Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Barcelona stelt Ajax teleur en laat El Haddadi niet gaan

Laatste update:

Ajax huurde in het verleden Isaac Cuenca en Bojan Krkic van Barcelona en dit werd niet echt een succes. Mogelijk gaan de Amsterdammers desondanks weer in zee met een talentvolle aanvaller van de Catalanen: ELF Voetbal heeft begrepen dat Munir El Haddadi op het punt staat om naar Ajax te verkassen. Er zou al een akkoord zijn bereikt met Barcelona en met het toptalent zelf.

/

De negentienjarige El Haddadi kwam aan het begin van het afgelopen seizoen, toen Luis Suárez geschorst was, nog regelmatig aan spelen toe bij het eerste elftal. Hij kwam tot tien competitieduels en maakte zelfs zijn debuut voor de Spaanse nationale ploeg, maar in de tweede seizoenshelft had Luis Enrique hem niet meer nodig en speelde El Haddadi zijn wedstrijden bij Barcelona B.

Het tweede elftal van de Catalanen degradeerde uit de Segunda División en nu zou Barcelona El Haddadi bij Ajax ervaring willen laten opdoen. Bij zijn huidige club hoeft het toptalent volgend seizoen niet op meer kansen in het eerste elftal te rekenen: Suárez, Neymar en Lionel Messi zijn onomstreden en Pedro verlengde deze week nog zijn contract in het Camp Nou.

Update 7 juni 12.58 uur - Barcelona stelt Ajax teleur en laat El Haddadi niet gaan
Het ziet er niet naar uit dat Munir El Haddadi volgend seizoen voor Ajax zal gaan spelen. ELF Voetbal Magazine claimde dat er een akkoord was bereikt met Barcelona, maar dat lijkt niet juist: Mike Verweij, journalist van De Telegraaf, meldt op Twitter dat Ajax Barcelona wel gepolst heeft, maar dat de Catalanen het toptalent niet willen verhuren.

Munir El Haddadi zou een aanwinst zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt mij een prima concurrent voor Milik, en voor hem persoonlijk is de Ere Divisie natuurlijk een leuke ervaring om weerstand op te bouwen en minuten te maken.

7 juni 2015 om 08:45

milik is een spits... el hadaddi een rechtsbuiten...

7 juni 2015 om 08:46

haddadi

7 juni 2015 om 08:49

Aha ok. Dus moet el Gazhi op de bank??

7 juni 2015 om 09:02

Anwar moet serieuze concurrentie hebben... Schone mocht zich toch meer focussen op de nr 10 positie? Tsja hoe vaak moet Ajax wel niet aangeven op zoek te zijn naar een rechtsbuiten?? Niet dat ik denk dat deze barca speler komt, maar zeker wel iemand. Sterker nog ik denk dat Ajax nog 4 aankopen gaat doen. Linksback (Dijks waarschijnlijk), lcv, spits en dus een rechtsbuiten.

7 juni 2015 om 09:06

Dan ben jij erg optimistisch. Misschien dat Dijks komt, maar verder denk ik niet dat Overmars (en/of De Boer) nog een lcv gaat halen. En ik denk dat ze 1 aanvaller halen, en dan moet je met El Haddadi blij zijn, ik verwachtte eerder een Havenaar ofzo, want wij scouten altijd heel goed....

7 juni 2015 om 09:08

El ghazi heeft nu schone als concurrent. Das een middenvelder. Ajax was op zoek naar een extra rechtsbuiten maar dat het dan weer een 19 jarig jochie moet worden vind ik minder. Als is dit wel een supertalent

7 juni 2015 om 09:11

Yes ik denk het echt. Linksback, lcv, spits en iemand voor op de flanken. De tijd zal het zeggen.

7 juni 2015 om 09:33

Haddadi kan in de spits spelen

7 juni 2015 om 09:55

@lee112

Ben benieuwd naar deze speler.
Ik dacht ook dat er meer zou komen. Twee weken geleden had Overmars zogenaamd een plan B en C toen Van der Vaart afzei. Maar dat hele plan B en C verhaal van Overmars was zoals verwacht weer gelul. Die man is niet in staat versterkingen te halen die niet op een presenteerblaadje worden aangerijkt. Laat hem dan ook zijn muil houden over plan B en C. Zelfs met Dijks loopt hij nu weer amateuristisch aan te kloten.

7 juni 2015 om 10:08

Cuenca en Bojan waren ook floppers dus ik moet het nog zien met deze jongen. Bojan speelde zo rond 2008 zeker niet slecht en scoorde wel 15 doelpunten in Barcelona 1. Daarna ging het wat minder en werd verhuurd bij AC Milan en AS Roma dat was ook niks. Toen Bojan naar Ajax ging had iedereen zoiets van wow de grote Bojan komt naar Ajax maar hij deed het slecht.

Ik denk dat El Haddadi net zoals Bojan en Cuenca gaat floppen. Het is ook zonde om El Ghazi om de bank te zetten voor El Haddadi. Overmars dit wordt helemaal niks.

7 juni 2015 om 10:13

Ik zou Blanta halen als CV dan nog ervaring voor de CV positie Lombaerts ofzo overigens denk ik dat Lombaerts niet haalbaar is voor de flanken zou ik valada van Boca Juniors halen. Dan zou ik als systeem met een nummer tien gaan spelen. Dat word dan klaasen. Veder zou ik ook deze spelers halen voor de toekomst. Jovic rode ster volgens mij adrijana Zivkovic van partizan. en coic van dynamo Zagreb.

7 juni 2015 om 10:22

We moeten het gewoon afwachten Hans. Ik denk echt dat er spelers bijkomen.
Zeker meer dan 1 aanvaller. Dit Ajax heeft 13 wedstrijden of zo 0 doelpunten/max 1 goal gemaakt in de Ed.
Dat is schandalig laag voor een club als Ajax. Zelfs werden er amper gecreëerd, omdat er creativiteit ontbrak op het middenveld en voorin deed men vaak maar wat. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax hier niet op in gaat spelen.

7 juni 2015 om 10:29

Jongen, dat jij el haddadi noemt als back up voor el ghazi geeft al aan dat je er niet veel kaas van gegeten hebt. Deze knul heeft al voor Spanje gespeeld en is gewoon een super talent. Enige reden bij Barca dat hij niet speelt is omdat er een supertrio voor hem staat.
Ajax moet de handen dicht knijpen wanneer deze jongen komt, al geloof ik er geen snars van.
Topclubs staan waarschijnlijk in de rij.

7 juni 2015 om 10:29

Cuenca was 90 procent van zijn tijd geblesseerd bij Ajax. Alsnog had hij echt wel indruk achtergelaten in de wedstrijden die hij meedeed. Zijn goeie versnelling en balvaardigheid vielen mij op. Helaas niet fit.

Bojan werd overduidelijk misbruikt door Frank. Die jongen liet dit seizoen in de PL al zien dat hij toch nog steeds aardig kan ballen.

Anwar heeft gewoon serieuze concurrentie nodig. Lijkt me niet al te goed voor je ontwikkeling om te weten dat je sowieso speelt, zelfs als je wekenlang er niks van bakt. Anwar zelf vindt dat concurrentie er gewoon bijhoort. Dat gaf hij niet eens zo lang geleden in een interview aan.van je concurrent kun je namelijk ontzettend veel leren.
Daarnaast denk ik dat hij Anwar uit de basis kan spelen of Milik/fischer, Kishna.
Maar ja, hij komt waarschijnlijk toch niet.

7 juni 2015 om 10:29

Munir is gewoon een prima spits hoor. Kan ook op de flanken dus met hem haal je echt een veelzijdig talent binnen. Durf te wedden dat velen heb hier stevig onderschatten!

7 juni 2015 om 10:31

Met koopovereenkomst moet dat wel kunnen vind ik. Ze hebben niks te verliezen en als je hem jaar of 2 kunt huren met optie tot koop is dat goed. En daarnaast kon bojan Ajax wel aan maar andersom niet. Hij had zijn actie vaak al vooruit bedacht maar z'n medespelers zijn niet slim genoeg. Daar lag het aan vond ik.

7 juni 2015 om 10:32

Dat debuut voor Spanje was natuurlijk grote onzin. Enkel en alleen om ervoor te zorgen dat hij niet voor Marokko te kiezen.

7 juni 2015 om 10:32

Sorry, maar El Haddadi is toch echt een LB.

Ik zou zijn komst alleen maar toejuichen mits Kishna vertrekt. Snel, technisch en een neusje voor de goal.
Nu ook nog een echte concurrent voor El Ghazi halen.

7 juni 2015 om 10:40

El haddadi kan makkelijk ook in de spits functioneren, heb hem liever in de spits dan Milik.

7 juni 2015 om 10:45

Klopt links benig.dus meer een vervanger voor Kishna
Maar waar blijft overmars nou met zijn plan B? En Plan C?

7 juni 2015 om 10:50

Wat een slechte vergelijking. Omdat Bojan en Cuenca faalden, dan deze jongen ook maar.
Deze jongen is zo goed. Ajax zal heus niet de enige zijn die hem wilt hebben.
Als Overmars dit flikt, dan heeft hij meteen een wereldtalent gehuurd.
Deze jongen heeft zo een goede linker. Is snel, technisch zeer compleet. Zal een stunt van jewelste zijn.
Hopelijk mengt Feyenoord zich ook in deze deal.
Deze jongen kan op iedere positie voorin uit de voeten.
De enige reden waarom hij het misschien niet zal gaan redden bij Ajax is dat de spelers om hem heen niet hetzelfde denkniveau hebben als hem.

7 juni 2015 om 10:55

Was bojan ook niet een supertalent? Speelde die ook niet voor spanje? Ook die kon t niet doen? En kijk waar die allemaal al speelde.

7 juni 2015 om 10:59

Ik denk niet dat ze hem onderschatten maar gewoon niet kennen. Vorig seizoen stond hij op het punt door te breken in barca1. Omdat neymar en met name messi enorm goed bleven spelen en ook pedro zn kans pakte, en vergeet de komst van suarez niet. Deze jongen heeft de CL gister gewonnen want zat gwn op de bank READY om in te vallen. Dus guys mijn cluppie vist een grootse speler binnen mocht hij daadwerkelijk komen!

7 juni 2015 om 11:11

Hansje, waar is jouw geduld gebleven? Het seizoen is net afgelopen en je bent al zo ongeduldig. Het duurt sowieso nog een paar weken voordat Ajax aan de voorbereiding begint. Geef Overmars dan in ieder geval nog de tijd om versterkingen te regelen voordat de eerste training op het programma staat. Het heeft geen zin om spelers al veel eerder vast te leggen. Liever 2 dagen voor de eerste training voor een goede prijs dan nu al voor te veel geld. Die paar dagen eerder dat een speler vast ligt in de vakantie maken voor de club namelijk niks uit.

Bovendien, de transfermarkt is open tot 2 september. Alhoewel het nadelig is om spelers pas laat te halen, is het nog steeds mogelijk om de ploeg te versterken. Hij heeft daar in totaal nog bijna 3 maanden de tijd voor. Daarbij is er de komende 2/3 weken nog totaal geen haast bij.

7 juni 2015 om 11:12

Bojan mocht weg! Cuenca mocht weg!
Haddadi moet blijven!
Zie je het verschil?? Ze hebben meer dan zat vertrouwen in die jongen alleen is M.s.n. te sterk, waardoor hij niet aan spelen toekomt. Ik hoop zelfs dat hij wordt verhuurd aan een PD club. Wat leert hij nou van spelen uit bij met alle respect Roda. Hooguit 6 serieuze wedstrijden per jaar in de Eredivisie voor Haddadi.

7 juni 2015 om 11:18

Overmars word constant geblokkeerd door Jeroen Slop en de rvc. Dus Overmars kan er niks aan doen, aangezien hij voor alles verantwoording moet afleggen.

7 juni 2015 om 11:43

Hij kan ook op RB/LB en natuurlijk in de spits.

7 juni 2015 om 12:00

Toen Bojan naar Ajax kwam was hij al mislukt bij A-C Milan

7 juni 2015 om 12:15

Hij kan ook als linksbuiten spelen. Heeft hij bij Barca ook vaker gespeeld begin van het jaar. Dit is trouwens wel echt een goede speler..

7 juni 2015 om 12:19

Iniesta was ook een supertalent

7 juni 2015 om 13:21

@Lamelamar Volgens mij speel je te veel FM 15

7 juni 2015 om 13:26

Je speelt zeker veel FM of niet?

7 juni 2015 om 22:47

Ik denk dat we gewoon weer in de zeik zijn genomen door ons aller Ajax. In de periode dat men de seizoenskaarten kan verlengen roepen ze dat er zeker 4 echte versterkingen bij zullen komen en dat Frank zijn selectie ruim op tijd rond wil hebben... Het is ondertussen bijna half juni en er is nog helemaal niks gebeurd. En als je het mij vraagt gaat er ook helemaal niks gebeuren... Tsja, behalve dan met hangende pootjes Dijks voor een dubbeltje op de eerste rang terug willen halen. Het wordt gewoon weer zo'n jankseizoen want Gudelj alleen gaat echt het verschil niet maken.

8 juni 2015 om 06:02

Precies en de bedenk termijn voor de seizoen kaart verlenging zit er op. Nog even een bonus voor Overmars en dan kan hij op vakantie. Want er wordt ook dit jaar gewoon niets gehaald

8 juni 2015 om 16:43

@aramsey ik speel het niet maar het lijkt mij wel een leuk spel. Nog meer leuke spel tips??

7 juni 2015 om 14:22

Die jongen van Barcelona komt niet naar Ajax.
Reden is nog niet genoemd.

Elf voetbal is zo onbetrouwbaar als wat

7 juni 2015 om 08:36

Idd die hebben het vaak niet aan het goede eind.

7 juni 2015 om 08:50

Gelukkig!!

7 juni 2015 om 14:16

Plan is inderdaad alweer verleden tijd.
Ik neem aan dat dit niet plan B was van Overmars

Niet doen, Is een jeugdspeler, is nog minder ver dan Zivkovic.

Necid zou een betere keus zijn

7 juni 2015 om 08:13

Minder ver dan Zivkovic? Deze jongen heeft al voor het nationale team gespeeld man. En wat minuten betreft zit er niet veel verschil tussen hem bij Barcelona of Zivkovic bij Ajax.

7 juni 2015 om 08:44

Is waar vwb spaanse elftal, Boëtius en Vilhena ook voor het nl elftal en zijn nu wissel bij feyenoord. Deze jongen heeft afgelopen seizoen bij afwezigheid van de sterren een paar keer meegedaan bij Barcelona en daar na naar het tweede waar hij ongeveer de helft heeft gespeeld. Het tweede speelt volgend jaar op het derde spaanse niveau. Dus nee, hier wordt Ajax niet sterker van.

7 juni 2015 om 09:28

Ik zeg ook niet dat hij beter is of dat hij moet komen. Ik antwoord alleen op iemand die denkt dat Zivkovic verder is.. dat is helaas nog niet zo.

7 juni 2015 om 09:43

Naar mijn idee moet Ajax deze jongen totaal niet huren. Ze hebben voor hun doen al weinig waarde op het veld staan, geld is het probleem niet, dus gewoon iemand van dat niveau scouten en aanschaffen voor 10 miljoen desnoods.

7 juni 2015 om 10:46

Dus jij beweerd dat het niveautje Oranje net zo sterk is als Spanje? Wat voor beroep doe je? Pizza's bakken zeker.. Munir is 1 vd grootste talenten van Barcelona, komt niet aan spelen toe in Barca 1 omdat Neymar en Pedro er zijn. Maar deze gozer heeft veel meer minuten in Barca 1 gemaakt dan Zivkovic in Ajax 1.. Dus wat loop je nou slap te lulle? Daarbij is de 3e divisie daar net zo sterk als de Jupiler League hier. Deze gozer speelt Zivkovic en El Ghazi beiden uit de basis, als het moet.. En daar ben jij bang voor.

7 juni 2015 om 11:03

Gozer deze gast is veel verder dan zivco en al helemaal vilhena en boetius. Deze jongen heeft gister de CL gewonnen ik weet niet waar jullie het over hebben! Doe je huiswerk maar. Hij was zo goed als doorgebroken bij barca1 als suarez niet gekomen was. Geloof me nou maar dit is een supertalent die alleen voor de grootste clubs gaat spelen. Niks voor feyenoord dus En als deze jongen uberhaupt naar de ED komt dan zal die alleen voor AJAX gaan spelen accepteer het gewoon en stel je niet aan.

7 juni 2015 om 11:20

De rvc heeft al aangegeven dat er eerst spelers verkocht moeten worden voordat er weer nieuwe gekocht mogen worden.

7 juni 2015 om 08:14

Zivkovic kan beter vertrekken bij ajax als dit waar is. Die jongen speelt anders weer een seizoen in het tweede

7 juni 2015 om 08:37

Niet waar Zivkovic word verhuurd

7 juni 2015 om 09:09

Dit is geen spits dus waarom hem erbij halen

7 juni 2015 om 09:05

Ik zou Necid niet aanraden bij Ajax. Denk dat Ajax een beweeglijke spits nodig heeft en daar tipt Necid niet aan

7 juni 2015 om 09:09

Idd. Bojan was perfect. Maar Frank houdt ervan om spelers op andere posities neer te zetten. Cuenca had trouwens pech met die blessures, toch blijft een moment me altijd bij, en dat met 2? wedstrijden. Wat een heerlijke actie tegen NAC, ik moet weer jaren wachten voordat een Ajacied weer zoiets doet.

7 juni 2015 om 09:11

Cuenca wordt vaak gezien als mislukt bij Ajax maar was gewoon geblesseerd. Heeft in die paar wedstrijden wel indruk op mij gemaakt en had graag gezien dat ze hem nog een kans zouden geven. Dat moment kan ik me ook nog voor de geest halen ja

7 juni 2015 om 09:29

Ja als je in een jaar 4 wedstrijden speelt en 1 leuke actie maakt mag je best als mislukt gezien worden.

7 juni 2015 om 10:09

Welk gedeelte van 'hij was geblesseerd' snap je nou niet?

7 juni 2015 om 10:31

Haha.. maakt me niet uit hoe lang hij geblesseerd was. Ik geef aan dat hij geen moment een meerwaarde is geweest en dus mislukt. Je gaat me toch niet vertellen dat het anders is?

Als dit waar is... Ongelooflijk. Marc, iedereen heeft het over ervaring, en dan weer een jeugdspeler zeker. Bojan en Cuenca waren ook alles behalve een succes. Ga mij niet vertellen dat deze jongen beter is dan zivkovic.

7 juni 2015 om 08:17

haha nee, deze jongen is 3x beter dan zivkovic

7 juni 2015 om 08:22

Ja daarom speelt hij ook zo veel bij Barcelona ,aan het begin van het seizoen speelde hij af en toe maar daarna helemaal niet meer en ook Bojan heeft niet echt goed gespeeld bij Ajax , Ajax heeft gewoon een goede linksback en een CV nodig want doe achterhoede is helemaal niets.

7 juni 2015 om 08:31

Heb je hem zien spelen?? Dit is geen afgedankt talent als cuenca en Bojan dat waren. Deze jongen is een prima speler die gewoon niet aan spelen toekomt door msn. Ik geloof niet eens dat hij komt. Zal wat zijn.

7 juni 2015 om 08:57

Inderdaad, dat zou wat zijn....welgeteld 4 goals gemaakt in de segunda...

7 juni 2015 om 09:14

Kijk eens verder dan goals! Als je hem niet hebt zien spelen zeg dan niks! Dit is een supertalent en in tegenstelling tot bojan en cuenca( die goed was maar gewoon geblesseerd was) mag deze jongen absoluut niet verkocht worden van barca. Die jongen is 19!!!!

7 juni 2015 om 09:23

Barca B kwam sowieso tekort dit jaar. Just saying. Of jij bent de type die 20 goals van een speler verwacht in een zwak team.

7 juni 2015 om 09:33

Zoals Tighadouini bedoel je?

7 juni 2015 om 09:40

Ooo dus die heeft er net zoveel gemaakt als luuk bedoel je? En nogmaals jij verwacht dat dus van een speler in een zwak team?

7 juni 2015 om 10:37

Hoe kun je nou in vredesnaam iets zinnigs zeggen over deze speler? Je kunt Bojan afgedankt noemen, maar die had veel meer status bij Barca en ook veel meer laten zien dan deze jongen nu heeft. En dan zijn we weer terug bij het begin. Over deze jongen valt op basis van die handvol wedstrijdjes en een politiek getind interlanddebuut nog weinig te zeggen.

7 juni 2015 om 11:00

@ Stefandefree.

Omdat jij niks over die jongen weet misschien.
Haddadi is een zeer groot talent. Niet van het niveau Berghuis (wat men in NL een groot talent noemt). Deze jongen heeft alles. Ikzelf ben regelmatig in Barca en ik heb deze jongen 2x live aan het werk gezien in de Segunda en vaak genoeg op tv.
Meer talent in zijn linkerteen dan velen andere aanvaller in de Eredivisie.
De meest recente wedstrijd die ik van deze jongen heb gezien was tegen Ponferradina. Hij was toen ook fenomenaal bezig en besliste de wedstrijd. Natuurlijk was Bojan evenmin een groot talent, maar die had al vaker gefaald tijdens zijn verhuurperiode. Haddadi is pas 19 jaar man.
Die wedstrijden van Haddadi in het eerste van Barca waren ook zeer belovend.

Politiek getint interlanddebuut of niet. Ze zien genoeg in hem.

7 juni 2015 om 11:34

Natuurlijk kan hij goed voetballen, anders was hij nog niet waar hij nu is. Wat ik wil zeggen is dat Bojan destijds ook de status megatalent had. Bojan was the next big thing en liet goede dingen zien in Barca 1. Maar zolang ze niet definitief doorbreken kun je niet stellen dat de een beter is dan de ander. Misschien speelt hij over 4 jaar ook wel bij Stoke.

7 juni 2015 om 08:22

Ik weet niet of je hem hebt zien voetballen bij Barca, maar dit is een klasbak hoor.

Het is dat hij ervaring mist, maar als je traint met Xavi, Iniesta, Messi en Busquets, ben je al een heel stuk verder dan dat je traint met Klaassen, Bazoer en Sinkgraven.

Daarbij zeggende dat de revolutie dus eigenlijk helemaal voor niets is geweest. Een speler van buiten betekend een zelfopgeleide spelers minder!!!

7 juni 2015 om 08:42

Klopt helemaal...en dan mag je hem ook nog eens teruggeven na een jaar. Dan heb je iemand opgeleid en weer terug bij af.

7 juni 2015 om 08:58

Niks mis met spelers huren. Dan heeft iemand je tijdelijk kunnen helpen en na een jaar is misschien je eigen talent (die je zelf ook hebt verhuurd aan een andere ED club) zo gegroeid dat die er per direct staat. Kortom huren is zo gek niet.

7 juni 2015 om 09:16

Nee dan ben je dus niet terug bij af. Ajax wil eigen jeugd gebruiken dus is kopen minder handig voor hen. Er lopen toptalentjes rond op de vleugels maar die zijn er nu nog niet klaar voor

7 juni 2015 om 09:17

Als het een gearriveerde speler is, ja. Iemand die een zekerheidje is. En dat is hier niet het geval

7 juni 2015 om 09:21

Volgens mi is traore toch een aardig zekerheidje bij Vitesse evenals zakaria en hoe oud zijn zij??? John @ Feyenoord destijds en hoe oud was hij?? Kortom als je gewoon goed bent, dan is er niks mis mee met huren.

7 juni 2015 om 09:27

Dat is achteraf gezien... Das lekker makkelijk. Moet ik gaan beginnen hoeveel er niet goed genoeg waren bij Vitesse?

7 juni 2015 om 09:32

Dat is gewoon het risico van het vak. Resultaat zie je altijd achteraf. Kom maar met voorbeelden van spelers die zich vooraf hebben bewezen, man ik ben zeer benieuwd.

7 juni 2015 om 09:36

En daarom zeg ik dat je niet moet huren.. Eindelijk heb je het begrepen

7 juni 2015 om 09:44

Lol hoe vermeid-ik-een-vraag @ Robert41??
En nu toch niet huren??? Net had je het nog over gearriveerde spelers... Die zijn zogenaamd wel een zekerheidje?

7 juni 2015 om 08:37

Overmars wou eerst Messi huren maar daar ging Barcelona niet mee akkoord...

Maar iemand met ervaring kun je niet huren van Barcelona, ik denk dat overmars ook wel verder aan het kijken is hoor.

7 juni 2015 om 08:39

Hij is beter dan Zivkovic. Sneller, balvaster, technischer, beter in de combinatie en PD ervaring. In wat zal Zivkovic beter zijn dan? Maar goed, ik denk dat Ajax deze jongen huurt voor de flank positie. Misschien wel als vervanger voor de toch nog vertrekkende kishna??? Dan hem 1 jaar huren en cerny na het ek een kans geven. Dat lijkt mij een prima scenario, maar ach ik geloof toch niet dat hij komt. Hij is veel te goed voor dit Ajax.

7 juni 2015 om 08:48

Haha sneller dan Zivkoviv word je niet hoor... Beweeglijker misschien. Dit talent deed het fantastisch aan het begin van het seizoen maar in een goed lopend Barca kan iedereen dat, kijk naar Bojan die 10x scoorde op zn achtiende. Deze jongen is niet voor niets teruggezet naar Barca B. Kan me niet voorstellen dat Ajax hem wilt halen, ELF is dan ook erg onbetrouwbaar.

7 juni 2015 om 08:54

Onzinnig voorbeeld. Logisch dat hij terugging naar barca B. Hij kwam niet aan spelen toe met msn daaro. Zelfs Pedro speelde weinig. Daarnaast typ jij nu dus dat iedere voetballer kan meedraaien met een goed barca??? Geloof je het zelf. De meeste zouden niet eens de bal fatsoenlijk kunnen volgen. Dus jij vindt Zivkovic zo verdomd snel? Nou ik vind het wel meevallen, maar goed beweeglijker is misschien wel het beter woord ja. En Yes ik geloof dit artikel ook niet. Zal wel mooi zijn als het waar is, maar nee ik zie dit niet gebeuren.

7 juni 2015 om 09:07

Zivkovic is echt retesnel hoor, waarschijnlijk valt het bij het dominante spel van Ajax wat minder op maar bij Groningen werd er nog redelijk op de reactie gespeeld en daar was te zien hoe snel hij is. Het is niet gek dat Munir uit beeld is verdwenen toen Suarez terugkwam maar daarvoor stond ie gewoon hoger in de pikorde dan Pedro, en daarna heeft hij geeneens meer bij de selectie gezeten. Dat zal echt wel zijn reden gehad hebben. Bij Barca B heeft hij ook niet weergaloos gespeeld (mentaliteitsprobleempje ala Zivkovic?). Nee dit jongen zal wel een groot talent zijn maar toen Cuenca en Bojan binnengehaald werden waren veel mensen ook héél erg enthousiast en dat stelde ook niet zo veel voor uiteindelijk.

7 juni 2015 om 09:17

Bojan werd ook gewoon misbruikt bij Ajax. Daarnaast raakte hij geblesseerd, maar iedereen kon zien dat Bojan beter kon voetballen dan de overige Ajacieden ondanks dat hij afgedankt was.
Cuenca verwachte men niet al te veel van hoor. Ik anders niet.
Oke kortom we hebben noppes aan die snelle beentjes van Zivkovic??? Ik merk in ieder amper wat van bij Ajax. Of nou in de counter kan hij aardig opstomen, maar als je dan toch zo vaak de verkeerde keuze maakt, dan ben je er nog niet klaar voor.
Maar goed nogmaals, dit artikel geloof ik toch niet.

7 juni 2015 om 09:43

Deze jongen is ongelooflijk, als je deze jongen een wedstrijd of 10 laat staan kan hij echt van ongelooflijk grote waarde zijn. Ik heb nog nooit zo'n jonge spits gezien die al zo ver is, zou geweldig zijn als hij naar Ajax komt.

7 juni 2015 om 14:22

Alle jonge spelers die van Barcelona komen, vallen tegen bij Ajax.

Hier schieten ze dus weer totaal niets mee op. Van dat soort talenten hebben ze er genoeg. Ze hebben een ervaren buitenspeler en verdediger nodig.

Zo moeilijk moet dat toch niet te begrijpen zijn....

Ik hoor trouwens niets van Ajax op dat gebied. Zal wel hetzelfde gaan als vorig jaar. De Eto'os van deze wereld willen niet. Anderen zijn niet goed genoeg dus kiezen ze voor eigen jeugd. En op het laatst misschien nog een Zimling... Wat een simpel en kortzichtig beleid

is een geweldige speler beter dan alle aanvallers die ajax heeft, maar waar heb je dan milik en zivkovic voor en men kiest toch voor de eigen jeugd wrm haal je dan nog 19jarige spelers terwijl je ervaren spelers nodig hebt

ajax doet maar wat

7 juni 2015 om 08:48

Ajax komt niet eens met dit bericht naar buiten. Jij gaat er maar meteen vanuit dat het waar is. Volgens elf voetbal stond Maher ook op het punt om te tekenen en had assaidi een akkoord bereikt met Ajax. En we weten allemaal hoe dat was verlopen. Mocht dit artikel toch waar zijn, dan heeft Marc een prima aanvaller erbij gehaald. Misschien wel meteen het grootste talent in de gehele ED.

Noem je dit nu de ervaring ????

7 juni 2015 om 08:53

Is de transfer-periode al gesloten? Een kleine gok: ik denk dat er nog meer spelers bij gaan komen.....

7 juni 2015 om 09:02

De transfermarkt is nog niet eens open en er beginnen alweer genoeg azijnzeikers te zeuren.

Dit bericht komt van Elf voetbal dat is zo onbetrouwbaar als wat.

Maar zou het waar zijn dan weten voetbal liefhebbers die veel Spaans voetbal kijken dat dit wel een hele goede is.

7 juni 2015 om 09:44

Ik zou voor Julian Jenner gaan, de beste rechtsbuiten van Nederland!

Goede speler hoor. Hij heeft toch goed gespeeld de eerste seizoenshelft bij Barca.

7 juni 2015 om 08:46

Ja. En daarom mag ie weg...

7 juni 2015 om 09:04

Lezen is ook moeilijk je snapt toch wel dat het huren is en dat hij de hele voorhoede van Barcelona voor hem heeft inclusief Pedro.

7 juni 2015 om 09:19

Omdat ik een andere mening heb lees ik niet goed?? Vent toch!!

Als jij denkt dat een club als Barca met het aantal wedstrijden dat die moeten spelen aan 4 voorhoedespelers genoeg hebben snap je er helemaal niets van. Hij wordt verhuurt omdat ie (nog) nie goed genoeg is. Heb echter zo'n vermoeden dat ik weer niet goed lees

7 juni 2015 om 09:31

Lol die 3 in de basis @ barca zijn zo goed dat de nr 4 overbodig is hoor... Tenminste zo lijkt het. Je zal in ieder geval weinig aan spelen toekomen.

7 juni 2015 om 09:35

Als jij een beetje het voetbal volgt. Misschien op tv of zo? Zou je weten dat ook MSN niet altijd speelt. 4 voorhoedespelers is voor een club als Barca niet genoeg. Als jij denk van wel stel ik voor dat je lekker weer achter je playstation gaat zitten want veel kaas van de echte wereld heb je niet gegeten

7 juni 2015 om 09:39

Als hij nog niet goed genoeg is voor barca is hij prima voor ajax

7 juni 2015 om 09:50

Hahaha kom met concrete voorbeelden dan? Hoe vaak spelen ze niet??? Af en toe krijgt er iemand rust, maar de nr 4 speelt sowieso weinig om maar eens te zwijgen over de nr 5 of 6. Met overbodig bedoel ik overigens niet dat de nr 4 nooit speelt, betekent dat je heus wel doorhebt dat je verdomd weinig zal spelen met die 3 voorin.PlayStation? Hier ga ik niet eens serieus op in.

7 juni 2015 om 10:18

Niet goed genoeg voor Barcelona ja! Daarom willen ze hem verhuren aan een club op een lager niveau. Btw waar maak je je druk over? Ik zie een hoop geklaag en geschreeuw maar dit is slechts een gerucht!

Goede voetballer!

Alweer een onervaren aanvaller erbij???? Hebben ze er daar niet al genoeg van?

7 juni 2015 om 08:43

Is een speler van hoog niveau en is niet blesure gevoelig cuenca en bojan waren dat wel en kan overal spelen voorin

7 juni 2015 om 08:48

Als je een speler huurt moet het een absolute zekerheid zijn die je elftal beter maakt. Zo iemand opleiden doen ze anders maar lekker zelf bij Barca.

Dit is geen zekerheid, dus wat moet je ermee. Staat alleen maar eigen talent in de weg

7 juni 2015 om 09:06

Helemaal met je eens, de enige die hier beter van worden zijn El Haddadi en Barcelona. Bovendien is het nu al 2 keer mislukt met een gehuurde aanvaller van Barcelona. Ik snap niet hoe je het dan nog een keer in je hoofd haalt om dit doen. Mensen zeggen wel dat deze jongen beter is dan die andere 2, maar niks is 100% zeker. Gewoon een dom risico om papa Barca maar weer eens de kont te kussen.

Als Ajax zijnde raak je 2 verdedigers kwijt, Moisander waarschijnlijk Boilesen. Fischer terug van blessure, de enige die weg gaat is Sigi, dan kom je weer met een aanvaller op de proppen, niet alleen dat maar ook nog een huurling. Misschien moet je een keer je eigen spelers het vertrouwen geven. Naar mijn mening is de enige die hier beter van wordt Barcelona.

7 juni 2015 om 11:05

Jij trekt meteen allemaal conclusies, gebaseerd op niks. Dit bericht is gebaseerd op een bericht van ELF en die hebben het bericht overgenomen van ene Spaanse krant of zo. Het zegt nog allemaal niks, maar jij trekt direct conclusies.

Zo geef jij aan dat Sigi de enige is die vertrekt, waar is dat op gebaseerd? Zivkovic wordt ook met een verhuur in verband gebracht. Kishna heeft nog niet verlengt.. Er kan van alles gebeuren. Daarbij gaat Ajax komend seizoen waarschijnlijk vaker met een nummer 10 spelen, dus het kan ook nog zo zijn dat Schone zich op die positie gaat richten. Dat betekent dat de enige Eredivisiewaardige rechtsbuiten in onze selectie een jonge speler is die wellicht nog een terugval krijgt... Logisch dat Ajax daar dan een concurrent bij zoekt...

En stel dat hij komt dan wil dat helemaal niet zeggen dat Ajax geen verdedigers meer haalt, terwijl jij lijkt te denken dat de komst van El Haddadi de komst van verdedigers onmogelijk kan maken... Het kan allebei he??

7 juni 2015 om 12:19

Over conclusies trekken gesproken... Waar staat dat ik denk dat ze geen verdedigers gaan halen? Dat jij dat aanneemt ligt niet aan mij, maar ja...

Je zegt het wel inderdaad: " Dat betekent dat de enige Eredivisiewaardige rechtsbuiten in onze selectie een jonge speler is die wellicht nog een terugval krijgt...". El Haddadi is 19 jaar oud en komt pas net een paar wedstrijden kijken bij Barcelona. Bij de aanname dat de kans op een terugval even groot is bij beide spelers, waarom zou je dan 2 soortgelijke spelers in je selectie willen hebben? Waarvan je bij één al weet dat je daar maar 1 seizoen gebruik van kan maken?

Ik zie Ajax liever geld stoppen in, of in een permanentere optie of in de eigen jeugd.

Als de huur laag zou zijn, zie ik niet waarom dit een slecht idee zou zijn. Mogelijk dat het juist de ontwikkeling van jonge spelers helpt doordat hij kennis en ervaring over Barcelona meeneemt.

Dit zou geweldig zijn!!! Was bij barca echt goed en scoorde ook regelmatig. Jammer dat die niet meer de kans kreeg als invaller.

als het net z,n succes wordt als bojan dan heb ik er een hard hoofd in want dat was ook een drama terwijl er werd voorgespiegelt dat we de 2e messi opgespeld kregen maw barca weet echt wel wat ze weggeven hoor !

7 juni 2015 om 10:10

Bojan toonde anders elke wedstrijd aan dat hij beter kon voetballen dan alle andere spelers op het veld. Alleen werd hij misbruikt op de rechterflank en werden zijn steekpasjes vaak niet begrepen. Bojan was dus zeker geen drama, alleen hoe hij gebruikt werd door Frank de Boer wel. Maar Frank heeft er sowieso een handje van om spelers op verkeerde posities neer te zetten.

Niet dat ik hoop dat deze jongen komt. Hij is wel erg goed, maar ik hoop dat El Ghazi gewoon kan spelen, Kishna blijft en je hebt ook Fischer terug. Dat zijn al 3 flankspelers die veel minuten moeten maken.

Hij speelde in het 2e, die zijn gedegradeerd.... Hij drukte zn stempel blijkbaar ook niet bijster vaak. Eerst maar es zien dus

Ik ken hem niet, maar puur aan zijn statistieken te zien is het niet veel bijzonders.

Zou dit alleen toejuichen als die komt voor extra concurrentie op de flanken. Anders is het een nutteloze aankoop die toch eerst een half jaar moet 'climatiseren'.

7 juni 2015 om 10:56

Klopt helemaal. Dit moet sowieso niet zijn ter vervanging van een ervaren spits.

Serieus kijken jullie uberhaupt voetbal?? Dit is dus het probleem tegenwoordig. Deze jongen heeft meer talent in zn pink dan die hele ruk ajax heeft. Het feit dat er zelfs mensen zeggen dat hij niks voor ajax is.... Man man man hij speelde zelfs mee in barca scoorde er telkens toen suarez er nog niet was. De enige reden dat er geen plek was is vanwege msn . Deze jongen heeft zich meer dan bewezen zelfde personen zeiden ook over neymar die gaat mislukken. Ik hoop dat hij richting psv of feyenoord gaat gun t totaal geen ajacied meer ondankbaar zooi

7 juni 2015 om 10:27

Dat is dan wel weer grappig. Omdat hij van Barca is en Spaans is (half) heeft hij zich in 3 oefenwedstrijdjes 'meer dan genoeg' bewezen. Terwijl onze eigen spelers onderhand 2 keer bij de beste 3 zitten op een WK en zich volgens velen hier nog niet hebben bewezen (in de top)

Omgekeerd xenofoob gedrag. Jullie lijken net Aziaten. Die geven geen moer om voetbal, die willen gewoon fan zijn van de grootste en populairste clubs. En elke speler die daar niet speelt is waardeloos

7 juni 2015 om 10:33

Mee eens, ik snap ook niet hoe je fan kan zijn van zulke clubs. Heeft niks meer met voetbal te maken. Bosman (kon geen club vinden na de uitspraak van de rechter) en het grote geld werden de ondergang van het Nederlands voetbal.

7 juni 2015 om 13:17

Aziaten hebben ook het geld en macht.
En ze houden echt wel van voetbal hoor,anders zouden ze niet zoveel fans hebben in eigen land.

7 juni 2015 om 10:29

Haha jij geilt wel lekker op hem zeg. Wat hebben clubs als Ajax feyenoord en Psv nou aan een huurspeler? Volgend jaar is hij weer weg en heeft eigen jeugd geen kans gehad. Overnemen of laten gaan.

7 juni 2015 om 11:49

Misschien maakt zo n speler je wel kampioen??

Weet jij veel, als die vent voor redelijk bedrag te huur is kan het voor Barca en Ajax imtressant zijn..

7 juni 2015 om 13:43

Idd, huurlingen zijn per definitie naatje, die Guardado heeft PSV ook niks gebracht.... Ow, wacht..

7 juni 2015 om 11:04

Gescoord heeft hij pas 1 keer (en 1 assist) in 16 officiele wedstrijden voor Barca. (10 competitie,3 champions league, 3 Copa )

Maar het wonderlijke vind ik dat veel Ajacieden hier roepen dat een speler als Munir te min is voor hun club,
Verschil met de eerdere huurlingen is namelijk dat Bojan en Cuenca spelers waren die mochten vertrekken bij Barca,(en werden ook verkeerd gebruikt door Frank de Boer),
Barca wil Munir juist graag houden voor de toekomst.

Denk dat als hij komt naar Ajax hij nog velen gaat verrassen.

Al die wannabee fan boys van Barcelona vinden hem geweldig omdat hij van Barcelona komt, echter heeft hij nog niks laten zien. Hij is misschien alleen een aanwinst als Ajax hem overneemt, want aan huren heb je geen bal. Staat jeugd in de weg en Barcelona laat hem lekker een jaartje ervaring op doen. Geef Zivkovic gewoon de kans, hij is echt niet minder hoor.

7 juni 2015 om 10:43

El Haddadi wordt denk vooral gehaald, als hij al gehaald wordt, als rechtsbuiten. Dan kan Schone zich meer op de 10 positie richten..

7 juni 2015 om 12:42

Jongen heeft nog alles te bewijzen, want ook in de segunda kon hij zijn stempel niet drukken. Hoop dat hij naar een primera division club gaat, dat zal beter zijn voor de ontwikkeling van die jongen.

Als dit waar is zou dat fantastisch nieuws zijn! Geweldige speler die Munir, die gaat hier heel wat potten breken! Maar ben bang dat het weer een onbetrouwbaar gerucht is...

Zou mooi zijn, maar denk dat het dan vooral mooi is voor Barca en de speler zelf dan voor Ajax.

Ajax heeft in de jeugd nog Meleg, Menig, Cerny en Muric lopen. Daar moet Ajax het in de aanval maar mee doen vind ik.

7 juni 2015 om 10:41

Die spelers kunnen zich bij Jong Ajax ook nog ontwikkelen. Zo'n goed jaar hebben Meleg en Muric niet achter de rug... Cerny is volgend jaar sowieso nog niet klaar voor het eerste en Menig kan misschien nog het minst leren bij Jong Ajax, maar wil zelf niet vethuurd worden en voor het eerste hebben we beter opties..

Ik zie dit wel zitten. Het zou betekenen dat Ajax voor links Kishna en Fischer heeft. Voor rechts El Ghazi en El Haddadi. De spits Milik en Zivkovic, hopelijk wordt Sigi dan nog vervangen door een ervaren spits. Dat is zeer netjes. Dat moet ook bijna wel een garantie zijn op aantrekkelijk voetbal en doelpunten. Daarbij zorgt de komst van El Haddadi ervoor dat de concurrentiestrijd bij Jong Ajax ook heviger wordt. Menig, Meleg, Muric, Becker, De Sa, Cerny.. Daar zal het niveau ook omhoog gaan, wat vorig jaar belangrijk is gebleken. Toen zakte Ajax de tweede seizoenshelft weg, omdat enkele spelers die het goed deden meer met het eerste elftal mee gingen doen. Spelers als Zivkovic zakte daardoor ook weer weg, omdat het niveau omlaag ging. Hopelijk gebeurt dat komend seizoen niet. Ik hoop dat Ajax zorgt voor een zo sterk mogelijk Jong Ajax, want in een goed lopend elftal ontwikkelen talenten als Cerny, Nouri en Van de Beek zich sneller. Daarbij leren zij dan direct om wedstrijden te domineren in plaats van, zoals de tweede seizoenshelft vorig jaar, achter tegenstanders aan lopen.

Als er een optie tot koop in zit ben ik blij. Ik houd niet zo van gehuurde spelers. Als hij zou kunnen worden gekocht met een terugkoopclausule van 15 miljoen ofzo vind ik het ook goed.

En Ajax blijkt ook nog niet uitgeleerd voor wat betreft het scouten van noodzakelijke versterkingen. Dat zijn 4 verdedigers, waarvan 2 ervaren, een linker- en centrale spits. Kost een paar centen, maar dat is eenmalig, en je doet in iedere competitie mee. Jammer, want dat gebeurt niet, de huidige technische staf scoutingsapparaat blijft zitten en dus komt er weer een rampjaar op Ajax af....

7 juni 2015 om 10:51

Een linkerspits? Die positie is redelijk goed bezet met Kishna en Fischer. Eventueel kunnen Andersen en Menig daar nog uit de voeten. Rechtbuiten hebben we minder opties.. El Ghazi en Schone, die zich waarschijnlijk op de 10 positie gaat richten.. Daarna volgen wie? Muric? Die heeft gekwakkeld met blessures en moet eerst stabiel presteren bij Jong Ajax.. De Sa? Mag niet voor niets weg.. We kunnen nog wel een rechtsbuiten erbij gebruiken.

We weten natuurlijk de waarheidsgraad hiervan niet, maar toch.....
Welk plan is dit Marc, plan k, l of m???
Waar blijven die ervaren spelers? Vooral verdedigers.
Ik weet dat de transfermarkt nog lang niet gesloten is, maar volgens mij spelen we al vroeg een paar zeer belangrijke wedstrijden!

7 juni 2015 om 10:54

De transfermarkt is volgens mij niet eens open. Dus of Marc ze nu al contracteerd of op deadlineday, het maakt geen bal uit. Ze melden zich in beide gevallen op hetzelfde moment bij Ajax. Dus, in plaats van nu al gefrustreerd te raken, kan je ook rustig wachten. Mocht Marc er niet in slagen om naar jouw tevredenheid spelers te halen, kan je altijd nog geirriteerd reageren.

7 juni 2015 om 11:20

Jij wil wachten tot deadlineday? Volgens mij hebben we dan al voorronde cl gespeeld. Ik kan het verkeerd hebben.

7 juni 2015 om 12:41

Volgens mij begrijp jij een hoop dingen niet.. Ik bedoel met deadlineday de opening van de transferperiode. En ik wil niet wachten tot die dag, maar het maakt geen bal uit als Overmars wacht tot die dag...

Duidelijk dat weinige hier deze speler kennen anders zou ik niet zoveel onzin lezen als nu. Zelfs ajacieden hoor ik onzin uitkramen. Voor jullie informatie, deze jongen was zo goed als doorgebroken in Barca1 als suarez niet gekomen was. Hij heeft gister de CL op zijn naam geschreven want stond klaar om in te vallen, hij heeft alleen pedro nog voor zich want die heeft onlangs verlengd. Deze jongen kan naar IEDERE topclub in de wereld en samen met ajax is er een rijtje topclubs bezig om deze jongen binnen te vissen. Niet als koop maar als huur want barca wilt hem ab so luut niet kwijt. Dit bericht lijkt daarom ook wat ongeloofwaardig. Maar mocht het waar zijn dan zullen er veel jaloerse ogen gericht zijn ajax. En los van het verzoek om ervaring bij ajax is dit een once in a lifetime opportunity die je altijd moet doen.

7 juni 2015 om 14:20

Ik heb hem dit seizoen zien voetballen, maar hij was echt echt niet goed genoeg. Hij deed bijna alles fout wat hij fout kon doen. Heeft geen overzicht en gaat te vaak voor eigen succes terwijl er anderen er beter voor staan. Hij wekte meteen de irritaties van Messi en Neymar in de minuten die hij aan het begin van het seizoen kreeg.

Het is best triest dat een Suarez die een grote naam is, beter in dienst van het elftal speelt in de spits dan een El Haddadi die net kwam kijken. Dus neen, hij moet uit een heel ander vaatje gaan tappen wil hij bij Barcelona blijven. Anders is het na volgend seizoen wieberen.

7 juni 2015 om 17:04

Ik had ook het gevoel dat hij niet bij Barca pastte toen ik hem dit seizoen zag spelen. En die irritaties zag ik ook


Blijkbaar doet hij toch iets goeds

El Haddadi is echt een goeie speler voor Ajax heb hem gezien tijdens wedstrijden van Barcelona heeft heel veel snelheid en een goed schot. Prima speler voor Ajax als hij naar Ajax verhuurt wordt.

Deze jongen komt echt niet naar Ajax. Is het grootste talent van Barcelona en een van de grootste talenten van Europa. Heeft potentie van een superspeler die later in aanmerking kan komen voor het winnen van de Ballon Dór. Deze jongen kan nu al bij vrijwel elke Europese topclub terecht. Weer een luchtballonnetje van Marc Overmars derhalve.

7 juni 2015 om 11:47

Je onderbouwing rammelt behoorlijk. Komt over als op wat je hoopt, niet gebaseerd op feiten. Of je moet een werkende glazen bol hebben.

Zal ook wel ergens weggedrukt worden aan de rechterkant en dan vervolgens dramatisch spelen.

Ik zie dit eigenlijk nog best gebeuren ook nog. Het lijkt me op de eerste plaats al logisch dat Barcelona hem wilt verhuren. De concurrentie in het eerste van Barcelona is moordend met namen als Messi, Suarez, Neymar, en Pedro, en in de derde divisie van Spanje kan een talent als hij zich niet goed ontwikkelen. Bij Ajax zal hij veel meer spelen in een ploeg met een soortgelijke filosofie, in een competitie waarin hij zich kan verbeteren met ook nog eens Europees voetbal (als het meezit Cl). Zo onrealistisch lijkt mij dit eigenlijk niet.

7 juni 2015 om 12:49

Aan de andere kant snap ik Barcelona ook weer niet. Ze hebben hetzelfde gedaan met Bojan en Cuenca en die zijn nou niet bepaald beter geworden in Amsterdam, terwijl die normaal gesproken al verder hadden moeten zijn dan El Haddadi nu is..

Ik juich dit wel toe, omdat hij niet zo blessuregevoelig is als die andere twee.

Ben erg benieuwd, wordt eens tijd dat er langzaam wat beweging in komt. De onderhandelingen met Dijks duren nu wel erg lang, terwijl we het dan alleen nog maar hebben over een speler die komt terwijl Boilesen vertrekt. Het seizoen begint erg vroeg voor Ajax dus is het zaak om tijdig klaar te zijn op de transfermarkt en niet zoals Feyenoord vorig seizoen nog versterking halen als de belangrijke kwalificatieduels voor de CL al gespeeld zijn.

7 juni 2015 om 12:47

Helemaal mee eens. De selectie moet op tijd rond zijn. Echter maakt het nu nog weinig uit. Spelers kunnen wel vastgelegd zijn, maar hebben toch vakantie. Het is wel zaak dat wanneer Ajax begint met trainen de selectie rond is. Dat mogen we ook wel verwachten van Overmars, want hij heeft ruim van tevoren geweten wanneer Ajax begon met trainen en op welke posities versterkingen moesten komen. Kortom, aan duidelijkheid naar hem toe geen gebrek.

Het zou alleen zeer jammer zijn als het nieuws dat Ajax eerst moet verkopen, voordat er gekocht mag worden, waar is. Want aan wie gaan we jongens als Boilesen, Sigi, Duarte, De Sa, Ligeon en eventueel nog Andersen of Serero op zo'n korte termijn slijten?

7 juni 2015 om 13:06

@ De Toekomst

Serero en Andersen hoeven ze van mij nog niet te slijten. Serero is een prima back-up voor op het middenveld en Andersen is nog steeds erg jong en wel degelijk talentvol. Ajax moet eens stoppen met dat huren van deze spelers die ze een jaartje kunnen hebben voor veel te veel geld. We hebben bovendien op de buitenplaatsen genoeg mogelijkheden met Schone, El Ghazi, Kishna en Fischer. Eventueel kan Andersen zich daar ook ontwikkelen, daar zie ik hem liever dan op het middenveld. Op het middenveld hebben we met Bazoer, Serero, Gudlje, Sinkgraven, Klaassen en eventueel talenten als Nouri en de ervaren Schone ook genoeg mogelijkheden. Een goede spits en een sterke verdediger zijn nodig. Dijks hoeven we in mijn optiek geen hoofdprijs voor te betalen. Middelmatige speler. Boilesen doet zelf voorkomen alsof er erg veel interesse is dus die zullen we dan wel kwijtraken. Sigthorsson, Duarte, Van der Hoorn (vind dat nog steeds 10x niks) zullen je met hoge kortingen de deur uit moeten doen. Wie wil er voor dat soort spelers een fatsoenlijk bedrag betalen?

7 juni 2015 om 14:56

Siggi moet je bijna houden als je geen nieuwe spits kan aantrekken, al hoop ik wel dat dat gaat lukken. De Boer lijkt geen vertrouwen in Zivko te hebben. Duarte gewoon voor een tonnetje of 7/8 verkopen en Vd Hoorn zou ik altijd houden. De spoeling is nou ook weer niet zo groot in de verdediging.

Wat mij betreft
Out: Duarte (8 ton), Sigthorsson (2 M), Boilesen (3.5 M + hoog doorverkoop percentage)
IN: Dijks (1.2 M), nieuwe spits (transfervrij? tot max 5 M. Pazzini zou echt mooi zijn), evt LCV maar dat zal niet gebeuren met Viergever in de gelederen.

7 juni 2015 om 15:01

Ik ben ook een tegenstander van huren. Dat heb ik al meerdere keren heel erg duidelijk aangegeven hier op Voetbalzone. Ik was fel tegen de komst van Bojan, Cuenca en Zimling. Die huurcontracten sloegen nergens op. Het was te duur voor spelers waar Ajax niet op kon rekenen. Dat kwam of door het niveau van de speler (zimling) of de blessuregevoeligheid (bojan en Cuenca). En achteraf bleken Bojan en Cuenca qua niveau ook niet eens een succes.

Bij El Haddadi is het echter anders. Die jongen is niet blessuregevoelig, heeft talent en hoeft niet perse een eigen speler in de weg te staan. Die zou gewoon als concurrent gehaald worden voor El Ghazi en ja, in zo'n rol zie ik zijn komst wel zitten. Dat zou betekenen dat we op beide vleugels aanvallers hebben met talent en dus zou De Boer dan kunnen rouleren, maar wel altijd kunnen spelen met voetballers waarvoor je naar het stadion gaat. Dat is een hele verbetering tegenover Schone als rechtsbuiten.....

Het gaat nu niet door en ik vind dat nog best jammer. Nogmaals, als concurrent had hij er mooi bijgepast. Hij is gewoon beter dan een Menig, De Sa, Becker en leuker om te zien spelen dan Schone.. Kortom, winst voor de toeschouwers en supporters.

Serero en Andersen hoeven van mij ook niet perse te vertrekken, maar voor Andersen zelf lijkt een verhuur mij het beste. Serero zou ik er op zich nog graag bijhouden, maar hij heeft wat mij betreft jongens als Klaassen, Sinkgraven, Gudelj, Bazoer voor zich, terwijl er maar 3 posities zijn.. Andersen zou helemaal pas laat aan de beurt zijn, omdat hij in mijn optiek de minste is van die middenvelders.. Zelfs Riedewald zou ik eerder op het middenveld zetten dan Andersen.. En als buitenspeler komt hij ook pas als derde keus aan de beurt op beide flanken.. Kortom, dat is redelijk uitzichtloos. En ja, dan zou ik hem weer graag houden, maar wel om het niveau in Jong Ajax op te krikken, zodat jongens als Cerny, Van de Beek en Nouri komend seizoen in een Jong Ajax spelen dat wedstrijden domineert in plaats van een Jong Ajax dat geregeld achter de tegenstander aanloopt.

Over de verkoop van Duarte, Sigi, Boilesen Tsja... Dat kan gewoon moeilijk worden of ineens makkelijk gaan. Ajax kan ze wel goedkoop in de markt zetten, maar dan nog moet er een club komen die ze wil en misschien nog wel belangrijker: voor de spelers zelf ook interessant is... Zo'n Boilesen speelde het laatste jaar zo slecht, die willen ze bij NAC niet eens, maar hij denkt zelf aan een Atletico Madrid.. Nou, ik moet dat nog zien gebeuren.. Of een Duarte: die jongen heeft een flink contract getekend en gaat echt niet zomaar ergens voetballen voor minder, terwijl hij waarschijnlijk nergens een even goed contract kan krijgen..

7 juni 2015 om 15:31

dvs33fan

Eruit kunnen (niet perse moeten, maar wel spelers die we kunnen missen):
Schone, Serero, Andersen, De Sa, Ligeon, Meleg, Sigi, Duarte, Boilesen.

Ik denk niet dat Duarte te slijten is voor 7 a 8 ton, omdat hij ook een flink salaris heeft en hij waarschijnlijk geen stap omhoog gaat maken. Dat betekent dus een stap naar een club die vergelijkbaar is als of minder is dan Ajax. Die hebben echt geen miljoenen over om Duarte te kopen en betalen.. Dat is volgens mij bij Sigi en Schone hetzelfde. Het zullen spelers zijn waar een transfersom voor betaald moet worden en zij zullen een leuk bedrag willen verdienen, welke clubs zullen dat nou voor ze over hebben na afgelopen seizoen? Boilesen, Serero en Andersen kunnen eventueel nog wel een leuk bedrag opbrengen. De overige spelers kunnen weg, maar ik verwacht er geen noemswaardige bedragen voor..

Inkomende transfers.. Dit moet minimaal een ervaren spits zijn en het liefst eentje met een beetje Europese bekendheid door ooit echt goed gepresteerd te hebben in een Europese topcompetitie. Denk aan Pizarro, Olic, Berbatov, Cardozo, Santa Cruz...

Verdedigend moet er ook iemand bij, maar ik begrijp dat dit voor Overmars flink lastig kan zijn. Een goede, betrouwbare, ervaren centrale verdediger is in Europa natuurlijk niet in ruime hoeveelheden aanwezig.. Daar zijn meer clubs naar op zoek..

Wat moet Ajax hier dan mee?

Laat Ajax eerst maar eens de eigen spelers aan de gang krijgen en een fatsoenlijke spits kopen. Het heeft geen enkele zin om een dure speler te huren voor een jaar en dan weer te laten gaan. Dan sta je inderdaad je eigen spelers te verkwanselen. Ajax moet eens op zoek gaan naar een goede spits en een sterke centrale verdediger in plaats van weer een buitenspeler aan te trekken. Met Fischer, Kishna (die Ajax eerst maar eens aan het voetballen moet zien te krijgen), El Ghazi en Schone hebben we daar voldoende mogelijkheden. In de spits loopt alleen de wisselvallig Milik en achterin hebben we een labiel centrum. Dat eerst maar eens oplossen, want het huren van spelers als Cuenca, Bojan of nu deze jongen is idioot. Dat ben ik met Jonk volkomen eens.

7 juni 2015 om 13:21

Helemaal mee eens. Alleen vind ik ook nog dat ze zich eerst op de prioriteiten moeten richten. Gehaalde spelers moeten als het even kan de hele voorbereiding meemaken, want Ajax krijgt de belangrijkste wedstrijden in het begin van het seizoen± de voorrondes voor de Champions League! Daar moet men zich op richten, want het levert alleen al 12 miljoen startgeld op. Mocht je het halen dan kun je van dat geld nog wat extra versterkingen doen. Anders moet je je eerst maar richten op de eredivisie.

7 juni 2015 om 13:40

@ mayarood

Ajax hoeft in mijn ogen helemaal niet zoveel te kopen, maar wat je koopt moet goed zijn en dat is de laatste jaren een groot probleem gebleken. Hoesen, Duarte, Vd Hoorn, Sana, Zimling, etc. Koop je een goede spits en een sterke ervaren verdediger dan heb je een selectie om kampioen te kunnen worden en ook nog Europees iets te kunnen bereiken. Met de huidige spelers zit dat er niet in. Te wisselvallig (milik) of te weinig kwaliteit (viergever).

7 juni 2015 om 15:04

Dat ben ik ook met je eens, maar met prioriteiten bedoel ik bijv. een goede centrale verdediger. Dus gaan we met Riedewald of Viergever Champions League spelen. Daar heb ik mijn twijfels over. Een fout van hen kost nu miljoenen. Ze lijken nu weer met spelers in de marge bezig te zijn. Waarom een rechtsbuiten? El Ghazi, eventueel Schone, later Muric, ze hebben Becker ook nog, kortom die is overbodig, of moet zo veel toevoegen dat het een buitenkansje is. Dijks kan dan wel, zeker nu Boilesen geblesseerd is of weg gaat, maar ik erger me er gewoon aan dat het allemaal zo lang duurt. In de situatie waarin Ajax nu zit moet er snel en adequaat gehandeld worden.
En nog iets... Barcelona heeft een transferverbod, dus die zullen zo weinig mogelijk spelers van zijn formaat laten gaan. Komende winter misschien wel, maar daar hebben we nu niets aan.

7 juni 2015 om 13:26

Overmars kan niks anders. Heeft enkel matige scouts rondlopen en dan gaat hij zijn eigen kanalen raadplegen en dat is één telefoontje naar Barcelona.

7 juni 2015 om 13:38

@ Medellin

Het blijkt wel dat Ajax en aankopen niet echt hand in hand gaan. Of je nu Vd Hoorn neemt, Zimling, Hoesen of Duarte. Stuk voor stuk komen ze (veel) te kort. Terwijl er bij elkaar toch een bedrag voor deze jongens is neergeteld waar je een leuke speler van had kunnen halen.

7 juni 2015 om 15:04

Vd Hoorn was duur maar op zich het gokje wel waard, goed talent. Als Ajax niet met een linksbenige CV zou willen spelen zou hij er 100% instaan. Beter dan die Viergever, wat echt weer een Moisander 2.0 is maar dan nog iets slechter.

Zou echt het liefst 442 spelen met al die middenvelders die we nu hebben maar zo is ook prima (met de buitenspelers iets meer naar voren). Heb je voor de voorste posities en middenvelders nog Schone, Kishna, Sinkgraven, Zivkovic en waarschijnlijk 1 van Serero en Andersen om mee te rouleren. Posities gewoon dubbel bezet. Voor de verdediging heb je dan nog Tete, Riedewald, Viergever, Boilesen(?).

Hoeft imo niet zoveel te gebeuren. Gewoon Sigthorsson, Duarte, Boilesen, 1 van Serero/andersen verkopen en dan misschien alleen naast Dijks nog een sterke, grote LCV en spits halen. Selectie is dan gewoon goed en weer een jaartje ouder. Als Cillessen weggaat Steek halen voor 2 jaartjes.

Cillessen
Van Rhijn
Vd Hoorn
Veltman
Dijks
Gudelj
Bazoer
El Ghazi
Klaasen
Fischer
Milik
7 juni 2015 om 15:15

Maar hennie, ligt dat aan Overmars?

Voordat Overmars begon haalde Ajax ook de ene na de andere (flinke) miskoop en vaak waren die miskopen nog duurder ook. El Hamdaoui, Sulejmani, Luque, Atouba, Wielaert, Roger, Urbaiz, Juanfran, Mido, Tainio, Charisteas, Oleguer.. En ja, dan zaten er soms toevallig ook echte toppers zoals Huntelaar of Suarez bij (al was dat in verhouding met wat er allemaal uitgegeven werd eigenlijk geen toeval te noemen... Zoveel werd er uitgegeven)...

Kortom, Ajax en aankopen doen is haast nooit een succes geweest. Het is ook bijna niet te doen, want zelfs de aankopen die Ajax van veel supporters echt moest doen zijn bij andere clubs niet overtuigend: Van Ginkel was de eerste anderhalf dat hij bij Cheslea onder contract stond grotendeels geblesseerd, Maher en Narsingh zijn nog niet de spelers waar ze daar op gerekend hadden, iedereen verklaard Ajax voor gek dat zij Van der Hoorn namen in plaats van Van Dijk maar Van Dijk en Van der Hoorn waren toen heel erg vergelijkbaar en ja, dan kan er eens een verkeerde keus gemaakt worden (al wil ik Van Dijk ook nog wel eens zien presteren in een grote Europese competitie met meer ruimte in zijn rug of waar voetballend meer van hem gevraagd wordt)... Ziyech werd vaak genoemd, maar die heeft dit seizoen ook niet echt veel indruk gemaakt bij Twente.. Assaidi? Daar hoor ik ook niks meer van..

Het is gewoon ontzettend lastig en ja, dan gaat er wel eens iets mis. Verder heeft Ajax ook goed gehandeld. Moisander, Schone, Cillessen, Poulsen, Babel, Boerrigter, Serero, Milik, Sana, Hoesen, Sigi hebben op hun manier allemaal hun meerwaarde gehad voor Ajax. Zij hadden allemaal belangrijke aandelen in kampioenschappen of overwinningen in de Champions League. Ik durf ze daarom niet perse een miskoop te noemen.

snap er niets van dat ajax dit doet. Op zoek naar een ervaren spits en dan toch een poging doen om dit talent te huren. Lekker voor Cardazo gaan voor in de spits en Gutiérrez van newcastle. 2 ervaren spelers en 1 is transfervrij.

Deze jongen is abnormaal goed. De vergelijking met Bojan kan je onmogelijk maken. Ontwikkeling van Bojan was al jaren aan het staken. Munir heeft in de voorbereiding de meeste doelpunten gescoord voor FC Barcelona

Goh verassend zeg.....
Leuk om te lezen dat er mensen zijn die dit soort berichten echt serieus nemen.
Alsof Barcá zo'n super talent zal stallen bij een andere club, laat staan Nederland.
En nee, Bojan en cuenca mag je niet eens noemen in dezelfde zin als Haddadi.

7 juni 2015 om 13:33

"en nee, bojan en cuenca mag je niet eens noemen in dezelfde zin als haddadi."

ontopic: was te verwachten, maar was toch weer een huurling geweest, dat heeft persoonlijk niet mijn voorkeur.

7 juni 2015 om 13:37

Scherp, scherp......1 zin foutje bedankt.

Zo, alle kouwe drukte weer voor niks geweest door dit nodeloze gerucht. maar Dijks is ook leuk toch?

Dat is jammer maar Barclona beslist.
Dan zoek maar een ander talent uit.
De vorige geleende talenten bleken ook minder talent dan was verteld.

Persoonlijk denk ik niet dat Barcelona haar beste talenten nog naar Ajax stuurt om beter te worden. Onder de Boer zijn alle talenten die naar Ajax zijn gestuurd niet op maar uitgebloeid. De Boer speelt gewoon heel anders dan men bij Barcelona doet. Er is totaal geen frivoliteit. Barcelona zal dan ook haar spelers liever naar een andere club in de Primera Division verhuren.

Ik lees dat het niet doorgaat. Storm in glas water... maar ik zie het ook gewoon niet meer gebeuren. Zeker na de sneaky actie van Ajax voor wat betreft de contractaanbieding voor de grabbelaar-keeper van Barca. Dat was echt een waardeloze actie. Je zet de goede banden op scherp en je haalt niet een uitzonderlijk talent. Vreemde fratsen.

Al die huurspelers hebben geen reet gebracht. Liepen erbij of ze het hadden uitgevonden en alles op halve kracht konden doen. Iig was dat zo met Bojan en Cuenca.

@sjaakc Mijn onderbouwing rammelt? Niet gebaseerd op feiten? Het is duidelijk dat jij niet weet wie Mounir is en wat de feiten zijn. Het is onmogelijk dat Barcelona deze jongen verhuurt of verkoopt. Nou Camp veert op als hij erin komt. Ja zelfs als daarvoor Suarez eruit zou moeten.

Dat leek me ook al heel ongeloofwaardig.
Als ze hem al verhuren zal dat aan een betere club en betere competitie zijn.

Wat is dit nou weer??? Eerst zeggen dat hij naar Ajax mag en dan later zeggen 'nee' hij komt niet. We willen 'm houden. Hij had prima de plek van Zivkovic op kunnen vullen voor een jaartje.

7 juni 2015 om 15:38

logisch toch, hij is veel te goed voor ajax en voor de Nederlandse competitie.
Als ze hem al verhuren zal dat naar een grotere competitie en een betere club zijn.

7 juni 2015 om 20:32

Ja dat snap ik. Maar waarom gaan ze ons eerst lekker maken met een groot talent en vervolgens zeggen nee toch maar niet. En waarom is hij te goed voor Ajax. Dat kun je helemaal niet zeggen want dat hebben we nog niet gezien. Milik stond ook te boek als een talent maar heeft het ook niet zo denderend goed gedaan hoor. En El Haddadi moet dat ook eerst nog maar eens bewijzen maar die bewijzen gaan we nu niet meer krijgen.
Hij had bij Ajax de nodige ervaring op kunnen doen en CL spelen of El...

7 juni 2015 om 20:52

el haddadi is 1 van de grootste talenten van Barcelona en ik denk dat hij Barcelona 1 wel gaat halen over een paar jaar.
Milik zal dat niveau nooit halen.

Barca laat Munir niet snel lopen. Eén van de meeste getalenteerde spelers van de Barca. Hij heeft alleen pech dat hij Messi, Suarez, Neymar en Pedro voor zich moet dulden. En dat zijn niet de minste.

Een verhuur aan een club in de PD zou denk ik het beste zijn voor hem. Verhuur aan Ajax lijkt mij als je kijkt naar Cuenca en Bojan zonde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren