Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Ik twijfel er geen moment aan dat Falcao succes wordt bij Chelsea’

Laatste update:

José Mourinho heeft aangekondigd dat hij in de aankomende transferperiodes drie nieuwe spelers wil halen, waaronder een nieuwe spits. Er worden verschillende namen met Chelsea in verband gebracht, maar Radamel Falcao lijkt de belangrijkste kandidaat om Didier Drogba op te volgen op Stamford Bridge. Mourinho ziet een samenwerking met de Colombiaan wel zitten.

/

De coach gaf al eerder aan dat Falcao op zijn lijstje stond, maar dat el Tigre niet de enige spits was aan wie hij dacht, omdat dit niet goed zou zijn voor de onderhandelingspositie van Chelsea. In gesprek met DirecTv Sports leek Mourinho echter alvast te rekenen op de komst van Falcao: "Het doet me pijn dat mensen in Engeland denken dat de echte Falcao de speler is die zij in het afgelopen seizoen bij Manchester United hebben gezien", zei de Portugees.

"Falcao is een speler die ik goed ken, die ik volg sinds hij bij Atlético Madrid speelde", vervolgde Mourinho. "Ik weet zeker dat ik hem op zijn oude niveau kan terugbrengen, wanneer hij naar Chelsea komt." Chelsea zal moeten onderhandelen met AS Monaco, dat de 29-jarige Falcao in het afgelopen seizoen verhuurde aan United. Voor de ploeg van Louis van Gaal maakte de aanvaller slechts 4 doelpunten in 26 competitieduels en United maakte dan ook geen gebruik van de optie tot koop.

Falcao wil ondanks het mislukte avontuur bij United graag in Engeland blijven: hij wil aan zijn critici laten zien dat hij wel degelijk kan slagen in de Premier League. De aanvaller werd ook gelinkt aan Liverpool, maar Chelsea lijkt nu het meeste kans te maken op zijn komst. Het is niet bekend wat the Blues zouden moeten betalen aan Monaco voor Falcao, wiens contract in het prinsdom nog drie jaar doorloopt.

Update 17 juni 8.50 uur - ‘Ik twijfel er geen moment aan dat Falcao succes wordt bij Chelsea’
De deal tussen AS Monaco en Chelsea moet nog beklonken worden, maar Colombiaans bondscoach José Pekerman gaat ervan uit dat Radamel Falcao komend seizoen op Stamford Bridge voetbalt. De spits zou daar een ploeggenoot worden van landgenoot Juan Cuadrado en volgens Pekerman zouden beiden daar baat bij hebben. “Ik twijfel er geen moment aan dat Falcao en Cuadrado elkaar zullen gaan helpen bij Chelsea en dat ze een succes gaan worden”, liet de bondscoach, met Colombia actief op de Copa América, weten tijdens een persconferentie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij Atletico was Falcao eerste keus en Diego Costa tweede, maar nu zal het andersom zijn.

11 juni 2015 om 08:12

Volg je Atletico wel want je zeg maar wat ze, speelden samen 442 in een 2spitsen systeem.

11 juni 2015 om 08:24

Costa is een van de twee seizoenen dat Falcao bij Atletico zat verhuurd, Alleen het tweede seizoen hebben ze regelmatig samen gespeeld.

11 juni 2015 om 08:30

Dat klopt wel, maar het was eerder 4-4-1-1 omdat Diego Costa de bediener was van Falcao en voor afleiding zorgde. Ik weet niet of Diego Costa zin heeft om een stapje terug te nemen van het eindstation.

11 juni 2015 om 09:17

Falcao stond hoger in de rangorde, had ik beter kunnen zeggen.

11 juni 2015 om 12:58

Maar dat zei je niet

Ik denk dat dat Mourinho wel eens zou kunnen lukken. Hij zal hem in afwisseling met Costa ongetwijfeld wel als diepe spits gebruiken, en dan is hij op z'n best. Ik zou het mooi vinden als hij zich kan revancheren.

11 juni 2015 om 08:45

Precies dat. Hij deed dat in zijn tijd bij Real ook met Higuain en Benzema. Wellicht was dat niet zo succesvol als gehoopt, maar het functioneerde wel.

Falcao is daarnaast veel beter dan Loic Remy. Remy is daarnaast ook nog blessuregevoellig en zal daarom ook niet altijd fit zijn als 2e spits

11 juni 2015 om 08:55

Volgens mij wil hij laten zien dat hij beter is dan zijn oude meester Van Gaal
Wordt in ieder geval een leuk persoonlijk dingetje komend seizoen dan!

11 juni 2015 om 09:02

Lijkt mij in het geval van Falcao en Di Maria wat dat betreft, niet zo moeilijk. Die hebben beide waar ze voordien gespeeld hebben beter gedaan dan onder Van Gaal.

17 juni 2015 om 12:12

Beetje makkelijk om te zeggen he, beide hebben jaren in Spanje gespeeld en het was voor allebei hun debuutseizoen in Engeland.

17 juni 2015 om 14:12

Dus?
Beide spelers deden het ook goed in hun debuut in Spanje en Portugal.
Het is juist aan een coach en zijn staf om nieuwe spelers zo goed mogelijk in een elftal in te passen.
In het geval van Falcao is het belangrijk dat de elftal in dienst van hem gaat spelen en niet andersom.
Voor Di Maria is het belangrijk dat hij een beetje een vrije rol krijgt op links.
Dit is geen speler die in een keurslijf past.

11 juni 2015 om 09:16

Volgens mij is Mourinho beter in spitsen onder hun kunnen laten presteren
Benzema, Higuain, Torres...

11 juni 2015 om 10:25

Torres alleen in zijn laatste jaar bij Chelsea. Toen was het niet meer 'onder zijn kunnen' hoe hij presteerde. Kon gewoon niet meer beter.

17 juni 2015 om 10:23

Benzema en Higauin scoorde net zoveel onder Mourinho als bij Ancelotti. Dus dat is onzin. Daarbij is Higauin een erg matige speler die leuk is voor een club als Celta di Vigo. Je moet ook kijken welke spitsen wel zijn gelukt onder Mourinho. MC Carty bij FC Porto. Drogba bij Chelsea. Ibrahimovic bij Inter. Milito ook bij Inter. Benzema en Higauin gewoon redelijk bij Real. En nu Costa bij Chelsea. Alleen Costa moet meer belangrijke doelpunten maken ook tegen grote clubs en meer doelpunten in de CL. Falcao gaat een succes worden bij Chelsea als hij komt.

Dit had ik al verwacht ja na zijn vorige uitspraken over Falcao. Wanneer hem dit lukt, bewijst hij toch iets moois tegenover van Gaal. Zo ziet Jose het denk ik zelf.

11 juni 2015 om 08:35

Tja, makkelijk om Mourinho dan weer gelijk te geven. Het is natuurlijk ook gewoon zo dat Falcao dit seizoen teruggekomen is van een hele zware blessure en moest wennen aan een nieuw omgeving in de Premier League. Wie zegt dat hij volgend jaar als hij was gebleven bij United ook niet beter zou presteren?

11 juni 2015 om 10:26

Van Gaal speelt een type voetbal waar Falcao niet geschikt voor is. Falcao is een fantastische diepe spits die lekker in de zestien moet staan. Bij United wordt ook verwacht dat je meevoetbalt en gaat lopen sleuren. Daar moet je Falcao niet voor halen.

Heeft hij zijn haar geknipt, wtf?

En had Mourinho niet iets soortgelijks gezegd over Torres?

11 juni 2015 om 08:15

Hopelijk dit staat hem beter.

On: Costa en falcao weer samen zien spelen zou mooi zijn. Was een goed duo bij atleti.

17 juni 2015 om 10:30

Wtf??? Voetballers gaan ook naar de kapper bel de krant.

17 juni 2015 om 20:21

Wat een nerdje ben jij ook, wanneer is de laatste keer dat jij Falcao met kort haar hebt gezien?

Ze hebben Remy toch als 2e spits? Dat is een zeer goede 2e spits voor Chelsea, dan is een Falcao toch overbodig als je Costa en Remy toch hebt. Tevens heeft Falcao een hoog salaris, is toch zonde om zoveel geld op de bank te gooien.

11 juni 2015 om 09:21

Blijkbaar moet een topclub tegenwoordig twee wereldklasse spitsen hebben. Slaat nergens op.
Vorig jaar had united er zelfs 3: Rooney, van Persie en Falcao. Van Persie en Falcao hebben lekker hun zakken gevuld op de bank.
Dat heet gewoon wanbeleid.

11 juni 2015 om 10:15

Van Gaal had gezien zijn selectie een rol als middenvelder in gedachte voor Rooney. Hij rekende dus alleen van Persie en Falcao als spitsen. Aangezien beiden opzichtig faalden en andere middenvelders opstonden kon Rooney alsnog een linie naar voren en weer in de spits spelen.

En natuurlijk is het wel logisch dat een topclub 2 wereldspitsen wil hebben. Een topclub strijdt tegenwoordig al gauw of 4 fronten mee. Dat betekent dat je sowieso genoodzaakt bent om te rouleren zodat iedereen ook wat nodige rust kan pakken. Afgezien daarvan zijn de belangen tegenwoordig zo groot dat geen club het zich kan permitteren dat ze langere tijd met veel mindere spits(en) moeten spelen als hun topspits een behoorlijke blessure oploopt.

Het hebben van 2 wereldspitsen is juist een verstandig en noodzakelijk beleid en absoluut geen wanbeleid.

11 juni 2015 om 11:02

probleem alleen is dat Rooney het ook niet super heeft gedaan als spits. sterker nog, zijn cijfers waren slechter dan die van v persie. die vd 3 spitsen nog het beste gemiddelde had op die positie.

V Gaal heeft er een zooitje van gemaakt12 kan mij niet wijsmaken dat die 3 er niets meer van kunnen, zou het niet een beetje met de aanvoer te maken hebben

11 juni 2015 om 18:35

@sammerens
Vorig jaar deed united niet eens mee aan de CL. Dan hou je alleen de PL en de Facup over die van belang zijn. Ja, daar heb je echt wel 3 wereldklasse spitsen voor nodig.
Bayern won de treble met mandzukic en Gomez. Real speelt al jaren met alleen Benzema als wereldklasse spits. Real won de CL met Benzema en Morata als tweede spits.
Het lijkt me vrij normaal dat je tweede spits niet wereldklasse is want een wereldklasse spits wil gewoon 50 wedstrijden per jaar spelen. Een talent als Morata als tweede spits is toch ideaal?

11 juni 2015 om 10:53

Ik vind het ook belachelijk. Ik snap echt niet wat Mourinho tegen Remy heeft.

11 juni 2015 om 10:55

En het grappige is, Remy is beter als Falcao, veel beter zelfs. Toch zouden we dan een spits moeten hebben als Falcao.... Laten we gewoon Bamford of Solanke een kans geven!

11 juni 2015 om 15:09

Hahahaha Remy beter dan Falcao. misschien in een andere sport maar niet in voetbal in ieder geval. En zolang Mourinho daar zit zullen er weinig jeugdspelers een kans krijgen.

11 juni 2015 om 19:12

Hoeveel heb je Remy zien voetballen? De kansen die hij kreeg heeft hij prima gespeeld en relatief veel gescoord! Falcao is een drama, in ieder geval bij Utd dan...

12 juni 2015 om 19:32

Tegen WBA en Aston Villa kan Melvin Platje ook scoren ja...

17 juni 2015 om 14:15

Morata kreeg wel kansen van Mourinho. Niet van Ancelotti.
Callejon en Jese ook.

11 juni 2015 om 23:36

Inderdaad, wat met Isaiah Brown? Dat was toch één van de grotere talenten uit de opleiding van Chelsea. Geef hem toch gewoon de kans als derde spits. Maar ja dat is Chelsea. Jeugd zal bitter weinig kansen krijgen. Misschien speelt de blessuregevoeligheid van Costa ook wel mee.

Denk dat Mourinho weer een dodelijke doelpuntenmachine maakt van Falcao. Mourinho kan als geen ander het beste naar boven halen bij spelers

11 juni 2015 om 08:21

zoals? torres?

11 juni 2015 om 09:00

Haha kom eens met andere voorbeelden man.. zie nu al meerdere mensen zo reageren met Torres. Ik denk dat Falcao gewoon lekker terug moet gaan naar Spanje waar hij ruimte heeft.

11 juni 2015 om 09:23

@matri
Kom jij eerst met een andere spits die zo een zware blessure heeft gehad, onder Mourinho heeft gespeeld en daarna weer zijn niveau heeft gehaald.

Er is geen andere spits dan Torres die dit heeft meegemaakt. Dus de gelijkenissen met Torres zijn er zeer zeker wel. Vergeet niet dat onder Mourinho ook Crespo en Shevsjenko niet konden presteren. En ook dat waren absolute topspitsen.

Alles kan, maar ik ben het vooral met jou laatste zin eens. Hij moet lekker in Spanje, Portugal of Frankrijk blijven voetballen. Daar komen zijn kwaliteiten misschien weer tot bloei. Al is de explosiviteit er misschien vanaf, net als bij Torres, en zal hij niet meer zijn echte niveau halen. Ik ben vooral benieuwd wat de Copa met hem doet.

11 juni 2015 om 10:26

Crespo niet? Heeft het vgm prima gedaan bij Chelsea.

11 juni 2015 om 11:39

"crespo niet? Heeft het vgm prima gedaan bij Chelsea."

Oh vandaar dat hij in 4 van zijn 5 seizoenen bij Chelsea telkens uitgeleend werd.

17 juni 2015 om 14:18

En diens moeder een houten been heeft en zijn vader zwaar drinkt, (behalve Adriano dan...)
Alsof hij als coach de beschikking heeft gehad over honderden spitsen of zo...

17 juni 2015 om 14:28

Spanje, Portugal of Frankrijk, zijn de 1e, 5e en 6e competitie in Europa.
En Engeland, Duitsland en Italie zou niet gaan denk je? En waar baseer je dat op?
Omdat hij onder een nieuwe coach in een nieuwe competitie niet genoeg kansen heeft gekregen?
By the way: Falcao heeft met Porto 15 Europese goals gemaakt, een record totdat Ronaldo die verbrak.

11 juni 2015 om 09:24

Mourinho kan dat helemaal niet. Winnen, dat kan hij wel maar het beste in spelers naar boven halen en dan vooral aanvallers... uhhh.. nee

11 juni 2015 om 09:54

Met milito, benny mccarthy en Drogba toch aardig gelukt wel.

11 juni 2015 om 12:09

Jij bent mourinho toch :s

Hij is na zijn blessure zijn handelingssnelheid kwijt. Tegen Stoke geloof ik Mourinho wel maar het echte werk???????????

Ik ben een groot fan van Mourinho, maar hier zou ik niet al te zeker van zijn. Falcao zou niet de eerste spits van naam zijn die faalt bij Chelsea (shevchenko, Torres)

Ja dat lukt hem wel denk ik. Denk ook dat hij weer met Costa en machtige duo kan worden. Het is hem ook gegund eigenlijk.

Mensen vergeten dat een spits afhankelijk is van de aanvoer.
Bij Porto had Falcao Hulk als aangever en ook bij Atletico was dat goed verzorgd. Bij United hebben ze moeite om de spitsen te vinden. Van Persie, Rooney (speelde afgelopen seizoen niet eens als spits), Chicarito. Je ziet gewoon dat Van Gaal geen vertrouwen heeft in zijn spitsen. Dan wordt het ook niets.
Vooral ook als je aangevers zoals Nani niet in je ploeg wenst.
Je ziet tegenwoordig coaches al snel gaan twijfelen als het voorin een beetje tegen zit. Dan denken ze net als Barcelona tot de komst van Suarez, zonder spits te kunnen spelen, net als Spanje trouwens. Dan halen ze hun beste aanvaller uit de spits en hebben liever een bliksemafleider voorin.

Maar als je een echte topspits tot je beschikking hebt dan moet je die ook benutten en heel je speelstijl daarop aanpassen. Falcao is zon spits maar dat snapt Van Gaal kennelijk niet.

Het is trouwens een bekend verschijnsel dat op het allerhoogste niveaus, spitsen heel makkelijk te verdedigen zijn. n.l. met 2 centrale verdedigers. Vooral op interland niveau zie je dit. Maar daardoor ontstaat wel ruimte voor opkomende mensen.

11 juni 2015 om 11:51

Bekend verschijnsel? Klinkt mysterieus.. Dus als je twee verdedigers op 1 spits zet, dan is hij makkelijker te verdedigen? Wow ik leer hier elke dag wat bij.

Maar weet je waarom je dat op interland niveau ziet, is omdat de teams minder ingespeeld zijn dan op clubniveau. En dan kan je met veel man achter de bal of zeg maar gerust de bus parkeren, best eens heel ver komen. Zie Nederland afgelopen WK.

toch lijkt liverpool me verstandiger, zie hem niet costa uit de basis spelen tenzij dienweer de oude is en bij liverpool zal die sowieso alles gaan spelen denk ik des te meer kans dat die weer op zn oude niveau komt

Zou prachtig zijn als het hem lukt, een strijd om de eerste spits tussen Costa en Falcao (beiden in vorm) is gestoord! Echter, hoogstwaarschijnlijk zal Falcao nooit meer zijn oude niveau halen, dus zal hij moeten banken voor Costa. Ik geloof wel dat Falcao nog van waarde kan zijn, misschien niet op de exact zelfde wijze als vroeger, maar als prima vervanger als Costa weer eens geschorst is.
Dit jaar merkte je enorm dat Chelsea minder werd als Costa er niet was; Drogba was te oud en Remy heeft een totaal ander speltype, namelijk meer een renner voor de counter dan een balvasthouder. Hierdoor liep het spel van Chelsea drastisch minder soepel in de groot aantal wedstrijden dat Costa er niet bij was. De Falcao die ik tegen Chelsea (thuis) zag, zou zeker zo'n zelfde rol kan spelen, waardoor Hazard, Fabregas, Willian en Oscar hun spel kunnen spelen.

De andere twee spelers zullen hopelijk wel directe verbeteringen aan de basis 11 zijn, verdedigend zou ik niets liever zien dan dat Varane komt, omdat nu wederom gesuggereerd wordt dat hij weg wil. Er wordt ook gesproken over een vertrek van Luis, maar als Chelsea de volgende stap wil maken, moet het nu dit soort spelers behouden en daarbovenop nog versterken. Hopelijk zal de verdedigende versterking dus niet simpelweg een vervanger van Luis zijn..
Tot slot voor de middenvelder positie hoop ik dat ze een concurrent voor Oscar danwel Fabregas halen. Zij waren beide dit seizoen niet constant genoeg en juist dan is een extra concurrent wel handig om hen scherp te houden. Mijn hoop is gevestigd op Isco of Gotze, beide amper haalbaar, maar wel de directe versterking die Chelsea nodig heeft om daadwerkelijk voor de CL te kunnen gaan.
Van Ginkel zie ik overigens het liefst verhuurd worden aan Newcastle, zodat hij het jaar erna (bij een succesvol jaar) kan aansluiten om met Cesc te concurreren.

Bank: Keeper, Azpi (aanvallend te matig), Cahill, Zouma, Ramires, Rlc, Oscar, Cuadrado, Falcao, Remy

Courtois
Ivanovic
Varane
Terry
Luis
Cesc
Matic
Willian
Gotze
Hazard
Costa
11 juni 2015 om 10:11

Oscar op de bank voor Gotze? Heb je Gotze gevolgd dit seizoen (en vorig seizoen)? Hij is alleen een groot talent maar komt niet eens in de top 10 qua talenten.. Speelt ontzetten lecht. Oscar kende een veel beter seizoen.

11 juni 2015 om 10:40

Oscar is veel te wisselvallig en in zijn goede vorm vind ik hem niet goed genoeg om de strijd aan te gaan met teams als Barcelona.
Gotze is inderdaad nu niet goed bezig, hij past niet bij Bayern, juist daarom denk ik dat hij nu haalbaar zou zijn. De Gotze van Dortmund zou perfect bij ons systeem passen, waarbij hij en Cesc elkaar kunnen afwisselen als 10. Hij heeft een fantastische techniek, een goed overzicht, maar bovenal is zijn passing zuiver en kan hij goals scoren. Juist op die laatste twee vind ik Oscar toch te matig.

(even statistieken; Gotze scoort bij Bayern 1 goal per 3 wedstrijden, bij Dortmund was dit 1 per 4. Oscar bij ons 1 op 5, assists kan ik geen overzicht over de jaren van vinden..)

Daar komt bij dat dit ook direct de druk weer legt bij Cesc en Oscar om goed te presteren. Prima als zij het beter doen dan Gotze, maar ik denk dat als Gotze het vertrouwen krijgt in een team waar ze meer zijn type spel spelen, dat hij van ongelooflijke waarde kan zijn voor ons team.

Misschien zit er dan een 4-4-2 aan te komen bij Chelsea? Denk dat deze twee een aardige tandem zouden kunnen vormen voorin bij Chelsea. Allebei fysiek sterk met een goede basistechniek. Met goede vleugelaanvallers er omheen lijkt me dat geen verkeerde keuze.

Een mogelijke opstelling zou dan zijn: Courtois; Ivanovic, Cahill, Terry, Azpi; Matic, Cesc; Hazard, Cuadrado; Falcao, Costa

Hierbij controleren Cesc en Matic het spel voor Chelsea. Vorig jaar werd dan de combinatie met Oscar gezocht in het midden, maar Costa kan ook goed uit de spitspositie voetballen en Hazard komt veel naar binnen. Ik kies Cuadrado boven Willian en Oscar omdat ik nog steeds vol vertrouwen ben dat hij komend seizoen los zal komen bij Chelsea. Mocht dit niet gebeuren zijn er al twee Brazilianen die dat moeiteloos in kunnen vullen.

De grote vraag is alleen of Mourinho naar een ander systeem wil stappen en zijn lievelingetje Oscar op de bank durft te zetten. Ik denk het niet.

11 juni 2015 om 11:05

ik dacht echt aan precies hetzelfde! eventueel 41212 als variatie

courtois
iva
terry
cahill
dave
matic
willian
cesc
hazard
costa
falcao
11 juni 2015 om 11:50

Hazard moet in mijn ogen gewoon vanaf de linkerkant komen. Zijn dribbels naar binnen zijn dodelijk en hiermee creëert hij ruimte voor Azpi of Luis. Als hij al naar het midden is getrokken dan ziet de tegenstander het gat eerder dat voor de backs is. Denk niet dat Chelsea het in zich heeft om zo door het midden te gaan voetballen.

11 juni 2015 om 12:22

Inderdaad, het was slechts een klein ideetje. dan zou je 4-1-3-2 kunnen spelen, want als Falcao weer in vorm komt is het gewoon zonde om met 1 spits te spelen. dan is alleen de vraag of Matic het kan belopen alleen.

Hij lijkt op kenneth perez hehe, falcao s een topspits vn atletico naar monaco naar man u zou gek worden, mourinho kan hem temmen samen met diego costa een top duo

ik denk dat falcao het hier wel gaat maken, een super spits die wel zou passen in het syteem van chelsea

Falcao toch ook alweer 29 jaar. Logisch dat United daar geen 60 miljoen (+15 aan de huur) voor wil betalen.

Chelsea is de upgrade van Atletico haha, dus zal sowieso qua speelstijl zeker passen bij Chelsea.

Na Costa, Luiz, Courtois (verhuur), Torres (omgekeerde weg) kun je toch wel spreken van een goede relatie tussen de twee.

17 juni 2015 om 09:04

zeker, maar het is wel voornamelijk chelsea die spelers van atletico koopt. Alsnog hebben ze wel een beetje dezelfde stijl, daarom hebben spelers als costa weinig tijd nodig om aan te passen. Enkel het weer en voor sommige spelers het fysieke van de PL kan een probleem zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren