Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Alleen Courtois en Neuer zijn beter, met hem erbij zijn ze titelkandidaat'

Laatste update:
/

Arsenal is de laatste jaren met een inhaalslag bezig, maar kwam de voorbije seizoenen nog tekort om echt mee te doen om de Engelse landstitel. Daar kan deze zomer wel eens verandering in komen, denkt voormalig Gunner-goalie Bob Wilson. Hij beschouwt de naderende komst van Chelsea's Petr Cech als een belangrijke mijlpaal.

De Tsjech mag met zijn 33 jaar dan al aardig op leeftijd zijn, met zijn ervaring en klasse kan hij volgens Wilson het verschil gaan maken voor Arsène Wenger. "Ik beschouw hem als een van de drie beste keepers ter wereld. Thibaut Courtois is op dit moment de nummer één, voor Manuel Neuer. Maar Cech komt niet veel na die twee", stelt hij in gesprek met talkSPORT.

Dat Cech niet de jongste meer is, maakt volgens Wilson niet veel uit. "Als doelman ben je met 33 jaar nog lang niet versleten, het zijn zelfs je beste jaren. Ik denk dat hij nog vijf of zes jaar meekan. Cech brengt leiderschap, rust en persoonlijkheid", vervolgt de oud-goalie, die tussen 1963 en 1974 voor de Londense club speelde. "Als ze hem én nog twee andere versterkingen halen, doet Arsenal mee om de titel."

Met Petr Cech erbij is Arsenal een titelkandidaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat Cech betreft, ik vind hem ook tot de top -3 doelmannen ter wereld behoren. Neuer zet ik dan wel op 1, en Courtois vind ik niet beter dan Cech, ik vind ze gelijkwaardig.

Wat Arsenal betreft, hmm, het ziet er momenteel allemaal rooskleurig uit na de FA Cup en met de nakende komst van Cech, maar Wenger lijkt te hopen op Benzema en ondertussen zal Martinez al weg zijn, waardoor het er naar uit ziet dat we weer met Giroud moeten, wat dus weer een 3e of 4e plaats betekent.

Ik vrees dat we volgend jaar nog niet mee doen, we komen dichter, maar meedoen zal het jaar erna zijn.

23 juni 2015 om 21:03

De Gea, Buffon en Lloris bestaan niet voor jou? Allen beter dan Cech momenteel.

23 juni 2015 om 21:09

De Gea akkoord, alhoewel het bij hem vaak simpeler kan dan dat hij het eruit laat zien, hij positioneert zich minder goed als bijvoorbeeld Courtois, maar compenseert dat met geweldige reflexen. Buffon en Cech maakt qua niveau niets uit, en wat betreft Lloris heb jij een witte bril op.

23 juni 2015 om 21:16

Llorris,zeker niet, maarja ik weet dat jij niet echt objectief bent. Cech vind ik duidelijk beter. Iets beter dan Buffon en de Gea, ja. De Gea is spectaculair, niet efficiënt. Cech en Courtois lijken soberder (lees: minder) omdat ze zich intelligenter positioneren waardoor ze niet zo vaak moeten uitpakken met katachtige reflexen.

En dit zei ik 2 maanden geleden ook, niet nu omdat wij hem gaan transfereren.

23 juni 2015 om 21:24

Hoezo zou jij wel objectief zijn en ik niet? Het is algemeen wel bekend dat Arsenal fans hun aankopen helemaal ophemelen. Cech is een uitstekende keeper, maar Lloris, de Gea en Buffon zijn zeker weten beter.

23 juni 2015 om 21:27

Ik ben ook niet altijd heel objectief, maar ik kan wel zeggen dat ik objectiever ben dan de meesten hier. Zoals die discussie onlangs dat Vertonghen beter zou zijn dan Koscielny, lol.

Trouwens, als Lloris beter was dan Cech zat hij al bij Barca/real...

23 juni 2015 om 21:39

Dus dat is de maat tegenwoordig? Bij Real of bij Barca moeten keepen? Ik vind Lloris beter dan Bravo en Casillas trouwens. Ook is Lloris al tig keer gelinkt aan United en Real. Bovendien heb ik gisteren ook al gezegd dat Koscielny beter is dan Vertonghen, ik weet niet waarom je dit op zou moeten brengen.

23 juni 2015 om 21:44

Je verdraait m'n woorden. Als hij NOG beter is dan Cech, dan zou hij wel bij een absolute topploeg spelen, ja. Maar net omdat hij dat niet is hebben ze geen interesse. Hij is idd beter dan Casillas maar omdat het niet zo veel scheelt hebben ze hem niet gehaald.

En mijn excuses, dan was het The Spurs 11 ofzo, ik twijfelde nog.

23 juni 2015 om 21:50

@ Lukaronaldo7

Lloris is een hele goede keeper, maar heeft nog niet het niveau laten zien wat o.a. Neuer, Gea, courtois, Cech, Buffon en Casillas hebben laten zien. Lloris is voor mij een top 10 keeper van de wereld maar wel ergens op plaats 6 a 7.

Neuer en Courtois zijn voor mij nummer 1 en 2 in de wereld, zonder een volgorde aan te geven. Buffon (dubbel + cl finale) en De Gea zouden nummer 3 en 4 zijn voor mij. Wederom zonder volgorde aan te geven.

Mensen die zeggen dat Casillas het niveau niet meer aan kan. Die man heeft een jaar geleden nog een clubrecord gebroken van langste zonder tegen doelpunt tegen respectievelijk Ateltico, Barcelona en Bayern munchen. Iedereen die zegt dat Casillas er niets meer van kan maakt zichzelf belachelijk. Cech heeft een jaar heel weinig gekeept, en dus is het een beetje lastig om hem te beoordelen. Maar als hij op het niveau zit van een jaar geleden is het zeker een fenomenale keeper.

Al met al zou dat mijn top 6 qua keepers zijn. Lloris zou waarschijnlijk plek 7 nemen. Puur op afgelopen seizoenen zijn Neuer, Gea, Courtois, Buffon en Casillas verder. Puur op wat Cech heeft laten zien en wat Lloris heeft laten zien schat ik Cech nog iets hoger in.

Wat wel zo is, Lloris is pas 28? jaar oud en Cech (33) Buffon (40) en Casillas (33). Oftewel Lloris heeft nog 5 jaar om dat laatste stapje te maken. En ik ben er wel heilig van overtuigd dat hij ook daadwerkelijk dat stapje gaat maken. Binnen 2 a 3 jaar is hij een top 5 keeper. Nu valt hij er nog net aan buiten.

23 juni 2015 om 22:03

Hoewel ik het deels nog wel met je oneens ben (ben het wel eens met je stukje over Casillas), kom jij tenminste wel met een degelijke onderbouwing en dan kan ik je mening beter accepteren dan sommige anderen hier. Zij keuren mijn mening gelijk af en vinden dat ze zelf altijd gelijk hebben.

23 juni 2015 om 22:10

@ Luka

Tja, voor mij staan er 4 keepers ind e top 4 buiten kijf. Courtois, Gea, Buffon en Neuer. Allemaal een fenomenaal seizoen achter de rug en hebben daadwerkelijk echt punten voor hun club gehaald en daarmee ook gezorgd dat ze in de prijzen (veelal) zijn gekomen. Casillas word (onterecht) teveel bekritiseerd naar mijn idee. Ja hij heeft een paar mindere momenten gehad maar dat had iedereen bij Real dit jaar. Terwijl ze de eerste seizoenshelft juist fenomenaal waren. Daardoor is hij voor mij de nummer 5.

De reden dat ik Cech verkies boven Lloris is gewoon omdat Cech tot op heden veel meer heeft laten zien/bewezen dan Lloris tot op heden. Daarbij wel in ogenschouw genomen dat ik Cech beoordeel op het niveau van 2013/2014 seizoen. Wanneer Cech dat niveau weer haalt, en daar ben ik wel van overtuigd, is er voor mij geen enkele reden waarom Lloris beter is dan Cech. Simpelweg omdat hij dat nog geen enkel moment heeft bewezen als je het mij vraagt.

Maar zoals gezegd, Lloris is 5 jaar jonger en kan nog flink groeien. Terwijl Cech ook maar moet bewijzen dat hij zijn niveau weer kan halen. Dus over een jaar kan ik zomaar andersom zeggen. Maar op het huidige moment is er voor mij weinig twijfel over wie beter is, wederom omdat Lloris simpelweg nog geen moment heeft bewezen beter te zijn dan Cech. En dus kies ik voor Cech.

PS: je verwijt stravven en belgunner o.a. een gekleurde bril. Maar zelf beweer je stellig tot 2x aan toe dat Lloris beter is zonder enige argumentatie. Dat maakt je eigen post net zo zwak als die van hun.

23 juni 2015 om 22:14

Buffon is in 1978 geboren dus nog geen 40 jaar hoor

23 juni 2015 om 22:28

@ Geert Vs

Correctie, 37 jaar oud.

23 juni 2015 om 22:30

Lloris absoluut niet. De Gea en ook Buffon gelijkwaardig.

23 juni 2015 om 22:40

Wat een totaal niet relevante opmerking: 'als hij beter was zat hij al bij Barca/real. Dus alles wat niet bij Barcelona of Real Madrid speelt is minder?

On: ik vind het vreemd dat mensen Cech - die maar 7 wedstrijden heeft gekeept - toch nog in hun top 3/5 zetten. Op basis van resultaten uit het verleden en naam? Daarbij heerst er een duidelijke haat vanuit Arsenalfans richting Lloris. Wat De Gea bij United heeft gepresteerd, heeft Lloris bij Spurs gepresteerd. Beide hebben een enorm wankele verdediging voor zich, maar mede door hun prestaties hebben United en Spurs hun eindklassering te danken. Zonder Lloris stond Spurs rond de 11e plek.

23 juni 2015 om 22:41

@D-Bergkamp

Als je toch voor een seizoen gaat kiezen als graadmeter kan zien dan is 2013/2014 noch de seizoen ervoor nou niet echt bepaald representatief. 2011/2012 blijft z'n beste seizoen ooit, zonder de twijfel de hoofdreden samen met Drogba dat Chelsea de CL pakte dat jaar.

23 juni 2015 om 22:45

Persoonlijk vind ik de Gea beter dan Courtois maar Neuer is de absolute nummer 1 in mijn ogen. Courtois past in het rijtje er net onder, wel potentie om nog hoger te komen terwijl bijvoorbeeld in datzelfde rijtje Buffon en Valdes dat niet meer gaat lukken vanwege leeftijd

23 juni 2015 om 22:50

@ Cfcwarrior96

Ik pak 2013/2014 omdat dat seizoen zijn meest recente volledige seizoen is. En dat vind ik dan ook de beste graadmeter voor het niveau waar hij op het moment op zou moeten zitten. Dat is tenslotte ook het niveau waar Arsenal hem op zal halen namelijk. Die zullen hem niet halen op basis van een seizoen van 4 jaar geleden.

24 juni 2015 om 00:04

Mason39
Als je dat niet snapt kan ik wel huilen, echt waar... Jullie doen alsof Lloris de Ronaldo van de doelmannen is. Wel, dan zat die al bij een grotere club.

24 juni 2015 om 02:05

goed dat je buffon 3 jaar ouder maakt! ik vat dit op als een compliment! buffon is sowieso de beste doelman aller tijden!! heeft jaren een matige juve naar 2de en 3de plaatsen geloodst met zijn supersaves! yashin, banks zoff schmeichel neuer cech en casillas zijn die stapje lager. over courtois kunnen we nog niet discussieren. laat hem zich nog 5/6j bewijzen dan hoort die thuis bij dit rijtje!

24 juni 2015 om 05:23

De Gea op dit moment wel, aangezien hij bijna elke wedstrijd dit seizoen gespeeld heeft en in topvorm is, Cech niet. Ik vind Cech wel beter dan Lloris en Buffon.

23 juni 2015 om 21:06

Ja ik snap niet dat die Bob Wilson Courtois hoger inschat dan Neuer. Wat moet je als keeper nog meer doen om onbetwist nummer 1 te zijn? Naar mijn mening had hij de gouden bal moeten winnen, en hoe lang is het geleden dat dat gebeurt is.

23 juni 2015 om 21:17

Voor rust zorgen achterin? Het is allemaal erg leuk dat hij op de middenlijn mee tikt, maar heel vaak zorgt dit wel voor gevaarlijke situaties.
Naar mijn mening is hij dan ook niet de beste keeper, verder kun je dezelfde vraag bij Courtois stellen. Wat moet Courtois nog meer doen om de beste te zijn?

23 juni 2015 om 21:21

Mja Courtois blonk enorm uit bij Atleti door hun defensieve spelopvatting in toppers. Hij kreeg altijd veel,werk en hield toch vaak de nul,aar als keeper is het net moeilijker om er dat ene moment te staan, daardoor dat hij bij Chelsea ook iets minder leek/lijkt.

Hij is ook de favoriet van niemand minder dan Buffon. Maar ik vind Neuer toch ook wel nog beter, en vooral completer. Maar bijv. de statistiek dat Messi al 8 wedstrijden op rij droog staat tegen Courtois zegt veel

23 juni 2015 om 21:53

@ Belgunner

Ik kan het wel aardig begrijpen, wat Neuer doet qua meevoetballen is heel erg spectaculair en fenomenaal voor youtube hits. Maar het heeft helemaal niets met keepers kwaliteiten te maken. Alleen kijken mensen graag naar spectaculair ipv sober.

Hetzelfde geld o.a. ook voor Vermeer en Cillessen. Mensen vinden Vermeer geweldig omdat hij fantastische reflexen heeft. Dat Vermeer die reflexen daadwerkelijk moet gebruiken omdat hij foutief staat opgesteld vergeet iedereen. Oftewel Vermeer reageert op een actie. Terwijl Cillessen vrijwel nooit spectaculair hoeft te reageren, aangezien het positie kiezen van Cillessen van een heel hoog niveau is. Oftewel Cillessen anticipeert en denkt vooruit.

Anticiperen is ten allen tijde beter, omdat als je bij het anticiperen mis zit je altijd nog kan reageren. Maar als je met reageren mis zit, dan is er geen vang net.

Courtois keept heel sober, maar ongelofelijk stabiel. Geef hem 88 minuten geen flikker te doen maar daarna 5 ballen in 2 minuten en hij pakt ze allemaal. Dat is een daadwerkelijke kracht van een keeper.

23 juni 2015 om 22:16

D-Bergkamp
Geef hem 88 minuten geen flikker te doen maar daarna 5 ballen in 2 minuten en hij pakt ze allemaal. Dat is een daadwerkelijke kracht van een keeper.
Dat kan Neuer ook, bij Bayern krijgt hij zowat nooit veel werk, altijd enkele momentjes.

Ik kijk niet naar Youtube filmpjes. Het is echter te kort door de bocht om te beweren dat hij overschat zou zijn omdat hij zo spectaculair keept. In Nou Camp hiele hij op z'n eentje Bayern lang in de match.

Neuee blinkt uit in alle aspecten. Courtois wordt ongetwijfeld beter, maar is dat nu nog niet.

23 juni 2015 om 22:28

Helemaal met je eens Belgunner. Neuer is minstens zo'n goede lijnkeeper als Courtois, maar heeft daarnaast andere kwaliteiten. O.a. zijn "sweeping skills" waarmee hij al 100den 1-op-1 kansen heeft voorkomen.

Prima dat er dan eens per jaar wat misgaat als je ziet wat hij allemaal voorkomt. Dat veroorzaakt echt geen onrust hoor, in tegenstelling zelfs.

Neuer is net zo stabiel als Courtois terwijl hij nóg minder te doen heeft, maar voegt nog iets extras toe. Neuer is gewoon de beste keeper die we in jaren gezien hebben.

23 juni 2015 om 22:32

@ Belgunner

Ik geef alleen maar aan dat ik het standpunt omtrent Courtois wel kan begrijpen. Veel mensen kijken naar het spectaculaire van Neuer en daardoor blinkt hij meer uit. Er worden vaker beelden van hem getoond en hij staat meer in de spotlights. Bij Courtois zul je zulke beelden vrijwel nooit zien omdat hij ongelofelijk sober, maar wel ongelofeljk stabiel keept.

Dat Neuer af en toe spelers uit wilt kappen is spectaculair, maar iedereen die een beetje wat van voetbal af weet heeft geleerd dat zo een bal eigenlijk gewoon de tribune in moet. Omdat het risico veel te groot is. Waar Courtois hem gewoon achteloos de tribune in zal knallen en geen risico neemt. Doet Neuer een poging om balbezit te houden met veel risico. Courtois is sober, Neuer is spectaculair. Maar de keuze van Courtois is ontegenzeggelijk tactisch veel beter.

Ik zeg niet dat Neuer overschat is, ik zeg dat hij meer word gehyped omdat zijn manier van keepen en acties spectaculairder zijn dan die van Courtois. Maar spectaculairder betekent niet beter. En daar gaan heel veel mensen de fout in.

23 juni 2015 om 22:44

Jij laat je verblinden door het "spectaculaire" van Neuer en ziet niet in dat hij puur op keeperskwaliteiten ook de betere is.

En wat hij doet is niet alleen voor de mooi, hij creëert er ook heel veel kansen mee in de counter.

Het gaat ook nooit mis bij hem. Dus dan is misschien wel "stoer" om te zeggen dat die ballen het publiek in moeten, maar Neuer voegt veel meer toe met de manier hoe hij het oplost.

24 juni 2015 om 00:01

Ik kan ook genieten van Courtois, net zoveel als Neuer. Ik herinner me nog hoe die 17-jarige bonenstaak van Genk al een van de betere keepers in België was. Altijd al fenomenale reflexen gehad en ondanks z'n lange lijf snel bij de grond op lage schuivers. Misschien dankt hij dat wel aan z'n volleybalveeleden.

Maar Neuer is even goed op de lijn en in de lucht, zeker. Uitvoerballend en technisch beter. Penaltyspecialist.

Los van hun sobere-spectaculaire stijl is Neuee gewoon beter, en dat zeg ik als Belgische Courtois-fan.

Verstandig uitspraak waar ik me wel in kan vinden. Alleen Cech is niet genoeg, maar als ze daarna het elftal nog op een aantal plaatsen kunnen versterken zijn ze zeker een titelkandidaat. Een nieuwe verdedigende middenvelder en een nieuwe centrale verdediger lijken me het belangrijkst. Voorin moet je gewoon vertrouwen op Giroud en Welbeck. Vooral Giroud wordt in mijn ogen ondergewaardeerd.

Geweldige transfer! Nog niet officieel, maar net een tweet van Sky Sports dat het is afgerond. Een transfersom van £10,9 miljoen lijkt het. Een mooie dag voor de Gooners. Ik ben blij in ieder geval


Ontopic: In mijn ogen is Neuer de absolute nummer 1. Wie daarachter komt is vaak een verschil in mening. De keepers die in mijn ogen in de top 5 van de wereld horen zijn toch wel Neuer, De Gea, Buffon, Courtois en Cech (niet op volgorde). Om een keeper te hebben die bij de top 5 van de wereld hoort is erg bevredigend. Schouderklopje voor Wenger.

23 juni 2015 om 21:06

Nog wat papierwerk, en ik verwacht voor vrijdag wel witte rook.

23 juni 2015 om 21:23

Wel een krappe top 5 met 4 namen

Verder wel met je eens, al zal alleen Cech jullie geen kampioen maken. En als je nog kampioen met hem wil worden moet er in de komende seizoen wel wat bijgehaald worden. Misschien ook een nieuwe manager die durft te investeren. Het managen van Wenger is geweldig, maar op het gebied van transfers e.d. leeft hij nog in de vorige eeuw.

23 juni 2015 om 22:06

Transfers zijn nooit Wengers strongsuit geweest, alle transfers tot 2006 mag je op naam van David Dein schrijven.

23 juni 2015 om 23:53

Enige waar Arsenal echt nog behoefte aan heeft is een scorende apits van kaliber Benzema/Cavani. Denk alleen dat Benzema naar United gaat als van Gaal hem echt graag wil hebben, en Cavani zal voor zijn kans in Parijs gaan denk ik psg zal de hoofdprijs voor hem vragen en dat kan en wil Arsenal niet betalen.
Helaas zullen ze het dus met Giroud moeten doen dus worden ze geen kampioen. Ze komen wel steeds dichterbij..

24 juni 2015 om 01:17

Ik denk dat Lacazette en Benzema beide naar Arsenal/United gaan. Alleen zal nog moeten blijken welke naar welke club gaat. Ik hoop Benzema naar Arsenal en Lacazette naar United, door de manier hoe ze voetballen.

24 juni 2015 om 01:53

@cfcrotterdam scherp gezien, heb het aangepast. Leuk om te reageren op iemand uit de zelfde stad haha.

Denk zelf ook niet dat Arsenal volgend jaar direct meedoet. Als het zo blijft dan. Dat investeren vind ik een beetje verleden tijd. De laatste jaren blijkt het gewoon te komen door de enorme kosten van een nieuwe stadion. Op het gebied van transfers hebben we de laatste 3 jaren niets te klagen. Een spits en een concurrent voor Coq erbij en voor mij is het team compleet. Heel belangrijk dat de huidige spelers gewoon blijven, dat versterkt het team alleen maar.

Kan het hier niet minder mee eens zijn, alhoewel Neuer voor mij de onbetwiste nummer 1 is.
Vind het verschil tussen Courtois en Cech ook niet groot, vanwege Courtois z'n leeftijd geef ik hem de voordeel van de twijfel alhoewel Cech z'n statistieken in zijn voordeel spreken.

23 juni 2015 om 21:00

Ik kan niet oordelen of Cech of Courtois beter is op het moment, omdat Cech bijna een heel seizoen niet heeft gespeeld. Maar als ik ze qua kwaliteit ongeveer hetzelfde zou vinden, zou ik juist Cech de voorkeur geven. Liever iemand die zoveel jaren ervaring heeft dan een keeper die pas 4 jaar op het hoogste niveau keept.

23 juni 2015 om 21:24

Als Chelsea supporter was ik er afgelopen geruster op achterin (qua doelman) dan het seizoen ervoor, dus ik denk dat dat wel een indicatie is wie beter is. Het verschil is wel klein overigens.

Cech is ook een fantastische doelman, vooral positioneel staat hij altijd goed. Hij maakt geen spectaculaire reddingen, waardoor hij soms wat minder speciaal lijkt, maar hij staat er wel altijd en laat maar heel weinig door. Courtois en cech vind ik vrijwel gelijkwaardig, maar Courtois is veel dominanter in de lucht, waardoor ik hem toch nog iets beter vind.

23 juni 2015 om 21:30

@arsen(e)al

Je hebt het wel over 4 jaar waarin hij best wat prijzen heeft gewonnen (PD en PL titel) en in een CL finale heeft gespeeld en ondertussen ook aan een WK heeft meegedaan dus om die reden een voorkeur aan Cech te geven is gewoon een beetje scheef.

23 juni 2015 om 21:34

@ajacxied

Inderdaad, verschil blijft ongetwijfeld niet groot, maar Courtois is simpelweg gewoon net wat beter op dit moment en dominanter in de lucht tijdens dodespel situaties. Vele vergeten hier gewoon dat Cech niet alleen op basis van leeftijd z'n plek heeft verloren, de twee seizoenen was de dalende lijn langzaam al ingezet door hem met slippertjes en foutjes die hij normaal gesproken nooit maakte ineens wel tevoorschijn kwamen.

23 juni 2015 om 21:42

@cfcwarrior96,

Die 4 jaar op topniveau waren natuurlijk niet niks, maar vergeleken met Cech stelt het natuurlijk wel wat minder voor. Ik bedoel: 4x PL, 4x FA cup, 3x League Cup, 2x Community Shield, 1x CL en 1x EL gewonnen. Dus hoezo is het dan scheef om hem te verkiezen boven Courtois om zijn ervaring? Ik zei dat ik hem de voorkeur zou geven als je zou vinden dat ze op het gebied van kwaliteit gelijkwaardig waren.

23 juni 2015 om 22:09

Ajacxied, vergeet noet dat jullie ook Matic hebben he, dat scheelt ook veel.

23 juni 2015 om 22:13

Absoluut! Matic was cruciaal voor het binnenhalen van de titel dit seizoen. Maar het is ook Courtois zelf die veel indruk op me heeft gemaakt, hij heerst echt in de 16. Cech heeft vaak de neiging om te twijfelen bij hoge ballen en blijft dan soms staan waardoor ie kansloos is, of komt half waarbij hij de bal nog wel eens mist of alleen maar weg bokst. Dat zal je ook nog wel gaan opvallen komend seizoen, maar verder is het natuurlijk een uitstekende doelman waar jullie vooral heel veel plezier aan zullen beleven

Het zal weinig aan de keeper liggen, ze moeten eerst is even naar de verdediging kijken. En ze mogen ook wel een andere spits halen

23 juni 2015 om 20:59

Gans Arsenal hoopt dat hij Gabriel ipv Mertesacker zal zetten. En sowieso zal de ganse verdediging met meer vertrouwen spelen als ze weten dat Cech achter hen staat.

Vroeger moesten Arsenal-fans nagelbijten bij elke stilstaande fase, elke voorzet, elke keer dat een tegenstander het 16 meter gebied binnen kwam, da's eindelijk voorbij. Na jarenlang matige tot zwakke keepers hebben we nu een absolute topper

Geweldige aanwinst voor Arsenal !!

Gewoon Petr Cech tussen de palen bij Arsenal, haha. Man man, wat kan de voetbalwereld toch veranderen.

23 juni 2015 om 21:01

Don't get your hopes up. Ik vertrouw het niet totdat zijn handtekening onder een Arsenal contract staat. Met Wenger en Mourinho weet je het maar nooit. Het ziet er goed uit, maar het duurt nu wel al erg lang..

Wenger moet nu ook eens doorpakken en Jackson Martinez gewoon halen. Niet weet een Higuain verhaal aub. Doorpakken nu Wenger, Jackson en Cech en ik denk dat Arsenal gewoon voor de titel kan gaan.

23 juni 2015 om 21:08

Sky meld dat Arsenal en Chelsea het eens zijn over een transfersom van 10.9 miljoen pond, omgerekend zo'n 15.3 miljoen euro. En het is ook al bevestigd dat Arsenal en Cech rond zijn voor zo'n 80.000 pond per week. 1 en 1 is bij mij toch echt 2.

23 juni 2015 om 21:18

80.000 pond? Het was toch 100.000?

23 juni 2015 om 21:22

Mooi dat je kan tellen, maar ik vertrouw het gewoon niet. That's all. Mag toch?

Ik denk ook wel dat het goed komt, maar spelers halen waar het echt nodig is en Wenger... het is vaker misgegaan (flashback Higuain) ;. Laten we hopen dat het nu wel goed gaat en, zoals ik al zei, Wenger doorpakt voor Jackson. Benzema is misschien haalbaar, vooral nu koopgrage Benitez het voor het zeggen heeft, maar ik zie persoonlijk ook gewoon meer in Jackson.

23 juni 2015 om 21:30

Ach de Higuain-saga heeft toch goed uitgepakt? Anders zat Mesut nu niet bij ons...

23 juni 2015 om 21:56

Of het mislopen van Higuaín er nu voor heeft gezorgd dat Özil is gekomen weet ik niet, maar vind je Özil echt zo briljant spelen dan? In ogenschouw nemend dat hij 50 mill heeft gekost en 10 mill salaris opstrijkt? En vond jij een nummer 10 prioriteit genieten boven een goeie spits?

Denk dat de transfer van Özil eerder belangrijk is geweest voor andere topspelers om de overstap naar Arsenal te maken. Arsenal heeft met die transfer namelijk wel een statement afgegeven, iets wat het lange tijd niet meer had gedaan.

23 juni 2015 om 22:00

@ Belgunner

Nee het is niet goed uitgepakt, we hadden Higuain en Ozil moeten hebben. Halve actie blijft halve actie. Wanneer er echt was doorgepakt hadden we Wellbeck niet hoeven halen. Want een discussie Higuain/wellbeck hoeft niet opgestart te worden denk

Walcott - Higuain - Sanchez
Cazorla - Ozil - Coquelin
Monreal - Gabriel - Koscielny - Bellerin
Cech

Wat zou dat fenomenaal zijn, een spits die qua doelpunten/assists al bijna 7 jaar lang 1 op 1 loopt.

23 juni 2015 om 22:03

@ Zanazanyan

Iedereen geeft voornamelijk Coquelin de credits voor de ongelofelijk sterke reeks aan het einde. Mensen vergeten snel te zeggen dat ook Ozil juist in die periode weer in het elftal kwam. zowel Ozil en Coquelin kwamen op ommenabij hetzelfde moment terug en sindsdien werden de concurrenten achter elkaar verslagen en werd er met grote vlagen fenomenaal voetbal gespeeld.

Ozil de afgelopen maanden heeft gewoon weer laten zien wereld top te zijn.

23 juni 2015 om 22:12

En ik zat zooooo te hopen dat wij Benzema kregen.

23 juni 2015 om 22:15

@ D-Bergkamp

Ben ik niet met je eens. Özil speelde goed, dat klopt, maar fenomenaal? Nee, verre van. Geef dan de credits aan Cazorla, die vond ik eerder fenomenaal.

Waar Özil bij Madrid uitblonk in de assists, is dit bij Arsenal helaas nog niet gebleken. En nee, dat komt echt niet alleen door het falen van Giroud in de spits. Nogmaals, het zal ook wel door zijn prijskaartje komen, tot nog toe vind ik hem gewoon tegenvallen, vooral omdat je weet dat hij veel en veel beter kan.

23 juni 2015 om 22:24

D-Bergkamp
Denk je dat Wenger eerst 40 miljoen had neergelegd voor Higuain en dan nog eens 50 voor Ozil? Vermoedelijk niet, daar doel ik op.

Zanaeanyan
"denk dat de transfer van Özil eerder belangrijk is geweest voor andere topspelers om de overstap naar Arsenal te maken"
Uiteraard. Dat trok ook Alexis aan. Ozil's transfer was alleen al daarom heel belangrijk, en ja, ik vind hem meestal redelijk tot goed spelen.ik had iets meer assists verwacht maar zijn veldspel de laatste maanden was wel top en die assists komen wel met een betere spits.
We creëren veel meer dan 2 jaar terug, hij verliest nooit ballen en vindt altijd de gode oplossing, met hem pakken we gemiddeld meer punten en minder tegendoelounten... Geen toeval hoor.

Ik vind Neuer het best en dan Courtois.
Daarna zijn heb je er meer waar Cech er 1 van is.
Maar dit is eindelijk een ervaren en fantastische doelman die je verdediging een paar niveautjes beter maakt.

Ik denk dat hij helemaal gelijkt heeft. De meeste keepers zijn rond hun 33e op hun top.

Courtois sterker vinden dan Neuer vindt ik belachelijk. Wat moet je als keeper nog meer presteren?

23 juni 2015 om 21:42

Rust, beter op de lijn, leiderschap. Enkele dingen waar ik courtois beter in vind dan neuer

23 juni 2015 om 22:38

Neuer is een beest op de lijn. Mensen worden verblind door zijn sweeping skills, waardoor ze zijn "klassieke" lijnkeeper kwaliteiten niet zien.

Weet niet wat je met "rust" bedoeld, maar Neuer voorkomt bakken aan 100% kansen met zijn uitkomen.

En Neuer is natuurlijk een veel betere leider dan Courtois. Heeft alles gewonnen wat er te winnen valt, en is ongelooflijk belangrijk voor Bayern.

Jezus, ik lees elke dag berichten over Arsenal en Cech. Het lijkt wel of ze Ronaldo en Messi hebben gehaald. Iedereen zegt opeens dat Arsenal nu beter is en dat ze nu een groter kans maken op het kampioenschap. Omdat ze nu Cech hebben is Arsenal zeker veranderd hahaha.

23 juni 2015 om 21:12

De vele berichten op voetbalzone etc zijn wellicht overdreven, maar ik begrijp de arsenal fans heel goed.

Man utd heeft het ook gehad na schmeichel, vele jaren matige keepers, wat onrust en puntverlies veroorzaakte. Toen van der sar kwam, kwam er pas weer rust en kon het nieuwe succesteam gebouwd worden. De parallell hier is best duidelijk vind ik. Ik zie cech ook net als van der sar nog 4 of 5 jaar heersen, waardoor de afkoopsom ook goed te rechtvaardigen is.

24 juni 2015 om 02:14

Ja, je hebt wel gelijk. Cech is een uitstekende keeper maar ze hoeven ook niet te overdrijven.

Geweldig dat cech naar arsenal gaat haha ik wil weten wat mourinho ervan vind #coyg

Wat een slag heeft Arsenal geslagen zeg, ik ga niet liegen ik vind Cech op zijn top echt niets doen onder Neuer en Courtois. Ga maar na de CL seizoen 2012 moest gewoon gaan naar Cech, keepte een geweldig seizoen en won de Cl(ironisch genoeg van Neuer gewonnen)

Big Pete is een Chelsealegende en in mijn ogen 1 van de alle beste keepers ooit!

23 juni 2015 om 21:23

Dat was dan ook de laatste seizoen dat hij van ongekende wereldklasse was en niet ver van Neuer af lag, maar de twee seizoenen erna (12/13 en 13/14) waren gewoon minder en kwamen de twijfels al te voorschijn. Vele denken dat Cech het hier alleen op basis van leeftijd aflegt tegen Courtois, maar neem de twee jaar voordat Courtois zich aansloot bij de groep en is het gewoon niet meer dan logisch dat Courtois nu nummer 1 is.

23 juni 2015 om 21:32

Courtois bij Atletico was misschien op dat moment al wel 1 van de 3 beste doelmannen ter wereld. Leeftijd alleen deed het hem niet inderdaad. Courtois legt het eigenlijk alleen positioneel af tegen cech, qua reflexen, uitkomen, hoge ballen en meevoetballen is hij duidelijk beter (Cech ramt de meeste ballen weg, Courtois probeert het altijd voetballend op te lossen, waardoor Chelsea veel meer balbezit heeft en beter op kan bouwen)

24 juni 2015 om 02:28

Oh, is Cech veel minder geworden? Da's wel balen, maar natuurlijk is hij nog steeds van wereldklasse en 2 klasses beter dan Ospina en Szczesny.

24 juni 2015 om 02:40

@gooner4eva

Tuurlijk is hij op dit moment nog steeds van wereldklasse maar Cech heeft zijn beste jaren al gehad, zijn aankomende periode bij Arsenal gaat echt niet zijn tijd bij Chelsea overtreffen waarin hij in 2012 piekte met de CL winst. Ik geef het max. 2-3 jaar voordat hij goed versleten is, alhoewel ik hoop dat hij het zo lang mogelijk uit houdt op topniveau om de boel zo competitief mogelijk te houden bovenin en dan met name in de CL wat betreft Engelse ploegen.

Met cech erbij zijn ze zeker titel kandidaat, wat een geweldenaar is dat. Als chelsea fan baal ik dat hij weggaat, maar ik gun hem de transfer van harte!

23 juni 2015 om 21:39

Nou nee, je dicht niet zomaar een gat van 12 punten op de huidige kampioen met de aankoop van Cech. No way.

De Gea is gewoon beter als Cech.

23 juni 2015 om 21:36

Op basis van vorig seizoen wel, maar over het algemeen? Lastig in te schatten eerlijk gezegd.

23 juni 2015 om 21:40

Mwah... ze hebben beide kwaliteiten. Maar een jaar geen wedstrijden kan een effect op hem hebben.

23 juni 2015 om 21:44

@captainwazza

Nou dat heeft toch echt wel een effect als je in doel staat wetende dat er een concurrent op de bank zit die nagenoeg je plek heeft weten te veroveren na pakweg 10 jaar.

23 juni 2015 om 21:46

Tegen Everton moest hij plots spelen en hij was outstanding. Niks aan te zien dat hij wedstrijdritme mist.

23 juni 2015 om 22:24

@belgunner

Alsof het aan wedstrijdritme ligt? Het is gewoon oneerlijk vergelijken wanneer 1 2x zoveel wedstrijden heeft gespeeld dan de ander. Simpel.

24 juni 2015 om 00:32

En waarom?

Eerst Ashley Cole daarna Lampard daarna Drogba en nu Cech er begint toch een leegte te ontstaan bij Chelsea clublegendes die 1 voor 1 vertrekken ik zal deze held nooit vergeten en hij zal Chelsea nooit vergeten. Once a blue forever blue.

23 juni 2015 om 21:44

Mja. Jammer van de legendes, maar er zijn nieuwe legendes in de maak . Hoop dat spelers die we nu hebben lang aanblijven.

23 juni 2015 om 22:09

Terry zal ook niet lang meer op zich laten wachten en daarna ook Ivanovic nog (met zijn staat van dienst toch ook stil aan een Chelsea icoon geworden). Dan heb je inderdaad wel een leegte, maar jongens als Azpi en Hazard kunnen ook tot die hoogte doorgroeien bij de club. Hazard heeft al gezegd dat hij geen reden ziet om bij Chelsea weg te gaan zolang ze om de prijzen strijden, en dat hij zelfs na z'n huidige contract nog bij Chelsea zou willen blijven. En Azpi, die heeft cole heel snel doen vergeten (en die was toch heel lang de beste linksback ter wereld)

Schijnt even De Gea te vergeten en Neuer is toch de beste

Het is ook ieder seizoen hetzelfde. Iedere keer voor het begin van het seizoen word er weer gezegd dat arsenal mee zal gaan doen om de titel en toch haken ze af en als de druk eraf is zetten ze een goeie serie neer.

Hoe kan je nog zeggen dat Cech in de top-3 staat van doelmannen, dit terwijl hij een jaar weinig heeft gespeeld. Courtois, de Gea, Neuer & Ter Stegen al vele malen beter.

Klopt ik heb al een volledig seizoen 1. Neuer 2. Courtois 3. Cech 4. De Gea 5. Lloris staan als beste doelmannen. Met Cech erbij maakt Arsenal effectief kans op het kampioensschap, zie je Mourinho al opnieuw blunderen zoals tegen PSG in de topwedstrijden volgend seizoen en het is feest in North London.

23 juni 2015 om 22:41

Vergeet iedereen Buffon ofzo? Zeker top 5.

Met Eindelijk weer een goeie keeper voor Arsenal moet nog een echt goeie CV haalt en een topspits, hebben ze absoluut kans op de titel. Afgelopen jaar waren ze ook weer zo erg close, maar missen gewoon die laatste puntjes op de i. Overigens vind ik dat Cech in de top 5 beste keepers van het moment zit. Deze man is veelste goed om op de bank te zitten, Arsenal is een uitstekende club voor hem! Ik gun Arsenal ook het kampioenschap na al die jaren!

Met hem erbij EN nog 2 andere versterkingen, doen ze mee om de titel staat er. Die 2 versterkingen moeten bij de andere 10 spelers zijn naast de keeper. Er zal dus nog goed geld worden besteed gok ik zo voor het verbeteren van twee plaatsten bij de eerste 10.

Cech is momenteel een van de vijf beste keepers ter wereld, Lloris tipt nog lang niet aan t constante niveau van cech. Courtois moet zichzelf nog beter bewijzen, iedereen bekritiseert hem omdat hij een iets minder seizoen heeft gehad in London, wat niet raar is, het is zijn eerste jaar, nieuwe teamspelers en een hele andere competitie / speelstijl. Neuer staat er al jarenlang en is natuurlijk de nummer 1 van de wereld momenteel, geweldige keeper. Dan de gea, als er een keeper is die overhyped is is het de gea wel, hij keept een seizoen goed en gelijk is hij een nieuwe casillas. Buffon is en blijft een fenomenale keeper op die leeftijd, geweldig hoe hij juve door de CL heeft geleid. Maar in mijn ogen zijn er maar 3 keepers die een hoger niveau hebben gehaald dan Neuer, Hans van Breukelen, Edwin van de Sar en Peter Schmeichel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren