Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Twente koopt contract af en stuurt Schreuder weg’

Laatste update:

Alfred Schreuder vertrekt als hoofdtrainer bij FC Twente. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdagavond. De krant laat weten dat de 42-jarige oud-middenvelder volgende week officieel op de hoogte wordt gesteld van die beslissing.

/

Schreuder heeft nog een contract tot medio 2019, maar voorzitter Aldo van der Laan zal hem vragen ‘zich mild op te stellen’. Als hij dat niet doet, dan moet de financieel noodlijdende club uit Enschede de doorlopende verbintenis met behulp van een externe financier afkopen. De Telegraaf meldde eind april dat zo’n operatie meer dan twee miljoen euro zou moeten kosten.

Een deel van de achterban zal het besluit vermoedelijk met gejuich begroeten, want de fans eisen al weken het ontslag van Schreuder. De bij Feyenoord vertrokken Fred Rutten is de topkandidaat om Schreuder op te volgen; hij was al in beeld om de nieuwe technisch directeur te worden in De Grolsch Veste.

Zou Fred Rutten een geschikte trainer zijn voor FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk niet dat Schreuder zegt laat maar zitten die 2 miljoen en groot gelijk heeft hij vind ik.

Had het trouwens niet verwacht dat ze hem alsnog zouden ontslaan.

22 mei 2015 om 22:23

Inderdaad, dat gaat ie de rest van zn carriere niet meer verdienen

22 mei 2015 om 22:26

Dat denk ik ook niet. Wel zuur voor Twente en vooral de supporters die weer 2 miljoen zien wegvliegen, maar ja dt kan je Schreuder ook niet kwalijk nemen.

23 mei 2015 om 10:06

Zou hem niet ontslaan, maar de keuze of je gaat zelf weg of je zit de rest van je tijd, contract, op de tribune. In die tijd kan hij niet voor een andere club aan het werk, tenzij hij zelf besluit te vertrekken.

23 mei 2015 om 12:33

Dit soort chantage is waarschijnlijk niet mogelijk man.

23 mei 2015 om 13:35

ach twent52,

hou toch op man. Dat trieste volk op de tribune van jullie gaat sinds de problemen bekend zijn ineens alleen maar zeiken over Schreuder. Daarvoor was er amper wat aan de hand. Nee hij heeft het niet goed gedaan maar FC Twente heeft ook helemaal geen goed elftal. Het is degelijk meer niet. Misschien moet van der Laan eens bij zichzelf te raden gaan en als ik jou zo hoor misschien het gehele publiek ook. Ga achter je club staan in deze zware tijd want als jullie beetje pech hebben dan bestaan jullie straks niet eens meer.

22 mei 2015 om 22:35

ik ben echt blij. Dit hadden ze eigenlijk eerder moeten doen. Volgens seizoen hopelijk linker rijtje. Denk wel dat dat zelfs moeilijk wordt de komende jaren.

23 mei 2015 om 00:36

Ach hou eens op zeg. Schreuder heeft gewoon z'n werk gedaan. Wat voor rare beslissingen vind jij dat hij gemaakt heeft waardoor ze zo laag zijn geëindigd? Als je die 6 punten er Bij opteld zouden ze nog volop meedoen voor play-offs en dus evt Europa league. Marsman en Stevens kunnen er allebei niks van. Dan heb je schilder en koppers die ook niet echt geweldig zijn, die hebben gewoon heel wat punten laten vallen. Met een goede doelman en geen financieel wanbeleid hadden ze gewoon top 7 gespeeld. Dus wat is hier nou de schuld van schreuder?

23 mei 2015 om 08:47

Twente plaatste zich ieder jaar voor een Europees hoofdtoernooi.overwinterde en won prijzen. Totdat schreuder aan t roer kwam, vanaf toen letterlijk nooit meer een Europees hoofdtoernooi bereikt, laat staan een prijs. 3 seizoenen lang ! Schreuder is verantwoordelijk voor de sportieve vrije val van de club en mede verantwoordelijk voor de financiële situatie.

23 mei 2015 om 09:22

Onzin, het is het eerste jaar van hem als hoofdtrainer.

23 mei 2015 om 09:52

@roobienjo
Schreuder nam in seizoen 2012-2013 het stokje over van mcclaren. Hij nam het elftal, dat omder mcclaren herfstmeister was geworden, gelijk mee in een vrijeval. Kwam in de playoffs terecht die schreuder ook verloor.

23 mei 2015 om 12:08

Qaz343

Allereerst: Het bestuur heeft er een gigantische zooi van gemaakt op veel vlakken. Duidelijke zaak met zulke geschifte contracten.
Wat de rest van NL en jij ook alleen schijnt te vergeten is dat Schreuder met, subtopwaardig spelersmateriaal gewoon slecht presteert. Spelers lopen, op Ziyech na, met de kop omlaag en als zoutzakken over het veld. Je ziet dat het geen team is en afhankelijk blijkt van individuele bevliegingen van Ziyech, Tapia en Corona. Een team smeden is nu juist de taak van een trainer en daarin heeft hij nu al 2 jaar gefaald. 2 jaar, want vorig jaar was hij natuurlijk ook gewoon hoofdtrainer met Michel Jansen. Met een team als dit hoor je gewoon minimaal 5e te worden. Het wisselbeleid is ook om te huilen en verraadt dat Schreuder eigenlijk bijzonder laf is, om te kotsen. Vaak wisselt hij bij achterstand een verdediger voor een middenvelder, wat dus niet aanvallend is als een andere middenvelder dan achterin gaat spelen (tapia). Daarbij zit Schreuder als een zak hooi in de dug-out, juist als zijn team het lastig heeft, ook al voordat de kritiek kwam. Dat ziet het Twente publiek ook.
Als dan naar buiten komt dat hij grof verdient, dan is de afkeer groot, logisch toch? De boosheid is dus zowel op bestuur (financieel) als op Schreuder (speltechnisch).

Wat me dan ook vooral stoort is dat de Twentesupporters hem door bovenstaande redenen niet meer pruimen omdat ze elke week naar dat laffe herdervoetbal zitten te kijken, is dat gek? Terwijl de rest van Nederland, zoals jij, die nauwelijks wedstrijden van Twente ziet, allemaal een meninkje hebben en de kant van Schreuder kiezen want oh, wat is het een slachtoffer en een zielepietje met 6,5 ton per jaar.
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, maar die mening is gebaseerd op medelijden en nogal makkelijk als je niet net als Twente supporters wekelijks naar dikke stront in een trechter zit te kijken.

23 mei 2015 om 12:57

Haha toen je schreuder schreef bedoelde je munsterman neem ik aan? Hij is toch degene die hem dat contract gaf? En hij heeft twente financieel toch helemaal kapot gemaakt? Beetje zwak om als twente supporter alles op schreuder te geven. Ik dacht altijd dat jullie van die nuchtere realistische tukkers waren.

23 mei 2015 om 13:34

Galleys

Zoals ik hierboven ook duidelijk aangeef in de 2e(!) zin: geschifte contracten.
Puur wanbeleid en Munsterman heeft Twente opgebouwd en weer afgebroken.
Ik zeg dus ook pissig te zijn op zowel Munsterman om het wanbeleid als op Schreuder om voetbaltechnische redenen. Of was dat niet duidelijk in de post?

Ik geef dus niet "alles" op Schreuder, maar het belabberde spel en zaadvoetbal: daar is hij 100% verantwoordelijk voor. Is dat realistisch en nuchter genoeg voor je?

23 mei 2015 om 16:25

Maar dat deden ze wel met een kwalitatief veel beter elftal, dat is wat jullie maar niet willen begrijpen, het elftal van Twente was gewoon middelmaat, ga nu niet doen alsof er bijzondere spelers bij Twente liepen want ik heb ze het hele jaar niet gezien.

23 mei 2015 om 23:15

Nee onzin, schreuder werkte juist met de grootste begrotingen en spelers als douglas, chadl,Tadic, promes, zyech.
Zonder resultaten, niet eens plaatsing voor een Europees hoofdtoernooi.

De club lijkt gezwicht te zijn voor de harde kern? Kan me niet voorstellen dat in deze financiele situatie dat je 2 miljoen betaald om een trainen te ontslaan.

22 mei 2015 om 22:20

Ben benieuwd welke externe financierder dit gaat betalen dan. Neem aan dat ze die al hebben want anders hebben ze een groot probleem met de knvb.

22 mei 2015 om 22:24

Ja kan het me haast niet voorstellen. Maar volgens mij is het bericht ook nog niet officieel bevestigd. Dus ben erg benieuwd

22 mei 2015 om 22:25

vd laan waarschijnlijk

22 mei 2015 om 22:31

Voor hoeveel zit die VD Laan er in godsnaam wel niet in, blijft maar lappen. Dan mag hij straks zeker ook weer lappen voor een nieuwe trainer.

22 mei 2015 om 22:37

Dit lijkt me nog niet bevestigd nee, zojuist de FC Twente site gecheckt en daar staat nog niets op. Maar als dit waar is moeten ze een externe financierder hbben.

22 mei 2015 om 22:40

Vd Laan is veroorzaker nummer 2, moet die die poen maar ophalen bij Munsterman

22 mei 2015 om 23:14

Wessels kan ook. Hij wil wel instappen maar hij eist o.a. het vertrek van de TS

22 mei 2015 om 23:22

Dat kan, maar dan moet het bestuur ook opkrassen

22 mei 2015 om 23:27

Met het vertrek van Schreuder is die bijna al helemaal weg toch. Van Wonderen, Youri Mulder en Theo Snelders vertrekken al dan blijft alleen nog Boudewijn Pahlplatz over.

22 mei 2015 om 23:31

meende dat hij ook als eis had dat de raad van commissarissen moet opstappen, dan moet Aldo van der Laan ook weg. Is dat niet lastig met al het geld dat hij rin heeft gepompt wat de club momenteel overeind houdt.

22 mei 2015 om 23:34

Ja maar van der Laan is mede verantwoordelijk voor de wanorde. Samen met Joop namen hun de beslissingen. Aldo wist ook van de lang durende contract van Alfred, dus eigenlijk mag die niet piepen en als die centen wil zien, moet die maar naar Joop.

22 mei 2015 om 23:35

Zolang Twente noch Schreuder dit bevestigen blijft het staan onder het kopje "gerucht met grote waarschijnlijkheid", hetzelfde geldt voor het verhaal Wessels, dus mogen we hier niet vanuit gaan.

On: Ben enigszins blij dat er (mocht het kloppen) binnenkort een hoofdstuk afgesloten is, mogelijk enig manier van orde hersteld kan worden met het oog op de achterban. Het grootste vraagteken blijft dan echter: hoe? Welke financier, welke reden, welke betalingsplichten zitten hier aan, rente etc. en termijnen. Geen zin om weer een shady deal in de categorie Munsterman/vd Laan te hebben..

22 mei 2015 om 23:39

Ja bedoel meer kunnen ze hem zomaar aan de kant zetten, hij heeft voor veel ellende gezorgd maar daarin tegen houdt hij de club nu overeind.

23 mei 2015 om 00:12

Klopt maar Twente heeft nog een man met nog meer poen achter de hand het gerucht gaat al een maandje of 2 dat Wessels het over wil nemen de schuld van 30 miiljoen en dan zou je bijna weer bij de oude schuld zitten wat er altijd berekend was van 30 miljoen voor het stadion. Als Wessels echt met de vuist op tafel gaat slaan heeft van der Laan niks te willen, aangezien Twente een deel van de schuld bij Wessels heeft zitten wegens bouw stadion. Er zijn 2 partijen waar Twente wat heeft lopen. Gemeente Enschede omgerekend een lening van 20 miljoen en bouwbedrijf Wessels +- 10 miljoen. Mocht het nu zo wezens dat Fam. Wessels nogal nauw betrokken zijn bij Twente, broer Herman Wessels oud voorzitter en nu erevoorzitter (overleden meende 2007 en voorganger van Joop)

22 mei 2015 om 22:29

De club is helemaal niet gezwicht voor de harde kern. Schreuder heeft gewoon een zooi gemaakt van het voetbal van Twente sinds dat hij is aangesteld als hoofdtrainer. Dit kan iedere neutrale supporter zien. Hij heeft best een aardig elftal tot de beschikking maar speelt ermee alsof het om een team gaat wat in de onderste regionen moet meedoen. Hiernaast maakt hij spelers ook niet beter en durf ik wel te stellen dat spelers als Mokotjo en Ziyech (naast dat hij de laatste weken door individuele kwaliteit schittert) slechter zijn gaan spelen onder Alfred. Schreuder heeft gewoon een leuk toneelstukje proberen op te zetten alsof hij de kop van jut werd vanwege de financiële situatie, hij geeft ook nooit zichzelf de schuld als er weer is waardeloos gespeeld werd. Nee meneer liet doorschemeren dat het door de randzaken kwam.

Dat de heren van VI ongeïnformeerd zijn en doen alsof het pas sinds kort speelt, betekent nog niet dat dit ook zo is. Hiernaast lijkt Rutten me een goede opvolger, een echte trainer die weer op kan bouwen en graag verzorgd voetbal ziet.

22 mei 2015 om 22:33

Zijn er naast Rutten ook nog eventuele andere kandidaten of helemaal niet?

22 mei 2015 om 22:35

Ik zou het persoonlijk niet durven zeggen want ik ben geen fan van Twente, echter irriteer ik me mateloos aan de hypocriete houding van velen mensen omtrent deze zaak. Maar ik vermoed dat er wel wat Twente-fans zijn die over opvolgers hun licht kunnen laten schijnen.

22 mei 2015 om 22:39

Ik hoop dat ze het bij Verbeek gaan proberen.
Al is de kans waarschijnlijk groter zoals Jeron hieronder zich al afvraagt, dat Rutten hoofdtrainer en td wordt.

22 mei 2015 om 22:52

Heeft Verbeek niet net bijgetekend bij Bochum, was alweer bezig de club professioneler te maken met verbouwingen,

22 mei 2015 om 22:59

Nee, de jaarevaluatie met Aldo was niet positief.

22 mei 2015 om 23:38

sterker nog, twetne moet geld van een externe geldschieter lenen om schreuder te ontslaan

haha het zoutoch schitterend zijn als de knvb het ontslag van schreuder niet goed zou keuren ivm de afkoopsom zodat schreuder elke maand betaald moet worden, terwijl hij weet dat iedereen het het liefst zsm ziet vertrekken

23 mei 2015 om 08:53

Doordat Rutten een dubbel functie gaat bekleden, kost het de club technisch gezien geen geld
Alleen een werknemer. Een hele slechte werknemer...

23 mei 2015 om 19:17

Het kost ze een nieuw salaris van Rutten (zal niet onder de 5 ton liggen) en een afkoopsom van 2 miljoen voor Schreuder. Noem het technisch maar niks!

23 mei 2015 om 23:19

Een nieuwe TD kwam er sws volgens het pva.
Schreuder salaris ben je ook kwijt als je hem niet ontslaat.
Dus nogmaals het kost je alleen een (slechte) werknemer.

24 mei 2015 om 00:24

maar je hoeft schreuder niet ineens 2 mln af te tikken, wat twetne niet heeft, maar je betaald hem elke maand gewoon zn loon

ook zal je bij het ontslaan van schreuder een nieuwe trainer aan moeten stellen en zelfs als die een heel fatsoenlijk salaris zou krijgen kost het je gewoon veel meer geld dan schreuder je nu kost

en omdat twetne het geld niet heeft om schreuder te ontslaan zullen ze eerst weer ergens geld moeten gaan lenen om van schreuder af te komen

kortom staatsen, je hele verhaal slaat weer nergens op as usual...

25 mei 2015 om 09:56

Nee jij snapt het weer niet. Terwijl het echt heel simpel is.
Twente gaat sws een TD aanstellen volgens het pva. Deze TD wordt Rutten. Normaal gesproken moest je dan het salaris van Rutten (td) en schreuder betalen. Nu gaan ze schreuder ontslaan en krijgt rutten een dubbel functie ( hoofdcoach en TD).Dus je betaalt nog steeds het salaris van Rutten en schreuder. Dus nogmaals het kost je alleen een werknemer.

25 mei 2015 om 10:10

en jij denkt dat rutten voor een laag salaris voor een td de dubbelfunctie gaat vervullen?

als rutten een dubbelfunctie doet wilt hij daar een passend salaris voor

en een ontslag, helemaal bij zon lang lopend contract met een hoog salaris kost je altijd geld

helemaal als je het geld niet hebt liggen en je extern geld moet binnenhalen om de trainer te kunnen ontslaan...

25 mei 2015 om 17:32

Sterker nog, Rutten eist dat hij naast TD ook op t veld staat.Voor 1 salaris, zoals voorheen.
Het salaris van schreuder moet bij geen onslag sws volledig Door betaald worden, vandaar is ontslag uiteraard nog besparend.

Rutten hoofdtrainer en td??

22 mei 2015 om 22:22

Heeft hij voor heen ook al eens gedaan ^^.
Ik juich het toe maar het is maar afwachten hoeveel ze moeten betalen.
Het zou mooi zijn als hij dag zegt tegen die 2 miljoen maar iedereen persoon zou het gewoon willen hebben.

22 mei 2015 om 22:24

Dat is wel de verwachting, op zich wel apart. Bij Feyenoord weg gaan omdat hij vond dat hij te weinig mogelijkheden kreeg kwa spelers en dan straks aan de slag bij Twente die nog veel minder mogelijkheden heeft.

22 mei 2015 om 22:44

Ging niet bij Feyenoord om de mogelijkheden die jij bedoeld, maar om meebeslissen. Spelers halen als Karim, terwijl Rutten Chery op de korrel had. Al had die maar 20% medezeggenschap gehad, dan was het al anders geweest. Rutten heeft aangetoond prima zelf teams te kunnen samenstellen met laag budget.

22 mei 2015 om 22:58

El Ahmadi is juist op voorspraak van Rutte gekomen... Heb je get hele jaar niet opgelet bij interviews van El Ahmadi?

22 mei 2015 om 23:01

Was transfervrij als ik het goed heb. Chery was begin van het jaar voor een miljoen op te halen. Nu kost die 5 voudige.

22 mei 2015 om 23:12

Komt uiteindelijk op hetzelfde neer, maar in het verleden heeft hij idd ook laten zien een goed team te kunnen samenstellen. Hij was toch ook verantwoordelijk voor de voorbereidende jaren die uiteindelijk naar het kampioenschap leidde.

22 mei 2015 om 23:21

Ja met 2x voorronde cl

23 mei 2015 om 10:15

@ajaxlwd, totdat Joop het in zijn kop kreeg en zich teveel ging bemoeien. Toen ging Rutten (twenteman in hart en nieren) zijn heil elders zoeken en kreeg hij de supporters over zich heen met kwetsende teksten op social media en in het stadion. Als Rutten nu weer terugkomt bij Twente laat hij zien dat het hem wel aan het hart gaat. Ondanks dat hij na alles wat hij voor de club heeft betekent, zo door de supporters uitgescholden en gekwetst worden, terwijl de voornaamste reden dat hij vertrok de bemoeienis van Munsterman was en dan toch weer overwegen om de club te gaan helpen nu ze weer in deze situatie zitten is al een prestatie op zich. Helaas verdienen deze zogenaamde supporters het eigenlijk niet dat dit clubicoon weer terugkomt.

23 mei 2015 om 10:59

De supporters van Twente laten zich sowieso al van een hele slechte kant zien de laatste tijd. Ze hebben het natuurlijk ook erg zwaar momenteel maar je leert mensen vaak echt goed kennen wanneer het erg slecht gaat. Zag je helaas bij Ajax ook toen ze begonnen te fluiten.

Schreuder moet zijn poot stijf houden en gewoon voor die 2 miljoen gaan, hij heeft de laatste weken alles over zich heengekregen en de enige reden dat ze hem niet ontslagen hebben is om die 2 miljoen, dus nu moet hij daar ook gewoon vol voor gaan.

22 mei 2015 om 23:26

Idd hij wordt in zn rug gestoken, gewoon lekker cashen!

ongelofelijk dat Twente in deze financiele situatie toch Schreuder wil ontslaan, kun je nagaan hoe hard ze hem moeten haten.

22 mei 2015 om 23:33

Ik ben geen fan van Schreuder en al als trainer heeft hij nog helemaal niets bewezen omgaan met spelers (bijv Ebicilio) is ook niet zijn beste kant maar ze nemen wel hem de rest van zijn trainerscarriere af want niemand zal meer hem als trainer willen dus daarom is die 2 mio wel terecht hadden ze hem maar niet dit contract moeten geven. Overigens was Munsterman niet bevoegd dit te doen dus wellicht hem aansprakelijk stellen? vraag me wel af of dat contract dan wel afgekocht moet worden, is het wel rechtsgeldig?

23 mei 2015 om 09:01

Contract is ws niet rechtsgeldig en ws zelf fraude. Joop en schreuder maakte onderlinge geheime afspraken, waaronder dit contract, maar ook afspraken om persoonlijke investeringen op te stellen en te zwijgen tegen de rest van de club en co.

23 mei 2015 om 09:28

Wat een onzin. Waar haal jij deze "kennis" vandaan? Ik heb toch echt met eigen ogen een film gezien waarin bestuursleden Alfred feliciteren na het afsluiten van deze overeenkomst voor deze bedragen. Dus gewoon rechtsgeldig. En dat is waarom Twente het volle pond zal moeten betalen. Blijf jij maar lekker Schreuder afzeiken. Het bestuur hoort op de strontkar, niet Alfred.

23 mei 2015 om 11:01

Hoe kan een werknemer nou geheime afspraken maken, dan is het nog altijd de werkgever die de fout in gaat. Als jouw baas zegt wil je een nieuw contract met een hoger salaris maar je moet je mond houden tegen de rest en het contract is gewoon rechtsgeldig zal hij van mij niets horen.

23 mei 2015 om 11:57

Werkgever Munsterman en werknemer schreuder zijn ook beide schuldig. Fraudeuze praktijken wil je niet op papier, liever mondeling. Daarom stond die firma in malta ook onder een andere naam. Daarom was het salaris niet marktconform. Daarom was de duur van het contract niet normaal lang.

23 mei 2015 om 12:15

Ja dat Munsterman hier de fout in is gegaan oke, maar ik vind dat schreuder niet zoveel te verwijten is. en als het echt om fraudeuze praktijken gat dan zal het makkelijk zijn om zijn contract kostenloos te ontbinden, maar het lijkt erop dt het rechtsgeldig is aangezien ze moeten afkopen.

23 mei 2015 om 23:22

Was geen fout. Munsterman was ook niet gek. Het was geld om zijn investeringen te beschermen, op te stellen en zijn mond te houden. Fraude dus.

Dat Schreuder komend seizoen niet voor de groep zal staan lijkt mij een goede ontwikkeling. Naar mijn mening heeft hij nauwelijks laten zien dat hij in staat is om een team te bouwen en dat met het materiaal dat hij ter beschikking had. Ondanks alles was er veel meer te bereiken.

Daar tegenover vind ik het op financieel gebied wel een vreemde keuze. Veel ontslagen, jeugdopleiding minimaliseren en dan en trainer uitkopen met 2 miljoen...

Haha 2 miljoen bijleggen om Rutten vast te leggen, die grap zal in Rotterdam goed vallen. Opmerkelijk als Rutten hier trek in heeft, die heeft bij Feyenoord toch aardig de knip mogen trekken (bilal en Toornstra), terwijl bij Twente nu actief verkocht moet worden om het hoofd boven water te houden.

22 mei 2015 om 22:46

Ga je eerst ff verdiepen wie die spelers heeft aangetrokken ipv te zeggen dat rutten die spelers aantrok.

22 mei 2015 om 22:46

Met het vertrek van 4 internationals heeft hij het helemaal niet zo slecht gedaan in Rotterdam. Er is zwaar aan kwaliteit ingeleverd en (op Toornstra na) weinig kwaliteit terug gekocht.

Situatie is al een tijd onhoudbaar natuurlijk. Als dit waar is zou het voor ons goed nieuws zijn, wel jammer dat Schreuder het eerst via deze kanalen te lezen/horen moet krijgen

22 mei 2015 om 22:32

Wie zegt dat Schreuder intern nog niet op de hoogte is gesteld? Bovendien kan het verhaal ook uit de lucht gegrepen zijn. Mocht het zo zijn dat dit de waarheid is en Schreuder nog van niets weet, ben ik het met je eens. Dat zou schandalig zijn, zo ga je niet met je personeel om.

23 mei 2015 om 11:03

Schreuder heeft al een reactie gegeven en gaf aan dat hij niet zelf opstapt en ze hem echt zullen moeten ontslaan.

Goed nieuws zo op de vrijdag avond, Fred Rutten zal wel als coach + TD aan de slag gaan bij Twente dan!

22 mei 2015 om 22:34

Kun je mij uitleggen waarom je Rutten zo graag ziet komen? Zijn aankopen, die hij uiteraard samen met van Geel heeft gedaan, zijn bij Feyenoord nou niet echt uit de verf gekomen. Daarnaast heeft hij nu toch wel een keer bewezen het niet in zich te hebben om een club te laten pieken op moment suprême. Rutten kan wel goed zijn om iets helemaal opnieuw op te bouwen, zoals hij dat eerder bij jullie heeft gedaan. Bij Feyenoord leek hij ook goed bezig, maar door zijn eigen falen is alles weer ingestort.

22 mei 2015 om 22:47

Van Geel heeft alleen die aankopen gedaan. Rutten had geen medezeggenschap, waardoor die zijn contract inleverde.

22 mei 2015 om 22:56

Rutten heeft juist geen aankopen gedaan bij Feyenoord, volgens mij heeft hij aangegeven graag Chery te willen halen, dit heeft hij ook publiekelijk gemeld. Daarnaast zie ik Rutten graag komen omdat hij een echte Tukker is die bij Twente wel successen heeft behaald. (beker, voorronde Champions League). Het zou geweldig zijn als hij nog een paar jaar bij Twente coach is en vervolgens een stapje terug te doen om alleen als Technisch Directeur aan de slag te gaan.

23 mei 2015 om 08:10

Hij komt uit Wijchen maar is inderdaad een echte Tukker geworden. Kwam al op jonge leeftijd. Zo zijn bv. Jan van Halst en Youri Mulder ook echte Tukkers geworden, hoewel die op iets latere leeftijd kwamen.

23 mei 2015 om 10:08

Haha wat kortzichtig zeg. Wilkshire en El Ahmadi zijn sowieso op voorspraak van rutten gehaald. Vaak werkt het zo dat de trainer bij de td aangeeft wie hij graag zou willen hebben. De td gaat dan kijken wie er haalbaar is en wat financieel de beste optie is.

23 mei 2015 om 13:55

Kan wel op voorspraak zijn, maar koste ook niks. Dus hoezo kortzichtig. Van Geel deed de echte aankopen en daar had Rutten geen inspraak over. Ik blijf het trouwens ook gewoon een apart fenomeen vinden die technisch directeuren. Laat Trainers zelf hun selectie samen stellen, werkt veel beter en dan is die ook daadwerkelijk eind verantwoordelijke.

24 mei 2015 om 00:42

voor el ahmadi is een afkoopsom betaald, wikshire heeft handgeld gekregen en beiden hebben een contract met een goed salaris getekend, dus het kost gewoon geld

en waarom een trainer met de spelers moet werken, maar de td de groep samenstelt is logisch, je moet mensen namelijk duidelijk afgebakende taken geven, ook is de trainer altijd met de korte termijn bezig, waar een td zich op de lange termijn moet focussen waardoor 2 geluiden hoort binnen de club en dus tot het beste totaalplaatje komt

ook zijn de meeste trainers passanten in bvo's en die geef je niet een volmacht om te doen en laten wat ze wien, want dan weet je zeker dat je club instort als de trainer weg is

verder zou je in jouw scenario op voetbalgebied niemand boven de trainer hebben staan in je organisatie, waardoor ''niet voetbalmensen'' als een ad of fd een oordeel oeten gaan vellen over het functioneren van een trainer waar ze totaal geen verstand van hebben

Goede zaak dat hij wordt weggestuurd. De spelersgroep die hij ter beschikking heeft is best in staat om een goeie pot voetbal te laten zien. Schreuder weet ze alleen niet zo ver te krijgen. Ondanks dat blijft hij geloven in zijn kunnen. Je kunt ook realistisch zijn en in de spiegel kijken. Hoop dat hij, ondanks dat hij wordt afgeschreven hoop ik dat het rode hart op de goede plek zit en hij zich soepel opsteld. Doet hij dat niet dan is hij terecht gelubt want dan is hij alleen op het geld uit en niet op het sportieve aspect.

22 mei 2015 om 22:56

Soepel opstellen? Hahah wat draai jij de zaken om zeg! Hij moet die 2 miljoen tot de laatste cent uit FC Twente rukken. En hij zal er niet wakker van liggen wat jij daar van vindt

22 mei 2015 om 23:46

Gelukkig lig ik er ook niet wakker van. Maar je wordt niet voor niets weggestuurd. Als je supporters en sponsoren dreigt kwijt te raken moet je reageren. En wees eerlijk het spel was dit seizoen niet om aan te zien.

23 mei 2015 om 19:20

Dus de gehate man moet na bedreigingen, wachtende supporters en kritiek opeens wel zijn rode hart laten zien? Daar lijkt mij geen sprake meer van.

22 mei 2015 om 23:11

Als ik Schreuder was ging ik het kei en kei hard spelen na het terreur van enkele Twente supporters waar dit zwakke bestuur voor gezwicht is. Ik heb nooit iets in Schreuder gezien maar om hem nu verantwoordelijk te stellen voor de puinhoop bij Twente lijkt me een beetje raar.

22 mei 2015 om 23:49

En trainer zou betaald moeten worden na prestatie. Nou dan kan ik je 1 ding verzekeren, dan moet Schreuder zijn salaris terug geven ipv een afkoopsom te ontvangen.

23 mei 2015 om 01:26

Dan hadden ze hem een contract moeten geven dat bestond uit voornamelijk bonussen die hij zou krijgen bij behaalde prestaties en een lager salaris.

Haha wauw. Als je club zich (dieper) in de schulden wil steken om je te ontslaan doe je iets fout als trainer. Maar dat was al duidelijk.

ik zie schreuder heel graag gaan, maar het is onverantwoord het contract af te kopen voor 2 mln. Wat een ellende

Financieel niet uit te leggen , ben geen fan van Schreuder , maar de beste oplossing is om Schreuder assistent te maken , die heb je ook nodig in je nieuwe structuur& organisatie , met een nieuwe eindverantwoordelijke trainer er naast.
Is een goedkopere oplossing dan Schreuder ontslaan , en misschien vertrekt op den duur Schreuder uit eigen beweging wel omdat de nieuwe situatie hem niet bevalt.

22 mei 2015 om 22:42

Contractueel en arbeidsrechtelijk gezien kun je een hoofdtrainer niet zo maar assistent maken. Beëindiging van het contract is de beste optie.

22 mei 2015 om 22:53

Je kan iemand " degraderen " in functie , met behoudt van hetzelfde salaris , in het functioneringsgesprek kan je ook aangeven dat zijn verantwoordelijkheden aangepast gaan worden.

22 mei 2015 om 23:08

Lijkt mij idd ook erg lastig ook al houdt hij het zelfde salaris, hij krijgt dan wel te maken met verlies van status en dat mag een werkgever volgens mij niet zomaar doen zonder goed overleg met de werknemer. Twente zal in ieder geval in eerdere functioneringsgesprekken al moeten hebben aangegeven dat ze niet tevreden zijn.

Heerlijk begin van het weekend. Situatie was onhoudbaar. Los van het oersaaie voetbal heeft hij met deze selectie zwaar teleurgesteld. Het nieuwe Twente kan beginnen met hopelijk Fred Rutten als Td/trainer. Hij heeft de basis gelegd voor het kampioenschap in 2010 en kan met beperkte middelen een topsportklimaat neer zetten.

22 mei 2015 om 23:07

Heerlijk begin van het weekend? Dit is het laatste zetje wat Twente nodig had richting de afgrond. Mede mogelijk gemaakt door de "trouwe" supporters (wanneer er gewonnen wordt). Nu het traject uitstippelen richting de Jupiler League, nog minder inkomsten en de volgende fase hoef ik niet te vertellen

22 mei 2015 om 23:11

Twente komt er sneller bovenop dan jij en vele westerlingen denken. Twente heeft loyale supporters en sponsors. Het voetbal van Schreuder werd niet meer gepruimd en dat gaat ook bij jouw club gebeuren.

En niet te vergeten het gezichtsverlies wat je als Fc Twente lijdt door in een korte tijd 3 trainers te ontslaan , geeft overduidelijk aan het mismanagement van de afgelopen periode.

Betekent dit dan automatisch dat Wessels een flinke duit in het zakje doet?? Anders zie ik niet hoe Twente dit kan verantwoorden..

Schreuder de groeten!

22 mei 2015 om 22:49

Volgens mij gebeurd dat pas als V D Laan ook op stapt. Hoorde van de week nog steeds dat gerucht gaan. Ook van mensen binnen het bedrijf Wessels. Maar het blijft speculeren.

22 mei 2015 om 23:13

Laten we hopen. Schoonschip en opnieuw bouwen.

Dom idee dit. Kost enorm veel geld wat Twente wel beter kan gebruiken. Maar goed, supporters hebben dan hun zin en kunnen weer eens achter de ploeg gaan staan in plaats van bij elke pass terug te gaan fluiten. Als het aan mij had gelegen was Schreuder gebleven. Of het was dan een stuk beter gegaan volgend seizoen, of het ging minder maar dan zijn we eindelijk van die successupporters af die elke mogelijkheid om iemand uit te fluiten aangrijpen. En daarbij enorm flauwe spandoeken maken om hun mening te uiten. 'ja, we moeten duidelijk maken dat we Schreuder niet willen, maar het moet wel ludiek zijn. Weetje wat? We schrijven twee zinnetjes op en dan laten we ze rijmen. Goed idee? mooi! Als we nou zeggen rot op met je staf. Wat rijmt er op staf? Laf! goeie! Schreuder, wees niet laf. Rot op met je staf! Haha, ik lig nou al dubbel!...'

23 mei 2015 om 09:06

Schreuder aanhouden als trainer kost veel meer geld. Dat is wel gebleken. Daarnaast, zo sterk staat schreuder niet, ben benieuwd of hij überhaupt geld mee krijgt.

sterke geruchten hier in Twente dat D. Wessels toch instapt

22 mei 2015 om 23:14

Bij aftreden van Aldo, toch? Hopen dat dat gauw gaat gebeuren dan...

Wat een wanbeleid. Je weet toch dat je wat magere jaren van bezuinigingen en opnieuw opbouwen tegemoet gaat. Enige wat je moet doen is in de Eredivisie blijven. Dat kan prima met Schreuder. En dan kun je dat geld mooi in je zak houden. Rutten heeft inmiddels ook wel bewezen geen topcoach te zijn.

"de krant laat weten dat de 42-jarige oud-middenvelder volgende week officieel op de hoogte wordt gesteld van die beslissing."

Ik vermoed dat Schreuder het ondertussen al weet, natuurlijk wel schandalig als Twente het eerst in de media bekend maakt voor ze naar hem gaan. Want er zal toch wel iemand hebben gepraat richten het AD

Gecondoleerd Twente supporters als Rutten komt, nog meer negatief achteruit loop voetbal!!!
Zie afgelopen jaren bij Vitesse en Feyenoord!

22 mei 2015 om 23:04

schreuder is nog meer van het acheruit, vorige periode met rutten was absoluut wel mooi voetbal.

22 mei 2015 om 23:07

Wij herinneren hem bij Twente als een uitstekende Td/trainer die pelers als Theo Janssen, Elia, Stam, Wielaert etc. heeft gehaald en jonge talenten zoals Arnoutovic liet debuteren. Bovendien speelde hij destijds fris en aanvallend voetbal. Uitstekende trainer.

Hahah geweldig. Dit komt goed met Rutten

Twente is de enige club waar rutten echt thuis hoort denk ik. Hij is een echte tukker maar heeft bij de topclubs niet kunnen bewijzen dat hij een toptrainer is.

Meer dan 5 miljoen aan salaris afgekocht met 3 trainers in nog geen 5 jaar , arme sponsors die hier aan mee hebben betaald...

22 mei 2015 om 23:07

Die 'arme' sponser xxximo was zo weg.

22 mei 2015 om 23:12

die was al voor die tijd weg, Xximo heeft raar spelletje gespeeld.

Onderste uit de kan halen Schreuder ! Laat die schoften maar betalen. Lekker boeiend als Twente diep in de buidel moet tasten. Ze waren er zelf bij toen het contract werd getekend. Wanbeleid ten top van onnozele rvc-ers

22 mei 2015 om 23:54

zeg eerlijk, de resultaten zijn toch al het hele jaar belabberd en dan moet ik nog geen eens beginnen over het spel van Twente. Terwijl ze echt wel betere spelers hebben dan clubs als PEC en Heerenveen. Gewoon terecht ontslagen

23 mei 2015 om 00:22

Hij is inderdaad terecht ontslagen. Maar Schreuder haalt er ook terecht het maximale uit. Laat ze maar lekker betalen. Hij wordt schofterig behandelt en zoals Immortal zegt, ze hebben hem zelf dit onbegrijpelijk lange contract gegeven.

23 mei 2015 om 15:04

Wel jammer dat hij wel het maximale financieel eruit weet te krijgen, terwijl hij keihard faalt in het maximale uit het team halen. En laat dat 2de nu zijn werk zijn..

23 mei 2015 om 09:11

Schreuder moet oppassen dat hij niet strafrechtelijk vervolg word voor fraude, nadat hij met pek en veren de regio is uit gezet. Zijn contract is niet marktconform, niet rechtsgeldig en vooral bedoeld om persoonlijke investeringen op te stellen en diende daarnaast als zwijggeld.

Nou dan is Twente mooi gezwicht voor het terreur van enkele supporters. Op dit moment kan denk ik geen 1 trainer er iets van maken tot dat de rust terug is gekeerd bij Twente (en geloof me ik ben nooit fan van Schreuder geweest).

Ze gaan nu een hoop geld verliezen (wat ze niet hebben) aan een afkoopsom voor een trainer die nog geen jaar geleden het vertrouwen voor de toekomst kreeg. Ik snapte toen niet wat Twente in hem zag maar wanneer je als club een koers in gaat dan moet je juist op dit moment niet het vertrouwen in hem kwijt raken maar met zijn allen de schouders er onder zetten,

Hiernaast lijkt Rutten me nu juist niet de trainer die Twente moet halen. Zat bij Feyenoord al te mopperen dat hij geen spelers mocht halen en dit was blijkbaar 1 van de redenen dat hij niet verder ging bij Feyenoord. Bij Twente zal hij helemaal niets kunnen halen en hij zal een gedeelte van zijn beste spelers kwijt raken.

22 mei 2015 om 23:17

Hoezo gezwicht voor de terreur van supporters. Schreuder heeft met deze selectie buitengewoon slecht gepresteerd. Hier wordt hij door het bestuur op beoordeeld en afgerekend. Zo werkt het bij elke club.

Ze konden mij de boom in, ik had tot op de laatste cent mijn geld gewild.... Je wordt ontslagen en dan moet je nog toegankelijk zijn ook...

22 mei 2015 om 23:15

Ik zou ook het zelfde gedaan. Zie graag dat Schreuder vertrekt, maar begrijk het volledig wanneer hij dat inderdaad gaat doen.

Rtv Oost meldt dat FC Twente dit ontkent en enkel een evaluatiegesprek heeft met Schreuder volgende week

Jongens het is allemaal fake! Er is alleen een evulatie gesprek op dit moment

Wat een soap , 30 minuten geleden hot news bij RTL late night , Schreuder wordt ontslagen , nu wordt weer bekend gemaakt bij Rtl late night dat Bestuur Fc Twente dit bericht tegenspreekt.
Waar rook is , is vuur....wordt vervolgd.

opportunisme ten top. Er moet iemand klaar staan met veel geld anders kunnen ze hem nietuitkopen.

Zou wel het domste zijn wat Twente kan doen. Wie moeten ze aanstellen als trainer dan? Toch zeker niet Fred Rutten die zich als een debiel gedraagt? Gert-Jan Verbeek is niet vrij.. Michel Jansen dan maar weer!? Wat voor vertoning dit. Gewoon Schreuder aan houden, kost geen geld en volgend jaar is het toch een kansloos seizoen en weggegooid jaar.

Of heeft Twente garanties gekregen van Wessels? Heeft net weer een bedrijf verkocht voor 560 miljoen. Geld zat dus..

Dit is een heel lastig verhaal Schreuder weet natuurlijk dat hij de hoogste kaarten heeft maar niks presteerd en het zou ook mans van hem zijn om op eigen iniatief tegen een redelijke vergoeding weg te gaan.

Aan de andere kant is het natuurlijk hartstikke dom van Twente geweest om zo een onervaren man een enorm duur en lang contract te geven en waarom zou Schreuder zelf op stappen terwijl die nog zoveel geld kan vangen.

Een frisse start is wel goed voor FC Twente. Rutten is wen prima trainer voor Twente voor de eerste seizoenshelft Ik blijf er bij, op basis van dit jaar bij Feyenoord en eerder bij Psv, dat Rutten incapabel is om z'n team te prepareren als het er echt om gaat. Dan is het gewoon net niet. Ik hoop dat Fred m'n ongelijk bewijst, want na alle malaise gun ik ze wel weer wat succes.

De droomkandidaat in mijn optiek is Ron Jans, maar dat ligt volgens zowel gevoelig als volgens mij niet in de ambitie van Jans. Maar het is het proberen waard. Want de basis voor fris aanvallend voetbal is met Mokotjo, die Jans overigens heeft laten opleven, Ziyech, Corona en Tapia is wel degelijk aanwezig bij de Tukkers.

22 mei 2015 om 23:30

Oke dus 2 x playoffs voor voorronde cl winnen is niet capabel? Bij Feyenoord was er gewoon rumoer na aanleiding van het bestuur en bij PSV rommelde het ook in die periode. Tevens heeft hij zowel bij PSV Vitesse en Feyenoord geen eigen team kunnen samenstellen. Enige waar je zou kunnen zeggen dat die echt op zijn bek is gegaan is bij Schalke en ik hoor Schalke supporters nu nog zeggen dat ze redelijk tot goed voetbal speelden onder Rutten.

Schreuder, gewoon incasseren de komende 3 jaar. financieel onafhankelijk

Hadden ze met die twee miljoen niet beter gewoon EL kunnen gaan spelen?

23 mei 2015 om 00:15

eerste voorronde tref je 2x een ploeg uit kazachstan en Rusland, dan heb je pas eind groepsfase de poen eruit. Dus dat was geen optie.

Uitwringen tot de laatste cent Alfred.wie zich gedraagt als een ezel.moet je behandelen als een ezel. Die geven Fred natuurlijk ook weer een contract voor 4 seizoenen die ze moeten aftikken over 2 jaar. Jammer dat zo'n mooie club de boel zo verkwanselt.

Met deze selectie had die beter moeten presteren. Maar als je in zo'n financiële rot situatie zit dan ga je toch geen 2 miljoen uitgeven om schreuder te kunnen ontslaan??!! Dan had je je net zo goed wel in kunnen schrijven voor de EL! Dan had t nog geld opgebracht!

Schreuder weg, Rutten erin? Van de regen in de drup.

De resultaten zijn denk ik nog niet eens alleen maatgevend. Schreuder heeft zijn uitstraling tegen. Komt wijsneuzerig over en toont geen passie en emotie. Daarnaast wordt hij beschouwd als een vertegenwoordiger van het 'oude systeem' en gezien als molletje in diverse conflictsituaties zoals met Adriaanse.

Dus Rutten word bij Twente een directeur met een lege portemonnee en coach van een uitgekleed elftal.
Rutten stapt ook wel overal op het verkeerde moment in.

23 mei 2015 om 11:44

Dat maakt toch niet uit zolang er maar geen verwachtingen zijn? Dan kan je rustig bouwen aan een elftal en als je dan ergens in de top vijf eindigt, vindt iedereen je geweldig. Haal je Europees voetbal, dan ben je ineens top.

Bij PSV ging het mis toen ie kampioen moest worden, bij Vitesse ging het mis toen ie bij de winterstop bovenaan stond en er over een kampioenschap werd gesproken. Bij Feyenoord ging het mis toen de technisch directeur ineens riep dat Feyenoord mee ging doen voor de titel. Dan kan je niet meer bouwen aan een elftal, dan moet je ineens direct presteren onder druk, terwijl je misschien het materiaal er helemaal niet voor hebt. Dan wil een trainer direct versterkingen, die die dan niet krijgt. En dan gaat het helemaal mis.

Als de supporter zo graag van hem afwillen moet Twente eigenlijk met de pet rond.. Denk dat je zo 50% van het bedrag hebt.. Scheelt toch weer

Hoezo moet de achterban blij zijn met dat Schreuder 2 miljoen krijgt? Daarmee doe je Schreuder alleen maar een groot plezier.

Rutten is zeer matig in het kneden van een team. Hij maakt spelers individueel beter. Dus alleen met Rutten is het niets voor Twente. Samen met iemand die een team kan maken zou hij wel geschikt zijn voor Twente.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren