Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax doet ‘nieuwe leider’ voorstel voor contract tot 2019 of 2020

Laatste update:

Ajax wil Davy Klaassen nog jaren op de loonlijst hebben staan. Volgens De Telegraaf kan de 22-jarige middenvelder een nieuw contract met de Amsterdamse club ondertekenen, ondanks dat hij op dit moment nog over een verbintenis voor drie jaar beschikt.

/

Het dagblad schrijft dinsdag dat Ajax de middenvelder een voorstel heeft gedaan om zijn lopende contract open te breken, op te waarderen en te verlengen tot medio 2019 of zelfs de zomer van 2020. De club uit Amsterdam ziet in Klaassen de toekomstige leider en hoopt met de contractintenties een signaal af te geven.

Tijdens het eerste gesprek gaf Klaassen, de winnaar van de Johan Cruijff Prijs, aan open te staan voor een langer verblijf. De 22-jarige middenvelder is nu al een onmisbare schakel voor het team van Frank de Boer. Klaassen, goed voor twee A-interlands, speelde tot dusver 91 officiële duels voor Ajax. Daarin scoorde hij 21 keer.

Davy Klaassen is de beste middenvelder in de A-selectie van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede zaak voor Ajax! Leuke speler en heeft genoeg talent om nog stappen te maken!

16 juni 2015 om 11:38

Ik zie Klaassen eigenlijk het liefst na dit seizoen een transfer maken naar een topcompetitie. Hij is nu al een van de beste van de eredivisie en dan is het tijd om echt stappen te gaan maken.

16 juni 2015 om 15:27

Ja, hopelijk heeft hij dan ook gespeeld en uitgeblonken op het WK. En het hele seizoen als cam (of 10/spits) gespeeld.

Erg goede zaak dit, toekomstige leider en wat mij betreft aanvoerder voor het nieuwe seizoen! Ik hoop dat de overige clubs, ook ijverig zijn met het langdurig vastleggen van hen grote talenten. Bovendien hoort in mijn ogen 'een kind van de club', bijna altijd een beter contract te hebben dan een aankoop..

16 juni 2015 om 07:48

Ik ben altijd voorstander gebleven van De Boer, maar als ik boilesen nog 1 keer met die aanvoerdersband zie lopen terwijl klaasen ook op het veld staat vreet ik een stuk uit de vloer. Dan ga ik toch ernstig twijfelen aan Frank. Nu scheelt het dat Boilesen vind dat hij Ajax wel ontgroeit is, maar Klaassen verdient hoe dan ook die band.

16 juni 2015 om 07:52

Boilessen was naar eigen zeggen klaar voor een stap omhoog dus die zal binnenkort wel een transfer maken. Ajax zou er goed aan doen om geen transfersom te vragen dan weet je in ieder geval dat de kans groot is dat ie zal vertrekken.

16 juni 2015 om 07:58

Nee, dat heeft ie nooit gezegd. Hij heeft letterlijk gezegd dat het misschien goed voor hem was om andere oorden op te zoeken en naar een club in het buitenland te willen.

16 juni 2015 om 08:06

Manodedios

Helemaal mee eens, ik ben erg teleurgesteld over dit huidge seizoen! Maar dat heeft mijn geloof en steun in Frank zeker niet aangetast, in tegenstelling tot wat opportunistische droeftoetertjes. Maar als hij Boilesen weer aanvoerder zou maken, dan eet de grasmat in de Arena op..

16 juni 2015 om 08:12

Hoe zo verdiend Klaassen die band dan? Omdat hij in zijn handjes klapt tijdens slecht positiespel ? Hij moet zelf ook gecorrigeerd worden in het veld hoor. Ja hij is trijdbaar, maar dat is dan ook het enige wat hij heeft voor capaciteiten die komen kijken bij een aanvoerder. Ajax heeft geen 1 leider/waardige aanvoerder in de selectie. In de toekomst kan Klaassen het wel worden hoor, maar nu?

16 juni 2015 om 08:22

Ik begrijp je punt, maar wie vind jij een beter alternatief Lee? Klaassen is niet foutloos, maar is mijn ogen de beste vertegenwoordiger van onze club! In zijn correctheid, stijl en klasse maar ook in zijn gedrevenheid en agressiviteit. Een voorbeeld voor onze overige ballerina's op het veld, dat hij door wilde spelen ondanks zijn blessure. Zegt ook erg veel over hem, in mijn ogen dan..

16 juni 2015 om 08:29

Johny mag aanvoerder worden

16 juni 2015 om 08:29

Helemaal perfect verwoord Sulejmanii, natuurlijk niet foutloos, anders speelde hij echt niet bij Ajax, maar de drive die Davy toont is echt een voorbeeld iedereen. Bovendien een goede basistechniek, goed overzicht en misschien wel het belangrijkste: scorend vermogen mits hij weer niet door Frank wordt misbruikt op Cvm.

16 juni 2015 om 08:35

Helemaal mee eens!

16 juni 2015 om 08:43

Vergeleken de overige Ajacieden ja dan is Klaassen geschikt, maar dat zegt meer over de rest dan over hem vind ik. Mocht heitinga komen, dan lijkt hij mij een betere leider. Ik heb het niet over foutloos spelen, niemand doet dat, maar anderen corrigeren zie ik Klaassen sporadisch doen. Dat vind ik wel een vereiste van een waardige aanvoerder. Voor hetzelfde geldt blokkeert hij ook door de druk. Ik vind het nog te vroeg voor hem, maar nogmaals in de toekomst (over 2 jaar of zo) best.

16 juni 2015 om 08:58

Ik vind Cilessen de beste aanvoerder. Rustig, coachend en heeft overzicht.

16 juni 2015 om 08:58

Lee112..

Je legt de lat, in mij optiek, veel te hoog als je vindt dat Klaassen de aanvoerdersband niet verdiend. En als reden geef je aan dat Klaassen zelf ook gecorrigeerd wordt. Maar dat wordt Ronaldo ook in sommige wedstrijden dus dat vind ik absoluut geen goede reden om de band niet te mogen dragen. Daarnaast is het de Nederlandse competitie waar we het over hebben, niet het Nederlands elftal. Als Klaassen de band niet zou mogen dragen, dan verdiend geen enkele speler het om deze wel te dragen.

Ik vind overigens dat Ajax, in de huidige samenstelling, gewoon een uitstekend elftal op de been kan brengen. Terwijl veel mensen erg kritisch zijn. Ajax heeft met spelers als Cillessen, Veltman, Fischer, Sinkgraven, Klaassen, Bazoer, Kishna, Milik, Gudelj en El Ghazi gewoon ontzettend veel (jong) talent rondlopen. Het is nu aan deze spelers om weer eens leuk, aantrekkelijk en goed voetbal te laten zien...

16 juni 2015 om 10:44

Klaassen was ook in de jeugd in veel gevallen aanvoerder Lee.

16 juni 2015 om 11:16

@ Lee112

We zitten in Nederland op zit moment in de situatie dat er geen enkele speler rondloopt die nauwelijks gecorrigeerd hoeft te worden. Ook aanvoerders moeten gekweekt worden... Dit doe je naar mijn mening door de beste speler aanvoerder te maken, die tevens er goed op staat bij de aanhang en derest van het team. Dan kom ik uit op Klaassen, al weer ik de onderlinge verhoudingen in de groep niet. Bij de amateur junioren waar ik voetbalde was de beste speler vaak ook populair, maargoed.

Dat De Boer Boilesen aanvoerder heeft gemaakt, was waarschijnlijk omdat hij goed in de groep ligt. Alleen moet je als aanvoerder toch ook wel een van de betere spelers in de selectie zijn, om respect af te dwingen. Anders heb je 0 recht van spreken om anderen op hun vingers te tikken. Grote fout van De Boer dus.

16 juni 2015 om 11:51

Ik vind dat een type kapstok aanvoerder moet zijn. Een speler waaraan je je kunt hangen als het lastig wordt. Nogmaals geen 1 speler van dit Ajax is zo een type speler. Klaassen is beter geschikt dan de rest, maar daar gaat het naar mijn mening al mis. Nogmaals hem vind ik prima, met oog op de toekomst.. Het is maar omdat we boilesen hadden die ongeschikt was, daarom vinden velen alles nu best. Met alle respect: niks ten nadelen van Klaassen. Is mijn favoriete speler, maar ik zie geen aanvoerder in hem @ the moment.

16 juni 2015 om 11:59

Klopt hoor wat je zegt, ik denk wel dat hij zich gedurende het seizoen in die rol gaat groeien. Blind vond ik uiteindelijk ook echt een goede aanvoerder geworden. Jammer dat hij zo snel weg ging.

16 juni 2015 om 12:00

Klaassen is inderdaad nog niet klaar om de grote man te zijn bij Ajax, maar als het minder gaat bij Ajax dan kijkt iedere Ajacied wel naar Klaassen en nog erger, ook naar El Ghazi en Kishna. En dat terwijl de laatste twee net hun eerste echte seizoen in 1 speelden en Klaassen met 91 wedstrijden nou ook niet echt ervaren is. En toch is Klaassen de beste optie, alleen al door zijn doorzettingsvermogen, strijdlust en hart voor de club.

16 juni 2015 om 21:46

Dankjewel, ook helemaal eens met jou stukje trouwens.

16 juni 2015 om 11:49

Ik geloof niet dat Klaassen wat day betreft al te klagen had hoor.Enige die boven hem zaten waren Cilissen en Moisander volgens mij.

Dacht al dat het om Davy ging, toen ik de titel las..
Goed nieuws, als hij inderdaad bijtekent. Nou is het alleen nog te hopen dat de Boer hem weer op zijn eigen positie laat spelen ipv hem te misbruiken. Maar ik ga er van uit dat dat wel goed zit, na de komst van gudelj en de ervaring die Bazoer in het afgelopen seizoen heeft opgedaan!

Verstandig, alles aan doen om deze speler te lang te binden. Mooi dat ze de waardering in zo'n vroeg stadium laten blijken want hij mag voor iedereen en voorbeeld zijn. Altijd schitterend om te zien hoe hij uit zijn dak gaat als er door een ander gescoord wordt, topmentaliteit. Of hoe hij El Ghazi op zijn falie gaf toen hij zijn aangever niet in de feestvreugde betrok. Ben ook overtuigd dat hij makkelijk bijtekent want hij weet dat hij bij Ajax goed zit voorlopig en is realistisch genoeg om te beseffen dat hij nog veel kan leren en zijn carrière een prima vervolg krijgt als hij tzt een mooie transfer afdwingt op het moment dat hij de eredivisie volledig ontstegen is, zoals Vertonghen destijds.

Ik zou maar even wachten als ik Davy was. Over jaar is de Boer weg en je weet niet wat er dan komt. Hij is over 2 jaar wel uitgeleerd en dan zou hij met nog 1jaar contract wel wegkunnen. Als hij tot 2019 tekent is hij afhankelijk van Overmars die over zijn rug zijn bonus wil binnenhalen.

16 juni 2015 om 08:42

Bij een meerjarig contract moet een geïnteresseerde club een afkoopsom betalen over de resterende contractjaren + transferkosten + eventuele premies. Dit is gewoon een goede zet van Ajax.

16 juni 2015 om 09:33

ik vind jou argument niet juist, wat jij dus zegt zou er ook geen enkele speler nu naar een real bijvoorbeeld moeten gaan, heb je als speler een goed gesprek gehad met Benitez maar nee doe het toch niet stel voor dat we geen prijzen pakken en hij word ontslagen wie komt er dan ??

Klaassen heeft alles in zich om een goede speller (mits hij goed gebruikt word door de trainer) en leider te worden vergeet niet hij is pas 22

als Ajax komend seizoen werkelijk met een echte nummer tien gaat spelen heb je aan heb je met hem de potentieel perfecte man met Gudelj en Bazoer achter hem, al denk ik dat een heel seizoen in de basis voor Bazoer misschien nog te veel is maar dat is altijd even afwachten

16 juni 2015 om 11:21

Je bekijkt het wel heel negatief. Dat Ajax zoveel mogelijk geld aan Klaassen wilt verdienen is voor hemzelf ook duidelijk, vandaar ook dat verlengde contract. Daar tegenover staat waarschijnlijk dat hij de grootverdiener van de selectie gaat worden. Volledig terecht en daar heeft Klaassen natuurlijk veel profijt van, waardoor hij dit contract dus wel zou moeten tekenen. Vergeet niet dat hij dan een sterkere onderhandelingspositie heeft als hij naar een andere club wilt...

Heel verstandig van Ajax! Vind deze jongen de voetballer die Ajax in het tegenwoordige voetbal nodig heeft buiten zijn prima techniek en gevoel voor ruimtes is het ook een werker die als het niet loopt zichzelf compleet wegcijfert voor het team en het resultaat!
Zal binnen Ajax een absolute ster kunnen zijn daarbuiten niet en is zo verstandig dat ook te beseffen denk ik! Lekker tekenen Davy kunnen we rustig aan echt gaan bouwen aan een Europese subtopper!

16 juni 2015 om 08:44

En dan moet je nagaan. Klaassen was de opvolger van de Jong en de opvolger van Klaassen staat al klaar. Donny van de Beek.

16 juni 2015 om 09:38

Jammer alleen dat FdB en Overmars dan weer een Gudelj moeten kopen, die staat vd Beek weer lekker in de weg..

16 juni 2015 om 09:51

Dacht je nou echt dat we vd Beek al in Ajax 1 zouden zien dan? Die is er nog niet klaar voor. Gaat eerst naar jong en valt misschien af en toe in, maar dat is het wel.

16 juni 2015 om 09:58

Vdbeek is pas 17 he, zou Gudelj en/of Klaasen nog 3 jaar blijven ?
Vdbeek kan op beide posities uit de voeten.

16 juni 2015 om 10:07

Vd Beek is goed genoeg om als 6e middenvelder in de selectie aan te sluiten ja. Dat betekent niet dat hij bij afwezigheid van Klaassen direct in de basis moet starten. Durf je het niet aan met vd Beek te spelen, zet je Serero CVM en Bazoer op rechter AM, of je zet Andersen rechter AM, maar voor op de bank kun je VDB gewoon prima erbij hebben.. Tevens zullen de bankzitters van het 1e regelmatig ritme op moeten doen in Jong, gaat ten koste van? Juist! Van vd Beek! Nu krijgt vd Beek geen eens kans om eens op de bank te zitten en een x 10 minuutjes mee te pakken in het 1e.. Kost je 6 milj, dat geintje.. Om nog maar te zwijgen over het tegenhouden van VDB z'n ontwikkeling, wat dat kost kun je niet 123 in geld uitdrukken, maar het kost je wel.

16 juni 2015 om 10:09

Vd Beek is 18, maar dat terzijde. Welke beide posities? Gudelj is, net als Klaassen en vd Beek, een rechter aanvallende middenvelder. Gudelj is geen CVM en ook geen linker AM, mist ie de creativiteit voor..

16 juni 2015 om 11:33

@trodat4030

Ik neem aan dat jij ook graag de CL in wilt? Ik neem daarnaast ook aan dat jij graag ziet dat Ajax weer kampioen wordt met goed spel en doorgaat in de Cl?

Dat gaat allemaal niet lukken als er alleen maar jeugdspelers direct uit de A worden ingezet om vertrokken spelers te vervangen. Die zijn nog niet goed en constant genoeg om zoveel resultaat te boeken als men bij Ajax verlangt. Ik neem tevens aan dat je weet hoe snel goede spelers verkocht worden in de Nlse competitie. Als VDB direct het niveau aankan en iets toevoegt, komt hij echt wel aan spelen toe.

Met Sinkgraven, Gudelj, Klaassen, Bazoer en Schone lopen er 5 middenvelders die van niveau zijn. Andersen moet lekker verhuurd worden, net als Blind destijds. Ga er maar van uit dat in februari de helft geblesseerd is, nog een paar uit vorm, dus er komt altijd speeltijd. Bovendien is een jaar wennen niet verkeerd. Wedstrijdjes pakken in Jong Ajax. Dan komt er snel genoeg een kans. Je moet die spelers niet opstellen om te kijken of ze eventueel boven zichzelf uitsteken.

Je noemt dat er onnodige kosten worden gemaakt. Maar kijk ook eens naar die extra winsten die je kan pakken met een volwassenere, bredere selectie. Dat Ajax met Andersen in de CL speelt, zegt al genoeg. Naast 5 leuke wedstrijden Eredivisie komt die nog zwaar te kort. De echte talenten zullen altijd aan spelen toekomen, dat is nooit anders geweest. Echte talenten zijn bovendien ook beter dan het gemiddelde niveau van Ajaxspelers. Dat is tevens nooit anders geweest.

16 juni 2015 om 17:18

@trodat4030

Ajax speelt vorig jaar met een "10" dus beide positie's is lcm rcm en cam.
Daar heb je nu Sinkgraven Gudelj, Klaassen, Andersen (mits die niet verhuurt word), en serero voor 6 dus incl van de Beek en eventueel Schone als hij hij blijft.

Jong Ajax speelt de helft van zn wedstrijden voor ajax 1 ( je mag in 1 ronde niet met beide spelen, en zowiezo niet meer dan 15 wedstrijden in 1 spelen dacht ik ) dus middenvelders van 1 kunnen nooit Vdbeek in jong ajax in de weg zitten.

Vanuit Ajax een slimme zet, maar ik denk dat het niet in belang is van Klaassen om het contract uit te dienen. Hij steekt er nu al bovenuit, hoe zal dat over drie jaar wel niet zijn?

16 juni 2015 om 11:41

Daar hebben ze natuurlijk een mooi salaris tegenover gezet. Kan hij ook meer eisen bij een mogelijke nieuwe club over een paar jaar. Als hij dat niet wilt, niet verlengt en daardoor op slechte voet met de aanhang komt te staan... Dan is het ook volledig in zijn eigen belang. Hij weet zelf heel goed waarom Ajax dit doet. Heeft natuurlijk ook met wederzijds begrip te maken. Mede daarom ben ik zeer blij dat Klaassen zo toegewijd is.

16 juni 2015 om 11:55

Dat snap ik, voor supporters is dit prettig. Daarnaast voor Klaassen ook niet gek, met zijn waslijst aan blessures in zijn korte carrière tot nu toe zou het voor hem ook slim zijn om een lang contract te tekenen. Voor hetzelfde geld loopt hij straks weer tegen zo'n slepende blessure aan dat hij twee seizoenen nauwelijks speelt, dan ben je beter af met een lang contract natuurlijk.

Zou top zijn, veel betere speler dan iedereen die vergelijkbaar is qua leeftijd en positie.
Enige minpuntje zijn zijn blessures.

Je hebt spelers als Klaassen nodig, wil je kans maken op een kampioenschap.
Ik verwacht veel van Gudelj, die schat ik nog hoger in, dan Klaassen.
Geef hem de tijd en de kans en Ajax maakt weer kans op het kampioenschap.

16 juni 2015 om 09:37

daar heb je misschien wel gelijk in ja.
maar ik zie het wel zitten met die 2 samen op het middenveld , Klassen als een echte nummer 10 en Gudelj en Bazoer er achter

Ik geef Ajax natuurlijk groot gelijk, maar het zou zonde zijn voor zijn ontwikkeling wanneer hij in Nederland zou blijven en wekelijks moet spelen tegen clubs als Heracles en Ado. Deze competitie is hij nu al vrijwel ontgroeit, laat staan dat hij er over 2 a 3 jaar nog zit.
Leuk dat je dan misschien een paar keer CL mag spelen, maar ik denk dat je echt beter wordt wanneer je traint met betere spelers en je wekelijks op een hoger niveau je wedstrijden afwerkt. Leuke maar niet essentiele meerwaarde is ook dat het beter is voor je bankrekening.

16 juni 2015 om 08:38

Gaat Ajax er natuurlijk niet om dat hij dan tot 2020 blijft. Gaat Ajax erom dat ze binnen 1 a 2 jaar dik 25 miljoen voor hem kunnen vragen. Als Klaassen zich komend seizoen opnieuw manifesteert als de laatste twee jaar en wellicht nog een extra stap kan zetten, is hij volgend jaar zomer al onhoudbaar. Met een contract tot 2020 zit Ajax dan in een luxe positie. Geld hebben ze niet echt nodig, dus kunnen ze in dat geval met gemak Depay-achtige bedragen eisen. Zal vast een gek zijn die het er voor over zal hebben.

16 juni 2015 om 09:12

Dat is inderdaad zo. Ik zie hem inderdaad niet langer dan nog 1 jaar in Nederland spelen. Zou voor Davy dan natuurlijk ook lekker zijn dat hij dat ene jaar nog een hap beter verdient dan zijn huidige contract.

16 juni 2015 om 12:32

Precies, zal ook een flinke extra motivatie voor zo'n jongen zijn. Goed presteren wordt immers beloond.

Altijd mooi, die zal in ieder geval niet transfervrij de deur uitlopen
Met een langer contract kunnen ze meer geld voor hem vragen mochten er clubs voor hem in de rij staan.

Goede speler voor de eredivisie.. Maar zal nooit een Europese topper worden denk ik...

Ik snap het niet, je hebt net zijn vervanger al vastgelegd tot 2020 (gudelj). Ik snap wel dat je Davy langer vastlegt, maar niet dat je 6 milj betaald voor zijn backup.. Ze doen maar wat in zuid-oost.. Zit totaal geen logica achter!

Gudelj, feitelijk een rechter AM (komt creativiteit tekort voor linker AM, CVM is hij al helemaal niet)
Klaassen is rechter AM (en zet je, mits fit, met Cillessen als eerst op het wedstrijdformulier)
Vd Beek is rechter AM (en het talent dat het dichtst tegen het 1e aanzit)

Logica? 0,0

Vd vaart wordt gepolst, als spits!

Logica? 0,0

Veltman is Rcv
Vd Hoorn is Rcv
Heitinga is Rcv

Logica? 0,0

Boilesen is linksback (wilt graag weg en is ook nog eens vaak geblesseerd, kun je dus niet een heel seizoen op rekenen)
Dijks (nog niet binnen) is linksback (kan zelfs na een top seizoen niet betere statistieken overleggen dan Boilesen, die een uitgesproken k*tseizoen heeft gehad en de kans is groter dat hij terugzakt in niveau, dan dat hij hetzelfde niveau als afgelopen seizoen haalt of zelfs overtreft)

Logica? 0,0

Schiet mij maar in een kapotje als ik het snap...

16 juni 2015 om 10:10

Ik zal wat lichtb in de duisternis scheppen voor je.

Volgend seizoen gaat Ajax weer met een "10"spelen aldus de Boer.
Dat zal dus Klaassen's positie zijn achter hem kunnen dan Gudelj, Bazoer, Serero strijden op die 2 plekken terwijl Klaassen eventueel kan terugzakken met sinkgraven op 10.

Vdbeek is 17 en komt niet in aanmerking om nu al een vaste plek in 1 te krijgen dus speelt zowiezo in de JL volgend seizoen en kan eventueel daarna aanschuiven bij 1.
Serero en Klaasen spelen beide geen 3 jaar meer bij Ajax gok ik, ik denk zelfs dat als Gudelj zich zo manifesteert als vele verwachten ok hij niet langer dan 3 jaar bij ajax blijft.

Er komt dus ruimte genoeg op het middenveld.

Gudelj is trouwens niet de vervanger van Klaassen.

Boilesen Dijks verhaal snap ik ook niet, in zoverre dat Boilesen weg wil en er dus een LB moet komen.

Vdvaart als spits is dus logisch aangezien de Boer graag met een valse spits wil spelen, zoals tegen City heel goed uitpakte met Eriksen.
En die zou dus ook nog op 10 gekund hebben.

Er is een schaarste aan linkspoten in de wereld (die zijn er nou eenmaal minder dan rechts) dus Ajax zou niet de eerste zijn die gewoon met 2 rechtspoten speelt.

16 juni 2015 om 11:21

Heel lief van je en ik waardeer je moeite, maar was eigenlijk gewoon een schreeuw richting het TH

Met een 10 gaan spelen lost niks op. FdB denkt dat we dan weer opeens aantrekkelijk gaan spelen? Fdb moet eerst eens van zijn heilige geloof van 'fase 1, 2 en 3' af. Zolang we in 'fase 1 en 2' geen balverlies mogen leiden, maakt het geen k*t uit of je met een 10 speelt of niet. Tempo en dus attractiviteit, krijg je toch niet, want risico mag men alleen in 'fase 3' nemen. Dat betekent dus dat we nog steeds breed spelen en de bal aan de voet opdrijven tot we in 'fase 3' zijn aanbeland. Een verticale pass is risico en mag dus niet, dan lost een 10 dus niks op. Feitelijk speel je dan met 2 vm's, weer risico beperking, niet denken in voetballen, maar in risoco's afdekken.. Dus dan kun je beter met de punt naar achter blijven spelen, de hele club speelt op die manier namelijk.. Van de D1 t/m Jong spelen we met een 6, waarom moet FdB dan met een 10 gaan spelen? Wéér geen logica..

FdB moet eens in de leer gaan bij de trainers vd bovenbouw, díe krijgen het wél voor elkaar om aantrekkelijk voetbal te spelen met de punt naar achter. En dat komt maar door 1 ding, fouten maken in 'fase 1 en 2' zijn gewoon toegestaan! Daardoor komen er verticale of diagonale passes, tempo en creativiteit. Geen angst om de bal te verliezen.. De A1 kan binnen 7 seconden en 4 passes van de eigen 16 scoren aan de andere kant, puur omdat men mág counteren, omdat men risico's mág nemen! Tuurlijk gaat dat wel eens fout, maar de spelers spelen vrij in hun hoofd en durven daardoor ook veel meer. Doordat men meer durft, lúkt ook veel meer. Bij Frank is iedereen doodsbang voor de schreeuwende en fronsende FdB lang de lijn als ze een fout maken en helemaal als ze een fout maken met een risicovolle bal. Daardoor blokkeren ze, durven ze niets meer en krijg je dit saaie schaakvoetbal, jottum! Elke zaterdag geniet ik van mooi voetbal op de Toekomst, voetbal zoals Ajax dat hóórt te spelen, dan kijk ik op zondag fox en dan erger ik me dood, gewoon omdat ik wéét dat het gewoon wél aantrekkelijk kan zijn! Nu lijken het wel 2 verschillende clubs.. Jonk zei het laatst treffend, in een blanco tenue zou je zelfs Ajax van anderen moeten kunnen onderscheiden.. Nou, ik herken het 1e van Ajax alleen maar door het tenue..

Vdvaart een uitzakkende spits, maar FdB wilt met een 10 spelen... Geen logica..

VDB is over een jaar gewoon al beter dan Gudelj, mits hij gewoon alles speelt in Jong. Maar de 3 bankzitters vh 1e moeten wel ritme houden, dus zullen die weer in Jong spelen, ten koste van? Juist, Vdb..

Over de backs ben ik duidelijk, laat Dijks schieten en haal een erváren back. Johnny is ervaren, maar te traag voor de basis, daar heb je dus alleen wat aan in de kleedkamer. Ik wil ook ervaring ín het veld. Haal een Kadlec op bij Fenerbahçe, 29 jaar, 60 voudig international, 5 jaar Bundesliga, 50 Europese duels en nog níet versleten en traag.. Aan zúlke ervaring héb je wat, ook een jonge Riedewald heeft meer aan een ervaren back naast zich dan aan een jong dartelend veulen als Dijks die nog heel erg met zichzelf bezig is.

16 juni 2015 om 11:55

Je gaat pas aantrekkelijk voetbal spelen als je spelers daar de kwaliteiten voor hebben. Je zag vanaf het moment dat De Boer trainer was, het spel pas in de 2e seizoenshelft beter ging. Na de verkoop van alle goede spelers is het seizoen 13/14 nog goed uitgepakt met slecht voetbal maar wel kampioen. Na de verkoop van je enige speler van grote waarde (blind) bleef er niets over. Het feit dat El Ghazi de grote man is geweest in statistieken, zegt al genoeg, omdat hij pas 1 jaar in het betaald voetbal erop heeft zitten. Dit zegt ook dat hij een enorm goede voetballer kan worden.

Als je naar het korte verleden kijkt, zie je dat er altijd aankopen zijn geweest om de gaten op te vullen. Huntelaar, Suarez, El Hamdaoui (pakte dan niet goed uit). Dat is nu niet gebeurt. Dus je zou tevreden moeten zijn met het feit dat Gudelj en Sinkgraven gehaald zijn, omdat dit kwalitatief enorm goede voetballers kunnen worden. Ik vind dat zij al tot de betere spelers van de selectie behoren, al moet dat nog bewezen worden.

Afgelopen seizoen heeft Ajax een matige selectie gehad, er is niet echt een talent opgestaan, want de helft kwam net pas kijken in het betaald voetbal. Wat ik het TH aanreken, is dat er verwacht werd dat alles wel even met jeugd opgevangen werd. Volgens mij is daarover ook de interne onrust ontstaan. Ik geef Overmars en co gelijk, er moet versterkt worden als de jeugdopleiding dit niet brengt. De echte talenten zullen altijd blijven doorbreken.

Als je nu kijkt wat we al voor een selectie hebben staan. Alle spelers zijn gegroeid na een moeilijk jaar. Veel ervaring opgedaan. Fisscher heeft al even kort laten zien er veel zin in te hebben. Heitinga komt zowaar nodig de achterhoede versterken. Uitblinker van AZ erbij. Er is geen gezeik in de selectie, er wordt niet verwacht dat er spelers verkocht worden. Iedereen heeft een meerjarig contract. Ik vind spelers als Tete en Riedewald echt een meerwaarde hebben en de beste keeper van Nederland staat nog een paar jaar onder contract. Volgens mij doet Ajax er alles aan zo sterk mogelijk aan het seizoen te beginnen, met een lekkere brede selectie. Ipv weer je beste spelers in de laatste 2 weken van augustus te verkopen staan alles nu goed.

16 juni 2015 om 14:04

Maar ik wil je wel even wijzen op 1 heel essentieel verschil.
Dat eerste elftal heeft te maken met ons kijkers en zeikers, waar een risicovolle crossebal word beoordeeld als "dat had hij nooit mogen doen! "

In de A1 kunnen ze nog risicoloos voetballen.
Dat Frank nu met een 10 wil spelen is eigenlijk wel logisch als je naar de selectie kijkt.

In de selectie zijn nu 2 nr "10" aanwezig en een paar kilometervreters dus ideaal om zo te spelen.

Vdvaart als uitzakkende spits was vorig seizoen al de bedoeling ( toen was Milik er nog niet ) en zou toch ook de variatie in speelwijze vergroten (alhoewel ik blij ben dat het niet is doorgegaan)

Op dit moment zou ik niet weten wie er gaat spelen voor Vdbeek in jong, daar je als daar je niet in 1 ronde bij beide mag spelen.
En ajax alleen thuis op maandag speelt.

Zouden ze dan eindelijk het licht hebben gezien? Dit is de manier om als Ajax verder te komen. Tot n toe krijgt elke 18 jarige een contract voor 4 jaar, vervolgens is hij 20/21 jaar en loopt hij bijna gratis de deur uit. Gewoon zorgen dat de grote talenten 5 jarige contracten hebben en veel langer vastliggen. Als je zo een kern van spelers bij elkaar hebt die talentvol zijn, nog vrij jong en allemaal lange contracten hebben, zullen ze zelf misschien ook wat sneller willen blijven om samen verder te komen in bv de CL.

Ben geen Ajax fan,maar ben wel gecharmeerd van Klaassen.
Ik zie gouden toekomst in die jongen,verre weg de beste speler van Ajax.
Contract tekenen tot 2019, en volgend seizoen. Uiterlijk de jaar erop vertrekken.
Kassa!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren