Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: ‘Er wordt door Twente al weken niets met onze wensen gedaan'

Laatste update:
/

Alfred Schreuder kreeg vorige week te horen dat hij aan mag blijven als coach, maar de fans van FC Twente zijn het daar niet mee eens. Eerder nam de Vriendenkring van FC Twente al stelling tegen dat besluit en ook de fans van het fanatieke Vak P hebben hun twijfels. Zaterdagochtend maakten fans opnieuw duidelijk dat zij een grote schoonmaak verwachten.

Zo'n veertig supporters togen met bezems en emmers naar de Grolsch Veste, om duidelijk te maken dat het tijd is voor een grote opruiming bij de club. Middels een meterslang spandoek gaven zij aan klaar te zijn met de huidige gang van zaken. "Tijd voor de grote schoonmaak", stond daarop te lezen, zo meldt TC/Tubantia.

Met de ludieke actie hopen zij de leden van het bestuur ertoe te bewegen afstand te nemen van hun functies. De club raakte dit seizoen in zwaar weer verzeild en kreeg vanwege de financiële problemen zes punten aftrek. Er moet dan ook flink worden bezuinigd, wat waarschijnlijk inhoudt dat de duurste cq. beste spelers zullen worden verkocht. Vak P kondigde eerder al aan geen sfeeracties meer te organiseren zolang Schreuder aanblijft.

Update 8 juni 08.19 uur - ‘Er wordt al weken niets met onze wensen gedaan, een impasse’
FC Twente noemt ‘het grote schoonmaak’-protest van supportersvereniging Bagpipe ‘een ludieke actie’. De club weigert echter inhoudelijk te reageren op de eisen van de fans, die al langere tijd kritisch zijn over de technische staf. “Het is al weken duidelijk wat onze wensen zijn, maar er wordt niets mee gedaan”, zegt voorzitter Roy van Baal van Bagpipe in TC Tubantia. “We zitten in een impasse. En er wordt slecht gecommuniceerd door FC Twente. Het is nu de vraag wie de langste adem heeft.”

Het is goed dat FC Twente het vertrouwen heeft uitgesproken in Alfred Schreuder

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap de emotie van de twente supporters, maar ik hoor zowat elke week dat ze weer een nieuwe actie hebben gedaan , om te laten zien dat ze niet eens zijn met Scheuder en het bestuur. Beetje overdreven

6 juni 2015 om 11:17

Ja ze doen net alsof ze gaan degraderen, kom op zeg. Die mensen die er nu zitten zijn echt wel hard bezig om over de financiële situatie heen te komen

6 juni 2015 om 11:29

Ach tuurlijk niet meneer Van der Laan zit er echt niet voor Twente maar alleen voor zich zelf. Hij is hartstikke bang dat hij zijn ingestoken kapitaal kwijt raakt. Hij probeert dat nu gewoon veilig te stellen.

On; Ik ben het volledig met deze acties eens. Links om of rechts om met de mensen die er nu zitten (een aantal bestuurlijke functies en staf functies) kun je geen schoon schip maken. Dit werkt zo niet. De mensen die deze puinhoop hebben veroorzaakt of ook maar in de kleinste beetjes er iets aan hebben bijgedragen moeten nu gewoon weg. Dit werkt zo niet.

6 juni 2015 om 11:51

het gaat niet alleen om de financiële situatie, maar om het verschrikkelijke voetbal wat er gespeeld wordt onder deze technise staf. plaats aub geen reacties als je ook niet naar wedstrijden kijkt en zelf kan zien hoe twente speelt met die elftal..

6 juni 2015 om 11:58

Het kan wel zo zijn dat hij zijn geld eruit wil halen. Maar aan de andere kant had hij dat geld ook nooit in Twente hoeven stoppen in het verleden. Dus ik weet zeker dat die club hem aan het hart gaat.

6 juni 2015 om 12:15

Natuurlijk had er meer uit de spelersgroep gehaald kunnen en moeten worden.
Maar aangezien FC Twente financieel niet in staat is om een grote schoonmaak te houden onder de trainers, is dit soort acties zinloos en absoluut niet in het belang van de club.

6 juni 2015 om 12:20

Je kunt natuurlijk ook geld in een club steken om er winst op te maken, zie bijvoorbeeld sommige spelers die met een constructie zijn gehaald waar Van der Laan zijn eigen geld in zit.

6 juni 2015 om 16:10

wees blij dat vd laan er nog is hij betaald immers de salarissen zonder vd laan was het licht al uit gegaan ook al is hij mede schuldig aan de puinhopen

6 juni 2015 om 12:36

De fans accepteren het gewoon niet. Van der Laan en munsterman probeerden via twente hun eigen geld te vermenigvuldigen. Schreuder contract was geen foutje, zulke fouten maken deze zakenmensen niet, dat snappen we met zijn allen toch wel ? De twente supporters iig wel. Dat totaal niet marktconforme contract tot in de eeuwigheid van schreuder was bedoeld om de spelers op te stellen van de geheime BV in Cyprus en om er over te zwijgen. Van de laan kan schreuder dus niet laten vallen, maar de fans pikken dit fifa gedrag niet.
De club is van ons !

6 juni 2015 om 13:36

Als "ons" dan gewoon geld gaan inzamelen om Schreuder zijn contract af te kopen ipv doelloos blèren dan komt "ons" misschien nog ergens.

6 juni 2015 om 13:57

Kan vaak met je meegaan , maar Van er Laan en Munsterman hebben geen geld gestoken in Fc Twente als of het een investering betrof die op een later tijdstip ter gelde gemaakt gaat worden met een behoorlijke winst.
Een combinatie van clubliefde en je al gedane investeringen veiligstellen met doordachte herinvesteringen is wat anders als proberen geld te maken over de rug van Fc Twente .

De fans hebben recht van spreken over het steeds minder worden qua voetbal van het 1e elftal , daar is de technische staf zeker verantwoordelijk voor , maar om nu Scheuder te ontslaan is totaal financieel onmogelijk . en gooit Twente alleen nog maar meer in de achteruit.

6 juni 2015 om 15:13

@ woezel
Welk contract ?! Er bestond niet eens een contract.

6 juni 2015 om 16:14

dat is je al 10x uitgelegd je wilt het gewoon niet snappen blijkbaar maar zijn contrakt is gewoon rechtsgeldig

6 juni 2015 om 16:24

ramon: of Twente supporters zijn zo dom dat ze het gewoon echt niet snappen.

6 juni 2015 om 20:26

Er bestond geen contract.

8 juni 2015 om 08:46

Jawel, een mondeling contract is ook een bindend contract. Dus er bestond wel degelijk een contract.

8 juni 2015 om 09:26

Een mondelinge overeenkomst kom je zo onderuit. Daarom zet je dingen op papier.
En jullie vragen jullie niet af waarom zo'n langdurige vet contract niet op papier wordt gezet ? Dat zal igg de 1e vraag zijn van de rechter. En als 2e waarom er zoveel salaris wordt betaald aan een trainer die op dat moment geen ervaring heeft en niet eens bevoegd is. Om vervolgens te kijken welke rol de geheime bv in Cyprus (van oa Van der Laan)had met de transferrechten van spelers waarover Schreuder moest beslissen of ze wel of niet speelden.
Je begrijpt nu neem ik aan dat Van der Laan (en Schreuder) daar niet op zitten te wachten. Als je iets niet op papier zet,in zulke situaties, heb je logischerwijs wat te verbergen

8 juni 2015 om 09:40

Deelt VZ nooit eens een ban uit wegens smaad? Jij praat echt de grootsst mogelijke onzin en gebruikt enkel opruiende teksten. Dat is nu precies waar steeds meer mensen zich hier aan ergeren. Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling van jullie zgn. ludieke acties is..

8 juni 2015 om 09:49

Zucht. Een mondelinge overeenkomst is gewoon een overeenkomst. Alles wat je zegt is gewoon niet waar.

8 juni 2015 om 09:51

De feiten opsomming bevalt je niet Alfred ?

8 juni 2015 om 18:36

@ J. Staaten

Kortweg gezegd is een mondelinge overeenkomst dus meestal rechtsgeldig, met als grote uitzondering de mondelinge overeenkomst tot het kopen van een huis, en de mondelinge overeenkomst tot het doen van een activiteit die geen rechtshandeling tot stand brengt (zoals afspreken om samen te eten of te gaan voetballen). Daarnaast heeft de mondelinge overeenkomst als groot nadeel dat het bewijzen van de afgesproken zaken erg lastig kan zijn.

Dus:
1. Betrof de mondelinge afspraak een koopovereenkomst van een huis? Nee.
2. Betrof de mondelinge overeenkomst tot het doen van een activiteit die geen rechtshandeling tot stand brengt? Nee, een arbeidsovereenkomst brengt wel degelijk een rechtshandeling tot stand.

Conclusie:
Mondelinge overeenkomst is in dit geval net zo rechtsgeldig als een contract.

9 juni 2015 om 10:13

Wie zegt dat het minder rechtsgeldig is dan ?!
Er is wel een stuk makkelijker en goedkoper vanaf te komen. Aangezien het moeilijk te bewijzen is. De voorwaarden onduidelijk zijn (duur, doelstellingen,bonussen, afkoopsom etc ) .

8 juni 2015 om 08:31

Dan is het te triest voor woorden dat ze er niks mee doen, de supporters doen er alles voor voor een grote schoonmaak

Leuk al die acties maar juist nu het zo moeilijk gaat is het onverstandig om je coach buiten te gooien. Een nieuwe coach moet ook betaald worden. Misschien dat een sponsor die supporters eens gratis bijles kan geven over hoe je financiele huishouding op orde te brengen en te houden. Want als je niet snapt dat Twente het zich niet kan veroorloven om Schreuder buiten te gooien dan zullen deze supporters thuis ook flinke schulden hebben.

I.p.v al die rare acties te doen, kunnen ze ook gewoon wat geld aan 'hun' clubje doneren. Daar heeft twente in ieder geval iets aan

6 juni 2015 om 11:24

Om de man te betalen waar ze de grootste hekel aan hebben..

6 juni 2015 om 11:35

Start dan een crowdfundingsactie om Schreuders contractontbinding te bekostigen... Dus met het doel om juist van hem af te komen. En ja, dan betaal je hem ook, maar als hij blijft betalen jullie hem ook en blijven jullie met hem zitten.. Wat heb je liever?? Je betaalt linksom of rechtsom altijd, maar kan wel zorgen dat je hem eerder kwijt ben..

6 juni 2015 om 19:13

Enschede is qua inwoners aantal geen Amsterdam.
De sponsoren moeten zich openlijk uitspreken over wat zij willen. Als die zich voor Schreuder uitspreken zal dat ook de supporters inbinden omdat de sponsoren van levens belang zijn.

6 juni 2015 om 11:58

De supporters doneren al. De actie heet "Fc Twente blijft van ons". Het is bedoelt voor de jeugdacedemie.

6 juni 2015 om 16:25

die wil twente toch ook al afschaffen?

Ik lees iedere keer weer dat de fans een hoop verwachten van alles en iedereen. Maar wie moeten er daadwerkelijk weg. Wie hadden de plicht en de kennis van het handelen van munsterman om dat naar buiten te brengen? Hoelang zit van der laan en de rest er al. En waar heeft twente nog geld zitten om iedereen zijn ontslag of op zijn minst een vergoeding te geven? Voetbal is emotie, maar ook een bedrijf. Met miljoenen omzet. Je kan en mag niet verwachten dat iedereen zomaar zijn taak neer legt omdat ie iets verkeerd heeft gedaah. Niemand wordt direct ontslagen voor een fout. Alleen als het moedwillig is.

8 juni 2015 om 08:39

Van der Laan weg, RvC weg. Zij zijn medeschuldig aan het gevoerde beleid. Van mij mag Schreuder het voordeel van een twijfel krijgen.

8 juni 2015 om 14:56

Kijk, eindelijk een twente supporter die wel ziet waar de rotte appels zitten.
van der Laan heeft alleen wel veel geld in Twente zitten dus hem er uitzetten kan nog wel eens lastig worden maar zou wel terecht zijn. De RVC zou er allsng uitgegooid moeten zijn naar mijn mening. Juist hun hebben hun werk niet gedaan.

Heel goed, ludieke actie! Wij zijn het breien zat, wij willen voetbal.

6 juni 2015 om 11:32

Haha, ik was jouw zin aan het lezen en wilde bij het laatste woord bijna zelf 'poetsen' lezen..

Het is inderdaad een leuke actie, maar ik heb zo mijn twijfels of 40 boze schoonmakers het vertrek van enkele mensen kan forceren... Ik zou er als bestuurder of trainer niet blij mee zijn, maar ook zeker niet van wakker liggen. Want hoeveel duizend zitten er wekelijks in het stadion? Dat hier 'slechts' 40 mensen voor opgetrommeld kunnen worden, zou mij niet doen besluiten alsnog te vertrekken.

6 juni 2015 om 11:35

dan had hem nog mooier gemaakt

maar 40 man is inderdaad niet veel, maar het gaat mij persoonlijk erom dat men bezig blijft en zich niet in slaap laat sussen door te media, het bestuur en alle andere factoren die ons supporters willen leiden naar acceptatie,( van het Schreuderiaanse afbraakvoetbal)

6 juni 2015 om 11:40

Gistermiddag/avond is het pas georganiseerd, mensen moeten natuurlijk ook kunnen. Ja, 40 is wel weinig, had liever zelf ook veel meer gezien.

Slechtste supporters van Nederland bij FC Twente. Ook de domste..

6 juni 2015 om 11:34

Deze acties slaan natuurlijk nergens op (met name geen spandoeken meer) maar deze kan toch nog door de beugel, daarom zijn we echt niet de slechtste supporters van Nederland.

6 juni 2015 om 11:36

jah, dat vrij woord gebruiken, wat denken ze wel niet, dat het in de grondwet staat?

6 juni 2015 om 11:42

Nooit over anderen zeggen dat ze dom zijn, dat is gewoon het Domste dat jij kunt zeggen

6 juni 2015 om 14:41

FC Twente staat financieel aan de grond, trainer ontslaan kost 2 miljoen, toch eisen supporters ontslag; dom. Supporters steken uit protest hun eigen stadion in de fik en misdragen zich in en rond het stadion waarmee ze sponsoren enschede uit jagen en een boete voor de club riskeren; dom. Statistieken bewijzen dat clubs die in zon situatie zitten als FC Twente nooit presteren, wie je ook voor de groep zet. Dit clubje technische staf werd overigens vorig seizoen keurig 3e. Toch is Schreuder de kop van jut; wederom dom. Er is maar 1 hoofdverantwoordelijke voor deze ellende en dat is Munsterman. En deze man wordt notabene nog op handen gedragen door de supporters; wederom dom.

6 juni 2015 om 15:21

Lannylars, voor je verdergaat met je domme verhaal, zal ik maar eerst info inwinnen voor je ze domme supporters noemt. Jou verhaal is echt dom, want het slaat kant noch wal. Je weet niks maar oordeelt wel, Top

6 juni 2015 om 15:54

Het klopt dat FC Twente momenteel niets kan, het ontslaan van Schreuder kost ook geen 2 miljoen, hoe dom kun jij zijn door het een en ander maar aan te nemen wat iemand roept?

Verder ga ik geen discussie met jou hier voeren over het e.e.a betreft Schreuder, van der Laan of Munsterman. Dat waren 6 handen op één buik, juist één buik!

6 juni 2015 om 16:05

Zijn allemaal feiten. En volgens mij val jij ook onder die categorie die ik bedoel. Steun je club ipv alleen maar onrust te zaaien.

6 juni 2015 om 16:19

hij weet blijkbaar genoeg want alles wat hij schrijft klopt gewoon dat jij zelf blijkbaar te dom ben om het te begrijpen ligt waarschijnlijk meer aan jou

6 juni 2015 om 16:27

iedereen snapt het behalve de Twente supporters, dat zegt al genoeg.

6 juni 2015 om 16:57

Feiten, dan zou ik deze graag van jou willen zien Lannylars. De bedragen die genoemd zijn, komen namelijk niet van Twente, Schreuder of zijn zaakwaarnemer.

Ja ik ben een Twente supporter, onrust zaaien doe ik in ieder geval niet. Heb eerder het idee dat mensen zoals jou dat jij doen door van alles en nog wat te roepen.

Oh, einde bericht van mij, ik ga nog even lekker zonnen, zou jij ook maar eens moeten doen

6 juni 2015 om 17:16

Jij snapt er werkelijk niks van!!!! Lees jij alles over Twente? Word jij voorgelicht bij Fanclub avonden? Zijn gewoon mensen die bij Twente sinds een paar maand in de keuken hebben gekeken en jij gaat hier zoveel domme onzin gooien. En het ergste, die mensen die het wel weten dom noemen!!!! Je slaat de plank finaal mis!

8 juni 2015 om 08:50

Nee lars je verkondigt allemaal feitelijke onjuistheden. Over dom gesproken. Net zo als die dommeriken die jou verhaal beamen. Toevallig allemaal geen twente supporters. Die willen toevallig wel dat schreuder blijft. Meer bewijs van een slechte trainer kunnen we niet krijgen. Alleen de supporters van de tegenstanders willen heel graag dat schreuder blijft !

8 juni 2015 om 09:58

Plan: versneld het stadion aflossen en daarmee binnen een paar jaar het spelersbudget opschroeven. Plan: Schreuder als opbouwtrainer aantrekken, want de club zal talent moeten opleiden en verkopen om te kunnen bestaan en tot de tvaste top 4 in NL gaan behoren, met incidenteel een kampioenschap als alles, maar dan ook alles meezit. Voorbeeld: Op voorspraak Schreuder wordt Promes gehaald voor 7 ton, en voor bijna 12 miljoen verkocht. Tegenvaller: ingestort dak nieuwe stadion met flinke kosten. Tegenvaller: Munsterman blijkt de situatie iets rooskleuriger te hebben afgeschilderd dan in werkelijkheid het geval was. Feit: jong team met gebrek aan ervaring en evenwicht. Zgn echte clubman als Brama wil elders vashen en gaat later zaniken dat ze hm niet wilden behouden. Had nog meer op de slarisbegroting gedrukt, maar dan blijkt dat voor de fans ineens geen probleem. Feit: Twente supporters hebben te hoge verwachtingen, en zouden een voorbeeld aan hun Rotterdamse collegas moeten nemen. Wij hadden de tweede seizoenshelft wel iedere week bij Fred langs kunnen gaan met een teil met sop.. Toekomst: Alfred zet zijn werk voort en als dit in de gewenste rust gebeurt met ondersteuning van de supporters i.p.v. ondermijning zullen de resultaten weer komen en zal het spel beter en aantrekkelijker worden. Dat hoort namelijk bij een proces. En hou nou eens op alle schuld op de trainer te schuiven. Of is er werkelijk iemand die denkt dat Schreuder ieder weekend tegen zijn spelers zegt : Heren, vandaag met een keutel in de broek voetballen en alleen maar balletjes breed geven, laten we de supporters weer eens een flinke k*tdag bezorgen met zn allen...

8 juni 2015 om 10:24

Wederom onjuistheden. Promes komt uit de eigen jeugdopleiding....

8 juni 2015 om 16:43

Tot 2008 bij Ajax, daarna naar Haarlem, en pas toen zij failliet gingen naar ons. Definieer "eigen jeugd", voor je iemand beticht van onjuistheden.

8 juni 2015 om 16:49

Uit de eigen jeugdopleiding dus....... en daar is dus geen 7 ton voor betaald.

8 juni 2015 om 17:09

Nogmaals, gaan we weer, dan moet je eigen jeugd definiëren. Voorbeeld: Iemand als Ould-Chikh wordt door veel mede-supporters ook gezien als eigen jeugd, terwijl hij zijn grootste deel van de jeugdopleiding (nagenoeg alles) bij andere clubs speelde (Feyenoord, RBC, Willem II). Dat ziet een ieder anders, daar verwees ik simpelweg naar. Het begrip 'eigen jeugd' is een beetje een grijs gebied geworden nu er regelmatig spelers switchen.

Dat er geen 7 ton voor hem neer is gelegd, dat lijkt mij ook meer dan duidelijk.

8 juni 2015 om 17:23

Hij komt uit de eigen jeugdopleiding zei ik. Dus waar heb je t over.

8 juni 2015 om 19:39

Herstel. Promes kostte inderdaad niks, dus daarin had ik geen gelijk. Hij leverde 15 miljoen op i.p.v. 12 miljoen, wederom had ik niet gelijk. Maar dat betekent dat Schreuders verdienste in dit geval nog groter voor de club geweest is aangaande deze transfer. En aangezien het hier het blazoen van de trainer betreft heb ik wel gelijk. Ben benieuwd waneer jij je maffia verhaal terug trekt

6 juni 2015 om 11:52

heb je wel is wedstrijden van ajax gezien als ze 2e staan? 😂😂

Ik vind dit een nette actie van de Twente supporters en draag graag mijn steentje bij. Naar welk adres kan ik Ajax schoonmaakmiddel opsturen? Dat reinigt alles

6 juni 2015 om 11:34

Hahaha

8 juni 2015 om 08:52

Hahaha, in tijden van crisis zullen alle kleine beetjes helpen!
Thanks!

Ja Twente kan het gewoon niet betalen om het contract van Schreuder af te betalen

6 juni 2015 om 11:46

Klopt, daar heeft FC Twente zelf op dit moment geen geld voor. Wat ik begrepen heb, zit er een bepaalde afkoopsom in zijn contract. En nee, niet 3x zijn jaarsalaris, het afkopen zou niet zoals eerder rond ging miljoenen kosten.

6 juni 2015 om 12:50

Contract ?! Er bestond niet eens een contract !

6 juni 2015 om 16:27

pfff, het is al zo vaak uitgelegd maar jullie snappen het echt niet.

8 juni 2015 om 11:56

@ J. Staatsen
een mondelinge afspraak is net zo rechtsgeldig als een contract op papier.
Echter heb ik je dit al vaker uitgelegd en je blijft maar volhouden dat er geen contract zou zijn. Wat probeer je nu te bereiken want zoals ik het zie ben je vooral jezelf voor de gek aan het houden.

8 juni 2015 om 12:05

Als jij een mondelinge afspraak hetzelfde vind als een contract, dan ben jij degene die zich zelf voor de gek houd.

8 juni 2015 om 14:08

EJens, klopt dat het rechtsgeldig is. Alleen is het niet hetzelfde, want een mondelinge overeenkomst kun je moeilijk hard maken als 1 van de 2 partijen ontkent.

8 juni 2015 om 14:41

Dat zeg ik niet, Wel zijn beide even bindend!

8 juni 2015 om 15:37

Dat maakt t nog geen contract.
Dus nogmaals er bestond geen contract !

Aantal jaren geleden waren ze ook een kleurloze middenmoter. Na die champions league tijd hebben ze t te hoog in hun bol gekregen daar

6 juni 2015 om 11:38

Daarvoor waarschijnlijk ook al, maar toen pakte het steeds nog eventjes goed uit waardoor het verbloemt kon worden..

6 juni 2015 om 11:52

Te hoog in ons bol? jullie buitenstaanders begrijpen gewoon niet wat het echte probleem is. In die tijd voor de CL en dergelijke was er in ieder geval een grote dosis passie en strijd. Maar wij supporters worden er gewoon niet vrolijk van om elke x naar een elftal te kijken waar het lijkt alsof ze er geen zin in hebben, en met tegenzin op het veld staan. Er zit totaal geen passie of strijd in. Ik wordt persoonlijk liever 14e met heel veel passie en dat ze kunnen zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben dan 5e met dit voetbal.

6 juni 2015 om 11:57

Dat is leuk, maar daar hebben wij het niet over. Ik althans niet.

Ik doelde meer op het financiële beleid de afgelopen jaren. Bestuurders, vooral Joop, hadden het te hoog in hun bol en maakte de club op een risicovolle manier steeds groter. Dat moest een keer fout gaan.

De reactie waar ik op reageer kan echter ook gelezen worden zoals jij heb gedaan en dan gaat het dus over de supporters. In dat geval ben ik het er niet echt mee eens. Ja, de Twente supporters zijn ambitieus geweest en ja, waarschijnlijk zijn ze gewend geraakt aan bepaalde facetten die bij die goede periode hoorden. Het is daarom ook logisch dat zij in een mindere periode bepaalde dingen uit de goede periode terug willen zien, zoals passie bij de spelers. Dat is volkomen logisch.

6 juni 2015 om 12:05

Dat ze bij Twente vooral na de CL het financieel te hoog in hun bol hebben gekregen valt niet te ontkennen. Dat is ook absoluut waar.

6 juni 2015 om 14:51

@toekomst, dat is niet waar. Twente was een aantal jaren geleden nagenoeg failliet en toen zijn ze gaan bouwen en met goed beleid kampioen geworden.

Het financiele wanbeleid werd ingezet na het kampioenschap Toen heel veel spelers van buiten de EU worden gekocht die slecht werden verkocht. Javadov, Akram, Parker, enz, Hoge salarissen, enz. De druk om aan de top te blijven was groot en werd geld besteed dat er eigenlijk niet was.

6 juni 2015 om 15:25

Klopt, Joop wou met Twente structureel subtop Europa worden. Iets wat de vaderlandse top 3 al amper kan maken.

6 juni 2015 om 16:28

veel supporters van twente hebben het ook te hoog in de bol gekregen hoor.

6 juni 2015 om 17:18

De echte ouwe trouwe supporters zoeken wel dingen uit en die supporters die het in de bol hebben zijn er net max 5 a 8 jaar.

6 juni 2015 om 11:53

Mag ook wel als je kijkt naar de metamorfoses die de club heeft doorgemaakt. Nieuw stadion en een groot stadion ook, hoge begroting, Landskampioenschap, beker, mooie wedstrijden gespeeld tegen het toen nog grote Inter en Tottenham. Het is meer dan terecht dat wij als supporters nu hogere verwachtingen hebben van Twente. Dat het nu een paar jaar wat minder gaat oké. Maar over een jaar of 3 verwacht ik dat er weer een goed team staat zonder Alfred schreuder.

6 juni 2015 om 14:47

Twente is gemiddeld gezien (sinds 65) een subtopper met enkele periodes een middenmoter en een enkele periodes een topper. Sla de FC Twente wiki er maar op na http://nl.wikipedia.org/wiki/fc_twente#competitie...

8 juni 2015 om 16:59

Wikipedia als bron gebruiken werd bij mij op school altijd beloond met een dikke rode streep en punten aftrek. Desalniettemin heb je wel gelijk, maar snap ik je punt niet?

Ik begin al die acties kansloos te vinden. Ga je ploeg eens steunen en snap de situatie waarin ze verkeren! Wees blij dat je club nog bestaat, dus Twente supporters, ik vind dat deze gasten die telkens dit soort acties doen, daarop aangesproken mogen worden dat het klaar is.

Meeste mensen hier snappen er gewoon niks van. Ten eerste gaat het erom dat de supporters in thuiswedstrijden vermaakt willen worden. Mensen betalen er veel geld voor maar met deze trainer is dat gewoon niet mogelijk. Deze man staat voor behoudens gecontroleerd voetbal en de mensen zijn dat meer dan zat. Verder gaat het er gewoon ook om dat er binnen de club nog mensen zitten die verantwoordelijk zijn voor het wanbeleid van afgelopen jaren. De fans willen die mensen gewoon ook weg hebben zodat er eindelijk een frisse wind gaat komen.

6 juni 2015 om 12:10

Ik vraag me af wie er nou diegene zijn die het niet snappen. Jullie zijn klaar met Schreuder, kan ik best begrijpen. Maar jullie zijn ook blind voor de argumenten om hem niet te ontslaan. Waaronder het financiële aspect, dat gewoon heel erg zwaar weegt. Dus als het aan jullie ligt moet Schreuder met een enorme zak geld vertrekken en wordt bijvoorbeeld Rutten aangesteld? Denk je dat Fred gratis komt werken? Je hebt dan een trainer die ook niet bepaald een garantie is voor succes tegen een dik salaris en wat ga je dan doen als opnieuw de resultaten tegenvallen? Weer klagen?

Twente heeft gewoon enorm veel last gehad van Murphy's Law. Alles wat tegenkon zitten zat ook tegen. Blessures van bepalende spelers, via strafschoppen eruit in het bekertoernooi, 2x puntenaftrek, de financiele chaos die natuurlijk uitwerking heeft op een spelersgroep, de mindere vorm van een aantal spelers. Als het kwartje iets beter was gevallen, dan had Twente gewoon de beker gewonnen en een rechtstreeks EL ticket gepakt. Dan had je helemaal niemand gehoord.

6 juni 2015 om 16:24

nee hoor heeft niets met murphy s law te maken ze hebben het over zichzelf afgeroepen

Ik kijk hier de laatste weken een beetje met een dubbel gevoel tegenaan.

Elke keer die acties, ik word er eigenlijk wel een beetje flauw van. Dat Schreuder niet de gewenste trainer is van de supporters is nu wel duidelijk. Maar de supporters weten ook dat wanneer ze hem op straat zetten, het de club een vermogen kost. En dat kunnen ze zich op dit moment niet veroorloven. Daarnaast is het maar de vraag in hoeverre het team kwalitatief op peil blijft, en welke eventuele trainer zin heeft om in te stappen bij een club die volledig op zijn gat ligt.

Ik heb heel erg het gevoel dat de supporters denken dat in eerste plaats Fred Rutten dit wel even voor de club wil doen, en zo niet dan staan er wel andere trainer in de rij om dit zooitje ongeregeld te leiden. Nou, ik denk dus totaal van niet.

De supporters zullen geduld moeten hebben, en accepteren dat het moeilijk seizoen wordt Met Schreuder.

Dan de manier van voetballen, of ik mijn ogen meer de spelers die er op dit moment voetballen. Twente was een club met mensen als Kufo, Wielaert, Wisgerhof, Janssen, Boschker, Heubach, dat soort jongens die op hun manier allemaal enorm betrokken waren met de club. Op dit moment voetbalt er geen één enkele voetballer die het ook maar een bal interesseert hoe het er bij FC Twente op bestuurlijk vlak aan toe gaat. Maar ik heb het gevoel dat de supporters dat niet willen inzien. De grootheidswaanzin die Munsterman voerde, is bij veel supporters ook in de koppen gaan zitten.

Schreuder wel of niet als trainer, gaat komend seizoen totaal niet het verschil maken. Niet op voetballend gebied, niet op resultaat. Twente is terug bij af, een geweldig kampioenschap gevierd, maar zal zich moeten herpakken. En als Heracles supporter zeg ik dit toch met enige trots, Twente mag vanaf komend seizoen op bestuurlijk vlak naar ons gaan kijken in plaats van al die jaren dat gespeculeerd werd dat wij naar Twente moesten kijken.

Wat een kortzichtige reacties lees ik hierboven.
Er worden acties bedacht om de mening van de supporters duidelijk te maken. En dat dan zo ludiek en vredig mogelijk. Dat is alles wat je als supporters kunt doen. Geld inzamelen door supporters is als een druppel op een gloeiende plaat.
Twentefans verdienen een pluim voor de manier waarop ze de onvrede uiten want het gaat er allemaal behoorlijk beschaafd aan toe, vind ik.

6 juni 2015 om 12:14

Kortzichtig? De fans van Twente zijn juist kortzichtig. Zij hebben de club toch alle pech van de wereld zien hebben dit seizoen met financien, blessures en gewoon botte pech? Dat er onvrede is over Schreuder begrijp ik tot op zekere hoogte wel. Maar als blijkt dat het niet haalbaar is om hem te ontslaan, vervangen heeft het weinig zin om te blijven doorgaan. Sterker, je legt nu alweer een bom onder het volgend seizoen. Bij elke teleurstellende wedstrijd zullen die schreeuwers weer boven komen drijven. Legt gelukkig helemaal geen druk op de technische staf en spelersgroep.

6 juni 2015 om 13:46

De reacties uit het land laten zien dat niet iedereen de wedstrijden van FcTwente en hoe het in Twente beleeft wordt even goed volgt. De aanvallende intenties die we graag zien zijn ver te zoeken. In Schreuder's eerste seizoen werd het verbloemt door de klasse van Tadic en Promes maar afgelopen seizoen speelde hij dezelfde voorzichtige tactiek tegen Dordrecht als tegen de kampioen. Hij maakt talenten niet beter, bracht de spelers geen discipline bij, wisselde dramatisch en heeft de uitstraling van een doodgraver. De spelers van Twente nemen hem niet serieus. Hij wordt door niemand binnen de club gepruimd. Ook al heb je geen geld om hem te ontslaan, het moge duidelijk zijn dat dit niet gaat werken komend seizoen. Jij mag mij kortzichtig vinden maar er zijn volgens mij meer redenen te bedenken waarom Twente van hem af moet dan er redenen zijn om hem te houden.

Waarom gaan supporters naar het stadion? Om leuk voetbal te zien en vermaakt te worden. Dit is bij Twente al lang niet meer het geval en dat wordt terecht niet meer geaccepteerd. Als Frank de Boer nog een seizoen slaapverwekkend en risicoloos voetbal laat zien wordt hij ook uitgekotst. Supporters zijn nu eenmaal de belangrijkste klanten en die moet je tevreden houden. Zo simpel is het.

6 juni 2015 om 12:58

Pech? Gewoon slecht beleid! En bestuurders die over de rug van de club de zakken willen vullen. Supporters die zijn voorgelogen, zelfverrijking van derden en ga zo maar door! Zal me niets verbazen dat er nog meer lijken uit de kast komen zodra er opnieuw huidige bestuurders opstappen. Geruchten dat rijke plaatselijke ondernemers de club over gaan nemen ( Wessels ) ( geloof mij gaat nooit gebeuren ) als het om Wessels gaat. Andere ondernemers met minder geld durf ik niet te zeggen. En ga zo maar door. Petje af dat er nog steeds supporters zijn die zeggen dat het allemaal wel mee valt😳

Sneu voor de echte supporters, die gun je dit niet. Maar zal me niets verbazen dat de stekker eruit word getrokken!

6 juni 2015 om 16:28

wessels gaat het zeker niet doen heeft hij ook gezegd maar de stekker gaat er ook niet uit hoor dat is zwaar overdreven

Schreuder kan niet afgekocht worden, dat is bij iedereen toch wel duidelijk. Zelfs als je er geld voor kon vinden, zou dat dan niet zinvoller besteed kunnen worden?
Een andere trainer geeft geen garantie op succes. Geef Schreuder (noodgedwongen) het voordeel van de twijfel en sta achter je ploeg. Wanneer het rond de winterstop nog steeds niets is, kan je altijd nog ingrijpen.
Misschien kan zelfs Schreuder de opdracht mee krijgen iets meer spektakel te bieden. Incidenteel is dat afgelopen seizoen ook gelukt.

6 juni 2015 om 14:55

Prince P, in de winterstop ingrijpen betekent alsnog moeten betalen en een seizoen verloren. Er moet toch wel draagvlak voor een coach zijn. Bij Schreuder is dat totaal niet aanwezig. Zowel binnen Twente als binnen supportersgeledingen.

De druk onverminderd hoog houden (met legale middelen) is een manier om de afweging voor Schreuder om verder te gaan op zijn minst te bemoeilijken. Wellicht dat hij dan ook water bij de wijn doet en je voor een minder bedrag uit elkaar kan.

De trainer kan niet worden ontslagen. Dat kost miljoenen, die er niet zijn. Daar is toch echt Jolige Joop voor verantwoordelijk. Schreuder werd geconfronteerd met alle ellende. Geef die man gewoon een kans, en sta achter je club.

Menig Twente supporter denkt dat ze vooraf hadden mee moeten doen om het kampioenschap. Die grote tekorten, puntenaftrek en alle ellende die dat met zich meebrengt is de trainer niet voor verantwoordelijk, ondanks dat het niet aantrekkelijk was om naar te kijken. Met al die verkramping wordt ook vanzelf het spel minder. Dat is een optelsom.

Ga achter je club staan vol. Ga weer opbouwen. En maak er wat van. Met Schreuder. Beter krijg je niet met dank aan Joop. Realiseer dat je gewoon een top 5 club bent op termijn.

6 juni 2015 om 15:32

Wat ik enkele keren heb gelezen ligt het afgesproken bedrag voor ontslag rond de 5 ton. Ik denk dat de heer van der Laan dat nog wel kan betalen en verschuldigd is aan de club en de supporters. Meneer is er zelf ook debet aan, hoe Twente ervoor staat. Het maakt de echte Twente fans niet zoveel uit, welke plek ze eindigen, ze willen leuk voetbal zien. Zoals ze dat bij Ajax willen in Barcelona en Munchen. Terug naar de basis van het voetballen sporten en vermaak. Volgens mij moeten wel heel veel clubs in Nederland en buitenland dat eens realiseren dat een keer een prijs pakken met afbraak voetbal kan, maar dat de supporters flink betalen en dus ook waar voor hun geld willen!!!

als twente supporters reëel nadenken konden ze in hun achterhoofd weten dat het een zeepbel. ..wil je met de grote jongens ajax feyenoord psv meedoen dan moet dat gestaag groeien niet overdreven snel zie az

6 juni 2015 om 16:31

hoezo zie az die zijn er goed uitgekomen door dsb en scheringa maar daar word het geld ook al ieder jaar minder

Geef schreuder nou eens de kans tot de kerst tot die tijd kan hij zijn belofte waar maken dat hij vanaf het nieuwe seizoen Twente weer op de rails kan krijgen zo niet afspraak niet na komen zelf opstappen.

Goed plan zo'n actie! Ze kunnen beter shovels meenemen en de hele bende opruimen daar. Bedorven zooitje daar in Enschede

Het word tijd dat Twente grote schoonmaak gaat houden en deze nep- en successupporters de toegang tot het stadion verbied. Ga toch achter je club staan! Bij Munsterman moeten jullie zijn. Die heeft de boel naar de kloten geholpen!!

8 juni 2015 om 08:53

Munsterman is toch al weg ?! Maar zijn partners in crime niet !

8 juni 2015 om 08:54

Aldo is net zo verantwoordelijk. Waarom hield hij Munsterman niet tegen in zijn waanzin?

8 juni 2015 om 08:57

Ja, want het zijn ook echt de nep- en successupporters die zich zo druk maken over de club nu. Denk na man, die hebben allang hun PSV shirtje binnen en zijn weg.

Het wil er waarschijnlijk nog steeds niet in, maar dit gaat dus niet over de financiële situatie van de club. Dit heeft dus niets met Munsterman te maken. Dit heeft te maken met het miserabele slechte spel van de ploeg onder Schreuder. Terwijl hij het 3e spelersbudget van de eredivisie had heeft hij niets bijzonders uit de spelersgroep weten te halen. We houden ons hart vast nu hij minder talentvolle spelers tot zijn beschikking krijgt.

dhr Schreuder wordt niet ontslagen simpel weg omdat ze het geld niet hebben om hem uit te kopen. Dat is de erfenis van dhr. Munsterman helaas

Deze supporters moeten onderhand toch ook wel weten dat er geen geld in de portemonnee meer zit om Schreuder zijn contract af te kopen en een nieuwe coach aan te stellen?

Geef de man sowieso even de tijd om zijn elftal neer te zetten en hem de kans om iets op te bouwen na zo'n roerig seizoen, waarin alles wat er fout kon gaan, ook fout ging. Je kunt moeilijk alles op zijn conto schrijven.

Het zou deze 'supporters' sieren om hun club te supporten, in plaats van nog meer onrust veroorzaken en de boel verder op de spits drijven. Twente heeft het momenteel zwaar genoeg. Supporten staat voor steunen en niet voor tegenwerken.

Ga gewoon normaal achter je club staan en sluit de rijen om gezamenlijk te werken aan de toekomst van de club. Lijkt me een stuk verstandiger dan tegenwerken en onvoorwaardelijk inspraak eisen in beleids- en saneringsperikelen.

Kijken wie de langste adem heeft en eisen dat elk besluit gecommuniceerd moet worden... Het gaat toch niet om een machtsspel of zo?

Ik begin me een beetje te schamen voor mijn mede supporters. De fans moeten nu ook reeel zijn, er is geen geld dus kan schreuder niet ontslagen worden. Moet twente dan zon groot financieel risico weer nemen alleen omdat de supporters zo opportunistisch zijn? De suppporters moeten weer gaan meedenken met de club en niet een constante factor van onrust worden want onrust hebben we al genoeg in de club

Karma! Kan me nog goed herinneren dat Vitesse ruim 10jr geleden zo goed als failliet was. Twentefans buitelden over elkaar heen om ons belachelijk te maken oa spandoek "faillietesse"... En nu zelf de pineut zijn haha. Houd maar vast rekening met 7 magere jaren en wie weet komt het daarna weer goed net als bij ons! Altijd blijven hopen ;-)

8 juni 2015 om 16:01

De identiteitscrisis hebben we inderdaad al te pakken, net als jullie.

8 juni 2015 om 17:25

Identiteitscrisis? Hebben wij nooit last van gehad. Jullie wel? Wij hebben veel oud-spelers als (jeugd)trainer, een prachtig jeugdcomplex met beeld van onze held Theo Bos, airborne memorial, een mooi nieuw supportershome in aanbouw (grotendeels gefinancierd door onze Russische vriend) en een vaste kern van 17.000 man. Ik denk dat jullie over 2/3 jaar weer terug zijn op de 10.000 uit het diekman. Dag successupporters....

8 juni 2015 om 19:00

En wat hebben wij van alles wat je hier roept niet?
Ohja.. de Russische vriend..

8 juni 2015 om 19:18

Wat wel?

8 juni 2015 om 19:34

Vaste kern van meer dan die 17.000 man van jullie, prachtig (eigen) stadion, geweldig jeugdcomplex, beeld van onze held N'kufo, veel oud-spelers als (jeugd)trainers, mooi supportershome dat al bestaat (in plaats van in aanbouw). Dus eigenlijk alles hetzelfde of 'beter' dan onze Geel/zwarte vrienden. Overigens is het lozen van de successupporters een gift in mijn ogen.

8 juni 2015 om 22:29

Vaste kern van meer dan 17.000 man? Dat zullen we zien na 7 jaar ellende zoals bij ons. Even voor jou: in 2007 zaten er bij jullie krap aan 13.000 gemiddeld terwijl het stadion niet uitverkocht was. Als je wint heb je vrienden zullen we maar zeggen. Vanaf 98 zitten er bij ons al 17.000+. Daarbij heeft Arnhem minder inwoners dan Enschede.

8 juni 2015 om 23:48

In Twente kent men clubliefde.

Ik zie heel veel parallellen met die van Nac. Een directeur die onvindbaar is (mommers/ Munsterman). Financiële malaise, verschraling van de selectie,verkeerde keuzes en slechte scouting. We weten waar nu NAC helaas staat.

Volgens mij hadden Twente en Schreuder recent nog om de tafel gezeten om te kijken wat de opties zijn. Schreuder schijnt salaris ingeleverd te hebben dus om te zeggen dat er niets mee word gedaan is niet terecht. Twent eheeft het geprobeerd om van Schreuder af te komen maar dit was financieel niet mogelijk.
De Twene supporters zouden juist in deze perioe achter de club moeten staan maar het lijkt er meer op dat ze zelf de club nog verder in financiele problemen willen krijgen door het onmogelijke te eisen.
Deze onrust gaat de club echt niet verder helpen .

Er ios vlgns mij ook een hoop onvrede omdat Twente pas naar buiten heeft gebracht dat Schreuder blijft nadat de termijn om je kaart te verlengen al afgelopen was. Als men open kaart had gespeeld en voor die termijn had verteld dat men met Schreuder verder wou was er meer begrip geweest(en waren er minder kaarten verkocht) Nu lijkt het er toch op dat het bestuur een vuil spelletje heeft gespeeld en voelen de supporters zich extra genaaid. Aan de ene kant wordt er door Twente gedaan of de supporters erg belangerijk zijn om vervolgens iets te doen waar de supporters het absoluut niet mee eens zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren