Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Natuurlijk is Danny er klaar voor, laat dit maar aan hem over’

Laatste update:

Guus Hiddink neemt afscheid van het Nederlands elftal en Danny Blind is de gedoodverfde opvolger. Blind zou Hiddink eigenlijk pas na het EK van 2016 opvolgen, maar wordt mogelijk nu al naar voren geschoven. Lang niet iedereen is overtuigd van de kwaliteiten van Blind; Gerard van der Lem is dat wél. Van der Lem kent Blind nog van hun periode bij Ajax.

/

“Natuurlijk is Danny er klaar voor”, zegt Van der Lem, die in 2005 en 2006 assistent was van Blind bij Ajax. “Hij heeft zó veel wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau, is wereldkampioen geworden met Ajax en bekleedde diverse functies in het voetbal. Danny is tactisch sterk en weet precies wat er speelt in de kleedkamer. Laat dit maar aan hem over.”

Volgens Van der Lem is het aan Blind om de critici de mond te snoeren. “Dat kan hij alleen doen door zich te plaatsen voor het EK.” Van der Lem weet dat het geen goed instapmoment is, maar aan de andere kant valt er volgens hem ook veel te winnen.

Danny Blind gaat het goed doen als bondscoach

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geef hem voordeel van de twijfel, deed het bij Ajax helemaal niet zo als ik het wenste, maar is ook weer een paar jaartjes ouder, wat ervaringen rijker en we moeten vooral uit die negatieve spiraal komen; dus kom op Danny, hopelijk weet jij het tij te keren!

30 juni 2015 om 15:37

Hij heeft in ieder geval weer een stap gezet in het net doen alsof hij een competente trainer is. Als je zonder enige capaciteiten toch bondscoach kunt worden, dan kun je in ieder geval verschrikkelijk goed acteren en jezelf ergens inslijmen.

30 juni 2015 om 15:42

@ Hoppa!

Ach hij is natuurlijk wel een legende, en die hebben uberhaupt vaak een streepje voor op het pretenderen dat ze een competente trainer zijn. Maradona is bijvoorbeeld ook bondscoach van Argentinië geworden, nou dat was ook een blamage.

Maar in het geval van Blind, is de visie natuurlijk dat hij zou leren van de grootste nederlandse coaches en deze kennis vervolgens toe zou passen op zijn bondscoachschap. Zo werkt het mijns inziens alleen helemaal niet, je kan echt wel wat leren maar het is geen garantie voor een succesvol coach worden

30 juni 2015 om 15:46

Toch alweer 10 jaar geleden dat hij hoofdtrainer was bij Ajax, dus hij is zeker wel een hele hoop ervaring rijker.
En Marco van Basten werd al bondscoach na een jaartje de beloften van Ajax getraind te hebben. Dan kun je wel zeggen dat Van Basten natuurlijk een grotere voetballer was, maar in het veld heeft Blind altijd leiderskwaliteiten gehad. Wie weet was zijn periode bij Ajax wel heel ongelukkig en blijkt hij gewoon een prima trainer.
Zoals Selassi ook aangeeft, ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel.

30 juni 2015 om 16:26

legende? Dit gaat wel veel te ver. Bij Ajax was hij inderdaad heel erg goed, maar bij het nederlands elftal heeft hij het nooit laten zien. op het ek in 96 heeft hij zelfs crusiale fouten gemaakt.

30 juni 2015 om 16:30

@ Matthaus

Op het EK in 96' was hij dan ook al aan het afbouwen, maar er zijn meer legendes die het in hun internationale elftal niet hebben laten zien, dat vind ik geen argument.

30 juni 2015 om 16:41

Welke legendes hebben het nog meer niet laten zien in het nationale elftal dan? Ik krijg zomaar het gevoel dat jij een vrij bijzondere definitie van 'legende' hanteert.

30 juni 2015 om 16:46

@ Hoppa!

Nou om maar even te noemen: Messi (laat bij verre niet zien wat hij bij Barça doet), Seedorf, Anelka en ik denk dat ik er nog wel een paar kan bedenken als ik er de tijd voor neem

30 juni 2015 om 16:49

Als je blind geen legende vind , wie is t dan wel? Was de onbetwiste leider van de verdediging in een van de grootste elftallen all time

30 juni 2015 om 16:58

Messi speelt bij Argentinië gewoon goed, hij kan er niets aan doen dat ze een waardeloze coach hebben en driekwart van de selectie van Eredivisieniveau is.

Seedorf heeft bij Oranje geen eerlijke kans gekregen, maar speelde in de jaren dat hij vaste klant was wel degelijk goed. Meer op zijn karakter dan op zijn spel afgerekend bij Oranje.

Anelka is geen legende. Maar ook voor hem geldt dat hij op basis van zijn gedrag uit de nationale ploeg is gegooid. In de wedstrijden dat hij speelde is hij vaak beslissend geweest. Daarbij heeft hij een lange periode daarvoor (een jaar of 8) niet basis gestaan bij Frankrijk omdat hij in clubverband nauwelijks aan spelen toekwam. Alleen in zijn eerste twee jaar bij City (toen nog helemaal geen topclub in Engeland) was hij reguliere basisspeler in die periode.

Dus als je Anelka een legende vindt, dan snap ik niet zo goed wat je onder een legende verstaat. Anelka is absoluut geen legendarische speler. Dat leek hij hooguit te gaan worden in zijn Arsenal-jaren.

30 juni 2015 om 17:16

@ Hoppa

Jij neemt als maatstaf dat Blind in 96 grote fouten heeft gemaakt, hij was de captain van het team dat ajax in een strijd der giganten naar de beker heeft geleid, ajax trouw is gebleven ondanks grote dat grote clubs voor de deur stonden. Is karakter niet onderdeel van een voetballer dan? gaat het alleen om de voeten? volgens mij is mentaliteit en karakter één van de belangrijkste facetten dus maak ze niet minderwaardig aub.

30 juni 2015 om 18:50

inslijmen kan hij ook als de beste dat is al jaren bekend.
en uiteindelijk hadden ze dat bij ajax ook door en waren ze dat gedraai en geslijm ook zat.

30 juni 2015 om 19:16

Wow, Danny Blind een legende? Alsjeblieft, wat een totale devaluatie van het begrip. Zelfs Danny Blind weet dat hij geen legende was of is. Hij was een nuttige speler die 1 of 2 seizoenen zelfs top was, maar hij was zelfs toen niet de beste Nederlandse verdediger, laat staan dat hij een legende was. Echt klinkklare onzin.

En hij wordt ook vast geen legende als bondscoach, want die paar keren dat hij trainer was, bakte hij er vrijwel niets van, won niets en wist ook nog eens in onmin te raken met alles en iedereen. Dat hij nu meer ervaring heeft is ook een slecht argument, aangezien hij geen ervaring als trainer heeft opgedaan verder. Hij was technisch directeur (een heel slechte die bijvoorbeeld 16 miljoen voor Sulejmani betaalde en die een trainer na vier maanden ontsloeg bij Sparta) en assistent. Hoe maakt dat je nou in vredesnaam geschikt om het vlaggeschip van het Nederlandse voetbal te leiden naar glorie? Degenen die dat hebben bedacht hebben hetzij geen enkel verstand van voetbal, hetzij geen enkel respect voor het Nederlands elftal.

30 juni 2015 om 19:23

@selassi

Waar heb ik het over 96??? Dat was Matthaus die dat zei. Het zal mij een zorg zijn of hij ergens een keer een klote toernooi heeft gespeeld. Dat verandert niets aan of iemand wel of geen legende is. Jij vindt kennelijk iedereen die een keer captain is geweest van een leuk elftal en zijn cluppie een paar jaar trouw is gebleven een 'legende'. Dat mag natuurlijk, maar het slaat nergens op als je het vergelijkt met echte legendes.

Maar goed, dat je Anelka een legende noemt zegt eigenlijk alles. Kennelijk vind je iedereen die ooit meer dan 90 punten op skills scoorde in Fifa een legende. Dat mag.

Voor mij is een legende een speler die jaren op rij op het hoogste niveau schitterde. En ja, daar hoort mentaliteit en karakter ook bij, naast goede voetbalskills en op het juiste moment kunnen pieken en belangrijk zijn. Wie dan legendes zijn? Cruijff, Maradona, Pelé. En recenter Romario, Bebeto, Ronaldo, Zidane, Figo, Beckham (en die is al twijfelachtig). Dat soort gasten. Geen Danny Blind, Clarence Seedorf of Anelka. Die gasten in hetzelfde rijtje zetten is gewoon een puren belediging voor de echte grote der aarde.

30 juni 2015 om 17:32

Inderdaad, hij heeft zeer veel ervaring voor een bondscoach. Welke bondscoach heeft bij zijn twee voorgangers mee kunnen lopen?

Ik heb zeer veel vertrouwen in Blind, die algemeen geroemd wordt om zijn leidinggevende capaciteiten. Vraag maar aan Van Gaal wat zijn beste aanvoerder ooit is...

30 juni 2015 om 19:22

Nol de Ruiter heeft meegelopen met zijn voorgangers Rinus Michels en Thijs Libregts. Wat zeg je? Heb je nog nooit van Nol de Ruiter gehoord? Dat komt omdat hij net zo'n enorme trainerslegende is geworden als Danny Blind gaat worden.

Want sinds wanneer maakt het feit dat je een goede aanvoerder was dat je een goede bondscoach of zelfs trainer gaat worden? Was Mourinho een goede aanvoerder, of was Beenhakker dat, of zelfs Van Gaal? Van Gaal was een slome duikelaar op het veld en zijn teamgenoten lachten hem uit als hij ze aanwijzingen gaf. Je mag best vertrouwen hebben in Blind, maar je onderbouwing bestaat alleen uit doelredeneringen.

30 juni 2015 om 19:48

Grappig hoor. De man die ik inderdaad ken als scout van Utrecht en assistent van Michels, is inderdaad een tussenpaus van 2 wedstrijden geweest omdat er geen vervanger was. Een heel ander verhaal.

En een goede aanvoerder maakt je misschien geen goede trainer. Maar toen al en nu nog steeds wordt hij geroemd om zijn tactische en leidinggevende vaardigheden. Ook De Boer is altijd enthousiast geweest over hem en wilde hem zeker niet kwijt, moest alleen van meneer Cruijff. En dat zij precies de vaardigheden die je nodig hebt als coach.

Nou ja, Hiddink kreeg vooral veel kritiek op zijn selectie keuzes en tactiek. Blind heeft al met van Gaal gewerkt en hij zal hopelijk niet net als Hiddink steeds voor Afellay/Bruma/Narsingh kiezen. En misschien dat hij zijn 2 jaar ervaring als van Gaal's assistent kan gebruiken voor de tactische kant van het voetbal. Op dit moment is er toch al niet veel meer andere opties voor een nieuwe bondscoach.

30 juni 2015 om 16:27

Waarschijnlijk gaat hij wel steeds daley opstellen... pfff

30 juni 2015 om 16:37

Wat is er mis met Daley dan? Ik ken naast De Jong geen betere verdedigende middenvelder en naast Willems geen betere linksback, en of die wel beter zijn valt ook over te discussieren. Naar mijn mening zou hij perfect passen op het middenveld samen met Nigel (of Clasie/Wijnaldum als je een makkelijkere tegenstander hebt) achter Sneijder die dan op 10 speelt.

30 juni 2015 om 16:44

Als je vindt dat er een discussie mogelijk is over of Willems of Blind de beste linksback is, dan ben je eigenlijk al niet meer serieus te nemen.

Ik ben het wel met je eens dat Blind als CVM op dit moment in de selectie van Oranje hoort, hoe treurig dat ook is als conclusie over de staat van Oranje. Ik vind hem zelfs niet veel minder dan de Jong, maar die is dan ook echt al een tijd niet meer in zijn bloedvorm.

Het feit dat een speler van het kaliber Blind eigenlijk vast bij de selectie van Oranje zit, zegt alles over de kwaliteiten van het Nederlandse voetbal op dit moment.

30 juni 2015 om 17:24

Als jij denkt dat de linksback van PSV zoveel beter is dan de linksback van Manchester United dan vind ik het wel ironisch dat jij mij niet serieus kan nemen... Ik verzoek jou eens wedstrijden van United te kijken want Blind heeft zich aardig ontwikkeld in Engeland. Natuurlijk hij is niet iemand die het team draagt maar zo'n trieste speler voor het Nederlands elftal is het echt niet. Niet al die VZ leden volgen die continu beweren dat hij steeds tikkie breed tikkie terug doet, als je mij niet gelooft, de statistieken wijzen het tegenovergestelde uit.

30 juni 2015 om 17:26

Die discussie is best mogelijk, tenzij je 11 tal tikkie takkie kan spelen, maar het huidige oranje zal tegen een grote tegenstander kwetsbaar zijn met Willems als back, aanvallend is het goed wat hij doet, verdedigend lang niet altijd. Dus dan zou je met Blind iets meer zekerheid in kunnen bouwen.
Maar goed, Hiddink was niet echt serieus te nemen met Affelay, Bruma, Narsingh, die wilde gewoon zo veel mogelijk (ex) psv-ers opstellen blijkbaar.

30 juni 2015 om 18:07

Jup, dat is precies ook mijn mening. Vind ook dat je Wijnaldum aan dat lijstje kan toevoegen, die liet hij elke keer starten (wat in het begin te begrijpen viel) maar ondanks dat hij steeds door het ijs zakte bleef hij hem maar opstellen.

30 juni 2015 om 18:51

wat is er mis met daley?
dat hij te traag is en niet goed genoeg voor de basis.

30 juni 2015 om 20:15

Goed beargumenteerd man. Hij is traag dus hij is niet goed genoeg voor de basis... Het enige wat ik hoor over hem is dat hij veel achteruit speelt wat dus feitelijk bewezen is juist niet zo te zijn en wat jij zegt, te traag. Zegt volgens mij genoeg over de kwaliteiten van Blind. Het klopt dat hij niet de snelste is maar hij is ook geen schildpad. Gelukkig weet hij dit ook van zichzelf en weet hij zich dusdanig zo te positioneren dat hij nauwelijks in de problemen komt door zijn te kort aan snelheid. Kijk maar naar wedstrijden van United en dan kun je het met eigen ogen zien.

30 juni 2015 om 20:51

dat hij te traag is zegt inderdaad veel over zijn kwaliteiten en vooral over zijn tekortkomingen.
bij United zal hij volgend jaar ook niet veel meer spelen.
Als back is Shaw beter en als middenvelder komt hij al helemaal te kort en United wil niet voor niks als 1e prioriteit een verdedigende middenvelder kopen.

30 juni 2015 om 22:26

We zullen zien wat er volgend seizoen gaat gebeuren maar daar ging het volgens mij niet om. Feit blijft dat het enige negatieve dat jij over Blind kan zeggen is dat hij te traag is, er is dus heel weinig op hem aan te merken, voetbal gaat zeker niet op de eerste plaats over hoe snel iemand is, daarom zegt dat genoeg over de kwaliteiten van Blind. Een goede voetballer dus die mee kan met het niveau van United. Ik nodig je daarom uit om eens een wedstrijdje mee te pakken van hen, kan me niet voorstellen dat je na een aantal wedstrijden gekeken te hebben er dan nog steeds zo over denkt.

1 juli 2015 om 16:57

als je echt te traag bent, zoals blind, is dat zo bepalend dat de rest al niet meer uit maakt.
en niet alleen qua lopen maar ook qua handelingssnelheid.

Persoonlijk verwacht ik niet dat Blind het beter gaat doen dan Hiddink, tis niet dat Blind een geweldige carriere als manager heeft.. maarja laten we voor het beste hopen.. resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.. dit geldt ook van negatief naar positief.

30 juni 2015 om 16:27

helemaal mee eens. vergeet niet dat de spelers gewoon niet goed genoeg zijn om een succes te bereeiken op het ek.

zo zie je maar weer hoe vriendjespolitiek je hogerop kan helpen

Nee toch geen blind he wat een vervelende uitstraling heeft die man daar naast heeft die nog nooit ergens wat gepresteerd alleen als mee eter van het succes van andere geprofiteerd

30 juni 2015 om 15:39

Nee toch? Komt het als een verassing? Het staat al jaren vast kerel, wellicht dat er nog een transitie bondscoach wordt aangesteld voor de periode die Hiddink zou invullen, maar het staat al jaren vast dat Blind bondscoach ging worden. (wat ik overigens wel echt slecht beleid vind, hoe kan je nou een paar jaar van te voren al vaststellen wie de komende jaren de bondscoach gaan worden)

30 juni 2015 om 15:43

Overigens nergens wat gepresteerd, alleen mee-eter wat een broodje aap man, waar heb je het over, zonder Blind had Ajax nooit de CL gewonnen in 95'/96'.

30 juni 2015 om 15:47

Gozer denk even 1000 stappen verder. Hij bedoelt natuurlijk als trainer/coach niet gepresteerd. En daar ben ik het volledig mee eens, tenzij jij mij een bron geeft die bewijst dat hij als hoofdcoach iets heeft gepresteerd. Dus laat die leuke apen uitdrukkingen voor je en denk eerst even na. Ik vind Blind ook een domme optie. Ze hadden al vanaf het eerste moment Koeman moeten nemen.

30 juni 2015 om 15:57

Even rustig mastero, als Denhaagmauri ergens de kans krijgt om iets wat ook maar een stempeltje Ajax heeft de grond in te boren, zal hij hem pakken vandaar dat ik wat geagiteerd reageer.

En als coach heeft hij ook nog maar één klus gehad; als broekie-coach direct voor Ajax 1 worden gegooid; geen wonder dat hij nog niks heeft gepresteerd. Ik zeg nergens dat hij wel gepresteerd heeft als coach toch? maar hij word bondscoach op basis van zijn verleden als voetballer en hij is niet de eerste coach die zo word ingeleid tot het trainerschap!

30 juni 2015 om 16:14

@selassi 020 sorry maar dit heeft echt helemaal niks met Ajax te maken en wat je zegt slaat zoiezo nergens op ik had alleen een week geleden ofzo met een ajacied een hele discussie dus waarschijnlijk is jou reactie daarop gebasseerd want meer heb ik echt niet over Ajax gezegd en verder heeft mastero een beetje mijn reactie breder uitgelegd, ik bedoelde als hoofdcoach uiteraard weet ik dat blind als voetballer een hele goede was maar precies zoals je zegt er is al jaren geleden vastgesteld dat blind de bondscoach word daarom zeg ik hij heeft de afgelopen jaren alleen maar als assistent mee lopen eten van het succes van de andere coaches. En wat ik ook zeg Blind heeft als persoon gewoon een hele vervelende uitstraling en dit is volgens mij een site waar je gewoon je mening mag geven en ik vind Blind totaal niet geschikt en dat heeft niks met Ajax te maken want bijvoorbeeld een Frank de boer zou ik heel graag als bondscoach willen zien alleen is dat helaas niet mogelijk

30 juni 2015 om 16:18

Gozer jij hebt letterlijk uitgesproken dat je Ajax haat, en je hebt heel vaak prikkende reacties naar Ajax gerelateerde onderwerpen dus kom nou niet het heilige boontje uithangen, ik irriteer me al maanden aan je reacties.

Het zou best kunnen dat het in dit geval niks met Ajax te maken heeft, maar zeggen dat hij alleen maar mee-eet van succes is ook veel te makkelijk, als assistent draag je toch ook gewoon bij aan het succes? Sta je erbij voor spek en bonen ofzo?

30 juni 2015 om 16:19

Mastero, wat hij al zeihet is al jaren besproken dat hij bondscoach zou worden en ik denk wel dat koeman nog bondscoach word, als hij dat dan nog wilt maar hij zei al dat hij dat wilde. Ik zie ook de boer nog ooit coach worden.

30 juni 2015 om 16:20

'Als denhaagmauri ergens de kans krijg om ook maar iets wat een stempel Ajax heeft de grond in te boren zal hij hem pakken' - Vriend mijn voorkeur gaat niet uit naar Ajax maar dit is echt de grootste onzin reactie die ik ooit gehad heb hier zo en al helemaal omdat je mijn reactie op blind als hoofdcoach hiermee gaat linken, jij bent volgens mij wel heel bang dat iemand een woordje verkeerd zegt over je club maar je Ajax vriendjes zijn ook nooit zo aardig over mij club dus kom nou niet zo scheinheilig doen

30 juni 2015 om 16:21

Oké als assistent draagt hij dus bij? Waarom gaat nu al het negatieve commentaar naar Hiddink dan? Waarom moet Hiddink weg van iedereen maar blind niet?

30 juni 2015 om 16:24

En kijk dit is de reden dat ik vorige week een 'prikkende reactie' aan die andere Ajax supporter gaf met jullie kan je geen normale discussie houden want jullie gaan gelijk in 1 of andere gekke verdedigings mode van alles lopen roepen net als hier, ik heb letterlijk geen woord over Ajax gezegd net maar toch moeten we nu weer over Ajax gaan praten en dan ben ik weer degene die slecht over Ajax praat?

30 juni 2015 om 16:28

@ Denhaagmauri

Omdat je als bondscoach nou eenmaal de verantwoording draagt, hij maakt de beslissingen en hoewel Blind aan het proces bijdraagt, zullen de beslissingen niet door hem gemaakt zijn vandaar dat Hiddink weg moet en Blind niet. B

Bovendien zou het wel héél raar zijn als ze dit plan uitstippelen waar Blind bondscoach zal worden na assistent zijn van lvg en hiddink en dan vervolgens voordat je bondscoach wordt, ontslagen word door Hiddink zijn malaise...

30 juni 2015 om 16:28

hoezo hebben zij dan niet meteen koemen aangenomen?

30 juni 2015 om 16:32

@ Matthaus daar ben ik het met je eens, Koeman had zeker beter aangesteld kunnen worden, maar die boot is gepasseerd dus hebben we er niet meer zo veel aan om daar over te praten, hij zit de komende jaren wel goed bij Soto!

30 juni 2015 om 16:35

sowieso is een trainer afhankelijk van de spelers. de spelers bij oranje zijn gewoon te matig denk ik. zeiken over de trainer heeft dan weinig zin.

30 juni 2015 om 16:36

Kijk daar ben ik het dan wel weer mee eens, ze kunnen blind inderdaad niet ontslaan maar zoals je net zelf ook al zei denk ik gewoon dat Blind als bondscoach ons weinig goeds gaat brengen

30 juni 2015 om 18:54

selassi: Mauro heeft hierin helemaal gelijk en het is ij nooit opgevallen dat hij overdreven anti ajax is. Ik vind hem zelfs vaak nog heel mild in zijn kritiek op ajax.
en blind is gewoon een slechte trainer en ook absoluut geen legende.
Rijkaard is een legende en Gullit en van Basten en Koeman maar blind zeker niet.

30 juni 2015 om 17:08

Blind heeft heel wat ervaring opgedaan. Ik denk dat hij de juiste man is, Hiddink heeft het wel een beetje gehad als coach, kun je zien aan z'n uitstraling. Blind daarentegen heeft nog genoeg om te bewijzen en zoals ik net zei, heeft de nodige ervaring opgedaan onder van Gaal en van Marwijk, daarbij de rest van z'n werken nog niet mee gerekend. Ik schat een ''joachim Low'' positie. Die man die werd afgekraakt nadat hij hoofdcoach werd toen Klinsmann vertrok. En toch word meneertje Low wereldkampioen en speelde het Duitse elftal nooit echt slecht op een eindronde..

Klinkt misschien een beetje raar, maar ik zou eigenlijk graag eens Ron Jans als bondscoach willen zien, wat hij de laatste jaren met PEC Zwolle heeft gedaan is ongeloofelijk knap.

30 juni 2015 om 16:06

@ Raffapsv

Zo gek vind ik het niet klinken, Ron Jans is symphatiek, tactisch sterk, kan goed met jonge spelers opschieten, is niet bang om een tactisch konijn uit de hoge hoed te toveren, is media-geniek en een Eredivisie kenner, het grote probleem is iets wat Ron Jans zelf ook al vaker heeft uitgesproken; hij kan niet goed omgaan met vedettes, en houdt er van om zonder druk te voetballen, dan komt hij het best tot zijn recht. Vandaar dat hij ook nog nooit aan de slag is gegaan bij één van de teams van de traditionele top.

30 juni 2015 om 16:21

Ron Jans word gewoon onderschat. Goede trainer, en wat je al zei tactisch erg sterk en mooi wat diebereikt met PEC

30 juni 2015 om 16:35

ron jans is inderdaad een veel betere optie dan blind. Ik geloof echt dat blind niks meer is en een geboren assistant. Maar goed laten we w8 op zijn prestaties.

30 juni 2015 om 16:52

Is helemaal niet raar.
Jans doet het Prima. Wel zou ik hem graag eerst eens bij een grote club aan de slag zien gaan. Lijlkt mij de perfecte coach voor een club waar de druk niet hoog is. Of hij met hoge druk om kan gaan moet hij nog bewijzen maar heeft hij tot op heden ook nog niet de kans voor gehad.

Dus wanneer je Blind afzet tegenover Jans kies ik overduidelijk voor Jans.

Blind heeft nog helemaal niets voor elkaar gespeeld als coach!

30 juni 2015 om 18:10

@ Ejens

Het probleem is dus, dat Jans zelf voelt dat hij niks te bewijzen heeft, en niet lekker presteert onder druk, hij zit wel prima bij de middenmoters van de Eredivisie zoals hij zelf zegt, en daar is ook uitdaging genoeg in te behalen, alleen dan zonder hevige druk van bestuur en supporters

30 juni 2015 om 19:00

Ik zeg niet dat Jans niet goed presteerd onder druk maar bedoel eigenlijk dat hij nog nooit onder hoge druk heeft hoeven presteren. Daarom zou ik hem graag een keer bij een club uit de traditionele top 3 zien om te kijken hoe hij dan presteert. Tot op heden doet hij het uitstekend.

30 juni 2015 om 18:57

raffa: Ik vind Ron Jans ook geen slechte bondscoach hoor al weet ik niet of hij ook goed met vedettes om kan gaan. In België had hij het toch wat minder gedaan.

Danny Blind is een geboren leider. Ik weet dat veel mensen niets in hem zien als bondscoach, maar als leider/aanvoerder heeft hij zich bewezen in het verleden als speler! Hoewel dat natuurlijk geen garantie is..

30 juni 2015 om 15:48

Ik mag aannemen dat je net een nieuwe ajaxbril hebt gekocht. Waar maak je uit op dat hij een geweldige leider is? Ik vind het meer een veldtrainer dan een hoofdcoach.

30 juni 2015 om 16:22

Laten we zeggen dat we het beste hopen en het kan zomaar eens goed uitpakken, maar ook andersom natuurlijk......

30 juni 2015 om 18:20

@ mastero

Hij is 10 jaar lang captain geweest, en was een enorme charismatische leider op het veld, daaruit mag je toch wel opmaken dat hij een geboren leider is? Zoals V. Bommel dat ook was, zoals Gerrard dat ook is, sommige spelers hebben dat als je blind volgde in die tijd dat je het vast wel begrepen had.

30 juni 2015 om 16:30

iemand die zich als speler bewijst zal zich niet automatisch als trainer kunnen bewijzen he. kom op man die vergelijking gaat echt niet op.

Dit word 1 groot drama met Blind als hoofdcoach. Wat heeft Blind nu in godsnaam behaald dat hij deze functie mag bekleden. De Knvb is het helemaal kwijt. Gaat nergens meer over. 1 ding weet je zeker. Daley is weer basis speler op middenveld.

30 juni 2015 om 15:54

Hoe kun je weten dat het een drama wordt ? Blind is bekend met de spelersgroep en is al zo lang assistent geweest. Die weet genoeg over het spelletje, anders was hij überhaupt geen assistent.

30 juni 2015 om 15:58

Hoezo wordt dit een groot drama dan? Niet te snel oordelen, laten we eerst afwachten hoe het gaat. Straks wint hij alles en sleept hij ons naar het EK. Dan vindt iedereen hem weer helemaal geweldig. Alles beter dan Hiddink toch?

En wie had jij liever dan Blind gezien voor het bondscoachschap, ik kan mij geen potentiële kandidaten bedenken die openstaan voor deze functie.

Goede zaak dat Blind bondscoach wordt, de toekomst zal uitwijzen of dit een succes gaat worden maar voor nu heb ik alleen maar goede hoop.

30 juni 2015 om 16:22

Ben nooit gecharmeerd geweest van Blind. en vertel mij dan maar waarmee Blind zich heeft bewezen als goede hoofdcoach. hij is vrijwel altijd assistent geweest en bijna nooit hoofdcoach!

Wie ik liever als hoofdcoach had gezien dan Blind?
Koeman
de Boer
Verbeek
Jans
Zelfs Rutten had ik liever gezien dan Blind.
Ook Schreuder heeft al meer ervaring als hoofdcoach dan Blind en zou ik nog meer vertrouwen in hebben dan in Blind. Echter acht ik Schreuder ook niet goed genoeg.

Daarnaast is Blind als assistent mede verantwoordelijk voor de slechte prestaties bij oranje.

menen jullie nu echt dat jullie Blind momenteel de beste kandidaat vinden?

30 juni 2015 om 16:30

ook al zet je mourinho als trainer dan nog zal het drama worden. de spelers zijn gewoon niet goed genoeg. het ligt niet alleen aan de trainer.

30 juni 2015 om 16:35

Een beetje tactisch vermogen doet wonderen. Zie van Gaal afgelopen Wk!
De huidige selectie is beter dan waar van Gaal het mee moest doen.
Vrijwel de zelfde selectie alleen zijn de spelers sterker geworden en hebben ze meer ervaring.
ben er van overtuigd dat wanneer Koeman of de Boer hoofdcoach was Oranje zich al lang en breed gekwalificeerd had.

30 juni 2015 om 16:51

Laten we het afgelopen WK alstublieft niet nemen als maatstaf voor waar het Nederlandse voetbal staat. Dat was een gekunstelde opstelling waar alles gericht was op verdedigen aan de ene kant en een bevlieging van Robben aan de andere kant. Eigenlijk was dat gewoon Nederland-onwaardig. Leuk resultaat (en ja, ik was ook feest gaan vieren als we de finale hadden gehaald), maar met voetbal had het niets te maken, net zo slecht als het EK van 2012, zo niet slechter.

De selectie is gewoon van een verschrikkelijk laag niveau. Buiten Robben hebben we niet 1 speler die op het hoogste niveau momenteel bepalend is bij zijn ploeg, of zelfs maar die potentie heeft. Ja, de Vrij, maar die is verdedigend wel sterk, maar in het spel van Oranje (met ruimte in de rug) is hij ook gewoon max Eredivisieniveau.

Laten we gewoon reëel zijn, we moeten hopen op een nieuwe en sterkere lichting. Hopen dat jongens als Bazoer, Willems, Depay, Ake, Rekik, Hendrix etc. etc. snel internationaal doorbreken en dat er nog wat jonge gasten bijkomen. Ik schat ons de komende 6 jaar redelijk kansloos op welk eindtoernooi dan ook.

30 juni 2015 om 19:04

Dus jij wil liever het typische Nederlandse spelletje spelen terwijl we daar de spelers niet voor hebben terwijl we met een andere tactiek wellicht beter kunnen presteren.

in mijn ogen moet je gewoon het beste proberen neer te zetten en als dat met een andere tactiek is dan zij het zo.

30 juni 2015 om 19:18

Nee, dat heb je niet goed gelezen.

1 juli 2015 om 14:23

Van Gaal was gewoon afhankelijk van een ontketende Robben en in mindere mate Van Persie.

Het kan voor Danny heel goed, of juist heel slecht uitpakken. Als hij nu het stokje overneemt en het goed doet is hij de held, i.i.g. als het EK behaald wordt. Doet hij het slechts kan hij het vergeten en zal ook hij weg moeten.

Het belangrijke punt daarbij lijkt me dat er geen fatsoenlijke trainer beschikbaar is die nog even 5 duels wil gaan coachen met zoveel risico.

30 juni 2015 om 16:31

oranje moet het heel slecht doen om het ek te missen. dus je kan hem zeker niet beoordelen op basis van het behalen van een ek plaats. wij moeten hem beoorden op zijn prestaties tijdens het ek.

30 juni 2015 om 18:59

hopelijk zijn we dan eindelijk van hem af en ook van zoontje daley.

Wat een poppenkast! Eerst de kapitein uithangen en dan het zinkende schip verlaten en het overlaten aan de matroos? Het is wachten tot de haaien toeslaan!

30 juni 2015 om 16:15

Hmm,, okee we snappen je punt. Ai ai piraat

30 juni 2015 om 16:20

Mijatovic1969....... Hiddink is gewoon ontslagen hoor dus je opmerking raakt nog kant nog wal. Ik voorzie dat Danny Blind zich gewoon met het Nederlands elftal zal gaan kwalificeren voor het EK, het zou namelijk werkelijk een blamage zijn, wil je je niet voor dit EK plaatsen. Als Arjen Robben straks fit is en Van Persie heeft weer normaal wedstrijdritme dan gaat Nederland uit de laatste 5 wedstrijden gewoon minimaal 12 punten pakken en worden ze minimaal 2e in de poule waardoor ze zich rechtstreeks plaatsen. Het EK zelf zal echter geen succes worden, net als alle andere tournooien na een succesvol eindtoernooi (WK 1990, WK 2002, EK 2012) en uiteindelijk gaan we de kwalificatiereeks richting het WK 2018 in met een volledig nieuwe en frisse trainersstaf

30 juni 2015 om 16:32

vergeet niet dat robben en van persie de 30 al hebben gepasserd. op deze jongens kan je niet meer rekenen.

30 juni 2015 om 16:44

Klopt, maar tot op heden is (zeker) een fitte Robben toch nog wel verschrikkelijk goed en belangrijk maar je hebt gelijk, gezien de leeftijden kan het ieder moment over of in ieder geval een stuk minder zijn

30 juni 2015 om 16:25

Het komt erop neer dat hiddimk niet met het ' schip ' kon sturen dus is hij van deboot gegooid en pakken ze de assitent van je ' kapitein '. Dus doe niet alsof hij zomaar weggaat.

Iedereen heeft hier altijd maar de mond vol dat we meer respect moeten hebben voor Seedorf want die heeft zo vaak de Champions League gewonnen. Nu gaat het over 1 van de weinige voetballers ter wereld die de Europa Cup I, II en III heeft gewonnen maar zie ik dat argument nergens terugkomen. Zal wel discriminatie zijn.

Persoonlijk ben ik blij dat we weer een bondscoach krijgen die ik daadwerkelijk iets gun. Laat Hiddink maar lekker zijn balletje blijven trappen bij Zeeburgia en genieten van een wel verdiend pensioen. Want het staat buiten kijf dat ie een geweldige carrière heeft gehad, maar deze periode was ie een zielig hoopje ellende.

30 juni 2015 om 16:33

het had niks met hiddink te maken. de spelers bij oranje zijn gewoon niet goed genoeg. verder zijn de dragende spelers te oud geworden.

oke ik ben ben ook geen blind fan, maar om hem nu al af te schrijven?
hij zal het vast niet slechter dan hiddink doen want dat lijkt mij onmogelijk, daar komt nog bij dat wij niet weten welke rol hij precies had als assistent.
en om hem nu af te schrijven op uitstraling zoals sommigen hier doen het is niet alsof iedere trainer zo'n geweldige uitstraling heeft.
waar het omgaat is dat hij er voor zorgt dat oranje weer (beter)gaat draaien en daar kunnen we pas over oordelen bij de volgende interlandperiode of misschien zelfs later.
ja blind is niet de meest ervaren trainer die nederland heeft maar een ervaren trainer heeft ook niet altijd succes:
-spanje verbazingwekkend slecht wk gespeeld maar wel een zeer ervaren trainer
-ek 2012 nederlands elftal onder bert van marwijk finale wk gehaald maar kansloos onderuit 2 jaar later op het ek onder diezelfde trainer
zo zijn er vast nog wel meer voorbeelden.

kortom ervaring staat ook niet altijd garant voor succes!
ik verwacht ook niet dat blind het nederlands elftal opeens prankelend naar de finale van het ek gaat leiden maar het is nog te vroeg om het nu al een totale mislukking te noemen.
trouwens blind was een verdediger en laat dat nou het het grootste probleem zijn in dit elftal!
misschien verrast hij ons allemaal wel en misschien ook niet.
dus ik schrijf hem in iedergeval nog niet af.

Danny is er klaar voor? Danny is een geboren assistent. Hij heeft nkg niks klaargespeeld alszijnde hoofdverantwoordelijke. Vreemd om hem dan een job te geven als bondscoach.

30 juni 2015 om 16:34

Danny heeft destijds bij Ajax mede door blessures een moeizaam seizoen gehad maar won wel gewoon de playoffs voor CL voetbal tegen Feyenoord en de knvb beker.

Een goede speler is nog niet een goede coach en Danny Blind heeft in mijn ogen veel te weinig ervaring voor zo'n zware klus, het is de fout met van Basten herhalen. Onder van Basten presteerde Oranje best goed zullen sommigen zeggen, maar dat kwam omdat hij nog over geweldige spelers kon beschikken met oa. van Nistelrooy, van der Sar, van Bronckhorst en jongens als van Persie, Sneijder, van der Vaart en Robben die allemaal in de bloei van hun carrieres zaten en super gretig en fit waren.
Uiteindelijk werd Oranje kansloos verslagen doordat Hiddink van Basten tactisch overklaste en daar vrees ik ook voor met Danny Blind!

Van Gaal was juist iemand die met minder materiaal een absolute topprestaties heeft geleverd en daartoe zie ik Blind nog absoluut niet in staat, Koeman zie ik dat eerder voor elkaar krijgen aangezien hij dat bij Feyenoord en inmiddels ook in Southampton aantoont.

Oranje is geen leerschool, Oranje is een serieuze positie voor iemand die de klappen van de zweep kent en dus is het een grove fout om Blind bondscoach te maken!

Danny Blind ongelooflijk dat zo'n persoon trainer van het Nederland elftal kan worden.
Heeft werkelijk niets gepresteerd en was niets anders dan een waterdrager.
Ik sluit niet uit dat van Gaal hier een grote vinger in de pap mee gehad heeft.
Het neersabelen van Hiddink is gewoonweg respectloos.
Altijd maar dat wijzen naar de derde plaats op het WK met ongelooflijk zwak voetbal en met 8 man achter de bal behalve van Persie en Robben. Had werkelijk niets met tactiek te maken maar puur vanwege het NL elftal een van de meest fitte teams van het WK had. De tweede helft waren ze conditioneel beter dan alle andere ploegen en dat was inclusief Argentinie.
Als Louis van Gaal zo'n toptrainer was dan had hij de wedstrijd tegen Argentinie naar zijn hand moeten zijn i.p.v. de hele wedstrijd 5-3-2 te spelen en bijna geen fatsoenlijke kans bij elkaar te creeeren, Een beetje trainer had op z'n minst in de verlenging een extra spits ingebracht en overgeschakeld naar 4-3-3.
Van Gaal gaf wedstrijden bijna elke wedstrijd uit handen met zijn 5-3-2 opstelling. Die laffe tactiek was bijna dodelijk tegen Australie en Mexico. Het was maar dat de Argentijnen in een belabberde conditie aan het WK deelnamen dat ze dat niet afstraften. Zo tactisch was het allemaal niet.
Kuijt op links tegen Argentinie. Laat me niet lachen. Trechtervoetbal

Het is voor ons als buitenstaanders moeilijk te beoordelen of Blind hier klaar voor is. Zijn korte periode als eindverantwoordelijke bij Ajax en Sparta is alweer een tijd geleden. Sindsdien heeft hij van grote trainers als Van Gaal en Hiddink kunnen leren. Of dat goed genoeg is zal moeten blijken. De mensen bij de Knvb die veel met hem werken zijn in ieder geval positief, dus van mij krijgt hij het voordeel van de twijfel totdat het tegendeel bewezen is.

Ik geef Danny Blind het voordeel van de twijfel. Het wordt tijd dat Oranje een duidelijke lijn gaat trekken. Wat mij betreft gewoon de Hollandse 433. Dat systeem kennen we simpelweg het beste en daarvoor hebben we ook de spelers. Het is een kwestie van de poppetjes op de goede plaats neerzetten. Dan komt het goed.

Cillissen
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Willems
Klaassen
Blind
Sneijder
Robben
30 juni 2015 om 19:02

alleen Clasie in plaats van blind dan ben ik het redelijk met je eens.
En ik zou wel gewoon met 11 spelers beginnen en niet met 10 man.

30 juni 2015 om 19:35

@ Eredivisionist,

Ook ik twijfel eraan of Danny Blind de juiste bondscoach voor het Nederlands elftal is. De Knvb moest vorig jaar gewoon voor Ronald Koeman kiezen, maar die is nu dus niet meer beschikbaar en onder Guus Hiddink liep het niet geweldig en van Blind als bondscoach heb ik ook geen verwachtingen, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Ik hoop dat Blind 'n aantal spelers die Hiddink opriep, nu niet meer oproept voor het Nederlandsn elftal. Puur omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal en dan heb ik het bijvoorbeeld over spelers als Joël Veltman en Jeffrey Bruma.

Als Blind de selectie samenstelt en iedereen fit is, dan hoop ik op deze selectie:

Keepers: Jasper Cillessen ( Ajax ), Kenneth Vermeer ( Feyenoord) en Tim Krul ( Newcastle United ).

Verdedigers: Gregory van der Wiel ( Paris Saint Germain ), Daryl Janmaat ( Newcastle United ), Stefan de Vrij ( Lazio Roma ), Ron Vlaar ( Aston Villa ), Bruno Martins Indi ( FC Porto ), Virgil van Dijk ( Celtic ), Jetro Willems ( PSV ) en Erik Pieters ( Stoke City ).

Middenvelders: Nigel de Jong ( AC Milan ), Jordy Clasie ( Feyenoord ), Kevin Strootman ( AS Roma ), Daley Blind ( Manchester United ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Georginio Wijnaldum ( PSV ).

Aanvallers: Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Steven Berghuis ( AZ ), Robin van Persie ( Manchester United ), Klaas Jan Huntelaar ( Schalke 04 ), Arjen Robben ( Bayern München ) en Memphis Depay ( Manchester United ).

Ikzelf zou dan met de Jong en Strootman als controleurs spelen en bij Strootman is het natuurlijk de vraag op wat voor niveau hij zit, na al die blessureleed de afgelopen anderhalf jaar, maar Danny Blind zal waarschijnlijk toch voor z'n zoon Daley Blind kiezen, ook al zou Strootman fit zijn en dat is ook volledig te begrijpen dat je als vader je zoon zo vaak mogelijk laat spelen, maar ikzelf zie het het liefst dus zo (zie opstelling).

Cillessen
vd.Wiel
de Vrij
Vlaar
Willems
de Jong
Strootman
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren