Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hiddink: 'Laten we eerlijk zijn, die hebben meer goede voetballers dan wij'

Laatste update:

Guus Hiddink merkte vrijdag dat zijn spelers behoorlijk gespannen waren voor het duel met Letland, dat gewonnen moest worden om kwalificatie voor het EK in Frankrijk in eigen hand te houden. Oranje deed gelukkig wat er van haar verwacht werd en pakte door doelpunten van Georginio Wijnaldum en Luciano Narsingh de drie punten. Hiddink was opgelucht.

/

De bondscoach heeft gemerkt dat het makkelijk was om na een succesvol WK bij een nationale ploeg te beginnen. "Je weet gewoon dat zulke landen een dipje krijgen'', zei de opvolger van Louis van Gaal tegen het ANP. "Dat zag je zelfs bij Duitsland. En laten we eerlijk zijn, die hebben meer goede voetballers dan wij.''

Volgens Hiddink is het heel belangrijk dat je goed aan een kwalificatiereeks begint, maar Oranje startte met een nederlaag tegen Tsjechië. "Dat was helemaal niet nodig en daarom was ik ook zo pissig. We liepen achter de feiten aan", bromde Hiddink. Nederland staat momenteel derde in Groep A, met drie punten minder dan Tsjechië en vijf punten minder dan IJsland.

De KNVB moet nu alsnog besluiten om Guus Hiddink te vervangen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 juni 2015 om 09:34

Hem niet ontslaan betekend dat van Persie weer in de basis begint, Nederland het weer moeilijk krijgt. Wisselt hij van Persie te laat, dan gaat Nederland volgende keer gewoon punten verliezen.

13 juni 2015 om 14:09

Van Persie was niet het grootste probleem, zo slecht was die niet, die was erg gretig, en in vorm de beste speler die NL heeft (na Robben) het probleem is eerder Narsingh en Blind ( BMI).

13 juni 2015 om 14:34

Waarom nou weer die Blind-haat. Wie wil je dan op 6 zetten? Blind speelde gewoon goed gisteren, alleen omdat hij niet een driedubbele aka laat zien of 8 panna's maakt voordat hij afspeelt, is hij heel onopvallend. Het probleem was gisteren wel Van Persie, omdat hij graag de bal in de voeten wil terwijl hij juist achter de spits moet opduiken zoals Wijnaldum dat later wel goed deed. Dan kan Sneijder namelijk de bal kwijt en loopt het spel veel sneller (waardoor Blind ook makkelijker de bal kwijt kan). Narsingh speelde gisteren niet goed en Van Persie speelde niet heel goed. Voor de rest was Nederland meer dan prima gisteren.

13 juni 2015 om 15:42

Van Persie speelde gewoon goed! Huntelaar heeft niets laten zien gister maar daar zeg je natuurlijk niks over. Ik neem aan omdat hij een ex ajacied is. vPersie hoort niet eens op de 10 maar hij deed het goed voor een spits. Hij kan voetballen met zijn rug naar het doel, iets wat KJ niet kan. Als vPersie de voorzetten krijgt die elke spits van dat kaliber hoort te krijgen dan is hij wereldtop. Huntelaar heeft dit seizoen bijna 30 wedstrijden gespeeld en maar 9 doelpunten gemaakt. Denk daar maar een over na.

13 juni 2015 om 17:35

Blind speelde als een natte krant. Hij speelde veel te ver naar achter.
Waardoor we met 5 verdedigers tegen 2 aanvallers stonden. En letland stapte niet uit. Hierdoor stonden onze overige 5 spelers tegenover 8 letten. En dan is het niet gek dat er geen vrije man gevonden kon worden. Maar blind was niet de enige die niets toevoegde. Willems en van rijn brachten ook niets. Narsingh kwam geregeld voorbij zijn man. Alleen zijn vervolg was niets. Huntelaar kreeg geen fatsoenlijke bal. De vrij deed het nog redelijk. En dat was het eigenlijk wel.

13 juni 2015 om 20:22

Volgens mij denk Blind dat het enige is dat je mag doen de bal breed passen of terug naar de keeper. Nigel de jong en Clasie zijn natuurlijk betere opties, maar histeren was Blind inderdaad de enige mogelijkheid.

13 juni 2015 om 23:49

Blind speelde idd "goed", maar voegt niks toe... aanvallend en verdedigend, alleen horizontaal!

13 juni 2015 om 09:35

mijn woorden. Laat hem nu maar even met rust, alles wijzige nu, lijkt me idd geen goed plan

13 juni 2015 om 10:30

En wie moet het dan overnemen?
Hiddink heeft pech gehad en een paar misperen gemaakt maat hij is wel een vakman en hij heeft een goede selectie.
Daar kun je Europees kampioen mee worden maar dan moet je alles goed doen en niet van Ijsland verliezen dat nog nooit op een EK stond.

13 juni 2015 om 10:58

Dat ijsland nog nooit op een EK stond maakt niks uit. Ze hebben gewoon een goede selectie.

13 juni 2015 om 11:22

IJsland heeft er paar keer dichtbij gezeten, verloren dan vaak in de play offs.

13 juni 2015 om 12:29

Grappig. Nederland wint van voetbaldwerg Letland en nu is Hiddink plots weer de goede man om de ploeg naar Europese winst te leiden ...

13 juni 2015 om 12:36

Precies, snap echt niet dat er blijkbaar mensen zijn die denken dat het goed is als die blijft. Die man maakt Oranje kapot, zeker technisch/tactisch is hij dramatisch. Ben trouwens ook wel klaar met al zijn indekpraatjes. Ga toch lekker weg, joh.

13 juni 2015 om 14:19

Ik mag toch hopen dat de mensen in het veld voetballer als beroep hebben en niet bijklussen als accountant. Maw als de voetballers niet presteren mag je dat maar voor een klein deel terugvoeren op Hiddink omdat ze het spelletje zolangzamerhand toch wel eens door moeten hebben. Hiddink is alleen verantwoordelijk voor wie hij in de selectie opneemt/wie hij opstelt en wat voor systeem hij speelt. De prestaties van spelers op een bepaald moment heeft hij weinig invloed op.
Als een de Vrij maar een man vrij ziet staan en dat is Cillesen, daar kan Hiddink vrij weinig aan doen want dat sla je niet uit zo'n jongen. Depay is weer een ander verhaal, want die ziet 9 van de tien keer niet dat hij ook nog medespelers heeft wanneer hij bij de zestien komt. Daar kan je zo'n jongen over uitfoeteren, maar uiteindelijk heeft dat met ego's/karakters te maken.
Laat Hiddink de klus nou maar gewoon afmaken. IJsland en Tsjechië zullen beslissend zijn voor het al dan niet plaatsen van het Nederlands elftal. Ik neem aan dat Hiddink het nu wel een beetje op een rijtje heeft. Anders hebben we volgend jaar een lekkere rustige junimaand.

Zo jammer dat er dan weer 2 psv'ers scoren.. gun het die jongens van harte. Maar nu denk Hiddink dat Narsingh nog de beste keuze op rechts is ook! En sta er niet van te kijken als die nu nog meer psv'ers erbij haalt of basis zet.

13 juni 2015 om 09:31

Ach man wat maakt dat nou uit. Wijnaldum is zeker Oranje waardig. Narsingh is iets minder
en Bruma al helemaal niet Oranje waardig.

13 juni 2015 om 09:37

Dus eigenlijk ben je het volledig eens met de reactie van lampiejj..?

13 juni 2015 om 13:50

Nee. Promes is wel beter dan Narsingh en Robben natuurlijk ook. Narsingh is de beste derde keus voor de rechtsbuiten positie. Alleen dit jaar vond ik hem matig. Willems Wijnaldum Rekik horen wel allemaal in Oranje.

13 juni 2015 om 15:28

@psvchelseaboy serieus Rekiki? Wijnaldum en willems wel maar Karim zeker niet.

13 juni 2015 om 09:35

Omdat het psv'ers zijn moeten ze niet in de basis? Ik zie persoonlijk liever een x bijv rekik in de basis ipv martins indi die gister opnieuw by far de slechtste man op t veld was. De jong mag t wat mij betreft het een keer proberen ipv de totaal onzichtbare huntelaar. Narsingh komt inderdaad gewoon te kort, pijnlijk om naar te kijken. Hij speelt zonder overtuiging

13 juni 2015 om 09:53

En een depay die denkt dat hij alleen op het veld staat en dat hij als enige een doelpunt kan maken waardoor huntelaar nooit een positie is gebracht om te scoren

13 juni 2015 om 09:54

Nee maar omdat het Psv'ers zijn moeten ze er ook niet niet instaan omdat Hiddink gewoon Psv'er is.. Huntelaar op de bank voor de Jong kan alleen een Psv'er zeggen, Indi is nog jong en je kan Rekik proberen maar dat lost het probleem niet op defensief. Wijnaldum en Depay en Willems zouden bij mij basis zijn! Maar verder heb je gewoon betere alternatieven..

Dat Affelay ubehaupt weer in Oranje heeft gespeeld liet al zien dat Hiddink een lichte Psv'ers bril nog op heeft.. Er klopt gewoon niks van, selectie niet en tactisch ook helemaal niks! Wat een armoe.. laat maar zien dat vgaal een echte trainer is en Hiddink een manager die zijn kunstje is verloren, vgaal riep ook spelers op dat je dacht wtf.. Maar hij had er een idee bij, Hiddink totaal niet

13 juni 2015 om 09:56

Rekik kan wel een keer geprobeerd worden ja maar ik vind KJH toch nog wel een stukje beter dan de Jong

13 juni 2015 om 09:57

Ja en dat vind ik dus coachen, dat had Depay onder vgaal nooit in die mate gedaan.. En daarom is Hiddink gewoon ongeschikt! Komt ie nog met dit soort teksten ook, nee we zijn geen Duitsland of Spanje (al scheelt het ook weer niet zoveel) maar man kijk sowieso naar de poule je had fier bovenaan moeten staan..

13 juni 2015 om 10:08

Vriend, met alle respect, Huntelaar én Van Persie zijn en blijven klassen beter dan De Jong. Dat deze houterige spits bij de selectie zit vind ik al te triest voor woorden!

13 juni 2015 om 10:21

Voor de goede orde Afellay speelt al jaren niet meer bij PSV. Dat Afellay een oogappetje is van Guus ok maar kom niet met PSV bril aan zetten en dan Afellay noemen. Voor de opletters... PSV werd dit jaar overtuigend kampioen en liet de rest het nakijken. Ik vind het dan ook niet gek er wat extra mensen geselecteerd worden van PSV. Onder van Gaal presteerde Feyenoord uitstekend en werden er juist van Feyenoord veel spelers geselecteerd. Toen riepen alle Ajax supporters ook dat van Gaal dit deed om Ajax een steek in de rug te geven. Nee laten we gewoon van Rijn, van der Hoorn en El Ghazy oproepen want Ajax was de club in vorm en zaten in een perfecte flow...

13 juni 2015 om 10:29

By far de slechtste ? Sorry hoor, maar wat die Narsingh allemaal aan het doen was, was lachwekkend. Van Persie staat voor mij op nr2. Totaal onzichtbaar, niet scherp voor het doel en verdedigde 0,0 mee. Depay was ook alleen op het veld... dat dacht ie tenminste... Voor mij waren er maar 2 spelers die een voldoende haalde; Sneijder en van der Wiel. Willems speelde ook niet onaardig in balbezit.

Krul
vd Wiel
De Vrij
Vlaar
Willems
Sneijder
Blind
Robben
Wijnaldum
Depay
Huntelaar
13 juni 2015 om 10:40

Vond vd Wiel juist één van de mindere. Werd paar keer heel simpel voorbij gespeeld.

En volgens mij ben je De Vrij vergeten.

13 juni 2015 om 10:57

@de Wit
Narsingh speelde als een zak aardappelen maar scoort wel een belangrijke goal. Haalde een ruime onvoldoende maar compenseert het een klein beetje door die goal. BMI was verdedigend opnieuw schrikbarend slecht en zijn opbouw was ook weer genant. Die moet echt weer vertrouwen krijgen en wedstrijden gaan spelen want dit is echt zorgwekkend. De vrij haalde ook een ruime voldoende toch? Dat is echt een lichtpuntje hoor, die gaat over een jaar naar een echte topclub. Memphis maakte de verkeerde keuzes gisteren maar is wel weer de hele wedstrijd dreigend.
Die opstelling van je kan ik het verder wel in vinden. De 3 keepers zitten wat mij betreft op ongeveer hetzelfde niveau al vind ik Cillessen toch wel het meest rust uitstralen.

13 juni 2015 om 11:27

Huntelaar heeft steekpassjes genoeg gekregen van Depay. Helaas werden ze of geblokt of Huntelaar stond verkeerd. Iedereen roept maar dat hij veel op goal schiet , maar zeker de helft is een passje binnendoor. Huntelaar kan nu eenmaal niet voetballen en moet de bal schietklaar in zijn voeten hebben. Dan ben je beperkt in aanvalkend opzicht. Depay is Luuk gewent die altijd aanspeelbaar is en er ook nogviets mee doet.

13 juni 2015 om 10:00

Ik gok dat zelfs Hiddink Robben beter vind dan Narsingh

De volgende wedstrijd thuis tegen IJsland wordt cruciaal.

13 juni 2015 om 10:57

Inderdaad, daarna uit in Kazachstan dus met 6 punten in die wedstrijden zouden we een grote stap zetten. Ik hoop dat het dan wat gebalanceerder is en dan moet het goedkomen.

13 juni 2015 om 12:40

Gaat nog spannend worden, met Hiddunk aan het roer kunnen we van iedereen verliezen.

Je moet hem of laten gaan tot het eventuele EK, of ze hadden hem moeten vervangen in de moeilijke periode. Als je hem nu vervangt zorgt het alleen voor meer problemen en onrust. Mijn vertrouwen is al iets beter in Hidding, ga zo door!!

13 juni 2015 om 12:42

Hoezo dan? Wat heb je in hemelsnaam gezien dat zo verbeterd was dat je er vertrouwen uit put?

14 juni 2015 om 09:31

Hij heeft nu de juiste balans in het elftal gevonden. Maar er zijn nog wel een aantal verbeter puntjes

Het is ook weer typisch Nederlands. Tijdens de kwalificatie heeft heel NL kritiek, maar zodra een toernooi begint is de kwalificatie vergeten en heeft het land vanaf dag 1 Oranje-koorts. Ik ga er vanuit dat NL onder Hiddink, gewoon 2e weet te worden.

13 juni 2015 om 10:04

Nou ja, onder Van Gaal waren wij een van de beste ter wereld en deed de Eredivisie niets onder voor de Premier League volgens onze bondscoach. Hiddink heeft tot nu toe alleen maar verteld dat we er eigenlijk geen hout van kunnen in Nederland.

13 juni 2015 om 11:01

Klopt, ik vind die negatieve houding van Hiddink ook erg... opvallend

13 juni 2015 om 11:02

Ik kan geen andere verklaring bedenken dan dat hij zijn eigen straatje aan het schoonvegen is, je ziet zelden dat een coach zo weinig vertrouwen in zijn materiaal uit.

13 juni 2015 om 12:02

Ja dat denk ik ook maar dat valt mee wel heel erg tegen van zo'n ervaren coach. Ik had altijd veel sympathie voor hiddink maar hij laat zich wel heel erg kennen nu.

13 juni 2015 om 12:12

Heb exact hetzelfde, leek me altijd zo'n aardige kerel, maar als ik hem nu voor de tv zie zeveren dan kijk ik reikhalzend uit naar de dat dat hij zijn congé krijgt.
Wat een aanfluiting die vent.

13 juni 2015 om 12:31

De Eredivisie is natuurlijk ook gewoon een Micky Mouse competitie. Behalve Nederlanders is er geen kat die daar naar kijkt. En de nationale ploeg is niet veel beter. Het is wachten op een goede generatie.

13 juni 2015 om 12:45

Onzin ons nationale team stelt echt wel wat voor, zeker buiten Nederland. Al moet je natuurlijk wel de juiste spelers opstellen en een tactisch plan hebben...

13 juni 2015 om 13:24

Ja, maar met die micky mousecompetitie werd wel gastland en recordkampioen Brazilië finaal afgedroogd en dat gebeurde uiteindelijk met 8(!!!) eredivisiespelers. Cillissen, De Vrij, Martins Indi, Clasie, Blind, Janmaat, Veltman en Wijnaldum. Ik ga niet zeggen dat de eredivisie top is, maar zo slecht als anderen willen afschilderen is ook niet waar.

Lastige kwestie, naar mijn mening had Guus nooit aangesteld moeten worden en had Koeman veel beter gepast. Ik zou er nu toch voor kiezen om uit elkaar te gaan. Groot gedeelte van de fans staan niet achter Guus en ik betwijfel of de spelers 100% achter hem staan. De jong gaf na het WK al mooi aan hoe verschil het is om te spelen onder Louis en Guus. Dat kwam er ook niet al te positief uit. Guus ontwijkt nou elke keer net de druppel maar zijn statistieken zijn echt waardeloos en oranje onwaardig. Hij mikt alles op Robben.. Maar ik ben bang dat er weer barsten in het glas zitten..

Wat een onzin om nu, nadat Hiddink met een overwinning naar huis gaat, hem te laten vervangen. En wie zou hem dan wel moeten opvolgen?

Waar ik mij wel zorgen over blijf maken dat is over 'mister nobody' oftewel Daley Blind. De Knvb heeft destijds een verkeerd besluit genomen om deze Blind aan te stellen. Bij Ajax stelde hij als trainer al niets voor en daarna is hij vervolgens ook nooit zichzelf ontstegen. Hiddink kan met zijn team waarschijnlijk nog wel de 1e of de 2e plaats bereiken, maar daarna met een Blind aan het roer, dat wordt een duidelijk ander verhaal. Rampspoed.

13 juni 2015 om 12:08

@hangover, inderdaad dekt de vlag de lading niet. Ik bedoel inderdaad Danny.

13 juni 2015 om 09:57

Bedoel je niet Danny Blind?

13 juni 2015 om 10:13

"bij Ajax stelde hij als trainer al niets voor" Dat is echt onzin! Blind was helemaal niet zo slecht hij had juist meer tijd verdient! En ik weet dat heel veel Ajacieden dat zo voelde toen..

13 juni 2015 om 12:01

Eh. Het wordt hier al gezegd. Maar dat Blind bij Ajax het slecht heeft gedaan is gewoon niet waar. Zoek de resultaten maar terug. Hij was juist best ok en had inderdaad meer tijd verdiend.

Is het makkelijk om na een succesvol wk bij een nationale ploeg als bondscoach te beginnen? Zo makkelijk is het niet gebleken....

Hiddink is Chili niet heel goed door gegaan en Frankrijk doet het ook niet slecht en Belgie hebben die niet ook een goede reeks neer gezet alleen jammer van de wedstrijd tegen Wales.

Het feit dat hij Nederland gaat vergelijken met Duitsland en zegt dat Duitsland meer goede spelers heeft.
Jje kruipt weer in de underdogpositie.
Spanje had een jaar terug ook goede spelers en won alles en toch werd het 5-1 Guus.
Guus kom naar huus en ga je eens bezinnen.
Praat eens met echte voetbalmensen die er verstand van hebben.

13 juni 2015 om 10:43

Heb hem al vaker horen zeggen dat de selectie matig is. Dat irriteert mij mateloos. Hij moet gewoon stoppen.

Wat mist dit oranje onze Louis. En dan te bedenken dat de vervanger van Guus Danny Blind wordt. Jammer.

13 juni 2015 om 12:04

Hiddink laat het inderdaad overkomen alsof er nul kwaliteit rondloopt. Dat dit niet de meest talentvolle selectie is, oke, maar we hebben genoeg kwaliteit om van landen als de VS en Letland eenvoudig te moeten kunnen winnen. Ik ben Hiddink meer dan zat als bondscoach.

Hiddink is één seizoen de baas geweest en ik zie geen duidelijk plan.

- Blind moet zich focussen als linksback en dan staat hij opeens op het middenveld.
- Van Persie staat laatste jaren in de spits en wordt opeens als aanvallende middenvelder opgesteld.
- Sneijder is juist een aanvallende middenvelder en wordt een linie terug geplaatst.
- Afellay had een basisplek en wordt daarna niet meer geselecteerd.
- Drie linksbenige spelers op het middenveld
- Verschillende formaties

Wat is nu de visie van Hiddink? Hoe wil Hiddink spelen? Hij past zich nu telkens aan, aan de tegenstander maar dat is toch lachwekkend als wij tegen Letland, Ijsland, etc spelen? Volgens mij moeten wij ingespeeld raken zodat wij op het EK optimaal kunnen presteren. Nu zie ik juist dat het telkens wennen is omdat de formatie en medespelers anders zijn.

Het was eigenlijk niet om aan te zien de wedstrijd van gisteren tegen de amateurs uit Letland. Het spel was veel te traag (veroorzaakt op het middenveld) hierdoor hielden de Letten nog hoop...............
Enige positieve uit deze wedstrijd zijn de belangrijke 3 punten.

Depay had zijn dag niet, gaan we maar even vanuit. Blind is de grootste veroorzaker van de trage tempo van het Nederlands elftal, terwijl de "oude rot" Sneijder de enige was waar het gevaar vandaan kwam.

Ach Guusje moet maar snel zorgen dat die gaat genieten van zijn oude dag.

Wat een paniek weer zeg!!!!!!!

We staan 3 punten achter, krijgen beide nog thuis. Waarschijnlijk is Robben er dan weer bij, en wellicht Strootman ook. Dan zijn we 50% beter.

Zo.n uitwedstrijd op een lastig veld, tegen een ultra defensieve tegenstander. Punten pakken, en gewoon wegwezen. Prima resultaat..,

Nu nog Depay en Narsingh leren dat ze van de flanken voorzetten moeten geven. Huntelaar heeft 0 goede voorzetten gehad.
En Depay. of hij mist het overzicht, of hij speelt alleen voor zichzelf.

V gaal en vooral Rooney zal hel wel leren dat ie de spits moet bedienen....

13 juni 2015 om 12:54

Paniek is er al sinds de eerste wedstrijd en Guus heeft nog niks gedaan om het weg te nemen. Dus we winnen van Letland, nou woopdiedoe, het feit dat dat op voorhand geen zekerheidje was zegt eigenlijk al genoeg!

Iedereen maar roepen dat Hiddink er niets van kan na USA en nu allemaal roepen dat hij toch zo slecht niet is. Blijkbaar zijn drie punten tegen Letland genoeg om de opinie te doen keren. Grappige jongens.

13 juni 2015 om 12:56

Opinie is nog hetzelfde hoor; Guus moet zsm vertrekken, liever gister dan vandaag!

13 juni 2015 om 13:17

Je kan misschien ook zeggen, dat het onder V Gaal allemaal niet zo verschrikkelijk goed was. Nu lijkt het wel of Oranje geweldig speelde op het WK.

Terwijl het toch echt zwaar verdedigen was, en wachten op een bevlieging van Robben. Of anders na 65 min terug naar 4-3-3.

Daarbij was de tegenstand ook geen wereldtop.spanje was over de top. Chili australie mexico costa rica is gewoon max subtop.

We waren toen gewoon niet extreem goed, en nu ook niet extreem slecht.

We missen onze beste speler. Beetje real zonder Ronaldo. Barca zonder Messi...

13 juni 2015 om 14:02

Flamezzz
Aan al je reacties te zien kom je nogal gefrustreerd over. Je had Nederland misschien liever zien verliezen gisteren? Je ziet hier toch niemand verklaren dat Hiddink toch niet zo slecht is? Maar ook onder Hiddink kunnen we ons plaatsen en een goed EK spelen.

13 juni 2015 om 15:53

Nee, hoor. Ik zie Nederland graag winnen. Een EK zonder Nederland is als een aquarium zonder vissen, maar ik merk toch dat de reacties over Hiddink veelal gematigd zijn nu, terwijl hij na USA niet snel genoeg buiten kon.

14 juni 2015 om 13:11

Zou kunnen, dat ervaar ik niet op die manier. Ik snap verder wel wat je bedoeld, dat noemen ze leven in de waan van de dag zeker

Het probleem van Oranje is niet de bondscoach, maar het gat centraal achterin sinds EK 2012.
Vriendschappelijke potjes zijn leuk en aardig voor het publiek als (beide) ploegen er iets van willen maken, maar bieden totaal geen garantie voor een goed resultaat op een eindtoernooi. Dat geldt zelfs voor een uitstekende kwalificatiereeks; al is het natuurlijk wel lekker voor het moraal.
Nederland verliest schlemielig van Usa, terwijl Belgie met een spetterende 4-3 Frankrijk versloeg; enkele dagen pakt NL de drie punten en Belgie gaat onderuit tegen Wales (..).
Het NL elftal heeft genoeg goede/uitstekende spelers om de komende 2 toernooien te vlammen met Nederlands voetbal (4-3-3), maar het grote probleem van oranje is nog steeds centraal achterin. Het niveau op die posities is hooguit redelijk/matig tot bedroevend slecht.
En met de centrale verdedigers die nu ter beschikking staan van Oranje moet je tegen elk land wat een beetje kan voetballen vrezen voor het ergste. Laat staan als je moet aantreden tegen een van de toppers. Op een enkeling na met potentie (De Vrij) zijn alle huidige kandidaten of te slecht (bruma, Indi) komen tekort (rekik, Van Dijk, Veldman) of zijn inmiddels oud en versleten (vlaar en Heitinga). Hoe goed de rest ook is dat gat valt gewoon niet op te vangen. Ook niet met Van Gaals kunstgreep vh afgelopen WK door met 5-3-2 te gaan spelen, want ook al speel je met 3 centrale verdedigers als 2 van de 3 te slecht zijn dan houdt het gewoon op.

13 juni 2015 om 14:29

Over oefenwedstrijden gesproken. Nederland won in 2001 glorieus met 0-2 van Engeland. Een paar dagen later moest Nederland naar Ierland en Engeland naar Duutsland. Op de Duitse televisie werd gezegd dat Duitsland maar wat blij moest zijn dat ze tegen Engeland moesten en niet tegen Nederland. Vervolgens verloor Nederland met 1-0 in Ierland en won Engeland met 1-5 in München van Duitsland.

We hebben wel een beetje pech met een paar dingen. Robben, Strootman en Vlaar geblesseerd, onze beste rechts winger, beste controleerende middenvelder, en beste (?) centrum verdediger naast De Vrij. Elke wedstrijd zien we weer wat nieuws. Voetballers ontwikkelen zich, positief en negatief. Van Persie is gewoon te traag. Depay is nog een beetje ongecontroleerd...de afwerking, de laatste paas, daar moet nog wat verfijning en techniek in. Ik denk dat het ook een beetje de zenuwen zijn, hopelijk leert hij dit snel bij. Een top speler doet wat hij ziet, wat hij wil zonder er over na te denken. Hij doet wat het spel hem vraagt. Maar Depay is een dikke plus hoor, komt veel dreiging van uit! De Vrij is de laatste tijd ook goed, Een paar jaar terug was het minder fijntjes maar je ziet wat een ontwikkeling die jongen doormaakt. Een frisse wind vergeleken met Van Der Wiel en Bruno Martins Indi want die gasten horen gewoon echt niet in het Nederlands Elftal. BMI mist de slimheid. Techniek kan me veel minder schelen maar als verdediger de juiste keuze maken op het juiste moment ingrijpen etc, dat is belangrijk. En hij maakt de verkeerde keuze vaker dan de goede keuze. Van Der Wiel trouwens ook, en voegt niks toe. Blind is degelijk, maar vertraagt alles. Zodra hij aan de bal komt , vallen we in de erwtensoep. Ik smeek om een Strootman. Sneijder is gewoon een held, hij heeft een dip gehad maar je zult zien hoe belangrijk hij weer voor ons gaat worden. Als we onze beste spelers op het veld hebben moet je gewoon echt niet klagen, we hebben een heel goed elftal. Laten we hopen dat de jongens zich blijven ontwikkelen want er zijn zeker lichtpuntjes, Mijn laatste wens is een nieuwe bondscoach. Iemand die kan inspireren. Een visionair, die het voetbal snapt. Die mensen snapt. Die spelers juist inziet en de chemie tussen spelers snapt. Johan Cruyff, help ons a.u.b, met Bergkamp en De Boer als assistenten. Help ons uit dit donkere dal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren