Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Clasie: 'Het is duidelijk dat ik benieuwd ben naar een ander niveau'

Laatste update:
/

De kans is aanwezig dat Jordy Clasie zondag zijn laatste wedstrijd voor Feyenoord heeft gespeeld. De Rotterdammers werden in de play-offs uitgeschakeld door sc Heerenveen, waardoor zij volgend seizoen geen Europees voetbal spelen. "Verschrikkelijk voor de club, spelers en de fans. Zes wedstrijden geleden hadden we iedereen voor gek verklaard, maar het is nu werkelijkheid", treurde Clasie.

De aanvoerder besloot Feyenoord aan het begin van dit seizoen nog trouw te blijven, maar lijkt nu toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. "Wie weet", zei hij tegen FOX Sports. "Ik zit hier nu vier jaar, maar ik ga niet zomaar weg. Al is het goed mogelijk dat dit mijn laatste wedstrijd was. Ik ga me nu melden bij het Nederlands elftal en heb dan vakantie. Ik zal er daarna nog verder over nadenken, maar het is duidelijk dat ik benieuwd ben naar een ander niveau. Ik heb wel ambities."

De 23-jarige Clasie speelde tot dusver 129 competitiewedstrijden voor Feyenoord, waarin hij 8 keer wist te scoren. Zijn contract loopt nog tot de zomer van 2018 door: het is niet bekend of er clubs zijn die willen gaan proberen om deze verbintenis af te kopen. In de afgelopen zomer werden Lazio, FC Porto en Southampton nog genoemd, maar tot een transfer kwam het toen dus niet.

Denk je dat Jordy Clasie een transfer gaat maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede voetballer maar is helaas net als de rest van het team de laatste twee maanden flink door het ijs gezakt. Ik hoop daarom dat hij naar een subtopper in een topcompetitie gaat en niet naar een team dat te hoog gegrepen is, hij kan beter naar een Fiorentina, Southampton, Gladbach dan naar een AS Roma, Liverpool of Dortmund als die clubs al interesse zouden hebben.

Ik hoop dat Feyenoord de volgende stap gunt aan Jordy en niet dwars gaat liggen of een onrealistische transfersom verlangt. Hij heeft zich de laatste 4 jaar voluit voor de club ingezet. Het lijkt me een topspeler voor een Italiaanse ploeg, voor de Russische competitie of voor het Southampton van Koeman. Een bedrag van 10 miljoen euro lijkt me een schitterende transfersom voor Clasie.

24 mei 2015 om 19:05

Precies, eigenlijk zou Feyenoord het niet kunnen maken om deze jongen nog langer vast te houden.

24 mei 2015 om 19:22

Clasie gaat gewoon een mooie transfer maken naar het buitenland, Feyenoord kan het geld goed gebruiken en Clasie gaat heus niet nog een jaar in de marge voetballen in de Ned competitie

24 mei 2015 om 20:12

Maar waarop is die mooie transfer gebaseerd. ? Dit seizoen was hij soms top maar meestal middelmatig en zelfs onzichtbaar

24 mei 2015 om 22:33

Clasie was zeker de 1e seizoenshelft week in week uit top! Naar mate het seizoen vorderde werden zowel Clasie als Feyenoord steeds minder.

Ik vind Clasie tegenvallen, vooral wanneer hem moest laat hij het vaak afweten ook in de Play Offs was hij niet de man die Feyenoord bij de hand nam. Feyenoord is zijn niveau.

24 mei 2015 om 20:17

Idd. Hier zie je vaak de werkelijke klasse van de spelers. Van Beek was de enige die zich kon onderscheiden.

24 mei 2015 om 20:17

Van Feyenoord.

24 mei 2015 om 21:11

Hahahahhaha, laat het nou net van Beek zijn die stond te schutteren bij het was bij het eerste doekpunt. Je hebt volgens mij de wedstrijd niet eens gezien man..

Probeer eerst maar eens een heel jaar dit niveau te halen( kijk die gast nooit zijn wedstrijden terug?)

24 mei 2015 om 19:16

Denk dat hij nog beter een jaartje bij Feijenoord kan blijven , hij werkte vandaag hard , maar verspeelde in de 2e helft echt heel knullerig ................mag niet gebeuren .

Ik vraag mij af of men op een hoger niveau op hem zit te wachten. Hij kan leuk ballen, maar hij heeft weinig wat je bij een andere spelers niet kan krijgen. Maximaal een niveau Everton, West Ham of Southampton.

24 mei 2015 om 19:23

die clubs zijn qua geld, competitie etc hoger dan Feyenoord, zie Pelle, Koeman etc

Geen geweldenaar. Wel een bijtertje. Klein van stuk, dus Spanje lijkt me beter dan Engeland of Duitsland. 10 miljoen moet haalbaar zijn.

24 mei 2015 om 19:55

10 miljoen? Haha 4 misschien

24 mei 2015 om 21:18

10 miljoen zou kunnen, Clasie heeft geen CL ervaring, amper minuten gemaakt als International en nooit een Landstitel gehaald dus zal zeker niet in de prijsklasse van Blind of Depay zitten eerder rond de prijzen die De Vrij, Janmaat en Pelle of BMI hebben opgebracht

Zoals Clasie de laatste weken speelde is hij voor niemand een aanwinst. Wat heeft hij Feyenoord in de steek gelaten. Zakte week in week uit door de ondergrens, ging niet in de strijd voorop en de duels die hij aanging waren van een bedroevend niveau. Is een jaar te lang gebleven.

24 mei 2015 om 19:06

Ben het helemaal met je eens.

Opmerkelijk dat Clasie benieuwd is naar een hoger niveau. Terwijl ik hem wederom minder vond spelen. Ik denk dat hij niet enorm gemist zal worden op het veld. Zeker met zijn spel van de afgelopen periode. Als aanvoerder verwacht je iets meer.

Zwaar overschatte speler clasie
Mag heel blij zijn met een club als feyenoord heeft niets te Zoeken in Engeland , Duitsland italie of Spanje ...geen duel kracht en geen scorend vermogen ...

24 mei 2015 om 19:20

Precies ben ook bang dat Clasie enorm gaat falen in het buitenland. De laatste weken staat Clasie er ook niet..

Vraag me af of Clasie het aankan om hogerop te spelen. Vind hem hem al maanden niet goed spelen en steekt ook niet ook uit boven zijn medespelers.

Maakte een paar.fouten waarvan 1 heel gevaarlijk werd, apart dat die zo praat na deze teleurstelling.

Ach, ik zag Boetius alweer grappen en lachen op de bank nog tijdens de wedstrijd. Beter direct opzouten met die kwast. Komt niemand voorbij. Ga eens serieus voor je sport leven Boetius. Hoe dan ook, Clasie gewoon laten vertrekken. Kan makkelijk een hoger niveau aan. Ga maar eens ballen met Immers, Nelom, Boetius en Kazim om je heen. Kom op, in dit Feyenoord kan alleen Messi het verschil maken...

24 mei 2015 om 19:47

Clasie was vele malen minder dan Boetius en Nelom. Dus het verhaal dat hij slecht speelt door zijn teamgenoten gaat bij mij er niet in. Mocht dat wel het geval zijn, dan heeft Clasie de kwaliteiten niet om hogerop te komen.

Als die Clasie nou echt zo goed is als die Rotterdammers denken, waarom nam hij ze de laatste 8 wedstrijden dan niet bij de hand! Clasie is middelmaat die in buitenlandse subtop niets te zoeken heeft

24 mei 2015 om 19:50

Zwaar overschat

24 mei 2015 om 21:19

je kan als 1 speler niet een middelmatige ploeg bij de hand nemen, zo werkt dat niet, en hij is geen robot, iedere goede speler kan zelf ook een mindere periode hebben

Dick Advocaat zoekt ook nog nieuwe en goede spelers voor Sunderland. Dicky wist degradatie te ontlopen en eist nu nieuwe kwaliteitsspelers voor het komende siezoen. Volgens mij kunnen Dick en Sunderland wel zo'n bijtertje op het middenveld als Clasie gebruiken.

Wat ik al eerder zei Clasie gaat nu Feyenoord zeker verlaten nu ze geen Europees voetbal spelen. En hij is er ook aan toe.

24 mei 2015 om 20:02

Hoezo is hij er aan toe? hij heeft dan wel 3 kwart van de competitie sterk gespeeld maar de laatste 8 wedstrijden zakt hij volledig door de onder grens en dat tegen degradatie kandidaten en middenmoters in de eredivisie.

24 mei 2015 om 20:25

Helemaal mee eens. Clasie zou juist moeten laten zien dat hij een speler is op het moment de ploeg en de club dat nodig heeft. Niet gezien dus, direct mee in de malaise! Clasie is goed voor de Nederlandse top, misschien een subtopper in Engeland of Duitsland, maar dat is dan wel het maximum. Wordt nu toch wel een beetje overschat! En dat demagogische gelul in het ,,aanvoerderspraatje'' heb ik nu wel gehoord!

24 mei 2015 om 21:14

Een nadeel vind ik ook dat hij zeer weinig scoort. De doelpunten die hij nu in vier seizoenen heeft gemaakt zou hij juist per seizoen moeten maken.

24 mei 2015 om 21:23

hij is er aan toe gezien de jaren die hij nu gespeelde heeft in de subtop vd Mickey Mouse competitie, een speler wordt niet afgerekend op een paar mindere wedstrijden, anders hadden Janmaat, Bmi, Pelle of De Vrij nu ook nog bij feyenoord gezeten en een Depay bij Psv, geen enkele speler is altijd goed, zelfs Messi of Ronaldo hebben mindere periodes

25 mei 2015 om 12:10

Clasie hoeft niet veel te scoren als verdedigende middenvelder, dat is voor Toornstra en Immers weggelegd, maar Immers had nu ook weinig ballen en dus kansen dus bleef ie steken onder de 10 goals wat overigens voor Feyenoord begrippen nog goed is want alleen Immers (2x 12 goals), Wijnaldum en Bakkal (beide 1 seizoen) haalden als middenvelder in de laatste 15 seizoenen van Feyenoord als middenvelder de 10 goals, alle andere middenvelders zaten in die 15 seizoen tussen de 1 en 7 goals per seizoen.

Snel weggaan Clasie. In Nederland ben je uitgeleerd. Je zult het zien, net als bij die andere echt talentvolle jongens, zodra ze naar een hoger niveau gaan, spelen ze 10x beter dan voorheen. Dit gaat ook met Clasie gebeuren. De Eredivisie is gewoon geen uitdaging meer voor hem, of hij ziet deze in ieder geval niet als zodanig. Hij moet weer uitgedaagd worden. Hij speelt al vier seizoenen vrijwel hetzelfde. Hier komt er geen progressie voor deze jongen en dus niet voor het NL elftal. Al verwacht ik dat Klaassen, die ik nu al sterker vind, uiteindelijk op zijn positie komt. Maar zo niet, maakt me ook niet uit, ik wil gewoon dat Clasie doorgroeit en dat gaat hier niet meer gebeuren.

Het is te hopen dat Clasie een transfer maakt. Het geld kunnen wij goed gebruiken en ik denk dat Toornstra prima op die positie kan spelen. Voor '10' komt hij denk ik net te kort. Ik zie daar liever een andere speler.

25 mei 2015 om 08:30

Idd van het geld van Clasie lekker Tapia en Guidetti halen heb je gelijk nieuwe spits en vervanger voor Clasie

Volgens mij is clasie in Engeland in December al moe. Lijkt helemaal nergens op laatste wedstrijden

Die is 100% weg dus. Heeft Feyenoord het helemaal zelf naar gemaakt door het zo te verpesten op het laatst.

Feyenoord kon niet beter, al hadden ze van Heerenveen gewonnen, Vitesse of AZ in hun huidige vorm was nooit gelukt

Hij steekt er echter totaal niet bovenuit. Voor Clasie zou het leuk zijn als Koeman hem ophaalt en naar Southampton brengt of anders Advocaat naar Sunderland.

Hij mist gewoon de nodige kwaliteit en constantheid.

24 mei 2015 om 21:45

Klopt. Overschat..en niet zo'n beetje ook

Hij praat altijd net als Ronald Koeman. Zijn manier van uitdrukken.

25 mei 2015 om 12:07

hoe iemand praat boeit mij niet, een voetballer moet met zijn voeten spreken

van Kuyt wordt ik pas moe, terwijl ik van de voetballer en werker Kuyt een groot fan ben en veel respect heb

Clasie moet feyenoord bij de hand nemen? Wat een onzin verkondigen jullie hier. Hij is een verdedigende middenvelder, hoe dan? Busquets moet barca bij de hand nemen als t niet lekker loopt? Alonso bayern, khedira real etc om maar een aantal verdedigende middenvelders te noemen. Dat is niet zijn taak. Hij verdeeld het spel van achteruit en dat doet hij meer dan prima, hij kan er niks aan doen dat ze er voor in niks mee doen of moet hij ze als verdedigende middenvelder er ook nog in gaan koppen/schieten?
Hij is wekelijks samen met van beek zo'n beetje de beste, hij kan niet in zn 1je een wedstrijd beslissen. Het schort elke week aan het creeren van kansen en het afmaken er van als ze er al zijn. Het zegt al wat als 2 verdedigende spelers wekelijks de uitblinkers zijn. Hij is hier niet verantwoordelijk voor, mensen leer het spelletje zou ik zeggen voordat je roept: hij moet het team bij de hand nemen. Hij leid het middenveld dat het prima doet. Dus nogmaals wat kan hij doen aan een falende boetius, een manu die er nooit zin in heeft als die invalt, kazim die werkelijk alle techniek mist, toornstra die uit vorm is (nu dan bilal die ook niet top is). Ja dit is clasie zijn schuld, echt waar!

Ik raad jullie aan om feyenoord te volgen en je zult zien dat hij vrijwel geen enkele fout maakt en hij het spel prima verdeelt van achteruit. Maar goed we leven in nederland he, waar backs moeten aanvallen, keepers moeten meevoetballen en verdedigende middenvelders schijnbaar wedstrijden moeten beslissen..

Je moet niet vergeten dat je geen pelle meer hebt die er 20 inschoot en elke bal bij zich hield. Schaken niet hebt met 10 assists en /- 5 goals. Boetius die geen knikker meer raakt dus dat scheelt hetzelfde als bij schaken. Vorig seizoen 76 goals, dit seizoen 56, daar heb je het verschil tussen 2e of 4e. En nee clasie is niet verantwoordelijk voor deze 20 doelpunten minder.

Een goede verdedigende middenvelder valt juist niet of nauwelijks op alleen met af en toe een goede onderschepping of goede bal vooruit maar goed.

Hij kan dus als elke week bijna de beste zeker een stapje hoger op een (sub)topper in europa zou voor hem wel kunnen.

Gewoon ff 2 jaartjes naar psv gaan, lekker Champions League mee pakken. Een uitstekende vervanger voor wijnaldum die nu wel weg zal gaan. Net zoals hem eerst even stapje hogerop in Nederland en daarna naar een mooie club in Europa.

PSV zou een prima stap zijn sportief maar Clasie heeft natuurlijk meer in zijn mars en moet je niet afrekenen op een paar mindere wedstrijden om dat hij tig wedstrijden wel zijn kunnen heeft laten zien, en Rutten heeft een trainingstechniek die spelers op het einde van het seizoen uitput.

Voor Clasie zullen middenmoters komen uit Duitse, Engelse, Spaanse of Italiaanse competitie en dat kan ie aan, want hij is kwalitatief beter dan De Vrij, Bmi, Janmaat en die kunnen het ook aan

grootte zegt niets, Mertens is nog kleiner en geen bikkelaar en die blijft overeind in de harde verdedigende Serie A bij Napoli.

v Pelle werd ook gezegd dat ie de Engelse Competitie niet aan zou kunnen nu die handhaaft zich ook vrij gemakkelijk.

Niemand weet hier of een bepaalde speler het elders goed zal doen, het hangt van zoveel factoren af, als vertrouwen, speelsysteem, vorm, hoe dat team loopt op dat moment.

Pelle kon het niet in Italie of bij AZ en wel bij Feyenoord en Southampton

en zo zijn er legio voorbeelden te noemen van spelers die het soms ergens even niet maken en daarna wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren