Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Bruyne: ‘Ik ben meer Nederlander, in België is dat niet de gewoonte’

Laatste update:

Kevin De Bruyne behoort tot de belangrijkste spelers van het Belgisch elftal, maar de aanvallende middenvelder van VfL Wolfsburg is geen prototype Belg. De 23-jarige spelverdeler is niet op zijn mondje gevallen en weet dat zijn mondigheid in zijn vaderland niet altijd gewaardeerd wordt.

/

“Ik ben meer Nederlander dan Belg”, vertelt De Bruyne aan Voetbal International. “Ik ben niet de gemakkelijkste, omdat ik mijn mening durf te geven”, legt de dertigvoudig international van de Rode Duivels uit. “In België is dat niet de gewoonte. Op dat vlak ben ik meer het Nederlandse type: rechttoe rechtaan. Je moet niet rond de pot draaien”, vindt de middenvelder.

De Bruyne verruilde Racing Genk in 2012 voor Chelsea, maar wist op Stamford Bridge niet door te breken. De Belg werd eerst weer in Genk gestald en belandde vervolgens op huurbasis bij Werder Bremen, waarna Wolfsburg hem definitief naar de Bundesliga haalde. Dat terwijl Chelsea hem als ‘Nederlander’ op het lijf geschreven leek. “Want het ging op de training volgens de Hollandse stijl: veel positiespel en partijtjes op balbezit”, geeft De Bruyne aan.

Had je Kevin De Bruyne graag in het Nederl;ands elftal gezien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was hij maar een Nederlander, dan hadden we tenminste een toptalent wat al op hoog niveau presteert.

27 juni 2015 om 22:22

Klopt... de Belgen mogen zich in de handen wrijven met zo'n speler. Ik ben er maar jaloers om.

27 juni 2015 om 22:24

De Belgen hebben sowieso een heerlijk team, bijna alle spelers zouden in de basis staan bij het Nederlands elftal, misschien zelfs allemaal.

27 juni 2015 om 22:34

Ja daarom is Nederland 3e geworden in Brazilie met overwinningen op Spanje/chili en Brazilie , zonder nederlaag . En had Belgie de grootste moeite met Zuid Korea/rusland en Algerije . Ik word niet goed van het gezijk op Oranje !!! Dit geweldige Belgie heeft vorige maand verloren van Wales !!!

27 juni 2015 om 22:38

@new trafford
Ik schat Robben hoger in dan elke Belgische voetballer die er op dit moment bestaat. Ja, ook dan Hazard.

Wij hebben ook een betere linksback (willems), vooral binnen 5 jaar, mocht zijn mentaliteit goed blijven.

Ik schat Depay hoger in dan Mertens, tenzij iemand anders nu op zijn positie speelt.

Ik schat De Vrij verdedigend hoger in dan Vertonghen en gelijkwaardig aan Alderweireld. Van Persie schat ik nog steeds hoger in dan Benteke en Lukaku, ondanks zijn matige vorm.

Over Sneijder twijfel ik nog... maar België heeft voor de rest wel meer, betere en getalenteerdere spelers.

27 juni 2015 om 22:46

Dat is vaak wel het verschil tussen België en Nederland. België heeft meer een Bourgondische samenleving waarbij presteren op topniveau niet altijd tot uiting komt. Ondanks een karrenvracht aan goede spelers en veel talent. Het geloof in eigen kunnen, zelfbewustzijn en een beetje bravoure ontbreekt te vaak... Nederland is echt een Calvinistische samenleving waarin presteren veel belangrijker is, veel meer een topsportcultuur dus en dat zie je in bijna alle takken van sport dan ook terug!

27 juni 2015 om 22:47

@sonnydo: Dat heeft er vooral mee te maken dat Louis een ijzersterke tactiek had, waardoor we met een heel matig elftal derde van de wereld zijn geworden. Qua spelers hebben de Belgen toch wel op elke positie gelijkwaardige of betere spelers.

27 juni 2015 om 23:01

@sonnydo
Dat komt door de ongelofelijke mazzel, want tegen elk land was NL de mindere zelfs tegen Costa Rica kon het niet imponeren.
Belgie had geen toernooi ervaring en dat was duidelijk merkbaar.

27 juni 2015 om 23:01

Ik denk dat dit het dan zou zijn:

Gk:courtois
LB: blind
Cb:kompany
Cblderweireld/vertongen
RB: janmaat?
Cm:sneijer
Cm:naingolan
Cam:bruyne
LW: hazard
SP: benteke/rvp
RW robben:

oftewel 4-6 hollanders en 6--8 belgen. Valt wel mee dus

27 juni 2015 om 23:01

@sonnydo

Dat is het verschil tussen Louis van Gaal en Marc Wilmots. van Gaal hoort bij de elitecoaches van de planeet terwijl Wilmots nog geen Belgische eersteklasser aankan.

27 juni 2015 om 23:05

@Jeffrey je hebt het over verthongen en alderweirald maar volgens mij vergeet je hier zo Kompany om te noemen die 3 keer zo goed is als elke verdediger die wij hebben rond lopen, ik schat de belgen hoger in dan ons op t moment en ook voor de toekomst hebben ze echt een hele hoop jonge talenten

27 juni 2015 om 23:09

Kon het niet imponeren....
Ik weet niet of je de eerste wedstrijd gezien hebt, maar dat was duidelijk een afstraffing. Tegen Australië was het misschien wat gelukkig, maar van Chili werd er terecht gewonnen. Tegen Mexico ging het gelijk op, maar de tweede helft waren we stukken sterker. Over Costa Rica ga ik niet eens beginnen, als het even mee had gezeten was dat 3-0 geworden.

Argentinië had ook zomaar gewonnen kunnen worden, aangezien ons centrale duo Messi en co geweldig in de zak had.
Daarnaast Brazilië ook nog even opgedoekt. Nederland speelde gewoon een ijzersterk toernooi, in tegenstelling tot België.

27 juni 2015 om 23:12

Overdrijven is ook een vak

27 juni 2015 om 23:16

Individueel heeft de nationale ploeg van België meer kwaliteit tov Nederland. Een belangrijke reden van jullie succes op het afgelopen WK is de aanwezigheid van Louis van Gaal als bondscoach. Ik weet niet of je fan van hem bent maar hij is in het trainersvak een van de beste die er op dit moment rondloopt. Een topper als (bonds)coach hebben, draagt veel bij tot succes.

27 juni 2015 om 23:38

Och man lul toch niet zo slap . Wat hebben die Belgen nu helemaal gepresteert de laatste 4 jaar ?? Kwalificatie WK had Oranje meer punten dan Belgie . Op het WK , dat lijkt me wel duidelijk . Zelfs nu , Oranje speelt bagger , is volgens iedereen hier al zo goed als uitgeschakeld . Toch heeft Belgie ( dat wel ff Europees kampioen gaat worden maar 1 punt meer als Oranje!!!

28 juni 2015 om 00:50

Nederland veloor van Ijsland. Wales is hoger lijkt me.

28 juni 2015 om 01:00

hahahaha en Kompany dan beter dan de hele verdediging van NL

28 juni 2015 om 01:10

Ja en nee. De hele elf van hun hadniet allemaal in de basis gestaan hoor. Maar als nl en belgie bij elkaar waren heb ik deze opstellin DM - Coutois LA - Willems LCV - Kompany RCV - Vertonghen/Vermaelen ( jullie mening ) RA - Verheagh LCM - Nainngolan CAM - Sneijder ( meer scorend vermogen dan de bruyne ) RCM - De Bruyne LB - Hazard SP - Dost ? RB - Robben

28 juni 2015 om 01:13

Jij bent wel heel nationalistisch he, durf je de waarheid onder ogen te zien? Belgie heeft gewoon een veel betere ploeg dan die van ons. Weetje waarom Nederland op het WK verder kwam dan Belgie? Dat komt allemaal door het werk van Van Gaal.

Wij hebben helemaal geen betere spelers dan Belgie (alleen qua vleugelverdedigers wel en Robben), maar tactisch stond alles goed in orde bij ons. Nederland heeft geen beste verdediging, dus dacht Van Gaal, dan gooien we een extra verdediger erbij. Middenveld van Nederland was goed/redelijk en aanval was top/snel. Daarom konden we bij elke bal die we naar voren schoten, konden onze rappe aanvallers (ook Van Persie is vrij snel, maar Robben was altijd eerder bij de bal) proberen te scoren/kans voor te bereiden voor de opkomende spelers. Dat was eigenlijk ons tactiek, want eigenlijk speelden we als een zoutzak, maar mensen vinden het leuk om Nederland te zien winnen (waaronder ik).

Belgie heeft met Wilmots echt een hele slechte trainer te pakken. Want met deze selectie, was Louis van Gaal wereldkampioen geworden. Jonge gasten, zeer talentvol, allemaal spelen ze op topniveau of hebben ze het labeltje toptalent. Als ik de voorzitter was van de Kbvb, dan zal ik Peter Maes of Preud'homme aanstellen als coach, want die kunnen wel met deze selectie een elftal klaarzetten.

Zo zal ik spelen als ik een elftal mocht maken van Belgische spelers.

Courtois
Alderweireld
Kompany (c)
Vertonghen
De Bock
Witsel
Nainggolan
Mertens
De Bruyne
Hazard
Benteke
28 juni 2015 om 01:17

Ze hebben een verschrijkelijk team! Maar dan wel met verschrikkelijk goede spelers!

28 juni 2015 om 01:23

Rvp word m niet man maar benteke wel weer

28 juni 2015 om 01:28

Daar heb je volkomen gelijk in maar zeg nou eerlijk, individu is belgie een stuk verder als nederland. En zekee dat Nederland ee trainer als van gaal had werd het een succes. Wilmots is idd een slechte trainer. Daarin geef ik je gelijk, maar bij mederland stroomt het al op met spelers als de vrij met een fantastisch seizoen en depay zal ook goed komen hoop ik. Promes zit ook potentie in en dan verder nog blind wijnaldum. Het is allemaal nog geen topniveau, maar dat hoeft ook niet als ze maar minstens op middenmoot zitten. Waarwchijnlijk wijnaldum dit jaar dus. Als ze maar een team vormen met een goede trainer.

28 juni 2015 om 01:29

Hierboven heb ik voorbeelden van spelerw genoemd, er zijn er nog meer

28 juni 2015 om 02:19

De Vrij is goed hoor, daar niet van. Maar de rest van onze verdediging is bagger. Onze vleugelverdedigers gaat continu naar voren, terwijl dat niet hun primaire taak is. Blind kreeg veel kritiek te verduren door Gary Neville (de Jan van Halst van Engeland, maar dan 10x zo goed als analyticus en 20x zo goed als voetballer). Enige hoe Blind die monden zal snoeren, is wanneer hij risico in zijn spel legt, in plaats van tikjes breed en tikjes terug te spelen. Echt tering irritant is dat wanneer ik een wedstrijd van United zit te kijken.

Wijnaldum kan je beter niet als tien zetten of vleugelspeler. Want hij is totaal geen spelmaker, dus het strooien van passen en assists, maar meer een doelpuntenmaker. Ik denk dat zijn beste positie zal zijn achter de diepe spits. Strootman is onze echte 'nieuwe' tien om Sneijder op te volgen, maar die zit weer in een revalidatiefase. Daarnaast hebben we ook geen echte brekers op het middenveld die De Jong op den duur kan opvolgen. Bazoer en Hendrix kunnen dat, maar die zijn nog te jong en onervaren, maar wel talentvol. Clasie vind ik geen balafpakker, maar meer iemand die de spel verdeelt net als wat Xavi doet. Fer zie ik dat ook niet doen.

Promes kan wel wat worden, Depay moet nog blijken, want het kan ook zo zijn dat hij net als Andersen of Robinho eindigt, waar ik niet op hoop. Dost is nergens zeker van op het moment van Wolfsburg en is nog inconsistent. Daarnaast is hij zeer afhankelijk van aanvoer, wat bij Nederland meestal niet gebeurd, want onze spelers vinden het leuk om een mooie goal te maken door middel te proberen om buiten de zestien te schieten. De Jong moet zich ook weer opnieuw bewijzen, vooral de Champions League moet hij zichzelf weer presenteren.

Conclusie is dat onze jongens misschien heel talentvol zijn en de hemel worden ingeprezen na 2 goede wedstrijden, maar dat ze zichzelf moeten bewijzen. In plaats van dat lopen ze nu met allemaal ster allures. Kijk naar Depay, die gast heeft na de winterstop echt niet goed gepresteerd. Tegen Zenit speelde hij ook heel erg slecht, maar omdat het Nederlandse volk hem 'stoer/goed' vinden, loopt die jongen met ster allures over straat, terwijl hij dit seizoen nog Champions League kon spelen. Dan kan je jezelf meten met de grote sterren van de wereld en dat doet Ajax heel goed met hun eigen spelers.

28 juni 2015 om 02:51

Ik begrijp je redenering. Maar dit Nederland verliest wel van Ijsland en staat derde in de poule.daar kan je niet op teren. Ik denk dat België op potentieel gebied verder staat als Nederland. Al vond ik dat vroer van Nederland.

Om topic: probleem bij de Belgen is recht voor zijn raap zijn en zeggen waar het op staat. Wat dat betreft kunnen we nog veel leren van de hollanders.

28 juni 2015 om 03:08

Ik zou Robben persoonlijk niet willen ruilen voor het complete Belgische team. Hazard kan ook zo goed worden, maar dan moet hij vooral bij België veel beter gaan spelen en ook beslissender worden. Belgie heeft een beter collectief en op de meeste posities een betere speler, maar Nederland heeft Robben.

28 juni 2015 om 08:51

Robben was de beste speler op het WK.

28 juni 2015 om 12:29

Top punt van referentie. Gaan er mensen echt blijven zeggen vorig wk hebben we die en die afgedroogd. Kijk naar jullie recente matchen dat is gewoon triest. Grote landen hebben continuïteit na een groot tornooi met hier en daar een verlies jullie verliezen van louche landen. Heel de ploeg staat onder druk. Jullie kersverse trainer staat onderdruk. De toekomst ziet er sober uit ook al is er een Depay. Wij Belgen we zijn fier om zo'n ploeg te hebben zo'n Goede spelers. Er is toekomst. Zelfs bij jong België maar wij zijn tenminste ni arrogant het is de media en andere landen die ons ophemelen vooral omdat we van ver komen. Dus als er mensen willen ons vernederen omdat we ni zo'n moeilijk poule hadden op het wk. Vind ik dat vrij denigrerend. Ik vind het al pijnlijk om spelers zoals sneijder en robben die tussen amateurs zitten in oranje...

27 juni 2015 om 22:23

Depay?

27 juni 2015 om 22:25

Nog niet echt op hoog niveau bewezen, op het WK was hij geweldig maar dat zijn maar een paar wedstrijden en in de Eredivisie.. Tja vergeleken met de Bundesliga is dat natuurlijk niet veel.

27 juni 2015 om 22:25

Presteert goed, maar in de top van da eredivisie is ander niveau dan top van de bundesliga.

27 juni 2015 om 22:26

Precies zoals ik het al zeg, De Bruyne is iemand die al op een hoog niveau presteert, daar ik Wolfsburg hoger inschat dan Psv. Depay heeft ook het talent, maar moet het nu in de top ook laten zien.

27 juni 2015 om 22:32

Dat kunnen we volgend jaar rond deze tijd pas zeggen.

27 juni 2015 om 22:51

Doe maar over 2 jaar... gun de beste man ook de tijd om te wennen in de top

28 juni 2015 om 03:09

Wolfsburg is wel 'top' in Duitsland, maar de echte top in Duitsland is om eerlijk te zijn maar één club. Wolfsburg is zeker geen Europese top. Daar heeft Debruyne ook nog niet gepresteerd.

Een absolute topspeler waar België echt wat trotser op mag zijn. Sowieso mag de professionaliteit bij de Rode Duivels wel wat omhoog. Gezien de kwaliteiten daar zouden ze komend EK echt hoge ogen moeten gooien.

Jammer beetje laat om nog te naturaliseren

Meteen naturaliseren, paspoort, ov, alles geven hehe.

27 juni 2015 om 22:25

Ov, hahaha

27 juni 2015 om 23:03

OV, man, ik ga stuk.

27 juni 2015 om 23:24

Moet hij wel zijn naam veranderen in De Bruine.

27 juni 2015 om 23:50

Hahahahahahahah OV geniaal man

28 juni 2015 om 08:52

Ahahahahhaha
Ov
Ook gelijk een uitkering?

28 juni 2015 om 09:33

Geef hem dan ook meteen studiefinanciering

Belgen zijn over het algemeen introverte mensen. Het zijn vaak erg bescheiden mensen. Ook wat stiller dan zeg maar Nederlanders die toch meer recht voor zijn raap zijn. Belgen zijn dan ingetogen en zo. Het zijn teruggetrokken mensen.

27 juni 2015 om 22:30

Ja maar dat vind ik dus echt gelul.

Belgen zeggen dat ze introvert en/of bescheiden zijn, wij zeggen dat ze verlegen zijn of niks te melden hebben. Het is maar net hoe je er naar kijkt. En loop maar eens door een verkeerde buurt in Brussel, daar zijn ze lang niet zo introvert of bescheiden.

Over het algemeen vinden Belgen dat Nederlanders recht voor hun raap zijn, maar in Nederland zie je al gigantische verschillen tussen Hollanders en Gelderlanders..

28 juni 2015 om 08:53

Csv

Precies, in Nederland zie je onderling ook al gigantische verschillen. Zoals je zelf al aangeeft, iemand uit Barneveld is meestal bescheidener dan iemand uit Amsterdam.

28 juni 2015 om 09:10

Mag ik je er op wijzen dat Brussel niet in Belgie ligt maar ergens in midden Afrika.
Het gebeurd mij weken dat ik er geen blanke mens tegen kom.

Geweldige voetballer, had Nederland momenteel maar zo'n toptalent rondlopen. Veel van onze jongens zetten helaas de stap te vroeg en redden het dan niet. Terwijl de Bruyne ook al ging het een stuk moeilijker bij Chelsea toch makkelijk weet te presteren nu!

Ik had sowieso wel heel Vlamingen in Nl gehad. Dan had Nederland toch wel een lekker team hoor haha. Ook als Belgie nog bij Nl hoorde tsjonge dat was leuk geweest hadden we een stuk betere verdediging ook en Robben en hazard

27 juni 2015 om 22:59

Dat zou pot verdorie goed team zijn! Zouden wij het aankomende WK meteen winnen. Maarja als als he

27 juni 2015 om 23:05

En Courtois niet te vergeten.

28 juni 2015 om 00:22

Moet Hazard wel gaan banken voor Memphis in 2018

Inderdaad. Als iemamd wat ambitie toont of zijn mening geeft dan zegt men in België dat hij zijn mond moet houden of arrogant is.

Tja, ach. Beter een Nl'er zijn met slecht Nederlands elftal dan een Belg zijn met super elftal. Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom Chelsea hem heeft laten gaan en van Ginkel langer heeft gehouden.

27 juni 2015 om 22:40

Van ginkel is een compleet ander soort speler waar chelsea op dat moment niet veel van had.

27 juni 2015 om 22:44

Wolfsburg wilde 25 mil (een winst van 17 mil) betalen voor De Bruyne en niemand was bereid om zulke bedragen voor van Ginkel te betalen. Daar nemen ze dus de gok mee terwijl de met Kevin gecasht hebben.

27 juni 2015 om 22:53

Vind het alsnog een erg grote inschattingsfout van Chelsea's beleid. Maar ze zijn kampioen geworden dus pakte goed uit.

27 juni 2015 om 22:47

Redelijk aanvallend. De Jong er bij voor de balans, ipv Fellaini. Daarnaast zou ik altijd Strootman, Witsel en Nainggolan eerder opstellen dan Fellaini.

En in de spits Benteke vervangen door Huntelaar, Van Persie en of Lukaku. Dan heb je een wereld topteam

27 juni 2015 om 23:08

Waar kan ik de enquete invullen?

28 juni 2015 om 08:53

Sowieso bij. Als ze bij de volgende coalitie nou weer wat gaan treuzelen is er misschien een kans.

28 juni 2015 om 08:32

En een vreselijke competitie.

Hij zou de perfecte vervanger van sneijder geweest kunnen zijn. De nieuwe nummer tien die nu al bijna op het niveau van sneijder zit als je naar zijn prestaties dit seizoen kijkt.

Wat een pol zeg. Tuurlijk wil je kevin in het nederlands elftal zien.

Das dan jammer voor oranje due hebben narsingh toch haha

Misschien is hij ook wel beter in Nederlands dan de meeste VZ redacteuren. Prototype Belg? Het is stereotype! Redelijk amateuristisch.

Stel je voor dat Nederland en België 1 land waren. Robben rechts en Hazard links. Dan poepen alle tegenstanders in hun broek. Ik zeg doen

28 juni 2015 om 05:29

Daar zullen best wat Vlamingen niet onwelwillend tegenover staan... Alleen die Walloniers moeten daar niks van hebben! En die heb je toch ook nodig voor Hazard

28 juni 2015 om 10:37

@migi84
Dat zou een heerlijke selectie worden, alhoewel er dan helaas wel meer 'belgen' geselecteerd zouden worden.

Courtois
Van Der Wiel
Kompany
Vertonghen
Willems
De Bruyne
Sneijder
Witsel
Robben
Van Persie
Hazard
28 juni 2015 om 18:49

Gaat er nog verdedigd worden? Of moet Kompany alles in zijn eentje doen?

28 juni 2015 om 19:43

Kompany moet alles in zijn eentje doen! Haha, nee je kan Vertonghen als taak geven wat minder mee naar voren te gaan.

En Witsel kan als CVM spelen, dacht ik.

Hij is hier altijd welkom! Fantastische voetballer met een gezonde boerenkop erop.

@albertino wat je nu zegt slaat nergens op tegen spanne was Nederland veel sterker tegen Australië ging het gelijk op en tegen Chili waren Ze ook gwn beter tegen Costa Rica gingen ze de bus parkeren maar zelf ws Nederland wel beter en tegen Mexico had Nederland geluk dat geef ik toe maar dat ze overal de mindere waren slaat nergens op

Ik neem aan dat alleen de belgen nee stemmen. Voor alle nederlanders die nee stemmen, val neer aub.

Weet een van de nederlanders hier nog wat gebeurde op het laatste EK ... Dacht het niet
Dat was wel met toernooiervaring in de ploeg dus rustig aan

Dat soort teksten horen we graag in Nederland Kevin. Overigens mag ik vrijwel alle Vlamingen die in het Belgische team spelen erg graag. Vertonghen is een goede kerel, Alderweireld prima gozer, Debruyne aardige vent. In Nederland zien we Vlamingen toch een beetje als halve Nederlanders; en dat is ook wel te begrijpen want de verschillen tussen de gebieden zijn de laatste jaren enorm opgeklopt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren