Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Er is zoveel belangstelling dat wij geen haast hebben'

Laatste update:

Alireza Jahanbakhsh lijkt op weg te zijn naar Brighton & Hove Albion. De krant The Argus meldt namelijk dat de clubs een akkoord hebben bereikt over een transfersom van zo’n 1,9 miljoen euro. Zaakwaarnemer Amir Hashemi spreekt echter tegen dat de deal al in kannen en kruiken is.

/

“Ik denk dat het ook om meer dan 1,9 miljoen gaat, maar het klopt dat ze geïnteresseerd zijn. We zijn nog druk aan het onderhandelen. Ik schat de kans op een transfer naar Albion nu in op fiftyfifty. Ali moet de club zelf nog bezoeken en gaat ook nog praten met manager Chris Hughton. Hij komt vrijdag terug van vakantie en dan moet het allemaal gaan gebeuren”, aldus Hashemi.

De vertegenwoordiger liet woensdag in De Gelderlander nog weten dat ook PSV en AZ belangstelling hebben getoond voor de 21-jarige aanvaller van NEC. Jahanbakhsh werd eerder al in verband gebracht met FC Groningen, sc Heerenveen, Club Brugge, Anderlecht, Standard Luik, Norwich City, Celtic en Spartak Moskou. De international van Iran maakte afgelopen seizoen twaalf doelpunten in de Jupiler League.

Update 5 juni 15.03 uur - 'Er is zoveel belangstelling dat wij geen haast hebben'
Een deal met Brighton & Hove Albion zou in de maak zijn, maar vooralsnog is er niks rond. Alireza Jahanbakhsh heeft opties genoeg en wil eerst rustig een afweging maken, zo zegt Amir Hashemi in de Gelderlander. "We begrijpen dat NEC wil handelen, maar er is zoveel belangstelling dat wij geen haast hebben", stelt hij. "Het is bekend dat Nederland nog steeds de voorkeur heeft. Maar Brighton is een prachtige club met een geweldige accommodatie."

Is Brighton een geschikte club voor Alireza Jahanbakhsh, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoorde ik hier niet vorige week iemand over 5-7 miljoen reppen?

4 juni 2015 om 21:39

Stond in de krant The Guardian dat Norwich tussen de 5 en 7 miljoen voor hem over zou hebben inderdaad. Nu moet ik zeggen dat ik dat bedrag niet geloofde omdat dat (veels) teveel is, maar dit bedrag geloof ik dan ook weer niet. Veels te vroeg in de transferperiode, NEC moet geïnteresseerde clubs lekker tegen mekaar op laten bieden. Nu 1,9 miljoen accepteren is zo ontzettend stom.

Daarbij vraag ik me af of Alireza naar de nummer 20 van de tweede divisie in Engeland wil.

4 juni 2015 om 21:57

Uth wordt ook voor zo'n 2 miljoen verkocht. Ik denk niet dat NEC er meer uit gaat halen.

4 juni 2015 om 22:05

2 miljoen voor Uth vind ik dan ook (bizar) weinig en slecht gehandeld. Moet je makkelijk 4 uit kunnen halen, ondanks zijn eenjarig contract. Is een klasse spits.

Maar goed, transfersommen vergelijken heeft niet veel zin. Want dan zouden er een paar verhoudingen ontzettend scheef lopen...... Gaat er vooral om wat de gek er voor geeft. Naar verluidt zijn er een hele rits clubs geïnteresseerd, simpel spel van vraag en aanbod in werking laten treden en je verhoogt zo je transfersom naar 3 miljoen. Daarom zou het ook ontzettend vreemd zijn om hem nu al te verkopen tegen een dergelijk bedrag. Zou het opmerkelijk en zorgelijk vinden.

Maar vooralsnog komt de enige bron uit Engeland. Eens zien wat NEC hier zelf over te zeggen heeft. Zou me niks verbazen als er wat dingetjes 'verdraaid' zijn in het betreffende artikel.

4 juni 2015 om 22:05

Ik hoopte dat Heerenveen toch wel 4-5 miljoen zou kunnen krijgen voor Uth. Maar helaas is het ook niet zoveel

4 juni 2015 om 22:10

Ja, daar heb je gelijk in. Uth gaat inderdaad voor weinig weg. Toch denk ik niet dat NEC spelers voor meer dan 2 miljoen weg kan doen. Heracles verkoopt haar spelers ook niet voor veel meer, hooguit pakken ze een keer 3 miljoen maar dan houdt het wel op. De kleinere clubs kunnen een miljoenenbod niet gauw weigeren. Ze hebben dan al gauw met ontevreden spelers te maken, of met spelers die een jaar later transfervrij gaan vertrekken.

4 juni 2015 om 23:25

Duarte is voor Heracles begrippen voor een grote prijs verkocht, na verluidt € 3 miljoen. Bas Dost is voor ruim € 2 miljoen aan Heerenveen verkocht met nog een percentage bij doorverkoop door Heerenveen. Dat ze voor deze Jahanbakhsh bijna € 2 miljoen willen betalen terwijl hij het nog helemaal niet op het hoogste nivo heeft laten zien lijkt mij wel heel veel. Linssen is veel beter en heeft het in de eredivisie laten zien. Heracles mag blij zijn dat ze nu € 1 miljoen voor hem kunnen vangen.

4 juni 2015 om 23:59

Beste Keizerstad1994,

Ik ben het ( als mede Nec'er maar dat terzijde ) vaak helemaal eens met jouw goed onderbouwde reacties.

Echter is 4 miljoen toch wel iets te gortig met de contractduur die Ali nog heeft en het feit dat hij voor NEC speelt dat ook nog eens Jupiler heeft gespeeld heeft afgelopen seizoen. Ali zal vertrekken voor 2 a 3 miljoen.

5 juni 2015 om 00:36

4 miljoen ging over Uth, niet over Alireza.

Overigens zit er nog een eenjarige optie vast aan het contract van Alireza vast. Praktisch gezien ligt ie dus nog 2 jaar vast.

6 juni 2015 om 23:48

Je vergeet de eenzijdige optie nog Panter.
Die kan ook nog als drukmiddel ingezet worden.
NEC hoeft Ali nml niet te verkopen.

Zou het toch een aparte stap vinden. Ook al is Engeland indrukwekkend qua voetbal en sfeer. Denk ik toch dat een stap hogerop in de Eredivisie beter is met oog op de toekomst. Als hij dan kan groeien. Zou een stap naar de PL misschien makkelijker zijn.

Zou ik jammer vinden. Zie hem liever in de Eredivisie spelen. Zoveel leuke spelers hebben we niet, dus alles wat vertrekt is zonde.

Voor dit (lage) bedrag zouden clubs als Vitesse, AZ, Heerenveen of Groningen toch ook wel actie ondernemen?

4 juni 2015 om 21:32

Een (ex-)NECer is in Arnhem denk ik echt niet welkom.

4 juni 2015 om 21:40

Ach dat valt allemaal wel mee. Gravenbeek heb ik ook nog in Gelredome zien spelen. Speelde afgelopen seizoen ook gewoon bij Nec. Maar het zal per speler verschillen, Ali kunnen we in ieder geval niet betalen.

4 juni 2015 om 23:07

Heel vaak heeft Gravenbeek nou niet voor Vites gespeelt. Is ook eigenlijk wel lang geleden. Maar zoals altijd zijn er genoeg mensen die het maar niks vinden.

4 juni 2015 om 23:31

Achja, van mij hoeft het allemaal niet, die haat. Een beetje rivaliteit is leuk hoor, maar als een speler goed is maakt het mij niet uit waar hij vandaan komt. Het zal niet voor iedereen zo zijn helaas.

5 juni 2015 om 00:41

Mij ook niet, alleen begrijp je wel dat als een Velthuizen, Hofs of Janssen nooit geaccepteerd zou worden, ligt dan weer anders dan Gravenbeek

4 juni 2015 om 21:34

ik persoonlijk zie hem graag bij heerenveen! dan heb je met larsson, slagveer en alireza een zeer sterke vleugel, met daarachter kada, varga etc als back-up en talenten. echter vraag ik mij af hoeveel hij bij NEC verdient, of wil gaan verdienen. denk dat salaris enigszins nog een struikelblok gaat vormen.

4 juni 2015 om 21:34

Het is volgens mij niet zozeer de transfersom maar meer het salaris. Omdat hij van buiten de EU komt, moet hij minimaal een x aantal euro verdienen. (Net als bijv. Havenaar bij Vitesse). Dit was volgens mij eerder een struikelblok voor iig FC Groningen

4 juni 2015 om 21:41

Das een goeie FCGPeter. Daar had ik niet echt aan gedacht. Hoe komt het dan dat NEC hem trouwens wel kan betalen? Zeker voor clubs uit de eerste divisie is dat helemaal veel geld. Of zou hij bij Boekhoorn op de loonlijst staan?

Misschien Feyenoord dan? Ook al is dat wel een forse stap. Mertens en Chadli deden het echter ook uitstekend vanuit de eerste divisie...

4 juni 2015 om 21:47

Die salaris regeling gaat pas in als een speler 21 jaar is geloof ik, onder die leeftijd ligt het salaris een heel stuk lager.

4 juni 2015 om 21:49

Toen hij tekende was hij nog maar 19 en volgens mij hoef je wanneer je onder de 20 bent 'maar' de helft van een volledig non-EU salaris te hebben. Daardoor was hij in de salarissfeer nog enigszins te betalen.

Boekhoorn heeft wel de transfersom betaald in 2013.

4 juni 2015 om 22:01

Zoals Keizerstad ook al zei was zijn salaris bij NEC lager, maar toch kon NEC hem helemaal niet betalen. NEC heeft mede daardoor afgelopen seizoen 1,5 miljoen verlies geleden (en vorig seizoen ook al) en heeft inmiddels een behoorlijke huurachterstand opgelopen bij de gemeente.

4 juni 2015 om 23:09

Uiteindelijk is het toch een goede zet. Dat salaris wat hij afgelopen seizoen opstreek krijgt NEC waarschijnlijk 10 voudig terug.

5 juni 2015 om 12:47

Klopt, maar als de gemeente niet zo had gehandeld, dan was de club failliet geweest. Het was dus wel een enorm risico dat ze namen.

5 juni 2015 om 16:19

NEC wilde het niet betalen omdat ze de huur te hoog vonden, uiteindelijk is daar gewoon een regeling voor getroffen. Jij moet ook niks zeggen aangezien Vitesse vaker is gered door de gemeente dan NEC.

5 juni 2015 om 16:44

er is nog steeds geen regeling getroffen , tenminste niet vanmorgen , toen heb ik weer over gelezen . ik vind het wel frappant dat ik laatst zei dat jullie bewust risico's hadden gelopen en dat toen werd gezegd dat dat niet zo was .

5 juni 2015 om 16:52

Nee jij zei dat NEC bewust risico's had genomen en Roda niet en daarom het verschil in kwaliteitsverschil zo groot was, terwijl de ware reden van dat kwaliteitsverschil lag in de transferzomer van NEC waarin zowel aan de aankoop- als verkoopkant goede zaken zijn gedaan itt Roda.

5 juni 2015 om 17:22

Nee, NEC k-o-n het niet meer betalen. De kas was leeg en ze hadden toen al 7 ton huurachterstand. Zelfs de club heeft destijds al gemeld dat ze het niet konden betalen, omdat ze dan geen geld meer hadden voor de salarissen.

Overigens is het ook niet waar dat Vitesse vaker door de gemeente is gered dan NEC en ook de bedragen verschillen enorm (vitesse 11,3 miljoen, NEC staat al boven de 25 miljoen en dat is nog zonder de huidige huurachterstand en de terugkoop van het stadion destijds, dat met 1 euro ver onder de marktwaarde lag).

Als laatst vraag ik me af waarom je er Vitesse bij haalde. Ik woon in Nijmegen en ben het gewoon zat dat er weer belastinggeld naar NEC gaat, omdat die club voor de zoveelste keer financieel enorme risico's nam die verkeerd uit pakte.

5 juni 2015 om 17:54

Leuk al die principes. Vraag is natuurlijk of je ook nog zo principieel bent als het je eigen club betreft. Iets zegt mij van niet. Ik denk dat als je een lijstje maakt van clubs die steun hebben gehad van de gemeente dat meer clubs wel financieel ondersteund zijn als niet.

En daarbij zijn er ook bepaalde uitgaven van gemeentes en overheid waarvan ik ook vind dat op z'n zachtst gezegd vreemd vind, zoals miljarden naar het buitenland sturen bijvoorbeeld terwijl er in Nederland bezuinigd moet worden.

4 juni 2015 om 21:49

Ali heeft zelf aangegeven dat hij het liefst in de Eredivisie blijft spelen deze stap zie ik hem niet echt maken. Is een nuchtere jongen en weet waar die staat.

5 juni 2015 om 00:17

Die clubs die jij opnoemt gaan geen (bijna) twee miljoen betalen voor een spits uit de Jupiler League. Dat geld hebben ze gewoonweg niet.

hmm weet niet of dit een goede stap voor hem is.. tuurlijk een mooi stadion, trouwe fans en je voetbalt in engeland. echter niet op het hoogste niveau en is dus de vraag speel je jezelf wel in de picture of had je eerst een tussenstap moeten nemen naar (sub) top nederland en/of België. geloof wel dat deze jongen er komt, genoeg potentie en talent. heeft zich dit seizoen fantastisch laten zien in de JL en daarvoor in mindere mate in de eredivisie.

Tja, Brighton. Of je daar met al het geweld naar toe moet....

Verder zou het natuurlijk idioot zijn van NEC om nu al een bod te accepteren. Transfermarkt moet nog op gang komen. Heb overigens hele sterke twijfels bij dit gerucht, deze krant heeft de transfersom niet eens goed als ik zijn zaakwaarnemer moet geloven.

4 juni 2015 om 21:44

Ik kan het bijna niet geloven zelfs. Ik word echt link als ze dit nu al accepteren. Laat ploegen tegen elkaar opbieden als de transfermarkt echt openbreekt. 2 miljoen, zou toch in mijn optiek te weinig zijn als je de clubs ziet die geïnteresseerd zijn.

4 juni 2015 om 21:56

Tja ik geloof er ook vrij weinig van. Bron is een of andere krant uit Engeland. Vergeef me als ik liever afga op wat NEC zelf te zeggen heeft of wat er in de lokale media komt te staan. Is gevoelsmatig een stuk betrouwbaarder dan zo'n krant uit Engeland. Ze willen er daar nog wel eens op los speculeren.

Verder denk ik dat het verkopen van je sterspeler voor 1,9 miljoen aan de nummer 20 van de 2e divisie in Engeland ten eerste niet bevorderlijk is voor de verkoop van de seizoenskaarten en dat er ten tweede nog wel eens een soort van onrust zou kunnen ontstaan in het Nijmeegse. Ergens ook terecht want dit accepteren gaat tegen elke logica in en zou nergens op slaan.

4 juni 2015 om 22:34

Ik geloof ook niet dat Ali dit zou doen. Volgens heeft hij onlangs nog gezegd dat hij in Nederland wilde blijven.
Ik zou het een aparte keuze vinden.

Iemand wist me vande week nog te vertellen dat hij voor zeven miljoen zou gaan. Is toch wel een verschilletje met dit bedrag. Zo rond de 2,5 miljoen lijkt me een goed bedrag. De club daarentegen lijkt me geen logische stap.

Lijkt me een gerucht waarbij het 1 en ander uit de duim is gezogen. Ali wilt graag in Nederland blijven, en 1,9 miljoen lijkt me behoorlijk karig.

En komop Brighton.... Een laagvlieger in de championship, waar hotseknots voetbal word gespeeld. Ali kan veel en veel beter krijgen dan dat.

Wat?! 2 miljoen?Dit is lachwekkend man. Norwich is bereid om 7 miljoen te gaan betalen maar niet willen wachten totdat clubs tegen elkaar op gaan bieden (Anderlecht, Celtic). Kom op zeg, hier kan ik pislink om worden. Ook wil hij graag in Nederland blijven en stond gisteren nog een bericht over de top 3 van Nederland. NEC, NEC...

4 juni 2015 om 21:50

Je mag met 1,9m blij zijn hoor. Goed presteren bij de beste club in de JL is geen bijzonderheid hoor, wanneer je een beetje getalenteerd bent. Laat hem eerst een jaar in de Eredivisie knallen voordat je 3 á 4 miljoen wilt verwachten. En die 7m zal waarschijnlijk grote onzin zijn.

4 juni 2015 om 22:31

Deze speler is internationaal gezien een toptalent he. Een kleine 2 miljoen is helemaal niet goed. Natuurlijk is hij 7 nooit waard, maar 4/5 miljoen kun je best uit een Engelse ploeg halen hoor. Er zijn meer clubs geïnteresseerd dus we zullen zien. 2 miljoen is echt te weinig.

5 juni 2015 om 09:24

Volgens mij leven jullie nog op een roze wolk.

Nec speelde niet eens op het hoogste niveau. Dus deze jongen heeft nooit wat laten zien op het hoogste niveau. Dus waarom denk jij dat hij voor 4 a 5 miljoen weg kan, terwijl spelers als Propper, Uth, Zivkovic enz ook voor die prijs te koop zijn.

Wakker worden daar in Nijmegen. Deze jongen gaat voor hooguit 2,5 miljoen weg.

5 juni 2015 om 15:15

Oké, jou spreek ik nog wel als hij verkocht is

4 juni 2015 om 21:51

7 miljoen is alles behalve geloofwaardig voor een speler van een JL-club/promovendus. Dat is gewoon een loos bericht geweest.

4 juni 2015 om 22:29

Dat is ook teveel als we eerlijk zijn. Natuurlijk moet je als Norwich komt hoog in de boom gaan zitten. 4/5 miljoen lijkt me een hele mooie prijs.

Lijkt me voor Alireza geen juiste vervolgstap. Ben bang dat hij weg gaat kwijnen daar. Opnieuw een andere (voetbal)cultuur en niet bepaald een grote stap vooruit. Denk dat middenmoot Bundesliga, (sub)top Nederland of Belgie een betere stap is voor Alireza.

4 juni 2015 om 22:04

maar je moet hem beoordelen op zijn prestaties en zijn prestaties in de eredivisie zijn te verwaarlozen en geschitterd heeft hij alleen in de jupiler . wordt er nu echt gedacht dat er voor zo'n speler een godsbedrag wordt neergeteld ? hij heeft op het 2e niveau , het 2e in nederland goed gespeeld . 2 miljoen is prima betaald . voor hupperts hebben wij 1 miljoen gekregen , een speler die het al 2 of 3 jaar in de ere divisie had laten zien .

4 juni 2015 om 22:11

Hupperts heeft het zeggen en schrijven 1 heel jaar echt laten zien in de Eredivisie(vorig jaar) en is daarnaast technisch (veel) minder onderlegd dan Alireza. Staat er bij AZ ook niet echt niet naast omdat ze hem niet mogen ofzo. Daarbij weet ik ook niet of er kapitaalkrachtige clubs voor hem in de rij stonden en was Roda ook net gedegradeerd naar de Juup. Allemaal zaken die de prijs doen zakken. Daarbij heeft Alireza zeker al goede dingen laten zien in zijn eerste jaar maar was hij nog vrij wisselvallig, wat gezien zijn leeftijd en het feit dat hij in een compleet nieuwe cultuur moest wennen niet erg gek was. Heeft ook al een WK gespeeld en ondanks dat dat bij 'slechts' Iran was is dat ook niet iets wat de prijs omlaag gooit.....

Persoonlijk zou ik het op dit moment accepteren van 2 miljoen dom vinden. Gaat nog niet eens of het wel of niet marktconform is, aangezien het woord marktconform bijna niet meer bestaat in deze gekke markt. Gaat er meer om dat je bij wijze van spreken een wapenwedloop laat creëren rondom die jongen waardoor jezelf profiteert door een hogere prijs. Een kind kan de was doen. Anders blijft ie toch nog lekker een jaar in Nijmegen, kunnen hem uitstekend gebruiken volgend jaar.

4 juni 2015 om 22:15

Ik praat nergens over het te betalen bedrag. Ik heb over de competitie waar hij in terecht komt. Naar mijn mening zal Ali zich beter ontwikkelen in de competities die ik opnoem en als die clubs 2 miljoen neerleggen, prima, maar meer is nooit slecht.

4 juni 2015 om 22:23

2 miljoen is een marktconforme prijs voor iemand die alleen geschitterd heeft in de 2e divisie van nederland . niemand gaat 5 of 6 miljoen betalen voor deze speler , die het alleen heeft laten zien tegen 2e keus verdedigers uit de jupiler . dus volgens je eigen woorden , voor een half seizoen wisselvallig spelen zou hij zoveel moeten opbrengen ? ik denk niet dat nec in de positie is om hem volgend jaar gratis de deur uit te zien lopen , 2 miljoen is 2 miljoen , hebben of niet .

4 juni 2015 om 22:30

2 miljoen is misschien wel (enigszins) marktconform, maar waarom met 2 genoegen nemen als je richting de 3 miljoen(of meer) kan krijgen? Zoals ik al zei het woord marktconform is iets wat (bijna) niet meer van toepassing is in deze tijden. De hele markt is op hol geslagen.

NEC zou een dief van haar eigen portemonnee zijn als ze dit bod vooral op dit tijdstip zouden accepteren. Valt meer uit te halen.

4 juni 2015 om 22:30

Hij is uitgeroepen tot Beste Speler van de Jupiler League. Toch iets om op je CV te zetten. Net zoals interlands en WK-ervaring. Daarbij nog een contract tot 2016 met, dacht ik, een optie voor nog een jaar. Twee miljoen is een aardig bedrag, maar ik zie potentie in Alireza en zou het niet raar vinden als clubs er meer voor over hebben, zeker als er meer clubs in de running zijn.

4 juni 2015 om 22:48

het probleem is dat je altijd afhankelijk bent van de markt . er wordt zeker het een en ander geroepen , maar wie zegt dat werkelijk de betere ploegen zich gemeld hebben ? geroepen wordt er veel , vooral in de media .

4 juni 2015 om 22:48

n.e.c heeft nog een eenzijdige optie voor nog een jaar.
En 2 miljoen is veel maar dan ook veel te weinig.
Dan kun je hem maar beter niet verkopen, dan weet je ook zeker dat je niet onderkant eredivisie speelt en dat is ook heel wat waard.
Onder de 3,5 miljoen nooit verkopen, hij is 21 beste speler van de JL, international, wk ervaring en maakt ook andere spelers beter.

4 juni 2015 om 22:56

De markt is momenteel zo: er wordt 30 miljoen voor Depay betaalt, een speler die twee seizoenen goed tot top gepresteerd heeft en een goed WK heeft gespeeld. Voor Alireza geldt ongeveer hetzelfde, alleen 1 seizoen, 1 niveau lager en met Iran. Nu is Alireza absoluut geen 30 miljoen waard, maar NEC kan, als we naar de markt kijken, meer krijgen denk ik.

4 juni 2015 om 23:06

maar zo werkt het niet . het is een speler uit de jupiler . hoeveel spelers uit de jupiler ken je die rechtstreeks naar engeland zijn vertrokken en zijn geslaagd ? vorig jaar velthuis geloof ik , een echte spits die er fatsoenlijk wat had inliggen . wat heeft die opgebracht ? nee, 2 miljoen is een normale prijs .

4 juni 2015 om 23:15

Wij kijken volgens mij beide verschillend naar Alireza. Jij ziet een JL-speler die een goed seizoen draaide en ik zie een speler met potentieel die uitgeroepen is tot beste speler, international is met WK-ervaring en een contract heeft tot 2016, met volgens mij een optie tot nog een jaar. Vanuit jouw standpunt snap ik dat je 2 miljoen voldoende vind, maar ik denk dat NEC meer kan krijgen gezien de punten die ik net opnoem. Daarnaast vind ik, afgezien van het bedrag, Brighton geen goede stap voor Alireza.

4 juni 2015 om 23:17

Maar diekertjedap jij vind 2 miljoen goed, NEC denk ik niet hoor. Heeft in de eredivisie al laten zien dat hij ontzettend veel talent had, als hij geen aanpassingsproblemen heeft gehad, had hij wel meer dan 5 doelpunten in de competitie gemaakt. Beste speler JL met 12 doelpunten en ongeveer 20 assists. Speelde een wk waarin hij een beetje indruk maakte. Wat marktconform is maakt niet uit, het gaat erom wat de gek ervoor wil geven. 4 miljoen lijkt me een bedrag waar NEC naar moet streven als clubs als Norwich en Celtic komen. Anders bijvoorbeeld PSV 3 miljoen en een speler als Ritzmaier of Schaars ervoor terug laten komen, iets in die trant. NEC moet er alles aan doen om een mooi bedrag te vangen, laat hem anders maar in Nijmegen blijven.

4 juni 2015 om 23:20

je zegt het goed , het is een speler uit iran , die zelfs in onze competitie , die net na de schotse komt , nog helemaal niks gepresteerd heeft . tuurlijk kun je zeggen dat hij veel talent heeft , maar dat had hij het eerste jaar in ieder geval niet . dus wat is nu eigenlijk zijn niveau ? het wisselvallige van het eerste seizoen , of het seizoen in de jupiler ? hij was in het eerste seizoen niet goed genoeg eigenlijk .

4 juni 2015 om 23:34

Hij was het eerste seizoen wel goed genoeg, maar had het heel lastig omdat hij de taal (toen) niet sprak. Zijn statistieken waren qua minuten ook goed, vooral voor een degradant. Zijn doelpunten waren ook allerminst geen intikkertjes in de eredivisie én jupiler league. Dat jij hem niet veel hebt gezien komt omdat je nooit NEC keek waarschijnlijk.

5 juni 2015 om 00:53

In zijn eerste seizoen heeft hij voldoende laten zien om te concluderen dat hij talentvol is en potentieel heeft. 6 goals (officieel 5 omdat tegen FC Twente Marsman een bal van Ali toucheerde) tegen niet de minste clubs en voldoende momenten waarbij hij leuke acties maakte of anderen in stelling bracht. Maar hoe vaak heb jij hem dat seizoen (2013/14) zien spelen, behalve samenvattingen en dat uur wat hij tegen Roda JC?

5 juni 2015 om 12:49

ik heb denk ik zo'n 8 van de 10 wedstrijden gezien . net als bij paulissen bij ons zeg ik dat hij op ere-divisie niveau nog niks heeft laten zien . de verdedigers in de jupiler zijn van een ander niveau dan in de ere-divisie , om nog maar te zwijgen van andere landen . vorig jaar velthuis , rechtstreeks van de jupiler naar engeland , ook geen door slaand succes , en die was zelfs topscorer .

5 juni 2015 om 15:18

Alireza heeft het wél laten zien in de eredivisie, hebben Willem en ik beide al aangegeven+ dat hij goede statistieken had in de eredivisie als eerste jaar in een compleet andere wereld. Verder denk ik dat je Veldwijk bedoeld, Veldwijk heeft natuurlijk lang niet zoveel potentie, techniek en ervaring op verschillende niveaus, dus totaal niet te vergelijken.

5 juni 2015 om 15:31

hij was notabene wisselspeler het eerste jaar , dus hoe wil je dan zeggen dat hij zich bewezen heeft ?

5 juni 2015 om 15:51

Hij had een achillespees blessure daarom zat hij tijdelijk langs de kant en omdat hij na zijn blessure weer rustig moest opbouwen kon hij niet meteen 90 minuten spelen anders zou hij weer geblesseerd kunnen raken.

5 juni 2015 om 16:22

Diekertjedap, heb ik ook al vaker aangegeven. Alireza was redelijk vaak geblesseerd en had aanpassingsproblemen. Gaandeweg het seizoen kreeg hij ook veel meer basisplaatsen omdat hij zich meer had aangepast aan de cultuur in Nederland en omdat hij fit was. NEC kon hem vorig jaar al verkopen voor 2 miljoen maar deed dat niet, zou raar ziin als ze dat nu wel doen terwijl hij een geweldig seizoen gespeeld heeft en alle wedstrijden op het wk minuten heeft gemaakt.

5 juni 2015 om 16:43

Je zegt dat je 8 wedstrijden hebt gezien van Alireza en vervolgens zeg je dat hij niets gepresteerd heeft, daarna zeg je ook nog dat hij wisselspeler was. Hij heeft als wisselspeler 5 keer gescoord, tel daarbij 4 assists op. Hupperts, die volgens jou een uitstekend seizoen draaide, scoorde als vaste kracht er 9 en gaf 6 assists. Beide spelers speelden bij degradanten, alleen Ali kwam als twintigjarige alleen in een totaal vreemde cultuur, terwijl Hupperts al vanaf 2010 meedraaide in de Nederlandse competitie.
Met dit bovenstaande wil ik zeggen dat Alireza wel degelijk voldoende tot goed gepresteerd heeft in de ED.

5 juni 2015 om 16:48

nee dat heeft hij niet , zeker niet om een transfer prijs van 4 of 5 miljoen te krijgen . en als je beter had gelezen had je gezien dat ik 8 van de 10 wedstrijden heb gezien , dus 3/4 .

5 juni 2015 om 17:24

Haha diekertjedap. Let nou maar op, die gaat voor minimaal 3,5 miljoen weg. Zelfde dat je dacht dat Faber niet naar Roda ging omdat hij geen assistent mee mocht nemen en overtuigd was dat hij dat ook meenam naar NEC, terwijl hij gewoon liever bij NEC werkte en daar langer op wachtte.

5 juni 2015 om 19:35

je hebt toch wel een en ander gevolgd hé ? collega fans hebben het erover dat er waarschijnlijk wel een assistent meekomt , dirks . dus nou ga niet te hard roepen voordat er zometeen weer het een en ander niet klopt . roda en nec hebben precies hetzelfde spelersbudget , op de euro af .

5 juni 2015 om 19:39

Ik praat ook nergens over een transferprijs van 4 of 5 miljoen. Ik praat puur over zijn prestaties vorig jaar in de Eredivisie. Vijf goals als invaller bij een degradant is gewoon een prima aantal voor een buitenspeler. Daarbij neem ik de dingen zoals: alleen in een nieuwe (voetbal)cultuur en leeftijd nog niet eens mee. Hij is daarnaast ook nog tweede geworden achter Depay bij de Talent van het Jaar verkiezingen. Jij zegt dat hij niets heeft laten zien in de ED, terwijl zijn statistieken duidelijk anders uitwijzen.
Voor welke prijs hij verkocht wordt, maakt mij eerlijk gezegd weinig uit. Ik hoop het liefst dat hij blijft of voor meer dan 2 miljoen wordt verkocht. Mijn punt is puur dat Alireza wel degelijk wat heeft laten zien in de Eredivisie.

5 juni 2015 om 21:23

Diekertjedap, ja hetzelfde spelersbudget nu ja. Als Alireza verkocht word schiet dat toch ook weer omhoog.

5 juni 2015 om 21:42

nee , want jullie zitten ook in cat 1 en jullie schuld is ook toegenomen met 2 miljoen en de huur moet nog betaald worden . het spelersbudget blijft gelijk . denk je dat psv door de verkoop van depay opeens een spelersbudget heeft van 40 of 50 miljoen ?

Als dit het hoogste bod is moeten we hem maar nog een jaar houden. Deze jongen heeft zoveel talent, het zou belachelijk zijn om hem voor zo'n bedrag weg te doen. Al geloof ik niet dat dit bericht waar is: Alireza heeft zelf aangegeven dat ie in NL wil blijven. Ik verwacht dus eerder dat ie naar PSV of AZ gaat.

4 juni 2015 om 22:34

Degraderen kost meer dan 1,9 miljoen denk ik ook

4 juni 2015 om 22:41

Vorige keer zei jij:

"haha we mogen blij zijn met 2 miljoen? Clubs mogen pas bieden vanaf 2.5 miljoen. Deze jongen heeft veel talent en nog een contract voor 2 jaar, die gaan we niet voor een appel en een ei laten gaan."

Wordt het straks nog 1,9 ook

Nee zonder gekheid. Ik gun NEC echt de hoofdprijs en dit is echt een schijntje voor deze speler. Natuurlijk.. 2 miljoen voor een speler uit de Jupiler League (wat hij is/was) is helemaal niet slecht maar als je ziet wat Engelse clubs te besteden hebben dan zou een 3/ 3,5 toch wel haalbaar zijn. Zeker als NEC zou kunnen schermen met interesse van bijv. Feyenoord.

4 juni 2015 om 22:50

dan zou je dat ook van een ploeg als ajax kunnen verwachten . dat je veel geld hebt , betekend niet dat je dan maar meer gaat betalen voor een speler . ze zullen op dezelfde prijs gaan zitten , alleen is het risico voor hun te overzien . dat zijn geen gekke gerritjes op dat eiland .

Best wel gecharmeerd van hem. Lijkt me best een (voor Overmars interessant) een goedkope goede optie voor Ajax. Of zeg ik nu iets geks? Erg breed zijn de vleugels niet bezet.

5 juni 2015 om 09:25

Ik vind het wel het gokje waar voor Ajax. Biedt gewoon anderhalf mil plus een verkooppercentage en een andere speler als huur aan of misschien zelfs Ali gewon nog een jaar bij NEC in de eredivisie. Zo ziet NEC nu direct geld, maar ook nog extra geld mocht hij de potentie echt waar maken . Het is toch een aanvaller en als hij het echt waar maakt bij Ajax zien ze nog eens anderhalf mil als doorverkoopbonus.

En om heel eerlijk te zijn heb ik meer vertrouwen in de spelers die Ajax haalt van NEC dan in de spelers die Ajax haalt van AZ, Groningen en Heerenveen. Die spelers van NEC maken het de laatste jaren gewoon waar. Schone is een toevoeging voor Ajax gebleken en Cilissen is voor eredivisie een absolute topkeeper, met de kanttekenig dat deze twee spelers afkomstig zijn van een NEC dat in de eredivisie speelde.

Ik hoop zelfs daty Overmars zo ver gaat om gewoon te investeren in een fatsoenlijke relatie met Nec. Door ze nu wat huurspelers extra toe te stoppen tegen zeer lage vergoedingen. Is net als Willem twee een van de weinige clubs waar we op een normale manier zaken mee kunnen doen.

Lijkt wat aan de lage kant dat bedrag en ook niet een grote club, aan de andere kant zit hij wel lekker dicht aan het strand.

Geloof er niks van, Jahanbaksh had zelf aangegeven liever naar Feyenoord te willen gaan, om eerst een tussenstap te maken.

Sommige reacties hierboven snap ik echt totaal niet.
Hoezo zou n.e.c geen spelers kunnen verkopen voor meer dan 2 miljoen als een speler talent heeft en onder interesse staat van meerdere (grotere) clubs natuurlijk kan n.e.c dan wel meer dan 2 miljoen vragen. Het is niet zo dat als Ali bij een top 3 club zou spelen en hetzelfde zou presteren hij ineens 3x zoveel waard is ofzo.
De bron van deze mededeling vind ik overigens niet erg betrouwbaar en daarnaast heet Alireza zelf aangegeven in NL te willen blijven en aangezien NL ook opties heeft qua clubs die hem graag willen hebben zou ik het niet begrijpen als hij onderin de tweede divisie in Engeland gaat spelen terwijl hij hier aanbiedingen uit de top en subtop heeft.

4 juni 2015 om 22:46

Natuurlijk is het wel zo dat een speler uit de top 3 veel meer waard is. Denk je dat als Pelle bij NEC had gespeeld en er 27 in schiet ook voor ruim 12 miljoen verkocht wordt? Wel moet nec dit absoluut niet accepteren.

4 juni 2015 om 22:57

Ja het zal best wel iets schelen maar wij spelen aankomend seizoen in dezelfde divisie als bijvoorbeeld een Feyenoord en Ajax tegen dezelfde tegenstanders dus onze spelers zijn zeker met mekaar te vergelijken.
Het is niet dat je 2 miljoen moet accepteren omdat je maar het kleine n.e.c bent.
De transfermaand is nog zo n 2 maanden open dus we hebben totaal geen haast en in de winterstop verkopen is ook geen slecht idee.
En we hebben nog die optie dus n.e.c kan lichtten om nog een extra jaar aan contract te plakken. Misschien is het voor zijn marktwaarde ook wel beter om hem nog een half jaartje bij n.e.c te laten spelen dan kan iedereen zien wat hij echt in huis heeft

4 juni 2015 om 22:52

De markt bepaalt de prijs toch? Als er geen clubs zijn die meer dan 2 miljoen bieden dan moet NEC dat waarschijnlijk accepteren. Anders is het risico dat de speler tegen zijn zin blijft ( met alle gevolgen van dien) of hij loopt volgende zomer voor heel weinig de deur uit. (tenzij hij een exceptioneel jaar gaat draaien).

En voor NEC is 2 miljoen gewoon veel geld. Daarnaast speelde NEC afgelopen jaar Jupiler League en dat nemen clubs ook mee. Het kan zijn dat er nog een club komt die meer biedt op hem maar anders zal hij voor rond de 2 miljoen + misschien wat potentiele bedragen bij bepaalde prestaties vertrekken.

Ik denk dat Ali voor deze club kiest om in de voetsporen van Hansie Hansie te treden.. Hansie was daar ongelooflijk populair en de vrouwen verslinder van de stad!!

Jammer verkeerde club voor hem, Championship is niet echt voor behendige spelers. Kan beter naar clubs als Groningen gaan

Slecht artikel.. waar speelt Brighton?? Zou het echt bizar en dom vinden van Ali zo raak je overal uit beeld. Nu naar Nederlandse top, daarna buitenland

nee voor zelfs 1.9 mio mogen ze hem houden veel te duur voor een pas net gepromoveerde club..daar gaan wij niet aan mee werken.. maar goed zo te lezen denken vooral de supporters meer voor hem te krijgen zal dat de eerste tegenvaller zijn van het gepromoveerde Nec, dacht het wel !!

5 juni 2015 om 01:24

Spreek jou over een tijdje wel, die word voor meer verkocht dan 2 miljoen, geen enkele twijfel.

5 juni 2015 om 01:57

Laat zulke mensen nou. Die beste man is nog een tikje dronken van de bekerwinst en overschat zijn eigen club nogal. Daarbij heeft die misschien vijf keer de Jupiler League samenvattingen gezien, maar nog nooit een hele wedstrijd van NEC en Jahanbakhsh. Domme reactie, zonder onderbouwing en kennis. Staan we boven.

5 juni 2015 om 09:18

OK, mijn reactie was een beetje overdreven mijn excuses daarvoor maar ik reageerde op een bericht dat hij beter naar Grunn kon gaan en toen ik de vraagprijs zag reageerde ik daarop want Grunn gaat nooit 1.9 mio betalen die tijd hebben we gehad zie femmi.. Maar zeg wel eerlijk dat ik betwijfel of hij echt zoveel waard is.. dat dan weer wel

Het gaat om een bod(!) van naar verluidt 2 miljoen, aldus Omroep Gelderland. Naast 2 Eredivisieclubs hebben ook Spartak Moskou(twijfels van zaakwaarnemer of het de juiste keuze zou zijn) en New York City zich gemeld. Volgens de zaakwaarnemer zou een stap binnen Nederland ook logisch kunnen zijn. Het is nu rustig, aldus de zaakwaarnemer.

Oftewel in Engeland lijkt er iets verkeerd door de vertaalmachine gerold zijn. Verrassend.

Alireza Jahanbakhsh vind ik een hele leuke speler voor de eredivisie.
Nu heb je het tussenjaar in de JL erop zitten dan verkoop je hem nu toch niet voor die paar ton extra?
Hier moet meer in zitten, voor NEC en speler.

Die jongen gaat niet voor 2 miljoen weg. Simpel zat. Enorm talentvol. Zijn aannames, inzicht, passing, acties verraden zo veel kwaliteit. Dat laat die ook in de Eredivisie zien. Dat doet die waar dan ook. Daarbij is het een nuchtere, verstandige jongen. Die gaat daar helemaal niet heen. Het is echt een vreselijk talent en ik snap veel reacties niet; voor twee miljoen pegels zou je hem niet weg doen, als je hem afgelopen twee jaar gevolgd hebt. Daarbij is hij volwaardig international. Iets wat de prijs ook enorm opschroeft. Over een maand, anderhalf, zal hij verkocht worden, wanneer de euros echt gaan rollen en de transfermarkt losbrandt. En ik denk persoonlijk voor minimaal het dubbele.

5 juni 2015 om 15:35

Ik zal je even uit je natte droom helpen...4 miljoen gaat nooit gebeuren.

Deze jonge, zeer talentvolle speler, komt net uit de eerste divisie gerolt.

Denk je nu echt dat er een club is die 4 miljoen betaald voor een eerste divisie speler? Als hij het nu een jaar lang laat zien op eredivisie niveau dan geef ik je groot gelijk maar nu dus niet.

Met 2 miljoen zal NEC echt al heel blij zijn, prachtige start om een paar goede spelers, al dan niet transfervrij, er voor terug te halen.

5 juni 2015 om 16:25

Twee miljoen hadden ze hem vorig jaar voor kunnen verkopen. Na een erg goed seizoen en wk zou het raar zijn als je hem voor twee miljoen gaat verkopen. Ook staat er dat er genoeg interesse is, waarom dan gelijk verkopen? Straks gaan die miljoenen rollen hoor.

5 juni 2015 om 16:25

' Met 2 miljoen zal NEC echt al heel blij zijn'

Fijn dat jij dat even bepaald. Mag toch hopen dat ze NEC ook wel doorhebben dat er echt meer in zit. En het gaat er niets eens om wat hij waard is maar wat de gek er voor geeft. En aangezien er een paar clubs geïnteresseerd (schijnen te) zijn die behoorlijk wat kapitaal hebben( Norwich, Anderlecht, Celtic, Spartak Moskou o.a.) kan je als je dit een beetje goed onderhandeld nog meer uithalen. Hem nu verkopen zou oliestom zijn.

Wachten totdat de transfermarkt op gang komt en dan het spelletje aan de onderhandelingstafel goed spelen, dan kom je zeker met die Engelse clubs wel een eind. En dan maakt het niet uit of het marktconform is of niet, ik zie zovaak een transferbedrag waarvan ik denk dat het eigenlijk veels te hoog is en een jaar of 5-10 geleden nooit betaald zou zijn. De hele transfermarkt is ontploft met dank aan clubs als City, Psg, Monaco en nog wat andere clubs. Als NEC daar niet op inspeelt zijn het echt een stelletje ezels. Sorry voor de uitdrukking.

Daarnaast kon NEC vorig jaar ook al ongeveer het bedrag krijgen wat nu in de media rondgaat van Brighton(1,9 miljoen). Zou niet weten waarom dat na een succesvol jaar hetzelfde zou blijven, zeker omdat die jongen in de praktijk nog 2 jaar vastligt.

ik weet nog dat veel nederlanders hem in het begin uitlachten.

Slechte keus en ik geloof echt niet dat Alireza hiermee akkoord gaat. Brighton is hotseknotsbegonia voetbal en dan speelt hij weer niet op het hoogste niveau en weer niet in de kijker. NEC wilde Alireza vorig seizoen voor een gelijk bedrag niet verlopen, zou me verbazen als ze het nu wel zouden doen terwijl er meer interesse is dan voorheen.

Zoals ik al vermoedde zijn er in dat Engelse artikel wat dingen verdraaid, verzonnen. Alles even op een rijtje zettend zit het dus (volgens De Gelderlander) als volgt:

* Brighton is geïnteresseerd en heeft een bod van 1,9 miljoen neergelegd. Van een deal is echter geen sprake volgens de zaakwaarnemer
* Anderlecht is/was ook geïnteresseerd en heeft een bod van 1,5 miljoen neergelegd hetgeen afgewezen werd.
* Zoals ook in dit artikel staat Alireza en zijn zaakwaarnemer geen haast hebben vanwege de vele belangstelling en Nederland nog steeds de voorkeur heeft.

Maar er ligt nu dus een bod van 1,9 miljoen. Is een redelijke positie om verder te onderhandelen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren