Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hiddink ontvangt tweede afmelding voor belangrijk EK-kwalificatieduel

Laatste update:

Guus Hiddink kan vrijdag in de belangrijke EK-kwalificatiewedstrijd tegen Letland geen beroep doen op Jordy Clasie. De middenvelder van Feyenoord heeft last van buikgriep en zal daardoor niet mee afreizen naar Riga. Dat maakt de KNVB donderdagochtend bekend via de officiële kanalen.

/

Clasie is de tweede speler die deze week afhaakt bij Oranje; eerder werd er al duidelijk dat Ron Vlaar vanwege blessureleed niet in actie kon komen tegen Letland. Hiddink riep geen vervanger op voor Vlaar en zal ook na de afmelding van Clasie geen nieuwe speler bij de groep halen. De selectie bestaat op het moment uit 21 man.

Clasie had afgelopen vrijdag in de verloren oefenwedstrijd tegen de Verenigde Staten nog een basisplaats, maar het lag in de lijn der verwachting dat hij tegen Letland weer op de bank zou moeten plaatsnemen. Nederland moet vrijdag winnen om kwalificatie voor het EK in Frankrijk in het zicht te houden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zeg niet dat hij zich aanstelt maar het is niet de eerste keer dat wanneer er doorschemert dat hij wissel wordt zich ziek meld...

11 juni 2015 om 09:41

Inderdaad opvallend hoe vaak clasie zich afmeld voor het nl elftal. En dat terwijl die bij feyenoord zelden geblesseerd is.
Zal er iets meer spelen voor clasie??

11 juni 2015 om 09:59

Het lijkt me toch wel duidelijk dat Clasie gewoon geen band heeft met Guusje. Waarom Guus uberhaupt Clasie op de bank wilde laten starten is mij een raadsel. Clasie is misschien wel beste voetballende middenvelder die we hebben en samen met De Jong enigste spelers die naar mijn mening in aanmerking komt voor de CVM positie. Blind komt te kort voor Cvm, als back-up een aardige speler voor de CVM en LB positie maar voor de rest niet zoveel bijzonders. Tegen toplanden zal je op het middenveld ondergelopen worden met een Blind als Cvm. Dat Guus De Jong niet eens selecteerde en Clasie ook steeds keer op keer ernaast wilt zetten zegt al genoeg. Dat Blind keer op keer erin staat heeft waarschijnlijk met zijn vader te maken die erbij is. Blind is gewoon een redelijke speler hoor en doet het ook redelijk bij Man Utd. maar op de LB zie ik veel liever een Willems en op CVM positie komen een Nigel en Jordy voetballend sterker over.

11 juni 2015 om 10:14

Heb je Clasie zien spelen tegen de Usa? Bijna iedereen was toen slecht, maar hij misschien nog wel het meest.
Was hele periodes onzichtbaar en als ie dan een keer aan de bal was dan kwam er een balletje breed of terug of was er balverlies.
Was ook bepaald geen steun voor zijn verdediging.

11 juni 2015 om 10:15

Wil je nu beweren dat je met clasie niet wordt overlopen tegen toplanden?

11 juni 2015 om 10:23

Ongeacht of het terecht is dat hij wissel staat of niet... getuigt het niet van mentaliteit om er zo mee om te gaan... anders had Huntelaar nu nog op 2 interlands gestaan

11 juni 2015 om 10:53

Tenzij hij echt ziek is natuurlijk. .. we doen al snel ofdat Clasie zich aansteld, maar kans is gewoon groot dat hij echt ziek is...

11 juni 2015 om 11:04

Opvallend blijft het in ieder geval wel

11 juni 2015 om 11:14

Blind speelt bij manu als cvm. Clasie bij feyenoord. Dat zegt genoeg toch? Gewoon met blind spelen laat clasie maar afmelden.

11 juni 2015 om 11:48

@rudeboyy65

Prachtig verhaal. Echter was het meneer Wijnaldum die weer geweldig liet zien niet in Oranje thuis te horen, deed werkelijk alles fout.
Clasie speelde ook niet best, maar gaf tenminste nog wel een paar mooie diepe passes.

11 juni 2015 om 14:09

Hoe Bruma speelde was toch echt het ergste van het ergste..

11 juni 2015 om 18:28

Die grap over blind en zijn vader is zoooo 2014... Blind is echt wel beter dan clasie. Anders had Loui wel clasie aangetrokken ipv de dure blind destijds. Met clasie tegen toplanden worden we waarschijnlijk ook overlopen. Brazil was op het WK alles behalve top vs een ijzersterk oranje voordat je met dat komt aankakken. Tegen Amerika werden we ook overlopen met de o zo geweldige clasie op het middenveld in de eerste helft. Ze konden toen ook oversteken. Uiteraard werd het erger toen propper daar kwam te staan, maar clasie deed het verdedigend ook niet geweldig. Accepteer nou maar dat we kwalitatief niet zo geweldig meer zijn. Daar is 1 speler echt niet debet aan. Maar ach altijd makkelijk om blind af te kraken. Hij leidt aan het Narsingh syndroom. Blind en Narsingh zouden in sommigen mensen hun ogen never wat goeds kunnen doen. Misgunnen is iets wat uiteraard ook nooit zal verdwijnen.

11 juni 2015 om 09:59

Gelukkig maar. Blind ging toch al starten. Voelt zich gewoon te goed. Overschat zichzelf vreselijk.. Ben benieuwd welke club hem echt wilt

11 juni 2015 om 10:59

Aaah ja buikgriep, het ideale middel om 1 dag ziek te zijn op t werk. Morgen is het weer over

Hup, nu snel Nigel de Jong oproepen als vervanger want met maar 1 verdedigende middenvelder in je selectie (blind) die ook nog als halve linksback wordt ingezet red je het niet.

We willen niet weer met 3x een nummer 10 spelen, dat faalde tegen de VS al hard genoeg.

11 juni 2015 om 10:01

Inderdaad, echt onbegrijpelijk...
De Jong moet je volgens velen alleen gebruiken bij sterke tegenstanders, maar tegenwoordig is iedereen sterk voor het NL elftal.
Zelfs nu laat hij hem thuis.

11 juni 2015 om 14:48

Tegen de VS had hij er sowieso bij moeten zijn, en tegen Letland op de bank ofzo. Je kan het niet maken om iemand met die status thuis te laten en vervolgens te verliezen, terwijl de persoon op zijn positie totaal door de mand valt en verder de rest totaal niet coacht of ondersteunt enz.

Daar speelt ongetwijfeld meer. Clasie op de bank na een goede match tegen de USA is natuurlijk raar. Clasie zal het beu zijn en begrijpelijk.

11 juni 2015 om 09:32

Dat zou schandalig gedrag en reden zijn om Clasie nooit meer op te roepen.

Niet dat ik er iets van geloof, maar het alleen al goed praten is al bizar genoeg.

11 juni 2015 om 09:58

Nooit meer oproepen? Ik zou als hem was sowieso bedanken tot deze man vertokken is. Wat voor eert valt er te behalen voor Clasie? Goed presteren maar er geen vervolg aan kunnen geven omdat Daley Blind perse moet spelen?

11 juni 2015 om 09:38

Verwacht niet dat dat er achter zit en hou het gewoon op toeval. Wat niet wegneemt dat Hiddink volledig het spoor bijster is dat hij voor Blind boven Clasie kiest, maar dat ziet heel Nederland onderhand wel.

11 juni 2015 om 09:44

Baardgrasmus. Spreek voor jezelf. Clasie is een aardige speler, maar blind speelt basis bij man utd en clasie bij feyenoord. Toch wel een redelijk groot verschil. Als clasie nou ruim de beste speler zou zijn van de eredivisie, was het anders geweest.

11 juni 2015 om 09:52

Blind doet het slechter dan Clasie. Clasie geeft tenminste een beetje power aan het middenveld terwijl ik die Blind alleen maar gras zie happen.

11 juni 2015 om 09:54

Blind tegen de VS gezien? Zo beroerd heb ik Clasie nog nooit in Oranje gezien. Waarom zou hij nu ineens geweldig spelen op het middenveld?

11 juni 2015 om 09:57

Ik vind Clasie afg. Weken/maand in een mindere periode zitten. Tegen vitesse in de play offs liet hij zich makkelijk opzij zetten enkele keren, tegen de VS blonk hij ook niet uit in waar hij normaal zo sterk in is: direct spel, snel verleggen van het spel en passes geven die vele anderen niet kunnen geven. Neemt niet weg dat ik liever Clasie dan Blind had zien spelen morgenavond

11 juni 2015 om 10:01

Als Blind nou ook het verschil zou maken biij Man UTD dan zou ik je nog gelijk geven. Maar wat doet Blind nou dan wat Clasie niet kan? Je laat iemand spelen op de vrjidag tegen Amerika, doet het gewoon goed, maar doet hem een week later op de bank zetten voor Blind, dat kei hard door de mand is gevallen?

Evenals Promes tav narsingh.

11 juni 2015 om 10:04

Dit dus Fcda, geen speld tussen te krijgen. Blind was tegen VS bijkans de allerslechtste op het veld, maar zal nu even de rol van verdedigende middenvelder op zich nemen in Oranje? Dat kan alleen wanneer je vader assistent is, want op basis van zijn prestaties kan het niet zo zijn.

11 juni 2015 om 10:05

Nigel de Jong moet altijd spelen en daarnaast kun je dan een Blind of Clasie zetten. In ieder geval een creatief iemand, laat ze dat maar uitvechten.
Clasie speelde redelijk. Allemaal leuk en aardig, maar voor een cvm komt hij gewoon body en timing te kort. Iets wat Nigel de Jong bezit als geen ander.
Zowel Blind als Clasie zijn in de onderschepping te zwak en 9 van de 10 keer te laat. En dat is volgens mij toch de kerntaak van een cvm. Het voetbal moeten andere middenvelders doen.

11 juni 2015 om 10:09

Deze begrijp ik niet helemaal, heeft hij ook aan zijn vader te danken dat hij bij Man.u. speelt.
Iemand goed gebruiken is de kunst, dit ligt toch echt aan Hiddink.
De slechtse op het veld was met grote afstand Bruma,2e M.i. waar heb jij naar gekeken?

11 juni 2015 om 10:19

FcDa. Blind is verdedigend veel beter dan clasie. Onderschept veel meer ballen en heeft een prima sliding in huis. Clasie en blind verschillen in aanvallend opzicht niet zo heel veel. Clasie legt wel meer agressiviteit in zijn spel, maar daarentegen leest blind het spel veel beter. Ik zie clasie soms ballen inleveren en dat is echt gevaarlijk met zo'n verdediging achter je.

11 juni 2015 om 10:25

aanvallend is Clasie dus echt wel superieur aan Blind, voor aanvallend voetbal moet de bal naar voren en dat is aspect dat Blind nog steeds niet beheerst. Zag je die bal op Memphis tegen VS? Blind ooit ook zoiets zien doen? (En kom niet met de 1-1- tegen Spanje, toen stond Blind linksback, vanaf die plek is zoiets makkelijker)

11 juni 2015 om 10:29

Blind leest het spel veel beter? Je bedoelt dat hij een nauwkeurige passing heeft omdat hij alle ballen breed en terug legt? Clasie zorgt juist voor een hogere balcirculatie. 1 door de ballen snel te verplaatsen en 2 omdat hij vooral vooruit speelt.

Daarin kan Clasie toch een belangrijke speler zijn. Zo iemand zuo je naast de Jong moeten hebben staan en geen Blind, maar dat zie je ook aan de resultaten van Nederland. Blind is daarin een oorzaak van het probleem.

11 juni 2015 om 10:47

Wat een onzin. Blind de oorzaak van het probleem? Hij stond linksback, het ging mis op het middenveld en met name centraal achterin. Blind speelde ruk, maar Bruma BMI Janmaat Van der Wiel Clasie werden ook allemaal overlopen die wedstrijd. De grote schuldige: Hiddink die met een dwaze opstelling speelt. Wat mij betreft spelen Blind en Clasie allebei naast elkaar als blok op het middenveld om die dramatische verdediging te ontlasten, met daarvoor 1 aanvallende middenvelder.

11 juni 2015 om 11:04

Het lijkt wel omdat zijn vader assistent is, dat er altijd een plek voor Blind vrijgemaakt moet worden.

11 juni 2015 om 11:28

Oke fcda. Blinds pass bij man utd op geloof ik van persie niet gezien? Geweldige pass. Clasie superieur aan blind qua aanvallen.. Haha, overdrijven is ook een vak. Blind leest het spel inderdaad beter ja. Blind geeft geen domme onnodige passen waardoor je een doelpunt tegenkrijgt. Ben het met je eens dat blind hierin overdrijft, maar soms kan het gewoon niet anders en dat is net het stukje wat clasie mist t.o.v blind. Als blind iets daarvan geeft aan clasie, zou het bij beide helemaal goed zijn.

11 juni 2015 om 09:39

Dat zou jij begrijpelijk vinden?? Clasie is een leuke speler hoor, met veel potentie. Maar er is geen 1 verdedigende middenvelder, die zo goed is dat hij met de vuist op tafel mag slaan, dat hij perse moet spelen. Ik vind de jong, blind en clasie van om en nabij hetzelfde niveau, waarbij de jong en blind meer ervaring hebben dan clasie. Bij mij zou hij ook 2e of 3e keus zijn. De enige die een basisplaats mogen eisen zijn sneijder en robben op dit moment. De rest zal gewoon moeten knokken voor zijn plek. Overigens ga ik er niet vanuit dat clasie dit doet omdat hij niet in de basis zal starten.

11 juni 2015 om 10:05

Hier ben ik het wel mee eens. De Jong, Clasie en Blind is alle drie niet het niveau dat je wilt op CVM in Oranje, maar op dit moment is Clasie (in wedstrijden waarin je de betere ploeg bent) wel de beste keuze, anders de Jong.

Blind is echt brandhout op die positie, als je het mij vraagt.

Het wordt tijd dat jongens als Hendrix en Bazoer de stap gaan maken waardoor ze bij PSV en Ajax onbetwist worden op hun positie, zodat Oranje tot de mogelijkheden gaat horen.

11 juni 2015 om 10:11

Clasie speelt bij Feyenoord,is teleurgesteld dat hij niet speelt haakt af.
Blind is op de positie goed, als het middenveld goed staat.
Hij kan het ook niet alleen, is positioneel goed maar geen spelverdeler.

11 juni 2015 om 10:33

Als je iedere x zo te kak wordt gezet dan zou ik ook skippen. hoe slecht moet Blind spelen om uit de basis te verdwijnen? De laatste wedstrijd voor het treffen tegen Letland is toch om te kijken hoe iemand in vorm is en hoe iemand speelt? Clasie speelt goed, Blind overdreven slecht en nog mag Blind starten? Nou sorry, dan zou ik het ook wel geweten hebben.

11 juni 2015 om 10:35

Kijk jij wel eens wedstrijden van AC Milan? Nigel de Jong is daar elke week een van de beste spelers van het veld. Zonder Nigel is het middenveld van oranje niet compleet vind ik. Je heb immers toch een stofzuiger voor de verdediging nodig als je met zo'n centraal duo speelt. Nu loopt er een middenveld zonder enige uitstraling en pit.

11 juni 2015 om 09:47

Welke goede match van hem heb jij gezien? Ik vond hem zeker niet de slechte, maar vooral heel erg onzichtbaar. Is wel al de 2e keer dat hij afmeld uit m'n hoofd. Hoop voor hem dat hij echt wat heeft, anders genoeg reden dat Hiddink hem niet meer op moet roepen

11 juni 2015 om 09:51

Zo goed was Casie ook niet tegen VS.

11 juni 2015 om 10:13

Goede match? Wijnaldum en Classie liepen als blinden over het veld. Ze werden helemaal weggevaagd door Usa. Telkens liep er een van Usa door.

11 juni 2015 om 10:15

Meen je niet hoop ik?? Heb je Clasie zien spelen tegen de Usa? Bijna iedereen was toen slecht, maar hij misschien nog wel het meest.
Was hele periodes onzichtbaar en als ie dan een keer aan de bal was dan kwam er een balletje breed of terug of was er balverlies.
Was ook bepaald geen steun voor zijn verdediging.

11 juni 2015 om 10:25

Dat valt best mee. Als je net als Clasie de enige middenvelder bent omdat de rest graag wil aanvallen wordt je in de omschakeling inderdaad overlopen omdat je dan tegen een overmacht staat.
Je kan ook stellen dat de verdediging geen steun was voor Clasie door teveel achteruit te lopen en daardoor het speelveld nog groter te maken.
Dan wordt het als cvm nog lastiger. En tegen ene overmacht en ook nog eens in een grote ruimte. Dan is iedereen kansloos.

11 juni 2015 om 10:38

Dan moet hij sturing geven. Is toch wel een vereiste op zijn positie.

11 juni 2015 om 10:28

Na een goede match tegen de USA? Heb je die wedstrijd wel bekeken? Clasie verloor elke bal, werd constant overlopen en als hij een goede ball gaf was het een balletje breed

11 juni 2015 om 12:54

Clasie een goede match tegen VS? Maak je een grapje? Voerde totaal zijn taken niet uit en liet amper passie zien. Terecht dat hij niet zou spelen!

11 juni 2015 om 13:47

Goede match tegen Usa? Clasie??? Denk dat ik een heel andere wedstrijd heb gezien. En kom niet met die onzin, dat hij door toedoen van anderen slecht speelde.

Oei, alle sportjournalisten in paniek. Clasie was onze hoop en het was schandalig dat hij zo vaak er naast stond. Alvast gefeliciteerd met de overwinning Letland.

11 juni 2015 om 09:36

Wat is er mis met jouw? haha, Letland? Daar winnen we van als we een team opzetten van Dordrecht.

11 juni 2015 om 09:38

Ja, kan het NL elftal wel zonder Clasie.volgens sommige journalisten inderdaad niet. Denk zelf dat het wel meevalt.

Klaassen oproepen en de beuk erin!

11 juni 2015 om 09:35

We spelen tegen Letland. Zou het dan geen idee zijn om het vooral voetballend om te willen lossen? Die worden dan helemaal tureluurs getikt als je een beetje je best doet. Dan maar niet luisteren naar de aanwijzingen van Hiddink.

11 juni 2015 om 09:40

Ben ik het helemaal mee eens, maar in mijn ogen zou iederen van het 'nederlands elftal niveau' Letland voetballend de baas moeten zijn
Kom op we zijn wel top 10 in de wereldranglijst!

11 juni 2015 om 10:06

Dat is dan juist een reden om Klaassen op te roepen, lijkt me. Als hij niet aan het revalideren zou zijn....

11 juni 2015 om 09:36

Klaassen oproepen en de beuk erin? Kun je nog beter Van Dijk laten spitsen

11 juni 2015 om 09:41

Heb je het nou over Virgil van Dijk? die zie ik heel graag in het centrum komen

11 juni 2015 om 09:43

Volgens mij kan klaassen niet opgeroepen worden. Heeft begin zomer buikwand operatie ondergaan en moet daarvan nog herstellen.

11 juni 2015 om 09:48

Zou best kunnen, niet echt meer van op de hoogte. Dan zie ik graag een type Nigel de Jong nog aansluiten

11 juni 2015 om 09:44

Klaassen is geopereerd aan zijn buikwand. Anders was die natuurlijk al opgeroepen! Daarnaast vind ik Clasie wel 'erg' zwak!!! Vorige keer ook al ziek, bij Feyenoord speelt hij de laatste jaren vooral de laatste weken/maanden van het seizoen zwak, want dan lijkt het pijpje leeg te zijn.

11 juni 2015 om 10:02

Clasie zwak? Ik heb hem zijn vinger uit de kom zien hebben, die werd terug geknakt en hij ging door, hetzelfde met zijn arm en die is al vaker uit de komen geschoten. Ik weet niet of je dat weleens heb meegemaakt, maar als je die doodleuk terugknakt en je voetbalt weer door verdien je niet de typering zwak.

11 juni 2015 om 10:13

Aan al je reacties te zien ben je erg fan van Clasie en/of Feyenoord! Ik geef alleen mijn mening, en een vinger uit de kom in de wedstrijd is anders. Dan zit je vol adrenaline, en zal je de pijn later pas echt voelen. Als je je 2x ziek meld in een half jaar tijd bij Oranje, dan vind ik je zwak ja! Clasie wil een stap hogerop, maar moet hij eerst aan zichzelf werken. Conditioneel valt hij op t laatst altijd door de mand, en mentaal nu ook. Voetballend vind ik hem beter dan Blind, maar minder betrouwbaar!

11 juni 2015 om 10:16

Alsof Clasie ziekte zou veinzen, haha. Hij zou zichzelf er ook in te toekomst nog mee benadelen. Die jongen heeft gewoon pech.

11 juni 2015 om 10:28

Het gaat me niet eens zo zeer om Clasie, maar ik heb Oranje de meest aantrekkelijke wedstrijden met hem als verdedigende middenvelder zien spelen. Wanneer De jong of Blind daar staat lever je gewoon enorm veel voetbal in en krijg je nauwelijks fatsoenlijk opgezette aanvallen, of eens een splijtende dieptepass. Ja, ze zijn misschien de betere verdedigers, maar we spelen tegen Letland, daar heb ik liever een voetballer dan een sloper die de opbouw verzorgd.

11 juni 2015 om 14:49

Inderdaad. Dat sommige mensen hier echt denken dat die zich express af gaat melden, slaat helemaal nergens op. Alsof Clasie nu opeens bekend staat om zijn slechte mentaliteit?! Wat een onzin.. Desondanks is Clasie natuurlijk niet onmisbaar voor oranje, maar is het wel gewoon een feit dat Clasie een van de beste voetballers uit Nederland op zijn positie is, ondanks een 'kleine vormdip'. Was voor de winterstop met Depay misschien wel de beste speler in de eredivisie!

11 juni 2015 om 18:58

Maar je geeft zelf eigenlijk aan wat ik ook zeg! Voor de winterstop is hij altijd super. Maar elk seizoen heeft hij het op het einde zwaar, en daar kan hij wel wat aan doen!

Ach, die Hiddink kiest toch voor Blind, hoe ongelooflijk beroerd die ook speelde tegen VS. Ik zie het somber in, tuurlijk, Letland stelt geen moer voor, maar met deze coach gaan we het nog lastig krijgen tegen San Marino.

11 juni 2015 om 10:51

Je zit weer af te geven op Blind. Maar als we naar de vorige wedstrijd kijken dan halen de volgende spelers allemaal een onvoldoende: Narsingh, Clasie, Blind, BMI, Bruma, Janmaat, Van der Wiel. Bruma als slechtste. Ook Hiddink een dikke onvoldoende met z'n drie aanvallende middenvelders terwijl je voor staat. Kortom: collectief falen, waar Clasie en Blind samen aan mee deden. Wat mij betreft spelen Clasie en Blind samen als blok voor de zwakke verdediging. Je kunt onmogelijk stellen dat de een veel beter is dan de ander, dat is gewoon niet zo. Ze hebben allebei hun tekortkomingen en slechte / goede wedstrijden gespeeld.

11 juni 2015 om 11:09

Samen zou het inderdaad wel kunnen zoals jij zegt, maar met alleen Blind is het gewoon voetballend te matig, het is niets tegen die jongen, maar zie Oranje gewoon graag mooi aanvallend spelen.

Tijd voor Hiddink om zijn maatje Afellay erbij te halen.

11 juni 2015 om 09:47

Lijkt me wel een mooi middenveld met Sneijder Afellay en Blind, had liever de jong ipv blind

11 juni 2015 om 09:54

Gewoon van Persie op het middenveld doen, doet het perfect daar achter Huntelaar. Toen van Persie er ook uit werd gehaald toen stortte het helemaal in. Ik zou voor van Persie op 10 gaan, Sneijder op 8 en Nigel de Jong op 6.

11 juni 2015 om 12:38

Achter Huntelaar betekent niet op het middenveld. Beiden aanvallers. De vleugelspelers zullen dus meer moeten spelen op het middenveld dan in een 433.

Verbaast me niks natuurlijk..in niets zeggende wedstrijden mag Clasie meedoen. Gaat het ergens om mag ie weer gaan banken. Geef hem groot gelijk.

11 juni 2015 om 09:49

Als hij zo denkt als jij hier schetst, zal het nooit een topper worden.

Clasie heeft gewoon geen zin om z'n tijd daar te verdoen, want hij gaat weer een hele wedstrijd banken. Vindt het overigens wel een beetje slapjes overkomen. Want zoals sommige al zeggen is dit niet de 1e keer dat hij vlak voor een wedstrijd zich ziek meld.

11 juni 2015 om 10:11

Clasie begint steeds harder in zijn eigen mythe te geloven. Dat gegeil van van Hanegem op hem, die belachelijk vraagprijs van Feyenoord en het geleuter van veel journalisten helpen hem echt niet om de voetjes een beetje bij de vloer te houden.

Er wordt net gedaan alsof hij de nieuwe ster van Barcelona of Manchester City gaat worden, terwijl hij zijn handjes dicht mag knijpen als Celta de Vigo of Southampton/swansea interesse zou tonen.

11 juni 2015 om 10:20

Waar baseer je dat op?

Ik wil niet zeggen dat Clasie een aansteller is of dat hij niet ziek zou zijn. Maar wat mis je tegenwoordig spelers die, ondanks dat ze op de bank zitten, er vol voor gaan, en zijn kans afwacht.

Heel Veel van de huidige spelers kunnen wat leren van de instelling van Kuyt toen hij nog voor het Nederlands elftal speelde. Nooit mekkeren, nooit zeuren en als je dan mag spelen, of het nu een belangrijke wedstrijd was of niet, er vol voor gaan.

Tegenwoordig zijn het veelal over het paard getilde mannetjes, die denken na een goede reeks wedstrijden, een basisplaats te kunnen claimen.

Wordt eens volwassen heren, en vecht voor wat je waard bent. In het veld of erbuiten. In dit team zit geen enkel Team gevoel. Alleen maar kijken naar hun eigen belangen.

Je moet het een eer vinden om al opgeroepen te worden voor het Nederlands Elftal....

11 juni 2015 om 10:05

Er zijn vrij weinig spelers die eigenhandig hun arm terug in de kom douwen om de wedstrijd doodleuk te hervatten, laatst ook al met zijn vinger, aansteller lijkt me niet terecht.

11 juni 2015 om 10:13

Als je daar geregeld last van hebt, dan is dat een koud kunstje hoor. Al weet ik niet of dat bij hem zo is.

Maar goed, een echte zeikerd is het niet nee. Ik geloof ook niet dat dat echt is wat Degeneration bedoelt.

11 juni 2015 om 10:38

Hij heeft er vaak last van gehad tijdens wedstrijden, ook paar jaar operatie uitgesteld vanwege jeugd-ek's en dergelijke. Ook al heb je het vaak, het is nog steeds een enorm pijnlijke aangelegenheid, je knakt 'm uiteindelijk wel weer terug, maar je loopt daarna niet kiplekker door. Vandaar dat ik het dus echt geen aansteller vind.

11 juni 2015 om 10:41

Het vervelende is, dat hoe vaker het gebeurt, hoe makkelijker het zich ook herhaalt. Het voordeel daaraan is wel dat het terugduwen steeds makkelijker gaat en ook minder pijnlijk wordt.

Maar goed, fijn is het niet.

11 juni 2015 om 12:27

Dit is inderdaad niet wat ik bedoel. Ik begin ook met de zin dat ik niet weet of Clasie iets mankeert.

Ik wil alleen aangeven dat tegenwoordig de spelers wat harder mogen worden.

Cillessen, Willems, de Vrij, Blind, Sneijder, Depay, vPersie en Huntelaar moeten spelen. Daarna kun je kiezen tussen Janmaat en VdWiel, iemand naast De Vrij (vind zelf Indi en Bruma waardeloos), iemand op het middenveld, zal wel Wijnaldum worden ook al was die dramatisch.

Maar tegen Letland moet het zelfs met een B team 0-4 worden.

11 juni 2015 om 10:14

Ben het wel met je eens.

Clasie vertoond Calimero gedrag,die gaat nooit ergens doorbreken.

Het heeft geen zin om hier nog iets over te zeggen. Ik vind dat Hiddink moet vertrekken, want hij maakt geen eerlijke en logische keuzes. Daarnaast is hij ook gewoon veel te oud en versleten. Blind moet ten aller tijden spelen, de Jong buiten de selectie, Narsingh oproepen, Bruma en Affelay de afgelopen keren. Onze beste Guus moet lekker bij PSV als adviseur gaan werken of wat dan ook, Oranje is klaar voor hem.

Vind het niet opvallend. Ik vond Clasie tegen USA al niet fit ogen.

Buikgriep, Norrit erin en gaan met die banaan......rare afmelding in mijn ogen !!

Laten we er niet vanuit gaan dat Clasie dit bewust doet. Zo een speler lijkt het me namelijk niet. En gaan we nu allemaal blijven roepen wie de slechtste speler was tegen de VS? De opstelling was veel te aanvallend en HEEL het middenveld en HEEL de verdediging viel door de mand. Dus op naar Letland, die we gewoon eenvoudig gaan winnen... Zo niet, kunnen we weer allemaal gaan roepen wie het slechtst was! Komop Oranje!

Zo'n 'domper' is het niet hoor. Clasie is misschien wel de meest overschatte voetballer van de nederlandse velden. Te klein voor de top. Een leuk passje tegen Excelsior is wat anders als overlopen worden door 'geweldenaar' Michael Bradley tegen Usa. Hopelijk nu een echte mannetjesputter als verdedigende middenvelder!

11 juni 2015 om 11:48

Het middenveld van Duitsland, met spelers als Khedira en Ozil werd anders ook overlopen door 'geweldenaar' Michael Bradley. Die ploeg is echt niet zo slecht als sommigen hier denken. Daarbij liep Van Persie alleen in de aanval en Wijnaldum was overal te vinden, behalve op zijn plek. Daar sta je as Clasie zijnde dan als enige middenvelder tegen die topfitte Amerikanen.

Onbegrijpelijk trouwens dat Hiddink geen vervanger oproept. Hoeveel middenvelders hebben we nu nog in de selectie na het afvallen van Pröpper en Clasie? Volgens mij 3 of 4, een belachelijk aantal voor zo'n belangrijke wedstrijd. Als Blind geblesseerd raakt heb je alleen nog maar aanvallend middenvelders over.

Ik geloof trouwens echt niet dat Clasie zich aanstelt. Mensen vergeten hier volgens mij dat Clasie deze zomer geen vakantie heeft gehad en dit seizoen zeer veel wedstrijden heeft gespeeld. Hij is gewoon leeg nu en dat is begrijpelijk.

Clasie speelt al sinds een paar maand alsof ie het beu is. Bij feyenoord werkt ie hard en stelt zich als een prof op, maar grijpt elke keer naast alles. In het nederlands elftal wordt niks hem in dank afgenomen. Hiddink en blind hebben overduidelijk hun voorkeurspelertjes en daar valt clasie buiten. Die jongen moet even goed vakantiw gaan vieren en na de zomer een nieuwe start maken bij een as roma, fiorentina, porto, southampton of iets dergelijks.

Gewoon zo spelen Guus...dan komt het goed

Cillessen
van der Wiel
de Vrij
Veltman
Willems
Promes
Sneijder
Blind
Depay
Huntelaar
van Persie

Hiddink heeft de problemen echt over zichzelf afgeroepen en zijn beslissingen zijn echt onbegrijpelijk! Hij beweerde Nigel de Jong niet nodig te hebben, omdat er anders (aanvallender) gevoetbald zou worden, daarom selecteerde hij Chery en Propper onder andere en nam hij maar 6 middenvelders op in zijn eerste selectie ronde.
Vervolgens stuurt hij dan ook nog eens twee middenvelders weg, precies de twee die hij selecteerde ipv de Jong, waardoor er nog maar 4 middenvelders over bleven in een selectie van 23 man waar dan wel weer 3 keepers en 3 spitsen bij zitten en nu valt ook Clasie nog uit, waardoor er nog maar 3 middenvelders over zijn gebleven...
Dit wordt een fiasco morgen en dan zal de beste man zijn ontslag eindelijk indienen wat natuurlijk onvermijdelijk is.
Helaas betekend dit nog niet dat de verantwoordelijke voor de puinhoop bij Oranje, van Oostveen, ook weg gaat, die mag vrolik zijn volgende fout maken, Blind bondscoach maken!!

Ik zou er ook schijtziek van worden als het zwakke zoontje van de assistent op jouw positie de voorkeur krijgt.

11 juni 2015 om 11:22

Ja, want tegen Amerika speelde inderdaad Blind op het middenveld en niet Clasie... Wat een trieste opmerking! Daarbij bakte Clasie er ook helemaal niets van, hij werd aan alle kanten overlopen door Bradley op het middenveld.

11 juni 2015 om 11:46

Blind is gewoon een matige voetballer, ongeacht de positie waarop hij speelt. Dat zag je ook bij twee van de tegengoals, waar hij er hopeloos achteraan huppelde.

11 juni 2015 om 12:23

Zet je gekleurde bril eens af jongen, Clasie was nergens, werd aan alle kanten overlopen, net als de rest van de verdediging overigens! Dat je Ajax haat met je draagt was al duidelijk na het zien van je profiel foto, maar je onzin praat maakt dat alleen nog maar duidelijker!

11 juni 2015 om 13:52

Je kletst uit je nek. Er zijn genoeg (ex-)Ajacieden die ik wel goed vind. Ik vind Blind een waardeloze speler. Punt. Maar dat mag ik niet zeggen, omdat ik een Feyenoord profielfoto heb. Okeeee gozer. Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk jongen. Fijne dag verder en geniet van het mooie weer!

Wat een zwak mannetje is t ook, ff medicijn innemen en je kan gewoon voetballen, kun je in de rust nog wel x naar de wc. Als Clasie merkt dat hij gewisseld gaat worden dan meld ie zich af. Dit is niet de eerste keer. Nee Clasie blijf maar lekker bij feynoord, want met zo'n instelling ligt daar je top

11 juni 2015 om 12:56

Zwak mannetje? Heb jij wel eens 90 minuten lang vol gas gegeven op een voetbalveld met buikgriep? En alsof er een medicijn bestaat tegen buikgriep......

Heel vreemd dat mensen nu denken dat Clasie zich expres afmeldt voor interlands, omdat dit nu toevallig 2 keer in korte tijd gebeurt. De eerste keer had Clasie lichte klachten en moest hij een paar dagen later een cruciaal duel met Feyenoord spelen. Logisch dat je dan geen risico neemt toch? Nu heeft die jongen buikgriep, kan gebeuren. Clasie heeft na het WK geen vakantie gehad en heeft nog nooit zoveel wedstrijden voor Feyenoord in 1 seizoen moeten spelen. Die jongen is gewoon uitgeput en dan ben je extra vatbaar voor ziektes.

Ik blijf het grappig vinden dat jullie Daley Blind zo blijven afkraken. Hij wordt bij Manchester United bestempelt als de op één beste aankoop van het afgelopen seizoen. Hij speelde nagenoeg altijd als hij fit was. Slecht één wedstrijd speelde hij slecht bij Manchester United het afgelopen seizoen. Bovendien speelde hij elke wedstrijd op het WK in Brazilië. Bovendien heeft hij al aardig wat cl wedstrijden in de benen.

Welke prestaties kan Clasie daar tegenover zetten?

Puur op basis van zijn CV verdient Blind al een basisplaats zeker ten op zichten van Clasie. Ik zie wel liever dat Willems linksback is in plaats van Blind.

Cillissen
Janmaat
de Vrij
Martins Indi
Willems
Wijnaldum
Blind
Sneijder
Promes
Huntelaar
Depay
11 juni 2015 om 13:06

Hier spreek je jezelf dus behoorlijk tegen. Eerst zeg je dat Blind op de plek van Clasie moet staan, alleen maar omdat hij een beter CV heeft, maar vervolgens zeg je wel dat Willems linksback moet ten faveure van Blind. Dit terwijl Willems, net als Clasie, ook geen CL ervaring heeft en nog minder op interland niveau gepresteerd heeft.

Het gaat er niet om bij welke club je speelt of wat jouw CV is. Anders moeten we Van der Vaart ook oproepen ten koste van Wijnaldum en kunnen we Mathijsen in de verdediging zetten.

Je moet ook kijken tegen welke tegenstander je speelt en op basis daarvan je opstelling maken. Letland gaat zeer waarschijnlijk met zijn 11en voor de goal hangen, dus moet je de bal snel laten rondgaan om die muur te slechten. Je hebt dus spelers op het middenveld nodig met een hoge handelingssnelheid en op dit gebied is Clasie nu eenmaal beter dan Blind (die weer andere kwaliteiten heeft).

Clasie is wel een man dat als hij voelt dat het een bank avondje gaat worden, hij het te letterlijk en figuurlijk neemt en thuis op de bank gaat zitten kijken.
Zonde, Clasie is een speler op die plek ( vooral tegen een Letland) die een bal snel na voren speelt. Helaas is Blind een speler die op zeker speelt en de balletjes breed legt of terug.

Off.

Heb even zitten puzzlen ( niet lang ) om te kijken naar een elftal die Guusje nooit oproept of bijna nooit laat spelen. Toch wel een heel leuk team.
Zie opstelling

Krul
Verheagh
Douglas
van Dijk
Pieters
Bacuna
van Ginkel
Propper
Berghuis
S. de jong
Dost

Mooi dat clasie niet mee kan doen weer een zorg minder!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren