Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Felle reactie op Ajax-‘nieuws’: ‘Deze onzin was in 2011 al afgeserveerd’

Laatste update:

De ‘fluwelen revolutie’ bij Ajax is niet helemaal geslaagd en afgelopen weekend kwam de Volkskrant met een onthullend verhaal over de rol die Johan Cruijff heeft gespeeld in de gebeurtenissen bij de Amsterdamse club. De voormalig topvoetballer zou via zijn opleidingsinstituut financieel hebben geprofiteerd van Ajax en zou geprobeerd hebben om journalist Jaap de Groot binnen te halen.

/

De chef sport van De Telegraaf reageert in zijn eigen column fel op de aantijgingen en is van mening dat zijn collega’s hun werk niet goed hebben gedaan. “De kern van het Volkskrant-artikel is dat Johan Cruijff zakelijk profiteert van Ajax, alles binnen de club beslist en ‘de zijnen’ mee laat profiteren. Ik ben niet van alles op de hoogte, maar veel van de gepubliceerde feiten die ik wel weet kloppen niet, zijn gekleurd of tendentieus. Wie volgt?”, vraagt De Groot zich af.

Dat Cruijff een poging heeft gedaan om de verslaggever vier jaar geleden in een commissie te krijgen bij Ajax klopt volgens hem evenmin. “Als Tom Kreling en Huib Modderkolk maanden aan het onderzoeken zijn geweest, dan had even googelen volstaan om te constateren dat dit een broodje-aapverhaal is. Ik ben hier nooit voor gevraagd, het is nooit met mij besproken en ik zou het ook nooit doen. Deze onzin was in 2011 al afgeserveerd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het moet voor een Telegraafjournalist een waarlijk bijzondere ervaring zijn om eens het slachtoffer te zijn van slechte journalistiek in plaats van de dader.

17 juni 2015 om 08:48

Ik vind je reactie leuk. Maar ik moet er ook even bij vermelden dat ik vind dat de Telegraaf, en dan vooral de afdeling (tele-)sport, de laatste jaren beter 'nieuws' brengt dan de jaren daarvoor. Toen klopte de helft niet, nu (meestal) wel..

17 juni 2015 om 09:00

Ja ben ik met je eens. Ze brengen tegenwoordig steeds meer nieuwtjes die wel kloppen of bijna kloppen. De overgang van gudelj waren ze snel bij maar was ook weer prematuur. De interesse was er maar zij zeiden dat ze al rond waren.

Daarnaast vind ik dat de telegraaf de laatste is die iets mag zeggen over tendentieus of gekleurd. Dit is namelijk HET voorbeeld van gekleurde en tendentieuze journalistiek. Prima hoor, maar val dan niet over een ander.

17 juni 2015 om 09:05

Klopt, alleen is het wel het huisblad van Ajax/Cruijff. Dat vind ik voor een krant toch niet echt helemaal kosjer.

17 juni 2015 om 10:31

Vroeger klopte de helft niet, nu wel. Dan is er dus niets veranderd! De helft klopt, de helft niet. Voor het overige kun je de beschuldigingen in het VK artikel alleen per stuk weerleggen, niet in een groep. Het klopt niet, is gekleurd of tendentieus. Wat klopt niet, wat is gekleurd en wat is tendentieus? En wat is het verschil tussen de laatste twee? Bovendien, ten principale, als je je opwerpt als spreekbuis van ;één partij (cruijff) dan maak je jezelf ongeschikt als objectief medium.

17 juni 2015 om 10:32

Azalkmaar..

De Telegraaf schrijft zowel positieve als negatieve dingen over Ajax. En de columns van Cruijff, die inderdaad in de Telegraaf staan, zijn ook niet wat je noemt altijd positief. Dus ik denk dat het allemaal nog wel meevalt met het 'huisblad van Ajax'...

17 juni 2015 om 10:43

Zeuxis..

Als je dan toch de wijsneus uit wilt hangen:

Als vroeger de helft niet klopte (minder dan 50) en nu wel (meer dan 50) dan is dat wel degelijk een verbetering. Dus veranderd er dus zeker wel iets. Wat er niet klopte in het verleden dat mag jij zelf gaan nakijken, daar ga ik je echt niet bij helpen en ik ga je zelfs geen voorbeelden geven. Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent dan ga je dat zelf maar opzoeken. Legio aan voorbeelden zijn te vinden.
Als laatste, wat betreft de beschuldiging jegens de Telegraaf als het zijn van geen objectief medium; dat is geen hoofddoel van geen enkele krant of blad in Nederland. Het doel is om geld te verdienen, niet om 100 objectief te zijn.

17 juni 2015 om 19:37

Kebm,

De publicaties van Telegraaf zijn welliswaar beter geworden maar daardoor nog niet minder gekleurd...

17 juni 2015 om 09:08

Voorbeelden?
Of zit je gewoon populair te doen?

17 juni 2015 om 09:41

er zijn legio voorbeelden, maar om eens iets te noemen, De Telegraaf erkent de Raad voor de Journalistiek bijvoorbeeld niet. Als jij met een klacht komt omdat jouw ethiek is aangetast (bijvoorbeeld een publicatie over vermeend crimineel gedrag met naam en toenaam erbij terwijl je onschuldig bent) zal je via de RVJ geen reactie krijgen van de Telegraaf en genoodzaakt zijn juridische stappen te nemen. Nou heeft de RVJ al geen juridische macht, en zou je in bovengenoemd geval uiteindelijk wel gelijk krijgen bij de rechter, maar het zal geen prettige weg zijn die je moet bewandelen. Daarnaast zal jouw naam lange tijd met die criminele activiteiten in verband worden gebracht en zal een rectificatie lang op zich laten wachten. Zo lang, dat het kwaad (de aantasting van jouw reputatie) al geschied kan zijn.

17 juni 2015 om 10:34

De RvJ zou geen maatstaf moeten zijn voor wel of niet ''slechte'' journalistiek. Als dat de nieuwe norm is vind ik dat zo'n orgaan zijn doel voorbij schiet.

De keuze om niet lid te willen zijn van de RvJ kan zijn omdat je zo je onafhankelijkheid wilt waarborgen. De mensen die in de raad zitten zouden mogelijk banden kunnen hebben met mensen die een krant aanklagen. Ik zeg niet dat dit zo is, maar ik kan me voorstellen dat de Telegraaf zo zijn keuze beredeneerd om niet lid te zijn van de Rvj. En niet omdat ze zgn. een slechte krant zijn. (ik erger me aan de krant, maar de sportafdeling is volgens mij vrij sterk).

En de soap continues. Als ik John de Mol was zou ik een onderweg naar morgen variant maken die over Ajax gaat en op de waarheid is gebaseerd. Kan ie goud geld mee verdienen.

17 juni 2015 om 08:36

Inderdaad jammer! Als hij dit dan de vorige 7 jaar bij PSV had gedaan zaten we nu niet opgescheept met Utopia! Goud geld verdienen met dit soort soaps

17 juni 2015 om 09:17

Ik kan me niet voorstellen dat John de Mol iets in PSV ziet, te weinig kijkcijfers en daar hebben ze op bestuursgebied doorgaans alles goed onder controle dus geen spraakmakende televisie.

In Eindhoven hebben we geen personen die zonder dat ze een officiële functie hebben bij de club belangrijke beslissingen kunnen maken, bestuurders die niet wil met elkaar willen praten, beslissingen die door de een wordt gemaakt door een ander worden teruggedraaid, mensen die de deur uitgewerkt worden, bepaalde personen aanstellen om het bloed onder de nagels van een ander te halen en ego's rond lopen die alleen aan zich zelf denken.

Ajax kan naast de succesformule waar 3den rijk mee worden misschien ook een concept sport soap maken. Lijkt me zeer vermakelijk, wellicht dat Overmars al auditie kan gaan doen want het heeft er alle schijn van dat die op dit moment de deur uitgewerkt wordt op zijn Ajax.

17 juni 2015 om 09:32

Irriteer me altijd mateloos aan PSV gekleurde reacties! Heb het idee dat je meer 'anti' Ajax bent dan dat je PSV support! Elk bericht over Ajax sta je altijd bovenaan de reactie's, puur om reactie uit te lokken. Daarin tegen sta je bij elk negatief getint bericht over PSV op allebei je poten om te beweren dat er niks aan de hand is bij PSV. Het is mij en andere leden intussen wel duidelijk dat je een hekel aan Ajax hebt en een natte droom van PSV krijgt, hou tegenwoordig je uitlokkende reacties over Ajax voor je! Super bedankt Kerel

17 juni 2015 om 09:43

Ik heb het helemaal niet over PSV maar over Ajax.

Daarnaast zijn mijn reactie altijd gebaseerd op feiten, dat menig Ajacied die feiten niet onder ogen wil zien dat is niet mijn probleem. De manier waarop ik het breng kan door sommige als irritant ervaren worden maar ik zie dat meer als ''de neus op feiten drukken'' en daar kan de gemiddelde Ajacied heel slecht tegen.

Ik zeg nergens dat er niks gebeurd bij Psv, op coach en spelers niveau rommelt er regelmatig wat en tijdens de Reker periode is er ook een hoop gezijk geweest, echter kan ik me geen feiten herinneren waarbij mensen binnen de organisatie zo met elkaar omgaan als dat er bij Ajax al jaren lang wordt gedaan.

Je kan zeggen over PSV wat je wilt maar bij PSV lopen er geen ego's rond die alleen maar aan zich zelf denken en dat is naar mijn weten ook nooit geweest. Wat dat betreft is er bij Ajax altijd wel wat gaande. Ik zeg nergens dat het positief of negatief is die conclusie trekken jullie zelf waar ik dan weer uit op maak dat je in je achterhoofd ook weet dat het niet altijd professioneel verloopt.

Daarnaast ben je heel selectief, ik ben ook soms positief over Ajax en negatief over Psv. Je leest alleen maar wat je wilt lezen blijkbaar.

17 juni 2015 om 09:44

Ik denk dat hij niet de enige is hier en in Nederland, leer ermee te leven dat ajax niet geliefd is in Nederland. Jawel bij dat meeloopvolk die we ook genoeg in Nederland hebben.

17 juni 2015 om 10:04

Panerai..

Stop alsjeblieft met het constante verheerlijken van Psv. Als jij ons hier glashard wilt gaan vertellen dat PSV op bestuur gebied alles doorgaans goed onder controle heeft dan leef jij in een totaal onrealistische, PSV-gekleurde, wereld. En dan ook nog vertellen dat jouw reactie altijd gebaseerd zijn op feiten. Kom op jongen, word wakker!

PSV komt minder in het nieuws omdat het simpelweg niet zo interessant is dan Ajax (en ook dan Feyenoord). Maar je snapt zelf ook wel dat PSV op bestuurlijk niveau zijn zaakjes meer dan eens niet onder controle heeft. Of moet ik je nog even herinneren aan Bazoer (die wegliep omdat PSV -ondanks alle pogingen om iets van de jeugd faciliteiten te maken, totaal geen toekomst zag in de werkwijze van Psv) of aan de verkochte grond onder het stadion (waarbij bewezen is dat dit gewoon staatssteun is) omdat PSV simpelweg meer geld had uitgegeven dan het daadwerkelijk had en dus door de gemeente gered moest worden.

Nee, PSV is simpelweg minder in het nieuws omdat het de derde club van Nederland is, niet omdat het bestuurlijk allemaal zo heerlijk loopt...

17 juni 2015 om 13:16

@kebm

Misschien moet ik wat duidelijker zijn

Waar ik op doel en duidelijke voorbeelden van geef is totaal iets anders als Bazoer en de gemeente. Ik heb het over bestuurders, hoe die in het algemeen met elkaar om gaan en groepjes die zich zowel binnen als de organisatie bevinden die achter elkaars rug om soms vieze spelletjes aan het spelen zijn om mensen de deur uit werken en hun zin willen krijgen.

Bij PSV gaat ook niet altijd alles van een leien dakje maar dat soort praktijken wat er bij Ajax vaak gaande is heb ik nog nooit gezien bij Psv. Je kan moeilijk ontkennen dat er bij Ajax altijd wel iets gaande is. Ik heb het hier niet over problemen trainers of spelers maar over mensen met verschillende meningen die die meningen vervolgens proberen door te drukken op verschillende manieren.

Je kan wel gaan ontkennen dat er mensen ''zonder een officiële functie bij de club belangrijke beslissingen kunnen maken, bestuurders die niet wil met elkaar willen praten, beslissingen die door de een wordt gemaakt door een ander worden teruggedraaid, mensen die de deur uitgewerkt worden, bepaalde personen aanstellen om het bloed onder de nagels van een ander te halen en ego's rond lopen die alleen aan zich zelf denken'' maar dit is gewoon wat er de afgelopen jaren regelmatig aan de orde is in Amsterdam.

Daarnaast mag jij gerust denken dat PSV de 3e club van Nederland is daar lig ik echt niet wakker van De neutrale voetbalkijker en de voetballiefhebber in het buitenland weet namelijk beter. PSV heeft een grotere prijzen kast, heeft meer geld en staat hoger op de internationale ranglijst. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat PSV qua merk groter is dan Feyenoord en qua ''fans'' niet eens zo gek veel achter Feyenoord staat. Buiten dat er meer stoeltjes in de Kuip zijn dan in het Philips stadion kan je geen fatsoenlijk onderbouwend argument opnoemen waar feitelijk bewezen wordt dat Feyenoord groter is.

Daarnaast ben ik benieuwd waaruit jij opmaakt dat PSV ''minder'' in het nieuws is. Dat ligt er natuurlijk helemaal aan welke mediums gebruikt. Als jij alleen maar kranten uit de randstad leest en lokaal nieuws kijkt en op berichten klikt die met Ajax of Feyenoord te maken hebben dan kan ik begrijpen dat dat misschien zo lijkt.

Echter heeft de kampioen van Nederland en de grootste concurrent van Ajax minstens zo veel nieuwswaarde dan Feyenoord. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van wat er bij de club gaande is. Als alles goed gaat bij een club dan valt er natuurlijk minder te schrijven als dat het ergens hommeles is. Ik vind deze discussie een beetje onzinnig eigelijk.

Daarnaast internationaal gezien kan ik je verzekeren dat PSV meer in het nieuws komt dan Feyenoord gewoon weg omdat er qua prestaties meer te vertellen valt en mensen in het buitenland het geen bal interesseert wat er bij de nummer 3 van Nederland gebeurd.

Nogmaals, ik vind het allemaal best dat je dat denkt, maar het komt er op neer dat jeje stelling dat PSV minder in het nieuws is en Feyenoord groter is niet kan onderbouwen met goede argumenten en daarnaast een andere weg probeert in te slaan betreft mijn eerdere argumenten en daar bovendien niet eens inhoudelijk reageert.

17 juni 2015 om 14:10

Ik denk dat je de grootte van PSV en feyenoord vooral in het buitenland sowieso overschat.. ik woon al jaren in verschillende landen en bij beide PSV en Feyenoord krijg je toch vaker een: "wie?" Te horen dan bij ajax. In Brazilië is bijv. Psv redelijk bekend en in de UK is feyenoord bekender dan PSV, maar over het algemeen kennen buitenlandse voetballiefhebbers Ajax, vooral uit het verleden, en dan houdt het op.

18 juni 2015 om 04:03

@curajo

Ik woon ook al jaren in verschillende landen dus ik heb hier ook een goede kijk op.

Je hebt verschillende voetbal supporters. relschoppers of te wel hooligans in het buitenland zullen Feyenoord ongetwijfeld hoger op hun lijstje hebben staan dan Psv.

Echter is de grootste groep voetbal liefhebber in het buitenland neutraal en dan kijken ze gewoon naar welke club het beste presteert of de beste spelers heeft. En in dat kan je moeilijk ontkennen dat Feyenoord in dat gegeven boven PSV staat en in het geval van deze discussie dus 'groter' is dan Psv.

17 juni 2015 om 08:51

Maar als Ajax er niet was wat zou jij dan de hele dag moeten doen Panerai?. Je alleen met psv bezighouden is ook zo saai. Over soaps gesproken. Afgelopen zeven jaar in eindhoven vergeten?

17 juni 2015 om 09:00

Claro volgends mij begrijp je panerai zijn reactie niet zo goed.hij geeft duidelijk aan dat deze soap miljoenen op zou brengen als het op tv kwam.stuk vermakelijker en realistischer als utopia onderweg naar morgen en gtst.en ik denk dat meer mensen in ajax geinteresseerd zijn ondanks dat ze misschien fan zijn van een andere club als die troep.

17 juni 2015 om 09:18

Tja helaas gebeurd er niet zo veel spannends op bestuursgebied bij mijn club. Daar hebben ze in tegenstelling tot Amsterdam wel hun eigen personeel onder controle.

17 juni 2015 om 09:46

nee hoor begrijp hem prima. Hij is altijd druk met Ajax ondanks dat hij voor psv is. daarom mijn reaktie

17 juni 2015 om 20:03

@panerai

Niks spannends? Wat dacht je van het kritische rapport over het bestuur dat een paar jaar geleden lekte, de affaire Bakkali, de vage intrede van adviseur Hiddink vorig jaar, het ontslag van trainers als Stevens, Rutten, het gezeik rond de ambitieuze Ernest Faber, de exit van Philips. Wel behoorlijk spannend lijkt me?

17 juni 2015 om 09:59

Quote "daarnaast zijn mijn reactie altijd gebaseerd op feiten". Over welke feiten heb jij het dan in reatcie #4. Je zit gewoon te bashen vriend.

Jongens, het is toch allang bekend dat die twee een directe lijn hebben?
De Groot is ghostwriter. Cruijff heeft de Telegraaf altijd gebruikt om oneigenlijke druk uit te oefenen.

En nu is het weer een heilig boontje. Iedereen weet dat er in die periode hard met modder is gegooid.

Cruijff heeft ook vuile handen, denk nog maar aan het akkefietje met Davids.

17 juni 2015 om 09:16

Oke even denken aan het akkefietje Cruijff Davids.
Cruijff zei toen dat hij er zat voor de donkere en moeilijk jongens binnen boord te houden.
Wat davids op een vieze laffe manier als rascime uitlegde en hoopte dat die poging wel zou werken Cruijff buiten te krijgen.

17 juni 2015 om 09:58

@albertino,

Hoezo laffe manier als je zegt dat ''donkere'' jongens moeilijk aan boord zijn te houden dan propageer je toch?
Ik vond de woordkeuze zeer aanstootgevend en erg dom. Kon het ook heel goed begrijpen dat hij later zichzelf weer moest verdedigen via de krant.

17 juni 2015 om 13:08

Goed lezen, Donkere EN moeilijke jongens.
Dus ook de combinatie maar ook los van elkaar.

Het was een RVC met ieder zn aandeel, Olfers voor het geld Johan voor de voetbal etc etc.

Er zijn teveel jongens als Elia etc wegestuurt die binnenbord moesten blijven, vor die kloof was Davids er neergezet. Of dacht jij dat het voor zn inteligentie was ? Hij heeft het verstand van suikerklontje namelijk.

17 juni 2015 om 13:46

Edgar Davids is voor mij de personificatie van het voetbal. Een op en topprof. Altijd geleefd voor het voetbal. Een voetballer die tot diep in zijn dertigste op lagere niveaus is blijven spelen omdat hij het spelletje zo mooi vond. Tegelijkertijd een goede ambassadeur van het straatvoetbal.

Om die zo af te serveren gaat mij veels te ver.

17 juni 2015 om 19:21

Fantastische voetballer maar een mafketel buiten het voetbal.

Dat laatste klopt inderdaad, sterker nog, Cruijff zei na afloop zelfs zelf tegen andere Ajacieden dat als hij ooit zoiets gedaan zou hebben hij meteen niet meer serieus genomen had hoeven worden en naar een inrichting gestuurd mocht worden meen ik me te herinneren.

Hoe dan ook, het staat vol met onzin.
"nog één keer en ik steek een keu in je reet" La Ling zou een grote vriend van Cruijff zijn, dit is natuurlijk volkomen onwaar, maar wel een uitstekende optie op de juiste positie binnen Ajax.
Ook was er nieuws dat hij een huis in Ibiza had gekocht, maar dit bleek ook al totaal uit één of andere duim gezogen en noem het allemaal maar op.

Het viel allemaal niet echt serieus te nemen wat er in het artikel stond, maar het gemiddelde niveau van de volkskrantlezer is nou eenmaal vrij laag, dus misschien dat die het allemaal wel blindelings geloven.

Hoe dan ook, ik moest er hartelijk om lachen, jammer alleen dat Cruijff zijn naam wederom valselijk besmeurd wordt.

17 juni 2015 om 09:11

" maar het gemiddelde niveau van de volkskrantlezer is nou eenmaal vrij laag" De Volkskrant staat anders vele malen hoger aangeschreven dan het populistische krantje de Telegraaf. Het is toch algemeen bekend dat die voor het wat lagere niveau is. Dat gezegd hebbende vind ik de Volkskrant qua voetbal altijd echt minder. Daar slaan ze vaak de plank mis en daar was dit abominabel artikel een goed voorbeeld van.

Misschien dat De Groot kan aangeven wat er allemaal niet klopt en hoe de vork wel in de steel zit ipv wat algemeenheden terug te kaatsen.

17 juni 2015 om 10:35

Precies, details waar de groot het over heeft. De strekking blijft overeind, het belang van Cruijff cs ligt niet alleen bij Ajax maar ook bij handel. Daarom zit die kwakzalver van Jongkind er nog die de Ajax opleiding heeft overgenomen.

Hij komt ook echt met sterke tegenargumenten zeg...

'de ‘fluwelen revolutie’ bij Ajax is niet helemaal geslaagd'

Zo VZ, dat is een flinke aanname...

17 juni 2015 om 09:30

Iets kan alleen slagen als er harde doelstellingen zijn. Maar bij mijn weten zijn die er ook niet. Toch?

17 juni 2015 om 10:55

Nou er is alleen gezegd dat er binnen 5 jaar de eerste stappen zichtbaar zouden zijn. Met een supertalentvolle lichting in zowel de A1 als de B1 en de verdere professionalisering van de jeugdopleiding is dat dus in feite ook gewoon gehaald.

Volgende stappen zijn het kopen van de Arena en het bouwen van een nieuw hypermodern trainingscomplex voor zowel het eerste elftal als de jeugd.

Gek genoeg kijken de media en heel veel fans alleen naar het 1e en de huidige prestaties (die op het moment niet goed zijn, absoluut). Maar men vergeet dat over een jaar of 5 je pas iets gaat merken bij het eerste van de revolutie. Dat is ook altijd hetd oel geweest. Op de lange termijn, niet korte termijn.

Ach je zal altijd het Kamp Cruijff en kamp tegen Cruijff houden.
Veel dingen staan vast Cruijff heeft idd zichzelf verrijkt waarom zouden ze een master moeten volgen, de meeste jeugdopleidingen functioneren uitstekend ook zonder zeer hoogopgeleiden trainers.
Dus waarom 32 man á 7000 euro de man perse dat moeten volgen is mij een raadsel.
Voegt niks toe aan de opleiding misschien kan je het geld beter steken in scouting of andere zaken.
2de punt is ook gewoon waar feit is dat de fluwelen revolutie nu zijn 6de jaar in gaat en nog geen resultaat de A junioren speelde al als C team erg goed en is ook geen verassing dat ze het zo goed doen.
Dat is niet te danken aan de revolutie maar aan de opleiding van die tijd.
Maar ik snap best dat iemand de credits opeist van een ander.
Ook valt het talent zwaar tegen wat er doorkomt meeste moeten een jaartje meedoen bij het tweede en verzuipen vervolgens vaak. Best wel vreemd meneer Cruijff maakte op zijn 17de al zijn debuut nog moeten ze allemaal rijpen want ze zijn nog jong , maar als je nou echt zou goed bent heeft lijftijd toch niks te maken met je kwaliteiten? Je ziet juist dat spelers zeer ongemotiveerd raken.
Ook zou de stap naar de Europese top worden gemaakt me eigen jongens maar goed er word een blik opgetrokken aan versterkingen. Mag daar niet van maar als je eerst roept als ze uit de opleiding komen zijn ze straks zo goed dat ze het kunnen opvangen dan maakt Cruijff zich wel heel belachelijk nu er spelers worden gehaald ipv die (top) jeugd de kans te geven.
Ook vind ik dat de Groot gewoon mag evolueren wat er nou na 2011 zoveel beter is gegaan. Financieel maar dat heeft te maken met wat de Boer klaar heeft gespeeld met 4 kampioenschappen want tjah al 1/4 deels van je begroting bestaat uit inkomsten uit de CL de afgelopen 4 jaar daar heeft die hele revolutie geen invloed op gehad.
Is er veel veranderd in de jeugd nee, het is een nog grotere choas dan dat het was. De opleiding en het technische hart vechten elkaar de tent uit.
Dus beetje algemeen praatje van Meneer de Groot prik er een beetje doorheen mis de inhoud maar goed kwaliteitskrant heb je het nooit mogen noemen natuurlijk want iedereen weet dat het een Ajax gezinde krant is en je kan moeilijk 1 van je columnisten afvallen..
Wie kan mij nou een voorbeeld geven dat de revolutie wel is geslaagd? Of kunnen we tot de conclusie komen dat Cruijff heel veel mensen die waanzinnig veel hebben betekend voor de club en echte Ajax mensen zijn heeft gekwetst en verstoten om helemaal niks.

17 juni 2015 om 12:23

Ik ben ook niet van de Telegraaf, en ik ben Amsterdammer en Ajacied, om redenen die hier niet relevant zijn, maar ik geef Jaap in deze 100 procent gelijk. Het broddelwerk van die nepjournalisten die zogenaamd maandenlang aan het werk zijn geweest zat vol fouten en onwaarheden. Het was echt lachwekkend, en het stoort mij dat andere kranten en dus ook VZ deze tendentieuze rommel klakkeloos kopiëren. Want onwetende nemen zoiets voor waar aan.

Maandenlang onderzoek doen en dan o.a. dit soort fouten en conclusies maken:
-van Basten was volgens de heren in 2008 TD van Ajax
-v.h. Schip was volgens de heren in 2008 werkzaam bij Melbourne Heart
-van Kinsbergen stapt uit zichzelf op volgens de heren, terwijl zijn contract niet wordt verlengt
-veel jeugd voetbaltrainers zouden zijn weggelopen en vervangen door trainers van andere takken van sport. Gelul, want die andere trainers zijn erbij gekomen. Daarnaast zijn Ronald de Boer en Kenneth Perez voor een tv carriere gegaan, Gorré is naar Engeland verhuisd, Grim kon hogerop en hoofdtrainer worden en Kreek voldeed niet. Alleen Trustful is uit onvrede vertrokken, want hij wilde een vast elftal en niet rouleren, maar Trustful keert na een jaar alweer terug bij Ajax als assistent van Fdb.
-Bij een bedrijf van Cruyff gaat de omzet in 2012 omhoog, conclusie van de heren: Cruyff verdient aan Ajax
-De Fluwelen Revolutie zou mislukt zijn. Hoezo? We zitten er nog middenin! Cruyff's idee was in 2008 al dat de jeugdopleiding niet voldeed, en dat de club geleid moet worden door voetbalmensen à la Bayern. De jeugdopleiding is in 2012 op de schop gegaan, we zijn dus pas 3 seizoenen verder. Hoe kan dat nu al een impact hebben op het eerste elftal? Wat mensen die geregeld op de Toekomst komen kijken al kunnen zien is dat er veel meer jeugdig talent voetbalt. Met name de A1, dat gedurft aanvallend voetbal speelt, is een genot om naar te kijken. Daarnaast zie je, ookal gaat het om de ontwikkeling van individueel talent, dat de elftallen beter presteren. Praktisch elk elftal is kampioen geworden en daar waar Feyenoord's jeugdelftallen drie seizoenen geleden bijna altijd boven Ajax eindigde, is dat nu al andersom. Ook de vertegenwoordiging in Oranje bij de jeugd is weer Ajax gekleurd.

En dat mensen meningsverschillen hebben zoals bij Ajax? Tja, dat gebeurt overal waar gewerkt wordt. Zeker waar men net begint om de organisatie te veranderen met veelal onervaren mensen Het wordt bij Ajax echter altijd zwaar uitvergroot. Ik denk dat het allemaal zijn beloop zal hebben, misschien dat een aantal mensen vervangen moet worden.

Hoe dan ook, zo staan nog wel meer onjuistheden en onwaarheden in dat stuk, zoveel dat niemand met gezond verstand enige waarde hecht aan dit "onderzoek". Nogmaals, dat stuk is tendentieuze rommel. ALs iemand daar maanden mee bezig is geweest, kan hij beter ander werk zoeken.

Ik ga best met je mee in dat de Telegraaf een Cruyff en Ajax propagandamachine is, zoals het AD dat van Feyenoord is, maar hoe jij die rommel van de VK slikt als zoete koek zegt meer over jou dan over Ajax, Cruyff en de Fluwelen Revolutie. Dat je diablo73 een groen randje geeft is van het zelfde laken een pak. Het is ongefundeerde laster, niet meer en niet minder.

17 juni 2015 om 13:16

6 jaar ? 2.5 jaar bedoel je.
Ten have stapte pas in maart 2012 op dat is pas 3 jaar geleden.

Kan Ajax gewoon weer een voetbalclub met topsport-intenties worden in plaats van al dat eindeloze gekonkel. Ajax is een belangrijke drager van het Nederlands voetbal, samen met Feijenoord, Psv. Stoppen met die Cruijff-onzin, gewoon simpel een voetbalclub worden met een manager, trainer, bestuur, e.d. Weg van de beurs, en het liefst ook uit die belachelijke betonbak!

17 juni 2015 om 10:37

PSV en Feijenoord zijn de afgelopen jaren van Ajax weggelopen kwa organisatie en stabiliteit. Het is dat Ajax een goede trainer heeft en die moeten ze maar koesteren.

Iedereen binnen Ajax weet dat het verhaal uit de Volkskrant klopt.

De rol van Jaap de Groot is natuurlijk zeer dubieus aangaande eventuele kritiek op het kamp Cruijff. Hij behoord daar immers toe. Net als Johan Derksen. Deze man is alles behalve objectief en dat geldt sowieso voor de hele telesport afdeling van deze krant.

De laatste jaren is er flink propaganda gevoerd om de fluwelen revolutie in een optimaal daglicht te zetten en eventuele critici c.q. mensen zogenaamd zonder Ajax hart te stigmatiseren, belachelijk te maken en op die manier te lozen. Als ik bijvoorbeeld denk hoe iemand als Olderiekerink volkomen respectloos aan de kant is geschoven dan is dat echt een schrijnend voorbeeld hoe men te werk is gegaan. Daarnaast heeft de Telegraaf tot in den treuren een podium gecreëerd om dhr. Cruijff en zijn beleid op het mooie hoge witte paard te zetten. Zelfs de potentiële algemeen directeur krijgt dmv een column de kans om zijn wekelijkse reclame praatje te houden over talloze supertalenten, aansluiting bij de Europese top etc. Het leek eigenlijk te mooi om waar te zijn.

En dat bleek het ook... Wat kan het snel gaan, want inmiddels is de situatie compleet veranderd. Blijken diverse 'vrienden' rollebollend over straat te gaan, schudden jaknikkers ineens nee en gaan buitenstaanders (lees: iets neutralere pers) zich ineens met de zaak bemoeien. De opmerkelijke situatie ontstaat tevens dat de groep voormalige 'vrienden' elkaar inmiddels door middel van dezelfde columns aan het bestrijden is. Men gaat nu keihard de prijs betalen voor het verzamelen van te veel jaknikkende marionetten in het Amsterdamse theater van het goede nieuws.

Er is in Amsterdam een dictatuur ontstaan met iemand op afstand aan het hoofd die zelf totaal geen verantwoording neemt maar liever kritiek levert dmv prikkelende columns en het neerzetten van stromannen op strategische plekken. Dodelijk voor een gezonde hedendaagse organisatie waarin je juist wilt dat mensen zich optimaal ontplooien en met eigen initiatieven en ideeën durven te komen zonder de angst om gelijk te worden teruggefloten of erger...

Het verweer in deze column van De Groot is tenenkrommend, veelzeggend en beperkt zich tot 'nietes het is niet zo, laat ons met rust'. Ik voorspel het begin van een nieuw slagveld in Amsterdam.

19 juni 2015 om 09:46

Ik voorspel dat jij dan met een vochtig broekje zit.......

Na vier relatief rustige jaren met een kampioenschap dreigt er na dit seizoen weer een hoop onrust te komen binnen de club Ajax. Nu zal niet alles waar zijn wat er wordt geschreven, maar het valt wel op dat het voor de Nederlandse media beter is wanneer Ajax faalt. Cruijff die Overmars weg zou willen hebben, Overmars die geen geld mag uitgeven. Ling die alsnog wordt aangesteld.
Als buitenstaander is het wel leuk om te wachten op het volgende hoofdstuk van deze soap. Als Ajacied lijkt het me niet zo leuk te zijn. Het lijkt me dat rust toch het beste is voor een club.

17 juni 2015 om 15:58

Toen Ajax na vele jaren weer voor het eerst kampioen wist te worden, wist De Boer zijn spelers buiten een soap te houden. Na loop der tijd was er geen soap meer en PSV werd kampioen. Nu komt er weer een soap bij Ajax, dus dan worden we gewoon weer kampioen.

Blijkbaar presteren de spelers onder druk beter.

17 juni 2015 om 16:21

Verklaar de 7 jaar daarvoor

18 juni 2015 om 21:49

Toen had Ajax een coach die de spelers meetrok in de soap.

Slop = AD = Volkskrant, ze zijn aan het zagen
Al die onzin die ze dageljiks de wereld inhelpen om de revolutie die hun ''helden'' ten Have, en consorten te wreken zijn te zielig voor woorden. JC heeft niet alleen rust gebracht in de jeugdopleiding als beloofd maar probeert dat nu er resultaten aankomen door te trekken naar het eerste elftal waar de Boer met weinig middelen gewoon fantastisch heeft gepresteerd. Dat AD probeert d.m.v. wat lekkage aan de kant van Slop wat te stoken maar ik denk dat de heren bij Ajax daar te professioneel voor zijn en te bewust van het feit dat niet zij maar JC Ajax opstuwt naar groet hoogte door zijn visie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren