Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Catalaanse kranten euforisch: 'Beste team in de historie van het voetbal'

Laatste update:
/

Ondanks het verlies in de finale, is er in Italië veel respect voor de wijze waarop Juventus zich dit seizoen heeft gepresenteerd in Europa. De nederlaag tegen het oppermachtige Barcelona was min of meer ingecalculeerd en dus wordt in de lokale kranten vooral gewezen op de prachtige zegetocht van de afgelopen maanden. "Juve was geweldig", kopt het trotse Corriere dello Sport.

Het in Turijn gesitueerde Tuttosport toont zich ook onder de indruk van de prestaties van la Vecchia Signora. Het 'huisblad' van Juve denkt zelfs dat de finaleplaats het begin is van een nieuw tijdperk. "Tot de volgende keer", schrijft men. "Juve moest de treble laten lopen, maar de Bianconeri bereiden zich voor op een nieuwe aanval." La Gazzetta dello Sport vindt dat het elftal van Massimiliano Allegri met opgeheven hoofd het strijdtoneel heeft verlaten. "Maar Luis Suárez en Neymar hebben de Bianconeri afgestraft."

/

In Spanje zijn de kranten uiteraard euforisch, al is er een duidelijk verschil tussen de wijze waarop kranten uit Madrid (AS, Marca) en Catalonië (Sport, El Mundo Deportivo) de Champions League-winst beschrijven. AS spreekt droog van een 'nieuwe cyclus', waar Marca het houdt bij 'een nieuwe treble'. El Mundo Deportivo pakt uit en noemt Barcelona 'het beste team van het decennium', refererend aan de vier Champions League-bekers in de afgelopen tien jaar.

Daar doet Sport nog een schepje bovenop. "Barcelona is het beste team in de historie", vindt men daar. Het Franse L'Equipe ten slotte, haalt de marginale rol van Lionel Messi in de finale aan. De gerenommeerde sportkrant vindt het vermeldenswaardig dat de Argentijn dit keer níet scoorde. "Maar hij liet zijn ploeggenoten schitteren. De beste speler ter wereld heeft in de laatste negen jaar vier keer de Champions League gewonnen. Onvoorstelbaar!"

Barcelona is het beste team ooit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
7 juni 2015 om 12:44

Damn feels

Zonder twijfel is Barcelona de allerbeste ooit. Dit seizoen heeft barcelona een nieuwe vooruitgang geboekt in hun spel, namelijk de omschakeling. Nog te beseffen dat dit Barcelona alleen nog maar beter kan worden.. het spel zal komende seizoen steeds beter worden waardoor tegenstanders amper tot helemaal niet meer aan te pas komen.

De ballon D'or is voor niemand anders dan Lionel Messi, die man is op een verre eenzame hoogte.

De beste verdediging bestaat dit seizoen allemaal uit Barcelona spelers.
Pique en Mascherano beste centrale verdedigers.
Dani alves en Alba beste backs.

Middenveld valt nog wel wat over te praten, maar Busquets en rakitic zouden zomaar de beste op hun positie gekozen worden dit seizoen.

De aanval is ook wel duidelijk.

Viva Barca!

7 juni 2015 om 11:50

Barca domineert niet meer hele wedstrijden dus tegenstanders kunnen er wel aan te pas komen.

Laatste classico was real beter tot Suarez redelijk uit het niets scoorde.
Tegen Bayern was in camp nou bayern de bovenliggende partij maar Messi scoorde uit het niets 2x.
Gister was Juventus na de 1-1 ook beter tot Suarez weer redelijk uit het niets scoorde.

Kortom barca is niet meer zo dominant maar meer verrassend. Dat spel onder pep vond ik Beter, zeker in het eerste jaar.

7 juni 2015 om 11:58

In Camp Nou Bayern de bovenliggende partij. Gast, waar heb je het over. Het enige waar Bayern gelijkwaardig in was destijds aas het balbezit. Ze hadden in de hele wesstrijs welgeteld 1 schot op doel. Knap dat je dan de bovenliggende partij bent. Echt heel knap hoor. Zonder Neuer had het in de eerste 15 minuten al 3-0 moeten staan

7 juni 2015 om 12:03

Oke even specifieker: tussen minuut 25 en het eerste doelpunt van Messi had barca ongeveer geen kansen en de bal niet. Ik die tijd had Bayern wel de bal. Maa ook geen kansen. Dus Bayern was in die minuten de bovenliggende partij

7 juni 2015 om 12:04

3-0 zou het staan ja. Maar niet door het goedheid van Barca, want dan had het echt 3-0 gestaan. Maar doordat BM zoveel ruimte weggaf. Dodelijk is dat met zon voorhoede. Dodelijk.

7 juni 2015 om 12:07

Real was de eerste 10 min beter daarna was barca beter. Moeilijk he toegeven. Maar ik snap het wel ik weet dat jij anti barca bent, het zal wel pijnlijk zijn voor je.

7 juni 2015 om 13:15

Nou, ik ben zeker niet tegen Barca, maar vind de mening van Glorie United toch dichter bij de waarheid liggen dan de waan van de dag van de barca fans hier. Ook gisteren na de 1-1 zeer moeizaam. Uiteindelijk wel een verdiende winnaar.

7 juni 2015 om 13:54

Je houdt je ogen en oren tijdens een wedstrijd dicht of je hebt geen tv waarom zo een hater zijn jonge?!

7 juni 2015 om 14:55

bedankt,
Gelukkig ben ik niet de enige die nog iets van objectiviteit bezit

7 juni 2015 om 17:36

Eerste 10 min, jij moet eens ff die wedstrijd terug kijken.

7 juni 2015 om 11:58

Beste team ooit is wat overtrokken vind je niet? En dat te denken dat ze in 2013/2014 een hele crisis hadden. Leuk die euforie maar blijf er bij met je hoofd en laat je niet zo meeslepen in de waan van de dag. Volgend jaar kan het zomaar een ander team zijn. Net als hoe Real Madrid in 2014 niet te stoppen was en de wereld heerste. En Bayern in 2013.

Voorin heeft Barca geen problemen die 3 gaan nog jaren door ook op het middenveld. Ben alleen benieuwd hoe lang Pique Alves en Marscherano het vol gaan houden.

Barcelona is de succesvolste team in de laatste 10 jaar. Maar niet de beste ooit.

7 juni 2015 om 12:04

Klopt de barcelona van 2011 is nog altijd de beste ooit. Dit team kan de beste ooit worden. Maar ach barca heerst de wereld. Daar gaat het om.

7 juni 2015 om 12:08

Dit seizoen wel inderdaad. Volgens seizoen misschien wel een andere club.

7 juni 2015 om 12:11

Een team dat verschillende strijdwijzes kan hanteren om een ploeg kapot te spelen, een wedstrijd kan aanvoelen om te weten welke strijdwijzes gebruikt moeten worden en alle speciale kwaliteiten van spelers nadrukkelijk naar boven brengen is gewoon fenomenaal.

Je beschuldigt iemand van het meeslepen in de waan van de dag, maar tegelijkertijd benoem je een door de mediahype crisis. Beetje hypocriet, vind je niet?

Dat een team überhaupt als beste team ooit wordt bestempeld geeft al aan over hoeveel kwaliteit zij wel niet beschikken. Het beste team ooit is een subjectieve constatering. Bovendien heeft dit elftal er pas een jaar opzitten, dus het is te vroeg om dat te kunnen beoordelen.

7 juni 2015 om 12:12

Gezien over de laatste 10 jaar.

7 juni 2015 om 13:45

Madrid was in 2014 niet te stoppen maar eindigde wel 3de!!! Dan hoe dan???

7 juni 2015 om 16:12

Wou net zegge kan zoweer omdraaien. In eerste seizoens helft moes trainer nog weg want het ging niet goed kleine dingetjes maken het verschil

7 juni 2015 om 13:39

Messi speelde als een drol deze finale.

7 juni 2015 om 13:57

Ik denk dat je een beetje door een gekleurde bril kijkt. Begin 2015 was Luis Enrique nog bijna ontslagen en stond de verdediging te schutteren. De beste verdedigers zeker niet, Pique heel misschien nog maar een Pepe, Chiellini, Bonucci, Terry waren dit jaar wel betere verdedigers dan het centrale duo van Barca.

Daarnaast bij de backs ga je toch voorbij aan ene Alaba. Tot aan zijn blessure absoluut fantastisch. Daarnaast aan de andere kant van het veld was Lichtsteiner dit jaar absoluut een sterkhouder. Valt misschien niet op, maar die verzaakt nooit en kan fantastisch verdedigen, waar dat bij Dani Alves nog steeds niet zo is. Dani Alves is en blijft aanvallend natuurlijk de beste back ter wereld zo'n beetje.

De rest kan ik het wel in vinden, vooral Rakitic is echt fenomenaal. Al delft ie nog altijd wel nog altijd het onderspit tegen zijn Kroatische partner Modric als die fit is.

Kroatie heeft trouwens de komende 3 jaar het beste middenveld ter wereld. Modric-Rakitic-Kovacic.. Wat een hemel is dat.

7 juni 2015 om 16:14

Pique een van de beste haa haa haa, pique heb gewoon geluk met topspelers om hem heen zelf vind ik hem echt niet zo als chiellini das is een killer jammer dat die niet mee deed egt zonde

7 juni 2015 om 18:14

Gast als je de wedstrijden van barcelona niet gevolgd hebt moet je niet praten, ik hoef jou niks uit te leggen, dat Barcelona de minste tegen goals heeft gekregen zegt ook genoeg over de verdediging.

8 juni 2015 om 11:54

Fantastisch argument, inhoudsloos oordelen.

Ik zeg nergens dat de verdediging van Barcelona slecht is, integendeel. Pique is dit jaar weer geweldig in vorm en er is vrijwel geen speler die beter kan tackelen dan Mascherano.

Echter, er bestaat meer op de wereld dan Barcelona (aan jouw reactie te zien is dat een nieuw gegeven voor je) en ik noem alleen maar een paar spelers op die individueel een iets beter jaar hebben gehad dan desbetreffende spelers van Barca. Barcelona heeft dan wel de minste tegengoals maar dat wijt ik juist eerder aan het feit dat ze twee fantastische middenvelders ervoor hebben met Busquets en Rakitic, wat natuurlijk overduidelijk verdedigend gezien beter is dan Modric en Kroos.

Maar joh, blijf lekker op die wolk zitten en hou je roze bril want je hoeft me toch niets uit te leggen. Ik leg het jou daarentegen wel ff uit, zie maar wat je ermee doet.

7 juni 2015 om 14:15

Haha ouwe grapjas, de beste verdediging uit Barcelona spelers, heb jij te lang in de zon gezeten? De aanval is de enige linie waarin Barcelona duidelijk de beste is.

7 juni 2015 om 14:29

Nee, zonder twijfel is real Madrid de beste ooit. Veruit de meeste CL titels en ook veel meer La Liga titels dan Barcelona

7 juni 2015 om 16:10

Zonder twijfel benjij voor barca, en bepaal ik zelf wel wat het beste ooit was

Beste team ooit is wat overtrokken. Daarvoor hadden de tegenstanders in de halve fjnale en finale te veel kansen maar beste aanval ooit is vroeg om te zeggen maar is niet ondenkbaar.

7 juni 2015 om 20:32

Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik als Barca-fan dit jaar geen enkele keer het idee had dat een CL-wedstrijd verloren zou worden tijdens de wedstrijd. Hier bij juve was het spannend wanneer de gelijkmaker zou vallen maar niet wanneer de voorsprong zou komen voor Juve. Bayern was helemaal geen stress voor me, City en PSG idem.

Zo succesvol in de laatste 10 jaar. Het is wel duidelijk dat barca de wereldheerser is.

In de waan van de dag leven. Het is absoluut een goed team, maar ook niet het beste team weer. Jammer dat het team van Guardiola nu vergeten wordt, want dat was toch wel een completere team.

7 juni 2015 om 11:52

Inderdaad, het team van Guardiola was top in alle aspecten.
Nu enkel in de aanval. Je zag dat bij vlagen barça het moeilijk had om in het middenveld alles toe te lopen, en daan vooral aan de linkerkant.

Maargoed; toch een van de betere teams

7 juni 2015 om 11:54

Neen niet completer denk ik, dit team is completer (met Suarez en Rakitic van wie mensen dachten dat ze er niet bij zouden passen) en heeft bv meerdere facetten van het spel, vroeger was het alleen tikken, nu kan Barca bv goed counteren, ze hebben fysiek en de standaardsituaties zijn verbeterd.
Ik vind het team van Enrique completer, maar van Guardiola beter.

7 juni 2015 om 11:58

Ik ben het absoluut met jou eens. Dat was echt voetballend een veel dwingendere team. Er was gewoon niet tegen te voetballen. Iedere grote tegenstander werd na de wedstrijd gedegradeerd tot een gewoon ploegje. Na de wedstrijd konden mensen zich alleen maar voor de kop slaan dat ze aan de kwaliteiten van Barcelona hadden getwijfeld. Tot de tweeluik met Bayern uiteraard. Dat was echt 2x een knock-out stoot. Als was Barca niet fit voor die strijd.

Naar mijn mening is dit Barca heel goed, maar ze hebben ook ergens het geluk gehad dat ze in de laatste fasen van de CL geen 1 wedstrijd hebben hoeven te spelen tegen de sterkste elftal die de tegenstander had kunnen opstellen. Tegenstanders hadden teveel blessures en schorsingen. Toch is het een prestatie om ook gewoon alsnog de prijs binnen te halen. Het is niet niks om zulke tegenstanders alsnog uit te schakelen.

7 juni 2015 om 12:28

Dit team vergelijken met het team onder Pep is natuurlijk ridicuul.

Het team onder Pep introduceerde een nieuwe speelstijl. Tegenstanders zaten dagenlang in de videoruimte om een tactiek te kunnen bedenken om Barcelona te kunnen afstoppen. Van aanvallen, tot gedisciplineerd spelen, tot verdedigen en uiteindelijk door een onbreekbare muur te bouwen. Dat Barcelona moest elke wedstrijd op honderd procent zijn, want het spel was gericht op één tactiek.

Dit team richt het spel niet op de tactiek, maar op de kwaliteiten van de spelers. Kijk alleen al naar de voorhoede. De snelheid van Neymar, de passes van Messi en de werkethiek van Suarez. De enige speler die eigenlijk dezelfde rol vervult als het team onder Pep is Busquets.

Het team van Pep is meer controlerende en meer op tactiek gericht. Dit team is weer meer directer en heeft meer dimensies. Welk team beter is? Dat moet volgend seizoen blijken.

7 juni 2015 om 12:02

Bedankt mannen. Ik dacht dat ik de enige was die vind dat dit Barca teveel gehypt wordt. Als ze echt zo goed waren dan zouden de statistieken veel beter zijn. Maar ze winnen nou eenmaal de prijzen en daar gaat het meestal om.

7 juni 2015 om 12:11

Jij bent dan ook een madrid fan he met pijn in je hart. Tuurlijk ga je dat zeggen.

7 juni 2015 om 12:23

Welke statistieken zouden beter zijn?

Ik ga er gewoon even een paar oplijsten, en dan verwacht ik van jou een antwoord of een excuus. Ik heb een vermoeden dat het een excuus zal worden.

60 wedstrijden gespeeld, 50 gewonnen.
La Liga: 110 doelpunten voor , 21 tegen
Meeste clean sheets in La Liga
Gewonnen van alle grote kampioenen van Europa
Alle wedstrijden gewonnen in de beker
MSN maakt 122 goals in een seizoen

Nu vraag ik mij echt af welke statistieken je bedoelt die slecht zijn of beter kunnen. Aantal wolken boven Camp Nou, aantal flessen water opgebruikt per wedstrijd,...?

7 juni 2015 om 18:16

You have spoken.

7 juni 2015 om 22:29

Leuke statistieken. Maar ik heb het over de sterkte. Daarom zei ik ook. Ze winnen de prijzen en daar wordt alleen naar gekeken. Maar als je ziet dat ze maar twee punten voorsprong hebbben op Real en zo kampioen zijn geworden zegt dat wel iets. Meeste goals heeft Real gemaakt in La Liga, maar wel veel tegengoals. En op basis daarvan vind ik dat Barca kampioen is geworden. Barca pakte de punten, waar Real ze onnodig liet liggen. Als je bv kijkt naar de wedstrijden waar met minimaal verschil gewonnen werd, zie je dat alleen in de wedstrijd tegen Atletico MSN belangrijk was. Em bekerwedstrijden waren ook niet zo zwaar op Atletico na.

Di Stefano van Real Madrid heeft de Champions League 5 x achter elkaar gewonnen!

7 juni 2015 om 11:59

Toen hette het nog niet Champions League my friend.

7 juni 2015 om 12:01

Hoeveel teams dedsn er toen mee in de Europa Cup 1? Dat niveau was toch niet te vergelijken met nu

7 juni 2015 om 12:02

Prijzen zijn prijzen, Ibo. Als Barca het had gewonnen zou je het als prijs zien en niet als kleine competitie.

7 juni 2015 om 20:37

Ja precies, dat heb je nou eenmaal als je voor een bepaalde club bent, dan krijg je te maken met het zogenoemde confirmation bias.

Vandaar dat iedere objectieve voetballiefhebber je wel gewoon zal vertellen dat die prijzen uit de jaren 50 eigenlijk niets waard zijn en dit Barca ook niet de beste ooit is.

7 juni 2015 om 12:09

Whahaha doe normaal joh dat niveau toen was belachelijk en ook nog onder de dictator franco. Dit barca zou dat team kapot maken. Maar toch vind ik barca van 2011 de beste ooit. Barca wereldheerser niet normaal.

7 juni 2015 om 12:18

Dictator Franco had macht over Europa?

7 juni 2015 om 13:21

Haha die Franco he.... Het Spaanse rijk was toen van Moskou tot Lissabon en van Istanbul tot Glasgow. Wat een heerser (??)

Beste twaalftal ooit. Barcelona was beter, maar ik had het nog wel eens willen zien als er een scheidsrechter zou staan die niet een voorkeur zou hebben.

7 juni 2015 om 12:11

ach ach ach, wat een nare opmerking zeg. Heb het nou al in meerdere comments gelezen over de scheids dit, de scheids dat.

Juve had inderdaad een penalty moeten/kunnen krijgen. Maar als je dan toch zo gaat doen, dan had de scheids ook dhr. Vidal en Pogba beiden een tweede gele kaart moeten geven. Bovendien had barca ook zijn penalty moeten/kunnen krijgen voor die handsbal. Kom niet met het argument dat zijn hand langs het lichaam hangt, want je hand moet je achter je rug houden. Menig ander scheids had in alle bovenstaande situaties anders geoordeeld. Dus waar heb je het over met je scheids had een voorkeur.

7 juni 2015 om 12:40

Handen moet je achter je rug houden? Ja dat is goed voor je balans ook. Ga een eind weg joh. Als je arm in een natuurlijke houding is (langs je lichaam dus) zal een scheids haast nooit een penalty geven.

Barca heeft verdiend gewonnen hoor, maar mensen kunnen niet ontkennen dat Barcaspelers heel makkelijk gingen liggen en heel makkelijk de vrije trap kregen. En Juve krijgt geen penalty en ook geen vrije trap op de rand 16 na overtreding Alba op Pogba. Barca was beter en verdiende over 90 minuten gezien de cup. Maar als de scheids beetje uit zijn ogen keek had het zomaar andere kant op kunnen vallen.

7 juni 2015 om 12:50

Het is goed dat je het zelf zegt, ''haast nooit een penalty geven'', hiermee geef je aan dat er een kans aanwezig is dat een ander scheids deze wel had kunnen geven. Dat is dus precies mijn punt, de keuzes die de scheids heeft gemaakt heeft niet direct invloed gehad op het eindresultaat. Dat ze snel gingen liggen, is een ander verhaal. Wat had jij gedaan als je met 2-1 voorstaat, dan zou ik ook gaan liggen en proberen een vrije trap mee te krijgen.

Je weet als verdediger zijnde dat als je suarez ingespeeld wordt, je niet hem moet duwen want dan gaat die liggen. Hou hem dan gewoon gecontroleerd voor je en laat hem die bal kaatsen. De verdedigers van Juve gaven de scheids ook ruimte om te fluiten. Balotelli deed dat in de CL tegen Ajax ook. Overal voor liggen en overal mee krijgen, dan moet je als verdediger slim zijn. Klaar.

7 juni 2015 om 14:15

En jij kan niet ontkennen dat Pogba en eigenlijk ook Vidal er beiden af gemoeten hadden. Vidal al in de eerste 15 minuten.

7 juni 2015 om 15:48

@wally8, het verschil is dat de een terecht zou zijn en de andere niet.

Ik vind het AC Milan van 2005 het beste team wat ik ooit gezien heb met spelers zoals Maldini, Ambrosini, Cafu, Nesta, Shevchenko, Kaka, Pirlo, Gatusso, Seedorf, Crespo, Stam en Dida.
Beter dan dat word het niet.

7 juni 2015 om 12:36

Barca 2010/2011 voor mij, met kort daarachter Ajax tussen 1994 en 1996 met als hoogtepunt Real Madrid uit. Voor mij is dat voetbal, domineren, controleren en constant drukzetten. Constant op de helft van de tegenstander en scoren bijna wanneer het je uitkomt.

7 juni 2015 om 13:22

beetje jammer dat de hele wereld op dit moment puur en alleen geilt op goals. waar naar mijn mening de beste en belangrijkste spelers vaak vergeten worden en dat zijn de middenvelders en verdedigers. dat zijn de jongens die veruit het meeste werk verrichten. met 11 verdedigers kun je winnen want die werken en kunnen voetballen, met elf aanvallers bereik je helemaal niks want die werken nauwelijks en zijn vaak momenten voetballers niks meer niks minder. ja druk zetten is leuk en zeer knap als je dat kan maar het word weer eens tijd dat wel middenvelders en verdedigers weer gaan waarderen en stoppen met het geilen op goals.

7 juni 2015 om 16:10

Dat gerondspeel 1000x vind ik totaal niet leuk om te kijke

Zonder meer waar.

Al vind ik het huidige team nog een stuk minder dan het team van een aantal jaar terug. Toen had echt geen enkele ploeg wat in te brengen tegen Barcelona. Jammer dat Xavi, een van de smaakmakers, er niet meer bij is. Maar zo gaat dat nu eenmaal.

Ze missen eigenlijk nog 2-3 spelers veratti isco en neuer !! helaas zal dit nooit gebeuren kunnen ze direct elk jaar alle prijzen afgeven. Pogba de gea richting real en dan pas worden het leuke classicos

7 juni 2015 om 12:26

Neem je voorgeschreven pilletje en relax.

ON: Iedereen heeft toch zijn eigen waarheid. FourFourTwo heeft Ajax als beste team ooit uitgeroepen en daar sluit ik me bij aan, met Barca als goede tweede vlak daarachter.

7 juni 2015 om 13:59

Comeonpisjvee het doet je pijn he.. Ga maar wat verder huilen jongen. Barca heeft de treble. Eerste ploeg die 2 keer de treble wint. Laatste 9 jaar 4 keer de cl gewonnen. Mensen die zeiden het tijdperk van barca is voorbij hebben het weeral mis. Beste team op aarde dat nu niet alleen het tikki takka hanteerd maar ook uitstekende counters in huis heeft.

Ik denk niet dat dit team het beste ooit is. Er waren gisteren een paar fases waarin Juventus duidelijk de bovenliggende partij was en genoeg kansen kreeg.
Ik denk zelfs dat het Bayern München dat twee jaar geleden de champions league won beter was dan Barcelona nu is.

7 juni 2015 om 12:29

Ja dat Bayern was echt waanzinnig, net als het Barcelona van 2011. Maar wat koop je ermee? Ik denk ook dat Brazilië van 1958 zou winnen van Duitsland 2014. En dat Inter 2010 nooit of te nimmer zou winnen van Bayern 2013. Maar wat maakt dat nou uit? Die teams waren op hun moment de beste en hebben dan ook de prijs verdiend.

Juventus heeft inderdaad een 9 minuten de bovenhand gehad, maar al je dan 81 minuten onderligt, tja, dan valt er weinig in te brengen vrees ik. 'als' of 'zou' zijn begrippen die niet bestaan in het voetbal, want voetbal wordt in het heden gespeeld.

Mooi, alleen jammer dat wanneer de Barca spelers lichtjes aangeraakt worden ze kermend van de pijn naar het gras gaan om dan nog tijdens het vallen met een handgebaar de scheids te overtuigen dat dit overduidelijk een gele of rode kaart is en met de andere hand het been of de enkel vast te houden deze alla minuut er af kan vallen om daarna weer vrolijk door te gaan. BAH matennaaiers eerste klas. Mooi voetbal met een negatief randje.......

Luis is duidelijk beter dan Pep. Geen saaie 'tiki-taka' met pique mascherano en xavi meer. Gewoon lekker aanvallen. Ziet er goed uit. Dit team is in mijn ogen beter dan Pep's team en zeker beter om te kijken.

Dit moet het beste team ooit zijn. 2 keer de treble in 6 jaar tijd magistraal.

Boeiend al die statistieken Barcelona was dit seizoen weer de beste in Europa simpel zat.

En we zien volgende jaar wel wie der dan beter is.

Beste team ooit? Nou, mssn kijk ik door een witte bril, maar ik vind van niet.
Ten eerste, het elftal onder Pep vond ik stukken beter dan dit elftal. Geen een top team maakte kans tegen Barcelona onder Pep.. Vanaf de eerste speldag tot de laatste domineerden ze gewoon. Dit Barca was goed maar pas vanaf januari. In mijn ogen hebben ze de treble gewonnen mede dankzij de blessures en slechte spel van Real..maar Real was zeker niet de mindere over 2 wedstrijden in La Liga.. Onder Pep werd Real van Mourinho (de beste organisatorische manager) gedegradeerd tot een amateur ploegje. En dit met de duurste selectie ooit (op papier).

Begrijp ,me niet verkeerd, el triplete is dik verdiend, maar dit het beste team ooit? In mijn ogen niet. Mssn wel de beste trio ooit,

7 juni 2015 om 14:06

Is ook niet het beste Barca ooit. Dat is namelijk inderdaad het Barca onder Pep, dat domineerde en de wil kon opleggen tegen elke tegenstander.

Gaan we weer met 'de beste ooit'. Mensen moeten eens accepteren dat het onmogelijk is om te roepen dat een speler of een team de beste ooit is, simpelweg omdat je alle grote elftallen uit de geschiedenis niet met elkaar kan laten spelen. Dus kan je ook nooit op een objectieve manier bewijzen dat dit Barca, of het Barca uit 2011 'de beste ooit' is.

Voor mij waren de beste ploegen die ik heb meegemaakt Arsenal '04, Milan '05, Barca '11 en Bayern '13.

7 juni 2015 om 14:07

Dat ben ik wel met je eens. Maar je kunt van een team natuurlijk wel zeggen hoe zeer het een stempel heeft gedrukt op het voetbal. In dat licht vind ik het Barça onder Guardiola echt revolutionair. Zij zetten een hele nieuwe standaard met het tique taca.

7 juni 2015 om 15:59

Nee maar dat ontken ik ook niet. Het Barca van Pep, vooral in 2011, dat was echt wat anders, iedere wedstrijd was het genieten. Ik denk niet dat er ooit een andere ploeg zal komen die het 'tique taca' op zo'n perfecte manier kan uitvoeren.

Het beste team ooit? Ga weg man. Dit Barca is goed, maar echt niet zo goed als onder Pep een paar jaar geleden (en er zijn in het verleden natuurlijk nog meer van dit soort teams geweest). Toen waren ze bijna onoverwinnelijk. Nu zijn ze ook goed, maar over het hele seizoen niet zo ongenaakbaar.

7 juni 2015 om 15:08

Volgens mij doelen ze er vooral op dat het Barcelona sinds 2008 het beste team ooit is. Niet zozeer specifiek het team van dit seizoen. Met 'dit team' bedoelen ze dus denk ik het fundament dat Guardiola had opgezet en dat Enrique nu verder bouwt.

Toch interesseert het me geen reet meer. Leuk hoor je kan 100 miljoenen besteden. Wat betekent dit nou? Het heeft geen betekenis. Ik vind het niet bijzonder ofzo. Al die clubs die worden gebacked door oliesjeiks, gasbaronnen e.d. Verveelde miljardairs die overal clubs opkopen en alles wegkopen.

Normaal bleef ik altijd thuis voor een Champions League finale maar het is door het Bosman arrest, het wegvallen van de 8+3 regel, het leegstropen van de Europese velden door oa de Britse clubs voor mij echt een heel stuk minder geworden. Mijn interesse ebt weg.

Ben ik dan écht de enige die de wedstrijd weer een schijnvertoning vond en een schande voor de mooie sport voetbal.
ÉÉN overtreding tegen rond het zestienmetergebied van Barcelona gedurende de hele wedstrijd. Een penalty niet gezien door de scheidsrechter en assisstenten.

Jack van Gelder heeft blijkbaar ook op z'n fl*kker gehad na z'n kritieke uitingen op bondscoach Hiddink, (lang leve de Nederlandse censuur) want hij was wel érg poeslief gedurende de uitzending van de Nos.

Echt weer een schande. De beker is gisteren weer eens vergeven aan een Spaanse club.

7 juni 2015 om 16:09

Nee @cesco_c vond het niet mooi om te naar te kijken vooral van barca's kant alleen maar liggen en dan 10 seconden later weer op staan met een gezicht ik ga dood en dan 1 minuut later huppelen ze als jonge lammetjes over het veld dat vind ik een schande. Vidal was een beetje agressief. En iets wat irritant is aan messi is dat hij de hele tijd de man opzoekt en dan weer valt.

7 juni 2015 om 20:49

@ghalid, ja dat krijg je als je als verdediger deze kleine man niet helemaal kan bijhouden en je weer je botte kracht gebruikt om de bal af te pakken

Als ze zeggen dat het beste team ter wereld op basis van deze wedstrijd. Dan nee want barca verdiende de overwinning niet en gingen overal liggen waar ze konden en volgens mij hadden ze de scheids ook wat geld gegeven of zijn lenzen af gepakt want het hadden twee penaltys voor pogba en juventus moeten zijn. Ik vond ze niet goed spelen. De eerste goal was inderdaad mooi gedaan maar dat was een van de enige de andere waren counters en soms faalde ze met 6 tegen 3 nog steeds op een counter terwijl ze met messi,neymar, saurez , rakitic, en alves kwamen. Pogba is een beest dat zag je in het duel met alves. Hij liep een meter of 5 achter alves en haalt hem en beukt m zo weg dat is mooi om te zien. Aanval van juve soms net niet scherp genoeg maar de verdediging stond ondanks door de begin fouten goed bij barca en kon zo makkelijk het middenveld inschuiven en daar bleef het dan want barca kwam niet zo vaak in hrt strafschop gebied.

Dit word egt allemaal 1000x herhaalt wie beste ooit is het word gwn zielig en voetbal int algemeen kijk ik tegewoordig liever niks al dat geld die kotsmisselijke vergelijkingen allemaal en dat mense je dingen aan probere te praten, ik bepaal zelf wel wat ik leuk vind en het beste vind,,

Vind zelf het Barcelona van Pep Guardiola beter waar de meeste tegenstanders voor spek en bonen mee deden en Real Madrid 5-0 klop kreeg. Ook waren Iniesta en Xavi op hun top en hadden ze een Puyol die nog wereld top was ik vind dit team een klasse minder eerlijk gezegd.

Het Milan van 2005 vind ik als team net wat beter, de verdediging van barca is redelijk en de keeper imodito, terwijl op elke plek TOP was.
Prachtig elftal was dat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren