Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Coutinho heeft alles wat een Barça-speler moet hebben'

Laatste update:
/

Ronaldinho helpt Barcelona bij de zoektocht naar een vervanger van Xavi. De voormalig wereldvoetballer van het jaar denkt dat landgenoot Philippe Coutinho naadloos past binnen de filosofie van de Catalaanse grootmacht. De 22-jarige spelmaker gold dit seizoen als een van de weinige lichtpuntjes bij Liverpool en werd onder meer opgenomen in het PFA Team of the Year.

"Hij heeft een fantastisch jaar achter de rug", zegt Ronaldinho, die Coutinho een van de beste middenvelders van Europa noemt. "En als je bedenkt dat hij speelt in een elftal dat een minder jaar achter de rug heeft, is zijn prestatie des te knapper. Ik kan niet voor hem praten en ook niet voor Barcelona, maar ik weet wel wat Barcelona zoekt in een voetballer. Hij beschikt over al die eigenschappen."

Los Azulgrana zullen hoe dan ook moeten verversen, al kan dat pas vanaf januari 2016. Vanwege een transferverbod mogen er komend zomer geen aankopen worden gedaan. "Xavi gaat weg en Andrés Iniesta is al in de dertig. Daar moet iets voor in de plaats komen. Daarom denk ik dat Barcelona en Coutinho een uitstekende match zijn. Niet alleen kan hij daar prijzen winnen, ook zal hij door het samenspelen met Neymar, Lionel Messi, Luis Suárez en Iniesta een nog betere voetballer worden."

Philippe Coutinho past ... bij Barcelona

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is niet nodig vind ik, aangezien we rafinha al hebben. Enige wat coutinho meer heeft is zijn scorend vermogen

26 mei 2015 om 16:52

Ik dacht dat het rendement van Coutinho nou ook niet bepaald zijn sterkste eigenschap was.

26 mei 2015 om 17:11

Het is nog niet zijn sterkste eigenschap nee, maar hij heeft toch meer rendement dan Iniesta bijvoorbeeld. Bovendien zal hij bij Barcelona ook meer assists kunnen geven aangezien daar MSN loopt die vaker zullen scoren dan waar hij het nu bij Liverpool mee moet doen. Zijn scorend vermogen kan nog omhoog, maar dat zie ik nog wel gebeuren. Zijn schoten zijn goed, en als hij dit kan verbeteren zal hij hiermee echt een wapen voor Barca zijn.

26 mei 2015 om 17:21

Zeker, heeft zich sterk ontwikkelt de laatste tijd, ik vind hem ook wel in het spel van Barca passen. Hij is ook nog jong dus genoeg tijd om te leren van spelers als Iniesta bijvoorbeeld.

26 mei 2015 om 18:10

Beter moyenne dan iniesta is ook geen kunst. Die arme jongen heeft dit seizoen 1 keer gescoord

26 mei 2015 om 19:38

Maar dat is ook niet gek als je kijkt hoe Enrique nu met Barça speelt. De dreiging komt vrijwel volledig van MSN en de bedoeling is ook dat de middenvelders pas later doorschuiven en meer op de lange bal bedienen dus komt Iniesta veel minder vaak op die positie. Iniesta heeft nooit bijzonder veel gescoord omdat hij veel liever voor de paas als het schot gaat, maar hij kan echt wel scoren hoor, ik denk dat het op dit moment nog steeds niet veel onder doet voor Coutinho

26 mei 2015 om 16:53

ik vind hem ook niet goed genoeg voor barcelona

ik zou gundogan graag willen zien bij barcelona

26 mei 2015 om 17:02

Gundogan is ook geen type speler voor barca beter verratti.

26 mei 2015 om 20:37

Coutinho niet maar gundogan wel? Gundogan zal dan op de plek van busquets moeten gaan spelen of?? Rakitic en iniesta spelen daar nog.prima. rafinha en roberto erachter als back up. Nee er moet een vleugelspeler komen, en een rechtsback.

26 mei 2015 om 17:06

Rafinha bakt er niks van. Goede invaller, meer niet.

26 mei 2015 om 17:17

Duidelijk dat jij hem niet volgt, want als hij speelt doet hij makkelijk mee. Technische zeer sterk en kan altijd goed wegdraaien. Alleen is hij nog niet beslissend. Maar dat komt nog wel als barca vertrouwen in hem heeft

26 mei 2015 om 17:51

Volg barca aub voordat je je conclusies begint te trekken

26 mei 2015 om 18:25

Als hij speelt doet hij makkelijk mee ja. Maar hij maakt het team niet echt beter. Coutinho zie ik graag komen

26 mei 2015 om 18:51

Ik denk dat jij rafinha van Bayern bedoeld. Want rafinha van barca heeft dit seizoen geen 1x bij de minste 4 gezeten.

26 mei 2015 om 19:49

Ik zou ook niet te vroeg oordelen met rafinha idd, die kan het wel maken. Coutinho is wel een barca speler maar dan moet je weer lappen he. Ik snap nog steeds niet dat barca thiago heeft laten gaan btw.. jong en misschien het grootste barca talent van de afgelopen jaren.

26 mei 2015 om 20:20

Bayern voldeed aan zijn afkoop clausule. Barca kon dus niks anders. Thiago wilde zelf weg, want hij wilde gewoon spelen.

Tja is een goed alternatief voor isco als die nooit komen gaat. Heerlijke dribbel en goed overzicht, alleen moet ie beter als z'n schot gaan werken.

Ergens heb ik nog de hoop dat isco via een omweg bij barca komen gaat, naja laten we afwachten.

26 mei 2015 om 16:54

Beter aan zn schot? Gast heb jij coutinho wel gevolgd afgelopen seizoen?

26 mei 2015 om 16:57

Zijn schot is zeker goed, maar misschien bedoeld Bossquets dat hij meer aan zijn accuraatheid moet werken? Coutinho schiet toch ook vaak mis of op het verkeerde moment. Als Bossquets dat bedoeld dan snap ik hem wel. Puur op traptechniek heeft Coutinho natuurlijk een heerlijk schot.

26 mei 2015 om 16:58

Hij heeft zijn schot inderdaad al sterk verbeterd, maar hij kan dit makkelijk naar een nog hoger niveau tillen.

26 mei 2015 om 18:46

Vorig seizoen was het dramatisch maar dit seizoen (tweede seizoens helft) ging het stukken beter.. maakte om de 2 weken een afstand goal... Als hij accuraatheid bedoeld dan snap k het maar dat is normaal aangezien hij graag voor power gaat..

26 mei 2015 om 16:54

Moet die aan zijn schot werken? heb jij wel zijn poeiers gezien?

26 mei 2015 om 16:54

isco is juist de toekomsy van real samen met james zo jong en nu al vaak bepalend met goals en individuele acties. Hij is ook de lieveling van Perez.
Ik hoop dus niet dat hij naar Barca gaat want dat zou echt een nachtmerrie zijn.

26 mei 2015 om 17:08

Ik zie die 2 ook zeker niet weggaan bij Real. Daarmee heeft Real echt goud in handen namelijk! Het enige wat ik jammer vind is dat Isco niet meer zulke doelpunten maakt als hij bij Malaga deed, hij lijkt toch iets minder vaak te durven schieten en als hij dan schiet is zijn schot toch ook minder goed dan eerst vind ik.

26 mei 2015 om 17:17

Ja klopt. Dit zal wel iets met de zenuwen te maken hebben. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat heeft verleerd namelijk.

26 mei 2015 om 17:23

Of met Ronaldo

26 mei 2015 om 16:59

Bossquets. Ik zag Isco ook als droom opvolger van Iniesta maar hij speelt nu bij Real en is hier publiekslieveling. Ik zie m niet snel maar Barca vertrekken al hoewel ik ook heel erg fan van zijn spel ben. Heerlijke dribbels. En dan je stukje over Coutinho. Zoek eens op youtube zijn top 10goals en vertel me dat wat je van zijn schot vind

26 mei 2015 om 17:31

Grap van de dag

26 mei 2015 om 18:36

volgens mij kijk jij echt alleen wedstrijden van barcelona. zijn schot is prima voor in middenvelder en in ieder geval beter dan de middenvelders die barcelona nu heeft. dus dat is een vooruit gang. ik dat hij de ideale vervanger van xavi op het middenveld zou zijn.

26 mei 2015 om 19:00

Beter dan Rakitic? Dat betwijfel ik nog hoor, haha.

26 mei 2015 om 19:47

Past iig beter bij Barça dan Rakitic...

26 mei 2015 om 20:24

Rakitic past juist bij Barca. Met zijn loopvermogen ontlast hij juist de aanvallers.

26 mei 2015 om 20:31

coutihno zijn loop vermogen is goed maar je hebt voor de gaten te dichten al rakitic en busquets waarom dan nog een meer verdedigende je moet wel een speler hebben om de aanvallers van ballen te voorzien, en alsj e hem haalt kun je hem in het begin achter iniesta zetten en hem zo laten wennen om hem daarna volledig de aanvallende middenvelder rol over te nemen. lijk mij perfect.

26 mei 2015 om 19:32

Bossquete

Ik ben het totaal oneens met jou, het is duidelijk dat jij hem maar heel af en toe ziet spelen. Ik denk dat hij zich uitstekend zou ontwikkelen bij een Barcelona en de kwaliteiten die hij in zich heeft kan hij alleen maar beter en beter worden. Het is geen Xavi achtig type, meer een iniesta, Iniesta is wel bal vaster al heeft countinho ook een geweldige actie net als iniesta en een beter schot, Ik denk dat Iniesta de laatste jaren meer de controle houdt daar waar ik zeker weet dat Coutinho zoals Raktetic gewoon 6 a 8x zou scoren.

Barcelona mag toch geen spelers aantrekken? Of is dit alweer geseponeerd?

26 mei 2015 om 16:55

Staat gewoon in het bericht. Pas in januari 2016 kan Barca weer spelers aantrekken. Maar dat kunnen ze natuurlijk al wel in de week leggen. Voorcontracten e.d.

26 mei 2015 om 16:55

Dat staat ook zo in het artikel.

26 mei 2015 om 16:55

Lees dat artikel nou even voordat je reageert, zou een hoop schelen. Per januari 2016 mogen ze weer spelers aantrekken, dat is dus al over 6 maanden.

26 mei 2015 om 17:05

Begrijpend lezen is moeilijk hé?

26 mei 2015 om 17:24

Vind het zo gek als mensen niet alles lezen maar wel reageren. Je kunt het je toch niet veroorloven te reageren met een beperkte hoeveelheid info?!

26 mei 2015 om 16:57

Ja toch Hazard op cm met een 433 systeem geloof je het zelf.

26 mei 2015 om 18:28

Kan je beter Messi op 10 zetten en hazard op de flank.

26 mei 2015 om 16:56

Hazard is geen vervanger voor Iniesta aangezien Hazard op de flank speelt. Hij heeft niet het positiespel in zich.

26 mei 2015 om 17:03

Younes, daar vergis je je. Hazard kan juist hartstikke goed mee met het positiespel. Hij is indd een flankenspeler en is natuurlijk niet een lcm in een 4-3-3. Daarom lijkt het me niet een opvolger van Iniesta. Eerder een type: Coutinho, Gotze of Pogba. Maar los daarvan kan ik je wel vertellen dat Hazard wel degelijk goed is in positiespel.

26 mei 2015 om 17:26

Ok, maar ik denk daar anders over. Het is hoe dan ook een goeie speler.

Coutinho en verratti.. Als barca een van deze 2 haalt dan gaan ze door met prijzen winnen.

26 mei 2015 om 17:02

Voornamelijk Verratti. Dat gaat een grote speler worden op zijn positie. Ben bang dat ze veel voor hem zullen vragen.

26 mei 2015 om 17:09

Eens, Verratti is ook meer een barca-speler dan Coutinho. Middenvelders moeten vooral voor controle en balans zorgen. Scorend vermogen is niet nodig op het middenveld als je beschikt over een aanval zoals die van Barca. Verratti is een ideale opvolger van Xavi naar mijn mening. Kan ook heel makkelijk het spel verdelen en heeft een erg interessante leeftijd. Daarnaast heeft hij bij PSG al ruime ervaring in CL.

26 mei 2015 om 18:13

alleen is hij onmisbaar, een van de grootste talenten ter wereld en PSg wil hem koste wat kost behouden. PSG is zelfs bereid om bedragen van 60 miljoen voor hem te wigeren, ook heeft hij gezegd het erg op zijn gemak te ebben in Parijs en dat het ook goed voor zijn ontwikkeling is. Ik denk dat de komst van Verratti daarom wel erg moeilijk wordt voor barca.

26 mei 2015 om 18:47

Zo is het, kon het niet beter verwoorden. Spelers als Coutinho of een Hazard hebben bij Barca in principe niks te zoeken. Zij moeten hun acties aan de rand van de 16 maken, en niet positioneren op het middenveld. Zij raken die bal kwijt gegarandeerd. Mensen praten maar wat over voetballers, denken dat ze op 5 posities uit de voeten kan. Je mag al blij zijn als je op 1 positie uitblinkt.

26 mei 2015 om 19:15

Younes

Dus je spreekt ronaldinho tegen hoor.

26 mei 2015 om 20:13

Ja, maar Ronaldinho weet zelf ook hoe het zit. Ronaldinho was een rasechte 10 voor hij naar Barca vertrok. Op het wk 2002 speelde hij steevast achter Rivaldo en Ronaldo als aangever. En toen hij naar Barca ging kwam hij op de linkse flank terecht, een positie die hem perfect lag.

Zo'n spelers gaan echt niet op het middenveld van Barca spelen, hoor.

26 mei 2015 om 17:04

Qua spelers zijn dit ook de ideale vervangers van Iniesta en Xavi. Verratti lijkt qua spel nog het meest op Xavi, en Coutinho op Iniesta. Tuurlijk zal Barcelona anders gaan spelen dan, maar ik denk dat het met onderstaande opstelling zeker prijzen zal blijven winnen. Coutinho mag dan wel minder pure voetbaltechniek hebben dan Iniesta, maar zijn rendement is een stuk beter en zijn afstandsschoten zullen een extra wapen zijn voor Barca. Verratti kan het spel geweldig verdelen, en heeft bovendien ook nog eens een dribbel in huis, wat Xavi dan weer niet had. Al met al zal je een dynamischer middenveld hebben, waarmee je denk ik iedereen weg zal kunnen spelen. Een nieuwe rb zal echter ook prioriteit hebben (mits Dani Alves weggaat) nu en eventueel een nieuwe CV, aangezien ik niet gecharmeerd ben van Bartra en Mathieu en Vermaelen veel te vaak geblesseerd is (en ik twijfel of hij uberhaupt het niveau aankan). Macherano vind ik een goede speler, maar toch vind ik hem meer middenvelder dan CV en zou hij de back-up van Busquets moeten zijn.

ter Stegen
Aankoop
Macherano
Pique
Alba
Verratti
Busquets
Coutinho
Messi
Suarez
Neymar
26 mei 2015 om 17:16

Deze opstelling is serieus erg zwak. Je haalt Raketic (beste middenvelder van Barca dit seizoen) eruit voor verratti? Raketic doet letterlijk alles goed bij barca. Verdeeld het spel practig en heeft een beter afstandsschot dan Coutinho. Verder verdedigd hij zeer tactisch en loopt verdedigend ook Messi's meters.

Coutinho is een erg goede speler maar mist het overzicht en rust in zijn spel om iniesta ooit te kunnen vervangen. Iedere speler die ipv iniesta komt zal zich moeten ontwikkleen maar coutinho zal zijn overzicht nooit tot dat niveau kunnen ontwikkelen. De Droomopvolger van iniesta is in mijn ogen Gotze, arda turan(te oud) of thiago. Arda is de meest haalbare optie en heeft dezelfde soort dribbel en klevende paas methode. verder zal hij net als iniesta (maar dan beter) zijn verdedigende werk doen wat nodig is in het nieuwe systeem van Enrique. Toch denk ik dat iniesta nog 2 jaar meekan en dan arda al 29 dus zou het een nutteloze transfer zijn

26 mei 2015 om 17:52

Ik denk niet dat deze opstelling erg zwak is. Rakitic doet het dit seizoen goed inderdaad, maar qua verdelen van het spel kan een Verratti dit veel beter vind ik. Rakitic is een loper en in mijn ogen de ideale 12e man (soort van Keita rol). Luis Enrique speelt anders dan Pep, maar in mijn ogen is er nog steeds plaats van een technisch superieur team. Rakitic past daar in mijn ogen niet goed genoeg bij. Rakitic zou eventueel op de positie van Iniesta kunnen, maar hij is absoluut geen opvolger voor Xavi.

Iniesta zal inderdaad lastig worden om op te volgen. Maar je hoeft ook geen kopie te krijgen. Waar Iniesta een beter overzicht heeft zal Coutinho meer doelgerichtheid brengen. Ik ben van mening dat Coutinho zijn overzicht zeker zal kunnen ontwikkelen, en ook goed genoeg voor Barca. Gotze zou inderdaad ook een goede zijn, daar ben ik het geheel mee eens. Ik denk echter wel dat Gotze een duurdere klant is. Bovendien hoop ik dat Gotze zich wel verder gaat ontwikkelen, want bij Bayern staat hij nu compleet stil in zijn ontwikkeling. Arda Turan vind ik geen speler voor Barca. Hij heeft inderaad een soortgelijke dribbel, maar past totaal niet in de passing game. Zijn verdedigende werk doet hij inderdaad beter, maar Barcelona hoeft vanwege haar speelstijl veel minder te verdedigen dan alle andere team (dus waarom zou je Arda daarvoor halen?). Thiago vind ik moeilijk te beoordelen. Hij speelt soms echt geweldig, maar hij maakt ook vaak onnodige acties of loopt onnodig balverlies als hij mannetje nummer 4 wil passeren. Bovendien denk ik niet dat hij graag terug wil naar Barca.

Ik denk dat je met mijn opstelling veel dynamiek hebt met een snelle passing, maar ook loopvermogen (verratti loopt veel, Busquets loopt veel, Coutinho loopt bij Liverpool ook veel). Verratti heeft het overzicht om het spel te verdelen, Coutinho heeft de dribbel en het schot om kansen te creeren en Busquets blijft de ideale cvm voor Barca. Voorin heb je met MSN bovendien genoeg scorend vermogen en creativiteit waardoor je middenveld niet per sé daar van hoeft over te lopen (iniesta heeft trouwens wel overzicht, maar gek genoeg nauwelijks rendement). Als er achterin een goede opvolger voor Dani Alves komt, en nog een echte top CV voor naast Pique, dan zie ik Barca weer domineren in Spanje en Europa.

26 mei 2015 om 19:35

@blink182

Ik heb wel het gevoel dat onze nieuwe technisch directeur wel meer de feeling heeft voor de juiste spelers dan Zubi dat had voor Barcelona, Maar het is altijd afwachten wie er gaat komen.

Zou toch de plek van Xavi aan Rakitic en Rafinha overlaten, die twee doen het prima.
Off topic: kan niet wachten tot Sergi Samper rol van Sergio over eemt als CVM.

26 mei 2015 om 17:01

Overneemt*

26 mei 2015 om 17:06

Coutinho is m.i. ook meer een vervanger voor Iniesta. Verratti zou een betere vervanger zijn van Xavi. Rakitic vind ik niet echt een speler voor het echte Barca-spel, ook al presteert hij naar behoren. Rafinha is nog te wisselvallig vind ik. Sergi Samper heb ik maar 1x gezien volgens mij. Denk jij dat hij Busquets ooit kan opvolgen? Niet dat Busquets anytime soon uit de basis verdwijnt aangezien hij nog maar 26 is..

26 mei 2015 om 17:13

Jackieboy10,

Sergi Samper is het grootste talent uit de cantera van Barcelona momenteel. Speelde altijd op de rechtshalf positie en werd de nieuwe Xavi genoemd. Sergi Samper is alleen een speler die ook uitstekend kan dribbelen en makkelijk mensen kan passeren. De laatste 2 jaar speelt hij meer op de plek van Busquets en ook in die rol fungeert hij fantastisch. Het voordeel met Samper is dat je hem op beide posities kwijt zou kunnen en kan rouleren. Ik hoop dat hij komend seizoen vaker minuten zal maken in het 1e.

26 mei 2015 om 17:08

Lol? Waarom? Sergio Busquets is in mijn ogen de beste CVM van de wereld. Hij is de meester en het brein achter het tiki taka spel van Barca. Zag je hoe erg hij gemist werd, thuis tegen Real? Misscchien moet je op youtube: Busquets Role. In typen. Dan zie je hoe vreselijk onderschat word door jou. Ongelofelijk dat je hem nu al weg wilt terwijl hij pas 27 is.

26 mei 2015 om 17:09

Edit: 26

26 mei 2015 om 17:21

Busquets het brein achter Barcelona noemen gaat mij echt 5 dimensies te ver.

26 mei 2015 om 17:26

Ik onderschat hem niet en ben jet volledig met je eens.
Maar wat ik probeerde te zegge was, dat ik veel potentie in Samper zie en gewoon niet kan wachten tot hij in de eerste speelt.
Maar Sergio kan zowiezo wel meer dan 4 jaar mee dus ik moet wel wachten.

26 mei 2015 om 19:02

Oh okay

Iedereen die de afgelopen 2 jaar de wedstrijden van Liverpool heeft gevolgd weet dat Coutinho genoeg kwaliteiten heeft om bij Barca te spelen.
Plus het feit dat ie jarenlang samen met Neymar bij Jong Brazilië heeft gespeeld, zegt al meer dan genoeg. Die twee hebben zowel op als buiten het veld een klik met elkaar (zie sociale media).

Hopen dat er in de toekomst mannen gaan komen als Gündoğan / Verratti en Pogba.

26 mei 2015 om 17:10

Verrati, Gotze en Coutinho of dat fysiek veel te zwak?

Ik roep het al jaren: Coutinho is dé ideale opvolger van Andrés Iniesta op de linkshalf positie als meest aanvallende middenvelder. Voor de Xavi-rol als controleur, ga ik liever voor Verratti of Thiago.

Coutinho heeft ook een uitmuntende dribbel, fabelachtige balbehandeling en die geweldige steekpass. Het enige wat hij wel écht gemeen heeft met Iniesta, is dat ze beide in mijn optiek te weinig doelpunten maken. Als meest aanvallende middenvelder bij Barcelona, moet je toch zeker rond de 10 doelpunten in competitieverband kunnen maken. Rafinha is er ook, maar daar waar hij vroeger wat aanvallender speelde vind ik hem gek genoeg dit seizoen goed in de rol van controleur. Is sterk, rustig aan de bal, bewaart altijd de rust..

Coutinho en Isco zijn qua speelstijl de enige die Iniesta kunnen vervangen. In mindere mate zou Christian Eriksen het ook wel kunnen, maar die moet zich dan wel meer ontwikkelen. Stel je voor dat je een middenveld hebt met de punt naar achter met deze spelers: Sergio Busquets, Marco Verratti en Phillip Coutinho. Pff, dan controleer en domineer je echt elk andere middenveld ter wereld. Sergi Samper, Rakitic, Rafinha en Halilovic als back-up.

Ter Stegen
Lionel Messi
26 mei 2015 om 17:16

Als ik je opstelling bekijk, vraag ik me af of Barca daadwerkelijk wedstrijden gaat winnen met enkel ter Stegen en Messi op het veld. Ik zou toch gaan voor elf spelers..

26 mei 2015 om 17:21

Haha..
Ik had die opstelling maar geskipt, maar blijkbaar is het per ongeluk wel toegevoegd.

Enfin:

Ter Stegen, aankoop, Piqué, aankoop, Jordi Alba.
Verratti, Busquets, Coutinho,
Messi, Suarez, Neymar.

Dan heb ik het dus over 2-3 jaar. Mascherano zou ik erbij houden als back-up. Geweldige motivator. Rechtsback voor Dani is ook wel nodig.

26 mei 2015 om 19:04

Je overschat Coutinho toch aardig. Heeft een redelijk seizoen achter de rug, maar is nog verre van constant. Heeft een goede dribbel, zeer goede balbehandeling en een aardige steekpass. Die steekpass is af en toen smullen, maar die gaat vaker fout dan goed. Daarnaast maakt hij slechte beslissingen.

Ik ben een fan van deze jongen, maar hij wordt wel erg opgehemeld hier.

27 mei 2015 om 09:32

Ik overschat hem niet. Als trouwe Brasileiro weet ik precies hoeveel potentie hij heeft en dat dit bij een club als Barca uitstekend ontplooit kan worden. Het is zonde om zo iemand te zien ploeteren bij de situatie waarin Liverpool momenteel in verkeert. Ik hemel hem niet op, ik erken zijn kwaliteiten en ben ervan overtuigd dat hij nog veel beter kan worden. Euforisch? Zeker. Ophemelen? Nee.

27 mei 2015 om 18:38

Ik geloof ook dat hij het kan, maar hij is er nog lang niet. Zou in Spanje wel kunnen uitblinken idd, meer dan in Engeland. In Spanje heb je meer ruimte en die steekpasses kan hij dan ook sws beter geven.

Gok dat hij ook wel op te halen is voor een niet al te groot bedrag na dit seizoen.

Coutinho heeft idd een goed jaar gedraaid en ik vind hem een heerlijke speler, maar ik zie toch vele malen liever Verratti komen. Ik ben zeer gecharmeerd van ze beiden, maar Verratti heeft toch net dat extra. Hij heeft ook een zeer goed overzicht, wat nog niet zoveel spelers op zijn leeftijd, al zó goed beheren.

26 mei 2015 om 17:18

Verratti is een klassieke nummer 6: iemand die de lijnen uitzet, de openingen heeft, het tempo bepaald en vanuit de organisatie voetbalt. Identieke eigenschappen als die van Xavi.

Coutinho is een klassieke nummer 8 of 10: technisch zeer goed onderlegd, heeft een uitstekende dribbel en balbehandeling, een goed schot en passeert heel makkelijk tegenstanders. Daarnaast heeft hij ook een steekpass in huis.

Wat hij van een echte 10 wel mist is het scorend vermogen vind ik. Maar goed, Barca speelt dan ook niet met een 10

26 mei 2015 om 17:25

@xaviola, ik geef je helemaal gelijk. Eigenlijk ben je het denk ik dan ook indirect eens met mij, Verratti zou dus de perfecte opvolger zijn voor Xavi.

Coutinho zou ik dan eerder zien als de (mogelijke) opvolger van Iniesta, wanneer hij minder aan spelen toekomt. Ik zou Coutinho graag zien spelen op Andrès positie, ik denk dat hij het ook uitmuntend zou doen, zeker met een Busquets/rakitic langs hem en MSN voor zich.

Over het scorend vermogen, dat is helemaal waar. Maar als hij op ons middenveld zou spelen, zou ik het niet erg vinden. Je hebt een Messi, Neymar en Suarez voor je, die ongelooflijk veel scoren. Dan is het normaal dat de middenvelders wat minder aan scoren toekomen, wat ik helemaal niet erg vind.

Iniesta heeft ook geen scoren vermogen, maar hij is wel ongelooflijk belangrijk. Zie zijn actie tegen Psg, hij maakt daar een actie van jewelste, waardoor hij ons de goal bezorgt. Zolang hij het spel positief beïnvloed, zal ik nooit klagen. Wie scoort doet er niet toe in mijn ogen, zolang je maar wint, want dat doe je uiteindelijk samen! :D

Ik denk dat Coutinho wel een type speler is die beter wordt met betere spelers om hem heen. In dat optiek zie ik hem zeker wel passen bij Barca. Hij is snel, behendig, creatief en kan goed spelen in de kleine ruimtes. Zijn passes zijn vaak wel slordig en daar kan die wel een hoger rendement uit halen. Hierbij is Barca wel de ideale club om dat te verbeteren.

Alleen denk ik wel dat Liverpool de hoofdprijs zal vragen en ik betwijfel of Barca dat op tafel wil leggen. Rafinha is een opkomende talent die zich als basisspeler kan ontplooien. Misschien is het nu nog te vroeg voor Coutinho, maar zeker wanneer Iniesta nog een jaartje ouder wordt kan je kijken naar opvolgers. Iniesta zal nu nog vrij vaak in de basis staan (is nu ook de aanvoerder).

De plek van Xavi zal nu grotendeels door Rakitic worden overgenomen en eventueel Sergi Roberto als back up voor hem (vind wel dat hij te weinig kansen tot zover krijgt van Enrique) en dat Rafinha meer met Iniesta zal gaan rouleren.

En voor in de toekomst heb je nog Samper (dmf/cm)/halilovic (cam/cm) die zich goed ontwikkelen en binnen de kortste keren vaker bij de selectie gehaald worden.

26 mei 2015 om 18:04

Dat denk ik dus ook. Coutinho speelt nu namelijk in een Liverpool wat nauwelijks draait en waar voorin niemand een kans afmaakt. Bij Barca zullen veel betere spelers om hem heen spelen, en ik denk dat Coutinho zich daar aan zal optrekken. Zijn passing heb je een punt inderdaad, maar ik denk dat hij dat zeker goed genoeg zal kunnen verbeteren om op het gewenste niveau te komen.

Coutinho zal inderdaad niet goedkoop zijn, maar Barca is vaak niet verlegen om geld uit te geven als zij iemand willen hebben. Denk jij dat Rafinha zich zo kan ontwikkelen dat hij Iniesta over 2 jaar kan opvolgen? Ik zie Iniesta namelijk nog wel 2 jaar als onbetwiste basisspeler van Barca.

Voor de plek van Xavi vind ik toch dat Verratti beter in dit plaatje past. Ja Rakitic doet het goed, maar hij is niet de speler die de lijntjes uitzet. Hij is niet zo technisch begaafd als de rest, en ik vind zijn kwaliteiten toch meer liggen bij zijn loopvermogen en zijn inzet. Verratti vind ik meer op Xavi lijken in de zin van dat hij het speltempo bepaalt en de lijntjes uitzet. Ook hij zal een dure klant zijn, maar zou voor mij transferprioriteit nummer 1 zijn. Sergi Roberto ben ik niet echt gecharmeerd van, maar dat kan natuurlijk nog komen.

Samper heeft alleen wel de pech dat Busquets nog maar 26 is, en die zie ik sowieso niet voor zijn 30e weggaan bij Barca. Ik betwijfel dus of Samper tot zijn 24e (of zelfs langer) wil wachten tot hij veel speeltijd zal krijgen.

26 mei 2015 om 18:28

Hmm, ik denk dat Rafinha zeker de potentie heeft om uiteindelijk Iniesta op te volgen. Natuurlijk is het nog maar de vraag of hij überhaupt het niveau Iniesta zal halen, maar hetzelfde kan gezegd worden over Coutinho. Enrique is enorm gecharmeerd van Rafinha dus die zal zeker zijn kansen krijgen om zich te ontwikkelen en om te leren van Iniesta.

Wat mij stoort aan Verratti is zijn houding. Hij pakt vaak onnodige kaarten en kan soms enorm gepikeerd spelen. Dit kan uiteindelijk ten nadele zijn van Barca. In hoeverre hij hier in kan veranderen en ontwikkelen weet ik natuurlijk niet. Het klopt dat Verratti wel de potentie heeft om Xavi op te volgen alleen heb ik nog me twijfels over zijn pass kwaliteit (dan heb ik liever Koke, alhoewel die misschien niet haalbaar is). De lat ligt natuurlijk enorm hoog gezien Xavi 1 van de beste passers aller tijde is. Verratti zal net als Coutinho enorm veel geld kosten en dan prefereer ik liever om Roberto een kans te geven, je kan altijd nog voor een speler gaan. Ik ben zelf wel enorm gecharmeerd van Roberto, hij heeft weleens op de positie van Busquets gespeeld en daarin vond ik hem enorm sterk spelen. Op de positie van Xavi heb ik hem ook een aantal goede wedstrijden zien spelen en natuurlijk is die ook weleens vrij onzichtbaar geweest, maar ik zie hem niet vaak de fout ingaan. In dat optiek werd Busquets ook vaak ondergewaardeerd. Ik ben nog wel van mening dat met wat meer vertrouwen vanuit Enrique dat Roberto een hele grote kan worden, en is multi inzetbaar omdat hij ook op de positie van Busquets goed uit de voeten kan.

Ja dat klopt wat je zegt over Samper. Maar nu Xavi weg gaat en er nog geen nieuwe spelers gehaald kan worden denk ik wel dat Samper een kans zal krijgen hier en daar. Dan is het natuurlijk aan hem om te laten zien hoe ver die is en of die het niveau aan kan.

Barca speelt gemiddeld 60 wedstrijden, dus een Rafinha die in verloop van tijd Iniesta overneemt en nu genoegen moet nemen met roulatie en bekerduels is een prima optie. Een Roberto die rouleert met een Rakitic/busquets is een voordeel waarin hij nog kan groeien en meer kan laten zien.

En als back up heb je nog altijd Samper voor de positie van Busquets. Gezien de hoeveelheid wedstrijden ben ik wel overtuigt dat deze nieuwe generatie genoeg kansen zal krijgen en dan is het aan hen om ons te overtuigen van hun kunnen.

Ik zie Coutinho graag naar Barca komen. Dat is echt een fenomenale speler. Als hij in januari 2016 zou komen dan kan Iniesta de rol van Xavi op zich nemen en Coutinho de rol die Iniesta nu bekleed.
Ik kan me nog herinneren dat Iniesta in Barca B vaak controlerend speelde en soms zelfs als cvm.

Net zijn contract verlengd. Voor 100 miljoen mogen ze m hebben

Het zou mijn niet verbazen als Coutinho na Sterling de volgrnde speler is die wilt vertrekken bij Liverpool als ze zo blijven presteren.

Wat een onzin, de beste man kende een onwijs wisselvallig seizoen en kwam amper voor in de NT van Brazilië ondanks dat hij nagenoeg op dezelfde leeftijd zit als Oscar. Hij had dan ook nooit in de Toty mogen staan, dat had gewoon Schneiderlin of Fabregas moeten zijn.

26 mei 2015 om 19:05

Je precies dit. Ronaldinho zegt ook gewoon fantastisch seizoen.. Heeft die geen ogen meer ofzo? Die jongen heeft af en toe geweldig gespeeld, maar ruim de meeste wedstrijden waren gewoon redelijk tot matig.

Met Coutinho, Pogba en Verratti is Barcelona voor de komende 10 jaar wel voorzien van een sterk middenveld. Kost wel een grapje.

Hij past juist niet bij Barca, die hebben zo'n type helemaal niet nodig. Maakt graag een actie en schiet vaak, terwijl Barca iemand op het middenveld moet hebben die de bal vasthoudt en verdeeld. Met de voorste drie van Barca moet je je niet meer bemoeien totdat Suarez het niet meer aan kan,

Verratti is de ideale optie.

Ik ben het helemaal met Ronaldinho eens. P. Coutinho heeft alle eigenschappen die je als creative middenvelder nodig hebt, Goede bal aannamen, technisch, overzicht, steekpas, goed schot en hij kan een man voorbij net als Iniesta op snelheid en techniek + hij zou goed passen bij de spelers die er nu al zijn.

Ik hoop dat ze het advies van Ronaldinho gebruiken en in 2016 een toekomstige top middenvelder vast gaan leggen in mijn ogen.

Weet iemand of Kevin de Bruyne op Iniesta zn plek kan spelen? (Vast wel) pff ben echt weg van KdB wat een speler is dat!! de aanvallers zullen gegarandeerd meer scoren. Heb liever KdB dan Pogba.. Of in dit geval Coutinho..

Ik weet nog toen hij bij Inter speelde, niemand liet hel eigenlijk spelen, maarja Inter is een boeren ploegje geworden met allemaaal aanstellers, Inter moet zich dringend herpakken en meer gaan kijken hoe Juve, chelsea is gegroeid. Met de juiste aankopen moet het lukken

Als Liverpool supporter hoop ik zo dat hij lekker lang bij Liverpool blijft spelen! Heeft gelukkig net een nieuw contract ondertekend dus mocht hij gaan zal dat wel een goed kostenplaatje worden voor wie hem wilt halen de komende jaren! Hoop dat hij nog lang bij LFC blijft en (met goede aankopen...) hij LFC naar een hogerplan kan tillen!
Anders is het straks weer een gevalletje Suarez, topsspeler bij Lfc, eindelijk weer kansen op top-4 kwalificatie en dan vertrekken waardoor LFC weer instort. Hoop daar echt niet op! Zou voor Barca zeker een aanwinst zijn! Al lijkt Eriksen van the Spurs mij ook geen slechte optie voor Barca!

Aanvallend is Coutinho prima, maar verdedigend op dit moment (wat dat hoort er ook bij) is het niet veel. Coutinho lijkt me meer een speler voor de 10 positie. Beste optie is nog steeds Thiago.

Dit zou ik als beste opstelling zien

bravo
clyne
pique
mascherano
alba
veraitti
busquets
iniesta
messi
suarez
neymar
26 mei 2015 om 18:41

is verstegen nog niet beter als bravo? en ik dnek dat als ze dan toch gaan aantrekken in januari dat er een vervanger in de verdediging moet komen voor mascherano en het bij voorkeur een leider achterin want mescherano en pique zijn beide niet bepaals mondige leiders en dat zie je ook nog steeds in de prestaties van pique die dat nodig heeft naast zich. misschien miranda van atletico of kompany van city. jongens die de verdediging echt neerzetten.

We hebben al een mooi toekomstig middenveld met Rafhina, Roberto, Raketic en straks Hallilovic. Ook al betekent her een seizoen geen prijzen. Altijd geloven on eigen kracht. Iniesta en Xavi verschenen ook pas op wereldpodium na 2008....Laten we de hebzucht en korte termijn strategie vooral aan andere clubs laten...

26 mei 2015 om 19:23

Streep Rafinha en Roberto maar weg. Rafinha komt simpelweg te kort voor de basis. Robert0 is al 23 jaar, zie geen toekomst in deze jongen. Dan maakt javier Espinosa meer kans. Zelf geloof ik meer in Sergi Samper. Ook munir maakt weinig kans, je moet niet vergeten dat Barca de top van de top is op dit moment (dan zal je mega veel talent moeten hebben).
Halilovic speelt niet geweldig bij Barca B, hij heeft dezelfde dribbel style als Messi, laat vooralsnog te weinig zien. Voor Edgar le en Diagne zie ik ook weinig kansen bij Barca. Vergeet ook niet dat er vrijwel niemand zal doorbreken als aanvaller als je MSN hebt, zal puur als backup dienen of verkocht worden. Zelfde verhaal als met Deulofeu. Wellicht als suarez vertekt zal er ruimte ontstaan. Neymar en Messi kunnen nog jaren vooruit. Heel misschien dat Adama dan een kans maakt. Ik ben ook benieuwd naar Lee Seung Woo. Ook komt er weer een Busquets aan (geen familie van) en Alex Collado schijnt een leuk talent te zijn. Zoontje (xavi) van Regilio Simons speelt ook bij Barca. We zullen het zien.

Fantastisch seizoen? Hij heeft een paar potjes geweldig gespeeld, voor de rest zo wisselvallig als maar zijn kan. Echt geen geweldig seizoen gedraaid hoor. Je ziet natuurlijk wel dat het een groot talent is (als we hem nog zo mogen noemen), maar Barca kan hij nu echt nog niet aan.

26 mei 2015 om 21:28

Iig, een veel beter seizoen gedraaid dan bijv ozil..

27 mei 2015 om 18:39

Owh sorry, haal een Braziliaan omlaag..

Nee, hij heeft geen beter seizoen gespeeld. Ozil heeft een geweldige 2e seizoenshelft gespeeld, daar waar Coutinho af en toe geweldig heeft gespeeld. Beide kunnen ze veel beter.

28 mei 2015 om 11:10

Niks met Braziliaan te maken.. iig.. blijf maar met die flut argument komen idontcare..

Ffeit is dat Coutinho in het elftal is opgenomen en Ozil niet. Ozil heeft tot nu toe niks laten zien.

Thiago Alcántara is in mijn ogen de beste middenvelder die xavi kan vervangen en is ook pas 24 jaar! Prachtige voetballer

Talent mag je hem niet meer noemen, hij moet volgend seizoen stappen gaan maken.

Doelpogingen moeten beter en de passing ook.

Kritisch, maar zo is het wel.

Oja en als Barca hem wil mogen ze weer hun chequeboek trekken. Jammer genoeg kun je een speler er niet van weerhouden om te gaan als hij dat wil. Enigste wat de wonden doet verlichten is een bak met geld.

Coutinho is echt top hoor , als inter toen geen geld nodig had hadden ze hem nooit verkocht , ik lees dat sommige onder jullie hem vergelijken met rafina , dan zeg ik dat die personen dat zeggen eerst hun barca brilletje moeten afzetten. Coutinho is waarschijnlijk een van de betere voetballers die er in de premier league rondloopt ondanks zijn leeftijd.

27 mei 2015 om 18:40

Nee kan een van de betere zijn, maar er zijn er genoeg die beter zijn. Op zijn positie mag je Cazorla, Ozil, Mata, Silva, Di Maria etc. ook al hoger in schatten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren