Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax vindt gevraagde transfersom te hoog en wijst op verleden

Laatste update:

Nicolai Boilesen kon bij Ajax een miljoen euro bruto per jaar gaan verdienen, maar bedankte vriendelijk voor de aanbieding voor een nieuw contract en liet zich op de transferlijst plaatsen. Mitchell Dijks wordt in Amsterdam gezien als de ideale opvolger voor de Deen, maar Willem II vraagt in de optiek van Ajax nog te veel geld voor de vleugelverdediger, meldt De Telegraaf.

/

Volgens de ochtendkrant heeft Celtic een bod van twee miljoen euro uitgebracht op Dijks. Ajax zou de helft van dat bedrag moeten betalen, omdat het eerder een doorverkooppercentage van vijftig procent bedong op de zelf opgeleide speler, maar de recordkampioen vindt een miljoen euro nog te gortig. Ajax wijst Willem II erop dat de club in het verleden voor bijna geen geld Kenneth Vermeer, Mitchell Donald en Fabian Sporkslede mocht huren en Dijks vrijwel gratis kon overnemen.

Er zal dus nog even onderhandeld moeten worden. De 22-jarige Dijks schijnt zijn zinnen te hebben gezet op een terugkeer naar Amsterdam; er wordt beweerd dat de linksback al een akkoord heeft met zijn oude club over een driejarig contract. Dijks stond ook in de belangstelling van Feyenoord en AZ.

Een miljoen euro is te veel geld voor Mitchell Dijks

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Betaal gewoon die 1 mil doe niet zo gierig overmars! Boilesen gaat weg dus er moet gewoon een back terug komen en eigenlijk nog een omdat het allemaal wel heel erg onderbezet is anders.

4 juni 2015 om 09:16

Anders maar doorschakelen naar een buitenlandse optie! Liefst eentje met ervaring. Niet te lang blijven emmeren over 1 speler. Als dit boven het maximum bedrag in je hoofd is doorschakelen naar de volgende. Duurt al te lang voor het rond is met Dijks

4 juni 2015 om 09:54

Duurt te lang? waar baseer je dat op?
Als het rond is voor de eerste training van het nieuwe seizoen is het ruim op tijd. Eerder is mooi meegenomen, maar niet noodzakelijk. Ik heb liever dat het een weekje later rond is voor de juiste prijs dan een week eerder en meer betalen, zeker aangezien er nu nog totaal geen tijdsdruk is.

4 juni 2015 om 10:02

Op het feit dat ze nu al een tijdje bezig zijn met deze transfer. Waarom moet dat zo lang duren zij hebben een vraagprijs in het hoofd en Overmars een maximumprijs dan is het toch handje klappen of niet en dan heb je wel of geen akkoord. Lijkt me niet dat dat zo lang hoeft te duren

4 juni 2015 om 09:28

nou van mij mag dijks wel komen, maar wel achter een betere Lb..

tuurlijk komt dit wel rond, ajax probeert er nog een paar ton af te krijgen maar die transfer gaat gewoon door

vind dit ook normaal, anders gaan clubs zomaar wat vragen als het altijd goed is...ff die miljoen betalen haha, net of het niks is...

4 juni 2015 om 09:38

Het is informatie, die door de Telegraaf de wereld in is geslingerd en niet door Ajax zelf.
Ook al zou het zo zijn, dan nog zijn het normale onderhandelingstechnieken. Waarom haasten als er voldoende tijd is en de speler zelf ook wil verkassen naar Ajax? Willem ll profiteert ook al jaren lang van Ajax-huurlingen en hele schappelijk koopjes.

4 juni 2015 om 09:52

aan de andere kant kan dit natuurlijk ook een onderhandelingstactiek van ajax zijn om dijks bij andere nederlandse clubs weg te houden

ik begrijp iig dat ajax zelf weinig wilt betalen, maar komt er een andere goede optie via de scouting naar voren dan is het vor ajax interessant om de prijs zo veel mogelijk op te drijven aangezien ze 50% transferrechten in bezit hbben

4 juni 2015 om 10:12

Ja, die 50 procent is inderdaad ook nog een belang voor Ajax. Zo dom is Ajax in de persoon van Overmars helemaal niet bezig, eerder berekend. Daar zit hij ook voor, het behartigen van Ajax' zakelijke belangen bij transfers op zo'n gunstig mogelijke manier. Niks mis mee.

4 juni 2015 om 10:19

Vermeer was reserve achter Aerts, Donald speelde een paar wedstrijdjes waaronder een hele dubieuze tegen Ajax en trapte ons grootste talent 1,5 jaar geblesseerd en Sporkslede heeft een minuut of 10 tegen Feyenoord gespeeld. Op Jan-Arie na hebben we dus amper iets aan die huurlingen gehad

4 juni 2015 om 10:32

Het gaat er ook niet om of de huurlingen functioneerden zoals Willem ll het het liefst gezien had.
Het gaat erom dat Ajax de mogelijkheid aan Willem ll gaf om spelers onder schappelijke voorwaarden te huren of spelers als Dijks onder gunstige voorwaarden over te nemen.
Het mes moet ook wel een beetje aan twee kanten snijden.
Dat deze sommige van deze spelers niet tot bloei kwamen bij Willem ll, daar kan Ajax ook weinig aan doen en is misschien meer de makke of keuze geweest van de destijds zittende trainers.
Daarnaast vind ik de voltreffers met Dijks en van der Heijden helemaal niet zo'n slecht gemiddelde. Twee van de vijf die ze haalde is niet verkeerd als gokjes.

4 juni 2015 om 09:58

Voor de zoveelste keer... Waarom overmars alleen de schuld geven!!! Er wordt altij door meerdere mensen overlegd. Overmars doet het niet alleen.

4 juni 2015 om 10:16

Het feit alleen al dat Overmars overal 'schuldig' aan wordt bevonden door Jan en alleman, zelfs terwijl de onderhandelingen nog gaande zijn en de Telegraaf enkel zaken insinueert, is al te bedenkelijk voor woorden.

4 juni 2015 om 10:58

mocht dit bericht waar zijn, waar ik mijn twijfels bij heb dan ben ik het wel met je eens, als je hem wil kopen gewoon netjes die 1 miljoen betalen en als je dat teveel vind(wat ik ook vind), overschakelen op een ander. Willem II zo onder druk zetten is niet netjes en niet nodig voor zon mooie grote club.

4 juni 2015 om 18:32

Het verschil is 1 miljoen betalen of 1 miljoen ontvangen...een verschil van 2 miljoen dus. MAW dan kost Dijks in eens 2 miljoen...

Als je vanuit Willem II kijkt is het verschil 250.000. (Ajax krijgt immers ook de helft van het bedrag dat Celtic betaalt) Aangezien het verschil niet zo groot is zou je best wel eens wat terug mogen doen als Willem II zijnde.

Ongelooflijk. Je wil wel een miljoen salaris bieden aan een speler die ondertussen door je gehele eigen aanhang uitgekotst wordt, maar een miljoen betalen voor een speler die het dit seizoen gewoon heel goed heeft gedaan in de Eredivisie is te veel.

Overmars doet zijn bijnaam wel weer eer aan.

4 juni 2015 om 09:19

Ik snap het ook niet, al snap ik wel dat men 1 miljoen zuur geld vindt voor een speler die eerder voor bijna nop is vertrokken. Maar ja, dat is natuurlijk vooral eigen incompetentie vanuit Ajax geweest, al kun je natuurlijk niet elke ontwikkeling van een speler voorspellen.

Alles met de kanttekening trouwens dat ik me sterk afvraag of Dijks zich wel echt zo heeft ontwikkeld. Ik denk dat hij nog steeds niet het niveau heeft wat Ajax zou moeten nastreven.

4 juni 2015 om 09:28

Het is nooit goed ofwel? Als er geld is moeten we het met bakken over de toonbank smijten. Als er geen geld is moet alles en iedereen die teveel geld uitgegeven heeft oprotten...

Boilesen heeft al 4 jaar een contract. De huidige spelersmarkt dwingt een club dan bijna om het salaris te verhogen, anders lopen alle spelers weg. Dat Boilesen nu zo slecht presteert is ook de reden waarom hij niet bijtekent: Ajax wil zijn salaris dus niet verhogen. En dat Boilesen zo slecht presteert had jij zeker al 3 jaar terug aan zien komen en daarom zijn salaris niet verhoogd. uhu.
Dijks is een speler die nog niets heeft laten zien behalve een leuk seizoen bij een gepromoveerde club. Ajax probeert nu gewoon haar onderhandelingspositie te versterken, omdat ze Willem 2 blijkbaar veel gunsten verleend hebben in het verleden. Ajoh! laten we er 5 miljoen van maken! Kan het schelen! Wij alwetende fans roepen gewoon hoe we het per dag willen! Marc Netto bla bla bla.

4 juni 2015 om 10:03

Ik vraag me altijd af waarom veel Ajacieden dan meteen tot het volledige andere uiterste moeten gaan en eigenlijk steevast over 'met bakken over de toonbank smijten' beginnen. Er zit nog een hele wereld tussen alles en niets.

Jouw opmerking over 3 jaar geleden komt me wat vreemd over. Volgens mij zeg ik niets over Boilesen en dat zijn salarisverhogingen in het verleden onterecht zouden zijn geweest. Ik zie niet in wat 3 jaar terug met nu te maken heeft. We hebben het namelijk over het contract wat hem nu aangeboden werd en niet over zaken van 3 jaar terug.

Het gaat er hier om dat de speler Boilessen het afgelopen seizoen dramatisch is geweest en dat hij ondanks het feit dat hij al 4 jaar onder contract slechts 52 Eredivisieduels heeft gespeeld.

Als buitenstaander mag ik best van mening zijn dat je zo'n speler niet eens een miljoen moet gaan bieden. Ik snap dat het bedrag voort komt uit interne regelgeving met betrekking tot zijn derde contract maar hij heeft wat mij betreft niet aangetoond dit waard te zijn. Deels door zijn erbarmelijke prestaties in het afgelopen seizoen, deels omdat hij zo blessuregevoelig als de neten is.

Dijks heeft schijnbaar voldoende laten zien om interesse te weken van niet alleen Ajax, maar ook Celtic en naar verluidt nog wat andere clubs. Als ze dan 1 miljoen bieden dan krijg ik flashbacks naar de transfer van Duarte, waar Overmars/ajax zichzelf naar mij mening behoorlijk belachelijk heeft gemaakt en zich daardoor ook in de vingers gesneden heeft.

Je moet niet vergeten dat andere clubs ook weten dat Ajax bakken met geld heeft. De voetballerij is een keiharde zakenwereld. Ik krijg de indruk dat sommige mensen bij Ajax denken dat clubs vereerd moeten zijn als Ajax een speler van ze wil maar dat is niet zo. Dijks is wat dat betreft een sterkhouder bij Willem 2 zoals Duarte dat bij Heracles was. Die clubs laten hun spelers terecht niet voor een appel en ei gaan.
Daarbij zou ik het terecht vinden als Willem 2 het argument dat ze vroeger 'gematst zijn' door Ajax lachen wegwuiven. Die verhuurpartijen waren in wederzijds belang. Die spelers kwamen bij Ajax niet in aanmerking voor speeltijd en hebben zich bij Willem 2 mogen ontwikkelen. Daar heeft Ajax net zo goed van geprofiteerd.

4 juni 2015 om 10:33

Tuurlijk zit er een hele wereld tussen alles en niets. Een dergelijke uitspraak is dan ook een manier van argumenteren, die wellicht wel het meest gebruikt wordt van allemaal en heeft verder verschrikkelijk weinig te maken met het feit dat ik Ajax support.
Dan moet je echter zelf ook geen snelle, harde kritiek tonen richting Overmars, met als argument dat Boilesen een miljoen verdient en Ajax nu zegt geen miljoen te willen betalen voor Dijks... want dat is ook overdrijven en zaken er met de haren bij trekken... dat terzijde.

Die opmerking over 3 jaar geleden: jij pakt het salaris van Boilesen als argument erbij om Overmars neer te halen. Dat salaris voor hem is niet gisteren vastgesteld. Dat hij dit nu niet waard blijkt te zijn, zijn we het allemaal over eens, maar dat wisten we 3 jaar geleden niet, want het was/is een speler met veel potentie. Dat is de gok die men continue moet wagen in de voetbalwereld. Is een speler het geld waard? Is niet te voorspellen, waardoor je Ajax niets kunt verwijten, aangezien veel clubs destijds achter de jeugdspeler Boilesen aanzaten en het was ook gewoon een groot talent.

Het komt erop neer dat ik vind dat er zo makkelijk kritiek gegeven wordt op Overmars. De kritiek zou juist moeten zijn op het verkeerd inschatten van de gehele technische staf, dat alle verkopen wel opgevangen kunnen worden met jeugdspelers. Overmars haalt juist spelers als Duarte etc. voor een appel en een ei, zodat deze spelers de selectie in de breedte versterken en jeugdspelers de kans krijgen het niveau te ontstijgen. Dit is proces is niet werkzaam gebleken, waardoor nu Gudelj en Sinkgraven voor mooie bedragen gehaald zijn. Ook hier kun je gaan discussiëren: zijn ze het waard? Zo nee, dan is die bijnaam Marc netto weer totaal niet gepast. Tegen die tijd zullen er wel weer andere bijnamen verzonnen zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: Er wordt heel makkelijk maar wat geroepen. Aangezien jij een moderator bent, vond ik het nodig daarop te reageren.

4 juni 2015 om 18:51

1 miljoen is een heel normale prijs voor een verdediger maar ajax wil weer voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. En nu gaan ze Dijks waarschijnlijk opstoken om dwars te gaan liggen.

Ajax heeft afstand gedaan van de 50 die ze van Willem 2 zouden krijgen als hij een transfer terug naar Ajax gaat maken. Daarna bieden ze doodleuk gewoon nog niet eens de helft van wat Willem 2 van Celtic kan krijgen. Niet echt een gebaar dus.

4 juni 2015 om 09:33

Ajax krijgt 50% van de transfersom voor Dijks dacht ik gelezen te hebben, niet alleen bij terugkoop. Dus dan zou Willem 2 alsnog 1 miljoen overhouden. Ga er maar vanuit dat daar nog een hoop vanaf gaat, dus Willem 2 probeert nu het onderste uit de kan te halen, wat hun recht is, maar Ajax roept daarbij nu om een gunst aangezien Willem 2 er al een aantal gehad heeft van Ajax. Gewoon een normale onderhandeling.

4 juni 2015 om 10:07

ajax heeft nergens afstand van gedaan, ze hebben dijks verkocht, maar 50% v/d transferrechten behouden waardoor ajax recht heeft op 50% van de betaalde afkoopsom

dus de bedragen die ajax biedt volgens de media is voor de overige 50% van de transferrechten

andere clubs zullen 100% van de rechten over nemen, waardoor 50% van het betaalde bedrag aan ajax overgemaakt wordt

w2 heeft grooot gelijk dat ze voor het onderste uit de kan gaan, ook zou het me niets verbazen als er (huur)spelers bij de overgang betrokken worden

voor een club als ajax is 100.000 meer of minder op hun hele begroting geen groot verschil, voor buitenlandse clubs helemaal niet, maar voor een club als w2 wel en kan die 100000 gebruikt worden om de club echt een impuls te geven

ook snap ik dat ajax op 2 gedachten hinkt, het technisch hart is er van overtuigd dat dat er een nieuwe nr 1 linksback moet komen, maar of dijks die rol naar behoren kan invullen is een ander verhaal

en om voor een speler waar je neit van overtuigd bent met een geschiedenis dik 1mln af te tikken terwijl je ook andere opties hebt en er 1 mln of meer binnenkomt als die jongen naar een andere club vertrekt, snap ik dat er twijfels zijn over wat te doen en wat de grens is wat ajax wilt betalen, aangezien er boven een bepaald bedrag ook voor ajax meer geld in zit, dus het werkt tweeledig

Eerst gaan er verhalen dat ze Willem 2 meer willen betalen dan nodig d.m.v. af te zien van de doorverkooppercentage en nu is hij weer te duur..

Ik hoop overigens wel dat Dijks terug komt maar niet dat hij onze nr. 1 linksback zal worden.. Ik hoop voor deze plek toch op een meer ervaren back..

Iedere cent die je extra in een eigen opgeleide speler steekt om hem terug te halen is verloren geld en een blunder van al die voetbalwijzen bij Ajax.

4 juni 2015 om 09:19

Niet helemaal mee eens. Het is nou eenmaal dringen bij Ajax en op een vergeven moment moet een speler veel wedstrijden spelen omdat anders de progressie stopt. Dus als je 2 echt goede opties hebt voor een positie en een degelijke back-up moet je er wel een verkopen/verhuren.

Door dit soort spelers te verkopen met 50% doorverkoop percentage hou je altijd de optie een dergelijke speler "goedkoop"terug te halen. Zodra er meer talent etc. vanaf de jeugdopleiding komt heb je uiteindelijk misschien wel 2-4 spelers per positie rondlopen in de eredivisie die je goedkoop terug zou kunnen halen bij goede ontwikkeling.

En door te verkopen voorkom je dat het salarishuis te groot is en dat spelers die het toch (net) niet gaan redden te lang aan de club verbonden blijven.

4 juni 2015 om 09:20

Dat is een beetje overdreven. Het inschatten van de ontwikkeling van een speler is geen exacte wetenschap. Zeker bij clubs die in de (sub)top meedraaien moet je gewoon op jonge leeftijd al goed genoeg zijn en anders krijg je geen speeltijd.

Dijks was op dat moment niet goed genoeg maar heeft zich dankzij speeltijd ergens anders kunnen ontwikkelen. Ik vind dat niet per definitie een blunder. Immers zou hij bij Ajax die speeltijd gezien zijn kwaliteiten niet kunnen krijgen en zou hij niet dezelfde ontwikkeling kunnen doorgaan.

4 juni 2015 om 09:49

Nou als ze Boilesen een miljoen bruto hadden gegeven dat was pas een blunder geweest.
Weten natuurlijk niet of het echt waar is dat hij dat als voorstel heeft gehad. Maar dan mogen ze diegene wel meteen ontslag geven. En FDB mogen ze ook wel een hartig woordje gaan spreken. Hij bleef die pannenkoek maar opstellen en heeft hem zelfs aanvoerder gemaakt. Over blunders gesproken....
Ja of gewoon stront eigenwijs dat ook wel het probleem zijn...
Ik zie liever iemand met minder inzet op trainingen die in wedstrijd goed speelt. Als een voorbeeldig prof die er niks van bakt....

Tsja, dan hadden ze er eerder over na moeten denken. Willem 2 staat volledig in zijn recht om 1 miljoen te vragen aan ajax als celtic al 2 miljoen heeft geboden.

Dit staat volledig haaks op de berichten eerder, dat Ajax Willem II wat extra geld gaf om ze te belonen voor de ontwikkeling van Dijks. Ik zou het trouwens netjes vinden als de clubs het eerst eens waren, voordat speler en club in onderhandeling gaan. Nu wordt Willem II onder druk gezet, omdat de speler al een akkoord heeft. 2 miljoen voor Dijks is prima prijs, als Celtic het wilt betalen dan kan Ajax dat ook wel.

Heel raar verhaal... eerst zegt Overmars af te zien van de 50% die ze terug zouden krijgen (toen ging het nog om 1,25 miljoen in totaal) en nu wil je niet de helft van 2 miljoen betalen?!

Dus waar je eerst 1,25 zou betalen (deels schenken) en nu nog maar miljoen moet betalen doe je het niet?

4 juni 2015 om 10:14

dat zal ook met belastingregels te maken hebben, er zal minder belasting betaald moeten worden bij een transactie van 1,25 mln dan bij een transactie van, op papier, 2,5 mln en als ajax voor 50% 1,25 mln betaald ziet de belasting het als een totale transfersom van 2,5 mln

ook zal er bij 1,25 mln voor 100% minder aan de opleidende clubs betaald hoeven worden ivm solidariteits/opleidingsvergoeding

en het is dan dus duidelijk dat ajax een plafond van 1,25 mln euro in gedachten heeft

en het verschil zullen ajax en w2 dan vermoedelijk delen, waardoor ze er beiden beter van worden

Moeilijk doen om een miljoen, en dat als grootste en rijkste Nederlandse club.

4 juni 2015 om 09:21

Rijke mensen worden meestal niet rijk door hun geld zonder slag of stoot aan iemand anders te geven. Ik snap best dat ze willen onderhandelen, met het risico dat een speler uiteindelijk aan de neus voorbij gaat.

Dijks is gewoon geen miljoen waard, althans, dat vind ik.

4 juni 2015 om 09:36

@ hoppa!

Zelden ben ik het met jou eens, maar nu volledig haha. Mensen doen altijd alsof het geld met bakken over de toonbank moet als het er is, maar zodra het op is wordt alles en iedereen beschuldigd van wanbeleid. Maargoed dat het gemiddelde voetbalzone lid geen technisch directeur is.

4 juni 2015 om 10:23

Pdb4

Ga huilen joh. Ik zie jouw al meerdere keren de term "met bakken over de toonbank" gebruien wat echt he-le-maal nergens op slaat.

Een paar jaar geleden riepen ze bij Ajax dat ze weer naar de top willen en moeten. Als je dan al te gierig bent om 1(!) miljoen, ik herhaal 1(!) miljoen te betalen dan is dat gewoon gierig. Zeker als je naar de kas kijkt van Almighty Ajax. Betaal gewoon 2/3 miljoen voor hem. Is gewoon een eerlijk en realistisch bedrag.

En als Ajax denkt dat ze in het voordeel zijn door de eerder uitgeleende spelers als onderhandelswapen te gebruiken heeft Willem 2 er ook nog 1. Namelijk de 2 miljoen die Celtic wil betalen!

4 juni 2015 om 11:20

@ koningin

Sorry. Ik zal het niet meer zeggen. Laten we gewoon 3 miljoen geven. We hebben toch geld, dan kun je maar beter niet kijken of een investering het waard is.
Leuk argument van Willem 2, beetje jammer dat van die 2 miljoen er 1 naar Ajax gaat i.v.m. het doorverkoop percentage van 50.

Wil je een ook doos tissues? Ik ga zo nieuwe halen, die van mij zijn op. Mag ik wel de uitspraak 'het geld met koffers tegelijk' gebruiken? Of is dat van hetzelfde laken een pak?

4 juni 2015 om 09:21

Gelukkig maar, als een miljoentje meer of minder niet uit maakt en je overal maar aan toegeeft dan betaal je zometeen voor elke speler de hoofdprijs.

800.000 + Ligeon, en Duarte jaartje huren, klaaaarr.

4 juni 2015 om 09:56

800.000 + zivkovic en ligeon dan

4 juni 2015 om 11:43

Haha, nou dat kost wel wat meer om die te huren. Dijks wil naar Ajax dus Willem II kan uiteindelijk niet zoveel. Is goed van Overmars dat hij vasthoud aan bedragen en niet iedereen het geld uit zijn zakken laat kloppen.

4 juni 2015 om 18:56

Als Celtic 2 miljoen biedt is het logisch dat ajax 1 miljoen moet betalen vanwege de deal van 50 %.
En dat Dijks naar ajax wil heeft er niks mee te maken want Willem2 heeft groot gelijk als ze hem aan de hoogste bieder verkopen.

en Overmars is al niet zo gelukkig in zijn aankopen. Duarte, Zimling.......haha.
Volgens mij is Sinkgraven ook te vroeg gekocht en had hij beter kunnen gaan voor Propper of Vejnovic en dan dat kansloze gehengel naar van Ginkel.....

Nu heeft Ajax binnen een half jaar twee middenvelders voor 12 miljoen gekocht (sinkgraven en Gudelj) waarvan je moet afvragen of dat voor dit geld de beste deal is.

Nu weer dit 'Dijks-verhaal'. Overmars die van onderhandelen een sport maakt, doet zichzelf uiteindelijk zelf te kort, er lopen nl betere linksbacks in Nederland.

4 juni 2015 om 10:10

Welke betere backs dan? Willems en Poulsen zijn al onhaalbaar. Voor de rest ook allemaal niet het niveau dat je moet nastreven. Heb liever dat ze met een exotische verrassing komen

4 juni 2015 om 10:31

Klopt. De twee beste linksbacks van Nederland spelen komend seizoen bij Psv. Ik vind ook niet dat er in Nederland linksbacks rondlopen van het niveau dat Ajax moet willen. Zelfs Poulsen vind ik als eerste keuze niet goed genoeg voor een top 3 club in Nederland.

Maar scouten gaat inderdaad verder dan alleen Studio Sport kijken. Over de grenzen moet toch wel iets te vinden zijn dat beter is dan Dijks en onder de miljoen op te halen is? Dijks is prima voor Willem II en misschien de subtop in de Eredivisie, maar daarboven?

4 juni 2015 om 15:55

"propper of Vejnovic"

Die kosten Ajax dik tien miljoen. Nee dank je dan heb ik liever Sinkgraven, goedkoper en jonger.

Marc Overmars maakt zich echt volledig belachelijk. En dat niet 1 maal maar meerdere keren in de linksback soap. Allereerst kan iedereen zien dat Ajax afgelopen seizoen fors kwaliteit miste omdat de eigen jeugdopleiding pure middelmaat blijft voortbrengen en Overmars slechte aankopen doet. Dan is het natuurlijk belachelijk dat je dan bij Dijks uitkomt die hoogstens kan aanklampen bij het huidige niveau maar het echt niet op een hoger niveau gaat brengen. Dat je hem eerst laat gaan en dan weer terughaalt is natuurlijk ook belachelijk beleid. En dan gaan zeuren over een relatief klein transferbedrag. Waar een grote club klein in kan zijn. En de hele linksback soap wordt nog veel belachelijker wanneer je leest dat men wou verlengen met Boilesen en hem dan ook nog eens 1 miljoen oer jaar heeft aangeboden.

4 juni 2015 om 09:41

Overmars maakt zich helemaal niet belachelijk. De jeugdopleiding alleen maar middelmaat? Ben jij gek geworden? Klaassen, Tete, El Ghazi, Riedewald etc hebben al aan het eerste mogen ruiken en zit ontzettend veel kwaliteit in maar met jou kennis van jonge spelers zal het wel weer middelmaat zijn? Boilesen is een van de grootste talenten voor op de back positie maar heeft enorm veel blessures gehad waardoor hij een rot seizoen heeft gehad maar wil niet zeggen dat hij niet in potentie nog steeds een groot talen is. Maar Sevilla, Athletico en grote clubs in Engeland zien het natuurlijk verkeerd net zoals Fdb?

Wat een onzin van Ajax zeg. Beetje huilepieterij van ze en zeker een topclubonwaardig. Als Willem II zijnde zou ik zeggen, 2 miljoen voor Celtic, 3 miljoen voor Ajax.

Wel miljoenen uitgeven aan een talentje van Heerenveen en een "ervaren" speler uit Alkmaar en nu liggen ruziën over een miljoentje voor een speler uit "eigen jeugd". Lekker bezig ouwe
Anderzijds heet Ajax wel gelijk. Maar bovenstaand verhaal van mij maakt t wel een scheve verhouding

Tuurlijk is Willem II niet verplicht om te zakken met de prijs, wel moeten ze oppassen dat ze niet hun eigen glazen in gooien... denk dat beter de goede samenwerking kunnen behouden en bv een jeugdspeler voor een jaar huren erbij doen

4 juni 2015 om 09:32

De meeste jeugdspelers van Ajax zijn nog geen enkele meerwaarde voor een middenmoter in de Eredivisie, veel te licht. Willem 2 heeft eerder behoefte aan jongens die er net uitvallen. Ligeon, van der Hoorn enzo.

4 juni 2015 om 11:12

Ja dat kan ook, of een Duarte... Al weet ik niet of ze al een keeper hebben?
Is Lamprou gratis overgenomen of weer terug naar Feyenoord?

4 juni 2015 om 11:14

Lamprou hebben ze voor twee jaar vastgelegd ja.

4 juni 2015 om 11:29

Lijkt me wel dat ze hem willen hebben maar dat het bedrag nogal wat uiteen ligt. Vind ook niet dat Overmars moeilijk moet doen over drie ton, want als je Dijks het niet waard vind waardeer je zijn salaris ook niet op 7 ton. Maarja, het blijft business natuurlijk, vraag is alleen hoever trek je het door want uiteindelijk is het voor zo'n jongen ook beter om snel zekerheid te hebben.

De Sa erin betrekken en dan komt het wel rond denk ik

Ik gun als Bredanaar op momenten de concurrent uit Tilburg natuurlijk zo min mogelijk, maar in deze kwestie moeten ze gewoon de poot stijf houden. Ajax wil al tijden voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Laat ze maar eens schuiven. Een verhuur van Vermeer of Donald staat hier volledig los van.

4 juni 2015 om 11:14

Want andere clubs doen dat niet? Die willen voor een vijfje op de derde rij zitten?

4 juni 2015 om 11:20

Jammer voor jou, maar de Tricolores zijn komend seizoen even geen concurrent haha.

On: snap echt niet wat ajax hier mee wil zeggen. Andere clubs hebben ook zo veel spelers gehuurd van Ajax denk Ajax dat ze de spelers zo dan gratis op mogen halen? Beetje raar. Is gewoon een erg talentvolle back (als hij zijn hoofd er bij houdt, daar had hij vorig jaar nog wat last van) die de één miljoen echt wel waard is. Bovendien als Celtic 2 heeft geboden waarom zou Willem II dan met 1 akkoord gaan?

Beter halen ze een ervaren linksback en dijks als backup. Ik zie in dijks geen waardige basisspeler voor ajax. Is als backup alleen bruikbaar.

Kan ook een slimme zet van Ajax zijn dit. De prijs proberen op te drijven zodat Celtic bijvoorbeeld 2,5 miljoen biedt en dan zelf 1,25 miljoen vangen.

Ik ben benieuwd wat Ajax gaat doen met de linksback. Het contract van Urby loopt af en lijkt mij perfect als eerste optie op de linksback en daarachter Dijks. Daarnaast kan Urby altijd een linie opschuiven mocht het zo zijn. Daarnaast vind ik Jonás Gutiérrez ook een goede optie als linksback. Zorgt voor veel ervaring en is wederom transfervrij...

Daarnaast is Ajax op zoek naar een transfervrije spits. Pazzini wordt genoemd maar Maxi Lopez ze contract loopt ook af. Lijkt mij ook een goede spits voor Ajax. Heeft toch niet bij minste clubs gespeeld. maar ook Cisse die nu bij Bastia speelt is transfervrij.

Snel Willem II, verkoop hem aan Celtic! Maak het vandaag nog rond! Ik wil graag Van Aken en een linkerverdediger uit het buitenland ervoor terug.

Een miljoen is te veel en zeker als Willem II de keuze erbij heeft om Zivkovic te huren of De Sa of Ligeon over te nemen. Verder moet Ajax zeker Berghuis en Vejinovic, Pröpper of Ziyech halen dan is het middenveld en de vleugels klaar. Botteghin als vervanger van Moisander.

Cillessen,

Tete, Veltman, Botteghin, Aankoop,

Gudelj, Ziyech, Klaassen(c),

Berghuis, Aankoop, El Ghazi

Wissels: Boer, Dijks, Kishna, Bazoer, Milik, Schøne, Riedewald

Verhuren:
Van der Hart
Sinkgraven
Zivkovic
Van de Beek
Becker

Verkopen:
Serero (Is wel toe aan een nieuwe uitdaging)
De Sa
Ligeon
Kuipers
Hendriks
Viergever
Van der Hoorn

4 juni 2015 om 15:28

En Fischer?


Resultaten uit het verleden bieden geen guaranties voor de toekomst. Vermeer en Donald zijn al eeuwen geleden, Sporkslede heeft nul gepresteerd en verhuur is een win-win c.q. risico voor beide partijen. Wat mij betreft doet dit er dus niets toe. Als Ajax dan geen verhuurzaken meer wil doen met Willem II dan laten ze het maar, want in tegenstelling tot wat hier af en toe beweerd wordt hebben we de laatste 10 jaar niets gehad aan de afdankertjes van Ajax. De laatste speler van Ajax die hier iets presteerde was Jan Arie van der Heijden. Ik hoop dat Dijks in Celtic een uitdaging ziet en lekker naar Schotland vertrekt. Laat Ajax maar lekker kuchen.

laat die dijks lekker naar celtic gaan. Koop eens een die echt overtuigd / talent bezit. backs spele een belangrijke rol bij ajax. stem ook nog steeds voor om nigel de jong te kopen. bied m 2 mil salaris, geen trasfersom

ziyech voor op de vleugel ! goede !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren