Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Juve gewaarchuwd voor Real: 'Zijn transferwaarde is inmiddels fors hoger'

Laatste update:

Juventus loopt nog altijd het risico dat het Álvaro Morata kwijtraakt. Real Madrid bedong bij de verkoop van de spits een optie in het contract, waardoor het jeugdproduct voor een vastgesteld bedrag kan worden teruggehaald. In 2016 kan de international voor 30 miljoen worden overgenomen, een jaar later kan dat voor 35 miljoen euro. Giuseppe Bozzo, de advocaat die de transfer overzag, waarschuwt la Vecchia Signora nu.

/

Bozzo weet van zowel de club als de speler dat zij de samenwerking met elkaar graag doorzetten. Wanneer Real daar anders over denkt, gaat dat hele feestje echter niet door. "Het is een lastige situatie", zegt de advocaat in Tuttosport. "In mijn ogen doet Juventus er verstandig aan om opnieuw te onderhandelen over de clausule. Als de club toekomst in hem ziet, moeten ze daar zo snel mogelijk vanaf."

Morata kwam in de zomer van 2014 voor twintig miljoen euro over uit Madrid en is een schot in de roos gebleken. De 22-jarige aanvaller scoorde negen keer in de Serie A en vijf keer in de Champions League, waaronder in de halve finale tegen zijn voormalige werkgever. Juve bereikte daardoor de finale van het Europese bekertoernooi. "Het is van belang om te constateren dat zijn transferwaarde inmiddels fors hoger is dan de vastgelegde 35 miljoen euro", besluit Bozzo.

Is Álvaro Morata in jouw ogen ook meer dan 35 miljoen euro waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zou natuurlijk lachwekkend zijn. Dat transferbeleid van Real slaat vaak genoeg helemaal nergens op.

28 juni 2015 om 14:49

Morata terughalen en door verkopen voor een nog hoger bedrag. Zou dat kunnen?

28 juni 2015 om 15:01

Waarom niet?

28 juni 2015 om 15:02

Eigenlijk wel. Ze hebben precues hetzelfde gedaan met Carvalj. Verkocht aan Leverkussen met een clausule van 15mil. Hij deed het daar erg goed en toen Ancelotti kwam direct teruggekocht.

28 juni 2015 om 15:25

Inderdaad, clubs produceren kwaliteit en Real koopt kwaliteit. Morata opleiden, verkopen en dan voor duurder terugkopen? een grap.

28 juni 2015 om 16:08

En nog duurder verkopen. Dat is echt prima gehandeld.

28 juni 2015 om 17:13

Het is maar de vraag of Real Morata voor nog duurder kan verkopen.

29 wedstrijden, 8 goals. Ik vind die 20 miljoen eigenlijk een heel redelijk bedrag. Voor meer dan dat zou ik het lekker laten lopen

28 juni 2015 om 14:44

Is wel zijn eerste jaar.

28 juni 2015 om 14:51

Desondanks heeft hij ook veel kansen gemist die makkelijk gemaakt hadden kunnen worden. Hij is goed, maar Juve heeft beter nodig. Sted..

28 juni 2015 om 17:19

geef die jongen wat tijd. Morate kan juve makkelijk 10 jaar lang bieden met elk jaar 20 plus goals in de serie a,

28 juni 2015 om 19:30

Sted

Ja, akkoord, maar je moet niet enkel naar dat kijken. Morata heeft laten zien in de CL en de Seria A dat hij een defensie kan gek maken, altijd slim lopen, hij is razendsnel op de langere afstand, hij werkt enorm hard en hij is een krak in het afschermen van de bal, vaak zelfs door middel van technisch vernuft. De dingen die hij uit zijn sloffen schudde tegen Real waren echt puur genieten. En zoals Matthaus zegt, geef hem tijd, die gast is amper 22. Wat wil je nog meer van iemand van zijn leeftijd?

29 juni 2015 om 16:20

mee eens. Morata en Daybala in de aanval is ziek hoor. minimaal 40 goals in de compeitie

28 juni 2015 om 14:51

In Champions league deed die het anders buitengewoon goed. Scoorde tegen Dortmund kwartfinale , de beslissende tegen Real in de halve finale en de gelijkmaker in de finale tegen Barcelona.

28 juni 2015 om 15:27

Klopt. Een vrij jonge voetballer van 190 m en 90 kilo. Kopsterk en toch technisch. Is zeker 30 mil waard.

28 juni 2015 om 14:53

Ook niet vaak de 90 minuten volgemaakt en gescoord in 5 verschillende wedstrijden, namelijk tegen Bvb uit en thuis, halve finale Real uit en thuis en de finale tegen Barca. Hij is ook nog jong en heeft echt stappen gemaakt.

28 juni 2015 om 15:52

Weetje wat het is hij doet t wel ff in de belangrijke wedstrijden

28 juni 2015 om 17:14

Inderdaad, en dat is een zeldzame kwaliteit. in de grote wedstrijden opstaan. iets Wat zidane en Maradona heel goed konden.

28 juni 2015 om 19:33

Helemaal eens met je, dat is een kwaliteit die veel toppers van vandaag ontberen, het geeft dat tikkie extra aan een voetballer.

29 juni 2015 om 16:23

klopt, wie kan dit wel vndaag? Ik denk aan Suarez. Hij lijkt mij iemand die in grote wedstrijden opstaat.

Als ik de directie was had ik hem laten gaan en voor dat geld een ander spits halen. Ik vind veel van zijn goals makkelijk gemaakt. Veel rebounds. Wie er dan gekocht moet worden? Gonzalo, Moura voor de vleugels. En Berardi, Zaza, Coman en Dybala het laten uitvechten voor de spitsspot. Sted..

28 juni 2015 om 14:52

Is ook een kwaliteit om altijd op de juiste plek te staan. Higuain wellicht proberen van Napoli?

28 juni 2015 om 14:58

Hij kan voetballen, maar nu Tevez weg is zie ik hem echt niet zoveel goals maken en een leider zijn. Heb persoonlijk nog meer vertrouwen in Dybala. Maar we zullen zien. Miss Gonzalo yes. Sted..

28 juni 2015 om 15:28

Dybala is in staat om de nummer 10 te dragen en ook daarnaar te voetballen. Wij hebben met Dybala onze eigen Messi.

28 juni 2015 om 14:59

het maken van rebounds is ook een kunst, weten waar je moet staan. Daarnaast ben ik het absoluut niet met je eens over het uitvechten om de spitsenpositie. Berardi is al naar sass dus dat wordt hem sowieso niet, juve heeft overigens ook geen 36 miljoen afgetikt om dybala op de bank te gooien, en ook geen 18 miljoen neergelegd om mandzukic op de bank te zetten. coman moet verhuurd worden in mijn ogen en zaza mag de concurrentie hoog houden.

28 juni 2015 om 15:01

Coman blijft waarschijnlijk aangezien ze nog een bewegelijke/technische spits naast Dybala willen hebben.

28 juni 2015 om 15:08

Dat zou ik echt doodzonde vinden, laat coman lekker bij onze primavera 2.0 aan de slag gaan ( sassuolo ) laat hem lekker minuten in de been krijgen. Laat hem groeien naast berardi. Maar goed, nu tevez weg is krijgt hij misschien wat meer minuten, maar toch heb ik hem liever ergens anders nu.

28 juni 2015 om 15:30

Daybala zal nu een starter zijn nu Tevez weg is. Ik zie in Dybala echt de nieuwe Messi.

28 juni 2015 om 17:15

een topspeler in de primavera 20.0 is een schande. Morate hoort thuis op het aller hoogte niveau.

28 juni 2015 om 17:34

Matthaus, als je het tegen mij had dan heb je me verkeerd begrepen, en dat is ook mijn fout natuurlijk, ik heb het over coman. Morata moet sowieso bij juve blijven vind ik

30 juni 2015 om 15:26

ja dat dacht ik ik dat dat jij het over morata had inderdaad. over Coman geloof ik je nogmaals graag want ik ken hem niet zo.

28 juni 2015 om 15:24

Dan moet er eerst een club voor hem komen. Je kan hem niet zomaar laten gaan lijkt me.

Ik vind hem NOG geen 35 miljoen euro waard. Niet echt mijn type speler maar verder wel een aardige spits met veel potentie. 9 doelpunten in de serie A zijn nou ook weer niet statistieken waarvoor je direct zo'n bedrag op tafel gaat leggen. Al heeft hij het vaak met invalbeurten moeten doen.
Ik moet zeggen dat die 2 doelpunten tegen real madrid wel echt een grijns op mijn gezicht toverden. Om zo je club te kijk te zetten daar zal hij stiekem ook wel om gelachen hebben achteraf! hopelijk blijft hij nog bij juve.

28 juni 2015 om 15:32

Als Bale 100 miljoen is. Nogmaals een clown als Bale 100miljoen. Dan is Morate zeker 35 miljoen waard.

Dat gaat wel te ver.

Morata heeft niet veel goals gemaakt wel belangrijke goals maar om nu te zeggen meer dan 35 mill waard.

Dan moet je toch echt 25 erin prikken.

28 juni 2015 om 14:56

Alleen betaal je voor een spits die er 25 inschiet in een topcompetitie tegenwoordig wel meer dan 35 miljoen. Tijd zal het leren of hij over een jaar zo'n bedrag waard is.

Ik word hier echt gek van. Alle grote spelers van Juve worden gelinkt met andere clubs. Als dit maar goed afloopt.

28 juni 2015 om 14:48

Het lijkt me heel erg logisch dat Morata word gelinkt aan Real door zijn redelijk tot goed seizoen en de terugkoop clausule.

28 juni 2015 om 15:00

Hij bedoelt meer over het algemeen, als we de berichten mogen geloven spelen we volgend jaar met onze Primavera.

Bonucci (real Madrid), Pogba (iedere topclub), Vidal (arsenal), Marchisio (engeland), Morata (real Madrid) en dan gaan de volgende spelers daadwerkelijk weg: Tevez (boca Juniors, Pirlo (new York City), Pepe (udinese), Llorente (spanje?) en Romulo en Matri terug naar Hellas & Milan.

Dan blijft er niet veel meer over

28 juni 2015 om 15:33

Niet alleen Morata, ook Pogba, Vidal etc worden steeds vaker gelinkt met koopgrage clubs als Real en Barca.

28 juni 2015 om 15:34

Idd haha. Glukkig hebben wij Dybala. Deze jongen gaat echt een hele grote worden. Zijn vrije trappen en dribbels zijn ziek.

Verdomme Perez. Haal hem gewoon terug, dit is gewoon de nieuwe Morientes. Voetballend is hij enorm gegroeid nu de doelpunten nog en hij is klaar om de beste spits ter wereld te worden.

28 juni 2015 om 14:52

Morientes is nooit de beste spits van de wereld geweest en dat zal deze Morata ook niet worden. Enorm beperkte speler die bizar gehyped wordt door zijn goals in de CL. Deze jongen voetbalt nog steeds met oogkleppen op, en dat kan nooit werken als je Bale en Ronaldo aan de zijkanten hebt.

28 juni 2015 om 14:56

Precies, ben ook totaal niet onder de indruk van Morata.

Ook als je zijn goals zag tegen Real en Barca in de CL finale, was meer geluk dan wijsheid dat hij daar net stond aangezien die bal in allebei de wedstrijden uit een rebound voor zijn voeten terecht komen.

Verder kan je zien aan zijn motoriek dat het geen one man army is maar een pure afmaker, dat Morata in de jeugd van Real heeft gespeeld zorgt ervoor dat hij de aankomende tijd de clubs voor het uitkiezen heeft.

28 juni 2015 om 15:35

Morata is 190 lang, 90 kilo , kopsterk en technisch. Wat is je probleem? Iedereen ziet dat Morata een uitstekende voetballer is.

28 juni 2015 om 15:49

@matthaus

Alles is relatief he. Morata is technisch vergeleken met Kazim Richards, maar komt technisch zwaar tekort als je hem met andere wereldspitsen vergelijkt. Verder geeft de lengte en het gewicht van iemand vrij weinig informatie wat betreft de kwaliteiten van een speler.

Ik heb verder geen probleem met Alvaro, ik geef alleen aan dat een spits met oogkleppen op nooit gaat werken bij dit Real. Niet perse alleen vanwege de oogkleppen, maar ook vanwege de synergie met Ronaldo en Bale. Die is er namelijk niet, en het zal ook heel lastig worden om die te kweken gezien de karakteristieken van de 3 heren op voetballend gebied.

28 juni 2015 om 15:58

1,87 m en 82 kg

28 juni 2015 om 16:03

welke spitsen? Morate is technischer dan cavani bijvoorbeeld en dat is ook een wereld spits.

28 juni 2015 om 17:16

Noem mij 3 spelers die rond de 190 m lang zijn en zo technisch zijn? Doe normaal en erken kwaliteit.

28 juni 2015 om 17:17

volgende andere bronnen is hij 190 m lang en 90 kilo zwaar.

28 juni 2015 om 17:43

@matthaus

Ik denk dat je een beetje in de war bent.

Het maakt geen reet uit of ik 3 spelers van rond de 1.90 kan noemen die net zo "technisch" zijn als Morata. Want ik kan er minstens 30 noemen die technischer zijn maar kleiner zijn dan 1.90. Nogmaals... de lengte van een speler zegt niks over zijn kwaliteiten. Hij mag dan wel relatief technisch zijn vergeleken met andere spelers van 1.90 (dat is het punt wat je maakt), maar dat maakt geen zak uit. Als het om kwaliteit gaat moet het in absolute zin goed zijn, niet relatief. Ik heb veel iever een spits van 1.85 die veel technischer is dan Morata. En dus niet Morata kiezen, alleen omdat ik geen 3 andere spitsen van 1.90 kan opnoemen die net zo "technisch"zijn.

Je beredenering is helemaal krom ouwe.

29 juni 2015 om 16:28

@ Chi7
Ik zal het je uileggen want jij snapt er gen drol van 'ouwe'. Het gaat om de combinatie tussen fysieske kracht over de lucht met een reus van 190m en het bal gevoel dat hij heeft. Snap je mijn punt nu? Verder moet je nu antwoorden op mijn vraag. Noem 3 spelers op de dit beter hebben. Kan je dit niet, hou dan op en neem je woordn terug met je ouwe.

29 juni 2015 om 16:31

@ Chi7
Waarom geef je niet toe dat je geen serie a kijk en eigenlijk zomaar wat roept? In de Serie A heeft Morta duidelijk laten zien et overzicht te kunnen bewaren en vaak ook een steekass kunnen geven. Praatgeen onzin man.

29 juni 2015 om 19:10

@matthaus

Als je het verschil niet begrijpt tussen relatief en absoluut (dat maak ik op uit het feit dat je nogmaals antwoord wil op een vraag die gebaseerd op relatieve kwaliteit) dan ben ik bij deze klaar met de discussie. Verder merk ik dat je sowieso gepikeerd reageert, dus misschien is het maar beter ook.

Ik herhaal het nog 1 keer: kwaliteit is belangrijk in absolute zin, niet in relatieve zin. Verder heeft Morata in absolute zin redelijke fysieke kracht (het is geen Drogba) en een uiterst matige balgevoel. Dat hij deze zaken relatief in orde heeft ten opzichte van een aantal grote houthakkers die niet kunnen voetballen maakt dus niks uit.

28 juni 2015 om 14:52

Beste spits ter wereld?? Overdrijf niet zo man, leuke voetballer hoor maar wordt natuurlijk nooit de beste spits ter wereld. Daar heeft hij te weinig snelheid en techniek voor, hij heeft een neusje voor de goal en is scherp bij rebounds maar dat is het dan ook wel. Ben dan ook van mening dat ie niet meer dan 35 mln waard is, maar ja het is maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

28 juni 2015 om 15:06

Hij is juist hartstikke snel voor zijn lengte en heeft ook een zeer goede techniek. Zijn minpunten zijn toch echt zijn passing en overzicht. Soms komt een bal over 5-10 meter niet eens aan of hij speelt de bal veel te hard in waardoor zijn teamgenoten niet snel kunnen aannemen. Verder speelt hij soms echt met oogkleppen op en lijkt hij wel in zijn eigen wereldje te zitten. Ik moet er wel bij zeggen dat dat met name aan het begin van het seizoen was, hoe verder het seizoen vorderde hoe meer hij naar zijn medespelers keek.

28 juni 2015 om 19:40

Rdg

Ken je feiten, Morata is razendsnel, en technisch kan hij aardig weg met een bal, zoek maar eens op Morata vs Real / over twee wedstrijden kijken e.

28 juni 2015 om 20:23

@alexdelpiero, met beperkte techniek bedoel ik dat ik hem niet zomaar 2 of 3 man zie uitspelen. Je bent toch niet van mening dat ie dat wel doet? Hij is meestal een eindstation en creëert weinig zelf, prima natuurlijk, maar er is wel meer nodig om een claim neer te leggen dat ie de beste spits ter wereld kan worden.

28 juni 2015 om 21:05

Rodg

Tuurlijk niet, maar hoeveel echte spitsen kunnen dat wel? Aguero? Tevez? Echt niet veel, ik vind dat geen reden om iemand af te schrijven als eventuele beste spits van de wereld, Morata kan nog uitgroeien tot een echte topper. Was Inzaghi geen topper? Of is Costa geen topper? Of Lewandowski? Een echte topspits moet geen 3 spelers kunnen uitschakelen als hij andere wapens heeft, om wereldtop te kunnen zijn of zelfs de beste te kunnen zijn. Hij heeft snelheid, kan iets met een bal, weet zichzelf te positioneren, en is nog erg jong. Hem nu al afschieten is te vroeg, er is helemaal niet meer nodig om te claimen dat hij top kan worden, anders kan je een hoop topspitsen van nu en vroeger ook meteen weer degraderen tot subtopper.

28 juni 2015 om 14:53

Beste spits ter wereld? Nooit. Sted..

28 juni 2015 om 14:56

Morata heeft in ieder geval potentie. Wel raar dat Real hem zo makkelijk heeft laten gaan, schat Morata hoger in dan Chitarito.

Ik ben nog niet overtuigd van Morata.
Maar hij is jong en een jeugd product dat zijn wel voordelen.
Het beste is om Morata nog een jaar bij Juventus te laten voetballen.
Daar kan hij zich ontwikkelen en als hij nog beter is geworden terug halen voor 35 miljoen.
Hij doet mij wel veel denken aan Morientes.

28 juni 2015 om 15:37

kijk nogmaals naar de wedstrijd tegen Real. Morata liet toen genoeg kwaliteit zien.

28 juni 2015 om 15:43

Ik heb allebij de wedstrijden gezien.
Morata heeft laten zien dat hij makkelijk kan scoren maar bij Real moet je als spits meer kunnen dan scoren.
Je moet namelijk goed kunnen mee voetballen.
Daar twijfel ik nog aan bij Morata.

28 juni 2015 om 16:03

het ging mij meer om zijn balgevoel in combinatie met zijn techniek.

Mensen die zeggen dat morata overhypt wordt hebben hem volgens mij niet zien spelen en kijken alleen de cijfers. Deze jongen heeft het afgelopen seizoen niet veel gescoord, dat klopt, maar als je eens ziet hoeveel dreiging deze jongen met zich meeneemt. De wedstrijden dat Tevez driedubbel werd gedekt, maakte hij de tegenstander kapot met zijn werkethiek, doorzettingsvermogen en techniek. Hij mist veel kansen, dat klopt ook, kansen die de grote spits zeker zouden afmaken, maar vergeet niet dat de meeste kansen die hij mist, door hem zelf zijn gemaakt. Deze man heeft alle eigenschappen die een killer spits moet hebben, het is nu puur een kwestie van ontwikkelen en vertrouwen stoppen in die jongen. Daarnaast vergeten mensen iets héél belangrijks. Deze jongen is pas 22 en hij kan nu al de druk aan van grote competities. Hij is niet bang om in de kwart finale een grote rol te spelen en te scoren. Hij is niet bang om een grote rol te spelen in de halve finale tegen een van de grootste ploegen ter wereld en ook nog eens tot twee maal toe te scoren. En hij is ook niet bang om in de finale een doelpuntje mee te nemen. Nee, de mensen die commentaar hebben op deze speler kijken waarschijnlijk echt alleen naar de cijfers, en cijfers die laten jammer genoeg niet alles zien.

Overdrijven is ook een kunst. Zoveel scoort hij niet. Als real hem terug haalt lijkt het me sterk dat iemand hem voor 50 wil kopen

28 juni 2015 om 15:38

Een spits in een 352 formatie moet je niet louter beoordelen op zijn goals. Morata is een uistekende spits. Heeft alles in huis.

Dit is gewoon slim beleid voeren. Je laat spelers gaan, die vaak zelf niet willen gaan maar moeten gaan omdat ze geen minuten maken. De meeste keren graag terug naar Madrid en daarom doet Madrid er goed aan. Overigens willen zij ook niet dat de concurrentie die spelers ophalen dus zit er vaak een clausule in dat ze niet naar Atletcio en Barca mogen, als Real echt potentie ziet in hen. Bij het geval van Callejon was het niet zo want bij hem bleek het al dat Napoili zijn plafond was en zelfs daar valt over twijfelen.

28 juni 2015 om 17:17

real haalt morate nu voor duurder op. is een dom beleid dus.

28 juni 2015 om 18:05

Jij snapt het niet helemaal. Jij denkt dat ze bij Juve achterlijk zijn of wat?? Natuurlijk verkoop je een spelers voor een x bedrag en sluit je een clausule erin dat je hem terug kan kopen voor een x bedrag, als die terugkoop bedrag minder is dan koopt natuurlijk niemand ooit een speler, anders hebben zij er niks aan he. als die speler niets presteerd dan hebben ze er niks aan en als die wel presteerd ook niet.. het gaat juridisch allemaal wat anders en als juridische zaken met economische zaken en commerciele zaken worden gecombineerd dan kan jij daar in niet mee, blijkt bij deze.

Het is een goeie deal van Real z'n kant, maar Real is niet de enige club die het zo doet. Barca doet dit ook enkel komt deze gevalletje naar buiten aangezien Morata het blijkbaar goed doet.. ik volg de Serie A niet dus kan daar niet over oordelen.

29 juni 2015 om 16:14

Dus jij vindt het slim dt ze speler voor goedkoop laten gaan om later voor duurder teug te kopen?

Hij hoeft toch helemaal niet terug naar Real. Als Real die afkoopsom wil betalen en Morata zelf zegt "nee dankje", dan kan hij gewoon bij Juve blijven.

29 juni 2015 om 16:16

ze hebben een clausule opgenomen waain staat dat hij verplicht terug moetnaar Real dus nee dankje gaat dan niet op.

29 juni 2015 om 17:25

Nogmaals, je kunt een speler niet dwingen over te stappen. Het enige dat Real bedongen heeft, is een terugkoopclausule, en daarmee de garantie dat ze Morata voor een vast bedrag kunnen terugkopen. Dat contract is gemaakt met Juventus, dus Juventus moet een bod van 30 miljoen euro accepteren. Dat is alles wat met die clausule geregeld is. Als Real daar gebruik van maakt moeten ze met Morata aan de onderhandelingstafel om de arbeidsvoorwaarden (zoals salaris, contractduur, randvoorwaarden) te bespreken. Als Morata vervolgens geen zin heeft om met Real te onderhandelen, is er niks dat Real daartegen kan doen.

Ligt het aan mij of heeft de speler hier zelf ook nog wat over te zeggen? Ook al tikt Real het bedrag af kunnen ze Morata volgens mij niet zomaar dwingen een contract te tekenen.

Haha dankzij Real Madrid is zn waarde gestegen ,door real uit te schakelen,en spelend voor Real was hij te wisselvallig en scoorde weinig,hij kan Ramos bedanken voor de zoveelste fout achterin bij Real pffffff.

29 juni 2015 om 16:39

Ramos maakt indd wel vaker domme fouten achterin. Anders had morata niet kunnen scoren denk ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren