Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bakkali is er uit: ‘Ik ga naar een grote competitie’

Laatste update:

De toekomst van Zakaria Bakkali is voor hemzelf al duidelijk. De Belgische aanvaller van PSV heeft twee merkwaardige jaren achter de rug in Eindhoven, waar hij uit het niets opkwam en even snel weer in de anonimiteit verdween. Door een contractdispuut bij PSV maakte hij het onmogelijk voor zichzelf om nog verder te komen en daardoor viel hij buiten de boot. Dertien clubs wilden Bakkali echter hebben en zelf heeft hij de knoop inmiddels doorgehakt, zegt hij tegen Het Laatste Nieuws.

/

Bakkali meed geruime tijd de pers, vanwege zijn problemen in Nederland. Hij heeft het gevoel dat iedereen tegen hem was, zo blijkt uit zijn verhaal. “De media willen me zwartmaken, mijn woorden zijn een paar keer verdraaid en ze wilden me voorstellen als een onaangenaam persoon”, verklaart de negentienjarige flankspeler. “Maar tegen jullie kan ik zeggen dat ik nog besta en dat mijn keuze voor mijn nieuwe club voor 95 procent vastligt.”

“Ik heb dertien aanbiedingen gekregen, waarvan eentje van Anderlecht, maar ik wilde naar een grote competitie. Dat zal ook het geval zijn. Eerdaags maak ik mijn beslissing bekend”, belooft Bakkali. Hij debuteerde eind juli 2013 in het eerste van PSV, in de derde voorronde van de Champions League tegen Zulte-Waregem. In de weken die volgden groeide Bakkali plotseling uit tot een echte sensatie, die meteen werd gelinkt aan grote buitenlandse clubs.

/

Hij scoorde in de return tegen Zulte en maakte vervolgens een hattrick tegen NEC. Een ster leek geboren, maar het liep helemaal anders. Bakkali wilde alleen onder zijn voorwaarden een nieuw contract tekenen bij PSV en de communicatie tussen de club en zijn management verliep uitermate stroef. Bakkali zou meerdere zakelijk vertegenwoordigers hebben gehad en niet te bereiken zijn geweest voor PSV. In sportief opzicht ging het helemaal bergafwaarts met hem en Phillip Cocu gebruikte de aanvaller niet meer.

PSV probeerde via Klees Ploegsma junior nog een frisse start te maken met Bakkali, maar ook dat lukte niet. “Teken bij en alles is opgelost”, zei PSV. Maar dat wilde ik dus niet. Ik heb het lef gehad om een jaar te wachten tot mijn contract afliep en nu is het dus bijna zo ver”, geeft de enkelvoudig Belgisch international aan in de krant in zijn thuisland. “Maar dit gezegd zijnde: ik neem PSV niets kwalijk.”

“Ik heb begrip voor hun standpunt. Het mag er dan slecht afgelopen zijn, ik heb bij die club ook veel mooie momenten beleefd sinds ik daar op mijn twaalfde terechtkwam”, vindt Bakkali, die het afgelopen seizoen niet als verloren beschouwt. Hij zegt dat hij dingen heeft meegemaakt die andere voetballers pas op hun dertigste hebben ervaren. Inmiddels wordt de aanvaller vertegenwoordigd door de beroemde zaakwaarnemer Jorge Mendes, die onder meer Cristiano Ronaldo vertegenwoordigt.

In welke competitie denk jij dat Zakaria Bakkali verder gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 juni 2015 om 11:09

inderdaad..opgeruimd staat netjes, alleen zal hij het daar niet gaan redden en zal hij waarschijnlijk weer terug naar Vitesse ofzo komen

1 juni 2015 om 11:19

Hoezo misselijk mannetje? Hij staat volledig in zijn recht om te bepalen wat hij wil doen met zijn carriere. PSV heeft zijn standpunt genomen vwb het contractvoorstel en Bakkali kan hier hierover onderhandelen. Dat de samenwerking niet verliep met Ploegsma jr. betekent ook niet dat hij een vies spelletje speelt. Een jong iemand als Bakkali die in een heel ander milieu is opgegroeid denkt nou eenmaal anders.

1 juni 2015 om 11:35

Je moet maar eens de reconstructie teruglezen die ze in VI hebben gemaakt.
Daarin worden alle partijen gekend en dan zul je zien dat het voornamelijk aan Bakkali heeft gelegen.
Afspraken niet nakomen. Hij had bijvoorbeeld een blessure en toen had PSV een afspraak gemaakt bij een dokter, komt ie niet opdagen. Zo zijn er echt veel voorbeelden in dat artikel.

Natuurlijk is Bakkali vrij om te kiezen of hij wil bijtekenen of niet maar hij treft hier het meeste blaam dat ie al 1,5 jaar niet speelt.

Dus lees dat artikel maar eens en kom dan weer met je mening.

1 juni 2015 om 11:47

Dat hij niet op komt dagen bij de dokter is voor mij een bijzaak. Als hij niet professioneel werd bevonden door PSV had hij ook heen contractvoorstel gekregen. Alle artikelen heb ik gelezen en ben ook heel goed op de hoogte van de gebeurtenissen. Dat hij moeilijk doet met een contractverlenging vind ik ook normaal. Zelf ben ik PSV'er. Ik vind het jammer dat hij zijn loopbaan bij PSV niet voortzet, want getalenteerd vind ik het zeker. Maar om hem een misselijk makende mannetje te noemen vind ik niet fair. Maar zo gaat het nou eenmaal bij simpel denkende mensen.

1 juni 2015 om 11:59

"maar zo gaat het nou eenmaal bij simpel denkende mensen."

En wie ben jij om zo over anderen te oordelen, die je niet eens kent nota bene.
Nee jij bent welbedacht.

1 juni 2015 om 12:03

Nee, ik ken deze mensen niet idd. Maar aan hun reactie is wel af te lezen hoe simpel deze mensen kunnen zijn. En daar mag ik, net als alle andere mensen hier, mijn mening over geven. Moet je toch ook wel snappen?!

1 juni 2015 om 12:11

nederlandse media heeft het gemunt op de marokkaanse spelers algemeen beken.

1 juni 2015 om 12:21

@gerrit johan

"ik heb het lef gehad om een jaar te wachten tot mijn contract afliep" .....het lef???
Dan ben je een misselijk mannetje ja...

1 juni 2015 om 12:36

je bent ook een misselijke club als je een speler die geen contractverlenging tekent op jouw voorwaarden, gewoon niet meer laat spelen.
Op deze site zijn er gewoon teveel naieve fans die altijd de kant van de club kiezen. Maar de club kan ook ongelijk hebben. Volgens velen hier moet je als talent maar alles accepteren omdat "je zoveel aan de club te danken hebt". Wat een onzin, als jij je 10 jaar inzet en je breekt je been, of voldoet niet meer, mag je ook optiefen. Voetbal is business en het is het goed recht dat spelers hun carriere proberen te maximaliseren.

1 juni 2015 om 12:45

@pukkiedukkie kan ik wel voorstellen dat hij dat heeft gezegd. Op een jonge leeftijd en ook nog onder druk van je club en media je contract niet verlengen. Dan heb je in mijn ogen wel lef nodig.

1 juni 2015 om 13:26

@gerritjohan: Niemand zegt dat hij niet in zijn recht staat, maar als je jaren bij een club in de jeugd hebt gezeten en je stelt jezelf vervolgens op deze manier op zodra je enigszins doorbreekt maakt dat je in ieder geval niet heel sympathiek. Hij gaat puur voor de knaken op korte termijn.

Dat sommige mensen dat misselijk noemen maakt ze in mijn ogen in ieder geval niet 'simpel'. Het lijkt me aanmerkelijk simpeler om die conclusie gelijk te trekken.

1 juni 2015 om 13:40

Het gaat eigenlijk al te ver om een reconstructie te maken van een talentje wat nog niks bereikt heeft. De media vinden t blijkbaar interessant. Is al genoeg over gezegd en geschreven. Denk dat beide kampen fouten hebben gemaakt, alleen is niet iedereen bereid toe te geven

1 juni 2015 om 13:45

Ja hij snapt het prima, hij doet het namelijk ook.

1 juni 2015 om 14:06

Bakkali vecht net als PSV ook voor hun eigen belangen. PSV is geen charitatieve instelling en zal Bakkali ook zakelijk hebben benaderd. Alles gaat puur om de knaken, of het nou op korte of lange termijn gaat. Bakkali gaat voor de korte termijn en PSV gaat voor de lange termijn. Er is aan beide kanten geen concessies gedaan die tot een contractverlenging is gekomen. Jammer, maar we moeten ook verder. Simpel denkende mensen doel ik op diegene die hem een misselijk mannetje noemen, omdat hij zijn contract niet heeft verlengd.

1 juni 2015 om 14:20

Waarom is dat simpel? Vind jij Bakkali dan heel symphatiek overkomen in deze hele kwestie? Puur voor eigen belang gaan is al niet heel sympathiek, maar dat gedoe met zaakwaarnemers, het niet nakomen van afspraken en zijn gedraai maken hem ronduit onsympathiek. Weinig mis mee om daar dan de kwalificatie 'misselijk' aan te geven.

1 juni 2015 om 14:44

Allemaal bijzaak wat jij hier allemaal opnoemt, daarnaast heeft een verhaal altijd twee kanten. De afgelopen maanden hebben we vooral berichten voorbij zien komen uit het PSV kamp.... PSV heeft imo zijn kans gemist door een talent als Bakkali te laten gaan. Ja, je heb wel gelijk dat hij niet echt een sympathieke kerel is. Misselijk? Nee.

1 juni 2015 om 16:17

@ jess-one

Natuurlijk. De Nederlandse media heeft het weer gemunt op de Marokkaanse spelers. Vandaar dat ook Ziyech, Maher, Tighadouini enzovoorts als schietschijf worden gebruikt.

Niet zo in complotten denken en jezelf eens gaan afvragen waarom deze jongens in de media worden aangepakt. Heeft er niks mee te maken wat hun afkomst is.

1 juni 2015 om 17:52

@begaaierd

De media heeft niet het recht om mensen en vooral groepen te schofferen op het gedrag van individuen. Ze mogen sowieso geen subjectiviteit toevoegen en daarmee mensen bepaalde denkrichtingen op sturen of versterken van bepaalde stereotypen en discriminerende gedachtes die ook jij aantoont met je reactie. Als je denkt dat het een 'complot' is dat allochtonen en in deze Marokanen sneller worden aangepakt dan autochtonen dan ben je net zo gehersenspoeld als de rest die dat denkt.

Net als dat in de media ons heel graag wordt duidelikk gemaakt dat de IS een voorbeeld is van hoe gevaarlijk de Islam is terwijl er 200x zoveel moslims zijn vermoord dan Europeanen door de Is.

Denk na alsjeblieft.

1 juni 2015 om 11:22

Ik hoop het niet wat je zegt. Als fan van Valencia zie ik hem niet graag komen.
1. Hij komt zwaar tekort.
2. Niet echt een heel fijn karakter.

1 juni 2015 om 11:53

Hij kan wel voetballen, en ongeveer twee jaar geleden had hij een behoorlijke voorsprong over zijn leeftijdsgenootjes. Die heeft hij nu wel verloren. Veel jongens zijn hem voorbij gegaan. Ondanks dat hij wel de technische vaardigheden bezit, heeft hij niet de mentaliteit die nodig is om een topper te worden. En daarnaast heeft hij een naam gemaakt, dat blijft je achtervolgen. Hij heeft hiermee wel behoorlijk krediet verloren.
Al bij al, gewoon domme beslissingen gemaakt, en die probeert hij recht te praten. Is beter voor je gemoedstoestand, dan tegen jezelf zeggen dat je een sukkel bent.

1 juni 2015 om 12:06

Ik zou het omdraaien. Hij heeft juist wel de mentaliteit om een topper te worden. Hij durft zijn eigen weg te kiezen en dat is niet de gemakkelijkste gebleken. Maar durft vervolgens wel te zeggen dat dit niet aan alleen aan Psv ligt. Hij begrijpt zelfs de standpunt van Psv. Ik gun het hem wel dat hij alsnog doorbreekt en hij is pas 19 jaar, komen nog genoeg kansen.

1 juni 2015 om 13:49

Honderden voorbeelden van gastjes die precies hetzelfde gedaan hebben, en nergens terecht zijn gekomen. Hij is echt niet speciaal ofzo omdat hij dit doet. Integendeel.

1 juni 2015 om 11:42

jullie zijn zo te zien fan van hem om 1 of andere rede

maar iedereen die eerlijk naar de situatie kijkt van hem bij psv, en ik ben verre van een psv fan, zal zeggen dat het niet sjiek is hoe hij zich opgesteld heeft tov psv, en dat die snotneus na een paar goede wedstrijden klaar denk voor de europese top is te gek voor woorden want met zijn mentaliteit komt hij 100% zeker niet bij een topclub in de basis terecht

net als labyad en el hamdaoui vind ik hem dus ook een misselijk mannetje

1 juni 2015 om 11:45

Weet iemand hoe hij speelt, kijk niet veel Eredivisie

1 juni 2015 om 11:48

Misselijke psv? Die hebben nog verschillende pogingen gedaan om tot een oplossing te komen. Als je na 2 goede wedstrijden al zo naast je schoenen loopt ben je gewoon een misselijk mannetje. Denk dat hij over een paar jaar ergens in de 2de Bundesliga speelt.

Hij had nu (mits hij normaal gedrag zou vertonen) de perfect opvolger van depay kunnen zijn. Maar met deze instelling gaat hij het nergens redden.

1 juni 2015 om 11:57

Hij speelt niet. Leek ooit een groot talent te zijn, maar een mentaliteit van niks. Had meer van hem verwacht, maar meneertje voelt zichzelf groter dan de club

1 juni 2015 om 11:59

@psv1984! misselijk makende mannetje ben jij zeg! Dat je nu al weet dat hij over een paar jaar ergens in de 2e Bundesliga speelt vind ik misselijk knap van je!

1 juni 2015 om 13:57

@ Tinuske80

Het zal in ieder deels aan hem zelf liggen, daar mag geen misverstand over bestaan. Maar mensen die roepen dat het allemaal aan Labyad ligt zijn ook niet goed wijs. In tegenstelling tot PSV heeft Bakkali zich vrijwel altijd stilgehouden in de media. Marcel Brands daarentegen heeft zich meerdere malen openlijk negatief uitgesproken de zaak Labyad. Wat niet handig was.

Al met al is er schuld bij beide partij-en.

1 juni 2015 om 11:55

Inderdaad, alsof iemand staat te popelen wat zijn keus gaat worden. Vraag me af of de clubs beseffen wat ze binnenhalen. Hij voelt zich te groot voor alles, ondanks hij nog maar weinig gepresteerd heeft. Hij had moeten rijpen bij PSV en niet zijn eigen regels gaan bedenken. Het is zijn goed recht, ik weet alleen niet of kiezen voor je recht het verstandigste is..

1 juni 2015 om 12:17

hij moet niks. en ik sta wel degelijk te popelen om zijn keus te weten.

1 juni 2015 om 12:34

Hij moet afspraken nakomen, en dat deed die niet.

1 juni 2015 om 12:16

traint hij wel vollop?

Het ga je goed. Je hebt je al echt bewezen in Nederland en dus ben je toe aan die stap naar een grotere competitie. Geen twijfel mogelijk de je het gaat redden

1 juni 2015 om 10:52

Sarcasme blijft leuk;d

1 juni 2015 om 11:12

het lef gehad om te wachten, die arrogantie ook..

1 juni 2015 om 11:25

Ja aan die opmerking ergerde ik mij ook mateloos. Het lef gehad....
Wat een loser deze jonge

1 juni 2015 om 13:34

Ja en PSV was lekker chique bezig toch? Laat me niet lachen.
Clubs denken tegenwoordig alles te kunnen doen en ze hebben nu een harde aanpak gehanteerd door in hun achterhoofd te houden dat die gast pas 18 jaar is en nooit voor zichzelf zou kunnen opkomen...

Nou voila kijk eens aan, wie z'n billen brand moet op de blaren zitten.

1 juni 2015 om 14:14

Er brand er hier maar één zijn billetjes hoor en dat is Bakkali. Die heeft anderhalf jaar stilgezeten en dat gaat er voor zorgen dat hij nooit zijn volledige potentieel gaat benutten.

PSV had hem niet nodig, heeft hem niet nodig en zal hem ook nooit nodig hebben.

Zo simpel is het.

1 juni 2015 om 17:55

@hoppa

Spelers zoals Ramsey breken hun benen om vervolgens na anderhalf jaar geen voetbal beter dan ooit terug te komen.

En Bakkali heeft PSV ook zeker niet nodig en het is eerder ronduit schandalig dat PSV hem dwingt een contract te tekenen die hij niet wilt tekenen.

Klinkt als slavenhandel.

1 juni 2015 om 19:52

Waar hebben ze hem gedwongen om te tekenen dan?

2 juni 2015 om 20:35

Bakkali eiste speeltijd, PSV vond dat hij zich maar moest bewijzen, door hard te trainen. Toen wees hij het contract voorstel af, waarna PSV hem duidelijk maakte dat hij dan weinig speeltijd zou krijgen aangezien hij dan transfervrij weg zou lopen.

Dus eigenlijk is zijn vertrouwen in zijn eigen kunnen, of het gebrek daar aan hem fataal geworden.

1 juni 2015 om 10:54

Vind het echt jammer dat het zo afgelopen is met deze jongen bij Psv, ik zag echt een heel groot talent in hem. Had het idee dat hij misschien wel een groter talent zou zijn dan Depay, af en toe had hij wat messi achtige dribbels waarvan ik echt bij mezelf dacht woow deze gaat echt groot worden. Nu heeft hij twee jaar verspilt en ben benieuwd of het er nog uit gaat komen bij hem.

1 juni 2015 om 11:15

Dat zag je in de 3 wedstrijden die hij goed heeft gespeeld tegen NEC en Zulte? Zegt toch helemaal niks man. De mentaliteit en drive van Depay heeft hij sowieso al niet, is misschien wel net zo belangrijk.

1 juni 2015 om 11:05

Mwoah, naar een grotere competitie oké. Maar hij moet dan niet bij een subtopper gaan spelen zoals Valencia wat hierboven wordt beweerd. Ik denk niet dat hij daarvoor geschikt is. Hij moet gewoon naar Barcelona gaan, hoewel het lastig wordt om 1 van trio MSN eruit te spelen. Real is ook een optie, Bakkali is stukken beter dan Bale (en dan blijft BBC intact qua naam). De eredivisie is hij overduidelijk ontgroeit.

1 juni 2015 om 12:22

Beter dan Bale? Sarcasme?

1 juni 2015 om 12:27

Aan de ene kant wel. Aan de andere kant vind ik Bale wel vrij matig die niet tot zijn recht komt aan de rechterkant. Maar hij blijft nog beter dan Bakkali, heeft 3 wedstrijdjes leuk gespeeld.

dan hoop ik voor hem dat ie wel naar een kleine club in die grote competitie gaat.

Maar goed...zolang ie maar uit beeld is vind ik alles best

Ik ben benieuwd welke taaie trainer zich aan zijn persoonlijkheid gaat wagen. Iemand een idee welke club het gaat worden?

1 juni 2015 om 10:52

valencia

1 juni 2015 om 10:53

Er zijn trainers die kicken op dit soort gastjes. Je kunt er namelijk niets op verliezen als wat energie en een paar ton salaris.

Als je zo'n gast op de rails krijgt ben je een held en anders neemt niemand het je kwalijk.

1 juni 2015 om 10:54

Valencia is vaak genoemd, maar ik kan mij zomaar voorstellen dat een club als Chelsea wel een risico wil nemen met zo'n jongen om hem vervolgens weer elders onder te brengen en af te wachten of het kwartje een keer valt..

Er zijn natuurlijk altijd clubs die zo'n jongen contracteren in de hoop dat het misschien wat wordt, maar met in hun achterhoofd de gedachte dat het ook zomaar helemaal mis kan gaan. Het is gewoon een risico om hem te halen. Echter krijgen jongens die zo getalenteerd zijn vaak enkele keren ''het voordeel van de twijfel'', omdat er gewoon mensen zijn die denken dat het talent er wel een keer uit moet komen. Kijk naar zo'n Balotelli... Ook getalenteerd, maar nergens echt iets gepresteerd en ja, toch komt er telkens weer een enorm grote club die veel geld in hem durft te steken...

1 juni 2015 om 11:01

hij is talentvol idd, maar bakkali is meer een speler die alleen aan geld denkt het boeit hem niet welke club als tie maar veel geld kan krijgen. kijk naar bilal ould chick precies het zelfde geval ook erg talentvol maar denkt alleen $$$$$$

1 juni 2015 om 11:04

Ga niet zeggen dat Balotelli niet echt gepresteerd heeft. Dat hij onder zijn kunnen heeft gespeeld oke, daar ben ik het mee eens. Maar hij liep bij Milan wel "gewoon" ongeveer 1 uit 2.

1 juni 2015 om 11:08

Dat Balotelli niet gepresteerd heeft gaat inderdaad wat te ver, maar hij is nooit ergens weggegaan waar iedereen het er unaniem over eens was dat Balotelli gemist ging worden of onvervangbaar was. Het is altijd een wisselvallige speler geweest waar clubs nooit echt op konden rekenen.

1 juni 2015 om 11:04

Jullie doen veel te overdreven, het werkte gewoon niet tussen hem en PSV, klaar. Hij gaat nu een nieuwe uitdaging aan en hoop voor hem dat hij het nog waar kan maken.

Tot nooit weer ziens. Met die mentaliteit en omgeving van hem zie ik het niet echt komen tot een geweldige carrière. Hij zal echter vast genoeg verdienen om de schaapjes op het droge te krijgen, dit soort spelers kunnen immers altijd terecht in Qatar of de Vae.

Ik neem PSV niks kwalijk haha. Dat zou helemaal mooi worden, ben benieuwd of er ooit nog iets van hem terecht gaat komen. Heeft eigenlijk pas een handjevol wedstrijden goed gespeeld.

Prima jongen, lekker dik contract tekenen, paar jaartjes op de bank bij verschillende clubs en dan bij een laagvlieger in Marokko, Vae, Qatar, België of Nederland tegen degradatie voetballen.

Of je had het andere pad gekozen en dan was je mogelijk een sensatie geworden. Maar goed, nu weet je tenminste zeker dat je je familie in België en Marokko een paar jaar financieel kunt onderhouden. Dat is ook wat waard.

1 juni 2015 om 10:58

Ik snap sowieso al niet waarom zo'n jongen in deze maatschappij zijn familie zou moeten onderhouden, als dit waar is. In België is het normaal om te werken, over Marokko kan ik het niet zeggen maar het lijkt me niet dat iedereen daar thuis zit. Hoe zou je dan in godsnaam een kind(dat was het toendertijd nog) opzadelen met het financieel dragen van zijn familie.

Buiten de contractsoap was het ook geen makkelijke jongen, maar wel een met talent. Met de juiste begeleiding en inzet van beide kanten had hij het ver kunnen schoppen. We gaan het zien, ik hoop voor hem dat het een laagvlieger wordt in een grote competitie. Dan komt hij misschien nog eens aan bod.

1 juni 2015 om 13:34

Het is over het algemeen wel bekend dat vanuit de familie al wel snel geacht wordt dat je als profvoetballer een hele forse bijdrage doet aan het welzijn van de familie "hier" en in het land van origine. Iemand als Assaidi onderhoudt ongeveer zijn hele geboortedorp.

1 juni 2015 om 14:05

Dat is dan uiteraard een cultuurverschilletje. Uiteraard wanneer zo iemand dat zelf wil kun je er niets tegenin brengen maar vanuit mijn visie is het nogal vreemd om op iemand zo'n druk te leggen. Laat staan wanneer deze persoon nauwelijks volwassen is.

1 juni 2015 om 11:10

Wat boeit het? Lekker voetballen voor het geld een AZ of Vitesse of Heerenveen zal zo jongen altijd nog willen huren. Hij wordt toch straks verhuurd. Net of een Van Ginkel geen aanwinst voor de top3 van Nederland zal wezen. We zijn allemaal lekker diep gezakt en het zakken gaat lekker.

1 juni 2015 om 13:54

Haha, wij gaan die misselijke vent echt nooit onder contract nemen hoor. Vitesse misschien wel, die zijn ook blij met Labyad.

Als je je op die leeftijd al te groot voelt voor PSV en Anderlecht dan is er serieus wat mis met je karakter. Op basis waarvan denkt hij dat hij klaar is voor grotere competitie?

1 juni 2015 om 11:19

Meneertje heeft een goeie wedstrijd tegen Zulte-Waregem gespeeld, dus die denk wel het niveau van Real of Barca aan te kunnen. Deze jongen zien we over 2-3 jaar weer bij een middenmoter in de Eredivisie, als hij geluk heeft.

Straatjongen mentaliteit pfff snap niet hoe je zo kan gedragen met zo een topbaan ongelooflijk gewoon.

1 juni 2015 om 11:39

Straatjongen? Nee, daar heeft dit niets mee te maken horen. Dit is gewoon een verwende eikel die het te hoog in de bol heeft gekregen omdat hij al veel te lang hoort dat hij het toptalent van de jeugdopleiding is.

Deze jongen is gewoon veel te weinig bescheidenheid en realisme bijgebracht door zijn familie, vrienden en werkgever.

Een straatjongen weet dat hij voor elke meter moet knokken en blijft hard werken als het even tegenzit. Eigenlijk alles wat Bakkali niet doet. Wat Depay deed toen hij tweede viool moest spelen achter Mertens, dat is straatmentaliteit.

Nou Zakaria, als dit is wat je na 1,5 jaar zonder voetbal wil, veel succes in het buitenland. Ik hoop voor je dat je het bij je volgende clubs wat slimmer aanpakt, al heb ik daar zeer mijn twijfels over.

Iedereen is tegen me mentaliteit. Niet naar zichzelf kijken. Zal nog een aantal keer op zijn bek gaan.

1 juni 2015 om 11:42

Exact. Compleet gebrek aan zelfreflectie. Veroorzaakt door alle lof die hij al jaren over zich heen krijgt zonder dat er ooit realisme is gekweekt bij hem.

Beter voor zijn ontwikkeling dat hij naar een grote competitie gaat. Hij was dit seizoen te bepalend voor PSV en nog een jaar in Eindhoven en Eredivisie zal hem niet beter maken.

1 juni 2015 om 11:45

Nee, inderdaad. Je ziet gewoon aan deze jongen dat hij toe is aan een stap hogerop. Zijn medespelers begrijpen zijn geniale loopacties en passes ook niet omdat ze niet goed genoeg zijn.

Aan alles zie je dat hij betere spelers om zich heen moet hebben, dat er wat meer uitdaging mag zijn voor hem. Want verdomme, wat is hij goed.

Ik denk dat hij de ideale vervanger wordt voor Messi, al vraag ik me af of zijn medespelers bij Barca wel goed genoeg voor hem zijn.

Tja. PSV heeft hem uiteindelijk niet nodig gehad om kampioen te worden. Persoonlijk verwacht ik geen grootse carrière voor Bakkali. Ik gok dat hij een tiental clubs of meer in een jaar of tien aandoet. Ik neem het hem niet echt kwalijk, maar vooral zijn omgeving. Die lijken toch grotendeels verantwoordelijk voor zijn domme keuzes, nare karaktertrekjes en zeer onsympathieke houding.

1 juni 2015 om 11:51

Het heeft natuurlijk ook te maken met de manier waarop zo'n jongen bij de club in eerste instantie is begeleid en in de watten is gelegd. Hij hoort al vele jaren dat hij het grootste jeugdtalent bij PSV ooit is. Als je dan zelf niet al te intelligent bent en je ouders geen realisme in je donder prediken, dan is het logisch dat je ontspoort op deze manier.

En dan blijkt iemand met veel minder talent (maar ietsje ouder en met werklust) uiteindelijk de grootste transfer ooit te worden uit de jeugd van Psv, terwijl je zelf via het riool naar buiten moet kruipen met een transfervrije status en de stront van je medespelers en supporters in je haar.

Is dat nou echt helemaal de schuld van Bakkali? Nee, natuurlijk niet. Alles en iedereen om hem heen mag zich dit aanrekenen. Maar uiteindelijk is hij wel degene die handelt zoals hij handelt. Hij is degene die zich makkelijk laat beïnvloeden, familieleden naar onderhandelingen stuurt en zelfs Ploegsma jr. tot wanhoop drijft.

Ik denk dat hij het heel erg moeilijk gaat krijgen in een grote competitie.

1 juni 2015 om 11:09

Ik denk dat hij het overal moeilijk zal hebben, en dat ligt niet aan zijn kwaliteiten.... Niet dat hij die vaak heeft laten zien.

1 juni 2015 om 11:11

Ja ik moet zeggen hij heeft ooit een keer 3 goals gemaakt tegen Nec. Maar ja voor de rest heeft hij nooit iets laten zien en NEC eindigde 17de dus ik vindt het allemaal wel meevallen hoe goed hij is.

1 juni 2015 om 11:14

Precies. Ik scoorde ooit 3x vanaf de middellijn in 1 wedstrijd. Maar ik ging ook niet naar een grotere competitie. Gewoon omdat ik er verder niet superveel van kan. Bakkali mist de zelfkennis denk ik beetje. Ik voorspel Bakkali bij een Topklasser over 3-4 jaar

1 juni 2015 om 13:08

Topklasser over 3-4 jaar? Wauw.. hoop dat dit sarcasme is..

Proficiat vriend! Je hebt t ef gehad om een jaar te wachten totdat je contract afliep!"
Hij had een jaartje moeten wachten! Een jaar! En dan had ie nu basis gestaan als 19-jarige... maar meneertje moest weg, ja ciao. Laat je nooit meer zien

Ik gun hem een mislukte carrière. En dat gaat ook gebeuren met zo'n instelling. Eeuwig zonde!

1 juni 2015 om 11:27

Zo zo gewaagd he ? Die gozer kan geweldig voetballen we zullen zien waar die eindigt

Nog meer tijd aan deze over het paard getilde voetballer besteden???? Stoer mannetje en maar gauw uit Nederland vertrekken.

Ongelofelijk verhaal eigenlijk.. Heeft een hattrick gemaakt tegen NEC waar Michel Breuer zijn tegenstander was. Desalniettemin op die leeftijd een aardig statement maar wat er daarna is gebeurd is met geen pen te beschrijven. Hele carrière naar de knoppen geholpen.

Ben benieuwd of we er nog wat van gaan horen. Vind hem wat aan de kleine kant ook trouwens..

Wauw zelfs nadat deze jongen bevuild is geweest door de media en PSV blijft deze jongen deftig in zijn interview en bedankt hij zelfs nog de club. Toch zie ik hier mensen die hem blijven bashen omdat hij niet doet wat zij willen dat hij doet. Hopelijk ontplooit hij zich want talent heeft hij zeker.

1 juni 2015 om 11:36

Vreemde reacties hè? Zoals ik in mijn reactie hieronder aangaf blijven mensen reageren op basis van wat ze krijgen toegespeeld uit de media en op basis van emotie. De manier hoe Bakkali met deze situatie is omgegaan getuigt toch wel van klasse. Heeft nooit de media opgezocht of een slecht woord over PSV gezegd. Wat maakt hem dan een naar, eng, misselijkmakend ventje?

Het woordje misselijkmakend en eng laat meteen al merken waar mensen hun mening vandaan halen. Namelijk Voetbal International. Sinds die woordjes daar heel vaak gebruikt worden lees ik ze opeens overal hier op de site. Als die woordjes worden overgenomen dan zullen de standpunten van die heren daar aan tafel ook geheid overgenomen worden.

1 juni 2015 om 11:55

Kuddedieren nemen nou eenmaal de reacties van anderen over. Zij kunnen alleen maar simpel denken, simpele zielen zijn het.

1 juni 2015 om 12:16

Inderdaad zeer vreemd. Kan het niet vatten. Hij is toch niet verplicht om bij te tekenen ? En dan nog hopen dat hij mislukt. Waarom zou je dat willen als je de persoon niet eens kent

1 juni 2015 om 12:30

@gerritjohan Ik heb je reacties gelezen, je bent zelf een simpele ziel. Je hebt er blijkbaar problemen mee dat mensen Bakkali een verwend mannetje vinden, maar face it, dat is dit mannetje ook. Heeft inmiddels 2 jaar van z'n carriere vergooit. Om dan iedereen die een andere mening dan jou heeft te bestempelen als simpel, vind ik vrij simpel.

1 juni 2015 om 12:57

Ongelofelijk dat een jongen die nog niets heeft gepresenteerd zoveel eisen stelt.

1 juni 2015 om 13:26

Ik heb er geen problemen mee dat mensen hem een verwend mannetje vinden. Vind je trouwens genoeg in Nederland. Maar ik vind wel dat veel mensen te simpel denken over Bakkali vs PSV en hem daarom een misselijk mannetje vinden. Bakkali is een moeilijke onderhandelaar en makkelijk beinvloedbaar door omgeving. Maar hij heeft denk ik (hoop ik) duidelijk zijn visie voor ogen en heeft onder enorme druk (psv en media) een onpopulaire beslissing genomen. Chapeau! Vind ik zelf niet leuk (psv fan) maar heb wel respect.

Het valt me op dat wanneer iemand die anders denkt en/of in jouw ogen een verkeerde keus maakt die niet overeenkomt met jouw eigen belang/interesse, vaak wordt gereageerd met jaloezie. Heel jammer.

Ik snap de reactie niet van vele van jullie hij is gewoon een groot talent met super veel kwaliteit. Dit heeft niks te maken met zijn talent maar gewoon met geld en waardering . Hij is gewoon op en top sportman met een goede discipline. PSV wil hem voor een eitje vastleggen en straks 30 miljoen voor hem vragen .

1 juni 2015 om 11:55

Ach hou toch op. Hoezo heeft dit met waardering te maken? Omdat Bakkali wel geteld 1 goede wedstrijd speelde? 1!

Kijk naar Depay, dat is een teken van waardering. Maar hij heeft er dan ook echt voor gewerkt. Bakkali heeft een hoop talent, maar dat is pas het begin. Je moet werken, knokken (spreekwoordelijk natuurlijk). Ene Tobias Sana speelde ook de sterren van de hemel in zijn eerste twee wedstrijden.

Een zwaluw maakt nog geen zomer zeggen ze wel eens. Bij Bakkali is het gewoon een beetje te ver in z'n bol gestegen.

1 juni 2015 om 12:02

Bakkali is geen groot talent met superveel kwaliteit. Hij is een snelle technisch speler met oogkleppen, waar de luiheid van afdruipt. Zijn carrière zal als een nachtkaars uitgaan.

Ach, één interland voor België, dat is slechts de helft van het aantal van Sepp de Roover, en net meer dan 5% van het aantal interlands dat Gill Swerts heeft, zo imponerend is die Bakkali dus niet.

Net zoals Marcel Brands regelmatig aangaf blijkt ook uit dit interview dat Bakkali een lief goed ventje is. Hij word hier overal neergezet als misselijkmakend met een zeer slecht karakter. Waar is dat op gebaseerd? Zijn omgeving en zaakwaarnemers kunnen minder zijn maar aan hem kleeft weinig slechts. We zijn het hier in Nederland gewend om een mening te vormen op basis van wat we krijgen toegespeeld vanuit de media en op basis van emotie. Ik vind Bakkali in iedergeval geen slecht of misselijkmakend ventje. Ik heb hem nooit een slecht woord over PSV horen zeggen en ook in dit interview niet terwijl zijn dienstverband erop zit. Dat was bijvoorbeeld met Labyad wel anders. Hij werd voor van alles uitgemaakt in de media en heeft nooit zijn kant van het verhaal gegrepen. Dat getuigt in mijn ogen van een groot karakter. Ik hoop dat hij zal slagen bij zijn volgende club en gun hem een mooi voetbalcarrière.

Verder zijn in deze situatie 2 partijen schuldig. PSV én Bakkali zijn schuldig. Het is verder zijn goed recht om geen contract te verlengen als de inhoud daarvan hem niet bevalt. PSV wilde een sterk signaal afgeven aan zijn spelers. Namelijk dat je niet zal spelen als je contract afloopt en je die weigert te verlengen. Die harde boodschap is in Eindhoven inmiddels duidelijk overgekomen. Soms moet je voor bepaalde beslissingen een prijs betalen. Dit keer het de prijs Bakkali.

Meest opvallende uitspraak in dit stukje:
“teken bij en alles is opgelost”, zei Psv. Maar dat wilde ik dus niet. Ik heb het lef gehad om een jaar te wachten tot mijn contract afliep.

Je hebt helemaal gelijk, Zakaria. Wat goed dat jij dat lef hebt gehad! En wat heeft dat je veel opgeleverd!

Twee jaar geleden werden jij en Memphis Depay gezien als twee even grote talenten. Alleen was hij zo dom om bij te tekenen, terwijl jij zo moedig was om dat niet te doen. En kijk eens wat er gebeurd is? Memphis heeft het hele jaar hard moeten werken voor z'n geld. Hij moest hartstikke vaak voetballen en aan het eind van de rit ook nog eens naar al die vermoeiende huldigingen omdat hij één of ander landstiteltje had gewonnen en ergens topscorer van was geworden, ofzo. Slechte zet van hem, natuurlijk. Hij had ook, net als jij, gewoon een jaar in z'n zwembad kunnen gaan chillen. Je salaris werd toch wel overgemaakt. De geïnteresseerde clubs kwamen toch wel. Waarom zou je je dan verder nog in het zweet gaan werken?

En nu lach jij dus het laatst, Zakaria. Memphis heeft dat stomme PSV 31 miljoen opgeleverd. Maar gelukkig hebben ze aan jou niet kunnen verdienen! Net goed! En wat zal je nieuwe club blij met je zijn. Want een speler van 19 die al 1½ jaar nauwelijks meer gespeeld of getraind heeft, die is tenminste goed uitgerust. En dat zien trainers het liefst. En jij loopt straks mooi met opgeheven hoofd naar binnen bij Valencia, als gearriveerde vedette. En als ze je daar vragen wie jij bent, dan zeg je "pfff, weet je dat niet? Ik heb drie keer gescoord tegen Nec, gozer". Kijk, dan kom je pas binnen als een grote jongen! Dan ben je bij voorbaat al zeker van een basisplek!

Zakaria, wat heb jij een lef gehad, knul. Het ga je goed.

1 juni 2015 om 11:52

Amen. Echt perfect verwoord. Deze jongen heeft zijn route naar de "top" al helemaal uitgestippelt, en komt er wel.

De enige manier hou Bakkali het ooit kan gaan maken bij een topclub, of uberhaupt een europese subtopper als hij nu gaat laten zien dat hij echt bizar goed kan voetballen. Maar ja, wie zal het zeggen? Op die 20 minuten die hij gespeeld heeft in de Eredivisie is ook geen conclusie te trekken.

1 juni 2015 om 11:53

Reageren met een toontje sarcasme is geloof ik een trend geworden tegenwoordig.

Jammer dat je niet wil bijtekenen Bakkali en veel succes verder!

1 juni 2015 om 12:18

@gerritjohan:

Depay en Bakkali hebben allebei een andere keuze gemaakt. En we weten hoe die keuzes tot nu toe uitgepakt hebben. Als Bakkali dan vervolgens triomfantelijk gaat roepen dat hij "lef" heeft gehad, dan vind ik dat zo belachelijk dat ik er nauwelijks serieus op kan reageren.

Bakkali kon bijtekenen en knokken voor een basisplaats, dan had hij wellicht Narsingh uit het elftal gespeeld en was hij landskampioen geworden. Maar hij kon ook niet bijtekenen en afgelopen zomer of winter al vertrekken. Er hadden genoeg clubs interesse, topclubs, maar ook clubs die je kunt zien als een realistisch tussenstap. Hij had keuzes genoeg. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor bijna twee jaar volledige stilstand, in wat voor een voetballer misschien wel de meest cruciale jaren zijn (17-19 jaar, de jaren waarin je normaal gesproken doorbreekt).

Dus ja, als hij zichzelf daarvoor een schouderklopje wil geven, dan moet hij dat vooral doen en dan krijgt hij er van mij inderdaad nog een sarcastisch schouderklopje bij.

1 juni 2015 om 17:43

Op zo'n jonge leeftijd als van Bakkali die onder druk wordt gezet door PSV en de media omdat hij onder bepaalde voorwaarden zijn contract niet wil verlengen vind ik hem wel lef hebben. Het lef hebben om voor jezelf te vechten, al begrijp ik dat zijn keuze hem niet echt populair heeft gemaakt. En daarnaast heeft Bakkali zelf niet gekozen voor 2 jaar stilstand, dat deed PSV voor hem.

1 juni 2015 om 20:06

Ik zie dat jij je hart zorgvuldig moet luchten over Bakkali? Zit je het dwars? Of ben je familie van hem? Je schreeuwt moord en brand tegen alle tegenstanders van Bakkali en als het kan stop je heel diep veren in zijn reet en bestempelt menig mens als simpel, nou dan heb je lef en geen geweten.

Ik citeer:

''en daarnaast heeft Bakkali zelf niet gekozen voor 2 jaar stilstand, dat deed PSV voor hem.''

Dat maakt het feest compleet. Nou ik ga ook mee in de malaise:

Als je niet functioneert wordt je simpelweg buiten gegooid. Bijzaak of niet, hij liep alle kantjes ervan af. Niet komen opdagen op trainingen, zich te groot voelen om met de jeugd mee te voetballen, niet terug komen op dokters afspraken etc. etc.
En dan denken dat jij in staat bent om eisen te stellen als 17 jarig mannetje, dan zet je Psv toch voor blok of niet? Ik weet niet of dat normale gang van zaken is bij jou op de werkvloer, misschien als je eigen ondernemer bent, dat verklaart dan ook je standpunt, maar als Psv dit durfde te accepteren van welke speler dan ook zijn ze gek. Dan is het hek van de dam. En daarom dat mensen het scheef vinden dat Bakkali zich zo opstelt, maar jij blijkbaar niet?

Dus eigenlijk hadden ze moeten zeggen' Hé Bakkali, wat ben jij toch een pracht vent, je schijt op ons, je respecteert de regels van de club niet, we hebben je alles gegeven en je spuugt ons in het gezicht maar we knijpen wel een oogje dicht voor jou hoor.
Wat een simpel gelul van jou zeg! En dan zeggen dat Psv, de boosdoener is wat een grap.

Wat had Psv kunnen doen als we jou wijzen woorden zouden moeten volgen? Bakkali zijn zin moeten geven? Hem meer speeltijd moeten geven? Dat zou helemaal onmogelijk zijn, Depay en Narsingh stonden beide in de eerste rang orde, dus basisplek had hij nooit gekregen. Nog meer salaris moeten geven? Van wat ik gelezen heb is dat deze jongen nooit iets tekort is gekomen bij Psv. Ook niet zijn familie. Sinds dat Bakkali bij Psv zat heeft zijn vader een mooie baan aangeboden gekregen. En Bakkali? 'ik citeer' Psv watcher Thijs Slegers: Deze jongen is in de jeugdopleiding altijd gepamperd en behandeld als een groot talent. Nooit wat te kort gekomen. Dus een club die jou een toekomst biedt, kansen geeft, altijd voor je alles geregeld heeft, is het normaal om je zo op te stellen als speler tegen de club?

Op jonge leeftijd onder druk gezet? Aan al deze luxes die Psv heeft uitgegeven is het toch normaal dat ze iets terug kunnen verwachten? Dan komen er prestaties bij kijken. Dan wordt je gedrag bijgeschaafd. Waar hebben we het over? Deze jongen is altijd goed behandeld, nooit iets te kort gekomen dan verlangd men iets van je, of is dat zo raar? En op basis van wat denkt hij meer te willen krijgen dan andere spelers? Dat kreeg hij notabeen al. Hij wilde gewoon weg, nadat hij zich in de schijnwerpers had gezet in drie wedstrijden. Dan had hij bij voorbaat ook geen contract moeten tekenen bij Psv. Dan kan ik best wel begrijpen dat Psv de handdoek in de ring gooit en hem niet meer opstelt. Het werkt altijd van twee kanten uit en niet één.

1 juni 2015 om 11:54

Ik moest lachen. Prima schets van de geweldige keuze van Bakkali. Wat een held, wat een durf. Die gaat nog ver komen met zoveel cojones!

Ik hoop eerlijk gezegd hem nooit meer terug te zien. Als het dan toch moet hoop ik dat hij ergens in de woestijn terecht komt. Dan heb ik nog het minst irritatie van hem. De Jupiler league zou ook wel grappig zijn maar dat gaat helaas niet gebeuren. Hij zal zijn carrière wel net zo verkloten als El Hamdaoui. Dat domme mannetje wist het ook allemaal beter en wordt ook door iedereen uitgekotst
Het is echt zo stom. Multi miljonair wordt je toch wel. Het gaat er alleen om of je dat met een mooie carrière doet of dat iedereen je alleen maar herinnerd als dat vervelende mannetje wat nooit iets heeft bereikt. Nou, ik hoop dat clubs geleerd hebben van deze blaaskaken en voortaan ook gaan kijken of er wel een goeie kop op zit.

1 juni 2015 om 13:26

De kans dat hij op zijn 24e ergens in de zandbak speelt is natuurlijk enorm. En dan lacht hij ons met zijn miljoenen alsnog uit... De tijd zal het wel uitwijzen natuurlijk en hopelijk voor alle Bakkali-fans hier gaat hij een schitterende carriere tegemoet. Maar ik twijfel ernstig als je ziet wat voor mentaliteit hij aan de dag legt.

Als het uitzitten van je contract tot nu toe het hoogtepunt van zijn carriere is, tja.. Ik gun niemand een slechte carriere maar het zou toch niet verkeerd zijn als hij er helemaal niks van gaat bakken. Heb je er (weer) een voorbeeld bij voor de rest van de jeugd die het te hoog in de bol krijgen.

Bakkali het ga je goed, hoop dat je slaagt

Lef gehad om te wachten...je hebt met je luie reet een heel seizoen op de bank gezeten of voor Jong PSV gespeeld voor 3 man en een paardekop.

Knap hoor...

Niveau Amrabat, niets mis mee maar niet goed genoeg voor de top van Europa, we zullen het gaan zien.

Hij zal vast naar Spanje gaan en daar een prima salaris gaan verdienen. Met Mendes als zaakwaarnemer komt hij ongetwijfeld wel goed terecht. Ik denk dat Mendes een plekje voor hem regelt bij Valencia en hem daar ook gewoon verkoopt als een gokje dat ze wel kunnen nemen. Wordt het niks, dan zijn ze in 4 jaar tijd waarschijnlijk 2 miljoen armer (aan salaris), wordt het wel wat, dan kunnen ze hem waarschijnlijk prima verkopen gezien zijn leeftijd.

Mijn vermoeden is dat hij nooit het maximale uit zijn carriere gaat halen en overal door zijn moeilijke karakter door de mand zal vallen.

Flapdrol. Hij heeft nooit gezegd dat hij niet wilde verlengen, hij heeft lopen rekken, rekken en nog meer rekken. Dat een speler niet wil verlengen kan, geen probleem. Maar ben dan duidelijk. Ik heb me daar ook niet het meest aan geërgerd. Het ergste aan hem vind ik dat hij, behalve die paar eerste wedstrijden, een half jaar als een ongeïnteresseerde lamme tak over het veld heeft gelopen. Zowel bij PSV als bij Jong PSV was het zo ongeveer de slechtste man van het veld. 0,0 inzet.

1 juni 2015 om 13:17

Dat is het hele probleem. Die jongen is aartslui. En daarmee kom je gewoon nergens. Nouja, zoals ik eerder schetste zal hij zich helaas wel financieel onafhankelijk voetballen waarmee hij weer een perfect voorbeeld zal zijn voor vele van zijn jongere medetalenten. Medetalentjes die na 1 goede wedstrijd met een zaakwaarnemer bij de club komen om een megasalaris te eisen of anders met een vertrek te dreigen.

Ondanks alles toch wel jammer dat het allemaal zo gelopen is, want hij toonde in zijn eerste wedstrijden toch over bovengemiddeld talent te beschikken. Ben ook echt benieuwd of het nog wat met hem wordt.

1 juni 2015 om 12:06

Hij heeft 3 keer zoveel slechte als goede wedstrijden gespeeld. Iedereen onthoudt die 3 goals tegen Nec, maar die zijn vorig jaar dan ook gedegradeerd.

1 juni 2015 om 16:41

En hij speelde tegen Daan Bovenberg, dat moet je ook meenemen. Het is niet verrassend dat een Excelsior met tinkiewinkie Bovenberg hoog in het Fair Play-klassement is geëindigd. Daan is namelijk altijd heel sportief naar zijn tegenstander. Laat hem altijd zijn gang gaan en grijpt nooit in als het moet.

Tegen dat NEC had ik zelfs nog gescoord, met afstand het slechtste NEC dat ik in mijn supportersbestaan mee heb mogen(in dit geval moeten) maken.

Briljant idee om een jaar te wachten. Hij heeft een jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling en als hij nou normaal gedaan had was hij volgend seizoen bij Psv de eerste optie geweest om Depay op te volgen. Wekelijks spelen in de Eredivisie en Champions League voetbal. Nu gaat hij naar Valencia of Atlético en hij denkt dat hij zo ff doorstoot naar het eerste elftal daar. Die clubs halen hem om zijn naam als jeugdspeler en omdat hij gratis is.

Jaja!!! Hij had wel een hattrick tegen NEC gemaakt, die nu record kampioen van de JL zijn geworden... dus gelijk maar door naar Barca of Real

Stelletje haters hier zeg. Hoop dat ie het laat zien bij zn nieuwe club en jullie de monden snoert.

Ik denk dat die nog wel slaagt je zag echt dat hij bijzonder getalenteerd is en ja hij wou niet blijven dan gaat hij niet toch blijven omdat dat van de Vz reageerders moet. Het enige wat zeker is is dat eigenlijk niemand weet hoe het echt is gegaan.

Achabar zou ook zo'n ongelofelijk lastig mannetje zijn geweest maar verlengt toch zijn contract bij Feyenoord ondanks hij echt niet altijd zo goed is behandeld. De Nederlandse media is over het algemeen niet vies van Marokkanen bashen. Ook Bilal zou het niveau niet aankunnen bij Feyenoord maar dan speelt die en ondanks hij een giga gebrek aan wedstrijd ritme heeft zie je dat hij zeker niet slecht is.

1 juni 2015 om 13:05

A, natuurlijk. Racisme verklaart alles. De verschrikkelijke racistische media ook altijd!

1 juni 2015 om 13:18

Haha, inderdaad. Echt verschrikkelijk. Nou, als je weet wat die nare Bilal bij ons heeft geflikt rep je nooit meer over bashen en racistische media. Die gastjes vinden zichzelf na 1 goede wedstrijd de zonnekoning en handelen daarnaar (mede gepusht door hun ook al niet al te verstandige omgeving). Dankbaar zijn is voor hun een vies woord. De snelste weg naar het grote geld is leidend.

1 juni 2015 om 13:20

Wat een ramp iemand die na een seizoen 3.5 miljoen opleverde.

1 juni 2015 om 13:22

Daar gaat het niet om wolkje. Je reageert nu op de "Blatter-manier". Geld vergoedt alles zeker? Het gaat op de manier waarop zo'n iemand na een enkele goede wedstrijd met een transferverzoek de club binnenkomt met het dreigement anders nooit meer voor de club te willen voetballen. De club die je een kans heeft gegeven in het voetbal te slagen, die je voor een deel op heeft geleid. Zoiets kan ook op een andere manier.
Ik snap dat jij als Feyenoorder en grote Bilal-fan het allemaal mooi vindt dat het zo gaat maar ik vind het geen stijl. En jammer genoeg zie je vaker dit soort gasten op deze manier handelen. Ze zijn enorm ondankbaar, het enige dat ze interesseert is snel geld, roem en succes.

1 juni 2015 om 16:35

Echt man, ga je nou toch gewoon eens druk maken over iets wat er toe doet. Bij Nederlandse spelers wordt er ook zo vaak bij vermeld uit welke provincie ze komen of welke stad. Het is gewoon een stukje duiding waar je verder niet te veel achter moet zoeken. Hoe vaak wordt Robben niet genoemd als Bedummer? Is dat ook discriminatie?

En was men echt milder over Mink Peeters? Of was dat gewoon een transfer die veel meer op de achtergrond plaatsvond omdat hij gewoon veel minder prominent in beeld was bij de voetbalsupporters? Mink Peeters kun je wat dat betreft veel beter vergelijken met de transfer van Rekik destijds. Daar was men ook mild over. Die jongens wonden er bovendien geen doekjes om, maar waren gewoon duidelijk en eerlijk over hun overstap.

Wat bij gasten als Labyad en Bakkali stoort is dat ze de boel gewoon besodemieterd hebben en zich respectloos opstellen. Dat heeft Mink Peeters nooit gedaan, en Rekik ook niet. Dat is het verschil. Dat jij daar graag iets over afkomst in zoekt is vooral echt heel erg jouw probleem. Het is een complex wat veel mensen van Marokkaanse en Turkse afkomst met je delen.

1 juni 2015 om 19:54

Je leest mijn reactie niet eens, maar vervalt alleen maar in herhaling. Dan heeft discussie geen zin. Maar blijf je lekker gediscrimineerd voelen hoor. Mij maakt het niet uit, je hebt alleen jezelf er mee.

De meesten van hier roepen van alles en nog wat , ik weet zeker dat er geen 1 van jullie hier, een man kan passeren met een bal aan de voet.
Met jullie dkke bierbuiken eerst vol drinken en dan op de bank naar het voetballen kijken, waar halen jullie het lef vandaan, om zo over iemand te oordelen waar van jullie alleen maar verhalen over hebben gehoord van 1 kant. dit jog is een talent waar de meeste op van jullie hier op VbZ alleen maar van kan dromen en totaal niet realistisch is.
een beetje respect is wel op z'n plaats

1 juni 2015 om 13:25

Klopt. Ik kan by far niet zo goed voetballen als Bakkali. Maar ik heb er wel alles aan gedaan om een zo hoog mogelijk niveau te halen. Dat het mij uiteindelijk niet gelukt is om in het betaald voetbal te komen heeft aan mijn werklust niet gelegen. Dat was gewoon een gebrek aan talent.

Ik vind dus dat ik alle, echt alle, recht heb om te oordelen over een voetballer die bakken met talent heeft, maar dit vergooit omdat hij zo graag met een transfervrije status zijn tekenpremie en dik salaris wil binnen halen. Ik mag gerust oordelen over een voetballer die 2 aardige wedstrijden heeft gespeeld en verder als een zoutzak heeft rondgelopen over de Herdgang. Ik vind dat ik best mag oordelen over een speler die zijn neef stuurt naar contractonderhandelingen, niet op komt dagen bij de clubarts of weigert om bij teamactiviteiten aanwezig te zijn.

Waarom zou ik vredesnaam respect moeten hebben voor talent? Talent krijg je bij je geboorte, daar hoef je geen zak voor te doen. Ik heb respect voor mensen die iets met hun talent doen. En dus niet voor Zakje Bakkali.

1 juni 2015 om 13:28

Jongens als Bakkali zijn met hun houding helaas wel een voorbeeld voor andere jongeren. Jammer. Zo denken meer mensen straks dat je gewoon wel kunt teren op je talent zonder er wat voor te hoeven doen en dat de roem en het geld je zo aan komt vliegen. Helaas wordt deze houding vooralsnog beloond in het voetbal omdat je altijd nog in de tweede divisie van Qatar geld kan scheppen als je talent hebt.

1 juni 2015 om 20:50

om ver te komen in het leven mot je achter je menig staan, het klikte niet bij Psv het kan niet zou zijn dat het alleen aan Bakali ligt 2 vechteden 2 schuldigen zo simpel is dat,

en echte personelity word hier alleen maar sterker van, en ik ben er van overtuigd dat hij het ver gaat schoppen, kijk maar zelf hoe het gaat in het voetballerij, dit word een nieuwe Zlantan :P

1 juni 2015 om 13:35

Talent heeft ie zeker, alleen een waardeloos karakter waar hij nog een hoop ellende in zijn carrière mee gaat krijgen als dat niet snel verandert...

Misselijk mannetje inderdaad die zien we over 2 jaar bij Vitesse voetballen ben blij dat hij voor Belgie koos.

Succes bij je volgende club. Ik hoop dat je blijft doorontwikkelen, maar talent heb je zeker wel. En klasse dat je meedeed aan dat moddergooien met PSV. Ze hebben je kapot gemaakt in de media maar jij bleef rustig stil.

1 juni 2015 om 13:24

*Dat je niet meedeed

1 juni 2015 om 13:40

@zidanefan,

Psv deed toch niet "moddergooien"? Psv heeft hem verscheidene keren een aanbieding gedaan. En Bakkali zei dat ie ging tekeken, om vervolgens weer zijn keutel in te trekken. Dit gebeeurde herhaaldelijk. Waardoor Psv heeft gezegd dat de maat vol was.

Brands heeft zelfs nog zeer gecharmeerd over Bakkali gesproken.

Nou...als je dat "moddergooien" vind?

Ploegsma is in de media gekomen met de mededeling dat ie zijn handen van Bakkali aftrok. Misschien vergis je je daarmee?

1 juni 2015 om 13:51

Waar heeft PSV met modder gegooid dan? Toen Brands zei dat hij Bakkali zo'n goede jongen vond? Of toen hij zij dat hij zich zorgen maakte over het feit dat Bakkali door zijn entourage nogal makkelijk te beïnvloeden was?

Volgens mij is men vanuit PSV altijd redelijk relaxed geweest over Bakkali. In dat opzicht heeft Bakkali wel gelijk, de media hebben er meer van gemaakt dan er was. De enige die, in nette bewoordingen, aan heeft gegeven dat hij er genoeg van had was Ploegsma jr. die een tijdje Bakkali's zaakwaarnemer was. Maar die werkt niet bij Psv.

Verder zijn er diverse feiten naar buiten gekomen over hoe onderhandelingen verliepen of wanneer Bakkali zich niet aan afspraken hield. Feiten. Feiten zijn geen modder.

Hoe je het ook draait of keert, als je keurig wacht tot je contract is afgelopen ben je een vrije speler. Hij heeft op zich niks verkeerd gedaan, maar zelfs al doe je niks verkeerd kan je mensen tegen je krijgen. Ik begreep het niet, je liet je talent zien in twee wedstrijden en vervolgens wil je niet bijtekenen. Tjah, zijn keuze. En of het een talent is zullen we zien.

En aan al die keyboard warriors hier: get a life!

1 juni 2015 om 13:53

Nee. Feitelijk heeft hij niets verkeer gedaan. Maar moreel gezien is het natuurlijk verwerpelijk. Dat zijn twee verschillende dingen, alleen begrijpen sommige mensen (waaronder Bakkali) dat niet.

Dankbaarheid tonen voor de club die je heeft opgeleid kost geen geld. Je aan afspraken houden meestal ook nauwelijks.

1 juni 2015 om 14:01

Zijn keuze is zijn keuze. Maar de manier waarop hij onderhandelingen in ging en omging met mensen van de club maar ook een Ploegsma ging nergens over. Roepen dat je gaat verlengen maar vervolgens weer iets anders doen wekt weinig sympathie op. Daarnaast nul komma nul inzet meer op trainingen en wedstrijden bij de beloften terwijl hij daar best aan zijn kwaliteiten had kunnen schaven.

1 juni 2015 om 18:39

Is het moreel gezien ook verwerpelijk als het andersom gebeurd? Moet PSV zijn spelers ook nog een jaar of 2 doorbetalen of een andere functie binnen het bedrijf geven wanneer ze niet meer verder willen vanwege gebrek aan kwaliteit?

Geen enkele speler moet vanuit moreel oogpunt zijn contract maar gaan verlengen zodat zijn werkgever daar geld aan verdienen. Je krijgt een vast contract voor een bepaalde duur en als je, om welke reden dan ook, niet wil verlengen dan doe je dat lekker niet. Eigenlijk een vrij hypocriete gedachte. Clubs kunnen zonder probleem zijn spelers geen contractverlengingen geven maar als spelers niet verlengen is de wereld te klein.

1 juni 2015 om 19:57

Waar schrijf ik dat ik vind dat hij zijn contract had moeten verlengen? Dat schrijf ik nergens, dat vind ik ook helemaal niet. Je verzint er van alles bij om een punt te maken, dat is geen discussie.

Waar ik moeite mee heb is dat hij constant riep dat hij zou gaan verlengen en dat vervolgens niet deed. Dat hij niet op kwam dagen op afspraken met de directie, of zijn neef stuurde voor contractonderhandelingen. Dat hij belafspraken niet na kwam en dat hij zich op de training 0,0% inzette en ook in Jong PSV niets meer deed. En dat was allemaal nog voor dat er onenigheid was met Psv.

Daar stoor ik me aan, dat hij niet bijgetekend heeft zal me een rotzorg zijn.

1 juni 2015 om 14:15

Je doet er zelf ook aan mee door hierop te reageren dus get a life yourself zou ik zo zeggen. Verder wil ik graag tegen een ieder hier zeggen maar tegen jou Younes 11 in het bijzonder: ja natuurlijk mag je wachten tot je contract voorbij is om dan je Eigen weg te kiezen. Kijk bijvoorbeeld naar een speler als Xavi bij Barcelona die nu transfervrij weggaat.

En ik haal specifiek die speler aan om gelijk het verschil aan te geven met de heer Bakkali. Als je zo respectloos omgaat met de club die je heeft opgeleid, die voor jou EN je familie heeft gezorgd, die alle tijd en moeite erin heeft gestoken om ervoor te zorgen dat aan alle voorwaarden zou worden voldaan zodat je een topspeler kunt worden, de club die in normaal overleg door middel van een contractverlenging graag zijn investering terugverdiend ziet zo in de steek laat dan heb je geen Fatsoen. Dat is een woord wat ik hier nog nergen ben tegengekomen helaas. Fatsoen. Weten we nog wat dat is mensen?

1 juni 2015 om 19:32

Het feit alleen dat je Xavi, een cultheld, hierbij haalt geeft al aan hoe infantiel je bent. Zo'n status zal Bakkali niet krijgen, nooit. Als hij niks waard is, dan laat je hem toch gaan en waarom zo achterlijke reacties plaatsen met afgunst? Ik heb ook mijn mening over hem, maar wat moet je er nu mee? Het is geen toekomstige Ronaldinho he, aub zeg.

2 juni 2015 om 08:43

Infantiel...juist. Als je niet weet waarom ik Xavi erbij haal hoef je me nog niet meteen infantiel te noemen, bovendien vraag ik me af of je weet wat dat betekent. Los daarvan: het gaat erom dat Bakkali na zijn opleiding de club die hem gefaciliteerd heeft om die opleiding te volgen minimaal in de gelegenheid stelt om op een fatsoenlijke manier over een contractverlenging te onderhandelen. Dat heeft hij keer op keer gesaboteerd.

Het lef?...het lef om zo onfatsoenlijk om te gaan met de club die jou opgeleid heeft bedoelt ie vast...

1 juni 2015 om 14:22

Als ik mij jarenlang heb ingezet voor mijn werkgever, het bedrijf daarmee groter is geworden en er niet wordt meegewerkt om na jaren trouwe dienst mijn droom na te jagen.....? Dan wordt ik ook een beetje boos eerlijk gezegd. Ik denk dat veel mensen daar net zo over denken. Zeker als je het seizoen daarvoor nog kampioen bent geworden en veel andere spelers al wel waren vertrokken.

Bovendien hebben Frank en Ronald helemaal geen werk geweigerd. Zij waren toen beide geblesseerd en hielden hun conditie op peil. Zij hebben een arbitragezaak aangespannen en die verloren. Dat is hun goed recht. Net zoals Ajax een punt had, ze hadden immers nog een doorlopend contract.

Ik reageer alleen op jouw vergelijking met de gebroeders De Boer. Bakkali heeft net zo goed het recht om zijn contract uit te dienen en te vertrekken. Dat staat boven kijf. Daar gaat het mij ook niet om.

Je vergelijking tussen Bakkali en de gebroeders De Boer raakt gewoon kant noch wal. Totáál niet te vergelijken.

Je andere opmerking slaat ook nergens op. Perez heeft iets heel erg lelijks en fouts gezegd. Hij heeft daar zijn excuses voor aangeboden. Daarmee is de kous af.

Tot slot: Seedorf wordt niet uitgefloten in de Arena en bovendien is iedereen in Nederland hypocriet als het om het uitfluiten van spelers van de tegenpartij gaat. Als ze immers belangrijk zijn in Oranje......

Ik denk niet dat Bakkali de uitspraak: ''eerdaags maak ik mijn beslissing bekend'' heeft gedaan.

En weer gaat een groot Marokkaans talent verloren voor het Nederlandse voetbal door een conflict met de club. Op een of andere manier gaat het in de communicatie vaak mis en ontstaat er een, blijkbaar onoplosbaar, conflict. Wie de schuld heeft, geen idee. Waar twee vechten, hebben twee schuld lijkt me. De details kennen wij waarschijnlijk niet, dus kunnen we voor een groot deel alleen maar gissen. Blijft over dat het erg jammer is dat het mis gaat, want zijn start bij PSV was om je vingers bij af te likken.

Achja, we kunnen hem wel misselijk ventje noemen, maar over 15 jaar heeft hij lekker gecasht en als die slim is flink geinversteerd, dan lacht ie de meeste uit hier. Gelijk heeft die, waarom zou je alles moeten pikken als speler zijnde? Beide gaan voor hun eigen belangen. Of het slim is voor zijn carriere is wat anders, maar voor zijn bankrekening zal die niets te klagen hebben.

Speler met een grote toekomst voor zich, laat daar geen twijfel over bestaan. Een club die hem aantrekt voor niets zal er veel plezier van gaan hebben. Hij gaat waarschijnlijk naar Duitsland, en als ze hem een goed contract aanbieden dan zal hij er met veel plezier spelen. Kan een grote worden.

Spijtig, want het is duidelijk een talent

Hij zegt dat hij dingen heeft meegemaakt die andere voetballers pas op hun dertigste hebben ervaren.
En wat denken jullie? Wat voor dingen zouden dat zijn? Zou hij inmiddels zelf zijn veters kunnen strikken? Hij zou gewoon moeten accepteren dat hij nog een knulletje is met veel voetbaltalent, die nog veel moet leren. Dan kan hij op zijn dertigste genieten van zijn geld en alle voetbalsuccessen.
Ik vrees echter dat dit talent ten onder gaat aan de dingen die dertigers graag doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren