Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Braziliaanse legende verkiest Messi boven Ronaldo in dream team

Laatste update:

Rivaldo behoort tot een van de meest succesvolle spelers van zijn generatie en speelde in zijn actieve carrière samen met tal van andere wereldtoppers. Voor de Daily Mail stelde hij een Champions League Dream Team samen, waarin onder meer plaats is voor landgenoten als Dida en Roberto Carlos. Ook Lionel Messi is van de partij.

/

De meeste spelers in zijn favoriete elftal zijn oud-ploeggenoten, op een enkele uitzondering na. Uiteraard speelde de Braziliaan nooit samen met Messi, maar ook Zinédine Zidane en Luís Figo deelden nooit de kleedkamer met de oude meester. "Hij was een nachtmerrie voor verdedigers", zegt hij over laatstgenoemde. Rivaldo's relatie met Zidane was er een van 'wederzijds' respect, zo stelt hij. "We schaduwden elkaar, meer niet. We wilden elkaar niet belachelijk maken."

Ook over Messi kent Rivaldo geen twijfel. Hij plaatst hem nu al op gelijke hoogte met supersterren als Pelé en Diego Maradona. Opmerkelijk is dat Cristiano Ronaldo ontbreekt, terwijl zijn oude teamgenoot bij de nationale ploeg, de oudere Ronaldo, wél van de partij is. "Ik heb met heel wat geweldenaren gespeeld, maar met hem had ik de beste klik. De beste spits aller tijden", zegt hij over de oud-PSV'er.

Naast doelman Dida bestaat de achterhoede uit Cafu ("een van de beste professionals ooit"), Carles Puyol ("een echte, autoritaire leider", Paolo Maldini ("een intelligente verdediger die het spel beter kon lezen dan wie dan ook") en Roberto Carlos. Xavi ("hij wilde nooit een held zijn, deed alles voor zijn club") completeert het middenveld met Ronaldinho ("een meester aan de bal"), Zidane en Figo. De voorhoede wordt gevormd door Ronaldo en Messi.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel logisch team eigenlijk. Maar Dida op goal? Dat is 100% chauvinisme, gaat nergens over.

6 juni 2015 om 16:51

Dida was in zijn topdagen anders een zeer goede keeper.

6 juni 2015 om 17:00

Ja maar ieder logisch nadenkend voetballiefhebber zet daar Casillas of Buffon. Maar die zijn Real en Juve en niet Barca of Milan.

6 juni 2015 om 17:26

Taffarel vond ik beter dan Dida. Wat was Taffarel een beest zeg...

6 juni 2015 om 17:45

Die jaren was Taffarel de nummer 1 van elke persoon, is ook niet niks voor niks gekozen als de beste keeper toen der tijd

6 juni 2015 om 17:53

Precies mensen vergeten Taffarel te snel, hij was echt een goede keeper, waarschijnlijk vergeet men hem omdat hij bij Galatasaray speelde...

6 juni 2015 om 18:17

At Yorickjuve, Zidane staat er toch ook tussen?

7 juni 2015 om 14:04

Hij heeft met Dida het WK gewonnen dus zo gek is het niet! En Dida heeft een mooiere prijzenkast dan de keepers die jij noemt

6 juni 2015 om 17:17

Logisch team? Lekker gebalanceerd middenveld.

Als je dan toch puur op namen selecteert, waar zijn dan Cruyff, Pele en Maradonna?

6 juni 2015 om 17:25

Niet zo zeiken joh dit is een Gruwelijk team. Vooral de verdediging vind ik abnormaal goed. Nu lopen er op Thiago Silva in zijn goede vorm, geen enkele verdedigers meer van dat niveau.

6 juni 2015 om 17:28

Hebben die in de Champions League gespeeld dan?

6 juni 2015 om 17:35

Hoe bedoel je?

6 juni 2015 om 17:55

Pfff altijd weer Cruyff, Pele, Maradonna, buiten Maradonna heeft 80% van ons Cruyff en Pele niet eens meegemaakt joh, onderbouw anders even hoe Cruyff en Pele speelde als je hun in de top 11 verwacht.

6 juni 2015 om 18:01

Niet zo ingewikkeld. Cruyff, Pele en Maradonna waren spelers (samen met Messi en misschien Zidane) die een team beter liet spelen. Haalde je die spelers uit een elftal, dan scheelde dat 40%.

Dat kan je van de rest van deze spelers niet zeggen...... vind ik.

@siceramo: goed punt :-)

6 juni 2015 om 21:39

Jone je hebt Cruijf nooit zien spelen, niet zo zeveren.

Hahaha, wat een team zeg! Niet normaal.

Dida heeft volgens mij een aantal goede jaren gehad, maar er zijn toch zeker betere keepers.

6 juni 2015 om 17:53

Ik zie dit meer als een sneer naar Ronaldo. Precies op de dag van de CL finale. Waar was Rivaldo vorig rond deze tijd?

6 juni 2015 om 17:57

Hoezo sneer naar Ronaldo? Hij zegt gewoon dat hij de Braziliaanse Ronaldo bedoelt? Je weet dat mensen verwarren tussen de beste Ronaldo en C. Ronaldo.

Geloof mij als je Messi en C.ronaldo in een team zet, dan zal je volgens mij geen enkel wedstrijd meer verliezen.

6 juni 2015 om 17:37

Wel met de verdediging van Ajax erbij.

6 juni 2015 om 17:48

Het gaat hier niet om de Portugees maar om de Braziliaan. En ja, die heeft ook tegen Ajax gescoord ;-)

6 juni 2015 om 19:01

is niet c ronaldo he in dit team. Zou wel gruwelijk als je die idd in een team hebt.
ronaldo ronaldo messi of ronaldo zlatan messi

Objectief elftal. welgeteld 1 speler die nooit een barca, milan of brazilie shirt heeft aangehad.

6 juni 2015 om 17:00

Het feit dat je Figo kiest boven C Ronaldo zegt in mijn ogen al genoeg.

Figo was echt een wereldster voor Portugese begrippen, maar CR7 staat toch wel nog even wat niveau's hoger dan Figo. Ik vond Figo echt wel meevallen.

6 juni 2015 om 17:11

Huh? C Ronaldo was vroeger vergelijkbaar met Figo, tegenwoordig echt niet hoor.
Met Figo op het middenveld kan je ballen verwachten, maar Ronaldo is gewoon een aanvaller, een doelpuntenmachine, meer niet.

6 juni 2015 om 17:44

Figo was ook zeker niet minder dan Ronaldo.
Ronaldo scoort wel veel meer, maar zoekt ook veel meer de goal.
Figo was een echte flankspeler, die elke keer zijn tegenstander kon pakken met een dribbel, had een heel goede voorzet, een goed schot, en een goed overzicht.
Voetballend was hij zeker beter dan Ronaldo

6 juni 2015 om 17:58

Voor jou staat C Ronaldo hoger ja, als je even op Figo had gelet toen hij bij Madrid en Portugal speelde wist je ook wel dat Figo een wereldspeler was.

6 juni 2015 om 17:49

Het is Rivaldo zijn elftal , Rivaldo zijn mening dus subjectief nogal logisch ...

Hahahaha kijk naar dat middenveld. Xavi moet alleen achter de middenlijn blijven

Dit is natuurlijk zijn goed recht maar ik snap niet waarom zo veel oude voetballers Ronaldo niks gunnen.
Heeft hij hun iets aangedaan ofzo?
Wat een afgunst altijd als het gaat om Cristiano.
Ronaldo heeft bij de 2 grootste clubs op aarde records gebroken die zal wel gerespecteerd worden door de wereld laat die mummies maar hem negeren.

6 juni 2015 om 16:44

Misschien is het gewoon echt zo. Ik denk dat zij het beter als jou weten.

6 juni 2015 om 16:45

Zo zie je maar dat die jongens herkennen hoe hij naar zijn collega spelers toe is. Je merkt de arrogantie en egoïsme. Dus ondanks dat hij zo goed is, gunnen mensen hem weinig

6 juni 2015 om 16:47

Ze moeten hem beoordelen op zijn talent.
Dat Ronaldo elke meid op deze aarde kan regelen zonder een cent te hoeven uit te geven is niet Ronaldo zijn probleem.
Daar kan hij niks aan doen wat een stel jaloerse ex voetballers zijn dat soort mensen toch.

6 juni 2015 om 17:39

Nee hoor. Mijn meisje niet.

6 juni 2015 om 17:46

Jos, durf te wedden van wel

6 juni 2015 om 18:22

Marmita, het is toch zijn elftal en van niemand anders. Buiten voetballende kwaliteiten snap ik heel goed dat veel voetballers niet bij cr7 in het team willen voetballen, verder is hij ook in het veld nou niet echt een gunner of iemand die speelt met veel flair, de "woow" momenten bij cr7 zijn nou eenmaal stukke minder als bij messi en ronaldo9. Dus ik weet niet waarom je gaat 'huilen' over iemands persoonlijk elftal, ik denk omdat de media cr7 betrekt in dit stuk en het opmerkelijk noemt... wat ik zelf erg raar vind

6 juni 2015 om 16:45

Oud gedienden vinden Cristiano Ronaldo niet passen in hun team. Dat kan toch? Overigens valt het best wel mee hoe vaak Cristiano Ronaldo buiten een droom team gelaten word. Meestals staat hij rechter of linker middenvelder met Messi en de Braziliaan Ronaldo in de spits. Wat wel opvallend is is dat iedereen Messi kiest. De beste aller tijden.

6 juni 2015 om 17:09

Niks opvallends aan, dat is gewoon een logische keus? Messi is niet voor niks gekozen tot de beste speler in de CL league ooit (www.as.com). En die jongen is nog maar 27. Zidane op 2 en C. Ronaldo op 3.

6 juni 2015 om 16:46

Afgunst? Hij kan maar de beste 11 kiezen, daarin is plaats voor 2 aanvallers. In zijn ogen zijn deze twee beter dan Cr7. Dat heeft niks te maken met haat ofzo, hij vindt ze gewoon beter.
Hij kiest bijvoorbeeld ook geen Pele, Maradonna, Beckenbauer of Cruijff. Dat hoeft toch ook niet meteen te zeggen dat hij hen dan meteen haat of niks gunt?

6 juni 2015 om 16:50

Waarom kan jij niet accepteren dat men hem niet opneemt in hun dream team? Waarom is het meteen haat? Waarom is het voor jou zo gek dat men CR minder vindt dan Ronaldo Messi of een andere speler? Doe ff normaal man, je doet als een kleine baby!

6 juni 2015 om 16:55

Jij vraagt om respect voor CR maar noemt vervolgens allerlei wereldsterren mummies omdat jij te jong bent om ze ooit te hebben zien spelen. Over respect gesproken.

6 juni 2015 om 17:10

Daar heb je gelijk in had ik niet moeten zeggen.
Zo Oud is Rivaldo ook niet eens maar ik vind het wel raar dat hij eem speler weghaalt uit zijn lijst die bovenaan staat met alles goals en assists.
Messi zou ik ook altijd er bij houden in mijn lijst ondanks dat hij voor de rivaal speelt ik beoordeel namelijk op talent moet Rivaldo ook doen.

6 juni 2015 om 17:16

Hij heeft ruimte voor 2 aanvallers in zijn systeem, dan is het redelijk logisch dat je voor Messi en R9 kiest hoor. Vooral als je de rest van het team ziet, allemaal pure voetballers die goede inzicht en passing hebben en daarnaast geweldig zijn in de kleine ruimte.
Cristiano is een doelpuntenmachine van groot niveau, maar tegenwoordig maar een voetballer van niks, al zeker geen teamspeler.
Dit is geen Fifa spelletje he, Zoals je zelf met Cristiano kan spelen, zo speelt hij zelf niet meer sinds hij United heeft verlaten.

6 juni 2015 om 17:25

Ronaldo is echt wel beter als een Figo.
Figo was geweldig maar voor hoelang?
4 jaar max.
Ronaldo was al bij Sporting geweldig en constant.

6 juni 2015 om 17:31

Ik heb trouwens Rivaldo wel meegemaakt.
Hij nam altijd die vrije ballen met die rare stuit van hem dat was zijm kenmerk.
Volgens mij had hij toen samen gespeeld met Kluivert en Cocu bij Barcelona?

6 juni 2015 om 17:38

Ronaldo is beter dan Figo, maar Ronaldo is geen betere middenvelder dan Figo, daar gaat het hier om. Als doelpuntenmaker mag Figo Ronaldo's veters niet eens strikken, maar Figo is vele malen beter in passen en het spel maken dan Ronaldo is.

6 juni 2015 om 17:12

Baby....

Die mannen zetten nooit een verdedigende middenvelder in hun elftal :D . Als men dat aan mij zou vragen dan zou ik altijd aan de balans van het team denken. Makelele zou er bij mij bv. altijd in staan.

6 juni 2015 om 16:47

Dan liever een gattuso, cambiasso, xabi alonso..

6 juni 2015 om 16:59

Je weet toch waarom ze het in Engeland 'the Makelele-role' noemen ? Heeft de rol van cvm gerevolutioneerd. Ook Mascherano noemde hem onlangs zijn idool.

6 juni 2015 om 17:16

Makelele en Vieira. Niemand komt in de buurt als het op de CVM positie gaat.

6 juni 2015 om 17:18

Absoluut de twee beste die er ooit zijn geweest.

6 juni 2015 om 17:37

Is Busquets in de buurt van hun 'grootheid' enz gekomen of is hij niet goed genoeg?

6 juni 2015 om 17:39

Busquets is een absolute topper, maar zijn invulling van de CVM is veel minder gericht op verdedigen en meer gericht op spelverdelen, passing en inzicht.
Daar is hij dan wel de beste van de wereld in op dit moment, samen met Modric.

6 juni 2015 om 18:02

Ja eigenlijk is dat waar, Barca hun spelletje is meer gericht op aanvallen en domineren, en Busquets is daar erg goed voor, zelden zo een intelligente speler gezien, een stille kracht!

6 juni 2015 om 18:03

Maar eerlijk gezegd vind ik Busquets beter dan Modric op CVM, Modric is voor mij meer een CM of zelfs een CAM

6 juni 2015 om 18:03

Vieira boven Makalele, altijd. Vieira is 1 van de beste spelers ooit in de PL, Makelele van de cvm's.

Ik denk niet dat Cristiano beter is als de Braziliaanse Ronaldo. Ook zie ik liever Messi dan Cristiano Ronaldo, maar dat is mijn mening. En wie zou je dan uit dit elftal halen, die plaats zou moeten maken voor Cristiano?

6 juni 2015 om 16:52

Figo zou ik eruit halen hij is goed geweest maar CR is wel vele malen beter!!@!

6 juni 2015 om 17:20

Figo was een aanvallende middenvelder die mensen nog eens voorbij kwam en zeer goed kon passen, dat is toch niet vergelijkbaar met CR die er alleen is om doelpuntjes mee te pakken. Dus je zou moeten kiezen uit 2 van Messi/r9/cr7, dan is het niet zo heel gek.

6 juni 2015 om 16:54

Als je kijkt naar kwaliteit dan zou ik Figo uit het team halen voor Ronaldo. Als je meer naar de prestaties in de CL kijkt dan moet hij in de plaats van de Braziliaanse Ronaldo die de CL zelfs nooit gewonnen heeft.

Jongens laten we er allemaal een heel heel heel heel groot probleem van maken! Man het is maar een gedachte waarom moet dit toch altijd zo opgeblazen worden.

In mijn favo team aller tijden zit maar 1 van deze spelers in en dat is Zidane.
De rest niet, maar goed ieder heeft zijn eigen favorieten.

6 juni 2015 om 16:56

Messi lijkt me ook een zekerheidje, de rest is allemaal smaak en redelijk inwisselbaar.

6 juni 2015 om 17:10

Eens!

6 juni 2015 om 17:20

Maak eens een opstelling met die van jou dan?

6 juni 2015 om 17:38

Vd Sar,
van links naar rechts:
Maldini, Terry, Puyol,

Middenveld
Giggs, Xavi, Zidane, Seedorf.

Aanval Ronaldo, Raul, Messi

Dit team is ook redelijk inwisselbaar maar heb iets meer naar CL statistieken gekeken. Op Terry na hebben ze allemaal meer dan eens de CL gewonnen. De keeper is wellicht ook een chauvinistische keuze maar doet niet onder voor andere namen die de CL meer dan eens gewonnen hebben.

6 juni 2015 om 17:39

overigens is Ronaldo onze portugese vriend. Gezien mijn uitleg is dat logisch maar ik zeg het voor de zekerheid maar even.

6 juni 2015 om 18:14

Scummy
Ik probeer het ook even, maar dit is zo lastig... En ik ben niet zo oud, heb biiv. Maradona nooit meegemaakt.
Doel: Casillas (nu wat minder, maar enkele jaren terug een beest)
Verdediging: Lahm/cafu - Puyol - Maldini - Carlos (voor z'n aanvallende kwaliteiten, er waren wel betere linksbacks bijv. Alaba wordt veel beter)

Middenveld: Xavi Vieira Zidane

Aanval: Messi Ronaldo (9) Cristiano/ronaldinho

6 juni 2015 om 19:27

Zag dat Ronaldinho er ook bij stond, dus samen met Zidane dus 2 spelers.

Was maar een beperkte keuze uit opstellingen en mijn opstelling staat er niet bij, dus heb ik het maar zo ingevuld.

Yashin
Baresi
Thuram
Stam
Zidane
Vieira
Matthäus
Seedorf
Ronaldinho
Totti
Henry
7 juni 2015 om 13:22

Mooie opstelling met een paar aparte namen. Yashin vind ik fantastisch, onbekend overal maar door kenners vaak gezien als beste doelman ooit.

Mag ik vragen waarom je Thuram erin zet? Als je toch dusdanig ver terug gaat voor Yashin, waarom dan geen Beckenbauer? Of geen Nesta of Maldini?

En waarom Totti? Hij is natuurlijk een perfect sportfiguur maar zelfs in zijn allerbeste jaren was hij niet de beste ter wereld ofzo? Of welke zie jij als zijn beste jaren, ik namelijk zo rond 2005 en 2006.

6 juni 2015 om 17:24

dan ben ik benieuwd wat is jouw opstelling?

6 juni 2015 om 17:27

Ik ben inderdaad echt benieuwd naar de jouwe....

In een 4-4-2 opstelling is het inderdaad logisch dat CR erbuiten gehouden wordt.
In een 4-3-3 zou hij als linksbuiten kunnen, maar dat hangt dan af of je Ronaldinho daar niet liever neerzet.
Al met al, wat een geweldig team. Deze man was ook echt heel erg goed. Ik weet nog het jaar dat Barcelona Europa leek mis te lopen en in de laatste minuten tegen Valencia maakt deze man even een omhaal, die ervoor zorgde dat ze toch nog Europa in gingen.

6 juni 2015 om 16:59

Was dat niet die Rivaldo omhaal die hij al het hele jaar aan het proberen was? Eerst 2 keer hooghouden en dan die omhaal. Ik weet nog dat ik hoopte dat die een keer zou lukken dat we daar vanaf zouden zijn.

Kenmerkt wel de voetballer Rivaldo die een echte entertainer was, een iets mi dere versie van ronaldinho naar mijn mening.

6 juni 2015 om 17:17

Klopt! Hij was die meerdere keren aan het 'oefenen' tijdens eerdere wedstrijden.
Wat was het toen nog spannend en vermakelijk!

"uiteraard speelde de Braziliaan nooit samen met Messi, maar ook Zinédine Zidane en Luís Figo deelden nooit de kleedkamer met de oude meester"

Hij speelde gewoon samen met Figo bij Barcelona. Ken toch niet VZ :

On: wat een elftal zeg. Rivaldo blijft toch wel een van me favoriete spelers. Kan me nog een geweldige omhaal herinneren waar bij Frank de boer de assist gaf

6 juni 2015 om 17:28

Inderdaad zeg, wat een kinderlijke fout! Haha de goal die je bedoelt is niet alleen mooi qua uitvoering, maar ook het momentum. Barça moest 3 punten pakken tegen Valencia om Europees voetbal te spelen het seizoen erop. Het stond 2-2 met nog 2 minuten te gaan... Krijgt Rivaldo daar een pass van de Boer op het borst en patat, wereldgoal!

Dat lijkt me logisch toch?

Mijn favoriet elftal ooit (van afgelopen 20 jaar hahah)
Doel: Buffon!
Verdediging: Cafu-Puyol-Nesta-Maldini.... Middenveld: Zidane-Xavi en op 10 Totti..... Lv: Ronaldinho- Spits: Ronaldo phenomeno - Rv: Messi.....
De bank: Casillas, Thuram, Roberto Carlos, Pirlo, Iniesta, Cr7, Romario en Rivaldo. kan zijn dat ik iemand ben vergeten

6 juni 2015 om 17:29

Joe kon ik Del Piero en Baggio vergeten op de bank....

Wat is er opmerkelijk aan dat hij de Braziliaanse Ronaldo boven Cristiano Ronaldo verkiest?

6 juni 2015 om 17:42

Niks. Maar VZ weet dat dit soort titels veel aandacht zal trekken. De discussie over Messi en Ronaldo is blijkbaar heel interessant.

6 juni 2015 om 17:49

In een CL elftal is het opvallend als je de nummer 2 op de algehele topscorerslijst weglaat die de cup 2 maal heeft gewonnen voor een speler die de beker nooit heeft gewonnen.

In een WK elftal zou het krankzinnig zijn om de Braziliaanse Ronaldo weg te laten en de Portugese op te stellen.

Prima elftal. Al vind ik Dida en Figo geen superlegendes. Ik had daar liever Van der Sar/taffarel/schmeichel en Cristiano Ronaldo/pirlo/iniesta gezien.

Had de opstelling hierboven al geplaatst maar had er dusdanig tijd ingestopt dat ik hoopte op een reactie haha.
Dit is een lijst van de daadwerkelijke CL dus vanaf 1992. ben zelf van 1987 dus de eerste jaren kan ik wat spelers zijn vergeten. Heb iets meer gekeken naar prestaties in de CL vandaar dat op Terry na alle spelers de cup meer dan eens hebben gewonnen. Zo zou ook seedorf niet in mijn favo team allertijden komen maar wel hierin en de Braziliaanse ronaldo niet hier in maar wel in mijn team allertijden.

Van links naar rechts:

VD Sar

Maldini, Terry, Puyol

Giggs, Zidane, Xavi, Seedorf

Messi, Ronaldo, Raul.






6 juni 2015 om 18:46

Voor alle namen valt eigenlijk wel iets te zeggen. Sommige spelers heb ik helaas niet echt meegemaakt, maar voor Ronaldinho zou ik zelf zeker een plaatsje inruimen in mijn elftal. De tijd dat hij bij Barcelona piekte was hij echt magistraal, de dingen die hij op het veld deed hoorden meer op straat of op het strand thuis. :P

Van Der Sar op doel was ook niet geheel onlogisch geweest of Schmeichel

verder een pracht elftal

We hebben het toch over het champions league team? Dan zou ik Cristiano altijd verkiezen boven r9 maar ik snap Rivaldo wel.

Deze team is sterker dan het team van rivaldo. Trainer is wiljan vloet. Op de bank zitten :bruno alves, brutil hose , robin nellise en buskermolen.

Piekenhagen
Marcellis
V halst
Obdam
Polak
Bakircioglu
Immers
Lurling
Ellery cairo
V beukering
Brian pinas

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren