Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi: 'Er is geen sprake van rivaliteit met Ronaldo'

Laatste update:

Zolang ze allebei nog op het veld staan, zullen ze altijd wel met elkaar vergeleken blijven worden: Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. De aanvallers van Barcelona en Real Madrid breken record na record en wonnen samen zeven keer de Ballon d'Or: Messi vier keer, Ronaldo drie keer. De media zetten de twee sterren graag tegenover elkaar, maar van rivaliteit is volgens Messi geen sprake.

/

Ronaldo en Messi lijken het beste in elkaar naar boven te halen, maar laatstgenoemde claimt dat hij helemaal niet bezig is met de verrichtingen van CR7. "Er is geen sprake van rivaliteit, dat is iets wat verzonnen is door de media", zegt Messi. "Het gaat niet om Messi tegen Ronaldo, daar is het nog nooit om gegaan. We willen het gewoon allebei goed doen voor onze teams."

Messi won in het afgelopen seizoen de treble met Barcelona en was in 57 wedstrijden goed voor 58 doelpunten. Ronaldo speelde 54 wedstrijden in alle competities en wist daarin liefst 61 keer te scoren. De sterspeler van Real geniet al een tijdje van zijn vakantie; Messi heeft net de Champions League-finale achter de rug en bereidt zich nu met de Argentijnse ploeg voor op de Copa América.

Denk je dat Lionel Messi bezig is met de cijfers van Cristiano Ronaldo?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk speelt er de nodige rivaliteit tussen deze spelers... voornamelijk door alle media aandacht die er constant naar uitgaat ...

11 juni 2015 om 21:56

Dat denk ik ook.

11 juni 2015 om 21:57

Oja? Kijk eens wat Lionel zegt dan. Die zegt wat anders.

11 juni 2015 om 21:58

Blatter zegt ook dat er geen problemen zijn bij de Fifa en dat alle zaakjes legaal zijn verlopen ... Niet alles wat iedereen zegt is per definitie waar

11 juni 2015 om 22:09

Dus Blatter en Messi zijn hetzelfde?

Iedereen liegt! ???

En de media hebben het altijd bij het rechte eind.?

Wat een onzin.

11 juni 2015 om 22:23

Blatter heeft een voorkeur voor Messi. Ze zijn misschien niet hetzelfde maar er zijn dingen aan Messi die Blatter aantrekt.

11 juni 2015 om 22:30

Hij zegt alleen dat je niet alles moet geloven wat er in de media staat.

11 juni 2015 om 22:50

Everybody lies #house

11 juni 2015 om 22:58

Nee, maar per definitie niet geloven is ook bullshit. De waarheid is wat hij zegt, tot het tegendeel bewezen wordt.

11 juni 2015 om 23:11

Hahaha Blatter en Messi vergelijken, jij bent vast een genie? Kijk hoe vaak Messi zijn medespelers een goal gunt en kijk Ronaldo, Messi is een echte teamspeler, als hij zo erg bezig was met Ronaldo zou hij veel meer voor zich zelf gaan spelen en niet in teambelang.

11 juni 2015 om 23:28

BigMan, ik vind dat nogal cru, messi heeft vaak genoeg bewezen dat hij er niks mee te maken had. Blatter nooit

11 juni 2015 om 23:29

@stua

Blatter en Messi zijn niet hetzelfde behalve op het punt dat ze allebei liegen. Natuurlijk liegen ze, het zijn mensen. We liegen allemaal en dat is maar goed ook want weinig zijn emotioneel stabiel genoeg om met een constante waarheid om te gaan.

En nee de media heeft het heel weinig bij het rechte eind, wel veel bij het kromme.

11 juni 2015 om 23:39

Hahaha house verwijzing, i like it

11 juni 2015 om 23:54

Precies Messi is gewoon met zijn sport bezig en hij wil gewoon presteren en steeds beter worden. Daarom traint hij hard op vrije trappen etc.
Bovendien is hij op een aantal gebieden toch duidelijk de beste van allemaal.
Dus waarom zou hij rivaliteit voelen? En het zijn ook nog eens hele andere type spelers die beiden bij een andere club spelen dus ze kunnen ook niet elkaars basis plaats afpakken.

12 juni 2015 om 00:05

Ik denk niet dat Messi op een dag besloot om de staat eens een loer te draaien. Dat verhaal over belastingfraude is nooit helemaal duidelijk geweest. Er zijn geen bewijzen, geen feiten en helemaal al geen schuldige. Messi is een merk, en dan gebeuren al eens zo'n dingen jammer genoeg.

12 juni 2015 om 02:31

Het is (nog) niet bewezen dat Messi daadwerkelijk fraude heeft gepleegd. Beetje zwak om dat dan als iets feitelijks naar buiten te brengen.

12 juni 2015 om 02:50

Lol, heb die aflevering gister bekeken xd

12 juni 2015 om 07:33

#Roadhouse

11 juni 2015 om 22:16

Ik denk dat Ronaldo meer bezig is met de cijfers van messi dan andersom.

11 juni 2015 om 23:13

Ik denk dat er meer rivaliteit is bij ronaldo dan messi. Messi weet zelf ook wel dat hij veel beter is dan ronaldo. Dus hij maakt zich weinig zorgen om ronaldo. Daarom is ronaldo ook alleen maar bezig met goals. De enige manier om deze messi bij te houden. Ik zeg deze messi omdat ronaldo met goals ook geen kans had gemaakt tegen de solo messi met 91 goals in een jaar..

11 juni 2015 om 22:18

Messi zegt letterlijk het tegenover gestelde in dit stuk... :/

11 juni 2015 om 22:29

Ja dat zegt Messi inderdaad. Maar denk jij dat Messi of Ronaldo openlijk gaat zeggen dat hij naar de statistiek van de ander kijkt en die probeert te overtreffen. Tuurlijk niet.

11 juni 2015 om 22:42

Het mooie vd rivaliteit tussen Ronaldo en Messi is dat bij Messi alles vanzelf lijkt te gaan veel soepeler en zonder enige moeite.

Bij Ronaldo lijkt t allemaal veel kracht te kosten het moet allemaal zoals hij t wilt elke bal moet naar Ronaldo want anders krijg je de gebaartjes hoor...

Het zijn 2 fantastische voetballers waar de 1 een voor keur heeft voor de powerhouse Ronaldo en de ander voor de spelverdeler/topscorer Messi en ze kunnen alles goed maar ook weer alles fout. Messi speelt niet groots in de finale en iedereen heeft t daarover, hij haalde zijn buitenaardse niveau niet en iedereen valt daarover...
Hetzelfde geldt voor Ronaldo, je kan m een egoist noemen of gewoon een afmaker, maar het is in mijn ogen geen teamspeler getuige zijn maniertjes, ook Messi heeft zijn maniertjes, maar hij laat zijn team beter lijken dan dat ze zijn.
Neymar en Suarez kunnen renderen doordat Messi weergaloze openingen creeert samen met het middenveld en dat tegenstanders nergens dubbele dekking kunnen geven.

Wie ik beter vind of waar mijn voorkeur naar uitgaat: Messi...

Vind ik veel allrounder dan Ronaldo en minder gebaartjes en minder egoistischer dan Ronaldo. Is veel beweeglijker en heeft natuurlijkere bewegingen dan Ronaldo die toch een meer gemaakte voetballer is dan Messi vind ik.

Het is een mening geen feit!

11 juni 2015 om 23:35

@chafa

Dus jij ziet aan gebaartjes dat hij egoïstisch is en geen teamspeler? Hij scoort sinds hij bij Real is het meeste van iedereen en geeft ook veruit de meeste assists.

Ik begrijp wat je bedoelt maar Messi gaat ook vaak genoeg alleen maar gezien het positieve beeld wat mensen bij Messi hebben zien ze dat niet eens als egoïsme waar als Ronaldo het doet het onder de loep wordt genomen en zelfs als hij een assist geeft het wordt gebategalliseert.

Voor de rest eens dat als de een niet in vorm is hij gelijk niks meer kan en als de ander niet in vorm is idem. Mensen denken overemotioneel na en egoïstisch omdat ze betere entertainment gewend zijn.

Maar goed overemotioneel gedrag wordt ook gevoed door de televisie.

11 juni 2015 om 23:55

Denk er precies zo over chafa !

12 juni 2015 om 00:12

@Larsoboy, het makkelijkste voorbeeld van de gebaartjes is die reactie van Ronaldo na de goal van Arbeloa natuurlijk. Waar hij afkeurend reageert dat hij hem zelf niet scoort. Voor velen wel een teken dat hij egoïstisch is. Een gebaar dat je Messi niet snel ziet maken denk ik. Ook hij zal minder uitbundig juichen bij sommige goals van medespelers maar niet afkeurend.

12 juni 2015 om 00:31

He le maal mee eens

12 juni 2015 om 01:02

@luis lucho

Tuurlijk, tuurlijk maar is het van dergelijk storende level dat hij teamprestaties ermee beïnvloed. Ik denk veelal veel vaker positief dan negatief.

Dit met Arbeloa zijn incidenten. Het kan af en toe een kind zijn dat wetem we allemaal.

12 juni 2015 om 09:21

Messi was betrokken bij alle 3 de goals?

12 juni 2015 om 09:59

De Rivaliteit die wordt beschreven in de media is dat ze puur en alleen bezig zijn met elkaar. Dat ze elkaar niet mogen etc etc..

Ze willen de beste ter wereld zijn, en dan meet je je dus met de beste ter wereld. Denk je dat Messi over dit seizoen vind dat het matig was, omdat Ronaldo meer heeft gescoord? Denk je dat Ronaldo niet liever 20 doelpunten minder had gemaakt, maar 3 prijzen had gepakt..

Rivaliteit kan op verschillende manieren gezien en beschreven worden.
Barcelona kijkt naar Real en wil het beter doen dan zij.
Pedro kijkt naar Neymar en wil het beter doen dan hij.
De bakker kijkt naar de andere bakker en wil het beter doen dan hij.

Overal met je je met de beste.. Je zou eerder kunnen zeggen dat ze complimenteus zijn naar de ander, omdat ze zich met elkaar meten.

12 juni 2015 om 12:21

Ja ik weet niet. Misschien heb je gelijk hoor, maar persoonlijk zou ik in de positie van Arbeloa het niet heel relaxed hebben gevonden.

11 juni 2015 om 22:47

Ey Messi heeft al een super lang seizoen achter de rug. En nu copa amerika. Hij komt helemaal gesloopt terug. Geld ook voor neymar trouwens.

12 juni 2015 om 10:34

Daar ben ik ook bang voor. Echter blijft Messi een machine. Hoop dat hij de copa wint want dat is nog een prijs die hij nog nooit heeft gewonnen.

12 juni 2015 om 01:44

Cristina Ronaldo is eerder bezig met cijfers van Messi. Je kan duidelijk aan Cristina zien dat ze zich met individuele records en prijzen bezig houd en vaak belang van het team vergeet. Messi is een echte team player. een geboren leider. Hij doet wat nodig is. Hij scoort niet voor de aandacht en succes voorzich zelf maar voor zijn team.

De pers wilt ook wat "spannends" te melden hebben. Dus verzinnen ze maar dingen om wat leuk nieuws te kunnen brengen. Je ziet als ze tegen elkaar spelen dat ze gewoon respect voor elkaar hebben.

11 juni 2015 om 22:14

En zou er rivaliteit zijn dan is het gezonde rivaliteit.

En als er al rivaliteit is, komt dat alleen maar ten goede aan hun prestaties.

We mogen dankbaar zijn dat deze twee grootheden in onze tijd voetballen!

Bij het vorige Ballon D'or gala konden de twee het toch ook goed met elkaar vinden en speelden hun kinderen met elkaar of iets dergelijks?
Ik snap al die Messi v Ronaldo mensen trouwens niet.
Wees gewoon blij dat je twee van dit soort legendarische voetballers kan meemaken.

12 juni 2015 om 00:33

Eens, totdat iemand durft te zeggen dat Ronaldo beter is.

Dat Messi er niet of minder mee bezig is dan Ronaldo, die indruk heb ik alvast bij de Argentijn. Van Ronaldo zelf durf ik dat niet zeggen ; die geeft alvast de indruk meer bezig te zijn met een persoonlijk betere prestatie dan Messi en minder om het team te geven.

Het is natuurlijk puur persoonlijk maar wat mj betreft staat Messi minstens nog 1 klasse hoger dan Ronaldo. Daarnet nog een you-tube filmpje van Messi gezien seizoen 14/15 : 61 doelpunten en 27 assists ! Bij 88 doelpunten dus rechtstreeks betrokken en dat zijn dan eigenlijk alleen nog maar statistieken : puur qua voetbal wordt het een nog mooier verhaal voor Messi t.o.v. Ronaldo.

11 juni 2015 om 22:05

Ronaldo is echt niet zo bezig met Messi hoor. De media maken hier van. Kijk hoe die 2 met elkaar omgaan op Ballon Dor evenement. Grappend en dollend met elkaar.

11 juni 2015 om 22:06

Makkelijk om enkel op statistieken te bekijken.
Als je het totaalplaatje gaat kijken is Ronaldo veel beter.
Ronaldo verdedigt bijvoorbeeld veel meer mee.

Deze spelers zijn veel minder met elkaar te vergelijken dan iedereen zegt.

11 juni 2015 om 22:12

Als je het totaalplaatje bekijkt, dan is Messi twee klassen beter. Spelinzicht, dribbels, doorsteekpasjes,.... Wanneer het puur om voetbal gaat, dan troeft Messi Ronaldo af.

Ronaldo is de betere atleet maar als het om het pure voetbal gaat, dan echt niet Ronaldo.

11 juni 2015 om 22:12

ronaldo veel beter? kan je dat misschien wat beter onderbouwen want ik ben het totaal niet met je eens.

11 juni 2015 om 22:17

Het andere jaar is Ronaldo beter en het ander jaar is Messi beter. Zijn in mijn ogen gelijkwaardige spelers, maar allebei andere spelers. Verschil is miniem en heeft te maken met de vorm van de dag.. Ik persoonlijk vind Ronaldo weer beter, maar het blijft ieder zijn subjectieve mening. Ik vind Ronaldo ietsjes beter, maar dat is mijn subjectieve mening zoals de meeste subjectieve mening heeft.

11 juni 2015 om 22:37

Yamiown heeft gelijk. Je zegt dat Messi beter is met doorsteekpasjes, maar daar is het spel van Barcelona ook naar gemaakt.

Ronaldo daarentegen kan bij ieder team functioneren, zie Manu en zie nu Real. Messi die kan.. euh, mjah alleen functioneren bij Barcelona?

11 juni 2015 om 22:47

Messi heeft veel meer intercepties en tackles dan Ronaldo. Weet echt niet waar de mythe vandaan komt dat Ronaldo meer verdedigt. Ronaldo scoort meer, dat is alles.

11 juni 2015 om 23:17

Ristro grappig hoe jij ronaldo op dezelfde lijn wilt zetten als messi. Dat is alleen met goals zo maar aub, zet ronaldo niet op hetzelfde niveau als messi, maradona en pele. Want daar hoort hij simpelweg niet tussen. Ronaldo mag trouwens de blessures van messi heel dankbaar zijn waardoor ronaldo weer de ballon dor kon winnen. Fitte messi is terug en fitte ronaldo weer kansloos zoals 4 jaar achter elkaar.

12 juni 2015 om 04:01

"ronaldo daarentegen kan bij ieder team functioneren, zie Manu en zie nu Real"

Messi speelt bij Arentinie, Barcelona en heeft bij Newells Old boys gespeeld.
Messi kan dus ook bij elk team functioneren lol.

12 juni 2015 om 06:41

Origami hoe oud was hij toen hij bij newells speelde dan? Zo kan je bij Ronaldo ook wel 2 teams er bij doen, uit zijn geboortestad en sporting lissabon. Maar dat is het punt niet, je snapt het blijkbaar niet. Messi presteert alleen "geweldig" bij Barca, en minder bij Argentinie. Niet dat hij het daar slecht doet maar je merkt wel dat hij daar gewoon minder is. Terwijl Ronaldo overal goed presteert of presteerde, Manchester United, Real Madrid en Portugal.

12 juni 2015 om 07:14

Wat een discussie, die is niet nodig. Messi is duidelijk nog een klasse beter dan C. Ronaldo, ook een geweldige speler. Kijk gewoon zijn filmpjes op YouTube en vergelijk ze met die van C.Ronaldo. Iemand met een beetje voetbal inzicht ziet het direct. Of niet, maar dat zijn meestal fans van ManUtd of Real Madrid.

12 juni 2015 om 10:38

Als je naar het totaal plaatje kijkt is Messi nog steeds 3 niveaus hoger dan Ronaldo. Sorry hoor maar de waarheid doet pijn.

12 juni 2015 om 10:41

Mensen die dar argument gebruiken zijn niet wijs. Messi zou gewoon makkelijk topscorer worden in de bpl .
Mensen overschatten de andere competities. Als je denkt dat Messi veel slechter in de bpl zou zijn ben je niet wijs. Hij heeft niks te bewijzen tegen zulke mensen. Die begrijpen er toch vrij weinig van.

12 juni 2015 om 12:03

Ik was sarcastisch. Ik vond het alleen grappig Masterxx zegt dat Ronaldo bij elk team kan functioneren en noemt dan twee teams op.

12 juni 2015 om 15:09

Dan moet jij nog eens opzoeken wat sarcasme betekent.

11 juni 2015 om 22:13

Messi is er ook mee bezig. Afgelopen jaar was Ronaldo beter en won de gouden bal terwijl Real Madrid de CL won. Het jaar erop is Messi ineens weer beter dan Ronaldo en wint Barcelona de CL. Dat Messi de gouden bal dit jaar krijgt is ook al 99% zeker.

Die strijd tussen beide maakt beide spelers enkel maar beter.

11 juni 2015 om 22:19

In het minste jaar van Messi (2014) presteerde Ronaldo inderdaad beter. Laat het echter duidelijk zijn dat Messi intrensiek veruit de betere voetballer is.

11 juni 2015 om 22:22

@thereddevil dat weet je niet of messi er meer mee bezig mee is. Het kan ook zijn dat die jaren toen ze ''iets minder'' speelde ook niet zoveel zin hadden want, het was niet alleen messi maar meerde spelers zoals pique en iniesta die ook niet gemotiveerd leken.

Als je zoveel prijzen wint als barca in zo'n korte tijd dan kan het wel eens zijn dat je de jaren erop wel denkt dat het zo goed is en minder gemotiveerd bent.

11 juni 2015 om 22:27

2014 was niet het minste jaar van Messi. Dat was het jaar 2013. Daar scoorde Messi bijvoorbeeld 25 goals minder dan Ronaldo.

11 juni 2015 om 22:34

Dat komt ook omdat die veel minder wedstrijden had. Hij was ook geblesseerd geraakt.

11 juni 2015 om 23:42

@jorisdr

Veruit? Vandaar dat Ronaldo 2x de Gouden Bal heeft weten af te snoepen. Kom op iedereen weet wel dat Messi wat beter is dan Ronaldo maar je hoeft het er niet zo dik op te leggen alsif het zo'n enorm verschil is. Dat is ook wat de meeste mensen die Ronaldo daadwerkelijk waarderen ook van mening zijn.

Het ligt heel simpel, degene met de minste vorm over een heel jaar is net wat minder dan de ander en zal de 2de plaats Gouden Bal krijgen.

Het ligt maar net aan de vorm, ware het zo dat als ze beiden in vorm zijn, Messi een stukje beter is.

Maar veruit? Dat is een overemotionele statement waar weinig logica meer in zit. Amper te verantwoorden zelfs.

Tot hoeverre is Messi veruit beter dan zijn companen van Msn? Een heel stuk maar veruit? Nee ook niet.

Dat overdrijven, is onnodig. Je ziet mij vorig jaar ook niet roepen dat Real veruit beter is dan Barca omdat ze de CL wonnen. Dat had net zo goed andersom kunnen zijn net als dit jaar ook.

Zowel Barca en Real als Messi en Ronaldo zijn verschillend door de vorm van de dag. Het niveau ligt niet ver uit elkaar.

11 juni 2015 om 23:50

Het niveau ligt wel ver uit elkaar. Het verschil tussen Messi en Ronaldo is net zo groot als tussen Ronaldo en de rest. Kijk een keer op whoscored, of op squawka. Het verschil is enorm en je Real Madrid voorkeur verblindt je er goed naar te kijken.

12 juni 2015 om 00:04

@gtootod

Ik geef er oprecht geen moer om wie het beste is, maar wel om onrecht. Real is niet eens de eerste club die ik volg en niet eens de tweede. Ik ben ook geen fan van Real, ik volg ze net als dat ik geen fan ben van geen enkele club. Ze zijn voor mij simpelwel interessant om te volgen.

Ik heb de statistieken gezien en Messi is in alles zo'n beetje beter. Nog steeds is het verschil niet enorm maar simpelweg een aardig stuk. Bij deze statistieken komen nog vele perspectieven en vooral verscheidene situaties aan te pas waar rekening mee moet worden gehouden, alhoewel ik zeker een fan ben van statistieken in plaats van de loze termen die wij allen gebruiken om te zeggen 'wie beter is'.

Nogmaals, het verschil is niet enorm, simpelweh aardig wanneer beiden in vorm zijn. Intrinsiek is Messi beter, maar als hij echt zo enorm veel beter was had Ronaldo natuurlijk nooit twee Ballon d'ors afgesnoept.

Vooral ten opzichte van misschien het beste voetbalefltal aller tijden, aan de hand van Messi.

12 juni 2015 om 00:22

voor mij is Hazard de beste speler van dif jaar de drive waar hij mee voetbalt is inmens!

Hij is denk een leukere speler omdat hij geen nare maniertjes heeft!

12 juni 2015 om 00:54

Dan had ik je daar niet van moeten beschuldigen. Excuus. Ik denk dat Ronaldo in 2013 vooral een gouden bal heeft afgesnoept door de blessure van Messi. In 2014 was hij beter. Maar zelfs dat zeg nog niet heel veel. Fabio Cannavarro snoepte een gouden bal af van Ronaldinho en Zidane, maar dat maakt hem bij lange na niet bijna net zo goed.

12 juni 2015 om 01:09

@gtootod

Tuurlijk en Veron had een Gouden Bal moeten ontvangen in plaats van Zidane. Populariteit staat voorop.

Ronaldo was in 2013 maar 1 week minder lang geblesseerd geweest. Ik denk daarentegen wel dat enkele factoren hem over de drempel heen hielp aangezien het er maar net aan lag wie won(ik vond Messi dat jaar niet slecht, dodelijk alleen niet veel vertoon zoals normaal).

Zie het ook zo. De laatste jaren hadden spelers als Iniesta, Sneijder en Xavi ook nog een van Messi af kunnen snoepen. Ik vind dan alleen dat jaar met Iniesta een moeilijke maar Messi was net zo goed een verdiende winnaar.

Mijn punt is het verschil is groot maar ook weer niet groot. Het toont zich ook bijna in alles wat ze achterlaten. Ze delen samen bijna alle records, de statistieken en prijzen(individueel)op een punt, Messi staat overal net boven of heeft er net wat meer.

Messi is beter maar als een klein vorm verlies een ander in staat stelt om beter dan te presteren, dan scheelt het niet veel.

Ik zet desondanks Ronaldo niet bij Pele, Cruijf, Maradonna, Zidane en Ronaldo, Messi weer wel.

12 juni 2015 om 10:46

Dat Ronaldo 2 x de gouden bal wint is omdat mensen alleen naar goals kijken. En het was gewoon niet keer populair om op Messi te stemmen. Hij had er al 3 dus tjah dan hebben ze in 1 keer de voorkeur naar iemand anders. Het is geen wetenschap of onderzoek. Journalisten mensen van de FIFA en partijdige captains mogen stemmen. Bal D or is alles behalve een eerlijk gekozen prijs. Het is maar net wat populair is. Ik zeg niet dat Ronaldo ze niet verdient heeft maar Messi is altijd de betere voetballer geweest. Alleen t seizoen dat hij eff geblesseerd was en real de cl pakte vind ik eerlijk.

12 juni 2015 om 11:36

Larsoboy. Ik denk dat we het redelijk eens zijn. Ronaldo is ook by far de één na beste voetballer. Maar bij beiden in vorm steekt Messi er bovenuit.

12 juni 2015 om 15:34

@barcastyle

Nee men kijkt niet alleen naar goals maar kijkt verder naar wie het beste dribbelt, mooiste doelpunten scoort of de beste steekpassen geeft, want echt dat is een simpele kijk om daarop te bepalen wie goed is en wie slecht.

Als iemand per keer dat hij balbezit heeft maximaal 3 x de bal raakt en dit altijd goed doet is hij dan technisch minder dan bekende dribbelaars? Nee tuurlijk niet. Er komen zoveel factoren bij dit soort dingen kijken dat het zeker niet met meningen te berekenen wie het beste is en wie het beste is in onderdelen.

Als het om populairiteit gaat moge het duidelijk zijn dat Messi een enorme streep voor heeft. De reden dat hij won was omdat hij sterk in vorm was en Messi in vorm maar niet zo sterk in vorm.

Dat is dus het verschil, niet simpelweg dat als Messi zijn vorm niet heeft dat Ronaldo dan pas beter is. Nee Messi zijn topvorm ligt hoger dan die van Ronaldo en dat uit zich dus in alles, een miniem verschil. Zelfs in assists is dat verschil niet enorm gezien het feit dat Messi een arendsoog heeft.

Het hoeft niet zo extreem. Een groot verschil is Messi, Ronaldo vs de rest. Zij 2 zijn ongeveer gelikk ware dat Messi in topvorm ongenaakbaar is ook ten opzichte van Ronaldo.

@gtootod

Dan denk ik dat we het eens zijn ja. Een Messi in topvorm is ongenaakbaar maar Ronaldo kan hem passeren wanneer hij deze vorm niet heeft. Ligt er maar net aan hoe en wat.

Ik denk dat je me wel vaker verkeerd hebt begrepen maar dat is vast opgelost nu. Mijn favoriete speler is ook al jaren Neymar dat is ook niet veranderd toen hij naar Barca ging.

Ronaldo is een van mijn favorieten net als Messi natuurlijk. Dat arendsoog is natuurlijk bewonderingswaardig.

Ik keek vroeger zelf altijd veel naar Riquelme om dingen van hem op te pikken en ik herken veel van die scherpte in passing.

11 juni 2015 om 22:35

Hoe kan je het irriteren van Ronaldo bij het zelf slecht spelen relativeren tot Messi. Je zou een theorie moeten schrijven, wie weet win je er ook een nobelprijs mee.

11 juni 2015 om 22:40

Onzin. Messi is net als ronaldo daadwerkelijk met elkaars cijfers bezig. Daarom was Messi ook zo zoekend naar een goal toen in de finale zodat hij ronaldo weer kon passeren.

11 juni 2015 om 23:13

Even een opmerking... Ronaldo geeft jou de indruk? Of krijg jij de indruk, die jij hebt, door de veelal verzonnen verhalen en analyses over Ronaldo.
Ronaldo geeft vrijwel nooit interviews en toch verschijnen er vele in de media... Heel raar...

Zowel Ronaldo en Messi zijn bezig met zichzelf te verbeteren. Gaat niet over een ander. Zonder Messi was Ronaldo ook gedreven geweest om zichzelf elke dag te verbeteren. Hetzelfde geldt ook voor Messi. Ook al lijkt het bij Messi gemakkelijker te gaan, hij stopt daar heel veel arbeid in. Zonder die instelling, kan je niet zo lang op top niveau blijven presteren.
Er is altijd al een strijd geweest in de media over 'de beste voetballer van het moment'. Pele, Garincha, Eusebio, Cruijff, Beckenbauer, Maradona, Zidane.. Ligt eraaan welk land je was. Want als je naar Engeland kijkt, hebben die als wereldvoetballers, George Best, Bobby Moore, en vele anderen.. Ik type te veel... Het gaat om persoonlijke voorkeur.. Ik vind bijvoorbeeld, Ronaldinho de beste ooit. En als ik naar beelden kijk,van Cruijff, dan is hij de beste.. Ronaldinho vind ik individueel de beste, Cruijff vind ik de beste teamplayer aller tijden..

Messi en Ronaldo zijn beide heel erg individualistisch. Maakt niet uit hoe men Messi wilt ophemelen, maar hij heeft gewoon het geluk dat hij in het beste Barcelona ooit, speelt. Komt ook door zijn aanwezigheid, daar niet van.. Ben trouwens Real Madrid fan... Zou Messi graag bij Real zien, samen met Ronaldo en Suarez...

11 juni 2015 om 23:55

@stua , Messi heeft geluk dat hij in het beste Barcelona ooit speelt? Deze meneer is voor een groot deel verantwoordelijk voor de prijzen die Barca allemaal heeft gepakt. Real heeft geen enkele keer een prijs te danken gehad aan Ronaldo.

Daarnaast wordt Ronaldo meer opgehemeld dan Messi, aangezien elke doelpunt van cr7 een moment in beslag neemt voor Real fans om te zeggen '''de beste speler ter wereld'' terwijl deze man de intkkers en penalties scoort, daar waar Messi 5 man moet voorbij dribbelen en dan een goal maakt en dan pas opgehemeld wordt. Maakt messi een intikker dan maakt het niet zoveel uit maar als ronaldo het is dan is het ''de beste speler ooit''.

12 juni 2015 om 00:06

Gaap... Als je even je hoofd uit Messi zijn kont haalt, dan kan je lezen dat ik ongeveer hetzelfde zeg als jij. Dat Messi er voor een groot deel verantwoordelijk voor is.
En je commentaar over Ronaldo? Dat is echt te zielig.. Waarom die haat? Ronaldo meer opgehemeld? Ronaldo wordt meer bekritiseerd.
En net zoals het voor Messi geldt, geldt het ook voor Ronaldo. Zonder de doelpunten van beiden, winnen beiden niks... Hoewel ik Real zonder Ronaldo, sterker acht dan Barcelona zonder Messi... Over een heel seizoen.. Maar je zal wel weer met iets komen om je haat naar Ronaldo kenbaar te maken en je ongezonde adoratie voor Messi te tonen...

er is natuurlijk wel een beetje realiteit, maar dat hoeft helemaal niet vervelend of onaardig te zijn. Kan me namelijk haast niet voorstellen dat zij allebei niet de beste willen zijn.

logisch dat Messi geen rivaliteit voelt, hij weet immers beter als geen ander dat hij 10 x zo goed is als Ronaldo, en ronaldo niet kan tippen aan messi

11 juni 2015 om 22:14

Ze ontgaan elkaar zeker niet veel. Om te zeggen dat ij 10 keer beter is dan Ronaldo is flauwekul, dat weet je zelf ook wel.

11 juni 2015 om 22:24

oke, true, ik overdreef een beetje, 2 a 3 x zo goed klopt meer ja.

11 juni 2015 om 22:33

Nou overdrijf je nog steeds, maar goed heeft gene nut om jet je in discussie te gaan.

Onzin, rivaliteit is er wel degelijk en daar hoeft Messi niet allergisch over te doen. Dat hij er minder mee bezig is dan CR zal vast, maar schei toch uit. Alleen al de clubs waar ze voor spelen zorgt er al voor.

11 juni 2015 om 22:09

En dat weet jij zeker ...?

11 juni 2015 om 22:15

Wat weet ik zeker? Dat er rivaliteit aanwezig is? Een blinde zou dat ook zeker weten.

12 juni 2015 om 07:09

@houceima, ik snap je punt, maar ik denk dat je jezelf slecht verwoord. In mijn ogen is er geen "rivaliteit", maar eerder gezonde concurrentie (zoals Ronaldo ooit al aangaf). Deze twee spelers hebben allebei de wil om de beste te zijn, aangezien ze weten dat ze dit kunnen realiseren, wordt deze drang alleen maar groter. Ze concurreren al jaren tegen elkaar, ze zijn het normaal gaan vinden.

De media laat het lijken alsof het twee "rivalen" zijn, maar het zijn gewoon twee concurrenten die beter zijn dan de rest, waardoor het uit vergroot wordt..

Het is de media die er Ronaldo vs Messi van maakt.

De Media stookt de boel op, stookt de fans tegen elkaar op. Ronaldo en Messi hebben altijd gezegd nooit een strijd met elkaar te hebben. Messi en Ronaldo hebben altijd aangegeven vele respect te hebben voor elkaar. De media maken Ronaldo Vs Messi. Maar in werkelijkheid houden deze 2 daar niet mee bezig. Hoe Ronaldo Messi omhelsde met de Copa finale vorig jaar zegt meer dan genoeg. Bij Ballon Dor evenementen grap hij met Messi dolt hij met hem.

Messi is onderweg naar zijn tweede kind terwijl Ronaldo er nog maar eentje heeft...dus..het is duidelijk dat Messi iets beter is..

Jokes aside, ik denk dat er redelijk wel rivaliteit bestaat tussen de twee, maar Ronaldo boeit het meer dan Messi. Tenminste als ik zo naar de beide kijk op veld lijkt het Ronaldo meer te irriteren als hij slecht presenteert terwijl Messi gewoon stilletjes met hoofd omlaag gaat. En meanwhile doet de media meer ervan maken dan het eigenlijk is.

12 juni 2015 om 00:31

is het je ook opgevallen dat er jaren weinig kwaliteit voorin is Bale is ook maar een gemaakte aanvallende middenvelder of vleugel aanvaller! eigenlijk is hij een back. Benzema streeft ook niet echt het niveau na! Di maria was ook niet geweldig Ronaldo is de enige echte goede aanvaller die zei hebben!

Messi is een veel en veel betere voetballer dan Ronaldo. Begrijp niet waarom ze worden vergeleken. Ronaldo heeft 1 champions league en 4 landstitels. Messi heeft maar liefst 7 titels en 4 champions league titels. Messi zorgt ervoor dat zijn medespelers makkelijker gaan voetballen en juicht even hard als een ander scoort. Ronaldo is net als Bale alleen met zichzelf bezig waardoor ze dit jaar alle prijzen zijn misgelopen. Hoe makkelijk Messi een speler passeert zal niemand kunnen ook Ronaldo niet.

11 juni 2015 om 22:09

De prijzen zeggen niet veel over de prijzen van een speler. Onzin wat je allemaal uitkraamt.... Vermoeiend mens zoals jij.

11 juni 2015 om 22:17

Ristro : je doet wel heel erg je best om ons te overtuigen dat Ronaldo niet of zeker niet meer met Messi bezig is dan omgekeerd.

Op een voetbalveld blijkt uit alles het omgekeerde maar ik heb de indruk dat jouw clubvoorkeur dat wat vertroebelt.

11 juni 2015 om 22:17

O nee? ik denk dat Barcelona zijn prijzen grotendeels te danken heeft aan de prestaties van Messi. Elk jaar maar weer denken de voetballiefhebbers dat Real bijvoorbeeld sterker is dan Barca maar het is niet vaak bewezen. Als je zoveel topspelers om je heen hebt zoals Ronaldo heeft dan moet je dit seizoen minstens een prijs pakken

11 juni 2015 om 22:22

Beiden zijn niet met elkaar bezig, maar de media hitst de fans graag op. Door het ophitsen komen de provocatie,s uit.

11 juni 2015 om 22:22

En Messi speelt met prutsers en heeft geen topvoetballers om zich heen?

Dit jaar is Messi beter dan Ronaldo en afgelopen jaar was Ronaldo beter dan Messi. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Ronaldo vanwege zijn Manchester United verleden maar ik kan ook wel zien dat Messi dit jaar beter en succesvoller is.

Daarnaast hebben prijzen er weinig mee te maken, dat zou namelijk betekenen dat Victor Valdes wellicht de allerbeste doelman allertijden is en dat Vermaelen nu een topverdediger is omdat hij een CL medaille heeft.

11 juni 2015 om 22:25

Vanwege zijn Man United verleden : daar komt het ongeveer altijd op neer : mensen die Ronaldo boven Messi stellen zijn ongeveer altijd aan Real, Man Utd of Portugal te linken.

Of het zijn Barcahaters, dat kan ook.

11 juni 2015 om 22:31

Dat zeg je! Dat is jou subjectieve mening. Dring AUB je mening niet aan ons op. Het blijft iets subjectief, van wie je beter vind. Bij jou spelen de clubkleuren een grote rol ook. Als je Ronaldo beter vind dan ben je gelijk een Barca hater

11 juni 2015 om 22:34

Daar gaat het niet om. De meeste van deze prijzen heeft Barcelona te danken aan Messi. Als Pedro er zal staan zal het niet zo succesvol zijn geweest. Messi is gewoon buitenaards. Je kan wel zeggen dat Ronaldo beter is maar dan lieg je. Het zou zelfs een schande zijn als Ronaldo wordt geselecteerd voor de gouden bal.

11 juni 2015 om 22:39

en jij bent juist heel erg bezig om te zorgen dat Messi beter is pff, de persoonlijke prijzen zeggen toch genoeg!? ; ze zijn NET ZO Goed!! achter dat dan jongens jezus....

op plaats 1 komen ronaldo en messi, op plaats 2 de rest...

11 juni 2015 om 22:42

Gezien zijn individuele prestatie dit seizoen is het terecht dat hij wordt geselecteerd voor de top-drie lijs voor de Ballon Dor. Als je Ronaldo beter vind lieg je in jou ogen, wat een kleinzerig reactie, haha! Trouwens het is niet eens Januari.

11 juni 2015 om 22:43

Messi is ook beter. Het is ondertussen geen mening meer maar een feit. Aan de hand van wat vinden jullie Ronaldo beter daar ben ik eens benieuwd naar.

11 juni 2015 om 22:47

dat zijn jou feiten! Dring ons jou mening niet aan ons op, zoals Joris dat ook probeert. Het is jou mening, dat mag..

11 juni 2015 om 22:47

Ronaldo heeft dit seizoen niet veel bewezen los van het aantal doelpunten wat hij maakte. Ik zie liever Buffon, Neymar, Ramos of Hazard op het podium staan die toch een grotere inbreng hebben gehad.

11 juni 2015 om 22:48

Argumenteer is waarom Ronaldo beter is dan Messi. Ik ben erg benieuwd naar je argumenten want je kan geen kant op.

11 juni 2015 om 22:49

Messi is beter. Punt. Einde discussie. Als je dat niet ziet kun je beter gaan korfballen.

11 juni 2015 om 22:59

Zo is dat. Ik ben alleen benieuwd wat de argumenten zijn van de haters die Ronaldo beter vinden dan Messi

11 juni 2015 om 23:04

Einde discussie ? ga buiten spelen vriend. Het is jou subjectieve mening meer ook niet. respecteer mijn mening gewoon.

11 juni 2015 om 23:08

Ik respecteer je mening maar geef mij is drie argumenten waarom Ronaldo beter is dan Messi

11 juni 2015 om 23:16

Die drie argumenten zijn : Portugal, Real Madrid en Manchester United.

Maar goed, het is geen wiskunde, geen objectieve wetenschap. Als ik zeg dat Huntelaar beter is dan Messi en Ronaldo samen, dan kan de hele wereld roepen dat ik fout zit, het blijft mijn mening.

Kaars en bril baten niet als een uil niet wil zien.

11 juni 2015 om 23:18

Messi heeft in zijn clubcariere meer bereikt dan Ronaldo en heeft bij zijn land ook meer bereikt

11 juni 2015 om 23:57

@jorisdr

Er zijn hier niet eens Portugezen. Ken je wel een Portugees en heb je ooit met hem gesproken toevallig over ditzelfde onderwerp? Laat ik het zo zeggen, met hoeveel mensen die deze discussie waardig vinden van hun tijd heb je gesproken? Ik hoop dat je daar niet je best voor hebt gedaan want dat zou natuurlijk op een groter probleem duiden maar hoe wil je op een normale manier een discussie aangaan als je dit soort op lucht gebaseerde aannames aanhaalt, constant?

Ben je hier wel voor een discussie of om simpelweg je mening te verkondigen als absolute waarheid? Ik heb met weinig uilen een goed gesprek kunnen voeren(taalbarriére) maar wat verwacht je van mensen die net als jij geen discussie willen voeren? Dat ze jou mening gaan aanvaarden voor waarheid? Nee, nee.

Oh en ik vind Messi ook beter, oprecht. Wie de beste is, is objectief te meten. Wij mensem willen ons alleen te graag laten gelden in zulke 'grootse' beslissingen om het niet aan de hand van totale statistieken door een computer te laten berekenen wie het beste is, wat zelfs door de menselijke computer kan.

Liever loze termen als 'dribbelen, techniek en voetbalgogme', of wat voor leuks er allemaal verzonnen is.

11 juni 2015 om 22:33

2 Champions League's, praat recht of praat niet. Verder ga ik niet in op de rest van al je gebash.

Ze kijken wel degelijk naar elkaars prestaties en cijfers, maar ze zullen het nooit toegeven.

11 juni 2015 om 22:11

Ja jij wordt natuurlijk beïnvloed door de media. Hun zijn met hun eigen prestatie,s bezig. Meerder malen hebben ze het aangeven. Het is de media en de fans die hier echt mee bezig zijn.

11 juni 2015 om 22:20

Ja, ik word ontzettend hard door de media beïnvloed
Natuurlijk zijn ze met de prestaties van de ander bezig, en daar is niks mis mee. Ze hebben respect voor elkaar, maar ze zijn ook concurrenten van elkaar. En concurrenten kijken naar elkaars prestaties.

Ronaldo En Messi hebben respect voor elkaar Wist nog dat het zoontje van ronaldo naar messi Ging en ronaldo toen beetje lollig deed met messi

In de eerste zinnen staat een fout. Ronaldo wordt altijd met Messi vergeleken, niet andersom. Messi wordt met Maradonna, Pele en Cruyf vergeleken...

Messi is te allen tijde de betere voetballer van de twee, een

Gezonde rivaliteit is er altijd wel, maar ze respecteren elkaar zeker. Daarnaast is het zoontje van Ronaldo groot fan van Messi. Zijn zelfs beelden van dat Ronaldo zijn zoontje erop attendeert dat Messi binnenkomt en het ventje wordt helemaal blij.

Ik denk dat ronaldo veel meer met messi bezig is dan andersom. Messi lijkt me daar te nuchter voor en geniet veel meer van het spelletje heb ik het idee.

Ronaldo houdt zich zeker bezig met Messi. Hij eist alle pingels op, wordt boos als hij geen pass krijgt, wordt gewoon boos omdat arbeloa scoort en de bal niet naar hem liet gaan dat zegt allemaal genoeg over aroogantje ronaldo. Bij messi is het andersom juist. Hij gunt Neymar en Suarez ook goals met zijn assists altijd. Barca krijgt pingel hij laat Neymar nemen.

11 juni 2015 om 22:45

Wat is je punt, Messi is ook een paar keer hard boos geworden op Neymar en Suarez als hij de bal niet kreeg. Villa en Pedro kregen er ook van langs van Messi. Jij begin dus ja. Ja ene pingel gaf hij omdat hij zich schuldig voelde omdat hij de goal van Neymar ontnam door de bal voor de voeten van Neymar weg te tikken en te scoren.

11 juni 2015 om 23:04

Is toch wat anders dan Gabi trappen in de finale van de Copa del Rey 2013 en rood krijgen. Juanfran trappen en rood krijgen vorig seizoen. Dit seizoen rood krijgen tegen Cordoba. Ik vind dat fustreren mag, maar fustreren bij goals van je medespelers ben ik nog nooit op de voetbalvelden tegen gekomen

11 juni 2015 om 23:05

Ik wilden alleen zeggen dat Messi ook geen lieverdje is. Maar wat hij doet is Ronaldo bewust zwart maken. Ook Messi heb ik deze dingen zien doen.

12 juni 2015 om 00:20

Messi doet zeker niet dezelfde dingen als ronaldo, heeft een totaal andere houding als ronaldo! Als je een beetje realistisch bent dan zie je ook dat messi de veel betere voetballer is, mensen die ronaldo beter vinden is gewoon hun smaak of omdat ze fan zijn! Ik denk zelfs als je het man op man zou vragen aan de selectie van real dat hun zelfs realistisch zijn en toch echt messi een paar tikkeltjes beter vinden!

Messi is een van de rustigste personen in de voetballerij. Hij zeurt vrijwel nooit om kaarten behalve bij meerdere overtredingen, Hij klaagt nooit tegen de arbiters en reageert zeer professioneel als hij een kans mist of scoort.

Ontkennen kan niet, messi is de beste in de wereld!!

Wat een onzin. Tuurlijk is er sprake van rivaliteit. Geen van beide spelers zouden zo presteren zoals zij doen als de ander er niet was geweest. Ze tillen elkaar telkens naar een hoger niveau, omdat ze beter willen zijn dan de ander. Wat Messi hier waarschijnlijk bedoeld, is dat er geen vijandige rivaliteit is tussen hen. Even benadrukken dat ze gewoon vrienden/collegas zijn.

Ze zijn allebei goud!

Vind beide voetballers heel goed. Wat Ronaldo gepresteerd heeft is ook heel knap, maar zonder prijzen maar het blijft een enorm goede voetballer. Maar vergelijken mag wel, en denk toch wel dat beide hier mee bezig zijn, ze trainen er allebei hard voor en willen de beste zijn zo werkt dat of je de een een aardige voetballer vind of niet, er is altijd strijd en een mooie sport.

Maar voor Messi is dit seizoen ook lang, vooral als je voor de nationale, europese cups uitkomt zijn het bij elkaar toch een hoop wedstrijden, maar als hij met voetbal stopt kan hij altijd terugkijken naar zijn enorme prestaties.

Echt waar @vz, reacties verwijderen als er wordt gezegd dat de 1 beter dan ander is, maar wel dit soort artikels blijven plaatsen( ja zal wel weer om geld draaien he) maar zo krijg je dus dit soort discussies.. en of het nou een discussie waard is? Zijn beide topvoetballers, maar ieder blind paard ziet toch dat er niemand op voetbalgebied aan Messi kan tippen? Completer vindt je ze echt niet

Geen echte sportman dus. Die willen altijd de beste zijn.

12 juni 2015 om 00:24

Messi is juist een sportman! Het beste team en de beste speler zijn, een uithangbord voor hoe een prof hoort te zijn zowel binnen als buiten het veld!

Kom op man, misschien is Messi er minder mee bezig dan Ronaldo, maar je moet niet gaan roepen dat er geen rivaliteit is, dat is onzin. En daar is ook niks mis mee. Ik geloof dat deze twee op dit niveau zijn door de aanwezigheid van de ander. Ze stijgen boven alles en iedereen uit en pushen elkaar om nog beter te worden.

Voor mij is en blijft Ronaldinho de beste speler die ik ooit heb gekend 🙏😊.

Verder is Messi beter maar dat komt omdat Ronaldo al jaren weinig kwaliteit voorin omzich heen heeft. Zet er een Nani en een Aguero bij dan ga je al veel beter spelen!

Bale is een gemaakte aanvaller dat kun je heel goed zien! en is echt eeb ego!

Ik denk wel dat er vanuit Ronaldo toch wel een redelijke rivaliteit is. Niet tegen de persoon Messi, maar omdat Ronaldo meer bezig is met echt dé beste willen zijn.

Natuurlijk is er wel rivaliteit. Al zouden ze het zelf niet zo zijn, dan nog zou er rivaliteit zijn door de fans van beide spelers. Het is verder toch ook mooi dat die rivaliteit er is. Iedereen wil de beste zijn en zij maken dat samen uit.

Boys, onthou 1 ding. Media n**kt jullie hoofd.

Messi heeft gewn geen problemen met de statistieken van ronaldo. Hij weet gewoon dat hij beter is, dan moet je niet alleen naar statistieken kijken

Ik twijfel er niet aan dat er wél rivaliteit bestaat tussen die 2, zij het in positieve zin. Het misgunnen van succes aan een ander durf ik rustig te betwijfelen

Messi is gewoon beter, klaaaaaaar.

Er bestaat wel degelijk rivaliteit onder de 2 beste spelers er gingen geruchten toen Messi in een vormpdip verkeerde uitgerekend xavi verteld dat hij beter moest gaan spelen anders zou Ronaldo weer met de goudenbal vandoor gaan.
Het zyn 2 spelers die het beste voor hun team presteren en daarmee het beste uit zich zelf halen.
Alsof Messi niet op de hoogte wat er speelt op social media zoals iedereen die er dagelijks mee bezig is.
Aangezien Ronaldo zijn grootste concurrent is is Messi degelijk wel bezig met Ronaldo ook andersom en is op de hoogte van het kritiek wat Ronaldo betreft.
En weet pcies dat te bespelen via de media.
Nog een voorbeeld Messi is gewoon een stiekem mannetje.
Check deze stunt alsof hij niet wist dat hij Ronaldo niet meer in kon halen kwa doelpunten en dan zogenaamd een Neymar penalty gunnen?
Heel social media ontplofte en Ronaldo kritiek hier door kreeg.
Terwijl in de finale Messi niet eens een vrijetrap gunt omdat meneer zelf een doelpunt wilde maken.
Als je tog de beste bent wrom kun je niet eens scoren tegen een matige Juventus.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren