Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord loopt Europees voetbal na verlenging mis

Laatste update:

Feyenoord is komend seizoen niet te zien in Europa. De Rotterdammers verloren in de play-offs met 1-0 bij sc Heerenveen en in eigen huis stond het na negentig minuten 1-0 in het voordeel van de Rotterdammers. In de verlenging scoorde Mark Uth echter twee keer voor sc Heerenveen, waardoor Feyenoord werd uitgeschakeld. De 2-2 van Colin Kazim-Richards kwam te laat.

/

Voor Feyenoord dreigde het seizoen op voorhand uit te lopen op een enorme mislukking. In de laatste weken van de reguliere competitie verspeelde Feyenoord de derde plek in de rangschikking, waardoor de ploeg mee moest doen aan de play-offs. Feyenoord won nog nooit een wedstrijd in de play-offs en dat lukte onlangs ook in Friesland niet: sc Heerenveen was met 1-0 te sterk. In Rotterdam kon Feyenoord in ieder geval rekening op het hondstrouwe publiek, want De Kuip was uitverkocht. In een heerlijke sfeer beet sc Heerenveen in de openingsfase weliswaar van zich af, maar was de eerste enorme kans voor de Rotterdammers. Jens Toornstra wipte de bal over keeper Kristoffer Nordfeldt en Anass Achahbar kwam aanstormen, maar Stefano Marzo haalde de bal van de lijn.

Daarna kreeg Feyenoord vooral wat kleine kansjes. Nordfeldt was er op tijd bij toen hij Toornstra op zich af zag komen en even later kwam een voorzet van Achahbar op Toornstra net niet aan. Ook een poging van afstand van Terence Kongolo trof geen doel. Aan de andere kant kreeg sc Heerenveen ruimte en het was met name Luciano Slagveer die daarvan kon profiteren, maar de rappe vleugelspeler werd knap afgestopt door Kongolo. Vervolgens was het Achahbar, die de voorkeur kreeg boven Colin Kazmi-Richards, die de score opende. De spits verlengde een inzet van Jordy Clasie. Even voor rust kreeg diezelfde Clasie een flinke kans op de 2-0, maar de aanvoerder gaf niet genoeg tempo mee aan de bal.

/

Ook na rust rook Feyenoord bloed. Kongolo kopte de bal tegen Nordfeldt aan en de keeper redde op een halve omhaal van Toornstra. Het leek op een verlenging uit te draaien, maar in de slotfase probeerden de ploegen het nog. Kenneth Vermeer plukte de bal van de voet van Uth en een treffer van Karim El Ahmadi werd afgekeurd wegens duwen. Veel spelers hadden last van kramp en door een blessure bij invaller Luke Wilkshire moest Feyenoord de verlenging noodgedwongen met tien spelen.

Feyenoord speelde dus in ondertal, maar kreeg in de persoon van Elvis Manu wel een enorme kans op de 2-0. Invaller Manu counterde razendsnel toen het veld helemaal open lag. De aanvaller kapte goed zijn directe tegenstander uit, maar zag uitblinker Nordfeldt uitstekend redden. Dat kwam hem duur te staan, want aan de andere kant was het direct raak: spits Uth, tot dat moment onzichtbaar, maakte 1-1. Feyenoord hing in de touwen en kreeg ook nog de 1-2 (weer Uth) om de oren. De 2-2 van Kazim-Richards was voor de statistieken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die paar kansen wat Feyenoord krijgt breekt ze iedere x weer op! Eerst in de competitie en nu in de play offs. Snel een spits zoeken die er 20 maakt minimaal!

24 mei 2015 om 18:09

Onzin! Speelden vandaag gewoon redelijk tot goed. Maar als een team 0,0 zelf betrouwen heeft wordt het lastig.
Ze hadden vandaag gewoon moeten winnen tegen een zeer laf en zwak spelend Heerenveen. En die kansen hebben ze ook gehad, alleen niet gegrepen....

Los daarvan kan iemand vertellen waarom Manu niet in de basis staat?

24 mei 2015 om 18:12

Als hij aangeeft niet meer te weten hoe hij de boel moet omkeren geeft hij zelf aan er geen geloof en vertrouwen in te hebben. En dan moet je m inderdaad meteen buitenflikkeren.

24 mei 2015 om 19:09

Manu speelt soms als een losgeslagen stier, Boetius speelt veel koeler en technischer. Daarnaast zou ik als Gio zijnde Manu achter de hand houden om eventueel iets te kunnen forceren

24 mei 2015 om 19:19

Als je Manu vandaag hebt zien spelen weet je waarom hij wissel staat. Totaal geen besef van positie, handelingssnelheid veel te laag en oogkleppen op.

24 mei 2015 om 19:27

Onzin? Je bent van kampioenskandidaat naar hunter op de 2e plaats naar playoffs gegaan en die verlies je dan ook nog zelfs Twente wint van Heerenveen met 3-1

24 mei 2015 om 19:39

en ajax verliest van dordrecht.. denk dat feyenoord daar wel van heeft gewonnen.
en nu?

andere resultaten zeggen niks

24 mei 2015 om 19:41

Kom op, vriend. Boetius is wederom door de ondergrens heen gezakt vandaag. Wat een slappe zak zeg. Vervolgens ook gewoon grappen maken en lachen op de bank. Nee, direct verkopen... wat een gek er voor geeft. Ik blaas naar hem en hij struikelt. Is het Feyenoord shirt niet waard. Heeft een paar leuke potjes gehad, maar thats it. Dit seizoen geen enkele assist op zijn naam heb ik vernomen. Even serieus... hoezo koeler?

24 mei 2015 om 20:00

Sorry hoor, maar boetius heeft het hele seizoen geen fatsoenlijke bal geraakt. Of je moet nog aan het seizoen denken dat hij er redelijk wat had gescoord. Daar zijn nog veel mensen mee bezig. Waardoor hij krediet heeft.

24 mei 2015 om 20:17

Manu is niet goed genoeg voor Feyenoord in de basis. En als je hem in de verlenging ziet sjokken terwijl hij het snot voor zijn ogen zou moeten lopen, denk ik dat ze zijn contract moeten verscheuren en direct de Kuip uit moeten trappen.

24 mei 2015 om 20:29

De wedstrijd tegen Dordrecht ging nergens om, de wedstrijd van vandaag wel.

24 mei 2015 om 20:43

Ongelooflijk !

24 mei 2015 om 20:58

Heb je hem zien invallen? Wat een verschrikking. 1 kans gemist. voor de rest niks gedaan

24 mei 2015 om 21:55

Dat was natuurlijk ook slecht, maar het had geen mindere gevolgen. Dus slechte vergelijking.

24 mei 2015 om 22:12

Feyenoord heeft scorend vermogen nodig.

24 mei 2015 om 23:51

die was voor ajax toen al gespeeld die waren gewoon 2

25 mei 2015 om 11:21

Ja onzin, vond ze beter spelen als onder Rutten....

24 mei 2015 om 18:07

Ze hadden ongelofelijk veel pech met die blessure van Wilkshire, sta je gewoon met 10 man. Dat zorgde denk ik voor het verschil maar goed, wie weet. Feyenoord kan er volgend seizoen voordeel uit halen dat zij minder wedstrijden hoeven te spelen dat de concurrenten, zeg ik als positieveling.

24 mei 2015 om 19:05

Dat wordt het 16de jaar dan.

24 mei 2015 om 19:15

Volgend jaar staat er gewoon een redelijk team met een trainer waar iedereen vertrouwen in heeft.
Maakt in 1 week al betere beslissingen dan Rutten. Dit seizoen speel je gewoon zonder echte spits, dat kan je niet vol blijven houden. Volgend jaar iig kuyt erbij, maakt makkelijk zijn goals in de eredivisie.

24 mei 2015 om 20:55

Denk dat Kuyt een gevalletje Makaay2 wordt. Let maar op.

24 mei 2015 om 21:26

Gevalletje Makaay 2.0?
Makaay liep gewoon 1 op 2 bij Feyenoord. En in die tijd speelde Feyenoord om de plek 4 tot 7 en. Makaay is samen met gio de enige die niet echt gefaald hebben van de routiniers

25 mei 2015 om 12:26

Is dat (in 1 week betere beslissingen) niet een beetje overdreven? Toen het in het midden van het seizoen nog om de plekken 1 en 2 ging hoorde ik niemand over (de beslissingen van) Rutten. En dat je niet met een fatsoenlijke gespeeld hebt dit seizoen, is dat aan Rutten te wijten of aan de TD?

24 mei 2015 om 18:20

Ach. Lekker de focus leggen op de competitie. Vitesse is sowieso te sterk op het moment. Vind het wel bijzonder dat spelers geen 90 minuten meer kunnen volmaken. Met Achabar speelt het wel fijner, dus lekker met Dirk in de spits. Nelom banken. Woudenberg kans geven. Karsdorp naar middenveld. Ziyech kopen van opbrengst Clasie. Immers verkopen. Toornstra neerzetten. Boetius de hele zomer voor straf de sportschool in en wie weet... wellicht nog een gerichte aankoop voor rechtsback positie. Kun je hopelijk meedoen. Vandaag hadden ze veel meer verdient, wat een kansen.

24 mei 2015 om 19:58

Volg feyenoord alleen via studio sport om 7 uur maar kan mij wel vinden in je commentaar. Maar meedoen is wel een hele stap. Psv is zonder Depay ook sterk en ajax weet wat er komt kijken om kampioen te worden (niet het afgelopen jaar).

24 mei 2015 om 20:46

Ziyech is onrealistisch, die kan ook naar het buitenland. Daar verdiend ie het dubbele.

24 mei 2015 om 20:49

@lucasandersen

Ziyech heeft afgelopen zomer juist laten zien dat hij niet voor het geld naar een andere club gaat. Hij zou bij Feyenoord meer verdienen dan bij FC Twente.

24 mei 2015 om 19:37

Gelukkig scheelt dat weer een paar gesloopte Europese steden. Iedereen word er beter van als Feyenoord Europa niet in gaat!!

24 mei 2015 om 20:02

Is europa toch nog bang voor feyenoord.

24 mei 2015 om 21:38

Wat een kortzichtige reactie. Het is niet zo dat feyenoord supporters elke Europese uitwedstrijd alles kort en klein slaan.. In Rome ging het mis maar je moet nu niet doen alsof het altijd zo gaat.

24 mei 2015 om 19:51

Goals maken is het hele seizoen moeilijk.
Kazim maakt er maar 10.
Je moet een spits hebben die er 20 maakt.

24 mei 2015 om 20:31

Maakt niet uit of je een spits hebt die er 20 maakt. Ajax is ook wel kampioen geworden zonder een scorende spits. Het gaat om het elftal, als dat maar goals kan maken.

Een Clasie, El Ahmadi scoren jaarlijks 2-3x in het seizoen. Kazim 10, Immers ook ongeveer 10. Kwestie van goals tellen, Feyenoord mist scorend vermogen en dat ligt niet alleen aan de spits.

24 mei 2015 om 20:27

Eigenlijk slaan die play offs nergens op. Heerenveen heeft het goed gedaan en verdient gewonnen daar niet van maar je speelt een heel seizoen en je wordt 4e dan verdien je gewoon een vEL ticket. Zo is een heel seizoen in 2 wedstrijden verprutst.

24 mei 2015 om 22:29

Natuurlijk had Feyenoord wel kansen maar als je ziet hoe er over 2 wedstrijden verdedigd wordt, bij de eerste goal van Uth gaat Van Beek weer hopeloos in de fout net als in de uitwedstrijd bij Heerenveen, hij mist gewoon snelheid en accuratesse. In de nederlandse competitie valt dat nog niet zo op maar Feyenoord heeft (net overigens als Ajax en Psv) een probleem centraal achterin). Feyenoord speelt komend seizoen niet in Europa maar Ajax en PSV zullen dat komend seizoen ook gaan merken als ze geen aankopen doen. Beide teams hebben 1 speler achterin (rekik bij PSV en Veltman bij Ajax) die in principe moeten groeien het komend seizoen en dan een stap kunnen maken om beter te worden die twee voldoen nog wel maar wat er naast staat (bruma bij PSV en Viergever bij Ajax) dat kan echt niet dat is echt niet goed genoeg. Ajax zou Bazoer nog achterin kunnen proberen maar Vd Hoorn is het ook niet ben ik bang, Dijks zou ook nog kunnen centraal achterin. PSV had die fransman nog maar die zal wel teruggaan en kan totaal niet opbouwen.

Wat dat betreft heeft Feyenoord wel het geluk dat de achterhoede minder wedstrijden hoeft te spelen. Kongolo kan wel stappen maken en is nog wel een voldoende maar Van Beek is te matig net als Karsdorp en Nelom.

24 mei 2015 om 22:45

Die spits is zo gevonden, maar het prijskaartje wat om zijn nek hangt, waarschijnlijk niet zomaar betaald. Dat valt voor alle Nederlandse clubs overigens niet mee.

En zo'n spits zal ook niet geneigd zijn om bij Feyenoord te van voetballen, omdat ze volgend seizoen niet Europees spelen.

Behalve Michiel Kramer, maar die wil Feyenoord weer niet hebben. Al snap ik daar nou helemaal niets van. Zou een goeie voor Feyenoord zijn.

Man man man Feyenoord hoe vaak schiet je op tegenstanders of op de keeper. Trouwens mijn twijfels bij de afkeur van de goal van el ahmadi.

Manu liet weer precies zien waarom ik liever boetius heb. Die heeft nog iets van tactiek en is koeler voor de goal. Bij een 2-0 was Feyenoord gewoon rustig door geweest.

En nelom had waarschijnlijk geen zin meer om nog twee wedstrijden te voetballen. Zsm dijks halen en nelom lozen.

De 90 minuten was Feyenoord redelijk goed. Daarna met 10 man was de hoop weinig.

Complimenten aan het legioen. Die er toch massaal achter stonden na de 1-1 en een groot deel ook bij de 1-2.

Heerenveen gefeliciteerd. Maar met dit spel wordt je door Vitesse 2 keer weggespeeld. Succes

24 mei 2015 om 18:05

Was wel contact. Hij duwde hem, wel licht, maar bij een voorwaartse beweging van je wel makkelijk.

24 mei 2015 om 18:05

Je kunt er voor fluiten El Ahmadi duwden hem wel.

24 mei 2015 om 18:06

Denk niet dat Dijks nu naar Feyenoord gaat. Denk dan toch dat hij voor Ajax kiest, die wel Europa in gaat.

24 mei 2015 om 19:51

Dat is niet zeker.
Dijks kiest net alleen voor Europees voetbal.

24 mei 2015 om 21:07

Denk dat het wel degelijk heel zwaar mee weegt in zijn keuze.

24 mei 2015 om 18:07

Uit een buitenspeldoelpunt. Nu een goal onterecht afgekeurd.

Knvb heeft zeker paar tips gekregen van Uefa.

Bilal held, wat een strijder zeg.

24 mei 2015 om 18:21

Supporters van Feyenoord moeten is ophouden het vingertje elke keer naar iemand anders te wijzen dan naar de spelers zelf. Die hele play-offs waren niet nodig geweest als Feyenoord gewoon normaal gespeeld had de laatste weken.

24 mei 2015 om 18:27

Ja daar zijn de spelers ook op gewezen. Play offs is een nieuw iets dus beginnen de spelers ook met schone lei. En ze hebben zeker vandaag 150% gegeven. Dus we hadden idd pech en er zaten wat dingen tegen.

Daarnaast wijzen ook supporters van Ajax en PSV naar anderen hoor.

24 mei 2015 om 18:54

Mee eens. Feyenoord supporters hoor ik vooral klagen maar al hebben ze vandaag 100% strijd geleverd, het is gewoon niet voldoende geweest en al met al heeft de gehele Feyenoord selectie (spelers en staf) dit jaar enorm teleurgesteld.
In het begin van dit jaar zag ik ze zelfs als titelkandidaat.....had ik het daar even mis!

24 mei 2015 om 19:09

Ik denk iedereen wel, is ook te danken aan Rutten. Daar hoor je alleen logischerwijs nu niemand meer over. Het slechtste wordt onthouden van een trainer en dat is voor Rutten helaas altijd het eind van het seizoen waar hij altijd faalt bij elke club.

24 mei 2015 om 19:12

Goal was gewoon terecht afgekeurd.. Duwfout van El Ahmadi..
Uit daar kun je over discusieren of het wel of niet buitenspel was.. was namelijk moeilijk te zien, en dan moet je gewoon de aanvallende partij het voordeel geven

24 mei 2015 om 19:19

Ik snap niet waarom bilar zon goed cijfer heeft? De eerste helft was hij de zwakste man en de 2e helft heeft hij voorzetten gegeven waar niks uit kwam.
De backs daarintegen vond ik veel initiatief tonen, vooral over nelom was ik verbaasd. Maarja, wat helpt het als het soms lijkt alsof je naar een foto van een 433 opstelling staat te kijken?

24 mei 2015 om 19:52

Idd Feyenoord heeft het zelf de laatste weken weggeven. Ze hadden gewoon 3de kunnen eindigen.

24 mei 2015 om 20:01

Tweede helft heeft Bilal zeker een aantal een hele goede voorzetten gegeven. Ik zie al aan half seizoen geen voorzetten komen dus dit was heel wat vandaag.

De grootste kans zat trouwens nog geen eens in de samenvatting (toornstra).

24 mei 2015 om 21:05

heb jij hnog over donderdag?
Bilal was continue aanwezig.
ja als Clasie pas door krijgt na 80 minuten dat hij Bilal diep moet sturen.
Wat een ruimte lag daar.
Clasie was weer 1 van de mindere en een conditie en loopvermogen van me oma

25 mei 2015 om 01:16

Maar Vitesse en AZ konden ook derde worden. Het is dus AZ geworden.

24 mei 2015 om 18:09

El Ahmadi haakte hem met zijn voet. Terecht afgekeurd. Verder moeten de Feijenoord supporters niet klagen, want als je plek drie zo amateuristisch weggeeft moet je toch echt naar jezelf kijken.

24 mei 2015 om 18:16

Want omdat je iets amateuristisch weggeeft mag je niet klagen als het tegen zit in de play-offs als het kwartje 2x de verkeerde kant op valt?

24 mei 2015 om 18:18

Amateuristisch weggegeven of niet, dit is een zwaar onverdiende nederlaag

24 mei 2015 om 19:09

Ja. Ik vind het gewoon laag om naar de scheidsrechter te wijzen. Als het gewoon aan de spelers zelf ligt.

24 mei 2015 om 19:09

Onverdiend of niet, zo slecht presteren in de laatste 10 weken, dan verdien je helemaal niets.

24 mei 2015 om 19:35

Slecht presteren of niet, Feyenoord hoort thuis gewoon te winnen.

24 mei 2015 om 19:37

je doet voorkomen of alleen feyenoordsupporters naar de scheids wijzen. supporters van elke andere club zouden dat ook doen als er een discutabele beslissing wordt gemaakt ten nadele van jouw club.

ze presteren pas 6 weken slecht. daarvoor is psv nog overtuigend verslagen

24 mei 2015 om 20:13

Ben het eens met gentleman. Als je het 5 wedstrijden voor het eind al zeker kan spelen en het niet doet, heb je er simpelweg geen recht op. Aan het eind telt de score.

24 mei 2015 om 20:44

@frFrank

Het is zo vaak een onverdiende nederlaag. Tegen Ajax hadden jullie zeker 3 punten meer moeten hebben, tegen PSV ook, tegen Utrecht als ik mij niet vergis en voorgaande jaren ook zeer regelmatig (Twente, az?). Maar, als het zo vaak gebeurt dat er meer in had gezeten, moet de hele club dan niet eens in de spiegel kijken? Want, volgens mij is dat dan geen toeval meer maar, gewoon een gebrek aan kwaliteit.

24 mei 2015 om 18:14

Stel gewoon geen linksback op, alles beter dan nelom.

24 mei 2015 om 19:52

Kijk, daar moet Dijks voor komen.
Dan heb je 300% meer voetbal.
Nelom naar RKC sturen.

24 mei 2015 om 20:59

Pleurt een t***end op met die Dijks man, die gozert kan er geen kut van. Zet Woudenberg daar gewoon neer

24 mei 2015 om 21:50

Volgens mij heb jij weinig verstand van voetbal.

24 mei 2015 om 18:48

Tegen Vitesse zijn weer twee wedstrijden op zich. Zegt dus vrij weinig. Zie de wedstrijden overigens niet met vertrouwen tegemoet, want dat Heerenveen door is, vind ik al gestolen. Maar goed. Voor hetzelfde geld weten ze het tegen Vitesse wel op te brengen en verdienen ze het dan wel om Europa in...

Nou, het seizoen zit er mooi op. Kunnen ze de jongens van AZ even opzoeken op Ibiza.

24 mei 2015 om 18:41

Klopt!

Als Feyenoord met dit spel het seizoen had afgesloten, was het 3e geworden.
Helaas.

24 mei 2015 om 18:09

Met een 4e plaats staan ze te laag. Die 3e plaats had er gewoon ingezeten en daar hadden ze ook moeten eindigen.

24 mei 2015 om 18:11

Dit team had zeker wel van bijvoorbeeld Go Ahead gewonnen in eigen huis, dan was je er al. Maar je hebt gelijk, die jongens die jij opnoemt (behalve Kongolo) brengen je elftal niet verder dan een 4e plek ook.

24 mei 2015 om 18:08

Als ze met dit spel het seizoen hadden afgesloten hadden ze meer dan 2 punten gehaald uit 5 wedstrijden. Dus waren ze gewoon als 3e geeindigd. Niks met dromen te maken, maar met realistisch kijken.

24 mei 2015 om 18:12

Niks zeggen als je er niks van weet want ze hadden makkelijk 3e kunnen worden als ze de laatste wedstrijden gewoon speelden zoals vandaag.

24 mei 2015 om 18:16

Ja en als AZ alle wedstrijden zou spelen zo, en Vitesse alle wedstrijden zo zouden spelen etc. Altijd maar 'als' praatjes, daar koop je helemaal niks voor. Ik snap ook niet dat je dat aanhaalt.

24 mei 2015 om 18:16

Als Vitesse zo speelde in de 1ste seizoenshelft waren ze kampioen. De grootste concurrent zou dan AZ zijn als ze 3/4 van de wedstrijden niet zo matig speelde. Als Ajax zo speelde als tegen Dordrecht waren ze in het rechterrijtje beland. Kortom, wat wil je hier nou allemaal mee zeggen??

Edit: haahahahaha JK-Ajax precies dezelfde reactie in precies dezelfde minuut. You got me

24 mei 2015 om 18:40

Als als als..., zo kan ik het ook

24 mei 2015 om 18:44

Als ik klaas jan huntelaar had geheten was ik nu rijk..net als vele anderen

24 mei 2015 om 19:41

Nee dan had je alleen dezelfde naam

24 mei 2015 om 20:18

Had ook gekund

25 mei 2015 om 01:22

Dat kan ik van Vitesse ook wel zeggen als ze gewoon van Den Haag hadden gewonnen de 3derde wedstrijd van het einde dan hadden ze tegen Feyenoord met die 4-1 al de derde plek behaald en ging het maar om een wedstrijd tegen Utrecht wellicht waren ze dan wat meer gemotiveerd om die wedstrijd te winnen. Vitesse Feyenoord en AZ streden gewoon om die derde plek tot het einde en dus konden ze hem ook alle drie behalen als het een beetje mee zat. AZ bleek de winnaar op het einde. Dus onzin dat het perse Feyenoord moest zijn.

Nou het lag dus toch niet aan Rutten, dit spelersmateriaal is gewoon niet goed genoeg om van een matig Heerenveen te winnen.

24 mei 2015 om 18:05

Dit spelersmateriaal had gewoon van heerenveen gewonnen als Wilkshire niet was uitgevallen. Makkelijk punten halen zo, maar wel vergeten dat Feyenoord de hele wedstrijd beter was tot ze met 10 man kwamen te staan.

24 mei 2015 om 19:31

Ook onderdeel van het spelersmateriaal, oude en blessuregevoelige speler die niks toevoegt en jeugd alleen maar in de weg zit die Wilkshere.

24 mei 2015 om 20:40

Oke, klopt

24 mei 2015 om 18:06

Dat wist je vooraf ook al. Ik had er in elk geval niet op gerekend dat ze even de PO zouden winnen.

24 mei 2015 om 18:06

Tuurlijk ligt het niet aan Rutten, de selectie is kwalitatief gewoon zeer matig. Spelers als Nelom, Immers, Kazim, Manu etc. daar heb je helemaal niets aan.

24 mei 2015 om 18:17

Het legioen moet eens inzien, dat er zoveel factoren zijn, waardoor het de laatste maanden gefaald heeft. De grootste fout ligt gewoon bij van Geel, door niet te luisteren naar Rutten en hem druk op te leggen, door midden in het seizoen te laten beslissen of die blijft of gaat (dit had ook gewoon intern gekund en niet de landelijke media moeten mogen halen). Als dat gedoe er niet was geweest had Rutten er niet min of meer met de pet na gegooid en hadden spelers minder druk gevoeld en waren ze gewoon 3e geworden. De grootste fout zit op een te belangrijke positie.

24 mei 2015 om 18:22

Daarnaast zadelt hij hem ook op met een matige selectie, maar verwacht wel dat er grootste dingen behaald worden qua resultaten. De eerste seizoenshelft ging dat goed, daarna kwam erg duidelijk naar voren dat er veel spelers in de selectie zitten die gewoon op hun piek zaten.

24 mei 2015 om 18:30

@Jk-Ajax.

Matige selectie? De verdediging en middenveld zijn gewoon goed. De aanval heeft pech dat boetius een matig jaar heeft. Maar hij komt er wel.
Als achabar heel het seizoen had gespeeld ipv kazim had het veel uitgemaakt.

Matige selectie is niet het juiste woord. De selectie is niet breed genoeg.

24 mei 2015 om 18:36

Randje16.

Wat er allemaal mis ging: Rutten deed 100 dagen over het feit of hij wilde verlengen of niet. Daarnaast was hij constant aan het zeuren over chery. Terwijl hij al vilhena en toornstra heeft. Een investering van 2.5 miljoen voor een 26 jarige middenvelder van Groningen is een risico. Helaas houdt van geel daar niet van.
Daarnaast kwam de komst van kuijt. Kennelijk had Rutten hier last van en maakte er een probleem van.
Daarnaast kon Rutten de spelers niet meer motiveren en waren ze teveel uitgeput om het seizoen goed af te sluiten.
Het is algemeen bekend dat Rutten na de winterstop slecht presteert. En dit is al de 4e club achter elkaar waar Rutten vroegtijdig weggaat.

Het ligt echt wel voor een groot deel aan Rutten hoor

24 mei 2015 om 18:45

Dat je van Geel nog verdedigd snap ik dus niet. Rutten werkte er net een half jaar bij Feyenoord tot van Geel al met contract aankwam. Logisch dat Rutten wacht, normaal doe je dit in Februari Maart en wacht je de transferperiode af. Rutten vind ik gewoon een verstandige man, die ook een beetje de vinger in de pap wil. Van Geel heeft in mijn ogen op een paar toeval treffers weinig goeie aankopen gedaan. Moeilijk gedaan over het aantrekken van een spits en kan schijnbaar niet iets binnenskamers houden. Ik zou als ik Feyenoord supporter was helemaal klaar zijn met van Geel. Zelfs een aantal trouwe Kuipgangers die ik ken zijn klaar met van Geel.

24 mei 2015 om 19:08

ik verdedig van geel niet. ik zeg dat ik het jammer vind dat hij geen risico's durft te nemen. dat is zijn manco.
Toen koeman coach was werd ook elke keer rond januari verlengd. dat werkte prima. Dat Rutten dat minder goed kan hebben kon van Geel niet ruiken denk ik.
Daarnaast weet ik niet wie hem zou kunnen vervangen. Een gevalletje overmars hoef ik zeker niet en brands zit al bij psv.

24 mei 2015 om 19:11

Als je 5 spelers in je basis elftal hebt die het niveau van een subtopper niet ontstijgen heb je gewoon een matige selectie.

24 mei 2015 om 19:21

Een TD heb je simpel weg niet nodig, dat is overbodige luxe. Als je gewoon een manager hebt, die via scouts aanbevelingen geeft en je kijkt goed om je heen, moet dat gewoon prima te combineren zijn. Kijk naar hoe Rutten het in zijn Twente tijd deed. Haalde toen Bakal Kennedy en ga maar even door voor weinig en die hebben toch een hele goeie periode gehad bij Twente. Allemaal gehaald door Rutten. TD is gewoon een overbodige functie

24 mei 2015 om 19:55

Het is al 1000 keer gezegd...feyenoord heeft een hele matige selectie.
Bij PSV willen we er niet een uit Rotterdam.

24 mei 2015 om 19:55

Het is al 1000 keer gezegd...feyenoord heeft een hele matige selectie.
Bij PSV willen we er niet een uit Rotterdam.

24 mei 2015 om 19:55

Het is al 1000 keer gezegd...feyenoord heeft een hele matige selectie.
Bij PSV willen we er niet een uit Rotterdam.

24 mei 2015 om 21:09

ajax wordt toch ook 2e

24 mei 2015 om 21:32

@jk_ajax

Dan heeft Ajax ook een matige selectie. Van rhijn, boilessen, sightorson, kishna, serero, viergever

24 mei 2015 om 21:33

Op dit moment willen ze denk ik niemand uit de eredivisie bij PSV. Hooguit cilessen. Zou PSV niet een van beek willen? Een echte verdediger ipv de clown bruma

24 mei 2015 om 21:48

Van Beek? Die stumper die onder die bal doorging bij de 1 - 1? Lekker bij FR laten zitten.

24 mei 2015 om 18:07

Alsof een andere coach direct invloed heeft in een week.

24 mei 2015 om 19:22

Dus was het compleet waanzin om Rutten te ontslaan wil je dus zeggen. De slappe angsthaas van Geel had ontslagen moeten worden voor zijn transferbeleid.

24 mei 2015 om 19:35

Ik vond het wel raar ja. Maar ik begrijp het wel alleen hadden ze niet gio ervoor meoten zetten maar desnoods een interimtrainer

24 mei 2015 om 20:55

Ik ben geen F'noord/van Geelfan maar, hier moet ik wel een lans breken voor de club. Welke keuze er ook gemaakt zou worden na 34 wedstrijden, het zou nooit goed zijn.
- Als Rutten zou blijven zitten werd er vandaag geroepen dat ze nooit met hem door hadden moeten gaan.
- Als ze een interim hadden aangesteld, wordt er geroepen dat ze geen vertrouwen in van Bronckhorst hebben.
- En nu is van Bronckhorst aangesteld en krijg je de onvermijdelijke vraag of het wel nodig was om Rutten te vervangen.
Ik zou niet graag in de schoenen van Van Geel willen staan op dit moment.

24 mei 2015 om 18:09

het lag wel aan rutte en de middelmaatspelers zoals nelom en kazim etc. En van geel. Die laatste moet zo snel mogelijk vertrekken.

24 mei 2015 om 18:24

Waarom is dat de schuld van Rutten? Er wordt hem een uitermate slechte selectie gegeven om mee te werken.. maar wel grootste dingen eisen? 4e is het maximale wat deze selectie te bieden heeft.

24 mei 2015 om 19:00

Hij had Achahbar vaker op kunnen stellen. Hij heeft verkeerde tactische wissels gemaakt op de laatste wedstrijd van de competitie. Hoe kan een ploeg zo goed spelen voor de winterstop en daarna zo zakken? Het begon met de drama of hij gaat verlengen of niet. Fred is koppig geweest en dacht dat hij het beter kon treffen dan Feyenoord. Je vergeet ook dat deze matige selectie ajax 2 wedstrijden heeft weggespeeld. Met een goed spits hadden ze 6punten gepakt tegen ajax. De selectie kan veel beter, maar het is niet zo slecht als jij doet voorkomen.

24 mei 2015 om 19:58

De eindverantwoordelijke is Van Geel.
Die wilde Chery niet halen en die staat nu in de voorlopige selectie van Oranje.
Van Geel kon vroeger bij Willem II niet voetballen en hij heeft weinig kijk op goede spelers.
Dan koop je altijd de verkeerde spelers
Van Hanegem heeft er wel kijk op.

24 mei 2015 om 21:11

spelen ajax 2x volledig van de mat winnen van Sevilla.
Dan kan het dus wel. maar feyenoord scoort te moeilijk

24 mei 2015 om 19:00

Als Twente supporter zul je de laatste tijd vast niet de wedstrijden van Feyenoord live gekeken hebben. Daarom neem ik je ook niet kwalijk dat je dit roept. Het spel vandaag was veel beter dan de laatste wedstrijden. Van Bronckhorst heeft een aantal jongens wel het vertrouwen gegeven en dat was duidelijk te zien. De selectie was gewoon niet fit genoeg en dat mag ook Rutten aangerekend worden. Rutten heeft het grootste wapen van Feyenoord onder Koeman volledig buiten beeld gelaten, nl snel voetbal over de zijkanten. Van Bronckhorst gaat op de lijn Koeman verder en volgend seizoen kunnen we sprankelend voetbal verwachten.

24 mei 2015 om 20:03

Ze speelden vandaag veel beter dan in de laatste vijf competitiewedstrijden.
Tegen GAE en Vitesse werd er terecht verloren. Vandaag had Feyenoord op basis van het spel en de kansenmeer verdiend. De aanval vlak voor rust was een van de beste van dit seizoen.

Ik hou er niet echt van om één speler de schuld te geven, maar Manu... Jongen.... zucht.

24 mei 2015 om 18:04

Het was het hele team.
Gewoon ondermaats.

24 mei 2015 om 18:33

Tja, in het begin van het seizoen redde hij Feyenoord een paar keer, met name in de EL. Nu valt het kwartje bij hem de andere kant op. Jammer voor die jongen, maar helaas kan het niet altijd feest zijn.

24 mei 2015 om 19:00

Drama speler zeg ik al tijden, die heeft echt altijd geluk met zijn goals en nu zie je hoe matig die is.

Opzich is dit beter voor Feyenoord , want in Europa hebben ze met deze selectie niks te zoeken (Heerenveen ook niet) dus kunnen ze zich beter focussen op volgend seizoen

24 mei 2015 om 18:44

Dat is ook precies ook precies de reden waaron ik hoop op vitesse, als ze volgend seizoen tenminste nog steeds zoveel spelers van chelsea kunnen huren

24 mei 2015 om 19:59

Dat is een gigantisch voordeel....de samenwerking met Chelsea.

25 mei 2015 om 19:29

het is niet altijd even fijn gezien je elk seizoen weer een grotendeels andere selectie hebt en en dus niet echt een vast elftal hebt waarmee je kunt gaan bouwen voor de toekomst voordeel is idd natuurlijk wel dat je bijna ieder jaar een, voor eredivisie begrippen, topselectie hebt

Wat een pech heeft Feyenoord gehad deze play-offs. Heerenveen heeft helemaal niets verdiend op basis van deze wedstrijden. Doelpunten onterecht afkeuren, buitenspelgoal wel toekeuren, Manu die geen bal er meer in kreeg, Wilkshire die schijnbaar niet langer dan 10 minuten kan voetballen. Het is zo triest dat je seizoen zo aan z'n einde komt. Maar het is wel typisch Feyenoord dit. Misschien is het ergens ook maar beter een seizoen zonder europees. Dan kan Gio in alle rust debuteren als coach. Want wat hij vandaag met zijn elftal op de mat legde biedt genoeg perspectief voor de toekomst.

24 mei 2015 om 18:09

Doelpunt van El Ahmadi was gewoon terecht afgekeurd. En waarom verdiende Heerenveen dit niet? Moeten ze gaan aanvallen in de Kuip als je 1-0 voorstaat? Volgens mij zie je het verkeerd. Feyenoord was ook niet best, maar moesten komen. Heerenveen heeft zich gewoon prima ingesteld op de counter. Scoren 2x en dan onverdiend noemen, rare wereld.

24 mei 2015 om 18:18

Omdat Heerenveen bijna niks creëerde. 1 goal was een fout van nelom. Dus niet op het conto van Heerenveen te schrijven.

Feyenoord was in de 90 minuten veel beter en heeft veel pech gehad dat schoten geblokt werden en nordfelt goed keepte

24 mei 2015 om 18:21

Vond Feyenoord niet zo superieur als je doet voorkomen. Heerenveen had minder kansen ja, maar om nou te zeggen dat Heerenveen stapels heeft weg gegeven.

24 mei 2015 om 18:26

Gewoon professioneel uitgespeeld van Heerenveen, verdiende winnaar over twee wedstrijden.

24 mei 2015 om 18:40

Ik kan me nou ook niet herinneren dat Feyenoord nou zo veel heeft gecreeerd, buiten die kans van Nelom. Heerenveen had de organisatie goed staan en liet Feyenoord het initiatief. Dat kun je Heerenveen niet kwalijk nemen, aangezien Feyenoord niet genoeg wist te doen met dat initiatief.
Om dan te zeggen dat Feyenoord goed speelde gaat ook te ver. Ja, ze hadden wat meer de bal. Nee, ze creeerden daarmee nauwelijks kansen en nee, ze brachten Heerenveen niet echt in de problemen.
Ik word er echt moe van dat er in Nederland zo veel focus ligt op het overwicht hebben in de wedstrijd. Als je dat hebt speel je blijkbaar beter. Onzin. Het gaat om hoe je het resultaat haalt dat je wilt. Dat deed Heerenveen een stuk beter. Feyenoord kon ze niet in de problemen brengen. Zelf werden ze ook niet echt gevaarlijk in de eerste 90 minuten, maar de organisatie was goed en dat is zeker net zo belangrijk als het hebben van iets meer balbezit en overwicht. Zeker als je door die organisatie dat overwicht totaal onschadelijk kan maken.

Je zegt dat 1 goal een fout is van Nelom. Die kun je blijkbaar niet op het conto van Heerenveen schrijven, terwijl Uth die bal gewoon geweldig binnen schiet. Feyenoord scoort ook gelukkig met een van richting veranderd schot. Dat was ook geen uitgespeelde aanval....

24 mei 2015 om 18:41

ik zeg ook niet dat feyenoord superieur was. Ze waren beter.
feyenoord had 11 schoten op doel tov 3 voor heerenveen. 17 corners?! nu is niet elke corner veroorzaakt door een gevaarlijk schot maar alsnog 17 is bizar veel. Heerenveen had er maar 5. Je hoeft niet per se weg te geven om slechter te zijn.

Je kan niet ontkennen dat het een wonder is dat feyenoord in de reguliere speeltijd maar 1 keer scoorde. En manu had ook moeten scoren en dan was het helemaal over geweest

24 mei 2015 om 18:42

heerenveen heeft de gekregen situatie in friesland (buitenspel goal) goed uitgebuit en daardoor zijn ze door

24 mei 2015 om 18:43

Over 2 wedstrijden door qua doelpunten misschien, maar niet verdiend. In Heerenveen had het met 0-0 moeten eindigen, waarna het bij een 1-0 stand gewoon afgelopen was vandaag.

24 mei 2015 om 18:45

@drumms
Kopbal kongolo? kopbal achabar die centimeters naast gaat. 11 schoten op goal en 17 corners. feyenoord creerde niks?

feyenoord speelde gewoon goed hoor. Dat kan liggen omdat heerenveen het toe liet ( wat me onwaarschijnlijk lijkt want heerenveen is ook al weken in een drama vorm) of het kan liggen aan het feit dat feyenoord gewoon beter speelde. In potentie heeft feyenoord gewoon een team dat ver boven heerneveen staat. Wat ook logisch is aangezien feyenoord de 3e club van nederland is

24 mei 2015 om 19:00

Feyenoord word gewoon uitgeschakeld door een buitenspel goal. Dus het heeft feyenoord wel degelijk niet meegezeten deze play offs. Zuur maar ik zag zeker aanknopingspunten voor volgend seizoen.

24 mei 2015 om 19:21

randje16
Het is natuurlijk wel zo dat er geduuwd werd, absoluut.
Maar als dat afgefloten mag worden had het duuwtje in de rug van Kazim ook moeten resulteren in een penalty.
Ik neem aan dat daar geen discussie over mogelijk is.

24 mei 2015 om 19:33

Heb dat duwtje helaas niet gezien, was net iemand aan de deur, maar las op de chat, dat het een strafschop had kunnen zijn./

Zuur , Genaaid , Onverdiend ... Het is zo zuur met al die kansen en feyenoord had dit met 4-0 kunnen winnen ... Asjeblieft maakay ga aan de slag met Kazim en Manu want ja :/ en ja die goal van el ahmadi em hij had niet afgekeurd moeten worden en ja hoe onverdiend was het want heereveen heeft volgens mij 4 schoten op doel ofzo gehad maarja we moeten naar volgend jaar kijken en versterkingen halen , niks is te wijten aan gio want feyenoord speelde zeker niet slecht ! We kunnen trots zijn op het spel maar we moeten toch meer scoren ...

24 mei 2015 om 18:11

Terecht afgekeurd. Je mag niet duwen, zo moeilijk is het niet.
En de rest heb ik vaker gezegd, je wil een scorende spits en komt met Kazim aan........je haalt Bilal en zet Toornstra rechtsbuiten, dan ook nog Immers op 10...............
Misschien is het gewoon wanbeleid? Leuk dat de meeste supporters kicken op hard werken, maar met 11 Immersjes wordt je nooit kampioen

24 mei 2015 om 20:06

De meeste supporters zien liever Achahbar in de spits. Jammer dat Gio dat niet gelijk in de uitwedstrijd deed.

Uth tededehe uth tededehe. Machtig dit. Bin er tige bliid mei.

24 mei 2015 om 18:12

Grootspraak? Ik ben zeker niet voor feyenoord maar volgensmij hebben jullie ook met utherdetuth niets in europa te zoeken, daarnaast praat eens normaal nederlands!

24 mei 2015 om 18:13

Wij hoeven helemaal geen normaal Nederlands te praten als we normaal Frysk kunnen praten! Woei! Fan bûgjen frjemd! Finaleeeeeee

24 mei 2015 om 18:29

Fries is nederlands. Staat in de grondwet. Jij bedoelt hollands. Trouwens vind ik het wel zuur voor feyenoord. Had ze het wel gegund.

24 mei 2015 om 18:37

Stel je aan kleinkind. Verliezen is onderdeel van het spel.

24 mei 2015 om 22:36

dit is fout aan alle kanten. Fries is geen Nederlands, en Fries staat niet in de grondwet. Wel is in meerdere, onder andere internationale, verdragen vastgelegd dat Fries een officiële taal is in Nederland, de officiële tweede taal naast het Nederlands. Hollands bestaat niet.
Ik vind het helemaal prima en best leuk dat Friesland hier altijd prat op gaat, maar dan moet je wel met juiste informatie komen.

25 mei 2015 om 08:42

Het is inderdaad niet het grondwet. Maar er zijn wel degelijk wetten waarin bepalingen staan over het gebruik van het fries.
Talen erkennen via de Nederlandse wet

Het Fries is al lange tijd in de Nederlandse wet erkend. De Friese taal is:

sinds 1955 genoemd in verschillende onderwijswetten;
sinds 1956 toegestaan in de rechtszaal;
sinds 1995 erkend als bestuurstaal naast het Nederlands;
sinds 2014 als bestuur- en rechtstaal in de Wet gebruik Friese taal opgenomen.

24 mei 2015 om 18:12

Lekker lekker lekkerrrr

Bah, wat ontzettend zuur. Dit elftal had meer verdiend vandaag. Gestreden voor iedere meter, met die kleine Bilal voorop.

En het doelpunt van El Ahmadi is terecht afgekeurd.. helaas.. maar hij gaf een duw voor die kopte

Zakelijk gelijkpelletje van Heerenveen.

Bij Feyenoord ontbreekt echt een topsport mentaliteit heb ik het idee. Het is veel te opportunistisch en weinig berekenend. Dit kan nooit een heel seizoen goed gaan. Het is daarom ook niet vreemd dat juist tegen het eind van het seizoen als je gewoon zakelijker moet spelen het allemaal mis gaat.

24 mei 2015 om 18:20

Daarnaast missen ze kwaliteit. Dit kan je alleen rechttrekken door keihard te werken en daar zie je nu inderdaad het resultaat van. Daardoor vlam je tegen Ajax en verlies je de week erna van de nummer 15 (voorbeeld).

24 mei 2015 om 19:59

Nu praat je Rutten volgens mij na.

Slechte wedstrijd van feyenoord volgend seizoen moeten ze gewoon zo gaan spelen, Weinig aankopen en ik ga er dan van uit dat alleen Clasie weg gaat

Vermeer
Karsdorp
Van Beek
Kongolo
Dijks
Vilhena
Toornstra
El Ahmadi
Basacikoglu
Kuyt
Boetius

Als fan van Feijenoord en Heerenveen kan ik stellen dat juist Heerenveen me zwaar heeft teleurgesteld.. geluk, een laffe tactiek die niet bij de club past en arbitrale dwalingen hebben een enorme stempel gedrukt over twee wedstrijden.. Ik zou bijna hopen dat Vitesse Europa in gaat..

24 mei 2015 om 18:14

Want? Je zou gewoon lekker gaan aanvallen terwijl je voor staat? En arbitrage, ach ja, ik weet hoe het voelt, maar in rotterdam hebben ze zoveel mee gehad afgelopen jaren dat ze het normaal vinden om geholpen te worden blijkbaar. En die goal van Karim was gewoon duwen dus geen dwaling.

24 mei 2015 om 18:42

Ik praat over twee wedstrijden.. in het Abe lenstra stond heerenveen 80 minuten niet voor en hebben ze één van de meest tenenkrommende, laffe wedstrijden in jaren laten zien. In de tweede wedstrijd stond Heerenveen voor ja, maar is het dan bijvoorbeeld nodig voor Nordtfelt om al op minuut 20 te beginnen met tijdrekken? Nee, dat is niet des Heerenveens maar dat is mijn mening.. Noem me een romanticus maar passie heeft verloren van antivoetbal en geluk en dat vind ik jammer, maar het gebeurd vaker en zal ook blijven gebeuren helaas..

24 mei 2015 om 18:46

Wat is er laf aan weten waar je krachten liggen. Als Heerenveen zou gaan aanvallen en ruimtes weg zou geven lagen ze er waarschijnlijk uit. Waarom zou je daarvoor kiezen. Ik vond juist de organisatie bij Heerenveen erg goed, zeker als je ziet hoe jong het centrale duo achterin is. De counters kwamen er helaas niet zo uit als je mag verwachten, maar ze zijn nauwelijks echt in de problemen geweest. Iedere keer als Feyenoord dacht een schietkans te hebben vloog er wel iemand voor om het schot te blokken. Die bereidheid en werklust heeft ze uiteindelijk naar de volgende ronde gebracht en dat kun je in mijn ogen alleen maar waarderen.

Wat arbitrale dwalingen betreft, vorige week was het natuurlijk duidelijk, maar die heb ik vandaag niet echt gezien. Waar doel je op?

24 mei 2015 om 19:11

Sorry, maar wat een frustratie opmerking. Heerenveen is in de laatste wedstrijden niet in hun beste doen, ze kunnen veel beter maar dat zit er momenteel niet in. Verstandig dat je gewoon Feijenoord maar laat komen, wetende dat je toch wel kansen krijgen en je een aardig scorend vermogen in huis hebt. Dan nog even in gedachten nemen dat Heerenveen voor Feijenoord nog nooit een makkelijke tegenstander is geweest.

24 mei 2015 om 19:42

Ik zal toegeven dat frustratie een kleine rol speelde bij de reactie, haha. Ook niet vreemd na de laatste weken.. on: Feit blijft dat Heerenveen met antivoetbal en een flinke dosis geluk gewonnen heeft, zelfs in de verlenging met een man meer spelen op de counter, effectief misschien, maar niet des Heerenveens.. maar ik moet misschien niet zeuren want we zien dit catenaccio/tijdrekvoetbal wekelijks in het buitenland bij degradatiekandidaten en chelsea..

Lijkt me toch niet zo moeilijk. Chery ook halen. Kan hij concurreren met Toornstra

Vermeer
Karsdorp
Gouweleeuw
van Beek
Dijks
Clasie
Toornstra
El Ahmadi
Berghuis
Uth
Tighadouini
24 mei 2015 om 18:16

Ik denk niet dat dit haalbaar is voor Feyenoord, tenzij ze misschien een mooi bedrag voor Clasie krijgen deze zomer. Gouweleeuw en Berghuis zullen niet goedkoop zijn (het is ook nog maar de vraag of ze wel willen aangezien AZ Europees speelt en Feyenoord niet), en Uth staat ook in de belangstelling van enkele mooie Bundesliga-clubs. Chery en Tighadouini (als Boetius weggaat) lijken me dan wel weer goede, haalbare versterkingen voor Feyenoord. Plus nog een wat meer ervaren centrale verdediger erbij als vervanger voor Boulahrouz.

Vermeer
Karsdorp
van Beek
Kongolo
Dijks
El Ahmadi
Toornstra
Clasie
Chery
Kuyt
Tigha/Bilal
24 mei 2015 om 18:18

Alsof Berghuis en Gouweleeuw naar Feyenoord gaan... die kunnen hogerop en spelen op dit moment zelf bij een hoger geëindigd team.

24 mei 2015 om 18:28

Dijks Uth Berghuis Gouweleeuw kun je allemaal doorstrepen, 2 redenen met zijn allen te duur voor Feyenoord en ten 2e Kunnen ze allemaal gewoon bij een suptop in het buitenland die wel Europees spelen. Verder zal Clasie vertrekken en zie ik Vermeer ook nog vertrekken.

24 mei 2015 om 18:33

Dat kan. Maar dan moet je jezelf ook niet meer topclub noemen en niet kijken naar Ajax en Psv. Je plek kennen naast AZ en Vitesse. Ik zie het al weer voor me. Ze halen Tighadouni en Kuyt, ze laten Clasie gaan en dan denken ze met dit rotzooitje weer te kunnen strijden in de top 3. Wees dan reëel. Feyenoord heeft een goede opleiding voor de eredivisie, alleen is slechts 1 vd 4 die doorkomt daadwerkelijk goed genoeg voor de top vd eredivisie(van Beek en Clasie)

24 mei 2015 om 18:38

Klopt, maar daar zit de fout ook. Van Geel had gewoon in Den Haag en Groningen moeten shoppen afgelopen zomer. Had je Kramer gehad en Chery. Nu gaan ze weer terug, ik ben er van overtuigd dat je met die 2 spelers gewoon naast Ajax of net eronder was geëindigd. Ik vind Kramer een prima spits voor Feyenoord en Chery was vorige jaar voor max 2 miljoen op te halen.

In de verlenging toch nog even ingeschakeld toen het nog 1-0 stond. Ik vond het niet echt leuk om te kijken. Feyenoord voetbalde in een tempo waarop het leek alsof ze het wel goed vonden om het op penalty's aan te laten komen (alhoewel dat ook kan zijn omdat ik pas laat begon te kijken). Toch jammer, ik gun Feyenoord en van Bronckhorst Europees voetbal, maar als je het aan het einde van het seizoen zo laat lopen ben je het zelf schuld.

Van Bronckhorst treft overigens geen blaam. Als je als beginnende trainer in moet stappen op een van de slechtst denkbare momenten onder zulke druk, dan mag niemand je iets kwalijk nemen vind ik.

24 mei 2015 om 18:14

Feijenoord heeft veel druk gezet over de hele wedstrijd, in de verlenging zelfs met 10 man dat heeft ze uiteindelijk de kop gekost

24 mei 2015 om 18:18

Dan is het nog wel logisch. Ik kon me maar moeilijk voorstellen dat Feyenoord vrijwillig in dat tempo voetbalde terwijl de buit nog allesbehalve binnen was.

24 mei 2015 om 20:00

je kunt na 2 wedstrijden toch niet zeggen dat Bronckhorst het goed heeft gedaan.

Dit doet pijn....

Tsja alles zit tegen nu, onvoorstelbaar als je het optelt. Buitenspelgoal Heerenveen, kans van Manu, die bizarre blessure van Wilkshire. Maar goed, als je dit ongelooflijk matige Heerenveen niet weet te verslaan, dan heb je als Feyenoord tegen Vitesse ook niks te willen. Hoop dat die Heerenveen ondersteboven spelen, want gun t de Friezen met dit afwachtende, laffe spel totaal niet meer.

24 mei 2015 om 19:42

Je had natuurlijk verwacht dat Heerenveen, met een overwinning op zak, vol op de aanval zou spelen. Feyenoord was gewoon niet bij machte Heerenveen op de knieën te krijgen.

Speelt een Nederlandse ploeg vol op de aanval in Europa, dan noemen we het naïef. Maar je verwacht wel dat Heerenveen in de Kuip vrijwillig in het mes gaat lopen...

Misschien is dit wel het beste voor Feyenoord. Na afgelopen seizoen in de Europa league en de bijbehorende incidenten (fonteinincident, opblaasbananenkwestie, etc.) zou elke scheet die iemand van Feyenoord of het legioen zou laten breeduit uitgemeten worden in de pers en leiden tot een straf van de Uefa.
Nu kan Feyenoord een paar jaar bouwen aan een nieuw elftal zonder dat ze vermoeiende doordeweekse (uit)wedstrijden moeten spelen. Vervelende is wel dat door de sportieve wanprestatie van de Rotterdammers de spelers minder waard zijn geworden in het kader van uitgaande transfers. Anderzijds kan ik me voorstellen dat missen van Europees voetbal Feyenoord ook minder aantrekkelijk is voor spelers in het kader van inkomende transfers.

24 mei 2015 om 18:15

Die opblaasbananenkwestie was helemaal niks, maar je hebt gelijk, dit is misschien wel het beste. We hadden wss toch niks in Europa gedaan, niet dat ik Heerenveen of Vitesse wel ver zie komen in Europa.
Hopen dat ze gewoon optijd een team bij elkaar hebben en door een lager aantal wedstrijden zich vol kunnen richte op de competitie.
Ik denk dat een speler als Kuijt misschien niet was gekomen als we op dit moment niet op koers voor de 3e plek stonden. En ja, hierdoor zou Clasie idd minder waard kunnen zijn.

Wat vonden jullie van Basakcioglu vandaag?

24 mei 2015 om 18:15

Hij viel positief op, paar foutjes, maar het was niet slecht.

24 mei 2015 om 18:25

Speelde gretig en gewoon verdienstelijk...

24 mei 2015 om 18:42

Mee eens, onbegrijpelijk dat hij niet eerder de kans heeft gekregen van Rutten.

24 mei 2015 om 18:49

Hij deed er alles aan om te laten zien dat hij hard wil werken voor het team, maar voetballend was het nou ook niet geweldig. Aan de andere kant was hij ook niet de slechtste van het veld, dat was Nelom. Onbegrijpelijk dat die kerel nog steeds in de basis mag staan bij een historisch grote en succesvolle club als Feyenoord.

Niets meer en niets minder dan een fail for Van Geel. Verkeerd aankoopbeleid

Uth heeheeeheee! Uth heeeheehee! Hoppa! Wat een spannender pot, en we hebben het gelukkig uiteindelijk gered. Nu Vitesse die ik op dit moment een stuk beter vind dan Feyenoord. Ik verwacht nu wel dat het Abe Lenstra stadion vok zal zitten.

24 mei 2015 om 18:19

Begin eerst die van Geel maar weg te bonjouren, heb je het probleem meteen te pakken. Kun je Rutten rustig terug halen, gaat het alleen maar beter met Feyenoord. Hou die van Geel niet steeds de hand boven de kop.

24 mei 2015 om 18:32

Van Geel is direct verantwoordelijk voor de prestaties van Rutten. Waarom moest Rutten begin maart aangeven of die bleef ja of nee? Was al wel duidelijk dat of Gio of Van Gastel het zou overnemen. Druk neerleggen bij een coach is nooit goed. Daarvoor speelde Feyenoord namelijk wel redelijk tot goed, onrust bij de trainer werkt door op het team. Als je het dan doet, doe het dan intern, niet via de media zoals van Geel heeft gedaan.

25 mei 2015 om 00:01

Vind je een aanbieding in December niet vroeg, terwijl de transferperiode nog moest beginnen? Normaal begin je in februari maart over verlenging, dus Rutten had groot gelijk dat eerst af te wachten

Ik snap niet dat Boetius er af moest. Hij hield die verdedigers mooi bezig. Manu heeft teveel kansen nodig om te scoren. Niet goed genoeg voor Feyenoord. Van Bronckhorst had hem moeten laten staan. Al speelde hij niet zijn beste wedstrijd. Als je een competitie wedstrijd speelt snap ik het. Maar dit gaat om Europa. Dus deze nederlaag reken ik de coach aan.

Allebei de teams verdiende eigenlijk helemaal niets vandaag. Wat een waardeloze partij. En geen spelers laten warm lopen, die fout maakt een trainer van de B1 van bal op het dak nog niet eens. Uiteindelijk ben ik toch zeer blij dat Heerenveen door is.

24 mei 2015 om 18:27

Daar ben ik het niet mee eens. Je kon vandaag heel duidelijk zien dat het veel beter loopt met Achahbar in de spits. Als (jaja, als als) Rutten hem had laten staan na de wedstrijd tegen PSV dan had Feyenoord gewoon derde geeindigd, daar ben ik heilig van overtuigd. Rutten heeft te lang vastgehouden aan een opstelling die niet werkt. Dat mag je hem aanrekenen. Je ziet nu ook dat Bilal een meer dan prima alternatief is voor Toornstra op rechtsbuiten.

Vandaag heb ik een elftal gezien dat strijd leverde en wilde winnen. Voor een team dat net 6 wedstrijden niet gewonnen heeft kun je naar mijn mening niet meer vragen. Het is zuur dat Wilkshere uitviel, wie weet hoe het anders gelopen was. Ik ben in ieder geval trots op het team dat er vandaag stond en kijk alweer uit naar het nieuwe seizoen!

Heerlijk dit, zal tegen vitesse ook moeilijk worden, maar hopelijk winnen we

een woord hiervoor.
Beschamend en misschien zelfs inenin triest.
Ik spreek nu even niet als voetbal liefhebber maar als Feyenoorder.
Geen woorden maar daden?
Deze wedstrijdt ver te zoeken.
Hoe durf je te laten zien ook al zijn het de laatste seconden die wegtikken dat je op bent dat je niet meer kan, niet meer wilt en dan de bal achterin rond te tikken en hopen dat de scheids het vat en affluipt.
Een zeer dikke middelvinger naar het betalende publiek.
Schande.
Een eens zo grootte club naar een club waar de mensen van zeggen, de scheids kan beter affluiten ze hebben er geen zin meer in.
Door gaan tot de laatste snik tot je voeten je niet meer kunnen dragen.
Tranen zitten er bij maar bloed en zweet niet meer?
Geen van deze spelers is klaar voor een stap hogerop en daarmee doel ik op Classie.
Jongen heeft zijn alles gegeven maar wat een gekloot en waar is je conditie, kijk naar Toornstra ligt hij op de grond na 17 kilometer
Ik ren dagelijks 15 kilometer met de kramp in mn poten met de pijn in mn zij zonder tussendoor een paal op te zoeken of op de grond te gaan liggen.
Dat doe ik thuis wel wanneer niemand kijkt.
Beschamend is het als supporter zijnde.
Er is genoeg goed gegaan vandaag maar dit spreekt mij toch het aller meeste tegen.
voledig Feyenoord onwaardig allemaal.
Aai over de bol voetballers.

24 mei 2015 om 18:38

Niet mee eens, hoewel ik je frustratie volledig kan begrijpen. Mooi dat je 15 km rent iedere dag, maar 17km in een wedstrijd waar ook veel sprints in zitten is toch even wat anders. Naar mijn idee zie je hier ook weer het effect van de verkeerde trainingsopbouw onder Rutten. Daarnaast speelde Feyenoord op het einde met 8 veldspelers (zonder Wilkshere en Van Beek) waarvan de helft al helemaal kapotgespeeld is en moet je nog twee goals maken, wat verwacht je dan?

24 mei 2015 om 19:35

Mooi he!
Ik neem alleen geen kwartier pauze om mijn benen te laten maseren een theetje te doen of stapvoets een deel van de kilometers af te rennen, gaat pincipieel gelijk op natuurlijk.
Afijn.
Het licht natuurlijk een beetje aan Rutten maar toch grotendeels ook aan hoe er is gewerkt met de spelers door de gehele staf.
Zeker! Rutten had zijn otslag moeten krijgen ergens rond de kerst, lekker onder de boom maar zeker hij niet alleen het kwaad.
deze jongens hebben goede psychologen nodig en mannen die ze bootcamps geven alsof ze in het leger zitten.
Hier in Nederland is het lekker makkelijk geld verdienen voor de voetballertjes voor het geld dat ze verdienen horen ze afgebeult te worden tot ze blauwe plekken hebben en niet behandelt te worden alsof ze blauwbloed hebben.
Ze liepen er aan het einde bij als een stel kleine kleuters uit de D2 die eigenlijk liever bij mams op schoot kruipen met een duim in de mond.
Conditie en menteliteit is waar er bij dit team aan gewerkt moet worden kwaliteit kan je niet op trainen dat heb je of heb je niet.
Dus dat moeten ze kopen.

24 mei 2015 om 18:55

Onzin man.. Feijenoord kon gewoon niet meer. Je kan misschien zeggen dat het kwalitatief te kort kwam maar dat er geen strijd is geleverd is echt onzin, de helft kon niet eens meer lopen.

Voor mijn stadsgenoten die Kuyt als de verlosser zien : niet doen. Ik zie hem elke week spelen en Feyenoord mag blij zijn als hij er tien in legt.

Dramatisch van Feyenoord weer, geen europees voetbal, dus de toppers die je zou wollen halen gaan nu ook moeilijk worden.

ik vond feyenoord echt top vandaag zoals het hele jaar al net niet.

Achahbar speelde bij vlagen fantastisch. Jammer dat ie niet vaker in de spits heeft gespeeld.

24 mei 2015 om 18:40

Helemaal mee eens! Begrijp nog steeds niet waarom Rutten hem niet heeft laten staan na de wedstrijd tegen Psv. Ik snap overigens ook niet waarom Bilal nooit een kans van hem heeft gekregen, liet ook goede dingen zien vandaag.

Voelt wel zuur dat de scheids een goal afkeurt waarbij er gewoon een beetje contact is en de verdediger verkeerd timed en dan maar valt.
Donderdag al een buitenspel goal tegen....was gewoon voorbij Van Beek.

Eigenlijk dus een 0-0 en een 2-0 behaald, maar blijkbaar mocht het zo eerlijk niet gaan....

24 mei 2015 om 19:50

Was gewoon een overtreding. Hij haakt hem eerst en geeft dan nog een duwtje. En die twee van Uth vergeet je ook maar?

24 mei 2015 om 20:02

Ik snap dat we de situatie door verschillende brillen bekijken, maar ik zie een verdediger die een duel gewoon naief aangaat en dan maar besluit te vallen. In geen andere competitie ter wereld krijg je voor zulke vergrijpjes een overtreding tegen.

Maar goed, ook zonder die goal zou je eigenlijk 0-0 uit hebben gespeeld en thuis 1-0 gewonnen.

De goals van Uth kwamen in de verlenging die er nooit had moeten komen.

24 mei 2015 om 21:41

Vrij simpele gedachte. Natuurlijk zou Heerenveen na een 0-0 thuis ook een andere tactiek hebben gehanteerd in de Kuip. Dat hoefde nu niet, Feyenoord mocht het spel maken. Daar had de thuisploeg veel moeite mee. Je ploeg ligt er over twee wedstrijden uit. Dat ligt niet aan de arbitrage. Accepteer het gewoon.

25 mei 2015 om 09:17

In de eerste wedstrijd was Heerenveen in eigen huis anders ook volkomen onmachtig.

Maar inderdaad, ook zonder die 2 arbitrale missers had Feyenoord voldoende kansen om de wedstrijd gewoon binnen te slepen en dat hebben ze nagelaten.

Over 2 wedstrijden was Heerenveen wel gewoon erg zwak en weigerde zelf ook maar enigszins het spel te maken. Zal ze tegen Vitesse, die makkelijker het doel wet te vinden, zeker op gaan breken.

Zou kuijt nog onder zijn contract vandaan kunnen? Zal toch wel graag Europa in willen!

Feyenoord zonder Immers is toch wel iets minder geloof ik...

24 mei 2015 om 18:53

Ik vond het verschil bij Feyenoord kleiner dan bij Heerenveen zonder Thern. Zonder Immers was het voetballend allemaal iets verzorgder. Helaas mis je zonder Immers wel iemand die continu bij de spits voor de goal op duikt. Dat heeft Feyenoord uiteindelijk opgebroken.

Triest om te moeten constateren dat een toch heel goede trainer als Fred Rutten er niet in geslaagd is om Feyenoord conditioneel op niveau te krijgen. Heerenveen heeft twee wedstrijden bij lange na niet zijn normale niveau gehaald, maar heeft het door een betere conditie uiteindelijk toch gered.
Gelukkig maar want een club als Heerenveen mag zich door zo'n zwak team als dat van Feyenoord niet laten uitschakelen.

Voor Feyenoord misschien ook wel beter zo, want nu hoeven ze niet nogmaals een geweldige afstraffing te ondergaan tegen Vitesse.

De wedstrijd was niet heel geweldig, maar ik heb toch echt genoten. Het voetbal was vlagen zeer goed. In weken hebben ze niet zo goed gevoetbald. Met name Achahbar en Bilal waren leuk om naar te kijken. Jammer dat de er in de reguliere speeltijd geel goal meer in zat. Kan wel begrijpen dat Blom de goal van El Amahdi heeft afgekeurd, maar vind het als nog knap hoeveel strijd ze hebben geleverd. Heb er veel vertrouwen in dat Gio eindelijk echt voetbal in de ploeg weet te krijgen en dat hij de spelers helemaal fit weet te krijgen.

waar het ook aan gelegen heeft of wie ook, het is jammer voor feyenoord, maar de beste is nu er uit gekomen en dat jullie met 10 man hebben moeten spelen, ja aan wie dat ligt, dat moet iedereen maar zelf invullen.

Weet iemand Wanneer en waar de samenvattingen worden uitgezonden?

Feyenoord mist een scorende spits. Feyenoord moet echt gaan versterken op meerdere posities, anders gaat het geen rol van betekenis spelen volgend seizoen.

Met Nelom, Kongolo (in deze vorm), Boetius, Kazim en Manu kampioen worden is onmogelijk. Zijn allen hooguit goed voor de bank. Feyenoord zal echt veel nieuwe spelers moeten halen wil het het volgend seizoen beter doen. Helaas is daar het budget niet echt voor. Bovenien is Kuijt ook geen wereldspeler.

Stuur ze gewoon europa in. Een go ahead mag wel europa in die heeft daar niks te zoeken dus doe maar gewoon feyenoord.

Ik zei het al na de competitie, maar het is duidelijk dat Feyenoord oververmoeid is door Ruttens trainingswijze en ze daardoor totaal geen overtuiging uitstralen. Dit gebeurt altijd bij Rutten, maakt niet uit welke club, tweede seizoenshelft zakken ze structureel weg. Desondanks zie ik wel perspectief in dit team. Achterin versterken is de prioriteit naar mijn idee, het is niet het middenveld waar we verliezen, voorin kan het ook beter door één speler te kopen. Geen europees voetbal is natuurlijk zeer vervelend, maar misschien kan de club op deze manier een keer echt een gooi gaan doen naar de titel. Zal mij niet verbazen als ze met de juiste aankopen volgend jaar om de tweede plek kunnen meedoen. Trouwens, hoe zit het met Kalou? Wist bij Lille nog 30 goals te maken in twee seizoenen en was zeer positief over een terugkomst,

24 mei 2015 om 19:50

Ik heb echt alleen Clasie gezien die goed is, zal wel is willen weten in wie er nog zoveel rek zit dan?

24 mei 2015 om 20:18

Op het middenveld verliezen we geen potten, nee. Probleem is echter dat we hem daar ook niet winnen, want ze scoren allemaal te weinig.
Het is een seizoen geweest waarin jonge gasten met potentie niet hun verwachte niveau hebben gehaald.
Als Bilal een boel wedstrijden had mogen spelen had hij al veel eerder de bijdrage kunnen leveren die hij vandaag leverde. Achahbar idem. Boetius had gewoon meer op rechts gebruikt moeten worden. Vilhena ook naar de klote geholpen.
Van een dynamische, lange, sterke gozer die wel kan scoren maken we een rechtsback. Nou doet ie het op zich best redelijk, maar zou hem toch liever op het middenveld zien.
Persoonlijk zou ik volgend seizoen ook gewoon Hahn in de goal willen zien. Vermeer doet een hoop dingen erg sterk, maar in menig pot kost ie je gewoon de punten.....meer als Mulder durf ik te stellen.
Clasie zal wel vertrekken, dus zonder eventuele versterkingen kom ik tot bijgevoegde opstelling....voorlopig.

Hahn
Karsdorp
van Beek
Kongolo
Woudenberg
El Ahmadi
Vilhena
Bilal/JP
Achahbar
Toornstra
Kuyt

Zou leuk zijn. Kan Kalou op links uit de voeten, dacht het wel toch? Kan Boetius verkocht worden. Achabar achter Kuyt. Nelom verkopen. Vervolgens Toornstra gewoon op middenveld. Ik zou Karsdorp wellicht als back laten staan. Degelijke linksback erbij of Woudenberg kans geven. Verder Ziyech kopen van de opbrengsten (clasie, Immers...). In dat geval heb je een zeer degelijk team staan. Dus een paar gericht aankopen en wie weet...

Natuurlijk zat er een uitschakeling in.
Maar als je in een verlenging komt, dan moet je echt winnen.
Wat dat betreft is dit toch een knappe prestatie van Feyenoord.
Maar zijn ze op de goede weg?
Welke spelers komen er bij.
Volgend jaar wordt er gewoon Europees voetbal gehaald.
Eerst rust in de tent.

Dit was het meest inspirerende Feyenoord in twee maanden!!

Helaas onterecht gelijk gespeeld!

Mooi ook dat het legioen altijd wijst naar andere, maar ik heb de kuip ten eerste amper gehoord en ten tweede liep het totaal leeg bij de 1-1.

24 mei 2015 om 20:12

Dan heb jij de laatste 10 minuten zeker ook de televisie uitgezet?

24 mei 2015 om 20:13

Dan heb jij de laatste 10 minuten zeker ook de televisie uitgezet?

24 mei 2015 om 20:18

Zeker niet, je bedoeld zeker het zingen op het einde als de echte supporters er als enige nog zijn? Dit herken ik, want dit gebeurd ook altijd bij Ajax en daar ben ik er zelf een van. Het gaat om het feit dat er altijd geroepen wordt dat De Arena leegloopt, precies hetzelfde gebeurde vandaag in de kuip, maar dan mag er niks gezegd worden?

24 mei 2015 om 21:21

ja hoor roep het maar.
Ik blijf ook altijd zitten ,maar ik snap de menssen ook wel als ze weg gaan.
Dan ben ik heus niet een betere supporter

Of de goal terecht werd afgekeurd laat ik in de midden ,maar als de 1 zegt duwen en de ander dat hij met zijn voeten haakte ja wat is het dan. Betekent dat er toch veel mensen onzin lullen.
Ik vond in ieder geval dat Feyenoord weer redelijk speelde en Bilal wordt hem volgend seizoen wel.

Het probleem bij Feyenoord is dat ze ieder jaar in augustus bij het begin van het seizoen al schreeuwen dat ze kampioen gaan worden als er een spelertje is aangetrokken. Zullen ze in augustus wel weer doen nu Kuyt is aangetrokken denk ik. Ieder jaar weten we aan het einde van het seizoen het resultaat!!

Dit is toch stinkens jammer,dat het niet lukt,had ze meer gegund dit Feyenoord.
Zou het dan toch de conditie kunnen zijn?
Erg sneu voor de fans.
Rotterdam hoort in een Europees Tournooi.
Pelle scheelt vanmiddag weer een slok op de borrel.
Als als en en ,natuurlijk.!
Stel voor Pelle was gebleven,misschien 9 goals meer in dit seizoen?
We zullen het nooit weten.

Ik vind het persoonlijk ook jammer voor feyenoord,had het ze wel gegund.
Rutten heeft het goed gedaan.
Het probleem ligt niet op het veld maar in het bestuur.
Die meneer van Geel met zijn uitspraken zorgt voor onrust.
Totaal verkeerde spelers gekocht,wanbeleid.
Feyenoord heeft een gezicht op de plek van v Geel nodig iemand met uitstraling.
Iemand die serieus genomen wordt door pers en Publiek.

Heb nog steeds vrij weinig met die play offs. Over een heel seizoen worden we vierde, maar goed. Dat komt achteraf misschien wat over als slechte verliezers praat zo. Gefeliciteerd Heerenveen.

Dit is natuurlijk erg jammer voor Feyenoord. Als Feyenoord met 11man verder had kunnen spelen hadden ze denk ik r
ten koste van Heerenveen de finale bereikt..

Erg jammer , had het Gio ontzettend gegund.. Volgend jaar moet het jaar van Feyenoord dan maar worden in de Eredivisie.

Feyenoord kampt al 15 jaar met het "als als" syndroom.. Als manu had gescored zag de wedstrijd er anders uit. Als Ziyech was gekomen hadden we een betere gooi kunnen doen... Tijd voor een frisse wind!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren