Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Ik denk dat hij de beste linksback van Nederland is’

Laatste update:

Frank de Boer is er ontzettend blij mee dat Mitchell Dijks na twee jaar weer terugkeert in Amsterdam. De trainer van Ajax liet de linksback twee jaar geleden op huurbasis naar sc Heerenveen gaan en in de aanloop naar vorig seizoen werd Dijks verkocht aan Willem II. Daar speelde de vleugelverdediger echter bijzonder sterk en als beloning kocht Ajax hem terug van de Tilburgers.

/

“Ik denk dat hij de beste linksback van Nederland is”, zegt De Boer in gesprek met Ajax TV over de 22-jarige Dijks. “We weten hoe de situatie met Nicolai Boilesen is dus dan ga je kijken”, doelt de coach in gesprek met Ajax TV op het feit dat de Deens international over een jaar transfervrij is en deze zomer waarschijnlijk vertrekt uit Amsterdam. De Boer was daarom al even op zoek naar een nieuwe linksachter.

“Je kijkt op de Nederlandse markt naar een Nederlandse jongen en dan kom je alleen maar uit bij Mitchell Dijks”, verklaart de Ajax-trainer zijn keuze. “Hij heeft zich fantastisch ontwikkeld. Hij had bij Heerenveen een moeilijke start, maar daar heeft hij zich goed ontwikkeld en dat heeft hij doorgezet bij Willem II. Ik denk dat hij zich snel weer kan aanpassen. Hij is volwassener geworden en weet nu waar het om draait in het voetbal.”

Vind je Mitchell Dijks de beste linksback van Nederland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry Frank, ik ben voor Ajax maar schat sws jetro Willems hoger in.

30 juni 2015 om 09:18

Erik Pieters die wekelijks in de PL speelt bij Stoke schat ik ook nog wel een stuk hoger in!

30 juni 2015 om 09:25

Beter lezen van de Eredivisie.

30 juni 2015 om 09:26

Haha Erik pieters, nee sorry. Puur het gegeven dat iemand in de PL speelt, maakt hem nog niet beter.

30 juni 2015 om 09:56

Erik Pieters is op dit moment toch de betere hoe je het wend of keert, als je wekelijks speelt in PL dan kun je wel met gemak zeggen dat er geen betere zijn in eredivisie, alhoewel Jethro sowieso beter is dan Dijks, die jongen moet gewoon grote stappen maken wil hij de beste zijn van NL/eredivisie.

30 juni 2015 om 10:18

Hahaha, wat een onzin. Deze overschatting van de PL is ook precies de reden waarom de teloorgang van die competitie is ingezet.

30 juni 2015 om 11:07

@ Th3 Specialone & nelsinho,

Wat een onzin. Hoezo 'hoe je het wend(t..) of keert'? Dat maakt het volgens jou dus een feit, terwijl het gewoon jouw mening is.

Erik Pieters is bij Utrecht begonnen als LCV en omdat ze daar al goede spelers voor hadden op de LB terecht gekomen. Je ziet echter nog duidelijk dat hij houterig is. Daarnaast komt hij tactisch gewoon tekort voor teams die het spel maken. Dat was duidelijk te zien bij Psv. Dat hij in een beukploeg als Stoke goed tot zijn recht komt (door zijn fysieke kracht) maakt hem nog geen goede voetballer.

In Nederlands voetbal wordt meer gevraagd van een back. Opkomen, voorzetten, meevoetballen etc.

Kan Pieters dat? Naar mijn mening niet.

Zijn Dijks en Willems allround? Naar mijn mening wel.

Wel ben ik het oneens met de Boer. Willems heeft een topjaar gehad en is duidelijk verder dan Dijks. Neemt niet weg dat Dijks gewoon een goede back is die het in zich heeft een hoog niveau te halen. Een van de snelste spelers van de eredivisie, en dat voor een fysiek sterke speler.

30 juni 2015 om 11:13

de competitie waar de beste spelers ter wereld lopen is overschat haha grap vd dag bedankt voor het lachen.

ot pieters en willems zijn natuurlijk betere spelers maar dat zal de boer nooit toegeven

30 juni 2015 om 11:27

@ramonfcu

Er wordt niet gezegd dat de Premier League een slechte conpetitie is. Helemaal niet dat daar slechte spelers rondlopen. Denk dat het qua tegenstand, teams en inspanning de zwaarste competitie van Europa is.

Maar dat Pieters actief is in deze competitie wil niet zeggen dat hij beter is dan Dijks. Pieters is erg statisch en stijf links. Weinig creativiteit en alles behalve een begaafde voetballer. Een saaie back, geschikt voor het niveau Stoke meer niet. Dijks is in potentie veel beter. Uiteraard nog niet zover als Willems die uitzonderlijk snelle stappen maakt !!

30 juni 2015 om 11:45

pieters is niet een maar wel drie klasse beter hoor

30 juni 2015 om 11:48

Van Nederland, niet van de eredivisie zegt ie toch?

Goed terug gekomen deze Dijks. Heeft wat mij betreft veel mee om een goede te worden, maar mist vlieguren op goed niveau.

30 juni 2015 om 13:41

Beuk ploeg als stoke? Mensen terecht wijzen terwijl je klaarblijkelijk geen wedstrijd van stoke hebt gezien is lekker makkelijk. Die zijn echt niet meer de beukploeg van weleer..

2 juli 2015 om 19:09

@ Tubby

Ik geef toe dat de enige wedstrijden die ik van Stoke zie, wedstrijden zijn tegen de topclubs in Engeland. Of ze tegen kleine tegenstanders soms wel het spel kunnen maken laat ik daarom aan jou. Tegen topclubs (de wedstrijden die ik dus gezien heb) speelden ze toch vaak als een beukploeg, vandaar dat ik dit woord gebruikte. Maar ik geloof je wel als jij zegt dat ze zich door de jaren verbeterd hebben.

Maar of Stoke nou een beukploeg is of niet, bij mijn argumenten over de voetballer Erik Pieters blijf ik zeker.

Bij hem gebeurt precies hetzelfde als wanneer Jan Verthongen bij België linksback speelt, als wanneer Viergever bij Ajax linksback speelt. De tegenstander krijgt door dat het geen behendige spelers zijn die wel even hun man passeren en een actie langs de zijlijn of binnendoor gaan maken. Het enige wat de rechtsbuiten dus nog hoeft te doen: Voor zich houden.

Wat dit in de praktijk betekend: Dat die speler in de opbouw vaak aan de bal komt, en weer breed of naar achteren speelt. Hierdoor gaat het tempo uit de opbouw en draait het hele elftal minder.

Verdedigend is Pieters dan ook een prima speler. Echter wanneer je de tegenstander jouw wil op wil leggen (hoog tempo, goed opbouwen, hoog druk zetten) dan heb je toch een ander type nodig op de back positie.

In de profielschets van Ajax past Dijks dan ook beter. Of hij ook goed genoeg is zal dit seizoen blijken.

2 juli 2015 om 19:20

@ Ramonfcu

Jij maakt andere mensen hierboven ook belachelijk om hun reactie (ok moet toegeven, dat was ook een grap) maar jouw reactie is ook niet best, kom eens met argumenten man.

Waarom is Pieters beter? Wat mij betreft moet Dijks het nog laten zien dit jaar dus ik zal niet beweren dat hij beter is, maar hij is in potentie een veel completere linksback.

Het enige wat ik kan bedenken waarom Pieters misschien (nu) iets beter is, is dat hij 4 jaar verder is in zijn ontwikkeling. Dit brengt meer fysiek en ervaring met zich mee.

Verder blijft Pieters toch een beperkte back, die verdedigend wel goed is maar opbouwend/aanvallend niks brengt.

Zaken die bij jouw club en bij Stoke misschien minder belangrijk zijn, bij Ajax en het Nederlands elftal gelukkig wel.

Kom volgende keer met onderbouwing, niet alleen maar in het rond schreeuwen. 3 klassen beter, wat een grap!

30 juni 2015 om 09:28

Ik heb het hele interview op Ajax tv gezien en daarin zegt Frank ook eigenlijk dat Jetro beter is, alleen hij verwacht dat Jetro of bij Psv blijft of naar het buitenland vertrekt en dus niet haalbaar is.

30 juni 2015 om 09:41

Maar dat os dan weer niet interessant om te vermelden. Dit komt dpannender over zo. Zo zie je maar hoe de media de kijk op iemand kan manipuleren.

On: ik moet het nog maar zien met Dijks. Bij Willem2 deed hij het goed maar dat is natuurlijk geen garantie dat hij het bij Ajax ook goed zal doen waar ee druk hoog is. Wie heeft Ajax als back-up want dat speelt ook een rol. Als hij niet goed speelt en de back-up is prima dan zal men eerder wisselen dan wanneer ze twijfelen.

30 juni 2015 om 09:47

Het moet ook een beetje reeel blijven natuurlijk. Als ajax in de markt is voor een (nederlandse) linksback dan spreekt het voor zich dat ze niet in de PL league kunnen shoppen of bij Psv. Dan is inderdaad de beste optie Dijks.

30 juni 2015 om 09:57

@elroyv, frank ook. Zie hele interview. Wat mij opvalt is dat hij zo makkelijk weg mocht in de eerste plaats. Heeft hij zich in dat ene jaar bij Willen 2 dan zo ontwikkeld dat hij van niet genoeg naar 1 van de beste lb is?

30 juni 2015 om 10:03

Lees de tekst nog eens goed door. Er staat nergens dat hij Dijks beter vind dan Willems maar zegt eigenlijk dat Dijks van de beschikbare en haalbare links back voetballers in Nederland Dijks de beste optie is. Willems hoeft men er niet bij te betrekken omdat hij in Eindhoven zit en voor Ajax duidelijk niet haalbaar is. Begrijpend lezen is niet moeilijk.

30 juni 2015 om 10:22

In het interview zegt frank hetzelfde, maar dat meld vz niet, frank denkt alleen niet dat jetro naar ajax zal vertrekken (logisch)

30 juni 2015 om 11:47

Willems is idd beter maar hij doelt op 'beschikbare' lb's. Suggestieve titel weer. En veel mensen reageren zonder te lezen op de titel.

30 juni 2015 om 13:32

In het geven van assists wel. In het dreigend opkomen ook. In het uitvoeren van verdedigende taken, wat een linksback in eerste instantie natuurlijk is, is Dijks absoluut een stuk beter.

30 juni 2015 om 15:33

Wat een provocerende kop weer Voetbalzone. Frank gaf in het interview duidelijk aan dat hij Willems ook beter vond maar dat die niet van PSV naar Ajax zou gaan maar eerder naar het buitenland, daarna is Dijks de beste. Hij heeft gelijk. En als jullie zelf wel provoceren iedere keer ga dan niet huilen als ik een keer een mening plaats die een Moderator met zijn korte tenen niet kan hebben. Vriendelijk Bedankt

30 juni 2015 om 16:44

Moderators kunnen ook reacties verwijderen onder de noemer: niets toevoegend inhoudsloos en niet onderbouwd. Wat dat betreft snap ik wel dat veel van jou reacties verwijderd worden, aangezien je veelal alleen maar onzin uitkraamt

maar probeer je te beheersen, niemand zit er op te wachten dat jij een ban krijgt.. waar moeten we de lachkicks anders vandaan halen?

ontopic: We gaan zien of dijks het kan oppakken bij ajax. Een goed seizoen bij willem 2 zegt natuurlijk nog niks.

30 juni 2015 om 18:24

Haha veelal onzin uitkraamt, valt nog wel mee. Af en toe doe ik wel een poging daartoe, dat geef ik graag toe Ik zal het maar opvatten als een compliment.

2 juli 2015 om 01:59

Aanvallend is Jethro Willems nu nog beter. Maar een Back moet kunnen verdedigen. Dat kan Dijks weer beter. Maar potentie om de beste te worden zeker..

Willems is nog wel een stuk beter dan Dijks hoor Frank, vooral in aanvallend opzicht...

30 juni 2015 om 09:38

Dat stuk hebben ze eruit geknipt bij voetbalzone frank gaf aan willems is natuurlijk onhaalbaar

30 juni 2015 om 09:54

wel echt een hele kwalijke zaak om dat eruit te knippen...frank heeft al een zware tijd bij ajax

degene die hier verantwoordelijk is moet dit artikel aanpassen en zich diep schamen...beetje respect voor frank de boer

on: Dijks is verdedigend misschien wel de beste maar willems is aanvallend veel beter en completer...ik wil het nog allemaal zien wat dijks bij ajax gaat presteren

30 juni 2015 om 11:25

Als dat zo is, dan is het VZ zeker nogal aan te rekenen. Van de beschikbare Nederlandse linksbacks die voor Ajax haalbaar waren, was Dijks wel de beste optie.

En of Dijks verdedigend beter is dan Jetro, weet ik niet. Ik denk dat ze beide ongeveer even ver zijn in het verdedigen. Aanvallend is Willems natuurlijk aanzienlijk beter. Dat niveau zal Dijks denk ik nooit halen (aanvallend gezien).

30 juni 2015 om 11:42

Volgens 32 % van degene die aan de poll meededen is Dijks dus echt de beste.

30 juni 2015 om 12:47

Als je echt vindt dat Dijks beter is dan Willems dan ben je echt mentaal gestoord.

30 juni 2015 om 10:17

Willems is niet haalbaar, dat bedoelt Frank. Dijks is de beste haalbare optie op LB.

30 juni 2015 om 11:58

Hoezo niet haalbaar ajax heeft toch een vleigen vermogen van meer dan 100miljoen daar kun je willems echt wel voor halen. Maar even serieus dijks was ziozo wel de beste optie voor ajax

Ik verslikte letterlijk in me koffie toen ik dit las. Hahahaha Frankie is gek geworden. En Jetro zegt hallo btw. Man man man wat een humor zo in de ochtend.

30 juni 2015 om 09:15

Tja, als voetbalzone dat stuk eruit laat over Willems. Kijk het interview maar, daar gaf hij dat nog aan, hij zei eigenlijk dat Dijks na Willems het beste was en dat klopt wel.

30 juni 2015 om 09:32

Ook daar ben ik het niet mee eens. Afgelopen seizoen heeft Poulsen op mij meer indruk gemaakt dan Dijks, zeker in de wedstrijden tegen de wat stevigere tegenstanders.

Maar natuurlijk zegt de Boer niet dat de reserve linksback van de grootste concurrent beter is dan zijn eerste keus. Dat zou hem belachelijk maken, ik snap dus best dat hij voor deze opmerking kiest.

En inderdaad, een beetje jammer dat VZ zo selectief knipt in het verhaal. Want de echte uitspraak van de Boer is beter te verdedigen.

30 juni 2015 om 09:32

Jetro is natuurlijk beter op dit moment maar wie weet wat voor ontwikkeling Dijks aankomend seizoen doormaakt. Heeft iig veel potentie en wens hem succes!

30 juni 2015 om 09:42

Daar kun je over discussieren, ik denk dat Poulsen en Dijks dichtbij elkaar lagen en liggen maar dat Dijks meer potentie heeft. Poulsen was overigens ook al niet meer haalbaar, in mijn optiek de beste optie die haalbaar was. Kent de club, spelers en zal op en top gemotiveerd zijn om het alsnog te laten zien.

30 juni 2015 om 10:05

@schaduspits: als je enigzins een stukje tekst kunt ontleden dan zul je uit de tekst kunnen halen dat Dijks van alle beschikbare/haalbare links backs de beste is. Willems zit in Eindhoven en is natuurlijk niet haalbaar voor Ajax. Maar op Willems na vind Frank Dijks de beste links achter in de Eredivisie. Heerlijk, zulke humor op de ochtend...

Voordat iedereen over deze uitspraak heen valt, hij zei ook nog: Willems is er ook, maar die zal niet naar Ajax komen. Ik denk dat Dijks inderdaad de tweede beste LB in de eredivisie is na Willems. Vrij schaars goede Lbs.

30 juni 2015 om 09:15

Ok, dat hoopte ik al. Weer een sluw trucje voor wat reacties wellicht?

30 juni 2015 om 09:17

Zeker, kijk het interview maar terug. Beetje selectief knippen en plakken.

30 juni 2015 om 10:16

Je hoeft het interview niet te zien om na het lezen van deze tekst te snappen wat Frank bedoelt. Een beetje begrijpend lezen en tussen de regels doorlezen doet wonderen

30 juni 2015 om 12:08

Sorry hoor, hij was degelijk bij willem2 met af en toe uitschieters. Vind er verder niet veel bijzonders aan, en dan zeggen ze dat Willems gehyped wordt

Willems, Poulsen hebben toch echt veel meer bewezen in mijn opinie.

30 juni 2015 om 09:16

Omdat Willems niet haalbaar is, daarom zegt hij dit.

Dat moet hij dan maar laten zien bij een topclub. Hij loopt nu natuurlijk nog mijlenver achter op Willems. Maar die is niet haalbara voor Ajax. Dus de Boer had moeten zeggen: "hij de beste linksback van Nederland is, die haalbaar is voor Ajax".

30 juni 2015 om 09:19

Laat dat nou toevallig het geval zijn.

30 juni 2015 om 09:40

Dat heeft ie ook gezegd, alleen als je gaat knippen en plakken laat je wel eens cruciale informatie weg. Doet vz wel vaker.
Sowieso is Willems niet haalbaar dus valt eigenlijk al af.

30 juni 2015 om 10:32

Mooi zo, dacht al niet dat De Boer zulke rare dingen zou zeggen. Treurige journalistiek dan wel.

Na Willems misschien, laten we eerst eens afwachten hoe hij presreert voordat we dergelijke dingen roepen.

30 juni 2015 om 09:55

Klopt. Willems is sowieso beter. Dijks heeft een goed jaar gehad, maar heeft daarvoor ook nog niet echt indruk gemaakt.. Hij werd niet voor niets weggestuurd, al vond ik hem in zijn Ajax-periode voor zijn verhuur aan Heerenveen echt niet zo slecht. Hij kon wat bij betreft toen wel bij Ajax blijven. Zijn verhuur was echter weinig succesvol te noemen. In Tilburg weer opgekrabbeld, maar we moeten nu inderdaad niet te hard van stapel lopen. Willems is duidelijk de beste linksback. Daarna komt eigenlijk niet veel. Dijks komt nu niet eens echt in de buurt..

30 juni 2015 om 11:31

Klopt, ik was overigens Poulsen nog vergeten, in mijn opinie is die momenteel nog wel beter hoewel hij ook een jaartje ouder wordt. Eerlijk gezegd ben ik vrij sceptisch tegenover Dijks, ik moet het allemaal nog maar zien of het zo gaat meevallen als iedereen denkt. Willem 2 voetbalt toch iets fijner dan Ajax die behoorlijk hoog staat met de achterste linie.

Oei Frank, je kunt er niet omheen dat Willems de beste linksback is. En het is ook een beetje raar dat je iemand afkeurt, maar na één jaar de beste linksback vindt..

30 juni 2015 om 09:27

Inderdaad nu je het zegt. Hij geeft zo eigenlijk zijn eigen falen toe.

30 juni 2015 om 11:25

Misschien niet puur je oordeel fellen obv dit geknipt artikel. Je weet toch hoe vz te werk gaat? Frank vindt jetro ook beter, maar die is niet haalbaar.

30 juni 2015 om 11:33

Helemaal niet, Dijks is niet voor niets weggestuurd, hij was toen gewoon niet goed genoeg en dan moet je keuzes maken. Het gebeurt altijd wel dat iemand ineens zich herpakt en alsnog zijn belofte waar maakt, dat wil niet zeggen dat hij gefaald heeft, veel te kort door te bocht weer.

30 juni 2015 om 09:59

Tsja... Je kan het natuurlijk zo brengen. Dan zit er een wereld van verschil tussen iemand afkeuren en dezelfde persoon een jaar later de beste linksback van de Eredivisie noemen. Feit is echter dat hij 'gewoon' niet goed genoeg bevonden werd voor Ajax, een Nederlandse topclub dus dat zegt niet dat Dijks er niks van kon alleen dat hij toen niet goed genoeg bevonden werd, en dat hij na een goed jaar tot de betere linksbacks in de Eredivisie behoort is ook niet bijzonder als je kijkt naar de andere alternatieven..... Natuurlijk, hij ziet Willems flink over het hoofd, maar daarna komt Dijks wel een beetje in de buurt. Dat is niet omdat Dijks ineens zoveel beter is geworden, maar omdat er gewoon weinig andere goede backs zijn.. Vandaar dat het sprongetje van 'te licht bevonden' naar een van de beste backs in de Eredivisie niet heel groot is..

Jetro Willems is natuurlijk een paar klassen beter

Van 'die hebben we niet meer nodig' naar 'beste linksback'. Hmm, kan snel gaan daar.

30 juni 2015 om 09:23

Ach, iedereen maakt wel eens een inschattingsfoutje. Blind was men op een gegeven moment ook liever kwijt dan rijk. Ajax heeft geluk dat ze hem nog zo makkelijk terugkrijgen (contractueel afgesproken).

De beste linksback van Nederland speelt bij ons ; Jetro Willems !
We hebben ook een back-up die zo in de Top 5 mischien wel top 3 staat ..
De boer kijkt hij door een Ajax brilletje ..
Wat zou jullie top 3 Linksbacka Zijn in de ED.

30 juni 2015 om 09:21

Willems
.....
.....
.....
....
en dan op plaats 5 de rest. Geen enkele linksback behalve Willems valt positief op.

30 juni 2015 om 10:07

@m1ch43ll

stel je niet zo aan, ik weet dat jullie nogal goed zijn in overhype van spelers maar hou je een beetje in aub. na 1 goed seizoen ben je nog steeds geen wereldspeler. wacht eerst aankomend seizoen maar eens af voor je dalijk gaat roepen dat hij beter is dan ramos en pique.

30 juni 2015 om 14:14

Ik weet niet wie "jullie" zijn maar ik bedoel juist dat Willems de enige fatsoenlijke links back in de eredivisie is.

Dat is niet perse het hypen van Willems maar meer het neerhalen van de rest. Jongens als Boilesen (ajax), Nelom (feyenoord), Poulsen (AZ afgelopen seizoen) & Schilder (FC Twente) zijn gewoon echt een stuk minder en vrijwel allemaal de zwakste schakel van het elftal (op Poulsen bij AZ na).

30 juni 2015 om 09:23

Dat heeft de Boer ook gezegd alleen dat wordt niet in dit artikel vermeld helaas.

30 juni 2015 om 09:25

Linksbacks*

Was al heel even bang dat hij het over Boilesen had..

30 juni 2015 om 09:38

Ik ook inderdaad! Een soort hele slechte verkooptruc.

Snap Frank de Boer wel, maar ik vind persoonlijk Jetro Willems ook wel ietsje beter.
Dijks is erg ver nu in zijn ontwikkeling

30 juni 2015 om 09:40

Jetro Willems is 10tallen klassen beter dan Dijks hoor. Ook Poulsen schat ik nog wat hoger in.

30 juni 2015 om 10:09

omdat ze allebei bij psv spelen? hou toch op, willems 10 klasse beter? nog niet misschien, dus na 1 seizoen ga jij jou spelers al vergelijken met het niveau ramos.. typisch daar in eindhoven zijn ook weer is een keertje kampioen geworden, ook altijd hetzelfde liedje.

30 juni 2015 om 10:47

Eriksen88 een keertje kampioen geworden willems is zeker beter doe nou aub niet zo achterlijk sommige mensen doe net of ze met ajax getrouwd zijn of er salaris van krijgen jij maakt je meer druk om ajax als andersom en altijd hetzelfde liedje bedoel je je amsterdamse arrogantie misschien dat is inderdaad altijd hetzelfde.
Is het zo moeilijk toe te geven dat 1 speler gewoon beter is ik vind cillessen ook beter als zoet ook al ben ik voor psv...

30 juni 2015 om 11:00

@ FC Hamkel

wie zegt dat ik willems niet beter vind? zal het je nog beter vertellen, ook ik vind hem de beste LB van nederland, maar 10 klasse beter? hou toch op, ja hij is de beste LB van nederland maar ga niet doen alsof hij nou al zon grote jonge is na 1 goed seizoen, iets beter, niet veel, maakt nog vaak genoeg super grote fouten.

off:

amsterdamse arrogantie? een duidelijke mening hebben is nog steeds geen arrogantie. niet zo snel conclusies trekken, en probeer lekker jezelf te zijn, in plaats van alemaal hetzelfde te roepen naar elke ajacied die een mening heeft, het begint op te vallen

30 juni 2015 om 12:48

Joost gaf aan dat hij Willems ietsje beter vond, dan overdrijf ik even ja.

Kom niet aanzetten met dat het zijn eerste goede seizoen is. Hij speelde 3 jaar terug al in de basis bij oranje tijdens een EK. Dijks is niet eens zoveel beter geworden dit jaar en iedereen vindt hem weer helemaal geweldig nu hij door ajax gekocht is.

30 juni 2015 om 12:54

@eriksen

Misschien moet je de wedstrijden niet volgen via teletekst. Als je werkelijk vind dat Dijks beter is dan Willems, begrijp je er helemaal niks van.

30 juni 2015 om 11:49

Jetro Willems is een stuk beter dan Dijks en niet ietsje. Die jongen heeft al meer dan 100 wedstrijden bij PSV in de benen (een Nederlandse topclub). Dijks komt voorlopig niet in de buurt van Jetro.

En hoezo is Dijks momenteel ''erg ver'' in zijn ontwikkeling? Haha, hij heeft net een stabiel seizoen gepresteerd bij Willem II, gewoon de middenmoot in Nederland. Daarvoor was het bij Heerenveen drie keer niks en dat is subtopniveau. Laten we eerst eens kijken of hij zich ook staande kan houden op het niveau dat vereist is bij Ajax.

30 juni 2015 om 12:58

Uhm volgens mij praat je je eigen nogal tegen? Willems heeft ook pas 1 goed seizoen gespeeld, vorig jaar was het ook vaker om te huilen dan dat die goed speelde, maar dat ter zijde, laten we dit seizoen eerst eens afwachten. Wie weet groeit dijks dit seizoen ook uit tot een zeer gewilde LB, wie zal het zeggen.

Goede linksback hoor, hoop dat hij zich nog verder kan doorontwikkelen. Maar vraag me toch af of zijn huidige niveau niet al zijn plafond is...

Vorig jaar nog niet goed genoeg voor Ajax en nu beste van NL ? Frankie trekt zijn lijn van 'ik ben het kwijt' ook na zijn vakantie lekker door..

Tuurlijk is dijks niet de beste linksback, willems is veel beter.

Dat zie je helaas toch echt verkeerd frankie kenny van der weg is toch wel een niveautje hoger als dijks of niet..

30 juni 2015 om 09:36

Dat klopt natuurlijk. Maar Kenny van der Weg heeft inmiddels een dusdanige mythische status bereikt door zijn prestaties, dat deze niet meer onder de aardse linksbacks wordt gerekend.

Kenny is natuurlijk ook gewoon onhaalbaar voor Ajax, dusdanig hoge transfersom dat alleen clubs als City, Real en Bayern hem kunnen betalen. En die moeten hem vervolgens een dusdanig topsalaris betalen dat dat weer voor scheve gezichten gaat zorgen in de selectie.

Conclusie: Kenny van der Weg heeft dusdanige kwaliteiten, dat hij eigenlijk voor het hedendaagse voetbal te goed is.

30 juni 2015 om 09:48

Hoppa= zie je, je hebt er wel kijk op waren dr maar meer zoals jij.

Als De boer nou echt vindt dat Van Dijk zich zo goed heeft ontwikkeld bij Heerenveen, dan hadden ze hem toch een contractverlening kunnen geven om hem vervolgens weer uit te lenen?

30 juni 2015 om 09:44

Dat vind hij niet, bij WII heeft hij zich goed ontwikkeld.

30 juni 2015 om 10:06

Citaat: "hij had bij Heerenveen een moeilijke start, maar daar heeft hij zich goed ontwikkeld en dat heeft hij doorgezet bij Willem Ii"

Waarom moet Ajax zich alleen maar beperken tot de Nederlandse markt? Dan is het inderdaad logisch dat een matige Dijks ineens een van je beste opties is. Misschien moet je dan eens wat verder de wereld inkijken, zodat je wel een meer waardige speler binnenhaalt.

30 juni 2015 om 10:09

Klopt. Pak de Belgische competitie erbij, de meer Oost-Europese competities, Mexico, Uruguay, Colombia en volg de jeugdtoernooien van de Afrikaanse (jeugd)landenteams wat meer.. Brazilië, Argentinië, de grote voetballanden zelf en de topclubs in de in de eerste zin genoemde landen/deel van Europa worden ook goed bescout door andere teams. Daar is weinig meer te winnen voor Ajax. Maar alles net daaronder biedt kansen. Daarbij zitten er ook af en toe uitzonderingen bij die Ajax de afgelopen jaren ook gewoon had kunnen aantrekken als het gewoon wat scherper was.

Aan de andere kant spreek jij nu van een nadeel. Maar het heeft ook voordelen om een groep te hebben waarin iedereen Nederlands spreekt en bewezen heeft te kunnen aarden in Nederland. Dat maakt het aanpassen aan Ajax gemakkelijker en verkleint de kans op het mislukken van een aankoop.

30 juni 2015 om 10:26

De Nederlandstalige aankopen Van der Hoorn, Duarte, Zivkovic en Viergever hebben nog steeds moeite om zich aan te passen aan Ajax. Welke taal men spreekt mag niets uitmaken, het gaat om kwaliteit. Doordat Ajax inderdaad zo graag Nederlandstalige spelers wil, verlaag je daarmee je ambities en je mogelijkheden.

30 juni 2015 om 10:39

Er moet een balans zijn. Een vreemdelingenlegioen hoeft van mij ook niet.

Verder schrijf jij Zivkovic sowieso erg snel af. Die is nog jong en loopt precies volgens schema. Het enige jammere is dat zijn gedrag hem een beetje parten speelt. Viergever is een nuttig aankoop, zeker geen miskoop, tot nu toe. We moeten niet van hem verwachten dat hij Moisander opvolgt of de nieuwe Vertonghen is, maar om hem erbij te hebben is het een goede. Zelfde geldt voor Van der Hoorn, maar bij hem komt het er minder uit. Duarte is inderdaad een flinke miskoop...

Het is zaak om het meer af te wisselen. Kansen liggen er altijd.

30 juni 2015 om 11:01

Natuurlijk hoeft een vreemdelingenlegioen van mij ook niet. Maar met zulke uitspraken van De Boer hoef je haast nooit meer een speler te verwachten die geen Nederlands spreekt of de taal binnen een week of 5 nog niet kent. Zal allemaal wel overdreven zijn, maar hoe kan de quote van De Boer het startpunt zijn geweest om te zoeken naar een nieuwe linksback?

Verder schrijf ik Zivkovic niet af, maar stel ik alleen dat hij het wel erg moeilijk tot nu toe heeft om zich aan te passen aan Ajax. Hij kon zelfs niet wennen aan normale omgangsvormen als op tijd komen. Ja, hoeveel maakt de taal dan nog uit? Viergever is het allemaal net niet, snap niet wat Ajax heeft aan zo'n speler. Geef dan wat meer geld uit en zorg dan dat je wel een vervanger hebt voor Moisander. Van der Hoorn ziet het niet, snapt het niet en kan het niet. Ondanks dat hij de Nederlandse Eredivisie en het voetbal al een tijdje bekend is, heeft hij geen idee hoe hij daarmee om moet gaan.

Het is zaak om vooral te kijken naar kwaliteit. Wat Ajax vooral lijkt te doen, is kijken naar taal en of de speler al een beetje bekend is in de Eredivisie. Zo kom je nooit echt verder dan het niveau Eredivisie.

30 juni 2015 om 11:45

@detoekomst

Zivkovic loopt alles behalve volgens schema. Het schema was namelijk een jaartje rijpen in Jong Ajax en vervolgens aansluiten bij de selectie van Ajax.

Dat is geworden: Een jaartje lamballen bij jong Ajax en vervolgens naar Willem II. Als jij dat 'op schema' noemt, dan schat je het eerste van Willem II gelijk aan de selectie van Ajax?

Na Willems is hij de beste LB van Nederland.

Hij is wel een beest vind ik. Wist niet dat hij nog zo jong was....Hoop dat hij zich goed blijft ontwikkelen

Je moet niet denken Frank, nooit je sterkste punt geweest. Bij Heerenveen was hij ronduit matig en Willem II is een lager niveau. Hij mag het eerst een seizoen laten zien. En Willems is natuurlijk 3 stappen verder.

Van Anholt van Heerenveen vind ik ook nog wel een stuk beter. Al was dat altijd een rechtsback die noodgedwongen linksback is gezet maar het daar uitstekend doet.

Frank maakt zichzelf met deze ongeloofwaardig met zulke uitspraken. Iedereen weet en ziet dat Jetro Willems de beste man is voor die positie. Dijks heeft het bij Heerenveen niet waar gemaakt en bij Willem II had hij een gelukkig seizoen. Degene die het hardste lacht is Dijks zelf. Ik voorspel -- Miskoop

30 juni 2015 om 10:23

een gelukkig seizoen??verklaar eens!!!

30 juni 2015 om 10:32

Zoals ik zeg; een gelukkig seizoen. Meer geluk dan kwaliteit, dat was vaak ook duidelijk te zien, maar omdat het een ex- ajax speler betrof werd hier vaak lichtzinnig over gedaan. Dijks is een leuke voetballer voor clubs als Willem II, Heracles, ADO en dat soort clubjes die nergens voor meedoen.

Je zult zien dat Dijks aankomend seizoen gigantisch door de mand valt, helemaal op Europees niveau. Ajax wilt graag de CL in, maar geloof mij; daar ga je het met Dijks niet overleven

30 juni 2015 om 10:49

Ik vind Willem II geen goed voorbeeld voor een club die nergens aan meedoet. afgelopen seizoen maakte ze zowat nog kans op play-offs voor Europees voetbal en mijn verwachtingen zijn volgend jaar nog hoger nu ze Zivkovic, de Sa, Ligeon en Koppers hebben gehaald (en als die Frenkie de Jong ook nog blijft).

30 juni 2015 om 18:47

de boer maakt zich al jaren ongeloofwaardig en deze belachelijke uitspraak past daar precies in.
Dijks is gewoon een hele matige speler en ik ben ook blij dat hij niet naar Feyenoord is gegaan.

verdedigend is dijks beter dan willems enbouwend staat hij ook zijn mannetje dus hij is de beste!!

30 juni 2015 om 10:36

Eerlijk gezegd vind ik Dijks van het niveau Van Peppen, Amieux
Leuk voor de breedte van een selectie, maar voegt weinig niets toe in de top. Opbouwend zeer zwak, passes naar voren komen zelden aan.

Gewoon zeggen dat je fout was. Dijks is echt gewoon een Willem 2 speler geen Ajax back. Frank dit jaar moet je het beter doen je vorig jaar . Aan gezien vorig jaar de meeste punten is gehaald is dat zijn beste jaar . Dit zegt toch alles KAMPIOEN VAN DE ARMOEDE

Vorig seizoen wilden ze van hem af en nu is hij na 1 jaar bij Willem II ineens de beste linksback van Nederland? Willems is wel beter trouwens

We zullen zien hoe Dijks het gaat doen. Veel slechter dan Boilesen kan bijna niet. En over Pieters gesproken: dat is toch die speler die al tijden niet in Oranje te vinden is en toch door elke Babelfan goed gevonden word? Waarom denken sommigen dat hij onze beste linksback is? Ik zal het wel niet snappen...

Deze woorden zouden betekenen dat Dijks de eerste linksback van Ajax wordt. Dit terwijl hij een jaar geleden nog te licht bevonden werd om het eerste van Ajax te gaan halen. Kan een speler zich in een seizoen zo spectaculair ontwikkelen of zoekt Ajax op een dusdanig beperkte markt dat het haar eisen opnieuw naar benden heeft moeten bijstellen? Mijn inschatting is het laatste en dat baart mij zorgen.

30 juni 2015 om 11:13

Daley Blind deed het in nog geen seizoen tijd. Alleen had Blind altijd wel een technische basis, goed inzicht en wist hij zich meestal goed te positioneren. Dat alles heeft Dijks in mijn ogen niet, waardoor het een lastig verhaal gaat worden voor hem bij Ajax. Zeker op de manier hoe de backs moeten spelen.

En ja, Ajax zoekt op een zeer beperkte markt waardoor het nooit verder zal raken. Alleen maar kijken naar het bekende, zeker niet te ver van je eigen huis.

Ja hoor vz. Wat is dit nou? Laten ze gewoon het stukje over willems achterwege.
Tendentieuze titel.

Als het klopt wat veel gebruikers van deze site zeggen, dat dit nieuwsbericht een totaal verkeerde afspiegeling is van het daadwerkelijk interview dan is dit toch echt een zeer kwalijke zaak Vetbalzone.

Hiermee verdraaien jullie dus een interview alleen voor eigen belang. Om zo een discussie op gang te brengen en meer clicks te genereren.
Wat ik net zo kwalijk (of misschien wel meer kwalijk vindt) is dat er wekelijks reacties van mij worden verwijderd met als reden "uitlokken van reacties" of "provoceren". Iets wat jullie dus in principe dus ook doen. Komt de geloofwaardigheid niet echt ten goede.

En ja ik weet het, deze reactie zal ook wel weer worden verwijderd met als reden "gebrek aan onderbouwing" of iets dergelijks. Er is altijd wel een reden te geven.

Maar goed; It's all about the money!

30 juni 2015 om 11:10

Het klopt wat de users zeggen. De Boer noemt Willems, maar zegt dat dat geen haalbare optie is voor Ajax. Het is inderdaad datgene wat je nu krijgt: verontwaardigde mensen die Willems erbij halen waardoor er amper iets van een discussie komt, maar vooral heel veel boze mensen. Dat is de schuld van voetbalzone en is een zeer kwalijk iets. En straks weer allemaal reacties van mensen verwijderen, omdat er een ellenlange clubdiscussie bezig zou zijn.

30 juni 2015 om 12:45

Denk omdat het offtopic is

Maar helemaal gelijk. Begin me steeds meer te ergeren. Van goede journalistiek hebben ze weinig begrepen. Het gaat tegenwoordig om het goedkoop scoren om meer likes en clicks te genereren. Alles voor de centen. Sinds VZ is overgenomen is het veel erger geworden. De moderators doen ook maar hun werk, maar ik snap niet dat VZ zich tot dit niveau verlaagt.

Ik schat zowel Willems als Poulsen hoger in dan Dijks, maar Dijks is een prima back. Ik snap dan ook niet waarom hij in eerste instantie werd verkocht

Haha, moeilijke start bij Heerenveen zegt de Boer. Nou Frank, hij had juist een redelijke start en viel toen ver weg en werd uit de basis gespeeld door centrumverdediger van Aken.

Hij is wel een stuk beter geworden, dat valt niet te ontkennen. Maar top van Nederland, nah.

Van niet goed genoeg naar de ´topper´ van de ploeg.

Toch leuk dat je er na 4 jaar achter komt frank! Wij van de feestcommissie zijn blij voor je

Willems is op dit moment denk ik de beste linksback in de Eredivisie, maar ik denk dat Frank de Boer het ook meer bedoeld als in opzicht van de beste Nederlandse aankoop op die plek. Aangezien Willems heus niet van Psv naar Ajax vertrekt.

In de laatste wedstrijd tegen Feyenoord speelde Dijks toch echt grandioos. Ben benieuwd of hij het zelfde niveau kan opbrengen als hij voor Ajax speelt.

hahahhaahah competitie is niet eens begonnen of Frank begint weer met zn gebruikelijke onzin hahahhaah als dit de voorbode is van wat er nog gaat komen dan gaan we nog een lachwekkende seizoen tegemoet,of is hij zich nu al weer aan het indekken zoals hij dat altijd doet na een verloren wedstrijd of na zijn mislukte aankopen zoals sigtorson van der hoorn duarte enz enz enz

Zelden zulke ongelofelijke bullshit gehoord. Als hij nu ineens de beste is dan had je een jaar geleden die potentie ook wel gezien lijkt me? Dan had je hem verhuurd en niet verkocht. Totaal ongeloofwaardig.

Dijks is echt een waardeloze aankoop en voegt totaal niets aan toe aan dit huidige Ajax. Ik snap totaal niet waarom ze hem uberhaupt hebben gehaald. Als Frank dit beweert dan is hij de realiteit helemaal uit het oog verloren. Dan snap je het gewoon niet. Er is zowiezo geen een fatsoenlijke aankoop gedaan die Ajax kampioen kunnen maken. We zijn nauwelijks beter dan vorig seizoen. Wat ben ik hier echt ziek van. De CL voorronde staat voor de deur waar ik totaal geen hoop heb dat we die gaan halen.

Nou ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Bij Heerenveen was het zeker geen onverdeeld succes die jongen. En nu na 1 jaar bij Willem2 zou het op eens de beste van de eredivisie moeten zijn op die plek?
Vergeet ook niet meer hoe hij Cijntje de benen onder het lijf weg schopte. Angelo mag van geluk spreken dat hij vandaag de dag nog kan lopen, maar als het aan dijks had gelegen reed hij nu rond in een rolstoel.... En voor de duidelijkheid het was gewoon een bewustje!

Willems, geen discussie over mogelijk. 19 jaar en dan wk spelen, phfoe

30 juni 2015 om 13:34

Dat is geen graadmeter. Er zijn spelers die dat ook deden, en vervolgens flopte in meer of mindere mate. Eigenlijk is het heel simpel: Willems is beter in aanvallen als linksback, Dijks is beter in verdedigen als linksback.

Kom op Frank, nu al last van de hoge temperaturen?

Het staat voor mij, als Ajax sympathisant, als een paal boven water dat Mitchell Dijks absoluut niet de beste linksachter op de Nederlandse velden is. Jetro Willems staat meer dan een straatlengte boven hem. Frank, jij wilt toch niet gaan vertellen dat dit een miskleun van jou is gewest?! Eerst verhuur jij hem aan Heerenveen omdat jij het niet in hem zag zitten en een seizoen later verkoop je hem aan Willem II

Vervolgens moet men dan toch wel de conclusie trekken dat al die bekende ex-voetballers bij Ajax, met Frank de Boer voorop, heel erg hebben zitten maffen. Een duidelijker bewijs waarom er het afgelopen seizoen veel (te veel) bij Ajax fout is gegaan, is er niet te geven.

Het is te hopen dat Ajax uit het afgelopen seizoen lering heeft getrokken. De positie van Frank zou anders wel eens voor discussie vatbaar kunnen worden.

Beetje jammer dat in dit artikel niet vermeldt wordt dat hij zegt dat Willems een prima seizoen heeft gehad maar omdat hij niet naar Ajax komt vanuit psv maar naar het buitenland was dit de beste optie. Dus met andere worden hij vindt hem niet beter dan Willems maar het is de beste van de haalbare opties.

Een norm zwak Frank de Boer dat hij zich onder jouw zo slecht heeft ontwikkeld en onder andere trainers wel. Ik zie weinig spelers beter worden onder F de Boer. Is hij momenteel wel de goede trainer voor Ajax ik denk het niet.

lekker frank nu haal je jezelf onderuit..vorig seizoen moest hij notabene vertrekken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren