Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jupiler League-club dreigt te verdwijnen: ‘Direct op losse schroeven’

Laatste update:

Het is nog onzeker of Telstar ook komend seizoen nog in het betaald voetbal actief zal zijn. De nummer vijftien van de afgelopen competitie in de Jupiler League wordt in het voortbestaan bedreigd en het is de gemeente Velsen die bij zal moeten springen, wil Telstar in de Eerste divisie blijven.

/

De gemeente zal de hoofdtribune van Telstar moeten kopen en daarover wordt volgende maand een beslissing genomen. In totaal is er een bedrag van ongeveer negen ton nodig. Telstar is zelf niet in staat om dit te doen en is in de problemen geraakt, nadat de bouwer van de tribune failliet is gegaan. De aankoop is cruciaal voor het voortbestaan van de club, geeft directeur Pieter de Waard aan.

“Wij hebben een licentie van de KNVB waarin is opgenomen dat er minimaal 2000 plaatsen voor bezoekers moeten zijn in ons stadion. Op het moment dat we de Westtribune niet meer mogen gebruiken, halen we dat aantal plaatsen niet en staat onze licentie dus direct op losse schroeven”, legt de beleidsbepaler uit aan de IJmuider Courant.

Denk je dat Telstar in de Jupiler League blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei. Dan nog maar even wachten met het blauwe kunstgras.
Zou echt zonde zijn als er weer een club verdwijnt uit het nederlandse profvoetbal.

22 mei 2015 om 17:47

Dat was een grap hé dat blauwe kunstgras. Was gewoon om media aandacht te krijgen

Tja, wat moet je hiermee? Omdat een particulier failiet gaat moet de gemeente bijspringen. Persoonlijk zal ik Telstar niet missen en zie ik liever een top amateur club in de eerste divisie (ijsselmeervogels...dat soort clubs). Meer toeschouwers, betere accomodatie en betere structuur/organisatie.

19 mei 2015 om 08:35

Als voor hun dan ook meteen dezelfde spelregels gelden is het prima . kijken of die wel 2000 mensen kunnen ontvangen . zo niet , direct licentie intrekken .

19 mei 2015 om 09:05

Ijsselmeervogels kan sowieso meer dan 2000 man ontvangen, tijdens de lokale derby staan er al ruim 4500 man langs de lijn. Gemiddelde competitiewedstrijden een mannetje of 1500/2000.

Misschien moet je je maar eerst eens verdiepen in bepaalde zaken voor je zomaar dit soort dingen gaat roepen, die wat denigrerend over komen. Weet je dat de top amateurclubs een betere structuur en organisatie hebben dan menig BVO in de Jupiler League?

Ik was laatst in de businessruimte van toevallig Ijsselmeervogels (maar ben bij meerdere top amateurclubs geweest) en die ziet er echt stukken beter uit dan bij (opnieuw) menig Bvo.

Het is trouwens ook wel begrijpelijk dat bepaalde clubs huiverig zijn voor de licentie-eisen van de Knvb? De clubs in de Jupiler League vallen bij bosjes om, de verschillende KNVB-takken draaien alleen maar verlies en toch willen zij kunstmatig een competitie omhoog houden, terwijl er het draagvlak niet voor is?

Dit heeft diverse clubs al de kop gekost en het zal, zoals het er nu naar uit ziet, ook Telstar te kop gaan kosten. Allemaal traditieclubs die bij lagere licentie-eisen gewoon nog bestonden. De Knvb is hier voornamelijk debet aan.

19 mei 2015 om 09:17

Bij de derby tegen Spakenburg staan / zitten er 8000 mensen, geen 4500. Maar de hoofdtribune heeft plaats voor 1100 personen, de rest zijn staanplaatsen of noodzittribunes zonder gescheiden vakken. Dat zal in het betaalde voetbal niet zomaar worden toegestaan.

Al is inderdaad het sportpark van Ijsselmeervogels voor een Amateurclub prima op orde en de business ruimte fantastisch.

19 mei 2015 om 09:47

Achilles'29 heeft ook voornamelijk staanplaatsen en die spelen nu ook al twee jaar betaald voetbal (onder versoepelde licentie-eisen).

19 mei 2015 om 09:57

waarom gelden er voor achilles andere eisen dan voor telstar ? dus telstar gaat op de fles door een tribune en achilles kan doen en laten wat het wilt ?

19 mei 2015 om 10:00

je doet alsof je het voetbal uitgevonden hebt . waarom gelden er andere eisen tussen bijv achilles en telstar ? geef daar eens antwoord op . ijsselmeervogels zijn niet representatief voor alle amateur clubs en het is natuurlijk geen zekerheid dat juist die ploeg zal promoveren . de reactie van jou , die is denigrerend .

19 mei 2015 om 11:19

Achilles werkt mee aan de pilot en heeft daardoor soepelere licentie eisen.

De promoverende amateurclubs hebben dat straks ook als er vanuit de tweede divisie gepromoveerd gaat worden alleen worden de eisen vervolgens steeds iets strenger.

19 mei 2015 om 11:29

Dat is dus meten met 2 maten en is in principe competitie vervalsing . Telstar kan dus bijv niet zoveel geld uitgeven omdat zij wel gebonden zijn aan de regels van de Knvb en een ploeg als achilles heeft die kosten en eisen nog niet . Dat heeft dan ook invloed op de spelers-begroting . Er wordt hier wat doorgeduwd dat nog meer clubs de kop gaat kosten , met als gevolg een nog zwakkere jupiler en ere-divisie . Dit gaat een zelfde flop worden dan die jong-teams waar geen hond naar gaat kijken .

19 mei 2015 om 11:56

Lees je uberhaupt? Telstar heeft geen schuld aan dit probleem, bedrijf wordt betaald voor de bouw van een nieuwe tribune, bedrijf gaat failliet, weg geld. Zonder die tribune zijn er te weinig zitplaatsen.

19 mei 2015 om 14:17

Dat is inderdaad meten met 2 maten maar wel goedgekeurd door de profsectie.

Ze willen nu eenmaal graag doorstroming. Als amateurclubs meteen de strenge eisen krijgen bij promotie wil er niemand meer kampioen worden omdat ze anders moeten promoveren met de te strenge licentie eisen.

19 mei 2015 om 15:18

als je niet op een volwassen manier kunt reageren , reageer dan niet .

19 mei 2015 om 15:21

je moet ook eens kijken naar de rest van het plaatje . Ik kijk eens alleen naar mijn clubje , bouwen een stadion van zo'n 40 miljoen en de inkomsten worden elke keer maar weer bijgesteld en verminderd . en dan zit je daar met je goeie gedrag .

19 mei 2015 om 23:05

Als ze geen licentie krijgen voor de Jupiler League, dan hoeven ze toch niet te verdwijnen? Als ze voldoen aan de eisen van de Topklasse lijkt me dat ze daar in kunnen stromen. Promotie naar de 2e Divisie moet dan makkelijk lukken.

19 mei 2015 om 23:25

en de contracten dan ? je krijgt nog minder binnen en de kosten blijven gelijk . tuurlijk kiepen ploegen dan om .

20 mei 2015 om 09:44

Je hoeft niet aan de verplichte 16 fullprofs te voldoen.
Dus je kosten worden ook lager. Of failliet verklaren, en herstart in de hoofdklasse. Dan ben je ook in 1 klap van alle lopende contracten af.

20 mei 2015 om 09:51

contracten kun je niet zomaar opzeggen dus dat wordt failliet verklaren .

19 mei 2015 om 10:46

Dit is erg naar voor Telstar. Sinds de invoering van de financiële categorieën altijd in de veiligste categorie gestaan en dan nu omdat een aannemer failliet is gegaan in de problemen raken .... Ik ben altijd PSV-er geweest omdat Skiete Willy mijn idool was, maar omdat ik in Velsen ben geboren natuurlijk altijd een soft spot gehad voor Telstar.

22 mei 2015 om 17:52

Over accommodatie ben ik het niet mee eens. Ze hebben nog niet zolang terug een splinternieuwe hoofdtribune gekregen met twee restaurants en en twee grote barren.
Staat ook een mooi fitnesscentrum in het stadion waar particulieren ook van gebruik maken.
Daarnaast word het restaurant zelfs af en toe als bijleszaal gebruikt voor kinderen in de omgeving Ijmuiden (velsen).
Ze hebben ook nog een een spelershome dus hier onderschat je Telstar

Als Telstar zich had verzekerd voor het failliet gaan van een bouwmaatschappij, had een ander bedrijf de bouw kunnen overnemen. Naief gehandeld, lijkt mij.

19 mei 2015 om 09:07

Het staat hier helaas niet in het artikel, maar dat was nog niet mogelijk. De gehele (financiele) constructie omtrent onder meer het erfpacht etc etc lag allemaal nog bij de notaris, terwijl het bedrijf inmiddels failliet was.

Dat stuk moet eerst geregeld worden, voor een verzekeringsmaatschappij een polis wil verstrekken. Zodoende dat Telstar hier gewoon echt niets aan kan doen en ik deze verkapte steun van de gemeente wel zou kunnen pruimen.

19 mei 2015 om 10:13

De hoofdtribune is al sinds 2009 klaar, maar de bouwer van de tribune ging in 2011 failliet nog voordat de verkoop van volgens mij de grond langs de notaris was geweest en Telstar is verder financieel gewoon stabiel, maar kan niet zo even 9 ton uit de mouw schudden om dit te kopen.

19 mei 2015 om 11:52

Ah, oké... Vond het al een vreemd verhaal inderdaad. Dit verklaar een hoop, maar dan ibericht VZ dus helaas weer onvolledig.

Zonde dat de nederlandse club in geldnood komen

19 mei 2015 om 10:16

Telstar is niet in geldnood, alleen door het faillissement van het bouwbedrijf nadat de bouw van de tribune al klaar was, moet Telstar nu ineens 9 ton ophoesten en dat is toch wel vrij veel.

Even de knuppel in het hoenderhok gooien: Dan maar failliet gaan en niet meer betaald voetbal spelen! Clubs die hun eigen broek niet op kunnen houden horen sowieso niet thuis in het betaald voetbal.
Dat geldt wat mij betreft zowel voor clubs in de JL als in de ED.

Het moet maar eens afgelopen zijn met gemeentes die tribunes kopen, grond onder een stadion kopen, financiële injecties geven etc..... Waarom zouden burgers moeten betalen (dmv gemeente belastingen) voor een club die zichzelf niet staande kan houden?

19 mei 2015 om 08:30

Elke nederlandse club zou failliet zijn zonder hulp!

19 mei 2015 om 08:39

Vrijwel alle Nederlandse clubs hebben tekorten die opgevangen moeten worden door transfers. Ik geloof dat eigenlijk alleen Ajax zichzelf wat kan bedruipen. (zonder CL-inkomsten of transfers)

19 mei 2015 om 09:25

AZ heeft nooit hulp van de gemeente Alkmaar gekregen.

19 mei 2015 om 09:59

Nee, maar wel de broers Molenaar en Dirk Scheringa.. Zonder hen was AZ ook niet geweest wat het nu is..

22 mei 2015 om 23:40

Sterker nog: voor de periode van de Moolenarbroers trok AZ net zoveel of zo weinig fans als Haarlem en Telstar. In die tijd in ieder geval minder dan Haarlem. Na de succesvolle periode van de broers Moolenaar kwam AZ weer in de 1e divisie, nu JL, en bakte weinig klaar voor weinig toeschouwers. Toen kwam Dirk Scheringa en ondanks alle heisa waar het mee geëindigd is heeft AZ er wel een mooi stadion aan overgehouden wat een uitstekende basis is om weer wat op te bouwen. Wat dat betreft was ik als Haaremfan jaloers op die club. Ze trokken trouwens ook heel wat spelers en trainers weg bij Haarlem.

19 mei 2015 om 08:30

Snap je beredenering en ben het grotendeels met je eens. Maar wen gemeente heeft vaak baat bij een betaald voetbalclub. Werkgelegenheid, uitstraling en vermaak voor inwoners....beetje het brood en spelen verhaal uit de Romeinse tijd. Vaak ook minder overlast door hangjongeren omdat die tijd en energie kwijt kunnen bij hun clup.
Dus het is niet helemaal een zwart wit verhaal....

19 mei 2015 om 09:16

Ik ben het met je eens dat een club die zijn eigen broek niet kan ophouden geen bestaansrecht heeft..
In dit geval is Telstar echter niet door eigen toedoen in problemen gekomen, maar door het faillissement van Memid Investments, een grote bouwer die bijvoorbeeld ook de Galgenwaard heeft gebouwd.

19 mei 2015 om 10:01

Je doet alsof het jou allemaal geld kost

19 mei 2015 om 13:33

@bihbarbarez:

Het gaat er niet om of het mij geld kost. Het zou de gemeenschap in zijn algemeen geen geld moeten kosten!

Voetbalclubs, zeker de Bvo's, horen op eigen benen te staan. Kun je dat niet, dan hoor je niet in het betaalde voetbal thuis......

19 mei 2015 om 23:15

Aan de andere kant leveren ze ook veel op voor de hele stad. Kijk bijvoorbeeld is naar Psv. Ik ben er 100% van verzekerd dat het de staat veel geld oplevert omdat er meer gebruik wordt gemaakt van OV en meer mensen parkeren(alleen daaraan zal het parkeergarages een paar miljoen opleveren. Daarnaast wordt er ook meer gebruik gemaakt van horeca. Dus ik vind best dat een gemeente een club mag helpen omdat het voor de economie van de stad ook erg goed is.

19 mei 2015 om 10:52

Of je gaat even lezen en ziet dat dit buiten de schuld van Telstar om is gebeurd. Maar ja, even goed lezen is teveel gevraagd.

19 mei 2015 om 13:31

@lcypher:

Uh, wel Telstars eigen schuld. Op het moment dat je een bouwbedrijf opdracht geeft een tribune te bouwen zorg je ook voor de juiste verzekeringen waaronder eentje tegen, jawel, faillissement van de aannemer......

Ik kan overigens prima lezen, jij daarentegen moet niet doen alsof je overal verstand van hebt want dat heb je duidelijk niet!

19 mei 2015 om 13:35

Wederom had je al kunnen weten dat ook met de verzekeringen dingen buiten Telstar's fout om dingen zijn foutgelopen, mits je verder had gelezen dan je neus lang was. Om even een quote van iets over 9 uur vanochtend op te halen:

Het staat hier helaas niet in het artikel, maar dat was nog niet mogelijk. De gehele (financiele) constructie omtrent onder meer het erfpacht etc etc lag allemaal nog bij de notaris, terwijl het bedrijf inmiddels failliet was.

Dat stuk moet eerst geregeld worden, voor een verzekeringsmaatschappij een polis wil verstrekken. Zodoende dat Telstar hier gewoon echt niets aan kan doen en ik deze verkapte steun van de gemeente wel zou kunnen pruimen.

19 mei 2015 om 13:39

Als de stukken nog bij de notaris lagen zijn die veel te laat ingediend of is de opdracht tot bouwen te vroeg verstrekt........

Je gaat toch niet bouwen als de papieren niet in orde zijn? Dus dat bevestigd eigenlijk mijn mening nog meer dat Telstar hier gewoon de hand in eigen boezem moet steken.

19 mei 2015 om 13:55

De tribune is gebouwd, in beheer en eigendom van een derde partij. Deze partij is failliet. Daardoor kan Telstar deze tribune niet gebruiken en voldoen ze niet aan de Knvb voorwaarden. Ze hopen dat de gemeente de tribune koopt en verhuurd aan Telstar. Vraag me persoonlijk wel af of er geen supporters zijn die alleen of samen deze tribune kan overnemen.

19 mei 2015 om 14:09

Omdat er geen bank is die dat financiert aan derden. De grond onder de tribune is namelijk al van de gemeente. En de bank gaat geen lening verstrekken met alleen een opstal als onderpand. Indien de club ooit failliet gaat heeft niemand meer iets aan de tribune en krijgt de bank zijn geld niet terug.
Indien de gemeente de tribune koopt hebben ze een tribune op eigen grond, daar kan je wel wat mee na een eventueel failissement.

19 mei 2015 om 11:58

Telstar kan hier niks aan doen? Azijnzeikers.

19 mei 2015 om 13:19

In vroegere Jaren heeft ajax daar zijn talenten voor dat almere en jong ajax in beeld kwamen gestald of opgevist. Bijdeze, kerel.

19 mei 2015 om 13:35

Ja, en? Wat heeft dat met de huidige situatie van Telstar te maken? Wat heeft dat met Ajax te maken? Of het feit dat ik Ajax supporter ben? Kerel......

Natuurlijk altijd een drama als een club omvalt, maar Telstar stelt natuurlijk ook niks voor. Club komt alleen in het nieuws door blauw gras sn XXL frikandellen. Zegt wat mij betreft al genoeg. Geen historie, geen achterban, waardeloos stadion en weinig sponsors. Telstar stelt niks voor en ik vind dat ze het nog bijzonder lang hebben volgehouden.

19 mei 2015 om 08:34

Geen historie en geen achterban is niet juist. Ze hebben een kleine, maar toch redelijk fanatieke en erg trouwe achterban. Tevens in de jaren '70 nog een lange tijd Eredivisie gespeeld, met een 6e plaats als hoogtepunt. Ten slotte is het gewoon een ongelooflijke cult-club met Jomanda, de mandjes, 1963, etc. Dat de club geen grote historie heeft met prijzen, betekent niet dat een club geen historie heeft. Het zou doodzonde zijn voor de Eerste Divisie als Telstar zou verdwijnen.

19 mei 2015 om 13:26

Iedere club stelt wat voor Kerel!!! Psv is groot heeft de gemeente onlangs de grassprieten niet gekocht anders had je nu bij fc eindhoven op de tribune gezeten, dus denk even na voor je wat roept, de eerste divisie is de visvijver waar psv ook in hengelt,

19 mei 2015 om 15:26

Dat Telstar niet zo groot als PSV is betekent niet dat ze maar failliet moeten gaan. Deze club hoort bij de 1e divisie: heeft oa als enige club in Nederland een uitvak zonder hekken, een kleine maar bloedfanatieke aanhang en de nodige cultfiguren zoals Jomanda en een Koreaan die alle wedstrijden bezoekt. Dat jij dit als een club zonder bestaansrecht beschouwd zegt genoeg over jou kijk op voetbal. We kunnen niet allemaal zo groot als PSV of Ajax zijn.

Zou zonde zijn als Telstar verdwijnt. Vind het een sympathieke club. En liever 10 Telstars in de competitie dan 1 beloftenteam.

Iedere club die verdwijnt is er één teveel. Al kun je je wel afvragen wat je bestaansrecht is als betaalde voetbalorganisatie als je geen capaciteit van 2000 man kunt waarborgen.

19 mei 2015 om 09:15

De hoofdtribune is gebouwd door een bouwbedrijf (duh!) die de tribune en de grond daaronder als eigendom had. Het was dus niet van Telstar zelf.

Nu het bouwbedrijf failliet is moet die tribune verkocht worden en kan het zomaar zijn dat Telstar er geen gebruik meer van kan/mag maken. In dat geval zouden zij geen 2000 man meer op de tribune's kunnen hebben en dus niet voldoen aan de licentieeisen.

Het is niet zo dat Telstar sowieso geen 2000 man kan huisvesten, sterker nog, zij hebben met die hoofdtribune erbij gewoon plaats voor ruim 3200 man.

22 mei 2015 om 17:54

Als het zou moeten zou je gemakkelijk 5.000 man kunnen huisvesten als die staantribunes weer open mogen. Maar helaas is dat verleden tijd....

Knvb mag wel een uitzondering maken in dit geval, 2000 uitsupporters is echt niet nodig in de Jupiler League

Zou jammer zijn als de club verdwijnt

19 mei 2015 om 08:49

2000 bezoekers geen uitsupporters.

Jammer ook dat het stuk weer niet volledig informatie geeft Voetbalzone.
Het is inderdaad de bedoeling dat de gemeente de tribune gaat kopen. Echter kan de gemeente dan ook weer huur vragen voor de tribune aan Telstar. Aan Memid (de bouwer) betaalde Telstar 4 ton huur per jaar voor die trubune. Als de gemeente hetzelfde doet hebben ze de investeirng dus in 2 jaar terugverdiend en daarna gaan ze er echt aan verdienen. Een win-win-siutatie dus voor beiden. Telstar blijft bestaan en de gemeente kan huur incasseren.

19 mei 2015 om 09:16

Is normaal voor VZ om halve waarheden te plaatsen. Het kan ze helemaal niks boeien wat er in een artikel staat, zolang de titel maar zorgt voor de kliks.

Bij een half artikel gaan mensen ook reageren om de juiste informatie te verschaffen, zoals jij en ik nu doen. Dat is de slimme tactiek van een kopieer en plak site.

19 mei 2015 om 12:01

Kan telstar dan geen lening afsluiten en de tribune zelf kopen, begroot die 400000 voor terugbetaling en in 2 jaar is hij afbetaald? Anders is het toch je reinste kapitaalvernietiging voor een club met weinig financiele middelen.

19 mei 2015 om 13:33

Nee dat is juist het probleem. De grond is al van de gemeente, en alleen op een opstal wil de bank geen lening verstrekken, daar is het in het verleden al op stukgelopen.

Het zou ontzettend zonde zijn als Telstar zou verdwijnen. Ontzettend sympathieke club met hele aardige mensen. Altijd vriendelijk ontvangen als we daar op bezoek gingen. Mensen die beweren dat Telstar niks toevoegt, zullen ook weinig stadions hebben bezocht in hun leven.

Dit zou echt schandalig zijn en ik vind dat niet de gemeente, maar de Knvb met een oplossing moet komen. Je kan van een JL club niet verwachten ineens 9ton neer te leggen en van de gemeente ook zeer zeker niet. Ze moeten de regelgeving maar aanpassen voor deze licentie. Het namelijk ook niks met slecht beleid te maken. Ze kunnen ook regels aanpassen voor de beloftes en die hebben nog een geluk dat er een bedrijf achter zit dat geld kan uitgeven (of kon in het geval van twente). Ajax heeft even een extra tribune op de toekomst neergezet zodat ze net over die 2000 grens kwamen.

Ik zelf denk niet dat de gemeente Velsen verder gaat helpen mocht Telstar geluk hebben degraderen ze alleen terug naar de amateurs in plaats van een complete failliet.

Ik hoop dat Telstar en Velsen een correcte manier vinden om door te kunnen blijven gaan. Kan Tata Steel de club niet wat meer financiële bijstand verlenen. Hoogovens en Telstar zijn toch de bekendste instituten van die gemeente.

Stel dat Telstar het niet redt dan zou het me geweldig lijken als Jong Feyenoord of Jong AZ tot de JL zou toetreden. De jeugdelftallen in de JL is een verrijking voor het voetbal en een ideale manier voor de (sub)topclubs om hun jeugdspelers klaar te stomen voor eredivisievoetbal. Hoe meer jeugdelftallen in de JL hoe beter.

19 mei 2015 om 13:36

Laat die jong teams gewoon in de straks tweede divisies uitkomen, net als in Duitsland waar de tweede teams (3de liga) niet naar de tweede liga kunnen promoveren maar wel degraderen naar de amateur liga

19 mei 2015 om 14:25

Ik denk dat supporters van de andere clubs hier ook in de tweede divisie problemen mee hebben.

Gewoon de beloften op maandag in hun eigen competitie.

19 mei 2015 om 13:58

Een verrijking voor de clubs waar ze onderdeel van zijn ja maar niet van het voetbal. Door deze teams blijven supporters eerder thuis dan dat ze naar het stadion komen.

Ipv dat de grotere clubs het meeste van de tv gelden ieder seizoen weer opslokken hadden ze een groot bedrag kunnen reserveren om voor deze zaken de kleinere clubs een lening zonder rente aanbieden. Tenslotte het behoud van een grote visvijver is ook voor de grotere van belang.

22 mei 2015 om 23:35

Heel goed verwoord.

Het is inmiddels een zaak van juristen geworden en het is voor de buitenwacht haast niet meer te volgen. We moeten wachten tot donderdagavond 11 juni als deze zaak ter sprake komt in de gementeraad van Velsen. B&W van Velsen hebben dan een voorstel uitgewerkt wat ze gaan voorleggen aan de gemeenteraad . De essentie zal zijn dat het de gemeente weinig of niets gaat kosten en dat Telstar blijft bestaan. Positief is dat een grote meerderheid van de gemeenteraad zeer lovend is over de sociale en maatschappelijke activiteiten van Telstar . Er moet dan uiteraard geen al te groot prijskaartje aan komen te hangen.

Het zou een drama zijn als Telstar na het faillissement van mijn club HFC Haarlem ook zou verdwijnen. In beide gevallen direct door de bouwmaatschappij, al speelde bij Haarlem dramatisch egocentrisch handelen van een wethouder nog een grote rol. George Kessler zou met zijn grote mond nog gelijk krijgen ook. De gemeenteraad van Velsen is nooit een haar beter geweest dan die van Haarlem wanneer het aankwam op liefde voor de club. Hopelijk gaat Telstar niet dezelfde mooie woorden horen maar tegenovergestelde praktijk meemaken. Ik was haarlemfan maar zou het verdwijnen van Telstar zeker een drama vinden. De club zal het nu ook moeilijker krijgen nieuwe spelers aan zich te binden. Laat er dus snel duidelijkheid komen.

Overigens zat Telstar een jaar geleden nog in categorie 3 als een van de weinige clubs. Dit jaar meen ik gelezen te hebben dat ze in categorie 2 zouden zitten. Gekke dingen doen ze niet en ze hebben Tata voor een aardig bedrag als sponsor. Ben ik benieuwd hoe dat heeft kunnen gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren