Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dan kunnen de Nederlandse clubs niet meer meedoen aan de CL en EL’

Laatste update:

Bert van Oostveen zei vrijdagavond na de herverkiezing van Joseph Blatter dat de KNVB erover na gaat denken om uit de FIFA te stappen, maar dat is volgens Michael van Praag geen optie. Dat liet de voorzitter van de Nederlandse voetbalbond zaterdagavond weten bij EenVandaag.

/

“Als je uit de FIFA stapt, kan het Nederlands elftal niet meer voetballen, kunnen Nederlandse clubs niet meer meedoen aan de Champions League en de Europa League. Dan kun je alleen nog maar in Nederland een soort wilde competitie doen”, aldus Van Praag.

De UEFA-bonden komen volgende week overigens rondom de Champions League-finale bijeen om een strategie te bepalen. “Je zult een blanco sheet moeten pakken en met elkaar toch naar een nieuwe FIFA-organisatie moeten. Ik weet dat er buiten Europa ook zo over wordt gedacht”, zei directeur betaald voetbal Van Oostveen vrijdag voor de camera van de NOS.

'De KNVB moet uit de FIFA stappen'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

waarom zou je dan niet meer aan de europa-en championsleague mee kunnen doen, die worden toch georganiseerd door de uefa?

30 mei 2015 om 19:47

Uefa is onderdeel van Fifa, als je uit de fifa gaat ga je ook uit de uefa

30 mei 2015 om 19:58

Tenzij de uefa zich loskoppelt van de fifa toch?

30 mei 2015 om 20:46

Nee UEFA is verbonden aan de fifa, het neemt echter wel onafhankelijk beslissingen. Echter heeft Van Praag gelijk. De druk die de FIFA zal uitoefenen op de UEFA om onze clubs te weren zal gigantisch zijn.

30 mei 2015 om 23:18

Dan is het maar eens zo. Als je blijft zitten gebeurt er niks.

31 mei 2015 om 00:50

Ja maar de UEFA kan gewoon zeggen: fifa, wij luisteren niet naar jullie meer.

31 mei 2015 om 03:09

Was het niet het idee dat de uefa dan de knvb zou steunen en volgen?

30 mei 2015 om 19:49

Ja dacht ik ook?

30 mei 2015 om 20:45

Dat is een goede maar blijkbaar valt het toch allemaal onder d Fifa.

30 mei 2015 om 20:59

Wanneer houd deze onzin op. Laat Blatter lekker zijn ding doen. En laten wij normale mensen gewoon lekker genieten van de cl finale, de copa america enz. En belangrijk is voor Nederland dat oranje eindelijk is gaat presteren. En ze doen allemaal stoer de uefa enz. Maar de uefa is een pot nat zoveel wedstrijden die onterecht worden gewonnen of verloren omdat ze de camera techniek enz. niet willen invoeren. Omdat ook de uefa corrupt is als wat. Clubs met grote schulden kunnen hun gang blijven gaan.

30 mei 2015 om 21:01

De FIFA zal het Nederlandse voetbal als besmet verklaren. Dat houdt uitsluiting in als je tegen Nederlandse ploegen speelt of zelfs maar op Nederlandse velden speelt. Daarom moet je niet als enige bond uit de FIFA stappen maar met een flink aantal anderen je eigen bond oprichten.

Ik zou wachten als ik de Knvb was. Dan heb je misschien meer landen mee en kan je een grotere vuist vormen. Als Nederland eruit stapt en niemand volgt zijn we de sjaak, en hebben we helemaal niets meer. Ik hoop dat ze zich samen met Engeland hier sterk voor kunnen maken en hopelijk die andere 65/70 landen mee kunnen trekken. Al ben ik bang dat dit niet meer dan 35 landen zullen doen!

Waarom kunnne nederlandsee clubs dan niet meer in Europees verband uitkomen dan?

30 mei 2015 om 19:51

UEFA is onderdeel van FIFA

30 mei 2015 om 20:22

Maar je kunt ook lid zijn van de continentale bond en niet van de Fifa, kijk bijvoorbeeld maar naar Gibraltar.

30 mei 2015 om 20:46

Ja, maar daar doet ook niemand mee aan de EL en of CL.

30 mei 2015 om 21:06

Dat heb je fout JDG, Gibraltar heeft wel afgevaardigde(n) in de EL.

Ach Nederland kan toch geen potten breken in Europa, zo erg is dat niet.

30 mei 2015 om 19:59

De inkomsten zijn van belang, niet hoe ver de Nederlandse clubs komen.

31 mei 2015 om 11:21

Zo is het precies Pro-Verum. Het voetbal is bijzaak, het gaat om de knikkers.

30 mei 2015 om 20:02

Sterk punt gast! maar daar gaat het niet om. in het punt dat hier gemaakt wordt wordt maar duidelijk hoe moeilijk het probleem met de Fifa is. Engeland, Spanje, Italie etc... gaan allemaal niet uit de Fifa aangezien zij CL en EL voetballen willen, en zeker omdat ze wel 'potten breken in Europa'.
Dan wordt de achterstand (en die is al groot genoeg) nog 10x zo groot tussen NL en de rest

30 mei 2015 om 21:10

Het Nederlands elftal is anders wel een gigant. Afgelopen 2 Wk"s top 3 van de wereld. Een WK of EK zonder Nederland kan gewoon niet.

30 mei 2015 om 23:46

ja, en dat zie je aardig terug in de eredivisie. goeie spelers vertrekken naar het buiteland omdat het daar beter is, ook de nederlandse talenten. Maakt niet uit dat wij lekker mee doen in de WKs en Eks, want wij zijn enorm afhankelijk van wat de andere bonden doen met deze zaak.

31 mei 2015 om 10:09

Nou, eerst september maar even afwachten......

30 mei 2015 om 20:46

Dat is wel zo maar dat is de essentie niet
Er komen weer tijden dat wij trofeeën gaan halen.

ach, who cares. Gewoon hoofd buigen en 4 jaar lang doen alsof je neus bloed en deze periode uitzitten en dan alles op alles zetten bij de volgende verkiezingen.

Wie is die bert van oostveen eigenlijk?

30 mei 2015 om 20:02

Dat is de directeur van de Knvb.

30 mei 2015 om 20:03

Ik bedoel Knvb directeur betaald voetbal.

30 mei 2015 om 20:18

Bestuursvoorzitter en directeur betaald voetbal

Ach als (west)europa zich terugtrekt dan geen WK meer maar een EK kan wel (al dan niet zelf organiserend met een andere naam dan de eventuele Uefa als niet alle Europese landen meedoen.
EL en CL kunnen niet als niet de gehele Uefa zich terugtrekt uit de Fifa. Dan heb je landen die niet erkend worden en die daardoor ook niet mee kunnen doen binnen deze competitie. Tenzij je met de landen die eventueel zich terugtrekken ook een competitie maak a la El/cl maar dan kan je niet alle landen doen als zoals eerder genoemd niet iedereen zich terugtrekt. Dan zouden Russische clubs (even een voorbeeld) Niet meer mee doen in de nieuwe competitie omdat die de Fifa steunen en zij waarschijnlijk niet willen dat de Uefa zich terugtrekt. Maar een Beneluxcup kan sowieso maar hopelijk wel met meer landen. Ach 6 juni maar afwachten wat ze gaan verzinnen.

je moet het natuurlijk ook samen doen met een Engeland, Duitsland, Italie en Spanje

30 mei 2015 om 20:19

Spanje was volgens mij een van de landen die voor Blatter waren

Poeh. Wat een gezeur zeg. Hier hadden jullie maar eerer mee moeten komen. Het was niet nieuw dat Blatter corrupte zaken deed. Gewoon je bek houden en je dagelijkse dingen doen. Want je bek mag je pas openen als je daadwerkelijk actie onderneemt. En dat zie ik niet gebeuren.

De UEFA zou ook meer op moeten komen voor de belangen van de clubs. Net zo goed n corrupt zootje. Die platini is ook geen frisse

Wat die als laatst zei een nieuwe fifa oprichten met hem als oprichter en de lijnen uitzetten en daarna Platini het over nemen!

30 mei 2015 om 20:51

Platini is ook zo corrupt als de neten en bovendien denkt hij alleen maar in het belang van Frankrijk. Een No Go dus.

Allemaal leuk en aardig maar ook binnen de Uefa zijn de meningen behoorlijk verdeeld.
Het oostblok heeft denk ik wel gestemd op Blatter en we weten dat ook Frankrijk er op gestemd heeft.
Dus de Uefa zal niet veel meer doen. dus het is aan de afzonderlijke landen.
krijgen we misschien net als bij het darten twee bonden :D

31 mei 2015 om 10:15

2 bonden, net als bij darts, zou leuk zijn. Alleen, de tweede dartsbond werd opgericht door een sterke organisatie, toen die wist dat de meeste topspelers mee zouden komen.
Een tweede voetbalbond betekent dat je niet alleen de Europese toplanden erbij moet hebben, maar ook de sterkste Zuidamerikaanse en liefst ook Afrikaanse landen, Japan, Australië.
Lukt je dat, dan trek je in Europa Frankrijk ook mee. En dan gaat alles schuiven, want dan komt de Fifa alleen nog op voor de ontwikkelingslanden.
Tegen die tijd gaat alles schuiven.

Veel geschreeuw weer en weinig wol. Dus dat betekent dat we gewoon weer vier jaar op dezelfde voet verder gaan.

Ze gaan niets doen zijn veel te bang voor hun eigen centen dan dat ze wat wekelijk willen doen voor het voetbal.

Ja dan maar een jaartje geen Europees voetbal. Je wilde toch zo graag de grote man zijn van het wereldwijde voetbal, Van Praag? Praatjes, afhaken, praatjes en weer afhaken. We hebben toch amper nog iets te zeggen in het Europese voetbal, laten we dan in ieder geval zien dat we nog wel een ziel hebben en een stukje eigenwaarde. Of zou de macht voor Van Praag toch net iets te prettig zijn om zomaar weg te stappen?

31 mei 2015 om 10:25

Een jaartje geen europees voetbal als we eruit stappen?
Nee, vanaf dat moment geen Europees voetbal meer, geen Nederlands elftal, geen CL, geen EL. Vanaf dat moment vertrekken alle goede eredivisiespelers naar landen als België, Schotland, Zweden, Oekraine, Cyprus, Rusland, Zwitserland. Voor Europees voetbal.

Een paar jaar daarna is FC Lienden kampioen van Nederland.

Dat heeft niks te maken met de eigendunk van van Praag, dat is realiteitszin. De eenheid binnen de Uefa blijkt al uit het feit dat Frankrijk zelfs nu nog op Blatter heeft gestemd. Spanje hetzelfde verhaal. En daar moet van Praag het mee doen.

Haha typisch Europeanen alleen maar schreeuwen en schreeuwen en voor de rest niets.

En mocht Nederland eruit stappen, misschien wat off topic maar wat gebeurd er dan met het Nederlands Dames Elftal als zij ook 6 juni beginnen aan het WK voor Vrouwen in Canada?

Van Oostveen moet niet van die rare uitspraken doen.
Als je er uitstapt ben je Europees uitgevoetbald.
Weg roem en poen.

Waarom zou je ook uit de Fifa stappen? Heb je als Nederland zoveel last van die mannen dan? Goed, je hebt het WK niet gekregen net als een aantal andere landen die net als wij dat de toewijzingen het gevolg zijn van corruptie. Qatar is mede gekozen door Prins ali geloof ik, terwijl Blatter voor zover ik weet anders gestemd heeft. Correct me if I'm wrong. Ik weet niet wat Nederland heeft gestemd, maar er waren nogal wat prominente voetballers uit heel Europa die het Qatar bid uitgedragen hebben incl. Nederlandse prominente voetballers als de gebroeders De Boer. Zijn die dan ook corrupt? Voetbal is geld en geld is macht. Dat trekt nu eenmaal mensen zoals Blatter, Platini etc. aan.

30 mei 2015 om 21:14

Blatter heeft natuurlijk op iets anders gestemd. Zo gewiekst is die oude knar wel. Hij wist dat Qatar binnen was, en hij kan altijd zeggen "maar ik heb er niet op gestemd." En het was alleen Ronald de Boer. Het is geen Siamese tweeling ze doe niet alles samen.

30 mei 2015 om 23:03

Dat is dus een aanname dat Blatter dat dacht. Dat vind ik het probleem met deze issue. De media drukt je een bepaalde kant in, maar in hoeverre is dat de waarheid? Je merkt het ook met de situatie in de Oekraine. Er worden dingen weggelaten die essentieel zijn en dingen toegevoegd die je een bepaalde kant op duwen. Zo werkt de media en wat is de waarheid? Blatter hoort daar niet meer te zitten, maar hij heeft het hem geflikt, omdat iedereen die een grote mond had zich heeft teruggetrokken.

Eerst een grote mond en een hele hoop lawaai en nu de keutel terug trekken. Stelletje laffe honden. Dan maar geen EL en CL meer. Elk land dat aansluit is mooi meegenomen. Zet je daar onderling een nieuwe Europese competitie op. Net zoals ooit gedaan is bij het darten, met de Bdo en de PDC. Als je het goed doet, komen de goede landen op den duur wel over. Gewoon wat lef tonen nu.

Nou doen we ook al jaren niet mee.

Volgens mij kan de Uefa zich los koppelen van de Fifa en verder gaan als onafhankelijke bond

31 mei 2015 om 10:30

En jij denkt dat Frankrijk, Spanje, Rusland en alle andere Oost Europese landen daaraan meedoen? De Uefa valt totaal uit elkaar. en de meeste landen kiezen, opportunistisch en wel, voor de internationale optie en blijven Blatter dan maar trouw.
Het enige wat je nu kan doen, is alles op alles zetten om Blatter als persoon eruit te werken. En dat probeert de Fbi.

31 mei 2015 om 12:25

Als je de echte grote landen mee krijgt met zo'n beslissing krijg je vanzelf een Frankrijk en Spanje wel mee hoor. Die willen echt geen Europees voetbal spelen zonder de andere grote Europese landen. Die oost Europese landen interesseert niemand wat. Qua voetbal is het niks, qua corruptie is het net zo erg als de Fifa. Spanje krijg je ook wel mee denk ik. Frankrijk is gewoon triest. Helemaal als je zo'n reden durft te geven. Dat is precies waarom al die Afrikaanse landjes etc ook op Blatter stemmen. Vorm van omkopen is het gewoon... Als ik win krijg je dit en dat en zus en zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren