Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Go Ahead Eagles vindt locatie voor Europese wedstrijden

Laatste update:

Go Ahead Eagles eindigde zondag achter FC Twente als tweede in het fair play-klassement en gaat zodoende Europa in. Het is nu de bedoeling dat de club uit Deventer een UEFA-licentie krijgt van de KNVB en alles op orde heeft, om in het nieuwe seizoen uit te mogen komen in de voorronde van de Europa League. Een plek om de wedstrijd(en) af te werken is alvast gevonden.

/

RTV Oost bericht maandag dat men FC Emmen bereid heeft gevonden om het stadion ‘uit te lenen’ voor de Europa League. De eerste wedstrijd van de Eagles in de Europa League staat gepland op donderdag 2 of donderdag 9 juli. Tegen wie de club dan zal aantreden, is nog niet bekend. Men rekent erop dat de KNVB deze week de licentie voor Europees voetbal afgeeft.

De Adelaarshorst kan niet gebruikt worden voor de voorronde-wedstrijd(en), want er staat een verbouwing in de agenda. In het verleden speelde Kowet al meermaals Europees voetbal: de laatste keer was in het seizoen 1984/85 voor de toenmalige Intertoto Cup. In de groepsfase kwam men toen uit tegen Standard Luik, Odense BK en Eintracht Braunschweig.

Ik vind het ... dat Go Ahead Eagles Europa ingaat

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt ronduit belachelijk, sta je 17e en ga je europa in! We slaan helemaal door in het hedendaagse voetbal!!

18 mei 2015 om 12:41

Als ik het goed begreep is dit het laatste jaar dat dit gebeurd en staat voor de fair-play een geldprijs.

18 mei 2015 om 12:45

Daarom worden de prijzen voor het fairplayklassement volgend jaar ook anders en zal de winnaar een geldprijs krijgen ipv een Europees ticket.
Twente kreeg dit jaar ook wel een geldprijs (10.000) maar moet dit uitgeven aan een maatschappelijk project.

18 mei 2015 om 12:54

klopt maar het doel van de geldprijs blijft hetzelfde, moet voor een maatschappelijk project dus je schiet er weinig mee op.

18 mei 2015 om 13:01

Tenzij Schreuder maatschappelijk werker zal worden...

18 mei 2015 om 15:12

ik hoop het wel, want als trainer bakt hij er weinig van

18 mei 2015 om 17:45

Dat is niet het enige belachelijke aan de regeling voor Europees voetbal. Wat dacht je van de Knvb beker. Meer dan de helft doet ook mee voor spek en bonen. Alleen eredivisieploegen mogen bij bekerwinst Europa in. Maw, als NEC kampioen wordt in de Jupiler en de Knvb beker wint, mogen ze Europa niet in. Als een amateur club de beker wint mogen ze Europa niet in.

19 mei 2015 om 07:39

Hoezo mag dat niet? Dat is me helemaal ontgaan zo'n regel... In andere competities zie je toch ook gewoon ploegen die divisies lager spelen en Europa in gaan?

18 mei 2015 om 21:47

Haha idd

Als ze degraderen wat dan? Gaan ze dan met een jupiler league team in de Europa League? Dan verlieze gelijk in de eerste ronde.

18 mei 2015 om 12:42

Dat doen ze sowieso wel

18 mei 2015 om 12:49

Utrecht verloor van amateurs uit Luxemburg, dat kwam foor pure onderschatting, daar zal kowet toch geen last van hebben?

18 mei 2015 om 12:51

Dat denk ik ook niet. Overigens is het niet altijd onderschatting, je moet ook niet vergeten dat profclubs dan vaak nog in de vroegste voorbereiding zitten. Hoe vaak zie je ze dan niet zwak presteren tegen amateurs omdat er nog geen lijn in zit, nieuwe spelers moeten wennen of een deel van de selectie nog niet wedstrijdfit is.
Dan zegt kwaliteit ineens veel minder als je tegen een fysiek sterk en hecht team stoempers komt uit een of ander klein land.

Utrecht zou later in het seizoen nooit verloren hebben van dat ploegje.

18 mei 2015 om 12:55

gae zal de eerste ronde door moeten kunnen komen, 2 en 3de voorronde word al lastiger. leuk voor gae maar het heeft geen zin voor het nederlandse voetbal.

18 mei 2015 om 12:58

Het zal sowieso ongunstig zijn, het aantal punten wordt gedeeld door 6 en niet door 5 dus je komt er altijd slechter vanaf. De concurrerende landen kunnen komend seizoen een forse slag slaan. Tenzij een aantal NL clubs echt kan stunten.

18 mei 2015 om 13:46

@abe
Behalve als kowet de finale wint

18 mei 2015 om 13:49

Onzin natuurlijk. Die punten worden allemaal bij elkaar opgeteld.

18 mei 2015 om 13:53

Klopt, en daarna gedeeld door het aantal ploegen dat deze punten heeft gehaald.

18 mei 2015 om 15:31

Worden het aantal ploegen niet pas berekend op het moment van de poulefase? Want in die voorrondes heb je natuurlijk veel teams uit landen die laag staan en dus misschien op die manier punten moeten scoren en dan amper omhoog kunnen komen. Weet iemand dat vanaf welke ronde de teams meetellen voor de puntentelling ?

18 mei 2015 om 15:52

Vanaf de eerste ronde. Elke wedstrijd telt voor die punten, en je krijgt bonuspunten voor het behalen van bepaalde rondes.

18 mei 2015 om 12:43

Laat dat dan maar niet gebeurem... De Graafschap kan daar komende week aan meehelpen

18 mei 2015 om 15:53

Maakt geen moer uit. Ook als ze degraderen kunnen ze Europees spelen, mits ze de Europese licentie verkrijgen maar dat is volgens mij een formaliteit..

18 mei 2015 om 18:12

Dat denk ik ook want we zijn financieel kerngezond

18 mei 2015 om 14:22

Weet niet waar jullie het over hebben maar Go Ahead Eagles wordt kampioen hoor!

18 mei 2015 om 18:11

Zijn de regels graafschapfan

18 mei 2015 om 18:17

Eerste ronde kom je de aller zwakste broeders van Europa tegen. Degraderen of niet, Go Ahead moet in staat zijn om de nummer twee van Malta, San Marino of Liechtenstein kunnen verslaan.
In de tweede voorronden komen er wat grotere uitdagingen aan. Maar in die ronde is beker winnaar FC Groningen ook gesneuveld!!
Jammer dat ze niet in hun geweldige stadiontje Europese wedstrijden mogen spelen.

18 mei 2015 om 18:32

Dat wordt door de meesten blijkbaar vergeten dat inderdaad Groningen, Utrecht en Twente allemaal werden uitgeschakeld door zeer zwakke tegenstanders. Maar voor velen is het moeilijk om de regels te begrijpen...

Waarom Emmen? Stadions van PEC, Heracles, Twente en Vitesse zijn toch veel dichterbij? Lijkt me dat die clubs ook wel bereid zijn om het stadion te verhuren voor 1 dagje....

18 mei 2015 om 12:44

Hahahhaha ja waarom niet in het stadion van PEC?

18 mei 2015 om 12:57

twente heeft veel problemen met de grasmat, maar normaal zou je verwachten dat dat een goede optie is. pec of vitesse zouden zelf europa ook nog kunnen halen. Europees mag je niet eens op kunstgras volgens mij dus heracles en ohja pec vallen dan sws al af.

zal wat zijn als zwolle ook europa haalt, zwolle en gae uit overijssel beide europa in en twente zit thuis.

18 mei 2015 om 13:22

hij bedoelt meer denk ik dat PEC zoiezo geen optie is, ook al halen ze zelf Europa omdat het een rivaal is van Gae.

maar toch bedankt voor de uitleg dat het niet mogelijk is ivm kunstgras.

18 mei 2015 om 13:48

Als je niet op kunstgras mag spelen, waarom speelde Zwolle gewoon thuis vorig jaar tegen Sparta Praag? Of hebben ze speciaal voor die wedstrijd het kunstgras vervangen? Volgens mij mag je best op kunstgras spelen, het veld van Heracles is goedgekeurd door de Uefa dus.

18 mei 2015 om 14:26

Volgens mij speelt Emmen ook op kunstgras, maar dat zou niet moeten uitmaken want veel clubs in Rusland spelen ook europees op kunstgras. Twente is denk ik wat te groot voor Kowet en Heracles zit midden in een verbouwing van het stadion. Blijft niet veel over.

18 mei 2015 om 12:44

Vooral PEC staat denk ik te springen om dat te doen. Denk dat de meeste clubs in de voorbereiding bezig zijn met het herstel van de grasmat. Die zitten niet te wachten op GAE die het veld even omploegt in de eerste week van juli.

18 mei 2015 om 12:58

Lag er in Zwolle geen kunstgras?

18 mei 2015 om 13:02

Uefa staat geen kunstgras toe toch... dus Pec en Heracles kunnen al niet

18 mei 2015 om 13:06

PEC speelde gewoon in eigen stadion tegen Sparta Praag.

18 mei 2015 om 14:03

In Emmen ligt ook kunstgras.....

18 mei 2015 om 14:29

Uefa laat kunstgras wel degelijk toe, zelfs ek kwalificatie mag op kunstgras. CL en EL mogen gewoon op kunstrgas.

18 mei 2015 om 12:54

Omdat Jong Twente ook uitweek naar Emmen. Het is een veilige keus voor alle Bvo's uit Overijssel gezien de animositeit tussen supporters onderling.

18 mei 2015 om 21:42

Vitesse speelde een jaar of twee geleden ook een thuiswedstrijd in Emmen, door geintjes van de Knvb. Echt een feest was het niet daar.

18 mei 2015 om 13:05

Uhhm als je je een beetje verdiept in de clubs, dan had je kunnen weten dat PEC de aartsrivaal van gea is. Dat is hetzelfde als ajax bij FEYENOORD gaat spelen.

18 mei 2015 om 17:09

Als jij je ook verdiept, weet je dat het Gae is en niet Gea

18 mei 2015 om 21:39

Puntje voor jou😊

19 mei 2015 om 16:22

Sportief!

Als je bezig bent met je toekomst m.b.t. stadion e.d., degradatie probeert te voorkomen, wat bezielt je dan om in de voor-voor-voor-ronde EL te gaan spelen. Dan moet je ook nog uitwijken naar Emmen! Kan iemand mij uitleggen wat dit voor een zin heeft? Is dit een leuk speeltje van de clubleiding of frustratie, of.... zeg het maar. ,,wij gaan Europa in, en blijven er niet in'' is misschien wel een leuk tribune-liedje voor de nacompetitie? Triest deze veredelde amateurclub uit Deventer in Europa!

18 mei 2015 om 12:48

Over triest gesproken: moeten de Eagles-supporters nu ook een spandoek meenemen naar de eerste uit-wedstrijd met de tekst "zwolle kijkt tv"?

18 mei 2015 om 12:58

Hadden jullie maar wat vaker TV-gekeken naar Pec, dan had je niet altijd naar die trieste amateurzooi hoeven te kijken. Sterkte in Syberië!

18 mei 2015 om 13:13

Kunnen wij dus volgend seizoen elke zondag een spandoek maken met "gae kijkt tv"? Aangezien zij hun wedstrijdje al op de vrijdag hebben gespeeld.

18 mei 2015 om 12:50

Jij hebt het duidelijk niet helemaal begrepen. Voor GAE is Europees een prachtig avontuur dat niet vaak voor zal komen. Logisch dat ze er dan voor willen gaan, eigen stadion in de verbouw of niet.

18 mei 2015 om 12:59

Ze hadden misschien met iets meer kloten moeten spelen, dan waren ze gewoon in de eredivisie gebleven! Als je dan zo'n ,,watjes-prijs'' krijgt, is dat toch lachwekkend!

18 mei 2015 om 13:03

Jouw club zal in de toekomst dit Europese ticket ook aangrijpen als het zo uitkomt hoor. Beetje hypocriet maar ik snap dat je clubvoorkeur er voor zorgt dat je er niet normaal op kan reageren.

Misschien ergens ook wel frustratie over de verloren bekerfinale. Dat was toch de kans voor Europees dit jaar want in de play-offs zie ik het Zwolle niet meer doen.

18 mei 2015 om 13:17

Ja want 3-0 winnen van Feyenoord doet elke club in de eredivisie zomaar eventjes... Heerenveen krijgt 1-3 aan de kloten van Twente, Vitesse speelt slecht 3-3 en Feyenoord verliest 3-0 van PEC. Gaat PEC toch wel wat beter die play-offs in dus hoe kom jij erbij dat PEC niet Europa in gaat??

18 mei 2015 om 13:20

Ik schat Vitesse sterker in. Sowieso voor mij de favoriet. Simpel. Dat vergelijk in resultaten gaat natuurlijk mank. Wij misten onze beste spelers en waren maar een beetje aan het aanmodderen. Donderdag staat er een heel ander Heerenveen hoor. En die resultaten zeggen weinig, vorig jaar gingen wij met vier zeges op een rij de playoffs in om er vervolgens kansloos af te gaan omdat de ploeg er gewoon doorheen zat. Voor Zwolle is het ook een lang en taai seizoen geweest. Nog vier keer extra opladen valt echt niet mee. Daarbij was Feyenoord wel een erg gewillig slachtoffer. Dat zal tegen Vitesse of ons niet zo makkelijk gaan.

Maar uiteraard succes tegen Vitesse.

18 mei 2015 om 13:49

Geen frustratie, gewoon jammer, meer niet. Helemaal niet hypocriet, triest als je zo'n prijs krijgt en op degraderen staat. Je zult maar supporter zijn.... Goh, wat hebben jullie fair-play gespeeld, helaas wel gedegradeerd. Die Foeke Booy had het al goed gezien en de popie-Jopie die er nu staat gaat helemaal niets meer winnen. Maar goed, ik ben misschien niet helemaal objectief! Sterker nog, niet objectief!

18 mei 2015 om 13:59

Valt helemaal niet terug te zien, jouw objectiviteit, verder zijn wij gewoon financieel gezond, tov jouw club... Voor de rest kan je je afvragen of het wel allemaal nuttig is, maar voor een club als GAE en de supporters is dit natuurlijk een vreugdemoment, dat het sportief belachelijk gaat, dat ter zijde. Maar zolang Fair Play zo wordt beloont, gaan wij gaan Europa in, zo simpel als dat (afwachtend op de licenties uiteraard). Als de mannen uit Enschede het financieel beter hadden gedaan, dan hadden zij een ticket, het is hoe het loopt

18 mei 2015 om 14:15

@peike , volgens mij was het PEC die zit seizoen tegen de GAE hun ballen thuis hadden gelaten. Ongeacht de eindstand of welke club dan ook, slechter dan andere Nederlandse teams kan GAE het niet doen.

18 mei 2015 om 16:38

Volgens mij zit het je wel hoog, sneu man.

18 mei 2015 om 12:56

Ze speelden hun laatste Europese wedstrijd tegen Celtic precies 50 jaar geleden.

18 mei 2015 om 18:52

Trieste reactie Peinske. Geeft wel jou niveau aan

Totale waanzin dit. Als je dan een extra plek krijgt toewezen stuur dan de eerstvolgende op de ranglijst.

18 mei 2015 om 12:49

Waarom?
GAE heeft dit afgedwongen door fair play. Volgens mij snap je die essentie niet helemaal. Fairplay wordt beloond, ongeacht de plek op de ranglijst.

En zeg nou zelf... hebben de clubs die de afgelopen jaren via de playoffs in Europa kwamen het beter gedaan?

18 mei 2015 om 12:52

Waarom? Omdat GAE wordt vernederd en daarmee ons land het lachertje van de EL league maakt. Maar inderdaad zijn regels bindend en zal het wel moeten helaas.

18 mei 2015 om 13:00

In een eerste ronde zal die vernedering nog wel meevallen. Hier tref je ook clubs die niets beter zijn dan Gae.
Resultaten van clubs als Groningen (tegen Aberdeen), Twente (tegen Qarabagh), Vitesse (petrolul) of Utrecht (differdange) waren minstens net zo beschamend als wanneer GAE er eens met grote cijfers uit vliegt.

18 mei 2015 om 13:00

Heerenveen te kijk gezet door Molde, Utrecht vernederd door een stel Luxemburgers. Twente tegen Qarabagh. Vitesse tegen Petrolul. Feyenoord talloze malen dramatisch. Groningen tegen Aberdeen. En dan vergeet ik er vast nog wel wat. Het slaat nergens op om te roepen dat GAE maar niet mee moet doen omdat ze toch uitgeschakeld worden. Andere clubs worden dat net zo goed.

18 mei 2015 om 13:02

Anders was de plek naar Feyenoord gegaan en die hebben de laatste jaren ook niks klaargespeeld. Zo heel ver zal het niet achteruitgaan. Minder dan niks zal het nooit worden.

18 mei 2015 om 13:03

Als je als degradant zo'n prijs krijgt, zou ik me als trainer behoorlijk gefrustreerd voelen. Geen kaarten, netjes en sportief gedrag (behalve die supporters dan) en die krakkemikkige bouwval, terwijl inzet dan juist uit je tenen moet komen. Dan kun je toch niet zo'n prijs winnen, maar goed, we zullen kijken wat het oplevert! Tenminste, als ze een Europese licentie krijgen. En leuk, moet je volgend seizoen 2x naar Emmen. Je zult maar een egel zijn.

18 mei 2015 om 13:04

Mwoah, we kunnen nog onze directe kwalificatieplek voor de CL verliezen. Dan hebben we twee clubs in de voorrondes CL. Als we zo doorgaan zal het daar wel op uitdraaien. Dan speelt onze kampioen in de voorronde tegen clubs als Bate of Ludogorets.

18 mei 2015 om 13:09

Het is stuitend dat ze deze prijs krijgen. Ze worden eigenlijk beloond door lief te spelen. Er zit wel een hele dikke zwarte rand aan deze prijs, namelijk nacompetitie omdat je er bij vlagen te lief ingaat.....

18 mei 2015 om 18:03

Kraneman...
Dat lief spelen telde alleen in de laatste 2/3 wedstrijden.

18 mei 2015 om 21:04

De frustratie druipt er werkelijk waar vanaf nu wij ook Europees gaan spelen! Wij hebben het er wel voor over om naar Emmen te gaan. O ja 1 ding, wij gaan Europa in!!!

18 mei 2015 om 22:55

.... en blijven er niet in!

19 mei 2015 om 08:43

Dat kun je bij elke Nederlandse club reageren,, wat neem jij toch veel moeite om iedereen onderuit te halen. Allemaal frustratie! Oh en gae is nog niet gedegradeerd hoor ðŸ‘Â

20 mei 2015 om 13:35

Eigenlijk hoorde Twente die prijs te pakken, dus die zouden zich dubbel moeten schamen. Twente heeft dit jaar niets klaar gespeeld met een selectie die gewoon in de top 5 had kunnen eindigen!!
Daarnaast is de club een zooitje dat ze zelfs geen Uefa licentie kunnen krijgen omdat ze anders risico's lopen met die schulden van ze.
Dan heeft het kleine knusse Eagles het iets beter voor mekaar.
Niet je frustraties van de Beker finale op Eagles af reageren.
Vorig jaar hadden jullie je feestje en nu Go Ahead!!

20 mei 2015 om 13:39

Het is jullie gegund. Mooi sfeervol cluppie in een gezellig stadiontje. Jammer dat jullie naar Emmen moeten want de Adelaarshorst was een mooie plek om in de eerste ronde te stunten. Misschien als jullie verder in Europa komen kan het in Deventer
Succes en geniet ervan!!

18 mei 2015 om 13:11

Ja het zou mooi worden als we onze Rotterdamse, fonteinslopende vrienden Europa in gaan sturen onder het mom van fair play

18 mei 2015 om 18:01

Ik ben in alles een Go Ahead man, maar ik kan me soms ook schamen voor sommige mede supporter. Laatst ging er een groep het veld op vlak na de wedstrijd. Wijnaldum werd opgevangen na de wedstrijd, en zo heb ik er nog een paar.
Vorig jaar had Go Ahead ook bijna een fair play ticket, ware het niet dat in de bekerfinale wat ajacied vuurwerk op het veld gooiden in de kuip waardoor Nederland zakte in fair play rank.

20 mei 2015 om 13:48

Onzin, van dat vuurwerk was alleen Ajax het dupe (en de Kuip).
Je krijgt zo'n ticket als land hoe je dit seizoen in Europa heb gespeeld en daarna word er gekeken hoe het met de sportiviteit in de Eredivisie staat. Daar stond Eagles hoog genoteerd dus.
Toch opmerkelijk dat Nederland überhaupt eerste werd in het fairplay klassement met dat gedoe met namen Feyenoord in Europa.

Idd een aanfluiting. En hoe komt het toch dat we europees zo ver afzakken?
Niks ten nadele van Zwolle, Groningen of Go Ahead want het is ook het falen van de "grotere" clubs.

Maar we kunnen nu dus de punten delen door een club meer, in dit geval Go Ahead, die dus naar alle waarschijnlijkheid de eerste of 2e voorronde gaan sneuvelen. En dan zakken we nog verder op de europese ranglijst helaas.

18 mei 2015 om 15:48

Vind je het gek met Glynor Plet in de spits? Goede voetballers bij Eagles zijn Van Ooijen en Van der Linden en daarmee is het wel zo ongeveer gezegd..

Jammer, vind de Adelaarshorst qua sfeer echt mooi. Jammer dat daar niet gespeeld kan worden. Hoop dat GAE in ieder geval de eerste ronde door kan komen.

Zo zet de KNVB zichzelf ook lekker te kijk zeg. Schande!

18 mei 2015 om 12:52

Uefa bepaalt die regels
Schande dat je dat niet weet..

18 mei 2015 om 18:10

Jansen Joenite. Stop maar met reageren. Is echt zinloos. Mensen willen of kunnen het niet snappen door hun domheid. De UEFA bepaalt dat het land wat in Europa het sportiefste speelt een extra ploeg mag afvaardigen. Die ploeg moet dan weer het sportiefste zijn in zijn competitie. In dit geval dus FC Twente maar die kunnen/willen niet ivm de eventuele gevolgen die het kan hebben. Dan komt diegene in aanmerking die tweede is en laat dat nou net mijn cluppie GA Eagles zijn. En dat ze nou en wel of geen punten pakken doet niet ter zake. Eigenlijk heel simpel toch?

18 mei 2015 om 12:54

Knvb heeft hier niks mee te maken lijkt me zo.

Heerlijk, al die al-dan-niet jaloerse negatieve reacties...
De Eagles hebben groot gelijk om mee te doen, zo zijn de regels nu eenmaal! Het slappe karakterloze voetbal van afgelopen seizoen heeft dus ook nog een voordeeltje voor alles wat de Eagles een warm hart toedraagt
En mocht je in de 1e ronde toevallig bijvoorbeeld de nummer 3 van Luxemburg treffen en een wedstrijd weten te winnen dan doe je het al beter dan menige Nederlandse club de afgelopen jaren heeft gedaan.

18 mei 2015 om 13:25

Het is in de meeste gevallen denk ik niet jaloers. Ik denk zelfs dat de meeste mensen dit heel erg mooi vinden voor de Eagles, zo'n avontuur gun je juist aan een kleinere club.

Het is gewoon een beetje de angst dat de nummer ena laatst Europa in gaat, dat kost Nederland nog meer punten op de ranglijst en dus Europese plaatsen. De vraag is wel, nu Twente even financieel een stap terug moet doen, of we wel zoveel plaatsen nodig hebben.

18 mei 2015 om 20:49

Dan kan ik niet opmaken uit alle reacties

Dnipro haalt de finale van de EL. Wie had dat van tevoren verwacht. Ik weet dat Go Ahead minder is. Maar nog steeds kunnen ze voor een stuntje zorgen. Ook krijg je dat clubs uit italie - frankrijk Go Ahead gaan onderschatten waardoor ze toch nog wat kunnen proberen

31 mei eindigen de plays-offs mogelijk begint de voorronde 2 juli. dan kun je spelers nauwelijks rust geven voor het nieuwe seizoen. dat op 8 augustus begint aangezien er ook voorbereiding nodig is voor de competitie en de EL. denk dat ze het aan het eind van het seizoen wel gaan merken.

Omdat PEC zelf nog kans maakt om Europa in te gaan en dan gaat dat natuurlijk niet samen, als ze ook thuis moeten

Go Ahead Eagles bekt wel makkelijk buiten Nederland,stuk makkelijker dan bijv. Groningen, dus dat hebben ze alvast mee

Alle respect voor de Eagles, maar ze horen gewoon niet op het Europese podium thuis. Dit gaat NL alleen nog maar Uefa punten kosten.

Wij wonnen ook in de 1e ronde van FK Tauras.
2-3 en 3-0. Eagles kan echt wel de 1e 2 rondes overleven!

Natuurlijk zeg ik dit een beetje als 'de verliezer' ('verloren' met 0,03 punten verschil), maar het is gewoon te achterlijk voor woorden hoe dit gaat. Allereerst hebben we het hier over een club waarvan de supporters dit seizoen een eigen speler (wijnaldum) hebben aangevallen en racistische leuzen hebben toegeschreeuwd. Hoe bedoel je Fair Play (en nee, het gaat niet alleen maar om de gele en rode kaarten)? Je vraagt je af hoe de punten gegeven worden. Ten tweede, Go Ahead gaat mogelijk (persoonlijk denk ik zeer waarschijnlijk) degraderen, na eerst een nacompetitie te hebben gespeeld. Mochten ze de finale halen dan zijn ze pas na 31 mei klaar. Een maandje later is dus al die voorrondewedstrijd. Een mogelijke Eerste Divisieclub gaat dan dus met amper vakantie en voorbereiding deelnemen aan deze wedstrijd en dan ook nog eens niet eens in het eigen stadion, maar in dat van Emmen (ik vraag me overigens af of dat stadion aan de UEFA-regels voldoet). Hoe triest is deze gang van zaken mensen?

18 mei 2015 om 14:22

@aapie Ene kant vind ik dat je gelijk hebt hoe dit gaat maar hoe jij het verwoord klopt ook voor geen meter. Over het wijnaldum incident zijn 2 kanten aan. Ik snap dat mensen frustraties hebben omdat hun club (on jouw geval excelsior) net een ticket mislopen. Maarja als het jouw club was geweest die toch Europa in mocht dan zal je dat natuurlijk toejuichen. Iedere kleine club had die kans aangepakt met als kans om een mooie club te kunnen zien voetballen tegen onze club. (Nu helaas in Emmen vanwege verbouwing.)

18 mei 2015 om 14:45

Sorry, maar een mooie club kun je wel vergeten. In de eerste voorronde speel je als club die via Fair Play is geplaatst tegen een club uit de laagst geklasseerde landen op de UEFA-ranglijst. Het hoogst genoteerde land waaruit je een club kunt treffen is de nummer 22 en dat is Wit-Rusland. En dan speel je ook nog eens tegen de nummers 2 of 3 uit die landen of tegen een bekerwinnaar uit de landen die op 35 t/m 54 staan. Tuurlijk, je kunt hopen op de nummer drie van Schotland, wat nog wel leuk zou zijn, maar die kans is klein. Dus als je tegen de nummer twee speelt van laten we zeggen Armenië, Ulysses Yerevan, in mogelijk een halfleeg stadion in Emmen, wat heb je daar nou aan? Moet Go Ahead dit willen? En dat Go Ahead ook nog eens mogelijk degradeert en zijn beste spelers kwijt gaat raken en dan met zo'n voorbereiding... Sorry, trieste gang van zaken dit, ik blijf het zeggen.

18 mei 2015 om 21:15

Racisme??? Daar was geen sprake van. Die malloot van een Kazim ziet uitjouwen als racisme. Wat een irritante kerel is dat zeg! Die spoort niet. De Knvb heeft onderzoek gedaan naar het vermeende racisme en daar is niets uit gekomen, maar dat hoor je dan niet. Het geval met Wijnaldum was met een paar supporters wat later na de wedstrijd.

Als je een beetje op de hoogte was geweest, wist je dat het stadion van Emmen de laatste jaren al meerdere malen voor internationale wedstrijden is gebruikt, zoals jeugd- en vrouweninterlands. Ook het WK onder 20 jaar heeft er plaatsgevonden.

Je klinkt inderdaad al een verliezer. Hoe triest is jouw reactie?

Uefa moet het land ook echt belonen door, de punten die de fairplay deelnemer behaalt als bonus te laten meerekenen. Nu zullen we dus onze punten weer moeten delen door 6 inplaats van 5, waardoor je snel weer achter de feiten aan gaat lopen. Wanneer deze punten van Go ahead gewoon als bonus worden meegenomen pakt het veel beter uit.

18 mei 2015 om 14:39

Mijn eerste gedachte was ook dat het zo zou zijn want nu wordt je eigenlijk gestraft.

Voor de supporters zou het toch wel een droom zijn europa in al stelt het nog nie veel voor. Ma laten we gewoon het beste hopen meschien zit er wel een stunt in dat ze een ronde kunnen overleven gun het ze wel altijd wel een trouwe aanhang. En een mooie club. Meschien hebben de tegenstanders hed gevoeld dat ze tegen een engelse ploeg spelen in de woonwijk en Engels sfeertje haha.

Als ze de eerste ronde niet door komen, en die kans acht ik vrij groot, ga je punten verliezen op de ranking. Alle punten behaald moeten dan door 1 club meer gedeeld worden.

Haha, "ze spelen niet in Zwolle omdat die ook nog Europa in kunnen."
Alsof anders een van beide partijen hierop zat te wachten.

18 mei 2015 om 17:12

Ik ben een van de weinige Zwolle-supporters die hoopt dat GAE in de eredivisie blijft! Ik heb er wel een zwaar hoofd in. Mooi toch die Ijsselderby's. Jammer dat het de laatste jaren net iets teveel haat is naar elkaar. Bovendien is het niet helemaal rechtvaardig dat je als gezonde club de pineut bent, terwijl clubs die maar financiëel wat aanklooien, uiteindelijk gewoon eredivisie spelen. Maar het accepteren dat je een fair-play-ticket krijgt toegeworpen terwijl je in de degradatie-shit zit? Lijkt me niet verstandig, al helemaal niet als je bezig bent je stadion te moderniseren en moet uitwijken naar Emmen. Wie heeft daar nou belang bij....

18 mei 2015 om 18:13

Stel je voor dat Eagles een ticket krijgt en zich weten te handhaven in de eredivisie. Dat doet de club alleen maar ten goede. Denk aan meer sponsoren, naamsbekendheid, makkelijker spelers aantrekken, en nog veel meer. Er is wel degelijk enig belang.

18 mei 2015 om 20:52

Peinske. Ik vind anders de meeste reactie van jou vrij negatief en provocerend. Heb ik dan dan allemaal verkeerd begrepen?

18 mei 2015 om 23:07

Provocerend zeker niet. Ik ben PEC-supporter en geen Eagles-fan.
Ik ging zelfs vroeger vaak naar GAE kijken toen ze in de eredivisie zaten. Jammer genoeg kan dat nu niet meer door een paar fanatici die doorslaan. Nooit een hekel gehad aan Gae, wel aan die doorgedraaide zichzelf supporters noemende randfiguren.
Zou graag gewoon naar zo'n Ijsselderby gaan en elders in het stadion zitten. Vaak gedaan, nooit problemen. Maar helaas, tegenwoordig kun je haast niet eens meer in Deventer komen.
Ik begrijp alleen niet wat je bezield als je bijna degradeert en dan de fair-play-ticket wint door ,,net'' gedrag. Dan klopt er toch iets niet in jullie beleving. Zo'n ticket verdien je op basis van resultaten en niet omdat er al een aantal clubjes bedanken. Als je dan ook nog voor een paar honderd fans in Emmen gaat spelen, wat is dan het nut! Dat mag ik toch wel belachelijk vinden, maar goed, als je iets negatiefs zegt over Gae, dan ben je als Zwollenaar al snel provocerend.
Ach, en een beetje stangen.... maar helaas, jullie kunnen er niet tegen. Lees alle reacties er maar op na.

19 mei 2015 om 23:26

Hahahahaha....geen hekel aan Gae. Neem jij jezelf nog wel serieus? Lees je eigen reacties zelf (nog) eens door en beweer dan nog glashard dat je geen hekel aan ons hebt.

21 mei 2015 om 08:09

Nou, verklaar je nader. Omdat ik een keer egels zeg en het stadion een bouwval vindt? Oei, jullie raken wel heel snel over de kook he! Maar goed, het is inmiddels bekend dat er net iets teveel oververhitte zichzelf supporters noemende gasten rondlopen in Deventer. Daar heb ik inderdaad helemaal niets mee. Gae, prima club!

Europees gaan spelen, handhaven in de ED, het wordt gewoon een topseizoen voor Kowet.....

Ok! De UEFA zet zichzelf op deze manier te kijk. Snel aanpassen die regels. Een ploeg die strijdt tegen degradatie Europa in sturen. Triest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren