Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barthez geïmponeerd: ‘In mijn ogen is hij dé doelman van de toekomst’

Laatste update:

Fabien Barthez keepte tussen 1991 en 2007 voor Toulouse, Olympique Marseille, AS Monaco, Manchester United en Nantes en hield het midden tussen geniaal en gek. De Franse doelman wisselde uitstekende reddingen af met kolderieke blunders, maar kan wel terugkijken op een geslaagde carrière met onder meer een Europese- en een wereldtitel. Hij zegt met bewondering te kijken naar een paar doelmannen van de huidige generatie.

/

De 43-jarige Barthez stond drie jaar onder de lat bij United en volgt de Premier League nog steeds. Hij is onder de indruk van wat hij Hugo Lloris en Thibaut Courtois ziet presteren bij Tottenham Hotspur en Chelsea, geeft hij aan in een interview op de FIFA-website. “Ik mag Lloris erg graag en niet alleen als keeper. Ik waardeer hem ook als mens. En dan is er Courtois. In mijn ogen is hij dé doelman van de toekomst.”

“Hij zal die status ook een aantal jaren volhouden, denk ik”, aldus Barthez, die David de Gea er niet bij noemt. De oud-keeper is overigens van mening dat doelmannen nog altijd niet voldoende gewaardeerd worden in de voetballerij. Manuel Neuer speelde bijvoorbeeld een zeer belangrijke rol op het WK 2014 in Brazilië, maar won niet de FIFA Ballon d’Or. “Het verbaasde me eigenlijk niet eens echt”, aldus Barthez.

“Feit is dat keepers altijd op de achtergrond blijven. Ze staan niet in de schijnwerpers. Ik heb hoofdtrainers geregeld horen zeggen dat je een ploeg bouwt rond een goede keeper en een goede spits. Maar doelmannen worden te weinig op waarde geschat, dat is altijd zo geweest. Als kinderen aan het voetballen zijn, is het altijd de zwaksten die op doel staat.”

Denk jij ook dat Thibaut Courtois de komende jaren 's werelds beste keeper zal zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In mijn ogen is De Gea toch de nummer 1 dit seizoen. Raar dat hij niet wordt genoemd.

Maar ja, met name Courtois en De Gea zijn de toekomst. Allebei nog zeer jong en nu al top 3 v/d wereld. Komen ook nog erg veel goede keepers aan heb ik het gevoel.

18 mei 2015 om 14:06

Ik was het er lang mee eens dat De Gea de sterkste doelman was dit seizoen, maar hij heeft onlangs toch een aantal iets zwakkere weken gehad waardoor ik Courtois eigenlijk minstens even goed vind dit seizoen en misschien zelfs net iets beter. Al is het verschil tussen beide echt zeer klein op dit moment, net zoals met Neuer.

18 mei 2015 om 14:21

Courtois vond ik zelfs dit seizoen toch ook al iets beter dan De Gea voordat De Gea zijn zwakke periode kende. Maar goed, het is een stuk makkelijker om je te tonen als je verdedigers af en toe blunderen en jij weer diegene kan zijn die de boel zogezegd redt.

Courtois moet het hebben van concentratie, wat veel moeilijker is voor een doelman en nog eens veel minder opvalt. Daarbij is Courtois een jonge gast die legende Cech dit seizoen naar de bank verwezen heeft en wordt elk klein foutje dus duizend maal uitvergroot.

En vroeger teerde De Gea enkel op zijn lijnreflexen, daar heeft hij duidelijk wat aan gewerkt. Maar hij komt nog geen lichtjaren in de buurt van het all round niveau van Courtois en Neuer natuurlijk.

Neuer ziet er ook niet al te best uit in 2015. Maar toch beter dan De Gea imo. De Gea was wel goed tegen Man City en Crystal Palace. Zijn andere wedstrijden de laatste 3 maanden waren allemaal slecht.

Zonder twijfel op dit moment:
1. Courtois
2. Neuer
3. De Gea

18 mei 2015 om 14:28

We kunnen wel zeggen dat die 3 het beste zijn; Neuer, De Gea en Courtois. Het klopt dat De Gea even iets mindere momentjes heeft gehad, maar dan nog heeft hij United zo enorm veel punten bezorgd.

18 mei 2015 om 15:27

je bent toch geheel subjectief omdat je een belg bent. Iedereen ziet toch dat Neuer de beste ter wereld is. En dit jaar is De Gea gewoon beter dan Courtois, De Gea heeft zoveel punten gepakt voor United dit seizoen gewoon niet normaal, terwijl Courtois niet zijn Atletico niveau heeft gehaald.

18 mei 2015 om 15:46

Hij haalde zeker zijn niveau van bij Atlético, maar hij viel minder op en werd strenger dan wie ook beoordeeld omdat Cech op de bank zat voor hem. Ik vond hem overtuigend beter ook dit seizoen dan De Gea. En in 2015 komt Neuer niet aan de enkels van Courtois, die heeft zijn niveau nooit gehaald de tweede competitiehelft.

Maar goed, ik heb de wedstrijden gezien van De Gea en Courtois. Ik weet ook niet waarom ik nog moeite doe om te discussiëren met mensen die hun wedstrijden niet gezien hebben.

18 mei 2015 om 16:07

@ Gooner4

De Gea heeft heel vele punten gered. Maar Courtois heeft samen met Terry de verdediging zo opgesteld dat hij vrijwel niets te doen heeft gehad. Maar op de momenten dat hij er moest staan stond hij er ook. Slechts 28 doelpunten tegen wat het minste aantal van alle teams is. Wat Courtois heeft gedaan is dus leiding en sturing geven zodat hij later niet hoeft te reageren.

Hetgeen wat het minst speculair is, dat is juist meestal het geen dat wel het effectiefste is. Ik pak altijd Vermeer/cillessen als vergelijking.

Wat Vermeer doet zijn regelmatig spectaculaire reddingen waarmee hij punten pakt. Terwijl Cillessen deze reddingen vrijwel nooit heeft. Dat komt omdat Cillessen anticipeert en vrijwel altijd al op de goede plek staat. En dus bijna nooit wat spectaculairs hoeft te doen. Terwijl Vermeer moet reageren en corrigeren. Waardoor hij eigenlijk te laat is, maar door zijn geweldige reflexen behaald hij het toch.

Cillessen is totaal niet spectaculair, maar wel ongelofelijk effectief.
Vermeer is spectaculair, maar houd relatief minder tegen.

18 mei 2015 om 16:20

Ik vind dat Neuer nog altijd beter doordat hij een soort vliegende keeper is die heel goed anticipeert op counters van de tegenstander en ook de baas is van zijn verdediging, dat doet geen enkele andere doelman zo goed als hij. Op de andere vlakken vond ik hem dit seizoen echter niet beter dan Courtois of De Gea. Qua reflexen sprong Neuer een bepaalde periode vorig jaar eruit bij de keepers, maar als je sommige tegengoals van Bayern ziet dit jaar dan heb ik toch een paar keren gedacht dat hij die wel degelijk moest hebben.

Ik zou is alle tegendoelpunten dit seizoen van alle drie moeten bekijken, maar ik heb het gevoel dat van die drie Courtois wel degelijk het minst duidelijk blunders heeft gemaakt daarin. Ik kan fout zijn natuurlijk en ik ga ook toegeven dat ik als Belg niet geheeld objectief ben over Belgische spelers. Dat gezegd zijnde, in mijn dream team zou ik nog steeds Neuer kiezen door het argument in het begin van mijn post.

18 mei 2015 om 16:40

Eens, voor mij (als niet-belg) staat courtois net boven Neuer.
Bij Neuer krijg ik altijd de indruk dat hij onpasseerbaar is, heeft een paar mooie reddingen, maar dan opeens uit het niets krijgt hij doelpunten tegen waarvan ik denk, "huh, heb ik iets gemist ofzo".

18 mei 2015 om 16:43

Courtois heeft dit seizoen 3 echte fouten gemaakt, maar ik vond geen enkele van de 3 van het niveau blunder.

Ivanovic brengt hem zwaar in de problemen met een slechte terugspeelbal, en zijn reflex is om de bal in de ploeg te proberen houden. Die moest hij gewoon vlug over de zijlijn trappen in plaats van proberen te kappen tussen 2 aanvallers.

Bij die goal van Adam stond hij gewoon op de juiste plaats volgens oud doelmannen. Daar werd hij onterecht op afgerekend.

De Gea heeft dit seizoen een dertigtal echte fouten gemaakt (ik beloof dat ik ze volgend seizoen eens allemaal zal oplijsten in een word document met telkens een url erbij, dat heb ik nu niet gedaan idd) en Neuer toch ook een tiental.

Neuer en De Gea hebben dan ook soms zwakke periodes. Ik heb Courtois al zwakke dingen zien doen, maar hij heeft nog nooit een zwakke periode gehad in zijn carrière.

18 mei 2015 om 17:35

Klopt ook, maar De Gea heeft ook zo enorm veel punten gepakt, dat is ongelooflijk. Courtois ook wel, maar bij Chelsea is de verdediging ook gewoon 10 klassen beter dan die van United.

Jij pakt Vermeer en Cillessen als vergelijking. Helemaal mee eens. Dit doe ik echter ook met Neuer. Neuer is spectaculair en valt enorm op, maar vind hem niet beter dan Courtois of De Gea. Het is gewoon opvallend, anders dan normaal.

18 mei 2015 om 17:59

Zowel Neuer als De Gea zijn spectaculair voor het oog. Courtois is heel sober in zijn keepen. Ik snap niet waarom je Neuer spectaculair zou noemen en De Gea niet. Beide zijn het wel op een ander vlak, dat wel.

18 mei 2015 om 15:49

Ik vind Neuer de beste daarna Courtais en daarna De Gea.

voor mij is Neuer de beste op dit moment, die speelt ook als een valse centrumverdediger tegen een counterende team.

18 mei 2015 om 13:51

Maakt de manier van spelen van een ploeg de ene doelman dan beter dan de andere? Als Neuer bij Chelsea in doel stond zou hij zoiets gewoon niet mogen doen van Mourinho.

18 mei 2015 om 14:04

Hij zou het niet eens kunnen doen aangezien Terry niet van zijn doelgebied afgaat omdat hij dan enorm kwetsbaar is. Als Neuer net zover naar voren zou gaan als bij Bayern dan zou Neuer nog voor Terry staan...

18 mei 2015 om 15:36

Dat is eigenlijk ook wat ik bedoel

Als kinderen aan het voetballen zijn, is het altijd de zwaksten die op doel staat.

Nou of de gene met een steekje los en dat zijn vaak de beste keepers voor je club in mijn ogen. Steekje los als in naar die kruising duiken en dan pas denken over de paal en als een malloot op ballen duiken en dan gestrekt been komt later wel

Neuer is de beste en die spoort ook niet helemaal volgens mij

Grootste aanstormend talent vind ik Mathew Ryan van Brugge.

18 mei 2015 om 14:03

Als je met aanstormend talent iemand bedoelt die nog niet is gekend in de top dan kun je gelijk hebben met Ryan(al betwijfel ik dat persoonlijk), maar Courtois is bv van hetzelfde jaar en ik denk dat je toch niet kunt stellen dat Ryan een groter talent is...

18 mei 2015 om 14:52

Ryan is iets ouder dan Courtois, en Ryan moet je inderdaad toch wel 5 klasses lager inschatten. Hij komt zelfs helemaal niet in de buurt van wat Courtois liet zien bij Genk. Ik vond de Mignolet van Sint-Truiden ook nog iets beter. Maar dat hij misschien een leuke keeper kan worden voor een Engelse subtopper, dat staat vast.

18 mei 2015 om 15:03

Hebben jullie gelijk in, maar voor keepers maakt die leeftijd niet veel uit vind ik. Courtois was er heel vroeg bij, maar er zijn ook genoeg gevallen waarbij die keepers op hun 25e pas loskomen en 10 jaar top keepen.

18 mei 2015 om 16:37

Voor 15 miljoen is hij van jullie
Nee, alleszins 1 van de grootste talenten en is toe aan een stap hogerop. Nu Club de CL zal mislopen zal hij wel vertrekken denk ik.

Ryan heeft zeker talent genoeg om op een dag bij Liverpool of Arsenal te keepen, maar hij is wel klein. Misschien eerder iets voor Spanje. Ospina is even klein, maar da's ook een uitzondering.

De Gea heeft inderdaad een topseizoen gedraaid, maar hij heeft zich ook veel meer kunnen profileren dan Courtois.

Als Courtois 2 saves moet doen per wedstrijd is het al veel, terwijl De Gea zo goed elke wedstrijd wel een 10-tal ballen moet pakken..

Ik plak er nu een cijfer op om maar een voorbeeld te geven, maar het komt er wel op neer dat Chelsea weinig kansen weggeeft waardoor Courtois weinig ballen hoeft te pakken. Desalniettemin staat hij er wel wanneer het moet en pakt hij die weinige ballen dan ook.

De Gea is volgens mij TOP op zijn lijn, terwijl Courtois wel iets beter in de lucht is. Neuer is nog een stapje beter dan deze 2 heren, daarover bestaat weinig discussie momenteel!

Hoe kan je de Ballon D'Or winnen als ook Messi en Ronaldo nog actief zijn? Ligt er niet aan dat Neuer een keeper is hoor dat hij niet won, maar gewoon aan de concurrentie.

1 neuer
2 courtois
3 de gea

Neuer heeft niet de Ballon d'Or gewonnen omdat hij niet op waarde is geschat, zijn concurrenten waren messi en ronaldo

18 mei 2015 om 14:00

Niet niet*

18 mei 2015 om 14:12

Man man man... Neuer is gewoon een belachelijk goede keeper net als vander sar in zn laatste jaren... De 1e wedstrijd tegen barca werd ik helemaal gek dat suarez em er niet inkreeg. Met alle resepect naar courtouis en de gea, die ballen hadden zij never nooit gehouden. Neuer straalt zo een rust en ervaring uit zet hem bij barca neer en alle prijzen kunnen richting ons

hahahah deze man was toch een fucking baas xD

Normaal gesproken had neuer ook best kans op de gouden bal. Maar zolang 2 jongens er meer dan 50 per seizoen in schieten heeft niemand anders kans op die bal

Neuer vind ik veruit de beste keeper op dit moment.. Daarna De Gea en Courtois.
Denk dat Neuer veel completer is dat de andere keepers.

straalt zoveel rust en zekerheid uit...

Courtois is inderdaad op zeer jonge leeftijd al de beste keeper ter wereld. Kan (behalve uitvoetballen) alles beter dan Neuer en is dan nog eens talloze jaren jonger. Ongezien eigenlijk. Dat mensen Neuer hoger inschatten, kan ik zeker inkomen. Maar dat zal niet al te lang meer duren.

De Gea oogt toch een stuk onzekerder, al heeft hij zich wel wat verbetert, een goede 3de beste van de wereld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren