Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord houdt vast aan circa achttien miljoen euro

Laatste update:
/

De kans lijkt groot dat de wegen van Jordy Clasie en Feyenoord komende zomer zullen scheiden. De middenvelder annex captain erkende afgelopen weekeinde na de eliminatie in de play-offs door sc Heerenveen dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Clasie houdt al geruime tijd de ontwikkelingen rondom Morgan Schneiderlin in de gaten. De middenvelder wil Southampton komende zomer verlaten zodra een deelnemer aan de Champions League concrete interesse toont.

Clasie ziet een overgang van Feyenoord naar Southampton zeker zitten: dat zou betekenen dat hij wordt herenigd met Ronald Koeman. Volgens De Telegraaf speelt Feyenoord een doorslaggevende rol in een eventuele transfer. De club uit Rotterdam is volgens het dagblad niet van plan om de Oranje-international voor een schappelijk bedrag van de hand te doen. Wie voor Clasie op de deur gaat kloppen, zal in de buurt van het clubtransferrecord moeten komen: Liverpool betaalde toentertijd achttien miljoen euro voor Dirk Kuyt.

/

Hoewel Feyenoord de verrichtingen en inzet van Clasie enorm waardeert, stelt de clubleiding zich bij elke formele belangstelling zakelijk op. Hoe hoger het bedrag wordt dat voor Clasie op tafel wordt gelegd, hoe meer mogelijkheden Feyenoord krijgt om het elftal voor Giovanni van Bronckhorst op te bouwen. De club weigert echter uit te spreken dat Clasie te koop is; het liefst wil men nog een seizoen door met de middenvelder om hem vervolgens na eventuele deelname aan het EK in Frankrijk voor een mooi bedrag van de hand te doen.

Volgens De Telegraaf heeft zich nog geen enkele club met een bod voor Clasie bij Feyenoord gemeld. Er is volgens het dagblad ook geen contact opgenomen met de clubleiding door een buitenlandse club over een mogelijke vraagprijs voor de grootverdiener. Het contract van de 23-jarige Oranje-international loopt nog drie seizoenen door.

Is Jordy Clasie achttien miljoen euro waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De afgelopen periode toch een beetje door de mand gevallen, hij stond er niet toen het nodig was. Daarom lijkt me 10 miljoen realistischer

26 mei 2015 om 07:09

Is vraagprijs he. Als je met 10 begint dan hou je geen donder over.

26 mei 2015 om 07:22

Als er 1 speler door het ijs is gezakt de laatste weken dan is het Clasie wel, ik bedoel als hij nu al vermoeid is na bijna 40 wedstrijden hoe wil hij zich dan in de Premier League staande houden.

26 mei 2015 om 08:28

En een WK dus nauwelijks vakantie gehad. De hele selectie is uitgeblust, dat heeft niks met Clasie te maken maar alles met Rutten!

26 mei 2015 om 10:04

Die gasten uit de PL die heel veel spelen die trainen ook heel rustig aan doordeweeks.

26 mei 2015 om 10:06

En waarom hebben andere teams er dan geen last van? Of andere spelers? Ik vindt dat wedstrijden verhaal wel makkelijk om op te gooien want je zou juist verwachten dat jonge voetballers het toch wel makkelijk moeten volhouden die herstellen sneller van veel inspanning en zouden een betere conditie moeten hebben.

26 mei 2015 om 11:36

Stel die vraag aan Rutten. Waarom de rest wel een seizoen vol kan maken en Feyenoord dit seizoen na 70% volledig is uitgeblust.
De afgelopen jaren hebben aangegeven dat de spelers het wel aankunnen.

26 mei 2015 om 07:50

Precies wat ik dacht. Ze mogen natuurlijk vragen wat ze willen. Maar ik hoorde sommige Feyenoord supporters al zeggen dat Wijnaldum geen 15 miljoen waard was omdat Clasie hem uit de wedstrijd gespeeld zou hebben. Maar dan is volgens mij geen een Feyenoorder meer dan 10 miljoen waard want die zijn allemaal weer door de mand gevallen toen het echt nodig was. Vorig jaar had Feyenoord ook wel misschien kampioen moeten worden met het materiaal wat ze hadden maar de bepalende spelers zakken telkens door het ijs als het er echt om gaat

26 mei 2015 om 08:14

Dus een vraagprijs is gebaseerd op de laatste weken? Clasie ie een van de grootste nederlandse jonge jongens die het kan gaan maken in het buitenland, is de aanvoerder, een echte leider en heeft voor deze dramatische reeks geweldig gespeeld! Iedereen speelde slecht, probeer jij maar eens goed te spelen dan! Ik ben blij dat we aan een hoge prijs vasthouden! Depay gaat voor 27 miljoen, veel te hoog voor zo'n wisselvallige speler ookal kan ie geniaal zijn, dan is clasie echt geen 10 miljoen! Ik hoop dat ze minimaal 15 miljoen krijgen!

26 mei 2015 om 08:19

Clasie is absoluut geen leider, houdt toch op man. Hij is de eerste bij wie het koppie gaat hangen als het even slecht gaat. Prima voetballer die best een niveau hoger aankan, maar ga nu niet doen alsof hij de Eredivisie met kop en schouders overstijgt.

De vergelijking met Wijnaldum hoor ik vaak. En dan zou Clasie beter zijn, echt zo'n onzin. Wijnaldum, dat is pas een leider.

18 miljoen voor Clasie slaat gewoon nergens op. Er is nog geen club geweest die zich heeft gemeld en dat gaat zo ook niet gebeuren.

26 mei 2015 om 08:28

Ben ik met je eens. Clasie is voor de eredivisie een redelijke speler maar niet iemand die het team als een 'leider' (zoals hierboven beschreven) meeneemt. Een Guardado bijvoorbeeld trekt het spel naar zich toe en zorgt voor meer energie bij zijn tegenstander.

Persoonlijk zou ik niet meer dan 8-10 miljoen willen uitgeven aan Clasie. Misschien is een laagvlieger in de BPL iets voor hem, net als toen bij L. Fer?

26 mei 2015 om 08:49

Depay is misschien wel best wisselvallig maar kan wel elk moment een wedstrijd beslissen en heeft dr gewoon 22 gemaakt. Dat is toch het belangrijkste voor een aanvaller. En bij Clasie blijft er niets over als hij niet goed speelt want hij scoort nooit en geeft ook niet bijster veel assist. Dus die 2 zijn totaal niet met elkaar te vergelijken vooral omdat aanvallers over het algemeen meer waard zijn. Bovendien heeft Clasie het samen met de rest van de belangrijke spelers van Feyenoord het gewoon alweer laten afweten op het belangrijkste moment. Hij is natuurlijk wel klaar voor een volgende stap en ik hij zal misschien best meer dan 10 miljoen waard zijn maar hij komt wel overal als een nobody binnen. Geen basisplaats in Oranje nooit een prijs gewonnen. Mij ging het ook vooral over de mensen die zeiden dat Wijnaldum er niets van kom omdat hij uit bij Feyenoord slecht was.

26 mei 2015 om 09:47

Onzin dat Clasie beter is dan Wijnaldum? Elke wedstrijd tegen PSV heeft Clasie Wijnaldum uit de wedstrijd gespeeld. Kijk jij wel eens voetbal? Clasie wordt vaak als een aanvallende middenvelder gezien wat hij helemaal niet is! Het is een controleur die een verbinding is tussen defensie en de aanval. Misschien moet je eerst even kennis op doen wat voetbal is

26 mei 2015 om 09:50

Waarom praat iedereen altijd over de doelpunten van Clasie? Zijn jullie zo dom dat jullie niet snappen dat het een verdedigende middenvelder is? Clasie is een verbinding speler met kwaliteiten om aanvallers vanuit het middenveld weg te sturen en controle te houden. Clasie zal nooit veel doelpunten maken, maar welke verdedigende middenvelders wel?

26 mei 2015 om 10:11

Zeg ik ergens dan dat hij 20 goals moet maken? Feyenoord! hierboven vergelijkt Clasie met Depay qua transfersom. En hij zegt dat Depay veel te veel geld opleverd voor een wisselvallige speler. Ik zeg daarop dat Depay evengoed wedstrijden beslist en goals scoort. Over Clasie zeg ik alleen dat hij er vorig jaar en dit jaar niet gestaan heeft op het moment dat het er echt om gaat en als Clasie niet goed speelt blijft er niets over omdat hij bijna nooit scoort en bijna nooit een assist geeft. Ik geef kortom argumenten waarom de vergelijking met Depay krom is.

En ik vind Wijnaldum ook een betere voetballer dan Clasie omdat hij veel completer is dan Clasie: Sterker, sneller, heeft een individuele actie, scorend vermogen, heeft zich bovendien ook verdedigend verbeterd. Clasie is natuurlijk een ander type speler maar hij mist volgens mij wel specifieke kwaliteiten die in de top nodig zijn op zijn positie zoals lengte kracht en snelheid. En kom aub niet met Pirlo en Xavi verhalen want dat niveau gaat hij nooit halen. Guardado is bijvoorbeeld toch ook geen 18 miljoen waard die is in de eredivisie het best met Clasie te vergelijken en die mist ook dezelfde kwaliteiten als Clasie, prima spelers voor de eredivisie of net daarboven maar geen 18 miljoen waard

26 mei 2015 om 10:15

@ Neverbackdown

Onzin ja, Clasie speelt in 3 wedstrijden een 8, om vervolgens in 7 wedstrrijden gemiddeld een 5 te spelen. Oftewel een gemiddelde van nog geen 6 per wedstrijd. Dat in tegenstelling tot Wijnaldum die gewoon bijna altijd een 7 scoort. De ondergrens van Wijnaldum ligt veel hoger.

Het is lastig te accepteren voor Feyenoord supporters maar ik vertel het al weken. Clasie is helemaal niet zo goed als hij beschreven word. En meerdere malen heb ik het met flinke argumenten onderbouwd en werd ik afgeschreven als Ajax Bril of Anti Feyenoord. Leuk en aardig maar ik krijg toch mijn gelijk.

En 18 miljoen? Van Geel heeft zeker nog niet gekeken naar wat de geinteresseerd clubs hebben betaald in het verleden. Schalke, Lazio, Porto zijn 3 clubs die in de afgelopen 10 jaar slechts 1 of 2x meer dan 10 miljoen hebben betaald. En dat voor spelers als Huntelaar (madrid) en Hulk om 2 voorbeelden te nemen. Die gaan echt geen 14 miljoen voor Clasie betalen. Laat staan 18.

Clasie is een leuke speler voor een middenmotor in de premier league. Hij is niet zo goed als Blind was. Southampton/newcastle is het niveau van Clasie. Wanneer gaat men dat nou eens in zien.

26 mei 2015 om 11:31

Oké

26 mei 2015 om 11:37

Ha, D-Bergkamp, de man die altijd een hele A4 nodig heeft om een punt toe te lichten en de persoon die roept dat de Feyenoord spelers er niks van kunnen en wanneer zij het wel goed doen toch ontkennen!

26 mei 2015 om 11:38

Het is grappig dat jij aankomt met dat Clasie een gemiddelde haalt van een 6 terwijl overal de statistieken te vinden zijn dat, dat wel hoger ligt. Zou het gewoon niet aan jouw clubvoorkeur liggen? Elke Feyenoord spelers bakt er volgens jou niks van en alleen jij bent er altijd goed in om het te overdrijven.
Wijnaldum is een hele andere type speler. Voor een persoon wat altijd acteert over veel voetbal kennis te beschikken zou je dat moeten weten. Waarom wint Clasie de meeste duels op het middenveld terwijl hij maar net een 6 scoort? Wel knap een international met zulke lage cijfers. Ik vraag mij af wat zijn cijfers zouden zijn als hij hetzelfde presteerde en een Ajax shirt droeg.

26 mei 2015 om 11:39

Het is niet lastig te accepteren want waarom zouden Feyenoord supporters niet inzien als een speler van Feyenoord niet goed is? Vorig seizoen werden Boetius en Vilhena als grote talenten gezien en dit seizoen zijn ze beide erg matig, hoor je de Feyenoord supporters dan nog steeds volhouden dat zij super goed zijn? Ajax supporters zijn de supporters die hun spelers als de nieuwe wereld sterren zien en niet Feyenoord. Dus welke gelijk ga jij krijgen? Volgens jou kon Stefan de Vrij er ook niks van en nu in de Seri A bij Lazio in de top 3 wordt hij gezien als de belangrijkste verdediger. Op het WK riep je ook dat hij er niks van kon en werd gekozen als beste verdediger. Jij gaat alleen jouw gelijk halen wanneer jij je anti Feyenoord bril afzet.

26 mei 2015 om 11:40

Laat van Geel maar 18 vragen. Waarschijnlijk weet jij niks van onderhandelen. Het wordt minder en uiteindelijk krijg je meer dan wat je in gedachten had. Maar dat is een verschil met een marketing man en wat jij doet. Als van Geel met 10 begint wordt het 8 terwijl zij nu er veel meer voor kunnen krijgen.

Je hebt gelijk dat Clasie niet zo goed was als Blind, Clasie was beter. Jullie Ajax supporters wilde Blind liever kwijt dan rijk en nu doen jullie alsof hij jullie grootste talent is. Blind speelt leuk alles breed en achteruit. Het is wel grappig dat de enige club interesse in hem had een club was met een Nederlandse coach. Blind en Clasie winnen beide geen wedstrijden voor je, maar defensief wint Clasie veel meer duels. Op het WK zag je het grote verschil op het middenveld tussen Clasie en Blind of speelde Clasie slecht tegen Messi? Ik kan mij nog herinneren dat jij een heel A3 volschreef waarom Clasie niet zou moeten spelen en vervolgens speelde Clasie een dijk van een wedstrijd. Jij denkt door zulke lappen teksten dat je, je argumenten goed onderbouwd, maar je praat te veel onzin en het is duidelijk dat het op haat berust is!

26 mei 2015 om 12:16

Hier heb jij wel 2 A4tjes nodig, Neverbackdown. Vorig seizoen had ik je best gelijk kunnen geven maar gezien dit seizoen mag je gerust zeggen dat Clasie door de mand is gevallen. Een leider hoort een team op te peppen en het vuur weer aan te steken maar de afgelopen 7 wedstrijden leek het een klein jochie waar je makkelijk overheen kunt lopen. Af en toe kwam er een geniale pass uit maar dan zag hij dat die verloren ging en ging dat hoofdje weer hangen. Ik weet niet of hij op de langere termijn uit kan groeien naar een topspeler die constant presteert. Wijnaldum is dat nu zeker trouwens, die is wel nu 18+ miljoen waard.

26 mei 2015 om 12:31

@ Neverbackdown
Allereerst, mijn reactie is vaak uitgebreid maar onderbouwd. Wil je een zinnige post met inhoud plaatsen dan zul je jezelf moeten uitleggen en onderbouwen. Maar ook iets van posten dat jij niet begrijpt. Zodra je op de man gaat spelen ben je zelf uitgepraat omdat je geen argumenten meer hebt. Houd dat maar in gedachten.

Ik weet inderdaad niets van onderhandelen, daarom ben ik account manager in het dagelijks leven. Dus daar begrijp ik echt de ballen van En ik snap prima dat je hoger in moet zetten om een bepaald bedrag te krijgen. Maar 18 miljoen inzetten is buiten alle proporties. En dat betekent je hand over vragen. Waardoor je een aantal potentiële clubs als af schrikt die mogelijk wel 12 willen betalen. En als Martin van Geel echt handig was geweest. Dan had hij met de zaakwaarnemer afgesproken om niets te zeggen over eventuele clubs. Want de zaakwaarnemer van Clasie heeft de best betalende optie (zenith) gewoon even de grond ingeboord. Waardoor van Geel veel minder troeven heeft.

En nu over de spelers an sich. We kunnen gerust stellen dat na een dramtisch seizoen dat in de top 5 van selchtste seizoenen van de afgelopen 25 jaar staat. Dat Feyenoord en haar spelers niet zo goed gepresteerd hebben. Tenslotte wijzen alle statistieken dat uit.

En dat Wijnaldum een ander type is dan Clasie, dat moge duidelijk zijn. Maar ik vergelijk ze niet qua speelstijl of statistieken. Maar over een factor genaamd constant zijn. Als je naar afgelopen seizoen kijkt, ongeacht posities, dan hebben Gudelj, Klaassen, Guardado, Willems, Wijnaldum, Depay en Luuk de Jong allemaal betere seizoenen gehad dan Jordy Clasie. Aangezien Clasie gewoon weg verre van constant is geweest.

Maar even jou 4 posts ontleden:
"de man die altijd een hele A4 nodig heeft om een punt "
" Zou het gewoon niet aan jouw clubvoorkeur liggen? "
"alleen jij bent er altijd goed in om het te overdrijven"
"volgens jou kon Stefan de Vrij er ook niks van "
" Op het WK riep je ook dat hij er niks van kon"
"waarschijnlijk weet jij niks van onderhandelen."
Oftewel op de man spelen, een teken van een verloren discussie

Verder in je posts
"clasie een gemiddelde haalt van een 6 terwijl overal de statistieken te vinden zijn dat, dat wel hoger ligt."
"waarom wint Clasie de meeste duels op het middenveld terwijl hij maar net een 6 scoort?"
Leuk dat je statistieken wilt benoemen, kom je dan ook met bronnen voor de statistieken? Want de laatste 7 wedstrijden is het cijfer van Clasie toch wel met rasse schreden naar beneden gegaan.

En dan als laaste:
"je hebt gelijk dat Clasie niet zo goed was als Blind, Clasie was beter."
"op het WK zag je het grote verschil op het middenveld tussen Clasie en Blind of speelde Clasie slecht tegen Messi?"
"vervolgens speelde Clasie een dijk van een wedstrijd."
Mening, mening mening e geen onderbouwing.

Of het aan mijn clubvoorkeur ligt? Nee want ik durf gerust te zeggen dat Guardado een dijk van een seizoen speelde. Ik durf gerust te zeggen dat ik onder de indruk ben van Botteghin. En ik durf ook gerust te zeggen dat ik Toornstra een hele goede speler vind en ik bang word als Boetius speelt tegen van Rhijn. Omdat hij van Rhijn alle hoeken van het veld laat zien. Realisme is wat de toon voert.

En Clasie was tegen argentinie (zoek het maar ff terug op nos.nl) degene die verantwoordelijk was voor de 2 grootste kansen van Argentinie. Alleen dat word ff vergeten. En dat Ron Vlaar meerdere malen Messi oppakte in een 1 op 1 situatie word ook vergeten.

Hetzelfde geld voor Stefan de Vrij, tegen Spanje maakt hij gewoon weg 2 fouten. Hij veroorzaakt een penalty terwijl hij daar nooit mag glijden. EN we zijn allemaal de 2 reddingen van Vlaar en 1 van Cillessen vergeten van de directe tegenstander van de Vrij?

Maar noem het op haat berust. Laat ik het dan zo voor je uit tekenen. En met vaste feiten.
- Op vergelijkbare leeftijd speelde Blind op een hoger niveau, behaalde hij hogere cijfers, had hij meer ervaring in eredivsiie/el/cl en Interlands.
- Blind is ondertussen basis speler bij United, nummer 4 in de premier league. Clasie basisspeler Feyenoord. Nummer 4 eredivisie
- Clasie is door 2 bondscoaches bijna continu genegeerd.
- Er is geen enkele serieuze standaard top 5 club van Spanje/italie/engeland/duitsland die concreet is geworden voor Clasie. Die liggen allemaal te slapen?
- De clubs met interesse hebben in de afgelopen 10 jaar allemaal slechts 1 of 2 keer meer dan 10 miljoen euro betaald.

Conclusie, op vergelijkbare leeftijd was Blind 2 stappen verder op basis van alle statistieken (lees: Feiten ipv meningen). OP het moment is Blind nog steeds verder aangezien hij op een hoger niveau speelt. Er is geen enkele serieuze interesse van een club top 5 voor Clasie. En als je even de historie van de geinteresseerde clubs nakijkt zul je zien dat 10 miljoen een hele klus zal worden. Tot zover de feiten en statistieken

26 mei 2015 om 12:36

Hahaha D-Bergkamp

Je gaat even een gemiddelde berekenen op cijfers die je zomaar uit de hoge hoed haalt. Lachwekkend,

Clasie heeft het hele seizoen prima gespeeld, tot de laatste wedstrijden . En dan kom jij daarmee aan.

Heb jou overigens nog nooit iets positiefs zien schrijven over een (ex) Feyenoorder, terwijl alles wat van Ajax is of is geweest je tot in het oneindige blijft verdedigen. Dus die anti feyenoord opmerkingen kan ik wel begrijpen.

En 18 miljoen is een vraagprijs. Denk eens even na. Als je met 10 miljoen begint krijg je nooit 10 miljoen.

Southampton en Newcastle op hetzelfde niveau plaatsen. Nee, jij hebt er kijk op, Clasie komt heus wel verder dan Newcastle.

26 mei 2015 om 13:09

Ik ga niet op alles reageren omdat het simpel weg verspeelde tijd is. Een persoon die roept over winnen if verliezen met een discussie kun je al niet serieus nemen. De enige reden waarom jij een discussie zou "winnen" is omdat jij mensen dood aan het gooien bent met teksten. En als jij dit al op de man noemt spelen dan wens ik jou succes in het dagelijks leven. En knap dat jij een accountmanager bent, alsof dat een prestatie is...

Jij roept dat ik geen bronnen heb van mijn statistieken, maar waar zijn die van jou? Gillet pro klassement (om een simpel voorbeeld te noemen) staat Clasie tweede. Waarom Wijnaldum niet?

26 mei 2015 om 13:12

En je noemt nu een fout van Clasie, maar knap dat jij het alleen kan noemen, maar een fout van Blind waar gewoon een goal uit kwam weet je niet. En de Vrij gekozen als de beste verdediger, die mensen lagen ook te slapen zeker?

26 mei 2015 om 21:30

@ Thebigshow

Nee hoor, ik ben heel positief over sommige Feyenoorders. Sterker nog, ik denk dat Boetius misschien wel de beste vluegel speler van de eredivisie is mits hij vertrouwen heeft. En ook van Toornstra kan ik genieten in goede vorm. Dat jij mij nog nooit iets positiefs hebt zien schrijven, ach dat betekent niet dat ik het nog nooit gedaan heb.

En ik geef een voorbeeld gemiddelde, iedereen heeft kunnen zien dat geheel Feyenoord, inclusief Jordy Clasie. De afgelopen 7 wedstrijden stuk voor stuk niet meer dan een 5 als cijfer verdiende. Het spel was dramatisch, het resultaat was dramatisch. Daar mag je toch gewoon eerlijk over zijn?

En 18 miljoen is een vraagprijs. Zoals hierboven ook al uitgelegd zit er een verschil tussen een logische vraagprijs en een onrealistische vraagprijs. Er is al door mij uitgebreid uitgelegd dat Schalke, Lazio, Southampton en Porto. Die toevallig 4 van de geinteresseerd clubs zijn. Vrijwel nooit meer betalen als 10 miljoen euro voor een speler. Simpele transferbedragen opzoeken is niet zo moeilijk. Dat kan iedereen. De enige die vrij veel betaald van de geinteresseerden zou Zenith zijn. Alleen die is al afgewezen door de zaakwaarnemer van Clasie. Oftewel er blijven weinig troeven over.

Gezien de transferhistorie van alle (voorlopig) geinteresseerde clubs, en de prestaties van Clasie dit seizoen dit toch wel ondermaats waren, Is de kans gewoon weg heel erg klein dat er meer dan 10 miljoen betaald gaat worden. 18 miljoen vragen is leuk, maar dat is je hand over vragen.

26 mei 2015 om 08:12

Afgelopen zondag weer veruit de beste man op het veld, zat overal bij en erg sterk in de passing en het verleggen van het spel.

26 mei 2015 om 08:23

Hij zal beter presteren met betere spelers om zich heen. Zie het WK halve finale en 3/4 plaats. Daar zag ik een echt goede Clasie, bij ons is die minder aanwezig.

26 mei 2015 om 09:22

Als je als beste speler in een heel zwak team het verschil niet kan maken ben je opeens niet goed genoeg, dit is de redenatie die ik hier en overal hoor.. Dit is niet hoe voetbal werkt vriend

26 mei 2015 om 10:10

Het hele team stond er niet ! Makkelijk geroepen in alle top wedstrijden tegen de ploegen die boven feyenoord zijn geeinding met kop en schouders een 9 en tegen Ajax uit een 10 dus als jij een heel seizoen beoordeelt op 3 wedstrijden dan wil ik niet weten wat je had gezegd als hij het goed had gedaan

26 mei 2015 om 10:57

@Ed de Goeij

Hoewel ik begrijp met wat je bedoeld, moet je denk ik ook meewegen dat zijn positie niet één is waar hij veel invloed kan uitoefenen op de resultaten van het team.

18 mil gaat hem niet worden, ik denk max 12.
Wanneer men het intern niet kan oplossen zou ik Ayoub halen.

26 mei 2015 om 08:29

Ik zou Tapia halen

26 mei 2015 om 08:58

Tapia gaat 'm ook niet worden. Kost teveel en is nog 2.5 maand uitgeschakeld...

Als de vraagprijs rond de 18 miljoen wordt, dan speelt Clasie volgend seizoen nog in De Kuip. Clasie is zeker een goede speler, maar je kan ook over-vragen !

26 mei 2015 om 08:13

Clasie is dat bedrag zeker waard wordt een beetje moe van jullie omdat de laaste qedstrijden stukke minder was kan die ineens niet meer voetballen ofzo...als blind voor zoveel weg ging kenne we er nog wat boven op doen ...want hy heb veel meer kwaliteit...nee dat was pas overdreven toen... 18 miljoen is gewoon mooie bedrag voor een speller die Zich tussen goeie voetballer en egte topper gaat worden pakt het allemaal zo simpel op...

26 mei 2015 om 08:22

Voor dat geld heb je Wijnaldum ook. En die vind ik persoonlijk beter en maakt meer goals.

26 mei 2015 om 09:06

zijn dan ook 2 verschillende spelers, ik vind de vergelijking tussen clasie en wijnaldum nutteloos omdat wijnaldum er nou eenmaal staat voor doelpunten en steekpassjes en clasie is meer een controleur/spelverdeler dus hou op met de vergelijking clasie/wijnaldum

26 mei 2015 om 09:06

Maar wijnaldum is een aanvallende middelvelder en clasie een verdedigende die moet je vergelijjen met een nigel de jong en wijnaldum met een snijder

26 mei 2015 om 09:54

Ik word echt moe van iedereen die altijd loopt te zeiken over de doelpunten! Wijnaldum is een aanvallende middenvelder en Clasie een verdedigende middenvelder! Raar he dat Wijnaldum dan meer weet te scoren! Toen Wijnaldum in oranje voor de defensie speelde kwam hij niet eens in de beurt van het doel en weet je waarom, omdat hij een hele andere taak heeft.

26 mei 2015 om 11:51

Als je Clasie puur op basis van zijn kwaliteiten vergelijkt met de transferwaardes van andere spelers, is hij dat idd wel waard. Echter gaat geen club dit bedrag voor hem betalen, omdat hij bij Feyenoord speelt en daardoor weinig heeft kunnen laten zien op hoog niveau. Natuurlijk heeft hij twee wedstrijden op het WK gespeeld, maar hij wordt toch gewoon als wisselspeler van oranje gezien.

Kwalitatief is Blind misschien niet beter, maar hij had wel 4 titels gewonnen, champions league gespeeld en basisspeler (en volgens Engelse tv zelfs uitblinker) tijdens het wk. En zelfs ondanks dat alles was het vooral de (familie)band met Van Gaal die ervoor zorgde dat er iemand zo gek was om 18 miljoen te betalen.

Dus tenzij Clasie naar Rusland zou willen, zie ik niemand dit bedrag op tafel leggen.

26 mei 2015 om 09:51

Wat vreselijk dat Feyenoord dan nog met hem zit volgend seizoen! Je doet alsof Feyenoord Verhoek wilt verkopen...

Nou dan is Gio blij. Dan speelt Clasie volgend seizoen (met gigantische tegenzin) bij Feyenoord. Wanneer je 10 krijgt moet je al het gevoel hebben dat je de Staats en Postcode loterij op dezelfde dag hebt gewonnen. Ik zie een levensgroot conflict aankomen wanneer Feyenoord zich zo opstelt. Clasie wil weg en Feyenoord maakt hem dat onmogelijk door een volkomen idiote vraagprijs.

26 mei 2015 om 07:12

Waarom een conflict clasie heb niet gezegd dat ie weg wilt toch?
En als Ajax voor daley blind 18 miljoen krijgt waarom zou Feyenoord dat voor clasie niet kunne krijgen dan? Denk dat clasie niet veel minder dan blind is
Misschien zelfs wel beter!!

26 mei 2015 om 07:24

Blind had op dat moment 4 titels gewonnen, had ervaring in de Champions League (en Europa League), was de aanvoerder van de kampioen, was basisspeler op het WK, besliste wedstrijden op het WK en werd bijna op de allerlaatste dag verkocht. Wat kan Clasie zeggen? Ik heb de 2e plaats gevierd en ik stond op de foto met Van Persie. Dat is wel een verschil. 12 miljoen met bonussen zou ik een goede vraagprijs vinden.

26 mei 2015 om 07:24

Blind is beter dan Clasie. Daarnaast is Blind basisspeler bij oranje en heeft hij veel meer Europese ervaring dan Clasie. Ook komt Blind bij Ajax vandaan en over het algemeen wordt er meer betaald voor Ajacieden.

26 mei 2015 om 07:25

Omdat ajax toen met blind kampioen is geworden en feyenoord met clasie nu hopeloos faalt. En omdat blind toen net een fantastische wk heeft gespeeld en daardoor erg gehyped werd. Zelfs wijnaldum zal geen 18 miljoen opleveren en ben toch vrij zeker dat wijnaldum meer waard is.

26 mei 2015 om 07:28

Als Van Gaal er geen coach was geweest dan had Blind nooit zoveel opgeleverd. Dat geluk moet je ook hebben.

26 mei 2015 om 08:25

Nee Danielwitte,
Hooguit op Fifa is Clasie beter. In het echte leven is Blind echt wel een stuk beter hoor. Daarom is hij ook naar Manu gehaald door de man die ze beide onder zijn hoede had de laatste maanden voor en tijdens het Wk.
Ik geloof dat hij echt wel heeft kunnen zien wie van de twee het beste is.
Ik zou dus maar op Fifa blijven leven. Dan kun je nog in fabeltjes blijven geloven.

26 mei 2015 om 09:07

Adutchbrew, overdrijven is ook een vak.. Het is niet zo dat hij de sterren van de hemel speelt en overigens vind ik dat je bij sommige aankopen van United de afgelopen jaren ook je vraagtekens bij mag zetten.

26 mei 2015 om 09:56

Blind heeft ook meer gewonnen dan Strootman, is hij dan ook meer waard en beter dab Strootman voor zijn blessure?

26 mei 2015 om 09:58

Als alleen kampioen zijn de maatstaf is dan zou Messi dus veel beter zijn dan Ronaldo en is die discussie eindelijk afgesloten

26 mei 2015 om 10:19

@ Neverbackdown

Strootman en Blind werden voor gelijkwaardige bedragen verkocht. Het verschil zit onder andere in contractduur, geinteresseerde club en het moment van de transfer. Blind is gewoon basis speler bij Manchester United, de nummer 4 in de premier league. En sterker nog, hij is zelfs een paar keer man of the match geweest.

26 mei 2015 om 13:13

Blind was echt niet beter dan Strootman terwijl Blind naar een betere club ging en ook meer prijzen won. Alleen jij zal Blind waarschijnlijk beter vinden...

26 mei 2015 om 15:34

neverbackdown.
Maar van Gaal had Strootman maar wat graag bij Man U, was het niet dat hij die vervelende blessure was opgelopen. Van Clasie heb ik daar nog geen duidelijke geluiden over gehoord.

Denk dat Feyenoord niet in de positie is om 18 miljoen te vragen. Maargoed, we zullen zien. Ik hoop dat iemand het betaald, goed voor het Nederlandsvoetbal.

26 mei 2015 om 07:28

Gewoon bij 20 miljoen beginnen zoals Brands dat deed bij Strootman en je zult zien dat er altijd een gek is die het betaald.

26 mei 2015 om 07:35

Feyenoord heeft niet de zelfde onderhandelingspositie als Psv.

PSV kan nee zeggen tegen 14 miljoen, Feyenoord kan dat niet en dat weten geinteresseerde clubs ook.

Daarnaast vind ik Clasie niet zo'n groot talent als Strootman. Feyenoord kan hoog gaan zitten maar ik verwacht niet dat er meer dan 15 miljoen betaalt gaat worden.

26 mei 2015 om 07:47

Feyenoord zal ook zeker geen nee zeggen tegen 14 miljoen, maar om nou direct je onderhandeling in te zetten op 14 miljoen dan kom je ongetwijfeld lager uit.

26 mei 2015 om 08:30

Haha want? Toen die werd verkocht had psv geen titels en was feyenoord boven ze geëindigd volgens mij. Dus waarom had psv een betere positie? Strootman wordt zwaar gehyped net als clasie, de helft hier volgt italie niet eens.

26 mei 2015 om 08:55

strootman was bij psv echt wel een hele klasse beter dan clasie bij feyenoord hoor , die scoorde ook regelmatig en is groter en fysiek veel sterker

psv heeft daarbij ook een betere naam in europa dan feynoord dat heeft en krijgt daardoor hogere transfersommen

26 mei 2015 om 10:00

Dat seizoen dat Feyenoord 2e werd was Clasie veel beter dan Strootman. Dat seizoen zag je niks van Strootman en Clasie was elke topwedstrijden de baas op het middenveld

26 mei 2015 om 10:27

@ Neverbackdown

Nee, het seizoen dat Feyenoord 2e werd kon Clasie aanhaken bij het niveau van anderen. Maar vertel eens, als Clasie echt zo goed is als jij beschrijft. Waarom is er tot op heden nog geen enkele clbu serieus geweest? En de genoemde clubs met interesse (lazio/southampton) zijn normalite rniet meer dan een middenmotor.

Dus de gehele top 5/6 in Engeland, Spanje, Italië en Duitsland liggen allemaal te slapen en laten het geweldige talent Jordy Clasie schieten? Dream On

26 mei 2015 om 10:45

Clasie was zo de baas op het middenveld dat Feyenoord Immers en Pelle achter Blind aan lieten rennen omdat anders het middenveld werd stukgespeeld.

Feyenoord moet hopen dat er meedere clubs komen die interesse hebben anders gaan ze niet boven de 10 miljoen uitkomen en gaat er hetzelfde gebeuren als met Sigthórsson, waar Ajax ook teveel voor vraagt.

26 mei 2015 om 11:13

nee, strootman was toen al beter, en topclubs zien veel liever iemand met zijn fysiek dan die van clasie...die is gewoon veel te klein om de echte top te halen op die positie

je mag best clasie fan zijn maar je reactie klopt van geen kant

26 mei 2015 om 13:18

Vorig seizoen zijn er clubs geweest die serieuze interesse toonden. Clasie kon ook gaan (Porto) maar koos er zelf voor om nog een seizoen te blijven. Bij Blind was er ook alleen maar 1 club die interesse had. En je roept wel heel stoer dat er niemand komt, maar hoe komt iedereen er dan bij dat Clasie weggaat als er geen clubs komt voor hem zoals jij beweert? Wel knap dat iedereen het wel ziet en jij niet. Misschien lig jij wel te slapen..
Jij bent gewoon een zielig mannetje wat zijn hele leven alleen maar Feyenoorders kan afkraken.

26 mei 2015 om 13:20

Het seizoen dat ik bedoel speelde Immers en Pelle niet bij Feyenoord. Dat was het Guidetti seizoen waar Feyenoord alle topclubs wist te verslaan en alleen uit bij PSV verloor en uit bij Ajax gelijk speelde

26 mei 2015 om 21:42

@ Neverbackdown

Juist en wat bood Porto? 10 miljoen euro.
Nogmaals, het is voor je moeiljik om te acccepteren dat de feiten jezelf tegen spreken. Een anti Feyenoord Bril zoals jij het noemt zijn helaas statistieken en feiten die je zelf niet wilt horen. Dat heet subjectiviteit. En ik roep niet heel stoer dat er niemand komt. Ik zeg dat er tot op heden nog geen enkele noemenswaardige club zichzelf heeft gemeld. Wederom begrijpend lezen.

En dan kraak ik maar Feyenoorders af, noem het wat je wilt. Ik ben ongelofelijk positief over de jeugd feyenoorders. Zo was ik altijd heel positief over Slabbekoorn die helaas terug is gevallen. Maar Jari Schuurman is opgestaan. Terwijl ik ook onder de indruk ben van Verdonk. Boetius is misschien wel de beste buiten speler van de eredivisie met vertrouwen. En van bijvoorbeeld PSV ben ik erg onder de indruk van Bergwijn en Paal vanuit de jeugd. En hoe Willems zichzelf herpakt heeft is fenomenaal.

Dat ik iets minder positief ben over Clasie dan vele (willem v Hanegem) Feyenoorders noemt men al snel anti Feyenoord. Dat mag iedereen voor zichzelf zeggen als ze dat vinden. Ik kan genoeg positiefs over Feyenoord en hun spelers vertellen. En dat durf ik ook gewoon. Maar ik durf ook kritische noten te plaatsen.

Dat is nou precies waarom Nederlandse clubs de slag altijd verliezen....die bescheiden opstelling heeft menig club een berg geld door de neus geboord. Het is en blijft een kwestie van vraag en aanbod. Als er een club bereid is 18 miljoen neer te leggen....lekker doen! Als je ziet welke "middelmatige" voetballers in de Premier League voor gigantische prijzen worden verhandeld, vind ik Clasie zeker 18 miljoen waard....

26 mei 2015 om 07:28

Klopt. Ik ben die reacties zo zat hier. Volgen ze de internationale markt wel vraag ik me dan af. 20 miljoen is niet bijzonder in Engeland. De gemiddelde aankoop van de top 6/7 kost zoiets. Men kijkt zeker geen hele wedstrijden van de PL. Dan zou men zien dat ook daar veel fouten worden gemaakt. Vervolgens de feiten. Hij heeft nog een doorlopend contract, is aanvoerder, international van Oranje (top 5 fifa) en heeft gewoon Europese ervaring met ook een WK. Verder is hij pas 23 dacht ik. Bovendien heeft Feyenoord liever dat hij blijft. Waarom zo laag inzetten man... 18 miljoen. Houden ze idd maar 14 of 15 over. Dat is pas onzin.

26 mei 2015 om 10:25

@ Objectief

Nog een paar feiten,
- Feyenoord heeft slechts 59 punten. Oftewel staat in de top 5 van slechtste seizoenen van de laatste 25 jaar.
- Feyenoord heeft 6 teams met een vergelijkbaar of hoger doelsaldo
- Clasie heeft zijn team nooit op sleeptouw genomen
- De europese ervaring van Clasie bestaat uit voorronde CL en Groepsfase EL. Niets bijzonders.
- Internationaal (NL elftal) staat Clasie 4e in de pikorde achter andere spelers.
- Clasie speelde een paar wedstrijden goed (ajax/sevilla) maar vervolgens weer 8 dramatische wedstrijd. Verre van constant.

Maar wil je nog een paar feiten? Lazio, Schalke en Porto zijn geinteresseerd. Alle drie de clubs hebbe in de afgelopen 10 jaar slechts 1 of 2 keer (per club) meer dan 10 miljoen betaald voor spelers. En dat is geweest voor o.a. Huntelaar en Hulk. Dus jij verwacht dat die clubs opeens 15 miljoen voor Clasie bieden. Dream on.

De gemiddelde top 6/7 in Engeland zit niet te wachten op Jordy Clasie en tonen ook geen interesse. En dus kom je uit bij clubs uit als Southampton. En die begrijpen heel goed dat Clasie geen 15 miljoen hoeft te kosten. En ook die clubs betalen niet zoveel voor spelers...

26 mei 2015 om 10:38

Bergkamp. Held (dennis dan..) Daarom. Niet verkopen in dat geval. Wat heeft Feyenoord nu aan 10 miljoen. Koop je niets voor. 10 miljoen is wisselgeld internationaal. Trouwens, de clubs kijken niet alleen naar het huidige seizoen. Het aantal punten van Feyenoord is denk ook niet relevant. Men heeft interesse in Clasie en niet in Feyenoord. Verwacht dat alleen Messi constant zou kunnen spelen in het huidige Feyenoord van de laatste maanden.

26 mei 2015 om 11:27

@ Objectief

10 miljoen word algemeen beschouwd als wisselgeld. Maar zoals ik al heb geprobeerd uit te leggen zijn er helemaal niet zoveel clubs die zomaar 10 miljoen betalen voor spelers. Ja er zijn een aantal clubs die met grof geld smijten. Maar dat is slechts een klein percentage. Dat subtoppers/middenmothers uit Italie, Spanje, Portugal en Engeland bijna nooit meer dan 10 miljoen betalen zegt al genoeg over het bestedingspatroon.

En clubs kijken niet alleen naar het huidige seizoen. Maar ze nemen het huidige seizoen wel degelijk mee in hun calculatie. Voor de rest word de prestaties van Clasie schromelijk overdreven. En dan vooral tegen Argentinië en tegen Roma. Want als Gervinho kon afmakne, dan had Feyenoord na 20 minuten 4-0 achter gestaan. En wanneer mensen even de wedstrijd tegen Argentinië terug kijken is Clasie verantwoodelijk voor de 2 grootste kansen van argentinië.

Men heeft interesse in Jordy Clasie. Degene die dit seizoen zijn team niet op sleeptouw kon nemen. Degene die een wedstrijd tegen Ajax speelt en een 8 scoort. Maar vervolgens tegen Heracles een 4 scoort. Degene die aanvoerder is, niet constant is en geen uitblinker is in één van de slechtste Feyenoord prestaties van de afgelopen 25 jaar. Daar zit geen subtop club op te wachten.

En waarom verkopen, tja Feyenoord kan het geld goed gebruiken. Clasie wilt weg. Alles bij elkaar zal Feyenoord hem gewoon verkopen. En een vraagprijs van 18 miljoen is leuk, maa rniet realistisch. En Feyenoord met hun budget kan 10 miljoen simpwegl niet weigeren.

26 mei 2015 om 13:24

Laat even bronnen van jouw onzin zien. Jij staat bekend als de persoon met de grootste onzin als het om Feyenoord gaat. Wanneer ik jouw naam zie in een Feyenoord topic weet je al dat het negatief is en met een vol A4. Nu speel ik weer op de man en daarmee concludeer jij dat je een discussie verliest, wordt volwassen!

26 mei 2015 om 21:34

@ Neverbackdown

Wil je bronnen zien? Kijk misschien even de trasnfer historie van Porto, Schalke en Lazio Roma. Die is gewoon te vinden op transfermarkt

En wil je bronnenz ien voor de wedstrijden tegen Roma en tegen Argentinie. Die tegen Roma zul je vast wel op youtube kunnen vinden. Of kijk even het live meepraten topic terug. Die is ook nog wel te vinden ergens. En tegen Argentinië is er een mooie samenvatting van de Nos. daar in kan je precies zien dat Clasie aan de basis staat van de 2 gevaarlijkste aanvallen van Argentinië.

En cijfers omtrent de score van Clasie. Als je 7 wedstrijden op rij verliest zul je geen 8 scoren neem ik aan.

Juiste instelling! Je zag dat Clasie de beste was tegen Roma & Sevilla en heeft nog een langdurig contract!

26 mei 2015 om 07:19

Behalve twee grote wedstrijden moet je ook de laatste 7 wedstrijden erbij pakken. Daar was hij niet altijd even sterk. Niks mis mee, lag niet alleen aan hem, maar wel het totaalplaatje blijven bekijken. Zeker als de vraagprijs rond 18 miljoen is.

26 mei 2015 om 07:21

Dat moet ik je inderdaad nageven, maar het leek wel of Clasie er totaal geen zin meer in had om als enige er vol voor te gaan.. laten we het in ieder geval hopen, want ben er aardig klaar mee dat feyenoord nog altijd geassocieerd wordt met dat ze geen geld hebben!

26 mei 2015 om 07:28

Toen het nog wel redelijk goed ging, had hij ook al zulke verschrikkelijke wedstrijden, zoals tegen Heracles.

26 mei 2015 om 07:43

Depay heeft ook een zwakke periode gehad in de tweede seizoenshelft. Er wordt niet gekeken naar een minder wedstrijdje maar naar het algemeen en de groeipotentie. Deze zijn beide voldoende aanwezig

26 mei 2015 om 08:04

@scrscr Kun je natuurlijk totaal niet met elkaar vergelijken Depay is een unieke speler die altijd een wedstrijd kan beslissen en ook gedaan heeft ondanks de mindere periode. Clasie moet het puur alleen van zijn spel hebben Depay niet

26 mei 2015 om 12:33

@ Scf0318

En mensen vergeten al snel dat wanneer Gervinho kon af ronden. Feyenoord na 20 minuten met 4-0 achter had gestaan. Want man o man wat heeft die een kansen gemist tegen Feyenoord.

26 mei 2015 om 13:26

En Feyenoord niet. Ik blijf het grappig vinden dat jij kansen noemt die niet worden afgemaakt, maar een fout van Blind wat een goal kost altijd liep te verdedigen. 😂

26 mei 2015 om 21:34

@ Neverbackdown

SCF heeft het over Clasie en niet over Blind. Dus reageer ik inhoudelijk over Clasie. Dat jij Blind er bij wilt betrekken zegt genoeg.

Toen 12 mil naar buiten werd gebracht vond men dat te weinig. Feyenoord moest hoger inzetten. Nu doen ze dat eindelijk en is het weer niet goed.

26 mei 2015 om 11:29

Het probleem is, dat Zenith nog één van de geïnteresseerden was onder de clubs. En als je kijkt naar Lazio, Zenith, Porto en Schalke dan weet je dat Zenith zo gek is het meeste te willen gaan betalen voor Clasie (gerucht dat ze toen al 15 mil zo wilde betalen!).
Maar omdat de zaakwaarnemer van Clasie helaas in een te vroeg stadium meteen als een idioot riep dat Clasie daar al niet heen zou willen gaan, viel die onderhandeling optie al snel af. Met Zenith in de strijd zou de prijs automatisch omhoog zijn gegaan. Nu minder bieders en notabeen degene die het meest wilde betalen ook foetsi is ga je geen 18 miljoen meer krijgen. Het schrikt nu eerder af. En ik gok dat Clasie niet nog een jaar bij Feyenoord wil blijven. Dus zou ik gaan voor 15 miljoen.

Alleen clubs als Schalke hebben interesse (2e keus na Khedira volgens mij), en dan ga je 18 miljoen vragen voor een speler, die al het halve seizoen keer op keer door de mand is gevallen.

26 mei 2015 om 08:16

Je kijkt niet veel Feyenoord geloof ik, Enige Feyenoorder die constant een voldoende voetbalt terwijl hij met de lamme en blinden om zich heen staat. Zet hem bij een club met betere spelers om hem heen en ik garandeer je dat hij zich optrekt aan dat niveau.

Daarnaast is 18 miljoen de vraagprijs. Had je verwacht dat van Geel zn marktwaarde zou stellen als vraagprijs dan? Je snapt er klaarblijkelijk niet zo veel van.

Zoals het hoort. 18 miljoen euro vragen en misschien 12 miljoen-14 miljoen euro krijgen.
Waarom zal je bijvoorbeeld 10 miljoen euro vragen om vervolgens uit te komen op 7 miljoen euro of zo.
Clasie heeft geen 1jarig contract. Wie hem wilt moet gewoon flink betalen en als niemand dat doet, dan blijft hij waarschijnlijk gewoon @ Feyenoord.

26 mei 2015 om 08:18

Precies dat. Natuurlijk is Clasie geen 18 miljoen waard, maar dat betekend niet dat Feyenoord dat niet kan en mag vragen.

18 miljoen is een vrij hoog bedrag, maar goed beter hoog inzetten. Denk dat het uiteindelijk tussen de 12-14 gaat worden.

Ik lees hier trouwens dat Clasie door de mand is gevallen omdat hij vermoeid is. Heel de selectie is dat en dat heeft alles met de trainingsmethodiek van Rutten te maken.

26 mei 2015 om 08:09

Je weet het maar nooit Fey1908
Met al at geld dat er nu rond gaat in de Britse PL, zou het best kunnen dat er een club komt die dat bedrag er voor over heeft. Het mooiste voor Feyenoord zou zijn als er een paar Britse cubs om zijn diensten gaan hengelen.

Martin van Geel heeft groot gelijk, engelse clubs staan erom bekend om niet markt conforme bedragen te betalen dus als Feyenoord 18 vraagt kunnen ze best 14 a 15 krijgen. Zeker als Schneiderlin straks voor 25 tot 30 miljoen weg is.

Vragen kan altijd natuurlijk, maar erg realistisch is het niet. Op basis waarvan zou iemand dat bedrag gaan betalen? Op basis van een enkele Europa League wedstrijd? Die andehalve wedstrijd op het WK? Ik zie het er niet aan af. Zegt ook voldoende over zijn verdedigende capaciteiten dat ze Immers op 10 moeten zetten omdat hij zo hard werkt en ook nog eens een verdedigende middenvelder als El Ahmadi. Dan speel je incluis keeper met 8 spelers die er in eerste instantie staan vanwege hun aandeel in het verdedigende werk.

26 mei 2015 om 08:23

Je zegt het al, is de vraagprijs, zal wel uitkomen op zo'n 12-14 miljoen. Meneer heeft een meerjarig contract en Schalke zou intresse hebben. Als je dan ook nog in ogenschouw neemt dat wat voor geld er dit jaar in Engeland beschikbaar komt snap ik de vraagprijs wel. Ben het trouwens niet helemaal eens met je over de capaciteiten van Clasie.

26 mei 2015 om 10:30

@ Luzacovic

Schalke word onder andere in verband gebracht met Khedira en Nigel de Jong. Daarnaast hebben ze al openlijk toegegeven dat Clasie op een lijstje staat maar totaal nog niet serieus is.

En 12-14 miljoen, kijk eens naar de clubs die interesse hebben. Porto, Schalke, Lazio zijn allemaal clubs die in de laatste 10 jaar niet meer dan 1 of 2 keer per club meer dan 10 miljoen hebben betaald. En dat werd betaald voor o.a. Huntelaar en Hulk. Die 3 clubs gaan geen 12-14 miljoen voor Clasie betalen.

Zenith zou een club zijn die dat wel zou kunnen. Alleen heeft Clasie die onderhandelingstroef al uit handen geslagen van Feyenoord. En ik hoef jeniet te vertellen dat Southampton met Koeman die vorig jaar topscoorder eredivisie voor 9 miljoen op komt halen. Niet zomaar 13 miljoen komt betalen voor Clasie.

10 miljoen is realistisch gezien de geinteresseerde clubs.

Prima vraagprijs, Clasie is het zeker wel waard als je kijkt naar zijn kwaliteiten. Natuurlijk, een Blind had meer prijzen gewonnen, maar Clasie heeft meer kwaliteit en daar betalen clubs liever voor. Die prijzen kan je namelijk niet kopen, de kwaliteiten wel.

26 mei 2015 om 08:18

Baardgrasmus,
En daarom heeft Louis besloten om toch maar Blind naar Manu te halen en niet Clasie. Oh wacht. van Gaal kent Clasie natuurlijk helemaal niet. Clasie heeft niet meegetraind en meegespeeld met Oranje tijdens de WK kwalificatie en tijdens het WK. Nu begrijp ik waarom van Gaal Blind heeft gekocht en niet Clasie. Wat is die van Gaal toch een blinde (grapje, snap je hem hahaha) trainer.

Clasie, de Feyenoorder in hart en nieren, die toen het er op aankwam aan het eind van dit seizoen, besloot om maar eens van een winterslaap te gaa genieten.
Blind die het jaar daarvoor tenminste de kar trok bij Ajax toen het er op of er onder was.
Nou, dan weet ik wel wie er de betere speller is. En ik denk dat Louis ook wel weet wie de betere van de twee is. Daar heb je geen baardgrasmus voor nodig.

26 mei 2015 om 08:24

Clasie koos ervoor om vorig jaar bij te tekenen, Blind wilde wel een transfer (ook logisch, twee seizoenen lang is hij uitgekotst door de supporters). Daarbij is Blind vooral vanwege zijn veelzijdigheid erg bruikbaar, maar zal hij volgend seizoen geen basisspeler meer zijn is de verwachting. Maar met die jonge Shaw was Blind voor Man Utd afgelopen seizoen een slimme keuze, die heeft nog aardig wat potjes op linksback kunnen spelen.

26 mei 2015 om 08:37

Blijf maar excuses zoeken Baardgrasmus. Zo kom je echt ver in het leven.
Als jij ook maar een moment wilt geloven dat als van Gaal met 18 miljoen op de proppen was gekomen bij Feyenoord voor Clasie, dat hij dan niet al lang en breed in Manchester had gezeten, dan vindt ik dat op zijn zachts gezegd heel naiief.

Blind heeft inderdaad van zijn eigen aanhang kritiek gehad. Maar ik ben bang dat het meer jouw gedrevenheid is om te willen geloven dat Blind daardoor vertrok dan dat hij echt daardoor weg ging. Ik meen me te herinneren dat hij tot de laatste ddagen van de transferperiode nog gewoon bij Ajax speelde. Ook toen het seizoen al was begonnen. Ook kan ik me niet herrineren dat Blind daar ook maar een keer zijn onvrede over heeft ge-uit.

En nu weer een volgend excuus op gaan zoeken. Over het komende seizoen. Man, wordt je niet een beetje moe van jezelf? ik zou, als ik jou was, maar eens wat kritischer op Clasie gaan worden ipv je energie te verspillen aan Blind.
Clasie gaf gewoon h e l e m a a l niet thuis toen het om het echte ging. En dat zou naar Manu moeten?

Van mij mag Clasie voor veel geld naar een buitenlandse ploeg gaan hoor. Is alleen maar goed voor het imago van Nederland.niets mis mee als er meerdere spelers van Nederland het goed gaan doen in Europa. Maar laat aub dat kinderachtige achterwege. Want dan kan ik ook kinderachtig gaan doen.

26 mei 2015 om 09:27

Ik weet niet waarom je zo vreselijk geagiteerd doet dutchbrew en ik weet ook niet of ik zin heb in een discussie met jou als je zo blijft reageren. Ik geef gewoon mijn mening, dat is echt geen reden om meteen bovenin de gordijnen te gaan zitten hoor. Ik zeg ook nergens dat hij naar Man Utd zou moeten, dat maak jij ervan. Ik denk gewoon dat 18 miljoen een goede prijs is en hang dat op aan de prijs die Ajax voor Blind kreeg. Moet je daarvoor nou echt zo boos worden? Mag ik dat niet vinden van jou?

Verder, een gratis tip, let een beetje op de werkwoordvervoegingen : 'dan vindt ik'. 'wordt je niet' en hier even onder heb je het over 'die van jouw' .

26 mei 2015 om 15:45

Baardgrasmus.
Niet geaggiteerd hoor. Maar je begint zelf met je bewering dat Clasie beter is dan Blind. En daar ben ik het dus niet mee eens. Daarom vond ik het nodig om mee te doen in dit artikel aan het debat.
En mijn verontschuldiging voor mijn gebrekkige Nederlands. Ik woon al sinds 1985 niet meer in Nederland, spreek het ook niet veel, schijf het ook bijna niet meer (behalve op VZ zo nu en dan) en ik moet toegeven dat het niet meer zo vlot uit mijn pen vloeit zo nu en dan.
En ik ben ook echt niet tegen Clasie. In een paar andere reakties geef ik ook aan dat hij best wel 18 miljoen zou op kunnen leveren. Zeker met al dat extra geld dat loskomt in de Engelse Premier League. En ik hoop het zelfs voor Feyenoord dat ze zoveel kunnen ontvangen voor hem.
Maar ik vindt wel dat ik mijn mening mag geven tegenover iemand die hier op VZ stelt dat Clasie beter is dan Blind. Wij zullen het hier verder waarschijnlijk ook niet over eens worden. En verder even goede vrienden hoor. Het is echt niet persoonlijk. Zou verder gewoon een biertje met je kunnen drinken.

26 mei 2015 om 18:54

Prima antwoord, even goede vrienden. Ik vind gewoon dat Feyenoord die 18 miljoen moet vragen, en hang het nu op aan Blind, maar had het ook gevonden als Blind voor 2 miljoen was verkocht. Nederlandse clubs gaan structureel te laag zitten met transfers, het is toch lullig dat clubs als HSV meer verdienen aan Nederlanders dan Nederlandse clubs doen. Of een club als Tottenham die straks meer gaat verdienen aan Eriksen dan Ajax. Southampton, Lazio, Porto en Newcastle kunnen hun investering van afgelopen zomer waarschijnlijk alweer dubbel terugverdienen, of zelfs meer (janmaat en De Vrij). Clasie is een speler met een halve finale WK op zijn cv en een derde/vierde plaats en zoveel zijn er daar niet van in Engeland, dus daar mag je best wat voor vragen.

26 mei 2015 om 08:21

Je bent trouwens ook nog eens zeer tegenstrijjdig in je commentaar. Je zegt dat het op kwaliteit aankomt dat je dan beter betaald krijgt. Maar indirect insinueer je dat Blind meer heeft opgebracht doordat er prijzen warden gewonnen bij Ajax.
Ik hoop trouwens dat Feyenoord inderdaad minstens hetzefde kan ontvangen voor Clasie. Het zou ook niet helemaal verassend zijn als je ziet hoe de budgetten in de PL dit komend voetbaljaar weer omhoogschieten.

26 mei 2015 om 08:26

Ik erken het feit dat Blind meer prijzen heeft, dat is niet tegenstrijdig dat is een kwestie van twee kanten belichten. Maar ik maak volgens mij ook duidelijk dat ik kwaliteit doorslaggevend vind en wel om het feit dat je die kwaliteit koopt, niet de prijzen. Is het zo wat duidelijker voor je?

26 mei 2015 om 08:41

Dan is het dus toch duidelijk dat Louis vanwege kwaliteit Blind heeft gehaald. Want als het enkel om kwaliteit ging, dan had het in jouw ogen Clasie moeten zijn. Ik heb zo lichtelijk het idee dat de vizier van Louis toch wat gedetailleerder is dan die van jouw.

26 mei 2015 om 09:28

Zonder meer, maar Van Gaal zocht wellicht ook iemand die op linksachter kon spelen, daarnaast tekende Clasie bij afgelopen zomer, die wilde dus nog niet weg.

26 mei 2015 om 10:44

Onder welke graspol heb jij liggen slapen ! Blind is een eenvoudige waterdrager snap uberhaupt niet dat je hem durft te noemen! De alibi voetballer blind!
Als je dan toch zonodig blind wil verheerlijken ! Wat is zijn meerwaarde wat kan hij goed ! Waardoor valt hij op?
Geeft hij assists? Is hij meedogenloos? Is hij een leider bij man u? Draait het spel om blind?
Tis dat van gaal er zit anders was blind echt niet bij man u terecht gekomen ! Omdat blind" ik tik graag een balletje breed" helemaal niks toevoegt! Blind is waarschijnlijk een fractie beter dan boilesen maar dan ben ik wel in een positieve bui vandaag! Om even door te gaan als blind voor 17 miljoen weggaat is clasie het dubbele waard

26 mei 2015 om 15:56

Leuk geprobeerd Santiago. Weer zo'n blinde vink.
Louis heeft zo'n goede 3 maanden met beide jongens kunnen werken in aanloop naar het WK en tijdens het WK. Daarvoor tijdens de kwalificatie ook al geregeld.
En wie trok van Gaal aan. Juist. Daley Blind.
Clasie kan leuk spelen, maar zakt ook veels te vaak door de ondergrens. Vooral nu de laatste weken toen hij het verschil had kunnen maken. Dat is hem dus niet gelukt. Iets dat Blind wel deed in het seizoen 13-14 bij Ajax. Hij was De man bij Ajax die ervoor zorgde dat gewoon bleef winnen en haast niet door een ondergrens zakte. En hij had toen niet meer Aldeweireld, Verthongen, Eriksen om zich heen. Hij bleef gewoon boven een bepaald niveau spelen wat goed genoeg was om de rest van het team in zijn kielzocht te krijgen. Misschien was het niet flashy. Misschien was het niet de mooie steekpasjes die Clasie kan geven. Maar het was oer en oer degelijk. Ook dat is een grote kwaliteit voor een elftal. Hij is een intelligente voetballer.

26 mei 2015 om 10:32

@ Baardgrasmus

Natuurlijk, Clasie heeft meer kwaliteit dan Blind. Op basis waarvan?
Blind heeft meer eredivisie wedstrijden, meer Europese wedstrijden, meer interlands gespeeld dan Clasie. Blind heeft meer collectieve en individuele prijzen gewonnen dan Clasie. Blind is basis speler bij Oranje en bij United. Clasie bij Feyenoord. Op basis waarvan heeft Clasie meer kwaliteit dan Blind? Serieus?

Laat ik het zo stellen. Blind speelde 1 seizoen op CVM en Clasie speelde zijn 3e seizoen op Cvm. Blind werd kampioen en speler van het jaar. Clasie niet. I rest my case.

26 mei 2015 om 10:51

Jij moet even je Ajax pyjama gaan wassen! En tanden poetsen ook!
De topic gaat niet over Ajax of blind
Voorts wil ik daar aan toevoegen dat prijzen hebben gewonnen niks zegt over de kwaliteiten van een speler!

Maar om je daarmee te gaan vermaken.? Heeft blind iets gewonnen ? Heeft Ajax dit jaar iets gewonnen ? Heeft Ronaldo dit jaar iets gewonnen ? Oh nee .... Dus die presteert ook slecht dit seizoen volgend jouw onderbouwing!

Ik denk dat Manchester nu voor markiet gaat , zelfde niveau als blind

26 mei 2015 om 10:52

Als CVM vind ik Clasie toch echt een stuk beter, Clasie heeft op die positie ook meer interlands gespeeld dan Blind, die vooral caps verzamelde op linksachter. Over die prijs van Blind vorig jaar en hoe die met een kunstgreep de laatste speelronde tot stand kwam is al genoeg geschreven vorig jaar, die discussie wil ik niet oprakelen. Maar als CVM zie ik in Clasie veel meer voetballend vermogen, veel meer de aanvallende oplossing ipv het balletje breed en een speler die positioneel zeer sterk is. Ik zou op die positie derhalve altijd voor Clasie kiezen, Blind is daarentegen wel goed als linksback en vind ik ook beter als lopende middenvelder dan Clasie, maar op CVM is hij de mindere wat mij betreft.

26 mei 2015 om 11:03

@ Santiago76

Ach, als jij denkt dat ik een Ajax pyama hebt dan is dat jou keuze. Fijn dat je het pesoonlijk maakt omdat je het schijnbaar inhoudelijk niet kan winnen.

Collectieve prijzen zegt niet per direct iets over een speler. Maar als iemand 4 jaar op rij kampioen word en daarin vrijwel altijd basis speler is zegt dat toch ook wel iets over zijn kwaliteiten. Maar ook de individuele prijs van speler van het jaar zegt toch ook iets over de kwaliteiten van Blind?

Je moet naar het totaal plaatje kijken. Blind is 4x kampioen geworden. Heeft meer wedstrijden eredivisie, Champions league en interlands gespeeld dan Clasie. Is zowel collectief als individueel vaker in de prijzen gevallen en heeft meer aangetoond op een hoger niveau.

Alles bij elkaar kan je gerust de conclusie trekken dat Blind verder is in zijn ontwikkeling dan Jordy Clasie. Alle statistieken wijzen dat uit. Alleen mensen die puur op clubvoorkeur kijken geloven dat Clasie beter is.

26 mei 2015 om 11:14

@ Baardgrasmus

"als CVM vind ik Clasie toch echt een stuk beter"
"maar als CVM zie ik in Clasie veel meer voetballend vermogen,"
"veel meer de aanvallende oplossing ipv het balletje breed "
"en een speler die positioneel zeer sterk is"
"ik zou op die positie derhalve altijd voor Clasie kiezen"
"maar op CVM is hij de mindere wat mij betreft"
Mening, mening, mening, mening en nog eens mening. Maar onderbouwing?

Dat jij Clasie op CVM beter vind is jou mening. Maar statistisch is daar simpelweg geen onderbouwing voor behalve gevoel. Blind heeft vaker op de CVM positie gespeeld in het NL elftal dan Clasie heeft gedaan. Ook meer minuten gemaakt. Over hoe Blind die prijs vorig jaar heeft gekregen wil jij de discussie niet oprakelen. De beste speler van een ploeg die kampioen word is de terechte winnaar. Daar kan je lang over discussieren maar dat is terecht.

De punten die jij toeschrijft aan Clasie:
- Voetballend vemrogen
- positioneel sterk
- Aanvallende oplossing
Clasie is degene die de aanval van achteruit op moet bouwen. Vandaar dat Feyenoord met 59 punten bedroevend presteert en de grootste moeite heeft met scoren. Positioneel sterk, dat hebben we gezien tegen Argentinië toen hij eigenhandig verantwoordelijk was voor de 2 grootste kansen van Argentinië. Of tegen Roma, want als Gervinho kon scoren dan had Feyenoord binnen 20 minuten met 4-0 achter gestaan.

Heel simpel, 2013/2014
Blind zijn eerste seizoen op Cvm, Clasie in zijn 3e seizoen op Cvm.
Ajax verliest sterkhouders, Feyenoord houdt de selectie compleet.
Ajax word kampioen en Blind is uitblinker. Feyenoord eindigt achter Ajax.
Blind word verkozen als speler van het jaar van Ajax en de eredivisie.

Leuk dat jij vind dat Clasie beter is dan Blind. Maar er is werkelijk waar geen enkele statistiek om dat te onderbouwen behalve onderbuik gevoelens. Blind heeft aangetoond op alle facetten verder te zijn in zijn ontwikkeling dan Jordy Clasie.
Meer ervaring in eredivisie, Meer ervaring El/cl, Meer ervaring interlands. En dat met Cristian Poulsen als concurrent die ex speler van grotere clubs s. Meer collectieve prijzen, meer individuele prijzen. En dat Blind ook gewoon basis speler is bij United en al een paar keer man of the match of 1 van de beste spelers op het veld was. Ook dat spreekt in het voordeel van Blind.

Ik kan nog verder gaan in mijn post. Maar alle feiten spreken voor zich. En dat is lastig te accepteren voor jou misschien. Maar zolang je niet kan onderbouwen met meer dan eigen gevoelens of eigen meningen zonder verdere onderbouwing is je post nutteloos.

Dan ga ik nog even verder.
- Aanvallend is Clasie beter volgens jou Mening.
Feyenoord speelt een seizoen dat in de top 5 van slechtste seizoenen van de afgelopen 25 jaar. Met een dieptepunt aan goals voor en dieptepunt aan behalde punten.
- Meer voetballend vermogen
Vandaar dat Clasie 3 wedstrijden goed speelt en vervolgens 7 draken van wedstrijden speelt. Je bedoelt voetballend vermogen met Pelle in de spits? Lange ballen en zien waar we terecht komen. Of het voetballend proberen dit seizoen en niets klaar spelen.
- Positioneel zeer sterk
Clasie is een CVM die continu veel te ver naar voren loopt. Het is dan ook niet raar dat El Ahmadi en Immers opgesteld worden. Zelfs Toornstra op de rechtsbuiten. Simpelweg om goals te voorkomen.

Als je niet in kan of misschien wilt in zien dat Blind verder is. Dan heb je een blinde vlek. Meer kan ik erniet van maken.

26 mei 2015 om 11:49

Waar haal je in vredesnaam vandaan dat Blind meer wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld, Blind heeft er 121 gespeeld, Clasie heeft er 165 gespeeld, en zat vorig jaar zomer al boven het aantal van Blind. Bovendien heeft Blind twee seizoenen langer nodig gehad om nog steeds onder het aantal van Clasie te eindigen. De rest van je betoog kan ik niet serieus nemen, je probeert de kwaliteiten van Clasie aan de hand van het puntenaantal van Feyenoord te bagataliseren, dat soort kunstgrepen ga ik niet in mee.

Ten slotte, je neemt het Santiago kwalijk dat hij het persoonlijk maakt, en concludeert daaruit dat hij het op inhoud blijkbaar niet kan winnen. Mag ik je er even aan herinneren dat je met die constatering exact hetzelfde doet als hij, je gaat namelijk niet in op zijn argumenten, je suggereert dat hij ongelijk heeft omdat hij het persoonlijk maakt. Als je ver wilt blijven van persoonlijke aanvallen en dergelijke, negeer ze dan gewoon. Het proberen uit te melken van een persoonlijke aanval van je tegenspreker is in zichzelf een drogreden (hij wordt persoonlijk, dus ik heb gelijk!!! etc.) Heb je volgens mij helemaal niet nodig dbergkamp.

26 mei 2015 om 13:34

Tja, je kunt ook zeggen waarom werd Clasie van af het begin niet uitgekotst door zijn eigen aanhang en Blind wel als hij zo fantastisch is en als Blind zo goed kon voetballen, waarom duurde het dan zo lang voordat hij eindelijk op het middenveld mocht terwijl hij in de jeugd middenvelder was en werd toch op linksback gezet. Simpel weg omdat hij gewoon niet goed was. En de speler van het jaar is altijd een speler van het team dat kampioen wordt. Immers stond tot de laatste wedstrijd voor op Blind en een slecht spelend Blind in de laatste wedstrijd haalde meer punten dan Immers. Opzich wel mooi dat Blind het nog werd dan Immers, maar dat terzijde...
Blind is idd basis in oranje, maar daar heeft papa niks mee te maken! Zet van Hanegem maar neer als bondscoach en Clasie is ook basisspeler. Blind zal altijd wel een plekje krijgen. Als het middenveld vol is dan maakt Willems wel plaats voor de zoontje van de assistent

26 mei 2015 om 13:05

Clasie is dit alleen bij Feyenoorders waard hoor, de rest vind Clasie gewoon een goede speler maar niet meer dan dat. I kzie het zoals ze gister bij VI zeiden: leuke speler, maar helemaal niks voor de absolute top. Buiten dat ie aanvallend niks bijdraagt, is ie puur fysiek ook niet sterk genoeg om het blok op het middelveld te zijn. Dat kan ie dus niet compenseren met vele assists en of doelpunten. Niet nodig bij een topclub, leuk voor de middenmoot/subtop van een topcompetitie.

Begrijp me niet verkeerd ik hoop dat Feyenoord zoveel mogelijk voor Clasie krijgt, maar ik vind het gewoon niet een absolute topper. Die genante uitlatingen vanuit Rotterdam ook dat Oranje tig keer beter zou zijn met Clasie, alsof hij een soort van Messi zou moeten zijn. Ik zie het niet. Clasie laat het overigens de laatste weken ook afweten, terwijl iedereen al riep dat hij uitgeleerd is in de ED. Het is gewoon niet een speler die het verschil kan of gaat maken en dat moet wel als je in de echte top gaat spelen. Ja een keer een leuk passje op van Persie en een leuke wedstrijd tegen een uitgeblust en gedesillusioneerd Brazilie, dat haalt men in Rotterdam graag aan, maar men vergeet dat Clasie ook zo maar onzichtbaar kan zijn tegen Go Ahead thuis, of Willem II etc. Dat is niet erg, maar dat gehype moet gewoon eens een keer stoppen.

Mensen hier snappen er weinig van, clasie is een baas, staat er altijd ondanks dat hij weinig scoort doet hij zoveel voor feyenoord. Ik zeg minimaal 18 miljoen als je Ziet dat Blind ook dat opleverde

Ik denk dat als ze uiteindelijk uitkomen op 14 miljoen of 12/13 met doorverkoop dat ze het uiteindelijk goed doen. Dat hij nooit scoort drukt wel echt op de prijs, want als hij er in een seizoen 10 in schiet dan is die zo 18/20 miljoen waard.

18 miljoen is die wel waard vind ik. Dat hele team draait slecht dan is t moeilijk als middenvelder je te onderscheiden

Met die mega bedragen die in de PL worden neergelegd voor spelers en met die mega inkomsten uit tv rechten mogen ze wat mij betreft flink de poeplap trekken. Voor Engeland hanteren we dan maar Engelse prijzen. Ze hebben toch geld zat daar.

Clasie draait niet echt de laatste tijd maar kan je hem dat kwalijk nemen na dat hele gedoe met rutte en dan sta je met een stel flapdrollen als Immers en Kazim te spelen?! Gewoon lekker omhoog gooien, hij is jong en heeft zat potentie. Dat mensen dit belachelijk vinden en wijnaldum wel dat waar vinden is helemaal een grap, in de meeste topwedstrijden onzichtbaar en bij oranje een drama.

Nederlandse clubs dienen eens voet bij stuk te houden. Op de lange termijn veel meer rendement. Neem de Vrij. U kunt de Vrij ophalen voor 15 miljoen. Geen interesse? Prima, blijft hij in Zuid. Doe dit met elkaar hooguit 2/3 seizoenen en de bedragen schieten omhoog. Wij zeiken op Blind maar is toch echt international van het grote Oranje wat altijd top 5 staat en degelijke resultaten neer heeft gezet op de laatste Wk's. Blind, met prijzenkast, kan toch gewoon 25 miljoen kosten. PSV heeft het met Depay goed begrepen. Anderzijds, waarom geen 40 miljoen? Ik zie transfers voorbij komen in het buitenland waarvan ik denk "dat kan niet waar zijn..." Maar zo is de huidige markt blijkbaar. Stop eens met dat calimero gedrag. Clasie mag best 18 miljoen kosten. Zelf zou ik zeggen, maak er 20 miljoen van. Niet tevreden zijn met 12 miljoen, waar het op uit gaat draaien. Dan houden. We hoeven geen medelijden te hebben met deze spelers die prima verdienen.

26 mei 2015 om 08:55

Het probleem met middenvelders is dat er daar genoeg van zijn. Dus dan kun je wel stoer je poot stijf houden maar dan schakelen die clubs gewoon door naar een andere speler. Zit je dan met je hoge eisen..

26 mei 2015 om 09:42

Prima toch. Gaan ze lekker verder zoeken. Wat is Feyenoord opgeschoten dan met die verkopen van vorig seizoen. Met dat team hadden ze gewoon kampioen kunnen worden dit jaar met alle positieve gevolgen die daar bij horen.

26 mei 2015 om 09:08

Nee jij snapt het niet. Jij denkt dat de buitenlandse clubs achterlijk zijn. Waarom zou je miljoenen voor een 'nederlandse' speler betalen als hij het niveau niet aan kan?

Ten eerste zeggen we allemaal dat de Eredivisie nergens op lijkt qua niveau maar wel een amusementswaarde heeft omdat er veel goals vallen maar we bakken er niks van, en daarna wil je ook nog eens flink cashen voor onze spelers die er niks van bakken. Die buitenlandse clubs kijken als volgende

Hoeveel Nederlandse spelers zijn er nou geslaagd de afgelopen jaren? Sneijder, 1 goed seizoen goed in de afgelopen 9 seizoenen.
Van Der Vaart: 1 goed seizoen in de afgelopen 9 seizoenen
Robin van Persie 2 goede seizoenen in de afgelopen 11 seizoenen
Robben, Bij Bayern is ie geslaagd al hoewel hij blessuregevoelig is. Pas afgelopen jaar tot vlammen gekomen dusja.
Huntelaar, heeft niet eens een goede seizoen gehad sinds zijn vertrek bij Ajax, nja wel bij Schalke maar dat is sub-top niveau dus dat zegt ook al vrij veel.

De enige die geslaagd is, is Luis Suarez want die heeft iedere seizoen het verschil gemaakt en hij is een speciale type spits die niet vaak voorkomt, meer. [ helaas ]

Dan heb ik het nog niet eens over spelers als De Jong[broeders], Van Wolfswinkel, BMI of wie dan ook...

Dan heb je ook van die mensen die zeggen, hoe kan Porto en Benfica wel dikke bedragen verlangen???
Dat is omdat zij presteren in de CL en EL, zij maken daar naam en faam en spelen ook iedere seizoen in de CL en EL. Ze spelen immers goed, heel erg goed, zelfs tegen de absolute top maar winnen niet altijd maar zo'n grote budget hebben die clubs niet hoor. Gewoon slim, en goed beleid voeren.. al hoewel ze dit pas de afgelopen jaren doen.

26 mei 2015 om 09:54

Pardon? Jij gaat spelers als Sneijder vergelijken met de gemiddelde voetballer op de Europese velden. Gaat ie verder lekker? Mocht ik Sneijder vergelijken met Clasie dan is 18 miljoen uiteraard te weinig. Naar mijn weten doet Promes het ook prima. De Vrij is nu al 20/25 miljoen waard volgens Lazio. Men is zeer tevreden over Eriksen. Bony heeft reeds een transfer naar City verdient (was 30/35 miljoen dacht ik). Blind heeft zich staande weten te houden. Janmaat is verkozen tot speler van het jaar bij Newcastle. Strootman is de held van AS Roma. BMI doet het toch echt redelijk in Portugal. Ik kan nog wel even doorgaan.

Zeer goede prijs voor Clasie. Zou in mijn optiek zelfs nog wel meer kunnen zijn. Zoals hierboven al paar keer genoemd heeft Blind ook een dergelijk bedrag gekost. Geen schande dus. Er zijn uiteindelijk genoeg Nederlandse voetballers die de stap wél kunnen maken naar een goede competitie en daar ook slagen.

26 mei 2015 om 09:57

Maar blind is betaald door van Gaal en zoals wij weten die is gek... qua bedragen.. Daarnaast is blind ook 3 dagen voor de transfer deadline gehaald dat brengt een spelers bedrag natuurlijk omhoog...

26 mei 2015 om 10:52

Inderdaad. Maar als je kijkt zijn er meer spelers waar ''niet veel van verwacht wordt''. Kijk eens naar het PSV van Strootman en Mertens. Veel spelers van dat elftal van die tijd zijn uiteindelijk redelijk ver gekomen/spelen goed bij hun clubs. Ik denk dat er tegenwoordig vaak te laag wordt gedacht over de eredivisiespelers. Clasie hield zich goed staande op het WK, net als Blind. Ook kijken naar andere spelers: Vertonghen, Eriksen, Alderweireld, Bony, Blind, Dost (misschien in mindere mate nu, maar toch), Depay, etc. Zijn niet de minste spelers op het moment.

Daarbuiten, waarom mag Nederland niet dergelijke bedragen vragen? Portugal doet al jaren veel hogere bedragen vragen voor spelers van soms een gelijk of zelfs lager niveau. Die geven toch ook geen garantie op succes?

26 mei 2015 om 21:24

Klopt en er wordt steeds meer betaald dus vragen kan altijd.. maar denk dat 010 er meer aan heeft als hij vroeg verkocht wordt zodat ze zich goed kunnen richten op een vervanger. en dat gaat denk ik makkelijk met een iets lager bedrag bijvoorbeeld 12 mil..

Is nog niet de helft waard maar goed...alles wat we kunnen vangen lijkt me goed.

Wie is clasie dan, 18 miljoen is de hele selectie niet waard

Het staat elke club vrij om de hoofdprijs voor een speler te vragen. Als Southampton bereid is € 18 miljoen neer te tellen voor Jordy Clasie dan moeten ze dat vooral doen. Eén ding is me de afgelopen maanden wel duidelijk geworden.: Clasie is hard toe aan een nieuwe impuls en uitdaging in zijn voetballoopbaan. Nog een jaar Feyenoord zou stilstand of, nog erger, achteruitgang betekenen. En dat is slecht voor Clasie zelf, voor Feyenoord en voor Oranje. .

En dan gister lezen dat ie maximaal 10 miljoen waard is van ongeveer 200 mensen hier haha.

On:
Tuurlijk, gewoon hoog inzetten en je krijgt altijd meer.
Laat de geinteresseerde clubs de prijs maar omhoog drijven

26 mei 2015 om 09:58

Ja want er hebben zich al zoveel clubs voor hem gemeld...

26 mei 2015 om 11:12

Interesse zorgt ook al voor meer bekendheid
Chef negatief hierzo!

Deze jongen staat volgend jaar te schitteren op het EK. 18 Miljoen voor Southampton moet te doen zijn.

18 mogen ze vragen maar ze mogen blij zijnJa een gek er 10 miljoen voor geeft.

Hij is betiteld als de ,,ster van Feijenoord'', maar dat is sterk overtrokken. Als een team goed draait, een centraal duo goed staat, dan is het voor je verdediging spelen met zijn spelstijl een makkie. Als je dan 1 of 2 keer per wedstrijd zo'n steekpasje kunt geven (niets bijzonders dus), niet scoort en je team met je persoonlijkheid klaarblijkelijk niet op sleeptouw kunt nemen, dan ben je zeker geen 18 miljoen waard en mag je blij zijn dat je in Feijenoord 1 speelt. Een Europese subtopper in Duitsland of Italië zal wel interesse hebben, maar of dat allemaal gaat lukken. Ik heb sterk m'n twijfels. Prima gastje, af en toe irritant met dat demagogische aanvoerderspraatje, maar groot talent? Ik ben benieuwd en hoop voor hem en Feijenoord dat ik volledig ongelijk krijg. We zullen zien.

18 miljoen voor Clasie? Dat gaat natuurlijk geen club betalen, zeker als je kijkt naar de namen van de clubs die voorbij komen. Maargoed, dat dacht ik van Blind ook.

Ik ben toch bang dat Clasie zich niet bij de absolute topcompetities staande kan houden als defensieve middenvelder van 1,70 meter. Daarom zou misschien FC Porto of Zenit een betere stap zijn voor Clasie. Misschien kan hij het niveau Sub-top La Liga of Ligue 1 ook wel aan, maar dan moet je wel denken aan teams als Sevilla, Villareal CF, Valencia CF, Lyonnais of Marseille

haha heeft manchaster united intresse ofzo? alleen zij betalen dubbel de waarde van de de speler zie depay... 18 mil is echt veelste veel clasie moet na sevilia of roma ofzo en die gaan geen 18 mil betalen... dus clasie zal pas v erkocht worden aan het begin van het seizoen.. wordt inderdaad dan lekkere zomer in 010.. haha

Van geel is wel handig in spelers voor de hoofdprijs verkopen. Hij verkocht babel ook voor 17 miljoen. Dus slim dat hij gewoon 18 miljoen vraagt voor clasie.

Afcalwd. Wat dacht je er van om hem gewoon lekker te houden in Zuid wanneer men niet wil betalen. Ze kunnen niets met 10 miljoen. Lekker houden, gaan voor minimaal 2e plek. Koop een degelijke linksback en je hebt met Gio als coach een degelijk en gemotiveerd elftal die voor de verandering direct is ingespeeld in Augustus. Verwacht dat het duo Kuyt/achabar prima zal functioneren. Immers verkopen. Toornstra op het middenveld.

Ik geef Feyenoord groot gelijk voor een speler die ze niet Willen missen!
Beetje jammer dat hier enkele klaagneuzen gelijk weer vergelijkingen gaan maken met Wijnaldum! Dat is Ronaldo vergelijken met Casillas !
En naar mijn inzicht is clasie ook gewoon een klasbak en over dat leiders gedeelte is ook lachwekkend clasie is de natuurlijke leider van dit Feyenoord! Komt hij bij een nieuwe club dan zal dat niet zo zijn! Als we toch vergelijkingen maken " boilesen das wel een aanvoerder?" Natuurlijk onzin wat ik nu zeg! Maar het zou leuk zijn als de mensen die hier zo minderwaardig doen ook is naar zijn kwaliteiten kijken ! In tegenstelling tot veel cm is clasie een spelversneller en. Daar ontbreekt t bij veel cm aan
Dus ik denk ook dat clasie bij bijna elke club zich moeiteloos zal aanpassen ! En dan heb ik het niet over Barcelona of Bayern
Kijk naar zijn kwaliteiten niet naar de club waar hij speelt!

18 miljoen is veel en veel te veel voor Clasie. Clasie heeft één probleem: Hij scoort niet. Voor een middenvelder die in de eredivisie dus 3 of 4 goals maakt is 18 miljoen dus belachelijk veel. Maar ja tegenwoordig... Denk dat Feyenoord met 8, 9 of 10 miljoen al heel blij mag zijn.

26 mei 2015 om 16:33

Nigel de Jong heeft in zijn complete clubcarriere maar 20x gescoord (inclusief Ajax) ! Clasie staat nu gewoon op 8 dus ik zou niet zoveel waarde hechten aan de doelpunten van de verdedigende middenvelder.

Als Feyenoord met minder niet genoegen neemt dan blijft hij dus want geen enkele club gaat dit betalen als ze de laatste 10 wedstrijden van deze man hebben gezien.
Dacht altijd dat hij het wel zou redden in Subtop in het buitenland maar wat hij de laatste weken presteert is echt om te huilen.

Misschien is er een Russische Club of Ronald Koeman geïnteresseerd maar verder denk ik dat er weinig interesse concreet wordt voor Clasie.

De markt bepaalt wat Clasie waard is. Ik weet niet of een club 18 miljoen voor hem neertelt maar daar komt Feyenoord snel genoeg achter. En als Feyenoord zijn selectie wil versterken moeten ze hem wel van de hand doen, en niet op 1 september.

Leuke speler, maar geen 18 miljoen waard. Maar je weet nooit wat een Engelse club er voor betaald, dus de kans bestaat dat Feyenoord dit ged gewoon krijgt. Voor Southampton lijkt het me geen verkeerde speler, maar hij is (nog) niet klaar voor de top in Engeland naar mijn mening.

Clasie, Vilhena, Immers en ook Boetius van de hand doen en Chery, v.d. Berg, KramerA en Tighadouini halen!

Het is wel veel geld en zou uiteindelijk denk ik rond de 12 tot 14 mil. opbrengen en de rest moet ook een mil. of 11 opbrengen.

Stel dat je 25 mil. binnenhaalt, dan zou je met al "mijn" aankopen een goede 7 tot 9 mil. kwijt zijn.

Kramer 1,5 mil., Chery 2,5 mil., v.d. Berg 2 mil. en Tighadouini 1 mil., dan denk ik dat ik reeele prijzen hanteer?

Blijf wel de eigen jeugd de kans geven en hou Dammers en Verdonck erbij achter v. Beek en Kongolo. Nieuwkoop achter el Ahmadi, Nelom en Woudenberg en Schuurman achter Toornstra.

Jongens als Lopes Cabral een jaar verhuren voor als Wilkshire afloopt en misschien een gekke gok, maar koop een Ojo, Ondaan, etc. en verhuur ze op niveau eredivisie om zo voor een paar ton de vervangers van bijv. Kuyt en el Ahmadi al in huis te hebben.

In principe heb je dat ook gedaan met Hahn en die is er ook niet slechter van geworden!

26 mei 2015 om 12:42

Kramer gaat niet voor minder dan 2.5 miljoen weg dat is al uitgesproken door Ado.

26 mei 2015 om 13:03

Spray, Vd berg? Kom op zeg, waneer gaat Feyenoord nou voor technische kwaliteit spelers kiezen? Berg is niks beter dan een Immers. Overige namen zijn wel prima.

26 mei 2015 om 13:07

Ik ben het met je eens dat Feyenoord niet alleen maar beukers moet hebben, maar van der Berg en Immers vergelijken gaat gewoon niet op. Van der Berg heeft wel degelijk meer techniek en finesse in huis, alleen is het inderdaad geen topper die je echt veel verder kan brengen. Je argument om voor techniek te gaan pleit mijns inziens dus juist voor van der Berg ipv tegen.

27 mei 2015 om 06:47

Stel je voor je basis:

Op goal Vermeer. Karsdorp, v. Beek, Kongolo, Woudenberg achterin. Met de punt naar achter el Ahmadi, Toornstra, Chery en voorin Kuyt, Kramer en Tighadouini.

Je schaduwelftal is dan op goal Hahn, achterin Wilkshire, Dammers, Verdonck en Nelom. Dit keer een middenvelder de punt naar voren met Nieuwkoop, v. Berg en Schuurman en voorin Bilal, Achabar en Manu.

Dan heb je Kazim en Miazek, dat maakt 24 spelers, meestal werkt men met een groep van 25 dus zou je kunnen overwegen er een verdediger met routine bij te halen, Hooiveld of iets dergelijks.

Een Ojo, v. Weert, Ondaan, etc. kan je relatief goedkoop binnenhalen, doen en verhuren, allemaal gasten met potentie, ook Lopes Cabral, dan heb je voor cruciale positie's jongens elders lopen met minuten in de benen!

Met eigen jeugd zijn we ver gekomen, maar je redt het er nooit mee, dat is gewoon een constatering!

Clasie, Immers, Vilhena en Boetius moeten met gemak dat geld binnenbrengen en dan ben je ook klaar voor het nieuwe seizoen en staat er een elftal wat technisch is, maar ook kan knokken!

Een vertrek van Clasie kan zomaar eens een openbaring betekenen voor andere jongens! Je ziet dat vaker, nu moeten er leiders op gaan staan en dat werkt in elke groep verfrissend!

27 mei 2015 om 13:53

Shorty1991

Ik blijf erbij dat een Van den Berg, Feyenoord niks beter gaat maken. Vind je hem echt beter dan Immers? Dat is toch lood om oud ijzer.. ? Hij zal misschien iets meer techniek hebben, maar geen versterking voor wat er is in mijn ogen. Ziyech dat vind ik pas een versterking, die tilt iedere club 2 niveaus omhoog.

Off topic: Je hebt nog een reactie van mij tegoed, die komt er binnenkort aan..

27 mei 2015 om 13:55

Spray

Aardig team, alleen blijft een scorende spits en middenvelder ala Ziyech broodnodig denk ik..

Is Europees voetbal halen niet voldoende uitdaging? Of zit bij hem de uitdaging in Europees voetbal spelen zonder dat je hebt bijgedragen aan het kwalificeren?

26 mei 2015 om 12:30

Het is niet zo dat Clasie een jaartje bij Feyenoord speelt ofzo. Het is zijn goed recht om eens verder te willen kijken, bij Feyenoord valt gewoon niks te winnen.

26 mei 2015 om 13:05

Dan gaat het om meer geld verdienen, niet om uitdaging.

26 mei 2015 om 13:09

Waarom niet? De uitdaging kan hem net zo goed zitten in het spelen op een veel hoger niveau. De Eredivisie stelt gewoon weinig voor en als je dan de kans kunt krijgen om te spelen op het hoogste niveau is dat net zo goed een mooie uitdaging.

Is blind nou meer waard dan clasie!??? Nouuuu ik d8 het niet, clasie is gewoon een veel betere speler.
Waarom moet er nou altijd de transverwaarde van spelers Ajax en PSV hoger liggen dan in Rotterdam? Het slaat nergens op.
Hij is gewoon 18 miljoen waard gezien de marktwaarde van tegenwoordig.

Clasie en Blind vergelijken slaat echt nergens op, Clasie heeft nog nooit het voorrecht gehad om in een kampioensploeg te spelen. Ik zou wel eens willen zien waar hij had gestaan als hij in zijn ontwikkeling beter begeleid was. Denk ook niet dat het te laat is, als hij verstandig is gaat hij richting de Koemannetjes. Die kennen hem en weten wat hij in zijn mars heeft. Ik ben geen Feyenoordaanhanger maar hij heeft wel degelijk voetbalkwaliteiten. 18 mio ? Dat hebben de managers in Engeland in hun broekzak zitten.

Ik denk dat Clasie uiteindelijk voor maximaal 13 miljoen verkocht gaat worden (misschien oploop tot 15). Het is een goede voetballer maar ik denk niet dat er (veel) clubs zijn die het risico willen nemen om meer dan 15 miljoen in een dergelijke speler te investeren. Hij zal zich eerst wat meer op hoog competitie niveau moeten laten zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren