Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax krijgt er meteen van langs: ‘Nieuw seizoen, zelfde amateurisme’

Laatste update:

Ajax startte vrijdag de voorbereiding op het seizoen 2015/16. De selectie van Frank de Boer, met Nemanja Gudelj, Mitchell Dijks en John Heitinga als nieuwe gezichten, trapte af met een bosloop. De spelers draafden door het Amsterdamse bos en werkten zich zo voor het eerst weer in het zweet. Inspanningsfysioloog Raymond Verheijen zag het van afstand hoofdschuddend aan.

/

“Vandaag is Ajax de voorbereiding begonnen met een bosloop. Een nieuw seizoen, maar hetzelfde amateurisme van fitnesscoaches van buiten de voetballerij”, laat Verheijen weten via Twitter. Vorig seizoen uitte Verheijen al meermaals kritiek op Ajax en trainer De Boer. Die coach 'overtrainde' zijn spelers volgens Verheijen voor de eerste seizoenshelft, waarna diverse Ajacieden klaagden over vermoeidheid.

Dit resulteerde volgens de inspanningsfysioloog in de nederlaag tegen PEC Zwolle in de strijd om de Johan Cruijff Schaal en daarna in de slechtste seizoensstart sinds jaren. Tijdens de overwintering in Qatar liet de coach zijn spelers opnieuw veel trainen en weer lieten diverse Ajacieden weten dat zij vermoeid waren. “Een ezel stoot zich normaal gesproken geen twee keer aan dezelfde steen, maar Frank de Boer dus duidelijk wel. Met alle gevolgen van dien”, zei Verheijen toen kritisch. Dat Ajax nu begonnen is met een bosloop, kan hij wederom niet begrijpen.

Vind jij het logisch dat de Ajacieden vrijdag begonnen met een bosloop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, voor Verheijen weer helemaal af te branden kan ik hem hier eerlijk gezegd geen ongelijk in geven.

26 juni 2015 om 18:02

Maar kan Raymond ook aangeven waarom het zo slecht is? Dit is schreeuwen om het schreeuwen

26 juni 2015 om 18:06

Volgens mij zie ik hem het verband leggen tussen een duurloop in het bos en oververmoeide spelers.

26 juni 2015 om 18:17

Ik weet ook niet waarom maar heb er ook niet voor geleerd. Maar dan man had vorig jaar wel gelijk bleek helaas. En we gaan gewoon lekker door. Wellicht dat Overmars eens zo iemand in dienst kan nemen. Of wil fdb weer met een iitgeputte groep beginnen aan het seizoen en voorronde CL?

26 juni 2015 om 18:20

Lijkt me zelf ook wel eenvoudig in te vullen. Als je vanuit rust opeens een gigantische inspanning moet leveren is de kans op spierscheuringen veel groter. Daarom is het geleidelijk opbouwen.

Natuurlijk zijn drie weken vakantie voor topsporters relatief minder zorgwekkend dan voor de gewone amateursporter, maar hij heeft wel een punt.

26 juni 2015 om 18:28

Hij zou er beter aan doen om te vertellen waarom een bosloop zo vroeg in het seizoen slecht zou zijn, en hoe een ideale voorbereiding eruit zou moeten zien in zijn ogen.

26 juni 2015 om 18:32

Verheyen is van mening dat je conditie training moet doen door middel van voetbalpartijtjes. En daarmee geleidelijk de duur en intensiteit van de partijtjes te verhogen. En ik moet bekennen dat dat een stuk zinniger klinkt dan een bosloop.

26 juni 2015 om 18:32

Verheyen weet toch helemaal niet wat de ajacieden de laatste week voor thuisprogramma hebben meegekregen. Trieste aandachts geile vent is het.

26 juni 2015 om 18:32

hij heeft gewoon groot gelijk.
Maar de boer is zo eigenwijs, die zal nooit toegeven en ook nooit veranderen.

26 juni 2015 om 18:39

Che, het is niet zo dat een te dikke, luie en onsportieve groep "uit het niets" een flinke inspanning moet leveren. Dit is een groep jonge, gezonde, sportieve professionals die er slechts enkele weken een beetje uit zijn geweest, maar zeker nog een uitstekende conditie hebben. Daarbij zal er een warming up gedaan zijn om de spieren los te krijgen en hebben, sowieso enkelen, de afgelopen weken doorgetraind op eigen initiatief of wellicht een programma van de club meegekregen. We moeten niet gaan overdrijven, het is maar een bosloop... Het is niet dat ze dagelijks een marathon moeten lopen...

26 juni 2015 om 18:42

Weet niet of dit werkt maar hier kan men iets mee lezen over de opinies van Verheijen:

http://socceranywhere.com/raymond-verheijen-soccer...

Nee dus, het laatste deel is: /raymond-verheijen-soccer-fitness/

26 juni 2015 om 18:44

Hij heeft helemaal geen gelijk! op basis van een duurloop kun je uberhaupt niet bepalen welke koers de Boer heeft uitgezet. Meneer Verheijen is al vaker te betrappen geweest op dezelfde onzin. Praten over trainingsvormen die hij mag zien terwijl hij het overige van de trainingsvormen enkel uit giswerk bepaald. De lijn van de Boer heeft 4 jaar voor succes gezorgd en nu er 1 jaar een 2e ipv 1e plek is behaald is het een jaarlijks terug komende fout? Laat me niet lachen zeg. Ik heb zelf nog nooit een trainer gehad die niet begon met een duurloop om te bepalen hoe de algemene stand van de conditie is.

26 juni 2015 om 19:32

met alleen een duurloop bouw je langzame spiervezels op. Dat betekent dat je lang nodig hebt om te herstellen na een actie. Met zo een zware start bouw je een hoge fitheid op maar een lage frisheid dit resulteert in korte termijn conditie, maar aan het begin en het einde van het seizoen loop je leeg.

26 juni 2015 om 20:00

Zware start? Het was meer een lekkere snelle wandeling door het Amsterdamse bos. Lekker even de natuurlijk, rustig beginnen. Nog geen drie weekjes geleden speelde de spelers nog interlands tenslotte.

He wie hebben we daar weer, meneer de inspanningsfysioloog zonder werk. Oh ja, en daar gaan we weer. Meteen kritiek, want meneer komt er bij Ajax niet in.

En nu zouden de spelers ineens langzame spiervezels opbouwen, poh poh.

Lage frisheid maar hoge fitheid, en dat allemaal door een rustig boslopje. Pffff.

26 juni 2015 om 20:40

Daarvoor kan Ajax hem inhuren....
Heb altijd beetje het idee dat hij zich zelf in media probeert te verkopen...
Of hij dat ook op de juiste manier doet.....

26 juni 2015 om 18:07

Waar geef je hem gelijk in dan? Dat Ajax het slecht deed tegen Zwolle? Dat ziet iedereen wel hoor..
Verder weer een nieuw stukje aandachtstrekkerij van meneer Raymond

26 juni 2015 om 18:10

Noem het aandachttrekkerij. Ik word niet gevraagd om mijn mening hierover te geven en wanneer dat wel zo is, zie ik het niet terug op een nieuwssite.

Ik geef hem gelijk dat je door "overtrainde" spelers, spelers met vermoeidheid kan krijgen wat ten koste gaat van de prestaties tijdens de wedstrijden.

26 juni 2015 om 18:13

Ja en ik geef hem ook gelijk als hij zegt dat als je een glas op de grond laat vallen dat het hoogstwaarschijnlijk breekt..

Natuurlijk heeft overtrainen invloed. Maar 1 bosloop betekent toch niet direct dat Frank de Boer direct weer dezelfde fouten maakt en Ajax weer een hopeloos seizoen tegemoet gaat.

26 juni 2015 om 18:23

Jawel, bosloop en afgelopen. Luister naar de self-proclaimed profeet der inspanningsfysiologen. Volgens mij wil hij graag bij Ajax werken. Ik zeg neem hem aan Ajax! Dan zijn je spelers niet overtraint in de eerste seizoenshelft en zijn wij van het gezeur van Verheijen af.

26 juni 2015 om 18:34

hij w helemaal niet bij ajax werken.
Bj Feyenoord zijn we verstandiger en gaan we volgend jaar wel weer volgens zijn methode werken. Gio en JP hebben daar ook al ervaring mee, alleen Rutten wilde het vorig jaar anders en we hebben gezien hoe dat afliep.

26 juni 2015 om 20:02

Gelukkig maar, neem hem asjeblieft in dienst. Dan houdt ie eindelijk eens op over Ajax, in dienst van Feyenoord mag hij Ajax natuurlijk niks wijzer maken....

Ik ben voor.

26 juni 2015 om 20:04

Rutten traint altijd teveel waardoor zijn ploeg tegen het einde van de competitie niet meer kan presteren. Dit seizoen wel weer pijnlijk zichtbaar bij Feyenoord...

26 juni 2015 om 23:47

Nee de andere afgelopen 15 jaar waren super toch.. #rekt

27 juni 2015 om 07:16

Ik word een beetje moe van deze meneer hoe hij zich in de media profileert. Maar Bosz is schijnbaar wel een groot voorstander van zijn aanpak en onze selectie oogde zelfs in de playoffs nog fit. Dus hij zal wel verstand van zaken hebben

26 juni 2015 om 18:20

Ik vind het prima wanneer die man antwoord geeft op vragen van journalisten, mar hij stuurt ongevraagd tweets het internet op zonder dat hij zegt hoe het wel moet.

Daarnaast is het echt niet waar dat ze ongetraind aan een bosloop beginnen. Misschien dat een enkeling de kantjes ervanaf gelopen heeft tijdens de vakantie, maar de meeste van die jongens houden hun conditie dagelijks op peil.

26 juni 2015 om 19:34

lees het boek "hoe simpel wil je het hebben?" maar....

26 juni 2015 om 18:56

Hij heeft er meer verstand van dan 99,9% van de bezoekers van deze site maar hij moet eens stoppen met roepen van een afstandje. Laat hem ergens gaan werken, en zich niet met anderen bemoeien, zodat hij kan bewijzen wat hij predikt.

26 juni 2015 om 19:35

alle Wk's en Ek's meegemaakt (echt met een functie) sinds 2002

26 juni 2015 om 20:03

Heb je het nou over 2002? Toen het Nederlands elftal doodmoe aan elke kwalificatie wedstrijd begon en zich met al die sterren niet wist te kwalificeren?

26 juni 2015 om 20:53

@speedyafc

Je gaat er vanuit dat hij alle Wk's en Ek's bij het NL elftal meemaakte, het tegendeel is waar. Hij maakt ze juist mee bij andere nationale elftallen

27 juni 2015 om 00:48

@wmrc01

Waar heb je het over? Hij was de conditie trainer bij het nederlands elftal in de periode 2000-2002 toen het helemaal mis ging. Toen moesten de spelers die beroemde shuttle runs met hartmeters doen, sprinten zodra het biepje ging.

Die gasten begonnen doodop aan elke wedstrijd. Daar heeft de Boer later nog over geklaagd en een van de redenen genoemd waarom ze, ondanks alle sterren destijds, zich niet geplaatst hadden voor het WK.

Dat Hiddink hem daarna overal mee naar toe nam, ja dat is bekend.

27 juni 2015 om 11:50

Ik denk dat je hier ook gelijk het hete hangijzer tussen De Boer en Verheijen te pakken hebt. Die man is nog zo gefrustreerd dat De Boer destijds zijn trainingsprogramma in twijfel trok, dat hij nu elke gelegenheid aanpakt om Ajax en De Boer te bekritiseren. Wel opvallend dat hij al een aantal seizoenen geen echte topclubs adviseert en alleen via de media van zich laat horen... trieste vent die Verheijen....

26 juni 2015 om 19:02

Misschien niet in het feit dat een bosloop de juiste manier is om conditie te verbeteren of het moment waarop het gedaan wordt.

Waar je hem wel in ongelijk kan geven is zijn de aangehaalde statistieken ter onderbouwing. Statistieken goed te interpreteren en daar conclusies aan te verbinden, daar slaagt Verheijen niet in.

De slechtste seizoensstart van Ajax ? op basis van welk meetmoment ? welke speelronde ?

Even voor alle duidelijkheid de eerste 6 wedstrijden van Ajax vorig jaar :
1 Ajax - Vitesse (4-1)
2 AZ - Ajax (1-3)
3 Ajax - PSV (1-3)
4 FC Groningen - Ajax (2-0)
5 Ajax - Heracles (2-1)
6 Feyenoord - Ajax (0-1)

We praten hier over wedstrijden (uitgezonderd Heracles thuis) tegen de uiteindelijke kampioen, nummers 3, 4 en 5 en de bekerwinnaar. Zelfs als je deze competitiestart als bedroevend omschrijft in puntenaantal, dan nog moet je toch inzien dat dit sportief gewoon een loodzwaar schema is waarbij puntverlies logisch is ? Zeker als je bedenkt dat met Daley Blind op het laatste moment een belangrijke schakel wegviel.

Dat soort fijne nuances zijn helaas niet aan Verheijen besteed, die kiest er liever voor om statistieken selectief te gebruiken om boos te worden over een bosloop. Als je zo vreselijk gelijk hebt, waarom dan statistieken misbruiken om je gelijk te willen aantonen ?

26 juni 2015 om 19:14

@adzevedo
Haha, leuk dat je dat even hebt nagekeken. Dit kun je inderdaad niet bepaald een slechte start noemen. Het kan natuurlijk beter maar dit lijken mij nou geen gegevens die bewijzen dat er sprake is geweest van een verkeerde trainingsopbouw.

26 juni 2015 om 19:37

Elke wedstrijd maakten ze een erg vermoeide indruk en al helemaal in de tweede helft.

26 juni 2015 om 19:56

Hallo Meneer Verheijen, je bent een ongelofelijke droeftoeter

26 juni 2015 om 20:59

@adzevedo

De tegenstanders die je opnoemt zijn op basis van het seizoen eind 2014-2015. Je moet ze juist vergelijken op basis van eind 2013-2014, dan zie je dat jouw plaatje anders uitvalt. Vitesse eindigde 6e, AZ 8e, PSV 4e, Groningen 7e en Heracles 14e.

Als je deze tegenstanders dan treft in de eerste paar weken van het nieuwe seizoen dan hoef je in principe geen schrik te hebben als Ajax zijnde, toch?

26 juni 2015 om 22:35

@wmrc01

Ik oordeel op basis van de eindstand van 2014/15 omdat dit het beste beeld geeft hoe sterk de tegenstanders (met terugwerkende kracht uiteraard) waren afgelopen seizoen. Dat lijkt me toch logisch, dat is het seizoen waarin Ajax deze tegenstanders trof.

Als je met terugwerkende kracht kan oordelen moet je dat ook zeker doen en niet blijven hangen op basis van het minder relevante seizoen ervoor. Doe je dat overigens wel blijft nog steeds vaststaan dat het schema zwaar was. De eerste 9 competitie wedstrijden tref je behoudens de nummer 5 van vorig seizoen de complete top 8 van 2014-2015.

Dat is ook niet erg, dat compenseert zich elders in het schema wel. Mijn punt is alleen dat je de slechte competentiestart (die in mijn optiek niet heeft plaats gevonden) nergens aantoonbaar iets met vermoeidheid te maken heeft, wat Verheijen claimt.

Dat je als Ajax nergens voor hoeft te schrikken ben ik me je eens. Maar een reeel verwachtingspatroon bij het programma kan zeker geen kwaad. Zeker niet omdat er telkens hele hordes mensen zijn die beweren dat Ajacieden niet realistische zijn. Realistisch is dat AZ, FC Groningen en Feyenoord uitwedstrijden zijn waar je verhoogt risico hebt op puntverlies. En dat je van een club thuis zou kunnen verliezen het wel PSV is. Natuurlijk is het niet acceptabel om al die duels punten te laten liggen, maar het is ook niet reëel te verwachten dat Ajax al die duels winnend afsluit.

26 juni 2015 om 20:14

De bosloop aan het begin van het seizoen in het Amsterdamse bos is een traditie. Dit gebeurde al in de jaren 70.

26 juni 2015 om 21:52

daarom hoeft het nog niet goed te zijn.
Sinds de jaren 70 zijn er veel betere trainingsmethoden en weten de specialisten veel meer dan toen. Dus je opmerking dat het goed is omdat ze het in de jaren 70 ook al deden slaat helemaal nergens op.
Eigenlijk is dat ook precies het punt van Verheijen dat ajax niks leert en dezelfde fouten blijft maken en traint als in de prehistorie.

26 juni 2015 om 23:54

Dus je opmerking dat het goed is omdat ze het in de jaren 70 ook al deden

Kan jij mij vertellen waar ik dat schrijf ?

27 juni 2015 om 10:48

dan is je opmerking al helemaal nietszeggend en overbodig.

27 juni 2015 om 14:08

Dito

27 juni 2015 om 09:04

Raymond het is een klassieke bosloop van de meest succesvolle van Nederland! Als jij echt zo goed bent Raymond dan had je geen tijd om gefrustreerde berichten he0t internet op te gooien, dan was je nu druk bezig met de voorbereiding van een topclub dus aub ssssssssttt

Kan me best voorstellen dat dit voor een eerste training niet ideaal zou kunnen zijn maar geef dan als expert gefundeerde kritiek ipv afgeven zonder onderbouwing.

26 juni 2015 om 18:02

Inderdaad, ook zou ik even wachten met kritiek leveren nadat de voorbereiding even onderweg is want aan 1 traditionele bosloop is het natuurlijk onmogelijk af te lezen hoe zwaar de voorbereiding word.

26 juni 2015 om 18:04

Precies. Ik geloof best dat Verheijen wel weet waar hij over praat, maar waarom komt hij dan niet met suggesties hoe het wél zou moeten. Of zegt hij dat bewust niet, zodat hij wellicht ingehuurd gaat worden door een club?

Hij komt wel altijd zo zuur over, die Raymond.

26 juni 2015 om 18:12

Hij zal het ongetwijfeld willen vertellen maar dan zal er inderdaad eerst een dienstverband moeten zijn. Het is wel zijn broodwinning natuurlijk.

26 juni 2015 om 18:35

hij onderbouwt het gewoon maar het probleem is dat jullie niet tegen kritiek kunnen.

26 juni 2015 om 19:35

Ik ben geen Ajacied en trek me deze kritiek geenszins aan. Ik kan zijn onderbouwing gewoon echt niet vinden in dit artikel.

26 juni 2015 om 19:38

Wat is de onderbouwing dan...?

Hij is de expert en zal vast n punt hebben, maar hij geeft geen reden voor zn stelling. Ik denk dat er kritiek is omdat juist die onderbouwing ontbreekt.

26 juni 2015 om 20:06

Zoals Adzevedo boven al aantoonde, Ajax had afgelopen jaar helemaal geen slechte competitie start. Winnen van Feyenoord, Vitesse, AZ en Heracles. Verliezen van PSV en Groningen uit (altijd lastig voor Ajax). Dat is gewoon een prima start.

Ach gut Raymond,
Mij maak je niet wijs dat ajax in augustus punten gaat verspelen door een bosloop in juni.

26 juni 2015 om 18:08

In de voorbereiding leg je een goede basis voor het seizoen, wanneer deze basis fout wordt opgebouwd is er weinig aan te herstellen in verband met het drukke speelschema en neemt de kans op blessures toe. Een goed opgebouwde voorbereiding is dus wel degelijk belangrijk.

26 juni 2015 om 23:28

Verheijen roept veel te vroeg.. De bosloop aan het begin van t seizoen zegt toch niet dat ze nu elke dag 3 uur moeten bikkelen..
Van 1 bosloop wordt je niet oververmoeid.. Slaat nergens op

27 juni 2015 om 11:55

Maar waarop baseer je dan dat de opbouw bij Ajax voor het komende seizoen niet goed is? Volgens mijnheer Verheijen is alleen zijn methode de juiste en is al het andere fout. Hij is zo overtuigd van zichzelf dat het bijna eng is. En dat terwijl hij nou niet direct fantastische resultaten kan overleggen...

26 juni 2015 om 18:09

Dus eigenlijk maakt het niet uit wat je nu doet?

26 juni 2015 om 18:28

Het maakt uit wat je de eerste week doet, maar een dag zegt niks zolang je niet weet hoe de training van vandaag in verhouding staat met trainingen op andere dagen. En misschien is het juist wel goed om de eerste paar weken hard te trainen, zolang je maar op tijd terugschakelt zodat je niet te moe begint.

De Boer kennende, zou Verheijen best wel eens gelijk kunnen krijgen, want De Boer is stronteigenwijs en hij heeft vorig seizoen laten zien dat hij zich continu aan dezelfde steen stoot, maar de kritiek is nu gewoon te vroeg.

26 juni 2015 om 18:57

Onderbuikgevoel versus wetenschap. Ik hecht meer waarde aan de tweede.

26 juni 2015 om 19:26

Ik ook, ik snap niet waar je vandaan haalt dat ik daar anders over denk. Maar Verheijen is maar een iemand, en vertegenwoordigt niet meteen de hele wetenschap (voor zover je hem al een wetenschapper kan noemen).

26 juni 2015 om 20:08

Ja Jansen, en daarom werkt Ajax ook met wetenschappers samen. Mensen die in tegenstelling tot Verheijen, wel gepromoveerd zijn. en die wetenschappers werken samen met de speciale fitness coaches. En die maken prima schema's om het hele seizoen top te presteren.

26 juni 2015 om 23:28

Euh.. Verheijen is ook gepromoveerd aan de faculteit der bewegingswetenschappen. Waarschijnlijk was hij zelfs nog de promotor van wat bij Ajax rondloopt.

26 juni 2015 om 23:30

Bwahaha, zoek even naar periodisering in de voetbal. Verheijen is niet bepaald een nobody...

27 juni 2015 om 00:37

@jansen Joenite

Nee hoor, hij is niet gepromoveerd. Zijn promotie onderzoek ging over de ideale loop en zichtlijnen lijnen van de scheidsrechter en de grensrechter en dat onderzoek heeft hij nooit afgemaakt.

Zoek even op Bompa en periodizing en je weet waar het vandaan komt.

Oh en voor ik het vergeet, raad eens wie er samen met Verheijen in 2009 conditietrainer was bij Feyenoord? Juist, Bjorn Rekelhof.

26 juni 2015 om 19:38

Juist in april gaan punten worden verspeeld op deze manier..

26 juni 2015 om 20:11

Hahahaha, wat een lulkoek. Afgelopen jaren heeft Ajax elk jaar in de tweede competitie helft juist de titel gepakt.

26 juni 2015 om 20:24

Het is maar net hoe je het bekijkt.
Je kan er een sterkere conditie van krijgen maar het kan ook voor vermoeidheid zorgen
Dat die verheijen gaat roepen dat de boer in de fout gaat vind ik veel te ver gaan.

27 juni 2015 om 11:58

Precies....

Snap Verheijen wel. Als je je traint tot je erbij neervalt na de vakantie dan is het logisch dat je vermoeid bent en niet de volle 100 procent scherp bent. Hoop dat de Boer niet weer die fout gaat maken en zn spelers af en toe rust gunt.

27 juni 2015 om 12:00

En waar baseer je deze opmerking op? Ajax had afgelopen seizoen een prima start... daarna werd het minder, met een opleving na de kerst. En het einde was dramatisch...

27 juni 2015 om 19:38

Ik baseer dit op het feit dat als je je rot traint voor het nieuwe seizoen dat je niet helemaal 100 procent zal zijn en dat een rustdagje niet zal helpen. Je zal het geleidelijk moeten opbouwen om niet vermoeid te ogen. En de kans op blessures zullen hoger zijn omdat je het niet gewend bent na een maand weer vol aan de bak te moeten.

Beetje ver gezocht allemaal,,,wat is er nu erg aan een bosloop voor een prof-voetballer ? Rondjes om een veld lopen is lang niet zo leuk als in een bos...alsof de spelers vermoeid raken van een bosloop...althans zo komt het over...alsof een profclub als Ajax geen inspanningsfysiologen of andere specialisten raadpleegd...

26 juni 2015 om 18:05

Agree. Daarnaast weet hij hoogstwaarschijnlijk ook niet welke oefeningen en afstanden de spelers hebben gelopen.

26 juni 2015 om 18:43

Stemmingmakerij gebasseerd op lucht...alsof ie idd het exacte trainingsschema van FDB én technische staf kent...

26 juni 2015 om 19:39

Ik ben qua medische kennis totaal niet onderbouwd maar kan wel wat dingen bedenken die misschien aan deze uitspraak ten grondslag liggen.

Bij een eerste training zijn de spieren nog niet goed op kracht, waardoor de kans op blessures groter is. (Als ik bijv moe, hongerig en ongetrained ben, liggen blessures altijd op de loer). De kans op blessures is op grillig, oneffen terrein hoogstwaarschijnlijk groter dan op een vlak veld. Dat gecombineerd met de ongetrainede spier zou dus misschien zijn onderbouwing kunnen zijn maarja..dat is gissen zolang hij het niet zelf onderbouwt.

26 juni 2015 om 20:16

Wat bedoel je met ongetraind? Drie weken geleden speelde ze nog interland voetbal. Na drie weekjes rust na 49 weken lang training, is de terugval zeer beperkt. Zeker tegenwoordig, nu voetballers ook tijdens hun vakantie licht trainen en op hun voeding letten.

Nu ben ik niet zo'n Verheijen man... Maar ik vind hem hier een punt hebben. Conditioneel zag het er afgelopen seizoen bar slecht uit......

Feyenoord werktook altijd volgens de Verheijen methode, maar die haken fysiek altijd af aan het einde van de competitie. Daarnaast loopt Clasie gewoon met een buikje rond. Ik geloof best dat Verheijen er verstand van heeft, maar er zijn meer wegen naar Rome. Bij Ajax hebben ze overal een specialist voor dus ik maak me weinig druk hierom.

26 juni 2015 om 18:12

Dat is niet juist onder koeman deden we dat wel en dat ging prima, onder rutten niet en dat zag je afgelopen seizoen en nu onder van gastel gaan we het weer wel doen.

Legt de beste man ook nog enig fundament onder deze bewering of heeft Voetbalzone dat niet vermeld? Zolang hij niet met een aannemelijke reden komt, komt het op mij als geschreeuw in de ruimte over!

26 juni 2015 om 20:19

Nee hij legt er geen fundament onder want hij was niet bij de training. Hij heeft geen idee welke oefeningen en met welke intensiteit deze zijn uitgevoerd. Hij geeft zijn mening naar aanleiding van een ANP krantenberichtje.

26 juni 2015 om 19:02

Yep. En dan krijgen ze een keer tegenstand en ze zijn geen kampioen meer.

Dat doen ze volgens mij al jaren. Hij er vast wel verstand van hebben, maar denk dat er bij Ajax ook geen nietsnutten rond lopen. Schat ik zelf wat hoger dan deze beste meneer.

26 juni 2015 om 21:54

Gryga: dat denk jij maar de werkelijkheid is anders.

Het is alleen maar makkelijk scoren met deze vent, iedereen kan wat hij kan. Op 100 dingen zeiken en als er dan 10 waar blijken te zijn, je gelijk halen!

Heeft deze beste man gezien wat ze gedaan hebben? Heeft hij de reps geteld? het aantal kilometer bijgehouden?

Nee! Gewoon een charlatan!

Ik ben altijd zo benieuwd welke successen hij nou op zijn naam heeft staan waardoor hij ook recht van spreken zou hebben? Heeft iemand enig idee bij welke clubs hij allemaal heeft gewerkt en wat de resultaten daarvan waren?

26 juni 2015 om 19:05

Barcelona, Zenith, Chelsea en Man City, al dan niet als persoonlijke coach. Daarnaast 3 Ek's en een WK met verschillende landen.

26 juni 2015 om 19:44

Zuid-Korea was uitermate fit op het WK 2002 door zijn werk, Rusland op WK 2006 was fit vanwege hem. Craig Bellamy heeft 43 wedstrijden in een seizoen volgehouden dankzij hem!!

26 juni 2015 om 20:27

Pardon? Hij was de fitness coach van het Nederlands elftal in 200-2002. je weet wel, toen er zo hard getraind moest worden dat het Nederlands elftal doodmoe aan elke wedstrijd begon en zich niet wist te kwalificeren.

Vervolgens stapt ie over naar Korea en is hij ineens de motor van hun fitheid? Wat een onzin. Korea was in februari al gestopt met de competitie zodat de spelers zich alleen maar op het WK hoefde te richten om zo op en top fit te verschijnen voor een paar wedstrijdjes. Vervolgens nog een paar scheidsrechters die glas zuivere goals van de tegenstander af gingen keuren (o.a. twee keer tegen Italie) en de mythe van Hiddink en Verheijen was geboren.

Las laatst een stuk over de trainingsintensiteit van Vitesse,Bosz doet het op de manier van, jawel, Verheijen. Laat Vitesse nou net het fitst zijn geweest afgelopen seizoen, ook in de play-offs waren ze nog super fit. Ergens zou die Verheijen toch geen koekenbakker zijn, alleen komt hij zo arrogant over.

26 juni 2015 om 20:29

Oh ja? En hoe komt het dan dat Vitesse zo matig het seizoen begonnen is? Waarom hadden ze na een paar maandjes al een enorme achterstand op Ajax terwijl Verheijen beweert dat ajax notabene erg slecht gestart was door hun trainings mnethode?

26 juni 2015 om 20:57

Haha, precies. Zou zijn methode ook niet de reden kunnen zijn dat Feyenoord niet de groepsfase wist te bereiken toen ze nog volgens zijn methode werkten. Hij liep Rutten wel af te zeiken maar het was wel de trainer die voor het eerst sinds jaren weer eens de groepsfase van een Europees toernooi met Feyenoord haalde. Heel leuk hoor zo'n rustige opbouw maar in het begin van het seizoen moet je er ook gewoon staan want daar wordt voor een groot deel bepaald of je al dan niet verder komt in Europa, en daar verdienen de clubs ook gewoon veel centjes mee. Wanneer De Boer er niet in slaagt om de groepsfase van de Champions League te bereiken kan hij moeilijk met het verhaal aankomen dat hij nog rustig met de trainingsopbouw bezig is.

en je wilt mij wijs maken dat die man met zijn eeuwig komentaar die nog steeds geen baan heeft in nederland de hele boswandeling heeft meegelopen. als ik zijn naam zie word ik altijd meteen.... "ja ja daar gaan we weer met "meneer iwab" ( ik weet alles beter) .. Als hij nu eens een serieuze baan neemt kunnen mensen hemookeens een keer serieus nemen. Het is toch altijd wel weer media vervuiling vind ik , als ikdit tenminste mag benoemen met deze woorden.

26 juni 2015 om 19:06

Hij is op 3 Ek's en een WK actief geweest. Is dat serieus genoeg?

26 juni 2015 om 21:30

nee.. das niet serieus genoeg en met wie hij is geweest zegt al genoeg toen er niets, nix , nada gepresteerd is dus nee... niet serieus te nemen met het afkraken van bijna iedere voetbalclub zoals feyenoord, man city, man united, ajax.. e nnu kijkt hij zielig werkeloos naar de voetbal wereld waar hij uitgekakt is.. das mijn volledige mening...

Waar was meneer Verheijen toen Ajax onder Frank de Boer 4x kampioen was geworden? Lijkt me niet dat Frank toen niet is begonnen met een bosloop !

26 juni 2015 om 18:31

Nu weten we het wel. Ik zou dit onthouden en hopelijk staan we volgend jaar met deze groep met de schaal. We hebben nog geen een wedstrijd gespeeld.

Als verheijen een keer uitlegt waarom het slecht is ipv altijd met hetzelfde argument 'oververmoeidheid' komt zou ook wel fijn zijn.

26 juni 2015 om 19:07

Iets met trainingsopbouw en zo.

26 juni 2015 om 19:45

Ik verwijs je graag naar zijn boek : "hoe simpel wil je het hebben?"

26 juni 2015 om 20:31

En ik verwijs je graag naar Periodization-5th Edition Theory and Methodology of Training
By Tudor Bompa, G. Gregory Haff. De methode die de fitness coaches van Ajax aanhangen.

Ik weet niet hoor Verheijen. Maar de spelers hebben in hun vakantie echt niet stil gezeten die hebben 'huiswerk' mee gekregen. Dus zo'n bosloop is helemaal niet erg om mee te beginnen .

Een bosloop is gewoon leuker dan rondjes om het veld toch? alsof ze 50km gesprint hebben, alleen lopen, die gasten zijn allemaal redelijk fit, niemand scheurt wat af door ee beetje joggen door het park en rekken en strekken, bij meneer Verheijen is alles perfect natuurlijk, en dat Vitesse de Verheijen method gebruikt zegt niks, Ajax beschikt over veel jongen spelers die Competitie, Champions League, Europa league, Knvb beker en interlands moesten spelen, tuurlijk als prof moet je t aankunnen maar voor veel jonge spelers is dat gewoon nog te zwaar blijkbaar, verder wijt ik het meer aan de beleving bij Ajax afgelopen seizoen dat was gewoon ***

Volgens mij beginnen ze in Duitsland met 3 weken duurlopen en die staan er conditioneel nooit echt slecht op. Raymond wil slechts 1 ding: Goedkoop scoren.

Ongelooflijk!! Dat deze man nog een podium krijgt. Ga je schamen, voetbalzone...

Verheijen moet gwn zijn mond houden vervelend mannetje altijd kritiek op ajax geven.

Tja volgens mij kan Frank de Boer het nooit goed doen als het aan hem ligt.
Solliciteerd hij nou op deze manier op een baan bij Ajax of komt hij toevallig uit Rotterdam en uit hij middels deze roep om aandacht even zijn haat tegen alles wat uit Amsterdam komt?

Ik zag enkele beelden van de bosloop. Hard werken, maar liefst vijf keer een heuveltje van niks op en af. Ze moeten wel heel er moe zijn geweest.

Scheldwoorden waren volop te horen nadat ze klaar waren met de loop. Aanstellers, zelfs met mijn rokersconditie loop ik dat heuveltje 10 keer op en af...

Deze meneer past in het rijtje met Arno Vermeulen en Willem van Hanegem, als ze een kans zien om te zeiken op Ajax, zullen ze dat zeker niet nalaten. Droeftoeters eerste klas.

26 juni 2015 om 18:56

Ja want je mag natuurlijk geen kritiek op Ajax hebben. Jullie hebben liever kritiekloze meelopers zoals Jack van Gelder en Jan Joost van Gangelen om van Jaap de Groot al helemaal niet te spreken.

26 juni 2015 om 20:01

Je mag absoluut objectieve kritiek leveren, maar bovenstaande heren hebben een soort obsessie tegen Ajax. Allemaal jaloezie.

26 juni 2015 om 20:37

Je mag kritiek hebben als je die fundeerd. Niet als je roept van afstand op basis van een krantenbericht. Heb je kritiek op de training, dan zal je die eerst van dichtbij moeten volgen. Ajax hangt namelijk wel degelijk de theorie van periodisering aan. Alleen gebuiken ze het werk van Tudor Bompa als basis en werken ze samen met de UvA en Gavin Benjafield, een Bomba adapt. Is overigens hetzelfde boek wat aan de basis van Verheijens inzichten ligt.

Jonge jonge
Die moet zichzelf weer eens in de media terug zien of zo.
Als Ajax zich de hele voorbereiding kapot traint dan heeft hij misschien gelijk
maar je mag toch verwachten dat een groep professionele voetballer best een keer een stuk kunnen lopen.
Er bestaat ook zoiets als teambuilding.
Die bosloop deden ze volgens mij in de tijd van Van Gaal ook.
Maar toen was het minder slecht dan nu?
onzin natuurlijk.

De slechtste seizoensstart sinds jaren ? vorig jaar ? ik geloof dat Verheijen de geschiedenisboeken nogmaals moet openslaan.

Dat de start niet optimaal was had ook te maken met het feit dat we in de eerste 6 competitierondes al uit tegen AZ, Feyenoord en FC Groningen moesten spelen en thuis tegen Vitesse en Psv. Dan praten we over de teams die 1,3, 4 en 5 zijn geworden en natuurlijk de bekerwinnaar. Overigens wonnen we 3 van de 5 duels, zo vreselijk slecht was het.

Kwestie van onjuiste informatie verspreiden om je standpunten te verspreiden, erg triest.

De tijd zal het uitwijzen, meneer hoofdschuddende Raymond.

Ik lach me rot om die kerel. Als over drie maanden iemand bij Ajax z'n hamstring afscheurt dan kan Verheijen weer hard roepen dat hij het allemaal voorspeld heeft.

Na Qatar had hij wel gelijk, ook als het open deuren waren. Nu is het gewoon onzin wat hij weer schreeuwt. Een bosloop is niet per definitie een uitputtingsslag, misschien juist veel relaxter dan een normale training. Deze man doet alsof hij er persoonlijk bij stond en de spelers vijftig rondjes om de roeibaan zag rennen.

Het zijn sporters, voetballers. Wat denkt meneer dat ze dan gaan doen, bridgen?

Ik snap niet zo heel goed waarom iedereen zo fel is tegen Verheijen. Hij zegt niks vreemds. Algemeen bekend dat sportblessures bij amateurs vaak veroorzaakt worden omdat we ineens onszelf veel te hoog belasten. Dat is bij topsporters niet anders. Er zijn ontzettend veel topsporters die last van blessures hebben door verkeerd of te zwaar te trainen. Het is alleen op afstand wat lastig oordelen of deze bosloop te zwaar is voor het begin. Alleen op het eerste oog lijkt het niet handig nee.

26 juni 2015 om 20:39

Hij zegt wel iets vreems, hij geeft een waardeoordeel over de trainingen van Ajax terwijl hij er niet bij was. Ajax laat zich begeleiden door internationale fitness expert, die notabene de theorie van periodisering aanhangen. Dezelfde theorie die Verheijen aanhangt.

27 juni 2015 om 00:16

Ik snap wel dat ze zo fel zijn. Het is kritiek op hun aller Ajax. En ongeacht of de kritiek terecht is of niet, bij kritiek op Ajax gaat men steigeren.

27 juni 2015 om 00:54

Nee hoor, wij denken allang te weten hoe het zit. Frank de Boer heeft een deel van de schuld van het Wk2002 kwalificatie debacle bij Verheijen gelegt. En sindsdien hoor ik niet sanders dan kritiek op de Boer.

Bij Ajax werken moderne fitness coaches die allemaal volgens de inzichten van Bompa werken. Sterker nog, Bjorn Rekelhof werkte samen met Verheijen bij Feyenoord in 2009. Heeft dus een jaar met hem samen gewerkt. De vakgroep van de UvA waar Verheijen gestudeerd heeft, werkt ook met Ajax samen. Ze doen onderzoek naar de spelers in de speciale trainings hal van Adidas.

Je kan geen oordeel geven over een enkele trainingsdag en al helemaal niet als je er niet bij was. Verheijen kan werkelijk niet weten wat voor oefeningen en met welke intensiteit ze gedaan zijn. Dan kan je dus ook geen oordeel geven.

Die Verheijen moet zijn mond houden (bekje) hij kan er niks van wat is hij vroeger geweest volgens mij geen voetballer

26 juni 2015 om 21:57

daarom heeft hij ook geen commentaar over het voetballende gedeelte maar over de conditie.
Want daar heeft hij wel verstand van.
Maar ajacieden kunnen nu eenmaal totaal niet tegen kritiek.

27 juni 2015 om 01:00

Ik zal proberen om je het uit te leggen. Als je eerlijke kritiek wilt geven, moet je de situatie kennen. In dit geval moet je dus weten welke oefeningen er in het bos gedaan zijn en met welke intensiteit. Als je dat niet weet, kan je geen oordeel geven.

Ach jee daar hebben we de meest narcistische fysio kneus van nederland weer,meneer denkt echt dat hij god is...niemand in nederland weet wat hij weet en alle andere inspanningsfysiologen hebben er totaal geen kaas van gegeten.......doodvermoeiende man dat.

Neem aan dat De Boer dit training systeem al van af zijn begin als coach hanteert.
Ging 4x goed,en nu hij 1 keer geen kampioen is geworden,bestaat er twijfels aan zijn training methode belachelijk.
Gewoon doorgaan Frank,je ben de Boss

Zozo...

Meneer de stotteraar stond vanmorgen al helemaal fris en wel klaar op de Toekomst om op de allereerste training van Ajax voor de zoveelste keer in herhaling te vallen.

Tijdens alle eredivisiekampioenschappen van Ajax van de afgelopen vijf jaren (vier maal) zong hij al ditzelfde liedje.

De man is een narcist, nogal overtuigd van zijn eigen gelijk en staat niet open voor discussie.

Komt deze gefrustreerde meneer niet uit Rotterdam?

Correctie: geboren te Amsterdam, maar jaren werkzaam bij Feijenoord.

26 juni 2015 om 21:05

Dan is zijn gedrag verklaard. I rest my case.

26 juni 2015 om 21:58

niet alleen in Rotterdam maar ook in Londen, Manchester, Seoul en Moskou.
I rest my case.

27 juni 2015 om 00:17

Je bedoelt de grote bek en de drang naar aandacht? Zijn geboorteplaats verklaart idd een hoop..

Opzich kan hij gelijk hebben, opzich kan hij het ook mis hebben.
Alles draait om de intensiteit waarmee trainingen worden gedaan. Ren je op maximaal vermogen 6 weken voorbereiding in of zorg je voor een goede mix van duur-kracht-rust. Uiteraard snap ik dat een duurloop eigenlijk is achterhaalt. Conditie kun je op andere methodes sneller opbouwen. De knvb ziet het liefst dat elke oefening op het veld incl bal gebeurd.

Echter bestaat er ook zoiets als teambuilding. een ochtendje joggen in het bos is ook weer leuk

27 juni 2015 om 17:00

Precis dit. Een duurloop met een groep is sowieso nutteloos omdat iedereen andere trainingsbehoeften heeft. Voor de juiste trainingsprikkel werkt een persoonlijk afgestemde looptraining veel beter. Het lijkt me dan ook eerder een manier om met de hele groep in een ontspannen setting een beetje kennis te maken en misschien een beetje te ouwehoeren over de vakantieperiod. Stukje teambuilding en een beetje afwisseling van het trainingsveld. Daarnaast is het ook traditie

Jammer dat ik deze kop toch heb aangeklikt. Er is een handjevol mensen die ik per definitie niet serieus neem wanneer het gaat om quotes over voetbal: azijnzeiker Willem van Hanegem, de labiele pseudo-critici René en Willy van der Kerkhof, de nooit geheel belangenloze Pierre van Hooijdonk en natuurlijk de onvermijdelijke betweter met het irritatiegehalte van Rob Geus: Raymond Verheijen!

Moeten ze dan beginnen met een potje schaak? Ajax heeft gewoon veel te weinig kwaliteit, en daar moet je de trainer niet op aankijken. Werken voor je vele geld.

26 juni 2015 om 21:03

Wat heeft kwaliteit hier nu weer mee te maken? Het gaat over trainingsintensiteit volgens mij.
Zeg dan gewoon niets.

26 juni 2015 om 22:00

als je niet kan lezen moet je niet reageren.

Vuilnisman kan deze zak ook mee? Zeker 5X p.j. pleegd deze minkukel wel een open sollicitatie maar niemand wil hem hebben.

Genieen worden eerst vaak verguisd. Later opgehemeld nadat blijkt dat het genie het bij het rechte eind had.
Helaas voor Ajax (mijn club) moet ik constateren dat het een club is die erg langzaam leert.
Zie aankoopbeleid van de laatste 30 jaar.

26 juni 2015 om 20:59

Helaas moet ik als Ajax fan concluderen dat jij je zeer matig in je club verdiept. Als je nou eerst eens de moeite nam de fitness staf van ajax op het Internet te googelen voordat je gaat constateren dat Ajax achterloopt op de laatste trainings inzichten en methodes, dan mag je daarna gefundeerde kritiek leveren.

En als je afgelopen dertig jaar de aankopen van Ajax slecht noemt, dan vraag ik met af of je uberhaupt wel fan van Ajax bent? Frank Arnesen, Lerby, Litmanen, Finidi, Kanu, Chivu, Ibrahimovic, zo maar even een paar namen uit de losse pols. Daar hebben we Europa cups, de CL, landstitlels en bekers mee gewonnen.

26 juni 2015 om 21:34

Moet ik echt een lijst met Ajax miskopen maken? Google dat maar eens.
Overigens ben ik al 14 seizoenen seizoenkaarthouder bij Ajax dus ja, ik ben fan.

26 juni 2015 om 21:53

Elke club heeft miskopen, bij het aankopen van talent zit altijd risico maar om het aankoop beleid van de laatste 30 jaar slecht te noemen, nee dat klopt gewoon niet. Daarvoor heeft Ajax veel te vaak goede spelers gehaald.

Verder zal ik je het dan maar verklappen, Ajax heeft top fitness coaches in haar staf die allemaal werken volgens de nieuwste inzichten, dit in samenwerking met de UvA (dezelfde vakgroep waar Verheijen gestudeerd heeft). Verder hangt ook Ajax de theorie van periodisering aan, van het genie Bompa, samen met een paar Russen de uitvinder ervan. Dezelfde persoon van waar Verheijen zijn inzichten vandaan heeft.

26 juni 2015 om 22:03

de nieuwste inzichten?
en ik hoor net van een collega ajacied van je dat ze al sinds de jaren 70 hetzelfde doen. Dat noem ik geen nieuwste inzichten.
Onder het vorige bestuur heeft ajax een aantal vernieuwingen doorgevoerd maar volgens mij zijn jullie heilige Cruijff en zijn marionet Jonk daar fel op tegen en willen ze dat allemaal weer afschaffen, Want ze willen alleen nog maar oud voetballers en geen specialisten uit andere disciplines.

26 juni 2015 om 22:17

Hou toch eens op met provoceren. Ajax doet geen zins hetzelfde sinds de jaren zeventig. Complete onzin. Sterker nog, de performance coach Bjorn Rekelhof komt van Feyenoord.

Jonk is juist voorstander van het aanstellen van performance coaches. Sterker nog, Ajax heeft een speciale hal ontwikkeld met Adidas om de performance van de spelers te meten, Doen ze samen met de Uva. Daarmee kunnen ze training op maat ontwikkelen.

27 juni 2015 om 10:53

die hal was aangeschaft door de oude directie en onder de door jullie verguisde Olde riekerink.
En het gebruik daarvan was juist 1 van de punten waar Cruijff het totaal mee oneens was omdat het niet voetbal gerelateerd was.
Of hij daar iets mee gedaan heeft of dat het bij loze praatjes bleef weet ik niet.

Die verheijen is echt de grootste eikel die er op aarde rondloopt die iets roept over voetbal.
Omhoog gevallen drol, werkelijk.

De arme man doet werkelijk alles om in de publicitet te komen,ik vind ook deze uitspraken weer nergens op gebasseerd.
Als je hem hoort praten is hij de enige in de wereld die er verstand van heeft,geen club wil hem.
Waarom kritiek leveren,wat heeft hij bereikt in het leven.

26 juni 2015 om 22:04

meer dan jij waarschijnlijk.

Seizoen is nog niet begonnen of er word weer geklaagd. Ik wil meneer wel eens spreken over een week of 30.

Jezus, waar heeft die gozer het over?!?! Een bosloop te zwaar voor de eerste dag? Anderhalf uur in het bos met wat rek en strekoefeningen hier en daar..

En die Verheijen praat alsof ze de Utrechtse heuvelrug 3x hebben rondgelopen.

Ja want door één bosloop zijn ze tegen het begin van het seizoen nog moe van..

Een boswandeling zegt in mijn ogen niet zoveel, maar ik vind wel dat Ajax eens moet kijken hoe zij hun spelers belasten. Met name Europees komen onze spelers al jaren lucht tekort, dat blijf ik toch een kwalijke zaak vinden. Ondanks dat veel spelers toch regelmatig zeggen te vertoeven in het krachthonk is daar doorgaans ook weinig van te merken.

Veelal worden spelers die terug komen (o.a. door een te smalle selectie) van (zware) blessures naar mijn idee ook veel te snel weer gebracht. Vooralsnog ga ik geen voorspelling doen over het aankomende seizoen, want buiten het gemis van kwaliteit moet er op mentaal gebied/topsport mentaliteit en al die andere typische Nederlandse kwaaltjes nog een hoop veranderen. Al besef ik mij terdege dat je dit natuurlijk niet binnen een paar maanden oplost, maar het zou fijn zijn als daar na 100 jaar (bij wijze van spreken) eens serieus naar gekeken zou worden.

Wat een onzin. Professionele sporters hebben totaal geen moeite met een bosloopje. Tuurlijk, als er een olympische prestatie wordt verwacht is dat wat anders. Maar bij de start is het meer lekker met de groep meelopen, slag ouwehoeren, vakantiepraatjes en een beetje joggen door het bos. Teambuilding zeg maar.

Laat die ajaxieden maar lekker moe worden

Inderdaad maakt ajax een uitgebluste indruk en als het aan te zwaar trainen ligt dan is dat de oplossing, dat weet cruiff ook hij was ook geen voorstander van boslopen etc!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren