Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Interessante zomer voor Ajax: strepen door namen, rake aankopen’

Laatste update:

Na de beschamende nederlaag tegen FC Dordrecht op de laatste speeldag is het de vraag of Frank de Boer het team komend seizoen nog op de rit krijgt. De Telegraaf schrijft maandag dat de trainer 'veel rigoureuzer moet doorselecteren'. “Het wordt het een interessante zomer in Amsterdam, waar niet alleen strepen door namen moeten worden gezet, maar ook rake aankopen moeten volgen”, zo geeft de scribent van het dagblad aan.

/

Het dagblad is van mening dat een vertrek van Mike van der Hoorn het beste voor beide partijen kan zijn. De verdediger geniet ‘voorzichtige belangstelling’, maar mag van De Boer ‘onder geen beding’ vertrekken. Een transfer zou betekenen dat Van der Hoorn verlost zou zijn van zijn reserverol en dat Ajax kan proberen een hoger niveau, voor het Ajax-spel, binnen te halen.

De Telegraaf wijst er verder op dat Mitchell Dijks te makkelijk van Ajax weg mocht en dat het vreemd is dat Nicolai Boilesen na een mager seizoen over het buitenland fantaseert. “Als de Deen maar half zo zelfkritisch als De Boer was geweest, had hij na dit persoonlijke rampseizoen niet over een mogelijk vertrek gesproken.” Ook over Thulani Serero, Lucas Andersen, Ricardo van Rhijn en Ricardo Kishna zullen volgens het dagblad harde noten moeten worden gekraakt.

Ajax moet Thulani Serero komende zomer verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De meeste kan ik voglen maar Kishna zie ik genoeg potentie in. Die mag van mij absoluut niet weg. De rest heb ik niet helemaal afgeschreven maar hebben wel genoeg kansen gehad en zijn nog altijd niet onomstreden...

18 mei 2015 om 08:24

Tja, ik zie liever Fischer eigenlijk. Kishna is veel te wisselvallig.

18 mei 2015 om 08:33

Kishna is een talent, maar hij wil niet bijtekenen en er zitten nog wel een paar talenten te wachten op een kans (menig, Cerny, Muric, Dekker) dus hij moet kiezen voor Ajax of zijn koffers pakken. Hoop dat hij verlengd maar hij moet wel duidelijk zijn, dat gekloot met een zaakwaarnemer kunnen we er niet bij hebben, iedereen moet zich vol concentreren op het spel en niet op randzaken.

18 mei 2015 om 08:38

is nog niet zeker of hij wil bijtekenen, is in gesprek. Dus even afwachten. Die jongen moet gewoon het vertrouwen krijgen. Vind hem nog altijd beter, al is hij een aanvaller dan boilissen als speler. Deze laat het de laatste tijd echt vallen, zowel als verdediger als dat hij naar voren stuift, wat hij vorig seizoen wel vaker deed. En dan ook nog aanvoerder, klopt niet.

18 mei 2015 om 08:45

Ja maar indien niet, dan gewoon 10 anderen voor hem zo bijzonder is het ook weer niet. Heel vaak zijn man niet voorbij gekomen dit seizoen. Hij krijgt vertrouwen, ondanks dat hij niet bijtekend, maar het moet wel van twee kanten komen. Hij moet ook naar Ajax tonen dat hij van waarde wil zijn en moet bijtekenen.

Boilesen moet op de bank, dat is duidelijk.

18 mei 2015 om 09:12

In mijn optiek heb je momenteel alleen iets aan Kishna als hij in een team speelt wat een geoliede machine is. Bij ajax hebben we nu meer baat bij mannetjes putters. Wel kwaliteit maar daarnaast dus niet te beroerd om te werken. Zoals Fisher bijvoorbeeld. Draven, afjagen en je wil opleggen aan de tegenstander. Dat zie ik Kishna komend jaar nog niet doen.

18 mei 2015 om 20:45

Ajax zou inderdaad meer als Feyenoord moeten worden. Misschien dat je Kazim kan ruilen tegen Kishna, dat is wat jullie nodig hebben. Nee, maar serieus nu. Je bent toch niet serieus? Als Ajax dat beleid doorvoert verkloten ze de charme van onze competitie. Ajax met werkvoetbal, man.

18 mei 2015 om 11:54

Anderson barst ook van het talent. Zou zonde zijn als je die ongeslepen diamant weg zou doen..

18 mei 2015 om 13:28

Over Andersen horen we dat alweer een paar jaar. Maar voorlopig komt er nog weinig uit. Ik zou er niet rouwig om zijn als die verkocht of verhuurd wordt, maar goed, als de trainers nog potentie in hem zien, dan zal hij op de training wel dingen laten zien die hem nog de moeite waard maken om aan te houden.

Harde noten kraken? Dit seizoen was inderdaad niet goed, maar de telegraaf lijkt even vergeten dat Ajax de vorige 4! Seizoenen kampioen is geworden. Dat het dit jaar allemaal minder is, kan gebeuren als je met talenten speelt. Ook is Ajax gewoon tweede, dus laten we alsjeblieft niet doen of de wereld vergaat. Gewoon op dezelfde weg blijven doorgaan

18 mei 2015 om 08:18

Iedere Ajacied kan er door die kampioenschappen ook prima mee leven dat het een keer niet lukt. Maar objectief gezien moet er nu wel een bezem door de selectie. Er zit veel potentie in maar ook veel middelmaat. Ik zou zeggen opbokken met jongens als Boilesen en Kishna, die dromen over een nieuwe uitdaging voordat ze zelf ook maar drie wedstrijden op rij gepresteerd hebben. En bouwen rond jongens die de kar trekken eb juiste mentaliteit tonen, zoals Klaassen, Cillesen en Bazoer.

18 mei 2015 om 08:20

Heb jij geen enkele wedstrijd gezien dit jaar? Ben je vergeten hoe groot de achterstand op psv is? Heb je de prestaties van ajax in de beker en Europees niet gevolgd?

Tja dan zou ik je opmerking wel begrijpen, maar als je op een van bovenstaande vragen met nee antwoordt dan snap ik niets van jouw standpunt...

18 mei 2015 om 08:28

Snap ook weinig van de jouwe, in europa heeft ajax gewoon goed gepresteerd. Uitgeschakeld worden door barca en psg is geen straf, apoel hadden ze watmeer kunnen straffen. Dat ze uitgeschakeld werden door een dnipro (zoiets) is ook niet heel slecht als je ziet dat ze nu in de finale staan en napoli hebben uitgeschakeld. Prima prestaties alleen een beetje jammer is de manier waarop ze uitgeschald zijn.

18 mei 2015 om 08:50

Ik ben het eens met SanMarcos. Het gaat er niet om wanneer en door wie ze uitgeschakeld zijn. Het gaat om de manier waarop. Ik zit al 2 jaar naar slaapverwekkend voetbal te kijken. Er komt geen goal voorbij en we zijn 17(!) punten achter PSV geëindigd. Helaas laten mensen zich bedonderen door 4 kampioenschappen. Als die er niet waren, dan was de Boer er allang uit gegooid, want het voetbal is tergend slecht. Van mij hoeft de Boer niet weg, maar er moet wel iets drastisch gaan gebeuren en snel!

18 mei 2015 om 09:29

Maar het veldspel is gewoon niet goed. Als bijvoorbeeld boilensen fout op fout mag maken en zelfs aanvoerder is, zegt dat een hoop

18 mei 2015 om 09:47

@ J0rnnn

BIj een club als Ajax moet je presteren. ALs er dus een coach is die 4 kampioenschappen op rij behaald na 7 droge jaren dan word er niets verdoezeld. Dan heeft hij gewoon goed gepresteerd.

Ja het voetbal dit seizoen was niet om aan te zien. Maar heeft Ajax echt dusdanig slecht gepresteerd. Eenzelfde aantal punten als vorig jaar, verder gekomen europees. En in de winterstop waren we met slechts 4 punten achterstand nog de grootste kandidaat om PSV in te halen. Dat we het kampioenschap binnen 3 wedstrijden na de winterstop vergooid hebben vergeet iedereen eventjes.

18 mei 2015 om 10:49

Er zijn wel heel veel fouten gemaakt en slechte wedstrijden gespeeld dit seizoen. Dat vergeet jij eventjes.
- aanloopbeleid in de zomer (Blind en Vermeer weg, Milik, Viergever, Zimling terug)
- eerste weken Sigtorsson gespeeld terwijl die niks presteerde
- Moisander blijven opstellen terwijl die werkelijk waar nog slechter dan Boilesen was
- Boilesen z'n aanvoerdersband niet afpakken
- Denswil wegdoen om Moisander te houden, vervolgens geeft Moisander het eigenhandig weg in die 3 wedstrijden die jij noemt en speelt hij niet meer
- Klaassen op 6 waardoor alle aanvallende kwaliteiten van hem teniet worden gedaan
- Schone in de spits
- in de beker voor schut gezet
- Europees weer niks voorgesteld, uitgeschakeld op slimmigheid door Dnjepr
- 17 (!) punten achter PSV
- gefaald in het brengen van mooi voetbal, wat de doelstelling was.
Dat zijn allemaal treurige conclusies. Lichtpunten zijn Cillessen, El Ghazi en de tweede plek. Aankopen van Gudelj en Sinkgraven zijn ook prima, alhoewel voor die laatste veel is betaald. Dit moet allemaal geëvalueerd worden, want nog zo'n seizoen kan gewoon niet.

18 mei 2015 om 11:03

@ Leidsehood

Nee, jij vergeet dat het achteraf fouten zijn. Maar dat het op het moment gewoon logische keuzes waren. Alleen valt dat voor mensen niet terug te redeneren.

- Blind verkopen
United komt met 18 miljoen op de proppen. Hem niet verkopen kan je als commercieel bedrijf en NL voetbalclub gewon weg niet weigeren.
- Vermeer,
ja er is een fout gemaakt omtrent het contract want hij zou naar AZ gaan. Maar desondanks is Feyenoord 4e.
- Milik
Was dat niet de speler waarvan iedereen stond te juichen?
- Viergever,
23 jaar, multifunctioneel, 1,25 miljoen en vrij ervaren in vergelijking met de rest van de selectie.

Maar ook het opstellen van spelers.
- opstellen Sigthorson
Ajax had de zwaarste competitie start in de afgelopen 6 jaar tijd. Zivkovic is en was een 17 jarig talent en die ga je dus niet opstellen. Terwijl Milik een nieuwkomer was bij de ploeg. Oftewel jij wilt een 17 jarig talent of een nieuwkomer zonder wedstrijd ritme de zwaarste competitie start laten beginnen? Sigthorson was, en is de juiste keuze geweest voor die wedstrijden.

- Denswil omtrent Moisander
Denswil was al 1,5 jaar bezig met een contract verlenging en wilde maar niet bijtekenen. Wanneer er dan 2 spelers een aflopend contract hebben moet je een keuze maken. Maak je een keuze voor een talentvolle CV die niet wilt bijtekenen. Of voor een ervaren CV die vorig jaar de minste gepasseerde verdediging van NL was. Oftewel logische keuze.

Nogmaals, als je de beslissingen wilt bekijken. Dan moet je zelf bekijken op het moment van het nemen van de beslissing. Want achteraf kijk je ene koe in de kont. Weinig mensen hadden verwacht dat Milik zich zo zou profileren. Niemand had verwacht dat United 18 miljoen zou bieden voor Blind. Wederom, dat is achteraf. En achteraf staan de beste stuurlui aan wal.

Een bestuurder en/of trainer moet anticiperen. Oftewel beslissingen van te voren nemen. Terwijl jij als supporter reageert. Oftewel achteraf terug komen op dingen. Een wereld van verschil. Want als iedereen weet hoe beslisingen uit pakken, dan zou ik staats loten gaan kopen.

18 mei 2015 om 11:14

Dan moet ik dus staatsloten gaan kopen, want ik zag alle beslissingen al fout gaan:
- Blind is te laat verkocht, de verkoop op zich is prima, maar niet zo laat je beste speler wegdoen. We wisten al eerder dat United hem wilde, bied hem dan desnoods aan.
- Zimling zag iedereen aankomen
- Milik was een nobody die al jaren geen doelpunt had gescoord bij wijze van spreken. Daar was iedereen sceptisch over. Heeft het boven verwachting gedaan maar is uiteindelijk toch gewoon de matige spits gebleken die iedereen verwachtte.
- Viergever is prima, maar niet wanneer je doelstelling is om eindelijk mooi voetbal te spelen en je net je beste speler Blind hebt verkocht, want Viergever is gewoon een breedteaankoop
- Vermeer dramatische fout
- Sigtorsson is een houten Klaas, was dat ook al aan het begin van dit seizoen. Dan haal je eindelijk een concurrent en laat je hem nog zo lang prutsen. Ik geloof dat de gemiddelde fan van Ajax 5 weken om Milik schreeuwde voordat die eens een keer mocht spelen
- het Denswil Moisander verhaal heb ik altijd als een onbegrijpelijke beslissing gezien, dat Denswil moeilijk doet lijkt me ook niet gek, omdat Moisander mocht blijven falen en Denswil na 1 fout een tirade in de pers van De Boer kreeg
- Klaassen op 6 weet je van tevoren dat het niks is, Schone in de spits idem dito.

18 mei 2015 om 11:37

@ Leidsehood

Dan raad ik dat inderdaad aan om staats loten te gaan kopen.

Blind is te laat verkocht, United had eerder nog geen concrete interesse dus hoe bedoel je te laat verkocht. Daley en Overmars hebben beiden aangegeven dat de deal binnen minder dan een week compleet geregeld was. En hoe je het wend of keert. 18 miljoen is voor een club als Ajax simpelweg niet te weigeren. Dan kan je hoog of laag springen, maar dat zijn bedragen waar je hoe laat dan ook mee akkoord moet gaan.

Zimling zag iedereen aankomen, vele mensen wel. Maar mensen waren ook sceptisch over Poulsen toen deze kwam. Of over Pantelic. Babel, Ooijer. Mensen waren sceptisch over de Boer toen deze aantrad.

Milik was een nobody, maar iemand die in de nationale ploeg fantastisch speelde. En een matige spits die iedereen verwachtte. Bij Ajax roept men al jaren om een spits die er 20 in schiet in een seizoen. Voila, Milik in 34 wedstrijden met 23 doelpunten. EN als je zijn minuten bekijkt is het nog vele malen knapper.

Viergever, dit is juist het punt waar op ik zeg dat je terug moet redeneren en dat schijnbaar iets is dat je niet kant. Ajax contracteerde Viergever op 24 mei!!!! Blind werd de laatste week augusts pas verkocht. Hoe kan je dan in godsnaam typen: "viergever is prima, maar niet wanneer je doelstelling is om eindelijk mooi voetbal te spelen en je net je beste speler Blind hebt verkocht"
Blind werd 3 maanden later pas verkocht!!!!!

Vermeer is een contractuele fout die ze niet nog een keer maken. Slim gespeeld door Winnie Haatrecht. Fout van de technische staf.

Sightorson is een houten klaas, wie wilde je dan in de spits zetten? In het beginv an je post noem je Milik ene nobody en een matige spits. EN nu was hij opeens degene die moest spelen? Iets in de vorm van jezelf tegen spreken.

Denswil/moisander een onbegrijpelijke beslissinge? Dan raad ik je serieus aan om vaker op te toekomst te gaan kijken en jezelf iets meer in te lezen. want dan heb je serieus heel weinig van de gehele situatie begrepen. De enige schuldige aan het vertrek van Denswil is Denswil zelf. Maar hierbij even een overzicht.

2013/2014, Denswil word aanvoerder van Jong Ajax en mag 28 wedstrijden mee doen in Ajax 1. Desondanks wilt Denswil niet verlengen vanwege beloftes aan speeltijd. (zijn concurrent is d eminst gepasseerde verdediging en aanvoerder van de eredivisie). Oftewel met 28 wedstrijden mee mogen doen en zo een concurrent meer speeltijd eisen is bizar. Denswil tekent niet bij en vervolgens besluit Ajax om Viergever te halen.

2014/2015, Denswil heeft nog een contract voor een jaar en wilt nog steeds niet bij tekenen. Tegelijkertijd Moisander hetzelfde verhaal. Ajax moet dus een beslissing gana nemen. 2 spelers, beiden aflopend contract en beiden willen niet verlengen. Voor wie ga je kiezen? het talent dat gegarandeerd fouten maakt en niet wilt verlengen. Of de ervaren (aanvoerder) die het seizoen ervoor de minst gepasseerde verdediger van de eredivisie was. Een simpele keuze dus.

Tel daarbij op dat Denswil zelfs bij Jong Ajax de kantjes er vanaf liep en nu in België precies hetzelfde doet. Denswil heeft 1,5 jaar lang de kans gehad om bij te tekenen. Hij heeft 1,5 jaar lang de kans gehad om zichzelf in het eerste te spelen. Hij is 1,5 jaar lang aanvoerder Jong Ajax geweest zonder verbetering.

Hetgeen dat ik je probeer te vertellen is het geen dat je mist. Je roept dat jij dit wel aan had zien komen. Maar je post zegt duidelijk dat dit niet zo is. Ook geeft je post duidelijk weer dat je niet goed genoeg ingelezen ben in de materie. Waardoor je dus puur gal aan het spuwen bent en kritisch bent zonder onderbouwing. Oftewel nutteloze posts.

18 mei 2015 om 13:41

Er stond inderdaad een fout in het contract van Vermeer. Maar is dit van invloed geweest op het presteren van Ajax? Nee.

In het transferbeleid is wat mij betreft alleen Zimling een fout geweest. De andere stappen zijn allemaal zeer goed te volgen, zoals D-Bergkamp hierboven al heeft beargumenteerd. Viergever en Milik zijn weliswaar geen sensaties gebleken, maar a) dat is achteraf praat en b) de prestaties zijn ook zeker niet slecht in een eerste jaar. Gewoon naar behoren gepresteerd.

Verder moet je het als club in Nederland doen met de mogelijkheden die je hebt. Je bent geen Real Madrid of Manchester City die met een miljoenenbudget het tempo van de transfermarkt bepalen. Als je Blind pas laat kwijt kan? Pech, niks aan te doen. Doet Denswil niet wat je wil? Pech. Roeien met de riemen die je hebt.

Net als bij Feyenoord zie je bij Ajax dat de supporters een korte-termijn geheugen hebben. Je moet geduld hebben, het is gewoon niet anders. Het was niet om aan te gluren afgelopen jaar, maar de resultaten zijn de laatste jaren meer dan uitstekend, en mooi voetbal gaat echt wel weer een keer terugkomen. Maar het kan niet elk jaar feest zijn.

18 mei 2015 om 15:01

@ Bergkamp.

Toch maar staatsloten dan, want:

- ja, Blind is te laat verkocht. Toen Van Gaal naar United ging wist iedereen: die haalt Blind. Vervolgens is dat pas heel laat ook geregeld. Dat ligt ook eraan dat United pas laat aanklopte, maar je zag het aankomen.

- Zimling zag ik dus ook aankomen. Net zoals ik ook zag aankomen dat Poulsen wel een goede versterking zou zijn. Kwestie van hun cv's naast elkaar leggen.

- Viergever is gehaald met het idee dat Blind zou weggaan. Dus wel degelijk als vervanger. Maar zoals ik al zeg: op zich begrijp ik die aankoop nog voor weinig geld. Maar niet als vervanger van Blind want ik zag al aankomen dat hij daar niet goed genoeg voor is. Of, een andere mogelijkheid, ze hebben helemaal geen vervanger voor Blind gehaald. Het is het een of het ander. En allebei zijn fout.

- Vermeer is dus inderdaad een fout (die zag ik niet aankomen, want ik verwachtte niet zoveel amateurisme)

- Sigtorsson moest inderdaad uit de spits. Want zelfs nobody Milik was beter. Dat zag ik ook al lang. Ondanks dat ik Milik geen geweldige aanwinst vond, vond ik hem meteen al beter dan Sigtorsson. Zag ik aankomen, zag iedereen aankomen.

- Jij weet meer van Denswil/moisander dan ik. Dus vooruit daar wil ik je gelijk in geven. Blijft het feit dat ik al zag aankomen dat Moisander zou gaan falen. Een aanvoerder die een dramatische eerste seizoenshelft speelt wordt niet opeens de tweede helft beter als zijn enige concurrent weg is.

Hetgeen ik jou probeer te vertellen is dat jij alles achteraf probeert goed te praten ondanks het feit dat alle (!!!) beslissingen die ik noem achteraf slecht hebben uitgepakt. Ik vergeef elke directie van elke organisatie een aantal fouten per jaar, maar dit gaat te ver. En misschien ben ik Jomanda, maar ik zag al die foute beslissingen aankomen. Ik heb nota bene in de eerste maanden van het seizoen, dit seizoen de kroniek van een aangekondigd kampioenschap van PSV genoemd. Ik was erg trots op deze tekstuele vondst, vandaar. Ook ga je niet in op een aantal fouten die ik noem, zoals Klaassen op 6, de aanvoerdersband van Boilesen en Schone in de spits. Mag ik aannemen dat je het dan wel met me eens bent dat dat fouten zijn (die jij ook zag aankomen?). Ook ga je niet in op het feit dat dit seizoen totaal mislukt is. Een Ajax seizoen kan onmogelijk zo mislukken zonder grote fouten.

18 mei 2015 om 08:37

Zeker niet op dezelfde voet doorgaan. Spel is saai, spelers niet gemotiveerd en veel spelers ook gewoon niet goed genoeg.

Boilesen, Vd Hoorn, Van Rhijn, Serero, Andersen, Sigthorsson. Allemaal weg. Niet eens 'aankijken', gewoon weg doen.

Ik ben trots op wat ze bereikt hebben, maar tijd om door te selecteren en spelers van hoger niveau in te passen.

18 mei 2015 om 12:57

Zoals ik al eerder heb gepost hier op de site.

2010 Twente: 86 pt
2011 Ajax : 73 pt
2012 Ajax : 76 pt
2013 Ajax : 76 pt
2014 Ajax : 71 pt
2015 PSV : 88 pt

Ik zou me als Ajacied niet teveel verschuilen achter die 4x kampioen hoor.
De rest van de competitie was erg erg slecht, wat ook allemaal terug is te zien in de Europese prestaties.

Sluit je ogen niet voor de realiteit.
Daar ben je niet bij gebaat.

18 mei 2015 om 13:56

@hans Kazan

PSV was dit jaar met 72 punten ook kampioen geweest. PSV is de variabele, niet de kwaliteit van de eredivisie. Al vijf jaar is ongeveer hetzelfde aantal punten nodig om kampioen te worden, namelijk rond de 70.

Ajax heeft in die vier jaar dat ze kampioen waren geen enkel jaar het hele jaar goed gevoetbald. Maar in die vier jaar hebben ze ook lange periodes wel goed gespeeld.

Ik weet niet precies wat je punt is, maar als je conclusies wil trekken, dan kan je dus zeggen dat Ajax al 5 jaar hartstikke stabiel presteert, en dat dit 4 keer genoeg is gebleken voor de titel. PSV heeft nu 1 jaar een uitschieter naar boven en presteerde in de andere jaren stabiel op een lager niveau.

Dat het voetbal dit jaar niet om aan te gluren was bij Ajax haal je niet uit dit soort cijfers. Maar goed, bij PSV was het ook jaren niet om aan te zien, en die hebben er geen titels mee gehaald. PSV heeft dit jaar met vrij goed voetbal een dikke titel behaald, dat is knap. Maar het is er vooralsnog maar 1, dus veel te vroeg voor conclusies.

18 mei 2015 om 19:34

@hans Kazan

Als je vrij eenvoudig kampioen wordt en jaarlijks meer dan twintig miljoen op de bank kan zetten, dan ziet de club de noodzaak niet om geld uit te geven aan betere spelers. men denkt het dan met de jeugd te kunnen redden.

Pas als de concurrentie wel geld uitgeeft en verbeterd waardoor je ineens op een achterstand wordt gezet, handelt de club er wel naar. Ineens twee aankopen dit jaar en er schijnen er nog meer te volgen. Echter het feit dat je nu ineens makkelijk mee kan op de transfermarkt komt wel door die jaren dat je zuinig bent geweest en het geld op de bank gezet hebt.

De realiteit is simpel, dit jaar was Ajax niet sterk genoeg, de selectie was langzaam teveel uitgehold echter men heeft allang het roer om gegooid en tijdig geanticipeerd op volgend seizoen. Volgend jaar doet Ajax weer gewoon mee om de titel.

Vooral van Andersen begrijp ik helemaal niets.
Die jongen heeft zoveel talent en klasse, maar lijkt een soort wedstrijdvrees te hebben.
Ineens lukt er dan niets meer en loopt hij erbij als een verdwaald jongetje.
Kansen genoeg gehad lijkt me, misschien dat het bij een andere club lukt.

Spelers die nu van het buitenland dromen moeten zich heel diep schamen.
Koffers pakken en wegwezen.

18 mei 2015 om 08:20

Het staat vast dat Andersen talent heeft maar hij heeft het fysiek van een jeugdspeler.

18 mei 2015 om 08:23

We hoeven ook niet alles te snappen. Het is topsport en daar wordt op allerlei vlakken veel gevraagd, ook mentaal. Kennelijk heeft hij het niet in zich want hij heeft toch echt kansen genoeg gehad.

Dit is de eerste stap die Ajax moet maken als het ergens heen wil: niet eindeloos blijven hopen op een doorbraak bij dit soort jongens, maar gewoon koffers pakken en succes wensen bij een club als Heerenveen.

18 mei 2015 om 08:31

Verhuren die jongen naar een clubs zoals Heerenveen. Werkte ook goed bij van der Meyde, R. de Boer, Vermealen en Verthongen. Je kunt hem met een contract tot 2018 altijd nog verkopen.

18 mei 2015 om 08:40

Ik zou hem een jaartje verhuren aan Heerenveen/Groningen Ik heb dit jaar tegen Psg echt van hem genoten hoe hij speelde met matuidi. Ik begrijp niet dat dit niet in competitie kan..

18 mei 2015 om 10:07

@ Manodedios

In de eerste 10 wedstrijden vahet seizoen was hij gewoon één van de beste spelers bij Ajax. En laat dat dan ook de wedstrijden wezen waar in we nog sporadisch hebben kunnen genieten van het voetbal. Dat hij daarna geblesseerd raakt is zonde. Maar hij heeft afgelopen seizoen wel degelijk laten zien goed genoeg te zijn voor de basis.

Dit gehele seizoen gewoon snel vergeten, iedereen een paar weken vakantie en een paar weken in de luwte. Het is een lang seizoen geweest met veel up's and down's terwijl er weinig ervarne jongens waren om een bepaalde middengrens te behouden. Tevens was de selectie niet helemaal in balans.

Gudelj komt er al aan, en er word nog aan 2 andere spelers gedacht. Komend seizoen is Ajax gewoon weer titel favoriet.

18 mei 2015 om 10:57

Ik herinner me dat Andersen me 3/4 wedstrijden positief verraste, maar de beste van Ajax en goed genoeg voor een basisplek is hij niet en is hij nooit geweest. Zijn kapsel is breder dan zijn lichaam en zijn inzet is beneden alle peil. Verhuren dus, want hij heeft wel technische kwaliteiten. Serero, Boilesen en Sigtorsson verkopen. Moisander, Duarte, Zimling gratis weg. Viergever op de bank. Twee verdedigers halen en eventueel een aanvaller. En dan houden we nog Van Rhijn, Van der Hoorn, Milik, Kishna, Schone over, die ook allemaal een matig seizoen hebben gespeeld maar wel van waarde kunnen zijn of worden.

18 mei 2015 om 11:12

@ Leidsehood

Wanneer je Andersen verhuurd houd je geen dubbel bezetting voor het middenveld over. En dit seizoen kampte je middenveld met (veel) te veel aan blessures waardoor je noodgedwongen spelers moest gebruiken op posities waar je ze niet wilt. Andersen er gewoon bij houden en hij speelt komend seizoen gewoon 30 wedstrijden.

LV: Fisscher + Kishna + Cerny
SP: Milik + Zivkovic + VD Vaart
RV: El Ghazi + Schone + Muric
Lam: Sinkgraven + Andersen + vd Beek
Ram: Klaassen + Bazoer + Nouri
Cvm: Gudelj + Bazoer + Mahdioui
LB: Boilesen + Riedewald
Lcv: Aankoop + Viergever
Rcv: Veltman + Hoorn
RB: Rhijn + Tete
GK: Cillessen + Boer

Met een aankoop in de verdediging waar ze hard mee bezig zijn, een Gudelj er bij op het middenveld en een vd Vaart voor het middenveld/aanvalen is de selectie gewoon in balans. Ervaring + talent, loopvermogen + creativiteit, fysiek.

18 mei 2015 om 12:28

Wij huren niet meer van Ajax/psv. Dat is van het beleid geschrapt, we schieten er gewoon niks mee op. Ik wil Andersen best hebben, maar dan moet Ajax gewoon afscheid van hem nemen. Poetsen wij hem weer op en verkopen wij hem wel door.

18 mei 2015 om 15:05

@ Bergkamp

Gelukkig zijn we het niet altijd oneens. Want dit ben ik op zich met je eens. Aanvaller (van der Vaart?) erbij en een verdediger erbij en de selectie is prima. Dan zitten we alleen wel weer met Boilesen als linksback opgescheept en eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten, maar laat hem mijn ongelijk dan maar bewijzen.

18 mei 2015 om 17:06

Ik vind die selectie er ook mooi en compleet uitzien, maar de vraag is dan wel hoe ze beter gaan voetballen. Met zo weinig veranderingen wordt dat een hele opgave.

Het kan zijn dat Sinkgraven een stap maakt, nu hij wat gewend is. En Gudelj kan een verschil maken. Of VDV komt moet je maar afwachten. Weinig veranderingen, terwijl we wel hopen op een flinke verbetering van het veldspel.

18 mei 2015 om 08:32

Andersen gewoon jaar verhuren! Kijken of hij het dan kan waar kan maken... Lijkt me voor Heerenveen of Pec gewoon zeer goede middenvelder

18 mei 2015 om 08:35

Dan moet wel iemand hem willen....

18 mei 2015 om 08:59

Dat is precies het probleem, buiten de top3 zal Andersen met zijn gebrekkige fysiek en inzet verzuipen op het middenveld. Misschien hangend op de flank bij een laagvlieger, maar op het middenveld wil je bij de mindere teams geen spelers zien met het fysiek van een 9-jarig meisje met een eetstoornis.

18 mei 2015 om 09:10

Sinkgraven en Ziyech hebben zich toch ook op het middenveld ontwikkeld in de subtop? Een jaar daar spelen en in het krachthonk doorbrengen en dan weet je of hij echt het niveau heeft of kan halen voor Ajax

18 mei 2015 om 09:25

@ Xfactor

Hij zit al meer dan een jaar in het krachthonk, maar tot nu toe is daar nog weinig van te zien.

18 mei 2015 om 10:59

Wat doet hij in het krachthonk? Met poppen spelen?

18 mei 2015 om 12:29

Wij gaan Andersen niet voor jullie uit het slop trekken, stuur hem maar lekker naar Nac, Cambuur of Almere.

18 mei 2015 om 12:32

Waarom niet? Zou prima van waarde kunnen zijn.. Dijks en Duarte waren mindere spelers en die wilden jullie toch ook

18 mei 2015 om 12:34

Ja, dat is nu dus niet meer aan de orde (als ik het goed heb begrepen vanuit de club). We zijn er geen reet mee opgeschoten. Die halve gare linksback was te matig en Duarte een ongemotiveerd dikkerdje. Om van De Kamps maar niet te spreken, tjongejonge, wat een drol.

In het geval van Andersen zie ik ook heus zijn talent wel, al is hij fysiek wel erg iel. En is niet eens zeker dat hij bij ons direct potten gaat breken. Maar stel dat hij het na een aanpassingsperiode eindelijk leuk doet bij ons, zijn we hem direct weer kwijt. Daar hebben we niks aan. Stuur hem maar naar een sattelietclub als je zo graag wil dat hij weer vertrouwen tankt.

Wij moeten centen verdienen. Zelf spelers opleiden en scouten en deze met winst verkopen. Dat is het beleid. Wil Ajax van Andersen af? Dan mogen ze hem gerust bij ons aanbieden, leuk project om hem beter te maken.

Eens, hoe zo door willen gaan met al die net niet spelers? Boilesen contract aanbieding versturen hoe verzin je het. Waarschijnlijk levert hij toch niet zoveel op hoor. Serero begon zeer goed dit seizoen, maar na zijn blessure is het ook te vaak net niet of gewoon helemaal niet. Andersen verreweg van constant, maar daar zit nog rek in. Hopelijk wordt hij verhuurd of zo. Ditzelfde geldt eerlijk gezegd ook voor Sinkgraven. Enorm veel potentie, maar @ the moment is hij toch niet van top ED niveau? Kishna en zijn zaakwaarnemer willen niet verlengen, nou dan niet. Door selecteren dan maar.

Kunnen wel namen gaan noemen, maar het hele elftal heeft gefaald. Enige die nog iets van zijn seizoen heeft gemaakt is Cillissen. De rest is allemaal geflopt en hebben ondermaats gepresteerd.

Ben er van overtuigd dat de reden hiertoe is geweest de verdedigende manier van spelen van de Boer. Serero, Klaassen, Schone, Andersen zijn allemaal een nummer 10. Echter heeft geen van alleen op tien gespeeld. Serero en Klaassen waren controleurs, Andersen linksbuiten en Schone het hele seizoen rechtsbuiten. Frank de Boer heeft van dit elfta dusdanig veel verwacht dat de spelers gedemotiveerd zijn geraakt. Niet 1 aanvaller heeft ook maar enigzins een verschil gemaakt dit seizoen omdat ze meer bezig moesten zijn met verdedigen dan met aanvallen. De verdedigers waren volgens mij de enigen die moesten aanvallen terwijl de rest moest verdedigen.

Ik hoop dat men bij Ajax gaat inzien dat dit zo niet langer kan. Ondanks 4 kampioenschappen was het met de Boer niet 1x om aan te zien. Ik denk dat het tijd is om een andere type trainer aan te stellen, 1 die het plezier bij de voetballers weer kan terugbrengen.

18 mei 2015 om 08:28

Ajax speelde met twee Ams, aanvallender dan met een AM. Klopt dat soms een 10 handiger is om meer ruimte te creeeren maar het lag vooral aan de technische uitvoering, slordig in de passing, zeker in de eindpas. Vaak te lang pingelen en de scherpte ontbrak.

Frank heeft ook goede wedstrijden gespeeld in 4 jaar, men vergeet dat heel makkelijk. Gewoon houden en volgend jaar beter.

18 mei 2015 om 08:35

Ongetwijfeld zullen er een paar goede wedstrijden zijn geweest. Echter was het niet constant en een niveau hoger zijn ze ook niet gekomen. Om dan meteen te zeggen dat het ligt aan een paar voetballers gaat mij te ver. Tactisch en technisch heeft de Boer gewoon gefaald, hij durfde geen risico's te nemen, speelde 5 jaar lang erg terughoudend en allesbehalve aanvallend.

18 mei 2015 om 08:40

Er waren meerdere niet goed dit seizoen. Hij heeft wat fouten gemaakt dit seizoen, maar de uitvoering was vooral heel slecht en daar vraagt Frank niet om. Een andere trainer gaat het niet beter doen, sterker nog, het is heel goed om te leren van je fouten. Maar dan moet je Frank niet meteen ontslaan.

Heel ajax moet dat maar eens in zijn oren knopen, leren van de fouten die je maakt. Is beter dan elke keer weer een nieuw iemand aan stellen die ook fouten maakt en er van moet leren. We hebben nu juist leergeld betaald.

5 jaar lang terughoudend, dat is gewoon onzin, dat ze een bal niet bij een mede speler krijgen over de middenlijn dat moet je toch vooral de spelers aanrekenen.

18 mei 2015 om 09:32

Dat ze de bal niet bij de medespelers krijgen?? Het zijn geen amateurs, als het spel niet klopt dan krijg je dit soort dingen.

Dat er uberhaubt fouten zijn gemaakt is al kwalijk. Ajax heeft het hele seizoen ondermaats gepresteerd, specht gespeeld, in Europa te weinig laten zien en te hoge verwachten geschept.

Ik zeg niet dat Frank de Boer een slechte trainer is, ik denk alleen maar dat de magie is uitgewerkt. Talenten hebben moeite om echt door te breken onder Frank de Boer. Ik denk dat Frank als trainer niet een opleider is maar een trainer die vooral op resultaat speelt. ik denk dat Frank toe is aan een stap hogerop en dan zie ik hem het liefst in Engeland.

18 mei 2015 om 09:39

Daar benoem je wel het juiste probleem.

Ajax heeft vele nummer 10's in de selectie, die allemaal naar een andere plaats gedirigeerd worden. En Frank mag dit middenveld betitelen als 2 aanvallende middenvelders en 1 verdedigende, maar in praktijk zie je heel weinig van die zogenaamde aanvallende middenvelders terug.

De Boer moet zijn selectiespelers benutten op hun sterke punten en daar zijn basis en tactiek op afstemmen. En niet spelers op een positie inzetten naar zijn (natte) droom. Ajax is geen Barcelona dat met tikkie-takkie-voetbal kan overheersen. Daarvoor ontberen de meeste spelers kwaliteiten.

Verder zou ik Serero zeker geen 10 willen noemen. Klaassen, Fischer, Andersen, Schöne (en ook Sinkgraven) zijn dat wel. En nu zijn ze met Van der Vaart bezig. Een volgende 10 die op een andere positie komt te spelen....

Van Rhijn - Boilesen - Serero - Duarte - Sigthorsson - Andersen - Van der Hoorn - Ligeon - Sporkslede - Van der Hart - De Sa - Meleg zijn de spelers die zich grote zorgen moeten maken.
Zimling gaat in ieder geval al weg.
Het wordt een drukke zomer voor Ajax.

18 mei 2015 om 10:16

@ Nufc_u2

Duarte, Sigthorson, Ligeon, Sporksleden, De Sa en Meleg mogen 100% zeker vertrekken. Serero heeft een 1 jarig contract en zal vertrekken. Van der Hart is verhuurd om speelminuten te krijgen wat aardig is gelukt. Die krijgt nog wel een kans.

Rhijn, Boilesen, Andersen en vd Hoorn zullen gewoon blijven. Het is een relatief minder seizoen geweest en mensen willen gelijk koppen zien rollen. Korte termijn gedachtegangen waar menig topclub aan kapot is gegaan. Boilesen word een kop van jut gemaakt. Van Rhijn word uitgemaakt alsof hij opeens niets meer kan. En hetzelfde geld voor Andersen. Even verder kijken dan de neus lang is, dat is ook moeilijk. En Boilesen is het perfecte voorbeeld. De grootste kop van jut volgens velen.

Boilesen komt terug van een blessure in een slecht draaiend elftal. HIj speelt met een LCV naast hem (moisander) die totaal onzeker is en met zijn hoofd in Italië zit en bij zijn moeder zit.. Speelt elke wedstrijd met een andere LAM voor ze neus (sinkgraven/andersen/bazoer/klaassen/serero/schone... en de laatste goede wedstrijd van Kishna is ook al ff geleden. Oftewel die jongen komt te spelen op misschien wel één van de slechtste momenten en er word verwacht dat hij de boel even omdraait.

Vervolgens probeert de Boer hem mentaal een hart onder de riem te steken door hem aanvoerder te maken. Als blijk van: ik heb vertrouwen in jou. En daarna gaat menig supporter dat nog tegen hem gebruiken. Sommige mensen zijn zo dom.

Het uitfluiten van zo een jongen, denken mensen nu echt dat hij er beter door gaat voetballen? Denken ze echt dat het team er beter van word? Het enige dat je doet is een speler nog verder de grond in trappen dan waar die al zat en je trekt de rest van het team mee.

18 mei 2015 om 10:38

Ben het helemaal met je eens. Het uitfluiten van een slecht draaiend elftal werkt averechts en daarnaast bij jonkies werkt het ook heel erg mentaal door, in negatieve zin. Ik denk niet dat er een speler is die het slechts was oid. Het collectief heeft gefaald en daar is de trainer verantwoordelijk voor. ondanks dat de spelers het niet konden brengen hebben ze wel alles gegeven. Het puzzeltje klopte dit seizoen van geen kant en dat was niet vanwege de (jonge) spelersgroep.

18 mei 2015 om 11:06

Wat betreft alle spelers die je noemt ben ik het met je eens. Maar niet wat betreft Boilesen. Ajax is geen filantropische instelling of een sociale werkplek waar je kunt rehabiliteren in het profvoetbal na een moeilijke periode. Zo lijkt Boilesen het wel te benaderen met zijn onzinnige opmerkingen in de pers en verschrikkelijke prestaties in het veld. Natuurlijk is ook De Boer to blame in deze omdat hij die aanvoerdersband niet afpakt, maar Boilesen is zelf verantwoordelijk voor zijn spel, en dat is dramatisch. Verhuren of verkopen zouden de enige juiste beslissingen zijn na zo'n seizoen. Niet omdat hij kop van jut is, maar gewoon omdat hij slecht speelt, geen goede instelling heeft, en ik geen vertrouwen heb in verbetering.

18 mei 2015 om 11:08

@ Razz

Het puzzeltje dit jaar klopte aan het begin van het seizoen aardig. Alleen mede door blessures en een paar draken van wedstrijden op het verkeerde moment beleef je een k*t seizoen. Wie had verwacht dat Milik er zoveel zou inschieten, of dat El Ghazi zich profileerde als meest talentvolle speler.

Wie had verwacht dat Moisander die een seizoen eerder de minst gepasseerde verdediging was nu opeens zo liep te klungelen. Wie had verwacht dat Schöne dit seizoen 3 stappen achteruit deed. Wie had verwacht dat Bazoer zich zo zou profileren.

De puzzel van komend seizoen ziet er gewoon al goed uit. Alleen nog versterkingen voor in de verdediging en Ajax is gewoon weer titel favoriet.

LV: Fisscher + Kishna + Cerny
SP: Milik + Zivkovic + El Azzouzi/idrissi
RV: El Ghazi + Schone + Muric
Lam: Sinkgraven + Andersen + vd Beek
Ram: Klaassen + bazoer + Nouri
Cvm: Gudelj + Bazoer + Mahdioui
LB: Boilesen + Riedewald
Lcb: Aankoop + Viergever
Rcv: Veltman + Hoorn
RB: Rhijn + Tete
GK: Cillessen + Boer

18 mei 2015 om 11:25

Het hele tweede seizoenshelft was het niet om aan te zien. Het hele seizoen is er amper sprankelend gespeeld. Lang hebben we ook met Andersen en Schone op de flanken gespeeld, oftewel 2 middenvelders op de buiten posities en een spits die telkens voordel van de twijfel kreeg terwijl iedereen zag dat het niet ging lopen. Los van de spelers en wel of niet op de juiste plek ben ik vooral van mening dat de Boer tactisch erg saai heeft gespeeld, het hele seizoen. Hij heeft nooit risico's durven nemen door bijvoorbeeld met 3 verdedigers te spelen of super aanvallend te spelen. Klaassen die begon op tien te draaien, scoorde veel en vaak ook mooi totdat de Boer besloot dat het een controleur moest worden. Hij heeft het minimale uit zijn spelers gehaald. Op papier hebben we leuke spelers enzo, maar ik hoop dat we aanvallend gaan spelen in plaats van terughoudend. Alle spelers worden in de jeugd opgeleid met aanvallend voetbal. Onder de Boer hebben we in 5 jaar tijd weinig aanvallend voetbal gezien gedurende een lange periode of een heel seizoen. Ik hoop dat de Boer aankomend seizoen meer risico's neemt, de afgelopen jaar en jaren was het laten we eerlijk zijn vaak niet om aan te zien ondanks dat we op kracht en wil wel vaak wedstrijden wonnen.

18 mei 2015 om 11:45

@ Razzz

Hetgeen dat deze selectie mist is vertrouwen, vertrouwen in zichzelf en vertrouwen in elkaar. Vertrouwen in vastigheden en een bepaalde basis om op terug te kunnen vallen. Kijk alleen al naar het aantal (noodgedwongen) positie wisslingen en speler wisselingen. De Boer probeerde hetzelfde kunstje als de afgelopen 3 jaar. Ook het kunstje dat onder andere Luis Enrique bij Barcelona en Mourinho bij Chelsea verrichte. Namelijk in het begin veel roteren met spelers zodat je de 2e competitie helft het meest fit bent en de strijd dan te beslissen.

Door het roteren in de eerste seizoenshelft stonden we op 4 punten van Psv. In de 2e seizoenshelft mistten we een paar belangrijke schakels hier en daar waardoor we de vastigheden mistten. Het trucje werkte 3 jaar op rij prima, dit seizoen liep het helaas anders.

18 mei 2015 om 12:25

Vertrouwen doe je op door middel van wedstrijden winnen. Daarnaast denk ik dat Frank de Boer te veeleisend is geweest waardoor het averechts werkte als het niet uitpakte. Bij Barca en Chelsea heb je een team dat gebouwd is om bepaalde spelers. Oftewel er wordt een tactiek gehanteerd waardoor spelers het maximale uit zichzelf konden halen. Dit zag je in een zekere zin ook terug bij PSV dit jaar, die hadden een team om de voorhoede zoveel mogelijk vrijheid te geven. Dit heb ik heel erg gemist bij Ajax. Geen speler had een bepaalde vrijheid. Het was vooral zo min mogelijk weggeven in plaats van zo veel mogelijk scoren.

Van der Hoorn is niet goed genoeg voor de basis, maar als back-up prima. Kent Ajax nu een beetje en heeft wel specifieke kwaliteiten zoals kopkracht, gewoon houden die jongen, maar dan wel als back-up. Van Rhijn ook gewoon houden en laten concurreren met Tete die het prima doet.

En de rest is inderdaad twijfelachtig.

Ik zou kijken of je Andersen kun verhuren, die zou ik zeker nog niet afschrijven. Serero is een ontzettend lekke voetballer maar denk ik niet meer nodig nu je Gudelj en in een eerder stadium Sinkgraven hebt gehaald. Van Rhijn staat al veel te lang stil. Kishna moet je absoluut binnenboord houden, die mag je na 1 seizoen nog niet afschrijven natuurlijk. Hoop alleen dat ie een fatsoenlijke zaakwaarnemer neemt want die Raiola is een lul van de bovenste plank. Van der Hoorn, tsja, goeie vraag. Ala je fatsoenlijke vervangers kunt halen zou ik m wegdoen en Boilesen mag van mij gisteren al weg, leg dan maar drie, vier miljoen neer om Dijks terug te halen want dat is tenminste een ijzervreter.

Gaat lastig worden voor ajax volgend seizoen. Ze zullen aan een team moeten bouwen en gaat daarom met zwolle, groningen en vitessen vechten op plaats 3 t/m 6.

18 mei 2015 om 09:06

Ja, want ook dit jaar waren er zoveel clubs beter dan Ajax. Dramatisch seizoen, maar geen enkele concurrent voor de tweede plaats gehad.

18 mei 2015 om 09:38

Lol ja hoor, de plaatsen 3t/m 6, voel jij je wel helemaal lekker. Ajax heeft komend jaar in principe maar 1 echte concurrent en dat is Psv. Bij Feyenoord is niets mogelijk qua versterkingen, al krijgen ze wel Kuijt erbij, maar ik denk dat hij alleen niet genoeg is. FC Twente is door de ellende helaas ook niet meer wat het was, dan houdt je alleen nog Vitesse over. Daar is het ook nog maar afwachten hoe die ploeg er volgend seizoen uit komt te zien, vooral omdat men pas heel laat weet hoe hun selectie eruit zal zien.

Eerder gingen er al de geruchten dat Chelsea af wild van Vitesse, mocht dat deze zomer gebeuren hoeven we van Vitesse ook niets meer te verwachten omdat men in Arnhem ook op zwart zaad zit. Ondanks dat jouw club onlangs is overgenomen verwacht ik daar ook niet veel van. Ajax en PSV zullen volgend seizoen de clubs zijn die serieus om de eerste en tweede plek strijden.

Tja, ik hoop maar dat Ajax de ballen heeft om echt door te selecten, maar ik ben er huiverig voor. Vooral als ik naar de woorden van de Boer en Overmars luister zal van der Vaart de laatste versterkingen worden. Het minimale aantal van drie eerder genoemde ervaren spelers voor elke linie zal er ben ik bang niet gaan komen.

Ook heeft de Boer alweer zijn vertrouwen voor volgend seizoen uitgesproken in Veltman, Viergever en van den Hoorn, dus ik ben bang dat we nog een seizoen met die bakvissen in de verdediging blijven opgezadeld. Als men dan toch gaat door selecteren doen ze dat ook met de directeur voetbalzaken, maar ook dit zal er helaas niet in zitten. Het worden inderdaad spannende tijden, maar eerlijk gezegd verwacht ik niks (spectaculairs) van Ajax op de transfermarkt.

Je zou als eerste verder moeten gaan met spelers die echt bij Ajax willen spelen en ook een goed niveau hebben. Verder zou Ajax er wijs aan doen om ook eens naar de mentale gestelheid van de jeugdspelers kijken en van eventuele aankopen.
Maar ja als je een Wim Jonk hebt rondlopen die maar weg blijft bij vergaderingen omdat de andere een andere mening hebben , dat is natuurlijk ook niet een goed voorbeeld voor de jeugd op het mentale vlak....

Eén grote desillusie het hele Ajax van dit seizoen ! In en in triest wordt je er van als je deze duur betaalde spelers over het veld ziet lopen, sorry: sjokken. Al zo vaak heb ik aangegeven dat dit Ajax geheel op de schop moet.
Men heeft nu eindelijk eens een speler met gif in zijn lichaam aangekocht, maar 'één zwaluw maakt nog geen zomer.' Wat moet er met de rest van het team gebeuren? Ik geef De Boer op een briefje dat Ajax, als er niet voor een drastisch ingrijpen wordt gekozen, volgend seizoen nog verder zal afzakken. Inmiddels is bij vele clubs in de ere genoegzaam bekend dat Ajax erg wankel op de benen staat. Met veel vechtlust en krachtvoetbal is Ajax vrij eenvoudig te bestrijden en een goed resultaat te behalen. Persoonlijk denk ik dat men er verstandig aan zou doen om ook voor een andere trainer te kiezen.

Steeds weer worden de supporters maar zoet gehouden met mededelingen zoals: "er breekt binnenkort zoveel talent door" en "de toekomst ziet er zo florissant uit." Nou in de JL speelt Jong Ajax en daar wordt men ook al niet gelukkig van. De resultaten zijn gewoon 'slecht' te noemen.

Ik hoop van harte dat de (hopelijk) wijze en (hopelijk) realistische heren bij Ajax, mits die er nog zijn, er niet voor terugschrikken om een andere koers te gaan varen. Voldoende geld dient er op de bank te staan, maar het meeste geld hoort op het veld aanwezig te zijn!

Ajax, open de ogen en doe iets aan de verloedering.

Hoorn, Moisander, Zimling, Serero en Sigthorsson weg. Andersen verhuren. De spelers die nu verhuurt zijn mogen ook allemaal wel vertrekken denk ik. In Jong Ajax loopt ook genoeg middelmaat dat van mij weg kan, liever meer talenten die kans maken om het eerste te halen. En verder kwaliteit halen, geen spelers die leuk mee kunnen ballen maar spelers die het team echt beter maken. Mogen wat mij betreft ook best een paar dertigers zijn. Loopt ontzettend veel middelmaat rond bij dit Ajax. En mensen zeuren wel over De Boer maar hij word wel tweede met zo een matige selectie. Ik denk dat deze spelers niet beter zijn dan die van AZ of Vitesse.

18 mei 2015 om 12:19

Agger, Limbersky/kadlec, van der Vaart. Gudelj en Sinkgraven zijn al gehaald. Denk dat Ajax er dan ineens een stuk beter op zou staan. Veel meer hebben ze toch eigenlijk ook niet nodig nu Fischer weer terugkomt.

18 mei 2015 om 19:34

Zo gek veel is er niet nodig nee. Nu worden er gewoon veel te moeizaam kansen gecreëerd. Met een paar gerichte versterkingen is dat wel opgelost denk ik.

Ajax moet naar mijn mening geen versterkingen meer halen en gewoon op deze weg door blijven gaan. En als ze toch willen versterken, dan het liefst een middenvelder erbij halen. (Ik zie PSV graag nog een keer kampioen worden).

Ze moeten verder gaan met gasten die de juiste mentaliteit hebben en het niveau aan kunnen . Maar ja als je Wim Jonk hebt rond lopen bij de jeugd, dat is natuurlijk niet echt een goed voorbeeld voor de jeugd op het mentale vlak. Wegblijven bij vergaderingen omdat de andere een andere mening hebben.
Jongens die nu al aangeven dat ze weg willen daar moet je ook niet verder mee willen gaan, we hebben gasten nodig die voor Ajax willen spelen .

Ajax moet in de zomer gewoon stevig gaan door selecteren. Spelers als Thulani Serero, Nicolai Boilesen en Kolbeinn Sigþórsson zijn gewoon niet goed genoeg voor Ajax en daartegenover moeten gewoon echte aankopen worden gedaan.

Van mij mogen deze spelers definitief vertrekken bij Ajax (plus verhuurde spelers en spelers van Jong Ajax):

- Niklas Moisander (vertrekt transfervrij naar Sampdoria).
- Nicolai Boilesen.
- Kolbeinn Sigþórsson.
- Thulani Serero.
- Niki Zimling (terugsturen naar Mainz 05).
- Fabian Sporkslede.
- Marvin Höner.
- Bas Kuipers.
- Ruben Ligeon.
- Lerin Duarte.
- Lesley de Sa.
- Ricardo Kishna (als hij zijn contract niet verlengd).

Deze spelers zouden dan verhuurd kunnen worden:

- Lucas Andersen.
- Mickey van der Hart.
- Sheraldo Becker.

Ik hoop dan op deze spelers als versterkingen:

- Daniel Agger. Speelt nu in Denemarken bij Brøndby IF en ik neem aan dat hij zeker nu een betaalbare salaris voor Ajax heeft. Verder heeft hij genoeg ervaring met acht jaar Liverpool.
- Mitchell Dijks. Ja, dit zal dan niet het beste beleid zijn om Dijks nu terug te halen, maar ik vind hem wel beter dan Nicolai Boilesen. Al voordat Dijks wegging bij Ajax, vond ik hem wel een prima back, maar hij kreeg nooit echt ene kans bij Ajax.
- Nemanja Gudelj. Hij is al binnengehaald voor aankomend seizoen.
- Rafael van der Vaart. Er zullen waarschijnlijk wel weer mensen zijn die dan zeggen dat van der Vaart niet goed genoeg voor Ajax is, maar ik denk wel dat hij goed genoeg voor Ajax is en als hij nu al niet meer goed genoeg voor Ajax is, zoals vele mensen beweren, dan moet hij wel heel, maar dan ook echt heel slecht en erg achteruit zijn gegaan, in de afgelopen jaren.

Met van der Vaart heb je dan iemand die scorend vermogen heeft + hij kan nog op het middenveld uit de voeten. Ikzelf hoop op deze opstelling voor aankomend seizoen (zie opstelling) Van der Vaart staat er inderdaad dan niet bij, maar hij zal vast wel genoeg wedstrijden per seizoen spelen.

Cillessen
v.Rhijn
Veltman
Agger
Dijks
Klaassen
Bazoer
Gudelj
el Ghazi
Milik
Fischer
18 mei 2015 om 11:02

Denk eigenlijk dat als van der Vaart aangetrokken wordt hij vooral ingezet zal worden als valse 9.
En Dijks moet je echt niet willen hoor.

Ze zouden rigoureus moeten snijden in de beleidsbepalers bij ajax. Vd.sar is mij vies tegengevallen als algemeen directeur. Kan beter keeperstrainer worden. Overmars heeft teveel gefaald met zijn aankoopbeleid en het ziet er niet naar uit dat hij geschikt is voor de functie van td van ajax. Slop zit er al zo lang maar blijft onrust stoken. En de boer die een totaal andere visie heeft dan cruijff. Daarom is de boer ook niet de juiste man om de fluwelen revolutie vorm te geven. Jonk zou de nieuwe trainer van ajax moeten worden. Die zit op 1 lijn met Cruijff. En bergkamp zit er eigenlijk voor jan doedel naast bij de boer. Die moet je gewoon spitsentrainer maken. En ga verdomme wat aan die scouting doen. Koop de scouting van Heerenveen op desnoods die weten tenminste wat scouten is.

Het eerste wat Ajax zou moeten doen is de scouting verbeteren, zodat ze kwaliteit spelers halen uit een andere competitie dan de eredivisie. Kijk maar naar moses daddy die ze weer een risico vonden en nu in de belangstelling staat van topclubs. Spelers uit het buitenland zijn goedkoper aangezien elke andere club uit de eredivisie de hoofdprijs vraagt aan Ajax.

Daarnaast moeten ze ervaring halen in de as van het veld aangezien daar de meeste waardevolle spelers zijn vertrokken de afgelopen jaren. En dan heb ik het niet over van de Vaart maar over kwaliteit spelers als Nigel de Jong en Sneijder of van dat kaliber. Net zoals ze Babel voor een jaar hadden gehaald. En PSV heeft gedaan met Guardado en Feyenoord in zekere zin met El Ahmadi.

Daarnaast spelers zonder pit of zelfvertrouwen zoals Andersen, Boliesen, van der Hoorn verhuren en door selecteren waar nodig bij Serero, Sightorson en andere spelers die te kort komen voor de ambitie van Ajax.

Uitgangspunt moet zijn een stabiele vaste 11 met goed voetbal en doorselecteren/wisselen met talentvolle jeugdspelers zoals Bazoer. Prioriteit ligt dus niet op het middenveld maar op de aanval en verdediging!

Vaste 11 / Wissel
GK: Cillessen / Boer / Van der Hart
RB: Van Rhijn / Tete
CB: Veltman / Talent of aankoop
CB: Riedewald / Viergever of aankoop
LB: Viergever / Talent of aankoop
Box to box: Gudelj / Bazoer
Box to box: Klaassen / Sinkgraven / Van Beek
Cam: Fisher / Sinkgraven
RW: El Ghazi / talent of aankoop
SP: Milik / Zivkovic
LW: Kishna / Nouri

Ongelooflijk hoeveel mensen ik zie schrijven dat Serero weg moet. By far een van de beste middenvelders van Ajax dit seizoen. Heeft mij echt wel verrast op 6. Ondanks zijn tengere lijfje vond ik hem opvallend fel en fysiek prima zijn mannetje staan. Neem de wedstrijd thuis tegen Feyenoord. Daar was Serero de beste man aan de kant van Ajax.

Deze jongen heeft techniek, houdt de bal nooit te lang aan de voet. Het enige zwakke punt van hem is zijn scorend vermogen. Dat mist hij. Verder prima speler die ik zéker zou behouden.

Van Rhijn, Boilesen verwacht ik meer van, maar hebben een kutseizoen gehad. Veltman neem ik niet teveel kwalijk (pas zijn 2e volle seizoen). Viergever vind ik niet goed genoeg en ook Van der Hoorn is te lief.

Zimling gaat nergens over en Sigthorsson mag nu eindelijk ook eens vertrekken. Die past niet bij Ajax.

Ajax heeft achterin een breker nodig, een fysiek sterke en imposante verdediger die ook nog redelijk kan voetballen. Op het middenveld is een ervaren man nodig. Want met Anderson, Bazoer en Sinkgraven ben je gewoon nog te licht. Gudelj is fysiek aardig, Klaassen ook, maar of zij het team kunnen opzwepen vraag ik mij af.

Voorin hebben we spelers nodig die blij zijn dat ze bij Ajax mogen voetballen. Geen types als Kishna met die achterlijke zaakwaarnemer van hem. Weg met hem, laat Kishna maar eindigen bij een Serie B clubje.

Gezien het vertrouwen van de Boer in Viergever speelt Ajax volgend jaar met Viergever en Veltman achterin. Daarachter Riedewald en misschien een nieuwe rechter centrale verdediger. Zal ook wel een talent zijn. Voor de ervaring (en de positie van valse spits) gaan ze voor van der Vaart en verder zie ik ze geen gekke dingen meer doen eigenlijk. Gudelj en Sinkgraven zijn ook al gehaald. Een goede linksback en Boilesen slijten zou wel een goede zaak zijn natuurlijk. Een David Limbersky van Plzen heeft nog een contract voor een jaar en is misschien te porren voor een laatste avontuur. Veel ervaring, ook in het nationale team en Cl. Geen restwaarde maar dat had een Heintze bij PSV ook niet en die was ook nog jaren van waarde.

Volgend jaar kunnen ze dan prima de strijd aan met Psv, die ploeg verliest ook wel wat kwaliteit natuurlijk. Maar die zie ik ook wel wat actiever zijn op de markt nu ze weer centen krijgen.

Verder zal Ajax wel de nodige spelers in de categorie 15-18 jaar aan proberen te trekken zoals ook de laatste jaren het geval is geweest.

Ik zou zeggen koop meer scorend vermogen. Ziyech halen en Traore. Dan heb je een ijzersterk middenveld met veel loopvermogen en duelkracht plus de creativiteit en scoringsvermogen van Ziyech. Geef Ziyech de ruimte om hem te laten lopen waar hij wilt. Linksbuiten, rechtsbuiten, opduiken naast of achter de spits. En je hebt een betere meevoetballende aanvaller in Traore. Eventueel mag er nog een ervaren linksback bijkomen. Qua voetballend vermogen heb je dan sowieso het beste team van de Eredivisie.

---------Cilessen
Tete Veltman Agger Riedewald
Gudelj Bazoer Klaassen
----------Ziyech
----Traore----Fischer

Bank:

Boer
Sanniez, vd.hoorn, Viergever, Savastano
Vd. Beek , Tapia, Schone
Sinkgraven
El Ghazi, Milik, Cerny

Verhuren:
Vd.hart, Andersen, Zivkovic, Menig

Verkopen:
Van rhijn, Boilesen, Serrero, Duarte, Sigthorsson, Becker, Kishna

Zoveel hoeft er wat mij betreft niet te gebeuren. Een meer aanvallende speelstijl doet al veel, net zoals het vooruitverdedigen (ipv achteruit lopen). Verder voortaan de opbouw centraal houden bij Veltman en Riedewald. En de backs moeten zich vooral richten op de verdedigende taken.

D) Cillessen - Boer - Onana
RB) Tete - Van Rhijn - Owusu
Rcv) Veltman - Heitinga
Lcv) Riedewald - Viergever - Boilesen
LB) Boilesen - Madu (van Trencin) - Savastano
RM) Bazoer - Gudelj - Serero - Van de Beek
10) Klaassen - Fischer - Schöne - Sinkgraven
LM) Gudelj - Sinkgraven - Nouri
RS) El Ghazi - Muric - Fischer - Menig
CS) Milik - Zivkovic - Fischer - El Idrissi
LS) Traoré - Fischer - Cerny

Kortom: 4 nieuwelingen; Heitinga (voor backup: ervaring, breed inzetbaar) - Madu - Gudelj - Traoré (of Larsson of Boëtius proberen te halen)
Van der Hart - Andersen - Becker mogen verhuurd worden
Away: Moisander - Zimling - Van der Hoorn (helaas; niet wendbaar genoeg en dekt te ruim)- Sporkslede - Duarte - Kishna (helaas, maar dat werkt niet met Fdb) - Sigthorsson - Meleg

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren