Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Cillessen naar Man United gaat, heeft Ajax een probleem’

Laatste update:

Jasper Cillessen wordt in verband gebracht met Manchester United. De Engelse grootmacht lijkt David de Gea kwijt te raken aan Real Madrid en Ajacied Cillessen is, samen met Hugo Lloris van Tottenham Hotspur, een van de topkandidaten om De Gea op te volgen. Is de doelman van het Nederlands elftal goed genoeg voor Manchester United? Hans van Breukelen denkt van wel, Sander Boschker twijfelt.

/

Van Breukelen wijst op het feit dat Cillessen eerste keeper is bij Ajax en Oranje en dat de doelman een WK in de benen heeft. “Hij heeft veel weg van Van der Sar. Het oogt niet spectaculair, maar Cillessen is wel stabiel. Hij is klaar voor Manchester United”, zegt Van Breukelen tegen Metro.

Boschker vindt Engeland toch nog even wat anders dan Nederland. De clubicoon van FC Twente wijst ook op de gevolgen voor Ajax: wie moet keeper in Amsterdam worden als Cillessen vertrekt? “Dan heeft Ajax een probleem. Diederik Boer is geen Ajax-keeper.” Boschker ziet in Nederland geen goed alternatief. Hij denkt aan Michel Vorm van Tottenham Hotspur, maar het salaris van Vorm zal Ajax niet op kunnen hoesten. “Dat weet Marc Overmars ook”, aldus Boschker.

Is Jasper Cillessen goed genoeg voor Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 juni 2015 om 18:02

Stekelenburg heeft niet veel meer gepresteerd op basis van wat terug halen.
Daarom durfde PSV gomes ook niet terug te halen.

Wel jammer als die weggaat. Zelfs als PSV supporters hoop ik van niet, want dan gaat Ajax bijna 100% zeker CL niet in en is de Nederlandse competitie ook al gewoon gespeeld voor volgend seizoen :P

23 juni 2015 om 18:31

Het vorderen van Ajax in de Champions League hangt niet alleen van hem af natuurlijk. Ajax is al een tijdje op de hoogte van de (mogelijke) interesse, dus ik neem aan dat ze al een poos aan het rondneuzen zijn voor alternatieven. Of ze moeten het Feyenoord-scenario van vorig jaar graag willen volgen en de ploeg niet/nauwelijks versterken na het vertrek van een sleutelspeler/meerdere spelers. Duurt nog een tijd voordat de kwalificatie begint, dus de tijd zal het leren.

23 juni 2015 om 18:41

Ochoa kunnen ze zo ophalen bij Malaga, geweldige keeper die vreemd genoeg bankt achter Kameni.

23 juni 2015 om 18:55

Ochoa is te duur en te hoge salariseisen. Ik denk dat de geschikte keeper naar Swansea gaat: Nordtfeldt. Verder is Ryan een mogelijke optie.

23 juni 2015 om 18:59

Inderdaad een fantastisch wk 14 gekeept. Verbaasde me dat hij geen mooie transfer had gemaakt. Zou oor Ajax zeker een toevoeging zijn.

23 juni 2015 om 19:43

Ryan? Van Brugge? Sorry hoor, die is onhaalbaar voor elke Nederlandse topclub, de tijd dat de beste spelers uit ons Belgenland naar NL verkasten is al lang door, die mannen gaan nu meteen naar de Europese subtop en nadien soms ook hoger.

23 juni 2015 om 19:50

Haha het is toch ongelofelijk dat zelfs spelers als Ochoa die bij Ajaccio en Malaga hebben gespeeld, en helemaal niet de grootste salarissen gewend zijn, al niet meer betaalbaar zijn voor Ajax.

Ga dan maar geen wedstrijden meer spelen maar verander de club in een school om talentjes te trainen.

23 juni 2015 om 20:02

Gelukkig zijn er ook nog de uitzonderingen, in de vorm van Guardado, die puur voor het sportieve plaatje naar Nederland komen. Namen daar maar meer voetballers een voorbeeld aan, anders kunnen we beter jouw idee doorvoeren.

23 juni 2015 om 20:04

Ochoa is te goed en te duur

23 juni 2015 om 20:15

Over feyenoord scenario gesproken. Ik zou Warner Hahn van hun halen als vervanger van Cillissen want die speelt toch tweede viool achter Vermeer.

23 juni 2015 om 21:26

Hahn past wel bij Ajax, beter dan bij het Feyenoord voetbal alleen zal Feyenoord die wel niet willen verkopen of alleen voor de hoofdprijs. Vermeer is niet realistisch en geen goede zaak om die terug te halen. Dan heb je nog in de Nederlandse competitie Hansen die het goed doet bij Ado of Sergio Padt (ex Ajax) van Groningen, of wellicht Onana/t Hart de kans geven.

23 juni 2015 om 21:32

Onana toch

23 juni 2015 om 21:59

Te duur is hij zeker, maar te goed? Hij is bankzitter bij een middelmatige Spaanse club.
Wie hier in Nederland kan een serieuze mening geven over deze keeper. Paar leuke reddingen op het wk. Verder kan niemand iets zinnigs zeggen. Hij heeft immers alleen op de bank gezeten bij Málaga.

23 juni 2015 om 22:17

Te goed kan je niet zijn. Je club is zo goed als je slechtste speler, dus beter maak je die zo goed mogelijk.

23 juni 2015 om 22:49

Ik ken hem ook van Ajaccio, geweldige keeper. Zag hem tegen PSG spelen en hij was in beide wedstrijden dat seizoen Man of the Match, frustreerde Ibrahimovic enorm.

24 juni 2015 om 02:24

Ze mogen 'm ruilen voor de Gea...

23 juni 2015 om 18:02

Cillessen blijft gewoon in Mokum. Die 25 mil mogen ze lekker Valdes ofzo halen. Of iemand anders . Diego Lopez ofzo. Weet ik veel. Of ze mogen zelfs Vermeer ophalen. Als ze maar van Cillessen afblijven. Hopelijk houdt Overmars dit keer wel voet bij stuk en blijft Jasper bij Ajax, ongeacht de bedragen. Want straks is Jasper weg en hebben we geen goede vervanger als de transferwindow al geslotten is.

23 juni 2015 om 18:03

Valdes is er al. Die hoeven ze niet meer te halen

23 juni 2015 om 18:04

Ben je gek joh, voor 25 miljoen inpakken en linea recta van Amsterdam naar Manchester gooien

23 juni 2015 om 18:05

Overmars weet ook dat ajax een probleem heeft als ze hem verkopen.. Plus ajax heeft het geld niet echt nodig ofzo. Maar als hij wordt verkocht heeft marcnetto de poppen aan het dansen

23 juni 2015 om 18:08

GloryUnited : Ja sorry . Ik bedoelde die keeper van Atletico: Oblak.

23 juni 2015 om 18:10

Ja, ik vind het ook een bedrag dat ik denk van verkoop m maar gisteren. Maar hoeveel zien wij van dat bedrag terug? Nada! En Overmars en co. gaan met dit beleid toch geen grotere acties ondernemen. Beter Cillessen nog een jaar houden en een opvolger zoeken.

23 juni 2015 om 18:11

Inderdaad. Ik ben bang voor dat laatste. Marc gaat m toch verkopen ALS er echt interesse is.

23 juni 2015 om 18:12

Ik vind Cillesen helemaal biertje zo geweldig. Degelijk ja, maar uitzonderlijk vind ik hem niet. Bij 15m meteen doen! Dat is een giga bedrag voor een keeper uit de eredivisie. Laat staan 25..

23 juni 2015 om 18:41

Helemaal biertje, dat is vast van een reclame de ik gemist heb, lol.
Als Man Utd 25 miljoen betaalt voor Cillesen, dan zullen ze zich in Eindhoven toch voor het hoofd slaan dat ze Depay zo goedkoop hebben laten gaan. Ik kan het me niet voorstellen, maar als ze weer wachten tot op het laatste moment dan
zeg ik doen voor 25 miljoen!

23 juni 2015 om 18:44

Als een keeper iets moet zijn is het degelijk en constant!!
Dat zijn de topkeepers, en niet de keepers die er af en toe eens 1 fenominaal uit de bovenhoek halen en daarna een geweldige blunder begaan!!
Cillessen maakt zelden fouten, is rustig en coacht goed.

23 juni 2015 om 18:54

@ Gentleman23

Dat, maar ook omdat Cillessen geen nee zal zeggen tegen Manchester United als die concreet worden. Deels is het ook Overmars zijn eigen schuld omdat die man eerder al toegegeven heeft niet over serieuze schaduwlijstjes te beschikken.

Je kon er vergif op innemen na het wk dat het niet lang meer zou duren voordat clubs zich zouden melden voor onze keeper. Het gebeurde niet direct na het tournooi, maar dan weet je dat als het dan niet gebeurd het wel het seizoen daarop gebeurd.

Aangezien Overmars er nog nooit in geslaagd is om op korte termijn (ook niet op de lange termijn) om waardige of in potentie waardige vervangers te halen die er op korte termijn er kunnen staan, verwacht ik er weinig van als hij naar Manchester verhuist. Persoonlijk vind ik Overmars totaal ongeschikt voor de functie die hij bekleed, al is dat al lang geen geheim meer hehehe.

23 juni 2015 om 19:38

@afca-LEEDS
Zou een drama zijn. Denk dat Cillessen veel punten heeft gepakt vorig jaar. Verbloemde het zdrama spel deels.
Ik ben ook bang dat Overmars nog niet bezig is geweest met een vervanger. Terwijl de kans zoals je zegt zeer groot is dat hij weg gaat. Zowel Overmars als Cillessen zullen nooit nee zeggen tegen united.
Vond het gisteren daarom ook jammer om te lezen dat Stekelenburg een nieuwe club had. Zal Overmars vast niet interesseren. Die zal waarschijnlijk nooit verder kijken dan Vermeer. Zoals je zegt....overmars heeft nog nooit iets waardigs terug gehaald. Maar je kent ook al jaren mijn mening.

24 juni 2015 om 02:07

Met 25 miljoen zou ik hem meteen verkopen, daar kan je een gelijkwaardige keeper voor ophalen en een spits erbij. En als je namen wil, ik ben geen td. Dat is overmars ze werk

24 juni 2015 om 13:30

@ hansje1969

Zekers, zonder Cillessen waren we er denk ik niet in geslaagd om als tweede te eindigen. Net zoals in Brazilië heb ik hem ballen uit het doel zien halen waarbij ik mij echt afvroeg hoe hij dat toch elke keer weer voor elkaar kreeg, in mijn ogen kan dat geen geluk meer zijn en is het dus kwaliteit. Al moet hij nog wel wat sleutelen aan zijn uittrap, maar dat moet niet zo moeilijk zijn om te verbeteren, het tegenhouden van penalty's kan altijd nog komen. Bij van der Sar duurde het bij wijze van spreke ook lichtjaren voordat hij penalty's ging stoppen.

Serieus ik vraag mij serieus af wat hij nou de afgelopen jaren gedaan heeft, behalve de onvrede bij de scouting te vergroten (wist niet eens dat zoiets nog mogelijk was). De Toekomst tegen zich zelf in het harnas te jagen, en het eerste van Ajax kwalitatief zo uit te kleden dat zelfs degradatie kandidaten op de sterke muren uit de hoogtij dagen van Constantinopel leken.

Op zich kun je weleens een fouten maken, maar wanneer fouten voortkomen uit laksheid en eigenwijsheid, terwijl je weet welke richtlijnen je moet volgen, ben je in mijn ogen niet geschikt voor de job die je bekleed. En waarbij hij ook nog eens een fatsoenlijk internationaal netwerk ontbeert.

Hij heeft wel contracten verlengd wat op zich prima is, maar als we gaan kijken naar zijn voornaamste taken toen zijn functie werd beschreven zet ik echt hele grote vraagtekens. Dat hij onlangs is terug gefloten door de raad van commissarissen geeft toch wel aan dat hij nog gewoon zijn eigen koers aan het varen is of dat in ieder geval nog probeert.

Eerlijk gezegd vind de drie aangekondigde versterkingen echt grote vraagtekens, maar zoals wel vaker bij hem waren het vrij voor de hand liggende namen. Natuurlijk heb je nooit echt 100 procent zekerheid, maar na vorig seizoen vind ik het wel heel mager dat we het moeten hebben van een speler die 1 leuk seizoen achter de rug heeft bij Willem II. Een speler die het bij AZ zover ik het mij kan herinneren niet thuis gaf in de grote wedstrijden. En een oud Ajacied (wat wel een top gozer is), maar waarvan we met de beste wil van de wereld niet kunnen zeggen dat hij een geslaagde internationale club carrière heeft gehad. Waarvan ook nog eens gezegd word dat hij moeite heeft wanneer het tempo omhoog gaat, juist nu de Boer eindelijk heeft ingezien dat het tempo al jaren structureel te lag was. Persoonlijk ben ik er ook nog niet gerust op of die jonge gasten hem zullen accepteren als de leider, zeker wanneer hij geen basis plek weet af te dwingen.

Stekelenburg had denk ik ook wel een goede optie geweest, die kan het keepen toch niet verleerd zijn. Ouderdom en lichamelijk slijtage zijn toch veel minder van invloed op keepers dan op veldspelers. Het liefst zou ik zien dat Ajax het contract van Overmars afkoopt voordat hij nog meer schade aanricht dan hij al gedaan heeft, als vervanger zou ik Beenhakker wel wat vinden, nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jij daarover denkt ? Dat Cillessen er nog is zie ik echt als een bonus, maar als United echt concreet word is hij inderdaad weg, zo´n kans zou hij zich echt niet laten ontnemen.

"maar je kent ook al jaren mijn mening."

Zekers, wij hebben ook ten tijden van het rapport Coronel en de revolutie ook felle aar goede discussies gehad. Over de huidige stand van zaken kan ik niet anders dan het volledig met je eens zijn.

23 juni 2015 om 17:49

Die Ochoa mag transfervrij weg bij Malaga, wellicht dat je hem voor flink wat tekengeld kan halen? Voor die 25/30 miljoen moet je toch wel eem aardige vervanger kunnen halen.

23 juni 2015 om 17:50

Die liet zeker wel wat zien op het wk. Zou de gok dan zeker wagen als Ajax zijnde

23 juni 2015 om 17:51

Zou mooi zijn, maar ik denk dat Ochoa niet kan wennen aan het weer ;p

23 juni 2015 om 17:55

Guardado en Corona is het anders ook gelukt..

23 juni 2015 om 17:56

Als guardado kan wennen aan het weer en het zelfs heel erg naar zijn zin in Nederland hoezo Ochoa dan niet?

23 juni 2015 om 18:17

Knegsel is geen A'dam.

23 juni 2015 om 18:20

Ochoa denk dat PSV voor hem ook in de markt zal zijn als ze er achter komen dat die goedkoop is.

23 juni 2015 om 18:27

Met Zoet beide Bertrams en Pasveer. Typsich geval van de jeugd geen kans geven.

23 juni 2015 om 18:28

Is dat realistisch? Zou wel een goede vervanger zijn. Anders kan ik niemand bedenken die Cillessen kan vervangen.

23 juni 2015 om 18:30

PSV heeft Zoet en daarbij, hoezo naar PSV gaan als je ook naar Ajax kan?

23 juni 2015 om 18:43

Dat is een open vraag die heel veel antwoorden kan krijgen, maar wss blijft het bij deze reactie: Hoezo niet?

23 juni 2015 om 18:51

Tja hoezo niet realistisch? Het is duidelijk dat de Europese top en subtop niet geïnteresseerd is in deze jongen. In Mexico was het al een enorm talent en toen hij daar gratis weg kon kwam hij uit bij, met alle respect, Ajaccio. Zelfs na afgelopen WK was hij weer transfervrij en alleen Malaga wou hem hebben als reservedoelman. Dus ja, een betere club als Ajax zal er denk ik niet voor hem komen, dat is nog nooit zo geweest dus hoezo nu wel?

Verder denk ik best dat je hem kan lokken, met het vertrek van grootverdiener Cillessen komt er weer veel plek vrij in het salarishuis. Daarbij kan je als Ajax zijnde zeggen, we hebben flink geld voor Cillessen ontvangen dus hoezo niet bijvoorbeeld 2 miljoen tekengeld bieden? Dan heb je een top vervanger voor 2 miljoen. Zelfs al zou je 4 miljoen tekengeld moeten betalen zou ik het nog te overwegen vinden.

En ja, is het realistisch? Dat weet je nooit ik denk dat het financieel (salaris + tekengeld) een stap vooruit is. Daarbij zit hij bij Malaga op de bank en kan nu gaan spelen voor voor de prijzen en CL, als basiskeeper. Het enige waar hij op achteruit gaat is het niveau van competitie maar ik zie toch meer positieve verbeteringen voor Ochoa.

23 juni 2015 om 18:52

Omdat Ajax een grotere club is, Ajax waarschijnlijk beter kan betalen, je minder concurrentie hebt bij Ajax etc.

23 juni 2015 om 18:55

@rugu

Kampioen van Nederland, speelt daarom Cl.
Landgenoot Guardado staat al onder contract... zal vast ook een pluspunt zijn.

Aan de andere kant; als Cillessen vertrekt zou Ochoa bijna gegarandeerd eerste keeper zijn bij Ajax en bij PSV staat, hoewel minder als Ochoa, nog steeds Zoet onder contract die eerste keeper is.

on: Ik kan me niet voorstellen dat Manchester United Cillessen gaat halen voor 25 miljoen. Voor minder moet Ajax hem zeker niet laten gaan want aan geld geen gebrek. Maar Lloris is dan denk toch nog wel een betere optie omdat hij zich reeds heeft bewezen in de PL.

23 juni 2015 om 19:09

Curci zijn contract loopt af bij Roma, al spreekt die geen Nederlands en hetzelfde geldt eigenlijk voor Ochoa.

23 juni 2015 om 19:36

Ik denk dat een Engelse subtopper echt wel interesse heeft in Ochoa, dat schat ik hoger in dan Ajax. Ajax werkt met een salarisplafond en ik denk daarom dat het onmogelijk is om Ochoa te halen. Hij gaat er op sportief gebied en op financieel gebied achteruit.

23 juni 2015 om 19:45

Nijogeth

Curci is een matige keeper die nooit vol heeft kunnen overtuigen, ik zie niet in hoe die de beste Nederlandse keeper zou moeten vervangen?

23 juni 2015 om 20:02

@ Spartaajax,

Ja kampioen van Nederland dus? Ajax de laatste 5 jaar 4x kampioen van Nederland? Dat doet toch niet ter zaken? Bij Ajax speelt hij ook CL en heeft nog een best aardige kans gezien Ajax de sterke ploegen ontloopt in de kwalificatie.

Het is minimaal 25 miljoen he, maar in Engelse media werd de laatste weken ook over 30/33 miljoen gesproken. Voor minder dan 25 miljoen moet Ajax hem inderdaad niet weg doen, erg belangrijke speler en misschien de de belangrijkste.

@ fussballjohan,

En hoezo kwamen die zogenaamde Engelse subtoppers dan niet afgelopen zomer toen hij ook transfervrij was en helemaal hot gezien zijn prestaties op de WK. Daarbij heeft elke Engelse subtopper al een goede keeper die niet voor Ochoa onder doet, dus dat wordt dan weer banken.

Ook over het financieele plaatje ben ik het niet eens. Hij verdient nu bij Malaga 1,6 miljoen in 3 jaar. Dat is dus 4,8 in 3 jaar. Als Ajax hem 2 miljoen tekengeld biedt plus een miljoen per jaar (dat past nog in het salarishuis) is 5 miljoen in 3 jaar. Dus ga je er een klein beetje op vooruit.

Verder zeg je dat hij op sportief gebied erop achteruit gaat maar hij is reservekeeper, hij speelt nooit. Natuurlijk is de Primera Division 5 klasse hoger dan de Eredivisie maar ik vind van reservekeeper van Malaga naar basiskeeper van Ajax nou geen stap achteruit. De laatste jaren vonden reservespelers van Barcelona de stap naar Ajax ook geen stap achteruit dus hoezo een speler van Malaga wel?

23 juni 2015 om 20:34

Ben het helemaal met je eens, best realistisch eigenlijk als je het zo bekijkt. Ik zou ook niet weten wie hem beter kan vervangen, en je hebt meteen een toch tamelijk ervaren kracht binnen (is al in verschillende landen geweest als keeper en vorige wk ook erg goed gekeept). Mijn complimenten trouwens voor de onderbouwing van je stukjes, jij doet je research tenminste voordat je iets zegt .

23 juni 2015 om 21:42

Gelukkig hebben we in de Arena een dak, dus hij zal alleen met uitwedstrijden moeten wennen xd..

Maar zonder dollen, Ochoa zou een geweldige keeper zijn voor Ajax..

Voor 25 miljoen moet je hem wel laten gaan denk ik. Maar ik zou wel wachten tot na de cl voorrondes.

23 juni 2015 om 17:55

Mag Cilissen nog wel in de CL uitkomen na die voorrondes? Zo niet dan is ie redelijk waardeloos geworden voor Man U.

23 juni 2015 om 17:57

Volgens mij mag het wel.. Eigenlijk speelt hij ook geen Champions League, want het zijn nog voorrondes. Dat is niet de juiste onderbouwing, maar volgens mij mag een speler sinds enkele jaren wel weer ingeschreven worden voor een ander team...

23 juni 2015 om 18:14

United speelt toch ook geen CL ?

23 juni 2015 om 18:22

Ze spelen 1 voorronde tegen relatief makkelijke tegenstander.

Daarom mag hij ook absoluut niet vertrekken van Overmars. De jongens die achter hem staan zijn of niet goed genoeg of er nog niet klaar voor. Ik denk zelf dat Van der Hart een erg talentvolle keeper is en de potentie heeft om hem te kunnen opvolgen maar nu nog niet. En qua aankopen is er ook niet een keeper waarbij ik gelijk denk als opvolger.

23 juni 2015 om 17:54

als cillesen weg wil houdt ook Overmars of ajax hem echt niet tegen .

23 juni 2015 om 18:18

Daar wordt veel te makkelijk over gedacht. Hij heeft een contract dat hem verbindt aan Ajax en dat houdt hem dus gewoon wel bij de club.

23 juni 2015 om 18:34

Als ajax een bod van 15+miljoen krijgt moeten ze hem laten gaan. Zij kunnen hem aan zijn contract houden, maar zijn waarde zal volgende jaar minder zijn. Je kan hem beter verkopen.

23 juni 2015 om 18:49

Waarom? 15 miljoen en CL mislopen is minder dan 20+ als je CL haalt. En die kans is vele malen groter met Cillessen. Bovendien hoeft Ajax niet winst te maken, ze moeten het best mogelijke team neerzetten wat ze kunnen. Ze hebben geen geld nood en de Cillessen verkopen voor minder dan een bizar belachelijk bod (30 miljoen +) zou slecht zijn voor het team en daarmee de club.

23 juni 2015 om 18:52

positie verbetering . in verhouding tot MU is ajax een amateurploeg . dan helpt je geen contract ook niet meer .

23 juni 2015 om 19:00

Zie nog steeds niet in wat ManU met Cilissen moet? Een dergelijke club dient toch echt wel een betere keeper dan hij.

23 juni 2015 om 19:00

*verdient

23 juni 2015 om 19:04

dat staat zowieso buiten kijf . als cillesen nog in nijmegen had gekiept had hij zeker niet in het nl elftal gespeeld . maar de Knvb laat altijd de oren hangen naar amsterdam .

23 juni 2015 om 19:29

Deze discussie zien we nu al tijden, er zijn nauwelijks betere keepers te koop dan Cillessen. Clubs verkopen hun keeper niet. dus het gaat er niet om wat man U verdiend, het gaat erom wat ze maximaal kunnen krijgen.

23 juni 2015 om 19:33

Als Messi bij FC Emmen had gevoetbald, was hij geen onbetwiste basisspeler bij Argentinië. Man, wat een drogredenering.

En wil je je laatste zin verklaren, Diekertje?

23 juni 2015 om 19:33

net zoals cillesen niet te koop zou zijn gaat dat ook op voor andere keepers . als mu zich zou melden , zou het voor 99 van de 100 keepers een positie verbetering zijn als ze naar MU konden gaan . cillesen is niet van uitzonderlijk niveau en ik denk dat de 2e keeper van MU veel beter is .

23 juni 2015 om 19:39

Eens met surreal. Gerucht ging zelfs dat United 40 mln er voor over had. Dan zou ik me zelfs daar aan vast houden

23 juni 2015 om 19:45

hoeveel spelers buiten de top 3 spelen , spelen in het nl elftal ? ze hoeven maar 1 wedstrijd in dit geval bij ajax te spelen en ze worden al uitgenodigd . heeft hij leren keepen bij ajax ? of heeft hij door die paar cl wedstrijden opeens een schat aan ervaring ? heeft hij al veel punten gered voor het nl elftal ? ik vond hem altijd zwaar overschat , net zoals stekelenburg . En wat dat laatste betreft , dat is gewoon zo . als ze in amsterdam wat roepen dan springen ze in zeist .

23 juni 2015 om 20:17

@surreal, hate to burst your bubble, Ajax is een N.V en moet dus winst maken

23 juni 2015 om 20:32

Diekertjedap,

Cillessen keepte een jaar bij NEC en in dat jaar was Stekelenburg nog een topkeeper en we hadden nog Vorm, die een jaar later een transfer naar het buitenland maakte. En het is enigszins logisch dat je bij een betere club zelf ook beter wordt (althans, dat is de bedoeling). Je krijgt daar namelijk betere trainingen, je krijgt ervaringen op een hoger niveau, je krijgt met een fellere concurrentiestrijd te maken, etc. etc.

24 juni 2015 om 10:59

hij was een top keeper voor nederlandse begrippen in de nederlandse competitie . Een betere club maakt je in principe niet beter . je kunt als keeper beter bij een slechtere club spelen , waar je veel in de verdediging wordt gedrukt . de wedstrijdsituaties zijn 100 x belangrijker dan dat trainen bij je eigen club .

Eerst zou je Nordtfeldt nog kunnen aantrekken als vervanger. Nu is die alleen net naar Swansea vertrokken... Verder zie ik in het binnenland niet direct een vervanger Nee. Alleen bij Feyenoord heb je er 2 lopen. Die zullen alleen niet haalbaar zijn.

Misschien is Ruiter dan een optie die overblijft? Redelijk stabiele keeper die wellicht een niveautje hoger aankan

23 juni 2015 om 17:52

Stekelenburg werd ook veel genoemd, die zit nu ook weer bij een nieuwe club.. Wellicht nog die Mexicaanse keeper, Ochoa, die volgens de wandelgangen wilde vertrekken bij zijn club?

23 juni 2015 om 18:32

bizot en padt zijn ook twee degelijke keepers en als het klopt heeft bizot in de jeugd van ajax gespeelt.

23 juni 2015 om 18:50

Beiden hebben in de jeugd van Ajax gekeept!

23 juni 2015 om 19:15

nog beter zelfs, daar zijn wij in het noorden goed in he. spelers halen uit jullie jeugd.

23 juni 2015 om 19:35

Levert ons opleidingsvergoeding op. Ga vooral zo door! (y)

25 juni 2015 om 14:41

Zijn ook wel prima keepers. Maar of ze goed genoeg zijn voor de basis van Ajax vraag ik me wel af.

De jeugd zie ik ook nog niet zitten. Komen allemaal tekort op dit moment.

Ochoa kan zeker een optie zijn, buiten het WK alleen nooit echt zien spelen. Maar als hij altijd zo presteert zijn is hij meer dan welkom!

Ajax heeft dan inderdaad een groot probleem. Ajax kan hem eigenlijk ook niet verkopen, omdat alles erop gericht is komend jaar weer kampioen te worden en sowieso beter te presteren dan afgelopen seizoen. Cillessen is, met zijn niveau, ontzettend belangrijk daarin en een vertrek van hem is niet intern, en waarschijnlijk ook niet met een spelers van buiten, op te lossen. Kortom, het kan eigenlijk niet. Voorgaande jaren kon het vaak nog geaccepteerd worden omdat het vaak om spelers ging met eenjarige contracten. Nu is dat ook niet het geval. Cillessen moet gewoon blijven, maar ik ben bang dat als United voor Cillessen komt, Cillessen gaat.

23 juni 2015 om 18:04

Overmars zei dat Cillessen hoe dan ook in Amsterdam blijft. Welke bedragen er ook genoemd worden. Ben bang dat Marc op het laatste moment hem toch zal verkopen en bij de pakken neer gaat zitten. Net als vorig jaar met Daley Blind.

Ik had altijd hoop dat Stekelenburg terug zou kunnen komen bij een vertrek van Cillessen, maar dat is sinds gisteravond ook niet meer mogelijk...

23 juni 2015 om 17:54

Met Stekelenburg weet je, helaas, ook niet meer wat je in huis haalt. Natuurlijk, het was een geweldige keeper bij Ajax, maar wat is daar nog van over? Om daar een transfersom en waarschijnlijk hoog salaris voor neer te tikken had ook een grote gok geweest.

23 juni 2015 om 17:54

Als er 20+ miljoen wordt geboden, moet Ajax het eigelijk gewoon doen... zo'n bedrag krijg je natuurlijk nooit meer!

23 juni 2015 om 17:58

Als je het geld echt heel hard nodig bent moet je het zeker doen.
Maar zolang je geen waardige vervanger kunt vinden moet je het gewoon niet doen.
Zelfs niet voor 20 miljoen.

23 juni 2015 om 17:59

Ik denk het ook niet, maar als hij komend seizoen goed keept en met Oranje een leuk EK speelt hoeft hij ook niet veel minder te worden.

23 juni 2015 om 18:01

Ajax weet al een hele tijd dat er interesse is, dus als ze slim zijn hebben ze al een lijstje met eventuele opvolgers klaar liggen

23 juni 2015 om 18:05

Zelfee geldt voor United, Joentje. Er zijn tal van andere keepers die evengoed, misschien zelfs beter zijn dan Cillessen. Dus waarom shoppen ze daar niet? Ze komen misschien zelfs goedkoper uit.

Stekelenburg was ideaal geweest. Kijken of Pietje er nog wat van kan? Na Boer zijn alle keepers te jong. Wordt het anders Bizot of Padt?

Helemaal nu Stekelenburg door Southhampton is vastgelegd is het moeilijk een goede vervanger te halen mocht Cillessen vertrekken.

Er zullen toch wel meer keepers op de wereld rondlopen dan Jasper ?? Voor alles boven de 20 miljoen dikke strik eromheen.

Hugo Lioris is vele beter. Denk dan doelman van ajax tweede keus is. Als lioris ni komt. Trouwens denk dat lioris een betere optie is. Hij kent de pl goed. Aanpassing zou geen probleem zijn. Zeker dat volgend seizoen united er moet staan

De transfergeruchten over Cillessen zijn er al een tijd lang en wat Overmars fout heeft gedaan is achterover leunen en afwachten, terwijl Stekelenburg toen nog transfervrij was. Mocht Cillessen toch nog verkocht worden dan heeft Overmars de grootste kans om een waardige opvolger te strikken laten lopen. Want wat nu? Wat als Cillessen verkocht gaat worden? Enige optie voor Overmars is nu "nee" zeggen tegen United.

23 juni 2015 om 18:00

Ben geen fan van Overmars, maar dit is niet zijn fout. Je kan toch niet Stekelenburg aantrekken, terwijl er nog geen andere club concreet is voor Cilissen? Straks had je 2 eerste keepers gehad. En Stekelenburg was niet transfervrij.

23 juni 2015 om 19:16

Om te beginnen had Overmars met United en Stekelenburg kunnen praten. Dan had Overmars iets meer kunnen weten over een mogelijke transfer van Cillessen en wellicht had Stekelenburg dan gewacht met het tekenen van een contract bij een andere club.

Stekelenburg zit nou niet in een situatie dat hij keuze heeft en wedstrijden spelen staat bovenaan zijn lijstje dan het geld.

Ik heb zo'n vermoeden dat Overmars gewoon gewacht heeft en nu heeft hij een moeilijke situatie gecreëerd als uiteindelijk United zich wel gaat melden.

23 juni 2015 om 19:44

United zegt Cilissen is 2e keus, Overmars zegt tegen Stekelenburg om te wachten. Vervolgens komt Southampton en zegt tegen Stekelenburg dat hij een half jaar sowieso in de basis staat. Natuurlijk gaat Stekelenburg dan naar Southampton. Conclusie is dat het precies hetzelfde zou lopen.

24 juni 2015 om 08:45

Destijds was er nog geen sprake van een Southampton. Nu is het gewoon te laat.

Daarom zeg ik dus dat Overmars de fout maakte door achterover te leunen en niets te hebben gedaan.

23 juni 2015 om 18:05

Wat had overmars moeten doen dan. Stekelenburg halen met de mededeling: mocht cilissen niet vertrekken ben je 2e keeper? En jij denkt dat steek hier mee akkoord zou gaan? Of had hij stekelenburg moeten ontvoeren en vastbinden op een stoel in een donker kamertje, totdat duidedlijk was dat cilissen zou vertrekken of niet, en dan dwingen te tekenen?

Cillesen heeft de perfecte mentaliteit voor een keeper. Het maat niet uit in welk wedstrijd het is voor hoeveel mensen, en hoe belangrijk de wedstrijd of fase in de wedstrijd is, hij zal altijd ijskoud en koelbloedig zijn. Hij heeft de ultieme rust. Dat zag je heel erg op het wk. Deze mentaliteit maakt dat hij het in zich heeft een topkeeper te worden (buiten zijn andere keeperskwaliteiten).

Bizar zon matige keeper bij man utd. Als van gaal daar geen coach was never nooit dat hij daar zou belanden.

Ajax heeft geld genoeg en is de grootste club van Nederland.
Een vervanger voor Cillesen moet wel lukken vooral als Louis weer gul is.

Als ik zou moeten kiezen tussen Cillissen en Ryan van Brugge,kies ik zonder twijfel voor Ryan.
Ik denk zelfs dat Ryan niet veel onderdoet voor De Gea.
Geweldige doelwachter,zeker twee klassen beter dan Cillissen.
En........50% goedkoper.

23 juni 2015 om 19:02

Dan moet van Gaal toch eens in Belgie gaan kijken! Twee klassen beter zelfs dan Cillessen... en niet veel onder dan de Gea. Ik ben benieuwd... ken Ryan niet maar als ik de nieuwsberichten moet geloven schijnt het een hele betrouwbare keeper te zijn die onder meer in de belangstelling staat van Liverpool en AS Roma. Niet de absolute top, maar mooie clubs.

Vind Cillessen niet bijzonder. Maar juist een goed teken. Kan hem niet echt betrappen op een blunder, is altijd wel stabiel. Lijkt inderdaad vaak op de goede plek te staan. Ik geef hem wel een kans.

Louis kennende wil die vast nog wel een Nederlander erbij.

Warner Hahn is niet blij met Feyenoord. Misschien een optie?

23 juni 2015 om 18:06

Zou een goede optie zijn, maar Feyenoord zal een aardig bedrag vragen als ze hem uberhaupt weg doen.

23 juni 2015 om 19:13

Wat is aardig, als je miljoenen zou vangen voor Cillissen?
5 miljoen vind ik redelijk voor Hahn,
Dit ook, omdat je concurrentie verbetert en je zelf een talentvolle keeper laat gaan.
Zo niet, dan kunnen ze Room ophalen bij Vitesse, die net verlengd heeft.
Maar waar praten we over De Boer is goed genoeg voor Ajax en ze hebben genoeg andere reserve keepers.

24 juni 2015 om 01:20

5 Miljoen?
Je hebt het over een keeper die het redelijk goed gedaan heeft bij Zwolle. Keepers zijn nou niet de duurste spelers. 3 miljoen zou toch al een hele mooie prijs zijn. Aan de anderenkant zoals je zegt een concurrent en nog wel Ajax.

Ik zie er echt geen probleem in, laat hem maar voor een flink bedrag gaan. Zet gewoon een jonge jongen daar, zo is het met Van der Sar ook gegaan volgens mij, nadat Menzo teveel blunders maakte. Gewoon een jeugdjongen erop zetten en hem in het team laten groeien.

23 juni 2015 om 18:15

haha wat een naief gezwets, je noemt niet eens een naam van een groot talent, je kan niet zomaar random jeugdspelers erinzetten puur omdat het jeugd is en dat in het verleden ook wel werkte. Er moet wel een groot talent klaar staan natuurlijk. Zeker voor de positie als doelman.

24 juni 2015 om 15:09

Off: Zoals gewoonlijk op deze site moeten mensen datgene wat een ander zegt degraderen en markeren als onzin voordat ze hun eigen mening gaan spuien, alleen omdat jij het niet eens bent met mijn zienswijze. Respectvol omgaan met andermans mening zou de sfeer op deze site wel ten goede komen denk ik.

On: Ik noem ik geen naam van een talent omdat ik niet weet wat daar allemaal rondloopt maar ik wel bewust ervan ben dat er ieder jaar talenten doorbreken en dit misschien een mooie kans is voor een doelman om zijn kans te pakken. Je hoort mij niet zeggen dat omdat het met Van der Sar zo gegaan is, dat het nu ook weer gaat gebeuren maar ik vind het raar om het bij een club als Ajax die zich richt op opleiden meteen af te schrijven.

24 juni 2015 om 21:43

Ik ben het niet eens met jouw ''zienswijze'' omdat je zomaar lekker naief wat roept zonder na te denken. Je zegt heel stellig geen probleem te zien want je kunt het oplossen met jeugd, maar je zegt zelf al geen idee te hebben wat er rond loopt. tja dat komt niet heel snugger over eerlijk gezegd en schreeuwt erom om afgezeken te worden. Dat staat namelijk nogal haaks op elkaar.

Als je geen enkele feitelijke onderbouwing kan plaatsen bij je mening, dan zou ik het iets minder stellig beweren. Zeker bij een club als ajax gebeurd het niet vaak dat een jeugdkeeper zonder enige ervaring zomaar een volledig seizoen op goal word gezet. Dat is een gigantisch groot risico, er zal sowieso een keeper bij moeten komen als back-up plan, mocht die ''jeugdjongen'' door het ijs zakken.

Voor t geld wat ze krijgen kunnen ze best n goeie terugkopen. In NL is de spoeling wat dun. Alleen Robin Ruiter en Sergio Padt steken er een beetje uit. Zullen ze toch in t buitenland moeten kijken

23 juni 2015 om 18:23

En Warner Hahn maar Feyenoord gaat hem niet verkopen aan Ajax.

Als Cillissen naar man utd gaat heeft Ajax zak met geld. Goede keeper, maar niet onvervangbaar en kun je er nog wat leuks bijkopen ook. Fatsoenlijke, tot de verbeelding sprekende verdediger bijvoorbeeld. 1.90 cm plus en beest graag.

23 juni 2015 om 18:09

Als Ajax iets niet nodig heeft is het geld! Ajax moet spelers juist langer proberen te behouden en daarnaast wat ervaring aantrekken!

23 juni 2015 om 19:30

Wat ajax nodig is, is kwalieit en talent. Dat koop je met geld.... 11 spelers van de kwaliteit (in hun eigen positie) Bertrand Traoré, Depay of Corona en je wordt moeiteloos kampioen. Die zitten tenminste op voetbal... Met Viergever, Serero of Veltman ga je er niet komen.

23 juni 2015 om 20:18

Noem dan een van der Hoorn, i.p.v. Veltman. Ik vond Veltman laatste weken gewoon goed spelen, terwijl van der Hoorn speelt alsof hij verzekerd is van een basisplaats voor de rest van zijn leven.

23 juni 2015 om 20:29

@andre
Je opmerking slaat echt volledig de plank mis! Ajax heeft namelijk al meer dan zat geld en je zegt zelf dat Ajax kwaliteit nodig heeft, dus dan moet je niet de keeper van Oranje gaan verkopen!

Ajax heeft zo'n 120 miljoen euro op de bank staan, dus Cilessen hoeven ze helemaal niet te verkopen, want er is dus meer dan genoeg geld beschikbaar!

Onder geen beding laten vertrekken deze zomer! louis kan deze zomer de pot op, hij moet niet uit rancune nou ieder jaar bij Ajax de beste speler wegkopen vlak voor het sluiten van de transfermarkt!! Overmars moet ook eens ballen tonen en niet zomaar steeds de beste spelers laten gaan!!

Ajax moet gewoon een ultimatum stellen ivm met de voorronde cl. Twee weken voor de voorronde cl mag cilessen niet meer vertrekken.

Ik snap niet dat iedereen zo lyrisch is over Cillessen. Vind t maar een middelmatige keeper net als Zoet en Vermeer die er in Nederland wel bovenuit steken maar in een Europese topcompetitie toch echt ondersneeuwen. Mocht je hier 20 miljoen voor vangen dan moet je dat meteen doen.

23 juni 2015 om 19:31

Omdat de meeste verstand van voetbal hebben en zich realiseren dat slechts drie veld goals tegen in zeven WK wedstrijden tegen de beste spelers van de wereld, een top prestatie is.

23 juni 2015 om 19:44

Het waren er zelfs twee (cahill en Dos Santos)

Op het WK sneeuwde hij idd niet bepaald onder. In de CL evenmin. Die reddingen op de schoten van Neymar (CL 2013/14) en Silva (WK 2014) waren gewoon klasse. Menig keeper was op zo'n moment gaan liggen.

Ze hebben toch ook nog Valdes op de bank zitten bij Manu?
Als ze gaan kijken voor een andere eerste keeper denk ik dat Valdes ook verder gaat kijken, die hoort toch ook gewoon elke week onder de lat te staan bij een club!

Als Louis hem echt wilt hebben , ben ik bang dat Cillissen gewoon naar Manchester vertrekt hoor.
Is ook wel toe aan een transfer naar Een van de grote competities.

Mensen roepen dat hij er nog niet aan toe is, maar keept altijd goed en is erg stabiel en zelden op fouten te betrappen.
Zeiden ze ook over Suarez die het nooit zou halen in Engeland, is nu gewoon de nummer 9 van Barcelona.

Zou ook niet zo 123 weten wie ze als opvolger moeten halen.

Valt op zich wel mee. Ook Jasper is te vervangen. Hij heeft een uitstekend seizoen gedraaid maar er zijn nog meer keepers.

Cillessen is echt wel vervangbaar hoor er zijn geboeg keepers die je als vervanger voor Cillessen kunt halen en ik vind vij een bod van 30 mil moet je dat gewoon accepteren. Je kunt Room, Padt, Ruiter of Ochoa halen en over een paar jaar kan André Onnana die kepper vervangen die dan vertrekt, dus ik snap niet wat van Breukelen nou loopt te lullen, maar die vent heb ik nog nooit wat zinnigs horen zeggen.

23 juni 2015 om 18:25

Sander Boschker zei dat Ajax een probleem heeft mocht Cillessen weggaan.

23 juni 2015 om 18:27

Ook ik heb het idee dat Jasper toch wel te vervangen moet zijn. Zeker als je geld te besteden hebt. Ik vind Cilissen zeker geen wereldtopper. Haal een talentvolle doelman uit Nl/be/dui en je bent klaar....

Beter deze stelling..Dan heeft manchester een probleem....Tegendoelpunten...En totaal niet geschikt voor United

23 juni 2015 om 19:47

Als hij naar Manu gaat, zal hij ongetwijfeld tegendoelpunten krijgen. Ik denk namelijk dat het nog nooit is gebeurd dat een team gedurende een heel seizoen nul tegengoals krijgt. Dat gaat Manchester United waarschijnlijk ook niet lukken volgend jaar, daar zal Cillessen geen verandering in brengen...

Als de interesse wel serieus is moet je als Ajax zijnde hem direct verkopen voor zo'n bedrag. Natuurlijk is een opvolger halen geen gemakkelijke zaak, maar met dat bedrag kan Ajax andere posities sterk verbeteren.

Overigens heeft Valdes heeft aangetoond een uitstekende keeper te zijn. Heeft jarenlang in de top gespeeld en met zijn leeftijd zou hij zeker nog wat jaren mee moeten kunnen op het hoogste niveau. Daarom zou ik 25 miljoen een onnodig bedrag vinden voor een kwalitatief gelijkwaardige keeper. Ik betwijfel dan ook zeer of United serieus geïnteresseerd is.



Gewoon verkopen ,er loopt echt wel een jeugdkeeper die hem kan vervangen,en Boer is ook niet slecht

Als De Gea weg gaat kan je beter Asmir Begovic halen van Stoke City als vervanger of anders Hugo Lloris voor Man United of je haalt Cillessen om 1 jaartje te rijpen op de bank als 2e keeper en hem de kans te geven in de FA cups om te wennen aan de PL het is wel een keeper voor de toekomst om der bij te hebben en spreekt de taal van de coach ik zou gaan voor nu voor iemand die er meteen staat en die de PL kent en dat zijn. Asmir Begovic of Hugo Lloris.

Prima keeper hoor Cillessen maar geen United materiaal, United moet een keeper hebben die er direct staat (cech was bijvoorbeeld ideaal geweest) en dus een grote naam. Niet een keeper die wellicht het gewenste niveau kan halen want op dit moment is hij ook gewoon niet goed genoeg voor de 3e club ter wereld.

Niet alleen Ajax maar ook United want kom op zeg hij zal nu en nooit het niveau kunnen halen voor een (sub)topper in de grote competities.

Voor Nederland een aardige keeper maar meer ook niet.

23 juni 2015 om 19:08

Daarom speelde hij ook de sterren van de wereld op het grootste podium ter wereld namelijk het WK. Behoorde tot de beste keepers. Hij is nog jong maar nu al stabiel en van hoog niveau. Kan nog enorm groeien. Mensen onderschatten hem echt onwijs. Gelukkig doen veel dit gewoon puur uit rancune.

23 juni 2015 om 19:16

@ El Jefecito

"voor Nederland een aardige keeper maar meer ook niet."

Wat een kortzichtigheid. Nationaal heeft hij goed gekeept, Europees (champions en Europa League) heeft hij goed gekeept en bij Oranje doet hij het ook goed. Hij heeft dus op verschillende hoge internationale podia laten zien dat hij een hoger niveau aankan.

Of ben jij ook zo iemand die hem tekort vind komen omdat hij geen penalty killer is. In het eerste seizoen van de Gea in Manchester riepen de meeste ook dat hij er moer van kon, en nu opeens is hij een topper. Op basis daarvan is het veel voorbarig om nu al te roepen dat Cillessen niet goed genoeg is voor Manchester United zal zijn. Goed, dit word altijd geroepen door velen hier wanneer een sterktehouder van Ajax vertrekt, terwijl van alle Nederlandse clubs de sterktehouders van Ajax het meesten slagen in het buitenland.

23 juni 2015 om 20:14

De Gea was voordat hij naar United ging één van de beste keepers van Spanje en dat is toch wel een iets sterkere competitie.

Ik vind hem gewoon weg niet goed is geen leider en heeft geen enkele uitstraling.

24 juni 2015 om 12:55

@ El Jefecito

Ondanks dat hij het eerst goed in Spanje deed; duurde het verrekte lang voordat hij fatsoenlijk begon te keepen in Engeland. Daarom is het gewoon te voorbarig om Cillessen nu al zo af te schrijven omdat hij meerdere malen op de hoge podiums heeft laten zien het hoogste niveau aan te kunnen.

Zoals ik al eerder zei; sterktehouders van Ajax redden het meestal wel in het buitenland of groeien nog door. Als we zo zouden redeneren zoals jij doet, zou het bijna onmogelijk zijn voor spelers die niet opgegroeid zijn in een top competitie om door te kunnen groeien naar de top. Dat is natuurlijk niet waar, sorry maar ik heb nog steeds niet een technisch inhoudelijke argument gehoord van jou waarom hij tekort schiet.

daniel bentley is een perfecte opvolger voor cillessen.
een zelfde soort keeper.
hij keept bij southend united maar west ham heeft nu ook interesse in bentley.

Tja, financieel zou Ajax dan meteen de Arena op kunnen kopen en wie weet van de beurs afgaan, maar sportief is het een groot verlies.

Toch zou het me niet verbazen als de keeper van Mexico bijvoorbeeld een prima vervanger zou zijn, jammer voor Stekelenburg dat hij niet komt.

Hahn van PEC zou best een goede vervanger zijn... Alleen is die van Feyenoord, en ze zijn in Rotterdam niet zo gek als in Amsterdam...

Als De Gea vertrekt en Ajax laat Cillessen niet gaan dan heeft United een probleem. Gaat Ajax wel Cillessen verkopen dan heeft Ajax een probleem. Dus laat het probleem van United niet het probleem van Ajax worden.

23 juni 2015 om 19:36

je weet wie daar 2e keeper is ? dat is toch ook geen pipo de clown . als ze cillesen zouden halen komt die op de bank te zitten . zeker qua ervaring .

24 juni 2015 om 08:44

Ja ok, maar dat is dan toch niet het probleem van Ajax?

24 juni 2015 om 10:54

nou ik denk niet dat MU zo'n bedrag gaat betalen , maar dat dat bedrag behoorlijk lager zal liggen . als ze cillesen zouden halen is het voor 2e keeper . dan heeft ajax wel een probleem .

Als United hem echt wil hebben en met een serieuze aanbieding komt heb ik er geen probleem mee. Natuurlijk is Jasper belangrijk voor Ajax, maar zeker niet onvervangbaar. Er lopen zat goede keepers rond, zelfs in de Eredivisie. Hahn zouden ze volgens mij wel los kunnen weken bij Feyenoord, PSV had met Tyton ook een overbodige, maar redelijk goede, keeper, weet niet precies waar hij nu speelt. Kortom, er zijn genoeg alternatieven die hun mannetje staan.

Als Cillessen vertrekt bij Ajax heeft Ajax mss een probleem maar NEC een klein probleempje minder :-)

Van mij mag Cilessen niet vertrekken. Ajax heeft volgens mij acht (jeugd)keepers achter de hand, maar ze halen bij lange na niet zijn niveau. Een vervanger is ook moeilijk te vinden.

Zijn contract loopt ook nog tot 2018. Dan kan hij volgend jaar eind van het jaar weg.
Heb je nog een contract voor twee jaar en kan je ook nog veel geld vangen.

Dat lijkt mij de beste optie. Dan kan Overmars een jaar op zoek naar een fatsoenlijke vervanger en kunnen de reservekeepers bewijzen dat ze er wel of niet klaar voor zijn.

Als de Gea weggaat gaat United Cillessen kopen. Frans Hoek heeft Louis aangeraden om dan Cillessen te halen.

Vervangbaar binnen de nederlandse grenzen is hij niet. Buiten nederland is er van zijn kwaliteit geen betaalbare. Warner hahn is mijn ogen in potentie nederlands beste keeper in de eredivisie. Maar feyenoord zal niet zo stom zijn als ajax om een prima keeper naar de concurrent te laten gaan.

Ja, denk zeker dat Cillessen klaar is voor Man United. Hij is op de lijn een van de besten ter wereld, en ik denk dat hij op dit moment niet ver van het niveau van Casillas af zit, die dan natuurlijk wel een zeer zwak seizoen achter de rug heeft.
Over Ajax: ja, die gaan inderdaad een probleem hebben, als Cillessen vertrekt. Wie zou je dan moeten halen? Stekelenburg is net naar Southampton, Krul is onhaalbaar, net als Vermeer en Vorm. Dan moet je naar buitenlandse keepers kijken, maar wie heeft zich bewezen en is haalbaar, en heeft zin om in de Eredivisie te spelen? Misschien kunnen ze bij Romero aankloppen? Die is transfervrij. Maar dan heb je wel een grabbelaar in de goal staan, waar je niet op kan vertrouwen.

Raar vind ik het. Het is puur omdat V. Gaal daar is, anders zou er niemand omkijken naar Cillessen. Ben geen hater en ook geen fan, ik ben neutraal. Of ik moet m'n ogen laten nakijken of V.Gaal moet dat doen. Vergeleken met wat er rondloopt is Cillessen 1van de minste. Krul, Vorm, Mulder, Vermeer, zelfs de Ruyter oogt beter. Je moet ook in een mindere team kunnen presteren.
Valdes lekker laten spelen of Lloris halen en klaar! Heel lief van je V. Gaaltje, hou t maar bij de Blind.

23 juni 2015 om 20:59

Heeft Cillessen dit seizoen dan niet in een slecht team gepresteerd?

71% vindt dat Cillessen goed genoeg is voor United .. Zeker diezelfde mensen die riepen dat Sir Alex Stekelenburg had moeten kopen ipv de Gea ..

Misschien leuk voor erbij, maar die ga je toch serieus niet bij Manchester United op doel zetten. Alleen die Valdes is al stukken beter.
Van Gaal moet zijn oranje bril eens afzetten, daar had hij bij Barcelona ook zo'n moeite mee.

"diederik Boer is geen Ajax-keeper"

Wat kenmerkt zicht dan eigenlijk een Ajax-keeper? Houdt zo iemand de bal anders tegen dan de andere keepers in deze wereld of zo?

Elke reële vervanger voor Cillessen zal een achteruitgang zijn voor Ajax, maar dat is voor Nederlandse clubs niet minder dan normaal. Wanneer de betere spelers worden weggekocht, dan zal de vervanger meestal minder zijn.
Financieel gezien hoeft Ajax Cillessen niet per se te verkopen. Met zo'n 100 miljoen op de bank, heeft Ajax alles behalve financiële problemen. Het probleem voor Ajax is alleen dat ze misschien met een ontevreden keeper komen te zitten, wanneer ze een transfer blokkeren. Iets wat dan ook weer invloed zal hebben op de goede prestaties van Cillessen en daarmee ook indirect op de prestaties van de club Ajax. En mocht Cillessen volgend seizoen een minder seizoen draaien bij Ajax, dan zal zijn waarde ook achteruit gaan. Een lastige keuze dus voor Overmars.

Ik zou als Cillessen weg gaat na vraag doen voor Jordi Masip is een goede meevoetballende keeper beter dan Cillessen maar is overal wel wat slechter maar ja zoek maar een sterke vervanger

Ja dan hebben we zeker weten een heel groot probleem. Ik had dan in eerste instantie Stekelenburg teruggehaald maar die gaat nu dus spelen voor Southampton. En Michel Vorm is te duur. En Van der Hart, Boer, Onana en Van Bladeren zijn niet goed genoeg om Jasper op te volgen als eerste keeper.
Robbin Ruiter van Utrecht is ook wel een goeie keeper maar komt ook te kort voor Ajax. Dan zie ik in Nederland alleen Vermeer terughalen als optie maar ook dat zal zeker niet snel gebeuren. Dus moet je naar het buitenland kijken. Nederlandse keepers in het buitenland het zijn er niet abnormaal veel. Dus daar hoef dan ook niet naar te zoeken. En in Engeland zie ik nog een keeper die Cillessen zou kunnen opvolgen maar zal ook te duur zijn Pantilimon van Sunderland. Keepte in het seizoen 2009/10 nog tegen Ajax in de CL met FC Timisoara. Maar ook Dickie zal hem niet gauw laten vertrekken. Wie o, Wie... wordt dan onze nieuwe doelbewaker...

Wanneer United geïnteresseerd is en met een serieus bod komt dan is Cillessen gewoon weg. Dat Ajax dan met een probleem zit mag duidelijk zijn maar dat wisten ze een jaar geleden al. Cillessen keepte een uitstekend toernooi in Brazilië en werd al eerder genoemd bij United en München. Cruyff en Jonk kunnen toch wel een speler opleiden die tussen de palen gaat staan?

Van Gaal moet niet te veel Nederlanders naar United halen. Leno, Lloris en Begovic moeten hoger op wensen lijstje staan dan Cillissen. Daarnaast moet United De Gea niet eens verkopen. Zou belachelijk zijn, om de beste speler van afgelopen seizoenen te laten gaan naar Real. United heeft topspelers die er staan zoals hij volgend jaar nodig.

Misschien kan Ajax Jeroen Verhoeven aantrekken

Als ajax en cillessen zijnde is het beter als hij nog een jaar blijft, punten pakt voor ajax, marcnetto genoeg tijd heeft om een opvolger te vinden en jasper zijn transferwaarde gigantisch verhoogd (en salaris eisen) wanneer hij schitterd op het wk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren