Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax in Italiaanse wandelgangen gelinkt aan bankzitter van AC Milan

Laatste update:

Ajax is op zoek naar een ervaren spits en probeerde vorig jaar nog om Samuel Eto'o naar Amsterdam te halen. Dat lukte niet, maar de Nederlandse recordkampioen blijft kijken naar grote namen. Na de afwijzing van Rafael van der Vaart denkt Ajax volgens Sportitalia nu aan Giampaolo Pazzini, die in de afgelopen twee jaar vooral bankzitter was bij AC Milan.

/

De dertigjarige Pazzini speelt al zijn gehele loopbaan in Italië, maar zou dus wellicht naar Nederland kunnen komen. De aanvaller van Milan zal dan wel flink wat salaris in moeten leveren: in het San Siro verdient hij naar verluidt 2,5 miljoen euro per jaar. Dat bedrag zal Ajax niet willen betalen, maar de Amsterdammers kunnen Pazzini speelminuten en Europees voetbal bieden.

Pazzini, een 25-voudig international, begon zijn loopbaan bij Atalanta. Via Fiorentina, Sampdoria en Internazionale kwam hij in 2012 terecht bij Milan, waar hij in zijn eerste seizoen nog vijftien keer scoorde in dertig competitieduels. In de afgelopen twee jaar kwam Pazzini echter een stuk minder aan spelen toe; in het onlangs beëindigde seizoen mocht hij maar vier keer in de basis beginnen bij een competitiewedstrijd. Naast Ajax zou ook Bologna belangstelling hebben.

Denk je dat Giampaolo Pazzini haalbaar zou zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een erg goede aankoop zijn. Die kan nog wel even mee en genoeg ervaring over brengen. Vooral dat lepe dat Italiaanse spelers vaak hebben. Bovendien zie ik hem in de Eredivisie ook wel 15 goals maken minimaal.

3 juni 2015 om 10:31

Italie heeft een heel scala aan ervaren spitsen. Dus als pazzini niet lukt kijk je naar boriellos, matris en gilardinos

3 juni 2015 om 10:35

Absoluut en anders Klose of Gomez! Maar dat ze nu naar zulke spelers kijken vind ik wel bemoedigend Dergelijke spelers ontbreken op de Nederlandse velden. Laat hem maar overtredingen uitlokken en zn goaltjes mee pikken. Weet zeker dat hij met zn mentaliteit + Gudelj met zn mentaliteit samen veel kunnen toevoegen aan het huidige Ajax.

3 juni 2015 om 10:36

Haal koning Luca Toni, die maakt ze nog steeds in de sterkere competitie Serie A
Kan vast nog wel 2 jaar rondstroppelen in de ED.

3 juni 2015 om 10:42

Conti
Dat lijk me te gek, Luca Toni is een favoriet van mij! Die schopt ze er nog wel in, zowel nationaal als Europees..

3 juni 2015 om 11:24

Ik denk niet dat toni nog gaat verhuizen. Verdient goed, is "thuis" in het warme italie en belangrijk voor chievo. Ik zie geen enkele reden waarom hij voor een "hongerloon" naar Nederland zou komen.

3 juni 2015 om 11:26

Toni was topscorer van de Serie A geworden? Lijkt me dat die niet haalbaar is voor Ajax. Klose zou wel een stunt zijn om te halen, is op leeftijd maar wel een spits die er 20-30 in gaat schieten in de Eredivisie.

3 juni 2015 om 11:27

Toni is topscorer geworden uiteindelijk nog in serie A toch?
Er waren volgens mij zelfs wat grote clubs die in hem een stormram zagen. Ajax zie ik daar weinig kans maken. Maar een lepe italiaanse spits is zeer welkom. Leer die jonge gasten maar hoe je ook tegen een wedstrijd aan kan kijken..

3 juni 2015 om 11:51

Waarom zou klose naar ajax willen?

3 juni 2015 om 11:52

Hij speelt bij Hellas verona niet bij Chievo

3 juni 2015 om 11:53

@ Mentalist en Arjan4ajax

Het was ook meer als grap bedoelt. Tuurlijk is hij niet haalbaar, als hij 1,5 a 2 mil verdient bij Verona, daar lekker kan vertoeven met familie in de buurt. Mentalist noemde Gilardino, Matri en Borrielo, dus dacht doe ik ff king Toni.

3 juni 2015 om 12:24

Zeker een goede optie, transfervrij en nog niet stokoud. Hopen dat ze hem met tekengeld en een redelijk salaris kunnen paaien!

Maar hoop toch wel dat ze ook nog een Lcv/lb aan gaan trekken, zoals; Britos, Basanta, Fontas of Astori.

3 juni 2015 om 12:40

Jaaa Toni! Daar dacht ik dus ook al aan! die zal bij verona echt niet verdienen wat ze bij Ajax niet kunnen betalen en daarnaast is hij nog superfit! ik zeg doen!

3 juni 2015 om 14:08

Toni verdien bij Verona €550,000 per jaar. Dus Hij kan bij Ajax z'n salaris verdubbelen. Ajax kan hem makkelijk betalen.

Vraag blijft, waarom zou hij weer vertrekken uit Italie..

3 juni 2015 om 15:01

@xfactor: dream on.. Je weet wat die leden daar verdienen toch? Dat is dus kansloos. Saviola zou je wellicht kunnen proberen, maar gasten als Gomez zijn kansloos.

3 juni 2015 om 15:08

@mentalist Toni speelt voor Hellas Verona, niet Chievo Verona.

3 juni 2015 om 15:08

Galasekthebest. Ajax betaalt 1 miljoen bruto. Dus zal die niet het dubbele krijgen maar een paar rooitjes meer. Niet doorslaggevend lijkt mij.

3 juni 2015 om 15:48

Gomez gaat een beetje ver vind je niet net of die bij ajax wil spellen en klose zal als die vertrekt naar duitsland keren

3 juni 2015 om 16:11

Haha haal dan Antonio Cassano maar, 100 zeker dat hij rare fratsen uit gaat halen en mot krijgt met frank, maar wel een fantastische aanvaller

3 juni 2015 om 12:38

Ja die zal wel gaan ervaring is heel belangrijk naast Fischer en el gazhi/kishna zou mooi zijn als topscoorder

Hopelijk heeft hij niet heel lang nodig om het 'ajax-spelletje' te begrijpen. Als ik Ajax het afgelopen seizoen heb zien spelen, zou dit weleens een goede spits kunnen zijn. Het zou een enorme stunt zijn, maar ik denk dat een Italiaanse spits voor Ajax met hun huidige spel ideaal zou zijn, zijn ze volgend jaar gewoon weer een van de titelkandidaten denk ik.

Een spits die op de bank zit bij Milan.. Moet dat de grote versterking zijn voor Ajax? Lijkt me dat Ajax best een hoger niveau mag nastreven dan een bankzitter van Milan, helemaal als men kijkt naar het niveau van Milan de laatste tijd.

3 juni 2015 om 10:38

Inderdaad. Haal gewoon een 25 jarige spits op in zuid of midden amerika op die er elk seizoen rond de 20 maakt. Dan heb je meer in huis dan een bejaarde spits die cultuur, taal en speelwijze niet kent.

3 juni 2015 om 10:49

Want die 25 jarige uit Zuid of Midden Amerika kent de cultuur, taal en speelwijze wel?

En jij kent deze spits al?

3 juni 2015 om 10:57

lol.

Dus Ajax moet geen Italiaan halen want die kent Nederland, de cultuur en onze taal niet.... ? Maarrrrrr: ze moeten een Braziliaan of een Argentijn halen.

Nee, want die spreken zo lekker Nederlands en eten elke dag boerenkool met worst...

wat een grap.

3 juni 2015 om 11:07

Nee maar wel zo veel ervaring dat dat niks meer uit maakt dat hij de cultuur enzo niet kent.

3 juni 2015 om 11:25

Praktisch elke speler uit Midden- of Zuid-Amerika die een beetje kan voetballen heeft een of meerdere investeerders en een of meer zaakwaarnemers die allemaal een percentage in de transferrechten bezitten. Ajax doet geen zaken (meer) op deze manier, daar is Overmars vrij duidelijk over geweest.

Daarnaast denk ik dat 25 te jong is. Ajax wil een aantal ervaren spelers aantrekken en ik denk dat ze daarmee rond de 30 bedoelen.

3 juni 2015 om 13:49

@ Doncoxxx

Het klopt dat Overmars dit ooit gezegd heeft maar in hoeverre je dat echt serieus moet nemen weet ik niet; aangezien de laatste talenten die uit Oost-Europa zijn gehaald allemaal ook klem zaten in dat soort constructies.

3 juni 2015 om 10:39

Dit niveau speler is haalbaar. Pazzini verdient al 2.5 mio. Hoger ga je dus al niet kunnen betalen.

3 juni 2015 om 11:02

Mompelt iets over psv en Guardado. Je weet wel die bankzitter bij Valencia

Beter blijft deze man in Italië. Ik denk dat hij niet gelukkig zou zijn met wat invallen in de eredivisie en dat zou betekenen dat hij vaak basis moet staan. Dat hij een succes zal worden of nog goed is valt echter zeer te bezien, gezien het feit dat het nooit een echte topper is geweest en de afgelopen twee seizoenen bij een middenmotor (sportief gezien uiteraard, niet qua status van de club) vrijwel nooit in de basis stond. Daarnaast kun je je afvragen wat voor zin het heeft om ervaring binnen te halen die geen nederlands spreekt, en enkel in Italië heeft gespeeld. Dan is een type a la Poulsen beter, die verschillende niveaus en competities had gespeeld.

Dit moet ajax nou niet doen, gewoon een spits halen die op leeftijd is en kan fungeren achter milik. Ze snijden zichzelf in de vingers als ze zo'n vedette gaan halen, dat gaat botsen met de boer.

3 juni 2015 om 10:56

De Boer ziet ook wel in dat de huidige selectie leiders en mentaliteit mist. Spelers als Poulsen en Ooijer waren zeer belangrijk onder de Boer. En vooral voorin hebben we zeer veel jonge knapen met Kishna, El Ghazi, Fischer, Milik en talenten als Muric, Cerny, Zivkovic etc. De enige ervaren speler is Schone maar dat is geen leiderstype die de rest op sleeptouw neemt.
Het is zeer positief dat ze iemand zoeken die Europese ervaring heeft, mentaliteit en een toegevoegde waarde is in de spits. Als je aan die randvoorwaarden wil voldoen weet je van te voren dat je flink moet gaan lappen aan salariskosten.
Ik ken Pazini niet heel goed maar in mijn geheugen staat hij niet bekend als een meevoetballende spits (maar ik kan het mis hebben). Ik zou liever zien dat Ajax voor een type Berbatov / Cardozo gaat.

3 juni 2015 om 11:16

Pazzini is een vervelend ventje, ik ben een milan volger en vond hem ook niet toevoegen. Vroeger was due echt top, maar nu over the hill. Ajax doet er goed aan om niet te kijken naar een pazzini

Hij is niet haalbaar voor Ajax, lijkt me sterk dat hij zijn salaris gaat inleveren. Die zal wel weer naar een andere Italiaanse club gaan. Anders mag hij wat mij betreft naar een Turkse club komen.

3 juni 2015 om 10:52

Hoe kom je er bij dat de beste man niet haalbaar is voor Ajax? Geld is het probleem niet en aan het sportieve aspect kan hij zelf een steentje bij dragen.

3 juni 2015 om 11:12

Geld is het probleem niet inderdaad, maar zie jij een buitenlandse spits zoveel inleveren om naar Nederland te komen. En zeker van een Italiaanse spits verwacht je niet dat hij zoveel gaat inleveren om te komen. Jij dacht zeker dat Eto o ook zou komen vorige zomer? Trouwens Ajax van de laatste jaren heb ik niet veel salaris zien betalen voor een speler.

3 juni 2015 om 11:25

Laten we wel even voorop stellen dat Eto'o van een heel ander kaliber is dan een Pazzini. Er zijn meerdere opties om een goed salaris in het vooruitzicht te stellen ondanks dat er een grens is. Denk aan tekengeld en bonussen bij sportief succes etc.

Bij Ajax hebben ze eindelijk het besef gekregen dat je ervaring alleen kan kopen dus ik verwacht ook dat ze de porto open trekken voor zulke jongens. Als je wat wil zul je toch geld erin moeten pompen net als de rest.

3 juni 2015 om 10:56

Ajax heeft een salarisplafond van 1 miljoen, maar Ajax kan dat compenseren met een forse tekenbonus, want Ajax heeft geld in kas. Of het verstandig is om zoveel geld uit te geven voor een aanvaller van dit kaliber is een tweede, maar het recente verleden heeft uitgewezen dat lepe aanvallers die in het buitenland afgeschreven werden uitstekend renderen in de Eredivisie met al haar schijnverdedigers.

3 juni 2015 om 11:14

Als hij komt wordt het wel een succes in Nederland. Als Kazim, Vleminkx en Malki hier losgaan met scoren en in Turkije helemaal mislukken. Verwacht ik dat deze Pazzini makkelijk 15+ doelpunten maakt.

3 juni 2015 om 11:57

Die uitleg zie ik hier heel vaak maar dat is toch gewoon pure onzin?

Je wil het salarisplafond niet verbreken, dus knal je er maar wat miljoen aan tekenbonus tegenaan. Je houdt jezelf toch finaal voor de gek als je het aantrekken van een te dure speler zo probeert te verantwoorden. Wat is daar nu het nu van? Dat andere spelers niet gaan steigeren omdat ze (veel) minder verdienen?

Die spelers en hun zaakwaarnemers zijn natuurlijk ook niet gek. Die hebben zo'n verkapte salarisbetaling ook echt wel in de smiezen.

Afgezien daarvan kan ik mij voorstellen dat het belastingtechnisch ook nadeliger is om een grote tekenbonus te bieden. Ik ben absoluut geen kenner op dit gebied maar het lijkt mij niet onlogisch dat zo'n bonus in het 67% tarief valt.

3 juni 2015 om 12:03

@sammerens, het argument in deze is om de begroting sluitend te houden. Dat is een verplichting van de Knvb om een licentie te krijgen en de Uefa om deel te mogen nemen aan Europees voetbal(ffp).

dit is wel een spits die frank wilde toevoegen aan dit elftal.

om milik en zivkovic uit de wind te houden, voor champions leauge voorrondes dat soort wedstrijden zou hij goed kunnen helpen.

maar het lijkt me geen speler die zin heeft in de eredivisie, maarja proberen kan nooit kwaad

Goeie spits die altijd bij elke club scoort maar is het niet slimmer om een spits te halen die engels spreekt .. ajax talenten kunnen geen italiaans dus heel veel ervaring zal deze man niet kunnen overbrengen

3 juni 2015 om 10:41

Bergkamp spreekt Italiaans, dus dat probleem kan je daarmee ondervangen. Jonk kan het ook, maar die is tegenwoordig nauwelijks nog bij het eerste betrokken.

3 juni 2015 om 11:58

Je vergeet Japie nog, die zit een beetje tussen de jeugd en het 1e.. Maar goed, ideaal is het natuurlijk niet. Overigens vraag ik me af hoe Globe weet dat hij geen Engels spreekt..

3 juni 2015 om 11:58

Je kan toch moeilijk gaan verwachten dat Bergkamp 24/7 om Pazzini gaat lopen om alles wat hij zegt maar te vertalen en over te brengen aan de jongere talenten.

3 juni 2015 om 13:09

Ach, misschien zegt die Pazzini wel net zoveel als Bergkamp, dan heeft hij er nauwelijks werk aan .

Type Pantelic zou het beste zijn. Die is echt wel van waarde geweest in zijn periode bij Ajax

3 juni 2015 om 10:46

Je neemt wel een groot risico aangezien je zo'n speler een flinke som tekengeld moet aanbieden.

3 juni 2015 om 14:02

@ bootsjungen

Ajax en PSV kunnen niet anders dan een ingecalculeerde risico´s nemen van tijd tot tijd aangezien zekerheidjes niet haalbaar zijn of beide clubs niet meer willen betalen. Door goed intensief te scouten kun je dat risico zoveel mogelijk beperken, er zijn genoeg clubs die dit (redelijke) succesvol doen. Alleen spelen met talenten of spelers met alleen maar Eredivisie ervaring kan ook niet als je de tweede ronde van de Champions League/verder komen in de Europa League wilt bewerkstelligen.

Persoonlijk ken ik deze spits niet zo goed omdat ik het Italiaanse voetbal niet volg, maar als ik de positieve reacties hier zo lees; doet het me deugd dat Overmars eindelijk eens serieus over de landgrenzen kijkt. Spelers zoals Gabri, Pantelic en Poulsen zijn essentieel om die ego´s van die broekies in bedwang te houden en om ze te leren wat een echte topsport mentaliteit inhoud.

Ze blijven maar bewijzen dat ze gewoon echt niet kunnen kopen! Echt super irritant Pazzini ja ervaren klopt maar toch ook niet bepaald een top spits. Maar Marc Netto en Frankie Eigenwijs moeten toch met iets komen aanzetten want hun voelen inmiddels ook wel dat als komend seizoen een kopie wirdt van afgelopen seizoen dat ze dan echt uitgekost worden. Ze hadden afgelopen zomer gewoon 8 mil moeten betalen voor Mané van Salzburg veel beter dan Kishna beter dan El Ghazi meer scorend vermogen dan de hele aanval van ajax op Milik na. Maar nee hoor we geven 7,5 mil uit aan Sinkgraven die ookal zo'n enorme doelpunten maker is. Het blijft me toch verbazen dat de heren F. De Boer en Marc Overmars als sprlers zo geweldig waren maar er als trainers /transfer beleid zo weinig kaas van gegeten blijken te hebben.

3 juni 2015 om 10:52

Alsof mane naar Ajax zou gaan.

3 juni 2015 om 11:03

Mee eens alleen zo'n speler scouten moet toch ook kunnen? Neem aan dat hij niet uit de jeugd van Salzburg komt...

Soriano zou dat ook niet een ervaren aanvaller kunnen zijn die Ajax zoekt? of Alan?

3 juni 2015 om 13:30

Soriano zal een dure klant zijn, maar je hebt wel gelijk, Ajax moet risico's durven nemen en Soriano zal zo'n 9 miljoen moeten kosten met 1,5 salaris en bijna geen restwaarde.

Maar de beste man heeft wel 31 goals gescoord en is ook Europees van een dusdanig niveau dat hij voor Ajax een directe versterking zou kunnen zijn.


Overigens:

Ik zou als Ajax zijnde de stoute schoenen aantrekken en Fernandao (Bursaspor) proberen te regelen, beest van een vent is dat zeg !

3 juni 2015 om 13:50

Zeg het al sinds een paar jaar dat Ajax Jonathan Soriano moet halen, dé spits op top niveau die nog een beetje te betalen is qua salaris en met een beetje geluk de transfersom ook. Afhankelijk van wat de speler zelf wil natuurlijk, want Red Bull heeft het geld niet direct nodig om hun sterspeler te verliezen.

In ieder geval is Soriano wel de spits die seizoen op seizoen bewijst, nationaal én internationaal mee te kunnen. Hoop dan ook dat ze hem daadwerkelijk halen dit jaar of op zijn minst een poging ondernemen.

3 juni 2015 om 11:17

Wat verwacht jij dan? Mane, die komt gewoon niet hoor, kan veel meer verdienen in bv. engeland. Het gaat niet alleen om het aankoopbedrag, wat zou mane verdienen, 4 miljoen? Ajax betaald max. 1 miljoen en zou een keer een uitschieter naar 1,5 kunnen doen en wat tekengeld, maar meer niet.

3 juni 2015 om 13:47

Mané komt nu inderdaad niet meer. Nu is ie ook veel meer waard dan 8 mil. Maar waar het mij omgaat is dat ze hem niet probeerde te halen toen het wel kon. Dus afgelopen zomer of misschien de zomer daarvoor. En dat is nou juist het probleem vroeger had je verassingen als Finidi en Kanu bijvoorbeeld waren toen ze kwamen ook totaal onbekend maar werden uiteindelijk wel wereldtop. Waarom kon Ajax toen wel dat soort ruwe diamenten bijtijds ontdekken op het monent dat ze nog betaalbaar zijn. En nu krijgen we figuren als Sinkgraven, Zimling, Viergever, Moisander. Daar kun je toch onmogelijk vrolijk van worden.

3 juni 2015 om 14:59

Kon toen ook niet, Ajax kan niet op tegen de engelse clubs, forget it. Je bent gewoon zwaar onrealistisch. Met zulke verwachtingen snap ik wel dat je vaak teleurgesteld bent.

Sinkgraven een groot talent, Viergever prima en Moisander deed het tot dit jaar ook prima. Hoeveel heeft Zimling gespeeld? Was al snel duidelijk dat hij niet goed genoeg was.

Serero is een verrassing, Milik ook

Dit is een erg goed spits . Zeer goed in domme verdedigers in Nederland af te troeven . Maar is geen jari die ook in Europa de netten vol schiet .

Dit zou wel een goede aankoop zijn voor Ajax, hij is bij Milan nooit echt onomstreden geweest maar hij maakte er toch 15 in zijn eerste seizoen bij ons. Als hij vertrouwen krijgt kan hij er zomaar 20 tot 30 inschoppen in de eredivisie.

Het gaat hier om de Italiaanse wandelgangen. Mensen nemen meteen aan dat het waar is

3 juni 2015 om 11:03

Nee we speculeren of het een goede aankoop zou zijn...

Hebben ze bij Ajax nou echt geen scouts? Dit is toch totaal geen Ajax spits. Een pure afmaker, maar dat is Milik eigenlijk ook wel. Ajax heeft toch behoefte aan een meevoetballende spits? Als ze voor Pazzini gaan, kunnen ze nog beter VdV in de spits zetten.

3 juni 2015 om 14:06

@ Mrmihajlovic

Even los gezien of deze man wel of niet goed genoeg is, Ajax heeft wel degelijk een scouting. Helaas word daar zelden naar geluisterd, maar wie weet gaat dat nu eindelijk eens veranderen nu de gesprekken met Cruijff afgerond zijn.

Ah, de nieuwe Urzaiz.

3 juni 2015 om 11:13

Urzaiz werd specifiek aangetrokken als pinchhitter, is heel wat anders.

3 juni 2015 om 11:17

Of Pantelic / Bulykin allebei zeer waardevol geweest.

3 juni 2015 om 11:22

Hahaha, ken je klassiekers!

3 juni 2015 om 11:49

De nieuwe Luque...
- zal een dik salaris vragen
- heeft z'n toegeschreven talent nooit helemaal waargemaakt
- slechts 2 echt goede seizoenen gehad
- ...

ok. moving on.. gaat echt niet komen. god o god waar zijn ze mee bezig bij ajax.. zo moeilijk kan het toch niet zijn om ergens een knappe spits aan te trekken. Overmars is echt niet geschikt voor deze baan..

Ik begrijp niet dat ze die Soriano van Red Bull Salzburg niet halen. Die schiet ze zowel in de competitie als in Europees verband de ene naar de andere erin en is ervaren zat om de jongere garde spelers wat bij te brengen. Hij komt van oorspronkelijk van Barca en speelt bij Red Bull Slazburg ook 4-3-3. Speelstijl zal geen probleem zijn.

3 juni 2015 om 11:02

Is niet haalbaar. Qua salaris al niet en heeft ook nog een 3-jarig contract.

3 juni 2015 om 14:43

Dat is duidelijk. Zonde zeg.

Veel negatieve mensen hier en ik vraag mij af of al deze mensen zijn wedstrijden zien en zijn goals hebben gezien? Echt een pure spits die hier er sowieso 20+ inschiet. Kijk voor de grap naar zijb goals op YouTube alleen maar spitsengoals en dat heeft Ajax juist nodig.

Zou een prima spits zijn voor Ajax. Lekker meevoetballend en een lekkere dribbel. Ook goed in de afronding. Lijkt me dus ideaal.

Ik zou dit niet doen, lijkt me toch een gok en te veel geld. Ik zou gaan voor iemand gaan die zich al eerder heeft bewezen in de competitie Babel, Lens, Arnautovic etc.

3 juni 2015 om 14:10

@ Sdcp

Persoonlijk ben ik blij dat Overmars nu eens eindelijk serieus over de landsgrenzen heen kijkt en niet naar spelers met Eredivisie ervaring die vrijwel altijd last hebben van die Nederlandse kwaaltjes. Het is echt hoog tijd dat Overmars eens van die voorspelbare paden afgaat en eens echt gaat scouten.

3 juni 2015 om 16:04

@afca leeds
Ja dat is inderdaad wel een goede ontwikkeling. Al denk ik wel dat je moet uitkijken dat je niet de nieuwe Luque binnenhaalt, je moet er wel nagenoeg zeker van zijn dat het een succes wordt wanneer je zoiets onderneemt.
Maar het is wel goed dat ze die opties nu ook gaan afwegen.

Is helemaal niks.

Pazzini is een counterspits pur sang en bovendien iemand die totaal niet in staat enigszins leiding te kunnen geven aan een team. Het zou me verbazen als Ajax echt serieus geinteresseerd is.

Als je al ziet dat matige spitsen als Finbogasson en Uth al boven de twintig goals maken, moet iemand van het kaliber Pazzini helemaal in staat zijn flink wat goals te maken. Het niveau van de verdedigers in Nederland ligt echt extreem laag, zeker vergeleken met een Italiaanse verdediging. Toch zie ik dit niet gebeuren, ik zie Pazzini eerder naar Sampdoria of Bologna gaan.

3 juni 2015 om 14:14

Het niveau van de verdediging is niet extreem laag. Het is de spelopvatting van de clubs. Iedere club wil voetballen en dan krijg je tegengoals. De vrij is in zijn debuutseizoen gewoon een steunpilaar geworden en kwam ook maar uit Nederland.

Lijkt me een prima versterking voor Ajax. Alleen is het voor mij niet duidelijk wat De Boer van plan is. Milik is in mijn ogen een goede eerste spits voor Ajax, maar het lijkt me niet dat Pazzini gehaald wordt om op de bank plaats te nemen.

Ik mag hopen dat dit een goedkoop gerucht is en niets meer dan dat.

Ten eerste verdient die man veel te veel voor Ajax begrippen. Hij zal misschien wel wat naar beneden willen maar zeker niet onder de miljoen per jaar uit willen komen.
Ten tweede is hij totaal geen spits voor het Ajax-systeem, Zivkovic heeft er al problemen mee terwijl die Nederlander is en nog jong, zo een Pazzini heeft zijn hele carrière niets anders dan countervoetbal gespeeld, die ga je echt niet even omtoveren in een Ajax spits.
En ten derde heeft hij wel de leeftijd, maar qua communicatie zal hij nooit een leidersrol op zich kunnen nemen. Dus in die zin heb je niets aan zijn ervaring.

3 juni 2015 om 11:43

Ajax speelt juist al jaren countervoetbal.

3 juni 2015 om 12:08

Dat Ajax afgelopen seizoen geen mooi voetbal speelde, daar is iedereen het denk ik wel mee eens. Maar countervoetbal? Dat is echt heel iets anders dan eindeloos tikkie-breed tikkie-terug.

3 juni 2015 om 12:27

Speelden we maar counter voetbal, dan zat er nog een idee achter. We spelen zonder idee, zeker geen counter voetbal. We spelen op balbezit, dat is misschien het enige idee. Alleen lukt dat niet eens. Trouwens heb ik het alleen over afgelopen jaar, niet de jaren daarvoor.

3 juni 2015 om 11:47

Ik zie ook liever een type berbatov komen. Maar die categorie is gewoon niet haalbaar. Pazzini is een prima spits hoor, alleen nooit een vaste waarde in milaan geweest.

Met deze Italiaan kan je geluk hebben , maar ga er maar vanuit dat het niets gaat worden .
Andere clubs halen regelmatig leuke en goede spelers uit Zuid Amerika , waarom doet Alax dit dan ook niet .
Ajax haalt alleen maar spelers die het net niet aan kunnen of men koopt spelers die 1 seizoen leuk spelen bij een middenmoter in de ED zoals V/D Hoorn en Duarte en weg is je poen en speler ook na 2 jaar .

3 juni 2015 om 14:05

Precies maar waarom ajax niet actief in Zuid Amerika scout ondat daar al zoveel andere clubs scouten is hun verklaring. Natuurlijk de grootse bullshit verklaring maargoed het probleem is ze kunnen gewoon niet scouten plus ze( deze trainer ) kunnen niet goed overweg met mensen met karakter en temperament en een eigen mening. Laat dat nou net eigenschappen zijn die Zuid Amerikanen hebben. Overigens is het natuurlijk wel een gemiste kans want behalve deze punten die types als De boer als ' lastig ' ervaren brengen ze ook heel veel mee: winnaars mentaliteit, trots, vechtlust, eergevoel, warmte,oprecht spelplezier. En dan heb ik het nog niet eens over geeoon pure kwaliteit want talent zit daar in overvloed maargoed dan moet er wel wat meer moeite voor gedaan worden.

3 juni 2015 om 16:19

Lodeiro, Cvitanich, Kerlon

Ja, echte succesgevallen!
Zuid-Amerikaanse spelers worden gewoon zwaar overhyped. Waarom zou Ajax daar gaan scouten, kan geen enkel succesverhaal bedenken. Suarez, en die kwam vanaf Groningen, dus die was al gewend aan Nederland.

Bovendien zijn spelers uit Zuid-Amerika vaak eigendom van derden, daar wilt Ajax niks mee te maken hebben.

Nee, laat Ajax maar lekker de Cerny's van deze wereld ophalen. Europese spelers renderen nou eenmaal beter bij ons.

3 juni 2015 om 18:16

Lodeiro en Cvitanich hebben het gewoon verdienstelijk gedaan bij andere clubs. Dat Ajax ze niet aan het voetballen kon krijgen is een ander verhaal.

Kerlon was gewoon pure pech omdat hij letterlijk altijd geblesseerd was.

Pppfff...laat maar komen!

Pazzini was een geweldig talent bij atalanta, jammer dat het er later alleen bij sampdoria echt uitgekomen is. Bij fiorentina, inter en ac maar sporadisch. Een echte goalgetter met een goede basistechniek. En kan nog een paar jaar mee. Ik zeg doen.

Ik wordt hier zo moe van.. vorig jaar was het eto'o dit jaar van der vaart en pazzini. Volgend jaar praten we over huntelaar!

Niemand zal komen van die gasten want het salaris is echt onvoldoende.

3 juni 2015 om 12:29

Dit ben ik met je eens. Het lijkt erop alsof ze hun tijd verdoen. Hopelijk zitten we ernaast, maar dit soort namen komen niet naar Ajax. Op zich zou Pazzini een versterking zijn natuurlijk, maar die kan ergens anders veel meer verdienen.

3 juni 2015 om 13:10

@nelis1988 het is 'word' ipv wordt

On: Pazzini zal waarschijnlijk onhaalbaar zijn. Hij kan minimaal nog 2, 3 jaar op een hoger niveau spelen qua competitie. Geloof niet dat hij voor een grijpstuiver in Nederland komt voetballen

3 juni 2015 om 13:46

Waar een paar jaar in het buitenland al niet goed voor is

Het enige wat voor Ajax zou kunnnen helpen is speeltijd. Maar hij kan bij 90% van de clubs in europa in de basis staan

Twee dingen:

1) waarom doet de helt van de reageerders alsof dit waar is en al een beklonken deal is? Ik zie allemaal opmerkingen van 'ajax kan niet scouten', 'waarom gaan ze hem nou kopen' enz.. het is de italiaanse rodelpers, die verzinnen van alles.

2) waarom moet er een spits bijkomen die er minsten 15 inschiet zoals velen hier zeggen? Je hebt Milik die redelijk efficient is en in een vol seizoen er toch ook minstens 15 in moet kunnen leggen, als hij er al 11 maakt in 21 wedstrijden in een slecht draaiend ajax moet het in een hopelijk beter draaiend elftal helemaal wel lukken. Daarnaast heb je Zivkovic, die dan heel misschien wel verhuurd wordt, maar anders tweede spits wordt. Dan heb je alleen nog een ervaren spits nodig die genoegen wilt nemen met een rol als derde spits of pinch-hitter, niet een vedette die 20 goals moet maken. Hierdoor zijn alle grote namen eigenlijk geen optie, want die zullen niet op de bank gaan zitten bij Ajax. Beter is een Nederlandse of in ieder geval nederlands of engels sprekende ervaren spits te halen, die wellicht al wat op zijn retour is, die ervaring kun je gebruiken. Ervaring van een Italiaanse subtopspits die nu helemaal in verval is geraakt en die alleen in Italie heeft gespeeld, daar heb je weinig aan.

Dit is een gerucht voor de wandelgangen. Die gaat echt niet naar ajax. Ajax moet gewoon een spits halen die goed bij ajax past. Maar die scouting bij ajax is zo belachelijk slecht. Dat ik geen goede hoop heb dat ze met een ajax waardige spits komen aanzetten. Waarschijnlijk zullen ze wel weer met een counterspits aan komen zetten.

Italiaanse spitsen blijven vaak in Italie. Als Pazzini moet kiezen tussen Ajax en Bologna gaat die eerder naar Bologna. Maar mocht Ajax hem halen is het een geweldige aankoop. Pazzini is een echte spits die bij goede aanvoer vanaf de flanken er heel veel in kan leggen.
Ajax is dan perfect voor zo een spits.

3 juni 2015 om 18:18

Bologna speelt in de serie B dus lijkt me sterk, maar ik snap je punt. Zou zelf ook liever bij Genoa, Samp etc. Spelen dan bij Ajax.

3 juni 2015 om 19:59

bologna kan nog wel promoveren toch. als die in de serie a terugkomen kan pazzini daar wel naartoe. speeltijd zal hij daar ongetwijfeld krijgen

Mike Verweij tweet net dat Pazzini geen optie is voor Ajax

Over het algemeen leveren voetballers geen salaris in of iemand moet mij er nu snel vijf kunnen noemen van naam die dat wel hebben gedaan.
Conclusie, dit is een echt wandelgangen verhaal, zo zullen we nog wel 100 stukken krijgen deze zomer.

3 juni 2015 om 16:22

Agger is er één, maar dat die deed dat om te kunnen terugkeren bij zijn liefde Brondby. En nee, voor de rest weet ik er geen .

Bovendien, vorig jaar waren er ook steeds berichten in de wandelgangen, hoort nou eenmaal bij de transferperiode .

Zulke spitsen gaan echt niet naar Ajax komen terwijl ze ook bij een laagvlieger in de serie A kunnen voetballen en geen salaris hoeven in te leveren

Je reinste onzin. Klopt helemaal niks van dit gerucht

een vrij beperkte speler die alleen kan afmaken en niet goed meevoetballend. bovendien zal pazzini denk ik niet snel italie verruilen voor NL. italie is beter om te wonen en z'n engels is denk ik vrij matig. verder is dit natuurlijk een gerucht/verzinsel. ajax zal denk ik niet zo snel bij milan kijken of andere club van grote naam.

Hebben ze ook wandelgangen in Italie joh?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren