Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Feyenoord blijft de ploeg die Ajax van de mat speelde en Sevilla versloeg'

Laatste update:

SC Heerenveen waant zichzelf absoluut niet kansloos in de play-offs tegen Feyenoord. De nummer acht van de Eredivisie gaat op papier als underdog de confrontatie aan met de nummer vier, maar Sam Larsson is vol vertrouwen. Ook hij zag de Rotterdammers de laatste weken kwakkelen. "We hebben wat slimme ideeën", zegt de Zweedse revelatie in De Telegraaf.

/

Volgens Larsson trekt Heerenveen donderdagavond in eigen huis met een 'goed plan' ten strijde voor de eerste ontmoeting met Feyenoord. Coach Dwight Lodeweges licht een tipje van de sluier op: hij wil inspelen op de beroerde vorm van de opponent. "Dat kan zomaar omkeren, maar ik probeer de jongens te vertellen dat we geen genade moeten hebben", legt hij uit.

Ondanks de onrust in Rotterdam verwacht Lodeweges geen eenvoudige opgave. Het vertrek van Fred Rutten en het doorschuiven van Giovanni van Bronckhorst kan volgens hem verstrekkende gevolgen hebben. "Dat kan net de sleutel zijn voor iets. Feyenoord blijft de ploeg die, ondanks de 0-0, Ajax compleet van de mat speelde in de ArenA en won van Sevilla in De Kuip."

Wat wordt het donderdag in de eerste ontmoeting tussen Heerenveen en Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze waren beter in de Arena. Vanavond zal het lastig worden, maar ik denk wel dat Feyenoord een kans maakt.

21 mei 2015 om 11:56

Ja maar hebben ze gewonnen? En was Sevilla niet al geplaatst? Of zo goed als geplaatst?

21 mei 2015 om 12:00

Nee...sevilla was toen zeker nog niet geplaatst. Een kenner had dat geweten. Na de wedstrijd van Feyenoord was Sevilla zelfs 3e in de poule.

21 mei 2015 om 12:03

Nee, daarom is "van de mat gespeeld" ook een beetje overdreven van Lodeweges

21 mei 2015 om 14:49

Sevilla is door dat verlies 2de in de poule geworden. Dan ga jij mij niet wijsmaken dat Sevilla niet gemotiveerd zou zijn. Feyenoord was toen in vorm en liet zien waartoe het in staat was. Know your facts. Nu is het 3x niks en zie ik ze de play-offs ook niet winnen

21 mei 2015 om 15:45

In de thuiswedstrijd speelde Sevilla met het b team en wonnen ze makkelijk. In de uitwedstrijd zag ik Sevilla fans zelfs schrijven dat op sommige posities de C keus stond opgesteld.

21 mei 2015 om 16:14

Speelde AZ tegen Feyenoord ook niet gemotiveerd toen ze met 1 - 4 verloren?

Ik heb het gevoel dat Heerenveen dit tweeluik doorkomt. Feyenoord is totaal niet in vorm en een trainerswissel heeft niet altijd een goed effect. Denk 2-0 voor Heerenveen vanavond

21 mei 2015 om 11:07

Ik ben er ook bang voor. Maar Vitesse blijft voor mij de favoriet om de playoffs te winnen met Qazaishvili, Propper en Traore hebben zij behoorlijk wat bepalende spelers die goed in vorm zijn.

21 mei 2015 om 11:12

Iedereen heeft het over de vorm van Feyenoord maar vergeten dat Heerenveen laatste weken ook dramatisch heeft gepresteerd.

Heerenveen 1-3 Twente
GAE 1-1 Heerenveen
Heerenveen 1-1 Willem ll
PSV 4-1 Heerenveen

21 mei 2015 om 12:39

Vergeet niet dat Heerenveen al vrij snel zeker was van de playoffs, dan neemt, of je het nou wil of niet, de motivatie toch wat af. Tegen Twente werd er de eerste helft ook leuk gevoetbald, maar na de goals van Twente zag ik geen absolute wil om wat terug te doen. Jammer, maar niet heel erg vreemd. Die laatste resultaten zeggen me dan ook niet zoveel.

21 mei 2015 om 12:47

Dat waren er meer dit seizoen.

Iedereen kon het Ajax moeilijk maken dit seizoen, dus om dat nou als een prestatie te noemen. Heerenveen gaat dit verder makkelijk winnen.

21 mei 2015 om 11:10

Geen enkele club heeft zo gedomineerd tegen Ajax als Feyenoord. De onderlinge uitslagen spreken dit alleen tegen.

21 mei 2015 om 11:15

Ik denk dat je je daar in vergist. Ajax is meerdere keren dit seizoen volledig weggespeeld. Of het nou Feyenoord, Cambuur of Excelsior was: het maakte Ajax niets uit.

21 mei 2015 om 11:24

Vitesse tikte Ajax ook helemaal naar de galemiezen, nog net wat meer dan Feyenoord. En ze wonnen door die prachtige goal van Djurdjevic.

21 mei 2015 om 11:56

En die wedstrijd die Vitesse dik verloor (ben de stand vergeten, 4-1 Ajax ofzo?) waren ze ook veel en veel beter.

21 mei 2015 om 15:46

Die handsgoal ja.

Tsja ik weet niet of je daar nou zo trots op moet zijn om dit ajax van de mat te spelen. Dit ajax is het slechtste ajax ooit. Geen enkele wedstrijd heeft ajax overtuigd dit seizoen.
En feyenoord won dan wel thuis van sevilla maar dat speelde met een veredeld b team. Thuis in sevilla kreeg feyenoord klop met 3-0. Dus bij de hoogtepunten van feyenoord dit seizoen kunnen we ook kanttekeningen plaatsen.

21 mei 2015 om 11:09

Idd en dordt wint zelfs van Ajax, weinig aan dit jaar met Ajax.

21 mei 2015 om 11:23

Als het andersom was geweest dat hadden we daar ook aan gerefereerd. Draai het gewoon om Feyenoord was zowel in De Kuip als in de Arena heen en meester. Kortom, het was gewoon een puike prestatie en laten we eerlijk zijn als Ajax met 5-1 de Kuip was uit gegaan hadden ze niets te klagen gehad. Feyenoord was gewoon oppermachtig die middag, alleen ze beheerste het allerbelangrijkste niet en dat is scoren. De laatste weken is het niet veel soeps en is het goed mogelijk dat Heerenveen ze uitschakelt. Ik denk dat Vitesse uiteindelijk Europees voetbal zal gaan hhalen.

21 mei 2015 om 11:35

Andersom zou ik er niet trots op zijn als ajax het slechtste feyenoord ooit van de mat zou spelen. Je hecht er dan toch minder waarde aan.

21 mei 2015 om 11:50

Ik kan mijn lol net op als we Feyenoord aflachten. Dat is immers het spelletje. Ik zou me juist kapot schamen als je er op dat moment van zou verliezen. De één zijn dood is de ander zijn brood, zo simpel is het in mijn ogen. Natuurlijk is het leuker om van een sterke tegenstander te winnen, maar winnen is winnen. Dordrecht won zondag van een zwak Ajax, maakt dat de prestatie er minder op? Nee, het is knap en als topclub moet je je schamen.

21 mei 2015 om 14:35

Ik heb dat derde doelpunt van Sevilla nog eens teruggekeken, echt de moeite waard om ook eens te doen!

En Cambuur was toch de ploeg die Feyenoord van de mat speelde????

21 mei 2015 om 12:04

Overdrijven is ook een vak...ze wonnen in de Kuip, waar Feyenoord totaal geen vuist kon maken. Maar van de mat spelen is toch echt wat anders.

Als Heerenveen snel op voorsprong komt en dat verwacht ik, dan is het gedaan met dit Feyenoord. Het zit er gewoon niet meer in dit seizoen.

Heerenveen heeft spelers van nagenoeg dezelfde kwaliteit en is een team dat in tegenstelling tot Feyenoord wel in vorm is. Heerenveen gaat dan ook winnen.

Ajax van de mat spelen was trouwens dit seizoen niet echt een prestatie om over naar huis te schrijven zoals eerder vermeld. Ajax heeft spelers als Veltman die nu als "top "gezien worden, vroeger was het een soort ooier geweest die naar Eindhoven verbannen zou worden. En hij heeft een irritant hoofd. ( dat laatste moest ik ff kwijt)

21 mei 2015 om 11:13

Wel in vorm? Laatste 4 wedstrijden niet gewonnen.

21 mei 2015 om 11:15

Oh jij baseert dat daarop? Vitesse won in het begin van het seizoen ook niet veel.

21 mei 2015 om 11:16

Ja, ik baseer het daarop.

21 mei 2015 om 11:22

Ik zou vorm inderdaad baseren op de recente wedstrijden. Dan zijn zowel Feyenoord als Heerenveen niet in vorm

Ben erg benieuwd vanavond, vind het echt 50-50. Wij zijn de laatste tijd ook matig, heel matig. Maar we kunnen zomaar vanuit het niets knallen, dat hebben we bewezen. We zullen vanavond ook wel moeten want in de Kuip is het voor ons altijd lastig voetballen.

De tacktiek laat me raden: Vol druk zetten vanaf de eerste minuut?

Een lamlendig Ajax en een Sevilla dat 7 basisspelers buiten de wedstrijd liet. Overdrijven is ook een kunst.

Ja, maar ook de ploeg die de laatste twee wedstrijden kansloos en met grote cijfers verloren heeft. Ik weet niet waarom Lodeweges het nodig vindt zich zo in te dekken, want het Feyenoord van die twee wedstrijden is de laatste tijd helemaal niks meer van terug te zien.

21 mei 2015 om 11:25

Omdat wij zelf net zo'n slechte reeks kennen. Het is wat dat betreft de lamme tegen de blinde, de wankele tegen de dolende.

Neemt niet weg dat ik vind dat we thuis moeten kunnen winnen van dit Feyenoord.

Gaat de winnaar van de playoffs zich direct plaatsen voor de europa league groups fase? of plaatst de winnaar van de playoffs voor de 3 (?) ronde van de europa league?

21 mei 2015 om 11:26

Nee hoor, dat is alleen aan de bekerwinnaar. De derde ronde stroomt de winnaar Playoffs volgens mij in. Dus dan heb je vier potten te spelen om je te plaatsen voor de groepsfase.

Feyenoord wint niet van Heerenveen ,speelde redelijk tegen een heel zwak Ajax, dat de punten haalde.
Feyenoord werd 4e in competitie met grote achterstand.
Ouwe koeien.
Feyenoord speelt helaas nu dramatisch zonder leider of zelfvertrouwen en dat is jammer.

Feyenoord heeft dit seizoen inderdaad wedstrijden gehad dat ze een erg hoog niveau haalden. echter weet Lodeweges zelf ook wel dat de kans erg klein is dat Feyenoord dat niveau op korte termijn weer kan evenaren. ik zie Feyenoord in dit tweeluik wel winnen van Heerenveen maar ik vrees dat Vitesse de betere zal zijn.

Dit zijn exact de woorden die Van Geel gebruikte om zich schoon te praten m.b.t. het vertrek van Rutten ......en om aan te geven wat voor goede selectie HIJ had samengesteld voor Rutten.......feijenoord overklaste Ajax 2 X en won van Sevilla Allemaal leuk en aardig maar Van Geel vergat er wel wat bij te zeggen (en dit zeg ik als Feijenoordfan) Ajax pakte wel 4 punten in die 2 ontmoetingen met Feijenoord....en ook al was dat onterecht....het gaat nog altijd om de punten in het voetbal In de thuiswedstrijd tegen Ajax had Feijenoord misschien wel met 5-1 kunnen (moeten!) winnen....wat een kansen kregen ze toen....eigenlijk het verhaal van dit hele seizoen....bij vlagen uitstekend voetbal maar om moedeloos van te worden hoeveel kansen er werden gemist door de dramatisch slechte spitsen Kazim & Te Vrede Met een effectieve spits was Feijenoord moeiteloos als 3e geëindigd (misschien wel hoger.....want ook in beide wedstrijden tegen PSV waren ze beter....en in vele wedstrijden tegen "de kleintjes" hebben ze kansen genoeg gehad...en natuurlijk weer gemist :-( En dat feit is toch echt de verantwoordelijkheid van Van Geel......lees wel vaak dat hij Feijenoord financieel gezond heeft gemaakt....onzin....dat hebben de vrienden van Feijenoord gedaan En de spelers die hij aan het begin van het seizoen heeft verkocht hadden jij en ik ook wel verkocht voor dat geld...en misschien nog wel voor veel meer.....janmaat voor 6 miljoen.....bij Newcastle United zijn ze nu nog niet uitgelachen om dat koopje.... dus helaas voor mijn cluppie.....ook al hebben ze opeens in de Play Offs straks "de vorm" weer te pakken.....dan nog gaan ze het niet halen want er worden veel te veel kansen gemist

Daar zit ook het probleem van Feyenoord. Voor de grote wedstrijden leek het of ze meer gaven dan de kleinere wedstrijden. Maar Feyenoord heeft dit jaar niet de klasse voorin om een wedstrijd iets rustiger aan te doen. Als Feyenoord niet 100% alles geeft zijn ze niet meer dan een middenmoter. Maar door de kuip en de wilskracht kunnen ze rond plaats 3 strijden dit seizoen.

2x een zeer zwak Ajax van de mat spelen en daar maar 1 puntje aan overhouden kan ik niet bepaald een succes noemen. Ik verwacht betere voorbeelden.

Iedereen was dit jaar in staat om Ajax van de mat te spelen, zelfs Dordrecht. Lodeweges manoeuvreert zijn ploeg ten onrechte in de underdog positie

Begrijpend lezen is wat anders dan gewoon lezen blijkt maar weer uit jouw antwoord Janta :-)

Lodeweges dekt zich nu al in met een mogelijk verlies tegen een ploeg -die Ajax van de mat speelde-
Als Feynoorder zou ik me behoorlijk besodemieterd voelen wel beter spelen dan Ajax maar niet winnen.
Continue benadruken dat je jeugdafdeling de beste van Nederland is en dan een keeper van Ajax kopen, nu weer belangstelling voor een ex-back van Ajax. De talenten zijn best goed maar moeten wel de kans krijgen om ook een mindere periode door te maken -kijk naar Ajax dit seizoen-

Koeman haalde dat er wel uit en als van Geel dan de belangrijkste spelers verkoopt en dan de selectie pas rond heeft nadat de competitie al lang begonnen is moet hij zich schamen. Als later blijkt dat de meerderheid van de aankopen niet brengt wat er van verwacht wordt en ook de nieuwe trainer dat niet brengt dan moet je een conclusie trekken.

Krijgen we deze toevoeging nou elke keer te horen als het over Feyenoord gaat ? Dat weten we nou wel, maar wat doet het er toe ?

In 75% van de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord is het precies andersom. ?. Voor Ajax is Feyenoord uit in de Kuip zo'n beetje de makkelijkste uitwedstrijd van het seizoen.

Beetje overdreven wellicht, maar in ieder geval tellen we ah begin van het seizoen alvast deze 3 punten mee. Een (bijna) zekerheidje.

Wedstrijden speel je om te winnen en om uiteindelijk prijzen te pakken en dat hebben ze bij Ajax veel beter begrepen dan bij Feyenoord, alle statistieken spreken verder boekdelen hierover.

Feyenoord kan gewoon niet onder druk presteren, dat heeft met ervaring en clubcultuur te maken.
Ajax en Feyenoord zijn eeuwige rivalen, maar geen concurrenten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren