Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Schalke 04 neemt Feyenoord niet serieus en klopt aan bij Barcelona’

Laatste update:

Jordy Clasie lijkt een transfer naar Schalke 04 definitief te kunnen vergeten. De middenvelder en aanvoerder van Feyenoord staat naar verluidt in de belangstelling van de Duitse topclub, maar zijn huidige Rotterdamse werkgever is niet van plan om mee te werken aan een vertrek.

/

De clubleiding stelt zich in ieder geval niet overdreven schappelijk op en vraagt de hoofdprijs voor de Oranje-international; voor een bedrag van achttien miljoen euro mag Clasie naar verluidt weg uit De Kuip. Verschillende Duitse media melden evenwel dat Schalke een dergelijke prijs niet serieus neemt en dat die Königsblauen voor versterking van het middenveld verder kijken.

Daarbij wordt de naam van Alex Song genoemd. De international van Kameroen staat onder contract bij Barcelona, maar heeft daar weinig toekomst meer en kwam het afgelopen seizoen op huurbasis uit voor West Ham United. Een langer verblijf bij the Hammers behoort tot de mogelijkheden, maar Song zou voor een afkoopsom van zo’n acht miljoen euro ook naar Gelsenkirchen kunnen verkassen.

Denk je dat Jordy Clasie bij Feyenoord blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha 18 miljoen, voor zijn positie en zo weinig scoren en dat ook nog in de eredivisie, denk maar aan een max 8 mil.

13 juni 2015 om 14:39

Voor zijn positie scoor je sowieso weinig, dus hoezo "voor zijn positie en zo weinig scoren"?

13 juni 2015 om 20:49

De uitleg is slecht maar toch denk ik dat je voor een Clasie toch echt in je handjes mag knijpen als een club al 10 miljoen neerlegt.

13 juni 2015 om 14:40

Voor eens en voor altijd: een verdedigende middenvelder hoeft niet te scoren. Je weet wel: ver-de-di-gend. Ga anders lekker Busquets afrekenen dat hij te weinig scoort.

Blind is ook voor dit bedrag weggegaan en die is niet bepaald veel beter.

13 juni 2015 om 14:45

Maar Clasie staat juist bekend om zijn voetballende vermogen. Als je dan in de Eredivisie nauwelijks scoort of met assists strooit en je hebt internationaal ook nog helemaal niets laten zien, is 18 miljoen wel een beetje overdreven. Blind had bij Ajax op 6 laten zien dat hij in de CL meekon met grote teams (Barca thuis heeft natuurlijk indruk genaakt) en vervolgens deed hij het uitstekend op het WK met ook nog twee assists in een legendarische wedstrijd. Hij mag dan niet heel veel beter zijn dan Clasie, maar 1. Hij is wel degelijk beter en 2. Hij kan op meerdere posities uit te voeren. Dat in combinatie met al het bovenstaande maakte dat hij 18 miljoen kostte. Dan mag Feyenoord in mijn ogen blij zijn met 12 miljoen, een bedrag waar Ajax bijvoorbeeld ook Eriksen voor liet gaan.

13 juni 2015 om 14:48

Alleen Eriksen had nog een contract voor 1 jaar!

13 juni 2015 om 14:50

@Feye88: Het verschil is dat Blind naar een topclub ging die veelste veel geld heeft en achterlijke bedragen betaald voor spelers.
Clasie staat niet in de belangstelling van zo'n soort club en de clubs daaronder gaan echt geen 18 miljoen betalen voor Clasie.
Blind had ook niet zoveel opgeleverd als hij naar een schalke zou gaan.
De bedragen die United City PSG en dat soort clubs betalen zijn vaak veelste hoog voor de spelers die ze halen.
Denk dat Clasie max 10 miljoen gaat opleveren.

13 juni 2015 om 14:52

Wat een complete onzin. Clasie is bekend om zijn voortzetting in combinatie met strijdlust. Hij verdeelt het spel van achteruit en levert genoeg voorassists. Het is zijn taak niet om te scoren of assists te leveren, dus reken hem daar nou eindelijk een keer niet op af.

Blind is zeker niet beter dan Clasie, hij is sloom en slap in duels. Clasie heeft Messi uit de wedstrijd gehouden in de halve finale en prima gespeeld tegen Brazilie. Daarnaast stond hij er dit seizoen elke grote wedstrijd. Ook tegen Roma of Sevilla bijvoorbeeld.

Ajax liet Eriksen voor 12 gaan omdat hij nog een jaarcontract had. Clasie heeft nog een 3-jarig contract. Laat je clubvoorkeur je oordeel niet te veel kleuren.

13 juni 2015 om 14:54

@ metibo753

Clasie gaat dus niet maximaal 10 opleveren, want hij heeft nog een 3jarig contract. Daar moet je voor lappen, zo simpel is het. Feyenoord is in de positie om nee te zeggen en Clasie wil zelf ook niet voor weinig vertrekken.

13 juni 2015 om 15:04

Blind is pas op het laatste moment gehaald.. dus een soort paniek aankoop Ajax zijn voorbereiding kwijt en veel meer keuze had Man u niet meer daarna... Vind het sneu voor Clasie maar hij zal bij 010 moeten blijven als zij zulke prijzen vragen

13 juni 2015 om 15:10

Blind niet beter dan Clasie? Haha, je naam zegt al genoeg, je bekijkt het met een Feyenoord bril. Blind is positioneel vele malen sterker.

13 juni 2015 om 15:11

Clasie is bekend van die ploeg die keer op keer niet thuis geeft als het moet gebeuren. Das niet best voor je vraagprijs. Daarnaast betalen buitenlandse ploegen altijd meer voor spelers van ajax door de naam. Kijk maar naar t verleden, alleen kuijt heeft serieus geld opgeleverd maar ajax kreeg voor babel al ongeveer t zelfde

13 juni 2015 om 15:11

Fey88, pot verwijt de ..... Jou clubkleuren doen hetzelfde. Laten we eens uitgaan van de feiten ipv mening. Blind speelt nu bij een topclub. Clasie heeft interesse van een middenmoter uit Duitsland en verder nog niet veel interesse vanuit andere clubs.

Verder maakt deze hele discussie niet uit aangezien marktconform niets meer is dan wat de gek ervoor geeft. Clasie is een leuke speler en interessant voor veel clubs maar in deze fase van de transferperiode zal er niet snel 18 miljoen op tafel gelegd worden.

13 juni 2015 om 15:19

@Feye88 ik weet dat Eriksen nog een contract voor een jaar had, maar van die jongen spatte het er vanaf dat hij de absolute top kan halen. Als hij nog een jaar bij Ajax was gebleven of hij had nog een contract voor 3 jaar gehad dan was hij voor ruim boven de 20 miljoen gegaan. Nou krijg je voor een 6 altijd minder geld, maar het geeft wel aan dat Clasie dus niet de absolute vedette van de Eredivisie is als een club 18 miljoen voor hem vooral grappig vindt. Blind is overigens sloom ja, maar dat compenseert hij met tactisch inzicht en voetbalvermogen. Iemand zei het gisteren hier wel treffend: Blind is een speler voor de analisten. Iemand die net dat stapje naar rechts doet of op het juiste moment instapt enz. Hij is de ideale speler om anderen beter te laten spelen. Clasie heeft mooie passes in huis, maar in de top gaat hij het niet redden met gif en mooie passjes. Het feit dat Blind heel het jaar basis staat bij Utd zegt toch wel genoeg over hoe goed hij daadwerkelijk is. Gewoon een stille kracht. Clasie zou perfect zijn voor een team als Southampton, maar meer niet. En als Clasie echt beter was dan had hij wel standaard op 6 gespeeld bin Oranje. Maar volgens mij stond Blind de vorige keren standaard op 6, op de VS na toen hij Willems moest vervangen. Dan kijken Van Gaal, Hiddink en vrijwel alle analysten natuurlijk ook door een Ajax-bril...

13 juni 2015 om 16:04

@feye88

Verschil is dat Blind is vertrokken na het wk waar hij basisspeler was. Ook heeft hij CL gespeeld. Dat gaat voor Clasie niet op. Maar, het is een algemeen gegeven dat spelers na een wk/ek voor meer geld worden verkocht dan na een seizoen waar geen groot toernooi wordt gespeeld.

13 juni 2015 om 16:14

Metibo, wat je zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dus Blind is minder goed omdat hij naar een club ging die meer betaald voor een speler, en Clasie is dus beter omdat hij NIET in de belangstelling staat van een topclub?? Ik ben de logica even kwijt.

13 juni 2015 om 16:59

Voor eens en voor altijd: clubs in het buitenland kijken naar statistieken en niet altijd naar de wedstrijd. Weinig goals, weinig assists? Op naar de volgende.

Clasie is een prima speler, maar niet echt beslissend. Verder heeft hij de pech dat Feyenoord ook weinig presteert waardoor hij niet echt een prijzenkast heeft. Een Blind werd een paar keer kampioen met Ajax, speelde in de CL een paar verdienstelijke wedstrijden. Daar kijken clubs naar. Dat Clasie af en toe leuk voetbalt tegen Gae, alsof topclubs naar die wedstrijden gaan kijken. Het gaat er nog niet eens zozeer om wie de betere is, maar Blind heeft zich gewoon meer in de kijker gespeeld. De kopgoal van Van Persie vorig jaar gaat de hele wereld over, assist Blind. Wat voor wapenfeiten heeft Clasie gehad het afgelopen jaar?

13 juni 2015 om 17:32

Martijnnr12

Blind stond alleen maar een heel seizoen basis omdat of carrick of shaw of beide geblesseerd waren. Op de 6 komt blind echt te kort bij united. Veel wedstrijden waar hij op 6 speelde gingen verloren. Daarnaast is blind ook alleen maar door van gaal bij united gekomen. Een andere willekeurige manager daar had blind niet gehaald en zat hij nu nog bij Ajax.

Overigens liet van gaal blind ook het vaakst als Lb spelen ipv cvm op het wk. En over het beleid van Hiddink maar te zwijgen. Ik denk dat iedereen het wel mee eens is dat Hiddink bijzonder zwak is in zijn selectiebeleid.

13 juni 2015 om 17:36

DD28

Clasie is ook opgevallen op het wk. Hield Messi in zijn zak tegen Argentinië. Toen hij erin kwam ging Nederland ook meteen met meer pressie naar voren spelen. Clasie heeft meer diepgang dan blind. Betere steekpass en vooral meer durf. Ook is een beetje pit wel handig en het over mijn lijk mentaliteit. Dat mist blind. Daarnaast had clasie ook een wereld assist op van persie in een voorbereidende wedstrijd voor het wk, ik dacht tegen Ghana. Alleen omdat het niet tegen de wereldkampioen was betekent het niet dat het minder is.
Daarnaast was de goal van rvp toch groot en deels op naam van Robin te schrijven evenals die bal van Robben.

13 juni 2015 om 17:47

@feye88

Blind houdt Clasie al jaren uit Oranje en is dus veel beter. Daarnaast is Ajax een club die altijd veel geld krijgt voor haar spelers, clubs willen ook in de toekomst zaken blijven doen.

13 juni 2015 om 18:10

Maak je niet druk feye sommigen zeggen maar wat om toch maar geluid te maken
Clasie heeft evenveel goals gemaakt als veratti, dus die zal er ook wel niet zoveel van kunnen

13 juni 2015 om 18:52

Verratti was toch die kerel die 10 assists heeft dit seizoen? Was je die vergeten te melden? Als je met kromme vergelijkingen komt, doe het dan wel goed... anders staat het ook zo knullig vind je niet?

13 juni 2015 om 19:06

Even ter correctie Ajax fetisjist
Veratti 2 goals / 8 assists
Clasie 2 goals / 6 assists
Blind 2 goals / 2 assists

13 juni 2015 om 19:23

Whaha, blind kan echt op meerdere posities uit de voeten, hebben we bij Nederland tegen USA gezien, hoe goed hij als back speelt. Gisteren werd ook nog eens duidelijk, dat hij als cvm ook veels te statisch is. Heeft gewoon geluk, dat ze bij man united gebrek aan beter hebben...

13 juni 2015 om 20:45

@ gloryunited

Jij snapt niet hoe de voetballerij werkt. Juist wel omdat het niet tegen de wereldkampioen was, was het minder. Ten eerste is er veel meer aandacht voor die wedstrijd en vooral voor die goal. Ten tweede is Spanje een ander affiche dan Ghana. Het was eigenlijk helemaal geen hele goede voorzet, maar zoals gezegd, hij gaat de hele wereld over en daarmee krijgt Blind de aandacht op zich. Ik zeg niet dat Blind beter is, maar hij heeft gewoon meer prijzen gewonnen, meer Europese wedstrijden (ook in de CL) en wist zich wat meer in de kijker te spelen mede hierdoor en door die assist tegen Spanje.

13 juni 2015 om 22:10

Ja maar 18 mln voor een middenvelder zonder ooit een CL wedstrijd te hebben gespeeld en geen basisplaats bij oranje? Beetje te opportunistisch!

14 juni 2015 om 01:39

Deze discussie win je nooit op Ajax-zone. Clasie is 3 klassen beter dan Blind dat is wel heel duidelijk. Veel meer agressie, balcontrole, overzicht en passing. Maargoed Blind kont van Ajax, speelt dankzij papa Blind en zijn relatie bij Manu waar hij volgens alle ajacieden op handen gedragen wordt door de supporters van Manu. Laat me niet lachen. Je reinste klassenjustitie. Reageer er gewoon niet op.als een speler een Ajax verleden heeft zijn de commentaren echt lachwekkend. Blind 18 mil en Clasie maximaal 6 met een 3 jarig contract ? Hahaha

14 juni 2015 om 11:42

Ja, de hele wereld is Blind. (hihi) Iedereen is tegen Feyenoord. Ajacieden zijn de enige met blinde clubliefde. ManUtd fans zijn blind, kozen hem tot 3 na beste speler van United dit seizoen. Van Gaal is blind, Hiddink is blind. Ik bedoel, wat hebben die in het verleden gepresenteerd? Alle clubs die geen interesse hebben zijn ook blind. Als je op basis van één verloren wedstrijd tegen Argentinië niet kan zien dan Clasie wereldtop is snap ik het ook niet meer.

14 juni 2015 om 14:34

HIj staat inderdaad bekend om zijn voetballende vermogen, dat wil nog niet zeggen dat je met assist strooit? Met Kazim, Immers en 2 buitenspelers die niet renderen zijn assists geven ook vrij lastig.

Daarbij zijn voetballende kwaliteiten niet per definitie het geven van assists en maken van goals.

Voetballende kwaliteiten op zijn positie is meer het lezen van het spel, op het juiste moment druk naar voren zetten en in balbezit de juiste keuzes maken en de oplossingeneerst vooruit zoeken ipv achteruit. Door hem kom je beter aan voetballen op de helft van de tegenstander toe

13 juni 2015 om 14:40

De man heeft nog een 3-jarig contract, het wordt eens tijd dat we veel geld gaan vragen voor de belangrijskte pionnen in de Eredivisie. Met 18miljoen redelijk hoog inzetten is prima. Vooral gezien de budgetten van de topcompetitie clubs. Betalen = halen, anders lekker zo'n B-spelertje van Barca halen.

13 juni 2015 om 14:44

Het is maar wat je een B spelertje noemt.
Ik denk dat ik ook liever Song had als Clasie.
En het scheelt ook nog eens 10 miljoen.

13 juni 2015 om 15:39

liever N. de Jong, die is ook nog eens transfervrij en heeft Bundesliga ervaring.

13 juni 2015 om 16:06

Maar clasie is jong en kun je eventueel doorverkopen. Song heeft totaal geen restwaarde als hij weg zou gaan bij Schalke.

13 juni 2015 om 16:22

Er zijn ook clubs die willen spelers helemaal niet verkopen, niet iedere club koopt spelers met als doel die weer te verkopen, zie Huntelaar of Farfan bij Schalke.

13 juni 2015 om 14:41

Zijn positie is ook niet eentje waar je veel scoort. Iniesta scoorde er dit seizoen geneens 5, en hij wordt gezien als een van de beste op zijn positie, terwijl hij verder op het veld speelt dan Clasie. Clasie is een controlerende middenvelder, iemand die balans houdt op het veld. Niet iemand die zorgt voor het eindproduct.

Misschien zou hij een goed alternatief voor Spurs kunnen zijn voor Schneiderlin, al is hij wat duur en weet ik niet of hij fysiek sterk genoeg is voor de PL.

13 juni 2015 om 17:49

Je moet ook de assists tellen. En bij een verdedigende middenvelder moet je ook naar het aantal tegengoals kijken. Al met al geen geweldige statistieken voor Clasie, Tel erbij op dat hij vrij klein is voor een verdedigende middenvelder, dan zal achttien miljoen er echt niet in zitten.

Maar dat geeft verder niks, Feyenoord mag vragen wat ze wil, zeker als zijn contract nog drie jaar door loopt.

13 juni 2015 om 14:46

Hoeveel kansen maken die Cvm bij die topclubs dan?
Clasie is een type speler waar je er niet veel van hebt. Modric, Verratti dat zijn die types.

13 juni 2015 om 15:53

jij ben al net zo belachelijk als de titel van dit artikel.
18 miljoen is een prima vraagprijs voor een international.

13 juni 2015 om 16:45

Feyenoord vraagt veel en veel te veel.
Voor dat bedrag krijg je Clasie, Giovannie van Bronckhorst en Martin van Geel.
Mooie opruiming in Rotterdam.

Achja, wil je t niet neerleggen, dan pleur je lekker op. Clasie wil weg maar ook de club helpen met een mooi bedrag. Zijn contract loopt nog tot 2018. Ik vind t allemaal best.

13 juni 2015 om 14:40

Precies, of we pakken de hoofdprijs, of hij blijft nog een jaar.

13 juni 2015 om 14:41

Helemaal de goede mentaliteit. Het wordt tijd dat de Nederlandse top zich hier aan gaat houden. Langdurige contracten is gewoon veel betalen.

13 juni 2015 om 14:47

En het feit dat hij nog tot 2018 vast ligt. Maar Nederlandse clubs en dan vooral de supporters, moeten eens stoppen met dat onze topspelers, ook van PSV en Ajax, voor een appel en ei mogen vertrekken. Gewoon een hoge vraagprijs hanteren en kijken hoeveel je eruit kan halen.

13 juni 2015 om 15:08

Dat kan natuurlijk. Maar je moet wel realistisch blijven en hem vergelijken met andere spelers. Een Song is toch veel beter en heeft al veel meer laten zien, dan lijkt het me logisch dat Schalke voor hem gaat.

13 juni 2015 om 14:55

Precies, waarom is 18mil voor een international die een WK halve finale gespeeld heeft en aanvoerder van een Nederlandse topclub zoveel?

Kijk naar een Fernandinho, Blind, Illara, Allen allemaal boven de 20mil..

13 juni 2015 om 15:07

Omdat die gewoon beter zijn en/of meer hebben gepresteerd. Prijzen pakken zou ook niet slecht zijn voor een hogere transfersom..

13 juni 2015 om 15:55

die zijn helemaal net beter, zeker blind niet.

13 juni 2015 om 15:54

inderdaad, als ze niet willen betalen dan blijft hij mooi nog een jaar.

Voor Clasie ga je geen 18 miljoen krijgen. Die knul wordt zo overschat.

13 juni 2015 om 14:43

Moet Feyenoord dan maar zeggen: voor 5 miljoen is onze aanvoerder en tevens een international (geen basis voordat ik daar weer commentaar op krijg) te koop? Gewoon een hoge vraagprijs hanteren en als iemand er dan in de buirt komt accepteren. Simpel zat toch?

13 juni 2015 om 14:51

Tussen 5 en 18 zit wel een groot verschil natuurlijk, maar ik snap je punt.

13 juni 2015 om 15:00

want er is geen middenweg tussen 18 miljoen en 5 miljoen? wow the stupidity.... clckwrkorang had dit kunnen zeggen, denk voortaan even na voordat je zoiets post.

18 miljoen is compleet onrealistisch, met 10 miljoen zet je al vrij hoog in, als je dan 8 kan vangen mag je uiteindelijk blij zijn.

13 juni 2015 om 15:02

Idd. Als je ziet waarvoor Eriksen, Alderweireld, VD Wiel en Vertonghen weggingen..

13 juni 2015 om 15:08

Het is inderdaad zo, maar zoals Schalke al laat merken heeft de hoge vraagprijs totaal geen nut.

13 juni 2015 om 15:32

Het gaat om onderhandelen. Je moet hoog inzetten en uiteindelijk kom je tot een bedrag waar beide tevreden mee zijn.

13 juni 2015 om 15:40

nou als het zo werkt dan maar 100 miljoen vragen. Wellicht hou je er dan 50 over

13 juni 2015 om 15:56

in de tussentijd zijn alle prijzen al weer flink gestegen.
Zeker omdat zelfs kleine Engelse ploegen hoge bedragen kunnen betalen.

13 juni 2015 om 15:42

Hij is de beste cvm die NL heeft op dit moment. En kom niet met blind. Je had afgelopen wedstrijd kunnen zien dat hij te kort komt.

13 juni 2015 om 16:39

Ehrm, toen Clasie er stond. Weet je wel, tegen VS. Toen verloren we.

13 juni 2015 om 17:25

Toen Clasie werd gewisseld stonden we nog 3-2 voor vriend.

13 juni 2015 om 23:09

Je gaat echt Clasie de schuld geven? Blind die niet zijn directe tegenstander kon bijbenen en een assist gaf. Je hebt een korte termijn geheugen of je zit excuses te verzinnen voor blind die een klasse minder is dan Clasie. Ik denk het 2e.

13 juni 2015 om 17:29

Niet dat ik het oneens ben dat Clasie wordt overschat, in tegendeel zelfs ik ben iemand die heel vaak de discussie Blind vs Clasie in het Nederlands elftal aangegaan vanwege deze overschatting. Maar, ik vind het sterk van Feyenoord dat ze een speler die erg belangrijk is voor het spel maar ook voor de clubcultuur niet zomaar laten gaan.

Er wordt constant veel te veel betaald voor beperkte voetballers, het wordt tijd dat wij Nederlanders ons stereotype eer aandoen en ook belachelijke bedragen vragen. Feyenoord hoeft niet te verkopen en een speler zoals Clasie kan (vooral op eredivisie niveau) het verschil maken voor het team. Dat kan dus net wel of geen CL betekenen, en dan verdien je dat bedrag weer direct terug!

14 juni 2015 om 01:48

En jij beweerd met droge ogen dat Blind geen overgewaarde speleris?! Daarmee ongeacht wat je daarna vermeld volledig ongeloofwaardig maakt. Blind 18 miljoen? Clasie 28 miljoen. Op basis van pure kwaliteit.

Ja Belachelijk hoge prijs! Hij zou wensen dat hij vorig jaar niet had bijgetekend dan had hij nu de clubs voor het uitzoeken en zou hij bij Schalke 04 (prachtige club) een prima salaris kunnen verdienen.

13 juni 2015 om 14:43

Maar wacht! Clasie kent zoiets als clubliefde. Die wil zijn club niet voor een schijntje verlaten. Daarnaast is een 23 jarige verdediger met een bult aan potentie best een flink bedrag waard. Maar in ons land moet elke speler maar voor een schijntje weggaan.

13 juni 2015 om 14:47

Depay, Blind en Strootman zijn ook niet voor een schijntje weg gegaan hoor, maar voor zo'n bedrag wordt ook wel een topspeler verwacht. Clasie is toch minder dan deze drie, daar komt bij dat een Blind al 4 titels had toen hij vertrok dat drijft toch ook een prijs omhoog. Clasie speelt straks niet eens Europees met Feyenoord.

13 juni 2015 om 14:51

Clasie doet niets onder voor die spelers hoor. Daarnaast wat had Strootman gepresteerd?

13 juni 2015 om 14:55

Hoe kom je erbij dat Blind beter is? Die jongen is zo overschat, dat is niet normaal. Hij heeft een aardig inzicht en een goede traptechniek, maar hij is supersloom en verliest elk fysiek duel. Daardoor lagen we er bijvoorbeeld bijna uit tegen Mexico.

13 juni 2015 om 15:00

Strootman was om dat moment al vaste basisspeler bij en Nederlands Elftal en de beste, meest constante speler van Psv.
Ik vind Blind niet heel veel beter dan Clasie nee, maar wat ik zal zij Blind heeft wel een erelijst waar Clasie alleen van kan dromen en hij had net een prima WK achter de rug. Dat zijn allemaal dingen die mee meewegen bij een prijs.
Depay hetzelfde verhaal, was genomineerd als grootste talent op het WK, is kampioen en topscorer.

13 juni 2015 om 15:00

Strootman viel in ieder geval niet door de mand op het eind van het seizoen en ook niet wanneer het slecht ging. Bij Clasie hebben o.a. Toornstra, El Ahmadi en Immers zich het hele seizoen voor hem kapot gelopen en Clasie heeft ze helemaal niks daarvoor teruggegeven. En op het eind van het seizoen.. wie zie je daar vermoeid rondlopen? Clasie. Hij ligt maar op de grond met kramp. Iets presteren, nee dat is teveel gevraagd voor deze jongen. Hij moet nog heel veel leren en beter worden.

13 juni 2015 om 15:08

Waar heb jij het over joh? Hij speelt het hele seizoen supergoed en je rekent hem af op die drie wedstrijden aan het eind? Toen speelde heel het team ruk. Zelfs Messi heeft niet altijd goede wedstrijden. Een dipje kan de beste overkomen. Niemand heeft zich voor Clasie kapot gelopen. Wat een complete onzin

13 juni 2015 om 15:09

Haha Blind een erelijst van de mickeymouse competitie..blind is te traag en scoort net als clasie nooit

13 juni 2015 om 15:37

Jawel, toen psv niet kampioen werd. Je vindt dat Clasie zijn team over de streep had moeten trekken in de playoffs. Maar Strootman heeft dat ook niet gedaan toen psv als favoriet voor de titel werd getipt. Hij en alle psv'ers faalden toen.

13 juni 2015 om 15:40

En leuk om te zien dat je alles wat ze bij VI zeggen overneemt. Ze hebben zich niet rotgelopen voor Clasie. Het zijn box to box spelers. Bij Feyenoord wordt veel energie in het spel gelegd.

13 juni 2015 om 16:06

Ja, Blind is zo slecht dat de bondscoach en misschien wel beste Nederlandse trainer ooit diep in de buidel gaste om hem naar United te halen. Voor hetzelfde geld had hij de halve basis van Feyenoord kunnen halen. Toch liever Blind, die natuurlijk helemaal niets kan.

13 juni 2015 om 16:15

En zonder Blind hadden we niet eens tegen Mexico mogen spelen.

13 juni 2015 om 16:39

Want? We waren niet door de poulefase gekomen zonder Blind? hahaha, we zijn toch echt Robben alles verschuldigd.

13 juni 2015 om 19:29

Zonder die pracht voorzet van Blind op van Persie had Nederland het inderdaad erg moeilijk gekregen in de eerste wedstrijd. Dat heb je goed gezien.

14 juni 2015 om 01:52

Als je jezelf werkelijk serieus neemt zie jij ook in dat Blind gehaald is als liefdadigheid naar zijn papa en naar Ajax. Is de slechtste speler van Manu en een van de slechtste van het Nl elftal. Deze man speelt alleen maar vanwege papa. Laten we over 3 jaar verder praten.

Tja als de keus bestaat uit Song en Clasie vind ik het al verbazingwekkend dat Schalke überhaupt bij Feyenoord geïnformeerd heeft.

Als Feyenoord echt 18 miljoen vraagt blijft Clasie nog lang in Rotterdam, dat zal ook wel de insteek zijn, anders is dit bedrag niet te verklaren.
Voor Feyenoord ook te hopen dat Clasie blijft, toch wel een van de betere middenvelders in Nederland.

13 juni 2015 om 18:44

Clasie is gewoon top 3 spelers van de eredivisie met een lang contract en ook nog eens jong. Nederlandse clubs mogen wel eens wat harder zijn net zoals in portugal (mangala 50 miljoen ofzo). Kwestie van volhouden aan het bedrag, het is wat de gek er voor geeft met de prijzen van tegenwoordig.
En anders niet, blijft hij gewoon lekker nog een jaar. Helemaal prima voor Feyenoord.

Ze zullen wel gelachen hebben in Gelsenkirchen, 18 miljoen? Wat een grap..

Wel een beetje respectloos van Feyennord tegenover Clasie. Clasie blijft een extra jaar bij Feyenoord terwijl het eigenlijk het ideaal moment was om weg te gaan ( goed Wk, tweede in de competitie). Nu snap ik wel dat je hem niet goedkoop wil wegdoen maar 18 miljoen? Dat is toch wel teveel van het goede. En dat terwijl Feyenoord niet eens Europees speelt volgend seizoen. En ik denk ook niet dat er maar een ploeg zal zijn die zo een voor Clasie zal willen betalen.

Zou Clasie geen afspraken hebben gemaakt met Feyenoord toen hij zij contract verlengde? Ik snap dat Feyenoord hem niet voor een schijntje laat gaan, maar 18 miljoen is belachelijk. PSV en Depay hebben afgesproken dat als hij zou bijtekenen PSV wel zou meewerken aan een transfer. Zoiets lijkt me voor Clasie ook logisch, maar blijkbaar is dat niet gebeurd want op deze manier koopt natuurlijk geen enkele club hem.

13 juni 2015 om 14:52

Idd, want er zijn geen topclubs uit topcompetities geïnteresseerd, zoals bij Depay en Blind. Dan moet je niet te hoog inzetten en een beetje water bij de wijn doen. Schalke en Porto kunnen (en willen) dat simpelweg niet betalen. Ik bedoel, het is wel Clasie he. Geen Messi. Dat zien zij ook.

Waarom wordt er uberhaupt gesproken over een vertrek van Clasie deze zomer? Voor 18 miljoen gaat dat sowieso niet gebeuren.

13 juni 2015 om 14:51

Vraagprijs betekent ook niet dat ze die prijs gaan betalen.
Dat betekent dat feyenoord er 13 a 15 miljoen uit wil halen.

13 juni 2015 om 15:02

Als je (te) hoog in de boom zit, betekent dit dat clubs je dus niet serieus nemen, getuige dit artikel. Dan beur je dus helemaal niets, want de club loopt lachend weg.

13 juni 2015 om 15:04

Dat zouden andere clubs zich ook wel bedenken, maar wordt Feyenoord maar weinig serieus genomen.

Als ajax of psv een veel te hoog bod vragen is het allemaal logisch ,maar bij iedere feyenoorder is het altijd te hoog.
Blind is in alle opzichten minder dan Clasie maar ja die voetbalt bij United.
Dus het gaat erom dat een vraagprijs niet altijd realistisch hoef te zijn.
Er komt straks gewoon een club die 13 of 14 miljoen neerlegt en dan is hij weg.

13 juni 2015 om 14:53

De transfer periode is voorlopig nog niet voorbij en moet nog op gang komen. Voorlopig rustig afwachten. Schalke is niet de enige geïnteresseerde in Clasie en Song. Zelfde geld voor Southampton en ze kunnen niet beide Song halen. 18 is erg hoog maar zakken kan altijd nog.

edit; was een reactie op #14

13 juni 2015 om 14:55

Als je denkt dat Blind in alle opzichten minder is dan Clasie, dan mis je toch iets... Alleen al qua inzicht, mogelijkheden om het spel te versnellen en ook nog eens de multi-inzetbaarheid van Blind heb je een paar punten die Blind flink op Clasie voor heeft. Met dan ook nog eens veel meer ervaring in de CL en in het NL elftal, daar betaal je ook gewoon voor.

13 juni 2015 om 14:56

Blind en Depay hebben al veel meer laten zien. Blind was aanvoerder van de kampioen, is 4x op rij landskampioen geworden, een JC-schaal, blonk uit in CL-wedstrijden met als hoogtepunt die tegen Barcelona, blonk uit op het WK met als hoogtepunt tegen Spanje. Depay is het grootste aanvallende talent in Nederland (althans, zo wordt hij genoemd), is kampioen geworden en had daar een belangrijk aandeel in, is aanvaller (daar wordt simpelweg meer voor betaald), scoorde een paar keer op het WK en viel daar positief op. Clasie heeft vroeger een foto gemaakt met Van Persie en heeft de 2e plaats gevierd.. Zo kom je dus tot een bedrag..

Prima dat ze het niet serieus nemen. Blijft Clasie in Rotterdam. Even goede vrienden hoor.

18 miljoen voor Clasie.. wat een grap..

Ik heb nieuws voor Clasie. Je blijft je hele leven in Rotterdam jongen

Ik ben geen groot fan voor Clasie ,maar Feyenoord heeft groot gelijk dat ze hoog inzetten
50% van alle spelers gaan weg voor een enorm bedrag wat ze niet waard zijn dus waarom Clasie niet

Dit is een Vraagprijs, waarschijnlijk komt het bedrag wat ze voor Clasie willen hebben lager uit en zetten ze daarom hoger in.
Als Schalke 04 al afhaakt zonder ook maar een bod te doen weet je als Feyenoord al genoeg, ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Wie moet wie nu serieus nemen......??

Voor de carrière van clasie is het ook niet erg goed om te blijven, met feyenoord gaat het ook niet erg goed.

Ongelooflijk wat een hype dat opeens alle middenvelders moeten scoren. Xabi Alonso, Busquets, Nigel de Jong etc scoren toch ook amper?

13 juni 2015 om 15:04

Maar hij staat toch bekend om zijn aanvallende spel als cvm? Als je dan zo nu en dan een assist oid geeft, dan is het niet erg als je er sporadisch een keer flink naast zit achterin. Maar hij heeft totaal geen rendement en verdedigend laat ie veel te veel steken vallen.

13 juni 2015 om 15:10

Hij staat bekend om het spel te versnellen. Assist geeft ie ook regelmatig.

8 mill is zat eigenlijk al te veel, heeft nog niets laten zien op niveau en bij feyenoord ben je al gauw de man, het lijkt dat hij erg goed is maar de rest om hem heen is zwak. Leuke voetballer maar 8 is het maximum eerst eens presteren

13 juni 2015 om 15:13

Wel gewoon blijven reageren.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn ,maar je moet nu ook geen rare dingen zeggen.

18 miljoen is natuurlijk een onrealistisch bedrag. Feyenoord gaat zo hoog zitten om hem te behouden. Clasie had bij contractverlenging een gelimiteerde transfersom moeten bedingen. Clasie is in Nederland uitgeleerd, het is tijd voor een stap hogerop, hier leert hij niks meer.

Feijenoord denkt een sterke positie te hebben om te beslissen wat ze voor clasie willen hebben. Maar wat heeft clasie nou echt tot nu toe bereikt? Nooit kampioen geworden, in europa niet echt spraakmakende resultaten gehaald tegen topclubs. Bij oranje is hij 3e keus als iedereen fit is. Het is geen slechte voetballer maar je moet wel reeel blijven.

Er zijn niet veel mensen die snappen dat een vraagprijs kan zakken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Serieus kan echt.

13 juni 2015 om 15:31

Maar die zal toch nooit zakken naar 6.5-7.5 miljoen? Dat is namelijk max. wat hij waard is

14 juni 2015 om 10:54

ok dan zal ik jou maar niet meer serieus nemen.
Lees even het artikel over wijnaldum.
Die is volgens de meeste 20 miljoen waar.
Willems 12 miljoen.
Waarom Clasie geen 12 a 13 miljoen.
Iedereen die kan lopen en een balletje schieten is al 5 miljoen waar zo gaat dat tegenwoordig.
Maar bij jou is nog steeds Ruud Gullit de duurste speler ooit. hahaha

14 juni 2015 om 15:08

Nee hoor, Wijnaldum is 15 miljoen waard(alleen met de voorkennis dat Psv al dik 5 miljoen voor hem heeft gelapt!). Willems kan ik begrijpen, ken jij een net zo jonge back in de hele wereld die beter is? Ja, misschien 3, maar meer ook niet. Clasie is Gudelj waard + 10 procent. Dat is dus 6.6 miljoen.

13 juni 2015 om 15:40

Er zijn heel veel mensen die snappen dat als je te hoog in de boom gaat zitten anderen je niet heel serieus nemen.
Bedoel denk niet dat ze bij (bijvoorbeeld) Twente 5 miljoen voor Schilder gaan vragen, of bij NAC 2 miljoen voor ten Rouwelaar, doe je dat wel dan neemt een ander je niet serieus.

Net zoals Schalke nu Feyenoord niet serieus neemt, iedereen weet dat je met een hogere vraagprijs komt, maar het moet wel in verhouding staan, zodat als je een paar miljoen zakt je een voor beide partijen redelijke prijs hebt. Maar ook al zakt Feyenoord nog 2 of 3 miljoen dan nog staat de prijs niet in verhouding tot de kwaliteiten die Clasie heeft.
Of je moet net als Ajax het geluk hebben dat je tegen het einde van de transferdeadline aanzit en er een heel rijke club is die voor een (te) hoge transfersom de speler komt ophalen, maar clubs die een risicootje van 15 tot 20 miljoen willen en kunnen lopen, zijn er niet zo heel veel.

13 juni 2015 om 15:55

Transfermarkt is net open en zakken kan altijd nog. Plus Clasie hoeft niet per se te vertrekken.

13 juni 2015 om 16:03

Heb ik ook al aangegeven in een eerdere reactie dat Feyenoord hoopt dat Clasie blijft, lijkt mij ook vrij logisch, toch een van de betere middenvelders en die wil je (voetbaltechnisch gezien) niet kwijt natuurlijk.

Maar zeg dan, Clasie is niet te koop, nu wordt je met deze vraagprijs natuurlijk net heel erg serieus genomen, en al helemaal niet als je ziet wie er voor veel minder ( Song) of zelfs gratis (de Jong) gehaald kan worden.

13 juni 2015 om 16:08

Ik denk dat 18 miljoen verzonnen is. Tegenwoordig hoeft maar één lolbroek iets te verzinnen en 80 aapt het na. Kijk maar naar het gerucht van El Hamdaoui van een paar dagen geleden.

Mijn verwachting is dat Clasie wordt verkocht voor een bedrag tussen de 10 en 12 miljoen euro. En ik denk dat het tussen Lazio en Southampton zal gaan.

14 juni 2015 om 10:58

Zo kan je het zien..
Schalke is zelf gewoon nooit serieus geweest.
Die hebben hoogst waarschijnlijk nooit naar de vraagprijs gevraagd.
Die 18 miljoen nemen mensen ook over uit de media ,want 2 maanden terug had feyenoord volgens de media maar 12 miljoen gevraagd.
Dus de echte vraagprijs is nooit naar buiten gekomen.
Eind juli zien we wel verder eerder gaat Clasie niet weg.

Ligt het nou aan mij of ben ik een van de weinige buiten het Feyenoordkamp die dit gewoon een goede zet vind? Er worden tegenwoordig zulke belachelijke bedragen voor spelers gevraagd dus waarom mogen de Nederlandse clubs niet het onderste uit te kan vragen? PSV heeft toch ook een heerlijk bedrag gekregen voor Depay? Als of de ex psv'er wel 31 miljoen waard is.

Of Feyenoord 18miljoen voor Clasie gaat krijgen is een tweede, maar ik geef ze niet eens ongelijk. Ze kunnen best wat centjes gebruiken, maar het bestuur wil een signaal afgeven.

13 juni 2015 om 16:25

Ik vind het weliiswaar teveel, maar Feyenoord mag vragen wat ze willen. Ze kunnen beter nu een hoog bedrag vragen dan hem nu veel te goedkop verkopen.

Achttien miljoen lijkt me ook wel wat veel. Zeker nu hij al weken niet zo goed speelt. Maar lees net dat Overmars 34 miljoen voor Cilessen vraagt. Nou dan valt die 18 nog wel mee.

In de serieuze Duitse pers is er sprake van dat Schalke een bod heeft afgegeven voor Johannes Geiss van Mainz die rond de tien miljoen euro zou moeten kosten. Die jongen is twee jaar jonger, goedkoper en heeft bovenal al bewezen in de Bundesliga mee te kunnen.
Clasie werd enkel genoemd als uitwijkoptie voor het geval Geiss niet haalbaar zou zijn. Maar voor 18 miljoen zal men Clasie niet halen. We hebben voldoende spelers die op die positie uit de voeten kunnen.

Clasie is geen topspeler maar dacht wel dat hij asn bak zou gaan bij kaliber Schalke..
Maar ik snap hun ook wel, wat heeft hij nou daadwerkelijk laten zien. Eredivisie is niks en Heeft maar een aantal europese duels gespeeld gespeeld, ook niet altijd even goed

Ongelovelijk!!!!

Goede voetballer maar inderdaad niet meer waard dan 8 miljoen.

Als een een voetballer bij twente het goed doet zoals:
Douglas
Bryan Ruiz
Chadli
Tadic
Luuk de jong
Elia
enz enz. enz.

En Twente vraagt tussen 10-15 miljoen wordt iedereen gek, omdat dit veel te veel is.
Maar dat Feyenoord 18 vraagt is wel erg overdreven.

Waarom doen ze dit? Omdat ze denken dat ze dan misschien 2 miljoen meer kunnen verdienen, zodat de club ipv. 8 miljoen 10 miljoen biedt?

13 juni 2015 om 16:54

Ja maar wat gaat Feyenoord doen in Nederland met die 8 miljoen? Daar gaan ze echt geen speler van kunnen kopen met de kwaliteiten van Clasie. Hier in Nederland heeft geen enkel van de kleine clubs er problemen mee om de hoofdprijs te vragen aan Psv, Feyenoord en zeer zeker vooral Ajax. Dus als Feyenoord Clasie verkoopt voor 8 miljoen, en dus niet de hoofdprijs vraagt, en op zoek gaat in de Eredivisie voor een vervanger komen ze vrijwel altijd slechter uit, omdat een PEC of Utrecht wel de hoofdprijs zal vragen.

14 juni 2015 om 11:00

Feyenoord heeft nooit wat geroepen alleen de media.
In april vroeg feyenoord 12 mil en nu 18 ,maar ja dat is de media

18 miljoen is wel heel veel.
Daar heb je heel Feyenoord voor en 1 been van Deapy..
Als F voor Clasie geld wil maken dan moet je niet overvragen.
Boven de 10 lijkt me niet reëel.

18 miljoen is wel heel veel.
Daar heb je heel Feyenoord voor en 1 been van Deapy..
Als F voor Clasie geld wil maken dan moet je niet overvragen.
Boven de 10 lijkt me niet reëel.

In principe geen verkeerde keuze van Feyenoord om de hoofdprijs te vragen. Wij Nederlanders zien wel dat veel spelers die overkomen van de Eredivisie naar de PL het er erg goed doen, maar dat lijken andere landen zich gewoon niet te beseffen. Overigens mogen we voor dit verschijnsel Ajax bedanken, want het zijn de afgelopen tijd voornamelijk Ajax spelers geweest die een succesvolle overstap maakten (vertonghen, Eriksen, Blind, Suarez). Eigenlijk kun je dus wel stellen dat dankzij Ajax, Feyenoord de hoofdprijs durft te vragen!

wie neemt feyenoord nou wel serieus als die zeggen 18 mil bedoelen ze 8 mil dan betaal je nog veel voor een niet scorende middenvelder 18 is de minimale prijs voor gini wijnaldum en die is 2x beter dan clasie begrijp niet waar feyenoord dat bedrag vandaan haalt

18 miljoen voor een speler die de bal van de verdediger ontvangt en hem doorgeeft aan een andere middenvelder?
Hij is twee turven hoog en scoort nooit.

Goede beslissing van Schalke, 18 miljoen voor Clasie is natuurlijk veel te veel. Prima eredivisie voetballer maar daar blijft het bij. 10 miljoen maximaal. Nou zijn er genoeg die zeggen dat er voor Blind veel meer betaald is, maar Manchester United vond hem dit ook waard en dan is de deal gauw rond. Ik zie alleen geen club zo gek om Clasie voor 18 miljoen op te halen. Daarnaast word er ook vergeten dat Blind een heel goed WK speelde en Clasie 1,5 potje. Ook werd Blind 4 keer kampioen en speelde hij al in de Champions League. Plus het feit dat hij op meerdere posities inzetbaar is. Ik blijf dus bij mijn mening dat Clasie een prima eredivisie voetballer is die me zou verrassen als hij het op een hoger niveau ook laat zien.. Ik ga er niet vanuit.

13 juni 2015 om 17:28

Hou nou eens op met dat iedere cvm moet scoren.kom op zeg. Noem is een cvm die veel scoort?

Vermakelijk altijd deze discussies nee clasie is beter, nee blind is beter!
Kort door de bocht genomen " blind kan er geen hout van en dat meen ik serieus, dus dat hij af en toe mee mag ballen met Manchester is harstikke tof voor hem!
Feitelijk : blind is linkspoot, maar verdedigend positioneel totaal ongeschikt voor linksback!
Positioneel op het middenveld heeft hij totaal geen meerwaarde, hij brengt meer ballen naar de dichstbijzijnde medespelers dan de TNT pakketjes bezorgt ! Er bestaat ook nog altijd nog zoiets als de gunfactor, ach zijn pappie was een goede libero en een Ajax verleden en nu toevallig assistent coach, dus dat zal allemaal wel meespelen
Maar ik zal voor de aardigheid Eens gaan turven hoeveel blind bepalend is voor een bepaalde actie positief / negatief... Denk dat dan wel duidelijk wordt wat nou precies de bijdrage van mijnheer blind is!

Ik vind het top dat feijenoord zo'n hoog bedrag vraagt voor zijn speler. Maar alle commentaren over dat hij zo goed speelt is ook een beetje overdreven. We hebben allemaal kunnen zien dat als het bij feijenoord niet liep dat hij als eerste zijn koppie laat hangen. En tenslotte heeft hij alleen in de Eredivisie en 1 wedstrijd op het WK wat laten zien. Verder heef hij nog niet zo veel laten zien.

Maar wel goed dat Nederlandse clubs eens wat meer geld gaan vragen voor hun spelers. Zeker als ze nog langer onder contract staan.

Het hele probleem is dat clubs nog denken dat ze voor een schijntje spelers kunnen ophalen bij Feyenoord.

13 juni 2015 om 21:10

Sterker nog ik zou als Feyenoorder niet eens naar Schalke of Liverpool willen! Altijd een groot wespennest deze clubs
Ik denk dat de clubs qua omvang groter zijn maar qua beleving vraag ik het me af! Tuurlijk draait het ook om geld maar voor prestaties is het significant geen vooruitgang

13 juni 2015 om 21:18

Zeg je nou serieus dat deze clubs geen vooruitgang zijn ten opzichte van Feyenoord?

13 juni 2015 om 22:43

Nee hoor,feyenoord mag vragen voor haar spelers wat ze wil. net zoals een belangstellende club een vraagprijs te gortig mag noemen. Een CVM is nou eenmaal stukken goedkoper dan een aanvallende middenvelder, een buitenspeler of een spits. Met achttien miljoen zit je dan aardig tegen de sub-toppers aan.

Ik kan niet anders dan een vraagprijs van achttien miljoen zien als we willen hem eigenlijk nog niet verkopen maar liever een jaartje houden. En dat is uiteraard Feyenoords goed recht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren