Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord kan 15 miljoen vragen voor tweede Xavi’

Laatste update:

Jordy Clasie kon vorig jaar zomer Feyenoord verruilen voor FC Porto, maar zag daar van af. De club was Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat, Stefan de Vrij en Graziano Pellè al kwijtgeraakt en zelf voelde Clasie er ook niet veel voor om Feyenoord nog de rug toe te keren. De kans is aanwezig dat de middenvelder deze zomer wél weggaat en dat kan zijn club een financiële klapper opleveren.

/

Eerder werd al duidelijk dat Feyenoord een bedrag voor Clasie wil zien dat in de buurt komt van het clubrecord: de achttien miljoen euro die Liverpool vele jaren geleden aftikte voor Dirk Kuyt. Oud-trainer Rob Jacobs denkt dat Feyenoord best een som zal ontvangen die niet ver van die achttien miljoen euro ligt. Hij zegt in FC Rijnmond dat hij een transferbedrag van vijftien miljoen euro best als reëel ziet. “En als er zo’n bod komt, moet je hem wegdoen. Dat is een hele duidelijke zaak.”

Jacobs is erg enthousiast over de 23-jarige Clasie, die inmiddels 129 wedstrijden voor Feyenoord speelde in de Eredivisie. De oud-coach van de Rotterdammers noemt de aanvoerder een geweldige middenvelder, die alleen scorend vermogen ontbeert. “Hij is een verbindingsspeler tussen de laatste linie en de aanval en heeft niet die wendbaarheid en snelheid om verrassend voor de goal te komen. Maar Clasie kan de tweede Xavi Hernández worden.”

“Xavi heeft natuurlijk wel een iets andere achtergrond en is een fantastische speler, daar wordt je even stil van. Maar Clasie kan wel in de buurt komen”, gelooft Jacobs. De andere gast in het tv-programma, RTV Rijnmond-presentator Jan Dirk Stouten, denkt dat Jacobs het iets te idyllisch ziet. “Die grote clubs komen niet. Manchester United, Barcelona, Real Madrid, Arsenal... die melden zich niet voor Clasie. Die clubs zullen iets níet zien wat Rob in dit geval wel ziet. Misschien heeft Clasie een tussenstap nodig, dat kan ook”, aldus Stouten.

Denk jij dat Jordy Clasie over een paar jaar tot de beste middenvelders in Europa wordt gerekend?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het echt een belediging voor Xavi dat Clasie met hem wordt vergeleken. Er zit echt een wereld van verschil in kwaliteit tussen deze twee spelers.

26 juni 2015 om 20:48

Jordi Clasie i Creus Hernandez

Qua speelstijl zit er wel een overeenkomst, behalve dat Xavi altijd rust uitstraalt en Clasie driftig oogt.

26 juni 2015 om 21:57

er is nog een verschil; Xavi is een zeer goede voetballer en clasie is een middelmatige speler die al blij mag zijn dat hij bij Feyenoord voetbalt. Hij maakt veel goed met zijn inzet maar qua pure techniek mag hij de veters nog niet strikken van xavi. In mijn ogen wordt hij echt gehyped net zoals wijnaldum, blind, rekik, cillessen, boetius en afellay. Allen zwaar overschatte spelers die in de media veels te veel geprezen worden.

26 juni 2015 om 22:04

Dat snapt iedereen. Punt is dat ze op dezelfde lijn zitten qua speelstijl, met Xavi beter idd.

26 juni 2015 om 23:35

Ik vind ze helemaal niet op elkaar lijken eigenlijk.. beide zijn middenvelder en beide scoren niet vaak nee.. maar dan is Clasie een kleine pitbull die voetbalt op wilskracht en dat is Xavi juist niet. Die is rust en controle.

26 juni 2015 om 23:43

Clasie heeft toch ook hele goede verticale passing?

En Xavi begon bij Barcelona zelfs als verdediger, dan heb ik het over heel lang geleden maar het geeft wel aan dat hij controlerender ingesteld is dan je denkt.

26 juni 2015 om 20:49

Iets met 'waan' en 'van de dag' idd

26 juni 2015 om 20:53

Lijkt meer op Veratti. Ook zo agressief, en kan daarnaast ook uitstekend verdedigen voor zijn lengte en ook voetballend is Clasie goed. Veratti natuurlijk wat beter.

26 juni 2015 om 21:50

Zachtjes uitgedrukt. Je mag er best enorm veel beter van maken.

26 juni 2015 om 23:52

Valt mee. Het verschil wordt in Nederland chronisch overschat.

27 juni 2015 om 11:23

Je gaat toch niet zeggen dat Clasie in de buurt komt van Xavi en Veratti? Ik snap best dat je een Feyenoord aanhanger bent, maar dat is echt appelen met peren vergelijken

26 juni 2015 om 20:54

Snap je iets niet aan de woorden 'kan...worden'?

26 juni 2015 om 20:57

Tja tegenwoordig is elke verdedigende middenvelder die kleiner is dan 1,80 meter is en een aardige pass heeft ''de tweede Xavi''. Maar inderdaad, Xavi behoort naar mijn mening bij de beste middenvelders aller tijden, Clasie is een leuke middenvelder in de Eredivisie waarover heel veel mensen (waaronder ik) ernstige twijfels hebben of hij in een grote competitie mee kan.

ON: Bij deze wil ik een oproep doen aan de naasten van Rob Jacobs, na het lezen van zijn citaten is het tijd voor de heer Jacobs om opgenomen te worden. Overigens ook gevaarlijk en verbazingwekkend dat TV Rijnmond mensen toelaat om dit soort lariekoek uit te kramen. Als Clasie in de buurt van Xavi kan komen kan Kishna in de buurt van Robben komen.

Overigens is 15 miljoen een prachtig bedrag en eerlijk gezegd gun ik het Feyenoord ook wel. Met Vejinovic hebben ze zijn opvolger al in huis en doet voetballend weinig voor Clasie onder.

26 juni 2015 om 21:17

Vergelijken mag best hoor. Je kunt een punt maken dat het eenzelfde type speler is. Qua niveau natuurlijk andere orde maar mensen weten wel gelijk wat voor soort speler het is.

26 juni 2015 om 21:36

de vergelijking gaat zeker op want ze zijn hetzelfde type voetballer.
Natuurlijk is Xavi nu nog beter maar hij is ook ouder en alle (onterechte) kritiek die sommige mensen op Clasie hebben geldt voor Xavi ook. Zo scoort Xavi ook bijna nooit maar bij hem wordt nooit genoemd en bij Clasie wel. Maar we weten ook wel dat die kritiek meestal van haters af komt en meestal zijn die voor ajax, PSV of Twente.

26 juni 2015 om 22:18

Dit is echt absurd Xavi in 1 zin met Clasie. Dat zou ik al niet durven te zeggen van Klaassen terwijl die veel meer rust aan de bal heeft en qua speelstijl wellicht in de verte nog iets van Xavi zijn stijl weg heeft maar vergelijken met Xavi is onmogelijk. Clasie is veel beter te vergelijken met een type als Gerrard, goede pass venijnig als het moet met soms ook een schop als het moet. Maar ook dat is in de verte vergeleken want in zijn schaduw mag hij nog niet staan en of het zo ver komt is nog maar de vraag.

Clasie staat overigens wel stil in zijn ontwikkeling en moet een stap nemen naar een sterkere competitie neem De Vrij als voorbeeld, die heeft echt stappen gemaakt die ik niet voor mogelijk hield en is nu onze beste verdediger in NL elftal. Spelers als Clasie, Klaassen, Wijnaldum, Van Rhijn, Veltman, moeten allemaal binnen 1 a 2 jaar een stap naar een sterkere competitie maken om zichzelf nog beter te ontwikkelen. Allemaal talenten die ver kunnen komen maar wel onder juiste begeleiding en naar een betere competitie. Maar ook weer niet te snel, neem Bazoer, Al Ghazi, Boetius, Vilhena, die moeten eerst een stabiel seizoen draaien en dan kan de een over 2 jaar en de ander wellicht pas over 4 jaar die stap maken.

26 juni 2015 om 22:59

Precies, het probleem voor Feyenoord is dat de grote buitenlandse clubs toch een iets ander beeld bij Clasie hebben dan Rob Jacobs.
Het feit dat die niet eens in geruchten voorkomt bij de grote clubs zegt al genoeg.
Ik zag van de week nog een recente vakantiefoto voorbij komen op internet, man, man dat is toch geen topsporter? die kan een helftje mee in het tempo wat in Engeland word gespeeld.
Los van zen fysiek heeft die ook nog niks gepresteerd wat bij grote clubs een lichtje zal moeten gaan branden.
Als het echt moest gaf die net als heel Feyenoord meestal niet thuis, juist dan had die op moeten staan.
In de eredivisie de ballen vanuit de middencirkel met leuke passjes een beetje verdelen dat kan Xavi op zen 45e nog wel.
Als ze geluk hebben komt er een club als Sunderland of Newcastle voor max 8 tot 10 miljoen.
Maar dat moet dan een paniekaankoop zijn, ik zie zomaar gebeuren dat er niet eens serieuze interesse voor hem komt.

26 juni 2015 om 23:54

Clasie stond er werkelijk elke grote wedstrijd afgelopen seizoen. Tegen Argentinië Brazilië Ajax 2x PSV 2x as Roma 2x en Sevilla 1x

27 juni 2015 om 03:01

@feye88

Om de een of andere reden wordt dat cliche altijd gebruikt, maar juist Clasie laat het (bijna) altijd zien in de grote wedstrijden van Feyenoord, ook al laat de rest het afweten. Geen idee waarom mensen dat kulargument zo graag gebruiken.

27 juni 2015 om 07:10

Als je op uiterlijk gaat oordelen: Crouch speelt toch ook in de PL?

Het komt uit de mond van Rob Jacobs, dit kunnen we dus niet serieus nemen...

Wat een blaaskaak is dat zeg, heeft thuis zeker ook niks te vertellen dat hij nu helemaal los moet gaan bij FC Rijnmond.

26 juni 2015 om 20:52

Vind jij

26 juni 2015 om 21:12

^de account van rob jacobs

Geweldige instelling en inzicht. Maar het blijft een klein manneke. Daarna zijn er natuurlijk meer van. Maar in de Eredivisie is het toch net wat makkelijker om als klein ventje het op te nemen tegen veel jong talent. Maar qua voetbal inzicht en drive is clasie een van de betere!

Eindelijk, een realitisch bedrag. Clasie is ook 15 mil waard, niet meer, niet minder.
Goede speler met leuke talenten. subtop is zijn niveau

De meeste clubs willen gewoon niet zo'n kleine speler op zijn positie. Lijkt me dan ook lastig voor Feyenoord om hier een echt hoog bedrag uit te slepen.

Tja, als Strootman ook zo'n recordbedrag oplevert, waarom Clasie niet? Gelukkig hebben we met Vejinovic gelijk een sterke vervanger en kunnen ze gaan herinvesteren in backs en een spits (:

26 juni 2015 om 21:10

Strootman is veel beter dan Clasie. Doe niet zo belachelijk jongen.

26 juni 2015 om 21:36

Zeker niet in passen en positie kiezen. Strootman heeft betere leiderschap maar is echt niet zo veel keer beter dan Clasie

26 juni 2015 om 22:19

Helaas voor ons is Veijnovic ook beter dan Clasie dus ze gaan er niet op achteruit bij een transfer van Clasie

28 juni 2015 om 11:45

Haha ja, Strootman is nu beter dan Clasie inderdaad omdat hij na zijn transfer nog zoveel beter is geworden bij Roma en het Nederlands elftal, maar Clasie doet niet onder voor de Strootman die vertrok bij Psv..

28 juni 2015 om 12:18

jullie sporen niet!! Strootman was ook bij psv veel beter dan Clasie, maar omdat hij bij psv speelde werd hij ondergewaardeerd. dit doen men bij alle psv-spelers. Mertens, Farfan, van Bommel, Manolev etc. speelde ze bij psv dan waren het prutsers, maar na hun transfer konden de meeste op meer sympathie en eerlijke beoordeling van hun talent rekenen.

26 juni 2015 om 21:19

Strootman is kwalitatief beter dan Clasie, dus logisch dat hij een mooi bedrag oplevert. Jammer van die blessure. Laten we maar hopen dat hij sterk terug zal komen van zijn blessure.

2e Xavi hahaha. Wat is Depay dan de 2e ronaldodinhomessi

26 juni 2015 om 21:03

Beetje type Ronaldo wel, dus wie weet. Volgens mij ook voor een vergeljkbaar bedrag naar United gegaan destijds?

26 juni 2015 om 23:12

Je kan niet ontkennen dat ze vergelijkbare speelstijlen hebben. Ronlado is het volmaakte eindproduct, Depay moet nog groeien. Ben heel benieuwd.

15 miljoen euro is wel erg veel geld voor Clasie. Ik zie het niet gebeuren dat een club dat bedrag voor hem gaat betalen. Feyenoord mag blij zijn als ze voor Clasie zo'n 10 miljoen euro kunnen krijgen.

Hahahaha wat een grap Clasie zal de komende jaren echt niet tot de beste middenvelders van Europa worden .. Verder dan de Europese subtop zie ik hem niet komen. Kovacic , Pogba , Verratti , Gotze , Halilovic , Odegaard. Deze spelers zullen sowieso beter zijn dan Clasie.

26 juni 2015 om 21:03

Halilovic en Odegaard kan je weglaten. Verder zijn er nog wel 80 middenvelders te noemen met meer potentie dan Clasie

Ik ben Clasie de laatste jaren wat meer gaan waarderen, en hij was één van de weinige spelers die niet deelde in de malaise bij Feyenoord. Zeer goede speler, één van de betere in de Eredivisie. Southampton zou een geweldige bestemming zijn, daarna misschien een club als Liverpool.

2e Xavi.. Leuk bedacht weer hoor jongens. Ik ben groot fan van Clasie en ik denk dat hij zeker opb hoger niveau mee kan maar om hem 2e Xavi te noemen vind ik wat ver gaan. Vind je het gek dat mensen hem overschat vinden.

26 juni 2015 om 21:00

@feyefeye ik deel je mening een tweede Xavi dat is een stapje te hoog.
Ik heb al eerder aangehaald Roma is,
mooie club / om daar te bewijzen wat Clasie echt kan.

26 juni 2015 om 21:30

Inderdaad. Roma zou een prachtige club voor Clasie zijn. Ik denk ook dat Clasie met zijn felheid in het Italiaanse voetbal zal passen.

26 juni 2015 om 21:44

Roma heeft topmiddenvelders als Naingolan Pjanic en de Rossi (en Strootman). Clasie zal daar zeker weinig minuten maken. Lazio heeft minder sterke middenvelders en ik zie hem daar wel kans maken op een basisplaats.

26 juni 2015 om 21:39

2e Xavi is omdat hij hetzelfde type speler is niet omdat hij net zo goed is.
En 15 tot 18 miljoen is gewoon een heel realistisch bedrag voor hem.

26 juni 2015 om 22:13

Zeer realistisch, daarom is er al zoveel interesse voor Jordy Clasie ....

Hetzelfde type speler is hij trouwens ook niet, de rust die Xavi uitstraalt tegenover de driftigheid van Clasie is een wereld van verschil.

26 juni 2015 om 22:20

....daarom is er al zo veel interesse voor Clasie.... is dat cynisch bedoeld? er is nog geen club concreet

26 juni 2015 om 22:39

er zijn a 3 clubs geïnteresseerd en het is nog heel vroeg dus het zullen er eerder meer dan minder worden.

27 juni 2015 om 00:01

3 geïnteresseerd, waarvan 0 concreet. Komt nog eens bij dat de laatste geruchten van AS Roma en Southampton dateren van ruim 3 weken geleden. Alleen de naam van Lazio is nog actueel, hoewel hij volgens de bronnen slechts samen op een lijstje met Xhaka en Mauri staat.

Feit is dat er niemand concreet is geworden, dus er is nog geen enkele reden om te veronderstellen dat Feyenoord zijn gedroomde 18 miljoen gaat vangen. Mochten er clubs daadwerkelijk concreet worden zullen veel clubs afzien van Clasie, aangezien je voor 18 miljoen betere voetballers kan kopen dan Jordy Clasie.

We praten hier over iemand die geschikt is voor de Europese middenmoot of subtop. Als je dan weet dat Vidal naar Barcelona is gegaan voor een soortgelijk bedrag weet je eigenlijk al genoeg. Ik zie de transfer er eerlijk gezegd niet zo snel van komen. Als je 12 a 13 miljoen vangt voor Clasie zit je denk ik goed. Het is nou eenmaal geen Strootman ten tijde van zijn overgang naar AS Roma.

27 juni 2015 om 03:03

Het is pas eind juli man, de markt is nog lang niet op gang. Dat de interesse nog niet concreet is, is echt een argument van niks.

Tjonge, mensen worden ouder, maar kennelijk betekent dat niet dat je minder onzin uit gaat kramen! Waarom zou je een respectabele voetballer als Xavi ook zo van een voetstuk willen brengen door zoiets te zeggen. Wellicht kan Clasie als laatbloeier ooit voor een mooie topclub in Europa spelen: Arsenal en Liverpool zijn clubs waar hij terecht kan komen. Maar vooralsnog is dat echt veel te vroeg. Porto en Lazio zijn beide mooie clubs om voor nu het niveau hogerop te vinden. Als Clasie dat niveau weet te ontgroeien zien we wel eens weer. En tot die tijd kan Jacobs zijn waanideeen beter voor zichzelf houden...

De man die roept ''wie is Grim?''ze halve leven voor Ajax gespeeld) gaat nu Clasie met Xavi vergelijken? Waar zijn de loeisirenes wanneer je ze nodig hebt

26 juni 2015 om 21:06

Dat zei hij niet over de speler Grim, hij hield niet voor niets een betoog over het feit dat keepers niet geschikt zijn als trainer. Het ging over de trainer Grim, waarvan het inderdaad belachelijk is dat hij Jong Oranje gaat doen.

26 juni 2015 om 21:16

Waarom zouden keepers geen trainer mogen zijn?

26 juni 2015 om 22:02

Is niet mijn mening hoor, maar Jacobs vindt dat keepers alleen met ballen tegenhouden bezig geweest zijn en niet met andere aspecten van het spel.

26 juni 2015 om 21:40

je bedoelt die zijn halve leven in het 2e van ajax heeft gespeeld.
en als trainer is hij nog slechter.

clasie kan de tweede xavi worden? lmfaooooooooooo

Jacobs kan beter niet meer drinken overdag, en nee ook niet met dit dorstige weer

Hou toch op met die stomme vergelijkingen man. Heeft niemand wat aan.

Ik heb nog nooit zo'n domme titel gezien als deze 'tweede xavi' niemand kan je met xavi vergelijken

26 juni 2015 om 21:41

ik heb nog veel dommere titels gezien en hij is wel hetzelfde type speler dus zo gek is de vergelijking niet. Niemand zegt dat hij ook net zo goed is.

Clasie is een hele aardige voetballer maar het is wel een belediging voor Xavi en iets te veel eer voor Clasie om hiermee vergeleken te worden. Verder vind ik 15 miljoen een prima bedrag

Met alle respect voor Clasie, degelijke middenvelder hoor, maar om dit soort kreten kun je het beste gewoon maar even flink grinniken en dan snel weer overgaan tot de orde van de dag.

Clasie is gewoon niet goed feyenoord oke prima speler maar clasie is een ballenpakker geen passgiver clasie vs giroud bijvoorbeeld nou ogen dicht voorbij clasie

27 juni 2015 om 03:08

Clasie vs. Giroud? Wat bedoel je?

Kap eens met dit soort domme uitspraken, de 2de Xavi......waar halen ze de onzin vandaan, wat een belediging aan het adres van Xavi!!!

2e xavi hahahahahahahahaha. Prima spelertje voor de eredivisie en de suptob voor Europa. 2e xavi alsjeblieft het is dat xavi nog niet dood is anders zou hij zich omdraaien in zijn graf.

15 miljoen vragen voor Clasie is al lachwekkend, wat alleen maar erger wordt als je Clasie ook maar enigszins gaat vergelijken met een held als Xavi. Ik weet niet welke spelers deze man nog meer moet beoordelen, maar het is duidelijk dat hij er de ballen verstand van heeft. 8 a 10 mikjoen en handjes dichtknijpen.

26 juni 2015 om 21:44

15 miljoen is een heel normaal bedrag voor een international als Clasie en de vraagprijs is 18 miljoen. Ik denk dat we ook zeker wel minimaal 15 miljoen voor hem krijgen.

26 juni 2015 om 22:26

tja je kan alles vragen maar meestal is het zo vraag 10 dan krijg je er ca 5. Denk dat als er een club 10 mio gaat bieden dat Van Geel zelf de Strik er omheen doet. en als hij dat niet doet zal Clasie vragen om akkoord te gaan bij een subtopper en dan zullen ze hem vast wel laten vertrekken..

Denk dat clubs als Sunderland of QPR die 10 Mio wel kunnen neerleggen maar je kunt je afvragen of hij dan wil vertrekken, absolute top is ook niet reeel voor hem maar wellicht dat Ronald K. het wil proberen met hem maar denk dat hij niet geschikt is voor het fysieke spel in de Pml. Ik zie hem eerder in de Franse of Italiaanse competitie rondlopen alleen die gaan die 10 Mio niet betalen. Clubs als Nantes, Lyon of Verona, Fiorentina dat zijn prima clubs waar hij wel bij past.

26 juni 2015 om 22:37

Er is al interesse van Lazio Roma en AS Roma en die zie ik wel minimaal 12 tot q5 miljoen betalen en Southampton ook als vervanger van Schneiderlin.

Grappig dat in het artikel staat dat die grote clubs Man u etc niet komen.
Ik vind hem dan ook echt een perfecte Serie A speler. Ik pleit daarom ook dat hij voor eeen itaiaalnse club kiest en ik bedoel geen subtop italie.
De vergelijking met xavi kan ik best snappen men gaat er vaak meteen zwaar aan tillen want iedereen weet dat er geen andere Xavi is toch?
Was natuurlijk wel clickbait.
Het is iig een speler met veel inzicht, vind ik.

Als ze 15 miljoen gaan vangen doen ze het erg goed, zelf denk ik eerder dat het rond de 12 miljoen zal worden. Clasie is ook niet toe aan een topclub, dan vind ik FC Porto nog helemaal zo gek nog niet voor hem.

26 juni 2015 om 21:46

Topploegen betalen ook veel meer dan 15 miljoen. In Engeland betalen degradatiekandidaten tegenwoordig al dit soort bedragen.

26 juni 2015 om 21:56

Ja, er wordt zeker meer uitgegeven tegenwoordig, zeker in Engeland, maar die gaan echt niet zomaar strooien met geld, ze zijn ook niet achterlijk.

26 juni 2015 om 22:08

klopt maar 15 miljoen is een heel normaal bedrag voor een subtopper in Engeland.

Hahahahaga lachwekkend.. tweede xavi nee zeker niet in clasie maar wel in andere talenten misschien.

Nu Finnbogasson nog en Nuytinck.

26 juni 2015 om 21:57

Dat zouden twee prima versterkingen zijn, alleen begrijp ik de noodzaak voor nog een spits niet zo met Kuyt, Kazim, Manu, Achabar en ook nog te Vreede die op die plek kunnen spelen.

26 juni 2015 om 22:21

Mitchell te Vrede komt zichtbaar te kort voor Feyenoord, daar is denk ik weinig discussie over mogelijk. Martin van Geel moet natuurlijk wel zeggen dat het wat is, om nog een leuk prijsje aan hem over te houden, maar in feiten geloofd niemand in zijn kunnen nog.

Manu is geen echte spits. Manu is een vleugelaanvaller.

Kazim komt mijn inziens tekort, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Wel is een feit dat hij flirt met Arabische clubs, waardoor het onzeker is of hij blijft.

Kuyt is natuurlijk een spits maar al wel 34. Op die leeftijd ben je wat blessuregevoeliger over het algemeen plus de vraag is of Kuyt als spits of als rechtervleugel zal fungeren.

Achabar blijft dan over, waar je natuurlijk (even er vanuitgaande dat de rest weerlegd is) niet voldoende aan hebt. Je hebt dus sowieso een tweede spits nodig. Ik ben overigens mild voor Achabar omdat ik hem nog het voordeel van de twijfel geef.

2e Xavi hahaha lol. Clasie mag niet eens de lus in de veters van Xavi maken laat staan strikken.. Maar ben wel van mening dat hij hier uitgeleerd is, het is tijd voor een ander uitdaging.

Tweede Xavi gaat wel heel erg ver

Gaat lekker in Nederland. Depay= nieuwe Ronaldo Clasie= nieuwe xavi..

Gaat nederland ook weer een keer normaal doen? Beide spelers komen niet eens in de buurt.

Depay heeft vooral ern hele grote mond. Doet uitspraken die ie nooit kan waarmaken, en clasie is een aardige middenvelder, maar niet eens de beste van Nederland.

27 juni 2015 om 08:21

Ach het hypen in Nederland valt wel mee als je het vergelijkt met Engeland. Daar wordt voor middelmaat tientallen miljoenen neergelegd. Dat nationale elftal stelt niet voor niets al jaren niets voor.

alsjeblieft zeg.... tweede xavi.... noem hem dan nog tweede mascherano, want het is echt geen pure technicus die alles met verstand doet. Het is eerder een bijtertje wat ontzettend nuttig is binnen je elftal.

Volgens mij is Jackobs al tijden gestopt met Europees voetbal te volgen van de topclubs. Want anders kun je niet met droge ogen beweren dat Jordy Clasie een tweede Xavi is. Wat overigens niet wil zeggen dat het geen goede speler is, integendeel. Maar als we het over de clubs hebben die in het artikel genoemd worden praat je over een heel ander niveau.

Schijnbaar denken sommige Feyenoorders plotseling omdat Daley Blind een transfer naar Manchester United maakt voor bijna 18 miljoen ze dit ook bij Jordy Clasie kunnen verwachten. Feit is dat Manchester het seizoen voor de komst van Blind was teruggevallen en niet eens Europees voetbal speelde. Vervolgens kwam Van Gaal, die al goed met Blind had samengewerkt, kreeg een gigantisch bedrag te besteden en speelde Daley Blind een goed WK wat zijn markwaarde kunstmatig verhoogde. Gevolg was een overgang die er normaal niet in zou zitten voor Daley Blind.

De vraagprijs van Feyenoord heeft nog geen serieuze interesse opgewekt, misschien als Feyenoord de onderhandelingen op 15 miljoen start ze een betere kans hebben. Maar ook dat moeten we nog maar zien.

27 juni 2015 om 03:14

Ik word er ook een beetje moe van dat bij elk topic over Clasie Blind er altijd bijgehaald moet worden. Blind speelde bij de kampioen van Nederland en had wat opvallende momenten op het WK. Daarnaast is het nu eenmaal zo dat Ajax altijd meer krijgt voor zijn spelers, dus voor Clasie gaan we simpelweg geen 18 miljoen krijgen. Ik denk dat we heel blij mogen zijn met 12 miljoen.

Niemand die iets zegt over het feit dat Clasie 'de tweede Xavi' genoemd wordt? Belachelijke vergelijking.

Ff serieus de tweede Xavi, hij mag de schoenveters nog niet strikken van Xavi. Hij is net zo groot maar daar is alles mee gezegd

Ik moet zeggen dat ik enorm veel vertrouwen in Martin van Geel heb betreft het verkopen van spelers. Het is wel een man die het maximale eruit probeert te halen, een man met durf. Dit resulteert helaas wel eens in gespreksonderwerpen als: 'waarom heeft hij dat niet geaccepteerd destijds' - zoals bij Vilhena, die voor 2,5 miljoen weg kon afgelopen winter en naar alle waarschijnlijkheid volgende zomer transfervrij vertrekt nu. Maar ook andersom, Vejinovic voor 3,5 miljoen contracteren is een prima aankoop, voor een speler waar Vitesse mijn inziens meer voor had kunnen krijgen, top onderhandelt dus.

Maar goed, Martin van Geel is ook geen tovenaar, 15 miljoen is helaas onrealistisch veel voor Clasie.
Ik ben enorm gecharmeerd van Jordy Clasie, maar hij komt natuurlijk in bepaalde dingen te kort voor de echte wereldtop, zoals zijn scorend vermogen. Jordy is een echte werker en bereikt enorm veel door passie en inzet, maar een geweldenaar is het natuurlijk niet, ook technisch niet bijvoorbeeld. Wel heeft hij een geweldige voorzet, tactisch inzicht, leiderschap en een enorme wilskracht. Dat maakt Jordy Clasie voor Feyenoord een geweldenaar. Een geweldenaar met nog 3 jaar contract meen ik, en dus kan er ook zeker een leuk bedrag voor gevangen worden, want laat duidelijk zijn: Jordy hoeft niet per sé weg. Ik acht een realistisch maximum bedrag 11 tot 12 miljoen euro.

Clasie de nieuwe Xavi die is mooi, Clasie mag zijn shirt nog niet eens aanraken.
Hij is wel uitgeleerd in de ED, en zou prima bij een subtop in Duitsland of Italie passen, maar hoger is ie nog niet klaar voor.

Ik wil wel serieus reageren maar.........telkens als ik aan de kop van dit artikel denk lig ik in een deuk van het lachen, sorry, het lukt me niet,,,,,,,,

Een 2e Xavi......!!! Welke idioot van VZ bedacht deze kop, dat zal zeker een Feyenoord fans zijn met een rood/witte bril. Deze Clasie mag de veters van Xavi nog niet eens strikken, laat staan een vergelijk maken. Wat belachelijk, in de Mickey Mouse competitie heeft hij 10 goals gescoord in 5 jaren eredivisie! Wout Weghorst, komt als reserve van Emmen bij Heracles, heeft in één seizoen eredivisie er al 8 ingelegd!

26 juni 2015 om 22:45

Overdrijven is ook een kunst. Natuurlijk heb je gelijk en komt hij bij lange na niet in de buurt van Xavi, maar qua passing doet bijna niemand dat misschien Pirlo. Ik snap sowieso vz vergelijking niet, want Clasie is een ballenpakker en Xavi de spelmaker.

26 juni 2015 om 23:13

Wie overdrijft hier dan? Clasie is een gehypte speler, net als die Gudelje. Tien in één dozijn maar op een voetstuk geplaats door lieden die zeggen dat ze er verstand van hebben. En over zijn rol als verdedigende middenvelder, in de grote competities wordt deze Clasie finaal onder de voet gelopen, dat kan hij fysiek gewoon niet aan, daar is hij niet sterk genoeg voor. Verder wordt internationaal ook veel meer scorend vermogen v/e middenvelder gevraagd. Zijn scorendvermogen is gewoon dramatisch. En dat in een competitie waar ze helemaal niet kunnen verdedigen, dat heeft een zeer matige spits als Weghorst na zijn eerste seizoen in de eredivisie al bewezen. Die Weghorst gaat er volgend seizoen minimaal een stuk of 15 maken, let maar op!

Tweede Xavi? Laat me niet huilen

Is clasie nou minder waard dan Blind? Kom op man, dit slaat nergens op hoor.

Veel zure ajacieden die alleen maar negatief reageren en Clasie maar 5mil waard vinden. Maar Blind was zeker die 20mil waard? Dat had puur te maken met een wk en het feit dat van Gaal een Nederlander is. Hij had anders nooit bij united gespeeld en zat nu bij ajax of onder de subtop. Clasie is 2 klasse beter dan ieder ajax speler en 18mil is normaal als je nu ziet wat clubs vragen voor spelers.

Hij is een veel betere speler dan blind. Speelstijl als xavi maar nog lang geen xavi. 15 miljoen veels te laag ,1 jaartje pieken in pl en is meteen 30 waard.Dit is helaas de realiteit. Spelers zoals clasie mogen niet onder de 20 verkocht worden.

2e Xavi Hahahahahaha!!

26 juni 2015 om 23:25

Ik moest ook even lachen. Ik las zo de titel tweede Xavi even later lees ik dat de topclubs FC Barcelona Man Utd etc niet achter hem aan zitten. Toen schoot ik toch wel even in de lach.

Clasie is geen 18 miljoen euro waard, hoogstens 10. Hij heeft een goeie pass maar hij meld zich veelte weinig in het strafschopgebied en fysiek is hij ook niet super. Het is wel een leider met een goeie pass en opbouw.

27 juni 2015 om 00:30

Ze vergaten nog ongeveer twee nullen achte de 2 te zetten;

27 juni 2015 om 08:23

Twee00de?

Als je geen prijzen pakt ,, heeft ie t nog niet bewezen

27 juni 2015 om 01:19

Prijzen zijn een teamprestatie en zegt weinig over individuele kwaliteiten. Zijn genoeg grote spelers (geweest) die toch amper prijzen gewonnen hebben. Maar als Ajacied zou je toch ook moeten weten dat het bij talenten om individuele ontwikkeling gaat, daar is heel jullie jeugdopleiding op afgesteld.

Normaal zou ik zeggen clasie nog een jaar bij feyenoord blijven en na een goed EK voor de hoofdprijs verkopen maar ik ben bang dat wel het EK niet halen met huidige staf Nederlandselftal dus Clasie nu maar verkopen voor 10 miljoen.

27 juni 2015 om 01:32

Ook al halen we het EK, Jordy wordt toch als hoertje gebruikt door Hiddink. Die krijgt echt geen kans om zijn kwaliteiten te laten zien.

Het is te hopen voor Feyenoord dat Koeman en/of Advocaat kunnen helpen om aan zo'n bedrag te komen. Als zelfs Schalke al afhaakt, dan denk ik dat Clasie heel blij mag zijn als een Southampton of Sunderland concreet wordt.

27 juni 2015 om 01:31

Als je de meest hardnekkige geruchten moet geloven gaan Lazio Roma en Southampton straks strijden om zijn handtekening wat de prijs wel eens ten goede kan komen. Koeman gaat afscheid nemen van Schneiderlin voor een bedrag tussen de 20 en 30 miljoen pond. Dan is Clasie een goede en goedkope vervanger die natuurlijk al een streepje voorheeft bij Koeman. Lazio heeft met de Vrij al een koopje gehad en zien in Jordy nog zo'n Nederlandse buitenkansje.

27 juni 2015 om 03:09

Juist Southampton is Clasie zijn niveau, 10 mill strik erom en wegwezen.

Hoeveel assist en goals heeft Clasie gemaakt voor Feyenoord dit seizoen?
Feyenoord mag blij zijn rond de 10 milj.dan mogen ze de handen dicht knijpen.

27 juni 2015 om 03:21

Onzin, echt waar. Hoeveel goals en assists heeft Guardado? Of als we verder kijken, De Jong? Busquets? Coquelin? Schneiderlin? Matic? Veratti? Medel? Het is echt onzin om een controleur daarop af te rekenen.

Tweede xavi? Haha zijn ze niet helema goed.

Hooguit 10 mil en haal aub bij de titel 2e xavi weg zie totaal geen overeenkomsten en dat terzijde beledeging voor xavi, koke wordt vaak met xavi inverband gebracht die komt er meer in de buurt dan onze vriend clasie leuke club speler

Ik vind Clasie persoonlijk ook minimaal 15 waard maar voor 12/13 miljoen moet Feyenoord hem echt laten gaan en dat zullen ze ook zeker doen. We hebben geld nodig om op andere posities te versterken en helemaal onvervangbaar is Jordy niet. Heb toch het idee dat het middenveld een beetje vastzit met EL Ahmadi en Jordy. Afgelopen seizoen was het met vlagen het sterkste middenveld van de eredivisie (samen met Vitesse) maar het lijkt er gewoon op dat er in deze samenstelling geen verdere groei mogelijk is. De sterke punten blijven wel sterk maar juist ook de zwakke punten blijven steeds tergkeren. Of we de schuld daarvan nu bij Immers, EL Ahmadi of Clasie moeten leggen weet ik niet maar volgens mij is het tijd voor een nieuwe samenstelling.

Nou kan iedereen wel op Jacobs zeiken maar het zijn de Engelsen die met de naam 'dutch-Xavi' zijn begonnen. Of dit nu wel of niet terecht is, zolang de Engelsen zo praten over Jordy kan Feyenoord er veel geld aan gaan verdienen.

Wie heeft de titel verzonnen lachwekkend maar nooit zal iemand dat bedrag neerleggen voor clasie, 6mil maximaal

Ik denk dat Clasie voor Spurs een hele goede investering zou zijn. Hij kan goed druk zetten en loopt niet door zijn enthousiasme telkens uit positie (*kuch* Mason *kuch*). Bovendien past hij snel naar voren. Alleen zijn lengte is twijfelachtig.

Vejinovc is evengoed zo niet beter dan clasie dus die hoort dan ook 15 miljoen te kosten. Wrm dan maar 3,5 miljoen?? Vitesse is zo dom bezig. En heb ik het niet eens over propper die 3 klassen bete is dan clasie en dus zeker 25 waard is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren