Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Einde verhaal voor Boilesen: Ajax verlengt contract niet'

Laatste update:

De serieuze belangstelling van Ajax voor Mitchell Dijks is een hard gelag voor Nicolai Boilesen. De linkerverdediger uit Denemarken beleefde een slecht seizoen en was het mikpunt van spot onder de supporters. Mogelijk gaan beide partijen komende zomer al uit elkaar.

/

Mocht Dijks inderdaad het contractvoorstel van Ajax voor de komende drie jaar accepteren, dan lijkt het einde verhaal voor Boilesen, zo schetst De Telegraaf. De Deen wekte verbazing door ondanks een matige voetbaljaargang openlijk over een vertrek te spreken. Bij Ajax lijkt men ervan doordrongen dat het beter is zijn medio 2016 aflopende contract niet te verlengen en Boilesen deze zomer te verkopen.

“Er is geen twijfel dat ik zou willen spelen in één van de vijf grootste competities. Engeland, Duitsland, Spanje, Italië of Frankrijk. Het is zeker een doel, ook als ik blijf”, gaf Boilesen enkele weken geleden aan. De 23-jarige linkspoot werd aan onder meer Celta de Vigo en Sevilla gelinkt.

Ajax doet er goed aan om Nicolai Boilesen komende zomer te verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volkomen terecht, zit te lang te sukkelen. Of het is een blessure of weer die zwakheden. Lekker een statement neerzetten. Hoop dat Van Rhijn nu ook eens wakker wordt. Die gozer doet ook maar wat.

22 mei 2015 om 07:23

Wat mij opviel is dat hij redelijk sterk begon, hij had een paar goede wedstrijden waarbij hij aanvallend redelijk deed. Verdedigend vond ik hem altijd erg zwak. Bij Boilesen lijkt het met name mentaal niet in orde, dat De Boer hem 2de/3de aanvoerder heeft gemaakt lijkt hem naar het hoofd te zijn gestegen dat hij zelf is gaan denken dat hij een niveautje hoger kan.

Overigens is Boilesen niet enige speler die sterk is begonnen en daarna erg zwak begon te spelen, zelfde patroon zag je bij Van Rhijn, Denswil etc. Dan vraag ik me persoonlijk af gaat Ajax wel hier goed mee om, geven ze die jonge jongens niet te snel een grote verantwoordelijkheid waardoor deze jongens het mentaal laten afweten? Hoe word deze jongens hierin begeleid? Ik hoop echt dat jongens als Bazoer/el Ghazi niet zelfde meemaken. Dat jonge jongens een terugslag krijgen is logisch, maar daarna is het ook beetje aan de club om zo,n jonge goed te begeleiden en hem weer minimaal naar het niveau te brengen waar hij was. Talent hebben is leuk maar zonder motivatie en vertrouwen heb je niks.

Bij een Willems heb je gezien wat voor verschil dat kan maken, vorige seizoen was hij het lachertje, dit seizoen heb ik het idee dat die jonge moeiteloos bij een (aanvallend) topclub mee zou kunnen.

22 mei 2015 om 08:55

De Boer heeft zelf de fout gemaakt door deze jongen aanvoerder te maken. Totaal niet klaar voor de band en naar mijn mening daarnaast ongeschikt. Het zal best een goeie jongen zijn in de kleedkamer, maar op het veld is het niet de aanvoerder die je wilt hebben. Klaassen is de meest logische kandidaat in het veld of vd Vaart mocht die terugkomen naar Ajax.

Boilesen zelf is zo slecht niet als veel mensen hier laten blijken. Toen hij debuteerde dacht ik echt dat dit een hele grote zou worden. Heeft door zijn blessure een terugval gehad maar zoals de supporters hem behandelen is gewoon schandalig. Het blijft een speler die jaren voor je club speelt en echt wel zijn best blijft doen. Het uitfluiten, uitjoelen en bespotten maakt het er voor die jongen ook niet makkelijker op. Mocht Boilesen dat vertrouwen weer terugkrijgen dan heb je alsnog één van de beste linksbacks in de Eredivisie, zo niet de beste. Dat Dijks komt is prima, maar ik zou Boilesen nog niet laten gaan als ik Ajax was. Riedewald gaan gebruiken voor de CV positie en Boilesen en Dijks beide halen/houden om de backpositie dubbel bezet te houden.

22 mei 2015 om 09:03

Inderdaad een van de grootste fouten van de Boer: deze incapabele back aanvoerder maken. Onbegrijpelijk.

22 mei 2015 om 09:10

Arjan, ben blij dat er jongens als jij op vz actief zijn! Wat erger ik mij aan 'supporters' die altijd maar met de wind mee gaan.

Boilesen was, met name aanvallend, heel sterk. De hele linker flank was van hem, zelfs in wedstrijden als tegen Barcelona (tot die geblesseerd uitviel). Zijn zwakte was juist die blessuregevoeligheid, niet zijn spel. Pas de laatste maanden is het een ramp qua voetbal, maar ik ben ervan overtuigd dat het een dip is. Zijn voetbalkwaliteiten komen wel weer boven, maar misschien niet meer bij Ajax. Hoe dan ook; is vier keer op rij kampioen geworden, hoort met respect en opgeheven hoofd Ajax door de voordeur te kunnen verlaten.

22 mei 2015 om 09:12

Dat sterke begin waren ook maar 5 wedstrijden en toen was die volgens vele opeens het volgende toptalent, hij is toen gewoon enorm gehypet op basis van een paar wedstrijden.

Als je daarna 2 zware blessures hebt gehad is de kans gewoon groot dat je nooit meer terugkeert op het niveau dat je ooit wel had kunnen halen.

Al is het probleem van Boilesen niet zijn blessures in mijn ogen, als je hem ziet spelen mist het gewoon aan slimmigheid en echt kwaliteit. Een back die niet weet wanneer die wel en niet kan opkomen en maar met zijn krachten blijft smijten, dat heeft weinig met zijn blessure te maken maar meer met slimmigheid.

22 mei 2015 om 09:32

@ V-Watcher

Dit seizoen was het voor niemand makkelijk voetballen bij Ajax en dat geld ook voor Boilesen. In de afgelopen seizoenen wanneer hij terug kwam van een blessure liet hij vrijwel altijd gelijk weer een relatief hoog niveau zien. Dit jaar niet. Vervolgens word hij aanvoerder gemaakt, wat een poging was om zijn zelfvertrouwen een boost te geven. En het vertrouwen in hem laten blijken. Alleen werkte dat averechts.

Desondanks beweert iedereen dat hij alles slecht speelde. Maar ook dit jaar heeft hij gewoon een paar wedstrijden aardig gespeeld.

Je ziet wat een beetje vertrouwen met iemand kan doen. Kijk naar Willems, vorig jaar dramatisch, dit jaar fenomenaal. Nelom in de eerste seizoenshelft goed, tweede helft bagger. Af en toe moeten ook de puzzel stukjes in elkaar vallen.

Persoonlijk vind ik het jammer, want Boilesen heeft wel degelijk potentie.

22 mei 2015 om 09:51

Willems vinf ik de beste in de erdeivisie maar boilesen is met zijn oude vorm ook geen slechte lb sterker nog in zijn oude vorm is hij wel een van debeste

22 mei 2015 om 10:10

@V-Watcher: 5 wedstrijden of niet. Als je eenmaal laat zien dat je een piekniveau haalt dan is het zaak dit constant te gaan bereiken. In die 5 wedstrijden (waarvan ik overigens vind dat het er meer zijn) heeft hij wel laten zien dat hij een hele goeie LB kan worden. Vergeet niet dat Boilesen nog altijd vrij jong is, ik sluit dan ook niet uit dat hij in de toekomst alsnog naar dit niveau toe kan groeien. Hopelijk blijft hij eens een vol seizoen fit zodat hij zich weer echt kan gaan ontwikkelen.

Ik ben bang dat als Ajax Boilesen deze zomer uitzwaait hij alsnog ergens anders dat piekniveau constant gaat halen, dan heb je gewoon een grove fout gemaakt door hem te laten gaan aangezien ik van mening ben dat een fitte Boilesen in vorm nog altijd een toptalent is. Jaartje verlengen naar maar mijn en zien hoe hij het volgend seizoen doet, nog een jaar zoals dit jaar en het is uiteraard wel einde verhaal.

22 mei 2015 om 10:19

Probleem is dat hij in afgelopen 3 jaar maar 50 wedstrijden heeft kunnen spelen. Je moet je dan als Ajax afvragen of je daar wel op kunt voortbouwen.
Want op deze manier loop je constant te schuiven in de achterste linie, waardoor je de onzekerheden daar alleen maar verhoogt.

Zoals ik in vorige topics al zei, verkoop Boilesen, haal Dijks en een echte topper voor op de LCV plaats. dan kunnen Viergever en Dijks vechten voor de LB positie en Riedewald onder de vleugels van een ervaren kracht zich op die plek verder ontwikkelen.

22 mei 2015 om 12:24

Hij was een toptalent omdat hij dit jaren in de jeugd ook liet zien en die lijn toen doorzette in het eerste. Helaas raakte hij toen geblesseerd. En heeft op een paar wedstrijden na niet meer laten zien wat hij toen liet zien. Hij moet gewoon lekker bij Ajax blijven. Volgend jaar koppie erbij en frisse start

22 mei 2015 om 13:28

Wil jij zeggen dat je hem in de jeugd van Brondby hebt zien spelen want in de Ajax jeugd heeft hij ook door blessures maar 1 jaar gespeeld en is toen doorgeschoven.

22 mei 2015 om 07:45

inderdaad, eindelijk dan toch het nieuws bijna iedere ajacied wil horen...maar dan snap ik nog steeds het aanvoerderschap niet, zou dit zijn geweest om hem wat extra vertrouwen te geven voor zijn laatste kans?

kan me verder niet voorstellen dat Dijks linksback nr 1 gaat worden, ajax had echt poulsen moeten halen en kijken of Dijks het wel aankan of niet, poulsen is sowieso een stabiele factor wie altijd een 6-7 scoort

22 mei 2015 om 08:34

Ajax moet imo Boilesen en Dijks laten concurreren om de basis, worden ze allebei sterker van en Ajax heeft te weinig linksbacks.

22 mei 2015 om 09:17

Optimist, Nu lees ik overal dat Ajax Poulsen had moeten kopen terwijl voor z'n transfer naar PSV niemand over hem sprak. Wat Dijks betreft, als je wel eens een live wedstrijd van Willem II hebt gezien zul je tot de conclusie komen dat Dijks nog steeds met dezelfde drive speelt als in Amsterdam en toen werd ie niet goed genoeg bevonden. Alleen nu Dijks in de belangstelling staat van andere grote clubs, wilt iedere supporter en Overmars Dijks halsoverkop terug halen om maar geen gezichtverlies te lijden.

22 mei 2015 om 09:36

Ik snap ook niet waarom het aantrekken van Dijks meteen betekent dat Boilesen weg zou moeten. Volgens mij kan Riedewald dan met Viergever concurreren voor centraal links, want allebei worden niet gezien als echte linksback (toch?)...

22 mei 2015 om 09:45

Klopt. Het is ook niet helemaal logisch. Dan zit Ajax weer een jaar met maar 1 linksback. Tenzij ze nog een back halen, of een LCV halen en Viergever back moet gaan staan.

22 mei 2015 om 10:56

Hmmm nee ik denk dat gewoon dat ze degene die het langst in de A-selectie speelt aanvoerder wou maken. Een ondoordachte keuze. Ik ben blij dat de heren eindelijk het licht gezien hebben en weer logische dingen doen.

22 mei 2015 om 12:48

ik zei al meteen dat ze poulsen moesten halen hoor, niet sinds psv hem heeft vastgelegd

ik hoef dijks niet terug te zien bij ajax, maar dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren en het lukt me niet om dat tegen te houden helaas

22 mei 2015 om 09:39

Moet daar wel bij zeggen dat van Rhijn meer wedstrijden gespeeld heeft dan welke Ajacied dan ook terwijl we een jaar daarvoor bij wijze van spreke nog nooit van hem gehoord hadden.
Hij speelde meer wedstrijden dan Cillessen, elke beker, Eredivisie, Europees, hij speelde alles, dan vind ik het ook niet vreemd dat hij na verloop van tijd steeds slechter speelt.

22 mei 2015 om 07:15

Hahaha inderdaad. Nu mag Boilesen gaan laten zien hoe goed hij is en naar welke 'grote' clubs hij kan gaan in het buitenland.

Ik schrijf hem sowieso niet af want als hij het goed aanpakt dan kan hij een goede speler worden maar bij Ajax heeft hij zich compleet belachelijk gemaakt en is het einde verhaal.

22 mei 2015 om 08:32

Zo of niet! Nu nog Siggie verkopen voor 25 miljoen, Kishna van zaakwaarnemer laten switchen en Sneijder heimwee naar Amsterdam laten krijgen

22 mei 2015 om 09:32

Je mag in je handjes klappen als je voor Sigi 2 miljoen kan vangen..

22 mei 2015 om 09:35

Moet je bij sneijder inspelen op zn aanstande vaderschap.
Turkije is toch niet zon'n veilig land om je kind te laten opgroeien.

22 mei 2015 om 09:46

Ik denk dat je de komma tussen de twee en de vijf bent vergeten?

22 mei 2015 om 09:53

Ik vind 25 miljoen erg weinig voor een superster als Sigi..
Ruilen tegen Costa + 15 miljoen is een betere deal!

22 mei 2015 om 10:03

Costa past niet in het spel van Ajax. Ik stel voor dat we iets lager kijken. In Spanje loopt nog iemand rond. Kleine Argentijn. Z'n naam ontvalt me even. Die ruilen voor Sigi + 25, daar zou ik ook wel mee kunnen leven.

22 mei 2015 om 12:32

Je kunt Costa ook best een jaartje in Jong Ajax laten spelen zodat hij kan wennen aan het Ajax-spelletje.

22 mei 2015 om 13:59

hahaha top reacties hier :D

Als Boilesen tot de winterstop wacht kan ie transfervrij weg en blijft ie nog een half jaar aanvoerder.
Vraag me af of Dijks zoveel beter gaat zijn.

22 mei 2015 om 07:28

Waarom zou hij volgend seizoen nog (vice) aanvoerder zijn? En in de winterstop kan hij nog niet transfervrij weg... hij mag vanaf dat moment met verschillende clubs gaan praten zonder toestemming van Ajax, meer niet. Dus wat heeft hij eraan om te blijven? Een jaar banken... meer niet.

22 mei 2015 om 09:21

Voor een jongen die in de laatste 2 en half jaar ongeveer de helft geblesseerd is geweest, lijkt het me niet de meest geschikte oplossing om een jaar op de bank te gaan zitten. Dan komt er zelfs geen hockeyclub meer voor hem.

22 mei 2015 om 09:50

Ik weet niet of jij hem hebt zitten hockeyen, maar ik heb gehoord dat hij daar niet zo goed in is. Ik vind het dan ook een rare statement dat hij dan niet naar een hockeyclub kan gaan, het is ten slotte een voetballer.

22 mei 2015 om 10:04

Laat die kerel naar een hockeyclub gaan joh. Slechter dan het voetbal kan het 'm haast niet af gaan!

Je zult zien dat wanneer hij naar pakweg Sevilla gaat hij opbloeit. Die jongen kan gewoon heel goed voetballen. Als het goed loopt wordt zijn flegmatieke houding bewierookt en is hij een 'echte Ajacied' met zelfvertrouwen en risico in zijn spel, als het tegenzit is hij hiermee de kop van jut.

22 mei 2015 om 07:17

Idd, hij kan best wel wat. Het is een hype om iemand gemakkelijk af te zagen.

Maar De Boer had hem moeten beschermen door hem geen aanvoerder te maken. Dat is zijn prestaties niet ten goede gekomen. En verder moest hij onder De Boer meer vleugelspeler als back zijn. Als hij zich meer concentreert op zijn verdedigende taken, dan is het een hele goede linksback. Niet iedereen kan zo voetballen als Daniel Alves, Marcelo, Willems etc.

22 mei 2015 om 09:15

Gemakkelijk af te zagen gaat me te ver....
eind vorig seizoen was het al niet best maar goed dat kwam misschien door de blessures... maar dit seizoen was het echt het hele seizoen dramatisch!
psv thuis verlies je voornamelijk door hem! en zo zijn er meerdere wedstrijden geweest en dan heb ik nog niet eens over het levensgevaarlijke balverlies gesproken

22 mei 2015 om 09:23

Helemaal mee eens, in de tijd dat Boilesen tot aanvoerder werd gebombardeerd speelde hij al niet sterk. Dan leg je alleen maar extra druk op zo'n jongen. Want naderhand had iedereen(media,vi,studio voetbal) het erover hoe FdB Boilesen aanvoerder heeft kunnen maken. Ik ben van mening dat als Boilesen gewoon zijn potjes had kunnen spelen zonder de druk van het aanvoerder zijn(die is er wel degelijk als je van nature geen leider bent), misschien wel eerder uit zijn dipje had kunnen komen. Sommige jongens zijn geboren leiders en andere niet. Boilesen is in mijn ogen geen leider, dat zijn jongens als Klaassen en Cillessen.

22 mei 2015 om 17:32

@ Fcbogarde

Je slaat de spijker op zijn kop, net zoals bij Fischer had Ajax hem ook langzaam moeten brengen en tegen zichzelf in beschermen moeten nemen. Persoonlijk blijf ik er nog steeds bij dat hij zo slecht speelde omdat hij zijn lichaam nog niet vertrouwde, maar als het op vertrouwen aankomt van spelers dan is er geen pijl op de denkwijze van de Boer te trekken.

22 mei 2015 om 11:10

Die gaat echt niet naar Sevilla hoor. Misschien iets voor FC Dordrecht nu ze zijn gedegradeerd?

22 mei 2015 om 12:29

Precies wat ik ook dacht.
Ik blijf erbij dat het mentaal gewoon niet goed zat bij Boilesen dit seizoen.
Wat ook een rol speelt is dat hij totaal geen concurrentie had op zijn positie.
Hij speelde altijd, ook al had hij een mindere periode. Mocht hij een directe concurrent hebben, dan weet ik zeker dat hij op scherp gezet zou zijn.

Nu is iedereen uitermate overtuigd dat Boilesen er niks van kan, maar ik heb wel vertrouwen in deze jongen. Hij is misschien niet het grootste talent in de selectie, maar hij kan echt wel voetballen. Mocht hij zijn oude vorm halen (bijv de wedstrijd tegen Barca, waar hij geblesseerd uitviel), dan is hij gewoon van waarde voor dit Ajax.

Geen idee of Dijks daadwerkelijk beter is, maar het feit dat Ajax Boilesen wil verkopen, klinkt al fantastisch.

Wie heeft Frank weten te overtuigen?

Als Boilesen vertrekt en Diks komt, dan zal er nog steeds een linksback bij moeten.

Riedewald is een LCV en dus een noodverband als linksback. Net zoals Viergever. Savestano is er nog niet klaar voor. Dus daarom zal er van buiten NL een nieuwe linksback bij moeten die de concurrentie met Dijks aan gaat.

Jammer dat Boilesen de kop van Jut is. Want toen hij de laatste wedstrijden niet speelde, speelde Ajax ook bagger. We mogen meer controlefreak De Boer als schuldige aanwijzen.

22 mei 2015 om 07:29

Ach, het enige dat jij kan is De Boer bashen. Hij kan echt niets goed doen in jouw ogen, welke beslissing hij ook maakt. Niet serieus te nemen dus.

22 mei 2015 om 08:00

Hoezo niet serieus nemen ? hij heeft gelijk ik vind Boilesen ook niet denderend maar Frank de Boer had hem inderdaad nooit aanvoerder mogen maken want als je dan slecht speelt ben je al snel de kop van jut , en dat ze nu Dijks terug willen halen is toch eigenlijk lachwekkend niet voor die jongen maar voor de technische staf nog geen jaar geleden niet goed genoeg bevonden hoezo goed beleid , en dat heeft niets te maken met bashen op de Boer je mag er best kritisch naar kijken en zeker naar de spel opvatting.
(tikkie terug tikkie breed en keeper staat vrij ) want daar is wel gewoon de Boer verantwoordelijk voor hoor dat beton voetbal met negen man achter de bal

22 mei 2015 om 08:32

Een speler kan zich toch in een jaar ontwikkelen? Vorig jaar niet goed genoeg, nu wsl wel

22 mei 2015 om 08:43

Woezel....werd tijd dat mensen Frank eens gingen aankijken. Die mag bijkbaar alles flikken en is heilig verklaard ondanks z'n domme fouten elke keer.

22 mei 2015 om 08:53

Bedankt voor de inhoudelijke reactie !! Maar om op FdB terug te komen, hij is verantwoordelijk voor de spelopvatting. Saai sloom voetbal, weinig doelkansen, spelers op verkeerde positities neerzetten. Hij kan middels de aanvoerdersband Boilesen vertrouwen schenken. Alleen dat kan ook averechts werken, iemand gaat denken dat hij de grote leider is met alle gevolgen van dien. Een rol in de luwte had Boilesen beter gepast !!

22 mei 2015 om 09:18

Iedereen zeikt maar over die aanvoerdersband, ben jij erbij in de kleedkamer? Misschien past een rol in de luwte die jongen helemaal niet en werpt hij zich al op als leider in de kleedkamer. Dat kan een natuurlijke rol zijn voor die jongen die hij op zich neemt band of geen band. Dat kan verkeerd uitpakken maar ook goed, hij had er ook vleugels van kunnen krijgen. En ja de boer is zeker verantwoordelijk voor het saaie en zaaddodend voetbal dat op de mat wordt gelegd. Dat is zorgelijk maar wat mij betreft kan hij zich volgend jaar revancheren.

22 mei 2015 om 10:30

Inderdaad! Sinds wanneer moet de beste speler aanvoerder zijn? Volgens mij moet degene met de beste leidinggevende capaciteiten en invloed in de groep aanvoerder zijn. De Boer heeft geoordeeld dat dat Boilesen was. Kunnen wij niet beoordelen. Zoveel natuurlijke leiders zijn er niet bij Ajax op dit moment. Wel heeft Boilesen echt een draak van een seizoen gespeeld, dus vervangen door Dijks (die zich echt wel bewezen heeft) vind ik geen slechte zet.

Het is jammer, alleen heeft hij dit ook aan zijn eigen te danken. Wie laat zich nu zo uit en ook de blesure is een feit, wat hem terug heeft gegooid. Maar fisher heeft een ergere blesure gehad dan hij en zie die gaan, nu.

22 mei 2015 om 10:12

Boilesen heeft dan ook altijd wel wat gehad de laatste jaren. Fischer slechts een, weliswaar langdurige, enkele blessure. En Boilesen kwam normaal ook sterk terug. Om dan na een match of 2, 3 weer uit te vallen. Als Fischer nu begin komend seizoen weer een blessure oploopt, en er meteen weer maanden uit ligt, wie weet waar die dan is. Dus dat is een beetje kort door de bocht.

Wat Boilesen betreft, verdedigend niet de beste, heeft ons vaak punten gekost. En dat hoort de prioriteit toch te zijn, in mijn ogen. De vleugel overlappen en een voorzet geven is leuk. Maar we spelen 4-3-3, niet 2-3-5. Daar bovenop kun je niet op die jongen bouwen, want hij hoeft maar uit bed te stappen en hij blesseert zich. Ontzettend jammer voor die jongen, heeft sowieso zijn tijd bij Ajax verpest, maar het lijkt me voor beide partijen beter als hij vertrekt.

22 mei 2015 om 13:45

deem, ik bedoel ook het mentale wat fisher heeft, die gaat direct voluit en ja ook hij kan weer een blessure krijgen en dan kan het weer anders zijn, maar hij had een veel ergere blessure dan boilissen.

24 mei 2015 om 02:23

Daar kan ik je niet anders dan gelijk in geven. Fischer is mentaal een van de sterkste jonge spelers bij Ajax. Boilesen is daar echter heel zwak in. Sure, iedere keer toch terugkomen en voorheen altijd een goed niveau halen, daar moet je ook mentaal sterk voor zijn, maar dat is toch anders.

Boilessen is een van de vele voorbeelden bij Ajax van een speler die helemaal kapotgecoached is. Laat die spelers eens meer op instinct voetballen.

22 mei 2015 om 08:34

Inderdaad, zoals De Boer vele spelers kapot coacht. Gaat ook met El Ghazi en Kishna (als die blijft) gebeuren, want op individuele acties staat bij De Boer straftraining.

22 mei 2015 om 08:45

Is nu al duidelijk te zien dat el ghazi niet dezelfde speler is als toen we hem in het begin van het seizoen zagen. Veel minder acties om z'n man te passeren en te vaak gewoon tikkie terug.

22 mei 2015 om 09:54

Echt wát een onzin. Weet je nog tegen Barca, dat Kishna eruit werd gehaald omdat 'ie de 1 op 1 niet durfde aan te gaan?
Je hoort De Boer vaak genoeg roepen "gaan Anwar, zoek 'm op, zoek 'm op!" "ga d'r is langs" en zo nog een stuk vaker. Klets toch niet uit je nek man. Dat El Ghazi minder speelt is simpelweg vermoeidheid.

22 mei 2015 om 09:08

Alleen loopt hij op zijn gevoel dan uit positie of levert hij instinctief de bal in bij de tegenstander.

22 mei 2015 om 09:51

Het tegenovergestelde zie ik juist bij Boilesen: nul idee van wat er om hem heen gebeurt. Werd hij maar eens gecoacht. Hij loopt juist blind naar voren, probeert te dribbelen en lijdt dan balverlies op gevaarlijke plekken. Hij verdedigt niet goed positioneel en maakt in balbezit verkeerde keuzes. Hij heeft genoeg vertrouwen gekregen, maar er niks mee gedaan. Tijd om te banken, of om verkocht te worden.

Snap niet waarom sevilla en celta de vigo geinteresseert zijn...

22 mei 2015 om 08:38

Ik wel. Die jongen heeft zeker wel talent alleen mede door zijn blessures komt het er gewoon niet uit. Als hij 2 jaar blessure vrij kan voetballen gaat Ajax spijt krijgen en willen ze hem weer terug halen.

Als de Boer blijft, zal Boilesen ook wel blijven.
Hij is onder Frank ook een tijdje aanvoerder geweest, doordat Klaasen een blessure had.

Hij speelde slecht en de Boer neemt het altijd voor hem op.

Het is goed om te zien dat Ajax langzamerhand begint afscneid te nemen van de middelmaat. Ik verwacht dat het na aankomend seizoen ook het einde van Van Rhijn is. Tete kreeg de laatste weken al de voorkeur en lijkt af te strevenen op een basisplaats volgend seizoen.

ze zien het eindelijk in wat heeft hij een zwak seizoen gehad en de boer bleef hem maar opstellen

Nu mag hij weg, dus ze hebben bij Ajax dan toch eindelijk door dat hij slecht gepresteerd heeft afgelopen seizoen. Wat ik niet snap is dat hij dan toch een behoorlijke tijd aanvoerder is geweest, ongelooflijk.

Verstandig. Is behoorlijk door het ijs gezakt. Maar hij heeft natuurlijk ook pech gehad door zijn vele blessures. Al met al komt hij gewoon tekort voor de top. Zelfs voor de Nederlandse top.

Iedereen hier die zeurt over het vice aanvoerder maken door de Boer.
Wat de Boer heeft gedaan is hem op alle mogelijke manieren vertrouwen blijven geven, in de hoop dat hij het (weer) oppaktte en daar hoorde die band ook bij. Dus prima gedaan.

Ik denk dat ze nu na het seizoen de conclusie hebben getrokken dat het niet meer zal lukken binnen afzienbare tijd en men moet verder. En dus einde Boilesen, logische manier van werken lijkt me.

Wat is dit nu weer dan. Omdat meneer een slecht seizoen heeft meteen maar wegdoen? Werkt het zo tegenwoordig bij Ajax. Dan mag Frank ook z'n biezen pakken als ze zo gaan doen. Die jongen kan echt wel voetballen maar dit seizoen lukte het gewoon niet. Waarom mag vd Hoorn wel blijven dan. Van rhijn ook.... En dan willen ze dijks terug halen? Daar win je de oorlog niet mee die is echt niet goed genoeg.Had verdorie poulsen binnengehaald. Die zit nu straks bij PSV op de bank te verpieteren! Snap dat beleid bij Ajax niet hoor ...echt niet.

22 mei 2015 om 08:55

Niet alleen een slecht seizoen, denkt ook naar de europese top te kunnen en verlengt zijn contract niet. Ok dat je een mindere periode hebt is een maar dat valt niet te combineren met die randzaken.

Op basis van zijn gehaalde niveau afgelopen seizoen: logische keuze.

Op basis van wat hij eerder heeft laten zien: misschien te vroeg zoiets concluderen

Dit is eigenlijk zijn eerste volledige seizoen in het eerste zónder blessures, dan had je mogen verwachten dat hij een 2e kans krijgt om zich te herpakken. Iemand kan een mindere periode doormaken in zijn carrière.

We weten immers niet wat zo'n jongen in zijn privé leven meemaakt. Las bijvoorbeeld dat zijn relatie op de klippen is gelopen afgelopen jaar. Kan me dan best voorstellen dat je dan niet lekker in je vel zit en niet et maximale uit jezelf weet te halen.

Hij heeft eerder bewezen best het niveau aan te kunnen, dus wie weet is dit slechts een fase en komt hij er volgend seizoen uit.

22 mei 2015 om 09:55

Met je eens. Ik zou hem misschien ook niet verkopen. Wel de strijd met Dijks aan aan laten gaan. Ik twijfel. Soms denk ik: weg ermee; soms denk ik: nog een kans geven. Als hij weggaat moet Viergever ook voor de back positie gaan en moet er nog een LCV bijkomen. Verdediging blijft het zorgenkindje.

22 mei 2015 om 12:33

Eens!
Ik hoop daarom ook dat Boilesen het komende seizoen zichzelf bewijst van waarde te kunnen zijn.
Ook komt er nu eindelijk eens waardige concurrentie voor hem op de LB positie, wat naar mijn mening ook alleen maar goed uit kan pakken voor hem.

Hij heeft hetzelfde probleem als Eriksen in zijn laatste 1,5 jaar bij Ajax. Hij kan zich niet meer opladen en heeft het wel gezien in Amsterdam. Hij is net als Eriksen echt wel talentvol maar heeft niet de juiste mentaliteit. Beidde zullen op deze manier nooit de echte top halen terwijl ze daar wel de voetbaltechnische/tactische kwaliteiten voor hebben. Ajax moet zich afvragen of ze bij het scouten van talenten wel genoeg kijken naar karakter/mentaliteit..

22 mei 2015 om 08:58

Ik zie totaal geen overeenkomsten met Eriksen en Boilesen. Boilesen heeft aangetoond het Ajax niveau gewoon niet aan te kunnen, en Eriksen was aan het einde van zijn periode het Ajax niveau ontgroeit. Ik zou Eriksen in de laatste 1,5 jaar echt niet meer weg kunnen denken uit de basis en Boilesen zie ik graag uit de basis. Verder heb ik bij Eriksen ook nooit een probleem met mentaliteit gezien en Eriksen is op dit moment gewoon de beste speler van de Spurs, op Kane dit seizoen na misschien. De enige overeenkomst is dat ze allebei Denen zijn.

22 mei 2015 om 09:17

Lol Eriksen haalde altijd een zeven, die zakte nooit door de ondergrens. Terwijl Nico elke wedstrijd er dik doorheen ging. Aanvallend heeft nog wel eens leuke dingen gedaan, maar verdedigend meestal een drama. Overigens zie ik hem niet weg gaan, zal wel een geval Sigi worden, weg willen maar niemand wil hem uiteindelijk

22 mei 2015 om 10:12

Even de feiten op een rijtje. Eriksen is heel lang bij Ajax het talent geweest wat nooit echt doorbrak. Toen de Boer ging roepen dat het geduld wel een beetje opraakte en dat het tijd werd dat Eriksen nou eens ging laten zien wat hij kon ging het niet echt beter. Eriksen heeft de laatste 1,5 jaar bij Ajax echt heel zwak gespeeld. Natuurlijk had hij af en toe een mooie actie. Mag het met zijn talent? .
.
Eriksen KAN natuurlijk wel goed voetballen, net als Boilesen, maar bij beidde kwam het er bij Ajax nooit echt uit. Volgens mij heeft dat te maken met hun matige mentaliteit.
Dat zijn dus al 2 overeenkomsten..

Eriksen zou volgens de (kenners) wel even naar Barca of Madrid gaan. Nou dat hebben we gezien. Het is Spurs geworden. Als je het goed bekijkt is dat sportief gezien gewoon een stap terug. Of is Spurs ineens een betere club dan Ajax , meervoudig winnaar van de europacup 1. Iets van 33x landskampioen en de club die Cruyff, van Basten en Bergkamp heeft voortgebracht. En de club die Nederland op de kaart heeft gezet met het beste (totaal)voetbal ooit.

Boilesen heeft in het begin erg goed gespeeld maar is door langdurige blessures erg lang weggeweest. Daarna heeft hij laten weten dat hij het liefst weg wil. Je moet niet raar opkijken als hij in een andere omgeving en met een andere/hardere trainer wel weer tot volle wasdom komt. Want dat is natuurlijk ook nog wel een dingetje.
Ik heb de Boer tactisch erg hoog zitten maar na 4 jaar is zijn er toch best veel spelers die hij niet aan het voetballen heeft gekregen. Met Kishna gaat het ook weer niet lukken en de meeste aankopen zitten binnen 3 weken op de bank om na 2 jaar weer verkocht te worden.

Boilesen verkopen lijkt mij verstandig echter wel een enorme klus om er nog wat euro's voor te ontvangen. Boilesen heeft het afgelopen jaar bewezen dat hij ongeveer het niveau NAC heeft. Om Boilesen nou te vervangen voor Dijks ? Dan kom je van de regen in de drup. Waarom koopt Ajax toch geen echte goede linksback? Aan het geld kan het niet liggen, erg raar beleid dat dan weer wel.

Slimme zet van Ajax om deze pannenkoek nog even aanvoerder te laten zijn. Geeft de club toch een iets betere ondehandelingspositie en zal waarschijnlijk ook goed zijn voor de transferwaarde. Wanneer Dijks wordt aangetrokken is dit geen verlies.

Ja maar dan krijg je in plaats van Boilesen, als je de geruchten moet geloven Dijks. Die man is dan wel een beest van een kerel maar ook hij kan het Ajax niveau niet aan. De andere optie is Viergever en daarvan heb ik de keus nooit begrepen dat hij naar Ajax is gehaald, maar ik denk dat hij eerder Moisander gaat opvangen. Ik ben benieuwd, maar heb er niet echt vertrouwen in.

Echt een slecht seizoen en idd vaak geblesseerd. Verkopen lijkt rigoureus maar deze jongen heeft echt te weinig opgeleverd tijdens zijn contractjaren.
Wel moet er dan nog een linksback bij ben benieuwd wie ze naast Dijks op het oog hebben.

Ben benieuwd hoeveel hij nog opbrengt voor Ajax en waar hij zou gaan spelen.

Toch denk ik dat hij nog best bij wat clubs op het blaadje staat... zal misschien wel een subtopper in Spanje of Duitsland zijn.

Toch gaat zijn fysieke gesteldheid hem opbreken...

22 mei 2015 om 09:17

Ik denk een gevalletje Sigi, weg willen maar niemand wil hem hebben zodat we er nog een jaar mee opgescheept zitten

22 mei 2015 om 09:48

En achteraf daar blij mee zijn want met Dijks ga je ook geen potten breken.

22 mei 2015 om 10:59

Nee laat Viergever maar back spelen, dat is ook niet top, maar beter dan Nico

Sommige spelers zijn zoals boilesen en rhijn. Zal je zien, gaan ze weg bij ajax spelen ze opeens de sterren van de hemel! Persoonlijk denk k dat je een deek van de oorzaak ook bij ajax en staf moet zoeken....maar dat is mijn mening

Waarom niet gewoon proberen om een ervaren (transfervrije) speler als Fuchs te halen? Als Dijks een paar wedstrijden waardeloos speelt wordt hij net zo behandelt als Boilesen. Of hou hem gewoon in de selectie. Een Boilesen in vorm (voor zijn blessures) is in potentie zoveel beter dan Dijks.

Dijks voor Boilesen. Ik heb niet het idee dat Ajax daar nou echt veel beter van wordt eerlijk gezegd. Wie gaat er met Dijks strijden om de linksback-positie? Of gaat Dijks de onbetwiste nr 1 worden?

Ik vind het een hartstikke aardige, rustige jongen, maar ook ik had meer verwacht.
Hij begon echt super fanatiek, niet te houden was hij, tot zijn blessure, ook elke keer daarna was het de vd Vaart van de verdediging, hij had gewoon de krachten niet om het 90 minuten lang vol te houden.

Opdoeken dat Ajax, heeft allemaal geen zin meer zo.

Waarom ga je een Boilesen verkopen, omdat je Dijks binnenhaalt. Nou heeft Boilesen niet bepaald een fijn jaar gehad, maar dat betekent niet dat Dijks het even goed gaat staan. Statistieken, en ik heb een hekel aan het gebruiken van statistieken maar ben niet bang om ze te gebruiken als ze mij gelijk geven, vertellen zelfs dat Dijks in niets een beter seizoen heeft gehad dan Boilesen. En dan hebben we het over een Boilesen die een waardeloos seizoen heeft gespeeld en Dijks die uitblinkt volgens ganz Nederland. Zit je dadelijk weer een jaar lang te kloten met een linksback die te kort komt(dijks), een linksback die geen linksback is en ook nog eens te kort komt(viergever) en een jeugdspeler die er ook nog niet klaar voor is(savastano). Dat wordt weer genieten voor de rechtsbuitens van Nederland.

22 mei 2015 om 09:54

Misschien komt er nog wel meer bij, jij mag de naam ajacied eigenlijk niet drage n met zulke uitspraken. Ajax is al vroeg bezig de selectie rond te maken.

22 mei 2015 om 09:57

Wat komt er nog meer bij, nog meer linksbacks? Ajax presteert het om de lat steeds wat lager te leggen omtrent de spelers die ze willen en de spelers die mogen blijven. Dat kan toch niet meer zo doorgaan? Prima dat ze zo vroeg begonnen zijn, maar het mag allemaal wel ietsje ambitieuzer nietwaar?

22 mei 2015 om 11:19

Ajax doet het prima, ten eerste komt Savastano door uit de opleiding en wat mij betreft komt er nog een LB bij. De zwakken worden doorgeselecteerd; Duarte, Moisander, Zimling, Sigi en Boilesen en Ligeon en de Sa zijn ook nog niet goed genoeg.

Gudelj komt ipv Zimling, Riedewald en Bazoer breken door en Sinkgraven is ook een verbetering.

Geweldige verbeteringen ten opzichte van vorig seizoen, spelers weer een jaar verder en lang ondef contract, top beleid!

22 mei 2015 om 18:52

Fwajacied, jij gebruikt statistiek alleen als het jouw gelijk bewijst. Rare manier van redeneren.
Overigens weet jij niet wat de criteria van Ajax precies zijn om te gaan voor Dijks.

23 mei 2015 om 09:08

Het was een grapje. Ik vind dat statistieken veel te vaak op een onjuiste manier worden gebruikt en zo een vertekenend beeld geven. Context wordt vaak compleet vergeten.

Ik heb wel zo'n vermoeden wat de criteria zijn geweest : moet Nederlandstalig zijn, bekend genoeg om niet te hoeven scouten, fysiek sterk uitzien, gif brengen in het veld, niet te duur en aansluiten bij de middelmaat die eerder gekocht is en al aanwezig is.

23 mei 2015 om 09:23

Misschien is puur verdedigen en minder frivool voor de rechts en linksback niet eens zo gek. Leer eerst eens een aanvaller echt te killen, uit de wedstrijd te spelen. Dan blijven er nog posities genoeg over voor frivole spelers.

Mooi zo weg ermee. Boilessen heeft weinig wedstrijd goed gespeeld in het 1e van Ajax. Plus nog een hele blessure gevoelige jongen. Daarom begrijp ik ook niet hoe ze mitchel dijks hebben kunnen laten gaan. Fysiek ziet mitchel dijks er echt goed uit. Tikje traag misschien, maar hoe hij het gedaan heeft bij Willem II is uitstekend. Hele goede visie van Ajax weer. Een speler zeggen dat hij niet goed genoeg is voor Ajax 1, 4e keuze en daarna terug halen voor 600.000 euro. Schandalig en chapeau voor Overmars en Frank de boer.

22 mei 2015 om 09:55

600.000 - 400.000 aan salaris. Koopje! Prima deal zo met die doorverkoop van 50 %.

22 mei 2015 om 10:17

Tja, vele grote clubs doen het net zo. Spelers die niet goed genoeg zijn en later wel goed blijken te zijn terugkopen. Als je het geld toch in grote mate hebt liggen kun je dat doen.

22 mei 2015 om 10:32

Precies een Matic is er toch een groot voorbeeld van gelukkig gaat het hier 'maar' om 6 ton

22 mei 2015 om 11:21

Voor 200.000 draait Ajax de hand niet om hoor, verkoop Boilesen en je mag een paar miljoen bijschrijven.

22 mei 2015 om 10:59

Traag? Dijks rent Terell Ondaan eruit. Mitchell Dijks is de snelste speler van de hele selectie. Een speler met durf en een gezonde drang naar voren. Sterk in lucht en grondduels.

Hehe eindelijk doen de ogen eens een keer los. Ze hebben eindelijk gezien dat hij niet goed genoeg is voor Ajax. Haal Dijks maar gewoon terug en dan nog ervaren linksback erbij ik dacht zelf aan Taye Taiwo die bij Marseille en Milan speelde. Ik ben altijd wel voorstander van de Afrikaanse verdedigers het zijn meestal altijd wel krachtmensen zoals we zien in de Franse Ligue 1 en 2 en ook in België. En Taiwo is nu 31 en transfervrij. En hij kan ook Dijks nog wat leren. Ideale optie. Emanuelson of Maxwell waren helemaal geweldig geweest maar die gaan nog niet terug komen en misschien wel helemaal niet meer.

22 mei 2015 om 10:17

Taiwo, de nieuwe Atouba?

22 mei 2015 om 13:25

Nou dat denk ik niet vriend. Atouba was echte slechtste linksback die Ajax ooit onder contract heeft gehad. Taiwo is hele andere koek. Die heeft bij Marseille en Milan gespeeld in de glorie jaren van de clubs en bij Nigeria was/is hij altijd vaste waarde (geweest). Dus zo'n gekke aankoop zou dat dit zijn hoor.

25 mei 2015 om 17:03

Ik snap je redenatie. Maar Taiwo zal wel een megasalaris eisen en het is niet voor niets dat hij transfervrij is lijkt me. En ik weet ook niet goed of hij wel in het spelletje van Ajax past. Ik ken hem toch wel als een vrije directe speler. Op goal schieten van 50 meter en dat soort werk.

En toch was hij 2de aanvoerder... schandalig

22 mei 2015 om 18:54

Wat is er precies schandalig?

Volkomen logisch dit, met afstand de zwakste speler bij Ajax.

Daar gaat het volgende 'supertalent' via de achterdeur naar buiten

22 mei 2015 om 12:26

Ooh ja? Gaat Boilesen via de achterdeur weg dan? Hoe kom jij aan die wijsheid?

"zo schetst De Telegraaf" staat in de tekst. De Telegraaf heeft een vermoeden dat ze baseren op een uitspraak van Boilesen en de interesse in Dijks. Verder staat nergens dat Boilesen Ajax gaat verlaten. Ook kan ik nergens op uit maken dat hij via de achterdeur vertrekt.

Toen Boilesen van de jeugd kansen kreeg in Ajax liet hij degelijk zijn talent zien, maar door langdurig blessureleed is hij min of meer zijn kwaliteit kwijt geraakt. De Boer weet dat en daarom bleef hij hem ook opstellen, want op den duur moet zijn talent toch weer eruit komen. Mocht Boilesen bij Ajax blijven dan vertrouw ik erop dat zijn kwaliteit zeker wel weer terug komt.

Persoonlijk denk ik dat Ajax hier spijt van gaat krijgen. Dijks voor Boilesen, ik moet nog maar zien of dat daadwerkelijk een versterking is.

Ik heb echt het idee dat Boilesen wel eens op kon bloeien in een andere competitie/bij een andere club. Zo slecht is die jongen niet. Lang geblesseerd geweest, nu een (enorme) dip maar hij komt er echt wel. En daar gaat nu jammer genoeg een andere club van profiteren.

Ben het overigens wel eens met de meeste commentaren hierboven dat Boilesen nooit aanvoerder had mogen worden. Wat de reden daarvoor was zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar als het inderdaad een kwestie is geweest van "vertrouwen geven" heeft Frank de Boer hier enorm gefaald.

Beleid van ajax....

Boilesen ondanks zijn slechte seizoen, aanvoerder maken en na het seizoen weer willen vervangen.

Hij moet sws vervangen worden, maar dit is toch te gek voor woorden.

Zimling huren, zivkovic kopen maar geen kans geven en weer willen verhuren. Etc etc

22 mei 2015 om 10:52

hun hele staf bestaat uit oud voetballers. zo zie je maar dat dat niet garandeert tot succes, maar eerder voor chaos. Zij hebben geen verstand van wat ze doen. Met name overmars!

22 mei 2015 om 10:57

Als ze aantal jaar terug kant van vn gaal hadden gekozen ipv cruijf. Dan waren ze nu veel verder.

Je moet gewoon kunnen begrijpen dat alleen opleiden niet lukt, aankopen zijn net zo belangrijk.
De sneijders en robbens van tegenwoordig worden in de jeugd al weggeplukt door topclubs. Uitzonderingen zoals depay daargelaten. Maar het is gewoon noodzakelijk om goede aankopen te doen om de jeugd bij te vullen. Dat begrijpt iedereen hier, maar bij ajax niet. Zij denken dat ze terug in de tijd kunnen reizen naar de jaren 90, maar die tijd is voorbij!!

22 mei 2015 om 10:58

Overmars behoort niet tot de technische staf! En wat je verder roept is natuurlijk onzin. Nee, het heeft geen garantie tot succes, maar dat heeft geen enkele combinatie van de technische staf. Dat ze geen verstand hebben van wat ze doen lijkt me sterk, anders wordt Frank geen 4x op rij kampioen.

Dat er soms wissels zijn die niemand begrijpt, of beslissingen worden genomen die niemand kan accepteren, het hoort erbij. Koeman wisselde, evenals Rutten, soms ook te laat bij Feyenoord. Frank heeft overigens ook goede dingen gedaan, kijk naar Blind

22 mei 2015 om 11:08

Frank heeft sws goede dingen gedaan en 4x kampioen is de verdienste van de boer, want hij heeft het steeds met een middelmatig elftal gedaan. Dit komt natuurlijk ook omdat de concurrentie niet goed genoeg was. Ik blijf erbij dat ajax zich volkomen belachelijk maakt.

Zelfs ik als psv supporter word er gefrustreerd van. Ajax hoort net zoals psv op termijn een topelftal te smeden. maar ajax is juist alleen maar aan het afbrokkelen met hun beleid.

22 mei 2015 om 18:59

Een zogenaamd topelftal is geen garantie voor succes. Kijk naar real madrid dit jaar, die grijpen overal naast. Psv de jaren voor dit seizoen, vele investeringen, geen titel.

Goed nieuws! Nou weet ik niet of Dijks potten kan breken, maar van mij hoefde hij ook nooit weg en mocht hij in de basis beginnen.

Het enige wat ik niet begrijp is dat Boilesen wel het hele seizoen mocht spelen, de aanvoerdersband om had, kut presteerde maar toch de aanvoerder bleef... en nu dan weg moet..

Strik eromheen en weg ermee. Ik heb hem lang genoeg gesteund. Hij is lang geblesseerd geweest en dat er een dipje komt prima, maar deze dip duurt nu een half jaar en neem ik niet meer serieus.

Van Rhijn is ook niet constant, maar vond ik dit seizoen misschien nog wel een van de betere... Hij zakte niet door het ijs dit seizoen, omdat hij wel altijd een 6je haalde.

Aparte zet toch weer wel typisch.
Eerst maak je deze onbekwame voetballer captain en dan laat je hem keihard vallen. Hij zal het vast hebben zien aankomen?! In mijn ogen was het sowieso al een raadsel wat hij bij Ajax deed en al helamaal waarom hij de band om kreeg? In mijn ogen een steek onder water naar de betere spelers in de selectie en nu naar hem toe. Dat is alleen maar een van de vele dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet omtrent het beleid dat gevoerd word bij Ajax.

Ik denk dat Ajax Schilder op gaat halen bij Twente, blijkbaar spelen ze graag met beperkte linksbacks...

Nee, Boilesen heeft dit seizoen genoeg kansen gehad, maar speelt toch heel erg matig. Het is veelzeggend dat hij door VI bij de 10 slechtste spelers hoort. De overige spelers komen van clubs onderin de ranglijst.

22 mei 2015 om 11:24

En dan gaat hij naar een andere club en bloeit helemaal op omdat hij dan eindelijk van Frank de Boer verlost is.

22 mei 2015 om 14:48

Vond hem eerst nog wel talentvol, maar dit seizoen is hij werkelijk dramatisch. Kan zijn dat hij opbloeit, maar onder Ajax heeft hij wel genoeg kansen gehad. En zijn positie is niet eens de moeilijkste.

22 mei 2015 om 19:05

Het zegt ook genoeg over Frank de Boer. Geen enkele speler is ook inderdaad beter geworden. De spelers die de afgelopen jaren zijn vertrokken die hadden al het talent om verder te groeien, maar bij de spelers die gebleven zijn zie je toch dat ze minder worden. Bijvoorbeeld Boilesen en Van Rhijn. Frank de Boer verwacht veel te veel van zijn spelers en moet zorgen dat de spelers met plezier het veld in gaan. Dat plezier zie je zowel bij de spelers als technische staf niet. Bergkamp en Spijkerman kijken ook alsof ze op de eerste de beste begrafenis zijn beland.

22 mei 2015 om 11:25

Jij denkt en concludeerd en denk daaruit dat ajax beperkte backs wilt hebben. Aha logisch.

22 mei 2015 om 14:47

Jij denkt en concludeert en denk, oké dit klinkt best krom, dat ik dit serieus bedoel. Aha logisch.

Zegt ook genoeg over Frank de Boer.
Onsamenhangende beslissingen over de selectie en wat iemand blijkbaar wel of niet kan.
Van aanvoerder tot verkoop omdat hij er niets van kan ......

Boilessen komt uiteindelijk toch wel bij een buitenlandse club terecht en heeft wel potentie om door te groeien. Bij Ajax zit hij helemaal vast en komt hij geen steek verder. In het buitenland zijn er genoeg nieuwe uitdagingen, prikkelingen en betere voetballers om zich heen. Wat Ajax met Dijks als vervanger moet mag joost weten maar zal wel het niveau zijn waar Ajax naar toe wil! Willen ze europees ook meekomen dan mogen ze wel betere voetballers aantrekken dan een Dijks!

Ik heb meer het idee dat sommige jongens ondermaats presteren doordat Frank de Boer veel teveel druk oplegt. Je moet de spelers gewoon het veld insturen en met plezier laten voetballen en niet volstoppen met technische en tactische beperkingen. Er zit totaal geen plezier in de Ajax selectie en dat is ook niet van het gezicht van De Boer en zijn staf af te lezen.

23 mei 2015 om 06:52

Aan de ene kant heb je volkomen gelijk. Aan de andere kant gaat plezier op het veld vaak tezamen met goede resultaten !

23 mei 2015 om 14:49

Natuurlijk gaat dat tezamen, maar ook toen de resultaten wel goed waren straalde er maar weinig plezier van de spelers en technische staf. En als je als trainer teveel druk oplegt en alleen maar met een grafgezicht langs de kant staat dan werkt dat ook verlammend en gaan spelers ook met tegenzin het veld op.

Ik denk dat de boer hem aanvoerder had gemaakt om iets in hem los te krijgen. Dit is duidelijk niet gelukt. Zijn niveau blijkt niet goed genoeg. Is gewoon niet doorgegroeit. Bij een mooi bod toch maar verkopen.

Laat ajax maar lekker schilder ophalen en de boer verlengen, dan wordt het nog slechter dan het al was.

Dramatische keuze om nu Dijks te willen halen. Zou je net zien dat je nog beter af bent met boilesen dan met Dijks. Moet het niveau nog lager worden bij ajax de boer?

22 mei 2015 om 17:29

@ difference09

Precies, ik den nog steeds dat Boilesen zo beroerd/krampachtig speelde omdat hij zijn eigen lichaam nog niet echt vertrouwde. Persoonlijk denk ik dat Ajax dit echt onderschat. Gelukkig krijgt Fischer wel de tijd en word hij enig sinds tegen zichzelf in bescherming genomen, naar mijn mening had Ajax dat ook met Boilesen moeten doen. Eigenlijk is het ook wel een beetje raar besluit aangezien van Rhijn al jaren niets presteert en gewoon verlengt word. De blessure gevoelige Sigthorson die maar het vertrouwen bleef houden.

Op een of andere manier komt dit allemaal over als absolute willekeur. Zoals jij al terecht aangaf is het terug halen van Dijks alles behalve een zekerheidje. Het een seizoen leuk doen bij Willem II vind ik nou niet echt een goede graadmeter om te bepalen of iemand Ajax aankan. Goed, als ik dan weer naar het prijskaartje kan dit toch niet meer zijn dan een goedkope gok voor de breedte. Als we iets nou niet nodig hebben zijn het spelers voor de breedte, echt ik houd mijn hart vast met wat voor versterkingen Overmars en de Boer op de proppen komen (als überhaupt nog met iets komen).

Boilesen heeft het te hoog in zijn bol, zelfkritiek kent hij niet. Met wat mazzel komt hij terecht bij een laagvlieger in Duitsland, Spanje of Engeland. Al weet ik niet of Dijks zoveel beter is. Ja hij is sterker en hem kom je fysiek niet makkelijk voorbij. Toch zijn het beide spelers die onwaardig zijn voor een topclub als Ajax. Leuke spelers voor Nederlandse middenmoot, meer ook niet. Boilesen heeft het wel eens laten zien potentie te hebben, maar wat heb je er aan als het er niet uitkomt?

22 mei 2015 om 19:10

Het is aan Frank de Boer om het beste naar boven te halen. Als je een speler zonder zelfvertrouwen met allemaal technische en tactische aanwijzingen het veld instuurt dan word hij vanzelf nog onzekerder. De Boer moet plezier in het team brengen. Ajax is momenteel net een begrafenisonderneming met de altijd dood op de bank zittende Spijkerman en Bergkamp. En van het gezicht van De Boer word je al helemaal niet vrolijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren