Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV en AZ zouden allebei een fantastische volgende stap kunnen zijn’

Laatste update:

Alireza Jahanbakhsh had afgelopen seizoen een belangrijk aandeel in het kampioenschap dat NEC met grote overmacht behaalde in de Jupiler League, maar het lijkt er niet op dat de aanvaller uit Iran na de zomerstop in het shirt van de Nijmegenaren terug zal keren in de Eredivisie.

/

Onder de in Jahanbakhsh geïnteresseerde partijen zouden zich clubs als PSV en AZ bevinden. “Dat heb ik ook begrepen”, vertelt begeleider Amir Hashemi aan Voetbal International. “Al is het bij beide clubs wel afwachten wat er nog gebeurt op de transfermarkt. Zeker bij AZ is veel afhankelijk van de verkoop van één of twee spelers”, weet Hashemi.

“Maar beide clubs zouden een fantastische volgende stap kunnen zijn voor Alireza.” Jahanbakhsh werd tijdens de afgelopen jaargang verkozen tot beste speler van de Jupiler League en staat eveneens in de belangstelling van buitenlandse clubs; Brighton & Hove Albion, Spartak Moskou en New York City FC hebben zich officieel gemeld voor de international, terwijl hij ook naar het Midden-Oosten of China kan.

Bij welke club zou Alireza Jahanbakhsh volgens jou het best passen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe kan deze speler nou AZ en PSV vergelijken? Duidelijk van andere categorie. Bij eentje krijg je meer kansen druk is minder groot dus meer groei mogelijkheden maar wel minder kans op prijzen.

Bij PsV is de druk veel groter, beter salaris en je speelt voor de prijzen.

AZ is het beste voor hem, hij overtuigde alleen in de Jupiler League om gelijk naar PsV te gaan.

10 juni 2015 om 08:56

hij vergelijkt ze niet, dat schijnen oa de clubs te zijn die geïnteresseerd zijn

ik zie hem bij AZ wel een basisplaats veroveren, goede speler die wedstrijden kan beslissen...psv is een stap te hoog, misschien later

10 juni 2015 om 12:20

Van Hupperts dacht men ook dat die gemakkelijk het niveau van AZ aan kon.
Niets bleek minder waar.
Dat hij bij NEC zo goed speelde wil niet zeggen dat hij het niveau van AZ aan kan.

10 juni 2015 om 12:58

Hupperts speelt niet op zn favoriete positie, stel dat berghuid weg zou gaan zie ik huppetts gewoon weer een belangrijke speler worden in de eredivie

10 juni 2015 om 09:02

Hij vergelijkt ze niet, hij noemt beide een goede vervolgstap in zijn carrière. En daar is geen woord van gelogen.

10 juni 2015 om 09:14

Ach, als hij nu naar AZ word en daar een sensatie blijkt, dan roept iedereen hier weer zo hard als het kan dat 'de topclubs hebben zitten te slapen'. Zoals destijds ook met Mertens, Strootman en noem er nog maar een stuk of 15 op die zo'n tussenstap maakte.

En koopt PSV hem nu en en hij faalt, dan roept iedereen hier dat het ook stom is om zo'n speler niet eerst een tussenstap te laten maken.

Kortom: het is nooit goed.

10 juni 2015 om 10:39

PSV zou hem wel kunnen kopen en hem vervolgens verhuren aan een Eredivisieclub. Dan kan er gelijk worden beoordeeld of hij van het gewenste niveau is. Slechter dan Narsingh kan haast niet zou je zeggen! Die jongen is echt Eredivisie topclub onwaardig.... ;

10 juni 2015 om 11:29

Hahaha wat hoppa! Zegt is real!!

10 juni 2015 om 11:41

Idd. Ajax haalt Duarte en hij redt het niet: hij had eerst naar Groningen of Heerenveen moeten gaan! AZ haalt Gudelj van NAC, Ajax betaalt 6 miljoen aan AZ: ze hebben weer geslapen..

10 juni 2015 om 12:21

waarom doet iedereen alsof narsingh een heel slecht seizoen heeft gehad de 2e seizoenshelft vond ik hem niet zo slecht

10 juni 2015 om 12:28

Omdat, je ziet niet de oude Narsingh bij Heereveen toen was hij heel erg goed.
Zelfde bij Maher. Maar die moet gwn op 10 staan,

Az lijkt mij een prima opstap, prima speler die wel niveau hoger aankan. Ik denk dat hij er verstandig aan doet een tussenstap a la Mertens te maken en dan door kan stomen naar de top. Ook leuk voor een AZ mocht hij zich blijven ontwikkelen.

Is het handigst om eerst een tussenstop te maken en daarna naar de top

Pfff die zaakwaarnemer is ook babbelziek zeg.

Verder blijft het wat mij betreft heel simpel: lekker verkopen aan het buitenland. Nederlandse clubs gaan of kunnen nooit de echte hoofdprijs betalen.

10 juni 2015 om 10:45

Wat is die echte hoofdprijs dan? Presteren in de Eredivisie is wel wat anders dan in de JL. Sowieso zijn spelers uit de JL minder waard dan wanneer ze in de Eredivisie uitkomen. Hij heeft nog een eenjarig contract, dus 2 à 3 miljoen maximaal denk ik?

10 juni 2015 om 10:52

Hij heeft nog een optie van een extra jaar op dat eenjarig contract. Dus in de praktijk ligt ie nog 2 jaar vast.

Verder is het vrij moeilijk in te schatten wat het maximaal haalbare(hoofdprijs dus) is. Hangt van meerdere factoren af. Het is echter niet zo moeilijk in te schatten dat een buitenlandse club die prijs veel makkelijker wil en kan betalen. Maar op dit moment van de transferperiode moet he hem nog niet verkopen i.m.o, markt moet nog op gang komen.

10 juni 2015 om 11:45

Je hebt het over 'de hoofdprijs' terwijl deze jongen max 3 a 4 miljoen moet kosten. Dat is voor clubs als PSV makkelijk te doen.

10 juni 2015 om 13:13

Natuurlijk kan PSV 3 a 4 miljoen betalen voor een speler. De vraag is eerder of ze dat willen voor een speler die net een jaar in de Jupiler League heeft gespeeld.

10 juni 2015 om 13:14

3 à 4 miljoen zal voor NEC onder de noemer hoofdprijs vallen ja. Gaat er vooral om dat ik het absoluut niet zie gebeuren dat PSV of AZ dat gaat betalen, of ze het nou kunnen of niet. Zeker voor AZ is dat heel veel geld. Kan je veel beter aan een Spartak Moskou of Norwich City verkopen.

En hiermee zeg ik niet meteen dat ik hem tussen de 3 a 4 miljoen waard vind. Maar er ligt nu al een bod van 2 miljoen van Brighton en de markt is nog niet eens op gang gekomen. Kan je met een beetje onderhandelen wel meer uithalen.

Vorige week wilde hij nog erg graag naar Feyenoord.

10 juni 2015 om 11:41

Hij zei alleen dat dat een mooie club is...

Let maar op dit gaat als volgt gebeuren:

Alireza gaat naar AZ voor ong. 2 miljoen
Hij speelt daar 2 seizoenen en scoort elk seizoen 6-15 keer
Ajax en PSV raken geïnteresseerd in hem
Maar Alireza is nu wel meer dan 5 miljoen waard
Iedere journalist/columnist/analyticus zegt ja bij NEC kon je hem zo ophalen
Ajax of PSV koopt hem uiteindelijk en daar speelt hij ook 2 seizoenen
Hij gaat weg voor ong. 10 miljoen

10 juni 2015 om 10:12

met de kleine uitzondering dat az geen 2 miljoen zal betalen .

10 juni 2015 om 10:36

Dan gaat ali niet naar az. Er hangt een prijskaartje aan ali.

10 juni 2015 om 10:52

jullie kunnen eisen wat jullie willen . feit is als ali naar az wil , hij gewoon gaat . En ik vraag me nog steeds af hoe jullie op die krankzinnige bedragen komen voor een , met alle respect , jupiler speler .

10 juni 2015 om 10:55

Dat jij zegt dat als Ali naar AZ wil hij ook naar AZ gaat bewijst maar weer eens hoeveel verstand je ervan hebt. Heel, heel weinig namelijk. En het dan ook nog feit noemen. Jij weet de hele definitie van het woord feit niet eens.

10 juni 2015 om 11:05

stop jij nou eens om elke keer op zo'n manier op mij te reageren , daar wordt je niet goed van . Wij bij roda hadden precies hetzelfde verhaaltje aan de hand met letschert . letschert had geen zin meer , gooide de knuppel in het hoenderhok en 4 wedstrijden later zat hij bij utrecht . en jij denkt dat het in nijmegen anders is ? en ga nou niet zeggen dat ali dat niet gaat doen , want ook daar weet jij net zo min als ik niks van af .

10 juni 2015 om 11:17

Alireza heeft een contract van 1 1 jaar, dus mag NEC vragen wat ze willen. Als AZ 1 miljoen biedt, dan weigert NEC dit bod. Daarnaast vergelijk je Ali met Letschert. Twee totaal verschillende spelers en ook situaties. Letschert was al met problemen weggegaan bij FC Groningen, terwijl Ali zich bij NEC heeft gedragen als een modelprof (na het WK is hij zonder gemor gebleven), daarnaast is er voor Ali veel interesse terwijl bij Letschert alleen FC Utrecht in de markt was. Kortom Alireza gaat er geen probleem van maken, want als AZ niet aan de eis kan voldoen er wel een andere club komt.

10 juni 2015 om 11:32

jullie bepalen niet waar ali gaat voetballen , ook al zijn jullie rond met een club . als ali zijn zinnen heeft gezet op een andere ploeg die een lager bod doet , heb je poppen aan het dansen . De prijzen die ik hier zowieso hoor , die zijn niet marktconform , het feit is dat hij het eerste seizoen veel geblesseerd was en niet echt van waarde was en dat hij wel in de jupiler behoorlijk gespeeld heeft bbetekend niet dat hij bij voorbaat al een top speler gaat worden . wat is zijn niveau ? jupiler of is hij niet geschikt voor de ere-divisie . voor hetzelfde geld komt hij volgend jaar niet uit de verf in de ere-divisie en dan ga je zelfs die 2 miljoen nooit meer redden . er wordt hier wat veel waarde gehecht aan 1 goed seizoen in de jupiler , want laat dat nou het enigste zijn waar je hem op kunt beoordelen .

10 juni 2015 om 11:46

Diekertjedap, je weet dat Alireza gewoon in principe een contract voor 2 jaar heeft? Wat Ali wil maakt dus niet uit, hij heeft namelijk met zijn volle verstand een contract getekend. NEC wil gewoon de vraagprijs krijgen en het onderste uit de kan. Verder zeg je dat hij het eerste seizoen niet zo belangrijk was, oh ja? Drie punten tegen AZ en het punt tegen Ajax is allemaal aan meneer te danken. Wat marktconform is maakt ook niet uit, het is wat de gek ervoor wil geven.

10 juni 2015 om 12:00

en jij weet net zo goed als mij dat allemaal die contracten in principe niks waard zijn . De spelers hebben zoveel rechten gekregen , en krijgen er nog meer , dat is niet meer leuk op deze manier . je hebt het over 3 punten tegen en az en 1 punt tegen ajax ? volgens mij stonden 11 spelers op het veld . dat heeft hij niet alleen gedaan . ik denk dat deze jongen veel te veel gehyped wordt . Als je heel precies kijkt wat hij tot nu toe heeft laten zien en vooral Waar hij het heeft laten zien , dan is 1,5 miljoen al aan de hoge kant . zeker als je kijkt wat deze jongen nu moet gaan verdienen als hij verkast . dat risico is veel te groot .

10 juni 2015 om 12:08

Dus omdat het bij Roda zo was zal het in Nijmegen ook zo zijn? Wie zegt dat Alireza vervelend gaat doen als hij aan z'n contract wordt gehouden? Zijn allemaal aannames die je presenteert als feit. Zegt meer over jou dan over de situatie. Alireza heeft vorig jaar zomer ook geen stennis lopen schoppen toen ie niet weg mocht, i.t.t. anderen.

NEC bepaalt nog altijd (voor de helft dan) waar Alireza gaat spelen. Als NEC bijvoorbeeld 1,5 miljoen van AZ kan krijgen en dat niet voldoende vindt gaat Alireza echt niet naar Alkmaar. Dat is de realiteit.

Maar dit bevestigd eigenlijk alleen maar wat ik altijd al zeg: je bent gewoon niet (goed) geïnformeerd en je roept maar wat.

10 juni 2015 om 12:19

oh maar dat hoor je mij niet zeggen dat het op dezelfde manier zal gaan dan bij roda , het is alleen om je te laten zien hoe makkelijk het is voor een speler , ondanks doorlopend contract . als julli het eens worden met psv voor 3 miljoen en ali heeft geen zin in psv , gebeurt er helemaal niks . dit is een voorbeeld trouwens !

10 juni 2015 om 13:20

Ja, maar jij zegt letterlijk:

'feit is als Ali naar AZ wil, hij gewoon gaat'

En dat klopt dus niet. Eigenlijk is het heel simpel: voor een transfer moeten 2 partijen hun goedkeuring verlenen, namelijk NEC en de speler in kwestie. Gaat NEC niet akkoord met de transfersom dan gaat het niet door, simple as that. En gaat Aliteza niet akkoord met de andere club, gaat het ook niet door.

10 juni 2015 om 13:30

jij je zin . ik wil zowieso wel eens zien welke club hier in nederland 450000 salaris gaat betalen .

10 juni 2015 om 14:26

Waarschijnlijk niet veel, laat staan dat forse salaris in combinatie met een transfersom van minimaal 2 miljoen euro. Daarom moet je als NEC-zijnde eigenlijk ook mikken op een buitenlandse transfer, die tikken de gewenste bedragen veel makkelijker af en krijg je misschien ook nog meer.

10 juni 2015 om 14:53

Je kunt het toch nog wel tien keer uitleggen, accepteren wil ie het toch niet. Misschien wat jaloezie aangezien hij altijd wel wat over NEC te klagen heeft.

10 juni 2015 om 16:02

nee , dat zeg je verkeerd , jij moet altijd je zin hebben . je krijgt van mij gelijk als je gelijk hebt , anders kun je nog lang wachten . het is ermee begonnen dat ik heb gezegd dat nec risico's heeft genomen vorig jaar in de jupiler . dat is ook in de media bekend gemaakt . nu , na het seizoen , blijkt dat jullie schuld met 2 miljoen is toegenomen en dat de huur nog steeds niet geregeld is . dat bedoelde ik dus , ik krijg van jou toch geen gelijk .

10 juni 2015 om 16:15

Komt omdat je iets verteld zonder bron, als je geen geloofwaardige bron hebt of geen, hoe kan je dan dingen bewijzen? NEC heeft inderdaad een schuld, hoe veel is niet helemaal bekend. De huurachterstand zijn ze mee bezig aangezien ze het stadion nu willen kopen van de gemeente. Risico's zijn er genomen, dat hoort er een beetje bij als je kampioen wil worden. Dat doen NEC en Roda en dit jaar gaat NAC dat ook doen. Natuurlijk wil ik dat niet goedpraten maar bij NEC heeft dat natuurlijk geweldig uitgepakt door een geweldig hoog puntenaantal te halen en een paar goede spelers waarmee je in de eredivisie misschien wel mee kunt verrassen. Daarnaast ook nog een miljoenentransfer voor Alireza.

10 juni 2015 om 17:01

' het is ermee begonnen dat ik heb gezegd dat nec risico's heeft genomen vorig jaar in de jupiler'

Heel toevallig 'vergeet' je er nu bij te vermelden dat jij toen ook doodleuk zei dat NEC wel risico's had genomen maar Roda vooral niet en dat NEC daardoor zo ver voor stond op de ranglijst(alleen naïeve mensen met een beperkte kijk op voetbal geloven zoiets) terwijl Roda ook gewoon flink in de min is geëindigd afgelopen seizoen. En voordat je weer een heel verhaal gaat afsteken, er zit een verschil tussen een risico nemen en je iets tot bepaalde mate kunnen veroorloven. NEC kon zich simpelweg ook maar veroorloven.

Maar verder praat je in 9 v/d 10 gevallen gewoon keiharde onzin zonder onderbouwing die met onderbouwing d.m.v. bronnen ontzettend makkelijk te ontkrachten is, waarna jij je verlies niet wilt nemen en maar verder gaat roeptoeteren met als gevolg dat niemand die ook maar een beetje ingevoerd is jou serieus zal nemen.

10 juni 2015 om 13:03

deze discussie slaat echt nergens op!

On: Mocht Az deze jongen kopen dan moet of Berghuis weg zijn of een Hupperts want je hebt ook Tankovic nog voor in de spits als derde optie.

Maar AZ is gek als ze hem halen je hebt Haye je hebt Berghuis die aangaf te willen blijven. Je hebt Dos Santos en je hebt Hupperts. En daar achter nog Levi Garcia bijv vanuit de jeugd.

AZ moet gericht aankopen en opzoek naar een goede verdediger een betere rechtsback daar moet de prioriteit liggen.

Daarbij AZ gaat geen 2 mil betalen!

Hij is ouder dan 21, buiten de Eu.

Ik zie hem niet zo snel naar AZ gaan, volgens mij kost hij dan gewoon minimaal 450.000 euro aan salaris per jaar. Volgens mij gaan ze dat bij AZ niet meer betalen....

10 juni 2015 om 20:19

AZ heeft plafond van max 6 ton dus die 4,5 ton zal geen probleem zijn...

PSV speelt voor de prijzen ? Kampioen voor het eerste zins 2008. WIj heeft trouwens de beker gewonnen in 2013? AZ

10 juni 2015 om 10:08

Daar gaat het toch niet om? Als je nu, voorafgaand aan het seizoen titelkandidaten seizoen 2015/2016 moet noemen, dan kom ik (op dit moment) bij 2 clubs: Ajax en Psv. Feyenoord gaat het wederom niet redden mits ze bijzonder goede aankopen doen, AZ doet altijd leuk mee maar vormt geen bedreiging voor de bovenste 2 en hetzelfde geldt eigenlijk voor Heerenveen.

Dus ja, PSV speelt mee om de prijzen, los van het feit of ze een prijs winnen of niet; ze doen wel mee. En daar gaat het om.

10 juni 2015 om 10:13

Maar Psv speelt wel voor de prijzen toch ? in die seizoenen zijn ze 2e of 3e geindigt ..
2012 won psv nog de KNVB beker als ik het goed heb ..
Kan wel zijn dat we nu weer na 7 jaar kampioen zijn geworden maar we deden elk jaar mee voor de prijzen ..
Az werd 1 x kampioen in 30 jaar en je hebt nu al een grote mond xd ?
het feit blijft gewoon dat PSV elk jaar voor de prijzen mee doet en bij Az zeggen ze niet aan het begin van het seizoen dat ze voor het kampioenschap gaan.

AZ heeft geen spits nodig, meer 2 verdedigers en een nummer 10.

10 juni 2015 om 10:09

Inderdaad. Hij zal wellicht wel op een schaduwlijst staan mocht Aron of Berghuis vertrekken.

AZ is toch een niveau of 2 hoger dan NEC... En PSV weer een niveau hoger dan AZ.

Dan kan je beter vanuit een voormalig Jupiler league club naar een subtopper gaan.. Meteen naar de huidig kampioen is een enorme stap.

Ik denk dat deze jongen nog tekort komt voor Psv. Bij PSV presteren is niet te vergelijken met het presteren bij Nec. PSV is een Nederlandse topclub. De druk die hierbij komt kijken is natuurlijk veel groter dan bij Nec, waar een speler mee vrijuit kan voetballen.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat wanneer PSV hem niet haalt en hij de pannen van het dak speelt bij AZ, zijn marktwaarde flink zal stijgen. Mocht PSV hem dan willen overnemen, dan zal dit wel voor een dure prijs zijn en zal iedereen zeggen dat de topclubs weer hebben liggen slapen.

Hij zou denk ik niet misstaan als breedteversterking voor Psv. Wie weet speelt hij Narsingh zo uit de basis! Hij is ook nog eens tweebenig, dus kan zowel LV als RV spelen. Multifunctioneel dus.

10 juni 2015 om 15:49

Ik denk ook dat hij njet onder zou doen voor Narsingh. Hij heeft vorig seizoen ook veel bij de tegenstander op de helft gespeeld en als je zijn voorzetten ziet, maakt de Jong die zonder twijfel af. Denk alleen niet dat PSV 3/4 neer wil leggen.

Ik zie Alireza bij PSV niet misstaan. Hij doet zeker niet onder voor Jozefzoon en ook niet voor Narsingh in z'n huidige vorm. De investering lijkt me een klein bedrag gezien het ontvangen bedrag voor Depay en daarnaast zit Brood in Eindhoven als assistent, toch een man onder wie Ali goed tot uitstekend heeft gepresteerd en een goede band mee heeft.

10 juni 2015 om 12:03

Willem1609, Narsingh deed het juist in de laatste 4-5 wedstrijden bij PSV weer een stuk beter en haalde ook een goed hoog niveau. Hij liet in de laatste wedstrijden weer zien dat hij wel zijn man kan paseren. Hij begint eindelijk goed in vorm te komen. Als hij zijn vorm terug krijgt zoals in de tijd van Heerenveen dan is hij toch een stuk beter dan Alireza.

10 juni 2015 om 15:32

Klopt, als Narsingh de vorm uit z'n Heerenveen-tijd terug krijgt, dan is hij vele malen beter dan Alireza. Maar het scheelt dat Alireza zowel links als rechts uit de voeten kan en dus ook samen met Narsingh in een elftal kan spelen.

Hij moet naar subtopteams als Az maar vitesse is dichtbij nijmegen dus dat Zou ook goed kunnen zijn 3de optie zou zijn norwich maar de kans is dan groot dat ie Het seizoen erna weer in de championship speelt

10 juni 2015 om 15:59

Nooit van de rivaliteit tussen NEC en Vitesse gehoord? NEC gaat zijn sterspeler echt niet aan de grote rivaal verkopen. En Vitesse kan Ali bovendien ook helemaal niet betalen. Ze moeten al 2 miljoen op de begroting bezuinigen.

10 juni 2015 om 20:20

De rivaliteit tussen barcelona en Real is ook heel groot Maar figo en Ronaldo(de braziliaan) hebben de stap van barcelona naar real ook gemaakt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren