Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Niemand weet waar zijn plafond ligt, Messi weet dat zelf niet eens’

Laatste update:

Lionel Messi maakte afgelopen seizoen 58 doelpunten in 57 duels en had dan ook een groot aandeel in de treble van Barcelona. De viervoudig winnaar van de Ballon d’Or wordt door velen gezien als de beste voetballer ooit, maar voorzitter Josep Maria Bartomeu verwacht nog meer van de Argentijn.

/

“Messi is de topscorer aller tijden van de Primera División. Het is gewoon bizar wat hij allemaal heeft gepresteerd. Maar niemand weet waar zijn plafond ligt, dat weet hij zelf misschien niet eens”, zo wordt Bartomeu dinsdagavond geciteerd door de Spaanse media. “Onder leiding van Luis Enrique en Messi is het team dit seizoen blijven winnen, ongekend. Ze hebben het onmogelijke mogelijk gemaakt.”

Bartomeu geeft ook aan de clubvoorzitter te willen blijven. Op 19 juli kunnen de leden van de club een nieuwe president kiezen: “Sommigen dachten dat ik te licht was voor dit werk, maar ik heb altijd het beste proberen te doen voor Barcelona. De club is van buitenaf geattaqueerd, denk aan de transferban en de zaak-Neymar, maar wij hebben ons altijd keurig gedragen. Ik denk dat we het goed hebben gedaan en hoop dat we ons werk mogen voortzetten.”

Denk jij dat Josep Maria Bartomeu de voorzitter van Barcelona blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het rare is toch, steeds als je denkt dat het niet beter kan bij hem, flikt hij het toch weer om beter te presteren.

Iig ligt zijn plafond lager dan de nationale ploeg van Duitsland als we het afgelopen WK mogen geloven.

9 juni 2015 om 20:49

@shikamaru

dus je vergelijkt nu 1 speler met een hele ploeg?

hmmmkaayyyyy

9 juni 2015 om 20:51

Ja, een speler als Maradonna zijn land in zijn eentje wereldkampioen.
Het enige wat Messi nog moet halen is die wereld cup en aangezien Argentinië toch zeker bij de 5 beste selecties ter wereld hoort is het vreemd met zo een geweldige Messi dat Argentinië nog nooit wereldkampioen is geworden

9 juni 2015 om 20:58

Dat lag in de finale eerder aan de ploeggenoten dan aan messi. Als zij de kansen die messi creëerde gewoon afmaakten dan waren ze sowieso wel wereldkampioen geworden.

9 juni 2015 om 21:01

Voor alle duidelijkheid: allemaal leuk voor Maradona, maar dat lukt hem anno 2015 ook niet meer hoor, "in zn eentje" de wereldcup pakken. Het voetbal is teveel veranderd om een team door 1 speler alles te laten winnen. Maar desondanks is Messi al 7 jaar(!!!) van een ongekend niveau die zijn ploeg zowat iedere wedstrijd er doorheen sleept.

Ik denk dat iedereen in zn handjes mag knijpen dat Messi destijds niet voor Spanje heeft gekozen. Had ie het maar gedaan, dan zouden alle 7 miljard mensen op deze aarde eindelijk eens kunnen inzien dat er nooit een betere is geweest en ook niet snel meer zal komen.

Dat er uberhaupt nog mensen aan twijfelen.

Maarja, als als.. daar hebben we in dit mensenleven niets aan helaas.

9 juni 2015 om 21:02

Waarom er altijd omheen draaien?
Ik noem simpele feiten en altijd maar erom heen blijven draaien.
Feit is Messi heeft zijn land nog niet Wereldkampioen gemaakt in tegenstelling tot een Maradona. Terwijl Messi toch echt een geweldige selectie heeft bij het Argentijnse elftal met o.a. Aguero, Di maria

9 juni 2015 om 21:02

Maradona speelde met 10 andere spelers samen hoor?

9 juni 2015 om 21:03

Ja en feit is ook dat destijds het voetbal totaal anders was.

Edit: Zo geweldig is het elftal niet. Messi heeft zowat alle doelpunten voor Argentinie gemaakt. Als Aguero de topspits is dat iedereen beweert, waarom legt hij er dan niets in? Di Maria precies hetzelfde, 1 doelpunt op het Wk.

Maar je wilt Messi afvallen omdat hij dat zwakke ploegje wel naar de finale heeft geleid maar niet de beker omhoog heeft kunnen laten houden?

9 juni 2015 om 21:07

Ik had ook geen andere opmerking verwacht van iemand die Lemessias heet, echt een top neutrale blik.
Sowieso is de beste speler ter wereld een mening dus is het iets waar mensen niet aan twijfelen maar gewoon hun eigen mening over hebben.
Dat Messi fans zo graag hun liefde voor Messi willen laten zien en iedereen dwingt om Messi de beste te vinden is echt zo dom.

Jij vind Messi de beste speler allertijden, leuk voor jou.
Dat ik Messi niet de beste vind betekent niet dat ik fout zit mijn mening is gebasseerd op feiten uit het verleden.
Jij komt met hoe jij erover denkt zonder feiten maar omdat jij het zo vind is het maar zo dat het nu niet meer kan.
Weet je waarom het nu niet kan, omdat er op dit moment geen spelers van het niveau zijn die het kunnen itt de tijd van Maradonna.

9 juni 2015 om 21:08

Maar wie maakte de goal waardoor Argentinië wereldkampioen werd, wie nam eht team op sleeptouw in de finale, juist Maradonna.
Heeft Messi dat afgelopen WK-finale gedaan?
Nee anders stond Argentinië met de beker in de handen itt Duitsland

9 juni 2015 om 21:22

AniBankai, vergeet ook niet te vermelden daarbij dat zijn teamgenoten ook egoistisch waren en liever zelf voor hun kans gingen dan gewoon die bal aan Messi te geven.

9 juni 2015 om 21:26

Als de ordinaire handsgoal van Maradona gewoon was afgekeurd was Argentinië niet wereldkampioen geworden. Messi speelt al jaren op een uniek niveau, heeft 4x de champions Leaque gewonnen. Hoe vaak heeft Maradona die eigenlijk gewonnen? Juist ja... de discussie hoeft niet meer gevoerd te worden, Messi is duidelijk de beste. Daarna Pele trouwens. Een coke snuivende voetballer kan ik sowieso niet echt serieus nemen

9 juni 2015 om 21:28

Shikamaru, je blijft de hele tijd hameren op dat WK maar een matig elftal naar de finale is hoe dan ook knap. Ga daarbij na dat Duitsland een paar keer goed met de schrik vrij kwam want anders was Argentinie zomaar kampioen geweest.

Maar los daarvan, de Champions League is ook een ontzettend belangrijke competitie en die heeft Messi al 4x! gewonnen. En ook meermaals dóór hem. Hij neemt dus ook zijn land en team op sleeptouw. En een speler zoals Messi die én ontzagwekkend veel doelpunten maakt maar net zo makkelijk een perfecte assist geeft dat is in mijn ogen de beste speler ter wereld. Hij is spelmaker én afmaker. Leidt zijn land naar de finale van een WK en door het geprutst van zijn teamgenoten verliest hij die. Maar hij neemt zijn club ook (mede) bij de hand en bezorgt ze in de afgelopen jaren tientallen prijzen. Dan mag Maradonna van mij dat WK houden als hem dat gelukkig maakt. Het is jammer dat Messi niet voor Spanje had gekozen dan was die allang wereldkampioen geweest. Dan waren de criticasters ook stil geweest.

9 juni 2015 om 21:35

Messi heeft een geweldig team om zich heen, zonder Messi zou dit Barca ook de Champions league kunnen winnen.
Dat mensen excuses maken dat Argentinie een matig elftal heeft is echt belachelijk.
De beste voorhoede ter wereld heeft Argentinië daarnaast ook gewoon een goed middenveld en een goede verdediging, geen wereld top maar dat heeft geen enkel team als ik de kenners mag geloven.
Ik geloof zelfs dat dit Argentinië zonder Messi een grotere kans had op het wereldkampioenschap.
Laatste wedstrijd speelde Argentinië ook stukken beter dan op het WK met Aguero als grote man.
Messi is helaas te dwingend bij de nationale ploeg waardoor het team niet goed rendeert.
Messi is een goede voetballer dat zal ik niet ontkennen maar hoe mensen hem ophemelen en mensen andere mensen dwingen om hem de beste te vinden slaat nergens op.
Kom ik met feiten en dan komen alle mogelijke smoesen uit de kast.
Feit is Messi heeft niet het WK gewonnen itt veel andere grote voetballers.
Maakt mij niks uit wat voor slechte redenen jullie gaan verzinnen waarom het niet zo is.
Zolang hij geen WK op zijn naam heeft is hij in mijn ogen niet de beste ter wereld.
Respecteer mijn mening of kom met goede feiten waarom ik fout zit maar kom niet met die zwakke smoesjes dat Argentinië een matige selectie had of wat dan ook.

9 juni 2015 om 22:03

Statistieken zijn je vijand shikamaru. Na het artikel Lionel Messi is impossible heeft dezelfde site een vergelijking geschreven tussen Pele, Maradona en Messi. Er wordt dan ook gekeken naar dribbels en passes, de hele mikmak. Pele was fantastisch, Maradona is geen partij voor Messi. Wel kunnen we rustig stellen dat Maradona briljant piekte op het WK van 1986, al was hij de andere grote toernooien met Argentinië niet zo briljant. Anyway, het hoogste niveau wordt gespeeld in de Europacup 1 of de CL. Messi is de enige ooit die er ooit 4 won voor zn 28e. De beste ooit is lastig, de beste van de afgelopen 25 jaar is hij met afstand.

9 juni 2015 om 22:05

Dus giggs is een waardeloze voetballer want hij heeft nooit het wk bereikt? Je kunt de kwaliteiten van een speler nooit laten afhangen van een toernooi wat je maar 3 of 4x per carrière speelt en waar ook altijd wat geluk bij komt kijken (zie de derde plek van Nederland).
Prima dat jij Maradona beter vindt, hij was ook wereldtop, maar steeds naar het wk blijven wijzen gaat nergens over.

Ronaldo (de echte) heeft bijvoorbeeld nooit de cl gewonnen, de belangrijkste prijs voor clubs terwijl hij er elk jaar aan mee deed. Is hij nu slecht? Is zlatan ook slecht?

Iemand met zulke kwaliteiten, zulke statistieken, zoveel grote prijzen, zoveel belangrijke goals, zoveel ongeëvenaarde goals kun je niet zo weg zetten als jij doet.

Nogmaals prima dat je diego beter vindt, spelers vergelijken uit verschillende tijden vind ik zelf niet te doen, maar dat messi absolute wereldklasse is en bij de paar beste spelers ooit hoort staat buiten kijf

9 juni 2015 om 22:19

Zlatan, De Ronaldo en Giggs zullen daarom nooit op een lijn met Maradonna en Pelle worden gemeten, terwijl zij misschien ook wel net zo goed waren als die 2 en dat geld ook voor Messi ja.

9 juni 2015 om 22:25

Maradona won ook nooit de Europa Cup 1, zo blijft alleen Pele dus over. Je redenatie is echt zo lek als een mandje.

9 juni 2015 om 22:26

Feit is ook dat maradona geen 4 balon d ors heeft en nog een 5e op komst. Feit is ook dat Maradonna geen 4 cl heeft en 7 landstitels en 2 trebels. Dat zijn ook feiten. En kom nu niet met jaa maradona speelde in een minder team of een ander team, want dan spreek je jezelf tegen. Feit is, dat het winnen van prijzen een teamprestatie is! Als Maradonna zo goed was, waarom kon hij napoli niet naar de cl titel leiden? Nu jouw beurt.

9 juni 2015 om 22:29

Aangezien het WK groter is dan de Europa cup 1 hoef ik mijn redenatie niet aan te passen.
Het WK is voor de hele wereld in tegenstelling tot de Europa cup 1

9 juni 2015 om 22:29

Zie mijn reactie op Gtootod, geen worden meer nodig.

9 juni 2015 om 22:32

Shikamaru, je vergelijkt een vriendschappelijke wedstrijd met een WK. Aguero heeft de laatste tijd bij Argentinie niet echt veel laten zien als het erop aankomt. Di Maria liet het op het WK afweten, net zoals bijna het hele team. Messi heeft ze sowieso langs de eerste ronde gesleept.
Het hele WK argument vind ik sowieso nogal onzin. Daarvan uitgaande mag Cruijff niet tot de beste ooit gerekend worden. En is Gotze juist wel een van de beste want hij maakt Duitsland wereldkampioen. Dan maakt het verder niks uit dat die bij Bayern vooral de bank warm houdt.
Het gaat om het constant presteren in een seizoen en Messi doet dat al jarenlang. Hij is iemand die een wedstrijd in een seconde kan beslissen. Tuurlijk zijn Suarez en Neymar fantastisch, maar het zijn geen Messi's. Als Messi heel even aanzet dan geeft die zo die ene beslissende pass of speelt die zoals tegen Bilbao een paar man voorbij om hem zelf af te maken of af te geven. Alleen de allerbeste kunnen dat.

Jij dweept zelf met Ronaldhino. Dat was natuurlijk ook een legende en voor hem kocht je ook een kaartje of een abonnement op een sportzender om hem te kunnen zien maar hoe geweldig Ronaldhino ook was. Hij hield zijn niveau minder lang vast omdat hij net als veel Brazilianen ontdekte dat stappen toch wel erg leuk kon zijn. Messi houdt zijn hoge niveau veel langer vast. En dat hoge niveau is ook nog hoger dan dat van Ronaldhino. En vergeet niet het team ten tijde van Ronaldhino was ook niet misselijk. Dus op dat gebied is het gelijk.

9 juni 2015 om 22:33

"zlatan, De Ronaldo en Giggs zullen daarom nooit op een lijn met Maradonna en Pelle worden gemeten, terwijl zij misschien ook wel net zo goed waren als die 2 en dat geld ook voor Messi ja."

Bedankt om mij eens te laten lachen in deze stresserende examentijden

9 juni 2015 om 22:43

Maar Ronaldo won wel een WK, was daar zelfs nog beslissender (niet perse beter) dan Maradona. Je lult jezelf echt fenomenaal klem.

Nog los van het feit dat het ridicuul is om een hele carriere van een persoon op één WK te bepalen. dat zijn 7 (misschien toen nog 6) wedstrijden. Op niet eens het allerhoogste niveau. Daarnaast is Maradona één keer daarin doorgegaan door vals te spelen (hand van God). Zonder zijn handsbal, of met goede arbitrage, was Maradona dus niet de allerbeste voetballer?

Het is echt stupide om een in hoge mate op toeval gebaseerde sport spelers te beoordelen op 7 wedstrijden.

9 juni 2015 om 23:00

@belgunner

Altijd onverstandig om op VZ te zijn in de tentamenperiode

Succes!

9 juni 2015 om 23:01

Gozer wat praat jij het voetbal is veranderd een maradona is was niet eens voor de helft zo fit als messi nu is. Andere tijd andere spelers. En diezelfde maradona verloor ook de finale in italie tegen duitsland en het wk daarop werde E eruit geknikkerd tegen Bulgarije. Dus ja is appels met peren vergelijken.

9 juni 2015 om 23:29

@shikamaru je kan bagatelliseren wat je wilt, maar je doet alsof Duitsland gespeeld zou worden door Messi. Duitsland is veel sterker dan Argentinië, en daarbij bij de beste selecties welke selecties horen dan allemaal tot de beste 5?

Daarbij wordt Argentinië hoog inschat door de voorhoede maar zeker niet op basis van de hele selectie hoor.

9 juni 2015 om 23:56

Als je het WK dezer dagen nog als ijkpunt voor een individu neemt dan snap je er gewoon helemaal niets van.

10 juni 2015 om 12:21

@ Shikamaru

Je beweert dat je met 'feiten' aan komt zetten en al de rest maar wat in het rond slaat. Ik weet niet waarom je 'feiten' in het meervoud zet, want het enige wat je roept is dat Messi met zijn land nog geen WK won. OK, dat zal niemand tegenspreken, maar de conclusie die je er aan vastbindt klopt niet.
Zoals je (hopelijk) weet is een WK iets heel apart. Er zijn zoveel factoren (waaronder geluk, zie handsbal Maradonna) die bepalen hoe ver je als land in dat toernooi geraakt dat het onzin is om de beste speler op basis van datzelfde toernooi te bepalen. Dat jij dat wel doet is je volste recht, maar kom niet aanzetten dat jij de enige bent die objectieve feiten opnoemt. Ik laat nog in het midden wie de beste voetballer ter wereld is, maar je schenkt te veel aandacht aan het winnen van een WK.

ik weet niet wat je van messi nog kan verwachten die man heeft zoveel laten zien zoveel bereikt met voetbal. hij is nog zo jong, ik denk dat wanneer messi stopt met voetballen voetbal nooit meer hetzelfde zal zijn voor de generatie die hem heeft gevolgd zal elke nieuwe ster na messi niks voorstellen.

Is het weer de tijd dat messi alle ganzenveren in zn reet krijgt? Hij is heel goed, maar je kan nooit stellen dat hij de beste is en op een gegeven moment is het wel duidelijk.

9 juni 2015 om 20:46

Messi is zeker de beste die ik ooit gezien heb. Maar dat kan ook aan mijn jonge leeftijd liggen.

9 juni 2015 om 20:48

Voor mij blijft het Ronaldinho, wat hij met een bal kon was echt magisch, dingen die je nog nooit had gezien.

9 juni 2015 om 21:27

Nou ik heb messi ook weergaloze dingen zien doen. Maar natuurlijk blijft ronaldinho ook een legende.

9 juni 2015 om 21:36

De manier van Ronaldinho vond ik persoonlijker mooier, je zag Ronaldinho zelf ook een stuk meer genieten als hij zijn actie's maakte, die grote glimlach altijd op zijn gezicht ook als het minder ging, dat was zo geweldig aan die vent.

9 juni 2015 om 21:42

Je hebt de beste en je hebt de meest favoriete.

Messi is de beste, Ronaldinho in ogen van sommigen de meest favoriete.

9 juni 2015 om 21:47

De beste en favoriete zijn beide meningen.
Er is simpelweg niet een iemand de beste.
Als je echt een beste wil,t noem je gewoon de gouden bal winnaar en dat is Ronaldo, Ronaldo mag zich tot de volgende gouden bal verkiezing de beste noemen.
Wat maakt iemand de beste? hoeveel prijzen diegene wint hoeveel doelpunten een speler maakt hoeveel assist een spelers maakt, hoevaak hij ervoor zorgt dat de tegenstander niet scoort.

Er zijn teveel aspecten in voetbal om iemand de beste te noemen,
Voor mij kan Neuer wel de beste ter wereld zijn maar hij is een keeper dus zal nooit door iemand als beste worden gezien.
Of een Verdediger van Nec, maar aangezien hij nooit in de top heeft gespeeld zal hij nooit als de beste worden gezien.

Feit blijft dan in voetbal de beste in een Mening is van wat diegene belangrijk aan voetbal vind en daarom vind ik Ronaldinho de beste.
Je kan het oneens met mijn zijn maar je kan niet zeggen dat ik verkeerd zit.

9 juni 2015 om 21:56

Leuk die lap tekst.

Op deze manier van redeneren kun je van letterlijk alles een mogelijke discussie maken.

Alles is subjectief, maar in subjectiviteit liggen ook feiten.

9 juni 2015 om 21:57

Ik onderbouw mijn reacties itt tot sommige.
Het punt is dat jij beweert dat Messi de beste is en ik zeg dat dat een mening is.
en daaronder leg ik uit dat het een mening is.
Zo simpel is het

9 juni 2015 om 22:07

Je kunt niet zeggen wie er objectief de beste is, maar we kunnen best stellen dat je achterlijk bent als je een verdediger van Nec de beste ter wereld vind. Datzelfde geldt in mindere mate voor CR en Ronaldinho beter vinden dan Messi. Zelfs Ronaldinho zelf vind Messi beter. Ik kan me wel goed voorstellen dat je meer van Ronaldinho kon genieten.

9 juni 2015 om 22:09

Hoe kun je ronaldinho nou de beste vinden, die heeft Brazilië niet het wk bezorgd, dat was ronaldo

9 juni 2015 om 22:12

En daar gaan de Messi lovers weer hun mening in je keel duwen omdat zei eht vinden moet iedereen het vinden.
manmanman, ik ga stoppen met de discussie met Barca fans want er zijn er maar weinig die normaal kunnen reageren en nog een beetje de realiteit kunnen zien

9 juni 2015 om 22:14

Hoe Ronaldinho speelde bij Barca vond ik geweldig, wat ik belangrijk vind in voetbal heeft hij het beste laten zien en daarom vind ik Ronaldinho de beste, zo moeilijk is het toch niet.

9 juni 2015 om 22:21

Barca fans verwijten dat ze tegen Ronaldinho zijn, dat lijkt me toch gekkigheid. Volgens mij ben je zelf vooral een Messi-hater, en dat mag, maar doe dan niet zo uit de hoogte. Je mag iedereen de beste vinden, maar het is nogal merkwaardig om dat te zeggen over iemand die zichzelf niet eens de beste vindt.

9 juni 2015 om 22:23

En het Barca fans over een kam scheren is ook gekkigheid. Ik ben Ajax en voetbal fan, dan ben ik nu in het buitenland voor Bayern, Barca en Arsenal, maar dat kon zo weer veranderen. Zijn er trouwens meer op vz, die geen Barca fan zijn, maar jouw mening wel nogal dom vinden.

9 juni 2015 om 22:26

Uhm, volgens mij mag je gewoon zelf beslissen wie je de beste vind. Ik vind messi de beste en shikamaru ronaldinho, en dat is prima. We leven niet in noord korea waar je kim jong un de beste moet vinden.

9 juni 2015 om 22:26

Ik verwijt nergens dan mensen tegen Ronaldinho zijn. Ik verwijt mensen dat ze meningen van andere mensen niet respecteren en als fout zien.
En hoe je het ook went of keert ze zullen je nooit gelijk geven omdat Messi hun god is.

9 juni 2015 om 22:48

Ja, ik kies er voor om sommige meningen als fout te zien. Je mag ze wel hebben, maar ze zijn nogal dom.

Met jouw redenatie kun je bijvoorbeeld ook Touzani (straatvoetballer) de allerbeste voetballer ter wereld noemen. Ik denk dat je moet kijken naar wat een speler toevoegt aan een team. En ik zou het best respecteren als je dan stelt dat Pele beter was dan Messi. Maar dat is dan ook de enige.

Maradona was magisch, maar niet zo lang, zo vaak en zo beslissend. Zelfde geldt voor Ronaldinho.

Je doet telkens of wij niks kunnen toegeven, maar in werkelijkheid ben jij degene die niks kan toegeven.

9 juni 2015 om 23:02

Ja jij had dat nooit gezien maar geloof mij nou maar ronaldo R9 deed deze dingen al een paar jaar daarvoor ik zou zeggen kijk youtube

9 juni 2015 om 23:08

Waarom moet ik iets toegeven als ik het niet vind.
Voetbal is een spel waarbij het bij iedereen om andere dingen draait.
De een draait het op stastieken de andere om acties.
Ik heb nooit iemand zo zien spelen als Ronaldinho deed en daarom vind ik Ronaldinho de beste speler ter wereld. Wat hij kon heeft daarna nooit iemand gedaan en de manier waarop hij het deed zal ook nooit iemand hem meer na doen.
Iets wat we nooit meer zullen terug zien op een voetbalveld.
Daarnaast was deze man de meest sportieve speler ter wereld en deed hij geen vlieg kwaad wat je tegenwoordig bij geen enkele voetballer meer ziet, ook niet bij Messi waarvan er filmpjes op youtube te zien zijn waar hij dingen doet die buiten de beugel gaan.
Ronaldinho voetbalde om mensen te entertainen, dat stond bij hem op 1. En bij het entertainen zetten hij niet zijn tegenstander voor schut zoals de meeste spelers wel doen.
Daarom is voor mij Ronaldinho de beste voetballer.
Leuk dat hij minder beslissend was maar voetbal is een spel, en Ronaldinho was de beste die dat begreep.

9 juni 2015 om 23:37

Ah dus wij moeten wel toegeven dat we fout zitten, terwijl we echt wat vinden, maar jij niet? Klinkt logisch. Ik vind het een mooie redenatie, maar punt blijft dat je dan Touzani ook al beste voetballer ter wereld kunt zien. Je zegt beste voetballer, maar je bedoelt de best entertainende voetballer. Het doel van bijna elk spel (Risk, Monopolie, schaken) winnen. Daar zou ik altijd Messi voor kiezen tov Ronaldinho, Touzani of mijn persoonlijke favoriet Bergkamp.

10 juni 2015 om 00:15

Een doel van een spel is plezier hebben, god dat mensen dat niet weten is al te triest voor worden. Ik zeg dat je het fout hebt als je van iets wat alleen een mening kan zijn een feit wilt maken.
Ik geef mijn mening over iets wat puur gebaseerd is op meningen of feiten. Dat kan niet fout zijn dus zit ik niet fout.
Dat jij er een feit van wilt maken betekent dat je fout zit ja
Maar aangezien je als doel van het spel winnen vind kan ik je helaas niet serieus nemen aangezien spellen puur tijdbedrijf zijn en voor plezier en niet om te winnen en miljoenen mee te verdienen, dat is er pas later bij gekomen.

10 juni 2015 om 00:21

Shikamaru

Mooier maar niet altijd beter, daarnaast was Ronaldinho 3 jaar echt heel erg goed en daarna werd het steeds minder. Messi is constant en hij is echt heel erg goed en ook echt beter dan Ronaldinho, misschien niet spectaculairder, maar ik verkies eenvoud altijd boven trucs en al het andere. Ik kan veel meer genieten van een Messi die een steekbal geeft waar de spits alleen nog maar zijn voet tegen aan moet zetten of alleen nog 1 aanraking nodig heeft om te scoren. De openingen vinden en het er zo gemakkelijk uit te laten zien dat krijgt bij mij altijd de voorkeur.

10 juni 2015 om 00:27

Dat is jouw mening dat mag je vinden en dat respecteer ik.
maar dat betekent niet dat ik fout zit aangezien ik andere waarden nemen die voor mij belangrijk zijn voor de beste speler die ik ooit heb zien voetballen.

10 juni 2015 om 00:28

Shikamararu

Huh k snap sommigen opmerkingen niet,"ze zullen je nooit gelij geven omdat Messi hun god is" God bestaat niet dus refereer niet aan iets wat een verzinsel is, Daarnaast weet ik dat je het figuurlijk bedoelde maar het stoort mij (dat is mijn mening hierover).

Daarnaast zeg je je vind hem het beste omdat hij het mooiste heeft laten zien. Maar ook al is dat jou mening wij hebben onze mening en met een goede onderbouwing en de meeste hebben dat kun je toch niet gaan beweren dat Ronaldinho de beste is en was? Hij was misschien het spectaculairste. Door jou mening te geven over Ronaldoinho en hem de beste te noemen vind ik dat je Messi te kort doet en zijn kwaliteiten maar half erkent, of wilt erkennen.

Daarnaast wil ik ook nog heel erg offtopic gaan maar dat doen we maar niet. Messi had een geweldige leermeester en vriend in hem maar op voetballend gebied is Messi hem echt voor bij gestreven met 7 mijls laarzen.

10 juni 2015 om 00:34

Een mening is een persoonlijk iets, in principe hoef je dat niet te onderbouwen omdat dat altijd klopt.
Dat mensen het er niet mee eens zijn kan maar mijn mening kan niet fout zijn, Als ik Messi niet de beste ooit vind vind ik dat niet zo simpel is het.
Dan kan je wel gaan vertellen wat er allemaal wel niet goed aan Messi is en waarom ik ongelijk heb maar ik heb geen ongelijk omdat het mijn mening is en ik duidelijk uitleg waarop ik mijn mening baseer.

10 juni 2015 om 00:39

Je hebt deels gelijk. Een mening kan niet fout zijn, tenzij met harde feiten het tegendeel bewezen kan worden, dat is hier niet het geval. Domme meningen bestaan overigens wel.

10 juni 2015 om 00:41

Domme meningen is ook weer een mening dus dat is jouw oordeel.
Harde feiten in het voetbal zijn alleen statistieken maar aangezien voetbal een spel is is het belangrijkste in voetbal plezier en ik had het meeste plezier door het zelf te spelen of naar Ronaldinho te kijken. Dat maakt voor mij Ronaldinho de beste speler ter wereld.

10 juni 2015 om 01:23

Als ik meen dat Giroud de beste afmaker ter wereld is, is dat mijn mening, maar hij klopt niet. Dat weet iedereen, en men kan je statistieken bezorgen die dit bewijzen..

Dat een mening altijd klopt is maar flauw gebazel.

10 juni 2015 om 04:27

Je spreelt jezelf tegen.. de beste is iemand met meeste doelpunten, prijzen, assisten zeg je... rara wie heeft dat?

10 juni 2015 om 10:48

Dat is alleen als je daarom geeft in voetbal,
Ik geef al aan dat het belangrijkste bij voetbal plezier is en daarbij zorgde Ronaldinho voor het meeste plezier om naar te kijken

10 juni 2015 om 10:50

Als jij dat vind is het niet fout, ik kan het er niet mee eens zijn maar het is niet fout.
Misschien als Giroud wel in het team van Barca speelde scoorde hij 2 keer zo veel als Messi en Ronaldo bij elkaar. Wie zal het zeggen.
Er is niks in voetbal dat je met elkaar kan vergelijken en daarom is de beste altijd een mening.

10 juni 2015 om 12:25

@ Shikamaru

Hierboven beweer je dat je enkel de beste kan zijn als je je land eigenhandig naar de winst op een WK hebt geleid en nu ga je een beetje beweren dat Ronaldinho de beste is omdat hij plezier had op het veld.

Ik moest het allemaal lezen om het te geloven ...

10 juni 2015 om 14:07

Zelfs mijn neefje van 6 heeft wel eens betere redenaties. Voor plezier kun je ook kijken naar de 6e klasse. Niemand zal daar beweren dat ze het beste zijn door de hoeveelheid plezier in het spel.

9 juni 2015 om 21:25

klopt die eindeloze discussie, messi is de beste die ik gezien heb. Maar kan niet zeggen of hij beter sis dan maradona pele ooit waren

9 juni 2015 om 21:35

Ronjans, dit is natuurlijk ook een kwestie van je speler tevreden houden. Het kan voor sommige inderdaad tot vervelens toe zijn dat dit gezegd wordt maar dit is denk ik puur om Messi tevreden te houden. Als zoiets niet gezegd wordt krijg je weer gedoe dat Messi zich niet gewaardeerd zou voelen of zo'n onzin.

ik denk dat hij niet beter kan worden dan dit, hij is 27, dus heeft nog 3 jaar te gaan en dan begint de afbraak. Als Barcelona nog een technische wonder weet te halen voor het middenveld, dan kan Messi beter worden dan nu, anders niet.

9 juni 2015 om 20:46

Messi wordt het middenveld.

nee dnek het niet, want dan moet ie lopen, en messi is geen loper, soms loopt ie 90 minuten te sjokken op het veld.

9 juni 2015 om 21:05

Pirlo rol, kan altijd nog op latere leeftijd.

En hoeveel rent Barcelona nou echt, ik denk dat door zijn speelstijl Messi juist langer meegaat. Hij kiest echt zijn momenten, en gaat spaarzaam om met de energie.

Daarom kan hij ook zoveel wedstrijden spelen

9 juni 2015 om 21:31

als je rechtsbuiten staat met een vrije rol, en je hebt iemand in je team als Alves die 90 minuten lang als wing fungeert, dan kan je wel je je energie sparen en op 40% spelen, maar op het middenveld, moet je echt hard werken, anders word je simpelweg overlopen.

10 juni 2015 om 17:16

Dat snap ik heel goed, en de rol die Alves. Vervult vervullen Pogba en Vidal bij Pirlo.

Daarmee bedoelde ik ook als Pirlo rol latere leeftijd, maar Messi speelt gewoon heel slim met zijn energie om.

Dat hele ophemeling van elke Barca speler heeft ook geen plafond.
Messi is de beste speler op dit moment en is vroeger nog veel beter geweest als je het mij vraagt. Die toppunten lagen ook boven Ronaldo zijn kunnen, dat erkennen ook zat Madridistas. Maar om nu de huidige Messi beter te noemen dan eerder, kan ik niet serieus nemen.

9 juni 2015 om 21:45

Haha, schei toch uit 'hij is vroeger beter geweest

Als je als speler veelvuldig benoemt wordt als beste speler aller tijden, is het vrij moeilijk om jezelf in grote mate te kunnen verbeteren. Messi in 2015 was grotendeels de beste Messi tot dusver. Laat je niet leiden door die speelse acties en dergelijke van in zijn jonge jaren. De huidige Messi scoort, geeft aan, verdeelt: in elk mogelijk aspect toont hij aan de beste te zijn. Voetbal in optima forma.

Een speler als Messi zal nooit meer opstaan, daar ben ik van overtuigd.

9 juni 2015 om 22:17

Dit is Messi z'n derde meest scorende seizoen. En dit is een Messi die niet zo gretig is en penalty's afstaat aan teamgenoten. Owh en nummer één assist gever in de competitie.

Ik snap niet dat je deze Messi veel minder goed vindt.

Volgens barca fans:

Alba beste linker vleugel verdediger, pique beste centrale verdediger, alves beste rechter vleugel verdediger, iniesta en xavi beste middenvelder, sergio busquets beste centrale verdedigende middelvelder, neymar suarez en messi beste aanvals trio en.. *tromgeroffel* messi beste speler van de wereld.

Ik neem de barca fans allang niet meer serieus. Mijn broek zakte al helemaal af toen ik las dat sommigen messi ophemelden om de hoeveelheid goals die hij maakte. Maar even vergeten wat Cristiano Ronaldo heeft laten zien. Laat me niet lachen :'

9 juni 2015 om 21:19

Haal eens bij beide spelers alle goals die ze ooit hebben gescoord weg. Wat blijft er voetballend nog van ze over? Als dit het geval was, had Ronaldo niet eens in de top 10 gestaan van beste voetballers. Begrijp me niet verkeerd, ik geniet echt ontzettend veel van Ronaldo's werkethiek etc, maar er valt niet over te discussieren. Iniesta viel over het hele seizoen tegen, maar alle andere spelers die je net opnoemde zijn over DIT hele seizoen gezien gewoon de beste op hun positie!

9 juni 2015 om 21:22

Mensen die Messi dit jaar puur op doelpuntensaldo ophemelen moet je ook niet serieus nemen.

Mensen die Messi ophemelen om z'n spelverdeling, het opzetten van aanvallen, geven van assists, teambelang en daarnaast nog zoveel weet te scoren, naar die mensen moet je luisteren.

En wat de poster boven mij zegt: Als je het scoren weghaalt dan blijft er inderdaad weinig over van Ronaldo.
Is misschien de beste afmaker, staat altijd goed. Geweldige speler, alleen mis ik die seizoenen waarbij hij spelers voorbij dribbelt.

9 juni 2015 om 23:02

Beetje rare redenering. Haal Messi eens weg bij Barcelona, wat blijft er dan over? Juist een Messi bij Argentinië die niks voorstelt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gewoon opzoek naar objectieve argumenten waarom de een beter is dan de ander. Ik kom er steeds op uit dat iemand gewoon steeds meer de voorkeur geeft aan de ander. Oftewel, iedereen kijkt door zijn eigen gekleurde bril.

9 juni 2015 om 23:20

Een Messi dat bij Argentinie niks voorstelt heeft er nog steeds voor gezorgd dat ze in de finale stonden.

10 juni 2015 om 11:07

Messi was is de knock-out fase tegen Belgie Nederland en in de finale tegen Duitsland voornamelijk onzichtbaar. Alleen in de poulfase speelde hij sterk. Het is toch voornamelijk te danken aan de Argentijnse defensie dat de finale werd gehaald.

9 juni 2015 om 21:22

Messi heeft 3 WK's gespeeld.... Ik kan geen moment van hem herinneren. Dat Messi veel minder is bij Argentinië , dan bij Barca zegt mij alles. De beste aller tijden Hahhahaha. Die zou altijd en overal de beste zijn. Zoals Maradona bijvoorbeeld.

10 juni 2015 om 00:35

@wijnaldum10

Gelukkig moeten wij jou ook serieus nemen over ook maar iets wat over Messi gaat. Je bent totaal niet objectief en je hebt gewoon een hekel aan hem.. i.p.v. zo schijnheilig te doen kun je ook dat gewoon zeggen maar je kraakt hem liever af op 3 wk's. eerste Wk had hij helemaal geen vaste plek in het elftal, 2e wk was een ramp met Maradona als trainer en zijn 3e wk heeft die gewoon de finale bereikt en helaas verloren (dat was wel echt zijn kans om het Wk te winnen, denk ik). Dat jij je niks kunt herinneren zegt meer over jou dan over Messi. Dat jij niet weet dat Messi niet mee speelde in de kwarfinale op het Wk 2006 en er niet eens in kwam, of dat hij door een kansloze tactiek van Maradona helemaal weg werd gespeeld tegen Duitsland, of dat hij in zijn eentje Argentinië door liet stromen tot de halve finale,

Ooh en kom alsjeblieft niet met je gare argument dat Pele op zijn 17e al een Wk won, Met een wereldteam en daarnaast ook nog eens voetbal dat werd gespeeld daar zou het argentinie van 2006, 2010, en 2014 allemaal van gewonnen hebben.

10 juni 2015 om 11:25

De omstandigheden in de tijd van Pele waren compleet anders en is absoluut niet te vergelijken met nu. In die tijd bestonden er niet eens gele of rode kaarten en is het een wonder dat Pele toen zo goed kon blijven voetballen. Messi zou gezien zijn fysieke vermogen binnen de korste keren kapot zijn geschopt. Verder vraag ik mij af hoe jij erbij komt dat Messi in zijn eentje Argentiniã« naar de halve finale heeft gebracht? Hij wist nog nooit te scoren in de knock-out fase van een Wk en kwam volgens mij niet verder dan 1 assist. Begrijp me niet verkeerd ik vind Messi een geweldige speler en absoluut de beste van afgelopen jaren , maar je kan toch niet ontkennen dat zijn prestaties bij Argentiniã« overduidelijk een stuk minder zijn? En dat zijn optredens op de grote eindtoernooien tot dusver niet zo heel indrukwekkend zijn.

Ronaldo is een doelpuntenmachine. Messi een completere voetballer. Ze maken toch evenveel goals. Dus Messi is de beste. Dat zeg ik als Madrid fan. Hij is niet de beste ooit. Want dat is voor iedereen verschillend. Vind hem ook niet de beste ooit. Dat Messi geen wereldkampioen is geworden komt niet door de zwakke ploeg rond hem. Ook niet dat hij niet bepalend was voor zijn team, maar omdat er bij de posities van Duitsland voorzien waren van 11 topspelers., in tegenstelling tot Argentinie. Tevens is het voetbal uit 1986 niet te vergelijken met nu, dus dat Maradonna toen wereldkampioen werd zegt niks over Messi nu. Misschien had Messi dat ook voor elkaar gekregen toen.

9 juni 2015 om 22:03

Alleen was het WK van 2014 al het 3e van Messi.. Dat Messi veel minder speelt bij Argentinie dan bij Barca zegt alles. De beste speler ooit zou altijd en overal de beste zijn. En de beste ooit zou op zn minst 2 WK's winnen. Messi is de beste nu , maar niet eens top 5 aller tijden.

10 juni 2015 om 00:39

@wijnaldum10

Sorry maar het hoogste niveau dat er gespeeld wordt in bij hun clubs en dat weet jij ook. Waar vroeger het niveau van het landenteam hoger lag is dat nu helemaal andersom en is het niveau van de clubteams vele malen hoger, Dat Spanje EK WK en weer EK won kwam ook omdat ze een kern hadden die bijna geheel voor Barcelona en Real speelde + van dezelfde nationaliteit waren.

Begin het bijna zielig te vinden voor Ronaldo. Hij speelde een slechte CL finale en na de winst deed men niets anders dan wijzen op zijn slechte spel. Messi speelt een slechte finale waarbij hij grotendeels onzichtbaar was, maar vervolgens raakt men niet uitgepraat over hoe goed hij wel niet is. Opeens was hij bliksemafleider in plaats van gewoon simpelweg slecht.

Ronaldo? Het gaat hier om Messi jongens.
Woorden komen te kort om Lionel Messi te beschrijven, deze meneer is zo belangrijk voor dit Barca.
Barca heeft lang moeten wachten om te komen waar het nu staat. De afgelopen 9 jaar was het genieten, niet altijd prijs maar het werd niet veel later wel goedgemaakt. Zoveel prijzen winnen. Durf zelf te zeggen dat Barcelona de beste club is van de afgelopen 10 jaar.
Ooit zal Messi vertrekken.....;

9 juni 2015 om 23:08

Om dat te zeggen heb je niet veel lef nodig. Alleen ligt het in mijn ogen meer aan het systeem en Iniesta en Xavi. Zij hebben dan ook alles gewonnen zonder Messi , Messi wint zonder hen niks. Wie is dan de beste?

10 juni 2015 om 00:43

Winaldum10

Ik heb hierboven ene reactie geplaats, Je mag die wel even lezen. Dus jij vind Iniesta en Xavi beter dan Messi? Jij vind alle spelers beter die zowel met club als land prijzen hebben gewonnen. Dus Muller is beter dan Messi en zo nog vele ?? Kheidira ook denk ik. Je flut argumenten zijn echt waardeloos, dat jij niet kunt toegeven of wilt erkennen dat Messi de beste speler is (sowieso van deze generatie) zegt meer over jou.

10 juni 2015 om 02:25

Messi kan alleen bij Barca zo goed spelen. Bij Argentinië , geen Wales ofzo , kan hij dat niet. Dat zegt alles. De beste speler zou altijd en overal de beste zijn. En als een WK van een lager niveau dan CL is , dan zou Messi , de zogenaamd aller beste al minimaal 2 WK's gewonnen hebben en all time topscorer zijn. Messi is nu 1 van de beste , voor mij Iniesta de beste. Maar Messi komt niet in de top 5 aller tijden. Pele staat mijlen ver boven alle anderen.

10 juni 2015 om 12:30

Beste Wijnaldum, dat je in je balkje onder je profielfoto nog maar zes punten overhoudt, bewijst dat er geen voetbalanalist aan jou verloren is gegaan.

Messi is in mijn ogen de beste van zijn generatie. Jij mag dat zeker tegenspreken, maar je bent de zoveelste die met dat gezever over het WK komt aanzetten. Ik vind dat geen geldig argument. Het WK is geen enkel opzicht met de CL te vergelijken, en ik denk dat de meesten het erover eens zijn dat de CL het belangrijkste toernooi is.

10 juni 2015 om 13:50

Het Wk is inderdaad niet te vergelijken met de CL. Het WK is namelijk na de OS het grootste sportevenment te wereld. Naar het WK kijkt bijna 50 procent van de wereld bevolking en word op ieder continent gevolgd. De afgelopen WK finale werd bekeken door 909 miljoen mensen bekeken en globaal lag het aantal kijkers tussen de 1,3 en 1,5 miljard. De CL is groot maar komt daar absoluut niet bij in de buurt naar de CL finale van 2014 keken 190 miljoen mensen en globaal rond de 360 miljoen. Bijna iedereen zal de Wk finales kunnen herinneren en dit is bij de CL finales toch wel anders. Iniesta maakte Spanje wereldkampioen en kreeg zelfs van de Real supporters een staande ovatie terwijl hij 5 jaar na dato in Nederland nog steeds (onterecht )word uitgefloten nergens zie je zulke emoties terug ook niet in de CL.

Net maar waar je voorkeur naar toe gaat. Passievruchten of aardappels.

Vraag Cruijff , Beckenbauer en Menotti wie de aller beste is.....

Pele , er komt niemand in de buurt.

Wijnaldum, ben het deels met jou eens. Deels ook niet. Messi is niet de allerbeste allertijden. Maar dat ligt niet perse aan zijn ''slechte'' prestaties bij Argentinie. Om de beste aller tijden te zijn hoef je niet op je 27e al 2 wk's binnen hebben. Hij heeft gewoon niet 10 topspelers rond zich bij Argentinie zoals bij Barca. Pele had wel een sterk team rond zich in 1958 en 1970. Waarom Iniesta en Xavi de successen behaalden met Spanje is om dezelfde reden, heel Spanje was sterk en de concurrentie was minder. Spelers die het wk hebben gewonnen zijn dus niet per se beter dan Messi. De spelers waarvan ik denk dat ze beter zijn, zijn gewoon completer en dat ligt niet aan hun statistieken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren