Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Mijn eigen functioneren zal ook geëvalueerd worden'

Laatste update:

Fred Rutten tekende vorig jaar een eenjarig contract bij Feyenoord en in november liet Martin van Geel al weten dat hij de samenwerking wilde verlengen. De technisch directeur was ervan overtuigd dat de coach de juiste man was voor Feyenoord, maar Rutten besloot om niet in te gaan op de aanbieding van zijn werkgever. Nu is hij ook nog eens voor de eindstreep op non-actief gesteld.

/

Feyenoord slaagde er niet in om de play-offs te ontlopen en dus werd zondagavond besloten om Giovanni van Bronckhorst per direct voor de groep te zetten. Veel supporters zijn daar blij mee; zij waren al langer kritisch op het werk van Rutten. Ook Van Geel krijgt echter te maken met kritiek. De sportbestuurder zegt dat het seizoen over twee weken geëvalueerd zal worden: "En dat geldt ook voor mijn eigen functioneren", zei de directeur volgens de NOS.

"Wie mij een aantal weken geleden had gezegd dat ik op 18 mei over het vervroegde vertrek van Rutten zou praten, had ik toen voor gek verklaard", vervolgde Van Geel. "Met slechts twee punten uit de laatste vijf wedstrijden hebben wij er gezamenlijk bij Feyenoord echter veel te weinig uitgehaald. Het gaat om onverklaarbare en ongrijpbare zaken. Maar ik weet wel dat je elk seizoen geslaagde en minder geslaagde aankopen doet."

Volgens Van Geel viel het niet mee om de selectie voor dit seizoen te versterken: hij herhaalt nog maar eens dat Feyenoord aan de start van het voetbaljaar nog een negatief eigen vermogen had. "Ik heb vaak het verwijt gekregen dat ik te laat reageerde op de spelersmarkt. Niets te laat. Van elke euro die er binnenkwam aan afkoopsommen, mocht ik een kwartje uitgeven. In die volgorde moest dat", aldus de td.

Martin van Geel moet vertrekken bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi geweest van Geel. Bedankt dat je de schulden heb afgelost en feyenoord weer met de financiële goed vooruit geholpen hebt. Het transferbeleid is echter pure kak. Kazim, boulahrouz, mathijsen, el ahmadi, immers allemaal wegdoen. Spelers als clasie boetius vilhena lekker verkopen en aan een nieuw elftal bouwen want dit is gewoon niks. Ik als feyenoord supporter zei ook gewoon dat feyenoord ging verliezen van vitesse en Pec om uiteindelijk de 3e plek te verspelen. Iedereen ziet dat, het loopt gewoon totaal niet dus nu moeten er drastische maatregelen genomen worden.

18 mei 2015 om 19:28

Ja wat moet je met dit elftal? Gisteren bij Studio sport vergeleken ze het elftal al met AZ en Vitesse en ik vind het elftal van Feyenoord niet beter. Snap trouwens ook niet dat ze Kazim werkelijk willen hebben... Die jongen scoort veel te weinig.

En trouwens je hebt een prachtige spelers als Toornstra en dan zet je die op rechts... Die moet gewoon op 10 !!

18 mei 2015 om 21:11

Ja, de spelersgroep munt niet uit in kwaliteit.
Dat zal nog wel een tijd duren om dit te verbeteren.
Aankopen moeten volgen.
Kazim is geen basisspeler, Immers is erg matig en ga zo maar door.

18 mei 2015 om 19:33

Beetje te drastisch als je het mij vraagt. Hou el ahmadi erbij, schop kazim weg, Kuyt erbij, clasie verkopen en het geld herinvesteren. Dan zou er toch weer een goed team moeten staan.

En laat men maar wat harder zijn tegen die jonge gastjes die menen dat ze er al zijn, schop ze op de training maar eens doormidden. Zo'n boetius wordt daar heus niet minder van. Paar weken geleden het kereltje 45 voor me langs zien lopen in de Euroborg en constant mekkeren op alles en iedereen. Muil houden en voetballen voor z'n geld moet ie, want dat kan ie toch niet verleerd zijn.

18 mei 2015 om 19:51

Ik vind zijn grootste fout als 'aankoop'/aanstelling toch echt Fred Rutten. Die man wordt door sommigen kwaliteiten toegedicht waar hij mij inziens nooit aan heeft voldaan. Ik vind het een verschrikkelijk matige coach. Nergens geslaagd op Twente na, en Twente is het de periode na Rutten ook nog een stuk beter gaan doen, dus hoeveel was daar aan Rutten toe te schrijven? Of sterker nog: Was Twente niet veel sneller gegroeid als die periode een andere coach met de speler van Twente destijds had mogen werken? maar dat is suggereren.

Ik vind de selectie van Feyenoord helemaal niet zo slecht eigenlijk. Vermeer is na Cillesen de beste doelman van de eredivisie. In het begin van het seizoen werden v. Beek en Kongolo beschreven als beste centrale duo van de eredivisie. Wilshire was bij Twente aardig, maar daar had v. Geel misschien wel iets meer aan mogen doen inderdaad, evenals aan de linksback. Het middenveld met El Ahmadi, Clasie, Toornstra, Vilhena, zou gewoon één van de sterkste middenvelden van de eredivisie moeten zijn. Voorin dan nog Boëtius die geweldig kan zijn, maar Rutten gewoon niet aan de praat heeft gekregen. Rechtsbuiten is met Bilal een mispeer geweest. En de spits is gewoon erg moeilijk in te vullen als je niet al te veel geld hebt. Na 2 geweldige aankopen/huren met Guidetti en Pelle, is de huidige Kazim wel een stuk minder, maar zo slecht als hij soms wordt omschreven is hij ook echt weer niet.

al met al had de top 3 met een aardige coach gewoon behaald moeten worden.

18 mei 2015 om 21:09

Bij twente mogen ze hem wel degelijk bedanken. Eerste periode knvb beker gewonnen en 2de periode heeft hij met twente grote stappen gemaakt. Moeilijke jongens als armautovic elia denneboom heeft hij op het juiste pad gebracht, hij heeft twente goed laten voetballen. De druk kan hij wss niet aan( feye al hebben ze hele slechte spelers lopen, psv vitesse(met chelsea erboven)

18 mei 2015 om 21:09

Jij bent wel van de harde hand. Nu moet er iets gebeuren en wie gaat dat doen in plaats van Van Geel?

18 mei 2015 om 22:18

Ik denk dat het transferbeleid meer dan prima is.
Er is de afgelopen jaren veel winst gehaald uit uitgaande transfers en er zijn relatief goedkope vervangers aangetrokken. De selectie is mijn inziens gebalanceerd en op papier eigenlijk in de spits te zwak. Het is jammer dat ervaren krachten als mathijsen en wilkshere niet genoeg brengen, maar het middenveld is op papier misschien het sterkste van de competitie.

Als spelers verkeerd gebruikt worden of gewoon niet het niveau halen wat ze zouden moeten halen, is dat naar mijn mening niet de schuld van de td.

Ik weet dat ik in de minderheid ben hier, maar ik hoop van harte dat hij blijft. Van Geel is voor mij met Gudde de spil die de wederopstanding van Feyenoord heeft mogelijk gemaakt, uiteraard gesteund door een geweldige jeugdopleiding die kon leveren in tijden van nood. Winkelen met een lege portemonnee heeft ons uiteindelijk geen windeieren gelegd. Dat was onder Beenhakker wel anders, om nog maar te zwijgen over Baan, Wotte en Bosz...

18 mei 2015 om 19:29

Van mij mag hij ook nog wel blijven maar veel krediet heeft hij inmiddels niet meer. Hij zal toch echt eens wat goede versterkingen moeten binnen halen ipv die veelal kansloze armoedige spelers die nu aangetrokken zijn.

18 mei 2015 om 21:13

En hoe ga je jouw echte aankopen betalen als er geen geld is?

18 mei 2015 om 19:35

mwahhh Bosz heeft toen veel routiniers gehaald. Veel vrienden van mij, feyenoordfans, waren toen lyrisch. helaas is dat toen verkeerd uitgepakt en heeft Bosz Feyenoord inderdaad in de schulden gestoken. Maar diegene die hij haalde waren toen echt wel verantwoord ( van Bronckhorst en Makaay) alleen is dat helemaal verkeerd uitgepakt. Maar ik als Ajaciied zijnde heb nooit een hoge pet opgehad van Van Geel. Hij acteert de grote strateeg, de ultieme directeur maar ik liep hier de polonaise toen hij bij Ajax wegging. Als er geen cent te besteden is is Van Geel zeker creatief, die credits moet ik hem geven, al zat er een flink dosis geluk bij ( Guidetti en Pelle) . Maar zodra hij geld te besteden heeft raakt ie in paniek en gaat ie gek doen, zie Wilkshire, Boulahrouz etc. Bovendien, HIJ heeft Rutten aangesteld, en wilde niet aan zijn aankoopwensen voldoen ( al zullen daar heus wel financiele redenen voor zijn). Maar het domme feit is dat hij bij iedere club waar hij werkte met een transferbudget er een puinhoop van maakte. Ik denk echt dat Feyenoord met een gerust hart zonder Van Geel verder kan.

18 mei 2015 om 19:47

Boulahrouz en Wilkshire zijn niet de spelers die veel hebben gekost, routiniers die gratis waren. Wilkshire heeft zijn waarde gehad wat mij betreft. Het zal deze zomer wat dat betreft interessant worden, omdat er nu wat te besteden is. Al verwacht ik nog steeds geen wonderen.

Bosz trok goede spelers aan, maar ja, wat wil je, vrijwel allemaal internationals, tegen salarissen die Feyenoord niet kon betalen uiteindelijk. Dat vind ik geen goede TD, dat is een TD die met grote namen scoort en vervolgens de club diep in de problemen brengt. Misschien ben ik niet zo veeleisend na die jaren van ellende rond de TD van Feyenoord, maar als de TD de club geld oplevert ipv kost, jeugdspelers niet gratis de deur uit laat lopen (boëtius en Vilhena reken ik Rutten meer aan op dit moment) en niet een belachelijk grote selectie vol nutteloze spelers samenstelt dan ben ik al heel tevreden. De afgelopen jaren ook minder jeugdspelers naar Engeland (kongolo helaas nog wel), ik denk dat Van Geel hierin ook een rol speelt.

18 mei 2015 om 19:53

Wat betreft het winkelen met een lege portemonnee moet ik je wel gelijk geven. In die categorie vind je gewoon weinig toevoegingen. Dan zijn een Wilkshire en een Vormer natuurlijk prima.

Maar zodra er wat geld in het laatje kwam, ging het al fout. Voor Bilal is minstens 3 miljoen betaald, terwijl de prioriteiten daar helemaal niet lagen. Eind 2013 was al duidelijk dat Pellè ons zou verlaten, en er was veel interesse voor de verdedigers. Dan is het gewoon een schande dat je uiteindelijk met Kazim-Richards aan komt zetten voor de spitspositie, zeker als je die aankoop van Bilal in het achterhoofd houdt. Toornstra vind ik wel een toevoeging, mits hij op het middenveld speelt. Maar was hij echt nodig, met Karsdorp, Immers en Vilhena in de selectie? Dat geld had ook naar een spits, of een (rechts)back gekund.

18 mei 2015 om 20:01

Bilal is inderdaad duur, ik ben benieuwd of het een miskoop is of dat Rutten het gewoon niet in hem zag zitten. Overigens kan je tegenover Bilals transfersom een goedkope Vermeer zetten. Kazim ben ik ook niet tevreden over, maar een spits is gewoon heel moeilijk. Dost was ideaal geweest, en uit zijn interview laatst bleek hij dichtbij te zijn geweest ook, maar helaas niet gelukt. Ik ben ook benieuwd of er nog wat bijkomt, of dat bijvoorbeeld Achahbar nu de kans krijgt als spits.

18 mei 2015 om 20:12

De aankomende transferperiode is het moment van de waarheid. Hij moet nu echt laten zien dat hij in staat is spelers te kopen die daadwerkelijk wat toevoegen aan het elftal. Gezien de aankopen tot nu toe, en ook zijn periode als TD bij Ajax, heb ik er een hard hoofd in. Ik houd het hart vast, in ieder geval.

18 mei 2015 om 19:56

Baardgrasmus heeft hier gewoon gelijk. Van Geel heeft goed werk verricht bij Feyenoord, zeker in de periode met Koeman samen. En inderdaad, met een lege portemonnee is het lastig winkelen. De jongens uit de jeugdopleiding hebben volop kansen gekregen en zoals Van Hanegem ook zei (al neem ik die lang niet altijd serieus) : geef vooral de jeugd de kans wanneer je geen goede spelers kunt aantrekken. De jongens die niets mogen kosten en overal zijn mislukt zullen ook bij Feyenoord mislukken. (pelle is een positieve uitzondering)

Spelers als Kazim, Immers en Boulahrouz zijn geen spelers (meer) voor de top van de eredivisie. De aankoop van Mathijsen was begrijpelijk, al is hij door de ontwikkeling van Kongolo nu overbodig. Toornstra is een van de weinige goede aankopen, een speler met loopvermogen en een neusje voor de goal, alleen hij moet zich behelpen op rechts.

Volgend jaar zou Feyenoord zó moeten spelen ! (zie opstelling)

Vermeer
v. Polen (?)
v. Beek
Kongolo
Nelom
Toornstra
Clasie
Ziyech (?)
Kuijt
Achahbar
Boetius
18 mei 2015 om 20:03

Mooie opstelling, al zullen de meeste Feyenoorders, waaronder ikzelf, graag Woudenberg een kans zien krijgen. Nelom staat al maanden te prutsen links achterin.

Ziyech is natuurlijk onbetaalbaar, een utopie. Die klasbak heeft in een elftal dat totaal niet draait 13 goals en 16 assist afgeleverd. Hij gaat niet naar een subtopper in de eredivisie, die hoogstwaarschijnlijk niet eens Europees voetbal speelt.

18 mei 2015 om 20:33

Ziyech wordt inderdaad lastig, Chery zou dan misschien een alternatief zijn. Creatieve, technisch vaardige spelers met scorend vermogen zijn schaars in Nl.
Aan de andere kant zit Twente financieel inmiddels dieper in de sh*t dan Feyenoord nu. En wie weet voelt Ziyech er wel iets voor om voor een kolkende Kuip te spelen tegen een salaris dat gelijk is aan het huidige ?!? Bij Twente zullen veel spelers vertrekken verwacht ik. (o.a. Corona, Castaignos, Ziyech)

Als Clasie vertrekt dan moet Feyenoord eens denken aan Rienstra van Pec.

18 mei 2015 om 20:02

Je hebt helemaal gelijk wat betreft het functioneren van Van Geel tot nu toe. Ik vind ook dat hij het goed heeft gedaan met de middelen die hij had. Maar het is nu toch wel tijd voor de volgende stap. Hij heeft moeite om goede spelers te laten verlengen en verkoopt ze vervolgens voor een schijntje. Bij Ajax was de beste man ook geen succes terwijl hij de hoogste begroting had.

18 mei 2015 om 22:28

Hoe heet die rechtsback die nu bij Newcastle zn centjes verdiend? Voor hoeveel heeft v Geel BMI, Pelle en de Vrij verkocht? Net als die back waar ik de naam van kwijt ben.. die Kazim is geen miskoop, dat kan ook niet, want die is niet gekocht. El ahmadi prima aanwinst, net als toornstra (wordt wel misbruikt trouwens) alleen Bilal is een echte flop. Qua beleid & financien heeft v Geel in mijn ogen prima werk verricht. Het sportieve aspect mag sec op het conto van Rutte geschreven worden!

19 mei 2015 om 10:10

Toch wil ik Bilal nog niet afschrijven.
Schaken was in zijn eerste seizoen ook slecht maar werd toch een gewaardeerde speler in de seizoen daarna.

Je functioneert niet naar behoren in ieder geval.
Waar blijft die back-up Lcv?
Waar blijft die spits?
Waar blijft die rechtsback?
Waar blijft die linksback?
Waar blijven die vervangers voor Clasie, Immers en Vilhena?
Waar blijven die contractverlengingen van Boetius en Kongolo?

Feyenoord moet een grote schoonmaak houden!

Hahn / Couthino / Miazek

Aankoop / Lopes Cabral
Van Beek / Dammers
Kongolo / Aankoop
Aankoop / Woudenberg

Trezeguet / Cherry / EL Ahmadi / Drenthe / Karsdorp / Toornstra / Schuurman / Verdonk

Kuyt / Boetius
Aankoop / Achabar
Tighadouini / Sleegers

Verhuren: Bilal / Manu / Nieuwkoop
Verlengen: Boetius / Kongolo
Aankopen: Couthino / Drenthe / Tighadouini / LCV / RB / LB / Cherry / Trezeguet / Spits
Verkopen: Immers / Kazim / Verhoek / Nelom / Wilkshere / Te Vrede / Clasie / Vilhena / Vermeer

Pas als Martin een selectie als deze (of iets wat er op lijkt) voor elkaar krijgt kan het weer wat worden met Feyenoord. Ook moet Gio als trainer nu ook maar eens een x de speler op de juiste positie gaan zetten want Rutten was hier dramatisch in.

Eigenlijk zou Martin ook deel van deze grote schoonmaak moeten zijn samen met Gudde en Co.

18 mei 2015 om 19:43

Waarom je kapitaal weg doen? Spelers als Vilhena, Clasie, Manu etc zijn gewoon goede spelers.

Dat opportunisme waar veel fans in meegaan is beschamend. Niks lijkt goed genoeg, terwujl de basis gewoon goed is. Op zwakke backs, de 10 en de spits na hebben we een goed team. De flankspelers worden verkeerd gebruikt, Toornstra als hangende rechtsbuiten heeft heel even gewerkt. Tenzij je zoveel klasse als Ozil hebt, werkt zoiets gewoon niet.

Bilal gewoon niet gebruikt, Boetius rendeert niet maximaal op links en Manu stond altijd goed te ballen als hij er speelde. Waarom zou je hem dan verhuren?

18 mei 2015 om 19:59

Waarom je kapitaal wegdoen? Om geld binnen te harken wat gebruikt kan worden om de selectie echt te versterken en om eindelijk de stap naar de top te kunnen maken. Clasie levert op het moment gewoon 15 miljoen op en Vilhena (die toch niet bijtekent) levert ook zo 6 miljoen op. Manu is goed als back-up maar heeft verder echt weinig waarde. Die ontgroeit de eredivisie nooit.

Met die 21 miljoen het geld van de andere spelers die moeten vertrekken (immers - Te Vrede - Vermeer) het al beschikbare geld is er genoeg om alle nodige posities te versterken.

18 mei 2015 om 20:09

@fr_piet : Denk niet dat Feyenoord met een ''grote schoonmaak'' veel zou opschieten. Ik snap dat veel Rotterdammers het liever niet willen zien, maar het is gewoon erg lastig om terug aan de top te geraken. Immers, Kazim, Verhoek, Wilkshire en Te Vrede kunnen ze inderdaad het beste laten vertrekken. Maar Vermeer, Nelom, Clasie en Vilhena zijn prima spelers voor Feyenoord. Clasie moeten ze alleen verkopen als hij veel geld oplevert en Vilhena is een groeibriljantje.

Verder noem je als (lachwekkende) aankopen Coutinho (keeper van 1,60 ... zodat hij hasj en XTC voor de supporters kan leveren ofzo ?!?), Drenthe (twitterverslaafde rapper, ex-voetballer), Tighadouini (goede speler ... voor NAC welteverstaan), Chery (haal dan Ziyech zou ik zeggen) en Trezeguet (wtf ?!? zijn de geldproblemen ineens opgelost ?!?)

Martin van Geel uitzwaaien lost voor Feyenoord niets op. Ik hoop oprecht dat Feyenoord het onder Van Bronckhorst beter zal doen, maar ik denk dat er (althans voorlopig) niet veel meer inzit dan incidenteel een 2e of 3e plaats. En dat is gezien de mogelijkheden geen schande !

18 mei 2015 om 20:13

Het probleem is dat Van Geel middelmaat blijft aantrekken waardoor wij nooit de stap naar boven kunnen maken. Spelers zoals Immers en Kazim worden aangetrokken terwijl beide spelers bij nog geen één ploeg in het linkerrijtje in de basis zouden staan.

Nelom krijgt een contractverlenging (net als Immers en Kazim) terwijl hij heel erg beperkt is en laat zien geen stappen in zijn ontwikkeling te kunnen maken. Dijks heeft ondertussen al bevestigd dat Feyenoord is geïnteresseerd. Over middelmaat gesproken.

Waarom kan FC Utrecht wel een talentvolle aanvaller halen en moeten wij, terwijl wij veel meer mogelijkheden hebben, het met Kazim-Richards doen? Waarom gaf Van Geel 2.5 miljoen uit aan Bilal en zegt hij er vrolijk bij dat het een aankoop voor de toekomst is?

Waarom Rutten halen terwijl hij geen vertrouwen in onze eigen jeugd heeft en hij spelers eist? Door Rutten, zal Vilhena vertrekken. Vilhena is een talentvolle speler die je op termijn eigenlijk voor minimaal 10 miljoen moet verkopen.

18 mei 2015 om 20:27

Rutten halen was een fout op zich. Geen slechte trainer hoor, maar met zo'n sssjpraakgebrek neemt geen speler uit de Randstad deze man sssssjerieus ... (weet dat hij in de kleedkamer al regelmatig is nagedaan en uitgelachen)

Nelom is een beetje hetzelfde als Van Rhijn bij ons. Werkt erg hard, is niet eens echt slecht, eerder wisselvallig, maar niet het niveau dat je nastreeft als topclub. Bilal heeft nooit een echte kans gekregen bij Feyenoord, dus je kunt hem ook nog niet beoordelen. Het is wel een relatief dure jongen als je bedenkt dat je op zijn positie ook Boetius kunt opstellen, maar goed ...

Rutten is nu weg, dus er bestaat een kans dat Vilhena blijft. Denk dat een oud-topspeler als Van Bronckhorst (die nu eindelijk hoofdtrainer wordt) wel wat meer aantrekkingskracht heeft naar de jeugd. Ben met je eens dat het vreemd is dat een Kazim wordt gehaald, terwijl ze ook Haller hadden kunnen halen. Heeft ook met scouting te maken. Ajax heeft wat dat betreft ook een rijke historie qua miskopen, terwijl Groningen jongens haalt als Suarez en Berg ...

18 mei 2015 om 20:58

Nelom laat wekelijks zien niet goed genoeg te zijn. Couthino is gewoon een degelijke 2e keeper net als Pasveer of Boer bij PSV en Ajax. Als je Hahn en Vermeer behoud heb je 2 keepers die te goed zijn voor de bank en dan krijg je het gezeik zoals bij Ajax. Drenthe kan gewon nog heel goed voetballen en kan dit team flair, Elan en doelpunten brengen. Tighadouini kan met al zijn doelpunten en assists best slagen in de tip van de eredivisie. Trezeguet kost maar 1 miljoen en is een 21-jarig toptalent met gruwelijke kwaliteiten. Clasie en Vilhena mogen best blijven maar dat willen ze niet dus dan moet je wel verkopen. Ziyech zie ik ook liever dan Cherry maar heeft al aangegeven niet te willen vertrekken.

18 mei 2015 om 21:33

@fr_piet : Dan ben ik abuis. Ik dacht dat je als spits David Trezeguet bedoelde, de 37-jarige (inmiddels ex-)voetballer die Frankrijk in 2000 Europees Kampioen maakte. Tighadouini moet het m.i. eerst maar eens proberen bij een subtopper, al kun je Feyenoord hier misschien ook wel onder scharen tegenwoordig. (niet lullig of provocerend bedoeld) Coutinho vind ik helemaal niets. Kwestie van smaak. Hahn is wel goed, maar niet te goed voor een plek op de bank bij Feyenoord. Kan eventueel ook nog een jaar worden verhuurd. Vermeer zal nog wel even blijven.

Vilhena zie ik wel blijven onder Van Bronckhorst en Clasie is misschien wel over te halen voor nog één seizoen. (we gaan richting EK 2016 tenslotte)
Chery is wel een alternatief voor Ziyech, als het niet werkt kun je een jongen als Karsdorp de kans geven. Drenthe heeft wel flair en kan een team spirit geven, maar ik vraag me terdege af of deze man wel serieus voor zijn sport leeft. Hij is overal snel vertrokken en hij komt over als een ''one trick pony''.
Hij lijkt me wel sympathiek en misschien moet je zo'n jongen ook wel een kans geven, al zal hij waarschijnlijk een absurd hoog salaris met zich meebrengen.

18 mei 2015 om 21:14

Sleegers doet het nu bij Eindhoven heel goed.
Wellicht bruikbaar voor de Rotterdammers?

Ik denk dat iedereen Martin veel dank verschuldigd is, dat Feyenoord meedeed om de 3e plek en inmiddels de financien weer op orde heeft. Onbegrijpelijk dat men alweer roept om hem op straat te zetten. Waan van de dag. Met een andere TD waren ze in de middenmoot terecht gekomen.

En het was net weer een paar jaar rustig.
Mannekes kijk eens waar we vandaan komen, het materiaal was niet echt zo geweldig en we hebben niet de big money zoals Ajax & Psv. Wat willen jullie dat we net zoals FC Twente eindigen, met een landstiteltje en zo blut als wat?
Zijn we nou echt succes supporters aan het worden, heb toch eens geduld, van 26 miljoen euro schuld naar 0 en zelfs daar overheen is ontzettend knap. Maar de meesten zien alleen het slechte in alles. Er was een vormdip, Boetius en Vilhena, en Bilal vallen tegen, maar dat lag echt niet enkel aan Rutten, hun moeten voetballen. Of moet Rutten voor ze gaan spelen? Rutten ontslaan was echt niet de juiste oplossing.
Kazim, Wilkshere, Bouhlarouz en etc. waren geen geweldige aankopen. Toornstra & Vermeer wel. Met dit materiaal is de 4de plek nog niet eens zo slecht, Pelle lucky beach guess, Guidetii een lucky dvd guess. Dus mensen overdrijf toch niet zo, als ik mensen hier af en toe zie reageren vraag ik me toch wel eens af, wat voor Feyenoorders zijn jullie?
Feyenoorder ben je door dik en dun, dus ga niet zo zeiken als die supporters uit Amsterdam.
Jullie kunnen een voorbeeld nemen aan de Liverpool supporters.

18 mei 2015 om 19:52

Dezelfde Liverpool supporters die dit seizoen nog riepen: 'Rodgers out!'?

Ben het verder wel met je eens dat we te veel doorslaan in alles nu. We komen van heel ver, maar moeten niet denken dat we er al zijn. Het is al met al niet het seizoen geweest wat we ervan verwacht hadden. Met name de 2e seizoenshelft, waarin Rutten z'n teams altijd slecht blijken te presteren en helaas ook bij Feyenoord was dit het geval. Dit is grotendeels te wijten aan zijn trainingsmethode gedurende het gehele jaar, wat zijn teams aan het eind gewoon helemaal opbreekt..

Ik denk dat het vooral daarin zit en als je eenmaal moe bent, ga je wat balletjes minder spelen, is de focus slechter, raak je sneller geïrriteerd, etc...

Maargoed, verder hebben we ook mooie avonden beleefd in de Kuip en mag van Geel zich deze zomer gaan bewijzen om spelers te halen die nodig zijn én iets toevoegen. Nu heeft 'ie immers ook wat centen ervoor...

18 mei 2015 om 21:34

Ja Rodgers zit er al langer he.
En met zijn Balotelli en etc. Dat is een ander verhaal.
We moeten juist nog positief zijn, we kunnen Europa nog in, als niet ja dan pech, het is niet het eerste jaar zonder Europa League.

18 mei 2015 om 22:44

Helemaal geen ander verhaal. Rodgers wilde balotelli niet. Die heeft pech gehad dat sturridge ongeveer het hele jaar geblesseerd is geweest. En het vertrek van een speler als suarez is niet op te vangen, die is onvervangbaar.

19 mei 2015 om 01:20

Achja hij heeft anders wel heel Southampton overgekocht.
Rutten wou sommige spelers vast ook niet maar goed. Ik volg Liverpool,en ze verdienen wel iets beters als Rodgers. Maar goed genoeg off-topic.

Deze man gaat Feyenoord niet verder brengen. Met zijn eigen willetje. Als Fred zijn zin had gekregen en Chery naar Rotterdam had gehaald hadden ze daar echt profijt van gehad en dan was Feyenoord nu wel 3e geworden. Niet dat Chery zo bijzonder goed is hoor één zwaluw maakt nog geen zomer maar hij is wel een doelpuntenmaker. En die missen ze bij Feyenoord echt. Dus als ik jullie Feyenoord supporters was zou ik de klopjacht op van Geel openen. Hij gaat jullie kapot maken. Was echt blij dat hij toen weg ging bij ons. Ajax heeft ook nooit echt profijt van zijn kunnen gehad. Het is gewoon een misselijk eng ventje die alleen maar aan zich zelf en zijn enge vrouw denkt. En dat is mijn mening over Martin van Geel. Hij heeft Feyenoord dan wel uit de schulden geholpen maar nu, Weg ermee!!! Echte Feyenoord mensen aanstellen dat is altijd goed. Mensen met een hart voor de club. Maar welke oud speler van Feyenoord is een financieel zakenmannetje? Regi Blinker? Patrick Lodewijks? Henk Timmer? Ik weet niet hoor ik noem maar wat namen!!!

18 mei 2015 om 19:51

Kan goed saneren en de boel op de rit krijgen, eenmaal op de rails ontspoort de boel.. Weinig creatief zodra er ruimte is om echte voetballers/talenten/aanwinsten aan te trekken en het team te versterken.. Opzouten!!

Gezien het spelersbudget en de financiële situatie waarin Feyenoord zich nog altijd bevindt, is de 4e plaats gewoon een normale afspiegeling van de realiteit lijkt mij... Van Geel kan met beperkte middelen ook niet toveren natuurlijk!

18 mei 2015 om 20:18

Precies. Het is lastig om spelers aan te trekken zonder geld. Van Geel heeft bewezen goed te kunnen saneren (feyenoord is zo goed als gezond), maar er is nog steeds weinig mogelijk.
De jeugdopleiding van Feyenoord is, net als die van Ajax, uitstekend. Dus geef jonge talenten de kans. (denk aan jongens als Van Beek, Kongolo, Martins Indi, De Vrij, Clasie, Boetius, Vilhena)

Denk overigens wel dat Van Geel op termijn (als er weer geld is om goede aankopen te doen) het technische gedeelte beter over kan laten aan iemand als Van Hanegem of Beenhakker. De laatste staat bekend om zijn goede aankopen en connecties over de hele wereld. Heeft Ajax ooit spelers als (o.a.) Trabelsi, Chivu, Ibrahimovic en Maxwell bezorgd. Het is verder wel een praatjesmaker, maar zeker geen nare man en hij is wel goed in ''boodschappen doen'' op voetbalgebied.

Je hebt 2 scenarios's nu: Of Gio draait een slechte play off en begint slecht, Ã’f Gio draait een goeie Play off en gaat het nieuwe seizoen in als een 'goeie coach'.

Tijd voor mvg pas op de plaats te maken! Bedankt voor de zwarte cijfers maar zet er iemand die met goede spelers aankomt! Beleid is gefaald

Met Zyech en Necid in de spits ipv Kazim waren we behoorlijk dichtbij gekomen , alleen de boven grens ( wedstrijd tegen sevilla en 2x tegen Ajax ) en de beneden grens zit zoveel verschil tussen niet normaal

tuurlijk moeten we van geel niet ontslaan , maar zijn taak moet wel zijn naar het halen van scorend en creatief vermogen en iemand moet hem wel evalueren om beter te worden en welke stappen genomen moeten worden voor de volgende stap

Niet zomaar spelers halen waarom kan Zwolle wel Necid halen en Utrecht Haller en kan Feyenoord niet een normale spits halen , zowel Kazim en Tevrede zou ik wegdoen , komen voetballend enorm te kort .

Ik ben geen Supporter maar zou het wel geweldig vinden wanneer PSV concurrentie krijgt van Feyenoord en niet alleen van AZ , Vitesse of Amsterdam. Het aankoopbeleid is om te huilen bij Feyenoord en dat terwijl ze jaren de beste jeugdopleiding van Nederland hebben gehad. Dat is dus mismanagement en daar mag Martin van Geel zichzelf echt wel voor' bedanken' .laat hem de boekhouding doen en stel een goede Technisch Directeur aan die verstand van zaken en spelers heeft. Binnen 2 tot 3 jaar staat er dan een Feyenoord wat zich kan meten met Psv. Ik zie het GvB ook niet doen met dit materiaal en ook niet in de play-offs wat ik wel nog hoop overigens. Weer een jaar zonder Europees in Rotterdam draagt niet bij aan een terugkeer in de Top 3.

Het is wel erg kritisch maar ik vind dat Rutten het niet goed deed en Van Geel ook niet.
Rutten is vertrokken en Van geel geef ik ook niet meer zo lang.
Er komst steeds meer weerstand tegen die man.

Ik vind dat van Geel meer te verwijten valt dan Rutten. Hij geeft hem een matige selectie en gaat daarna hardop dromen over een kampioenshuldiging op de Coolsingel. Rutten begreep dat hij matig materiaal had en tekende niet bij. Toen had er eigenlijk al ingegrepen moeten worden. Een vertrekkende coach is meestal niet goed voor een elftal. Natuurlijk heeft Feyenoord veel talentvolle spelers, maar meer zijn ze nog niet, met uitzondering van Clasie. Laatst heb ik een wedstrijd van Jong Oranje tegen Frankrijk zitten kijken met een volledige Feyenoordverdediging. Het was ronduit slecht.

Wat een giller. Mijn eigen functioneren zal ook geëvalueerd worden. Dus: wij van WC eend adviseren WC eend.

Dat gelul van geen geld is ook lachwekkend. Middelmatige spelers worden bij Feyenoord nog steeds miljonair. Dat worden ze echt niet bij Cambuur of Pec. Twee clubs die een uitstekend technisch beleid voeren. Ook daar ligt natuurlijk druk. Als ze degraderen zijn de rapen gaar, en goed ook.

Overigens haalt Van Geel bijna uitsluitend miskopen binnen. Kazim, Wilshire, Bouhlarouz. Lachwekkend, en kost klauwen salaris.

Wat een bedroevend niveau in de voetbalwereld. Vrij recent was het middenveld van Feyenoord het beste van Nederland. Daarnaast was Feyenoord semi titelkandidaat nadat ze dit seizoen bewezen voetballend veel en veel beter te zijn in de onderlinge confrontaties met Ajax.

Na onwijs mismanagement en het geknakte zelfvertrouwen van het weer niet kampioen kunnen worden (terwijl feyenoord voetballend gezien lange tijd veruit de beste was) is het mentaal gewoon over. Dat is alles.

Het is bijna eng om te zien hoe Feyenoord nu opeens blij mag zijn met een 'incidenteel' 2 of 3e notering terwijl zij dit nu al 3 jaar op rij zijn geweest. Vooral de mate waarin iedereen elkaar maar napraat. Een compleet gebrek aan inzicht.

Ik vond dat Willem Visser van de Volkskrant het gisteren treffend analyseerde bij Studio Voetbal. Hoe Feyenoords seizoen opgedeeld kon worden in vier blokken, waarin Fred Rutten er alleen in het tweede echt structureel goed gepresteerd had, terwijl de overall statistieken van Rutten ook nu weer zichtbaar zijn: de tweede seizoenshelft is dermate teleurstellend dat Visser terecht zijn twijfels had bij de trainingsopbouw van de coach. Wie in het slot van het seizoen telkens zo zwak presteert bij elke club, mankeert iets als trainer, hoe goed zijn oefenstof en aanpak verder ook mogen zijn.

Niettemin liep Van Geel bepaald niet achteraan toen de media in die succesvolle periode de loftrompet schalden voor Rutten. Van Geel was voornemens Rutten zeker voor langer te behouden, hoewel hij - cruciaal genoeg - niet wilde voldoen aan de wens van de trainer om versterking (chery) in de winterstop te regelen. Net als bij Vitesse was Rutten daar bijzonder gepikeerd over en besloot zijn biezen te pakken. Dat is nogal kinderachtig uiteraard, maar dat is nu niet de discussie. Bijzonder is dat Van Geels beoordeling van zijn trainer, en dus ook zijn visie en koers, zo veranderlijk is als het weer.

Bovendien mag je je afvragen wat die koers precies is. Natuurlijk mag je concluderen dat met Karsdorp, Kongolo, Van Beek, Clasie en Nelom de jeugdopleiding sterk vertegenwoordigd is in de basis, maar waarom worden toch spelers gehaald die niet of nauwelijks iets toevoegen aan het elftal en vooral de jeugd in de weg zit. Jean Paul Boetius, het grootste talent, verpietert onder de trainer die bekend staat 'lastige jongens' te kunnen raken. En terwijl de rendementsarme Immers het volle vertrouwen krijgt, heeft Vilhena waarschijnlijk zijn laatste seizoen bij Feyenoord vanaf de bank gekeken. Is het bovendien noodzaak dat een miskleun als Kazim een eigen speler als Achabar op de bank houdt? En wat hebben Bilal, Boulahrouz en Wilkshere toegevoegd? Net zo weinig als de eerder al door Van Geel aangetrokken Mathijsen!

Eveneens terecht van Visser vond ik dan ook zijn argument tegen de wederspraak van Van Hooijdonk en Adriaanse, dat veel spelers geen drol kostten: 'ja, maar wat voegen ze toe?' Afgezien van de gelukstreffers die niet op het conto van Van Geel staan - Guidetti en Pelle - inderdaad vaak bitter weinig. Het zou niet meer dan normaal zijn als Feyenoord ook eens stilstaat bij de vraag of hun TD wel visie genoeg heeft, of dat het niet meer is dan een wispelturige opportunist die van dag tot dag zijn beleid bepaalt.

Ik ben van mening dat Martin van Geel de volgende is die zijn koffers kan pakken. Dirkje wordt binnengehaald en je geeft het trainersstokje door aan 2 beginnende trainers. Hoe hoog zal het verwachtingspatroon wel niet zijn??

Of zal Martin echt denken. geen woorden maar daden, voetbal is oorlog in een kolkende kuip onder aanvoering van Dirk, Kazim en Lex.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren