Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Alleen Real werkte niet mee, zij willen alles wat Barcelona ook heeft’

Laatste update:

Real Madrid heeft een flinke veeg uit de pan gekregen van Javier Tebas, die aan het hoofd staat van de Spaanse competitie. In navolging van de Premier League worden, met ingang van het seizoen 2016/17, ook de televisierechten van de Primera División als geheel verkocht en niet langer door de clubs afzonderlijk. Real heeft zich echter niet erg coöperatief opgesteld.

/

“Ik heb het opnieuw over een oorlog in het Spaanse voetbal”, vertelt Tebas aan AS, want van alle 42 clubs die hierbij betrokken waren, ging er maar eentje niet akkoord: Real Madrid. Waarom? Dat zou je aan hen moeten vragen. We zouden ermee geholpen zijn als we wisten waarom ze vorige maand nog een contract hebben gesloten met Telefonica, de Spaanse kabelprovider.”

“Dat is een overeenkomst die wij op z’n minst ‘vreemd’ zouden willen noemen.” Voor Tebas is het dus gissen naar de redenen, maar toch heeft de baas van La Liga wel een idee. “Hun akkoord met Telefonica is er waarschijnlijk omdat Barcelona een paar maanden een vergelijkbaar contract heeft gesloten met hetzelfde bedrijf. En we weten natuurlijk allemaal dat Real moet hebben wat Barcelona ook heeft.”

Ben je het met Javier Tebas eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 juni 2015 om 10:54

Hij heeft gewoon gelijk. Real kan het niet verwerken dat barcelona ze de laatste jaren flink voorbij is gegaan. Real heeft een mooie historie vooral de jaren 50 maar nu is barcelona gewoon wat beter dan real madrid. En dat is nogal moeilijk voor de club

29 juni 2015 om 10:57

precies

29 juni 2015 om 10:57

Zo hoort het toch? Ajax is vier jaar beter geweest dan PSV. PSV heeft daarop gereageerd door betere spelers te kopen en daarom zijn ze kampioen geworden

29 juni 2015 om 10:57

Concurrentie heet dat. ik heb gesproken dooooeeeeeeeeei💪

29 juni 2015 om 10:58

Barca fan of geen barca fan, laten we hier even niet ontkennen dat Madrid zich hier zielig opstelt. Als enige club het geld niet eerlijk willen verdelen. Een club met zon historie en status. De status met perez aan het roer gaat sowieso hard achteruit. Die man is het helemaal kwijt.

29 juni 2015 om 10:59

En toch moet je onpartijdig blijven is een functie als deze. Al is het wel vreemd natuurlijk.

29 juni 2015 om 11:01

@ Nakuma85

Dus Real moet ermee akkoord gaan dat zijzelf in de vingers snijden?
Laat jou baas dit maar niet lezen, want die gaat dan gelijk ff met jou om de tafel zitten om jou contract te bespreken in negatieve zin, want jaa jij vind het totaal niet erg om jezelf in de vingers te snijden.
Tenminste dat maak ik op uit de opmerking die jij maakt!

Als Real dit niet akkoord vind, dan is dat toch hun goed recht?? Zij snijden zichzelf hiermee in de vingers en iedereen zou daar toch twee x over nadenken om dat vrijwillig te doen.

29 juni 2015 om 11:02

@ 10dusan10

Waarom Real Madrid niet akkoord gaat met zo een deal? Omdat ze op het moment veel en veel meer geld ontvangen van de huidige deal. Dan kan men komen met sportieve redenen en een mooiere competitie. Maar het gaat gewoon om keiharde cash. Real Madrid heeft als club in zijn eentje meer volgers dan de nummer 3 tot 20 tezamen.

Oftewel Real Madrid is gewoon aan het onderhandelen over een betere deal. Iets wat ieder commercieel bedrijf doet en moet doen. Simpelweg omdat het gewoon om keihard geld gaat. Niet over wat andere clubs hebben.

29 juni 2015 om 11:04

@ Nakuma85

Ach als jij het normaal vind dat je ver onder de waarde betaald word. Real Madrid moet miljoenen inleveren bij deze deal om andere clubs te helpen. Ze hebben meerdere malen aan de tafel gezeten en meerdere malen zijn de deals afgeketst.

Een eerlijkere verdeling willen ze naar toe, en ze willen ook toe naar de rechten gezamelijk verkopen zoals het premier league idee. Alleen zal daar wel de juist vergoeding tegenover moeten staan.

29 juni 2015 om 11:12

Dit heeft niets te maken met een betere deal , aangezien ze al hebben besloten om deze rechten gezamelijk te verkopen.
Het geld wordt verdeeld naar de ranking en de bekers.

Dus ik snap niet goed hoe ze hierdoor een betere deal kunnen krijgen? ze staan nu niet ineens op de eerste plaats ofzo of ze hebben nu niet ineens de beker gewonnen

29 juni 2015 om 11:16

Maar waarom lukt dat overal behalve in Spanje dan? Want in Engeland is het ook zo dat 80 procent van de kijkers naar Arsenal, Chelsea en United kijken, en die hebben samen geen 80 procent van de tv-gelden. Zou wat zijn, dan zou United ongeveer 1 miljard krijgen, en Arsenal en Chelsea allebei een half miljard. In Duitsland hebben Dortmund en Bayern ook meer dan de helft van de kijkers, maar niet de helft van de tv-gelden. Serie A idem dito, daar is het ook eerlijk verdeeld. Dan moet het in Spanje ook gewoon kunnen. Een kwestie van een stap terug zetten om er twee vooruit te zetten, maar dat begrijpen ze niet bij Real. Immers: Hoe eerlijker de verdelling van het geld, des te attractiever de competitie, en dus ook meer kijkers, die meer geld op leveren.

29 juni 2015 om 11:20

Psv is op een faire manie de concurrentie aan gegaan en zijn ajax niet na gaan doen. Real wilt barca gewoon imiteren om te hebben wat barca heeft of om ervoor te zorgen dag barca een speler koopt. Is het zo dat barca interesse heeft in een speler is real daar ook meteen geinteresseerd. Ik snap dat real opzoek is naar de beste spelers maar dit is ook zo het geval als ze daar als 3 wereldspelers hebben.

29 juni 2015 om 12:11

Liverpool niet? Zij hebben na United de meeste supporters.

29 juni 2015 om 12:35

Gorton, in Azie loopt Liverpool een heel eindje achter op Arsenal en Chelsea, en al helemaal op United. En daar zitten juist de meeste fans.

29 juni 2015 om 13:01

Het is gewoon simpel de liga gaat kapot als real niet akkoord gaat.
Alle clubs zijn het met elkaar eens behalve real Madrid die toch echt de rijkste club is. Dit is gewoon zielig. Je kan het wel vanuit een zakelijk punt gaan kijken maar ook daar heeft real belangen. Namelijk dat de competitie beter word. Het gaat hier ook niet om zoveel geld zoals @ Engeland en ze willen alles gewoon eerlijk verdelen. Het is niet zo dat real meer moet inleveren dan barca of zo.
Zonder deze deal zullen de kleine clubs uitsterven en veel schulden maken. Waardoor de hele competitie straks te zwak is en niemand naar de liga kijkt omdat barca en real toch met 6-0 winnen elke wedstrijd. Dit is gewoon heel triest van real en dat mag gewoon gezegd worden klaar.

29 juni 2015 om 14:19

Wat een onzin. Als je concurrent net een deal sluit dat ze de komende jaren vele malen meer krijgen dan de rest. Dan ga je als club toch niet achterblijven? Dat heeft niets met jaloezie of iets in die trend te maken, gewoon met gezond verstand.

29 juni 2015 om 14:22

@ Barcastyle

Dat is een aanname, terwijl de grootste achterban van Real Madrid helemaal niet in europa is. Maar in Zuid Amerika en Azië. Waar een europese voetbalvolger nog wel kan genieten van een wedstrijdje Atletic Bilbao zullen de gemiddelde fans van Real Madrid er weinig om geven. Daarnaast word de competitie absoluut niet zwakker, de afgelopen 5 jaar is de primera division prima vertegenwoordigd in zowel de champions als de europa league. En eindigen ze ook heel hoog.

Dit kan Real Madrid miljoenen op jaarbasis kosten. Die moeten ook wel weer even terugverdiend worden ergens anders. Tenslotte moet Real Madrid ook gewoon een sluitende begroting inleveren.

Het is niet een kwestie van triest zijn, het feit dat je het triest noemt is een teken van onbegrip. Verdiep je eerst eens in de standaard materie van het runnen van een commercieel bedrijf. Verdiep je daarna eens in Real Madrid. En kom dan met een serieus argument.

Maarja, dat iemand met de naam barcastyle iets van Real Madrid vind... Nuff said,,,,

29 juni 2015 om 14:26

@ Stravven

Je vergeet voor het gemak dat Real Madrid en Barcelona al 2 van de meest bekeken clubs ter wereld zijn. De aanhang die ze hebben ter wereld is al bizar groot en dat word elk jaar al meer en meer. Het argument van een sterkere competitie is onzin, aangezien ze al de sterkste competitie zijn als je de europese wedstrijden bekijkt. De champions league deelnemers komen hoog in de CL, en de EL deelnemers komen hoog in de EL.

En juist het argument van een sterkere competitie gaat niet op, juist omdat er bijna niemand naar de competitie kijkt aangezien de fans vrijwel overal vandaan komen behalve uit Europa.

Er word van Real Madrid gewoon verwacht dat er eventjes een x aantal miljoen per jaar aan inkomsten opgegeven word zonder daartegenover een aantal afspraken voor de toekomst. Tenslotte is hetgeen dat je hebt en verkrijgt een zekerheidje, maar hetgeen dat de toekomst op kan leveren slechts speculatie.

29 juni 2015 om 17:48

Dat gaat een beetje moeilijk he voor real dan moeten ze een aantal spelers van barca halen en dat gaat niet gebeuren

29 juni 2015 om 19:32

Alleen gaat het hier niet om of er een collectieve deal komt (die komt er namelijk al), maar welk bedrijf de rechten per club heeft in die korte periode voordat de collectieve deal er komt.

29 juni 2015 om 19:35

Wat lukt overal behalve in Spanje? De collectieve deal staat gewoon vast hoor.

1 juli 2015 om 23:51

Gaan jullie nou serieus moeilijk doen over geld? Denk je dat als je espanyol meer geld geeft dat ze opeens 3de worden ofzo? Ga toch lekker genieten van de zon en hou je is bezig met officiele uitspraken van de club zelf

29 juni 2015 om 11:00

Lees de tekst eens zou ik zeggen?

Er staat duidelijk dat alle clubs accoord gingen en Real niet!

Ben jij Real fan

29 juni 2015 om 14:23

Lees zelf de tekst ook maar nog eens. Er staat duidelijk dat Barcelona de komende jaren haar televisiegeld al niet hoeft te delen doordat zij al een deal gesloten heeft.

Waarom zou je als Madrid dan niet zon zelfde deal maken? Het zou pas oneerlijk zijn als Barcelona haar geld niet hoefde te delen de eerstvolgende jaren en real Madrid wel.

Maar he ik zal wel een real supporter zijn.

29 juni 2015 om 14:50

Ik zou zeggen lees het nog eens want dit staat er toch echt.............

Er staat duidelijk dat Real als enigste niet accoord is gegaan, moeilijk hé dat lezen.

denk volgende keer eens na voordat je probeert wijs te doen.

“Ik heb het opnieuw over een oorlog in het Spaanse voetbal”, vertelt Tebas aan AS, want van alle 42 clubs die hierbij betrokken waren, ging er maar eentje niet akkoord: Real Madrid.

29 juni 2015 om 11:01

Je hoeft niet altijd een Barca fan te zijn om zulke dingen te zeggen. Misschien bekijkt hij het objectief voor een keertje?

29 juni 2015 om 11:09

@Bigman, nee dat is hij totaal niet. Hij is vanuit het rechtse PP (regeringspartij waar Florentino Perez ook lid van is) hierin gerold. Als voorzitter van LPF (Liga Profesional de Futbol) ligt hij voortdurend in de clich met Villar, die de voorzitter is van de Spaanse voetbalbond en die, als Bask, wel sympathie heeft voor Barca. Ik vind deze uitspraak daarom zeer vreemd!

29 juni 2015 om 11:10

Waarom stel je die vraag? Hij benoemd gewoon een bepaald verwerpelijk gedrag, daar is niks mis mee toch?

29 juni 2015 om 11:32

Hij heeft inderdaad gelijk. Het is ook wel logisch want Barca is een betere club die nu veel meer successen boekt. Het is alleen maar goed om dan een club dat hoger staat te volgen en een voorbeeld van te nemen.

29 juni 2015 om 12:49

Ja hij is een barc fan. Altijd dat hij zijn mond opentrekt is het om een sneer uit te delen aan Real Madrid. Ik volg rond de 5 spaanse sportprogramma (zonder club voorkeur) en de gastheren//vrouwen delen deze mening ook.

Ik kan met 10.000 voorbeelden komen..bijvoorbeeld zeggen dat messi een 'homenaje' moet krijgen in t bernabeu. Etentjes met sandro rosell..

29 juni 2015 om 12:51

Uitspraken over ronaldo (blatter achtige uitspraken).. Ach, genoeg.

29 juni 2015 om 17:01

Helaas ben je een van de weinigen blink. Deze Tebas heeft duidelijk iets tegen RM. Zulke uitspraken kun je niet maken als hoofd van de Spaanse bond. Nu zie je ook waar de successen van bepaalde clubs vandaan komen. Allemaal vriendjespolitiek!

29 juni 2015 om 17:38

@Blink, Tebas is toch echt fan van Real. Vandaag nog bevestigd door hem zelf. Hij geeft aan dat hij vier zoons heeft en allemaal voor Real zijn. En dat hebben ze van hun vader. Staat nu op MD.

29 juni 2015 om 21:42

Als je het over Tebas hebt, dan vergis je je heel lelijk. Hij heeft zelf aangegeven merengue te zijn, maar niet meer zo fanatiek als vroeger. En dat zijn vier kinderen ook merengues zijn.

edit: ik zie nu de post van Barcelona203

29 juni 2015 om 23:28

Dit zegt hij alleen om alle kritiek te verminderen.. maar in Spanje..zeker in Madrid weten ze dit wel..

Real Madrid, de club van de arrogante rijken die beter denken te zijn dan de rest van de wereld. De tijd dat eigen opgeleide spelers doorbraken is daar totaal verdwenen, alleen maar kopen, kopen en nog meer kopen!

Ben er ooit eens fan van geweest, maar de laatste jaren vindt ik het een vreselijke club geworden!

29 juni 2015 om 11:01

Ik ben zelf ook geen fan, maar volgens mij zijn Varane en carvajal toch gewoon eigen jeugd die de laatste tijd wel redelijk is doorgebroken. Van Varane twijfel ij alleen hoe lang hij bij real zit

29 juni 2015 om 11:51

Varane is gekocht van RC Lens.

29 juni 2015 om 11:54

Carvajal is inderdaad eigen jeugd. Varane werd gekocht voor 10 miljoen van Lens, hoe je er bij komt dat hij eigen jeugd is snap ik niet echt.

29 juni 2015 om 13:20

Casillas, Carvajal, Nacho en Jesé zijn eigen jeugd. Arbeloa heeft ook in de jeugd gespeeld, geloof ik.

29 juni 2015 om 11:11

Real moet bij alles wat andere grote clubs doen betrokken zijn zoals bij een transfer van pogba, maar niemand leest er later nog iets over, het enige wat real als club nog staande houd is hun verleden en het geld wat ze nu hebben, Ik ban barca fan maar je kan niet ontkennen dat real hun elftal staande houd door de jeugd, heeft iemand een idee wat inmiddels de schulden van real zijn? zag laatst iets voorbij komen rond de 450 mil.

29 juni 2015 om 11:27

Ik heb veel gekke reacties gezien op deze site maar
een Barcelona fan die over schulden begint van een andere club?
Het moet niet gekker worden.

29 juni 2015 om 11:32

Quatro, het was een gebaar van wat real er wel niet aan moet doen om aan de top te blijven!

29 juni 2015 om 11:37

Iets wat elke topclub, op Bayern na, doet/moet doen om aan de top te blijven

29 juni 2015 om 11:40

Oja en eat als een barca fan begint over de schulden van een andere club? Weet jij nou nog ateeds niet dat Barcas netto schuld bijna afbetaald is? Of leef je van de cijvers uit 2003? Je hent een fanboy die geen ene vorm van kritiek accepteerd dat zie ik nu al. Grow up little kid.

29 juni 2015 om 11:46

Heel simpel wil je aan de top blijven moet je prijzen winnen.
En Real heeft inderdaad veel geld dat komt vooral door Perez iedereen kotst hem uit inclusief ik maar je kan er niet omheen sinds hij de baas is heeft Real de grootste omzet van alle clubs.
Als nog heeft Real ook een glory periode meegemaakt met eigen jeugd dat was onder Del Bosque 2 x cl gewonnen en meerdere landstitels met veel eigen jeugd.

29 juni 2015 om 11:56

Onzin praat je weerm del bosque was de galagtico periode waarin de 1 cl won met aankopen. Jij praat zoveeeeel onzin. Schaam je dat je jezelf een real fan noemt. Je kent de feiten niet eens.

29 juni 2015 om 11:59

quatro je zet jezelf alleen maar meer en meer voor gek. Je kent de feiten van je eigen club weer niet en laat je alleen maar zien dat je een barca hater bent en geen real fan. Die treble is bij jou echt niet goed gevallen he.

29 juni 2015 om 12:04

Raul,Hierro,Guti,Morientes etc. noemen jullie geen eigen jeugd?
Jullie sporen niet kan je nooit discussie mee voeren.
Doei jongens.

29 juni 2015 om 12:18

Doei

29 juni 2015 om 12:20

Barcelona doet precies hetzelfde hypocrieten hierzo RM Wou Neymar Barça meteen ook RM Wou Suárez barca meteen ook Zelfde met Pogbaa.

29 juni 2015 om 12:39

toch wel opvallend dat al die spelers voor Barca kiezen. Dus voor succes.

29 juni 2015 om 12:47

@fcbarcelona15,

Jouw reactie is bijzonder misplaatst. Jij praat alsof je het over een gevallen topclub hebt, maar je hebt het over een club die in 2014 bijna alles heeft gewonnen wat los en vast zat.

Dan over Pogba. Real werd rond de wintermaanden al gelinkt aan Pogba. Voor Real is een speler als hij altijd een interessante optie.
De vijver van bijzonder talentvolle voetballers is klein en Barca is niet de enige club die daar een hengel uitwerpt. Deal with it!

Zullen we maar niet beginnen over de schulden? Barca is daarin namelijk geen haar beter dan Real.

29 juni 2015 om 13:04

Alleen de cl was gewonnen en voor de rest nog 2 kleine prijsjes wk voor clubs en supercoppa. Als je het hebt over winnen wat los en vast zat dan zou je denken aan die 14 prijzen die barca een paar jaar geleden won in 1 jaar. Of tenminste de treble zoals barca dit jaar won.

29 juni 2015 om 13:06

Hahaha alsof barca niet achter de beste spelers moet gaan omdat real ze wil. Dan kan barca net zo goed niks meer kopen want alles wat goed is wil real wel kopen. Wat een onzin.
Verder moet je ook niet zo zuur doen. Neymar en Suarez wouden gewoon liever naar barca. Dat is hun goed recht.

29 juni 2015 om 13:09

4 namen noem je. Je kan bij barca bijna heel de eerste uit eigen spelers opstellen. Verder heeft real zijn geschiedenisch alleen te danken aan geld en omdat de andere clubs gewoon weg geen concurrentie konden bieden. Vroeger had de cl ook veel minder deelnemers en was het makkelijker te winnen voor real.
Denk dat je meer moet verdiepen in die zaken.

29 juni 2015 om 13:15

@solo1,

De copa, de CL, WK voor clubs en de Europese Supercup. Dat kun je wel heel mooi bagatelliseren, maar enkel de landstitel mist als relevante prijs.
Dat Barcelona veel van die "kleine prijzen" (in jouw ogen) in één jaar heeft binnengesleept, doet daar helemaal niets aan af.

Dan even reagerend op jouw eerdere bericht. Er zijn altijd spelers die voor Barca kiezen en spelers die liever naar Real gaan. Zo wilde James per se naar Real, Ronaldo ook en ook Vidal heeft aangegeven dat hij Real prefereert boven andere clubs.
Doe nu niet alsof de hele voetbalwereld liever naar Barcelona gaat, want dan strookt jouw beeld niet met de realiteit.

29 juni 2015 om 13:40

@barcastyle,

Wederom een onvolwassen en gefrustreerde reactie van jouw kant.
Real heeft zijn geschiedenis te danken aan het geweldige voetbal dat het vrijwel in elk decennium heeft laten zien.
Geld speelt altijd een rol in de geschiedenis van topclubs en dat is bij een Barcelona niet anders. Het zogenaamde dreamteam van Cruijff bestond voornamelijk uit aangetrokken spelers. Enkel Guardiola en Ferrer kwamen uit de eigen jeugd.
Van het basisteam dat in 2006 de CL won kwamen enkel Puyol en Valdes uit eigen gelederen.
De laatste jaren breekt er ook niets meer door bij Barcelona. De geschiedenis herhaalt zich dus weer en daarom kunnen we de periode 2009-2012 als uitzondering beschouwen in de geschiedenis van Barcelona.

De prijzen van Real bagatelliseren is iets wat Barcafans graag doen. Je kunt ervan vinden wat je wil, maar het is een feit dat Barcelona qua aantal prijzen nog niet eens in de schaduw van Real staat.

29 juni 2015 om 13:55

Hahaha raul is gekocht pikkie. Kijk nu ga je al de fout in. En dan zeggen dat er met ons geen discussie valt te voeren? Jij kent je feiten niet. Dats het probleem

29 juni 2015 om 13:59

@FR4EVAH.
Prachtig hoe je met feiten komt dat hadden ze denk ik niet verwacht.
Ze vinden het leuker als je meedoet met bashen zonder feiten.
Ze zullen nooit toegeven dat Real de grootste club is van de wereld daar hebben ze wel een paar smoesjes voor.

29 juni 2015 om 14:05

@sinaasappel7.
Raul heeft op 17 jarige leeftijd gedebuteerd in het shirt van Real Madrid.
Als jullie Messi al eigen jeugd noemen wat is Raul dan?

29 juni 2015 om 14:09

@ fcbarcelona15

Als ik mij nog goed herinner won Real nog niet zo lang geleden zijn 10 cl. dus zo ver zit het verleden nou ook weer niet

29 juni 2015 om 14:20

Ja op 17 jarige leeftijd nadat hij gekocht is van..... atletico! En weer ken je je feiten niet. Messi is op zijn 12e naar barca gekomen, heeft 5 jaar in de jeugd gespeeld waarna hij definitief naar het eerste ging. Snap je het verschil? Mooiste is, je komt over barca praten, ik ben niet eens een Barca fan, maar van valencia. Gaat mij erom hoe kinderachtig je reageert wanneer iemand wat zegt over madrid. Daarbij kloppen je feiten voor geen centimeter. Prachtig.

29 juni 2015 om 14:26

En bij Barcelona is het geen haar beter. Wat hierbij past is: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

29 juni 2015 om 14:52

@sinaasappel,

Raul kwam op z'n vijftiende naar de jeugdopleiding van Real. Geboren in 1977, ging naar Real in 1992.
Messi is op z'n 14e naar Barcelona gekomen. Maakt allemaal niet heel veel uit, maar als je iemand op de feiten wijst, zorg dan dat je zelf ook de juiste cijfers paraat hebt.

Een goed vergelijkbaar voorbeeld is Pedro. Is dat eigen jeugd van Barcelona? Zo wordt hij wel beschouwd, is het niet?
Hij was 17 jaar toen hij naar Barcelona kwam. Nog ouder dus dan Raúl.

Best veel onjuistheden in jouw reactie toch weer. Jammer.

29 juni 2015 om 15:02

@realzidane22 idd 12 jaartjes voor de 10e, hopelijk doet real er weer 12 jaar over de 11e Cl

29 juni 2015 om 15:03

Hahaha wat een onzin praat jij. Raul op zijn 17e en messi op zijn 12e. Dit is gewoon na te checkn en heb het net gedaan. Ik zou het ook even gaan doen als ik jou was. Anders kun je beter stil zijn want je zet jezelf voorschut.

29 juni 2015 om 15:07

@quatro jij bent niet altijd bij de les.
Barcelona is gewoon een maatje te groot voor
real madrid. Verwijs maar naar de jaren 50.
Niets voor niets is onrust bij real.

29 juni 2015 om 20:20

@solo.
Hoeveel prijzen heeft Barca in één seizoen gewonnen?? 14??!! Grapjas. Trek je pyjama aan en ga slapen.

29 juni 2015 om 12:33

Niet alle jeugd spelers van real madrid halen het tot de eerste maar ga eens kijken door heel europa hoeveel spelers je gaat vinden die uit de jeugd van real zijn. Je zal je gek verbazen.

29 juni 2015 om 12:50

@jerrdrista,

Inderdaad. Hetzelfde zie je nu ook bij Barca.
De jeugdspelers komen ook niet meer in het eerste daar, die spelen allemaal bij andere clubs.

Ik heb het gevoel dat veel Barcafans hun club niet eens kennen. Altijd verhalen over de jeugdopleiding, maar het is een feit dat de afgelopen jaren uniek waren voor Barca. Daarvoor is het vrijwel altijd een van de grootste koopclubs geweest en nu is dat weer het geval.

29 juni 2015 om 13:25

@fr4evah
Perfect verwoord. Ze hebben gewoon een unieke lichting gehad en daar zullen ze op blijven teren. Feit is dat Barcelona ook gewoon een koopclub was en is.

Uit deze selectie zijn Neymar, Suarez, Bravo, Dani Alves, Mathieu, Ter Stegen, Douglas, Vermaelen, Rakitic, Adriano, Jordi Alba, Mascherano en Aleix Vidal gekocht. Daarnaast is Piqué teruggekocht van Man Utd. Dat zijn er behoorlijk veel.

Maar goed, dat willen veel Barca-fans niet zien.

29 juni 2015 om 13:49

Natuurlijk koopt Barca ook een heleboel spelers. Het grote verschil is alleen dat Barca ook een heleboel successen boekt met hun spelers in tegenstelling tot de concurrentie. 5e landstitel in de laatste 7 jaar bijvoorbeeld.

Als Barca een paar maanden eerder zo'n zelfde contract heeft afgesloten, wat is dan het probleem dat Real dat ook doet? Ik mis waarschijnlijk iets. Iemand die daar iets meer over kan vertellen?

29 juni 2015 om 11:00

Je mist het grootste en belangrijkste punt in et artikel; Madrid wil geld niet delen.

29 juni 2015 om 11:19

Dat punt miste ik niet en snapte ik.

“hun akkoord met Telefonica is er waarschijnlijk omdat Barcelona een paar maanden een vergelijkbaar contract heeft gesloten met hetzelfde bedrijf."

Maa dan is de vraag, Barca heeft zo'n zelfde contract. Delen zij het geld wel dan?

29 juni 2015 om 15:09

Badhabbit

Real Madrid wordt eerder afgekraakt dan Barcelona, simpel. Bovendien, iedereen spreekt nu schande dat Real niet wilt delen óf dat ze hetzelfde doen als Barcelona. Maar, als ze hetzelfde doen, waarom wordt Barcelona dan niet afgekraakt? Real Madrid (en Barcelona) willen natuurlijk niet delen. Dat zouden wij ook allemaal niet doen bij onze bazen, want dan gaan wij er zelf op achteruit. Da ben je een financieel onbenul.
Conclusie is dat beide clubs helemaal niet willen delen.

29 juni 2015 om 15:11

blijkbaar wel aangezien er alleen wordt aangegeven dat real het niet doet.

29 juni 2015 om 15:44

Jongens, het gaat me niet om wie wie afkraakt, ik vroeg me alleen af of iemand de details van de deal van Barca weet.

29 juni 2015 om 15:46

Maar nergens de details van het contract van Barca Ik ga liever uit van feiten, dan van aannamens

Vreemde opmerking van een man met zijn functie. Hij kan ook gewoon vermelde dat ze er niet uit zijn gekomen met Real Madrid zonder dat hij het hele barca-madrid vuurtje opstook.

29 juni 2015 om 11:00

Het is niet zo moeilijk hoor, ze willen het geld niet verdelen. Hoeft niet politiek correct verwoord te worden omdat het real is.

29 juni 2015 om 11:22

Ik zeg ook niet dat het niet hoeft omdat het real is, ik zeg dat het vreemd is dat die man dat in zijn functie zegt. Stel dat het ging over Deportivo dan had ik het nog steeds vreemd gevonden. De beste man kan dit soort dingen gewoon niet zeggen. Hij is competitieleider. Naar mijn mening passen dit soort uitspraken daar absoluut niet bij. Iemand in zijn functie dient altijd politiek correct te handelen.

Het is heel link om als baas over de competitie dit soort uitspraken te doen. Dit geeeft Real fans alleen maar meer stokken om mee te slaan wanneer t hen niet lukt.

Daarnaast is het volgens mij eerder andersom.... Ik zie Real namelijk niet ineens gigantisch veel gebruik maken van hun jeugd, terwijl ik Barca toch echt transfers zie maken van boven de 60 mil.... Dat is juist iets wat Real had en Barca naaapt. Afijn, het is een discussie van niets.

Nogmaals, erg link om dit soort dingen te roepen als baas van de competitie zijnde!

ik vind gewoon terecht dat real daarme niet akkoord gaat. ik vind dat iedereen zijn eigen televisierechten mag verkopen omdat je dat na een tijd hebt verdiend. als iemand Real of Barca wilt kijken dan moeten ze voor hun betalen en niet dat andere clubje wat niet gekeken wordt maar wel het geld krijgt.

29 juni 2015 om 11:11

Je weet dat dit juist tegen Barca en Real gaat werken? In de PL is het veel moeilijker om te voorspellen wie welke wedstrijd gaat winnen. In Spanje is het niet de vraag of Barca wint, maar eerder met hoeveel. In Engeland en Duitsland is het de vraag of de topteams winnen. En dat is omdat de kleine clubs financieel ook gewoon een eindje meekunnen. Vergelijk het maar eens: In de PL kreeg de nummer 20 in 2014 80 miljoen aan tv-gelden, de nummer 1 120 miljoen. In Spanje krijgt de nummer 20 12 miljoen en de nummer 1 maar liefst 140 miljoen. Nogal een groot verschil. Je hoeft niet precies hetzelfde te krijgen, dat absoluut niet, maar het kan niet zo zijn dat de ene club bijna 12 keer zoveel krijgt als de andere.

En door dit verschil worden de wedstrijden van Barcelona en Real minder interessant. En dus gaan er minder mensen kijken.

29 juni 2015 om 11:20

Inderdaad, ik kijk al tijden niet meer naar de top tegen de rest, is echt geen fluit aan om Real of Barce voor de 10e keer van het seizoen probleemloos te zien winnen. En meestal als het spannend is ligt het meer aan een lamme instelling en geklooi bij het eigen team dan aan de tegenstander...

29 juni 2015 om 11:24

wie zegt dat het tegen hun gaat werken? volgens mij doen ze het nog altijd beter dan elke Engelse club. En dat klopt dat er in Spanje niet de vraag is of Barca of Real gaat winnen maar met hoeveel, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van Barca of Real. het klopt dat de kleine engelse clubs meer kunnen uitgeven maar dat zegt niet veel over de kwaliteit want die clubs, want een Villareal wat veel minder uitgeeft dan een Everton is gewoon veel sterker en dat komt ook omdat ze slimmer naar het spelletje kijken.

Het heeft niet zoveel met dat geld te maken, anders was de BPL met afstand de beste competitie.

29 juni 2015 om 11:34

Komop zeg, kijk eens wat er aan spelers loopt bij pakweg Elche of Leicester. Bij Leicester heb je speler als Huth, Cambiasso, Kramaric en Schmeichel, bij Elche heb je spelers als Damian Suarez en David Lomban, welke namen zijn bekender? Juist. Want geloof me, namen spelen ook mee. Hoe denk je dat het komt dat de populairiteit van Arsenal in Chili, en in het verleden Nederland, Frankrijk en Nigeria, gigantisch is gestegen? Juist, door spelers als Kanu, Bergkamp, Overmars, Henry, Vieira, Pires en Alexis Sanchez. Dat scheelt ook heel veel. En er is een groot verschil tussen het Engelse rechterrijtje en het Spaanse rechterrijtje. In Engeland proberen ze toch minimaal een punt te pakken tegen Arsenal of Chelsea, in Spanje zijn ze al tevreden als het bij 3-0 blijft.

29 juni 2015 om 11:41

Altijd van die rare vergelijkingen van Barca/real fans om deze oneerlijke scheve competitie staande te houden.

De afgelopen jaren geven Barca en Real honderden miljoenen uit aan nieuwe spelers terwijl alle andere clubs hun beste spelers zien vertrekken.
Het is toch logisch dat als Barca en Real minder uit kunnen geven en overige clubs in de competitie een keer wat extra kwaliteit aan hun selectie kunnen toevoegen of hun beste speler een keer een seizoen langer kunnen behouden, dat het kwaliteitsverschil tussen Barca/real en de rest kleiner wordt?
Hierdoor zullen ze in verloop van tijd, net als in de PL, er elke week bol tegenaan moeten gaan om wedstrijden te winnen. Eens kijken hoe fris ze dan aan hun Europese campagnes beginnen.
Real heeft met bale, Ronaldo, James alleen al gewoon meer geld in het veld staan dat de overige clubs in hun hele historie netto hebben uitgegeven. zelfde geldt voor neymar, Suarez. Van een eerlijke competitie is al lang geen sprake meer. Treurig

29 juni 2015 om 20:32

@straven
Zet Real en Barca in de PL en 9 van de 10 wedstrijden winnen ze ook gewoon. In de CL en EL is het duidelijk dat de Spaanse clubs sterk zijn. Het probleem is gewoon dat Real en Barca superieur zijn. Zoals ik al aangaf. Zet Barca en Real in de PL en ze verdelen waarschijnlijk 4 van de 5 competitiebekers onder elkaar.

29 juni 2015 om 22:55

But can they do it on a cold rainy night in Stoke?

Maar serieus: De Engelse clubs geven niet van tevoren op, en bieden meer weerstand dan je gaat verwachten.

29 juni 2015 om 11:19

Mensen kijken toch echt naar de competitie, waar je de andere clubs ook bij nodig hebt. De competitie wordt er niet beter van als alle clubs in de financiële stront zitten en Barca en Real lekker doorgaan. Daarnaast betekend het gezamelijk verkopen van de rechten niet dat iedereen evenveel krijgt. In Nederland worden de rechten ook gezamelijk verkocht en worden de opbrengsten verdeelt naar aanleiding van cijfers als supportersaantal etc. Dat is in Spanje ook prima mogelijk. Real zal wat minder krijgen, maar als het de competitie als geheel versterkt zal het op de lange termijn voor iedereen beter zijn.

29 juni 2015 om 11:27

ik vind dat je dat net als normaal werk moet bekijken. als je allemaal hetzelfde werk doet en de ene doet het beter dan de ander dan heeft die in mijn gevaal meer verdiend dan de gene die dat minder doet.

en met de competitie gaat het hartstikke goed hoor, kijk eens naar de afgelopen jaren, La Liga domineert Europa. volgend jaar 5 Teams in de Cl!!!!

29 juni 2015 om 11:42

Er staat toch ook nergens dat Real net zo veel zal gaan krijgen als de rest? Ik leg juist uit dat het gezamelijk verkopen van de rechten niet betekend dat iedereen het zelfde krijgt... Ook op je werk heb je gewoon je collega's nodig om je werk goed te doen, daarom krijgen ze ook voldoende salaris om normaal te leven en moeten ze het niet met een paar kruimeltjes doen omdat jij nou net je werk goed doet.

En qua uitslagen gaat het dikke prima, maar financieel zitten er veel clubs in de stront, het is niet voor niets dat de rechten van de Premier League zoveel meer opleveren...

Zelfs Atletico Medrid heeft het financieel rete moeilijk ondanks de fantastische resultaten en transfers van de laatste jaren.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar volgens mij is het tijd dat je eens in de grote mensenwereld gaat rondkijken, waar je dingen met elkaar moet doen ipv alleen om je eigen ikkie kan geven.

Hahaha dat laatste zinnetje, voor een La Liga president spat de haat er van af heerlijk

Nu hoor je weer mensen zeggen dat het vreemd is dat een man met zijn functie zulke dingen zegt. Hij zegt wat hij denkt en dat is leuk. Voor een keer geen mediatraining, en dan is het nog niet goed.

29 juni 2015 om 11:25

Het gaat er niet om of het " leuk" is. Het gaat er om dat hij in zijn functie dit niet kan zeggen.

29 juni 2015 om 11:38

Hoe is zo'n uitspraak leuk? Ik kan me voorstellen dat het voor bepaalde fans leuk is om te lezen, maar dit moet hij natuurlijk niet zeggen. Mediatraining is er niet voor niets. Als iedereen gaat zeggen wat ie wil zeggen krijg je alleen nog maar uitspraken als die van Barton. En weer: voor sommigen leuk om te lezen, maar dat gaat helemaal mis.

29 juni 2015 om 14:11

Het is leuk omdat iemand met een hoge functie eindelijk rechtuit durft te praten. Maar zoals je zei, sommigen vinden dag leuk en anderen weer niet. Heeft niet zozeer met fan zijn te maken vind ik. Van mij mag ie het ook over andere clubs zeggen

Ik vraag me echt af of Real Madrid nu de 'nieuwe Inter/AC Milan' gaat worden.
Van alles winnen en goeie spelers naar middenmoot club.

29 juni 2015 om 11:23

Dat zal nooit gebeuren.
Real pakt al prijzen sinds de jaren 50 tot met nu.
Real staat er altijd zowel vroeger als in het heden dat maakt Real de grootste club ooit die ook nog eens door fifa uitgeroepen is tot beste club van de 20ste eeuw.
Je kan je beter druk maken om Barcelona die eigenlijk pas vanaf 2004 met de top meedeed met de grote clubs om prijzen dat is dus wel geteld 10 jaar.
Dat kan zomaar weer veranderen in 60 jaar weer in het rechter rijtje.

29 juni 2015 om 11:41

Jij kan je beter druk maken om real aangezien je iedereen aanspreekt de Real Madrid noemt in zijn posts. Opvallend dat in je posts ook altijd Barcelona vermeldt staat. Obessie? I think so.

29 juni 2015 om 11:53

Sterke argumenten ik kan daar duidelijk niet tegen op.
Jij wint.

29 juni 2015 om 11:57

quatro zijn haat voor barca is zo groot, Hij is ook helemaal geen real fan maar een barca hater. Het valt ook heel erg op dat zijn comments meestal gaan over een tijd toen zijn ouders niet eens waren geboren. Wat een haat jegens de club die real van de troon heeft geschopt.

29 juni 2015 om 11:57

Jouw argumenten waren geweldig. Barca fans die zich druk moeten malen dat barcelona niet meer in het rechterrijtje terecht komt? Onder welke steen heb jij geleefd? Heet hij toevallig Patrick Ster?

goede baas van de bond. 1 die duidelijk zijn voorkeur voor club laat blijken tegen over een andere. misschien word het tijd dat deze man word vervangen, competitie vervalsing ligt op de loer daar. en dat zegt wat want het is al de saaiste top competitie van europa voor de neutrale supporter.

29 juni 2015 om 11:26

Hoe laat hij een voorkeur zien? Hij keurt het gedrag van één club af. Namelijk de club die niet akkoord gaat van alle 42 clubs. Hij geeft aan dat het gedrag van Real kinderachtig is in deze. En daar heeft de man wel gelijk in. Zijn werk wordt onmogelijk gemaakt door één club. En daar geeft hij commentaar op.

29 juni 2015 om 11:42

Als je niet ziet dat hij afkeer heeft tegen Real kijk je niet geheel objectief. Hij vermoedt dat ... dus trekt hij er een conclusie uit. En wat voor 1. Als je zegt dat Real alles wil hebben wat Barca wil is dat een pijnlijke sneer, wat ik júist kinderachtig vind.

29 juni 2015 om 11:43

Onzin, hij zegt alleen dat bij het raar vindt dat van alle clubs alleen het geweldige real het er niet mee eens is, dat heeft niks te maken met voorkeuren. Hij laat zijn mening weten op een ietwat overdreven manier maar hij zegt wel waar het op staat

Zou Real dan ook die transferban willen?

29 juni 2015 om 12:06

Daar werken ze toch al aan?

Ik vind deze nieuwe regeling nog steeds vreemd. Aan de ene kant is het fair dat kleine clubs ook wat meer geld krijgen uit televisie rechten maar aan de andere kant ook helemaal niet. Barca en real zijn de grootste clubs uit de competitie en trekken de meeste fans/kijkers. Dat kost ze elk jaar ettelijke miljoenen aan transfers, onderhoud van een prachtig stadion ed om zulk attractief voetbal te kunnen blijven brengen en de mensen te blijven trekken, dus moeten zij daar ook het meeste aan verdienen in mijn ogen. Ik vind dat elke club het recht moet hebben om z'n eigen televisierechten zelf te verkopen

29 juni 2015 om 12:05

Toch hebben Real en Barcelona de andere clubs nodig want anders kan je geen wedstrijden spelen behalve een wekelijkse classico. Nu doen de andere teams eigenlijk voornamelijk mee als kanonnenvoer maar zonder al die armlastige teams met beperkte spelers konden Messi en Ronaldo niet wekelijks een hattrick maken.

Daarnaast krijgen andere clubs weinig geld waardoor ze niet eens de kans krijgen om een team op te bouwen met goede spelers om ook te proberen om attractief voetbal te spelen. De Spaanse competitie is al verschrikkelijk saai en in de huidige situatie lopen Barcelona en Real enkel verder uit op de andere teams.

Het is toch ook compleet niet leuk dat zowel Barcelona en Real Madrid beide 3 spelers in de voorhoede hebben waarvan iedere andere club er niet eens een kan betalen?

De enige mensen die willen dat Real en Barca 6-0 7-0 winnen zijn barca en real fanboys.
Concurrentie is toch geweldig wat wil de neutrale kijker ?
Barca die met 5-0 van een Sevilla wint wat de nummer 4/ 5 is. Of Valencia die met 2-1 wint van Real is toch veel beter. Het is toch lachwekkend als bij de voorbeschouwing je van de analist hoort ''dit wordt appeltje eitje Barca wint 4-0 van een Atletico'' de nummer 3. Door die deal krijgen Real en Barca echt niet veel minder geld.

29 juni 2015 om 13:03

@childish,

Dat scheelt echt wel aanzienlijk met wat Real en Barca de afgelopen jaren gewend waren, hoor.
Een heel groot deel van de totale inkomsten komt uiteraard uit deze televisiegelden.
Voor Real en Barca is het helemaal pijnlijk dat de clubs in de BPL financieel steeds sterker worden.

29 juni 2015 om 14:09

Achja, Barca en Real kunnen op een goede dag ook met 5-0 winnen van Wolfsburg, Dortmund, Napoli, Roma, Liverpool of Tottenham, dat komt gewoon omdat het 2 van de beste 3 clubs ter wereld zijn

29 juni 2015 om 14:15

Dat weet ik ook wel maar ik heb het over La Liga in het geheel.
Als Barca 5-0 wint van een Elche kan ik het begrijpen maar van de nummer 3/4 nee dat kan gewoon niet meer.

29 juni 2015 om 15:38

Maar dat doen ze dus ook van de nummer 3/4 van Duitsland, Italie, Engeland.... waar die teams wel meer geld krijgen uit de verkoop van tvrechten, dat ligt dus niet aan de competitie in Spanje, maar gewoon aan het niveau van Barca en Real

29 juni 2015 om 20:56

Dat snappen sommige gewoon niet. Het is inderdaad niet dat de competitie zwakker is, maar gewoon dat Real en Barca superieur zijn. Ze zouden de PL 4 van de 5 keer winnen moesten ze daar spelen. Betekend het dat de PL ineens zwakker is?? Ze zijn in alle opzichten superieur. De enige club die momenteel mee kan in mijn ogen is Bayern. Al de rest zou nog sporadisch de competitie kunnen winnen.

Het is gewoon belachelijk dat iemand dat in zo'n functie zegt over Real. Niet heel professioneel, dacht ik zo.

Het is al langer dan vandaag bekend dat deze snul een voorkeur heeft voor Barca. Heeft hij al meerdere keren doen blijken. En dat weet men in Madrid ook. Nog niet zo lang geleden wou hij dat het Bernabeu voor Messi gingen klappen. Grapjas

"en we weten natuurlijk allemaal dat Real moet hebben wat Barcelona ook heeft."

Overduidelijke sneer zal zeker niet in zijn voordeel spelen. Zo veel heeft Barca aan Real nou ook weer niet te bieden. lol

29 juni 2015 om 15:19

prijzen, betere spelers, de fans dus er is genoeg te bieden aan real, je bedoeld denk ik andersom dat real niets te bieden heeft aan barca.

29 juni 2015 om 15:53

Alleen een prijzenkast uit de prehistorie. Dat was voor de ijstijd nog geloof ik..

29 juni 2015 om 17:09

Het is in de tijd van nu Juicher....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren