Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veltman, Pröpper en Chery verlaten kamp van Oranje

Laatste update:

Guus Hiddink heeft zondag drie man laten afvallen uit de selectie van Nederland. De bondscoach neemt Joël Veltman, Davy Pröpper en Tjaronn Chery niet mee naar Riga voor de EK-kwalificatiewedstrijd van vrijdag tegen Letland. Van het vertrokken drietal maakte alleen Pröpper minuten in de oefenwedstrijd tegen de Verenigde Staten (3-4 verlies).

/

Hiddink is van mening dat hij voldoende man voor handen heeft op de posities van Veltman, Pröpper en Chery en laat hen daarom achterwege voor de komende wedstrijd. Chery zal moeten hopen dat hij goed genoeg blijft presteren om in de toekomst weer uitgenodigd te worden voor Oranje: hij zat er voor het eerst bij. Veltman is reeds zevenvoudig international.

Nederland staat derde in Groep A van de EK-kwalificatiecyclus, met zeven punten: Tsjechië (dertien) en IJsland (twaalf) staan eerste en tweede. Tegenstander Letland haalde maar drie punten uit vijf wedstrijden en won nog niet.

Een terechte keuze?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha en Bruma mag blijven

7 juni 2015 om 17:16

En Indi dus ook :S

7 juni 2015 om 17:44

Veltman bruma of indi het is allemaal even onwaardig. Alleen de vrij is een goede cv en Vlaar een aardige als hij fit is

7 juni 2015 om 18:02

Tja, Indi heeft een lange periode goed gespeeld en heeft alle CL wedstrijden gespeeld en Veltman dit seizoen? Daarbij komt ook dat Indi links in het centrum staat. Je zou Blind daar ook neer kunnen zetten en dan heb je twee linkercentrale verdediger. Dus de vraag is meer waarom Bruma wel en Veltman niet. Beide zijn bagger en minder dan de Vrij. De Ajax supporters zien Bruma gaan en de PSV supporters zien Veltman graag gaan.

7 juni 2015 om 18:03

Op basis van wat niet? En Veltman bij hen scharen? Indi speelt op hoger niveau dan Veltman en heeft alle CL wedstrijden gespeeld tot de kwartfinale

7 juni 2015 om 18:09

Vlaar of De Vrij kan ook wel links in het centrum terwijl Veltman met zijn rechterbeen rechts in het centrum staat omdat hij de beste opbouwer is.

Indi heeft niet alle CL wedstrijden gespeeld, uit tegen Basel zat hij op de bank. Veltman speelde wel alles, behalve de wedstrijd dat hij geschorst was.

Betwijfel of Indi op een hoger niveau speelt, de Portugese competitie is alleen in de top sterk.

7 juni 2015 om 18:32

Veltman kan beter in dribbelen, maar er voetballend uitkomen vind ik de Vrij daar sterker in.
Tegen Basel zal Indi op de bank, maar viel die wedstrijd wel in en heeft meer gespeeld dan Veltman aangezien Porto verder kwam dan Ajax.
En de Portugese competitie is niet hoger, maar alleen de top?
De top 3 van Portugal is beter dan de top 3 van Nederland en daar onder is ook sterker dan Nederland.

7 juni 2015 om 18:42

Haha jij noemt jezelf wel objectief...goed seizoen? Dan moet hij heel snel naar huis! Overschatte koekenbakker is het.

7 juni 2015 om 18:43

Weet niet of jij gekeken heb, maar ook bij Porto is hij waerdeleus.
Te traag met werkelijkwaar alles, dat zie je ook bij Oranje.

7 juni 2015 om 18:47

En daarom heeft hij zo veel gespeeld en met Porto de kwartfinale gehaald? Hij was even zijn plek kwijt omdat hij een schorsing had en het team goed stond en de coach daar niet aan wilde veranderen

7 juni 2015 om 18:52

De vrij is voetballend en opbouwend beter dan Veltman. Dus hij is de opbouwer dan moet er nog een fysiek iemand bij en dat zou dan Vlaar moeten zijn of bmi als die in een wat betere vorm verkeerd.

Veltman kan aardig voetballen maar gewoon niet echt verdedigen. Daar komt hij het venijn en fysieke kracht voor te kort

7 juni 2015 om 18:53

Bmi traint wel tegen spitsen als Jackson martinez. En Portugese clubs zijn ook fysieker. Veltman traint tegen sightorson

7 juni 2015 om 19:31

Bmi was zijn basisplaats bij porto gewoon kwijt hoor maar speelde door blessures en meesral als LB. We hebben in nl gezien dat hij dat niet goed kan

Sorry maar hoe durf je te beweren dat de vrij een betere opbouwer is dan veltman. Wanneer is de vrij voor het laatst de middelijn overgekomen met bal?

7 juni 2015 om 19:41

Van de Wiel/Janmaat. Van Dijk/de Vrij/van Beek/Vlaar. Willems/Blind ook als CM back up. Dan kan je kijken hoe van Beek,Hoedt en eventueel Douglas het doet volgend seizoen mits hij een nieuwe club vind. Dan kan je minstens 4/5 jaar nog vooruit bondscoach zijn is zo makkelijk.

7 juni 2015 om 20:33

Ik ben psv supporter en van mij had Bruma ook mogen gaan. Zeker na de wanprestatie van afgelopen vrijdag. Ook BMI had na vrijdag een enkeltje portugal mogen krijgen. Neemt niet weg dat het een pot nat is. Veltman, Bruma of BMI, ze zijn alledrie oranje onwaardig eigenlijk

7 juni 2015 om 21:46

Grappig om te zien hoe hardnekkig je je cluppie verdedigt. Celtic is op basis van heel veel dingen groter dan Feyenoord. Ze spelen CL voetbal en Feyenoord niet. Feyenoord is al jaren geen top meer, maar simpelweg subtop in Nederland. Accepteer het nou maar gewoon.

Je kent echt duidelijk je feitjes niet want een jaar nadat Feyenoord z'n laatste goede seizoen had en de Uefa cup won, stond Celtic zelf ook in de finale van de Europa League. Celtic is op gebied van fans, omzet, prestaties en reputatie beter dan Feyenoord, want die zijn zelfs al jaren geen topclub meer in Nederland.

7 juni 2015 om 21:48

Ik kom weer zeer objectief over, maar op basis van wat is Bruma geselecteerd? Bruma is echt een slechter geworden dan vroeger. Toen hij bij Chelsea speelde vond ik hem beter spelen dan nu. Als ik een keuze mocht maken tussen Gouweleeuw of Bruma, dan zou ik voor Gouweleeuw kiezen, want die heeft echt een goed seizoen gehad.

Dus waarom zou Van Dijk niet geselecteerd worden en Bruma wel? Als je op z'n minst een Psv'er selecteert voor het Nederlands Elftal, waarom kies je dan niet voor Rekik. Een veel betere centrale verdediger dan Bruma. Toen hij tegen Frankrijk debuteerde, speelde hij ook echt goed. Hij stond zijn mannetje en Frankrijk is wel een betere tegenstander dan VS.

Nauwelijks getest in Schotland? In Schotland heb je meer bulldozers dan in Nederland. In Nederland heb je allemaal spelers met een gewicht van een ballerina en ik denk, met alle respect Ziyech (1,81 en 65 kg) in Schotland zal spelen, dan zou Ziyech alle botten breken die in zijn lijf zat. Een speler met een beetje fysiek kan hier verschrikkelijk makkelijk scoren (bony, Dost, Pelle en nu Haller). Alle verdedigers worden letterlijk opzij getikt door dit soort aanvallers. Net als Haller tegen Vitesse. Zelfs Michael Higdon (oud speler Nec) scoorde ontiegelijk makkelijk tegen Nederlandse clubs.

Dus wat een kul argumenten heb je, dat Van Dijk nauwelijks wordt getest in Schotland.

8 juni 2015 om 00:11

@FCGrun050

Ben je bezig aan zon lekker betoog, haal je het in je laatste zinnen onderuit door Michael Higdon te noemen. Deze man werd topscoorder in Schotland dus hoezo scoorde 'zelfs hij ontieglijk makkelijk'. Hij is voor mij het bewijs dat de Schotse competitie nog waardelozer is dan de Nederlandse (bij wijze van spreken)..

7 juni 2015 om 21:33

Ja, maar vond jij hem niet goed spelen?

Hij kreeg kritiek omdat Messi het kopduel van hem won, maar je moet je realiseren dat Veltman terug kwam lopen van de zijkant zodat het geen gunstige situatie voor hem was.

7 juni 2015 om 18:08

Misschien zou Hiddink Gouweleeuw en/of Hoedt een kans moeten geven. Beide hebben bij AZ een goed seizoen gespeeld. Derde geworden en samen toch een van de betere centrale verdedigingsduo's van de Eredivisie geworden. Goouweleeuw bovendien vorig jaar kwartfinale EL bereikt. Hoedt met zijn spel een transfer naar Lazio versiert. Beide hebben lengte en kunnen redelijk voetballen. Als jongens als Bruma, Rekik, Veltman en Martins Indi een kans verdienen, waarom zij niet?

7 juni 2015 om 18:36

AZ heeft trouwens bijzonder veel goals tegen!

7 juni 2015 om 18:44

Met Esteban hebbe ze een middelmatige keeper en Johansson en Poulsen zijn twee offensieve backs die verdedigend wel eens een steekje laten vallen. Goouweleeuw en Hoedt zijn prima verdedigers.

7 juni 2015 om 19:39

Ik heb hoedt dit seizoen echt heel vaak beslissende fouten zien maken. Zit nu bij lazio vanwege 1 goedr pot tegen feyenoord en omdat hij gratis is

7 juni 2015 om 21:19

Dat is nogal laatdunkend. Lazio hing zelfs al voor die wedstrijd tegen Feyenoord om hem heen te zoemen. Die wedstrijd heeft gewoon nog even het zetje gegeven.

7 juni 2015 om 18:38

Te zot voor woorden idd. PSV is niet dankzij, maar ondanks Bruma (en Rekik) kampioen geworden. Nou beleefde Veltman ook geen briljant seizoen, maar hoe kun je Bruma nou handhaven na vrijdagavond? Dat had Veltman niet slechter gedaan.....

7 juni 2015 om 21:16

Bruma had hij inderdaad op grond van de wedstrijd tegen de VS thuis moeten laten.
Dat is een mispeer.

Hiddink had beter Bruma kunnen lozen. Maar ach...

7 juni 2015 om 17:12

Haha iedereen dacht hetzelfde!

7 juni 2015 om 17:16

Ach veltman of Bruma.. allebei bagger

7 juni 2015 om 17:18

Wat is er bagger aan Veltman? Draait een uitstekend seizoen bij Ajax en ging niet mee in de malaise.

7 juni 2015 om 17:19

Bruma is nog dikkere bagger met 0 potentie. Beter gaat die ook niet worden. Lozen die vent dus.

7 juni 2015 om 17:20

Veltman heeft gewoon zijn beste seizoen tot nu toe gespeeld idd. Zit duidelijk in een stijgende lijn maar die is minder opgevallen door het matige Ajax.

7 juni 2015 om 18:06

wat is er bagger aan veltman? dude are you serious?

7 juni 2015 om 18:15

Na De Vrij en Vlaar is er gewoon geen degelijke nederlandse verdediger.

7 juni 2015 om 17:18

Ik zou nog eerder Gouweleeuw of van Beek oproepen, dat je Veltman laat afvallen tot daar aan toe, maar dat je Bruma erbij houdt, is werkelijk op geen enkele manier te verantwoorden.

7 juni 2015 om 17:22

Gouweleeuw zou goede keuze zijn, al zal Hoedt ook wel goed kunnen gaan doen bij oranje. Denk dat beter Hoedt kans kan krijgen dan Gouweleeuw, vind ook jammer dat hij weg gaat bij ons

7 juni 2015 om 17:42

Ja bij Lazio heeft hij ook redelijk wat spelers voor zich. Dus ben benieuwd. Zonde dat deze jongen niet naar Ajax is gegaan. Zie hem liever dan Viergever.

Ja hoor, Bruma bij de selectie houden.. Mijn laatste beetje krediet heb je verspeeld Guus! Hoe kan je na deze wedstrijd, zijn seizoen en zijn kwaliteiten in het algemeen nog vertrouwen houden in Jeffrey, wat een drama speler.

7 juni 2015 om 17:23

Hij heeft dit jaar gewoon naar behoren gepresteert hoor.. in mijn ogen weinig verschil tussen bruma en veltman.

7 juni 2015 om 17:26

Kijk voor de grap eens op whoscored.com en vergelijk hun prestaties van afgelopen seizoen met elkaar. Bruma heeft meerdere onvoldoendes gescoort, een veel lager percentage succesvolle tackles en een véél lagere passingaccuratie. Daarnaast is Bruma langzamer, stond hij aan de basis van 2 tegendoelpunten vorige wedstrijd en lijkt er niet meer veel meer uit te halen als wat er nu in zit. Kortom onbegrijpelijk.

7 juni 2015 om 17:55

Inhoudelijke, met stats onderbouwde reactie. Dat zie ik graag! Veltman is natuurlijk geen speler waar je de grote voorhoedespelers der aarde mee afschrikt, maar Bruma was echt een drama zeg. Man man man!

7 juni 2015 om 17:59

Bruma heeft bij Whoscored geen enkele onvoldoende gehaald, dus ik weet niet hoe je daarbij komt. Verder heeft Bruma een betere passingaccuratie dan Veltman(in de eredivisie, 88,7 tegenover 88.6). Het percentage geslaagde tackels ligt bij Veltman op 80(2 om 2,5) en bij Bruma op 83.33(1,5 om 1,8).
Heb je zelf uberhaupt op whoscored gekeken voordat je dit ging beweren? Of was het puur op de gok, met de gedachten dat toch niemand het zou controleren?
Uiteindelijk had Veltman nog wel een 7,59 en bruma een 7,24. Dat spreekt dan wel in Veltmans voordeel, maar een 7,24 is niet bepaald slecht op Whoscored.

@robinha: Met statistieken die Selassi zelf heeft verzonnen. Dan is het natuurlijk makkelijk om het in je eigen voordeel uit te laten vallen.

7 juni 2015 om 17:59

Toch hield hij zich redelijk staande tegen Falcao, Ibra, Samaras, ect. Fysieke spitsen, die totaal niks lieten zien in die wedstrijden.

7 juni 2015 om 18:06

Wat zeg je me nou??? Hou alsjeblieft op hoor!

17-12-2014PSV Eindhoven
4 : 3
Feyenoord90'5.68

17-05-2015ADO Den Haag
2 : 3
PSV Eindhoven90'5.94

Dat zijn misschien geen 3en of 4en maar dat is zeker voor een team als PSV gewoon onder het minimum dat behaald moet worden.

PSV Eindhoven
3 : 0
Excelsior
60'6.16
IUC23-10-2014PSV Eindhoven
1 : 1
Panathinaikos 6,16

zijn ook niet bepaald mooie stats. Daar komt bij dat Veltman geen één wedstrijd door zo'n ondergrens is gezakt...

Waarom beticht je me van leugens terwijl dat helemaal niet waar is? Daar komt bij dat je niet naar offensief ingestelde passingaccuratie hebt gekeken, Bruma houdt van korte makkelijke passes geven en haalt daar een hoger passingaccuratie op na, maar hij legt dan ook weinig risico in zijn passing, waar Veltman mensen bedient over 35 meter en amper accuratie afdoet.

Ik zei dit inderdaad uit het blote hoofd, omdat ik me kon herinneren dat Veltman zich op al deze gebieden sterker hield dan Bruma wat betreft tackling accuratie zat ik er naast, neemt niet weg dat Veltman, zeker slidend de betere van de twee is in tacklen. Bruma wint veel meer duels op fysiek.

7 juni 2015 om 18:15

Dat zij geen onvoldoendes. Een onvoldoende is lager dan 5,5 en die zie ik er niet tussen staan. Dan is een opmerking als:"bruma heeft meerdere onvoldoendes gescoort," wel degelijk een leugen. Evenals de 2 andere onwaarheden die je verkondigde. Je kwam met 3 statistieken van Whoscored en die waren alle 3 niet waar. Terwijl Veltman over het algemeen wel hoger scoort op whoscored, dus dan moet je echt heel slecht zijn in cijfertjes aflezen als je mij nog wijs wilt maken dat jij voor je eerste post de site er echt op hebt nageslagen.

Edit: Je zegt nu eerst dat ik je beticht van leugens terwijl dat helemaal niet waar is, waarna je zelf zegt dat je het inderdaad niet had opgezocht.

7 juni 2015 om 18:24

@deentje

Haha en dat terwijl ik verslaafd ben aan Whoscored.com, ik kijk er heel veel naar en dat jij mij verkondigt dat ik lieg vind ik nogal vervelend, je kan wel stellen dat een 5.68 en een 5.94 in de voetbalwereld een onvoldoende zijn hoor, tuurlijk op je examen word je op de 5.5 precies toegelaten maar een 5.68 scoren bij een team als PSV ís gewoon onvoldoende, spelers van een topclub horen niet onder de ondergrens van een 6 te zakken, en dat is dan al bar matig.
Als jij denkt dat ze dus vonden dat hij voldoende had gespeeld bij die cijfers (die 5.68 en 5.94) dan heb je het goed mis. Jij kijkt juist te letterlijk naar de cijfers naar mijn mening, als Veltman en Bruma de zelfde passingaccuratie hebben, maar Bruma geen enkel risico in zijn passing legt, kan je zeggen dat Veltmans stats daarin beter zijn.

Ik had me alleen vergist in de tackling stats, dat kwam omdat ik gisteren ook een discussie hier over had met iemand en ik dacht te herinneren van die stats dat Veltman een hogere percentage aan succesvolle tackles had.

7 juni 2015 om 18:37

Je dikt de stats wel flink aan hoor!
En je draait ze volledig om!
Zo ben je nauwelijks serieus te nemen!
En beide onvoldoendes zorgden niet voor puntverlies.

7 juni 2015 om 18:44

Wedstrijden die er niet om deden, maar belangrijke wedstrijden verliest hij een kopduel van Messi die 20 cm kleiner is of een domme overtreding nodig heeft op Balotelli waardoor Ajax de volgende ronde mis liep. Het is makkelijk om wedstrijden te noemen die er niet toe doen. Indi stond in de oefenwedstrijden tegen Duitsland, Italië en Portugal ook goed te verdedigen...

7 juni 2015 om 18:52

het verschil tussen een 7.6 en een 7.2 over het hele seizoen gezien is natuurlijk al aanzienlijk, dat de onvoldoendes niet zorgden voor puntverlies neemt niet weg dat hij door een ondergrens zakt.
Ik draai niks om, ik verklaar waarom de passinaccuratie stats voor Veltman spreken ipv Bruma, je kan toch niet beweren dat hun passingaccuratie van hetzelfde niveau is, puur omdat Bruma alleen maar passes over 5 meter maakt?

7 juni 2015 om 18:56

@ alexdevidal

En dan neem ik nog niet eens mee dat Veltman in een veel slechter draaiend team speelde als Bruma, en nog steeds een veel hoger seizoenscijfer weet te halen, als je de twee hun stats naast elkaar legt is het toch duidelijk dat Veltman veel beter heeft gepresteerd.

7 juni 2015 om 19:48

@neverbackdown: veltman heeft geen domme overtreding op balotelli gemaakt dat was van der hoorn

Daarnaast indi tegen italie? Mag hopen dat je het niet over die pot hebt waar nl binnen 15 min 0-2 achter stond je hebt wel echt een duidelijke voorkeur voor spelers net feyenoord achtergrond

7 juni 2015 om 20:03

2-0? Weet niet welke wedstrijd jij bedoelt, maar de wedstrijd die ik zag eindigde in 1-1

7 juni 2015 om 20:40

Daar heb je gelijk in. Hij hield zich in ieder geval redelijk staande in die wedstrijden. Er is echter wel een verschil tussen het presteren op structureel niveau op (redelijk) hoog niveau zoals De Vrij doet en incidenteel een goede wedstrijd spelen op hoog niveau (6 CL wedstrijden van Veltman).

Ik ben echt benieuwd of Veltman het op hoger niveau structureel kan laten zien. Laten we voor het Nederlandse voetbal hopen van wel!

7 juni 2015 om 17:24

Als je hem beoordeeld op de laatste wedstrijd moet ik je gelijk geven. Beoordeel je hem op het afgelopen seizoen, ben ik het helemaal niet met je eens. Maakte dit jaar een sterke indruk, waar Rekik vaak door de mand viel. Bruma kende een sterk jaar, wat velen hier niet willen toegeven/niet psv hebben gekeken dit seizoen. Jammer als er in Nederland een etiket op je wordt gepalkt van selchr, je hier moeilijk van af komt.. hierbij wil ik trouwens niet zeggen dat Bruma goed speelde tegen de VS. Want DEZE wedstrijd was hij inderdaad echt dramatisch

7 juni 2015 om 17:28

Bruma speelde dit seizoen helemaal niet een sterk seizoen, hij was één van de slechtst presterende Psv'ers die een basisplek had. Rekik speelde een sterker seizoen dan Bruma, en dat terwijl Bruma al veel meer wedstrijdervaring op heeft gedaan als Karim. Heb Bruma altijd al een beperkte verdediger gevonden, en hij is de afgelopen seizoenen niet sterk verbeterd. Ik begrijp echt niet wat sommige mensen in hem zien.

7 juni 2015 om 20:38

Dan vraag ik mij af heoeveel wedstrijden jij van PSV dit jaar gezien hebt, live, niet in een samenvatting dus. Bruma heeft bij PSV gewoon een goed, constant seizoen gedraaid..

Nu Letland oprollen en doorselecteren voor de rest van de kwalificatie.

Zelfs het basis elftal van Pec zou moeiteloos winnen van Letland. Dus dat deze 3 spelers afvallen zou niet moeten uitmaken.

8 juni 2015 om 15:55

Met deze instelling verlies je van Letland.

Hiddink snapt het volgens mij niet als Bruma er bij houdt. Die jongen snapt het verdedigen niet.

Kansloos selectiebeleid van Hiddink. Bruma lekker erbij laten, ongelofelijk!

Best logisch, al had ik Bruma nog weggedaan en Pröpper erbij gehouden. Veltman is een matige verdediger, Chery is geen materiaal voor Oranje en Bruma heeft nog nooit in zijn leven een goede wedstrijd gespeeld. Hopelijk kan Berghuis nog minuten maken, want ik zou hem wel willen zien tegen Letland.

7 juni 2015 om 18:56

Veltman is altijd not better Dan bruma, maar bruma mag blijven, is touch logisch dat men gaat twijfelen aan hiddink. maar dat in vindt dat veltman zou moeten blijven, heeft niks mee te make dat in eens ajacied ben.

7 juni 2015 om 20:33

Per ongeluk je autocorrect op Engels staan?

8 juni 2015 om 08:01

;via mijn mobiel, niet gezien, sorry

Vrijdag een belangrijke pot die moet je winnen. Raar dat Veltman naar huis mag.

8 juni 2015 om 07:38

Veltman moet vakantie vieren en op tijd weer aan de voorbereiding beginnen ivm CL play-off dus ik ben Guus dankbaar dat hij met Ajax meeleeft.

Oke veltman laat je gaan en je laat Bruma mag blijven. Die speelde super slecht tegen de VS. Hiddink maakt keuzes waarvan ik denk weet ie wel waar hij mee bezig is. Dit is het slechtste oranje wat ik tot nu toe heb gezien.....

Veltman wegsturen en dan houd die Bruma die hartstikke slecht speelde. Wilt Hiddink dat Nederland niet doorgaat. Deze man houd alleen zijn PSV vriendjes over.

Hoe kun je na afgelopen wedstrijd Bruma nou nog bij de groep houden. Dit is echt belachelijk.

Wat een stelletje gefrustreerde reacties zeg. Persoonlijk zou ik ook eerder Veltman kiezen dan Bruma maar Hiddink heeft ze beide de hele week aan het werk gezien en wij niet. Om nu alleen Bruma als kop te nemen is ook wel erg gemakkelijk. Op basis van de wedstrijd van vrijdag zouden ze dan Van der Wiel en Blind ook wel thuis kunnen laten. Blind werd voorbij gelopen alsof hij er niet stond.

7 juni 2015 om 17:23

Je hebt Bruma toch een heel seizoen en tegen de VS aan het werk kunnen zien? Bruma kan gewoon weinig, en is een verdediger die het niveau van PSV eigenlijk niet aankan. We hebben als Nederland niet echt veel soeps rondlopen achterin, maar een Virgil van Dijk niet selecteren om hem eens een keer een schamel kansje geven in een oefenpot, en deze natte krant erbij houden slaat helemaal nergens op. De visie van Hiddink is allang niet meer te vertrouwen, dus dat hij ze een weekje ziet trainen zegt ook helemaal niets.

7 juni 2015 om 17:36

Maar Blind komt ook tekort als linksback, dat hebben we allemaal allang kunnen constateren, al gaf hij die rol bij United nog leuke invulling. Dat Guus hem dan daar weer uitspeelt, dat kan je Daley niet kwalijk nemen. Ik vond VdW ook niet ijzersterk nee, maar vergeleken met Bruma speelde hij toch gewoon een degelijke pot. Bovendien speelt Bruma het hele seizoen en eigenlijk zjn hele carriere al kut.

7 juni 2015 om 17:42

Bruma is gewoon niet beter vrees ik. Daarom zou ik persoonlijk ook eerder voor Veltman kiezen. Maar het is nu natuurlijk ook weer niet zo dat Veltman verdedigt als Jaap Stam in zijn beste dagen.

7 juni 2015 om 17:53

Precies! Ik zou ook voor Veltman gaan maar verdedigend is dat ook geen geweldenaar. Hij heeft wel als voordeel dat hij voetballend heel aardig is; iets wat bij Bruma ook al te wensen over laat. En ja, over vergelijkingen met Jaap Stam hoeven we natuurlijk al helemaal niet te beginnen. Die was in zijn eentje betrouwbaarder dan de hele huidige achterhoede van Oranje bij elkaar.

Hoe kunnen Bruma en Narsingh nou bij de definitieve selectie zitten? En dat zeg ik als PSV-er.

7 juni 2015 om 23:07

Guus = PSV

Iedereen die zegt dat Bruma er niet bij hoort, moet begrijpen, dat het hier om een selectie gata en niet om de basiself.
Onderling kan zoveel geschoven worden met spelers, dat ook een eerste vervanger (wat bijv Bruma nog niet is) geen eens hoeft te spelen, door rotaties in de wissels.

Leuk voor Steven dat hij in de definitieve selectie zit. Hopelijk maakt hij ook nog z'n debuut.

Leuk en terecht dat Berghuis erbij blijft. Ik hoop voor hem dat hij speeltijd gaat krijgen. Promes en Narsingh hebben het niet geweldig gedaan tegen VS. Dus hij heeft zeker een kans.

7 juni 2015 om 18:01

Ik vond Promes juist een verademing op rechts (Robben niet meegerekend). Heeft zoveel meer in huis dan Narsingh en Lens. Natuurlijk ging het niet allemaal goed en soms te mooi, maar hij brengt wel een extra dimensie! Berghuis wil ik graag zien, maar ik denk als invaller!

Narsingh zit er ook altijd maar bij terwijl die geen een goeie wedstrijd heeft gespeelt dit jaar

7 juni 2015 om 18:11

De 1-3 in Amsterdam alweer vergeten?

7 juni 2015 om 18:13

Lekker rennen, hij moet op atletiek gaan. Zijn niveau van Heerenveen is wel heel lang geleden. En leuk voor die jongen dat hij één wedstrijd positief is opgevallen. Koop een taart zou ik zeggen

7 juni 2015 om 18:17

Dat was niet zijn enige wedstrijd, presteerde de laatste wedstrijden van het seizoen ook bijna allemaal goed.

8 juni 2015 om 00:09

Dit jaar

Bruma blijft en Veltman naar huis.... moet toch niet gekker worden!

7 juni 2015 om 17:39

Want? Omdat hij een keer een ajaxied wegstuurd en een psv er laat zitten? Zullen we het anders Ajax 2.0 noemen

7 juni 2015 om 18:29

Eén keer? Hiddink is totaal niet geloofwaardig. Sinds zijn aanstelling roept hij verschillende spelers op die totaal niet in aanmerking zouden mogen komen voor Oranje. Daar zitten een aantal Psv'ers bij, waarvan weinig mensen begrijpen waarom zij worden/ of ooit zijn opgeroepen. Zoet, Bruma, Rekik, Affelay, L de Jong. Ja kom op?! Waar ben je mee bezig. Allen zijn (nog) niet Oranje waardig.. Als het dan slecht gaat met Oranje, zoals het nu is, dan gaan mensen naar redenen zoeken. Ze zien PSV spelers die niet goed genoeg zijn en ze zien een oud Psv'er aan het roer staan. Dan is de link snel gelegd!

Overigens moet je niet denken dat ik vind dat er geen Psv'ers of iets dergelijks mogen worden opgeroepen. Ik vind dat een Willems, Depay en Wijnaldum er zeker bij horen. Een Narsingh alleen i.v.m. blessures, zoals nu. Dit zijn spelers die iets toevoegen. De andere vier voegen werkelijk niks toe.

Hiddink begint steeds ongeloofwaardiger te worden. Elke andere bondscoach had Bruma na zo,n wanvertoning naar huis gestuurd maar Guus blijft vrolijk vasthouden aan zijn clubvoorkeur. Mag hopen dat De Vrij en Vlaar fit zijn tegen Letland.

dat hiddink zich zelf maar naar huis stuurt zou de beste oplossing
zijn

Och chery linkspoot creatief goed schot had van mij niet weg gehoeven
Maar dit is de weg van de minste weerstand ...... Mijn voetbal gevoel zegt me dat wij ons lelijk in de vingers gaan snijden tegen Letland

Ok dus Veltman mot weg maar Bruna mag blijven??? Ik heb Hiddink lang lopen verdedigen maar ben daar nu echt klaar mee. Veltman is geen topper maar bruma???? Kom op Hiddink!

Slechte keuzes gemaakt door Hiddink. Hij had Chery gewoon erbij moeten houden wijnaldum had hij weg moeten sturen samen met bruma en bmi, propper was voor aanvallende impuls ook goed geweest. Enige goede verdediger die nederland heeft op dit moment is Vlaar en van dijk komt eraan. Maar voor de rest snap ik niks van keuzes van Hiddink.

Waarom wordt van dijk eigenlijk niet opgeroepen?

Mensen kraken Veltman vaak af. Het is soms wel terecht en hij maakt zeker ook foutjes maar zijn positionering is zo veel beter dan Bruma. Het was niet voor niets dat Ajax dit jaar zoveel tegengoals tegen kreeg en waardeloos speelde toen Veltman afwezig was. Toen hij terugkeerde speelde Ajax even waardeloos maar kregen ze veel minder tegen.
Bruma heeft dit jaar goed gedraaid maar viel in de EL telkens door de mand. Afgelopen vrijdag weer en toch mag hij blijven staan, onbegrijpelijk. Misschien werd hij in de Eredivisie gewoon niet goed genoeg getest omdat PSV als geheel gewoon veel te sterk was voor de overige teams, maar op een niveautje hoger komt hij gewoon zwaar tekort.

Guus Hiddink moet echt ontslagen worden, want dit is gewoon belachelijk. De Knvb moet nu ingrijpen. Deze man laat zijn clubvoorkeur voor PSV elke keer weer spreken. Dit gaat nergens meer over. Afellay, Bruma en Narsingh, het is werkelijk belachelijk.

Gelukkig houdt ie Bruma er bij. Wat een geweldenaar is dat!

Lijkt me voor alle drie terecht, al had Bruma er ook uit gemogen van mij.

Als je alle commentaren nu leest pies je bijna in je broek
Wees eerlijk wat zijn wij Nederlanders toch een verwende azijnzeikers!
En dan nog de clubmensen Veltman dit depay dit bruma dit! Toch ver van realistisch commentaar , het merendeel dan! 1 ding ben ik wel eens met de meeste met deze Hiddink en zijn enorm actieve staf krijg je dit niet recht gebreid ! Zag die blind ook nikszeggend hangen naast Hiddink en van Nistelrooy die zie je denken ' wat zal ik is denken " haha

Eigenlijk is die van gaal toch wel een klasbak als je ziet wat hij met ongeveer t zelfde materiaal heeft neergezet! Dat 5-3-2 was helemaal niet uit de lucht gegrepen achteraf

Tis gewoon heel simpel je moet niet de spelers dingen laten doen die ze niet kunnen ! Dat heeft van gaal dan wel heel goed begrepen destijds!

7 juni 2015 om 20:05

Inderdaad. Het afzeiken van Bruma en het ophemelen van Veltman gaat wel ver. Ben zelf meer een fan van Veltman, maar zo'n groot verschil is het ook weer niet tussen die twee. Wel roept Hiddink opvallend veel (ex) Psvers op die helemaal niet zo goed spelen.

Van Gaal is sowieso een mooie baas, maar wat hij met Oranje op het WK presteerde was inderdaad geniaal. Nul kwaliteit behalve Robben en dan zo ver komen. Inderdaad, spelen naar de mogelijkheden, dat deed Van Gaal goed. 5 verdedigers om onze zwakte te compenseren, en dan kunnen ze allemaal opeens aardig voetballen.

Wat doet Hiddink? Die zet 3 aanvallende middenvelders erin. Over een gebrek aan tactisch inzicht gesproken.

Hij had Wesley Hoedt wel mee kunnen nemen!

Och, kan Veltman tenminste op vakantie en weer fris terug bij Ajax. Maar de Vrij is amper fit en kan uitvallen. Moeten we het toch weer met Bruma doen. Ze mogen van mij verliezen,, dan kan deze waardeloze bondscoach tenminste opkrassen.

NL zal wel winnen van dat zwakke Letland en dan doet Hiddink weer of het lek boven water is.
Douglas moet zeker in de selectie. Nigel de jong is zwak maar hebben we gewoon verdedigend nodig.
Als Robben er weer bij is na de zomer zullen we plaatsing wel afdwingen.
Daarna moet er echt een nieuwe bondscoach met nieuwe selectie komen.

Jammer voor Chery dat die niet heeft mogen debuteren. Verder logisch dat die naar huis mag, hetzelfde geld voor Pröpper.

Iets minder logisch vind ik het wegsturen van Veltman. Als je de Vrij als 1e rechtsbenige en voetballende verdediger ziet dan is Veltman in ieder geval als opbouwer de volgende. Alle andere Cv's kunnen niet opbouwen.

Links zou BMI kunnen staan of bij voorkeur Vlaar. Gewoon 2 gasten die hun mannetje uitschakelen en verder lekker de bal inleveren.

Waarom de bondscoach dan voor Bruma (die net als de rest afgelopen vrijdag toch faalde) verkiest boven Veltman is mij een raadsel.

Ik vind alle verdedigers niet best maar in een voetballend elftal vind ik Veltman wel de betere dan Bruma. Niet dat ik Veltman een basisspeler vind hoor maar Bruma en BMI hadden niet eens opgeroepen mogen worden. Chery en Propper ja die moeten nog even wachten.

Verder hoop ik dat Hiddink, Blind en van Oostveen opstappen bij de Knvb want waarom heeft een volslagen onbekende in de voetbalwereld de leiding over heel voetballend Nederland? Waarom roept Hiddink continue spelers op die stil blijven staan en niet beter worden? Bruma, Bmi. Waarom heeft Danny Blind de belofte gekregen om Hiddink op te volgen? Niemand gelooft in die man.

Een goede coach roept die spelers nooit meer op. Zet Blind alleen in geval van nood op linksback. Zet mr Invisible Wijnaldum op de bank. Roept Douglas en van Dijk op. Overgrote gedeelte van de selectie zal elke bondscoach wel selecteren maar met het opstellen van Bruma en BMI zet je jezelf gewoon voor schut. Dan laat je blijken dat je er niet meer kijk op hebt dan de gemiddelde toeschouwer.

Het is dan wel een oefenwedstrijd maar dan nog. Hoedt is door Lazio aangetrokken. Lijkt me niet voor niets het geval. Test hem dan ook uit want slechter dan Bruma en BMI kan niet. Niet dat ik denk dat dat de verlosser is hoor maar je kan m toch wel testen in een oefenwedstrijd.

Het wordt een nauwe overwinning tegen Letland en dan volgend jaar hopen op een terugkeer van Strootman en Robben plus de echte grotere talenten zoals Bazoer, Klaassen, van Ginkel en El Ghazi. Ik verwacht ook dat Riedewald en Tete kansen gaan krijgen aangezien de backposities niet bijzonder goed zijn bezet. Verder hopen dat Rekik, van Beek en Kongolo stappen gaan maken en dat van Dijk en Douglas een kans krijgen met Willems als vaste linksback.

Qua aanval moeten we het tot het volgende EK nog wel zien te rooien met Depay, Robben, Huntelaar, van Persie. Spelers als Dost, Lens, L de Jong, S de Jong, Narsingh, Berghuis, El Ghazi en Chery mogen gaan uitvechten wie er nog meer mee mogen.

7 juni 2015 om 20:18

Mag Jelle Goes ook opstappen? Ik zie namelijk bij de jongere elftallen dezelfde problemen als bij Oranje. Onbegrijpelijke selecties; veel verliespartijen. Daarbij willen ze ook nog eens het Nederlands voetbal redden met Gullit, van Hanegem en... Hiddink. Hier moet de bezem door.

Als ik Chery was zou ik me helemaal niet meer bezighouden met Oranje. En nu voor Suriname kiezen. Suriname heeft een mooie ambitie. Ze willen naar het WK. Chery is een goeie speler maar ik zie hem toch niet echt als vaste waarde bij Oranje hij zal misschien ooit 1 of 2 interlands spelen en dan is het klaar. En daarom zou ik voor Suriname kiezen als ik hem was. Daar heeft hij wel een basisplaats lijkt mij.

Wwat een ophef over het wegsturen van Veltman ipv Bruma. Alsof je daarmee een oorlog wint of verliest. Beiden gewoon vrij matige, beperkte verdedigers. Het elftal straalt onder Hiddink gewoon niets uit. Ook kleine tegenstanders zijn niet meer onder de indruk van Oranje. Dat heeft echt niet te maken met de keuze tussen Bruma of Veltman.

Dar kun je moeilijk over doen maar hij moet keuzes maken.
Hiddnk had ok3andere spelers thuis kunnen laten.

Er hadden maar 3 man naar huis gestuurd moetem worden: Guus, Danny en vsn Oostveen

Berghuis zit er nog bij toch ik snap echt niet dat nog word opgeroepen deze man is 1 grote grap!

Ik bedoel Narsingh even voor de duidelijkheid ik snap niet dat hij mee is!

7 juni 2015 om 22:12

Deze man heeft het wel beter gedaan dan rechtsbuitens als El Ghazi, Boetius en zelfs Narsingh.. Op basis van vorm op het moment zeker verdiend opgeroepen!

7 juni 2015 om 23:11

Jaa daarom ik snap de keuze voor Narsingh nooit!

ach ik zie het zo..... nu weet ik zeker dat ik vrijdag niet hoef te gaan kijken

De allerhoogste tijd dat die Hiddink opdondert, dit kan zo langer niet.
Als je serieus Bruma handhaaft en eigenlijk ook Martins Indi, dan ben je niet goed bezig natuurlijk. Drama voetballers, beiden!

8 juni 2015 om 00:56

Waarom geen Plek voor Gouweleeuw of Hoedt die zijn beter dan Veltman en Bruma.

Veel mensen doen denigrerend over Gouweleeuw maar hij kan gewoon dat niveau aan hoor! en verdiend nu wel eens die plek!

Is Guus echt Blind? neem dan Rekik mee!

8 juni 2015 om 07:41

Rekiki? Nee, die gaat op voor volkszanger, alsjeblieft niet in oranje!

Bruma of Veltman, mijn voorkeur wordt dan Bruma, Veldman vind ik geen centrale verdediger maar een verdedigende middenvelder, die vaak te laat is voor als centrale verdediger te functioneren omdat hij altijd aanvallend handelt. Leuk als je met 5-0 voorstaat bij je clubje. Bruma heeft dat inzicht na mijn inzien veel beter, hij weet wanneer die kan gaan en niet en leest de wedstrijd beter Willems op li en van de Wiel op re mag van mij blijven staan, maar dan moeten ze wel met middenvelders spelen die kunnen verdedigen. Snap ook dat Dokter. Sneijder eraan komt tja en eerlijk is eerlijk hij is toch een van onze betere middenvelders Hij zal op 10 gaan spelen, en dat gaat ten kosten van Klaas Jan ben ik bang.. Maar ik vermoed dat ze komende wedstrijd in 4-3-3 formatie ga spelen. dus geen plaats voor Klaas Jan, Hij zal plaats gaan maken voor een voor hoede : Depay- van Persie- Promes/narsing Jammer dat Chery en Propper te licht worden bevonden.

Bruno en Bruma waren natuurlijk super goed. Daar kon Veltman niet aan tippen dat hebben we wel gezien tegen de VS. Logische keuze dus!

Het lijkt er op dat Guus het allemaal een beetje te veel geworden is. Een opstelling met 4 pure aanvallers is alleen mogelijk als er een degelijke organisatie achter staat. Op deze manier is het dweilen met de kraan open. Naar mijn mening is het onvoorstelbaar om een speler als Nigel de Jong niet op te roepen wanneer je bedenkt om met 4 aanvallers te gaan spelen (promes, Depay, Van Persie en Huntelaar tegen de V.s.) Wanneer iedereen fit is zou ik met de volgende opstelling spelen. (zie bijlage) Ontzettend aanvallend, maar ik denk dat het kan wanneer Robben er bij is. Het probleem bij dit Nederlands elftal is dat wanneer er een basiskracht weg valt. Bijvoorbeeld Robben, je een speler die in de Eredivisie niet uitblinkt op moet stellen. (narsingh) En als dit nou op een positie het geval is dan is het op te lossen. Maar Guus kiest voor spelers als Bruma, Wijnaldum, Narsingh en Clasie. Prima Eredivsie spelers, maar ze sneeuwen volledig onder in het systeem van Guus en het internationale niveau.

Cillessen
van der Wiel
de Vrij
Vlaar
Willems
N. de Jong
Robben
Sneijder
Depay
Huntelaar
van Persie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren