Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Neymar: ‘Messi zou dat ook in Engeland en Italië hebben gedaan’

Laatste update:

Neymar kan zaterdag een van de mooiste prijzen in de voetballerij winnen: de Champions League. Barcelona veroverde dit seizoen al de landstitel en de Copa del Rey en hoopt zaterdag in Berlijn ten koste van Juventus het allerbelangrijkste Europese toernooi te winnen. “Het is een droom die ik als kind al had”, zo verzekert de Braziliaanse aanvaller.

/

“Ik ben nu heel dicht bij het winnen van de Champions League en dat is ongelooflijk. Ik hoop dat we een goede wedstrijd spelen én winnen”, vertelt Neymar in gesprek aan TVE. “Juventus is op elke positie goed, sterk en gevaarlijk. Het is geen toeval dat ze in de finale staan.” Neymar sluit niet uit dat hij in de finale zijn bekende, en bij tegenstanders weinig geliefde, truukjes gaat uitvoeren. “Iedereen kent mij. Ik ga mijn stijl niet veranderen, ook al is er kritiek op. Ik zal altijd zo blijven spelen.”

Ook Neymar was onder de indruk van het openingsdoelpunt van Lionel Messi in de bekerfinale tegen Athletic Club. “Messi is Messi. Hij maakte dat doelpunt in Spanje, maar hij zou dat ook in Engeland of Italië hebben gedaan. Het is plezierig en een eer om met Messi én Luis Suárez in een team te spelen”, zo verzekert de Braziliaan.

Wint Barcelona de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

But can he do it on a rainy night in Stoke?

5 juni 2015 om 10:16

But can he do it on a hot, corrupt day in Qatar?

5 juni 2015 om 10:37

But can he do it on a hot day in mozambique ?

6 juni 2015 om 10:00

But can he do it on a cold day in Alaska?

5 juni 2015 om 10:17

Stoke? als messi zn linker enkel gebroken heeft scoort ie nog een hattrick tegen Stoke, BPL is zo overrated. Kijk alleen al naar Aguero, minder dan messi en heeft de hele BPL in zn zak.

5 juni 2015 om 10:25

Tegen Stoke had Messi allang 2 jaar in het ziekenhuis gelegen..

5 juni 2015 om 10:35

Ja, minder dan Messi omdat Messi tegen pisclubs als Cordoba en Granada er 5 in schiet.

5 juni 2015 om 11:17

dat over stoke is een bekend grapje. een feit is wel dat messi nog nooit tegen chelsea gescoord heeft en om het nog mooier te maken... messi heeft nog nooit op premier league grond gescoord. hij is de beste voetballer, maar wat jij beweert is onzin en nergens op gebaseerd.

5 juni 2015 om 11:18

Ik ben het niet helemaal met je eens, want voor sommige voetballers heb je respect (gerrard, xavi enz) en dat is ook bij Messi. Hij doet zelden rare gebaren naar tegenstanders. Ik denk bijv eerder dat ze Neymar dan een trap geven !

5 juni 2015 om 11:21

Ja en een hattrick tegen Madrid, en hij heeft de meeste doelpunten tegen Atletico ggescoord van alle teams...

5 juni 2015 om 11:55

@bingaaa, is Wembly recentelijk verplaatst? Messi scoorde de 2-1 tegen United in CL finale.

5 juni 2015 om 12:06

aangepast naar premier league grond, maar je begrijpt wat ik bedoel.

5 juni 2015 om 12:25

Messi scoorde tegen City in het Etihad vorig. Scoorde ook op Wembly. Al is dat natuurlijk niet echt PL grond.

5 juni 2015 om 12:33

Je hebt gelijk, een penalty.

5 juni 2015 om 13:41

Ja en 2x gescoord tegen Man United in 2 finales van de CL, super hattrick tegen Arsenal, Man City helemaal opgegeten dit jaar, praat lekker verder man met je alleen Cordoba en Granada, Messi scoort tegen elke grote topclub

5 juni 2015 om 14:45

Messi scoorde uit niet tegen arsenal. En uir bij city niet dit seizoen. En trouwens ze praten over scoren

5 juni 2015 om 16:56

@st1992 Waar heb je het over? Hij zegt dat de BPL overrated is en Messi de competitie in z'n zak zou hebben. Dit terwijl Messi nog nooit tegen een Premier League club gescoord heeft die thuis speelt (op een penalty na tegen Man City).

5 juni 2015 om 10:19

Kan silva het? Kan aguro het? Kan hazard het?

5 juni 2015 om 10:40

Hazard houdt het beter vol dan ik had gedacht. Ik weet niet hoe vaak ik foto's heb gezien van bebloede sokken rond de enkels van hazard. Die gast krijgt veel schoppen hoor.

5 juni 2015 om 10:45

Nee maar ik bedoel juist, die spelers blijven hun spel spelen ondsnks dat ze niet fysiek zijn maar meer technisch. Aguro is wel.fysiel sterk natuurlijk, maar ff om een punt duidelijk te maken.

5 juni 2015 om 11:39

@gloryunited Hee nerd dat was toevallig maar één keer zo die bebloede enkel... waar heb jij het over? Hazard is een mietje die continu naar de grond gaat

5 juni 2015 om 12:03

He van do it even in brasil hahah so what is the matter

5 juni 2015 om 12:04

Het antwoord is natuurlijk: ja!
Hij zou al die houten verdedigers van Stoke drie keer om hun as laten draaien alsof het niets is.

Messi in de BPL legt er 60 per seizoen binnen...

5 juni 2015 om 12:18

Blijven dromen 60, als hij er 25 maakt mag hij blij zijn. En in de bpl zal hij niet bij een ploeg spelen dat rond messi draait.

5 juni 2015 om 12:22

Niet als Chelsea en City er zijn.
Messi kan dat niet in Engeland.
Messi is te verlegen om in een nieuwe team te gaan voetballen met een andere cultuur en taal.
En Messi kan niet omgaan met de druk van zijn hoge prijskaart.
Alleen Ronaldo is daar mans genoeg voor.

5 juni 2015 om 12:33

De vraag is niet of hij 'mans' genoeg is, maar waarom hij naar een kwalitatief mindere competitie zou gaan bij een ploeg die niet meedoet om alle prijzen...

5 juni 2015 om 12:56

Als Suarez de topscorer kan worden van de PL dan Messi al helemaal. Hou toch op met steeds te proberen om de prestaties van Messi te bagataliseren door te zeggen dat hij in de PL niet zo goed zou kunnen presteren.

Kijk naar de beste spelers van de PL en vermenigvuldig ze met 3 dan krijg je messi. En dat is het antwoord of Messi ook in de PL zou slagen.

5 juni 2015 om 14:49

We moeten het eerst zien he. Suarez die is een fysiek sterke speler, en messi is alles behalve fysiek sterk en messi moet echt een team hebben die om hem heen spelen zoals bij barca

5 juni 2015 om 12:36

DIt is ook weer appels met peren vergelijken. Het is namelijk ook niet zo dat hij elke week zulke solo's maakt.

Het gaat er gewoon om dat hij de beste is, en dat hij dit overal kan laten zien.

Hmm, beetje onnozel om te beweren. Net als beweren dat hij niet hetzelfde gepresteerd zou hebben. Het enige dat we kunnen zeggen, is dat hij het niet gepresteerd heeft om het in andere competities net zo goed te doen. Dat is namelijk simpelweg een feit waar je niet omheen kan. Al de rest is speculatie en gezever.

5 juni 2015 om 10:29

voordeel is dat als je het al 9 jaar in de CL laat zien tegen de beste clubs uit alle competities, je het dus ook tegen kleine clubs uit die competities kunt.

Natuurlijk maakt hij tegen een ijzersterke verdediging als die van Chelsea niet elke wedstrijd 5 zulke solo's. Maar tegen Arsenal gaat het al makkelijker en tegen liverpool nog makkelijker.

Als hij tegen het roemruchte Stoke moet, bekend van Stravvens mooie uitspraak, dan is het net of Messi met de bal aan de voet door het bos loopt.

5 juni 2015 om 10:33

Dat weet je helemaal niet. Dat neem je aan op basis van resultaten tegen clubs die helemaal niet Stoke, Sunderland of West Brom heten.
Zie je zelf niet in dat het dan ontzettend dom is om zulke dingen te roepen? Niemand weet hoe Messi zou presteren tegen die clubs.

5 juni 2015 om 10:39

nee..dat zie ik niet in.
Aangezien de verdediging van Stoke, sunderland en west brom minder is dan de verdediging van man utd of arsenal. En tegen die ploegen scoort hij ook genoeg.

Ik volg al 30 jaar voetbal en elke grote ploeg scoort makkelijker tegen kleine ploegen dan tegen topploegen, elke topspits scoort meer tegen kleine ploegen dan tegen topploegen.
Waarom zou dat voor Messi anders zijn?

5 juni 2015 om 10:53

De vraag zou niet horen te zijn of hij het tegen de kleinere clubs zou kunnen want daar kan volgens mij geen twijfel over bestaan. Messi is van uitzonderlijke klasse en dat zou hij in ieder land zijn. De vraag zou wat mij betreft moeten zijn of Messi in de buurt van zijn huidige niveau zou komen wanneer hij met minder goede spelers om zich heen zou spelen. Ik ben ervan overtuigd dat Messi bij een middenmoter, in welk land dan ook, geen schim zou zijn van de speler die hij nu is.

5 juni 2015 om 10:54

Waarom zou dat voor Messi hetzelde zijn?

Het maakt trouwens niet uit hoe lang jij voetbal volgt. Het maakt ook niet uit wat je denkt. Er is simpelweg geen zekerheid dat Messi hetzelfde zou presteren in de PL of Serie A tot hij een transfer maakt en het er daadwerkelijk laat zien.

5 juni 2015 om 11:03

Ik ben het met Realsocio eens.
Zou hem graag in een andere competitie willen zien bij een andere club met een andere speelstijl.

Messi laat het idd in de CL zien maar vergeet niet dat hij kind van de club is en dat de Barcaspeel stijl er helemaal ingebakken zit. Neem daarbij dat hij al jaren met dezelfde kern speelt wat het ook makkelijker maakt.

Neemt niet weg dat hij een fenomeen is

5 juni 2015 om 11:05

@hainrich elke speler scoort minder in een minder team, das ook weer vrij logisch. Als je Messi nu bij Granada zet scoort hij ook geen 50x.

Voordeel van messi is wel dat hij de helft van zn goals maakt zonder dat hij een assist krijgt. Dit in tegenstelling tot alle andere topspitsen, die zijn meer afhankelijk van assists.

Maar zet je messi bij een kleinere club neer dan krijgt hij standaard 3 bewakers bij zich, omdat ze de rest wel kunnen laten lopen.
Zet je nu 3 man bij messi neer, dan heb je een probleem met suarez en neymar.

5 juni 2015 om 11:09

nou ja...realsocio, 100% zekerheid heb je idd niet.
Maar stel je laat 100 willekeurige voorbijgangers op straat een balletje over een afstand van 1 meter in een emmer gooien. Alle 100 lukt het. Dan komt nummer 101 eraan...en jij moet er geld op inzetten of het hem lukt of niet....dan zeg jij niet dat het hem niet gaat lukken.

Dus als ik jou vraag om 1000 euro in te zetten op de vraag of messi in de Engelse competitie een succes wordt of niet....dan zet iedereen dat geld op JA in. Waarom...omdat dat het meest waarschijnlijk is.

5 juni 2015 om 11:10

@babymongo (mooie naam trouwens, zelfreflectie?), Blij dat je inderdaad Chelsea noemt. Anders had ik het wel gedaan. Maar we zullen het wel nooit meemaken want Messi is te slim om het bij een andere team te gaan proberen.
Hij kan bijna alleen er op achteruit gaan. Maar blijft wel een gemis, de echte grote hebben het allemaal in verschillende teams bewezen. Zidane (juve en Real), Cruijf (verschillende teams) Maradona zelfs bij Napoli, Ronaldo Fenomeno bij Barca en Real. Messi blijft toch een goede combo met Barca maar of hij het kunstje ook elders kan vraag ik mij af. Bij Argentinië is hij toch echt een stuk minder dan bij Barca.

Zo .... and now we wait.

5 juni 2015 om 11:13

Misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt maar het gaat mij helemaal niet om zijn goals. Ik heb het gewoon over het niveau dat hij voetballend haalt. Een speler als Messi, die alle duels ontloopt en geen dominante persoonlijkheid is, zou het bij een ploeg die niet iedere wedstrijd een veldoverwicht heeft heel erg lastig hebben om in de buurt van zijn huidige niveau te komen.

5 juni 2015 om 11:17

Chelsea*

5 juni 2015 om 11:18

Chelsea bedoel je ?

5 juni 2015 om 11:38

Bij Argentinië is hij minder dan bij Barça, maar zoals het artikel Messi is impossible mooi liet zien; zelfs de Messi van Argentinië is met gemak de beste voetballer ter wereld. Messi zou in een goed team de PL moeiteloos kapot spelen. De vraag van Hainrich is wel terecht, zou hij het ook bij een klein team kunnen?

5 juni 2015 om 12:27

Jawel, want ooit moet dat mis gaan. Sowieso is het al erg onaannemelijk dat je 100/100 haalt.

5 juni 2015 om 14:00

hahaha...serieus realsocio...zo valt er niet met je te praten ;-)

jij zet natuurlijk je geld erop in dat de volgende persoon mis gooit...
Lijkt me verstandig dat jij nooit naar t casino gaat :-)

5 juni 2015 om 14:45

Real Socio.

Kees anders een keer een boek ofzo.

5 juni 2015 om 14:51

Realsocio heeft helemaal gelijk. Waarom denken jullie dat messi het super goed gaat doen. Ik kan ook zeggen depay gaat het redden bij united omdat hij dat ook heeft gehaald bij psv, nou mensen wr hebben nog niks gezien, en dat is precies hetzelfde als mrt messi. Waarom zegggen hij gaat het goed doen, wacht maar tot het werkelijkheid is, en reagerr dan

5 juni 2015 om 15:27

Niemand weet of Messi tegen TOP OSS zou scoren.

5 juni 2015 om 10:34

Niet hij dat dan? Hij heeft het bewezen in La Liga en de Champions League tegen o.a. Spaanse, Duitse, Engelse en Franse top teams.

5 juni 2015 om 10:36

Dat is nog altijd anders dan een competitie. Ik snap zelfs niet dat mensen dit niet begrijpen. Zo moeilijk is het niet. We weten simpelweg niet hoe Messi zou presteren want hij heeft nooit ergens anders dan La Liga gespeeld. Ik kan het echt niet eenvoudiger uitleggen. Je kan vermoeden dat hij hetzelfde of misschien wel beter zal presteren maar dat zijn louter vermoedens want er is geen enkel feit dat dat vermoeden bewijst.

5 juni 2015 om 10:42

Ik begrijp je volledig Realsocio!

5 juni 2015 om 11:44

Hou jij je aan de feitjes realsocio, dan doet de rest aan logisch nadenken en inleven in de situatie ok?

5 juni 2015 om 12:28

Logisch nadenken. Zoals de logische denkers tegen Galilei zeiden dat de aarde het middelpunt was van het universum. Ik hou me inderdaad liever aan feiten dan aan slappe aannames en vermoedens.

Dit vind ik altijd zo raar aan voetballers. Ze hebben nog nooit in een van die competities gespeeld, maar toch zijn ze 100 procent overtuigd dat het daar ook zou lukken.

Deze uitspraak, onlangs die van Depay,.. Ze hebben toch geen flauw benul of dat gaat lukken? Bij Messi ligt de waarschijnlijkheid iets hoger dan bv. een Depay. Die laatste beweert trouwens 15 doelpunten als buitenspeler te maken in zijn eerste seizoen United. Ben zeer zeer benieuwd.

5 juni 2015 om 10:22

Klopt iets hoger, want messi is iets beter.. onzin dus waarschijnlijkheid ligt veeeeel hoger want messi is veeeeel beter.

5 juni 2015 om 10:24

Dit is gewoon mediapraat.

5 juni 2015 om 10:31

@topgear, messi laat het al 9 jaar zien in de CL tegen de beste clubs uit alle competities, waarom zou hij dan moeite hebben met de slechte clubs in die competities?
Als je 4x scoort in 1 wedstrijd tegen arsenal, kun je dan niet scoren tegen qpr?

Depay is wat anders...die moet eerst maar laten zien dat hij het niveau van de PL aan kan.

5 juni 2015 om 10:34

Draai het dan eens om: Is het omdat hij er 4 tegen Arsenal maakt dat hij er ook automatisch 4 tegen QPR zal maken?

5 juni 2015 om 10:39

Je bent geneigd om ja te zeggen. Maar niemand zal het te weten komen. Daarvoor zal hij een transfer moeten maken.

5 juni 2015 om 11:31

Onzinnige opmerkingen en vergelijking weer van het kleine kleutertje Neymar. Je kan niet vergelijken. Ik bedoel, al Messi er tegen Celtic al niet aan te pas komt.....

Daarbij verdient Neymar een goede schop of een goede mentaal coach. Want de irritatiegrens is dankzij zijn uitspraken nog sneller bereikt. Voor de finale voorspel ik een snelle harde overtreding op Neymar. Bal plus speler over de zijlijn. Hij heeft nog weinig geleerd van die beuk in zijn rug tegen Colombia op het Wk...

5 juni 2015 om 11:40

Jullie zijn echt een belediging voor het vak Statistiek. Natuurlijk weet je niet zeker of hij het kan tegen qpr totdat hij het doet tegen qpr, maar je kunt het wel met aangrenzende zekerheid aannemen.

5 juni 2015 om 11:48

Je mag je ook zelf inleven in de situatie Topgear, daar ga je niet dood van. Als je een beetje logisch na kan denken dan kun je er vanuit gaan dat Messi overal ter wereld verdedigers voorbij zal lopen en zal scoren. Tuurlijk zal het in de ene competitie anders zijn dan in de ander. Maar om nu te zeggen dat hij dan maar een transfer moet maken vind ik wat kortzichtig. Eerst zien dan geloven is hier niet van toepassing vind ik.

5 juni 2015 om 11:49

Denk eerder dat jij je zorgen moet gaan maken of je dit vak wel haalt. Er bestaan namelijk geen statistieken over messi die speelt tegen 11 verdediger, Messi die speelt bij 5 graden, Messi die moet voetballen in de regen en tot zijn knietjes in de blubber staat, Messi die wordt gevolgd door de Engelse tabloids, missi die zich niet als een vis in het water voelt bij een club, Messi die wordt uitgefloten, Messi die doormidden wordt gezaagd. Als je wl die statistieken erbij gaat pakken dan heb je misschien een punt. Heel veel succes op school en laat je niet verleiden het grote geheel niet te zien wanneer je statistische gegevens gebruikt om je gelijk te halen

5 juni 2015 om 14:48

Ha jochie. Statistiek is mijn vak bij uitstek. En je kunt natuurlijk niet alle variabelen constant houden, maar degene die dat wel zijn vormen een aardig beeld. Overigens zou Messi niet meer worden uitgefloten, en zijn de velden (zelfs van Stoke) in Engeland alleraardigst. Ook in Spanje is het weleens koud met regen. Hecht je enige waarde aan vergelijkend onderzoek of denk je dat het alleen zo is als die het echt doet?

5 juni 2015 om 15:11

@frankentime
Serieus? Is jullie oog voor talent en kwaliteit zo beperkt dat jij je zo hard vasthoudt aan eventuele externe factoren als modder en temperatuur? Wanneer Eriksen van Ajax naar Tottenham verkast, zijn we allemaal overtuigd van zijn talent en genialiteit en dat hij het ook daar gaat redden.

Het is echt komisch dat men glashard de stelling verdedigt dat Messi niet zou slagen in de PL. De reden waarom Messi ook in de PL een hit zou zijn is dat zijn techniek zo ongelofelijk goed is, zijn passing zo zuiver en verrassend, zijn looplijnen zonder bal hoe hij een aanval opzet zo uniek, dat niemand dit hem nadoet en na 9 jaar op het hoogste niveau hij zelden echt uit een wedstrijd wordt gehouden. Als een fysiek slappe Ozil bij Arsenal slaagt, en een slechte Di Maria met de weinige minuten die hij dit seizoen kreeg zoveel assists wist te geven.. hoe haalt men het in zijn hoofd om te twijfelen aan Messi. Want Messi zou in de winter verleren hoe hij de bal moet aannemen, de bal niet meer precies kunnen passen en geen overzicht meer kunnen hebben. Vooral dat uitfluiten is een indrukwekkend argument.

Messi heeft 1 minder jaar gekend, vanwege vervelende blessures, het overgeven, onderzoeken naar de belastingen, en instabiliteit bij de club (denk aan overlijden coach en bestuurlijke chaos. Daarnaast was het hele team verzadigd van de vele prijzen. 1 minder jaar, en toch scoort hij er meer dan 50. Dit is geen grapje. Geen toeval. Geen geluk. Dit is puur talent. Ik vind hem geen sierlijke voetballer, hij is geen danser om het veld, maar deze man is een neurochirurg. Geen fratsen, doet niks teveel. Maar alles wat hij doet is beslissend. En dan zijn er mensen die zeggen dat hij blij mag zijn als hij er 25 in schiet. Tjah... als de tegenstanders met 11 keepers in de goal gaan staan misschien.

7 juni 2015 om 00:08

Ho Ho. Ik zeg ook niet dat hij het niet redt! Ik zeg alleen dat men niet moet koketteren dat omdat Messi het in Spanje goed doet, hij het ook zomaar in Engeland goed doet. Je kunt dat wel roepen, maar nooit toetsen en al helemaal niet baseren op feiten.
Het grappige is dat jullie mij proberen te overtuigen terwijl er geen enkele statistiek te vinden is dat Messi het goed doet in de Premier League. Jullie hangen een heel verhaal op over wat Messi allemaal wel niet kan, en met dat gedeelte ben ik het nog eens ook, maar je zult nooit weten of hij dit in Engeland ook kan omdat hij dat nooit zal proberen. Ik snap niet dat jullie dat niet snappen. Zo ingewikkeld is dat volgens mij niet. Het is hetzelfde als roepen dat Bjorn Vlemminx na de topscorer titel in Nederland ook zeker de topscorertitel in België zal behalen... Klinkt logisch maar feitelijk onjuist aangezien hij dat niet werd...

hij kan het ook in de BPL want hij doet het ook in de champions league kom je ook tegen engelse clubs dus dat ook gewoon een feit

5 juni 2015 om 10:26

Hij speelt dan toch gewoon met zn vertouwde barcelona, dr cl is geen bewijs dat hij het ook zo goed zou doen in de bpl

5 juni 2015 om 10:33

ja als hij bij qpr zou spelen, dan zou hij idd wel minder scoren. Vrij logisch.
Maar als je hem bij arsenal zet dan gaat hij vrolijk door.
Messi scoort ongeveer de helft van zn goals zonder dat hij een assist krijgt, een percentage waar niemand bij in de buurt komt.

5 juni 2015 om 10:52

dat is ook zo maar hij legt er in BPL ook gewoon 25-30 minimaal in ben ik van overtuigd die jonge is niet te stoppen ongelofelijk

5 juni 2015 om 15:14

Ik denk zelf ook dat hij ook gewoon enormveel scoort in andere competities maar zeker weten kan ik niet

5 juni 2015 om 11:36

Heel goede beredenering. Het is geen feit dat hij het in de BPL kan, want daarin heeft hij nog niet gespeeld. Is jouw verwachting geen feit. Hij kan het mogelijk in de Bpl. Helaas redt hij het niet in de Schotse Leaque, want tegen Celtic kwam hij er niet aan te pas. Volgens jouw logica dan hè...

5 juni 2015 om 11:42

Zo kun je nooit iets als feit beschouwen. Punt is dat je het wel aan kunt nemen aan de hand van eerder waargenomen wedstrijden, zo werkt statistiek nou eenmaal. Dat jij te dom bent om dat te begrijpen is niet de schuld van anderen.

in alle competenties, waar ronaldo en messi same zouden spelen, zou je een doelpuntengemiddelde boven de 40 hebben, die 2 halen werkelijk het onmogelijk bij elkaar naar boven.

Geen twijfel over mogelijk, pure klasse verloochend niet.
Messi heeft altijd de controle lijkt wel. Elke beweging is al 3 stappen geleden bedacht. Je zou kunnen zeggen dat Messi met de bal aan de voet altijd in de toekomst leeft. Hij ziet dingen die anderen niet zien.

Morgen gaan we hopelijk weer mooie dingen zien van Lionel.

Aldus Neymar, met zijn lengte van jaren ervaring met de Premier Leauge and Serie A heeft hij natuurlijk wel enig idee waarover hij praat.

Ik zou ook de beste zijn in elke competitie, mocht ik daar gaan voetballen.
Alleen ik heb geen zin om het te bewijzen, want ik voel me prettig hier.

Ik bedoel maar, wat is een financieel zorgeloos leven waard als je voor een stuk minder geld 6 luiers per dag kan verschonen?

laat hem daar maar eens voetballen dan! dat zou ik nou eens graag willen zien, Messi in de Premier League. je kan natuurlijk helemaal niet zeggen of hij daar ook zo zou presteren.

Ik wens Messi veel plezier tegen Chievo, die spelen het meest verschrikkelijke voetbal wat ik ooit gezien heb. Die spelen standaard in een soort van 8-1-1 formatie, probeer daar maar eens doorheen te komen. En dan lopen er achterin ook nog eens van die gigantische houthakkers rond.

5 juni 2015 om 12:55

Klinkt als een rugbyploeg. Dat soort ploegen komt uiteraard nooit in de buurt van Europees voetbal, dus zal Messi het niet hoeven meemaken.

Het is net als die BPL-liefhebbers hier. Messi zou in Engeland nooit zo veel goals maken omdat ze hem van het veld zouden maaien. Ze mogen er trots op zijn ...

Haters en BPL geile ventjes hier, liep soms de helft van city met een solo weg tuurlijk kan die gast dit overal.

Dat hij met Barcelona tegen een BPL-ploeg wint, is niet hetzelfde als in die competitie spelen.
Natuurlijk heeft Messi enorm goede kwaliteiten en presteert hij al jaren extreem goed.

Over zijn kwaliteiten moeten we niet twijfelen.
Of hij in de BPL bij de beste spelers gaat horen, daar moeten we ook niet over twijfelen.

Maar hetzelfde rendement brengen in een totaal andere ploeg daar gaat het hier over.
Laat hem eens een heel seizoen meedraaien met een BPL en maak dan de analyse.
Dan kan je pas zeggen, "hij zou dit in eender welke competitie ook doen".

De CL-wedstrijden zijn geen maatstaf.
Hij speelt in 1 van de beste ploegen ter wereld.
Deze spelers kennen elkaar door en door en spelen al jaren samen.

5 juni 2015 om 13:06

Als Messi in de PL had gespeeld, dan had hij bij een van de beste teams daar gespeeld. In elk van die teams zou hij de grote man zijn. Hij zou dus alle vrijheid krijgen en de rest zou hard werken opdat hij optimaal rendeert.

Je zou dus een vergelijkbare situatie zien als bij Barcelona het geval is. De anderen zullen ervoor zorgen dat hij zijn ding kan doen en hij beloont dat met zijn onwerkelijke voetbal en zorgt er op zijn beurt dus voor dat de anderen hun ding kunnen doen. Mutualisme, zoiets.

Een nadeel voor hem zou zijn dat ze daar intenser spelen en minder positiespel, maar een voordeel zou zijn dat ze in de PL voetballen met veel meer ruimte dan in La Liga. Als je de voor- en nadelen tegen elkaar afweegt, dan denk ik dat de nadelen op zich zwaarder zouden wegen. Echter zou hij daar niet één seizoen spelen, maar dus jaren lang.

Hij zou het hele team namelijk constant naar een veel hoger niveau brengen door de jaren heen. En hij zou dus al spelen bij een van de grote clubs van de PL, dus zij zouden keer op keer grote aankopen kunnen doen. Door Messi's prestaties en aanwezigheid zou de club alleen maar meer mogelijkheden hebben en uiteindelijk zou je lijkt mij een perfect team zien zoals zijn Barcelona.

Suarez en zelfs RvP scoorde er 30+ in de PL, maar Messi zou dat niet lukken want we weten het niet zeker? Mijn god sommige mensen

5 juni 2015 om 11:42

Kans is natuurlijk aanwezig en best groot. Punt is dat je dit niet kunt beweren als je er nooit gespeeld hebt. Daar gaat het om....

Natuurlijk. Als lichtgewichten zoals David Silva, Aguero, Cazorla zich makkelijk staande kunnen houden, is het voor Messi helemaal geen probleem in de zgn. fysieke Premier League.

Het is bijna aandoenlijk om de Messifans te horen roepen dat Messi het ook in Engeland zou redden. De kans is natuurlijk groot, maar je kan dit op geen enkele wijze toetsen. Ik kan ook wel roepen dat ik er in La Liga 30 had gemaakt. Deze kans is klein, maar zeker aanwezig , alleen niemand zal dat ooit kunnen toetsen.

5 juni 2015 om 12:17

klopt..je kunt het niet met zekerheid zeggen. Feit is wel dat het dommer is om er aan te twijfelen dan dat je verwacht dat hij wel zal slagen.

5 juni 2015 om 12:32

Nee, dat is niet dommer. Dat getuigt net van intelligentie omdat je je niet baseert op vermoedens en aannames zoals veel mensen wel doen. Het is als een mening vormen over iets zonder dat je er iets van weet. Je kan veel vermoeden en aannemen, maar uiteindelijk delf je het onderspit tegen een specialist die echt dingen over het onderwerp weet. In dit geval weet niemand iets over het onderwerp want niemand heeft het ooit kunnen bestuderen, bekijken en toetsen.

heel erg zwak van messi haters om met zulke domme argumenten te komen om messis prestaties af te kraken. pele zou ook nooit een wk winnen als hij voor malta uitkwam in plaats van brazilie.

Als Messi effectief in Engeland moet gaan voetballen opdat mensen zouden geloven dat hij het daar ook zou maken, dan hoef ik het niet te weten want ik hoop dat hij zijn hele carriere bij Barcelona blijft.

De stelling is blijkbaar : eerst zien, dan geloven.

Iedere transfer houdt een risico in, ook die van Messi. Het risico dat het misgaat bij Messi lijkt echter gering wanneer je ziet dat vergelijkbare spelers die hem voorgingen (cazorla, Mata, Silva, Sanchez) het gewoon goed doen in de PL terwijl al deze spelers in Spanje gewoon in de schaduw stonden van Messi.

Het Spaanse voetbal is Messi op het lijf geschreven, het Engelse minder maar de man is zo talentrijk dat hij er dan misschien geen 40 maar toch wel 30 zou kunnen maken en natuurlijk is dat dus ook een aanname die wat mij betreft dus niet bewezen hoeft te worden (zie eerste zin).

Overigens kunnen we ons ook afvragen of Messi het wel zou maken in Frankrijk, Belgie, Griekenland, Nederland, China, Iran of Argentinie want ook daar heeft hij nooit gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren