Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord bij trainersdebuut Van Bronckhorst onderuit

Laatste update:

Giovanni van Bronckhorst heeft zijn eerste wedstrijd als hoofdtrainer van Feyenoord verloren. De Rotterdammers gingen donderdagavond tegen sc Heerenveen met 1-0 onderuit en zullen aankomende zondag in de terugwedstrijd dus moeten scoren om de eerste ronde van de play-offs om Europees voetbal te overleven. Feyenoord heeft nu voor het eerst sinds oktober 2010 zes wedstrijden op rij niet gewonnen.

/

Feyenoord nam eerder driemaal deel aan de play-offs voor Europees voetbal (2006, 2007 en 2009), maar werd steeds in de eerste ronde uitgeschakeld zonder ook maar één wedstrijd te winnen. Die eerste zege moest donderdagavond worden behaald in het Abe Lenstra Stadion, maar dat lukte dus niet. Het begin was voor de thuisploeg, dat fel van leer trok en na zes minuten al op voorsprong had kunnen en misschien wel moeten komen. Luciano Slagveer werd de diepte ingestuurd door Mark Uth, dribbelde het zestienmetergebied binnen en vond Kenneth Vermeer op zijn pad. Het spel golfde vervolgens op en neer, maar tot echt grote kansen kwamen beide partijen lange tijd niet meer.

Er werd vooral enorm vaak balverlies geleden en er werden ook veel overtredingen begaan. Scheidsrechter Danny Makkelie haalde het gele karton drie keer uit zijn zak, voor Jerry St. Juste, Jean-Paul Boëtius en Terence Kongolo. De eerste mogelijkheid voor Feyenoord werd na een kwartier gecreëerd: een van richting veranderd schot van Karim El Ahmadi ging een meter naast. De rood-witten genoten het meeste balbezit, maar konden mede vanwege het slordige spel van Colin Kazim-Richards geen vuist maken. Slagveer bleef namens Heerenveen de gevaarlijkste man; na 26 minuten dwong hij Vermeer na een pass van Stefano Marzo tot een redding.

/

Zeven minuten voor rust had Feyenoord zowaar op 0-1 kunnen komen, maar een kopbal van Sven van Beek werd bij een hoekschop voor de lijn weggehaald door Joost van Aken. In de tweede helft was het allemaal niet veel beter, al deed Bilal Basacikoglu wel een poging. De ex-speler van Heerenveen schoot na een prima actie net naast. Na een uur viel er eindelijk weer wat te beleven in Friesland: Jens Toornstra krulde een vrije trap van zo’n twintig meter naast. De thuisploeg van trainer Dwight Lodeweges liet voorin vrijwel niets meer zien; Sam Larsson lag ook vaak op de grond metpijntjes. Het duel was doodgebloed en in een brilstand te eindigen.

Simon Thern besloot echter anders. Na 83 minuten legde Henk Veerman de bal na een indraaiende vrije trap met een kopbal bij de tweede paal neer en daar was Thern er als de kippen bij om de bevrijdende 1-0 in het doel te knikken. De Zweedse middenvelder werd daarna direct naar de kant gehaald, omdat hij een blessure had opgelopen. Feyenoord won zeven van de laatste tien wedstrijden in Friesland en hoopte er in de slotfase toch nog een doelpuntje uit kunnen persen, maar dat zat er voor de Kuipbewoners niet in.

Wie bereikt de volgende ronde van de play-offs, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer voor Gio en Feyenoord wat een valse start, heb liever Feyenoord in de EL dan Heerenveen of Vitesse.

Achabar had moeten beginnen, ik blijf fan van Kazim maar hij komt vreselijk tekort.

Woudenber had linksback moeten staan, zelfs als Ajacied heb ik me vreselijk zitten ergeren aan Nelom. Ik heb erg veel respect voor Bilal, hij heeft veel te weinig kansen gehad onder Rutten. Tegen Psv bewees hij al, over een fenomenale kopkracht en sprongkracht te bezitten en dat als een buitenspeler. Boetius liet wat flarden zien van zijn grote talent, en speelde met veel meer vertrouwen. Jammer dat Toornstra geen goede wedstrijd speelde, wellicht moest hij weer winnen op 10 te staan.

Vermeer had een paar knappe reddingen, jammer van de tegengoal. Het is nog niet gespeeld in de Kuip, met het legioen erachter..

21 mei 2015 om 20:23

Een gelijkspel zou terecht geweest zijn. Heerenveen zie ik in de kuip wel kans maken. Feye had met een betere spits zo twee a drie goals gemaakt.

21 mei 2015 om 20:26

Slechtste wedstrijd die ik dit seizoen hebt gezien van beide kanten. Ik zie het somber in voor Feyenoord.

21 mei 2015 om 20:26

Goaltje in de Kuip en het moet goedkomen. Vandaag de lamme tegen de blinde al hadden Slagveer en van Beek moeten scoren. Algeheel niveau was bedroevend.

Vanwege het kaktijdstip niet live kunnen kijken, wie bedenkt dat ook...

21 mei 2015 om 20:58

@abe84 helemaal mee eens , ook de twee bovenste reacties. hopen dat we het in de kuip kunnen recht zetten .
dan met Achabar er in snap niet dat Gio niet gelijk,
met hem begon dan hadden we misschien meer kans gehad.

21 mei 2015 om 23:05

Half 7 doordeweeks, echt alleen bij de knvb verzinnen ze dat. Zwakke wedstrijd van Feyenoord, weinig ging vooruit, maar ook moeilijk gemaakt door het ver teruggezakte heerenveen. Wel blij met de opstelling. Dit had 5 wedstrijden geleden al moeten gebeuren, dan hadden JP en Bilal nu gewoon met vertrouwen en vorm kunnen spelen.

21 mei 2015 om 23:50

De KNVB doet veel dingen fout en niet in het belang van het voetbal, maar helaas heeft de bond weinig in te brengen tegen de tijden waarop men speelt. Dan moet je toch echt naar FOX kijken. De KNVB is maar een halve partij in deze kwestie en zal ongetwijfeld een mooi bedrag krijgen vanuit deze deal waardoor ze pootjes maar al te graag laten hangen. Als FOX een wedstrijd een half uur eerder of later wil ivm kijkcijfers, dan gebeurt dat. Een enkele uitzondering daargelaten, maar dat is zo zeldzaam dat ik niet eens een kan noemen.

Daarnaast vind ik play-offs sowieso de grootste onzin ooit, in ieder geval voor het Europese ticket. Je speelt een heel seizoen voor de plek die je na 34 wedstrijden bezet en dan kan je alsnog doodleuk naast een ticket krijgen. Feyenoord is vierde, dus na de huidige tickethouders de beste ploeg, dan hoort die Europa in. Nu kun je net zo goed zevende eindigen, want dan maak je evenveel kans.

Daarnaast zit het momenteel wel erg tegen qua resultaten bij Feyenoord. Ze hebben een goede ploeg, niet top, maar wel een zeer degelijk elftal. Maar na de laatste weken zit het vooral tussen de kopjes denk ik. Al zie ik het in een volle Kuip nog wel goed uitpakken.

21 mei 2015 om 20:27

Feyenoord kan dit nog prima goedmaken in eigen huis, met het Legioen erachter is dit nog geen gespeelde pot. Moet wel zeggen dat ik de wedstrijd behoorlijk teleurstellende vond qua niveau, mijn hemel. Zie toch liever Feyenoord in Europa, denk dat ze uiteindelijk meer punten kunnen opleveren voor het Nederlandse voetbal.

21 mei 2015 om 20:38

Zo makkelijk word het niet voor Feyenoord. Feyenoord scoort de laatste wedstrijden niet makkelijk dus zondag krijgen ze het moeilijk een doelpunt van Heerenveen en het is klaar.

21 mei 2015 om 20:39

Als ze het halen dan spelen ze alleen de voorronde he.

21 mei 2015 om 20:54

dat doet iedere ploeg doe EL speelt

21 mei 2015 om 20:55

Denk dat Feyenoord wel wat meer nodig gaat hebben dan alleen de kuip erachter, zie het erg somber in. Heerenveen kan lekker op die ene goal loeren en Feyenoord zal toch echt aan de bak moeten en dat zie i niet heel snel gebeuren in de huidige vorm.

21 mei 2015 om 21:10

ajaxlwd
Het gaat sowieso moeilijk worden, maar ik vind Feyenoord niet kansloos hoor. Zeker als Achabar begint in plaats van Kazim, die vandaag alles verkeerd deed..

21 mei 2015 om 20:28

Toornstra komt gewoon zwaar tekort voor de 10 positie. Net als Immers overigens. Nelom komt zwaar tekort. Kazim komt zwaar tekort. Kortom je hebt eigenlijk het elftal van een middenmotor. Zolang die 4 spelers samen met Mathijsen En Boulahrouz in je selectie zitten, verdien je het niet eens om Europees voetbal te halen. Het is gewoon te triest voor woorden, dat je tegen een slecht Heerenveen, niet 1 kans weet te creeeren. En dat je ook geen enkele goede voorzet weet te geven, al 7 wedstrijden lang!

21 mei 2015 om 21:15

Makkelijke conclusie. Toornstra heeft er net anderhalve wedstrijd gespeeld in een dramatisch Feyenoord. En het ging nu niet bepaald beter met Immers op die plek de laatste weken. Geef die jongen nu eerst een paar weken de kans op die plek. En dan bij voorkeur in een goed draaiend Feyenoord.

24 mei 2015 om 12:58

Hij heeft inmiddels al zeker 5 wedstrijden op 10 gespeelt. Als het niet meer is. Plus als hij rechtsbuiten staat, staat ie meer op 10 dan rechtsbuiten. Dusja, het is gewoon overduidelijk dat hij tekort komt. Leuke speler voor ADO en Utrecht, net als z'n maatje Immers. Het feit dat Twente en Vitesse spelers op 10 hebben, die vele malen beter zijn, als die van Feyenoord, is gewoon te gek voor woorden eigenlijk.

21 mei 2015 om 20:46

Ik heb een vraag, puur uit nieuwsgierigheid. Hoezo ben je fan van Kazim? Het enige wat ik me kan bedenken is als je geen voetbalverstand hebt en het een goeie speler vindt, maar je zegt zelf al dat hij vreselijk tekort komt. Maar zijn persoonlijkheid kan het ook niet zijn, want die is ronduit afzichtelijk. Ben erg benieuwd naar een verklaring haha.

21 mei 2015 om 20:59

Hernanes

Ik zeg in mijn reactie, dat ik fan van hem bent maar ook dat hij tekort komt. Het is misschien duidelijker als ik zeg, dat zijn mentaliteit mij wel aanspreekt. Al slaat hij af en toe wat door, maar met 11 ballerina's red je de oorlog niet. Begrijp je nu wat meer wat ik bedoel.. ??

21 mei 2015 om 21:54

Dat is inderdaad duidelijker. Ik kan het totaal niet begrijpen, ik vind zijn mentaliteit juist verschrikkelijk. Maar smaken verschillen, ieder zijn mening.

21 mei 2015 om 22:16

Hernanes

Na dit seizoen van Ajax met al die zwakkelingen, zou ik wel wat meer kerels willen zien in het veld. Daar heeft meer te maken..

21 mei 2015 om 22:51

Je hebt kerels en sociaal gestoorden. Terry en Schweinsteiger zijn kerels, Kazim en Diego Costa zijn zuigers die alleen maar lopen te klieren en gemeen spelen. Ik vind bijvoorbeeld Klaassen al meer een kerel dan Kazim. Kazim loopt er ook zwaar ongeinteresseerd bij op het veld. Met zijn kwaliteiten is dat al helemaal niet goed te praten. Het mag je maar duidelijk zijn dat ik die jongen helemaal niet kan luchten of zien, hahaha.

22 mei 2015 om 05:02

Hernanes, haha die Costa vind ik dan wel weer een smeerlap! Klaassen en Cillissen, en nu Gudelj vind ik de enige kerels in onze selectie.. Haha nee je standpunt van Kazim is helder.. Lol

21 mei 2015 om 20:48

Immers in de spits zetten, heeft hij bij ADO ook goed gedaan. Slechter dan nu kan het nooit meer gaan. Drama van beide kanten, hopen dat Feyenoord in de Kuip snel scoort en dan kan het snel gaan in de Kuip.

21 mei 2015 om 20:55

Als je alles tegen hebt, krijg je een strafschop tegen.
Daar kun je niet tegen vechten.

21 mei 2015 om 21:30

Jij ziet ook sulejmani van Bilal ik zie er echt een toekomstige spits in samen met boet en ach heb je lekker veel beweging voorin
Zie niet in waarom dat niet zou kunnen werken! Komende mensen zijn altijd nog gevaarlijker dan mensen die er sl staan

21 mei 2015 om 21:39

Santiago

Absoluut kerel, ik heb nog nooit eerder een buitenspeler gezien met zijn sprongkracht en kopkracht. Niet eens in het buitenland, echt fenomenaal en dan is hij niet eens zo groot..

21 mei 2015 om 22:28

Sulejmani ( thums up)
Yep viel mij op in een van zijn eerste wedstrijden bij Feyenoord. Leek wel een kikker haha
Maar ik redeneer dan wanneer je geen geschikte spits hebt is het het proberen waard! Hij heeft de sprongkracht van Romario en Bebeto dat heel vinnige

22 mei 2015 om 05:07

Santiago, mij viel het echt op tegen Psv. Eeuwig zonde dat die jongen zo weinig kansen kreeg onder Rutten. En ik ben blijf het zo bizar vinden, dat niet iedereen zijn speciale kwaliteiten erkent..

21 mei 2015 om 21:51

Boetius en talent? ik durf te wedden dat mijn first touch nog beter is dan die van hem. Had die het goche maar van Achabar. Wat er vandaag is stond is veel te weinig voetbal! Volgende wedstrijd nog Immers erin en dan kijk ik niet eens meer!

22 mei 2015 om 00:13

@Sulejmanii

Hoezo heb jij liever Feyenoord in Europa? Staan ze bekend/garant voor het binnenhalen van coëfficiënten-punten dan? Heerenveen, Vitesse en PEC voetballen alledrie in ieder geval beter dan Feyenoord. Dus ik heb liever 1 van die ploegen.


Kortom wie de playoffs wint verdient gewoon te gaan ... Feyenoord beschouw ik al tijden niet meer als topclub zeker niet met Europees voetbal in ogenschouw. Er is een top 2 in Nederland, een zestal subtoppers en de rest middenmoter en laagvliegers. De traditionele top 3 is niet meer ... Deal with it people!

22 mei 2015 om 05:10

Savano, Feyenoord heeft dit seizoen een knappe Europese wederopstanding laten zien. En zie ik de traditionele top 3 het liefst in Europa, die bestaat nog wel degelijk..

Wat speelt Feyenoord zwak en slecht...die slagveer is leuke speler trouwens ook voor PSV of Feyenoord.

21 mei 2015 om 20:27

Hoe speelde Heerenveen dan wel niet?

21 mei 2015 om 20:56

Heerenveen speelde even slecht als de Rotterdammers.

21 mei 2015 om 20:30

Als hij scoort wel ja. Dat was vandaag ook zijn probleem

21 mei 2015 om 20:34

Ja, Slagveer, snel kopen aub.

21 mei 2015 om 20:50

Ja indd. Ophalen die Slagveer!

21 mei 2015 om 21:01

Slagveer gaat niet naar Psv.
Berghuis komt.

Ondanks het resultaat moeten ze dit in de Kuip kunnen overwinnen

Giovanni was zeker vergeten te wisselen omdat hij dat normaal niet gewend was. Van mij mocht hij veel eerder wisselen ipv in de blessure tijd.

Pijnlijk om Boetius te zien voetballen, Kazim..DRAMAAAATISCHHHHH! Heel de wedstrijd in balbezit, niet scoren maar dan wel zo'n goal incasseren... Man man man man

Vind het vooral jammer voor Van Bronckhorst. Komt over als een hele sympathieke, rustige trainer. Ik heb tevens veel liever Feyenoord in de Europa League dan Heerenveen, Vitesse of PEC Zwolle.

Wat een slechte wedstrijd, die geen wedstrijd verdiende. Het leek wel alsof we naar een wedstrijd om promotie/degradatie zaten te kijken.

Wat is dat toch met trainers bij Feyenoord dat ze gewoon weigeren te wisselen wanneer je toch duidelijk ziet dat er iets geforceerd moet worden.. En wow wat was Toornstra slecht zeg... Verder is het natuurlijk nog voorbarig maar er is niet echt een lijn te zien in het spel. Wie weet zondag.

22 mei 2015 om 00:14

waarschijnlijk de 'kijk mij eens niet snel in paniek raken' houding bij de trainer

Hoe kunnen ze bij Fox zo zeiken op Boetius ? De enige man die er wat van probeerde te maken vandaag.. En dan geven ze hem ook nog de schuld van el ahmadi's overtreding

21 mei 2015 om 20:50

Basacikoglu was wel lekker bezig vandaag hoor.

Ai ai ai, wat was Heerenveen slordig in balbezit zeg. Gelukkig is Feyenoord zo uit vorm anders hadden we hier hard verloren. Geen van deze ploegen haalt Europa denk ik op deze manier. Vitesse zal wel winnen...

Wat een matige pot zeg.. Heerenveen die 5 keer op het doel geschoten heeft wou gewoon niet voetballen in hun thuiswestrijd.. Feyenoord totaal geen mensen met een idee, geen enkele creativiteit.. Beide teams hebben niks te zoeken in europa als ze zo voetballen!

21 mei 2015 om 20:57

Helaas moet er bij dit soort wedstrijden toch een winnaar uit de bus komen.

Doelpunt rook naar buitenspel. Feyenoord had het meeste recht om te winnen.

21 mei 2015 om 20:27

Het was buitenspel, aldus omrop fryslan.

Wat een slechte wedstrijd van beide kanten zeg. Er wordt in de 5e klasse nog beter naar elkaar gepast, dit sloeg echt helemaal nergens op.

Overigens is de verliespartij onverdiend. Puur omdat dit een typische 0-0 wedstrijd was en we achterkwamen door een buitenspel doelpunt. Het typeert wel mooi de laatste weken bij Feyenoord.

Het is te vroeg om het vertrouwen in Gio al op te zeggen, maar het feit dat hij Kazim zo lang laat staan, baart mij ernstige zorgen. Zonder een fatsoenlijke spits zal het volgend jaar knokken worden voor een plek in het linkerrijtje.

21 mei 2015 om 20:32

Maar Dirk Kuijt komt toch, de grote verlosser! Hij zal persoonlijk voor de ommekeer zorgen met zijn jeugdige elan, verfijnde techniek, snelheid en inzicht.

Nu weer serieus. Gio zal het roer echt niet zomaar omgooien want ik geloof niet dat Rutten alles op eigen houtje deed. Hij gaat het zwaar krijgen.

21 mei 2015 om 20:37

Haha! Kuijt zie ik die kar inderdaad niet trekken, dus ik zie het somber in. Twee buitenspelers, dat deed mij weer een beetje hopen. Ijdele hoop, zo (b)lijkt. Wat ben ik toch naïef.

21 mei 2015 om 20:38

Wat moet Gio ook allemaal omgooien? Hooguit wat meer talent brengen dat nu weinig kans krijgt maar verder valt er toch ook niet ineens een wonder te verwachten met zo'n selectie? Vandaag gooide hij in ieder Bilal er in dus hij probeert wel wat. Als Vilhena en Boetius blijven zullen zij de kansen ook wel krijgen.

21 mei 2015 om 22:01

Ze moeten gewoon eens gaan voetballen. Rasvoetballer Achahbar zit en blijft op de bank, terwijl die clown van een Kazim mag blijven falen. Nergens staat er een grotere houthakker op de 10 dan bij ons. Toornstra stond er vandaag, maar die jongen steekt in dramatische vorm. Ook waardeloos. Je wordt er gek van.

Buitenspel goal natuurlijk tegen een laf heerenveen dat in eigen huis countert, slechte pot van beide kanten.

Wat een saaie wedstrijd. Leek erop dat beiden ploegen niet wilden winnen. Misschien lukt het ook wel niet. Sowieso een slecht pot van beide teams. Positieve punten: we hebben gewonnen en we hebben de 0 gehouden. Dat was ook het enige.

Ik gunde Gio bij zijn trainersdebuut wel een overwinning maar Heerenveen heeft verdiend gewonnen. Ik denk dat Heerenveen uit bij Feyenoord scoort en uiteindelijk de finale haalt door een gelijkspel. De finale gaat denk ik tussen Vitesse en Heerenveen en gezien het aanvallende voetbal van Vitesse en hun vorm zie ik Vitesse deze play offs winnen.

21 mei 2015 om 20:32

Verdiend? heb jij wel gekeken? Feyenoord was veel dreigender

21 mei 2015 om 20:41

Feyenoord had de bal. Maar de grootste kansen waren voor Heerenveen. Beide ploegen verdienden het niet om te winnen na zo'n dramapot.

21 mei 2015 om 21:40

Ja dat is zo, je hebt gelijk

21 mei 2015 om 20:33

Dat kan niet. Je kan niet verdiend winnen met een buitenspelgoal. Onmogelijk

21 mei 2015 om 20:40

Het kan wel. Als je nog tig kansen om zeep hebt geholpen. En dat valt wel mee, Slagveer had een 100je, van Beek een goede kans en verder was het redelijk in balans. Ik zag eigenlijk een 0-0 van ver aankomen.
Winst was zeker wel wat teveel van het goede.

21 mei 2015 om 20:49

Tig kansen? die goal was werkelijk de enige keer dat Heerenveen in de buurt van het doel van Feyenoord was. Maar ik zie dat je niet heb kunnen kijken vanwege het kaktijdstip dus waarom reageer ik hier nog serieus op. Feyenoord had echt moeten en kunnen winnen, maar El Ahmadi, El Ahmadi, die helpt gewoon 2,3 100% kansen helemaal om zeep, met afstand de slechtste op het veld. zijn continue slechte passing over 2 meter brengt al zijn teamgenoten in gevaar. Echt absurd dat hij 90 minuten mocht blijven staan. Zwaar onterecht deze winst, bovendien was het duidelijk buitenspel de 5 meter lijn gaf het zelfs nog extra duidelijk aan. maar ja, het zal eens meezitten qua arbitrage....

21 mei 2015 om 20:53

Slagveer liep de eerste helft toch gewoon alleen op Vermeer af? Of staat Vermeer ergens op de tribune toe te kijken en staat hij niet in de buurt van de goal?
Nee, ik heb het niet live kunnen kijken maar wel via stream en radio kunnen volgen.

21 mei 2015 om 20:58

Inderdaad, winnen op deze manier is beslist niet fraai.
Maar daar maalt Lodeweges niet om.

Het zal toch wel Vitesse of Zwolle worden als je dit ziet. Een geslagen hond tegen een laffe hond zeg maar. Heerenveen komt goed weg want het was wel erg tam. Ik verwacht dat Feyenoord dit niet meer gaat halen want die zullen zondag bloednerveus zijn om een fataal tegendoelpunt te voorkomen.

21 mei 2015 om 20:30

Zou je zeggen ja maar zowel Vitesse als Zwolle hebben geen al te best record tegen ons. Met name Vitesse ligt ons eigenlijk erg goed met hun aanvallende insteek.

Ai,.. .dat deed pijn aan m'n ogen. Hoop dat Feyenoord alsnog doorgaat. Jammer dat die goal (volgens mij) buitenspel was...

21 mei 2015 om 20:30

Als een Ajacied dat al zegt moet het wel heel slecht geweest zijn ;-)

21 mei 2015 om 22:44

Hahah, ja helaas was al die gewenning aan slecht Ajax voetbal niet genoeg, miss na nog een seizoen slecht voetbal dat ik het dan mee vind vallen, haha

Het grote probleem is het vertrouwen. Daardoor oogt het allemaal plichtmatig achterin en op het middenveld, maar niemand durft op dit moment risico te nemen. Toornstra en Kazim zijn geen schim van de spelers van voor de winterstop. Van mijn part staan Vilhena en Achahbar erin de volgende wedstrijd. Zou een schande zijn als Feyenoord niet doorgaat tegen dit matige Heerenveen, vormdip of niet.

21 mei 2015 om 21:23

Je kunt het ook omdraaien: Zou een schande zijn als Heerenveen niet doorgaat tegen dit matige Feyenoord, vormdip of niet.

Wees eerlijk, Feyenoord beschikt over een hele matige selectie. Daar staat echt niet heel veel meer kwaliteit dan bij Heerenveen.

Wat een ontzettend zuur verlies voor de feyenoord supporters. Heerenveen heeft de tweede helft helemaal niks gecreëerd en toch winnen ze door een buitenspel goal.. Verder heeft feyenoord ook te weinig laten zien in aanvallend opzicht. Vooral de buitenspelers hebben helemaal niks laten zien. Wat is er toch met boetius gebeurd? Die komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Toch raar dat van bronckhorst zolang wacht om te wisselen. Ik had boetius er allang uitgehaald voor manu of kazim voor achabar om iets te creëren.

21 mei 2015 om 22:05

Helemaal mee eens. Ik had dacht rond de 70e minuut nu Achabar erin voor Kazim, en zelfs toen Uth er daarna uitgehaald werd heeft Gio niet gewisseld. Jammer want ik gun het Kuyt en v. Bronckhorst wel om Europees voetbal te spelen volgend seizoen. Het kan in de Kuip nog wel gewonnen worden, maar laat Kazim maar op de bank beginnen.

Ach, anders gaan we er uit tegen AZ of Zwolle. Feyenoord is nou eenmaal koning teleurstelling. Misschien moeten we maar in het rechter rijtje gaan spelen, dan heb je ook geen te hoge verwachtingen meer. God wat triest dit, een voorhoede die niet kan voetballen. AUB JPB voor een tientje wegdoen, kost alleen maar salaris, scoort 2x per seizoen.

21 mei 2015 om 20:56

Tegen AZ spelen we sowieso niet.

21 mei 2015 om 20:58

Dankzij jullie dramatische wedstrijd tegen Pec, is AZ 3rde geworden. Dus AZ kom je niet tegen in de playoffs

Zeer slechte wedstrijd, 0-0 was terecht geweest. Helaas voor Feyenoord had het doelpunt een flinke lucht van buitenspel. De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeg.
Ik moet nog maar zien of het zondag goed komt voor hen.

Heerenveen heeft het heel slim gespeeld. Resultaat boven het spektakel!

Feyenoord gaat dit winnen in de Kuip met 3-1.

Ik zet het hier neer. Puur op gevoel

21 mei 2015 om 20:52

Als je El ahmadi na deze wedstrijd er in zet, en denkt dat ze ook maar een kans maken zondag, dan heb ik nieuws voor je, dat hebben ze niet, hij speelt alles terug en verprutst de grootste kansen.

Mulder
Wilkshire
Van Beek
Kongolo
Woudenberg
Karsdorp
Clasie
Toornstra
Bilal/Manu
Achabar
Boetius

Kazim er uit, hij kan zo lekker een bal bij zich houden.. Nou wauw, 99% springt 4 meter van zn voet of borst, zet maar achabar er in die is tenminste technisch genoeg om een bal bij zich te houden.
Woudenberg voor nelom, denk geen uitleg voor nodig.
Ik snap ook niet dat er niemand eens klaagt over el ahmadi, hij voegt vrijwel niks toe, wilt altijd teveel of te mooi, veel (heel vaak domme) overtredingen. Nee zet maar lekker vilhena er in en laat el ahmadi eens banken.
Bilal heeft me positief verrast, vooral zijn werklust daar kunnen andere spelers nog wat van leren.
Boetius was weer matig paar redelijke acties hield het weer mee op. Doe dan maar manu die is soms nog eens onvoorspelbaar.
Toornstra was heel slecht maar goed geef hem maar wat vertrouwen op 10.

Verder jammer van de buitenspelgoal maar goed als je zelf 80% balbezit en geen halve kans creeert en heerenveen met 0 inspanning toch 2 kansen en 1 goal creeerd dan moet je het maar bij jezelf zoeken.

21 mei 2015 om 21:01

Waarom Kazim is gehaald, heb ik nooit begrepen.
Die beheerst de elementaire zaken van het voetbal niet.
Met zo'n techniek maak je inderdaad maar 10 goals per seizoen.
Die jongen moeten ze stallen bij Einhoven of zo.

Wat een matige wedstrijd zeg. Er werd veel balverlies geleden bij beide teams. Heerenveen de gelukkige winnaar. En ligt in het voordeel voor zondag.

Helaas heb k die wedstrijd gemist.
Kunnen jullie zeggen hoe Bilal speelde ?

21 mei 2015 om 20:46

Best goed eigenlijk. 1 van die betere op het veld. In ieder geval speelde hij met bepaalde felheid en overtuiging.

Poeh, wat was dit een baggerwedstrijd zeg. Het lijkt wel of Feyenoord en Heerenveen met de week slechter gaan spelen. Als je niet wist dat het om Europees voetbal ging, zou je denken dat het een wedstrijd is om degradatie te voorkomen. Het was echt dramatisch slecht van beide kanten. Als ze zondag ook weer zo spelen verdienen geen van beide clubs om door te gaan naar de finale. (ja, ik weet dat er toch 1 door zal gaan).

Wat een onzin dat je naar jezelf moet kijken terwijl de arbitrage een grove fout maakt. Buitenspel is buitenspel.

22 mei 2015 om 09:09

Ze moeten wel degelijk naar zichzelf kijken, hoeveel fouten hebben de spelers wel niet gemaakt? Het is uiteraard wel lullig om zo te verliezen. Ik zie Feyenoord dit echter nog wel goedmaken in de eigen Kuip.

Zoals in in het wedstrijdtopic al zei: Het middenveldvan Feyenoord is veel te verdedigend. Feyenoord Moet nu scoren in de kuip. Ik zou El Amahdi op de bank laten en in Rotterdam 343 (3-1-3-3) gaan spelen met een middenveld van Immers, Toornstra, Vilhena en Clasie. Boetius Kazim en Bilal voorin.
Vanaf het eerste fluitsignaal 90 minuten harde en hoge pressing. Achterin vanaf de eerste minuut een op een. Voorzichtig spel is geen optie meer.
Heerenveen zal waarschijnlijk in de kuip heel verdedigend spelen, het speelveld klein houden en hopen op een counter of een standaardsituatie.

Ik weet het niet meer. Wat een dramatische pot!
Hoop dat er van de zomer van flink wat spelers afscheid wordt genomen en dat er flink wat bijkomen. Er zit gewoon veel en veel te weinig creativiteit in de ploeg. Hoop dat ze thuis in de Kuip met Achahbar in de spits gaan spelen, zo heb je iig meer voetbal voorin. Kazim komt merkwaardig genoeg nu zelfs fysiek te kort tegen een speler als Van Aken... Wat een drama waren hij & Nelom. Feyenoord onwaardig.

Feyenoord verliest door een buitenspelgoal.
Dat is wel heel erg zuur.
Bronckhorst heeft bij debuut helaas geen succes,
Maar hij is positief en Energiek en dat laatste miste Rutten.
Hopelijk breken er (snel) etere tijden aan.

Echt een verschikkelijk slechte wedstrijd. Normaal kan ik dan wel genieten als Feyenoord dan op deze manier geklopt wordt, echter valt me op dat ik het wel "lullig" vond voor Gio.

Zondag moeten de spelers maar gaan vechten als leeuwen voor hun nieuwe coach en hun supporters, maar ik zie het echt heel somber in. Denk dat de uiteindelijke winnaar van de PO op dit moment speelt.

21 mei 2015 om 21:03

Dan blijkt dat er weinig perspectief uit je woorden spreekt.

slechte wedstrijd. Verdiende overwinning uiteindelijk van heerenveen,ook zal feyenoord zondag in de kuip het niet redden.

21 mei 2015 om 23:50

Verdiende overwinning?

Hoe kom je daar bij Tobaggo? Volgens FOX Sports had SC Heerenveen 1x de bal geraakt in de 16-meter van Feyenoord voor hun doelpunt (ergens in de 80e minuut). Hoe kan je dat verdient noemen?

Gio nu 2x aangehoord op tv maar komt op mij niet erg sterk over. En dan druk ik me nog vriendelijk uit. Hij heeft geen goede wedstrijd analyse maar kraamt dezelfde onzin uit als zijn vriendje bij Ado. We hebben geknokt en thuis met ons publiek erachter gaan we ook knokken. We moeten een team zijn. Wat zijn dat nou voor teksten man. Niks over de veel te grote ruimtes waardoor het niet te belopen was. FN had met deze tactiek in geen 100 jaar kunnen winnen. Kazim speelde veel te ver van de goal. Hij scoort al niet makkelijk maar nu was dat gewoon onmogelijk. Als Heerenveen niet zo nerveus was geweest hadden ze met 4-0 geworden. Ik vrees dat FN het volgend jaar heel moeilijk krijgt.

22 mei 2015 om 00:58

Er komt ook wat af op zo'n man in een keer. Philip Cocu kwam in zijn eerste interviews voor PSV ook helemaal niet zeker over, en dat is nu al heel anders. En Frank de Boer won zijn eerste wedstrijd met Ajax van AC Milan, een hele andere situatie als nu met Gio die zijn eerste wedstrijd door een lullige goal verliest..

22 mei 2015 om 01:47

Zoals sosinos ook zegt. Beter eerst een beetje onzeker en je rustig houden in plaats van gelijk een grote mond en daardoor de mist in gaan. Bovendien neemt hij een team van iemand anders (min of meer gedwongen) over, waar het al niet goed draait en die bepaalde dingen gewend zijn. Hij moet ook maar roeien met de riemen die hij heeft.

Na volgend seizoen kan je hem pas goed beoordelen vind ik. En zelfs dan zou je er nog rekening mee moeten houden dat het een beginnende trainer is.

Wat dat betreft ben ik het eens met sosinos, Cocu vond ik vorig jaar vaak maar niks in interviews en dergelijke, maar hij is daar echt in verbeterd.

' Als Heerenveen niet zo nerveus was geweest hadden ze met 4-0 geworden.' Ik heb de wedstrijd niet gezien, ben pas net thuis uit m'n werk. Maar dat betwijfel ik. Op 1 of andere manier verliest Heerenveen vaak wedstrijden\punten waar je ze makkelijk zou moeten kunnen pakken. En pakken ze punten waar je denkt dat het een gelijkspel of verlies wordt. Maar goed, je bent niet voor niets een subtopper.

Ik ben wel benieuwd naar het Feyenoord van volgend jaar, vooral met Kuyt erbij. Mijn gevoel zegt mij dat hij best nog wel eens erg belangrijk kan gaan worden voor het team met zijn ervaring. En ook kwaliteiten natuurlijk. Maar je moet toch iemand hebben die de lijnen uitzet, waar men tegenop kijkt, waar men voor wil werken etc. Ik denk dat hij zomaar eens heel belangrijk kan zijn.

22 mei 2015 om 08:21

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb heel veel respect voor de voetballer en de mens Gio. Maar een goede trainer beschikt altijd over vier eigenschappen. Hij is bovengemiddeld intelligent. Hij heeft een uitgesproken voetbal visie en is een grote persoonlijkheid en hij is verbaal sterk. Dat heb ik alle vier niet kunnen ontdekken bij Gio.
Ik vind zijn tv optredens zwak. Hij praat moeizaam. Zijn analyses zijn nietszeggend. Hij komt niet verder dan " we hebben geknokt" "zondag gaan we weer knokken" . Niets over de speelwijze en waarom FN niet aan voetballen kwam. Dat Lodewegs zegt dat FN ze terugdrong is een inslapertje. Die gaat ze echt niet gek maken, laat ze maar denken dat ze het aardig gedaan hebben. Dat zijn van die sluwigheden van een slimme ervaren trainer. Feit is dat de opstelling/tactiek niet klopte. Een goede trainer had geweten dat de linies te ver uit elkaar zouden liggen en was echt niet zo begonnen. Hij had het probleem op kunnen lossen door direct of in de rust in te grijpen maar ook dat gebeurde niet. Ik had sterk het idee dat hij geen idee had waar het probleem lag. FN heeft geen kans gecreëerd. Ik zie exact hetzelfde als bij Fraser. Ze willen heel graag trainer zijn en gedragen zich ook als trainer inclusief alle clichés. Maar uiteindelijk blijkt dat ze heel veel tekort komen om dat vak onder de knie te krijgen. Ik had graag gezien dat Gio een tactisch wonder was gebleken maar ik vrees het ergste voor hem en voor FN.

Goed scenario onterecht doelpunt dit stookt t vuurtje mooi op voor zondag en dan dat maffe publiek op de banken! Ik denk dat Heerenveen zondag omver wordt geblazen! De zaadjes zijn gezaaid....come on F'noord show your true face ^_^

Man man man. We leven tegenwoordig in een tijd dat hardwerkende spelers alleen bij feyenoord passen volgens de filosofie. Schei nog toch eens een keer uit! Ik zit mij jaar na jaar te verbijten dat de mensen die het voor het zeggen bij feyenoord er werkelijk geen pepernoot van snappen. Waar immers een belangrijke pion is? Het grootste talent verkloot word Achabar. Die jongen neemt aan en draait open. Die gozer laat in 20 min meer zien dat heel de voorhoede. Het is erg om te zeggen maar ik heb mijzelf erbij neergelegd dat zolang de directie en de hoge pieten er zitten er geen betere tijden aankomen. Plus een compliment die mij kan vertellen wat de laatste beste nummer 10 van feyenoord is geweest? Treurige zooi en Ziyech die onder immers word verkozen!

Volgens mij heeft Feyenoord op één gelijkspelletje na louter nederlagen in de play-offs laten noteren. Zeven gespeeld welgeteld één punt. Wie moet er scoren dan? Kazim? die loopt er bij alsof hij op weg is naar het strand. Ben overigens wel benieuwd naar de uitleg van Van Geel. Die moet zich onderhand toch ook in een positie hebben gemanoeuvreerd waar zelfs hij niet meer uitkomt.

Denk dat Heerenveen fluitend naar de winst countert in de Kuip. Dit Feyenoord kan niet veel beter. En als je dan ook nog een keer een trainer aan het einde van de rit op de bank zet die op dat vlak geen ervaring heeft dan loopt hij gelijk een forse deuk op. 'lekker' voor zijn zelfvertrouwen.

Van Geel roept dadelijk rustig dat Feyenoord voor de titel moet gaan. .sterkte dan maar.

22 mei 2015 om 01:52

Zo'n Van Geel zal nooit snel uit zichzelf opstappen. Je zou hem er min of meer tot moeten dwingen. Kijk naar Munsterman, op een gegeven moment kon het niet meer en is hij verdwenen. Zelf maar vertellen dat er weinig aan de hand is, en en mondjesmaat komt er meer en meer naar boven waaruit blijkt dat er te veel dingen mis zijn gegaan.

Ik zou bijna willen zeggen tegen de Feyenoorders ga met een paar duizend man op zijn stoep staan, maar dat vind ik laag gedrag. Maar ik vrees dat hij gewoon blijft zolang het kan.

Hallo, doe allemaal effe een klein beetje normaal.
Feyenoord speelt een groot deel van de competitie het beste voetbal, kan Psv, Ajax, Standard, Sevilla en Rome prima weerstand bieden, wint zelfs hier en daar.
Dus zeggen dat ze een heel matige selectie hebben, vergelijkbaar met Heerenveen, dat gaat dus echt te ver.
De vraag is: Wat is er gebeurd na de 1-4 bij AZ? (o ja, ook die speelden ze in eigen huis van de mat).
Wij zullen het misschien nooit weten, maar daarna is de slechtste reeks neergezet sinds 5 jaar.
Je gaat mij niet vertellen dat de zelfde spelers ineens niet meer kunnen voetballen. Iets moet er onderling, in de groep, vanuit Rutten of wat dan ook gebeurd zijn om ineens van behoorlijk goed voetbal naar dramatisch voetbal af te zakken en je thuis van GAE en Vitesse (ruim) verliest en bij PEC en Heracles idem. Het moeilijkste voor een nieuwe trainer is om dat boven water te krijgen. Alleen, helemaal nieuw is hij niet. Ziijn nadeel is dat hij er al die tijd ook bij betrokken is geweest. Hadden ze gewoon van GAE en Vitesse gewonnen, dan was er niets aan het handje en had Rutten netjes 3e geworden en Europees afgedwongen. Voor Gio had dat natuurlijk een veel betere start geweest. Nu moet hij de rommel opruimen die door een ander is ontstaan.
Of dat in een paar dagen voldoende gaat lukken om iig Heerenveen te verslaan, dat is wel te hopen maar ook sterk te betwijfelen.

Je bent als trainer zo goed als je elftal, Feyenoord kan thuis orde op zaken stellen maar wordt een hele kluif

Ik zie Feyenoord thuis in de eigen kuip wel winnen,vol stadion =twaalfde man.
Ik vraag me wel af of er voldoende belangstelling zal zijn,want dat is een absolute voorwaarde om die bal er in te schreeuwen.
Beetje link wordt het wel ja,feyenoord had eigenlijk beter met 2-1 of 3-2 daar in Heerenveen moeten verliezen,of gewoon moeten winnen!
Als neutrale liefhebber,vind ik wel dat Feyenoord op een Europees tournooi thuishoort.

"feyenoord won zeven van de laatste tien wedstrijden in Friesland en hoopte er in de slotfase toch nog een puntje uit kunnen persen, maar dat zat er voor de Kuipbewoners niet in. "

Sinds wanneer krijg je een punt bij een gelijkspel in de playoffs?

Komt niet goed natuurlijk, Heerenveen scoort wel met Vermeer op doel en dan moet Feijenoord er 3 maken...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren