Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Blatter spreekt van ‘haatcampagne’ UEFA: ‘Ik vergeef, maar vergeet niet’

Laatste update:

Joseph Blatter werd herkozen als voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA en daar baalde vooral de Europese bond UEFA van. De UEFA neemt het functioneren van Blatter en diens FIFA al geruime tijd onder vuur en preses Michel Platini vroeg Blatter donderdag op de man af om op te stappen. Inmiddels is Blatter herkozen. Tegen RTS zegt hij dat hij ‘de haatcampagne’ van de UEFA tegen zijn persoon hekelt.

/

“De haatcampagne komt niet alleen van één persoon binnen de UEFA, maar van de organisatie UEFA als geheel, die niet heeft begrepen dat ik in 1998 voorzitter ben geworden”, zo haalt Blatter uit. Platini vroeg Blatter om op te stappen. “Ik vergeef iedereen, maar ik vergeet niet”, reageert de Zwitser.

De UEFA dreigde uit de FIFA te stappen, maar dat ziet Blatter niet snel gebeuren. “Wij kunnen niet leven zonder de UEFA en de UEFA kan niet leven zonder ons.” De bestuurder valt ook de Amerikaanse autoriteiten aan: de FBI pakte zeven hoge FIFA-functionarissen op.

Blatter heeft een vermoeden waarom dat is en hij spreekt van ‘tekenen die niet liegen’. “De Amerikanen wilden het WK van 2022 binnenhalen en dat verloren ze. Als de Amerikanen te maken hebben met financiële of wettelijke malversaties van Noord- en Zuid-Amerikaanse burgers, dan moeten ze die daar oppakken. Niet in Zürich omdat daar een congres is. En vergeet niet dat de Verenigde Staten de grootste sponsor zijn van het Jordanese koninkrijk, en dus van mijn tegenstrever. Deze zaak voelt niet goed.”

De UEFA moet uit de FIFA stappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 mei 2015 om 10:29

Heel veel mensen hebben een zakje geld toegestopt gekregen en die wilde ze niet terug hoeven te betalen. Wat een poppenkast gisteren.

30 mei 2015 om 10:47

Het meest jammere vond ik nog dat Ali geen statement maakte toen hij gisteren stopte. Ik bedoel, Blatter zei later in zn speech dat hij bij een hertelling wellicht wel nog meer stemmen zou hebben gekregen. Om Ali een veeg te geven. Ali had toen hij stopte moeten zeggen wat voor poppenkast deze FIFA is en dat het een ziek, corrupt orgaan is. Recht tegen de hele wereld. Nu was het slechts een hopeloos houdoe-hee en weg was ie. Jammer

30 mei 2015 om 11:19

Ik vond het jammer dat ali de frontale aanval niet koos. Dit kan echt niet meer zo

30 mei 2015 om 11:40

Hij had gewoon geen tegenstanders. Die Prins bijvoorbeeld, die is echt niet heel veel beter dan Blatter.

30 mei 2015 om 11:58

Wat loop jij nou te provoceren? Geef me 1 reden waarom Ali niet beter is dan Blatter

30 mei 2015 om 12:32

Nou ik kan er wel wat noemen. Al vind ik ook dat Blatter weg moet. 1. Uefa is ook niet geheel schoon van corruptie. Platini steunde WK Quatar en geheel toevallig heeft nu zijn (schoon?)zoon daar nu een baantje. 2. Zie omkoping van wedstrijden (denk aan hoe Ajax een oor aan genaaid is). 3. Ali zou slechts een tussenpaus zijn geweest en op termijn plaats maken voor Platini. In gewone bewoordingen noemen we dat een verkapte machtsgreep cq coup d'état. 4. Ali komt uit Jordanië. Ook dat land is geen democratie en kent bijvoorbeeld geen persvrijheid. Kritiek kan gevangenisstraf tot gevolg hebben.

30 mei 2015 om 12:33

Die prins is echt absoluut wel veel beter dan Blatter. Die man is van zeer correct en smetloos gedrag. Hij voert zijn functie al geruime tijd uit op een zeer respectabele manier.
Daarnaast is hij financieel geheel onafhankelijk en altijd genuanceerd en beschaafd.

Waarom jij hem niet als beter beschouwt begrijp ik dan ook niet helemaal, is dat omdat het een prins uit het midden oosten is?

30 mei 2015 om 12:33

Omdat Ali een slappeling is die niks met voetbal heeft te maken. Gewoon een waardeloze kandidaat. Ali was de trekpop van Platini en die is minstens even erg als die seniele Blatter. Daarnaast moet men hier is stoppen om bij elke mening die ze niet aanstaat het woord provoveren te gebruiken.

30 mei 2015 om 12:37

Die laatste zin, waarom suggereer je dat? Erg zwak hoor. Ali was gewoon een waardeloze trekpop van Platini. Een uitdager van niks. Dat we het speciaal vinden dat hij van onbesproken gedrag is zegt genoeg over de Fifa.

30 mei 2015 om 13:44

@ Bieroloog,

Ja, dat is speciaal. Dat zegt inderdaad ontzettend veel over de Fifa, maar neemt niks weg van het feit dat dat vele malen beter is dan Blatter die niet van onbesproken gedrag is.

30 mei 2015 om 14:58

Jij hebt een verkeerd beeld van Jordanië dan.

30 mei 2015 om 16:28

geef mij er een waarom wel

30 mei 2015 om 10:55

Het is geen ordinaire boef. Er is niks bewezen dus stop met je beschuldigingen. Geef Sepp nog een kans. Het wk in Rusland gaat fantastisch worden.

30 mei 2015 om 10:59

Ten aanzien van jouw houding is het niet verwonderlijk dat Blatter gewonnen heeft. Eigen hachje eerst he..

De man heeft het over 'tekenen die niet liegen' en jij komt met 'niks bewezen' aan. Laat NL het WK in Rusland maar boycotten. En niet alleen om Blatter..

30 mei 2015 om 11:01

Hahahaha, nog een kans? Die ouwe dwaas zit al sinds '98 ofzo op z'n plek. Hoeveel kansen moet je krijgen? En het is alleen maar ondoorzichtiger en corrupter geworden sinds die tijd. Het wk in Rusland is gekocht, net als de spelen. Poetin is een gevaarlijke gek en moet zvm gemeden worden.

Maar goed, waarschijnlijk ben ik hier een trol aan het voeden.

30 mei 2015 om 11:09

Er zijn 14 mensen opgepakt verdacht van corruptie en steekpenningen, die hebben allen onder zijn leiding gewerkt. Tevens zijn er in het verleden al meerdere mensen ontslagen vanwege corruptie aantijgingen.

Blatter is hartstikke incompetent, en zijn uitspraak: 'je kan mensen niet vragen om zich ethisch te gedragen zoals verwacht wordt' bewijst dat maar eens.

30 mei 2015 om 11:17

Het WK waar politieke gevangenen opeens worden vrijgelaten, waar mensen amper democratie hebben en een leider die anti-homo is. Nou gezellig.

30 mei 2015 om 11:23

Ivano, je maakt mij niet wijs dat Blatter nergens van wist. Het doek gaat vroeg of laat voor hem vallen. Of de natuur gaat spreken, want ook Blatter is een mens en zal dus op een moment gaan aftakelen. Stel dat hij gaat dementeren, dan denk ik niet dat je nog langer een functie als voorzitter kunt uitvoeren.

En ik twijfel of dat WK wel zo fantastisch gaat worden.

30 mei 2015 om 11:32

Dit soort uitspraken, corrupte bende js het en hij is verantwoordekijk! WK Rusland en Qatar boycitten!!

30 mei 2015 om 11:41

Het wk in Qatar even mooi? Ondanks dat Rusland enorm corrupt is met dit soort dingen denk ik dat je daar wel een vrij normaal wk kunt houden. Mijn probleem blijft alleen Qatar. Slavenarbeid en spelers die midden in het seizoen hun clubs moeten verlaten voor een feestje van die idioot.

30 mei 2015 om 11:46

Demente Blatter.. dan komt er net een belangrijke speech en zegt hij dat hij nieuwe zakdoekjes nodig heeft. Van mij mag de natuur het doen hoor. Eerlijkste en snelste manier om van hem af te komen, snelste zodra het in werking gezet wordt tenminste.

30 mei 2015 om 12:03

Je hebt wel een stuk of 5 steekjes loszitten ivanovic

30 mei 2015 om 12:15

Het wk in Rusland en het WK in Qatar mogen nooit plaatsvinden.. komt alleen maar doordat die ordinaire boef van een blatter diverse mensen steekpenningen toegestoken heeft..
Het is een schande voor het voetbal als het WK in die twee landen plaats gaat vinden..
Hopen dat die Blatter alsnog opgepakt gaat worden en we eindelijk van die corrupte vent afzijn.. kunnen we meteen twee herverkiezingen gaan doen voor de wk's die nu ongeoorloofd gegeven zijn aan Rusland en Qatar

30 mei 2015 om 12:44

Ben het helemaal met je eens, maar dat betekent inherent dat dus ook het IOC corrupt is Ben er ook van overtuigd dat ook Brazilië het WK en de spelen gekocht hebben. Het is allemaal old boys network en van dat soort mensen hebben we er ook genoeg in Europa rond lopen. Evenals in Nederland (bankiers, de bouw, Pvv, Vvd, D66, GL, CU, Sgp, Cda, Pvda; allemaal graaiers en baantjesjagers. Blatter is dus niet uniek.

30 mei 2015 om 14:16

Van Poetin is vooralsnog ook niets bewezen, maar dat betekent nog niet dat hij onschuldig is. Evenzo voor Blatter.

30 mei 2015 om 22:11

Jullie mogen natuurlijk vinden wat je wilt. Ik verkondig mijn mening en die mogen jullie helemaal de grond in trappen, dat mag hier. Ik geef Blatter nog een kans en dat zouden jullie ook moeten doen, o wacht. Hahah, jullie hebben geen keus! Blatter zal nog 4 jaar zitten en wanneer Nederland of een ander land uit de fifa stapt? Dan speel je geen wk, ek en als het goed is spelen de clubs ook geen cl of el. Wil je dat? Oja, jullie komen met argumenten als, ja dan organiseren we het zelf! Succes, daarmee.

31 mei 2015 om 01:39

Alleen heeft EK, CL of EL niks met de Fifa te maken, maar met de Uefa. Mooi geprobeerd. En ik heb zo het gevoel dat jij Russisch bent en bang was dat het fout zou gaan voor jou "mooie" landje als hij niet herkozen zou worden. Tuurlijk verdedig je hem als hij je landje heeft geholpen.

30 mei 2015 om 11:08

ach je zag toch al dat de kandidaten niet serieus te nemen waren, ik wist al genoeg toen ik las dat die ali uit qatar de enige tegenstander was...niemand kent die man en hij komt ook niet eens goed over in de media

corrupter dan dit kan bijna niet, er waren heel veel mensen tegen hem...nu moeten de grote voetballanden gewoon niet deelnemen aan de WKs georganiseerd door deze bende dan is het zo opgelost

30 mei 2015 om 11:47

"Ali uit Qatar" dat bewijst al hoe weinig jij je er in verdiept hebt.

30 mei 2015 om 11:50

Misschien heeft hij Raiola wel als zaakwaarnemer!!!

30 mei 2015 om 13:38

Voor zover ik weet mogen de afgevaardigden zelf kiezen, en ook nog eens anoniem. Word er per land niet door een voetbalbond beslist op wie te stemmen? Dit bij 1 persoon neerleggen lijkt me sowieso fraude gevoelig. Kan iemand dat bevestigen?

Niemand vergeet jou. Met je vieze omkooppraktijken en steekpenningen. Heel jouw bestuur is corrupt Blatter!

Bah wat een verschrikkelijke vent is dit, ik walg van deze vent.
Ik hoop dat de UEFA inderdaad uit de FIFA stapt, hopelijk brengt dat iets teweeg.,

30 mei 2015 om 14:00

de Uefa is net zo erg met die verschrikkelijke Platini voor op.

30 mei 2015 om 20:11

Een pot nat inderdaad, lachend een handje aan Blatter gaan geven na alle kritiek, Verzieken het voetbal..

Deze mab is compleet gestoord. Totaal niet relecant wat hij nog te zeggen heeft. Al zijn zwart verdiende geld terug naar de nationale bonden en opsluiten achter de trailers voor n jaartje en dan in t bejaardentehuis stoppen.

Hij is op de leeftijd dat hij steeds meer zal gaan vergeten, en ik misgun hem dat niet.

Ja, dit kon je verwachten hè. De slachtofferrol en de conspiracy theories.

Het enige enigszins goede nieuws aan de stemming vond ik: wetende dat er iets van 45 van de 53 UEFA-landen voor Ali stemden (want uitgezonderd Rusland en nog wat andere dubieuze landjes), is dat er toch zo'n 25-30 landen uit andere continenten tegen Blatter zijn. Dat zijn sowieso Australië en de VS, maar met een beetje geluk zijn dat de belangrijkste voetballanden: Argentinië, Brazilië (maar die geloof ik nauwelijks, dat land is zo corrupt als maar kan), Uruguay, Mexico, Japan, Zuid-Korea, Chili, Colombia etc.

Ik denk namelijk dat het heel lastig wordt om alleen als Uefa uit de Fifa te stappen, je zult een paar medestanders moeten vinden.

Dat gezegd hebbende, elke boycot of overstap is zo enorm bezaaid met juridische bezwaren, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het gaat lukken.

30 mei 2015 om 10:29

Arno Vermeulen (slechte bron ik weet het) zei gisteren op de tv dat de Zuid-Amerikaanse bonden waren overgestapt van Blatter op prins Ali. Zuid-Amerika heeft echter maar 10 stemmen.

30 mei 2015 om 10:34

En Frankrijk heeft op Blatter gestemd (o.a. omdat ze het WK voor vrouwen in 2019 hebben gekregen). Onvoorstelbaar. Zelfs in West-Europa is geen eensgezinde campagne tegen Blatter. Geeft wel aan dat het binnen de Uefa ook niet klopt.

30 mei 2015 om 10:42

Toch bijzonder dat bij het zogenaamde anonieme stemmen iedereen van iedereen weet op wie die stemt. Wat je zegt is inderdaad verontrustend, er zal een eensgezind front moeten komen wil je een vuist kunnen maken. Onze enige hoop is als blijkt dat Blatter zelf schuldig is aan corruptie, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er daar ooit concreet bewijs voor wordt gevonden.

30 mei 2015 om 11:02

Vind het trouwens absurd dat deze verkiezing anoniem is. De 'stemmers' zijn bonden die heel veel mensen vertegenwoordigen. Beetje raar als de mensen die vertegenwoordigd worden niet eens weten wat er gestemd wordt

30 mei 2015 om 11:27

Aan de andere kant ook wel goed dat er anoniem gestemd wordt. Stel je stemde op de tegenkandidaat, dan kun je problemen krijgen doordat de gewonnen kandidaat jouw belangen niet net zo goed wil gaan verdedigen.

Daarnaast helpt anoniem stemmen natuurlijk ook wel iets beter bij corruptie, omdat er niet te controleren is of de gekochte stem wel daadwerkelijk gedaan is. Stel partij A zou mij omkopen om op hem te stemmen, dan kan ik met anoniem stemmen makkelijk ja zeggen en het kado ontvangen, maar in het stemhokje alsnog op partij B stemmen, zonder dat partij A daarachter komt. Op die manier maak je corruptie het natuurlijk wel iets moeilijker om effectief te zijn.

30 mei 2015 om 11:43

@geeronimo Nederland heeft zich anders nog minder verzet dan de Fransen. On-topic: ik sta achter Blatter, liever een corrupte bond die niet-westerse landen betrekt, dan een corrupte bond die de westerse hegenomie in stand tracht te houden. Die schijnheilige Britten hebben ook getracht mensen om te kopen bij hun bid, maar mensen zijn daar akelig stil over.

30 mei 2015 om 11:51

Ik ben ervan overtuigd dat Blatter precies weet wie op wie gestemd heeft.

30 mei 2015 om 12:09

@whyme

Precies ja. Dat gaat natuurlijk over een 'net' Westers land. Die doen niks fout natuurlijk.

30 mei 2015 om 13:41

Dat is nu toch precies de reden waarom er kritiek is. Dat ze dit nu niet hebben aangepast zegt mij voldoende. Blatter kan zo heel eenvoudig een individu omkopen. De afgevaardigde kan vervolgens alles bij elkaar liegen bij thuiskomst.

30 mei 2015 om 14:08

@whyme
hoezo heeft nederland zich nog minder verzet dan andere landen? michael van praag (toch een gerespecteerde vertegenwoordiger van het nederlandse voetbal), heeft zich openlijk als een van de eersten uitgesproken tegenover blatter. daarnaast heeft hij de daad bij het woord gevoegd en zich verkiesbaar gesteld voor het presidentschap(in tegenstelling tot platini). verder heeft ook bert van oostveen zijn kritiek in de media geuit jegens blatter. dus ik snap werkelijk waar niet hoe jij tot deze conclusie komt. daarnaast komt uit jou beredenering naar voren dat ander leiderschap andere continenten niet bij het voetbal zou betrekken? deze conclusie lijkt mij erg kort door de bocht. daarbij komt dat samenlevingen uit niet-westerse landen (zie onvrede in brazilië en zuid-afrika) ook niet altijd even content zijn geweest met deze zogenaamde openhartigheid van de huidige fifa. tot zover is de enige hegemonie die in stand wordt gehouden die van de heer blatter..

@larsoboy

dit is de tweede post van jou waarin jij de nadruk legt op het westen en maar al te graag laten weten dat het westen geen haar beter is op het gebied van corruptie. dit is echter een andere discussiepunt. waar het in de essentie omgaat is dat de heer blatter niet optreedt tegen de corruptie die in de loop der jaren duidelijk naar voren is gekomen(opstappen van zeven leden van het uitvoerend comité) noch zijn verantwoordelijkheid neemt. om even terug te komen bij het 'westen'. in mijn ogen wordt er hier in het westen steeds meer waarde gehecht aan transparantie en integriteit. juist in deze twee waarden schiet de heer blatter zichtbaar tekort. zo had hij het rapport van garcia openbaar kunnen maken en niet een verkapte(en volgens de auteur zelfs een onjuiste) samenvatting. of zich aan zijn belofte kunnen houden uit 2011, citaat: dit is mijn laatste termijn als president van de fifa.

ik hoop dat je na dit bericht snapt dat niet in kwestie is van het westen tegenover de rest van de wereld, maar een kwestie van eerlijkheid en transparantie.

30 mei 2015 om 11:42

Pas maar op Geeronimo. Mijn reactie over Amerika werd verwijderd als zijnde provocerend, dus je kunt beter die regel van Rusland dubieus weghalen.

30 mei 2015 om 11:45

Nee joh is niet provocerend als het om Rusland of andere niet Westerse landen gaat, dan is het berust op een zogenaamde waarheid, die meer uit fantasie en onderbuikgevoelens bestaat.

30 mei 2015 om 14:21

Why me, dat neergeschoten vliegtuig berust ook meer op fantasie en onderbuik gevoelens dan de waarheid?
Het gaat niet om oost en west, maar om de fifa. Heb je nou zelf niet door dat Blatter graag gebruik maakt van die russische cimineel omdat ze er allebei grote belangen bij hebben?

Man, deze man weet echt mij het bloed onder de nagels uit te halen. Ik snap niet waarom sommige hem nog verdedigen? (zie ander topics).

Keer OP Keer, komt hij met eindeloze nutteloze uitspraken. Waarbij hij denkt dat Blatter = Fifa

Maar blatter != Fifa, hij bestuurt een organisatie, als hij gewoon samen zou werken met de andere bonden/organisaties en transeparantie bied, een eerlijk stemsysteem inbrengt(met een wisseling van leidend macht) en iets meer democratie in de organisatie brengt dan is er zoveel opgelost.

Maar nee, Blatter voelt zich persoonlijk aangevallen(echt, ik zit hier bijna te huilen van ongeloof en frustratie).

De term 'megalomaan' en het lijkt er steeds meer dat hij "igrandiose delussions" heeft.

30 mei 2015 om 11:47

Mensen vanuit de Uefa hebben Blatter ook persoonlijk aangevallen. in plaats van de fifa als organisatie te bekritiseren speelde zij het op de man, zie de vele artikels van de afgelopen maanden.

30 mei 2015 om 13:44

Wyme. Reeds 1200 doden bij bouw stadions in Qatar. Volgens mij hoeven we dan niets meer te zeggen lijkt me.

Ha! Blatter is nu degene die met een complottheorie komt? Lijkt me niet helemaal gepast als leden van jouw organisatie toegegeven hebben dat steekpenningen zijn aangenomen tijdens jouw bewind.

30 mei 2015 om 11:49

Steekpenningen werden ook 20 jaar voor zijn bewind aangenomen. Dus laten we niet doen alsof dat door Prins Ali en Platini wel opgelost zou worden.

30 mei 2015 om 13:11

Ja en daar waren Blatters voorgangers dan weer verantwoordelijk voor. Dat is natuurlijk geen excuus "maar mijn voorgangers deden het ook". Of het onder prins Ali of Platini beter gaat is pure speculatie maar Blatter heeft in ieder geval gefaald om de corruptie de kop in te drukken en hij heeft er sinds 1998 de tijd voor gehad. Tijd voor nieuw bloed zou ik zeggen.

30 mei 2015 om 13:45

Die zouden wellicht een ander systeem kiezen. Anoniem stemmen door 1 afgevaardigde is uiteraard fraude gevoelig en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

Nog met zulke teksten durven komen. Ben meestal geen voorstander van Amerikaanse bemoeienis, maar in dit geval mag je me hypocriet noemen. UEFA kan niet zonder FIFA? Laten we erachter komen dan..

30 mei 2015 om 10:35

Denk dat deze opmerkingen van Blatter een extra motivatie voor de FBI zullen zijn om achter hem aan te gaan. Niet handig van Blatter.

Volgende WK krijgt geen Europese winnaar denk ik. Halve finales en finale worden gefloten door scheidsrechters uit Afrika en Azie en waarschijnlijk niet de goede uit die continenten maar de Blattergezinde...

30 mei 2015 om 12:57

Ik denk niet eens dat je ongelijk hebt. Blatter lijkt me echt iemand die nog even wraak wil nemen op de Uefa en hij weet toch wel dat dit toch met 90 procent zekerheid zijn laatste voorzitterschap is. Dus wat houdt hem tegen om tot deze actie over te gaan (waarvan we overigens niet weten of het al eerder is gebeurd).
Wat echt moet gebeuren is dat in de toekomst Blatter als voorbeeld moet komen van hoe het niet moet. Het lijkt mij gerechtigd dat zijn hele legacy door de modder wordt gehaald en dat iedereen die in de toekomst de naam Blatter hoort dit associeert met corruptie, incompetentie en egoïsme.

Op de dag dat Blatter dood is, geef ik een feestje.

30 mei 2015 om 14:24

Daarom moet de uefa z.s.m. uit deze criminele organisatie stappen. Dan maar geen wk meer, maar een open EK. Dan is het snelmafgelopen met die hele fifa.

Pff ook al komt het door de redenen die Blatter noemt. Het maakt geen zak uit want er heerst gewoon al jaren corruptie en er staat een dictator aan de macht. Hele organisatie moet opnieuw gestructureerd worden.
Ik ben blij dat iemand nu eindelijk ingrijpt. Blatter zou er ook blij mee moeten zijn als hij daadwerkelijk wilde dat de Fifa schoon moet worden maar dat wil hij, natuurlijk, niet. Blijf erbij dat van Praag in 4 jaar tijd heel wat veranderingen in de Fifa had kunnen doorvoeren, zonde.
Deze opmerkingen van Blatter zijn de reden dat hij af moet treden. Omdat er nu een groep tegen je is, is het ineens belachelijk? Het moet toch normaal zijn om tegenstanders te hebben? Europa gaat dit nog wel voelen de komende jaren met Blatter aan de macht en zijn stroman daarna. Uefa moet nu gewoon ingrijpen. Uefa heeft de Fifa veel minder nodig dan de Fifa Uefa aangezien de Fifa dankzij de Uefa bestaat. Voetbal is hier veel groter dan in de rest van de wereld en dat weten de sponsors ook.

30 mei 2015 om 11:53

Schijnbaar snap je de term dictator niet zo goed. Er is een stemming gehouden en het doet de Europese bondjes pijn dat kleine bonden het werk van de Fifa waarderen. Sinds Blatter hebben ze tenminste de ruimte en de kansen gekregen om te groeien. Dit heeft zeer positief gewerkt voor het niveau van verschillende landen en het gat met Europa is steeds kleiner aan het worden. En natuurlijk is men daar bang voor en noemt men bij monden van de KNVB het 'apenbonden'.

30 mei 2015 om 12:22

Ja want andere voorzitters zouden dit niet doen? dit gebeurde ook al niet daarvoor? Deze man werkt iedereen eruit die hem tegenstand kan bieden dus ja een dictator.hij houd puur de macht bij zichzelf en zorgt dat er totaal geen bedreiging komt. Net zoals hij nu weer even bepaald dat er uit die bonden die achter hem staan meer leden worden gehaald. Voetbal is nu eenmaal enorm groot in Europa en (nog) veel minder in andere werelddelen dus het is idioot dat deze zoveel mach hebben in deze organisatie. Daar moet een veel betere manier voor gevonden worden.

En ja hoor " apenbonden" wordt natuurlijk weer uitvergroot en als belachelijk worden bestempeld....

30 mei 2015 om 12:23

Het gat met Europa is steeds kleiner aan het worden? Ik heb Zambia of Burkina Faso nog niet op het WK gezien hoor. Het is een machtspel van Blatter, deze man weet precies wat te doen om kleine landen voor zich te winnen. Na de ongeregeldheden bij de Afrika Cup was er ondanks 36 gewonden helemaal niets aan de hand, alles was erg goed geregeld, yes right, Qatar same story, ooit wat gehoord uit de mond van Blatter over de arbeidsomstandigheden en de duizenden doden? Nee alles is goed geregeld, we passen de voetbalkalender er zelfs voor aan. Ik geloof er totaal niet in dat een normaal denkend mens zonder te zijn omgekocht een WK in Qatar accepteert. Ik geloof ook dat landen als Australie, de VS, Engeland en Japan niet geheel onschuldig zijn aan het kopen van stemmen. Vandaar dat ik het WK in Rusland in dat opzicht niet eens erg vind. Wat het WK in Rusland erg maakt is het gebrek aan democratie en mensenrechten in dat land, onder leiding van een dictator dat denkt vrij spel te hebben en de sovjet staten dmv het voeren van oorlog terug te winnen.

30 mei 2015 om 13:49

Whyme. Heb jij wel eens iets van de wereld gezien vraag ik me af. Ben jij wel eens in Afrika geweest? Bijna geen enkele bestuurder daar is niet corrupt. Begint al bij vrijwillige organisaties in landen als Ghana. Ben er zeker van dat 90% van de afgevaardigden uit Afrika niet aan het voetbal denken maar aan hun eigen bankrekening.

30 mei 2015 om 14:28

Whyme, of je bent aan het provoceren, of je bent niet zo snugger. Ik geef je vooralsnog het voordeel van de twijfel en hou het op het laatste.
Nooit van totalitaire regimes gehoord, waar "hoegenaamd" democratie heerst?
Als je niet weet wat totalitair, hoegenaamd of democratie betekent, moet je het maar zeggen. Er zijn er vast velen die je kunnen helpen.

Gisteren was het nog allemaal heel goed wat de FBI en de Zwiterse autoriteiten doen, en dat hij vooraan staat om de Fifa weer op het rechte pad te helpen. Nu, één dag later is een het volledige haatcampagne en zijn het conspiracy theorieën.

Druiloor.

30 mei 2015 om 10:45

Ja dat klopt! Hij had inderdaad zelf gezegd dat dit onderzoek goed is voor de FIFA en dat ze er alleen maar sterker uit zouden komen. Nu hij eenmaal herkozen is laat hij zijn echte emoties blijkbaar spreken.

30 mei 2015 om 11:44

Hij heeft het erover dat het feit dat ze dit in Zwitserland doen ipv hun eigen landen en er een mediacircus van maken te maken heeft met een dubbele agenda. Daar heeft hij gewoon gelijk in. Hij heeft nergens gezegd dat hij tegen een onderzoek is hoor.

30 mei 2015 om 11:55

Slimmerik, er zijn 2 onderzoeken aan de gang. 1 waarbij officials door de FBI worden onderzocht en 1 waarbij de Zwitserse autoriteiten een onderzoek doen op vraag (aanklacht) van de Fifa zelf. Als je dan toch een mening wilt hebben over zaken, doe dan op zijn minst jezelf informeren.

30 mei 2015 om 13:16

Dat doet niets af aan het feit dat Blatter heeft gezegd dat het onderzoek van de FBI goed was voor de FIFA. Hij bedankte de amerikaanse autoriteiten deze week zelfs nog. Hij spreekt zichzelf dus wel degelijk tegen. (En dit is het stukje waarin ik goedkope cynische opmerkingen plaats om mijn eigen argument kracht bij te zetten, zoals jij doet)

30 mei 2015 om 13:50

Precies Wandelgang. Je kan het niet beter verwoorden. Zo voorspelbaar deze m***. Hoop dat ze hem aanrijden of dat hij van de trap valt. Corruptie maakt deze wereld helemaal kapot. Neem Afrika. Zonder corruptie was het gewoon een gezond continent.

Al die kleine landjes hebben natuurlijk veel stemmen en gaan voor zekerheid op Blatter stemmen. Zijnhebben qua voetbalvelden bv en geld wel wat aan Blatter te danken en zoiets willen ze niet kwijt natuurlijk

30 mei 2015 om 11:57

Geef ze ongelijk? Daar voor deed niemand wat voor ze en was de Fifa ook gewoon corrupt. Jaren voor Blatter zat er ook een corrupte leider, maar nu gaan niet alle voordelen naar Europa, dus is men verdrietig.

30 mei 2015 om 12:57

De enige voordelen die naar Afrika gaan zijn voor de bobo's daar. De arme mensen krijgen er geen cent van. Ben toch niet zo verschrikkelijk naïef joh.

30 mei 2015 om 13:55

Bieroloog. Daar sla je de spijker op de kop. Wat een mafketels lopen er toch vrij rond die zelf niet eens in Afrika geweest zijn om het zelf te kunnen ervaren. Dat ene voetbalveldje van kunstgras kost echt geen tonnen. Waar blijft dat geld toch? Ze houden elkaar gewoon de hand boven het hoofd. Ik zeg 1200 doden in Qatar bij bouwen stadions en de Fifa (blatter) vind het prima. Ik hoor het nergens voorbij komen. Bijzonder vind je niet Whyme. Wakker worden! Nee, Platini is ook de Paus niet.. alhoewel, maar beter ook want die is ook zo corrupt als maar kan...

blatter is gewoon eeen baas die verdient het om te blijven.

liever blatter dan iemand die niks geeft om 3de wereldlanden en het geld alleen maar pompt in de rijke landen.

daarnaast is de fifa wk een prachtig toernooi waar wij allemaal van genieten in zn huidige vorm. laat lekker alles zoals t is..

leve blatter!!!!

30 mei 2015 om 10:51

Er heeft ook nooit iemand gezegd dat er geen geld naar die landen moet Bombastic. Dat praat Blatter landen misschien aan maar het gaat sommige mensen om de corruptie waardoor Wk's gekocht kunnen worden door landen waar het voetbal nog amper wat voorstelt, het weer absurd is, etc Hier moet je dat soort Wk's gewoon (nog) niet houden. Groei van voetbal is wat iedereen zou moeten willen.

30 mei 2015 om 10:52

Liever iemand die om de 3e wereldlanden geeft en ook nog eens niet corrupt is.. Maar ieder z'n smaak natuurlijk..

30 mei 2015 om 14:32

Yes tubes en niet verantwoordelijk is voor de dood van wernemers in die woestijn tijdens het bouwen van stadions.

30 mei 2015 om 10:54

Allemaal leuk en aardig, maar zoals prins Ali gisteren al aangaf in zijn speech zal de geldstroom van de FIFA naar 3e wereldlanden niet verminderd worden, het zal slechts transparanter worden. Op deze manier komt het geld ook daadwerkelijk terecht waar het voor bedoeld is en is de kans kleiner dat het in de zakken verdwijnt van mensen die er geen recht op hebben. De normen en waarden van de FIFA zouden niet veranderen, het beleid zou slechts eerlijker en moderner worden uitgevoerd.

30 mei 2015 om 11:19

Inderdaad. Wie zegt dat andere bestuurders niet aan derde wereldlanden geven. Ze hebben er sinds 1998 niet eens de kans voor gehad om het te laten zien.
Voor Fifa zou het trouwens ook verstandig zijn om een limiet te stellen aan het aantal jaren dat je voorzitter mag zijn.

30 mei 2015 om 12:07

Oftewel gebakken lucht proberen te verkopen. Ik ga niets veranderen, maar ik ga het wel eerlijker en transparanter maken. Dan is Barack Obama met zijn zogenaamde change een stuk creatiever met zijn marketingcampagne.

30 mei 2015 om 12:29

Wanneer je aangeeft de kleine Afrikaanse landen te steunen verandert er inderdaad niets, aangezien Blatter hen ook steunt. Dan verkoop je geen gebakken lucht maar zeg je het beleid door te zetten maar dan in een eerlijke en transparante vorm zonder onder de tafel nog wat extra's te geven en enkel bananen in hun reet te duwen zoals na de ongeregeldheden in de Afrika Cup.

30 mei 2015 om 13:19

Jij hebt de speeches niet gekeken of wel? Als er iemand was die 15 minuten gebakken lucht aan het verkopen was...
Als je veranderingen aankondigt in hoe het beleid uitgevoerd gaat worden is dat toch juist geen gebakken lucht.

30 mei 2015 om 13:22

@WhyMe dus we kunnen kiezen tussen iemand die niets verandert qua beleid en ook niet qua uitvoering of iemand die aan dezelfde normen en waarden vasthoudt en hetzelfde beleid wil doorvoeren maar dat op een eerlijke manier wil doen? Ik zou het wel weten.

30 mei 2015 om 13:57

Daar heeft Ali zij eigen graf gegraven denk je ook niet. Die afgevaardigden kregen bijna een hart stilstand toen hij dat zei

30 mei 2015 om 14:34

Inderdaad, transparantie moet je niet willen bij de fifa.

Die ouwe gek blijft tot hij er dood bij neer valt , of de FBI moet zoveel bewijs aanleveren door het praten van de andere boeven die zijn opgepakt , dan kan de Fifa verlost worden van deze gangster .

De Fifa zal toch wel een administratie hebben die door accountants wordt bijgehouden , dit zijn dus ook boeven van de bovenste plank , en plegen valsheid in geschrifte en frauderen .
Laat de FBI de administratie eens onderzoeken dan treffen zij misschien nog iets aan , maar de Fifa zal wel gewiekste administratieve medewerkers hebben op het maffia kantoor in Zurich .
Al deze boeven kunnen maar doorgaan nu die ouwe gek aanblijft , deze boeven leven boven de wet .

Maar als wij als normale burgers 1 euro te weinig opgeven aan de belasting dan ben je de Sjaak wegens fraude etc, etc .

UEFA en FIFA bestaat uit geboefte!
Landen als Nederland, Engeland, Duitsland, Spanje, Brazilië en Argentinië moeten zich distantieren en een eigen Wk spelen .

En vergeet niet dat de Verenigde Staten de grootste sponsor zijn van het Jordanese koninkrijk, en dus van mijn tegenstrever. Deze zaak voelt niet goed

Naast die boom voor zijn kop begin ik nu te denken aan dementie, serieus, die man leeft in zijn eigen 1 persoon wereldje en is zo'n psychopaat dat hij zijn eigen leugens voor waarheid aanneemt

30 mei 2015 om 12:10

Amerika sponsort wel vaker landen die directe vijanden van ze dwarszitten. Ze sponsorden ook Guerrilla groepen op verschillende continenten. Dit is geen complottheorie, maar gewoon in wetenschappelijke artikels te lezen. Men begon hiermee tijdens de koude oorlog en is er nooit mee gestopt.

30 mei 2015 om 12:29

Ja dus? Poetin doet ook niet anders en Iran steunt terroristen. En zo kan je een hele rij landen neerzetten.
Punt is, Blatter doet heel verongelijkt alsof iedereen tegen hem is, terwijl degene die dat niet zijn, omgekocht zijn, en dan doet hij alsof hij niks weet.

30 mei 2015 om 13:58

Whyme. Daar heb je een punt maar staat los van dit hier. Amerika is zelf ook corrupt met de nsa en cia.

Het is een grote mafFifa, met een ouwe gek aan het roer. Iedereen weet dat het een corrupte bende is, maar vooralsnog doet niemand wat. Zwakkelingen!!

Wat een kerel zeg.
Eerst lopen te roepen dat hij zichzelf een soort god vind (Blatter; Fifa is groter dan welke religie ook).
Gisteren staat hij met een trillend bovenlipje een laatste woordje te doen en nu hij weer stevig op zijn troon zit begint hij weer te raaskalen met z'n 'ik vergeet niet'.
Laten we aub zo snel mogelijk met z'n allen uit de Fifa stappen.
Plus punten.
Geen Blatter meer en geen Qatar met z'n winterse WK.
Nadeel.
De inkomsten dalen flink of sponsoren moeten zich ook terugtrekken en instromen aan een nieuwe opzet.

Dit was te verwachten. Sterker nog, de Uefa gaat ook niets doen. En dit ligt niet alleen aan de Fifa. Alle grote sportbonden kampen met hetzelfde probleem. Ze willen geld hebben. Het gaat de grote bonden er alleen maar om om geld binnen te halen, zogenaamd voor de sport. Maar ondertussen hollen ze de economie van organiserende landen uit. Een land mag bijv. een WK organiseren, krijgt de lasten van de organisatie, maar de sportbond krijgt alle baten. Hierdoor is Griekenland failliet gegaan aan het organiseren van de Olympische Spelen.
Daarbij krijgen steeds meer sponsors en rijke mannen steeds meer grip op de sport. Kijk eens naar het voetbal. Afgelopen week was ik in Engeland. Nergens wordt meer geld in de clubs gestoken. Maar dacht je dat de gemiddelde Engelsman zich een kaartje kan permitteren voor een wedstrijd van de grote Premier League clubs? Nee, onbetaalbaar! In het land waar de rijke mannen en de televisierechten miljarden in de competitie stoppen.
De Fifa is maar een van de bonden die afgegleden is naar een discutabel niveau.
Ik denk dat het hele systeem op de schop moet, en niet alleen de Fifa.

30 mei 2015 om 12:01

Hahahaha Griekenland is failliet gegaan door het organiseren van de Olympische spelen? Zozo en ik dacht dat het kwam door de staat van hun sociaalstelsel en bestuurlijk falen, waarbij er teveel aangevuld werd met geleend geld dat niet terug te betalen was.

Hij probeert er een omgekeerde wereld er van te maken.
Hij heeft zich nu opnieuw ingekocht en nu durft hij zijn mond open te trekken.

Ik ben bang dat de enige manier om afscheid van Blatter te nemen zijn ouderdom moet worden.

Hoe is dit mogelijk?

Waar ik me meer over verbaas, is hoe iedereen reageert hier.
Leven sommige onder een steen, het draait om geld, geld, geld geld en nog eens geld.

Al die machtige mannetjes doen al eeuwen niks anders, of het nu de Fifa is of een bank etc.
Zelfs hulporganisaties, maar iedereen is toch weer elke keer verbaast.
Blijft grappig, erg naïef sommige.

30 mei 2015 om 11:57

Eerlijk is eerlijk, die Blatter is wel een baas en niet van de troon te stoten. Zelfs de FBi heeft het geprobeerd en de UEFA. Vind het wel mooi dat dit soort dingen democratisch beslist worden, en niet met landen bombarderen. Iedereen moet accepteren dat Blatter gewoon toch ook zn dingen doet. Champions leauge geld is verhoogd waar Nederland ook van Profiteert. Winnaar Europa leauge stroomt door naar groepsfase Champions leauge.

Hoe slecht is het daar nou echt?? Behalve dat iedereen elkaar maar napraat...

30 mei 2015 om 12:02

Wat jij noemt zijn resultaten van de Uefa, maar ik snap je punt verder wel.

30 mei 2015 om 14:04

Even serieus. Jij vind de opzet van de cl een aanwinst voor het voetbal ipv het oude systeem waar elk land zijn kampioen mocht inschrijven? Volgend jaar 5 teams uit Spanje in de cl? Dat noem jij een aanwinst? Clubs die zich alles kunnen en mogen veroorloven. Deze opzet is gemaakt voor de geldmachine en staat los van de sport. Vervolgens komen teams ook nog eens in aparte potten. What de fukk. En dan raar opkijken wanneer elke keer dezelfde clubs uit dezelfde landen komen boven drijven.

30 mei 2015 om 14:12

Hoe duur is je moeder?

Het is echt tijd om uit de Fifa te stappen.
Als de Uefa dan nog ook Brazilië en Argentinië mee zou kunnen krijgen dan heb je gewoon de beste landen en kan je een mooi alternatief wk maken.

Dit mag zo niet door gaan.

30 mei 2015 om 12:03

Aha de beste landen? En ghana, vs, mexico, uruguay, chilli etc dan? Ik zie die toch liever spelen dan Ijsland tegen Noord-ierland.

30 mei 2015 om 12:36

Ghana en de VS horen niet bij de beste landen. Daarbij is de VS anti Blatter dus zal ook meegaan met de Uefa, zelfde geldt voor Chili en Uruguay. Mexico is voor mij onduidelijk. Punt is: De Uefa kan makkelijk zonder de Fifa, de Fifa kan niet zonder de Uefa. Het zelfde geldt voor de Afrikaanse en Aziatische bonden. Wat is voetbal nog waard als zij niet spelen tegen Duitsland, Engeland, Nederland, Italie en Portugal? De Europese landen missen vooral die Afrikaanse landen als kiespijn.

1 juni 2015 om 09:19

Van die landen is Uruguay als enige ooit wereld kampioen geworden
Dat je die liever ziet spelen dan Ijsland is prima, maar als je de Uefa en Brazilië en Argentinië mee kan krijgen (ok en dan uruguay), dan heb je alle WK finalisten ooit mee gekregen.
Zorg dat je Amerika nog mee krijgt vanwege de grote sponsors en je komt een heel eind hoor.
Maar als ik dan lees dat Duitsland, Spanje en Frankrijk gewoon wel op die corrupte gek hebben gestemd, dan snap ik er helemaal niets meer van.

Ach die blatter loopt toch op zn einde. FBI hebben nu wat relatief kleine visjes opgepakt en wetken zich o.b.v. hun verklaringen rustig naar Blatter toe. Als ze Mafia en Terroristen aan het praten krijgen, zal ze dat met een paar oude mannetjes die veel meer te verliezen hebben ook wel lukken.

Dan pakt Platini de macht en verandert er vervolgens helemaal niks..

Sepp Blatter zit daar niet omdat hij nog een missie heeft, dat is allemaal nonsens natuurlijk. Iemand die 17 jaar op dezelfde positie zit heeft niet ineens een missie. In 2011 sprak hij al van aftreden, maar blijkbaar zou dan wel eens die hele fifa doorgelicht kunnen worden en daar hebben Sepp en zijn vriendjes uit bananenrepublieken geen baat bij, dan zou het wel eens slecht met ze kunnen aflopen. Dus Sepp blijft tot zijn dood aan als stroman van de fifa en zijn vrienden kunnen zich lekker blijven verrijken over de rug van het voetbal. Als het dan eens doorgelicht wordt kunnen ze Sepp niets meer maken en hebben die malafide vriendjes waarschijnlijk hun sporen uitgewist.

Absurd dat dit allemaal in stand gehouden kan worden.

In mijn optiek zou de uefa hier uit moeten stappen, dan maar een tweede fifa en een versplintering met alle gevolgen van dien. Dit kun je niet blijven gedogen.

We are in a time that is so extreme in its madness, if it doesnt drive you mad then you are mad already...

30 mei 2015 om 14:03

de Uefa manipuleert de uitslagen ook, daar heeft Roma ook van geprofiteerd.

Op de vraag moet de Uefa uit de Fifa stappen heb ik ja gezegd maar ook deze stap heeft zijn consequenties omdat deze bond ook tot het bot verdeeld is met aan de ene kant de westerse landen met uitzondering van Frankrijk en aan de andere kant de voormalige Oostbloklanden incl. Rusland dat massaal achter Blatter staat. Niet dat ik dat nou zo erg vind, het is wel eens goed dat deze logge en vooral gesloten organisaties eens goed opgeschud worden desnoods met wat opsplitsingen die toch van tijdelijke aard zullen zijn.

De fifa is een grote mafia familie. De bonden zijn daar gewoon lid van. De enige manier om van Blatter af te komen is op oppakken of een minder vriendelijke manier. Uit zichzelf hij nooit gaan.

Blatter moet zijn hoofd uit zijn eigen reet trekken. De moderne dictator. Ik stem voor grondtroepen.

ach corruptie heb je overal ook hier bij de knvb en ook bij de fifa uefa etc etc de wereld is gewoon verrot en het gaat al lang niet meer over voetbal maar enkel over politiek en geld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren