. “Hij staat op het punt om Diego Maradona te overtreffen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

VZ maldini won maar 4 keer de champions league ipv 5

30 juni 2015 om 22:28

Maldini heeft de hoogst haalbare Europese prijs dacht ik toch echt 5x gewonnen? Misschien niet allemaal in de CL format sinds die is veranderd.

30 juni 2015 om 22:37

Zeker wel 5x hoor, check anders zn wiki, krijg je bevestiging.

30 juni 2015 om 23:20

4 x cl, 1 x europacup 1. Daarom staat het vaak verschillend op verschillende sites.

30 juni 2015 om 23:39

Fout. Europacup 1 in 1989 en 1990. Champions League in 1994, 2003 en 2007.

Seedorf, Messi, Xavi, Iniesta en Piqué zijn de enige spelers die de Champions League 4 keer wonnen.

1 juli 2015 om 00:39

Europacup 1 en Champions League is precies hetzelfde alleen de benaming was vroeger anders dus Maldini staat op 5.

Hoef geen woorden toe te voegen aan maldini helemaal mee eens

1 juli 2015 om 01:36

maradona won het WK en de europa cup met een matig elftal. Messi wint cl tittels, maar dan in het beste team aller tijden.

1 juli 2015 om 03:30

Zonder messi hadden ze de Champions league niet zovaak gewonnen, denk maar in de wedstrijd tegen Bayern in de ko fase, 2 goals uit het niets van messi en ze waren door

1 juli 2015 om 13:50

Maradona won het wk van 86 met 5 wereld goals en 5 wereld assists. Nog nooit heeft iemand op een wk 5 goals en 5 assists gegeven.

Wat een populistische uitspraak. "hij staat op het punt"... Nee, de finale van het WK is al gespeeld Maldini.

30 juni 2015 om 22:18

maradona heeft geen 4 CL's op zak meneer Ronaldo

30 juni 2015 om 22:28

We hebben het hier over Maradona hè. Dat is niet iemand die je even overtreft, ook Messi niet. Hij was een echte winnaar, zowel voor land als club in een tijdperk waarin verdedigers zich nog niet gedroegen als verwijfde nichten.

En een WK-titel is toch echt wel waardevoller dan een CL-titel.

Dus dat Messi maar even '4x zilver heeft gepakt', doet hem dus echt niet 'de man met de gouden plak' overtreffen.

30 juni 2015 om 22:34

Visca_barca

Sterker nog Maradona heeft nooit de CL gewonnen volgens mij.

30 juni 2015 om 22:34

Ah, je hebt het allemaal zelf meegemaakt CR7.RM? Vertel me ff, kun je een paar leuke wedstrijden aan me vertellen. Ben altijd zeer benieuwd naar de verhalen over de oude legendes.

30 juni 2015 om 22:40

Cr7.rm

Alles wat Maradona speciaals heeft gedaan heeft Messi ook gedaan.

Goal van Maradona tijdens WK, heeft Messi herhaald tegen Getafe.
Maradona scoorde met de hand, Messi heeft ook met de hand tegen Espanyol.

Verder vind ik Messi veel beter dan Maradona. Messi speelt op een hoge niveau.
Terwijl Maradona toen op niets zeggend niveau speelde.

Regels zijn nu veel moeilijker,
Toen mocht je makkelijker mee doen, als een bal kan trappen, prima kom binnen. Nu kom je in aanmerking alleen als je perfect bent.

Als Messi hater omdat hij Ronaldo heeft overklast vind je Maradona beter.

Mag je best vinden, als jij dat rustig van kan slapen.

30 juni 2015 om 22:40

Vertel jij dan even hoe Messi beter is dan deze legende? Als je gaat kijken naar wat Messi doet en wat Maradona deed, dan zie je dat het bijna exact hetzelfde is. De bewegingen, de dribbels, allebei linksbenig en allebei Argentijns. Messi kopieert zowat Maradona. Behalve het wk goud.

30 juni 2015 om 22:41

Iedereen die met maradona heeft gespeeld of leefde in de tijdperk van maradona vind dat messi hem overtroffen heeft dus vertel me wie moet ik geloven.

30 juni 2015 om 22:42

Oh kijk! Daar heb je weer één van die "vroeger was alles beter" gasten. Leuk man.

30 juni 2015 om 23:01

Visca_barca; je moet geen van beide geloven. Die mannetjes van vroeger lullen ook maar populistisch mee. Feit blijft dat je het alleen per tijdperk kan bekijken, aangezien het voetbal blijft evolueren. In de tijd van Maradona had Messi nooit een prof geweest, aangezien hij dan niet groter dan 1.40 was geworden, terwijl wij niet weten hoe goed Maradona had geweest met de moderne middelen. Als jij fijn kan slapen in je Messi pyjama onder je Messi deken en de gedachte dat hij de aller beste ooit is, moet je dat lekker doen. Niemand die je tegenhoud, maar het is en blijft een belachelijke discussie.

30 juni 2015 om 23:11

Het zal altijd een -mening- blijven wie je beter vind, dit zal nooit met zekerheid gezegd kunnen worden omdat je simpelweg het niet kunt vergelijken.

Vroegah, was het meer mannenvoetbal, was de sport over het algemeen een stuk minder professioneel en in sommige opzichten zelfs amateuristisch. Tegenwoordig heb je een hele bus vol met stafleden, hele screen-rapporten, digitale gegevens, tot de bodem uitgezocht dieet etc. Daar waar pluisje het moest doen met minder, kan Messi het doen met meer.

Had Messi dit niveau gehaald als hij in het tijdperk van Maradona speelde? Was Maradona nóg beter geworden als hij in dit tijdperk aan het voetballen was? Zal altijd giswerk blijven. Feit blijft dat ze allebei over ontiegelijk veel voetbaltalent beschikken en dankzij dit voetbaltalent bij de grootste ooit behoren.

30 juni 2015 om 23:18

@ Cr7rm ik denk dat 4x een CL wel meer weegt dan 1x een wk. messi is nog maar 28 dus zal de CL nog wel 1 of 2 keer winnen en er is ook nog kans om een wk te winnen.

30 juni 2015 om 23:40

Ik denk dat iemand die Maradona heeft zien spelen en zelfs tegen hem gespeeld heeft beter kan oordelen dan iemand die Maradona nooit heeft zien spelen.

1 juli 2015 om 00:43

Jij hebt Maradona duidelijk nooit zien spelen! Vroeger had je veel sterkere verdedigers die Pepe nog de grond in zouden stampen (goikotxea als voorbeeld)

1 juli 2015 om 01:38

@JordyB

"Waar Maradona het moest doen met minder, doet Messi het met meer"

Tegenstanders doet vrolijk mee he, waar Maradona's tegenstanders het moesten doen met minder, doen die van Messi het met meer!

1 juli 2015 om 07:56

Het zou je pijn doen he?! Helaas verloor Argentinië van Duitsland, maar wie weet over 4 jaar. Maar verder als je kijkt naar alle prijzen, staat Messi toch wel een straat lengte voor. Maradonna was een fenomeen en ik ga niet roepen wie er individueel een betere speler was, maar de prijzenkast van Messi vind ik persoonlijk legendarischer dan Maradonna

1 juli 2015 om 07:56

Maradona met 1 N

1 juli 2015 om 14:29

Messi heeft ook nooit het WK gewonnen, wat is je punt?

1 juli 2015 om 23:56

@bovl

Zoals ik al zei, verdedigers waren vroeger véél harder, geniepiger én ze kwamen er vaak mee weg. Ja, verdedigers zijn -tactisch- een stuk sterker tegenwoordig, voor de rest zijn ze eigenlijk voornamelijk achteruit gegaan vergeleken met Maradona's tijd. En een voetballer met het talent als Maradona of Messi, zijn zó talentvol dat tactische kennis van de tegenstander er vaak niet toe doet.

2 juli 2015 om 00:23

Maradona speelde in de Serie a welke destrijds bestond uit de beste verdedigers op aarde. Rijkaard, baresi, maldini, Gentile, Bergomi en Sicerea. Het was een ultra verdedigende competitie waardoor het moeilijker was voor een nummer 10 om uit te blinken. Messi heeft daar en tegen het geluk om in de meest aanvallende competitie te spelen. Hierdoor zijn de prestaties van maradona 100 procent beter dan die van messi.

2 juli 2015 om 00:28

inderdaad een leerling kan nooit een leraar voorbij gaan.

30 juni 2015 om 22:42

Wat boeit 't of je een WK wint of niet? Je staat met 11 spelers in het veld. Als de rest niet goed genoeg is kun je het vergeten. Kijk wat Messi al gedaan heeft voor Barca. Kijk wat die man gewonnen heeft. Daar hoeft echt geen WK bij te komen. Bullshit altijd.

30 juni 2015 om 23:11

En wat heeft Maradona gedaan voor het arme nooit iets winnende Napoli? En een WK niet boeien omdat je met elf op een veld staat? Zonder Maradona had dat Argentinie nooit gewonnen.

30 juni 2015 om 23:31

Natuurlijk heeft Maradonna geweldige dingen voor Napoli gedaan, maar daar doelde ik niet op. Wat Messi bij Barca laat zien kan toch al genoeg zijn om de beste ooit te zijn bijvoorbeeld. Je hoeft toch geen WK te winnen om de beste ooit te zijn? Natuurlijk had Argentinie dat Wk niet gewonnen zonder Maradonna, maar misschien hadden ze het ook nooit gewonnen zonder goede trainer, of was de tegenstander net uit vorm of weet ik het. Het zijn zo enorm veel factoren die het beinvloeden. Daarom kun je niet zo'n zware weging geven aan een WK winst of niet.

Wat wel zeker is, is dat Messi wel meer moet laten zien bij Argentinie, want op het niveau van Barca is hij daar nog nooit geweest. Heeft denk ik ook met het feit te maken dat hij puur en alleen maar het Barca voetbal is gewend zijn hele leven.

1 juli 2015 om 00:44

Dus Aguero Di Maria Mascherano Higuain Otamendi en Garay waren niet goed genoeg?

1 juli 2015 om 01:19

@valencianistas. Als ik het mij goed herinner dan waren Aguero en Otamendi er niet bij in Brazilië op het afgelopen WK. El Kun was geblesseerd en Otamendi zelfs niet geselecteerd of alleszins niet in de basis. Mascherano speelde ijzersterk en Messi was ook op na een zwaar seizoen met Barça, in de groepsfase had hij nog energie maar in de halve finale en ook finale was hij niet zichzelf, dit was de periode voordat hij is begonnen met dat speciaal dieet van die Italiaan, El Kun heeft dat Messi ooit aangeraden en dit seizoen werpt dat duidelijk zijn vruchten af. Ik vraag mij af of Messi met zijn vorm die hij dit seizoen te pakken heeft of hij het WK toen had gewonnen met Argentinië. Hij eet nu veel gezonder en heeft veel meer energie. In het WK-jaar liep hij te sjokken over het veld als een lamme papzak. Ook Di Maria had net een zwaar seizoen achter de rug met Real toen ze de Champions League wonnen in dat jaar terwijl vooral de spelers van Bayern erg graag met Duitsland het WK wilden winnen vooral omdat Bayern dat jaar de CL misliep en ze hem konden prolongeren na winst in 2013. Dat zijn ook factoren die meegespeeld hebben. Het hangt niet enkel af van factoren als de 'beste ooit' zijn. Ook de omstandigheden spelen een grote rol. Maar ook het mentale aspect.

1 juli 2015 om 01:51

@alexdelpiero10. Eerst en vooral ben ik het met je eens wat Maradonna betreft, wat die man heeft verwezenlijkt met zijn land is ongelofelijk en heeft hem een legendenstatus opgeleverd. Maar je moet ook alles in zijn perspectief bekijken. Maradonna had in de kwartfinale ook wat geluk met de 'hand van God (maradonna)' tegen Engeland want dat was het openingsdoelpunt en wie weet zou Argentinie niet in de halve finale hebben gestaan als dat doelpunt niet werd goedgekeurd. Maar goed ik bedoel maar dat die goal het gevoel van WK-winst versterkt heeft bij de spelers van Argentinië. Het bracht extra geloof en durf met zich mee, want toen voelden de Argentijnen zich onverslaanbaar. Als zoiets voorvalt op een WK, is dat zeker in de knock-outfase van het tornooi ondenkbaar in deze tijd. Messi heeft het ook geflikt , maar dat werd toegelaten omdat het 'maar Getafe' was en Messi al in het begin van zijn carrière al vergeleken werd met Diego. Daarnaast was Messi op het eind van 2014 en er voor niet in vorm. Dit had te maken met slechte eetgewoontes en een zwaar seizoen met Barça. Want in de tijd van Diego Maradonna moesten ze geen 60-70 wedstrijden spelen op een jaar met hun club maar eerder iets van 40-50. Je ziet waar ik op doel, het fysieke aspect in het voetbal speelt een grote rol. In dit voetbaltijdperk kan 1 speler niet zijn land een WK-winst bezorgen tenzij je heel wat geluk hebt. Daarnaast waren heel wat talentvolle Argentijnen er niet bij in de WK-finale zoals El Kun die volgens geblesseerd was, enfin Pipita stond erin en die miste de uitgelezen mogelijkheid om Neuer te verschalken in de eerste helft, ook Messi had in de eerste 90 minuten een doelpunt kunnen maken. Hij mikte naar de verre hoek maar de bal week iets te ver uit. Dit wijst volgens mij vooral op het mentale aspect. Maradonna had waarschijnlijk nooit verwacht tot die 'hand van God-goal' dat Argentinië ook maar een kans had om dat WK te winnen. Trouwens iedereen zag toen dat hij een handsbal maakte maar de scheids liet het toe. Ik wil hier zeker geen vuile zaakjes uitsluiten want in die tijd was omkoping in het voetbal ook aanwezig en werd er nog niets zo streng gecontroleerd op matchfixing als nu. Soit, volgens mij heeft het mentale aspect bij Messi de doorslag gegeven en ook bij Higuain. Want in die finale wilden ze te graag scoren en dan mis je de kansen en veel krijg je er niet tegen de Duitsers die gekend staan om hun koelbloedig afronden. Het WK winnen voor je land is het grootste in het voetbal wat er is, daar is ook Messi van overtuigd. Hij is de man met de grootste druk op de schouders want hij is de enigste die ooit met Maradonna in één zin wordt genoemd, in Argentinië althans , (in Nederland durft men soms Cruijff even goed als Maradonna noemen maar dat is een beetje chauvinistisch lijkt me). Messi denkt ook wel aan dat gegeven feit, de zenuwen waren gewoon te veel aanwezig. Stel nu dat Maradonna nooit had bestaan dan was Messi waarschijnlijk Wereldkampioen geworden, dat zou je kort door de bocht kunnen stellen met enig optimisme natuurlijk. De kans die Messi kreeg had hij erin geschoten zonder blikken of blozen in een Copa-finale of in de Champions League, daar ben ik van overtuigd. Messi heeft volgens mij de uitgelezen mogelijkheid om Maradonna op landelijk niveau te evenaren laten liggen want op club-niveau is Messi duidelijk de betere.

1 juli 2015 om 11:37

De helft was er niet bij en het gaat niet alleen om de ploeg. Er zijn enorm enorm veel factoren die winst of verlies kunnen maken. Dat heb je zelf niet in de hand.

1 juli 2015 om 14:30

je bent zo tegenstrijdig is niet normaal. Eerst zeg je dat het niks boeit of je een WK wint of niet. Vervolgens zeg je kijk wat Messi allemaal heeft gewonnen? Denk even na kindje. Boeit het nou wel of niet? Dat prijzen winnen?

1 juli 2015 om 19:16

Denk eerst na voordat je zo'n domme reactie plaats. Kindje.

Messi heeft Barca naar ongekende hoogtes geleid, wat boeit dan zo'n WK? Ik zeg ook nergens dat Messi de beste is omdat hij zoveel heeft gewonnen. Daarnaast doelde ik op individuele onderscheidingen.

Als je niet precies weet wat iemand bedoelt, hou je mond dan met je kindje.

2 juli 2015 om 00:17

barca won voor messi de cl en heeft tijdens messi tijdperk ook de cl gewonnen. welke ongekende hoogtes? je bent een laf kind aangezien je uit het niets start met individuele onderscheidingen. Individuele onderscheidingen zeg je, waar staat dat dan in je eerste orginele comment? Sorry maar ik heb het gehad met kleine barca/messi kindjes.

2 juli 2015 om 00:22

Ongekende hoogtes als in het spel, als in voetbal.

Wat is eigenlijk jouw probleem? Met je kind, laf kind en troll.

2 juli 2015 om 00:25

@ gooner4
het is maradona met 1 N, leer zijn naam voordat je over hem begint. Doe gewoon je huiswerk man wat een schande is jouw post ook. En je moet wel zeker het wk winnen om de beste ooit te zijn. Het wk is namelijk de grootste prijs voor een speler.

2 juli 2015 om 00:30

onzin als je de wedstrijd tegen england had gezien dan wist je gewoon dat Argentinie over de 90 min gewoon beter waren en 100 procent zouden winne.

2 juli 2015 om 11:56

Die Maradona ligt wel gevoelig bij jou.

Natuurlijk is het WK de grootste prijs, maar ik snap niet waarom je hem perse zou moeten winnen. Als je team een stuk zwakker is, is de kans al minimaal. Nu heeft Messi daar geen last van, maar er zijn nog 100 andere factoren die inbreng hebben. Vind het erg kort door de bocht dat je niet de beste ooit kan zijn omdat je het wk nooit hebt gewonnen.

1 juli 2015 om 01:35

Hoeveel titels heeft Maradona in zijn carrière gehaald? Niemand overtreft Messi. Hij scoort het meest, geeft meeste assists, beslist belangrijkste wedstrijden en dat allemaal op eenzame hoogte. Hoe erg jij het als Ronaldo fan ook vindt, om Messi kan niemand heen. Als hij gestopt is zal hij officieel als beste ooit gezien worden hoewel hij dat nu ook al is.

1 juli 2015 om 03:39

Officieel kan gewoon niet want dat is altijd een mening. Iedereen bepaalt dat voor zichzelf. Ook al zegt een oud speler iets dan wilt dat niet zeggen dat het zo is. Meestal zijn statistieken een goede leidraad maar er zijn zoveel factoren waar je mee kunt spelen. Messi zal in mijn ogen Maradona niet kunnen overtreffen omdat hij gewoon dezelfde stijl hanteert. Voor Maradona had je niemand met zo'n voetbalstijl.

1 juli 2015 om 14:32

Maradona is minder succesvol dan Messi, maar wel beter dan Messi als nummer 10. wat betreft succes is Messi inderdaad de meest succesvolle voetballer aller tijden. Dit maakt hem echter nog niet de beste voetballer aller tijden. Maradona was een echte nummer 10 die steekpasses, dribbels en vrije trappen op jonge leeftijd van nature perfect uitvoerde. Maradona zette letterlijk elke aanval op. Dit terwijl messi vaak het eindstation is van een aanval. Daarom is Maradona in mijn ogen minder succesvol, maar wel beter dan Messi.

1 juli 2015 om 16:14

@Pro-Verum

Nee de beste zijn is feit. Een voorkeur hebben voor een speler is je mening. De feiten zijn de dingen die op het veld gebeuren en dat is gewoon het beste ooit.

1 juli 2015 om 16:17

@matthaus

Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat nou 'beter dan' betekent. Maradona die steekpasses, dribbels, en vrije trappen perfect uitvoeren. Je wilt zeggen dat Messi dat niet doet? Haha elke wedstrijd 5 spelers vrij voor de keeper zetten, zelf zoveel meer scoren, en veel meer spelers passeren dan Maradona ooit heeft gedaan. Daarnaast doet Messi dit op een veel hoger niveau en voor een veel langere tijd.

2 juli 2015 om 00:33

Messis zijn vrije trappen zijn gewoon matig. Absoluut niet te vergelijken met de vrije trappen van Maradona. Zowel messi als cr7 zuigen hard als het gaat om free kicks. Wat betreft dribbels zijn Maradona en Messi vergelijkbaar. Steekpasses zijn voor Messi meer een systeem iets. Dit terwijl Maradona een echte nummer 10 is. Sorry maar jij bent een barca fan een ook nog eens een Busquets fan. Met jou heeft praten geen zin.

2 juli 2015 om 16:49

@matthaus

Triest figuur... Net alsof het fan zijn van Barcelona en Busquets ook maar een heel klein beetje te maken heeft met Maradona. Dat jij zo blind bent betekent niet dat de rest van de wereld dit ook is. Als je nog werkelijk moet twijfelen of Messi de beste ooit is dan is zeker iets niet helemaal in orde met je.

Hoe lachwekkend kunnen je reacties eigenlijk nog worden? Een systeem iets? Als er iemand puur op instinct voetbalt is het Messi wel. Maradona was gewoon een fenomenale speler maar je kunt niet beter zijn als je het niet laat zien.

Het is zo moeilijk om nu te zeggen hoeveel impact Messi op het voetbal heeft. Over 20 jaar kan je Messi veel objectiever vergelijken met spelers als Maradona, Cruijff en Pelé. Ik denk persoonlijk dat hij, ten minste, op gelijk hoogte staat met deze grootheden. De tijd zal het leren

Er zal wellicht iemand opstaan op korte termijn die in een superteam ook een 1 goal per wedstrijd-gemiddelde voor elkaar kan krijgen maar iemand die dat doet + de beste passing heeft + de beste dribbel heeft, eigenlijk een spelmaker en doelpuntenmaker in 1 zoals Messi, zo iemand zie ik niet opstaan voor de komende 20.

1 juli 2015 om 01:38

Precies! Perfect verwoord. Messi heeft van alle grootheden iets in zijn totaalpakket. Daarom is hij verreweg de beste ooit.

2 juli 2015 om 00:34

Bijna alle grote spelers hebben een totaalpakket. Praat aub geen onzin.

2 juli 2015 om 16:51

Ja iedereen kan een bal koppen, schieten, passen, ingooien, over het veld lopen, springen, rennen en noem allemaal maar op

Persoonlijk vind ik Messi minder uitstraling en charisma hebben als zijn illustere landgenoot maar qua voetbal komt Messi toch aardig in de buurt.

Zijn balaanname, zijn dribbels, het kan echt wel de vergelijking met Maradona doorstaan. Tot voor kort beschouwde ik Messi als een puur linksvoetige maar heb zo eens wat you tube filmpjes bekeken en zijn rechterbeen is dus niet enkel om uit bed te stappen en Maradona was dan wel weer een puur linksvoetige.

Maar Maradona is natuurlijk iemand waarvan je als voetbalfan alleen maar kunt houden en zijn non-conformistische stijl, het past Diego als gegoten.

Als voetballer zijn ze elkaar waard, de uitstraling van Maradona is groter en Messi heeft dan weer de betere statistieken. Enkel een wereldbeker is iets wat Messi zijn land nog niet heeft kunnen schenken. Daarvoor krijgt hij allicht nog 1 kans, in 2018.

30 juni 2015 om 23:03

Maradona kwam/komt dan ook vooral negatief in het nieuws met zijn drugsgebruik en het schieten op journalisten etc. etc. etc. etc.
Of je dat nu uitstraling of charisma wilt noemen laat ik aan jou, maar ik persoonlijk vind dat nou niet echt charismatisch.
Maradona heeft gewoon een grotere bek en is gewoon gek in zijn kop.

Qua voetbal heb je gelijk..persoonlijk vind ik Messi toch wel iets beter dan Maradona..en dat gezemel over een WK moeten winnen..wat een onzin.

Er zijn veel mindere spelers dan Messi die wel een WK hebben gewonnen..zijn die dan opeens beter dan Messi?

30 juni 2015 om 23:20

Je doet dat WK te simpel af, natuurlijk zijn er slechtere spelers dan Messi geweest die een WK hebben gewonnen, maar de invloed van Maradona op dat WK en op dat Argentijns elftal is ongezien! Messi heeft aardig wat gescoord op het afgelopen WK en heeft zijn team over enkele dode punten geholpen, maar wanneer ze hem het hardst nodig hadden stond hij er niet. Maradona net wel. Messi heeft simpelweg veel betere spelers rondom hem dan Maradona bij Napels, Bij Argentinie exceleert Messi minder omdat hij daar niet zo omringd word door dienende spelers zoals bij Barcelona, daar zit het verschil met Maradona, die maakte zowel voor zijn bescheiden club als land het grote verschil. Waar ik Messi meer het gouden speerpunt van een ultieme machine vind bij Barcelona, vind ik Maradona meer de aanvoerder en bezieler van een toch minder Napels destijds. Messi is geniaal en sowieso één van de beste aller tijden, maar Maradona heeft de kanslozen doen dromen en prijzen geschonken, Maradona heeft zoveel meer invloed gehad op het voetbal dan Messi tot nu toe. Beiden zijn giganten, maar Pluisje is gewoon een apart ras.

30 juni 2015 om 23:45

Goed gezegd! Alleen messi is gwn niet zo'n mannentje als maradona. Messi is meer bezig met de voetbal terwijl maradona ook nog weleens heel negatief in het nieuws kon komen. Maar wat boeit het eigenlijk wie de beste voetballer aller tijden is? Laten we met ze allen gewn genieten van he t voetbal inplaats van die oneindige discussies over wie de beste is!?! Tegenwoordig hangt het WK van zoveel dingen af dat het eigenlijk onmogelijk is om in je eentje ff de wk finale te beslissen

30 juni 2015 om 23:47

Maar die spelers van Argentinië snapte.toen de bal moet bij diego komen..bij Argentinië willen ze nu zelf lopen en beslissend zijn..plus er wad een spits dat wk die ook 5 ballen scoorde. Tijdens.messi zijn wk sxoorde alleen hij 4 keer derest was hopeloos.op di maria na die geblessseerd raakte..ik wil alleen aangeven de omstandigheden moeten er soms ook zijn..als messi bij spanje speelde was er geen twijfel meer.

30 juni 2015 om 23:56

Moet zeggen dat je het prachtig verwoord, maar ben het niet helemaal met je eens (voor een groot deel wel hoor).
Maar blijf erbij dat ik Messi een betere speler vind.
En ja, Maradona heeft zijn team misschien wat meer vooruit getrokken (maar vergeet daarbij niet gewoon een ordinaire maar zeer belangrijke handsbal).

Smaken verschillen en nooit zal iedereen het met zijn allen hier over eens worden..en dat is misschien maar beter ook

Persoonlijk blijf ik Messi een mooiere speler vinden om naar te kijken en ik vind Messi ook gewoon de beste speler die ik ooit heb mogen zien spelen..en ik heb heel wat spelers zien voetballen.

1 juli 2015 om 00:43

Alexdelpiero10

Sorry ik ben het totaal niet met je eens. Heb je de wedstrijd Argentinië vs Belgie wel gezien in 1986 waarin Maradona na een mooie individuele actie scoort? Heb je ook gezien hoeveel ruimte die kreeg om zijn actie in te zetten? Kom op man ben wel even realistisch en alles in perspectief zetten. Messi speelde tegen een Nederland dat ook met 11 man achter de bal speelde ik had wel willen zien of het Argentinië van Maradona voorbij het Nederland van afgelopen Wk was gekomen. (We zullen het nooit weten maar ik denk het niet, of ga je dan zeggen maar Argentinië had Maradona).

De Maradona bij Barcelona sla je voor de gezelligheid gewoon even over. Daar was hij ook niet geweldig in een team waar betere spelers speelde dan bij Napels, Misschien moest hij wel gewoon het middelpunt van alles zijn en had hij dat nodig om te kunnen excelleren en heeft Messi dat minder nodig dan Maradona dat had? Maakt dat Maradona dan direct beter? Is Messi daarom minder geweldig (hij is in alles beter behalve vrije trappen).

Daarnaast begin je over kanslozen en ga zo maar voort het voetbal heeft zich ontwikkeld en toch wel in positieve zin zowel financieel als in kwaliteit, De invloed die Maradona heeft gehad was immens maar de invloed die Messi heeft op Barcelona en de mondiale voetbalwereld is toch veel groter dan Maradona ooit heeft gedaan. Je doet het voorkomen alsof Maradona nooit een slecht seizoen heeft gespeeld, hij heeft het Wk gewonnen en dat spreekt in zijn voordeel maar voor de rest is die echt niet beter dan Messi en ik heb heel veel wedstrijden van Maradona terug gekeken.

1 juli 2015 om 00:46

Omdat Maradona vaker slecht in het nieuws is geweest maakt het nog geen mindere voetballer. Maradona was een straatvoetballer die ook wat tricks in huis had.

1 juli 2015 om 02:14

Messi is toch ook wel de bezieler want bij Barça wordt er ook eerst naar hem gekeken als het niet loopt, bij Argentinie is dat tot nog toe niet gelukt. Maar daar zijn een aantal redenen voor. Zie mijn post hierboven op een reactie van u. Messi is een kind van de club en ademt Barça net zoveel als een Xavi of Iniesta ondanks dat hij Argentijn is , voelt Messi zich waarschijnlijk ook voor een deel Catalaan omdat hij nu eenmaal een groot deel van zijn jeugd daar heeft gespendeerd, hij is er volwassen geworden. De kwaliteit bij Barça ligt natuurlijk een stuk hoger dan het Napoli in den tijd van Maradonna maar qua bezieling is het gevoel bij Messi voor Barça toch even groot als bij Maradonna destijd in Napels. Alhoewel de Italianen misschien wat gekker van voetbal zijn in hun hoofd maar ook de Catalanen zijn fervente voetbalfans. Ik heb Barcelona altijd de mooiste club gevonden omdat ze een eigen identiteit hebben. Barça is een speciale club, en dan heb ik het niet enkel over de clubkleuren maar vooral in de regio Catalonië is het gevoel dat als je favoriete club veel prijzen wint dit een sneer is naar de aartsrivaal Real Madrid, vooral sinds de periode 'het Spanje van dictator Franco' toen Real 5 keer EC 1 won (ok ze hadden geen flutteam maar ik ken de verhalen van destijds maar al te goed). Cruiff is ook voor een groot deel verantwoordelijk voor die identiteit, maar daar ben je volgens mij wel van op de hoogte. Het Barça van de laatste jaren vind ik wat te commercieel (shirt-sponsoring) maar ach ja dat is kapitalisme zeker want ik ben namelijk fan geworden van Barça sinds ik Ronaldinho zag spelen op tv in 2004 sinds de CL-wedstrijd tegen Chelsea toen Ronni op magistrale wijze uit stilstand Cech verschalkte. Ook spelers als Puyol, Deco en Eto'o waren mijn favorieten. Ik werd nog meer fan nadat ik een docu zag op National Geographic over Laporta en de rumoerige situatie rond de club Barça want voor Laporta er kwam zaten ze in een diep dal met corruptie-schandalen en schulden. Laporta was de redder en sinds hij weg is gaat het weer bergaf met de club. Daarom zou ik ook graag zien dat Laporta en Cruijff weer Barça terug opnieuw op de kaart zetten en die identiteit waar ze vroeger om bekend stonden opnieuw tot leven brengen. Maar Barça zal altijd de mooiste club blijven voor mij en vooral omdat ze uniek zijn of liever waren in de voetbalwereld.

1 juli 2015 om 14:43

Tijdens het WK, wat toch wel de grootste prijs is voor een voetballer, had Maradona 5 goals en 5 assists. Nog nooit heeft iemand dit voor elkaar gekregen in een WK.

1 juli 2015 om 14:52

Maradona had juist geen ruimte tegen Belgie. tussen 3 man dribbelde hij er tussen door. Welke ruimte heb je over?

1 juli 2015 om 14:53

wat heeft een handsbal nou te maken met zijn kwaiteiten? Vergeet niet dat messi ook een handsbal had. Wees niet zo kinderachtig en zo smerig hypocriet.

1 juli 2015 om 14:54

maradona had niet alle sterren om zijn heen bij argentinie/ Messi heeft di maria, macherano, pastore, aguere en higuain met hem lopen.

1 juli 2015 om 14:55

Maradona is inderdaad meer een leider dan Messi. ik snap ook niet waarom messi nu aanvoerder is bij argentinie/

1 juli 2015 om 15:32

Wie zegt dan dat Maradona een mindere voetballer was omdat hij slecht in het nieuws was?

2 juli 2015 om 00:35

@ Paddepoel
negatief in het nieuws kwam pas aan het einde. Schieten op journalisten ook. op het veld had Maradona veel meer uitstraling dan Messi. Messi doet zijn best met een nieuwe tattoe en een nieuw kapsel, maar hij blijft eruit zien als een brugpieper.

2 juli 2015 om 00:41

heb jij wedstrijden van Maradona gezien? en zo ja, hoeveel wedstrijden heb jij gezien dan? stop met te praten over zaken waar jij geen verstand van hebt.

2 juli 2015 om 21:28

hahaha, aaaaaahhhhhhh schattig.
Ik heb genoeg van hem gezien hoor..heel veel.
Als je denkt dat je een 13 jarige tegenover je hebt die Maradona alleen maar van Youtube kent, dan zit je er flink naast.

Ben wat ouder dan 30 en heb dus genoeg gezien.

Schattig hoe jij nu al 2 keer met een grote mond je punt probeert te maken. Iemand die het net met je eens is voor smerige hypocriet uitmaken en kinderachtig...en nu moet ik stoppen met zaken waar ik geen verstand van heb.

Whooehahahaha, schattig.

Messi beheerst veel meer..kijk alleen al naar zijn prijzen, zijn persoonlijke records, met wat voor gemak, zijn overzicht, het niet zelfzuchtig zijn, etc. etc.
Hij staat een stuk boven Maradona.

Het enige waar types als jij nog aan vast kunnen houden is een Wk...1 WK die Maradona wel heeft gewonnen en Messi nog niet.
Lachwekkend haast.

Ondertussen heeft Messi vele vele malen meer gescoord, meer prijzen gepakt en ga zo maar door.
Jij vind Maradona beter? Prima toch..was ook een wereldspeler. Zeker, ontken ik ook niet.
Maar vind Maradona zelf niet eens in de top 3 beste spelers aller tijden horen.

Maar ga gerust schelden omdat je het daar niet mee eens bent hoor..kan er alleen maar om lachen, en de feiten spreken je ook vreselijk tegen.

Ik heb soms het gevoel dat mensen te veel de hoogtepunten op youtube herinneren van Maradonna ipv zijn gehele carriere objectief te bekijken. Ik was er niet bij dus zal het nooit helemaal kunnen beoordelen, maar Messi is toch al even Pluisje voorbij? Maradonna heeft Argentinie naar de wereldtitel geleid maar kijk wat Messi al jaar in jaar uit laat zien. Elke wedstrijd van hoog niveau, loopt bijna 1 op 1, 4x de CL gewonnen en ontelbaar persoonlijke prijzen. Maradonna scoorde per seizoen 2 a 3 keer zo weinig en gaf ook veel minder assists als Messi nu doet. Ook hebben honderden voetballers hebben meer prijzen gewonnen dan hem. Tuurlijk was Pluisje een magische voetballer en 1 van de beste. Maar DE beste ooit? Wat moet Messi dan nog doen hem voorbij te gaan?

30 juni 2015 om 23:05

Helemaal met je eens.
Het zijn meestal de haters en de Ronaldo fankids die alleen nog maar kunnen zeuren dat Messi geen WK heeft gewonnen..hehehe, laat ze.
Oh ja..en Messi moet eens naar *gaaaaap* een andere club, want Ronaldo heeft het al wel laten zien in meerdere competities * gaaaap *

1 juli 2015 om 14:50

je kan ook objectief kijken zonder tegenstanders persoonlijk aan te vallen. Om de grootste te zijn moet je wel een wk winnen. Zo simpel is het.

1 juli 2015 om 15:35

Wie val ik "persoonlijk" aan dan?

En nogmaals, onzin, onzin onzin wat je zegt.
Om de grootste te zijn hoef je geen WK te winnen.

Messi wint alles wat er maar te winnen valt..beste speler ter wereld al meerdere keren..breekt record na record.
Wint titels, Champions Leagues etc. etc. etc.
Maar alleen omdat hij niet een keer een WK heeft gewonnen is hij niet de grootste??

Behoort hij niet eens tot de grootste?? Omdat hij geen WK heeft gewonnen?
Wat een onzin, worden types als jij niet moe van jezelf om voor iemand te bepalen wat hij gewonnen moet hebben voor hij de grootste genoemd mag worden?

hehe, kan er alleen maar om lachen!
Messi hoeft niks met Argentinie te winnen.
Hij laat genoeg zien en over zo'n lange periode om de allergrootste genoemd te mogen worden van dit moment, en wat mij betreft aller tijden!

2 juli 2015 om 00:39

@ Paddepoel
Het is een algemeen feit dat het WK de grootste prijs is van alle prijzen binnen het voetbal. Alle voetballers dromen ook om een wk te winnen. Messi zelf heeft dit gezegd tijdens een interview in 2014. Dus natuurlijk moet ene speler het wk winnen om in aanmerking te komen voor de tittel beste speler ooit. Val mensen niet persoonlijk aan en leer je gedragen eng kind. stop met onzin als worden types als jij nooit moe. Doe normaal ik ben niet jouw barca vriendje uit de brugklas begrepen?

30 juni 2015 om 23:42

remon, het is Maradona. Jouw hele betoog klopt overigens van geen kant wanneer je durft te beweren dat Messi beter is dan Maradona. Je vergeet dat Maradona met een vrij armoedig team als Napoli de titel won en dat Argentinië door Maradona wereldkampioen werd. Maradona moest het doen zonder de hulp van een Xavi Hernández en Andrés Iniesta! De beste voetballer aller tijden is natuurlijk Cruyff.

1 juli 2015 om 00:32

Petterson1963

Ik heb er geen twijfel over dat Cruijff en Maradona makkelijk mee komen in deze tijd. Maar er wordt vaak wel een tempo of 2 hoger gespeeld zeker in de CL. Daarnaast is denk ik het grootste verschil met Cruijff,maradona en Messi is dat Messi het meest constant is en al jaren achter elkaar een heel hoog niveau haalt. Ik snap ook niet dat je hun Iniesta en Xavi erbij haalt. Daarmee geef je aan dat die vele malen beter waren dan de ploeggenoten die Maradona tot zich had, zelfde geldt voor Cruijff en dat jij Maradona en Cruijff op een voetstuk probeert te plaatsen alsof ze een god zijn (die niet bestaat). Gaat me weer een beetje ver,

Wat moet Messi doen om de beste ooit te worden genoemd? Ik vraag het me soms af en begrijp me niet verkeerd Argentinië had de kans om wereldkampioen te worden en die hebben ze helemaal zelf laten liggen. Wie weet komt er een herhaling in 2018 tussen Argentinië en Duitsland en dan wint hopelijk Argentinië.

1 juli 2015 om 00:56

Ik haal Iniesta en Xavi erbij om aan te geven dat Messi bij Barcelona in een veel beter team speelt dan Maradona bij Napoli. Jij plaatst Messi op een voetstuk en maakt ook nog eens de vergelijking met het voetbal van vandaag en tientallen jaren geleden. Cruyff was een completere voetballer dan Messi en de onbetwiste leider in het veld. Bij Barcelona draaide het elftal goed door Messi, Xavi en Iniesta!

1 juli 2015 om 14:47

Klopt, ook speelde Maradona in een veel defensiever competitie dan la liga waar iedereen vorlijk blijft aanvallen ook al staan zij met 4 goals achter.

1 juli 2015 om 14:48

Met de juiste training zouden Maradona en Cruijff makkelijk het tempo aankunnen dus jouw argument gaat niet op. Het gaat erom of zij talent hebben of niet.

1 juli 2015 om 14:49

hoe kan cruijff nou weer de beste aller tijden zijn? cruijff heeft nooit een wk gewonnen en heeft maar een zeer korte periode gehad waarin hij uitblinkte.

1 juli 2015 om 16:42

@matthaus
Helemaal mee eens. Ik verbaas mij er werkelijk continu over dat vrijwel niemand hier weet waar hij het over heeft. De meesten hier denken volgens mij dat je verdedigers als Maldini, Baresi, Gentile, Vierchowod en Passarella zomaar even voorbijliep. De Serie A uit de jaren tachtig was verdedigend gezien een van de sterkste en hardste competities aller tijden. De verdedigers waren van een soort die nu vrijwel uitgestorven is en de regels die toen algemeen werden gehanteerd zijn niet te vergelijken met die van de softe sport die het voetbal in Spanje is geworden.

Daarnaast had je nog de regel dat je maar met een beperkt aantal buitenlanders mocht spelen, dus de wereldtoppers die in Italië rondliepen waren over meer dan twee clubs verdeeld. Dat zorgde ervoor dat het niveau tussen de top en de rest vele malen kleiner was dan we nu in de zogenaamde competitie in Spanje zien.

1 juli 2015 om 14:44

Je hoeft er ook niet bij te zijn om te concluderen dat Maradona de beste ooit was. Op youtube zijn hele wedstrijden van maradona te vinden. Dan krijg je echt wel een goed beeld over hem. Vooral in combinatie met het beschikbare literatuur.

Als ik de vergelijking messi-maradona voorbij zie komen denk ik. In de finale 86, speelde maradona ook een heel bescheiden rol net als messi maar in 1986 konden de andere 10 spelers wel schitteren terwijl in 2014 ook geen ander argentijnse speler op stond. Ook de beste kunnen een slechte dag hebben !

1 juli 2015 om 14:46

Maradona had tijdens de finale in 86 juist een crusiale assist gegeven op buruchaga. Sorry maar wat jij zegt klopt voor geen Meter. Messi had een zeer matig wk en een zeer matige finale.

Om Maradona te overtreffen moet messi eerst het wk winnen.

1 juli 2015 om 14:45

helemaal mee eens. Maradona won de grootste prijs en Messi moet dit ook doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren