Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff: 'Messi speelt erg goed, maar Buffon verdient de Ballon d'Or'

Laatste update:
/

Het kalenderjaar is nog niet halverwege, maar nu al is Lionel Messi de uitgesproken kandidaat voor de FIFA Ballon d'Or. De Argentijn kende een waanzinnige tweede seizoenshelft en wordt door kenners, ploeggenoten en analytici getipt om Cristiano Ronaldo weer af te lossen. Johan Cruijff denkt daar echter anders over. Hij hoopt dat de strijd dit keer eens niet tussen de Argentijn en zijn eeuwige Portugese rivaal gaat.

"De volgende Ballon d'Or?", vraagt hij zich af in Tuttosport. "Messi speelt erg goed, maar over het hele jaar bezien, vind ik dat Gianluigi Buffon naar voren moet worden geschoven. Hij is al jaren uitstekend bezig. Dat gezegd hebbende, heeft Juventus natuurlijk meer geweldige spelers. Ik denk aan Andrea Pirlo, Arturo Vidal, Paul Pogba en Álvaro Morata."

De Nederlandse oud-topvoetballer is onder de indruk van de wederopstanding van de Oude Dame, die zaterdag in de finale van de Champions League verloor van Barcelona. "Juve speelde op de juiste manier, vanuit een goede organisatie. Ze creëerden kansen en maakten een doelpunt. Volgend jaar spelen ze weer om de titel", voorspelt Cruijff, die een fan zegt te zijn van het Italiaanse voetbal. "De techniek is goed en er wordt snel gespeeld, met weinig ruimte."

Gianluigi Buffon verdient de Ballon d'Or

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Neuer hem vorig seizoen niet won , wint Buffon hem nu soiesow niet..

9 juni 2015 om 13:50

Het is ook niet hetzelfde: wie je denkt/verwacht dat de prijs zal winnen, of wie in jouw mening zo'n prijs verdient te winnen.

9 juni 2015 om 13:53

Idd, bovendien is Neuer een veel betere keeper dan Buffon (ook dit jaar), dus als Buffon hem wint, maakt de Fifa zichzelf alleen maar meer belachelijk.
De enige hier op Aarde die de Ballon d'or verdient is Messi!!!

9 juni 2015 om 14:03

Of Ronaldo , de fifa kwijlt elk jaar op 1 van die 2...

Niet dat het slechte spelerd zijn natuurlijk!

9 juni 2015 om 14:12

het is heel simpel. er zijn op dit moment geen voetballers die qua niveau echt in de buurt komen van het constante niveau van messi en ronaldo. zodra deze twee legendes stoppen met voetballen of minder gaan presteren zal de verkiezing van de ballon d'or spannender worden.

9 juni 2015 om 14:31

Voor de mensen hier boven. Ik zal maar es nog een keer goed kijken

9 juni 2015 om 14:35

Je laatste zin maakt je zowiezo al ongeloofwaardig, en Neuer is echt niet beter bezig dan Buffon.

9 juni 2015 om 14:35

Neuer is misschien een betere voetballer dan Buffon. Maar denk toch dat Buffon een betere keeper is.

9 juni 2015 om 14:59

Ik hoop dat Suárez m een keer wint. als iemand m zou moeten hebben na messert is het onze bijtgrage vriend wel

9 juni 2015 om 15:22

Suarez heeft een prima seizoen gedraaid, maar dan had Rooney de gouden bal in 2008 moeten winnen geen Ronaldo. Nee Messi was de beste en hij heeft de CL gewonnen dus het wordt hoogst waarschijnlijk Messi.

9 juni 2015 om 15:26

Wat voor opmerking heeft hij gemaakt? Kan het niet zien, is al aangepast wss

9 juni 2015 om 15:35

Ben ook zwaar benieuw naar die opmerking, zoals vaker. En ja PSVchelseaboy is ook zo, maar subjectief gezien hoop ik het uit de grond van mn linkerkleineteennagel.

9 juni 2015 om 15:41

Dus dat neuer verdiend hem nog eerder dan buffon

Onzin, ballon dor naar messi natuurlijk

9 juni 2015 om 14:03

Dus omdat Barcelona de champion league wint moet Messi de ballon D'Or hebben.. Dus niet. Xavi of iniesta verdient hem meer en ik ga voor buffon want die speelt een
Top seizoen maar zoals we al weten is er corruptie dus krijgt Messi hem zoals Robben hem ook verdiende.

9 juni 2015 om 14:15

Maar verder heb je voetbal wel gevolgd de laatste jaren? Misschien moet je anders eens wat wedstrijden gaan kijken, dan kun je zelf zien wie echt de beste is op dit moment. Daar kan niet eens discussie over bestaan, als je zijn goals tegen Bayern en Bilbao ziet, dat doet niemand hem op dit moment na. Daarnaast scoort ie veel, belangrijke goals en levert de nodige assists af.

9 juni 2015 om 15:01

Ja, Messi moet de Ballon D'or winnen alleen omdat hij de CL heeft gewonnen en helemaal niet om het constante hoge niveau dat hij dit jaar heeft gehaald en zich tijdens belangrijke wedstrijden heeft laten tellen.

9 juni 2015 om 15:33

Ik vind dat Ronaldo meer gespresteerd heeft dan Messi. Als team heeft Barcelona echter meer gepresteerd. Je laatste zin raakt echter noch kant noch wal. Ronaldo scoort ook veel (meer dan Messi) en heeft ook belangrijke goals gemaakt (real in de race houden) en leverde ook de nodige assists af.

Ik lees nergens waarom Ronaldo hem niet zou winnen. Het is ook niets voor niets zo dat Ronaldo de laatste twee jaar de beste speler van de wereld was.

Dusja, er bestaat daar wel 'een discussie' over.

9 juni 2015 om 16:16

Masterxx, ga voor de lol eens kijken naar de kwaliteit van de doelpunten en de assists. Dus niet alleen maar streepjes zetten bij een goal, want degene met de meeste doelpunten is niet per definitie de beste ter wereld maar kijk ook eens iets verder dan je neus lang is.

Als je dan een doelpunt van Ronaldo vindt zoals Messi die tegen Bilbao of Bayern maakte stuur dan even een link. Dus zo eentje waar hij niet alleen maar het eindstation is maar waar hij daadwerkelijk zelf iets creëert. Messi is ook nog eens vele malen meer een teamspeler dan Ronaldo ooit zal zijn, kijk ook maar eens naar de kwaliteit van zijn steekpass/ assists, dat kan Ronaldo helemaal niet. Die kan een bal niet met de perfecte snelheid tussen de linie door geven of achter de verdediging leggen.

Ronaldo was alleen de beste omdat Messi niet in zijn normale doen was, dat is hij dit jaar wel en dan moet Ronaldo het gewoon afleggen. Dat jij dat niet inziet zegt meer over jouw kijk op het spelletje, want ik weet 100% zeker dat Messi straks met overgrote meerderheid van stemmen met die Balon d'or in zijn handen staat.

9 juni 2015 om 16:35

Volgens mij heeft Messi naast de landstitel, beker en CL ook ongeveer 60 goals en 30 assists dit seizoen. Begreep dat Barcelona iets van 170 keer gescoord heeft, dat betekent dat hij bij meer dan de helft (!) van alle goals direct betrokken is.

9 juni 2015 om 17:40

Het maakt toch niet uit hoe iemand een goal maakt... als hij ze maar maakt. Keeper imodito, als hij de ballen er maar uit houd

9 juni 2015 om 17:46

Mauro het gaat toch om kwaliteit niet om kwantiteit? Natuurlijk zegt het wel wat of je weer 4 man passeert of of je hem gewoon bij de 2e paal binnen tikt? Det ik dit serieus nog moet gaan uitleggen hier.

9 juni 2015 om 21:13

jij neemt het spelletje veel te serieus...

Cruijf fan van het Italiaanse voetbal? Ik dacht dat hij toch niet echt een fan was van het catanaccio? Is hier niet sprake van meepraten met Italiaanse pers zodat hij iets zegt wat ze graag willen horen?

9 juni 2015 om 13:46

Italie is allang niet meer zo catanaccio. Ze hebben voortaan aanvallende ploegen zoals Fiorentina, Lazio, Napoli Roma en Juventus. Het zegt alles dat een club als Hellas Verona de topscorder heeft afgeleverd, een middelmatig ploegje die wel vol op de aanval speelt.

9 juni 2015 om 13:47

Steeds meer Italiaanse ploegen spelen aanvallender. Kijk maar naar Juve, Roma en Napoli.

9 juni 2015 om 13:54

Lazio speelt ook leuk voetbal, met Anderson en Candreva op de flanken en een legende, Miroslav Klose, in de spits. Leuker om naar te kijken dan een Atletico of een Chelsea.

9 juni 2015 om 15:12

met leuk voetbal win je geen prijzen (behalve Barca).

De laatste Italiaanse club die de CL won (inter), deed dat ook in de stijl van het Catanaccio.

9 juni 2015 om 20:11

@pippo Inzaghi dat is denigrerend naar atletico, die alleen tegen Real en barca verdedigend voetbal spelen.. Daarbij strijden de spelers van atletico voor het prachtige shirt , iets wat spelers van inter en ac milan allang niet meer doen aangezien die clubs gewoon niets meer voorstellen. Atletico doet als het niet op voetbal manier kan op mentaliteit manier. AC milan en inter zijn clubs die nooit zo zullen worden.

9 juni 2015 om 13:49

Dit juve speelt dan ook niet echt catanaccio meer. Sterker nog, ze zetten tegenwoordig aardig vaak al flinke druk op de helft van de tegenstander. Zoals ze in de wedstrijd tegen Real (vooral thuis) ook periodes hebben gedaan. En van dat vroege druk zetten is Cruijff juist enorme fan.

Cruijff heeft zich hier overigens eerder in de telegraaf ook al over uitgesproken, dus het is niet zo dat hij toevallig met de Italiaanse media mee praat.
"het is een succesformule gebleken, want het zit in Turijn altijd vol. Dat heeft ook te maken met het spel van de ploeg. Juventus heeft als één van de eerste clubs in de gaten gehad dat het Italiaanse publiek het pure prestatievoetbal niet meer pikte", legt Cruijff uit. "De fans die via de televisie alle duels volgden kregen in de gaten dat er in de Italiaanse competitie nauwelijks attractief voetbal was te zien. Juventus heeft zich daar echter aan weten te onttrekken", aldus Cruijff.

9 juni 2015 om 13:53

Dit stukje in de tekst is ook niet geciteerd, ik denk dat de bron van dit stukje hem verkeerd heeft geinterpreteerd want hij kan nooit het Italiaanse voetbal als geheel bedoelen. Hij doelt natuurlijk op het spel van Juventus, zij spelen op een mooie manier, juist geen catanaccio voetbal.

9 juni 2015 om 14:38

Er zijn veel meer ploegen die dat niet meer spelen hoor. Alleen Chievo speelt nog het echte catanaccio, en die zullen dat helaas ook altijd blijven doen.
Het werkt ook niet meer in Italië aangezien Chievo elk jaar tegen degredatie vechten.

9 juni 2015 om 14:08

Ik denk dat jij heel wat jaar achterloopt, de catenaccio is een zeldzaamheid geworden, ook in Italië.

Natuurlijk is Buffon een geweldenaar , net als Pirlo dat is.... Beide zijn een sieraad voor het voetbal. Maar Johan kan af en toe ook wel een beetje doorslaan. Aan de andere kant kan dit ook zomaar een vrije vertaling zijn geweest van een Italiaanse journalist.

Hmm eigenlijk vind ik het toch jammer dat Johan Cruijff, naar mijn mening de grootste voetbalkenner van de wereld, dit soort totaal lachwekkende uitspraken doet.
Op basis van wat zou Buffon nou weer de Ballon D'or moeten winnen? Neuer had vorig jaar een WK gepakt en die won hem ook niet van een Ronaldo, die vorig jaar minder was dan dat Messi nu is.
Messi zal hem absoluut winnen, en verdiend.

9 juni 2015 om 14:25

Is jaloezie. Cruijff heeft nooit uitgesproken mening over Messi. Ik denk dat hij toch een beetje afgunstig is op de status die Messi zal krijgen in de voetbalgeschiedenis.

9 juni 2015 om 14:33

Waarom? Cruijff is minstens net zo groot en heeft zelfs als manager als bereikt. Waarschijnlijk was Barcelona (en dus ook Messi) zonder Cruijff niet de club die het nu is.

9 juni 2015 om 14:52

Cruijff was niet beter dan Messi. Hij was niet eens beter dan Maradona. Hij is wel de 3e beste ooit in mijn opinie. Je moet ze beoordelen op het voetbal dat ze laten zien. Alleen hier in Nederland zijn er mensen die hem de beste ooit noemen. In elk ander land zal je Pelé, Maradona of Messi horen en terecht.

9 juni 2015 om 15:45

Cruijff heeft Barcelona niet zo gemaakt.
Denk aan Xavi die het had over van Gaal.

9 juni 2015 om 15:58

Of Cruijff al dan niet beter was dan Messi daar oordeel ik niet over aangezien ik Cruijff niet op zijn top heb meegemaakt, en het oordelen over spelers op basis van wat videomateriaal vind ik onzin. Ik heb Cruijff wel zien spelen in zijn laatste twee jaar, waar hij al een jaar of 36 moet zijn geweest, en dat was weergaloos. Ik kan me heel goed voorstellen dat deze man op 28 jarige leeftijd een fenomeen geweest moet zijn.

Van de spelers die ik wel jarenlang aan het werk heb gezien was Maradona voor mij duidelijk de beste. Maar om spelers echt goed met elkaar te vergelijken zou je ze onder vergelijkbare omstandigheden aan het werk moeten zien, en dat gaat met spelers uit verschillende generaties nu eenmaal niet.

Wanneer Messi dit jaar zijn huidige niveau vast weet te houden lijkt het mij trouwens duidelijk dat deze prijs naar hem hoort te gaan. In normale doen steekt hij werkelijk met kop en schouders boven de rest uit.

9 juni 2015 om 22:23

Ik snap deze opmerking van Johan ook totaal niet. Zag hem sowieso als 1 van de grootste aanbidders van Messi. Ik snap wel wat hij bedoelt, dat Buffon gezien zijn vele jaren als topkeeper op het hoogste niveau hem wel zou verdienen, maar dan kun je echt heel veel spelers elk jaar laten winnen die het verdienen op basis van hun lange carriere. Maar daar is de prijs natuurlijk niet voor..

Heb m nog nooit iets over Buffon horen zeggen en nu ineens moet ie de gouden bal winnen.

Heeft Johan al een tijdje geen frisse lucht meer gehad dat ie van die rare dingen zegt? Zonder de kwaliteiten van Buffon teniet te doen overigens, maar dit jaar is er echt maar eentje die hem kan winnen en dat is Messi. Als ze zo beslissend bent (in goals en assists) en met je club de treble pakt dan kan niemand je van die prijs afhouden.

9 juni 2015 om 15:35

Waarom pakte Messi de Ballon d'or in 2010? Zijn club won toen niks en Wesley Sneijder pakte met Inter toen de trebble. Sneijder was toen persoonlijk belangrijk voor de meeste zeges. Dus volgens jouw argumenten heeft Messi één Ballon d'or onterecht gekregen, toch?

Je bent gewoon een fan en dat is te merken uit je teksten. Je argumenten slaan op niets.

9 juni 2015 om 16:08

Oh sjezus daar heb je weer zo'n Sneijder roepert, schei nou toch uit man! Team prijzen zijn geen vereisten voor een individuele prijs, dat Inter toen 3 prijzen won wil toch niet per definitie zeggen dat Sneijder toen de beste ter wereld was? En in dat jaar werd Barca gewoon kampioen trouwens hoor en Messi topscoorder. Messi is elk jaar beter geweest dan Sneijder, als die zijn schoenen aantrekt is tie al beter. Heb je gezien hoeveel goals en assists hij elk seizoen weer produceert, zowel in de competitie als in de CL. Dat is alleen maar kijken naar statistieken, dan nog de kwaliteit van deze doelpunten en assists daargelaten, dan komt een Sneijder gewoon niet in de buurt. Toen niet, nu niet en nooit niet!

9 juni 2015 om 19:11

Je spreekt je zelf een beetje tegen kerel. Ene keer zeg je dat Messi de onbetwiste goudenbal winnaar is, want hij is beslissend geweest in goals en assists EN je zegt ook omdat zijn club de treble heeft gepakt, niemand hem van die prijs kan afhouden.

Met deze gedachten, betekent het dat Sneijder in 2010 de Ballon d'or verdiende. Want zijn clubje pakte de treble en hij was daarin erg beslissend.

Met deze gedachten, verdient Cristiano Ronaldo de gouden bal, want heb je gezien hoeveel goals en assists Ronaldo ieder seizoen produceert, zowel in de competitie als in CL? Sterker nog, meer dan Messi.

Dus wat is je punt precies? Ik reageer omdat je de schijn geeft dat je objectief bent. Maar je bent gewoon een messi fan en doet net alsof je dat niet bent met je schijnobjectiviteit.

9 juni 2015 om 21:52

Nee ik kijk naar een totaal plaatje, jij kijkt alleen maar naar de streepjes achter een naam bij het aantal doelpunten. Want dat is dan ook het enige wat in het voordeel van Ronaldo spreekt, verder echt helemaal niets!

Of iemand de beste ter wereld is kijk je naar hoe belangrijk hij is voor zijn club, welke unieke kwaliteiten hij laat zien en op welke momenten, je kunt een geweldige steekpass niet uitdrukken in een statistiekje, een fantastische goal is voor de statistieken maar 1 goal maar kan zoveel meer zeggen over de kwaliteiten van een speler. Daar ga jij allemaal aan voorbij. Want het enige wat jij zegt is, Ronaldo heeft meer gescoord dus hij is beter. Dan kijk je helemaal niet naar het feit if die doelpunten überhaupt wel van doorslaggevend belang waren. Iemand kan er 50 maken maar als er 45 daarvan de 3-0 en de 4-0 zijn dan ben je niet beslissend. En er is cijfermatige onderbouwing dat Messi zijn bijdrage beslissender is geweest dan die van Ronaldo. Omdat Messi vaak de 1-0 of de 2-1 maakte en niet de 3-0 en de 4-0. Maar ook daar ga jij allemaal aan voorbij en dan noem je mij niet objectief.

9 juni 2015 om 22:59

Dus je bent duidelijk subjectief. Want een pass kan jij geweldig vinden en ik juist helemaal niet. Dat is bewijs 1. En als je goed hebt gelezen, zeg ik helemaal niet dat Ronaldo beter is omdat hij meer gescoord heeft. Ik doel juist op jouw eerdere argumenten dat Messi de beste is omdat hij 'zoveel doelpunten' heeft gemaakt. Met deze gedachten zou dus betekenen dat Ronaldo de betere is, want die heeft meer gemaakt.

Ik ben erg benieuwd naar je cijfermatige onderbouwing waarin staat dat Messi beslissender is geweest dan Ronaldo. Je bent erg raar in je onderbouwing en bevestigt alsmaar dat je gewoon fan bent van Messi en meer niet.

10 juni 2015 om 00:46

@rodg
@masterxx

Een Inter waar sneijder heel erg beslissend was, maar ook een Nederlands elftal dat hij als middenvelder met 5 goals (mede topscorer) naar de WK finale schoot.

Sneijder was in 2010 met afstand de best presterende speler, en daar zou dan ook de bal naar toe moeten

10 juni 2015 om 01:57

@rodg
Als iemand hem dit jaar verdient is het Neymar die een matig team als Brazilie nog zover gebracht heeft gebracht op het WK wat zonder hem aanvallend echt helemaal niks is. Hij heeft Brazilie spirit en hoop gegeven. Messi heeft niet alles gedaan bij Argentinie en in een team met zoveel toppers loopt het vaak beter zonder Messi als met Messi.
In het begin van het seizoen was Messi nergens en was CR7 duidelijk beter en bij Barca was Neymar die het belangrijk was elke keer weer.
In de loop der tijd in de CL waren ze om de beurt belangrijk eerst Messi, dan Suarez en dan weer een wedstrijd Neymar.
Alles bij elkaar opgeteld is Neymar de speler die het verdient !

Beetje foutief geciteerd door Voetbalzone: In een gesprek met Tuttosport zei Cruijff alleen dat Buffon "ook een waardige kandidaat/mogelijkheid voor de Ballon d'or zou zijn", waarmee hij impliciet bedoelt dat de beste man in ieder geval tussen de 23 genomineerden moet staan.
Persoonlijk zie ik Gigi natuurlijk alle prijzen van de wereld winnen, maar een Barca-freak als Cruijff die Buffon boven Messi plaats lijkt me wat onwaarschijnlijk

9 juni 2015 om 15:12

Gewoon halve waarheden lezen dus. Way to go

alle italiaanse nieuwsberichten op vz worden rechtstreeks gekopieerd (en slecht vertaald) van Football Italia, football-italia.net/news

9 juni 2015 om 14:04

Al gun ik het buffon, maar dit jaar zal het geen discussie zijn! Irriteer me steeds meer aan de Cruijff, Pele, Van Hanegem.... Vond het paar jaar geleden nog leuks als ze met iets kwamen, maar tegenwoordig... Pff

9 juni 2015 om 14:23

Tja, ik kan me wel vinden in de uitspraak van Cruijff, echter wordt het hier compleet verkeerd vertaald. Kijk maar naar de reactie van Jorinus hierboven.

Ik ben van mening dat Pirlo, Xavi of Iniesta hem mogen krijgen. Puur uit emotie omdat het gewoon een kroon op hun carrière zou zijn. (even voor de duidelijkheid ik weet wat de criteria zijn voor de Ballon d' or.. voordat we dat krijgen)

Puur uit gunnen zou ik het deze drie heren gunnen. Die andere twee hebben al genoeg gehad.

9 juni 2015 om 14:13

Ze moeten eigenlijk oeuvreprijs krijgen dan. Jongens als Lampard, Stevie G, Buffon, Xavi, Pirlo. Geen Ballon d'or gewonnen maar over hun carriere gezien giganten van de voetbalwereld die de erkenning verdienen zo laat in hun carriere.

9 juni 2015 om 14:26

Ja maar is toch anders. Ik gun hem deze jongens wel gewoon omdat ze het verdienen. Kan mij het schelen dat er betere zijn geweest, deze jongens moeten gewoon zo een prijs in de kast hebben. Dat is gewoon verplicht eigenlijk

9 juni 2015 om 15:33

Beetje zoals de hall of fame in de NBA bedoel je? Dat zou geen slecht idee zijn. Daar worden elk jaar een paar ex-spelers en coaches geselecteerd om op te worden genomen in de hall of fame. Zou leuk zijn als de FIFA iets gelijkaardig begint!

9 juni 2015 om 15:40

Onze Totti en De Rossi niet vergeten en jullie Del Piero!! Baggio ook. Di Bartolomei ook, alhoewel ik hem niet bewust heb meegemaakt. Puyol ook, hij zeker, verder zijn er weinig voetballers die het echt verdienen. Messi sowieso als hij heel zijn leven bij Barca speelt, ook als hij dat niet doet natuurlijk.

9 juni 2015 om 16:52

Een Hall of Fame zoals in de NBA zoals sedrani zegt zou mooi zijn. Een lijst met de absolute grootheden (pele, Maradonna, Zidane, Cruijff etc) Maar ook de giganten die ietwat ondergesneeuwd werden door andere.

Spelers als Maldini, Henry, Baresi, Vieira, Raul om in 3 seconden zo even te noemen verdienden zo'n award als de Ballon d"or ook zeker.

9 juni 2015 om 15:26

Heey Ramos! ben het trouwens eens met jou, ze moeten echt wel een prijs krijgen, Xavi de prijs genaamd: Ii Maestro. Pirlo de prijs genaamd: Ii Architecto (ofzo iets) en Iniesta: El mejor.

9 juni 2015 om 18:08

Gaat goed Ronaldinho hahaha..

Ook niet te veel prijzen he jongens. Gewoon de ballon d'or is goed. Anders krijgen we hetzelfde als de ballon d'or.. Ook al die marketing eromheen, wilt niemand toch?

9 juni 2015 om 21:29

Hahahah, en ja dat is waar, ik was ook express aan het overdrijven hoor. Er zijn meerdere spelers die zo'n prijs verdienen, wat is er dan aan zo'n prijs als iedereen er ene heeft?

Ik ben een enorme fan maar van zijn leven niet dat Buffon kans maakt op die bal...

Buffon verdient misschien een prijs voor zijn mooie loopbaan maar gouden bal gaat veel te ver. Lang niet meer de beste keeper van de velden. Johan heeft een zonnesteek opgelopen in Barcelona

uhm...bedenk dan gewoon een andere prijs.
De gouden bal is voor de beste speler en de beste speler op dit moment is Messi.
En Ronaldo komt ongetwijfeld ook weer op het podium.

buffon heeft idd een prima jaar gehad, maar viel hij meer op dan messi.
Ik heb niet veel competitie wedstrijden gezien van juve, maar was buffon uberhaupt de beste keeper dit jaar?

9 juni 2015 om 14:23

@babymongo

In ieder geval ben jij zo eerlijk om te vragen of Buffon de beste was. 90% die hier reageert en Buffon bij voorbaat afschrijft hebben vast niet eens 5 wedstrijden van Juve gezien dit jaar.

Buffon was enorm goed, zeker net niet de beste. De beste keeper was natuurlijk De Gea.

9 juni 2015 om 15:40

De Gea? Natuurlijk was dat niet de beste keeper! De Gea heeft 1 goede seizoenshelft gespeeld en meer niet. Daarbij is dat nog altijd geen zekerheidje bij hoge ballen. Als je nou Courtois of Neuer noemt snap ik het, maar de Gea noemen is echt op basis van een paar wedstrijdjes. Buffon heeft ook dit seizoen veel constanter gepresteerd dan de Gea en is veel meer een persoonlijkheid die ook nog de hele ploeg (of in elk geval verdediging) beter laat spelen.

Zou het niemand van Barca mogen zijn omdat Cruijff daar niets meer in de melk heeft te brokkelen?

Dat zou pas echt zielig zijn, maar Cruijff is nogal rancuneus dus uitsluiten doe ik het ook niet.

9 juni 2015 om 14:23

Hij kan het huidige bestuur niet uitstaan maar Barca is nog steeds zijn club hoor. Als Laporta daar weer aan het roer komt is een van de eerste zaken het ere-lidmaatschap van Cruijff in ere herstellen.

Cruijff ziet ook maar eens 1 wedstrijdje en slaat aan het lullen. 'analyst' noemt zich dat...

Wie had dat gedacht, Johan Cruijff die zijn barca bril afzet! Ff serieus, buffon is legendarisch maar verdient de ballon dor niet. Cristiano Ronaldo ook niet vanwege zijn 2de seizoenshelft en Messi heb ik niet gevolgd. Ik vind sowieso de ballon dor een onzin prijs. Er wordt van alle kanten de stemmen omgekocht en vervalst.... Team van het jaar vind ik nog wel mooi maar voetbal moet zich minder focussen op individuele prijzen naar mijn mening

9 juni 2015 om 15:16

messi was goed in de tweede sezoenshelf en ronaldo de eerste seizoenshelft

9 juni 2015 om 17:25

Jammer dat alleen de 2e seizoenshelft telt voor de ballon d'or. 1e seizoenshelft is 2014 en telt dus niet mee.

Natuurlijk verdiend Buffon een Ballon D'or, echter zou dat niet deze zijn en geen enkele andere naar mijn mening omdat er andere spelers zijn die hem nou eenmaal nog meer verdienen. Het is de prijs voor de beste speler van het seizoen. Nu zal Buffon wel een van de beste van dit seizoen zijn, maar dan zijn er andere die eenmaal beter zijn.

Cruijff moet gewoon accepteren dat Messi vele malen beter is dan hij ooit is geweest. Ik proef jaloezie.

Buffon keepte in de finale best goed en had een paar wereld redingen vooral op dat schot van suarez, maar om hem de ballon d'or te geven. denk het niet. Alleen al voor dit halve seizoen hoort messi de ballon d'or te krijgen.

Ik denk dat Cruijff inmiddels toe is aan een bejaardencentrum. Buffon verdient 'm misschien voor zijn oeuvre, maar hij was zeker niet de beste keeper dit jaar. Met alle respect, Courtois en De Gea lijken me momenteel drie stappen voor op Buffon.

9 juni 2015 om 14:34

Nou, ik denk dat je Buffon dan heel erg onderschat. Courtouis is goed maar heeft dit seizoen wel een aantal fouten gemaakt.

9 juni 2015 om 16:06

Ho ho ho, ik vind Buffon erg goed, maar niet van dát niveau.

9 juni 2015 om 16:41

Hou toch op.. Buffon speelde een geweldig seizoen, kan me niet indenken dat het veel beter kan.. enorm veel geweldige reddingen daarnaast Juventus in de CL tot de finale geleid en ook in die wedstrijd uitgeblonken.. Courtois en De Gea zijn niet van het niv. Buffon en ik verwacht ook niet dat ze ooit dat niv. halen..

Cruijff begint helemaal seniel te worden. Wat is dit nou voor idiote uitspraak.

Spelers als hazard en de gea verdienen ook een keer een ballon d'or niet de hele tijd die gladjakkers van ronaldo en messi. Ook andere spelers spelen fantastisch. Hazard is niet voor niks beste speler van pl. En dat zegt heel erg veel, want er lopen bij elkaar opgeteld betere spelers in de pl rond dan in Spanje. En keepers mogen ook een keer een ballon d'or krijgen.

9 juni 2015 om 14:47

Ik bedoel meer goede spelers.

9 juni 2015 om 15:00

Maar een hazard komt toch niet in de buurt van een Messi? Het is misschien wel vervelend dat het allebei dezelfde twee zijn die de prijs winnen, maar het is niet anders. En als de PL zo goed is als jij vermoedt, dan waren alle teams in Europa wel wat verder gekomen dan dat ze hebben gedaan.

9 juni 2015 om 14:57

de ballon d'or moet naar de beste speler gaan. Messi is tot nu toe in 2015 veruit de beste speler.
Hazard.,....serieus? Absoluut een goede speler, maar komt toch gewoon niet bij het niveau van messi in de buurt.

En in de PL spelen vooral de grootste namen, niet meer betere spelers dan in Spanje.

Kijk alleen al naar de Engelse spelers...de meesten zijn lang niet zo goed als wordt gedacht, dat zie je elke keer weer bij het nationale team.
Natuurlijk is terry een erg goede verdediger (in het systeem van chelsea) en Rooney is een prima spits, maar daar houdt het wel zo'n beetje op met echt goede Engelse spelers.

9 juni 2015 om 17:19

Beste spelers spelen in spanje.
Beste teams : Spanje
Sterkste competitie: Spanje
Jarenlang bewezen in europa

9 juni 2015 om 15:23

Neymar heeft het qua spel dit seizoen minstens zo goed gedaan als Hazard.
Neymar is daarnaast gedeeld topscorer geworden met 10 doelpunten samen met Messi en C.ronaldo. Hij zou het op basis van dit seizoen meer verdienen dan Hazard. Beste speler PL is leuk, maar de PL stelde in de CL helemaal niets voor. Ook vond ik Hazard maar matig in die tweeluik tegen Psg.

Jopie vindt het rigoureus teruglopen van belangstelling voor hem gedurende de laatste 2 jaar kennelijk dermate pijnlijk dat hij met de domst mogelijke uitspraken komt om maar door de pers genoemd te worden. Wat moet dat worden naar mate hij ouder wordt?

@inke Montana : gemiddeld aantal toeschouwers bij Juventus is 35.000 bij een capaciteit van 41.000.
Vergeet niet dat, om publiek te trekken, de jeugd en vrouwen praktisch gratis naar binnen mogen en dat de prijzen voor seizoenkaarten zodanig zijn verlaagd, dat zij tot de laagste in Italie behoren.

Hij is niet eens een top 5 keeper laat staan speler

9 juni 2015 om 15:35

Buffon is al 15 jaar lang een top 5 keeper. Ik zou er geen 5 betere kunnen aanwijzen. Op dit moment zou je Neuer en Coutois kunnen noemen (en met heel veel fantasie de Gea), maar dan komt volgens mij Buffon.

Buffon verdient de Ballon d'or niet, maar wel een soort prijs voor zijn hele carriere. Buffon is misschien wel de beste keeper allertijden. Niet omdat hij er elk jaar mijlenver bovenuit steekt, maar wel omdat hij al 15 jaar tot de beste 5 keepers ter wereld behoort. Zo'n lange tijd aan de top heeft nog nooit eerder iemand volgehouden.

Het gaat om wie het verdient. Niet wie je hem gunt

nu al spreken over balon d'or is belachelijk. Er is nog 6 maanden te gaan.

Cruyff is dronken zo te horen
Buffon maakt in de finale nog een fout bij de 2e goal
Sws verdient geen enkele keeper de gouden bal

Ik vind dat Messi hem volop verdiend.. Buffon is een keeper helaas kan hij het niet krijgen want deze ballon is gebasseerd op statistieken en individu geen team prestatie meneer Cruyff.

9 juni 2015 om 18:26

Hoe kan Lev Yashin hem dan gewonnen hebben???? Meneer Erkan. Weet je feitjes

Buffon verdient hem om te winnen gekeken over zijn hele loopbaan Goed heeft gepresteerd, maar dan vindt ik dat ze bij de fifa de jaarlijkse ouvreprijs uit moeten gaan reiken.

Wat een vergelijking van Cruyff zou hij in contact staan met die andere seniele man v Haneghem? Rancune tegen Barca? Of ook aan t dementeren?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren