Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als we 55 miljoen hadden betaald, zei men: ‘Wat een aankoop!’’

Laatste update:

Een van de belangrijkste versterkingen die Arsenal-trainer Arsène Wenger gedurende dit seizoen tot zijn beschikking kreeg, kostte de club geen cent: Francis Coquelin werd verhuurd aan Charlton Athletic, maar werd in december eerder dan gepland terug naar het Emirates Stadium gehaald.

/

De 24-jarige middenvelder ontwikkelde zich vervolgens razendsnel tot een vaste waarde in het elftal van Wenger en de Franse oefenmeester is dan ook zeer tevreden over zijn landgenoot. “Hij heeft overtuigend gepresteerd, dat zal niemand ontkennen. En ook als we een concurrent halen, is hij er klaar voor om de concurrentie aan te gaan. En ook dan zal hij bij ons blijven”, geeft Wenger aan in de Engelse media.

De coach vindt dat Coquelin meer waardering verdient dan hij krijgt. “De wereld is veranderd. De waardering die er voor iemand is, wordt bepaald door het bedrag dat voor hem is betaald. Als we Coquelin in januari hadden gekocht voor 55 miljoen euro, zouden iedereen hebben gezegd: ‘Wat een aankoop!’ Het spijt me dat hij niets gekost heeft, maar hij is nog steeds een goede speler”, benadrukt Wenger.

Denk je dat Francis Coquelin zijn basisplaats bij Arsenal behoudt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Daar heeft Wenger in mijn ogen wel een punt. Andersom gebeurt precies hetzelfde. Zie Bale, die €100mln kost en daarop wordt afgerekend.

20 mei 2015 om 09:24

helemaal waar...alleen bale wordt daarbij nog helemaal verkeerd gebruikt ook nog, die moeten ze echt op links zetten en anders verkopen...

de ronaldo fans willen niet zien dat madrid er zeker niet slechter op wordt wanneer ze ronaldo verkopen en bale op links zetten, dan krijgt de spits meer ballen en bale gaat veel en veel beter spelen...en zelfs teamgenoten mogen een goal maken van bale

20 mei 2015 om 11:04

Mensen blijven maar 'links' roepen. Misschien is het slim om eerst Bale te volgen en vervolgens dingen roepen.

20 mei 2015 om 11:12

waarom? in zijn beste tijd bij tottenham speelde hij ook links of in het midden, daar heb ik hem heel erg vaak zien schitteren

20 mei 2015 om 11:30

Hij moet gewoon dezelfde vrijheid krijgen die hij kreeg bij Tottenham, maarvmet Ronaldo is dat onmogelijk.

20 mei 2015 om 11:39

Bale speelde in zijn ene goede jaar bij Tottenham in het midden en vanaf rechts. Daarom scoorde hij zo veel.

20 mei 2015 om 13:01

Hij speelde overal, ook gewoon aan de linkerkant. Remember tegen Maicon?

20 mei 2015 om 13:52

BR-7 hij scoorde 21 doelpunten, voornamelijk als Linkshalf/linksbuiten, bij tottenham

20 mei 2015 om 11:46

Wenger zegt hij 1 ding juist en vele onjuiste dingen.

Allereerst krijgt Coq alle waardering. Iedereen van binnen en buiten Arsenal ziet dat sinds le Coq op DM speelt Arsenal meer in balans is. Sterker nog iedereen ziet ook een bevestiging dat Wenger er te lang over heeft geduurd om iemand daar neer te zetten die werkelijk is gemaakt voor die taak, anders gezegd Wenger is er 4 jaar te laat mee. Le Coq is het grootste bewijs van Wenger. Je moet een bikkelaar op het middenveld hebben die het vuile werk opknapt. Iets waarvoor Wenger 4 jaar lang geen geld aan wilde verspillen. Wenger zelf heeft geen waardering voor het werk dat le Coq verricht en vindt de portemonnee opentrekken voor zo een positie geldverspilling.

Wat Wenger niet juist vertelt is dat juist deze houding Arsenal ieder seizoen tientallen miljoenen heeft gekost. Arsenal is steeds net aan binnen de top 4 geëindigd, te vroeg uitgeschakeld in de Cl en behalve vorig jaar hebben ze jarenlang geen prijzen kunnen bemachtigen. Iedereen die Arsenal kent kon je naar de reden bevragen: defensieve onbalans.. En dan vooral op het middenveld. Deze koppigheid heeft Arsenal prestige gekost, geld gekost en prijzen gekost. Want er waren er jaren bij dat Arsenal een beter elftal had dan Utd, maar er waas geen balans op het middenveld. Dus neen Wenger. Men ziet juist de waarde van Le Coq. Een klabak. Maar ziet hij wel de waarde van de positie van DM? En dat deze heel goed bezet moet zijn, ook om blessures op te vangen? Hoop het wel.

Dat hij nog het lef heeft, om tussen de regels door, zichzelf op de borst te kloppen.. Een legendarische trainer, maar wat heeft het lang geduurd voordat hij het balans op het middenveld heeft teruggebracht.

20 mei 2015 om 12:17

Diego, die borstklopperij zie ik niet helemaal, alleen een beetje gezeur over die erkenning, wat wel een tekortkoming van Wenger is. Verder volledig met je eens over de nalatigheid op die positie. Als je daar Vieira en Silva gehad hebt en ziet wat er daarna stond, dan ga je toch als eerste die plekken opvullen met kwaliteit? Onbegrijpelijk..

20 mei 2015 om 13:28

@samcro
"het spijt mij dat hij niets heeft gekost" lees ik als een erkenning en bevestiging van zijn beleid. Wellicht lees ik het te negatief, maar ik vind het niet ver gezocht.

Voor de rest deel ik jouw mening.

Hij kan maar beter weinig gekost hebben. Want als het minder met hem gaat dan wordt hij niet zo snel aan zijn prijskaartje herinnerd.(zie voorbeeld bale)

20 mei 2015 om 11:16

yep, bij arsenal zeker...wenger kijkt niet naar namen , wat bij veel topclubs wel gedaan wordt

Tuurlijk behoudt hij zijn basisplaats.
Waarom niet, Wengers zijn belofte om actief te zijn op de transfer lijst komen toch nooit door.
Alleen Sanchez is in mijn ogen een aankoop waarvan ik denk, lekker bezig maat! heb je goed gedaan.
Verder is het maar een beetje mehh(schouders optrekkend)

20 mei 2015 om 09:22

Cazorla, Koscielny, Ospina zijn toch prima aankopen gebleken hoor

20 mei 2015 om 09:30

Zoals je zegt prima, maar geen echte toppers.

20 mei 2015 om 09:34

Cazorla mag je toch echt wel als topper bestempelen. Daar hebben de topclubs liggen slapen. Koscielny was idd een grote gok eigenlijk, maar als je bedenkt dat hij van Lorient af komt. Top aankoop gebleken. Ozil heb je dan sws nog.

20 mei 2015 om 09:34

Alexis, ozil, cazorla en koscielny zijn geen toppers volgens jou?!

20 mei 2015 om 09:43

Cazorla,alexis,özil zijn fantastiche aankopen gebleken

20 mei 2015 om 09:44

En koscielny ook hij hoort nu bij de top 3 centrale verdedigers van de PL

20 mei 2015 om 10:58

Alexis en Ozil zijn wel toppers, maar ik had het meer over de spelers die Jordinhoo benoemde. Cazorla is geen topper en Koscielny is gewoon een redelijk goede verdediger. Wel beter dan de rest, maar heeft ook genoeg blunder momenten gehad.

20 mei 2015 om 11:32

Hier moet ik de Gooners wel gelijk geven. Cazorla is echt een topper. Heerlijke speler die technisch gewoon waanzinnig is.

20 mei 2015 om 12:13

Cazorla is echt wel een topper man xd. Je vraagt je soms echt af waar mensen hun mening op baseren.

Zit bij de beste 10 spelers in Engeland.

20 mei 2015 om 12:32

Zoals de 2 hieronder al zeggen, Cazorla is echt een topper. Wordt enorm onderschat buiten Engeland.

Koscielny is een zeer goede verdediger en met een goede man naast hem kan het een ijzersterk koppel worden.

20 mei 2015 om 12:47

@kopitered
Heel simpel, transfersom en de club waar hij vandaan komt. Ozil en Alexis hebben veel gekost en komen van RM en Barca.
Cazorla en Koscielny hebben te weinig gekost en komen niet van een topclub.
Volgens sommige mensen is dat de definitie van een topper.

20 mei 2015 om 14:23

Ik vind echt dat jullie het allemaal mis hebben
Cazorla is gewoon mooi voor de bank
Ramsey is de meest begaafde speler van Arsenal zonder twijfels. Daarna is alexis de fitste beste en belangrijkste man bij arsenal. Dan heb je ozil en koschielny die je top mag noemen maar voor de rest is het echt een matig elftal met frivole talenten ertussen

20 mei 2015 om 15:40

Tegen United speelde Cazorla een ontzettend slechte wedstrijd voor zijn begrippen, misschien doel je daarop?
Over het algemeen is Cazorla een heerlijke speler. Die draait nog weg bij 10 verdedigers op dezelfde vierkante meter, geeft splijtende passes over het hele veld en is ook niet vies van verdedigend werk. Ik snap niet hoe je zo negatief over Cazorla kunt zijn.

Dat Ramsey ook een ontzettend goede voetballer is, heb je dan weer wel gelijk in. Feit is echter dat Ramsey nog niet consistent is zoals Cazorla.

20 mei 2015 om 09:31

vind toch ozil laatste tijd steeds meer zijn potentie benutten. Komt er nog niet helemaal uit maar dat is het wennen tussen verschil primera division en bpl. Dit kan niet elke speler meteen aan net als alexis

20 mei 2015 om 09:52

Ben ik het mee eens.

Sanchez is een top aankoop. Ozil moet dat nog worden, maar verder zijn het allemaal net niet spelers in mijn ogen.

Arsenal koopt ook geen team om echt kampioen te worden.

20 mei 2015 om 10:05

Klopt, bij Arsenal proberen we een team te creëren ipv het voor grote bedragen bij elkaar te kopen. Ontbrekende schakels worden eerst gepoogd op te vullen met spelers uit onze eigen opleiding en daarna wordt er verder gekeken. Als er al gekocht wordt voor veel geld, dan is het voor topkwaliteit. Ik vind dat een prachtige filosofie, ondanks dat het niet altijd succes garandeert. Als ik dat zou willen zou ik wel fan worden van 1 van de beste clubs van de wereld. Ik hou echter van zelf iets opbouwen en als dat succes oplevert haal ik daar veel meer voldoening uit dan dat ik met (bij wijze van) cheatcodes mijn doel behaal.

20 mei 2015 om 11:00

Bedoel je met eigen opleiding 16 jarige knulletjes weggekaapt uit elk mogelijk land behalve engeland? die jeugdopleiding?

20 mei 2015 om 11:12

Hahaha, kijk anders even op de wiki van Arsenal FC Academy en let op de vlaggetjes.

20 mei 2015 om 11:33

6 engelsen waarvan 1 uit eigen jeugd op een selectie van 27 spelers? En nu nog het gedeelte waar jij je gelijk probeert te halen aub?

20 mei 2015 om 11:54

Hebben we het over de opleiding of over het eerste team? A-ca-de-my.

Ik hoor het hem graag zeggen, als we een concurrent halen. De CDM-positie is in mijn ogen één van de posities die inderdaad versterkt moeten worden. Ook al heeft deze man het fantastisch gedaan. Maar er is eigenlijk geen vervanger voor hem op die positie. Flamini kan echt niet meer. Zwijg me over Arteta. En wilshere of Ramsey zijn beter als ze iets hoger kunnen spelen.
Ik denk voor deze positie bijvoorbeeld aan een Kondogbia of Khedira. Al moeten ze zien dat er nog iets overblijft om een centrale verdediger, keeper en spits mee te halen.

20 mei 2015 om 09:38

Kondogbia zou ik ook wel willen zien, of anders Wanyama. Khedira hoeft van mij niet. Speelt amper bij Real (logisch?) en zou dan ook nog moeten wennen aan de PL net als Ozil moest. Daarnaast geen pure cvm. Kondogbia kan het niveau al aan en heeft nog ruimte om te groeien. Wanyama is bekend met de PL. Beiden betere opties dan Khedira.

20 mei 2015 om 10:16

Kondogbia is ook mijn eerste keuze inderdaad. Echt een geweldig jong talent, daar kan Arsenal nog jaren plezier aan beleven. Wanyama is inderdaad ook nog een goede optie die het al bewezen heeft in de Pl.
Khedira zou ik toch ook durven halen, mits Real geen al te hoge prijs vraagt. Een extra ervaren kracht in de selectie is volgens mij best welkom. Ik kon bijvoorbeeld niet begrijpen dat hij niet mocht starten op het middenveld in de plaats van Ramos.
Maar als het echt zo erg is als jij denkt, dan kan je het beter niet doen inderdaad.
Edit: volgens mij kan je Khedira zelfs gratis ophalen want zijn contract loopt op het einde van het seizoen af, als ik me niet vergis.

20 mei 2015 om 10:22

Niet alle spelers hoeven te wennen aan de PL, en Khedira hoort gewoon te spelen bij Real alleen wordt Ramos op het middenveld gezet. Khedira is een krachtbeest die ook nog kan voetballen voor Arsenal en de premier league ideaal. Daarbij is Khedira ook niet eg duur

20 mei 2015 om 10:30

Khedira is idd transfervrij, maar dat wil niet zeggen dat hij goedkoop is. Zal veel tekengeld en salaris vragen. Ik weet het niet, een speler zonder ritme in een nieuwe, intensievere competitie... Sanchez heeft een enorme drive van nature, iets dat Ozil niet heeft en Khedira ook niet bepaald. Je ziet het verschil wel. Daarnaast gaat Khedira ook geen jaren meer mee, Wanyama en vooral Kondogbia wel.

Hij krijgt toch wel aardig wat waardering, maar ik snap dat mensen die Arsenal niet echt volgen niet zoveel waardering voor hem hebben/kunnen hebben.

Wenger heeft hier wel enorm veel geluk mee gehad. Als Coq niet zo geweldig was dit seizoen, had hij zo enorm veel kritiek gekregen en weer gefaald. Wel mooi dat hij iets zegt over een concurrent. Je weet het nooit met hem, maar ik hoop dat hij ook ziet dat er nog iemand als back-up/concurrent bij moet.

20 mei 2015 om 10:19

Het is voor mij inderdaad lastig voor te stellen dat deze jongen uit het niets een goede vaste kracht geworden is. Ik heb hem een keer gezien, ik geloof tegen Liverpool, en toen speelde die echt goed. Grappig hoe dat kan gaan, van vergeten verhuurd talent naar bepalende speler op een erg moeilijke positie. Op huurbasis deed hij het ook niet echt spectaculair goed ofzo toch?

20 mei 2015 om 10:37

Nee, maar bij freiburg werd hij dan ook op de verkeerde positie gezet, LM namelijk.

20 mei 2015 om 10:42

Ja idd, het is ook lastig te geloven en je bent snel geneigd om te zeggen dat de Arsenal fans hun spelers aan het ophemelen en overschatten zijn. Bij Coquelin is dit echter niet het geval. Echt ongelooflijk hoe hij ineens zo enorm goed en belangrijk kan zijn. Precies zoals jij het ook aangeeft idd.

Nee, deed het niet echt goed. Stond bij Freiburg vaak niet op z'n plek zoals sniewaar ook al zegt, maar bij Charlton en die andere was 't ook niet spetterend.

Deze speler zal niet de waardering krijgen van mensen die de Premier League en/of Arsenal niet voldoende volgen. Coquelin is geen grote, ofwel bekende naam, maar is enorm belangrijke defensieve schakel voor Arsenal. Hij onderschept veel ballen en kiest tevens voor een voorwaartse passing, waardoor het tempo omhoog gaat.

Dit is al de derde reactie van Wenger over geld spenderen net voor de transferperiode. Zit weer een rustige periode aan te komen voor Arsenal vrees ik.

Ook vind ik dat Wenger duidelijk moet zijn hoe hij erin is gekomen; bij gebrek aan beter gokte hij op Coq.

Meer dom geluk dus, dat het zo is uitgepakt.

20 mei 2015 om 10:00

Tsja, zulke dingen zijn vaker gebeurt. Fabregas is ook door nood gedebuteerd. Een heleboel spelers worden per toeval ontdekt. Groningen ging ook naar Uruguay voor een andere speler dan Suarez. Een heel groot deel van het leven is gewoon dom geluk.

20 mei 2015 om 10:01

Wat dat betreft zegt hij weer hetzelfde als altijd, maar de laatste paar keer is er toch wel serieus geld uitgegeven. Dus in hoeverre je hier iets uit af kunt leiden... Coq is een (geluks)schot in de roos gebleken. Laat die waardering voor hem maar op een laag pitje, dan komen er ook geen clubs voor hem langs.

20 mei 2015 om 10:05

Dit zegt niks. Had jij verwacht dat wij Ozil gingen halen, 38 mil uitgaven aan Sanchez 16 voor Welbeck.

20 mei 2015 om 10:11

Als hij Ozil en Sanchez niet had gehaald zat Wenger nu zonder baan.

Leuke aankopen trouwens als je hoognodig al 3 jaar een DMF en verdedigers nodig had.

20 mei 2015 om 10:29

Leuke aankopen idd, meteen een FA cup opgeleverd en wrsch een tweede er achteraan. Daar hebben ze toch beiden een wezenlijk aandeel in.

20 mei 2015 om 11:47

Leuk ja, want misschien zat er met de aankopen die ik noemde wel meer in dan de FA cup.

20 mei 2015 om 11:57

Aan aanvallende spelers wil Wenger wel eens geld uitgeven. De rest van het elftal is een stiefkindje..

20 mei 2015 om 13:13

Misschien wel, maar misschien ook niet... Koffiedik kijken.

20 mei 2015 om 10:09

Wenger koos ervoor Coquelin terug te halen. Hij had ook Flamini kunnen kiezen..

20 mei 2015 om 10:38

Als je Flamini nu ziet spelen lig je gewoon te rollen over de grond van het lachen. Die man is zo slecht, helemaal als je hem vergelijkt met Coquelin. Het enige wat Flamini kon was de boel op scherp zetten met een benen brekende tackle.

20 mei 2015 om 10:44

Het is enorm veel geluk idd. Als Coquelin niks was geworden had Wenger echt enorm veel kritiek gekregen. Hij mag zich echt in z'n handjes wrijven met Coquelin. Al jaren is er een top cvm broodnodig, maar die kwam er nooit. Met deze man zit het echt mee. Gelukkig maar.

20 mei 2015 om 11:58

Helemaal net jou eens.. Plus dat de koppigheid om er geen te halen Arsenal zeer waarschijnlijk geld en prijzen heeft gekost.

Ik ben het deels eens met Wenger, het klopt dat spelers met een prijskaartje die goed presteren meteen meer lof krijgen. Maar spelers die uit eigen jeugd komen, krijgen daarom niet minder waardering. Voorbeelden hiervan genoeg natuurlijk, Messi, Iniesta, busquets, Xavi etc. Wat Wenger dus zegt is wel van toepassing, maar niet op iedereen natuurlijk. Maar ik verwacht dat Wenger het nu specifiek over Coquelin heeft en niet aan de rest denkt. Zeer goede speler is het gebleken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren