Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: FC Twente wil geen afkoopsom betalen voor komst oude bekende

Laatste update:

FC Twente is op zoek naar een assistent voor hoofdcoach Alfred Schreuder en haalt mogelijk een oude bekende naar Enschede. René Hake is een belangrijke kandidaat om met ingang van komend seizoen als rechterhand van Schreuder te gaan fungeren, meldt TC Tubantia.

/

De 43-jarige Hake is momenteel assistent-trainer bij PEC Zwolle, maar heeft een verleden bij Twente; eerst in de jeugdopleiding, later bij de beloften van de Tukkers. Tussen 2005 tot 2009 had Hake de A-junioren onder zijn hoede, waarmee hij in 2007 kampioen van Nederland werd. In 2009 werd hij als opvolger van Cees Lok aangesteld en werd hij trainer van het beloftenteam.

Hake ging vervolgens als eindverantwoordelijke aan de slag bij FC Emmen, maar bleef slechts één seizoen hoofdtrainer van de Jupiler League-club. Sinds 2012 is de oefenmeester in Zwolle werkzaam als assistent van Ron Jans. Hij staat daar nog een jaar onder contract, maar het lijkt er dus op dat Twente al op korte termijn probeert hem terug naar Enschede te halen.

Update 23 juni 11.36 uur - FC Twente wil geen afkoopsom betalen voor komst oude bekende
Aldo van der Laan heeft bevestigd dat René Hake een van de kandidaten is om assistent-trainer te worden bij FC Twente. Er is al met de huidige assistent van Ron Jans bij PEC Zwolle gesproken. "Maar we willen geen afkoopsom voor een assistent-trainer betalen, dus we kunnen niet op één paard wedden", benadrukt Van der Laan in gesprek met Voetbal International. "Voor maandag, als de eerste training op het programma staat, willen we de technische staf ingericht hebben."

Denk je dat René Hake naar FC Twente gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik dacht even dat ze zich wilde versterken met woutje brama

22 juni 2015 om 08:37

Hij moet afgekocht worden deze man. Die komt echt niet

22 juni 2015 om 09:55

Laten we hopen dat brama terug komt. Nooit weg moeten laten gaan, dat is wel gebleken.

23 juni 2015 om 11:44

Haha grapjas Staatsen.

Je weet dat Brama zelfs bij PEC een bankzitter was? In zijn laatste jaar bij Twente ergerde iedereen zich dood aan tikkie-terug-Brama.
Ik word zo moe van dat nostalgische gelul van mede-Twente supporters. Iedereen die vroeger ook maar een beetje succes had bij Twente moet opeens terug komen ook al ziet elk objectief mens dat het niks toevoegt.

23 juni 2015 om 11:51

Ookwel genoemd Woutje Drama

23 juni 2015 om 11:53

Een beetje succes ?! Hij heeft elke prijs in NL gewonnen met Twente ! Een beetje succes....
Daarnaast in de halve finale beker liet hij zien toch beter te zijn dan de huidige middenvelders. Verder is hij transfervrij, een jongen van de club en uit de regio. Brama moet je er gewoon bij proberen te krijgen.

23 juni 2015 om 11:59

Absoluut niet. Dat succes kwam door spelers als arnautovic n'kuffo perez jansen stoch Ruiz douglas bosschker maar absoluut niet door hem. Als je hem terug haalt zou geen nut hebben ze hebben al veel middenvelders en hij zou geen verbetering toe brengen

23 juni 2015 om 12:04

Nee Rutten, Mcclaren, Preudhomme en Adriaanse waren gek zeker, door allemaal altijd Brama in de basis te zetten.....

23 juni 2015 om 13:23

J. Staatsen, je hebt het nu over de Brama die inderdaad belangrijk was bij het kampioenschap. Maar we hebben het dan ook over de Brama die op dat moment piekte en daarna wel achteruit is gegaan. Je hebt toch zelf ook gezien dat Brama het afgelopen jaar bij PEC niet tot de basis kon schoppen, evenals het jaar daar voor bij Twente.

Brama heeft goed werk verricht voor Twente, is een belangrijke schakel geweest in het team. Maar dit is allemaal een paar jaar terug geweest, en nu niet meer aan de hand.

En als je een beetje bekend bent met 'begrijpend lezen' had je kunnen inzien dat mijn verhaal over het nostalgische gezwets van mede supporters op het algemeen slaat en niet direct op de persoon Brama.

23 juni 2015 om 13:58

Je bent je er van bewust dat Zwolle zowel in de competitie als in de beker beter heeft gepresteerd dan Twente het afgelopen seizoen ?
En dat Brama daarnaast terug kwam van een zware blessure en er meer dan een jaar uit lag ?

En je reageert zelf over een stuk over brama, dus als het niet op Brama slaat waarom vermeld je het dan ?

23 juni 2015 om 14:15

Haha je laatste zin, daar moest ik toch een beetje grinniken hoor.

Wie reageert er nou:

'laten we hopen dat brama terug komt. Nooit weg moeten laten gaan, dat is wel gebleken. '

onder een artikel wat 0,0 met Brama te maken heeft?

23 juni 2015 om 14:26

Maar om je toch nog weer inhoudelijk wat kennis te geven over Brama en de club FC Twente.

Dat PEC Zwolle hoger is geeindigt dan FC Twente zegt dit seizoen meer over FCT dan over Pec. Hoewel PEC zo nu en dan leuk voetbal speelt, dat terzijde. Het middenveld is op elke positie bij FCT beter bezet. Als Brama het dan bij PEC al niet weet waar te maken om een basiskracht te worden, hoe kan je dan denken dat hij bij FCT van toevoegende waarde kan zijn?

En dat terzijde, FCT heeft zat middenvelders op het moment: ebicilio, mokotjo, ziyech, guiterrez, tapia en je hebt nog wat jongens uit de beloften die op de deur kloppen.

Je zegt zelf dat Brama terug komt van een blessure en schrijft dat aan als reden waarom hij niet speelde/niet op zijn niveau zit. Maar ook voor zijn blessure bij FCT had Brama geen basisplek meer.

Leer er maar mee om te gaan: tijdperk Brama is voorbij. Komt niet meer terug op zijn niveau zoals in het kampioensjaar. Hoewel het kampioensjaar ook een boel verbloemde voor hem met jongens als Theo en Kenneth naast hem.

En dit bedoel ik dus ook met dat nostalgische gezwets, altijd maar denken dat mensen die succesvol zijn geweest bij FC Twente wel even terug komen en de kar opnieuw succesvol gaan trekken. En dan voor 't fijne gevoel maar even vergeten hoe vaak we ons ergerden aan het trage slome spel van Brama.

23 juni 2015 om 20:51

Dat was een reactie van mij op een post over brama. Vervolgens reageer jij daar ook op en op t moment dat jouw verhaal weerlegt wordt, trek je je keutel weer in , met het excuus dat je eigenlijk brama helemaal niet bedoelde. ...

23 juni 2015 om 22:57

Volgensmij kan je aan de begin van mijn zin lezen 'iedereen':

'iedereen die vroeger ook maar een beetje succes had bij Twente moet opeens terug komen ook al ziet elk objectief mens dat het niks toevoegt.'

Als je dus had leren begrijpend lezen op de basisschool. Had je gesnapt dat deze zin over het algemeen gaat. Doelend op alle namen van oud medewerkers van Twente die opeens genoemd worden voor een terugkomst 'want dan wordt alles beter'.

Ze kunnen beter op zoek gaan naar een nieuwe hoofdtrainer ipv assistent.

22 juni 2015 om 09:05

Wat een verrassende opmerking weer. Hij gaat niet weg, dus deal with it

22 juni 2015 om 09:34

Ja maar Schreuder heeft nog een aantal jaar contract en zal dus afgekocht moeten worden, waar Twente geen geld voor heeft.

22 juni 2015 om 09:55

Schreuder had geen contract.

22 juni 2015 om 10:14

@ J.staatsen. Je bent echt hardleers he? Hoe vaak moeten mensen je nog uitleggen hoe het zit met de mondelinge afspraken, etc. Anders graag even je overtuigende argumenten posten en een kopie van je bul in de rechtsgeleerdheid.

22 juni 2015 om 10:59

Dat maakt t nog geen contract. Als jij een mondelinge afspraak het zelfde vind als een contract dan moet je zorgen maken over je eigen bul.

22 juni 2015 om 12:03

Een mondelinge afspraak is gewoon rechtsgeldig. Als hij geen contract heeft, waarom houdt Twente hem dan aan dat denkbeeldige contract? Twente wil van hem af, of in elk geval van dat contract, als dat contract niet rechtsgeldig is of niet eens bestaat, waarom gaat Twente dan geen stappen ondernemen?

22 juni 2015 om 13:36

Twente wil ook van schreuder af, maar Van de Laan niet.
je kunt je ook beter afvragen waarom Van der Laan (en munsterman) in de eerste plaats al schimmige mondelinge afspraken hebben gemaakt met schreuder zonder dat de rest van de organisatie hiervan af wist, ipv te bedenken waarom Van der Laan nu niet van schreuder af wil.

22 juni 2015 om 22:18

Ik heb je al eens verteld dat het akkoord over zijn contract op film staat en dat Alfred door meerdere leden van de RvC wordt gefeliciteerd. De RvC houdt zich koest omdat ze simpelweg hebben ingestemd. Je kunt redetwisten over de kwaliteiten van Schreuder, maar laat die samenzweringstheorie nou eens varen..

23 juni 2015 om 09:25

Google in godsnaam even op "mondelinge afspraak rechtsgeldig" en je ziet dat je geen gelijk hebt. Talloze mensen hebben je dit al proberen duidelijk te maken, maar je blijft eigenwijs. Waarom?!

Ik heb weliswaar geen diploma in rechten, maar heb wel een doctoraat, dus met mijn intelligentie zit het wel snor.

23 juni 2015 om 12:00

@ Ivo
Dat vraag ik me af , als je niet begrijpt wat het verschil is tussen een contract en een mondelinge afspraak.blijkbaar vind jij het normaal dat er geen contract is opgesteld en zijn ze in de rest van de wereld gek, met hun gekke contracten terwijl je het gewoon mondeling kan doen....

@ boskamp
Staat de duur van de overeenkomst ook op film ? En de doelstellingen , voorwaarden, bonussen, ontbindingsregeling, evaluatiemomenten etc....
Of werd schreuder gefeliciteerd met zijn verjaardag..... Heb je überhaupt een link van de film ?

23 juni 2015 om 12:26

Nee daar is geen link van, (net zo goed als er geen link of bewijsstukken openbaar zijn die jouw conspiracy theorie over malafide praktijken door v/d Laan en Schreuder via Malta kunnen staven overigens) Komt nl van de telefoon van Schreuder zelf. En de details staan daar niet op, maar zijn wel doorgesproken met de aanwezigen uiteraard, voor zover die opgesteld zijn. Die weten de RvC leden wel, en je hoort ze ook niet over de inhoud klagen, want daaraan hebben ze zich immers gecommiteerd. Ontkennen dat er een contract is doet niemand binnen de Rvc, voor de rechtbank zouden ze dan meineed plegen. Leg je er nu maar bij neer dat het contract gerespecteerd zal worden. Mochten de resultaten de eerste weken zwaar tegenvallen, dan wordt de situatie weer anders, maar zal er nog steeds moeten worden afgekocht. Overigens hoop ik voor zowel Schreuder als Twente dat het de club na de zomer sportief weer voor de wind zal gaan, beiden doen volgens mij hun stinkende best

23 juni 2015 om 13:18

J. Staaten,

Een overeenkomst komt, juridisch gezien, tot stand door een aanbod en de aanvaarding van dat aanbod.
Of dit mondeling is of op papier is maakt geen verschil. Beide zijn een contract.
voor verdere uitleg zie wetrecht.nl (ook mijn bron)

Edit:
Als aanvulling Schreuder heeft een maand terug een nieuw contract ondertekend. Namelijk met zijn salaris vermindering er in verwerkt.

23 juni 2015 om 13:53

Het is een gigantisch verschil. Lijkt me voor iedereen duidelijk.

Belangrijkste is eigenlijk dat een mondelinge arbeidsovereenkomst altijd een overeenkomst voor onbepaalde tijd wanneer je als werkgever, binnen een maand na aanvang van de werkzaamheden, geen schriftelijke opgave van de duur van het dienstverband hebt gedaan.
Een overeenkomst voor onbepaalde tijd kun je vanaf 1 juli 2015 veel goedkoper vanaf. Voor voetbalbegrippen minder dan een fooi.

23 juni 2015 om 15:04

Maar als er inmiddels een getekend contract ligt dan is de discussie toch weer terug bij af? Dan moet bij ontbinding weer een flinke afkoopsom betaald worden. Kortom, situatie blijft onveranderd.

23 juni 2015 om 15:59

@ J. Staatsen. Waar zeg ik dat een mondelinge afspraak en contract exact hetzelfde ding zijn? Waar zeg ik dat ik het allemaal heel normaal vind hoe het gegaan is? Je trekt alles uit z'n verband en legt me nu woorden in de mond. Dat pik ik niet.

Daarnaast stelde ik je de vraag waarom je de berichten van anderen blijft tegenspreken en het enige waar je mee kunt komen is een reactie met "dus jij vindt blijkbaar dat ... " i.p.v. een antwoord op de gestelde vraag.

Gelukkig zie je in je post #38 in dat een mondelinge overeenkomst wel degelijk een overeenkomst is. Eindelijk!

23 juni 2015 om 19:53

Nee ivo dat doe jezelf , door te zeggen dat een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig is, terwijl niemand dat tegen spreekt.

23 juni 2015 om 19:59

Maar twente kon dus heel goedkoop en makkelijk van schreuder af. Goed dat we daar nu eindelijk over eens zijn.
Van der Laan heeft hier een stokje voor gestoken. Twente supporters vragen zich nu af waarom Van der Laan dit heeft gedaan.
Niet voor het geld, wat veel mensen op vz dachten, want twente kon heel goedkoop van schreuder af. Niet vanwege de prestaties, want schreuder presteert de afgelopen 3 seizoenen al niet. Dus waarom wel ?

23 juni 2015 om 20:38

Dus omdat een contract rechtsgeldig is en een mondelinge overeenkomst ook zijn ze ineens gelijk aan elkaar?! Dat is hetzelfde als zeggen dat koeien en varkens hetzelfde zijn omdat het in beide gevallen dieren betreft...

Als dat je logica is dan weet ik in ieder geval met wie (of wat?) ik te maken heb. Je bent een reactie van mij niet meer waard.

23 juni 2015 om 20:56

Nee, maar daarom was jouw post ook zo onzinnig. Het maakt niet uit of het rechtsgeldig is, schreuder had niks op papier staan waardoor twente heel goedkoop van hem af komen en dus geld kon besparen.

23 juni 2015 om 13:36

Bij Twente is de assistent toch juist de hoofdtrainer

Clubicoon Heubach moet vertrekken omdat er geen geld is en vervolgens proberen Hake te halen waarvoor dan wel geld is. Bovendien heeft Hake nog een contract dus dat zal afgekocht moeten worden. Wanbeleid van de bovenste plank. En dat allemaal om de falende Schreuder koste wat kost in het zadel te houden. Ik heb mij uitgesproken tegen aard van de acties bij de wedstrijd tegen AZ. Ik heb het smakeloze t shirt van supporters vereniging de Bagpipe tegen Aldo van der Laan veroordeeld. Maar wanneer er acties komen bij de eerste training of de oefenwedstrijd die Twente afwerkt in Barneveld (de thuishaven van Schreuder) dan begrijp ik dat volkomen. De fans worden totaal niet serieus genomen door bestuurders die het contact met de achterban volledig kwijt zijn. Mochten de door mij genoemde acties smakeloos zijn of met ongeregeldheden gepaard gaan dan zal ik dat wederom niet goedkeuren maar ik begin met de dag meer begrip te krijgen. Het is het bestuur kennelijk nog steeds niet duidelijk dat het niet om 100 mensen gaat maar op duizenden mensen die aangesloten zijn bij de supporters verenigingen en een hele grote groep sponsoren die het beleid, en met name het laffe voetbal van Schreuder, helemaal zat zijn. De sponsoren waren bereid om mee te denken over het afkopen van het contract met Schreuder. Maar Schreuder en van der Laan gaan liever een gevecht tegen windmolens aan en dat gevecht zullen ze altijd verliezen. Alfred Schreuder past niet bij Twente en zelfs wanneer hij het komend seizoen ongeslagen kampioen word zal hij ongewenst zijn en zullen de fans zijn vertrek eisen. Het is gewoon uitstel van executie. Schreuder vertrekt. Nu of lopende het komende seizoen. Iedereen weet dat maar de stronteigenzijze voorzitter en trainer zetten liever het wanbeleid voort dan de enig juiste oplossing te kiezen.

22 juni 2015 om 09:08

Kerel laat die wrok tegen schreuder eens gaan. Het bestaan van Twente hangt aan een zijden draadje. Het plan van aanpak wat al tijden terug is ingeleverd is nog steeds niet goedgekeurd. Volgend jaar moeten we gezond worden en staat alles, ook het voetbal, in dat teken. Als schreuder niet zelf opstapt heeft aldo geen enkele keuze.

Ik zie hake overigens ook niet komen, kost een transfersom en is nou niet bepaald ervaren. Gewoon hans de koning vragen

22 juni 2015 om 10:55

Als je een auto nodig hebt, doe je de brommer toch weg? Wat heeft Hake nou met Heubach te maken. Heubach was al een domme voetballer, wat heb je daar nou aan in je staf. Als je geld genoeg hebt kun je uit liefdadigheid zo'n werkloze wel een baantje geven, maar als het op is is het op.

Hebben ze niet pas een paar assistenten wegbezuinigd?! Toch gek dat...

22 juni 2015 om 09:07

Ja, maar omdat ze anders maar met 2 man, inclusief Schreuder, zitten willen ze er nog 1 bij, wat opzich best logisch is

Als je hoort hoe zin verleden is. zou hij het niet erg vinden om terug te keren en dan als assistent ik denk dat als Twente sirieus wordt hij het wel zou doen

Het is gedoemd om daar te mislukken onder Schreuder. Dan heb je halverwege het jaar dat er een nieuwe trainer moet komen, die ook zijn eigen assistent wil. Nou lekker blijven zitten waar je zit zou ik zeggen.

Weinig tot geen perspectief op dit moment en voor het salaris zou ik er ook niet heen gaan, want ik geloof niet dat dat gezien de huidige financiële situatie van Twente je een rijk man wordt daar.

Even een oproep aan de overheid: is het mogelijk om de A1 en de A35 plat te gooien zodat FC Twente eens bij andere clubs gaat kijken ipv alleen in Zwolle? Bij voorbaat dank.

23 juni 2015 om 11:43

Ik had liever Ron Jans als trainer gehad, René Hake als zijn assistent. Hier bij dit Twente. Maar dat zal wel niet gebeuren. De aankopen die we in het verleden hebben gedaan bij Zwolle zijn niet bepaald een succes geworden. Mokthar en Lachmann, de laatse schijnt alweer weg te willen. Misschien kunnen we hem ruilen voor René Hake.

23 juni 2015 om 11:54

@broersebroeder
Noem eens een lijstje spelers die de overstap hebben gemaakt van Zwolle naar Twente.

23 juni 2015 om 14:01

Lachman, Mokhtar en Mokotjo natuurlijk. Maar verder staat daar ook al een Van der Belt aan het roer die furore heeft gemaakt bij ons.
Nu zijn dat alleen de daadwerkelijke transfers, Twente heeft verder nog interesse getoond in:
Van Polen, Necid, Saymak, Van den Berg en nu dus zelfs onze assistent trainer Hake.
Als er al 8 (!) mensen in 3 seizoenen tijd wordt gelinkt aan een club, vind ik dat wel vrij opvallend en verklaart dat de bovenstaande reactie.

23 juni 2015 om 14:04

Sorry, ik was Nijkamp vergeten. 9 mensen bij dezelfde club

23 juni 2015 om 11:59

Graag! Lachman, Mokhtar en Mokotjo zijn bij ons niet bepaald een succesnummer gebleken.

23 juni 2015 om 12:10

Ik denk dat dat eerder met Twente te maken heeft dan met deze spelers, gewoon de spelers op een juiste manier benaderen en gebruiken is ook een kunst. Dan haal je het beste in ze naar boven. Maar doe ze maar weer terug naar PEC hoor, hier worden ze wel gewaardeerd.

Snap nog steeds niet dat Twente dingen probeert waarvan je weet die zijn gedoemd te mislukken. Ga voor Hans de Koning als assistent, de man heeft genoeg ervaring in de jupiler league als trainer en geniet nog grote populariteit onder de achterban. Hans the King, is zijn geuzennaam bij ons. Maar blijkbaar wilde de grote heren geen Hans de Koning. Ik wil geen Alfred Schreuder. Kunnen we dan geen compromis sluiten in deze dan.

Inmiddels heeft Martin Haar (specialisten trainer van AZ) Twente afgezegd!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren